Het idee is om voorlopig vrijwel wekelijks langs te gaan tot dat ze aan de afbouw beginnen, zodat we over een half jaar een mooi fotoboek kunnen samenstellen van onze woning.. Verder zal ik hier al ons ongeduld spuwen en veel ideeën spammen of vragen om inputquote:Wensenlijstje:
• Custom hoekbureau met ruimte voor 2 beeldschermen aan de wand, her en der wat indirecte ledverlichting en aardig wat hoogglans wit in combinatie met luxe houttinten. Genoeg ideeën in mijn hoofd, maar moet er nog de perfecte oplossing uit zien te destilleren
• Custom bedombouw waar de nachtkastjes (zwevend) in geïntegreerd zijn, met ook daaronder of wellicht achter de ombouw weer indirecte ledverlichting. We hebben nu een vrij eenvoudig ikea bed, maar willen deze wat aanpassen omdat we best een grote slaapkamer krijgen waar weinig in komt te staan. De kledingkast gaat naar een andere kamer dus dat geeft ruimte voor wat aankleding e.d. Als er al een tv in zou komen wil ik kijken wat de mogelijkheden zijn om in het voeteneind een kast te maken waar hij in kan zakken, zodat hij over het algemeen niet in het zicht staat.
• Badkamermeubel, niet zelf bouwen maar proberen ergens een mooi meubel voor de goede prijs te vinden aangezien we nu een standaard wastafeltje krijgen, maar daar willen we meer mee. Idem voor de spiegel. De rest van de badkamer heeft ruimte genoeg voor opslag, plankjes of spulletjes, maar we weten nog niet goed hoe of wat. Van de douchehoek willen we een glazen douchehoek maken met een vaste wand en uiteraard een deur. We weten alleen nog niet hoe (qua afmeting) en waar (qua montage). De tegels gaan we zaterdag uitzoeken bij de tegelleverancier omdat we niet de standaard tegels willen die bij het project komen (zwart en wit).
• Toilet beneden. Dit is gelukkig al inbouw, maar ook hier kiezen we voor andere tegels, dezelfde als in de badkamer. Wel moet er nog, ooit een keer, een ander wastafeltje in komen, maar deze staat onderaan het prioriteiten lijstje.
• Zonnepanelen. De loze leiding hebben we al meegenomen in de meerwerken, maar we moeten nog wel doorsparen voor de zonnepanelen zelf :’)
• Tuinen. We krijgen twee mooie zandbakken opgeleverd door de aannemer, dus daar moeten we nog mooie tuinen van gaan maken. We hebben allebei niet echt groene vingers dus verwacht niet al te veel groen. Her en der wellicht een border of een plantenbak, maar dan houdt het wel op. Wel moet er een mooie zithoek komen en het watertje nodigt natuurlijk uit voor een mooie steiger/vlonder of iets met hoogteverschil.. Zelf ben ik gek op fikkie stoken dus wellicht iets met een vuurkorf, maar dit is allemaal nog tekentafel-werk.. Ruimte genoeg voor input![]()
Niet zo heel raar toch? Stukje privacy.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:46 schreef Snoepje5 het volgende:
Heel veel succes. Wat is de verwachte opleverdatum?
Uit nieuwsgierigheid, waarom de plaats locatie niet noemen in de post?
zeg dat wel!quote:
Inderdaad privacy.. ondanks dat de kans heel klein is dat mensen het weten of kunnen linken aan ons is mijn vriendin er niet zo van.. liefst zo anoniem mogelijk.. en ik wil het juist weer vertellen aan iedereenquote:Op donderdag 10 september 2015 20:46 schreef Snoepje5 het volgende:
Heel veel succes. Wat is de verwachte opleverdatum?
Uit nieuwsgierigheid, waarom de plaats locatie niet noemen in de post?
Toch al vrij vlot q1. 8-9 maanden bouw dan ongeveer?quote:Op donderdag 10 september 2015 23:21 schreef Thrilled het volgende:
[..]
zeg dat wel!Eindelijk geen onzekerheid meer maar gewoon wachten en ideetjes verzinnen...
[..]
Inderdaad privacy.. ondanks dat de kans heel klein is dat mensen het weten of kunnen linken aan ons is mijn vriendin er niet zo van.. liefst zo anoniem mogelijk.. en ik wil het juist weer vertellen aan iedereenDus een soort van compromis
verwachte opleverdatum is nog niet concreet benoemd, maar alleen de periode (eind eerste kwartaal 2016).. Dus wij gaan uit van eind maart.. alles wat eerder is vinden we prima natuurlijk
nja ik reken nu op 6, 7 maanden bouwen.. maar als zij eind maart als oplevering noemen gok ik dat daar nog speling in zit, dus stiekem zit ik aan februari te denkenquote:Op vrijdag 11 september 2015 07:14 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Toch al vrij vlot q1. 8-9 maanden bouw dan ongeveer?
Bij ons dan weer nietquote:Op vrijdag 11 september 2015 07:33 schreef lipje het volgende:
Leuk project. Een fotoboek met de voortgang hebben mijn ouders ook gemaakt. Zie je mij als kind rondrennen op de bouwplaats, over de funderingsbalken, etcwel de plattegronden en de gevelaanzichten uit de brochure/ kopersmap erbij plakken.
En een 'verplichte' uitbouw is dan vaak ook een 'gratis' uitbouw![]()
Wij hebben ons eigen huisje pas laat gekocht, een maand voor opleveren. Elke optie of meerwerk kostte een vermogen. Uiteindelijk veel zelf gedaan, maar helaas geen loze leidingen.
Dat wachten komt je een keer de strot uit. En wat betreft ideetjes verzinnen; opletten dat je niet besluitloos wordt en op een gegeven moment gewoon knopen doorhakkenquote:Op donderdag 10 september 2015 23:21 schreef Thrilled het volgende:
[..]
zeg dat wel!Eindelijk geen onzekerheid meer maar gewoon wachten en ideetjes verzinnen...
Thanks! Heb je gelijk in, maar op dit moment ben ik blij met 'alleen' maar wachtenquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:20 schreef younesel het volgende:
[..]
Dat wachten komt je een keer de strot uit. En wat betreft ideetjes verzinnen; opletten dat je niet besluitloos wordt en op een gegeven moment gewoon knopen doorhakken
Gefeliciteerd iig!
de prijs van de woning inclusief uitbouw is net zo hoog als basisprijs met optie uitbouw?quote:Op vrijdag 11 september 2015 07:45 schreef Thrilled het volgende:
Bij ons dan weer nietIk heb bij de makelaar, de projectontwikkelaar en bij de aannemer zitten zeuren over die aanbouw, maar alledrie wezen ze naar elkaar
Heb er ook geen krediet door gekregen ofzo voor andere opties.. wat dat betreft is de medewerking niet zoals wij het zouden willen. Wel weer positief dat vrijwel alle opties nog voor dezelfde prijs konden als de rest van de kopers.. met uitzondering van de openslaande deuren aan de voorzijde.
wel een aantal opties standaard erbij gekregen, geen bouwrente en korting gehad om je over de streep te trekken. Er stonden van de 52 woningen nog 16 te koopquote:Een maand voor oplevering kopen is inderdaad wel erg laat, dan is alles eigenlijk al af, m.u.v. de kleine dingetjes.
De notaris miste in dat boek. Vond het wel een tof boek, ook als kind zijnde. Alleen na verkoop van het huis is het boek mee verkochtquote:En dat boek doen we ook precies voor die reden, om over een paar jaar nog eens terug te kijken naar hoe het ook al weer was.. Ook ons tekenmomentje bij de notaris gaat erin, leuk voor later
Als je zoals Thrilled, of ik zelf, pas laat in stapt en ze zijn al begonnen dan is dat wachten erg te overzien.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:20 schreef younesel het volgende:
[..]
Dat wachten komt je een keer de strot uit. En wat betreft ideetjes verzinnen; opletten dat je niet besluitloos wordt en op een gegeven moment gewoon knopen doorhakken
Gefeliciteerd iig!
Jup het kan best frustrerend zijn. Wij zitten sinds het begin bij het project en dan duurt het wel lang.quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:09 schreef laziness het volgende:
[..]
Als je zoals Thrilled, of ik zelf, pas laat in stapt en ze zijn al begonnen dan is dat wachten erg te overzien.
Kan me voorstellen dat als je in het begin van het proces koopt en het alleen al een paar maanden duurt voor ze gaan bouwen dat het dan een gebed zonder end lijkt.
Hier is het exact 6 maanden tussen eerste paal en oplevering en dat is incl 4 weken bouwvak.
Dat is heerlijk snel! Bij ons zijn ze nu exclusief bouwvak bijna 5 maanden bezig. Buitenkant is bijna klaar. Paar m2 metselen, dakpannen en dakrand/goot erop, voordeur erin en volgens mij is de buitenkant dan klaar. Kan niet zien hoever ze zijn met de binnenkant. Dat gaan we 6 oktober zien.quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:09 schreef laziness het volgende:
[..]
Als je zoals Thrilled, of ik zelf, pas laat in stapt en ze zijn al begonnen dan is dat wachten erg te overzien.
Kan me voorstellen dat als je in het begin van het proces koopt en het alleen al een paar maanden duurt voor ze gaan bouwen dat het dan een gebed zonder end lijkt.
Hier is het exact 6 maanden tussen eerste paal en oplevering en dat is incl 4 weken bouwvak.
Zou je geen eigen topic willen?quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:42 schreef younesel het volgende:
[..]
Dat is heerlijk snel! Bij ons zijn ze nu exclusief bouwvak bijna 5 maanden bezig. Buitenkant is bijna klaar. Paar m2 metselen, dakpannen en dakrand/goot erop, voordeur erin en volgens mij is de buitenkant dan klaar. Kan niet zien hoever ze zijn met de binnenkant. Dat gaan we 6 oktober zien.
We hebben overigens half december jl getekend en half april zijn ze pas begonnen. Dus wij wachten inderdaad langer.
Zat ik toevallig net aan te denken ja. Dan kunnen jullie meedenken dus misschien wel handig. Heb wel alles op een wordpress pagina staan. Binnenkort maar even overkopieren. Dank voor het duwtje in de rugquote:Op vrijdag 11 september 2015 15:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zou je geen eigen topic willen?
quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:47 schreef younesel het volgende:
[..]
Zat ik toevallig net aan te denken ja. Dan kunnen jullie meedenken dus misschien wel handig. Heb wel alles op een wordpress pagina staan. Binnenkort maar even overkopieren. Dank voor het duwtje in de rug
Voor het overzichtelijk houden van een topic is dat wel beterquote:Op vrijdag 11 september 2015 15:47 schreef younesel het volgende:
[..]
Zat ik toevallig net aan te denken ja. Dan kunnen jullie meedenken dus misschien wel handig. Heb wel alles op een wordpress pagina staan. Binnenkort maar even overkopieren. Dank voor het duwtje in de rug
Wij belde de makelaar om de woning in optie te nemen voor de basisprijs. Hij gaf gelijk aan dat de aanbouw niet meer geannuleerd konden worden dus dat die prijs op de woning kwam. We betalen dus de basisprijs + optie.quote:Op vrijdag 11 september 2015 14:21 schreef lipje het volgende:
[..]
de prijs van de woning inclusief uitbouw is net zo hoog als basisprijs met optie uitbouw?
[..]
wel een aantal opties standaard erbij gekregen, geen bouwrente en korting gehad om je over de streep te trekken. Er stonden van de 52 woningen nog 16 te koop
[..]
De notaris miste in dat boek. Vond het wel een tof boek, ook als kind zijnde. Alleen na verkoop van het huis is het boek mee verkocht
Leuk, welkomquote:
Zal wel met het afschot te maken hebben. Beetje lastig om het water naar je putje te leiden met grote tegels.quote:Op zaterdag 12 september 2015 15:27 schreef Snoepje5 het volgende:
Opzich zijn mozaiek tegeltjes tpv de douche geen slecht idee, ziet er wel mooi uit. Maar of dat met dat doucheputje en grote tegels verhaal waarheid is betwijfel ik.
Ja de foto's zijn alleen van de wc-tegels, maar hadden we ook graag in de badkamer gewilt.quote:Op zaterdag 12 september 2015 15:27 schreef Snoepje5 het volgende:
Opzich zijn mozaiek tegeltjes tpv de douche geen slecht idee, ziet er wel mooi uit. Maar of dat met dat doucheputje en grote tegels verhaal waarheid is betwijfel ik.
Probeer alles wat je achteraf kan kopen en plaatsen, ook achteraf te doen. Aangewezen badkamerleveranciers bij nieuwbouwwoningen rekenen de hoofdprijs voor alles. Hier een offerte gekregen, badkamer zou ¤14.000 kosten waarvan alleen al ¤2000 aan zinloze posten (tegels horizontaal ipv verticaal, grotere tegel ipv standaard maat etc.)
De tegels op de foto zijn dus voor de wc? Zien er netjes uit. Dan is je wc inderdaad compleet en kun je later nog altijd de badkamer doen.
Omdat je dan helemaal niks hebt en we geen budget hebben om dan nog meer geld aan de badkamer te spenderen. Leek ons een mooie middenweg om alleen andere tegels te kiezen zodat we toch een 'iets beter dan standaard'-badkamer te hebben.quote:Op zaterdag 12 september 2015 16:11 schreef saxohans het volgende:
Waarom niet de badkamer casco laten opleveren.
mijn idee.quote:Op zaterdag 12 september 2015 16:11 schreef saxohans het volgende:
Waarom niet de badkamer casco laten opleveren.
quote:Op zaterdag 12 september 2015 19:47 schreef laziness het volgende:
Mensen niet iedereen heeft het budget hè om er een aparte badkamer in te zetten. Want ook dan ben je zo 10k verder als je dus zelf niet handig bent.
Dank je.. de achtertuin blijft nog een meter of 8 diep, dus ruimte genoeg, de voortuin zit geloof ik op 12 meter en aangezien die op het zuiden ligt gaan we daar denk ik als eerste aandacht aan bestedenquote:Op zondag 13 september 2015 06:48 schreef Janar het volgende:
gefeliciteerd met een leuk project!
Volgens mij ga je van een uitbouw best veel profiteren, zolang de tuin maar niet te klein wordt.
Oei, dat badkamerverhaal klinkt niet als gezellig. Ik heb wel een keer advies gekregen dat de badkamer wel wordt opgeleverd maar de tegels met veel minder lijm vastgeplakt(kost een paar kratten bier) en dan kun je alleen de tegels laten doen.
Oh dat is echt zo verrot héquote:Op maandag 14 september 2015 14:14 schreef Thrilled het volgende:
En het rommelige gesprek bij de showroom resulteert uiteraard in een offerte van de tegelzetter waar niks van klopt
Nu die beste man maar al onze wensen per e-mail uitgelegd, hadden we net zo goed het gesprek bij de showroom over kunnen slaan..
Nja ik zit nu wel direct bij de bron.. had er altijd al een hekel aan als ik met een tussenpersoon moest praten want bij de communicatie gaat altijd wel informatie verlorenquote:Op maandag 14 september 2015 14:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh dat is echt zo verrot hé
Nee hebben wij niet. Alleen extra materiaal kosten van paar euro per wc voor dat muurtje. Wij hebben daarvoor andere afwerk randjes gekozen. Man uren betalen we daar niks extra's bij.quote:Op maandag 14 september 2015 14:22 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Nja ik zit nu wel direct bij de bron.. had er altijd al een hekel aan als ik met een tussenpersoon moest praten want bij de communicatie gaat altijd wel informatie verlorenDacht alleen dat als ik met de showroom afspraken maakte, ik ook al bij de bron zou zitten, maar niet dus..
Hebben jullie trouwens ook extra kosten bij de tegels in de vorm van manuren/tegels plaatsen?
Ik betaal nu dus 45,- per m/2 voor tegels als materiaalkosten, maar ze rekenen ook nog eens 51,98 per m/2 onder de noemer 'aanbrengen showroom gekozen tegels'..
Volgens mij zitten die uren al in mijn koopsom van de woning zelf, wil er niet nog een keer voor betalen
Waarschijnlijk Jaquote:Op maandag 14 september 2015 15:33 schreef laziness het volgende:
Antwoord: het is niet standaard en er moet bij nagedacht worden ipv lopende band bij alle huizen
Met behulp van hollewand-dozen kun je gewoon inbouwschakelmateriaal plaatsen; je moet dan wel rekening houden met voldoende loze ruimte voor de inbouwdoos.quote:Op zondag 20 september 2015 10:59 schreef Thrilled het volgende:
Ook zit ik er nog aan te denken om ergens in de panelen iets van een stopcontact of data-aansluiting te integreren. Kan je gewone inbouw-plaatjes monteren op hout of meubelpanelen, zal toch wel? Moet ik dan nog ergens op letten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |