SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door muzas op 11-09-2015 11:14:25 ]
Oja nu zie ik 't pas, ze heeft een fiets vast.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:05 schreef Patroon het volgende:
Kan trouwens even die pauper Defy even uit de OP? Zitten niet eens normale pendalen onder.
Sprekend Patroon!quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo ziet een stomme toerder er volgens Google uit...![]()
[ afbeelding ]
Oh ja, sorry, ik zal even ter zake komen.quote:
Ik zie de wielen niet eens, laat staan of ik kan zien of er wel of geen ventieldopjes aanwezig zijn...quote:
toen lag ik nog op 1 oor denk ikquote:
Nu nog ff wachten tot mn ultegra set binnen is.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:49 schreef Tommeke het volgende:
Mooi fietsje hoor! Tikt toch wel lekker aan die km's zo! Helaas woon ik maar op 3km van m'n werk
Herkenbaar.. Ik helaas ook maar 3km.. Zou graag 20 of 25km hebben... Ze praten hier al 4jr over lokaties verhuizen, komt er helaas nog steeds niet van :-(quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:49 schreef Tommeke het volgende:
Mooi fietsje hoor! Tikt toch wel lekker aan die km's zo! Helaas woon ik maar op 3km van m'n werk
Ik zie het probleem niet, je bent vrij om met een omweg van 25km naar je werk te fietsen...quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:18 schreef the_critic het volgende:
[..]
Herkenbaar.. Ik helaas ook maar 3km.. Zou graag 20 of 25km hebben... Ze praten hier al 4jr over lokaties verhuizen, komt er helaas nog steeds niet van :-(
Ik zie ze er niet tussen hoor?quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://labs.strava.com
Leuk, die realtime activities.
Uiteraard en toch snap ik heel goed dat je dat niet doet.quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet, je bent vrij om met een omweg van 25km naar je werk te fietsen...
Ik was ook flink aan het zoeken, maar ging hem om plaatje bovenop de homepage.quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zie ze er niet tussen hoor?
Die staat er al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarenquote:Op vrijdag 11 september 2015 22:59 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik was ook flink aan het zoeken, maar ging hem om plaatje bovenop de homepage.
Weinig leuks te zien helaas.
Laad bij mij direct op de hoofdpagina.quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zie ze er niet tussen hoor?
Je kunt altijd zelf iets leuks maken op basis van de API.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:02 schreef ddx het volgende:
Ja ik dacht ook dat er wat nieuws online stond.
Blijft wel jammer dat ze weinig nieuws bij strava ontwikkelen.
Schitterend om te zien, maar wel een 10-42 cassettequote:Op vrijdag 11 september 2015 23:35 schreef very het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is, maar wat een apart, maar lekker ding:
[ afbeelding ]
x1 he?quote:Op zaterdag 12 september 2015 00:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Schitterend om te zien, maar wel een 10-42 cassette
Strava is al een hele ontwikkeling tov 10 jaar terug. Toen fietste je gewoon om het fietsen en niemand die het wist, puur voor jezelf. Eigenlijk heb je tegenwoordig veel meer fietsers die het ook doen voor strava en andere mensen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:02 schreef ddx het volgende:
Ja ik dacht ook dat er wat nieuws online stond.
Blijft wel jammer dat ze weinig nieuws bij strava ontwikkelen.
Niet erg effectief voor toerders. Veel te grote gaten tussen de versnellingen. Ik moet ook nog zien of 50 x 42 wel klein genoeg is. (Geen zin om het uit te rekenen) En die linker shifter moet ook nog ff opnieuw gedesignd worden, want gewicht is heilig bij Sram. Verder een aardig fietsje maar dan wel voor Amerikaanse mooiboys. Hier rij je onder de 40 dus gewoon voor lul met dat ding.quote:Op zaterdag 12 september 2015 00:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Schitterend om te zien, maar wel een 10-42 cassette
Wat? Dertig jaar geleden reed je LBL met een opgevouwen A-viertje in een plasticzakje in je achterzak om de weg niet kwijt te raken als er weer eens een zeldzame pijl omgedraaid of weg was.quote:Op zaterdag 12 september 2015 08:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Strava is al een hele ontwikkeling tov 10 jaar terug. Toen fietste je gewoon om het fietsen en niemand die het wist, puur voor jezelf. Eigenlijk heb je tegenwoordig veel meer fietsers die het ook doen voor strava en andere mensen.
Beide wel leuk ja.quote:Op zaterdag 12 september 2015 08:24 schreef MarcoD het volgende:
http://labs.strava.com/roster/ Dit en dit http://labs.strava.com/clusterer is dan wel weer grappig.
Vind ik niet heel gek eigenlijk. Ronde hoep is een snel rondje wat je even na/voor het eten/werk kan doen. Ringvaart is toch weer iets minder handig om 'snel' te doen.quote:Op zaterdag 12 september 2015 08:30 schreef ddx het volgende:
[..]
Beide wel leuk ja.
Rondje ronde hoep is populairder dan rondje ringvaart
Ja, ik zeg niet dat het fout is he, maar het is wel een aparte drijfveer, iig heel anders dan vroegah.quote:Op zaterdag 12 september 2015 08:21 schreef MarcoD het volgende:
Beter dan op de bank blijven zitten.
Misschien is het iets veranderd maar vroeger had je toch ook dit soort dingen alleen dan niet op internet en dus niet zo algemeen gebruikt. Tuurlijk zijn er mensen die fietsen voor andere mensen of strava maar persoonlijk denk ik dat de reden voor de meeste mensen om te fietsen hetzelfde is.quote:Op zaterdag 12 september 2015 09:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, ik zeg niet dat het fout is he, maar het is wel een aparte drijfveer, iig heel anders dan vroegah.
Ik fiets eigenlijk nog steeds voor mezelf. Ik heb wel een strava-account, maar de helft van wat ik fiets zet ik er niet eens op.quote:Op zaterdag 12 september 2015 08:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Strava is al een hele ontwikkeling tov 10 jaar terug. Toen fietste je gewoon om het fietsen en niemand die het wist, puur voor jezelf. Eigenlijk heb je tegenwoordig veel meer fietsers die het ook doen voor strava en andere mensen.
De huchiestocht van vtt zeker?quote:Op zaterdag 12 september 2015 15:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik fiets eigenlijk nog steeds voor mezelf. Ik heb wel een strava-account, maar de helft van wat ik fiets zet ik er niet eens op.
Vandaag lekker de toerder uitgehangen (eigenlijk net als vorige week dus)Toertochtje gefietst in Veenendaal, 160 km. Lekker getrapt, wel een beetje moe op het einde.
Ondanks dat ploegenspel had Aru Tom ook op minuten gereden. Blauw en geel geïrriteerd aan dat commentaar vandaag. Wel belachelijk mooie koers vandaag jaquote:Op zaterdag 12 september 2015 20:40 schreef kaasplankje het volgende:
Wat een etappe in de vuelta vandaag. Wat sneu voor Tom maar wat een perfect ploegspel van Astana en Movistar die moeten gezien hebben dat Tom een slecht moment had en daar handig gebruik van gemaakt hebben. Vooral omdat ze nog allebei mannen vooruit hadden. Echt schitterend om te zien. Maar balen voor Dumoulin. Zo zie je maar weer dat een paar minuten in een lange klim helemaal niks is.
Nou zonder Landa en L.L. Sanchez was het voor Aru heel zo gemakkelijk niet geweest misschien. In ieder geval perfecte coupe door de lichtblauwen. Had ook achteraf niet anders verwacht mja je blijft toch ook een beetje hollander.quote:Op zaterdag 12 september 2015 20:56 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ondanks dat ploegenspel had Aru Tom ook op minuten gereden. Blauw en geel geïrriteerd aan dat commentaar vandaag. Wel belachelijk mooie koers vandaag ja
Ja, die.quote:Op zaterdag 12 september 2015 20:14 schreef foetre het volgende:
[..]
De huchiestocht van vtt zeker?
Ik kwam aardig wat oranje bordjes tegen ,zelf de 110 van 1-kride gedaan ging volgens mij aardig dezelfde route.
Het waren 19 fantastische dagen. En zou er nog driftig uit de snoeppot geconsumeerd worden dan hadden we dit nooit meegemaakt. Overigens perfect ploegenspel van die blauwe boefjes. Dumoulin houdt er waarschijnlijk wel een BMC of Sky contract aan over. Het zij hem gegund.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou zonder Landa en L.L. Sanchez was het voor Aru heel zo gemakkelijk niet geweest misschien. In ieder geval perfecte coupe door de lichtblauwen. Had ook achteraf niet anders verwacht mja je blijft toch ook een beetje hollander.
Inderdaad. Het was te mooi om waar te zijn, maar de uitgangspunten waren te mooi om niet even te dromen.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou zonder Landa en L.L. Sanchez was het voor Aru heel zo gemakkelijk niet geweest misschien. In ieder geval perfecte coupe door de lichtblauwen. Had ook achteraf niet anders verwacht mja je blijft toch ook een beetje hollander.
Ik denk dat hij altijd te kort zou schieten in de bergen tov de echte klimmers. Die pakken in zo'n bergetappe vaak meer tijd dan je goed kan maken in wat tijdritten.quote:Op zondag 13 september 2015 09:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Tom kan een grote tour winnen. Maar alleen als het een grote tour is waar behoorlijk wat tijdritten inzitten. Dus dat wordt niet blind voor de Tour de France kiezen maar voor de grote tour die een parcours heeft dat hem ligt.
gefeliciteerd manquote:Op zondag 13 september 2015 09:32 schreef the_critic het volgende:
In het kader van nog meer wielernieuws voor de toekomst... Gister is de winnaar van de ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix 2040 geboren! Pim!
Gefeliciteerd, veel geluk met elkaarquote:Op zondag 13 september 2015 09:32 schreef the_critic het volgende:
In het kader van nog meer wielernieuws voor de toekomst... Gister is de winnaar van de ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix 2040 geboren! Pim!
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 13 september 2015 09:32 schreef the_critic het volgende:
In het kader van nog meer wielernieuws voor de toekomst... Gister is de winnaar van de ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix 2040 geboren! Pim!
quote:Op zondag 13 september 2015 09:32 schreef the_critic het volgende:
In het kader van nog meer wielernieuws voor de toekomst... Gister is de winnaar van de ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix 2040 geboren! Pim!
Ik heb al sinds mijn vakantie een fietsdipje en dacht er zelfs aan om even te gaan hardlopenquote:Op zondag 13 september 2015 09:36 schreef Patroon het volgende:
Ik heb vanavond weer een 80km koers, maar mijn benen voelen nog erg stroef na de klassieker van 120km gisteren...laatste 10km zo doodgegaan, moest 3x op de kant lossen uit de 1e groep van 25 man, en ben 3x toch steeds weer kunnen aansluiten...afzien!
Je kan beter stoppen met die woon-werk ritjes, ik zou het ook niet trekken om naast die woon-werk ellende nog te fietsen, wat een gedoe steeds.quote:Op zondag 13 september 2015 09:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb al sinds mijn vakantie een fietsdipje en dacht er zelfs aan om even te gaan hardlopen
Dan zit ik ongelukkig in de trein en daar word ik helemaal depresief vanquote:Op zondag 13 september 2015 09:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je kan beter stoppen met die woon-werk ritjes, ik zou het ook niet trekken om naast die woon-werk ellende nog te fietsen, wat een gedoe steeds.
Dan moet je niet zeiken en rije met je kutjequote:Op zondag 13 september 2015 09:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan zit ik ongelukkig in de trein en daar word ik helemaal depresief van
Heb je zeker gelijk in.quote:Op zondag 13 september 2015 09:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan moet je niet zeiken en rije met je kutje
Ja ga ook hardlopen!!quote:Op zondag 13 september 2015 09:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb al sinds mijn vakantie een fietsdipje en dacht er zelfs aan om even te gaan hardlopen
Oja, dan kunnen jij en critic elkaar wel vindenquote:Op zondag 13 september 2015 09:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je zeker gelijk in.
Het stomme is alleen, daar had ik het met critic ook over, ik heb op dit moment niet echt een doel om voor te trainen/fietsen.
Misschien moet ik toch maar een crosser kopen voor de afwisseling
Uiteraardquote:Op zondag 13 september 2015 09:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oja, dan kunnen jij en critic elkaar wel vinden![]()
Nou hardlopen vind ik suf dus dat ga ik niet te vaak doen.quote:Op zondag 13 september 2015 09:55 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja ga ook hardlopen!!Ik begin steeds meer hardloper te worden dan fietser
Maar een beetje doelen is idd wel nodig...quote:Op zondag 13 september 2015 10:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Uiteraard
[..]
Nou hardlopen vind ik suf dus dat ga ik niet te vaak doen.
Dat vond ik eerst ook, tot ik er wat serieuzer mee bezig ging samen met wat vrienden. Toen begon het toch wel erg leuk te worden. Zeker als je je dan ook nog inschrijft voor wat loopjes.quote:Op zondag 13 september 2015 10:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Uiteraard
[..]
Nou hardlopen vind ik suf dus dat ga ik niet te vaak doen.
Nu zou ik natuurlijk kunnen gaan trainen voor volgend jaar, maar daar heb ik ook niet zo'n zin in.quote:Op zondag 13 september 2015 10:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar een beetje doelen is idd wel nodig...
Met al het respect maar die loopjes vind ik al net zo suf als al die toertochtjesquote:Op zondag 13 september 2015 10:05 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Dat vond ik eerst ook, tot ik er wat serieuzer mee bezig ging samen met wat vrienden. Toen begon het toch wel erg leuk te worden. Zeker als je je dan ook nog inschrijft voor wat loopjes.
Gefeliciteerdquote:Op zondag 13 september 2015 09:32 schreef the_critic het volgende:
In het kader van nog meer wielernieuws voor de toekomst... Gister is de winnaar van de ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix 2040 geboren! Pim!
Proficiat.quote:Op zondag 13 september 2015 09:32 schreef the_critic het volgende:
In het kader van nog meer wielernieuws voor de toekomst... Gister is de winnaar van de ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix 2040 geboren! Pim!
Daarom moet je je ook gerichte doelen stellen zodat ook wanneer het plezier in fietsen eens wat minder is, je toch op dat ding stapt om je trainingsrondje te maken. Maar zoals Patroon al zegt, die w-w ritten iedere dag zijn geen motivatie om in het weekend nog eens wat extra te doen.quote:Op zondag 13 september 2015 10:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nu zou ik natuurlijk kunnen gaan trainen voor volgend jaar, maar daar heb ik ook niet zo'n zin in.
Moraal van het verhaal, ik stel me aan
[..]
Met al het respect maar die loopjes vind ik al net zo suf als al die toertochtjes
Gelukkig kunnen sommige mensen ook andere mensen vinden, zonder dat daarbij een verplichting is van gelijk fiets niveau of aantal kilometers ;-)quote:Op zondag 13 september 2015 09:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oja, dan kunnen jij en critic elkaar wel vinden![]()
Gefeliciteerd alvast danquote:Op zondag 13 september 2015 09:32 schreef the_critic het volgende:
In het kader van nog meer wielernieuws voor de toekomst... Gister is de winnaar van de ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix 2040 geboren! Pim!
Je heb toch een MTB?quote:Op zondag 13 september 2015 09:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je zeker gelijk in.
Het stomme is alleen, daar had ik het met critic ook over, ik heb op dit moment niet echt een doel om voor te trainen/fietsen.
Misschien moet ik toch maar een crosser kopen voor de afwisseling
Gelukkig wel, ik kan alleen praten met mensen van mijn eigen niveau en aantal kilometers. Geeft veel rust in je levenquote:Op zondag 13 september 2015 11:21 schreef the_critic het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen sommige mensen ook andere mensen vinden, zonder dat daarbij een verplichting is van gelijk fiets niveau of aantal kilometers ;-)
Er staat hier een ouwe mtb met lege banden, nietwerkende remmen etc, maar die is eigenlijk iets te klein voor me.quote:Op zondag 13 september 2015 12:08 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Je heb toch een MTB?
Ik ga snel ook wat doelen met een rode pen in de agenda knallen. Koersjes, paar cyclo's paar kilo's waarvoor ik ook echt moet trainen. Dus inclusief de nodige aandacht voor de core.
Ik heb afgelopen jaar eigenlijk wel gemerkt dat ik die doelen toch ook wel nodig heb, als ik het vergelijk met het jaar van de 3 joekels en La Marmotte is het echt een wereld van verschil. Kan me alleen maar herinneren dat ik toen goed gemotiveerd was en dat is nu af en toe een pak minder.
Nu ook weer wat aan het crossen door de bossen en dat is toch ook wel weer leuk om te doen.
Afwisseling doet dus inderdaad wel goed
Wijze woorden van opaquote:Op zondag 13 september 2015 10:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daarom moet je je ook gerichte doelen stellen zodat ook wanneer het plezier in fietsen eens wat minder is, je toch op dat ding stapt om je trainingsrondje te maken. Maar zoals Patroon al zegt, die w-w ritten iedere dag zijn geen motivatie om in het weekend nog eens wat extra te doen.
Plan nu b.v. eens een echte +200 km tocht voor april 2016, RVV bijvoorbeeld, en dan moet je in december wel gaan trainen, weer of geen weer. De AIDS van al die tochten is tegenwoordig wel dat je ook voor kortere afstanden kunt inschrijven.
Dus nu gewoon dat ding aan de kant zetten, #viesdik worden van het bieren, en in november aan de slag. Prik een datum en dan nu 2 maanden lang leve de lol en geen w-w ritjes meer. Wedden dat je al voor de geplande datum alweer naar die fiets loopt te hunkeren.
Gemiste kansquote:Op zondag 13 september 2015 15:37 schreef Sloggi het volgende:
Gestolen Vuelta-fiets Orica voor 120 euro aangeboden
Niet m'n maat en Shitmanco.quote:Op zondag 13 september 2015 15:37 schreef Sloggi het volgende:
Gestolen Vuelta-fiets Orica voor 120 euro aangeboden
Geen betere manier om over een fietsdip te komen dan om een fietsgebied op te zoeken waar je niet vaak komt.quote:Op zondag 13 september 2015 16:50 schreef ddx het volgende:
@Kano; fietsdip, je gaat volgende week toch wel mee met de 200 van Ivo ?
Dat komt toch doordat je spieren je hoofd niet meer kunnen dragen omdat ze vermoeid zijn? Dat lees ik iig op internet. Heb jij dat wel eens gehad?quote:Op zondag 13 september 2015 11:36 schreef ultra_ivo het volgende:
Een eindje verderop stop ik bij een standje langs de weg. Hier staat ook een Duitse deelnemer met een hele constructie om zijn nek te ontlasten. Hij heeft last van Shermer's neck, een situatie waarbij een zenuw in de nek de verkeerde signalen afgeeft en de nekspieren niet meer reageren. Vaak wordt dit veroorzaakt door het dragen van allerhande spullen rond je nek. Ik doe dat bewust niet.
Ik heb er zelf nooit last van gehad. Maar ik let er altijd extreem goed op dat ik niks om m'n nek heb hangen. De spieren worden door de zenuwen aangestuurd. Belast je een zenuw verkeerd dan doen de spieren rare dingen.quote:Op zondag 13 september 2015 17:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat komt toch doordat je spieren je hoofd niet meer kunnen dragen omdat ze vermoeid zijn? Dat lees ik iig op internet. Heb jij dat wel eens gehad?
Nope. Ga een rondje fietsen met vrienden hieroquote:Op zondag 13 september 2015 16:50 schreef ddx het volgende:
Vandaag de Gerrie Kneteman Classic gereden, mooie route en prima bevoorrading. (zelfs eten over na afloop)
Aangezien ze voor de middag regen voorspelden flink doorgereden
Was even bang dat benen misschien gingen protesteren na rondje IJsselmeer van afgelopen woensdag, maar ging prima flink wat kopwerk gedaan.
[ afbeelding ]
https://www.strava.com/activities/391308940
@Ivo; nog beter weer dan dit weekend ?
@Kano; fietsdip, je gaat volgende week toch wel mee met de 200 van Ivo ?
Mooi zo maat. Het heeft even geduurd voordat mijn religie een beetje gewaardeerd is, maar zo zal het ook wel met het christendom enzo zijn gegaanquote:Op zondag 13 september 2015 14:48 schreef Tommeke het volgende:
@Critic: Gefeliciteerd man!
@Ivo: Mooi verslag weer!
@Patty: Succes zo, ik ga niet meer. Heb vanochtend als voorrijder bij een toertocht hier in de buurt de laatste lus van de route gecheckt. Leuk om te doen en het levert m'n cluppie aardig wat centen op.
Was wel vies weer, gelukkig had ik m'n Gabba aan, blijft een topaankoop. Daarna nog een lusje gedaan en met 114 km op de teller weer thuisgekomen. Lekker rustig aan gefietst, ik merk dat die lange tochten rustig fietsen echt zoveel beter voor je is. Dit allemaal dankzij jou wijsheden Patroon
Ja, alleen slecht leverbaar, dus duimen op leverbaarheid.quote:Op zondag 13 september 2015 19:02 schreef Tommeke het volgende:
Goeie keus Ok! Goed frame. Goeie groep. Goeie remmen.
Als de pen al helemaal kapot is dan gewoon van de binnenkant doorzagen met een los zaagblad. Daarna springt de pen gewoon los.quote:Op zondag 13 september 2015 19:37 schreef Oksel het volgende:
Goed, ik dacht dat zadelpennen altijd zo waren: (1 geheel)
[ afbeelding ]
Maar degene van alu die nu muurvast in mijn ATB carbonframe vast zit, bestaat uit 2 delen:
[ afbeelding ]
Dus een recht deel, en daarin een 'kop' geperst. Je ziet hierboven een centimeter onder de kop een snede zitten. Dat heb ik ook. Nu zit mijn pen dus muurvast, en door 't wrikken is die kop er dus uit ondertussen. Heb dus alleen een recht deel in mijn fiets steken nu. Die kop krijg ik er wel weer in geslagen, da's niet zo spannend. Maar m'n zadel is dus te hoog. Kan nu heel veel moeite doen om de pen los te krijgen, of 5mm van die staande buis afslijpen en die kop erin slaan.
Tips of ideeen?
Jammer.quote:Op zondag 13 september 2015 17:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nope. Ga een rondje fietsen met vrienden hiero
Wellicht aanmelden bij een fietsclub, vereniging of tourclub?quote:Op zondag 13 september 2015 09:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb al sinds mijn vakantie een fietsdipje en dacht er zelfs aan om even te gaan hardlopen
Hebben alle deelnemers tijdens PBP ook sloten mee? Ik zie op veel foto's mensen slapen in de natuur met de fiets er iets naast. Lijkt me dat je heel makkelijk zo een fiets kunt stelen.quote:
Staat hier niet wat tussen:quote:Op zondag 13 september 2015 19:37 schreef Oksel het volgende:
Goed, ik dacht dat zadelpennen altijd zo waren: (1 geheel)
[ afbeelding ]
Maar degene van alu die nu muurvast in mijn ATB carbonframe vast zit, bestaat uit 2 delen:
[ afbeelding ]
Dus een recht deel, en daarin een 'kop' geperst. Je ziet hierboven een centimeter onder de kop een snede zitten. Dat heb ik ook. Nu zit mijn pen dus muurvast, en door 't wrikken is die kop er dus uit ondertussen. Heb dus alleen een recht deel in mijn fiets steken nu. Die kop krijg ik er wel weer in geslagen, da's niet zo spannend. Maar m'n zadel is dus te hoog. Kan nu heel veel moeite doen om de pen los te krijgen, of 5mm van die staande buis afslijpen en die kop erin slaan.
Tips of ideeen?
kop terug slaan word het hem niet , word nooit meer een goede verbinding.quote:Op zondag 13 september 2015 19:37 schreef Oksel het volgende:
Goed, ik dacht dat zadelpennen altijd zo waren: (1 geheel)
[ afbeelding ]
Maar degene van alu die nu muurvast in mijn ATB carbonframe vast zit, bestaat uit 2 delen:
[ afbeelding ]
Dus een recht deel, en daarin een 'kop' geperst. Je ziet hierboven een centimeter onder de kop een snede zitten. Dat heb ik ook. Nu zit mijn pen dus muurvast, en door 't wrikken is die kop er dus uit ondertussen. Heb dus alleen een recht deel in mijn fiets steken nu. Die kop krijg ik er wel weer in geslagen, da's niet zo spannend. Maar m'n zadel is dus te hoog. Kan nu heel veel moeite doen om de pen los te krijgen, of 5mm van die staande buis afslijpen en die kop erin slaan.
Tips of ideeen?
Carbonvezel brand dus je kan het frame in de brand steken dan houd je de zadelpen over.quote:Op maandag 14 september 2015 06:31 schreef dop het volgende:
[..]
kop terug slaan word het hem niet , word nooit meer een goede verbinding.
je kan de boel met een gewone fohn een beetje warm maken , wel ff kijken hoe warm het geheel mag worden. maar gewone fohn begrenst je redelijk.
ammoniak en cola lost geen aluminium oxide op.
sterke gootsteen ontstopper zou dat wel kunnen maar lijkt me niet echt geweldig om over je frame te mikken, geen idee wat het daar mee doet.
Het is maar goed dat Gripper op vakantie is, anders had hij natuurlijk die fiets gejat.quote:Op maandag 14 september 2015 08:46 schreef Patroon het volgende:
Vandaag gaat mijn Canyon logeren in Utrecht...zij gaat helemaal zelf met een prive chauffeur van UPS die kant op...hopelijk krijgt zij geen heimwee...spannend voor ons beide
Tsja, natte schoenen ontkom je niet aan. Maar zo erg is dat ook niet. En als het straks regent worden ze toch weer net. Anders zijn ze waarschijnlijk wel droog tegen de tijd dat je thuis komt.quote:Op maandag 14 september 2015 10:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nat kutweer, maar toch maar op de fiets gegaan. Ik dacht, als ik nu begin met bang zijn voor regen gaat het nooit wat worden![]()
Alleen of m'n spullen op tijd droog genoeg zijn om terug te gaan wordt nu de vraag, vooral de schoenen. Had m'n schoenhoezen niet omgedaan, dus natte klompen nu...
Hoe lang denk je dat die sokken droog blijven als je ze aantrekt met natte schoenen?quote:Op maandag 14 september 2015 11:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hum ja, even die zooltjes checken zometeen, weet niet of ik daar ook aan gedacht heb. Leg morgen wel een stel droge sokken in m'n kluisje, dan heb ik die tenminste altijd bij de hand voor de terugweg in de toekomst.
Kan je de remmen aan bevestigen, net als achter.quote:Op maandag 14 september 2015 12:39 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zit daar nou op de vorkbuis?
Ik bedoel boven het balhoofd, dat uitstekende ding (lijkt wel een klem oid)quote:Op maandag 14 september 2015 12:43 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Kan je de remmen aan bevestigen, net als achter.
Las over het laatste woord buis heen. Lijkt wel op een spanner etc.quote:Op maandag 14 september 2015 12:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik bedoel boven het balhoofd, dat uitstekende ding (lijkt wel een klem oid)
Knoop je daar je cantilever kabel niet aan vast?quote:Op maandag 14 september 2015 12:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik bedoel boven het balhoofd, dat uitstekende ding (lijkt wel een klem oid)
Nadeel is dat als hij niet over je handschoen heen komt, de regen er lekker in loopt. En dat je pols kou(der) word dan met een lang genoeg jack.quote:Op maandag 14 september 2015 12:47 schreef poiuytr het volgende:
Twijfel, twijfel, twijfel. Heb een Alpha jack gekocht in XL voor een gunstige prijs. Mijn Gabba 2 (korte mouw) is in XXL en is nu eigenlijk heeel iets groot. Probleem is nu alleen dat de mouw wellicht 1 a 2 cm te kort is. Mijn handschoenen (vorig jaar gekocht) vallen ook niet ver over de arm dus winterdag klein gapend gat. Draag overigens altijd een lange mouw ondershirt dus die kan het gat nog wel enigszins goed maken.
Wat zouden jullie doen? Andere maat is kansloos omdat het de laatste Alpha was daarom was hij ook gunstig geprijsd ruim onder "marktprijs".
Thanks.quote:Op maandag 14 september 2015 12:50 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Knoop je daar je cantilever kabel niet aan vast?
Edit: Ja dus:
[ afbeelding ]
In de regen fiets ik toch bijna nooit, iig niet vrijwilligquote:Op maandag 14 september 2015 12:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nadeel is dat als hij niet over je handschoen heen komt, de regen er lekker in loopt. En dat je pols kou(der) word dan met een lang genoeg jack.
Of dat een probleem is moet je zelf weten. Ik zou er niet zo gelukkig van worden.
[..]
Thanks.
Leuk verslag en geen verkeerde uitslag als je 't mij vraagt!quote:Op maandag 14 september 2015 13:15 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Hier even een verslag van mijn eerste race ervaring het afgelopen weekend. Op vrijdag avond vertrokken we met zijn drieën richting Udon Thani een Fransman, een Australiër en ik. De rest van het team, 3 Laotianen waren al eerder vertrokken op de dag.
[ afbeelding ]
Op zaterdag ochtend was er de ploegentijdrit hier maakte ik en de Australiër ook voor het eerst kennis met de 3 overige team leden en konden we onze racenummers ophalen. Net voor de start besproken we nog even de tactiek wie zou achter wie rijden. Het opstellen voor de start was enigszins chaotisch er waren 12 teams, maar er was geen start volgorde bekend gemaakt. Na dat we gestart waren kwamen we redelijk snel in een goed ritme echter na ongeveer tien kilometer moest de Australiër lossen, na een beurt op kop kon hij niet meer aan pikken achter in het rijtje. Na wat heen en weer geschreeuw besloten we niet te wachten en door te rijden. Na ongeveer 25 kilometer begon ik het zwaar te krijgen. Op de stukken waar het licht bergop liep had ik moeite de groep bij te houden en een ander team dat ons inhaalde werkte als een rode lap voor een stier bij de Laotianen waardoor die er nog even een schepje bovenop deden. Dit kon ik niet bijhouden en moest het team iets gas terug nemen omdat we met 5 man moesten finishen. Ik heb hierna ook niet meer een beurt op kop gedaan maar alleen nog maar achteraan gereden en zelfs hier had ik alle moeite om bij het team te blijven.
Uiteindelijk zijn met een tijd van 1 uur en 41 minuten 5e geworden 9 minuten achter de winnaars. De tijdrit was over 72.8 km wat betekend dat we een gemiddelde hadden van 43.2 km/h. Uiteindelijk geen slecht resultaat voor een team dat nooit samen had getraind.
https://www.strava.com/activities/390244149
Op zondag was er een race, de Australiër ik en één van de Laotianen uit ons team moesten starten in de open klasse de Fransman en de tweede Laotiaan zouden starten in de leeftijdscategorie 30-39 jaar de derde Laotiaan zou niet starten. Na de start werden er direct door de verschillende teams aanvallen gepleegd uiteindelijk viel de groep uit elkaar in meerdere stukken ik zat samen met de Australiër in een groep van ongeveer 20 man die redelijk samen werkte. Ongeveer halverwege kreeg ik het zwaar en moest ik op de stukken waar het licht bergop ging een gat van 10 meter laten op de groep. Gelukkig kon ik in de afdalingen weer bij komen. Met deze groep reden we tot de finish in de sprint moest ik de groep laten gaan. De Australiër werd uiteindelijk derde in onze groep. Ik heb geen idee hoeveel rijders er in de groepen voor ons zaten dus ik weet niet rond welke plaats ik ben geëindigd ik heb ook geen officiële uitslag gezien. Ik heb de race over 92 km voltooid met een gemiddelde van net geen 40 km/h.
https://www.strava.com/activities/390983372
Uiteindelijk een zeer geslaagd weekend en een goede kennis making met het racen.
Hij bedoelt dat de band dan niet mooi in de velg zit, waardoor je hoogte slagen in je band krijgt...quote:Op maandag 14 september 2015 15:58 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe bedoel je slagen? Blijft de band niet goed in dat randje zitten waar hij in moet?
carbonvezel steek je niet zomaar in de fik de epoxy en vuller welquote:Op maandag 14 september 2015 07:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Carbonvezel brand dus je kan het frame in de brand steken dan houd je de zadelpen over.
Klopt. En een beetje naar links en rechts enzo.quote:Op maandag 14 september 2015 16:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat de band dan niet mooi in de velg zit, waardoor je hoogte slagen in je band krijgt...
Had je die banden ook al op de "oude" velg gemonteerd?quote:Op maandag 14 september 2015 15:54 schreef Tommeke het volgende:
Hey jongons. Ik heb een setje vet mooie schijfremwielen laten spaken voor m'n crosser. Lekker breed. Net zoals m'n huidige wielen.
Alleen vallen m'n banden er bij de nieuwe niet mooi in, er zitten steeds slagen in. Terwijl ik bijna zeker weet dat deze velgen ook in nieuwe (Specialized) crossers worden gestoken.
Weet iemand hoe ik dit fix? Heb ik een te smal velglint misschien?
quote:Op maandag 14 september 2015 13:15 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Hier even een verslag van mijn eerste race ervaring het afgelopen weekend. Op vrijdag avond vertrokken we met zijn drieën richting Udon Thani een Fransman, een Australiër en ik. De rest van het team, 3 Laotianen waren al eerder vertrokken op de dag.
[ afbeelding ]
Op zaterdag ochtend was er de ploegentijdrit hier maakte ik en de Australiër ook voor het eerst kennis met de 3 overige team leden en konden we onze racenummers ophalen. Net voor de start besproken we nog even de tactiek wie zou achter wie rijden. Het opstellen voor de start was enigszins chaotisch er waren 12 teams, maar er was geen start volgorde bekend gemaakt. Na dat we gestart waren kwamen we redelijk snel in een goed ritme echter na ongeveer tien kilometer moest de Australiër lossen, na een beurt op kop kon hij niet meer aan pikken achter in het rijtje. Na wat heen en weer geschreeuw besloten we niet te wachten en door te rijden. Na ongeveer 25 kilometer begon ik het zwaar te krijgen. Op de stukken waar het licht bergop liep had ik moeite de groep bij te houden en een ander team dat ons inhaalde werkte als een rode lap voor een stier bij de Laotianen waardoor die er nog even een schepje bovenop deden. Dit kon ik niet bijhouden en moest het team iets gas terug nemen omdat we met 5 man moesten finishen. Ik heb hierna ook niet meer een beurt op kop gedaan maar alleen nog maar achteraan gereden en zelfs hier had ik alle moeite om bij het team te blijven.
Uiteindelijk zijn met een tijd van 1 uur en 41 minuten 5e geworden 9 minuten achter de winnaars. De tijdrit was over 72.8 km wat betekend dat we een gemiddelde hadden van 43.2 km/h. Uiteindelijk geen slecht resultaat voor een team dat nooit samen had getraind.
https://www.strava.com/activities/390244149
Op zondag was er een race, de Australiër ik en één van de Laotianen uit ons team moesten starten in de open klasse de Fransman en de tweede Laotiaan zouden starten in de leeftijdscategorie 30-39 jaar de derde Laotiaan zou niet starten. Na de start werden er direct door de verschillende teams aanvallen gepleegd uiteindelijk viel de groep uit elkaar in meerdere stukken ik zat samen met de Australiër in een groep van ongeveer 20 man die redelijk samen werkte. Ongeveer halverwege kreeg ik het zwaar en moest ik op de stukken waar het licht bergop ging een gat van 10 meter laten op de groep. Gelukkig kon ik in de afdalingen weer bij komen. Met deze groep reden we tot de finish in de sprint moest ik de groep laten gaan. De Australiër werd uiteindelijk derde in onze groep. Ik heb geen idee hoeveel rijders er in de groepen voor ons zaten dus ik weet niet rond welke plaats ik ben geëindigd ik heb ook geen officiële uitslag gezien. Ik heb de race over 92 km voltooid met een gemiddelde van net geen 40 km/h.
https://www.strava.com/activities/390983372
Uiteindelijk een zeer geslaagd weekend en een goede kennis making met het racen.
Oppompen tot de maximale druk wil wel helpen, dan floept ie ineens goed, anders wat talgpoeder op de rand. Ik heb het ook met banden die grote diameter hebben, soms kan het ook aan de band zelf liggen.quote:Op maandag 14 september 2015 16:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. En een beetje naar links en rechts enzo.
Ik heb daar alleen last van bij banden met een kleinere diameter.quote:Op maandag 14 september 2015 20:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oppompen tot de maximale druk wil wel helpen, dan floept ie ineens goed, anders wat talgpoeder op de rand. Ik heb het ook met banden die grote diameter hebben, soms kan het ook aan de band zelf liggen.
Trapte je door in de bocht?quote:Op maandag 14 september 2015 21:13 schreef Flipmoehoe het volgende:
#klaagmodus aan
Hoe doen jullie dat toch met fietsen op een nat wegdek. Vandaag alweer onderuit gegaanvorige keer ging ik te hard en voelde ik mijn achterwiel weg glijden. Vanavond na 2km gleed ik dus weer over het natte asfalt. Ging zo rond de 25 geloof ik. Heb niet geremd en ging ook niet haaks de bocht om ofzo. Zo vanuit het niets gleed ik onderuit. Paar krassen op de derrie en de shifters. Zelf mijn nieuwe armstukken kapot en wat schaafplekken. Banden zijn de standaard giant pr3. Word er niet goed van. In het vervolg laat ik de racefiets wel staan als het geregend heeft en pak ik de mtb wel ofzo.
#klaagmodus uit
Had precies hetzelfde maar dan op mtb. Schijnt dat je band zich vormt naar je velg, als je 'm dan monteert op een andere je dit op de koop moet toenemen.quote:Op maandag 14 september 2015 20:45 schreef Tommeke het volgende:
@poiuytr; Op m'n oude velgen lagen ze perfect.
Ja, die standaard banden er onderuit en fatsoenlijke banden eronder. Dat was het eerste wat ik vervangen heb onder mijn giant.quote:Op maandag 14 september 2015 21:13 schreef Flipmoehoe het volgende:
#klaagmodus aan
Hoe doen jullie dat toch met fietsen op een nat wegdek. Vandaag alweer onderuit gegaanvorige keer ging ik te hard en voelde ik mijn achterwiel weg glijden. Vanavond na 2km gleed ik dus weer over het natte asfalt. Ging zo rond de 25 geloof ik. Heb niet geremd en ging ook niet haaks de bocht om ofzo. Zo vanuit het niets gleed ik onderuit. Paar krassen op de derrie en de shifters. Zelf mijn nieuwe armstukken kapot en wat schaafplekken. Banden zijn de standaard giant pr3. Word er niet goed van. In het vervolg laat ik de racefiets wel staan als het geregend heeft en pak ik de mtb wel ofzo.
#klaagmodus uit
Geloof het niet. In ieder geval niet onderuit gegaan omdat het pedaal de grond raakte. That's for surequote:Op maandag 14 september 2015 21:32 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Trapte je door in de bocht?
De enige keer dat ik op de racefiets onderuit ben gegaan door een nat wegdek was op een brug tijdens een hittegolf gevolgt door een 180 graden bocht naar beneden vlak na de brug.
Maar carbon zet 0,0 uit onder verhitting of bij kouder maken. Alu zet licht uit. Zou je dan alsnog de pen gaan verhitten?quote:Op maandag 14 september 2015 16:01 schreef dop het volgende:
[..]
carbonvezel steek je niet zomaar in de fik de epoxy en vuller wel
maar daarom met een fohn , niet met een verfstripper .
50-60 ℃ moet wel kunnen als de epoxy warmer word geeft hij iets meer mee en krijg je het misschien wel los
Vallenquote:Op maandag 14 september 2015 21:13 schreef Flipmoehoe het volgende:
#klaagmodus aan
Hoe doen jullie dat toch met fietsen op een nat wegdek. Vandaag alweer onderuit gegaanvorige keer ging ik te hard en voelde ik mijn achterwiel weg glijden. Vanavond na 2km gleed ik dus weer over het natte asfalt. Ging zo rond de 25 geloof ik. Heb niet geremd en ging ook niet haaks de bocht om ofzo. Zo vanuit het niets gleed ik onderuit. Paar krassen op de derrie en de shifters. Zelf mijn nieuwe armstukken kapot en wat schaafplekken. Banden zijn de standaard giant pr3. Word er niet goed van. In het vervolg laat ik de racefiets wel staan als het geregend heeft en pak ik de mtb wel ofzo.
#klaagmodus uit
je bedoeld een isp stubby denk ik ?quote:Op maandag 14 september 2015 21:59 schreef Oksel het volgende:
[..]
Maar carbon zet 0,0 uit onder verhitting of bij kouder maken. Alu zet licht uit. Zou je dan alsnog de pen gaan verhitten?
Hoe los ik alu-roest op dan? Gootsteenontstopper klinkt wat wazig.
Het liefst zet ik zo'n kop erover net zoals je bij een carbon pen doet. Dan laat ik dat ding lekker zitten zoals hij nu zit, zaag er hoogstens stukje af. Maar hoe heet dat?
Hoe lang geleden issie er voor het laatst uitgeweest? Misschien toch eerst zeepwater of wd40?Ik had het laats ook maar dat was aluminium en staal. Vier dagen op z'n kop met wd40 lostte het op.quote:Op maandag 14 september 2015 22:12 schreef Oksel het volgende:
Maar alsnog ammoniak?
En geduld, moet ik even opzoeken in de Vandale..
Iemand een tip waar ik een ISP stubby kan kopen die géén 129 EUR kost?
http://www.bikester.nl/fi(...)elpennen/308415.html
Deze is goedkoper.
http://www.wielersport-expert.nl/ritchey-stubby-wcs/69554
Nu nog de goede maat vinden..
Een ISP stubby is wat anders dan een Mast topper ofnie?
http://hollandbikeshop.co(...)-50-x-38-35mm-zwart/
Cyclocross banden. Zo een beetje de Vittoria Open Corsa van het crossen.quote:
blijkbaar had ik ook wat voorzichtiger moeten zijn.. zelfvertrouwen met een nat wegdek is nu 0%quote:Op maandag 14 september 2015 22:19 schreef Tommeke het volgende:
KaasmansHet is gelukt! Ik heb nu een mooi setje fullcarbon Roval wielen met Grifo's
@Flipmoehoe, balen man! Ik kan met nat weer altijd nog wel redelijk door een bocht, maar doe altijd erg voorzichtig.
Ik vind qua winterbanden de Conti GP en vooral de Specialized Espoir super.
het regende niet, en ging niet door een plas ofzo. asfalt glimde nog wel wat.quote:Op maandag 14 september 2015 22:02 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Vallenzelf overigens zonder erg (alleen deuk in het zelfvertrouwen)?
Met 25 door een bocht knallen met dit soort weer zou ik zelf overigens nooit doen. Eerder 20. Een racer trekt je met 2 pedaalslagen zo weer op gang dus zie het nut er eigenlijk ook niet van in. Ik wil juist in de winter gaan trainen op de racer.
Wat zijn overigens de beste buitenbanden voor in de winter? Boeit me niet echt hoe zwaar ze zijn als ik maar niet lek rijdt.
#outofthebox: cola?quote:Op maandag 14 september 2015 22:08 schreef Oksel het volgende:
Lees op verschillende plekken dat ammoniak alu-oxide oplost. Dus ga 'm nog een nachtje in de ammoniak knallen. Lukt dat niet, kan ik toch gewoon deze erop zetten?
[ afbeelding ]
Wel een flink lage pH, dus kan als geschikt zuur werken. Ammoniak is dan weer basisch, dus ik weet niet of de pH echt uitmaakt.quote:
Als ik Youtube mag geloven werkt cola perfect bij ijzerroest, geen idee in hoeverre alu-oxide daarvan verschilt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wel een flink lage pH, dus kan als geschikt zuur werken. Ammoniak is dan weer basisch, dus ik weet niet of de pH echt uitmaakt.
banden zijn nu 1700km mee gereden, zie er nog niks geks aan wat lijkt op slijtage.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:21 schreef kanovinnie het volgende:
Profiel is echt totaal niet van belang, je rubbersoort des te meer.
Geen idee waardoor het komt dat je valt. Ik zou andere banden proberen als ik jou was.
Ik neem aan dat ze niet versleten zijn? Als dat wel zo is>vervangen.
de vorige valpartij was me duidelijk waarom ik onderuit ging.. ging veel te hard 3/4de een rotonde over.. achterwiel gleed weg en ik ging erachter aan.. daar heeft mijn vertrouwen geen deuk opgelopen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:33 schreef Tommeke het volgende:
@Flipmoehoe; Kan ik me voorstellen. Is denk ik ook wel normaal na een val... Komt vanzelf wel weer terug hoor, je zelfvertrouwen
Ja, tijdritje van de plaatselijke schaatsvereniging. Ik wilde voor het NCK over 2 weken nog ff een keer in vol wedstrijd ornaat rijden om te checken of alles het deed. Alles deed het, maar m'n benen niet. Was direct vanuit m'n werk er heen gegaan, zonder warming up. Dus ben ook niet voluit gegaan, dat lukte ook niet
Ik rij op 25 mm senso's. http://www.wielerkoopjes.nl/vredestein-fortezza-senso-25mmquote:Op dinsdag 15 september 2015 08:33 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
banden zijn nu 1700km mee gereden, zie er nog niks geks aan wat lijkt op slijtage.
Geen zand, steentjes, takjes of blaadjes te bekennen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:37 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
de vorige valpartij was me duidelijk waarom ik onderuit ging.. ging veel te hard 3/4de een rotonde over.. achterwiel gleed weg en ik ging erachter aan.. daar heeft mijn vertrouwen geen deuk opgelopen.
Maar nu "zomaar ineens" onderuit gaan terwijl ik het helemaal niet aan zag komen is wel ff raar..
Zal er wel weer overheen komenGelukkig stopte de tegemoetkomende auto ook op tijd
Goed dat je fiets het deed.. direct uit het werk, zonder fatsoenlijk eten van te voren werkt vaak niet echt mee nee
tnx voor de link, zat ook al aan 25mm te denken voor de volgende banden.. iets meer comfort toch?quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik rij op 25 mm senso's. http://www.wielerkoopjes.nl/vredestein-fortezza-senso-25mm
Nog nooit mee gegleden. Hint hint
Toen ik m'n achterband lek reed door een gat in een afdaling en ik bijna op m'n smoel ging met 40 of 45 km/uur tijdens de klimclassic liep het ook dun door de broek. Toen reed ik als een natte krant de rest van de afdaling af.
2 heuvels verder denderde ik weer als vanouds naar beneden
Ben met de motor op Assen ook al eens onderuit gegaan, ook door nat asfalt. Heeft ook erg lang geduurd voordat ik daar vanaf was. Zal nu ook wel weer wat tijd nodig hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:44 schreef Tommeke het volgende:
Komt vanzelf wel weer hoor! Ik ben vorig jaar keihard onderuit gegaan door olie op de weg. Tot 2 keer toe, duurde ff maar na een tijdje dacht ik er niet meer aan.
Ik had gisteren nog wat boontjes en aardappeltjes opgewarmd. En een blikje cola naar binnen geklokt. Mocht nochtans niet baten
Dat comfort/preformance zit vooral tussen je oren heb ik het idee. Zeker bij sukkels als jij en ik die gewoon een beetje toeren.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:49 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
tnx voor de link, zat ook al aan 25mm te denken voor de volgende banden.. iets meer comfort toch?
en nope, asfalt was vrij van troep...
Of dat is omdat je zonder angst op je mtb zit en bibbert op je racefietsquote:[..]
Ben met de motor op Assen ook al eens onderuit gegaan, ook door nat asfalt. Heeft ook erg lang geduurd voordat ik daar vanaf was. Zal nu ook wel weer wat tijd nodig hebben.
Rare is dat ik met de "wintertraining" op de baan gewoon volle bak kan gaan op de mtb. Zal dan wel met het profiel van de mtb te maken hebben of type asfalt.
Denk dat ik toch maar is naar andere bandjes ga kijken, met zo'n blauwe wang vind ik ook wel tof
voel me nu helemaal een sukkel na 2x vallenquote:Op dinsdag 15 september 2015 08:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat comfort/preformance zit vooral tussen je oren heb ik het idee. Zeker bij sukkels als jij en ik die gewoon een beetje toeren.
[..]
Of dat is omdat je zonder angst op je mtb zit en bibbert op je racefiets
8 bar is ook wat veel. Ik doe in m'n 23 en 25 iets van 6.5-7 voor en 7 achter.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:55 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
voel me nu helemaal een sukkel na 2x vallen25mm band rijd je met minder druk toch? 6,5 vs 8?
op de racefiets heb (had) ik geen angst, laatst nog met 65 km/h de Posbank af, geweldig
90+ de Ring af, werklijk skitterond.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:55 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
voel me nu helemaal een sukkel na 2x vallen25mm band rijd je met minder druk toch? 6,5 vs 8?
op de racefiets heb (had) ik geen angst, laatst nog met 65 km/h de Posbank af, geweldig
450+ kopje af, echt fantastischquote:Op dinsdag 15 september 2015 09:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
90+ de Ring af, werklijk skitterond.
Giant P-R3, Flat Guard, Front and Rear Specific, 700x23quote:
Vittoria Rubino Pro zijn ook prima.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:41 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Giant P-R3, Flat Guard, Front and Rear Specific, 700x23
de bandjes die er vanaf de winkel op zaten
ook na aanleiding van bericht van Ivo lijkt het me verstandig om naar andere banden te kijken.
bandjes wat kano liet zien zijn goed? vredestein fortezza senso 25mm
Ik zou effe afwachten wat er met je ouwe fiets is. Als die gefixt kan worden en je koerst er nog goed op dan zou ik die AL kopen als back up. Als ze niet weten wat er is zou ik voor de CF gaan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:50 schreef Patroon het volgende:
Ik zit er aan te denken om er een Canyon bij te kopen als reserve fiets. Toch wel fijn om iets achter de hand te hebben, waarop ik koersen kan rijden, als de ander stuk is.
Nu twijfel ik een beetje tussen de volgend twee:
Ultimate CF SL (carbon) met shimano 105 voor ¤ 1599,-
Ultimate AL slx (alu) met shimano ultegra voor ¤ 1699,-
In het geval van de CF SL met shimano 105 zet ik die groep over op mijn oude Canyon en wordt dat mijn winter/reserve fiets. In geval van de Ultimate AL hou ik bij de fietsen gelijk en is de AL mijn winter/reserve fiets.
Ja ik wacht sowieso de uitkomst even af...quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou effe afwachten wat er met je ouwe fiets is. Als die gefixt kan worden en je koerst er nog goed op dan zou ik die AL kopen als back up. Als ze niet weten wat er is zou ik voor de CF gaan.
Wat is er mis met de koga?
Ik ben zo mijn lijntjes, of denk je dat ik mijn powermeter ook voor marktconform prijs heb?quote:
Ouwe patser.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben zo mijn lijntjes, of denk je dat ik mijn powermeter ook voor marktconform prijs heb?
Denk trouwens dat ik wel lager dan ¤ 600,- kan krijgen...ff afwachten.
Welk uiterlijk? Ik zag de AL laatst in het echt en ik moet zeggen, het is een dik frame!quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:28 schreef muzas het volgende:
g met over dat uiterlijk heen komen... Kun je nagaan wat een factor dat (voor mij iig) is...
Ik weet niet voor hoeveel jij je shite koopt, maar 600 force was ik nog niet tegengekomen. Zit er ook met een schuin oog naar te kijken, vandaar.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben zo mijn lijntjes, of denk je dat ik mijn powermeter ook voor marktconform prijs heb?
Denk trouwens dat ik wel lager dan ¤ 600,- kan krijgen...ff afwachten.
Het heeft zeker ook een tijd geduurd voordat je een vriendin had die aan alle eisen voldeed?quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:28 schreef muzas het volgende:
Lol de al - ultegra is lichter dan de cf - 105
Om van de AL - force nog maar te zwijgen.
Wil zelf op een eventuele nieuwe fiets ook graag force (of iig sram), die AL SLX is technisch gezien de allebeste keus voor een klotetoerder als ik.. Licht (genoeg) frame, lichte wielen, lichte groep... Ga ik meer plezier van hebben dan een CF sensa met ultegra ofzo... denk ik...
Maar ik heb het lastig met over dat uiterlijk heen komen... Kun je nagaan wat een factor dat (voor mij iig) is...
Dat ga ik hier niet neerzetten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ouwe patser.
Wat heb je voor je powermeter betaald dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
De lasnaden (op de foto's) vallen me wat tegen in vergelijking met bijvoorbeeld mijn alu TCR. En ben er nog niet over uit of ik 't kader in mijn maat nog mooi in proportie vind. Allemaal heel subjectief.. Mjah uiteindelijk moet ik ook met mn toerderkont op mn nieuwe fiets zitten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Welk uiterlijk? Ik zag de AL laatst in het echt en ik moet zeggen, het is een dik frame!
Ga je nu ook niet vinden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik weet niet voor hoeveel jij je shite koopt, maar 600 force was ik nog niet tegengekomen. Zit er ook met een schuin oog naar te kijken, vandaar.
Uiteraard, niks anders dan het beste.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het heeft zeker ook een tijd geduurd voordat je een vriendin had die aan alle eisen voldeed?
Als je hard genoeg fietst, ziet niemand een lasnaad..quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:31 schreef muzas het volgende:
[..]
De lasnaden (op de foto's) vallen me wat tegen in vergelijking met bijvoorbeeld mijn alu TCR. En ben er nog niet over uit of ik 't kader in mijn maat nog mooi in proportie vind. Allemaal heel subjectief.. Mjah uiteindelijk moet ik ook met mn toerderkont op mn nieuwe fiets zitten.
Wat dat betreft is die AL SLX ook nog es een koopje volgens mij... Als je de spullen los koopt zit je een aardig eindje over die 2200 heen.quote:
Gaat er ook niet om wat anderen zien. Ik moet 'm zelf mooi vinden. Moet er maar eens eentje in het echt gaan bekijken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je hard genoeg fietst, ziet niemand een lasnaad..
Ja met die Ultegra. Alleen dan zit ik weer met dubbele wielen etc...en ik weet hoe kut het is om steeds te moeten wennen aan ander schakelen als je SRAM gewend bent. Ik vind 400 euro extra voor alleen een setje slappe wielen ook best veel geld (even niet gekeken naar zadel en stuur want die heb ik wel)quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:35 schreef muzas het volgende:
[..]
Wat dat betreft is die AL SLX ook nog es een koopje volgens mij... Als je de spullen los koopt zit je een aardig eindje over die 2200 heen.
Dus hij staat ook nog op mn shor... eehmm longlist
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Degene waar ik naar zit te loeren;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zit de twijfel 'm d'r ook nog een beetje in dat ik me afvraag of ik nog een alu fiets naast die giant wil.
Wat betreft jouw keuze; ik zou zelf voor de alu gaan denk ik als je 'm als koersbak gaat gebruiken. Om de doodeenvoudige reden dat ie goedkoper is om te vervangen mocht je 'm dubbelvouwen.
keuzes, keuzes, afwegen, keuzes. Stiekem vind ik dat best leuk, beetje reviews lezen enzo![]()
quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:47 schreef muzas het volgende:
Oh met die 2200 bedoelde ik eigenlijk de force versie (degene waar ik naar zit te kijken) daar zitten ook andere wielen in geloof ik.
AL SLX in mijn maat; (fiets van janatwork)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Degene waar ik naar zit te loeren;Oja die met Force is wel mooi.. komt ook door de wielen met zwarte remrand. Alleen dat bedrag kan ik niet verantwoorden als 2e fiets en heb al 3 wielsets.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zit de twijfel 'm d'r ook nog een beetje in dat ik me afvraag of ik nog een alu fiets naast die giant wil.
Wat betreft jouw keuze; ik zou zelf voor de alu gaan denk ik als je 'm als koersbak gaat gebruiken. Om de doodeenvoudige reden dat ie goedkoper is om te vervangen mocht je 'm dubbelvouwen.
keuzes, keuzes, afwegen, keuzes. Stiekem vind ik dat best leuk, beetje reviews lezen enzo
Trouwens misschien is die volledig afgemonteerde AL ook wel iets, aangezien mijn Fulcrum Racing 3 ook al 3 jaar heb en de velgranden ook niet het eeuwige leven hebben, ze voelen al aardig ingesleten..Eerst maar eens even kijken hoe die Mavics uit de test komen, anders gewoon zonder wielen en koop ik later wel weer nieuwe R3's...keuzes keuzes
[ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 15-09-2015 11:11:04 ]Maar ik kan 't mis hebben...
3 keer remmen en die zijn ook weer zilverkleurigquote:Op dinsdag 15 september 2015 11:05 schreef Patroon het volgende:
komt ook door de wielen met zwarte remrand
Ben benieuwd als je wat tegen komt, die AL endurace staat bij mij ook op de shortlist.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:36 schreef ratatat het volgende:
Zit ook een beetje te loeren naar die AL SLX, misschien kunnen we groepskorting krijgen![]()
Aan de andere kant lijkt die Endurace AL mij iets fijner qua geometrie alleen zijn daar niet zoveel reviews over te vinden. Het ding moet namelijk vooral geschikt zijn om wat wedstrijdjes op te fietsen en kan niet veel vinden over de stijfheid van dat frame. Al weet ik niet of dat een issue is voor mij daar ik slechts een mindere fietsgod ben.
Toevallig afgelopen zondag eentje mogen vasthouden. Idd stukken mooier dan zo op foto's... Maar in Maat L zijn ze wel weer erg dranghekkerig... Door die rechte bovenbuis.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Een Propel Advanced staat bovenaan op mijn lijstje anders.
Was het niet iets van <8°: aero > lichtquote:Op dinsdag 15 september 2015 12:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Toevallig afgelopen zondag eentje mogen vasthouden. Idd stukken mooier dan zo op foto's... Maar in Maat L zijn ze wel weer erg dranghekkerig... Door die rechte bovenbuis.
En moet jij als klimgod in dat hooggebergte daar geen superlichte TCR advanced SL ISP hebben?
Ploegmaat heeft zo'n nieuwe AL. die reed ervoor een Focus van carbon. Hij zegt dat het frame goed stijf is maar qua comfort en rijeigenschappen niet kan tippen aan een carbon frame.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:52 schreef Fretwork het volgende:
Zei iemand hier niet dat Alu frames van Canyon beduidend minder zijn dan hun carbons?
Keutenberg is een miljoenmiljard procent jonguh.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:11 schreef ratatat het volgende:
[..]
Was het niet iets van <8°: aero > licht
Had ik mijn oog op laten vallen, vind hem wel mooi.. Mja Canyon, weet niet of ik het zou kopen. Die zie je al zoveel tegenwoordig.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:23 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vin die gran turismo blue kleur wel mooi maar die zit op de cf slx allenig
[ afbeelding ]
Ik ben geen klimgod hoor. Sprinten kan ik wel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Toevallig afgelopen zondag eentje mogen vasthouden. Idd stukken mooier dan zo op foto's... Maar in Maat L zijn ze wel weer erg dranghekkerig... Door die rechte bovenbuis.
En moet jij als klimgod in dat hooggebergte daar geen superlichte TCR advanced SL ISP hebben?
Dat zou onder de inkoopprijs zijnquote:Op dinsdag 15 september 2015 10:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben zo mijn lijntjes, of denk je dat ik mijn powermeter ook voor marktconform prijs heb?
Denk trouwens dat ik wel lager dan ¤ 600,- kan krijgen...ff afwachten.
Dan iets hogerquote:Op dinsdag 15 september 2015 12:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat zou onder de inkoopprijs zijn
quote:
Dikquote:
Volgens mij zijn de aksiums de Racing 7's, de RS10's, etc van Mavic.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:32 schreef Fretwork het volgende:
Hoe verhouden Mavic Aksiums tot wielen van bijvoorbeeld een 1600 euro Trek, specialized of Cannondale? Iemand daar ervaring mee?
Over MTB's gesproken:quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:33 schreef muzas het volgende:
Ja, lijkt me ook wel vet... Maar kan maar zo weinig gebieden hier in de omgeving bedenken waar je 'm kan gebruiken. Zijn wel een aantal MTB-parcours, maar zoals die naam al suggereert kun je daar beter een andere fiets voor gebruiken.
Echt onverharde bospaadjes enzo zijn hier allemaal VERBOTEN, de duinen zijn ook VERBOTEN, dus jah.
Neehoor, als je gecrossed hebt moet zwz de spuit er ff over dan is die toch weer fris?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:48 schreef muzas het volgende:
Wit lint en zadel op een crosser dan moet je echt van poetsen houden volgens mij.
Duinen mag je hiero in tussen zons opgang en 11 uur.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:33 schreef muzas het volgende:
Ja, lijkt me ook wel vet... Maar kan maar zo weinig gebieden hier in de omgeving bedenken waar je 'm kan gebruiken. Zijn wel een aantal MTB-parcours, maar zoals die naam al suggereert kun je daar beter een andere fiets voor gebruiken.
Echt onverharde bospaadjes enzo zijn hier allemaal VERBOTEN, de duinen zijn ook VERBOTEN, dus jah.
OVer het harde zand moet zeker te doen zijn. Strandopgangen weer wat minder.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:57 schreef BORRREETJEEE het volgende:
MTB route Appelscha is volgens mij wel een mooie racebaan met de crosser. Diever ook wel, hoewel daar wel steeds meer technische stukken in komen.
Over het strand met de crosser lijkt me dan weer kut met die smalle bandjes. Kun je beter een drop bar mountainbike nemen.
Ik wel. Dat is namelijk fantastisch.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:22 schreef Flipmoehoe het volgende:
ik snap de fun daarvan ook niet... net als die strandraces
quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik wel. Dat is namelijk fantastisch.
Met 10 km/uur naar de pier en met 45 terug.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:23 schreef MarcoD het volgende:
Niet door het water scheelt een hoop hoor. Heb ritten gehad dat de fiets op het strand brandschoon bleef maar op het korte stukje over de weg naar huis helemaal onder de prut kwam te zitten..
Op mooie dagen wil het nog wel eens gebeuren dat het strand er net zo strak bij ligt als een net gelegde asfaltweg maar dan zonder stoplichten.
Neemt niet weg dat ik er met een crosser zou gaan fietsen.
Nee hoor! Zou wel een crosser willen hebben zodat ik ook wat regiocrossen kan doen..quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met 10 km/uur naar de pier en met 45 terug.
Niet harder kunnen omdat je geen hoger verzet meer hebt. En omdat je om de honden moet slalommen.
Spijt van je strandfiets?
Eerst een nieuwe racefiets toch? Met powermeter, hoge wielen en de hele bende?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:38 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Nee hoor! Zou wel een crosser willen hebben zodat ik ook wat regiocrossen kan doen..
staat wel ergens achteraan op het lijstje van wat ik nog wil/moet hoor..
Jupquote:Op dinsdag 15 september 2015 16:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eerst een nieuwe racefiets toch? Met powermeter, hoge wielen en de hele bende?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:39 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Jup
![]()
![]()
Moet toch wel te vinden zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Moet wel bij m'n ambities/talentenquote:Op dinsdag 15 september 2015 16:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moet toch wel te vinden zijn?
Mijn eerste baan paste ook niet heel erg bij me. Ik denk dat het belangrijker is dat je als je niet snel een baan vind die je geweldig vind, je dan maar een baan pakt die iets minder geweldig is. Doe je iig werkervaring op, connecties en je verdiend $$$ Dan kan je na een jaartje ofzo weer op zoek naar wat anders.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:42 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Moet wel bij m'n ambities passen, toch nog lastig als starter. Maar heb wat lijntjes open staan. Genoeg banen hoor maar of niet in de buurt of iets wat voor mij niets is.
True! En dat weet ik. Ben ook niet opzoek naar mijn perfecte baan hoor.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn eerste baan paste ook niet heel erg bij me. Ik denk dat het belangrijker is dat je als je niet snel een baan vind die je geweldig vind, je dan maar een baan pakt die iets minder geweldig is. Doe je iig werkervaring op, connecties en je verdiend $$$ Dan kan je na een jaartje ofzo weer op zoek naar wat anders.
Sprak hij drie posts na een post over ambitiesquote:Op dinsdag 15 september 2015 16:50 schreef MarcoD het volgende:
[..]
True! En dat weet ik. Ben ook niet opzoek naar mijn perfecte baan hoor.
Ambitie is een nieuwe fiets kunnen kopenquote:Op dinsdag 15 september 2015 17:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Sprak hij drie posts na een post over ambities
Idd. Weer ingeachreven voor Egmond pier Egmond en Egmond halve marathonquote:Op dinsdag 15 september 2015 16:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik wel. Dat is namelijk fantastisch.
Mijn voorkeur gaat toch naar een zwart stuurlint en zadel. Verder een erg mooie fiets!quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Beetje groot voor Oksel, en wit stuurlint en zadel zou mooierder zijn.
mooi fietsje ,wel flinke setback op die zadelpenquote:
Iets van die strekking zou ik geroepen kunnen hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:52 schreef Fretwork het volgende:
Zei iemand hier niet dat Alu frames van Canyon beduidend minder zijn dan hun carbons?
die timmeren nog een beetje aan de alu weg , maar leveren dan ook een veel mooier afgewerkt frame.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:45 schreef Tommeke het volgende:
Cannondale en Specialized investeren juist veel in goede alu frames met de nieuwe Caad12 en de Allez Sprint.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu twee klein testritten gemaakt en alles wat "ze" zeggen van een handgespaakte wielset klopt. Echt niet normaal hoeveel winst je uit een wielset kunt halen. Je trekt een fiets echt stukken sneller op gang. Jammer genoeg nog niet echt kunnen mishandelen omdat mijn buitenband niet goed was. Vandaag nieuwe buitenband gehaald en tubeless gemaakt.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:52 schreef poiuytr het volgende:
Als Tommeke pronkt met zijn hand gespaakte wielset van z'n crosser doe ik dat dan maar even van mijn mtbSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu twee klein testritten gemaakt en alles wat "ze" zeggen van een handgespaakte wielset klopt. Echt niet normaal hoeveel winst je uit een wielset kunt halen. Je trekt een fiets echt stukken sneller op gang. Jammer genoeg nog niet echt kunnen mishandelen omdat mijn buitenband niet goed was. Vandaag nieuwe buitenband gehaald en tubeless gemaakt.Canyon
Maar ik kan 't mis hebben...
Dat denk ik ook niet dat dat heel veel merkbaar is..quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:54 schreef kanovinnie het volgende:
Wat had je hiervoor qua set? Want ik geloof niet dat er zo'n giga verschil zit tussen een top wielset uit een fabriek en een handgespaakte. Zeker niet als ze dezelfde prijs hebben.
Andersom. Topsporters zijn goede werknemers. Of beter wellicht; fanatieke sporters. Doorzettingsvermogen, etc.quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:10 schreef Patroon het volgende:
Dat merk ik wel vaker bij serieuze wielrenners. Werk carrière wordt minder belangrijk als ergens anders (wielrennen) doelen gehaald kunnen worden en jezelf kunt uitdagen. Collega's die niet intensief sporten zie je vaak veel meer met carrière maken bezig zijn...
Zou dit wat met elkaar te maken hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |