Je kunt kiezen bij Facebook: verwijderen of een 'memorial account'. Dan staat er wél dat iemand is overleden. Maar meestal wordt er denk ik niks gedaan en dan weet Facebook niet dat iemand dood is. Hoewel dat bij JZ natuurlijk niet al te moeilijk zou moeten zijn geweest.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb twee overleden personen op mijn friends list staan, en die accounts bestaan nog steeds. Zo nu en dan komen er alleraardigste reacties op binnen. "Jammer dat je er niet meer bent, je zou hebben genoten van dit of dat...".
Ik zou niet weten waarom zulke accounts opgeheven zouden moeten worden.
Als je vrienden niet weten dat je bent overleden dan klopt er sowieso iets niet natuurlijk.quote:Op woensdag 18 november 2015 17:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je kunt kiezen bij Facebook: verwijderen of een 'memorial account'. Dan staat er wél dat iemand is overleden. Maar meestal wordt er denk ik niks gedaan en dan weet Facebook niet dat iemand dood is. Hoewel dat bij JZ natuurlijk niet al te moeilijk zou moeten zijn geweest.
quote:Op woensdag 18 november 2015 17:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je vrienden niet weten dat je bent overleden dan klopt er sowieso iets niet natuurlijk.Dat zou ik dan geen vriendschap noemen.
Nee, via een topic op een forum is veel logischer.quote:Op woensdag 18 november 2015 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Stom gedoe, dat feliciteren via Facebook.
quote:Ook Boris van der Ham feliciteert Joost Zwagerman
Oud-politicus Boris van der Ham heeft woensdag dezelfde pijnlijke fout gemaakt als Henk Krol.
Boris schreef woensdagochtend het bericht 'Van Harte' op de Facebook-tijdlijn van Joost, die op 8 september een einde aan zijn leven maakte.
Dit ging 'per ongeluk', laat het D66-gezicht weten RTL. "Ik kreeg vanmorgen automatisch door wie er vandaag jarig zijn. Ik keek niet naar de foto die naast zijn naam stond. Het was een automatische invuloefening zoals elke dag", vertelt Boris. "Het is gewoon een stomme fout. Heel erg lullig. Ik heb het bericht er meteen afgehaald."
Ook Henk Krol ging woensdag de mist in met zijn felicitatie. "Maak van deze woensdag, ondanks alle ellende van het afgelopen weekend, een leuke, feestelijke, onvergetelijke en vooral gezellige verjaardag", schreef de 50PLUS-politicus aan de overleden schrijver. "Een triest foutje", reageerde hij.
Bron: Telegraaf
Typisch politici wel.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:50 schreef jcdragon het volgende:
Vraag je je toch af wat die felicitaties van hen dan waard zijn.
Ik niet hoor. Niets.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:50 schreef jcdragon het volgende:
Vraag je je toch af wat die felicitaties van hen dan waard zijn.
Joost was maar een invuloefening voor 'mquote:
Je moet wel een stuk of 10000 contacten hebben, wil je uberhaupt moeten copy-pasten. Bij ruim 3000 contacten zit je op een gemiddelde van 1-4 per dag. De namen zijn moeilijk te missen.quote:Op woensdag 18 november 2015 21:26 schreef Anoonumos het volgende:
elke dag zulke copy-pastes oke (nou niet oke, maar oke) maar niet eens kijken naar wie het isWTF
Verlicht ons.quote:Op woensdag 18 november 2015 21:32 schreef Stompzinnig het volgende:
Ik denk eerder dat de mensen die hier verontwaardigd over doen social media niet snappen...
Hij heeft 5000 vrienden op Facebook. Dan kom je gemiddeld op ruim 13 per dag.quote:Op woensdag 18 november 2015 21:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je moet wel een stuk of 10000 contacten hebben, wil je uberhaupt moeten copy-pasten. Bij ruim 3000 contacten zit je op een gemiddelde van 1-4 per dag. De namen zijn moeilijk te missen.
Waarom reageer jij zo overspannen?quote:
fff..quote:Op woensdag 18 november 2015 21:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hij heeft 5000 vrienden op Facebook. Dan kom je gemiddeld op ruim 13 per dag.
Eeh, 3000 contacten / 365 dagen = 8 contacten per dag. En als je eens een dagje mist zijn het er daarna al bijna 20.quote:Op woensdag 18 november 2015 21:40 schreef Beathoven het volgende:
Je moet wel een stuk of 10000 contacten hebben, wil je uberhaupt moeten copy-pasten. Bij ruim 3000 contacten zit je op een gemiddelde van 1-4 per dag. De namen zijn moeilijk te missen.
Dat zal wel zo ongeveer kloppen. Maar die contacten horen jou, als meest heldere ster in het universum (naast Frans Bauer) een fijne verjaardag te wensen... niet andersom.quote:Op woensdag 18 november 2015 22:13 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Eeh, 3000 contacten / 365 dagen = 8 contacten per dag. En als je eens een dagje mist zijn het er daarna al bijna 20.
Want het is heel normaal dat je doden feliciteert?quote:Op woensdag 18 november 2015 22:36 schreef DeHovenier het volgende:
Wat wordt er nou weer moeilijk gedaan zeg.
Nee, maar een foutje kan. Wat een bekrompen gedoe weer.quote:Op woensdag 18 november 2015 22:44 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Want het is heel normaal dat je doden feliciteert?
Social media hebben misschien toch een gedeelte van wat vroeger normaal contact was overgenomen.quote:Op woensdag 18 november 2015 22:44 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Want het is heel normaal dat je doden feliciteert?
Tenzij zombie apocalypse.quote:Op donderdag 19 november 2015 00:00 schreef APK het volgende:
[..]
Social media hebben misschien toch een gedeelte van wat vroeger normaal contact was overgenomen.
En tja, vroeger kwam je een dooie ook niet op zijn verjaardag op straat tegen
Het is wel weer tekenend dat de Telegraaf dit weer als zijne nieuws bestempeldquote:Op woensdag 18 november 2015 23:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, maar een foutje kan. Wat een bekrompen gedoe weer.
Tuurlijk, foutjes kunnen.quote:Op woensdag 18 november 2015 23:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, maar een foutje kan. Wat een bekrompen gedoe weer.
Oke. Ik keur overgewicht af.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Tuurlijk, foutjes kunnen.
Waar ik meer moeitje mee heb is het sturen van felicitaties aan mensen die je niet goed genoeg kent om uberhaupt te weten of ze dood of levend zijn. Dat is geen foutje, dat is een bewuste keuze die ik afkeur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |