quote:Op donderdag 10 september 2015 19:43 schreef Tchock het volgende:
Mijn moeder belt me.
"Hoi!"
- Bel ik jou of bel jij mij?
Ik heb geen insolventie recht gehad in de bachelor maar inderdaad.. Er ligt een voorstel om het te codificeren. Maar er zijn nog veel meer arresten die er invulling aangeven zoals de bont/bannenberg etc.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:42 schreef Tchock het volgende:
Ah, de Peeters/Gatzenvordering. Bij insolventierecht word je er werkelijk mee doodgeslagen.
Ga je heel diep schamen om "jou ma" en daarna nog een keer om deze verschrikkelijk slechte grap en daarna nog een keer omdat je überhaupt insinueert dat mijn moeder ook maar enige aandacht aan jou zou besteden.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:50 schreef eriksd het volgende:
Hoezo belt jou ma ook naar jou Tchock? Dacht dat ze alleen mij belde.
Wat een waardeloos ding he? Waardeloze auto-correct, beperkt systeem en nu komen ze ook nog met die waardeloosheid op groter formaat in de vorm van een schaamteloze kopie van de Surface Pro 3.quote:
Ik weet het. Insolventierecht had de meeste jurisprudentie van al mijn vakken (en een bijbehorende vuistdikke jurisprudentiebundel).quote:Op donderdag 10 september 2015 19:49 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik heb geen insolventie recht gehad in de bachelor maar inderdaad.. Er ligt een voorstel om het te codificeren. Maar er zijn nog veel meer arresten die er invulling aangeven zoals de bont/bannenberg etc.
Lachen. Ik heb dus nooit insolventierecht gehad. Nog nooit gehoord van de Peeters/Gatzen-vordering in mijn bachelor.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet het. Insolventierecht had de meeste jurisprudentie van al mijn vakken (en een bijbehorende vuistdikke jurisprudentiebundel).
Die autocorrect is niet mals nee. Verder topding.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:59 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat een waardeloos ding he? Waardeloze auto-correct, beperkt systeem en nu komen ze ook nog met die waardeloosheid op groter formaat in de vorm van een schaamteloze kopie van de Surface Pro 3.
Ik geloof dat het bij ons ook een mastervak is maar ik heb het in mijn bachelor gevolgd omdat ik destijds moest kiezen tussen dat of een onderzoeksvakje dat geen reet voorstelde.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Lachen. Ik heb dus nooit insolventierecht gehad. Nog nooit gehoord van de Peeters/Gatzen-vordering in mijn bachelor.
Kun je ook uitzetten. Buitengewoon superieur apparaat is het.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die autocorrect is niet mals nee. Verder topding.
Ach man, hou iemand anders voor de gekquote:Op donderdag 10 september 2015 20:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die autocorrect is niet mals nee. Verder topding.
Ik vind het wel jammer want het is een rete boeiend rechtsgebied.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik geloof dat het bij ons ook een mastervak is maar ik heb het in mijn bachelor gevolgd omdat ik destijds moest kiezen tussen dat of een onderzoeksvakje dat geen reet voorstelde.
quote:Op donderdag 10 september 2015 20:02 schreef Blistering het volgende:
[..]
Kun je ook uitzetten. Buitengewoon superieur apparaat is het.
Misschien later vanavond ook even eentje bestellen.
Een Pro imitatie is het niet, want ARM CPU en dus gecrippled net als Microsoft dat deed met de RT. Tis een RT met leuke Pro foefjes en voor een Pro prijs, maar zonder de mogelijkheden van een Surface Pro.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:59 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat een waardeloos ding he? Waardeloze auto-correct, beperkt systeem en nu komen ze ook nog met die waardeloosheid op groter formaat in de vorm van een schaamteloze kopie van de Surface RT.
Het zit je hoog hé. Gelukkig boeit het mij geen ene flikker wat jij allemaal van Apple vindt.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:04 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Die Pro superieur? Zo'n groot zwaar ding wat je niet uren in je hand kan houden, zonder standaard, met een smartphone cpu en besturingssysteem en een flut toetsenbordje á 170 euro? Oja je kan voor 100 euro ook een pen kopen maar die is eigenlijk alleen gemaakt om te tekenen, want handschriftherkenning is er niet.
Beetje een kopietje van je post in het Apple topicquote:Op donderdag 10 september 2015 20:04 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Een Pro imitatie is het niet, want ARM CPU en dus gecrippled net als Microsoft dat deed met de RT. Tis een RT met leuke Pro foefjes en voor een Pro prijs, maar zonder de mogelijkheden van een Surface Pro.
Jup, zolang Bartje blijft denken dat de iPad Pro een Surface Pro kloon is blijf ik dat herhalenquote:Op donderdag 10 september 2015 20:05 schreef Blistering het volgende:
[..]
Beetje een kopietje van je post in het Apple topic
Ja ikkequote:Op donderdag 10 september 2015 20:04 schreef eriksd het volgende:
Zijn er hier nog fans van Bob Dylan?
Kan hem op een goeie dag wel waarderen.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:04 schreef eriksd het volgende:
Sukkel!quote:
Fan niet, maar blijft prima muziekquote:Op donderdag 10 september 2015 20:04 schreef eriksd het volgende:
quote:Op donderdag 10 september 2015 20:04 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Een Pro imitatie is het niet, want ARM CPU en dus gecrippled net als Microsoft dat deed met de RT. Tis een RT met leuke Pro foefjes en voor een Pro prijs, maar zonder de mogelijkheden van een Surface Pro.
Ik weet dat het geen kopie is, ik ben niet achterlijk, maar er zijn duidelijke indicaties dat het een grote inspiratie is geweest:quote:Op donderdag 10 september 2015 20:06 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Jup, zolang Bartje blijft denken dat de iPad Pro een Surface Pro kloon is blijf ik dat herhalen
Prachtig man. Stem als een zaag, teksten als de beste poëet. The Times They Are A-Changin' is echt prachtig (qua tekst). Vroeger kon hij ook zelf nog hele mooie liedjes maken (zoals Tangled up in Blue, I Want You en eigenlijk heel Blonde on Blonde). Maar ook covers van hem door andere artiesten zijn heel vaak goed.quote:
En terecht. Noem eens wat. Daar ben ik nou wél benieuwd naar.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:08 schreef Boterbartje het volgende:
Ik luister de laatste tijd veel klassiek. Mooi hoor.
Beetje zoals Lange Frans dus.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Prachtig man. Stem als een zaag, teksten als de beste poëet. The Times They Are A-Changin' is echt prachtig (qua tekst). Vroeger kon hij ook zelf nog hele mooie liedjes maken (zoals Tangled up in Blue, I Want You en eigenlijk heel Blonde on Blonde). Maar ook covers van hem door andere artiesten zijn heel vaak goed.
Ik wil helemaal niet aanmelden om een liedje te luisteren.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:09 schreef Boterbartje het volgende:
https://open.spotify.com/track/4pEbdaP3VrrYeKRKZmydTP
Sjorsquote:Op donderdag 10 september 2015 20:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is dit weer zo'n codenaam voor een of andere matige jaren-80-zanger? Net als Sjors?
sorry mang. Ik gebruik trouwens steeds vaker groove musicquote:Op donderdag 10 september 2015 20:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet aanmelden om een liedje te luisteren.
Prima. Vrij mainstream wat klassiek betreft, maar kan absoluut door de beugel.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:13 schreef Boterbartje het volgende:
https://open.spotify.com/track/2g3YRVSomMdSA0odecle0r
https://open.spotify.com/track/4G81hSoECWnsdVpikBmAOI
https://open.spotify.com/track/2uIgnhIEQWJpE8eAIJT9QZ
https://open.spotify.com/track/4RHuLTWZKXhocM7SiS1F4Y
https://open.spotify.com/track/3cJbybFoFk4D80VfFsNGDI
https://open.spotify.com/track/33gKCTBxxUFti2ve9XuJFC
https://open.spotify.com/track/5MiNXXVsP6lINzL0qkOjq2
https://open.spotify.com/track/7kGSxMrDZJAxFRWkWGFwvs
https://open.spotify.com/track/3iD9BFC0Q3JXgvnWQKSTs3
https://open.spotify.com/track/4Hcmq1FJWStK9sJFHLTJNW
https://open.spotify.com/track/2n03gC6rRet9lHKOcjsSx3
Enkele voorbeelden
Veel naar geluisterd dit laatste tijd. Dylanquote:Go melt back in the night
Everything inside is made of stone
There's nothing in here moving
And anyway I'm not alone
You say you're looking for someone
Who'll pick you up each time you fall
To gather flowers constantly
And to come each time you call
A lover for your life and nothing more
But it ain't me, babe
No, no, no, it ain't me, babe
It ain't me you're lookin' for, babe.
Mooie eindrijmquote:Op donderdag 10 september 2015 20:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Veel naar geluisterd dit laatste tijd. Dylan
Joa ik ben nie van de rare meuk. Flikker gewoon playlist op, koptelefoon en kop thee dabei. Ontspannenquote:Op donderdag 10 september 2015 20:14 schreef Blistering het volgende:
[..]
Prima. Vrij mainstream wat klassiek betreft, maar kan absoluut door de beugel.
Heb je last van waanbeelden? In elk geval, dat komt door de structuur van de coupletten. Rijmschema herhaalt (zoals vaak bij goede poëzie) met eindrijm op dezelfde punten en specifieke zinnen rijmen dan, zeg maar, extra-couplettair op elkaar.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mooie eindrijm
When you call
I am a wall
I say nothing at all
And you play tennis with a ball.
Bovenmatig terecht. Dat soort momenten zijn hemels.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Joa ik ben nie van de rare meuk. Flikker gewoon playlist op, koptelefoon en kop thee dabei. Ontspannen
Babe babe babequote:Op donderdag 10 september 2015 20:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je last van waanbeelden? In elk geval, dat komt door de structuur van de coupletten. Rijmschema herhaalt (zoals vaak bij goede poëzie) met eindrijm op dezelfde punten en specifieke zinnen rijmen dan, zeg maar, extra-couplettair op elkaar.
Ik vind een glengoyne ipv thee ook prima. Maargoed.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:21 schreef Blistering het volgende:
[..]
Bovenmatig terecht. Dat soort momenten zijn hemels.
Net zo ongeëvenaard als 47 Ronin.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Babe babe babe
Ga nou maar gewoon 80's pop luisteren. Ongeëvenaard.
Huey lewis, foreigner, toto, phil collinsquote:Op donderdag 10 september 2015 20:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Babe babe babe
Ga nou maar gewoon 80's pop luisteren. Ongeëvenaard.
Wat een slechte strip zeg.quote:
Ik moet bij die rechter altijd aan jou denken.quote:
Komt Ludo ook? Of is dit niet het gtst eventquote:Op donderdag 10 september 2015 20:37 schreef Blistering het volgende:
Overigens net kaartjes besteld voor Janine Jansen op 8 december in het concertgebouw. 89 euro per stuk
Schaam je.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Komt Ludo ook? Of is dit niet het gtst event.
Ach, zo'n C&A pak is toch waterafstotend zoveel plastic dat er in zit?quote:Op donderdag 10 september 2015 20:54 schreef IPA35 het volgende:
3-voudige bierdouche over mijn pak was niet zo chill.
Om half zeven melden dat je gratis bier "nuttigt" en om negen uur al weer terug. Wat een spannende avond zal dat zijn geweest.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:54 schreef IPA35 het volgende:
3-voudige bierdouche over mijn pak was niet zo chill.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Om half zeven melden dat je gratis bier "nuttigt" en om negen uur al weer terug. Wat een spannende avond zal dat zijn geweest.
Dat verwacht ik eigenlijk nooit van jouquote:Op donderdag 10 september 2015 21:10 schreef Tchock het volgende:
Mooi liedje dit. Verwacht geen dansmuziek.
Niet om te kutten oid, maar bij de eerste 3 seconden dacht ik aan de installatie tune van Windows XPquote:Op donderdag 10 september 2015 21:10 schreef Tchock het volgende:
Mooi liedje dit. Verwacht geen dansmuziek.
Ja shit, ik hoor precies wat je bedoeltquote:Op donderdag 10 september 2015 21:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Niet om te kutten oid, maar bij de eerste 3 seconden dacht ik aan de installatie tune van Windows XP
Mooi nummer hoor!
Hmm. Heb je misschien wel gelijk in. Maar ik luister wel veel vrolijkere en drukkere dingen dan Beach House, ook. Die band maakt echt alleen maar begrafenismuziek.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:21 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat verwacht ik eigenlijk nooit van jou
Hehehequote:Op donderdag 10 september 2015 21:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja shit, ik hoor precies wat je bedoelt
Ach, ook die sombere deuntjes kunnen soms best aardig vallen.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hmm. Heb je misschien wel gelijk in. Maar ik luister wel veel vrolijkere en drukkere dingen dan Beach House, ook. Die band maakt echt alleen maar begrafenismuziek.
Wat voor muziek luister je zelf meestal?quote:Op donderdag 10 september 2015 21:41 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ach, ook die sombere deuntjes kunnen soms best aardig vallen.
Als je het vergelijkt blijft er niets over maar net herkende ik het direct nadat jij het gezegd had. Zal wel met de afstand tussen de noten te maken hebben of zo.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:34 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hehehe
Volledigheidshalve:
eigenlijk lijkt het er niet echt op, toch associeerde ik het gelijk
Ja of misschien worden we middels radiogolven beïnvloed door de nieuwe wereldorde.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt blijft er niets over maar net herkende ik het direct nadat jij het gezegd had. Zal wel met de afstand tussen de noten te maken hebben of zo.
Dat wisselt vrij veel eigenlijk. Sinds ik Spotify Premium heb wissel ik vrijwel dagelijks van playlist. Af en toe luister ik Indie, dan weer Classic Rock, dan weer (Folk) Metal of soms zelfs Hip-Hop & R&B.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat voor muziek luister je zelf meestal?
Tofquote:Op donderdag 10 september 2015 21:54 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat wisselt vrij veel eigenlijk. Sinds ik Spotify Premium heb wissel ik vrijwel dagelijks van playlist. Af en toe luister ik Indie, dan weer Classic Rock, dan weer (Folk) Metal of soms zelfs Hip-Hop & R&B.
Het is maar net waar mijn hoofd naar staatMomenteel luister ik naar dit stuk:
Maar dat is meer omdat BB over klassieke muziek begon en ik net die kaartjes voor het Concertgebouw heb besteld![]()
Wel buitengewoon plezant om te horen trouwens!
Heb ik 1 favoriete muzieksoort? Nee, eigenlijk niet echt. Als ik er dan toch 1 moet kiezen dan wordt het klassiek, hoewel ik dat minder vaak luister dan ik eigenlijk zou willen.
Heb ik 1 favoriete artiest? Nee, ook dat niet. Rammstein staat op 1 op m'n LastFM pagina qua aantal plays, maar die top 10 stamt nog uit m'n rebelse jeugdtijdperkMoest ik dan toch 1 artiest moeten kiezen, dan zou ik denk ik gaan voor Frank Sinatra. Favoriete componist Vivaldi
Nice, wat is jouw LastFM dan?quote:Op donderdag 10 september 2015 22:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
TofIk heb een beetje hetzelfde. Luister heel veel indierock, maar ook veel minimal elektronica en af en toe dance, drum and bass, house, metal, hiphop
Vooral dat laatste ben ik de laatste tijd aan het ontdekken (op mijn eigen tempo).
Last.fm:
[ afbeelding ]
Bij mij is Nirvana uit mijn rebelse puberjaren.En RHCP ook trouwens. Liedjes over seks en tieten. Heuj.
Mijn last.fm ben ik direct mee te traceren dus die kan ik niet delen. Wat op zich wel jammer is, maar dat wist ik toen nog niet en als ik nu wissel ben ik al mijn plays kwijt.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:04 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nice, wat is jouw LastFM dan?
En goh, mijn hele top 10 is kut wat dat betreft. Maar ach, heb er geen spijt van en sommige artiesten luister ik nog wel naar soms.
Drum 'n BassMijn standaard muziek vlak voor een tentamen. Lekker London Elektricity of Netsky pompen
Nounou, ik zal je niet komen vermoorden hoorquote:Op donderdag 10 september 2015 22:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn last.fm ben ik direct mee te traceren dus die kan ik niet delen. Wat op zich wel jammer is, maar dat wist ik toen nog niet en als ik nu wissel ben ik al mijn plays kwijt.
OMG tjsok boi Tquote:Op donderdag 10 september 2015 22:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn last.fm ben ik direct mee te traceren dus die kan ik niet delen. Wat op zich wel jammer is, maar dat wist ik toen nog niet en als ik nu wissel ben ik al mijn plays kwijt.
Nou ik zou er wel een beschuitje mee willen eten en even vriendschappelijk in de broek voelen?quote:
Ik wil wel een keertje met jou koffie drinken, om vervolgens die koffie over je heen te gooien als je weer eens ridicule claims m.b.t. Apple doet.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:18 schreef Boterbartje het volgende:
Maar nee Erikje, ik ben niet van de mannenliefde. Ik heb een verdomde lekkere chick, ik luister Phil Collins op m'n Bose QC15, ik zit met m'n snoetjes in de Auteurswet en ben gelukkig zonder Tsjok in m'n leven. Al zou ik wel een keer een pilsner (of IPA of blond of amber of wat voor bier dan ook) met tsjok en/of andere users willen drinken.. maar ook enkele users die ik liever nooit tegenkom. Groetjes.
Maar die claims zijn niet ridicuul. Apple is ridicuul met hun inferieure shizzle.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:32 schreef Blistering het volgende:
ertje met jou koffie drinken, om vervolgens die koffie over je heen te gooien als je weer eens ridicule claims m.b.t. Apple doet.
Ik heb er nu al zin in!quote:Op donderdag 10 september 2015 22:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maar die claims zijn niet ridicuul. Apple is ridicuul met hun inferieure shizzle.
Aldus getypt van mij Dell XPS desktop met Windows 10, terwijl ik even op m'n lumia 930 keek en m'n Microsoft Band, met uitzicht op m'n surface pro 3 die in z'n surface dock op de hoek van het bureau staat.
Met je ruitjes pakquote:
quote:Op donderdag 10 september 2015 20:20 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Was gisteren echt tof om lekker alleen rond te rijden op een motor.
Heb een Versys 650 gehuurd, fijne motor.
Zo hoort het. 18.30 eerste biertje. 19.00 helemaal kaal. 20.00 er door de beveiliger uitgegooid worden want irritant. 21.00 uur thuis en meteen het bed in. Epische avond.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Om half zeven melden dat je gratis bier "nuttigt" en om negen uur al weer terug. Wat een spannende avond zal dat zijn geweest.
lutserquote:Op donderdag 10 september 2015 22:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zo hoort het. 18.30 eerste biertje. 19.00 helemaal kaal. 20.00 er door de beveiliger uitgegooid worden want irritant. 21.00 uur thuis en meteen het bed in. Epische avond.
20:00 kaal vind ik acceptabel. 19:00 al kaal betekent gewoon dat je een lichtgewicht / feut bent.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zo hoort het. 18.30 eerste biertje. 19.00 helemaal kaal. 20.00 er door de beveiliger uitgegooid worden want irritant. 21.00 uur thuis en meteen het bed in. Epische avond.
Of westerling. Vergeleken met die randstadters hanteren wij hier in het oosten des lands natuurlijk andere standaarden. Hier wordt gesproken over liters in plaats van glazen.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
20:00 kaal vind ik acceptabel. 19:00 al kaal betekent gewoon dat je een lichtgewicht / feut bent.
Wil nog een driedelige voor feesten en partijen.quote:
Net als Harvey Specter.quote:Op donderdag 10 september 2015 23:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wil nog een driedelige voor feesten en partijen.
Loserquote:Op donderdag 10 september 2015 23:03 schreef eriksd het volgende:
Na twee wijn ben ik al over the hill.
eeuwig jammer van de rhcp. Die hadden er max na stadium arcedium echt een punt achter moeten zetten.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
TofIk heb een beetje hetzelfde. Luister heel veel indierock, maar ook veel minimal elektronica en af en toe dance, drum and bass, house, metal, hiphop
Vooral dat laatste ben ik de laatste tijd aan het ontdekken (op mijn eigen tempo).
Last.fm:
[ afbeelding ]
Bij mij is Nirvana uit mijn rebelse puberjaren.En RHCP ook trouwens. Liedjes over seks en tieten. Heuj.
ach zeik toch niet zo manquote:Op donderdag 10 september 2015 23:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
eeuwig jammer van de rhcp. Die hadden er max na stadium arcedium echt een punt achter moeten zetten.
aaah Versys. Ik heb zeg maar de voorloper daarvan uit 2007, omdat die nog een slag groter is. Zalig speelgoed is hetquote:Op donderdag 10 september 2015 20:20 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Was gisteren echt tof om lekker alleen rond te rijden op een motor.
Heb een Versys 650 gehuurd, fijne motor.
Ik heb een keer op een natte krant gepoept, is ook waardeloos.quote:Op donderdag 10 september 2015 23:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
rchp zonder John is waardeloos. Ik heb ze live nog gezien, echt niks meer van over.
Algoritmes. Daar is het bestaansrecht voor lelijke mensen met enige computerkennis: weggestopt op donkere kantoortjes rommelen met code kloppen.quote:Op donderdag 10 september 2015 23:28 schreef Ryon het volgende:
Eng hoe goed Spotify via de discovery functie mijn muzieksmaak kan voorspellen.
Wat is deze realy. Ik ben uiterst geniaal en ik troll niet. Ik betwist derhalve uw stellingen. Wellicht ben jij dan de mongool?quote:Op donderdag 10 september 2015 23:38 schreef Yreal het volgende:
Ik twijfel steeds meer of bb een mongool is of gewoon trollt...
McGregor Distinctionquote:Op donderdag 10 september 2015 20:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ach, zo'n C&A pak is toch waterafstotend zoveel plastic dat er in zit?
Zozo. Rijke tata.quote:
quote:
is dat zo? ik kan alleen maar marktplaatsadvertenties vinden (geen grapje, ik was ook benieuwd wat het was namelijk)quote:
Ja ik vind hem ook erg fijn rijden.quote:Op donderdag 10 september 2015 23:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
aaah Versys. Ik heb zeg maar de voorloper daarvan uit 2007, omdat die nog een slag groter is. Zalig speelgoed is het
quote:Op vrijdag 11 september 2015 00:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja ik vind hem ook erg fijn rijden.
Zal wel oké zijn, ken het verder niet. Uiteindelijk ontloopt het elkaar allemaal niet zoveel en betaal je in meer of mindere mate voor de naam.quote:Op vrijdag 11 september 2015 00:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
[..]
is dat zo? ik kan alleen maar marktplaatsadvertenties vinden (geen grapje, ik was ook benieuwd wat het was namelijk)
die dingen rijden bijzonder ellendig.quote:Op vrijdag 11 september 2015 00:20 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dit is ook mooi
dit is mijne. Stuk meer basic dan de versys, maar ik pas er wel op.quote:Op vrijdag 11 september 2015 00:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja ik vind hem ook erg fijn rijden.
Oja. Beetje Duits model ook?quote:Op vrijdag 11 september 2015 00:35 schreef IPA35 het volgende:
Ze zijn denk ik twee jaar terug gestopt met het maken van pakken. Daarom kon ik ze krijgen van 500 voor 150...
Doemdenker.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:18 schreef Boterbartje het volgende:
Europees recht is toch niet belangrijk. Over 2 jaar valt de EU
Die zit nog iets hoger. Ben je ook vrij lang?quote:Op vrijdag 11 september 2015 01:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
dit is mijne. Stuk meer basic dan de versys, maar ik pas er wel op.
En ach, kost een smak minder en wat er niet op zit kan ook niet stuk[ afbeelding ]
uhu, 2 meter. Is echt een goed hoog ding.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Die zit nog iets hoger. Ben je ook vrij lang?
De studenten die hbo-rechten hebben gedaan moeten echt wel strafrecht hebben gehad. Het niveau van de rechtenvakken op hbo is niet zo heel hoog. Ik had zelf MER gedaan en ik had geen strafrecht gehad tijdens mijn opleiding. Toch viel het niveauverschil met de universiteit wel mee. Mijn eerste strafrechtvak sloot ik af met een zeven. Alleen had ik de neiging om formeel strafrecht te onderschatten.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:55 schreef underground1009 het volgende:
Werkgroep strafrecht 2 nu, vol met schakelprogramma-studenten recht van het hbo. Blijkbaar krijgen ze daar nauwelijks of geen strafrecht? Zelfs met mij als strafrecht-dwaas is er nog een behoorlijk niveauverschilDoet me haast terug verlangen aan vorig jaar, toen ik het vak voor het eerst volgde en dé Etsu in m'n werkgroep had
Die me hier vervolgens opriep te reageren omdat hij me op Fok had zien kijken in de pauze
Sindsdien nooit meer op m'n laptop tijdens werkgroepen hier gekeken
Op de MER krijg je van alles een beetje op inleidingsniveau. Dus nauwelijks strafrecht zoals je gewend bent op de universiteit. Bij hbo rechten gaat het wel verder, maar dan nog pak je op de universiteit de stof van hbo (goed voor een heel jaar) mee in zes wekenquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:55 schreef underground1009 het volgende:
Werkgroep strafrecht 2 nu, vol met schakelprogramma-studenten recht van het hbo. Blijkbaar krijgen ze daar nauwelijks of geen strafrecht? Zelfs met mij als strafrecht-dwaas is er nog een behoorlijk niveauverschil![]()
Doet dè Etsu goedquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:55 schreef underground1009 het volgende:Doet me haast terug verlangen aan vorig jaar, toen ik het vak voor het eerst volgde en dé Etsu in m'n werkgroep had
Die me hier vervolgens opriep te reageren omdat hij me op Fok had zien kijken in de pauze
Sindsdien nooit meer op m'n laptop tijdens werkgroepen hier gekeken
heeft een banquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:14 schreef Blistering het volgende:
Waarom post hij niet meer op Fok! eigenlijk?
Ik weet dat hij geband is. Alleen hoe en wat weet ik niet.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:14 schreef Blistering het volgende:
Waarom post hij niet meer op Fok! eigenlijk?
rellenquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik weet dat hij geband is. Alleen hoe en wat weet ik niet.
Nu alquote:Op vrijdag 11 september 2015 09:48 schreef Blistering het volgende:
Eerste werkgroep EUR, rijdt m'n bus nietMijn trein gemist, en dus veel te laat voor de werkgroep.
Dagje vrij I guess, maar blij ben ik er niet mee
Mwah, geluk bij een ongeluk in dit geval omdat het 1 grote teringzooi is op Utrecht CS.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:30 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Nu alBij ons heb je de 2e keer een groot probleem
Hier mag je er 1 per vak missen, bij de 2e keer gaan ze extreem moeilijk doen en dan mag je niet meer meedoen volgens m'n tutor.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:33 schreef Blistering het volgende:
[..]
Mwah, geluk bij een ongeluk in dit geval omdat het 1 grote teringzooi is op Utrecht CS.
Bij ons mag je overigens 2 werkgroepen missen. Mis je er meer, dan vervalt je recht op een herkansing van het tentamen.
Wat kinderachtigquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:34 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Hier mag je er 1 per vak missen, bij de 2e keer gaan ze extreem moeilijk doen en dan mag je niet meer meedoen volgens m'n tutor.
Tsja. Wel balen voor studenten die afhankelijk zijn van de trein en om 09:00 moeten beginnen, aangezien het net lijkt alsof er elke dag wat met die treinen is..quote:
Vertel?quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:45 schreef IkeDubaku99 het volgende:
In de master strafrecht hebben ze dit jaar het kleuterschoolreglement ingevoerd.
Same here.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
uhu, 2 meter. Is echt een goed hoog ding.
Dit zijn dezelfde regels waar jij nu mee te maken hebt. Aanwezigheidsplicht bij veel van de aangeboden onderwijsvormen. Presentaties bij sommige vakken. Alleen de keuzevakken zijn volgens mij vrijgesteld van die verplichtingen. Vorig jaar werd daar al een voorschot op genomen bij het onderzoekspracticum strafrecht. Gelukkig heb ik alle vakken al gehaald. Ik moet alleen nog een klein deel van mijn scriptie afmaken.quote:
Maar waarom zou je master vakken skippen? Lijkt mij best belangrijk, niet?quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:55 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dit zijn dezelfde regels waar jij nu mee te maken hebt. Aanwezigheidsplicht bij veel van de aangeboden onderwijsvormen. Presentaties bij sommige vakken. Alleen de keuzevakken zijn volgens mij vrijgesteld van die verplichtingen. Vorig jaar werd daar al een voorschot op genomen bij het onderzoekspracticum strafrecht. Gelukkig heb ik alle vakken al gehaald. Ik moet alleen nog een klein deel van mijn scriptie afmaken.
Ik skip ook geen mastervakken, maar ik hou niet van die regels die worden opgelegd. Deze regels zijn alleen opgelegd omdat ze in de bachelor zo succesvol waren. Deze regels zijn gewoon niks meer dan het verkapt verhogen van het rendement van de sectie.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:58 schreef Blistering het volgende:
[..]
Maar waarom zou je master vakken skippen? Lijkt mij best belangrijk, niet?
Dat is waar. Sowieso vind ik het vrij schools aanvoelen. M.i. zouden universiteiten het gewoon aan de studenten zelf moeten overlaten of ze wel of niet willen komen. Jij betaalt nochtans zelf die 1950 euro per jaar, dus is het jouw verantwoordelijkheid of je wel of niet gaat.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik skip ook geen mastervakken, maar ik hou niet van die regels die worden opgelegd. Deze regels zijn alleen opgelegd omdat ze in de bachelor zo succesvol waren. Deze regels zijn gewoon niks meer dan het verkapt verhogen van het rendement van de sectie.
Denk niet zozeer dat het die universiteiten wat kan schelen. Het ministerie giert terecht de boel een beetje aan.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:04 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat is waar. Sowieso vind ik het vrij schools aanvoelen. M.i. zouden universiteiten het gewoon aan de studenten zelf moeten overlaten of ze wel of niet willen komen. Jij betaalt nochtans zelf die 1950 euro per jaar, dus is het jouw verantwoordelijkheid of je wel of niet gaat.
1951 dan, mierenneuker.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:39 schreef Boterbartje het volgende:
Ik betaal helemaal geen 1950. Overigens is de mening van rector magnificus van de RU ook gericht op vrijheid, maar het is inderdaad het ministerie.
quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:41 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb natuurlijk ouders die de boel betalen. Kom nou, kom niet uit de volksbuurt
Oh, bij mijn S&B master was het nog strenger. Elke werkgroep was verplicht en je werd het vak uit gesodemieterd als je voor een (verplichtte) opdracht beneden de zes haalde. Het kwam voor dat van de 32 studenten er maar 4 het vak afsloten aan het einde van het semester. Mijn sociologie master was iets minder streng, maar ook daar was aanwezigheid verplicht.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:55 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dit zijn dezelfde regels waar jij nu mee te maken hebt. Aanwezigheidsplicht bij veel van de aangeboden onderwijsvormen. Presentaties bij sommige vakken. Alleen de keuzevakken zijn volgens mij vrijgesteld van die verplichtingen. Vorig jaar werd daar al een voorschot op genomen bij het onderzoekspracticum strafrecht. Gelukkig heb ik alle vakken al gehaald. Ik moet alleen nog een klein deel van mijn scriptie afmaken.
quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:41 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb natuurlijk ouders die de boel betalen. Kom nou, kom niet uit de volksbuurt
Ah, teren op je oudersquote:Op vrijdag 11 september 2015 13:41 schreef Boterbartje het volgende:
Je bent niet in China.. Gewoon pensioen ja tochquote:Op vrijdag 11 september 2015 13:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik hoop dat mijn ouders later (deels) op mij kunnen teren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik mag het lekker zelf betalen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:41 schreef Boterbartje het volgende:
quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:06 schreef Rickertman96 het volgende:
Als je die verkeerd hebt word je automatisch weer uitgeschreven voor je studie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het staat echt puur met de manier waarom je benen vallen op zo'n ding. Dat CB250 dingetje wat ik heb zit bijvoorbeeld weer beter dan een KTM1290 met normaal zadel.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Same here.
Gek genoeg pas ik ook prima op een cb650f, waar ik les op had.
Ik zeg ook niet dat je trollt, ik zeg dat je zuigt. Zeg maar, datzelfde wat een waterzuiveringsinstallatie of goedkope prostituee doet.quote:
ik wil iets van een opmerking maken over "heel hard zuigen" en "goedkoop", maar ik kan niks verzinnen...quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je trollt, ik zeg dat je zuigt. Zeg maar, datzelfde wat een waterzuiveringsinstallatie of goedkope prostituee doet.
Ja, dat denk jij! En daarbij insinueer jij dat ik dat niet kan. En dat betwist ik!quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kan zijn, maar ik kan me tenminste een beetje normaal gedragen.
Laat het eens blijken danquote:Op vrijdag 11 september 2015 15:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, dat denk jij! En daarbij insinueer jij dat ik dat niet kan. En dat betwist ik!
Hij laat het alleen blijken als je iets zegt of vraagt over zijn persoonlijke interesses. Al het andere wordt afgezeken.quote:
dat sowiesoquote:Op vrijdag 11 september 2015 16:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij laat het alleen blijken als je iets zegt of vraagt over zijn persoonlijke interesses. Al het andere wordt afgezeken.
dat is wel vrij extreem laks van de nl overheid...quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:05 schreef Tchock het volgende:
Feitje van de dag: tot 2003 (!) was geldig Nederlands recht in de mijnbouw de "Loi concernant les Mines, les Minières et les Carrières", ingevoerd door Napoleon in 1810. Bovendien was de officiële geldige wettekst ook nog in het Frans, officiële vertalingen zijn er niet.
Hé Y, de minister is het met je eens over Sv.quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat is wel vrij extreem laks van de nl overheid...
quote:De overzichtelijkheid en toegankelijkheid van het wetboek zijn daardoor op (belangrijke) onderdelen aangetast. Alleen al het opzoeken van een regeling kan lastig zijn vanwege complexe nummering van wetsartikelen, met bijvoorbeeld nummers als 126u voor het nummer 126aa. Ook bevat het wetboek op verschillende plaatsen sterk met elkaar verwante regelingen die elkaar deels overlappen maar toch telkens op onderdelen verschillen.
Ze hadden het er op college al over ja, maar omdat ze het nog niet eens zijn over vooral ict toepassingen zijn ze nog niet tot een wetsvoorstel gekomen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hé Y, de minister is het met je eens over Sv.
[..]
Dat is wel een beetje overgesimplificeerd, er speelt van alles. ICT is daar wel één ding vanquote:Op vrijdag 11 september 2015 16:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ze hadden het er op college al over ja, maar omdat ze het nog niet eens zijn over vooral ict toepassingen zijn ze nog niet tot een wetsvoorstel gekomen.
Wordt daarom ook vrijwel niet meer gebruikt. Een groot deel is al naar het BW verplaatst en voor de rest is jurisprudentie veel nuttiger. Op een handjevol artikelen na is de tekst van het wetboek van Koophandel letterlijk onbruikbaar door veroudering.quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:20 schreef Boterbartje het volgende:
Wetboek van Koophandel is ook stokoud:1826
Hoe veel artikelen? Ik echt nog geen tien.quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:25 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb het anders aardig veel gebruikt bij persoonvennootschappen. Voornamelijk met beheer etc.
Ik stikte zowat in m'n negerzoen. Nice.quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je trollt, ik zeg dat je zuigt. Zeg maar, datzelfde wat een waterzuiveringsinstallatie of goedkope prostituee doet.
Ik ben dan ook echt een pro op het gebied van ondernemingsrechtquote:Op vrijdag 11 september 2015 16:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe veel artikelen? Ik echt nog geen tien.
Zit dat niet in het bw?quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik ben dan ook echt een pro op het gebied van ondernemingsrecht
Hoe kan je dan een pro zijn als je in een of ander boekje uit lang vervlogen tijden zit te bladeren?quote:Op vrijdag 11 september 2015 17:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jawel. Alleen een fractie over de vof en cv nog niet.
Staan enkele essentiële artikelen in als:quote:Op vrijdag 11 september 2015 17:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe kan je dan een pro zijn als je in een of ander boekje uit lang vervlogen tijden zit te bladeren?Ik heb op kantoor nog nooit iemand over dat ding gehoord.
quote:De vennootschap onder eene firma is de maatschap, tot de uitoefening van een bedrijf onder eenen gemeenschappelijken naam aangegaan.
Jeetje.quote:Op vrijdag 11 september 2015 17:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Staan enkele essentiële artikelen in als:
[..]
En de parkeerverordening zoetermeer dan?quote:Op vrijdag 11 september 2015 17:27 schreef Boterbartje het volgende:
Je bent pas pro als je alles beheerst.. Zowel bw als wvk, wor etc
En bovendien ook uitentreuren besproken in 200 jaar jurisprudentie. Maar goed, dat je dat maar kent. Anders ben je geen pro.quote:
Een echte pro beheerst maar één ding.quote:Op vrijdag 11 september 2015 17:27 schreef Boterbartje het volgende:
Je bent pas pro als je alles beheerst.. Zowel bw als wvk, wor etc
Ach, Bart is nog student. Dan voel je je de koning als je zoveel mogelijk dingetjes in een stuk probeert te verwerken. Had ik vroeger ook.quote:Op vrijdag 11 september 2015 17:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een echte pro beheerst maar één ding.
Ik vond het vroeger altijd zo raar dat docenten en hoogleraren zo weinig weten over dingen buiten hun eigen vakgebied. Nu ik zelf wat meer verschillende rechtsgebieden heb gezien snap ik dat volkomen
Curieus dat we hier aparte afdelingen voor elk rechtsgebied hebben.quote:Op vrijdag 11 september 2015 17:51 schreef Boterbartje het volgende:
Is helemaal niet zo, tsjok legt mij woorden in de mond. Ik ben pro omdat ik alles wil beheersen binnen een rechtsgebied te weten ondernemingsrecht. Algemeen civiel, insolventie etc. Ook interessant maar straf, bestuurs etc. Interesseert me geen reet
Maar je zegt net dat je alles wil beheersen en dan doe je alsof het drie deelgebiedjes zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2015 18:09 schreef Boterbartje het volgende:
Zeg toch: Ondernemingsrecht. Weet nog,niet precies wat, maar moet nog specialiseren. Litigation of m&a of insolventie
Dat staat buiten kijf.quote:Op vrijdag 11 september 2015 18:48 schreef Boterbartje het volgende:
Ik ga alles beheersen. Ik ben namelijk ongelooflijk intelligent.
Omgevingsrecht?quote:Op vrijdag 11 september 2015 18:52 schreef IPA35 het volgende:
Stukje omgevingsrecht is denk ik nog wel handig voor hij die de ondernemingsrecht kant op wil gaan?
Laat ik het anders formuleren; voor hij die bij een kantoor wil werken dat vooral haar diensten levert aan ondernemingen. Nee?
Bijvoorbeeld als je in dienst bent van projectontwikkelaars en zo? Nee?quote:
In dienst van projectontwikkelaars? Waar heb je het toch over? Dat soort fratsen horen bij een vastgoedsectie, ondernemingsrecht zit bij M&A.quote:Op vrijdag 11 september 2015 19:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld als je in dienst bent van projectontwikkelaars en zo? Nee?
Ik kan in de master bijvoorbeeld "Bouwrecht" volgen maar daar staat dan bij dat als ik het publiekrechtelijke deel wil leren dat ik dan "Omgevingsrecht" ook moet volgen.
Op die manier. Klopt.quote:Op vrijdag 11 september 2015 19:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
In dienst van projectontwikkelaars? Waar heb je het toch over? Dat soort fratsen horen bij een vastgoedsectie, ondernemingsrecht zit bij M&A.
Besef je ook dat omgevingsrecht een oersaaie tak van het bestuursrecht is waar - behoudens uiteraard uitzonderingen - niet zo gek veel gebeurt. Beetje gewauwel over welstandscommissies en zo.quote:Op vrijdag 11 september 2015 19:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld als je in dienst bent van projectontwikkelaars en zo? Nee?
Ik kan in de master bijvoorbeeld "Bouwrecht" volgen maar daar staat dan bij dat als ik het publiekrechtelijke deel wil leren dat ik dan "Omgevingsrecht" ook moet volgen.
Ik heb er nog weinig ervaring mee dus ik kan dat niet inschatten. Ik geloof je echter meteen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 19:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Besef je ook dat omgevingsrecht een oersaaie tak van het bestuursrecht is waar - behoudens uiteraard uitzonderingen - niet zo gek veel gebeurt. Beetje gewauwel over welstandscommissies en zo.
Ik heb er ook weinig ervaring mee. Iedereen heeft er weinig ervaring mee.quote:Op vrijdag 11 september 2015 19:20 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik heb er nog weinig ervaring mee dus ik kan dat niet inschatten. Ik geloof je echter meteen.
Je kunt toch alle drie in je master doen? Lijkt me geen probleem. Of wil je echt 60 ect doen en dan z.s.m. afstuderen?quote:Op vrijdag 11 september 2015 19:23 schreef Boterbartje het volgende:
Boek 2, maar insolventie is ook tof. Evenals contracten recht. Keuzes.
Natuurlijk, mijn fout.quote:Op vrijdag 11 september 2015 19:26 schreef Boterbartje het volgende:
Ik weet niet of je het weet, maar ik doe zowel rechten als bedrijfskunde en zal hoe dan ook 120ects mastervakken moeten afronden.
M&A heeft, ironisch genoeg, niet megaveel met hardcore boek 2 te maken.quote:Op vrijdag 11 september 2015 19:08 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Op die manier. Klopt.
Boterbartje wilt dus echt hardcore Boek 2'en?
Ikzelf wil mij wat breder specialiseren...
Bij wat kleinere kantoren hebben ze waarschijnlijk minder afdelingen en zul je gevarieerder werk hebben? Lijkt je dat dan niet leuker?quote:Op zaterdag 12 september 2015 11:55 schreef Boterbartje het volgende:
Nee, maar wat wel? Alles is mengelmoes
Ik weet niet, zal ik moeten meemaken. Werk nu bij een middengroot kantoor en vind het wel erg tof. Maar een zuidas kantoor krijgt natuurlijk compleet andere zaken en klanten, dat lijkt mij eigenlijk een heel ander vak. Maar dat weet je pas als je het meewerktquote:Op zaterdag 12 september 2015 17:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Bij wat kleinere kantoren hebben ze waarschijnlijk minder afdelingen en zul je gevarieerder werk hebben? Lijkt je dat dan niet leuker?
Sluit maar aan bij de rij voor de balie in Zoetermeer.quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:31 schreef Blistering het volgende:
Ik wil wel de Master Strafrecht gaan doen.
UWV opmerkingen in 3, 2, 1...
quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:32 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Sluit maar aan bij de rij voor de balie in Zoetermeer.
Nee maar zonder gein, OvJ of strafrechter worden is echt een droom. Het moet haalbaar zijn..quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:32 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Sluit maar aan bij de rij voor de balie in Zoetermeer.
Klopt. Gewoon heel goed worden. Als dadelijk advocaten verplicht worden bij verhoren door de politie neemt de werkgelegenheid ook toe.quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:34 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nee maar zonder gein, OvJ of strafrechter worden is echt een droom. Het moet haalbaar zijn..
Dat kan deze studie wel goed gebruikenquote:Op zaterdag 12 september 2015 17:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt. Gewoon heel goed worden. Als dadelijk advocaten verplicht worden bij verhoren door de politie neemt de werkgelegenheid ook toe.
Welcome to the club.quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:31 schreef Blistering het volgende:
Ik wil wel de Master Strafrecht gaan doen.
UWV opmerkingen in 3, 2, 1...
Samen in de rij in Zoetermeerquote:
Mooi, fixen jullie effe een nieuw paspoort?quote:Op zaterdag 12 september 2015 18:58 schreef Blistering het volgende:
[..]
Samen in de rij in Zoetermeer
Jij krijgt korting.quote:Op zaterdag 12 september 2015 20:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mooi, fixen jullie effe een nieuw paspoort?
Corporate notariaat.quote:Op zaterdag 12 september 2015 11:55 schreef Boterbartje het volgende:
Nee, maar wat wel? Alles is mengelmoes
Welke vakken zijn nuttig om te volgen voor die specialisatie dan?quote:Op zaterdag 12 september 2015 10:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
M&A heeft, ironisch genoeg, niet megaveel met hardcore boek 2 te maken.
Maar ff zonder gekheid Tsjok, hoe zie jij jouw toekomst voor je? Jij bent nu 2 masters gaan doen toch? Of in ieder geval strafrecht sowieso.quote:
Het liefst wil ik advocaat worden. Procederen. Daadwerkelijk zelf in de rechtszaal staan. Ik vind strafrecht verreweg het interessantste rechtsgebied, maar ik sluit niet uit dat ik ergens anders terecht kom eigenlijk. Hoop het niet.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:04 schreef Blistering het volgende:
[..]
Maar ff zonder gekheid Tsjok, hoe zie jij jouw toekomst voor je? Jij bent nu 2 masters gaan doen toch? Of in ieder geval strafrecht sowieso.
Wat zijn jouw ambities? Wat is je einddoel?
Wel meer werkgelegenheid, lijkt mij?quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het liefst wil ik advocaat worden. Procederen. Daadwerkelijk zelf in de rechtszaal staan. Ik vind strafrecht verreweg het interessantste rechtsgebied, maar ik sluit niet uit dat ik ergens anders terecht kom eigenlijk. Hoop het niet.
De laatste tijd zit ik wat meer te denken in de richting van financieel/fiscaal strafrecht. Ik heb al een fiscale bachelor dus in die hoek heb ik nog wel mogelijkheden.
Dat zou een mooie bijkomstigheid zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:10 schreef Blistering het volgende:
[..]
Wel meer werkgelegenheid, lijkt mij?
Gaat jou vast wel lukken allemaal.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zou een mooie bijkomstigheid zijn natuurlijk.
Ik weet 't niet. Er zijn er niet veel die het redden. Maar de meeste zijn achteraf geloof ik wel redelijk tevreden elders.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:12 schreef Blistering het volgende:
[..]
Gaat jou vast wel lukken allemaal.
Is werkgelegenheid de reden?quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het liefst wil ik advocaat worden. Procederen. Daadwerkelijk zelf in de rechtszaal staan. Ik vind strafrecht verreweg het interessantste rechtsgebied, maar ik sluit niet uit dat ik ergens anders terecht kom eigenlijk.
Dat lijkt me nogal te wijten aan je sectie. Ik heb (op litigation) nog nooit iemand over de VPB gehoord.quote:Op vrijdag 11 september 2015 17:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe kan je dan een pro zijn als je in een of ander boekje uit lang vervlogen tijden zit te bladeren?Ik heb op kantoor nog nooit iemand over dat ding gehoord.
Nee, eerder dat jonge juristen bij de grote kantoren af en toe van rechtsgebied wisselen en blijven plakken.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:26 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Is werkgelegenheid de reden?
Ah oke. Strafrecht lijkt me ook wel leuk ja, maar ook wat in de IT in combinatie met het recht bijv alleen is dat nogal in ontwikkeling.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, eerder dat jonge juristen bij de grote kantoren af en toe van rechtsgebied wisselen en blijven plakken.
Notariaatquote:
Enig idee in hoeverre je bij zulke kantoren aan de slag kan zonder daadwerkelijk zelf advocaat te willen zijn (of pas op termijn)?quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, eerder dat jonge juristen bij de grote kantoren af en toe van rechtsgebied wisselen en blijven plakken.
Dan ben je aan het juiste adres in Groningenquote:Op zaterdag 12 september 2015 21:35 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ah oke. Strafrecht lijkt me ook wel leuk ja, maar ook wat in de IT in combinatie met het recht bijv alleen is dat nogal in ontwikkeling.
Had ik aan getwijfeld ja, bachelor gaat sws niet meer lukken alleen weet ik niet of je de master 'los' kan gaan doen later.quote:Op zaterdag 12 september 2015 22:12 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Dan ben je aan het juiste adres in GroningenDe RuG biedt als eerste in Nederland een bachelor in het IT-recht aan, inclusief civiel effect i.c.m. een van de masterrichtingen van Nederlands recht of de master IT-recht
Kun je beter vragen aan de mensen hier die ervaring hebben bij zulke kantorenquote:Op zaterdag 12 september 2015 22:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Enig idee in hoeverre je bij zulke kantoren aan de slag kan zonder daadwerkelijk zelf advocaat te willen zijn (of pas op termijn)?
Dat kan ten minste bij een aantal zuidaskantoren, bijv. als paralegal.quote:Op zaterdag 12 september 2015 22:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Enig idee in hoeverre je bij zulke kantoren aan de slag kan zonder daadwerkelijk zelf advocaat te willen zijn (of pas op termijn)?
Dat is dus nog steeds geen HBO functiequote:Op zondag 13 september 2015 12:23 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat kan ten minste bij een aantal zuidaskantoren, bijv. als paralegal.
Kan. Er zijn er ook die HBO'rs aannemen als advocaat als ik het allemaal goed begrepen heb.quote:Op zondag 13 september 2015 14:32 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat is dus nog steeds geen HBO functie?
Dan mag je dat geen advocaat noemen natuurlijk. Wel mag een hbo'er (net als een ieder) procederen bij de bestuursrechter of de kantonrechter (civiel). Als zo iemand een beetje aanvullende in-house opleiding krijgt en ondersteuning moet dat gewoon prima gaan. Zo kan een bedrijf een lager tarief vragen.quote:Op zondag 13 september 2015 14:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kan. Er zijn er ook die HBO'rs aannemen als advocaat als ik het allemaal goed begrepen heb.
Zoals IPA zegt mag je hem dan inderdaad geen advocaat noemen. Daarvoor moet je civiel effect hebben en dat heeft een hbo'er per definitie niet.quote:Op zondag 13 september 2015 14:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kan. Er zijn er ook die HBO'rs aannemen als advocaat als ik het allemaal goed begrepen heb.
Kan het even niet vinden, maar er staat me bij dat er een paar kantoren 1 hbo'r aannamen per jaar voor een advocatuur traject ofzo.quote:Op zondag 13 september 2015 14:36 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dan mag je dat geen advocaat noemen natuurlijk. Wel mag een hbo'er (net als een ieder) procederen bij de bestuursrechter of de kantonrechter (civiel). Als zo iemand een beetje aanvullende in-house opleiding krijgt en ondersteuning moet dat gewoon prima gaan. Zo kan een bedrijf een lager tarief vragen.
Ja, na een master wel.quote:Op zondag 13 september 2015 14:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zoals IPA zegt mag je hem dan inderdaad geen advocaat noemen. Daarvoor moet je civiel effect hebben en dat heeft een hbo'er per definitie niet.
Ja, na een wo-master inderdaad wel. Maar dan is het ook niet meer echt een hbo'erquote:Op zondag 13 september 2015 14:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, na een master wel.
Maar wat ik zeg, daar staat me iets van bij. Weet niet meer waar ik dat nou gelezen had.
Ja maar dan heb je een universitaire graad...quote:
Ah genieten is dat.quote:Op zondag 13 september 2015 14:43 schreef Tchock het volgende:
Ik ben een BHV-cursus aan het doen. Ik hoop echt dat ik nooit een baby hoef te reanimeren
Nog niet. Komt vast nog.quote:Op zondag 13 september 2015 14:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ah genieten is dat.
Ook moeten leren welke soorten brandblussers er zijn en wat je met welke mag blussen?
Lijkt me zeer onverstandig.quote:Op zondag 13 september 2015 14:43 schreef Yreal het volgende:
Sowieso moeten ze de eis van juridische bachelor laten vallen. Als je de master hebt behaald laat dat zien dat je blijkbaar genoeg in huis hebt om een fatsoenlijk jurist te zijn imo.
Gaat er meer om dat er verschillende inhouden zijn voor die blussers en dat bepaalde stoffen bepaalde branden niet uit krijgen. Je hebt er die speciaal voor elektrische branden zijn enzo.quote:Op zondag 13 september 2015 14:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nog niet. Komt vast nog.
Al moet ik zeggen dat ik dat eigenlijk al wel weet. Oliebranden altijd blussen met water. Metaalbranden altijd blussen met water. Schuimblussers kun je leuke figuurtjes mee maken.
No shitquote:Op zondag 13 september 2015 14:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gaat er meer om dat er verschillende inhouden zijn voor die blussers en dat bepaalde stoffen bepaalde branden niet uit krijgen. Je hebt er die speciaal voor elektrische branden zijn enzo.
Hoe moet ik dat nou weten als je zegt dat je het nog niet hebt gehad en je oliebrand gaat blussen met water?quote:Op zondag 13 september 2015 14:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
No shitIk maakte een grapje. Oliebranden nooit blussen met water, maar met schuim of deken. Metaalbranden kunnen reageren met alles behalve zand.
Iedereen weet toch wel dat je een oliebrand niet moet blussen met water?quote:Op zondag 13 september 2015 14:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat nou weten als je zegt dat je het nog niet hebt gehad en je oliebrand gaat blussen met water?
Iedereen weet is een gevaarlijke aannamequote:Op zondag 13 september 2015 14:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Iedereen weet toch wel dat je een oliebrand niet moet blussen met water?
Chloortrifluoride is mooi spul. Als dat eenmaal brandt kan het niet uit, want alles wat je kunt bedenken reageert er mee. Van water tot zand tot asbest tot lood, als je er chloortrifluoride op gooit dan brandt het ook.
Ja, dat is waar.quote:Op zondag 13 september 2015 14:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Iedereen weet is een gevaarlijke aanname
quote:Op zondag 13 september 2015 01:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
toen ik bij de ah werkte drukte ik bij de kratjes bier van vrienden op de 35% korting knop...
Neu, ik was altijd wat te gezellig achter de kassa. Beetje ouwehoeren met mensen en grapjes maken.quote:Op zondag 13 september 2015 17:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Was dat ook de reden dat je er nu niet meer werkt?
Hier wil ik de andere kant wel eens van horen.quote:Op zondag 13 september 2015 17:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Neu, ik was altijd wat te gezellig achter de kassa. Beetje ouwehoeren met mensen en grapjes maken.
En dat konden de rest van mijn hersendode collega's niet waarderen. Die wilde liever in alle rust hun kater verwerken. Dus toen kon ik vertrekken...
Dat ik ongetwijfeld schijtirritant was?quote:Op zondag 13 september 2015 17:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hier wil ik de andere kant wel eens van horen.
natuurlijk hebben we datquote:Op zondag 13 september 2015 17:12 schreef Rickertman96 het volgende:
Hebben jullie dit wel eens moeten lezen? http://www.nullapoena.de/stud/explorers.html
Aardig pittig
Dan zou ik dat snel verbeteren als ik jou was. Als je dit echt niet kunt begrijpen ga je nog wel meer teksten voor je studie tegenkomen waar je geen kaas van kunt maken.quote:Op zondag 13 september 2015 17:17 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
M'n Engels is veel te shit hiervoor.
Ik moest het 2 keer goed doorlezen voor ik het echt pas begreep. Maar klopt wel, m'n Engels is sowieso ver onder niveau terwijl ik toch best veel in het Engels doe (gamen/series/films etc). Op school haalde ik altijd voor Duits en Frans hoger, gek genoeg.quote:Op zondag 13 september 2015 17:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan zou ik dat snel verbeteren als ik jou was. Als je dit echt niet kunt begrijpen ga je nog wel meer teksten voor je studie tegenkomen waar je geen kaas van kunt maken.
Tip: als je zo'n tekst leest elk woord opzoeken waarvan je de betekenis niet of niet helemaal zeker weet en op een woordenlijst zetten. En die lijst voor jezelf houden, hoef je je ook niet te schamen voor wat er op staatquote:Op zondag 13 september 2015 17:26 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ik moest het 2 keer goed doorlezen voor ik het echt pas begreep. Maar klopt wel, m'n Engels is sowieso ver onder niveau terwijl ik toch best veel in het Engels doe (gamen/series/films etc). Op school haalde ik altijd voor Duits en Frans hoger, gek genoeg.
thx voor de tipquote:Op zondag 13 september 2015 17:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tip: als je zo'n tekst leest elk woord opzoeken waarvan je de betekenis niet of niet helemaal zeker weet en op een woordenlijst zetten. En die lijst voor jezelf houden, hoef je je ook niet te schamen voor wat er op staatAls je dat met een paar van die teksten hebt gedaan ken je de meeste woorden wel en hoef je veel minder op je lijstje te kijken. Dat verbetert je woordenschat echt heel snel, en dus ook hoe snel je zo'n tekst opneemt.
Toevallig de lader aangesloten op een stopcontact zonder aarde?quote:Op zondag 13 september 2015 17:08 schreef Tchock het volgende:
Volgens mij staat de buitenkant van mijn laptop onder stroom.
Ja. Maar geen van de stopcontacten in mijn kamer is geaard.quote:Op zondag 13 september 2015 17:47 schreef Valid het volgende:
[..]
Toevallig de lader aangesloten op een stopcontact zonder aarde?
Als je voelt wat ik voel komt dat daar door.quote:Op zondag 13 september 2015 18:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Maar geen van de stopcontacten in mijn kamer is geaard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |