abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156012193
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is ook zo'n beetje mijn conclusie na het lezen van dit topic.
Nee, je kan dat (of het tegengestelde) niet uit de reacties in deze draad halen! Zelf ben ik niet a priori tegen het verdrag (wel tegen de EU) maar ik vind dat het volk het moet beslissen, daarom heb ik de oproep ondertekend.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156012223
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:29 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ik wil mijn belangen niet laten behartigen door een instelling als Geenstijl, simpel, mijn standpunt en daar zult u het mee moeten doen voorlopig, sommige partijen steun ik ook niet puur vanwege de partij, uitzonderingen bevestigen de regel.
Jij laat jouw belangen helemaal niet behartigen door GeenStijl als jij dat voorstel zou ondertekenen! Jij maakt het slechts mogelijk dat het volk per referendum mag beslissen. Je hoeft heus niet bang te zijn dat de vraag niet neutraal gesteld gaat worden.
#NoDAPL
pi_156012257
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:29 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ik moet helemaal niets laten we dat maar even voorop stellen meneer de Democraat.
Ik zal het anders formuleren, jij bent onvoldoende een voorstander van dit referendum als jij het enkel niet steunt omdat jij de persoon of de organisatie die het voorstel doet niet zo leuk vindt.
#NoDAPL
pi_156012323
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, je kan dat (of het tegengestelde) niet uit de reacties in deze draad halen! Zelf ben ik niet a priori tegen het verdrag (wel tegen de EU) maar ik vind dat het volk het moet beslissen, daarom heb ik de oproep ondertekend.
Op basis van deze draad kan hij prima concluderen dat het verdrag helemaal niet zo'n slecht idee is.
pi_156013439
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, je kan dat (of het tegengestelde) niet uit de reacties in deze draad halen!
Jawel, met het verdrag an sich is weinig mis blijkt uit dit topic.
pi_156015322
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op basis van deze draad kan hij prima concluderen dat het verdrag helemaal niet zo'n slecht idee is.
Daarvoor is de argumentatie in deze draad nogal dunnetjes. Dat is niet erg, het is tenslotte een forumpje, maar voor het complete plaatje heb je wat meer nodig.
#NoDAPL
pi_156018015
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 00:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daarvoor is de argumentatie in deze draad nogal dunnetjes. Dat is niet erg, het is tenslotte een forumpje, maar voor het complete plaatje heb je wat meer nodig.
Je denkt toch niet dat de gemiddelde stemmer zich op meer zal baseren dan op dit draadje (of een vergelijkbare hoeveelheid informatie)?

Voor het complete plaatje zul je het hele verdrag moeten gaan lezen, maar dat gaat bijna niemand doen.
pi_156018020
Ja hoor.

Een referendum. En dan zulke bullshit-standpunten, waar niemand eigenlijk wat aan heeft, in plaats van een simpel: Flikker op met je .eu

Doeiii
  zaterdag 12 september 2015 @ 09:15:50 #184
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_156018792
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:57 schreef Wombcat het volgende:
Voor het associatieverdrag wordt toch geen wet opgesteld? Is het raadgevend referendum dan überhaupt wel van toepassing?
Ja, want er is een goedkeuringswet:
https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/34116_goedkeuring
  zaterdag 12 september 2015 @ 09:20:40 #185
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_156018842
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja dat kan.

[..]

quote:
• Is het referendum geldig en is een meerderheid van de stemmen voor de wet, dan wordt de wet zo snel mogelijk van kracht.
Dit geeft wel aan hoe onlogisch zo'n opkomstdrempel is. Als de opkomt 29% is, en iedereen stemt tegen, is de wet alsnog aangenomen. Is de opkomst 30% en 51% stemt tegen (15,3% van de bevolking stemt dus tegen), moet het parlement zich er nog eens over uitspreken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 september 2015 @ 09:27:38 #186
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156018921
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 09:20 schreef freako het volgende:

[..]

[..]

Dit geeft wel aan hoe onlogisch zo'n opkomstdrempel is. Als de opkomt 29% is, en iedereen stemt tegen, is de wet alsnog aangenomen. Is de opkomst 30% en 51% stemt tegen (15,3% van de bevolking stemt dus tegen), moet het parlement zich er nog eens over uitspreken.
Ja, die grenzen zijn arbitrair, maar ja je moet ergens een streep in het zand trekken.
pi_156024380
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 09:20 schreef freako het volgende:

[..]

[..]

We hebben er echter niets aan als onze politici de wil van het volk negeren zoals ze dat met de EU-grondwet deden.
#NoDAPL
  zaterdag 12 september 2015 @ 15:22:59 #188
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156024616
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We hebben er echter niets aan als onze politici de wil van het volk negeren zoals ze dat met de EU-grondwet deden.
"De wil van het volk" :'). Kom op zeg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156061021
Zojuist dan toch maar getekend. Het lijkt wel alsof we steeds minder over ons eigen land hebben te vertellen. En het lijkt wel alsof politici ziende blind en horende doof zijn als het gaat om de overdracht van bevoegdheden naar Brussel.
pi_156061464
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:36 schreef Elfletterig het volgende:
Zojuist dan toch maar getekend. Het lijkt wel alsof we steeds minder over ons eigen land hebben te vertellen. En het lijkt wel alsof politici ziende blind en horende doof zijn als het gaat om de overdracht van bevoegdheden naar Brussel.
Wat hield je tegen en wat gaf de doorslag?
pi_156061876
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:27 schreef Slaro het volgende:

[..]

Als het Referendum er komt dan zal ik stemmen, zoals gezegd vind ik een Referendum over dit onderwerp prima, alleen is Geenstijl of Geenpijl of hoe ze zich noemen in mijn ogen niet de juiste kandidaat om dit zo aan te kaarten in ieder geval.
Omdat? Die wet is juist gemaakt dat iedereen het kan aanvragen, als er maar 300.000 handtekeningen zijn.
Zo werkt democratie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156061947
quote:
Alles für das REICH!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 13 september 2015 @ 21:54:32 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156062005
quote:
The End Times are wild
pi_156065638
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:45 schreef Physsic het volgende:
Wat hield je tegen en wat gaf de doorslag?
Wat de doorslag gaf, was een verhaal over vluchtelingen met politiek-correcte antwoorden, zonder de realiteit onder ogen te zien. En het besef dat we zo onderhand geen moer over ons eigen land meer hebben te vertellen.
pi_156066993
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat de doorslag gaf, was een verhaal over vluchtelingen met politiek-correcte antwoorden, zonder de realiteit onder ogen te zien. En het besef dat we zo onderhand geen moer over ons eigen land meer hebben te vertellen.
Nederland moet van de Nederlanders zijn, niet van een paar politici en al helemaal niet van overwegend een paar buitenlandse politici. Niet zolang Nederland een gescheiden land is. Het is in de 'EU-zone' niet zoals in de USA waarbij het allemaal Americanen zijn.
#NoDAPL
pi_156067141
De EU wil niet van binnenuit veranderen, dan maar met gestrekt been van buiten af.
pi_156067551
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, met het verdrag an sich is weinig mis blijkt uit dit topic.
Kan je dan wellicht ook uitleggen waarom er niets mis is met het verdrag, los van dit topic?

Want ik gok zomaar dat jij niet iemand bent die zijn mening over zaken volledig baseert op topics op fok.
"Pools are perfect for holding water"
pi_156070823
Ik heb zelf ook getekend maar acht de kans klein dat ze de 300.000 gaan halen. Of ze moeten ineens met tv reclames komen ofzo.
pi_156073923
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat? Die wet is juist gemaakt dat iedereen het kan aanvragen, als er maar 300.000 handtekeningen zijn.
Zo werkt democratie.
Het gaat er niet om dat ze het niet zouden mogen, natuurlijk mogen ze het aanvragen, maar de standpunten en methodes van Geenstijl en Geenpijl vind ik in veel gevallen verwerpelijk, hun aanvraag ga ik niet ondertekenen, wat betreft het Referendum zou ik wel mijn stem willen laten horen, maar ze moeten het maar zien te bereiken zonder mijn handtekening dus.
pi_156080277
Nog steeds 130.000 te gaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')