abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155912871
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik kom regelmatig buiten in rotterdam en moet zeggen dat ik nergens last van heb... zal wel aan mij liggen...
Als jij het geen probleem vindt dat veel Nederlandse straten doen denken aan Teheran, dan heb je inderdaad nergens last van.
pi_155912907
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Kijk de beelden van het tuig. Kijk niet langer naar mainstream media, maar iets verder dan je neus lang is. Het is geen angst, maar realiteit.

Als ik op basis van filmpjes moet gaan oordelen zou ik de hele wereld moeten haten. Je kan zo een mooie compilatie maken van Supporters die een fontein in Rome vernielen en knokken met de politie. Of tienduizenden mensen die anti-semitische teksten zingen in een stadion.

Nog wat filmpjes erbij van Neo-Nazi's in Duitsland en het af te maken met een paar negers die gemolesteerd worden in Oost Europa. En dan roepen: Zie je wel hoe kut Europa is?
  Moderator dinsdag 8 september 2015 @ 00:07:32 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155912912
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als jij het geen probleem vindt dat veel Nederlandse straten doen denken aan Teheran, dan heb je inderdaad nergens last van.
Ik ben nog nooit in teheran geweest, geen idee hoe het er daar uitziet.

Ik vind de meeste nederlandse straten er triets uitzien maar dat komt voornamelijk doordat ze bijna allemaal bestaan uit een H&M een Szara een blokker een hema en een footlocker... geen originele winkel meer te vinden. Dan zitten in de straten (die jij wellicht teheran-achtig noemt) meer oorsprokelijke nederlandse schoenmakers, groenteboeren en slagers. En daar zitten ook ibara winkeltjes, chinese restaurants en roti winkeltjes tussen maar dat vind ik eerder divers dan storend.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 8 september 2015 @ 00:13:38 #129
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155913066
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit in teheran geweest, geen idee hoe het er daar uitziet.

Ik vind de meeste nederlandse straten er triets uitzien maar dat komt voornamelijk doordat ze bijna allemaal bestaan uit een H&M een Szara een blokker een hema en een footlocker... geen originele winkel meer te vinden. Dan zitten in de straten (die jij wellicht teheran-achtig noemt) meer oorsprokelijke nederlandse schoenmakers, groenteboeren en slagers. En daar zitten ook ibara winkeltjes, chinese restaurants en roti winkeltjes tussen maar dat vind ik eerder divers dan storend.
In Teheran zie je bijvoorbeeld geen vrouwen op straat, die moeten verplicht in een tent lopen. Die tenten, hoofddoeken en andere maskers worden hier ook steeds gebruikelijker. Binnenkort ga ik er eentje kopen voor mijn vrouw, want ik wil niet dat andere mannen naar haar kijken.
pi_155913097
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

In Teheran zie je bijvoorbeeld geen vrouwen op straat, die moeten verplicht in een tent lopen. Die tenten, hoofddoeken en andere maskers worden hier ook steeds gebruikelijker. Binnenkort ga ik er eentje kopen voor mijn vrouw, want ik wil niet dat andere mannen naar haar kijken.
Denk dat jij je vergist in Teheran.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator dinsdag 8 september 2015 @ 00:15:26 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155913101
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

:D in dat geval lijkt het hier nergens op teheran deze zomer was de zomer van de ontzettend korte broeken voor vrouwen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_155913110
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

1) Er zitten geen of maar heel weinig terroristen onder
2) Het gros is ongetwijfeld van goede wil
3) Ook die mensen hebben recht op geluk.

En dat geloof ik heus wel. Ik heb ook totaal geen hekel aan die mensen. Maar dat wil niet zeggen dat wij ons eigen continent, onze eigen identiteit en onze eigen welvaart maar te grabbel moeten gooien omdat 1, 2 en 3 waar zijn. Wij hebben gewoon recht op ons eigen land, waar we zelf altijd gewoond hebben en dat ze zelf uit het slijk hebben opgebouwd.
Dat is ook waar, maar iedereen heeft recht op een beter leven. Wij laten een deel van onze criminele autochtonen (de 3e generatie hanggroep / verveeljongeren die ineens salafist worden) ook gewoon naar Syrie afreizen, want ja.. je kunt ze niet tegenhouden om te reizen en "doei, opgerot staat netjes" wordt er geroepen. We hebben al een paar topics gehad die hier om draaiden.

Zij sluiten zich daar aan bij IS en hun utopia en drijven gewone burgers onze kant op die daar helemaal verziekt wegkomen. Welliswaar wordt aan de gevluchte burgers uit Syrie het stempel economische vluchteling meegegeven maar als in Nederland de KKK neerstrijkt en belachelijke straffen voor niets uitvoert dan ren ik ook weg voor het geloof naar een beter land dan een buurland waar dezelfde hel ook kan beginnen. Afgezien van 't feit dat ik een gematigd christen zou zijn.
pi_155913161
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D in dat geval lijkt het hier nergens op teheran deze zomer was de zomer van de ontzettend korte broeken voor vrouwen
Nou, en dat ondanks de Turken en de Marokkanen _O_
  dinsdag 8 september 2015 @ 00:30:09 #134
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_155913348
Refugees are extremely expensive to modern western welfare states. I will copypasta myself:

Norway:

The central bureau of statistics (roughly equivalent to the congressional budget office) calculated that the cost of each non western immigrant was 4,1 million NOK during their lifetime;
quote:
equal to 665 000 USD.
quote:
There are variations between the groups, with Somalis costing twice that.
Reference: SSB Reports 15/2012, Makrokonomi og offentlige fi nanser i ulike scenarioer for innvandring (Macro econmics and public finances in different immigration scenarios) http://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/rapp_201215/rapp_201215.pdf

In Denmark they were as in all things ahead of us, making the survey in 2008. More specifically, the central banks third quarterly report of 2008, noting that all immigration except for high skilled western ones were a massive loss. In 2005 this loss per immigrant was estimated to be negative 2,6 million DK, equal to 461 000 USD. Mind you, the inflation means the real value today is higher by 20% if the online inflation calculator is to be believed. Source: Report Velfrdskommmissionen March 2005 (The Welfare Commision) page 26.

In Sweden? Well, statistics like this would get you exiled pretty quickly. But we do know that, according to the central bureau of statistics in Sweden - Statistiska Centralbyrn or SCB - 57% if "foreign born" immigrants age 21-61 work, whereas 87% is the number for natives. For Africans the number is 39/48 for women/men, for Asians (mid easterners realistically) it's 46/54. Source: Statistiska Centralbyrn Integration: Rapport 6 So there's no reason to think the expense is any lesser in Sweden than in other countries.

I could go on and on and on. The main problem is low labour participation rates, with a secondary problem of little higher education in the second generation. I have yet to see anywhere this doesn't hold true. Also, mind you, that in Norway atm the unemployment rate looks like this and an economy per capita of twice that of Germany and France. Free school, university, highly subsidized childcare. In other words, ideal conditions. If it doesn't work here, how do you think immigration works in countries with 6+% unemployment?

quote:
The fact is, if you actually care about helping people, you should advocate spending money in their home countries because god knows how many africans you could save for 500k$.
Certainly more than the one you can save through immigration - and it ends up being more than 500k a piece too, once they start bringing their family members in.

Honestly I'd be surprised if the numbers weren't even worse in the UK.

Some attempts at making calculations have been made and they show that immigration cost 120 billion . Of course, it will be much worse once these grow old and their labour participation rate plummets (further). This is another common trick to make immigration look profitable: You count the incomes without adjusting for age. Immigrants tend to be younger, and thus get less pensions. Of course, this doesn't last... Immigrants will eventually age.

All of the above calculations are optimistic estimates, as they assume the children of immigrants are integrated 100% and won't incur additional costs. They also don't take into account that in many cultures second generation immigrants will bring spouses from their old country, thus incurring additional costs.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_155913515
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:30 schreef Teydelyk het volgende:
Reference: SSB Reports 15/2012, Makrokonomi og offentlige fi nanser i ulike scenarioer for innvandring (Macro econmics and public finances in different immigration scenarios) http://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/rapp_201215/rapp_201215.pdf

In Sweden? Well, statistics like this would get you exiled pretty quickly. But we do know that, according to the central bureau of statistics in Sweden - Statistiska Centralbyrn or SCB - 57% if "foreign born" immigrants age 21-61 work, whereas 87% is the number for natives. For Africans the number is 39/48 for women/men, for Asians (mid easterners realistically) it's 46/54. Source: Statistiska Centralbyrn Integration: Rapport 6 So there's no reason to think the expense is any lesser in Sweden than in other countries.
Kriget i Syrien r inne p femte ret. Miljoner mnniskor r p flykt, hlften r barn. Det r vrldens strsta kris. Lget r akut och behoven enorma.
  dinsdag 8 september 2015 @ 00:41:08 #136
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_155913528
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Kriget i Syrien r inne p femte ret. Miljoner mnniskor r p flykt, hlften r barn. Det r vrldens strsta kris. Lget r akut och behoven enorma.
quote:
The fact is, if you actually care about helping people, you should advocate spending money in their home countries because god knows how many africans you could save for 500k$.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_155913832
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Charles Darwin heeft daar ooit een boekje over geschreven. Het recht van de sterksten etc.
Het gaat meer over soorten die zich 't makkelijkste kunnen aanpassen aan de leefomgeving.
pi_155914435
Onlangs gaven Merkel en anderen toe dat de multiculturele samenleving mislukt was, en nu gaan we nog meer diversiteit doorvoeren? BEDANKT MEVROUWTJE MERKEL, ROT AUF :( :(
pi_155914470
Duitsland krijgt er gewoon een stad als Keulen bij aan asielzoekers alleen hahaha
pi_155914553
quote:
8s.gif Op dinsdag 8 september 2015 02:28 schreef berko13 het volgende:
Onlangs gaven Merkel en anderen toe dat de multiculturele samenleving mislukt was, en nu gaan we nog meer diversiteit doorvoeren? BEDANKT MEVROUWTJE MERKEL, ROT AUF :( :(
Je kunt hoog en laag springen als individu maar als leider kun je ontwikkelingen in de tijd niet afstellen, hooguit een beetje uitstellen. Je kunt kleine missies voltooien, maar je kunt geen samenleving boetseren naar je eigen hand. Hoe mensen onderling samenleven wordt uiteindelijk gewoon door de mix van de bevolking zelf bepaald.

Hieronder is een mooie animatie voor je van hoe Europa z'n veranderingen meemaakte over de tijd. En op ieder moment in de tijd hebben bepaalde volkeren misschien wel zo'n moment van onvrede gekend tijdens de volksverhuizingen, maar daar kwam uiteindelijk steeds wel weer een mooi Europa uit tot het Europa waar jij in opgegroeid bent. En als jij niet aan ontwikkelingen kunt wennen, dan je kinderen wel. En zo passen we ons gewoon aan, aan de tijd.

pi_155915453
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 03:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je kunt hoog en laag springen als individu maar als leider kun je ontwikkelingen in de tijd niet afstellen, hooguit een beetje uitstellen. Je kunt kleine missies voltooien, maar je kunt geen samenleving boetseren naar je eigen hand. Hoe mensen onderling samenleven wordt uiteindelijk gewoon door de mix van de bevolking zelf bepaald.

IS wordt gebruikt door het westen om Syrie en de rest van de regio kapot te maken. En om wahabisten regimes te installeren met dezelfde idealen als van Al Qaeda. Dan krijg je vluchtelingen en dood aangespoelde kinderen. Die worden weer gebruikt om tolerantie opteroepen voor vluchtelingen die migreren naar andere gebieden. We worden vast meer succesvol gemanipuleerd dan je tot noch toe voor mogelijk hield.
  dinsdag 8 september 2015 @ 08:31:46 #142
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_155915482
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 03:30 schreef Beathoven het volgende:
En als jij niet aan ontwikkelingen kunt wennen, dan je kinderen wel. En zo passen we ons gewoon aan, aan de tijd.
Dat zegt natuurlijk weinig. Kinderen van tot slaaf gemaakte vrijen weten ook niet beter dan dat ze slaaf zijn. Dat maakt slavernij niet goed, wenselijk of acceptabel.

Ik weet trouwens niet of dat filmpje je punt nu wel zo goed illustreert. Het "moment van onvrede" (van enkele honderden jaren) van de volksverhuizingen speelde zich meer dan duizend jaar eerder af en ging gepaard met heel wat meer chaos dan de territoriale ontwikkelingen van pakweg 1750-1900.
pi_155915814
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:42 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Als ik onderstaande lees word ik niet vrolijker. Gaat over Duitsland maar toch. Daar is ook genoeg werkloosheid maar voor een paar centen kunnen ze straks wat vluchtelingen aan het werk hebben. De grote bazen wrijven zich al in de handen

http://www.nu.nl/economie(...)nel-werk-helpen.html

"Als het aan de belangenorganisatie voor de Duitse Industrie (BDI) ligt, dan krijgen vluchtelingen die Duitsland zijn binnengekomen zo snel mogelijk toegang tot werk en onderwijs.
''We zijn bereid om alle asielzoekers die een goede kans hebben op een verblijfsvergunning snel in te zetten op de arbeidsmarkt'', liet BDI-voorzitter Ulrich Grillo zondag weten.

Volgens Grillo moeten de politieke partijen bij de voor zondagavond geplande coalitie-top tot een besluit komen, waardoor de asielprocedures ''effectiever en dragelijker'' worden voor de vluchtelingen. Werk en onderwijs zijn wat hem betreft de belangrijkste middelen om dat te bereiken. BDI behartigt de belangen van meer dan 100.000 bedrijven, met in totaal bijna acht miljoen werknemers.

Daimler
Dieter Zetsche, algemeen directeur van autoconcern Daimler, gaf in de krant Bild am Sonntag al aan dat hij mogelijk in de opvangcentra gaat zoeken naar mensen die voor Daimler willen werken. ''Ik kan me voorstellen dat we de vluchtelingen over de mogelijkheden gaan informeren om in Duitsland in zijn algemeenheid of voor Daimler in het bijzonder te werken'', aldus Zetsche.

Zetsche ziet genoeg kansen in de komst van de naar schatting 800.000 vluchtelingen in Duitsland in dit jaar. ''De meeste vluchtelingen zijn jong, goed opgeleid en erg gemotiveerd. Precies dat soort mensen zoeken we. Ze kunnen ons - zoals de gastarbeiders jaren terug - helpen om onze doelen te halen of zelfs te overtreffen. Duitsland kan de gaten op de arbeidsmarkt niet meer met louter Duitsers opvullen.''

Duitsland had in augustus 2,8 miljoen werklozen, het laagste aantal in augustus sinds 1991.
Dat is ook mijn grootste probleem ermee, ik ben echt niet de eerste om te zeiken als Nederland of de EU iets uit humanitaire motieven moet doen, maar hier wordt er met medemenselijkheid gekoketteerd terwijl de motieven achter het stimuleren en in EU-verband reguleren van de toestroom economisch zijn.

In dan bedoel ik niet economisch in de zin van goed voor de economie, maar economisch in de zin van goed voor de inkomsten van enkele belanghebbenden. De opbrengsten van de immigratie worden geprivatiseerd, en de kosten zoals opvang, woning, uitkering en behandeling van getraumatiseerden moeten door de werknemers worden opgebracht die daarmee hun eigen concurrentie financieren, en dan ook nog het gros van de maatschappelijke lasten dragen.

Werkloosheid en met name jeugdwerkloosheid genoeg in de EU, maar kennelijk is het niet de bedoeling dat probleem te verminderen, sterker nog, het is niet voor iedereen een probleem. In ieder geval niet voor de EU, die maar wat graag van de gelegenheid gebruikt maakt om te zorgen dat de lidstaten ook over deze immigratie niet meer kunnen beslissen. De EU kennende weet je dan wel welke kant het uitgaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:18:12 #144
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155916147
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:36 schreef Eufonie het volgende:

[..]

In Nederland niet, daar zorgt de NOS wel voor. Wij hebben ook nergens meegekregen dat Timmermans uitgescholden en uitgejoeld werd op het Griekse Kos:

Oh Nee?

http://nos.nl/artikel/205(...)aankomst-op-kos.html

Pijnlijk dit..
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_155916226
quote:
Ik had al eerder aangegeven dat dit item mij totaal ontschoten was en toen al excuses aangeboden voor de fout van mijn kant.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:23:31 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155916238
quote:
Om deze mensen, die hun hele eiland, waar ze geboren en opgegroeid zijn, nu naar de gallemiezen zien gaan, als extreem-rechts af te schilderen is echt heel laag. Op die manier wordt iedere redelijke discussie doodgeslagen.
The End Times are wild
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:24:51 #147
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155916270
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:22 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ik had al eerder aangegeven dat dit item mij totaal ontschoten was en toen al excuses aangeboden voor de fout van mijn kant.
True. Ik zie de post nu ook. Hierbij vergeven, ook namens de NOS.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:27:27 #148
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155916317
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Om deze mensen, die hun hele eiland, waar ze geboren en opgegroeid zijn, nu naar de gallemiezen zien gaan, als extreem-rechts af te schilderen is echt heel laag. Op die manier wordt iedere redelijke discussie doodgeslagen.
Timmermans beweert juist dat extreem-rechts niet van het eiland afkomt :?
--
pi_155916429
Laten we lekker met alle inwoners van Nederland, inclusief alle illegalen, op vakantie naar Brussel. En dan het liefst naar het EU-gebouw waar deze belachelijke richtlijnen voor elk lidstaat vandaan komen.

Gezien het oppervlak van dat 'pronkstuk' valt het evenredig met wat Nederland op moet vangen de komende 10 jaar (is mijn prognose, omdat Rutte en kornuiten, wellicht ook de opvolgers, totaal geen inzicht hebben in waar de grens van de bevolking ligt)

Tandenborstel mee, mp3speler mee.. en ja Khalid neem inderdaad je gebedskleedje ook maar mee, er is vast wel een moskee in de buurt daar.

:r
Google is your friend, abuse your friends
pi_155916470
Wonderlijk dat veel mensen blijven denken dat het realistisch is om je achter de grenzen te verschansen, de boel potdicht te gooien en te doen alsof de rest van de wereld niet bestaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')