Als jij het geen probleem vindt dat veel Nederlandse straten doen denken aan Teheran, dan heb je inderdaad nergens last van.quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik kom regelmatig buiten in rotterdam en moet zeggen dat ik nergens last van heb... zal wel aan mij liggen...
Als ik op basis van filmpjes moet gaan oordelen zou ik de hele wereld moeten haten. Je kan zo een mooie compilatie maken van Supporters die een fontein in Rome vernielen en knokken met de politie. Of tienduizenden mensen die anti-semitische teksten zingen in een stadion.quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Kijk de beelden van het tuig. Kijk niet langer naar mainstream media, maar iets verder dan je neus lang is. Het is geen angst, maar realiteit.
Ik ben nog nooit in teheran geweest, geen idee hoe het er daar uitziet.quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als jij het geen probleem vindt dat veel Nederlandse straten doen denken aan Teheran, dan heb je inderdaad nergens last van.
In Teheran zie je bijvoorbeeld geen vrouwen op straat, die moeten verplicht in een tent lopen. Die tenten, hoofddoeken en andere maskers worden hier ook steeds gebruikelijker. Binnenkort ga ik er eentje kopen voor mijn vrouw, want ik wil niet dat andere mannen naar haar kijken.quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit in teheran geweest, geen idee hoe het er daar uitziet.
Ik vind de meeste nederlandse straten er triets uitzien maar dat komt voornamelijk doordat ze bijna allemaal bestaan uit een H&M een Szara een blokker een hema en een footlocker... geen originele winkel meer te vinden. Dan zitten in de straten (die jij wellicht teheran-achtig noemt) meer oorsprokelijke nederlandse schoenmakers, groenteboeren en slagers. En daar zitten ook ibara winkeltjes, chinese restaurants en roti winkeltjes tussen maar dat vind ik eerder divers dan storend.
Denk dat jij je vergist in Teheran.quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
In Teheran zie je bijvoorbeeld geen vrouwen op straat, die moeten verplicht in een tent lopen. Die tenten, hoofddoeken en andere maskers worden hier ook steeds gebruikelijker. Binnenkort ga ik er eentje kopen voor mijn vrouw, want ik wil niet dat andere mannen naar haar kijken.
quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
In Teheran zie je bijvoorbeeld geen vrouwen op straat, die moeten verplicht in een tent lopen. Die tenten, hoofddoeken en andere maskers worden hier ook steeds gebruikelijker. Binnenkort ga ik er eentje kopen voor mijn vrouw, want ik wil niet dat andere mannen naar haar kijken.
Dat is ook waar, maar iedereen heeft recht op een beter leven. Wij laten een deel van onze criminele autochtonen (de 3e generatie hanggroep / verveeljongeren die ineens salafist worden) ook gewoon naar Syrie afreizen, want ja.. je kunt ze niet tegenhouden om te reizen en "doei, opgerot staat netjes" wordt er geroepen. We hebben al een paar topics gehad die hier om draaiden.quote:Op maandag 7 september 2015 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
1) Er zitten geen of maar heel weinig terroristen onder
2) Het gros is ongetwijfeld van goede wil
3) Ook die mensen hebben recht op geluk.
En dat geloof ik heus wel. Ik heb ook totaal geen hekel aan die mensen. Maar dat wil niet zeggen dat wij ons eigen continent, onze eigen identiteit en onze eigen welvaart maar te grabbel moeten gooien omdat 1, 2 en 3 waar zijn. Wij hebben gewoon recht op ons eigen land, waar we zelf altijd gewoond hebben en dat ze zelf uit het slijk hebben opgebouwd.
Nou, en dat ondanks de Turken en de Marokkanenquote:Op dinsdag 8 september 2015 00:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]in dat geval lijkt het hier nergens op teheran deze zomer was de zomer van de ontzettend korte broeken voor vrouwen
quote:equal to 665 000 USD.
Reference: SSB Reports 15/2012, Makrokonomi og offentlige fi nanser i ulike scenarioer for innvandring (Macro econmics and public finances in different immigration scenarios) http://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/rapp_201215/rapp_201215.pdfquote:There are variations between the groups, with Somalis costing twice that.
Certainly more than the one you can save through immigration - and it ends up being more than 500k a piece too, once they start bringing their family members in.quote:The fact is, if you actually care about helping people, you should advocate spending money in their home countries because god knows how many africans you could save for 500k$.
Kriget i Syrien r inne p femte ret. Miljoner mnniskor r p flykt, hlften r barn. Det r vrldens strsta kris. Lget r akut och behoven enorma.quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:30 schreef Teydelyk het volgende:
Reference: SSB Reports 15/2012, Makrokonomi og offentlige fi nanser i ulike scenarioer for innvandring (Macro econmics and public finances in different immigration scenarios) http://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/rapp_201215/rapp_201215.pdf
In Sweden? Well, statistics like this would get you exiled pretty quickly. But we do know that, according to the central bureau of statistics in Sweden - Statistiska Centralbyrn or SCB - 57% if "foreign born" immigrants age 21-61 work, whereas 87% is the number for natives. For Africans the number is 39/48 for women/men, for Asians (mid easterners realistically) it's 46/54. Source: Statistiska Centralbyrn Integration: Rapport 6 So there's no reason to think the expense is any lesser in Sweden than in other countries.
quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kriget i Syrien r inne p femte ret. Miljoner mnniskor r p flykt, hlften r barn. Det r vrldens strsta kris. Lget r akut och behoven enorma.
quote:The fact is, if you actually care about helping people, you should advocate spending money in their home countries because god knows how many africans you could save for 500k$.
Het gaat meer over soorten die zich 't makkelijkste kunnen aanpassen aan de leefomgeving.quote:Op maandag 7 september 2015 22:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Charles Darwin heeft daar ooit een boekje over geschreven. Het recht van de sterksten etc.
Je kunt hoog en laag springen als individu maar als leider kun je ontwikkelingen in de tijd niet afstellen, hooguit een beetje uitstellen. Je kunt kleine missies voltooien, maar je kunt geen samenleving boetseren naar je eigen hand. Hoe mensen onderling samenleven wordt uiteindelijk gewoon door de mix van de bevolking zelf bepaald.quote:Op dinsdag 8 september 2015 02:28 schreef berko13 het volgende:
Onlangs gaven Merkel en anderen toe dat de multiculturele samenleving mislukt was, en nu gaan we nog meer diversiteit doorvoeren? BEDANKT MEVROUWTJE MERKEL, ROT AUF![]()
![]()
IS wordt gebruikt door het westen om Syrie en de rest van de regio kapot te maken. En om wahabisten regimes te installeren met dezelfde idealen als van Al Qaeda. Dan krijg je vluchtelingen en dood aangespoelde kinderen. Die worden weer gebruikt om tolerantie opteroepen voor vluchtelingen die migreren naar andere gebieden. We worden vast meer succesvol gemanipuleerd dan je tot noch toe voor mogelijk hield.quote:Op dinsdag 8 september 2015 03:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je kunt hoog en laag springen als individu maar als leider kun je ontwikkelingen in de tijd niet afstellen, hooguit een beetje uitstellen. Je kunt kleine missies voltooien, maar je kunt geen samenleving boetseren naar je eigen hand. Hoe mensen onderling samenleven wordt uiteindelijk gewoon door de mix van de bevolking zelf bepaald.
Dat zegt natuurlijk weinig. Kinderen van tot slaaf gemaakte vrijen weten ook niet beter dan dat ze slaaf zijn. Dat maakt slavernij niet goed, wenselijk of acceptabel.quote:Op dinsdag 8 september 2015 03:30 schreef Beathoven het volgende:
En als jij niet aan ontwikkelingen kunt wennen, dan je kinderen wel. En zo passen we ons gewoon aan, aan de tijd.
Dat is ook mijn grootste probleem ermee, ik ben echt niet de eerste om te zeiken als Nederland of de EU iets uit humanitaire motieven moet doen, maar hier wordt er met medemenselijkheid gekoketteerd terwijl de motieven achter het stimuleren en in EU-verband reguleren van de toestroom economisch zijn.quote:Op maandag 7 september 2015 23:42 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Als ik onderstaande lees word ik niet vrolijker. Gaat over Duitsland maar toch. Daar is ook genoeg werkloosheid maar voor een paar centen kunnen ze straks wat vluchtelingen aan het werk hebben. De grote bazen wrijven zich al in de handen
http://www.nu.nl/economie(...)nel-werk-helpen.html
"Als het aan de belangenorganisatie voor de Duitse Industrie (BDI) ligt, dan krijgen vluchtelingen die Duitsland zijn binnengekomen zo snel mogelijk toegang tot werk en onderwijs.
''We zijn bereid om alle asielzoekers die een goede kans hebben op een verblijfsvergunning snel in te zetten op de arbeidsmarkt'', liet BDI-voorzitter Ulrich Grillo zondag weten.
Volgens Grillo moeten de politieke partijen bij de voor zondagavond geplande coalitie-top tot een besluit komen, waardoor de asielprocedures ''effectiever en dragelijker'' worden voor de vluchtelingen. Werk en onderwijs zijn wat hem betreft de belangrijkste middelen om dat te bereiken. BDI behartigt de belangen van meer dan 100.000 bedrijven, met in totaal bijna acht miljoen werknemers.
Daimler
Dieter Zetsche, algemeen directeur van autoconcern Daimler, gaf in de krant Bild am Sonntag al aan dat hij mogelijk in de opvangcentra gaat zoeken naar mensen die voor Daimler willen werken. ''Ik kan me voorstellen dat we de vluchtelingen over de mogelijkheden gaan informeren om in Duitsland in zijn algemeenheid of voor Daimler in het bijzonder te werken'', aldus Zetsche.
Zetsche ziet genoeg kansen in de komst van de naar schatting 800.000 vluchtelingen in Duitsland in dit jaar. ''De meeste vluchtelingen zijn jong, goed opgeleid en erg gemotiveerd. Precies dat soort mensen zoeken we. Ze kunnen ons - zoals de gastarbeiders jaren terug - helpen om onze doelen te halen of zelfs te overtreffen. Duitsland kan de gaten op de arbeidsmarkt niet meer met louter Duitsers opvullen.''
Duitsland had in augustus 2,8 miljoen werklozen, het laagste aantal in augustus sinds 1991.
Oh Nee?quote:Op maandag 7 september 2015 23:36 schreef Eufonie het volgende:
[..]
In Nederland niet, daar zorgt de NOS wel voor. Wij hebben ook nergens meegekregen dat Timmermans uitgescholden en uitgejoeld werd op het Griekse Kos:
Ik had al eerder aangegeven dat dit item mij totaal ontschoten was en toen al excuses aangeboden voor de fout van mijn kant.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh Nee?
http://nos.nl/artikel/205(...)aankomst-op-kos.html
Pijnlijk dit..
Om deze mensen, die hun hele eiland, waar ze geboren en opgegroeid zijn, nu naar de gallemiezen zien gaan, als extreem-rechts af te schilderen is echt heel laag. Op die manier wordt iedere redelijke discussie doodgeslagen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh Nee?
http://nos.nl/artikel/205(...)aankomst-op-kos.html
Pijnlijk dit..
True. Ik zie de post nu ook. Hierbij vergeven, ook namens de NOS.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:22 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ik had al eerder aangegeven dat dit item mij totaal ontschoten was en toen al excuses aangeboden voor de fout van mijn kant.
Timmermans beweert juist dat extreem-rechts niet van het eiland afkomtquote:Op dinsdag 8 september 2015 09:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om deze mensen, die hun hele eiland, waar ze geboren en opgegroeid zijn, nu naar de gallemiezen zien gaan, als extreem-rechts af te schilderen is echt heel laag. Op die manier wordt iedere redelijke discussie doodgeslagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |