abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155912135
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er worden maar weinig banen afgepakt denk ik. Maar het gaat niet om banen, het gaat om het onherkenbaar veranderen van Nederland, het ontwrichten van onze samenleving en de ontkenning dat wij als Nederlanders het recht hebben op ons eigen land.
Ach, de kapsalon en Chinees halen op zondagavond hoort inmiddels ook bij Nederland.

Ik hoop dat er wel eisen gesteld mogen worden dat wanneer het weer rustig is in Syri de opvang dan voorbij is. Dat motiveert de EU misschien ook een klein beetje om te helpen de orde te herstellen. Hebben de mensen een veilige plek wanneer nodig, en zijn mensen die zich zo zorgen maken wat gerustgesteld.

Vluchtelingen die zich misdragen in welke vorm zul je wel genadeloos hard voor moeten zijn door ze terug te sturen, ook al is het naar een oorlog. Hard beleid en sociaal beleid valt best wel te combineren.
pi_155912145
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Na een aantal decennia zal het grootste deel gemixed zijn met de nederlanders en dezelfde gewoonten hebben. (of dat positief is is weer een andere discussie. lol )
Als ik kijk naar de. Marokkanen en Turken waag ik dat te betwijfelen. Die zijn in een aantal decennia niet grotendeels gemixt volgens mij en ik heb niet het idee dat dat heel snel zal veranderen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_155912165
Als Nederland aangeeft dat het opnemen van vluchtelingen leidt tot een cultuurschok, krijgt Nederland dan ook minder vluchtelingen. :P
ROBODEMONS..................|:(
pi_155912327
quote:

[..]
"Er worden maar weinig banen afgepakt denk ik. Maar het gaat niet om banen, het gaat om het onherkenbaar veranderen van Nederland, het ontwrichten van onze samenleving en de ontkenning dat wij als Nederlanders het recht hebben op ons eigen land.
Als ik onderstaande lees word ik niet vrolijker. Gaat over Duitsland maar toch. Daar is ook genoeg werkloosheid maar voor een paar centen kunnen ze straks wat vluchtelingen aan het werk hebben. De grote bazen wrijven zich al in de handen

http://www.nu.nl/economie(...)nel-werk-helpen.html

"Als het aan de belangenorganisatie voor de Duitse Industrie (BDI) ligt, dan krijgen vluchtelingen die Duitsland zijn binnengekomen zo snel mogelijk toegang tot werk en onderwijs.
''We zijn bereid om alle asielzoekers die een goede kans hebben op een verblijfsvergunning snel in te zetten op de arbeidsmarkt'', liet BDI-voorzitter Ulrich Grillo zondag weten.

Volgens Grillo moeten de politieke partijen bij de voor zondagavond geplande coalitie-top tot een besluit komen, waardoor de asielprocedures ''effectiever en dragelijker'' worden voor de vluchtelingen. Werk en onderwijs zijn wat hem betreft de belangrijkste middelen om dat te bereiken. BDI behartigt de belangen van meer dan 100.000 bedrijven, met in totaal bijna acht miljoen werknemers.

Daimler
Dieter Zetsche, algemeen directeur van autoconcern Daimler, gaf in de krant Bild am Sonntag al aan dat hij mogelijk in de opvangcentra gaat zoeken naar mensen die voor Daimler willen werken. ''Ik kan me voorstellen dat we de vluchtelingen over de mogelijkheden gaan informeren om in Duitsland in zijn algemeenheid of voor Daimler in het bijzonder te werken'', aldus Zetsche.

Zetsche ziet genoeg kansen in de komst van de naar schatting 800.000 vluchtelingen in Duitsland in dit jaar. ''De meeste vluchtelingen zijn jong, goed opgeleid en erg gemotiveerd. Precies dat soort mensen zoeken we. Ze kunnen ons - zoals de gastarbeiders jaren terug - helpen om onze doelen te halen of zelfs te overtreffen. Duitsland kan de gaten op de arbeidsmarkt niet meer met louter Duitsers opvullen.''

Duitsland had in augustus 2,8 miljoen werklozen, het laagste aantal in augustus sinds 1991.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hngen lassen
pi_155912396
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 23:37 schreef marsan het volgende:

[..]

Als ik kijk naar de. Marokkanen en Turken waag ik dat te betwijfelen. Die zijn in een aantal decennia niet grotendeels gemixt volgens mij en ik heb niet het idee dat dat heel snel zal veranderen.
het kan niemand iets schelen of ze wel of niet integreren.. De Chinezen hebben een hele gesloten gemeenschap, hebben het zelfs voor elkaar gekregen om in grote steden een eigen China Town te realiseren. Niemand die zeurt dat er geen Nederlander in de snackbar meer staat.

We willen alleen geen last van ze hebben, dat is het voornaamste.
pi_155912476
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

het kan niemand iets schelen of ze wel of niet integreren.. De Chinezen hebben een hele gesloten gemeenschap, hebben het zelfs voor elkaar gekregen om in grote steden een eigen China Town te realiseren. Niemand die zeurt dat er geen Nederlander in de snackbar meer staat.

We willen alleen geen last van ze hebben, dat is het voornaamste.
Ja, maar van bepaalde groepen heb je blijkbaar dus wel last.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 23:51:41 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155912563
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 23:48 schreef marsan het volgende:

[..]

Dan moet je de "groepen" waar je last van hebt aanpakken en niet iedereen die toevallig eenzelfde kleurtje/paspoort/geloof heeft automatisch tot die groep rekeken. Er zijn zat turken, marrokanen en antillianen waar niemand last van heeft... En waar "last" begint staat in de wet omschreven en daar moet iedereen zich aan houden of je nou 16 generaties in nederland woont of als vluchteling hier komt wonen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_155912614
quote:
2s.gif Op maandag 7 september 2015 23:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dan moet je de "groepen" waar je last van hebt aanpakken en niet iedereen die toevallig eenzelfde kleurtje/paspoort/geloof heeft automatisch tot die groep rekeken. Er zijn zat turken, marrokanen en antillianen waar niemand last van heeft... En waar "last" begint staat in de wet omschreven en daar moet iedereen zich aan houden of je nou 16 generaties in nederland woont of als vluchteling hier komt wonen.
Maar moet je iemand die op leugens binnenkomt het voordeel van de twijfel dan maar geven?
Puur en alleen omdat ze hekken en grenzen bestormen?
pi_155912646
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 23:48 schreef marsan het volgende:

[..]

De Turken hebben zich wel een stuk positiever geprofileerd dan de Marokkanen vind ik, maar dat is een persoonlijke mening. Deze groepen zijn hier met een andere basis begonnen, als gastarbeider voor de kutbaantjes die Nederlanders niet wilden doen. Een hele andere start dan een veilige basis bieden bij oorlog.
pi_155912667
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:15 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het gaat dan ook om de kinderen, die moet je goed begeleiden...
Ondanks goed onderwijs voor iedereen is het niet gelukt is de tweede en derde generatie Marokkanen nog steeds problematisch. Zolang we dit soort problemen hebben, moeten we geen nieuwe problemen importeren.
pi_155912678
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De Turken hebben zich wel een stuk positiever geprofileerd dan de Marokkanen vind ik, maar dat is een persoonlijke mening. Deze groepen zijn hier met een andere basis begonnen, als gastarbeider voor de kutbaantjes die Nederlanders niet wilden doen. Een hele andere start dan een veilige basis bieden bij oorlog.
Dat gaat steeds verder af van het oorspronkelijk punt waarin gesteld werd dat ze binnen een paar decennia wel gemixt zouden zijn met de Nederlands bevolking.
  maandag 7 september 2015 @ 23:56:56 #112
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155912682
RTL LN hulpactie geflopt

Om 23.45 werd de tussenstand bekend gemaakt: een schamele 225.000 was opgehaald. Voor een een beetje aardbeving in verweggistan wordt het tien- of twintigvoudige opgehaald.

Gelukkig waren de reclame-opbrengsten voor RTL zelf wel in orde, maar daar werden geen nadere gegevens over verstrekt.
pi_155912695
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:36 schreef Eufonie het volgende:

[..]

In Nederland niet, daar zorgt de NOS wel voor. Wij hebben ook nergens meegekregen dat Timmermans uitgescholden en uitgejoeld werd op het Griekse Kos:

Pinokkioleugens. Hou toch op met dat voortdurende onvergelijkte gejank. Het is gewoon niet waar.

Bewijs, van de site van de NOS:

quote:

Timmermans uitgejouwd bij aankomst op Kos

Frans Timmermans is uitgejouwd bij zijn aankomst op het Griekse eiland Kos. De vice-voorzitter van de Europese Commissie was naar Kos gereisd om te kijken hoe de bewoners van het eiland omgaan met de vluchtelingenstroom.
http://nos.nl/artikel/205(...)aankomst-op-kos.html

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2015 23:57:59 ]
pi_155912700
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
RTL LN hulpactie geflopt

Om 23.45 werd de tussenstand bekend gemaakt: een schamele 225.000 was opgehaald. Voor een een beetje aardbeving in verweggistan wordt het tien- of twintigvoudige opgehaald.

Gelukkig waren de reclame-opbrengsten voor RTL zelf wel in orde, maar daar werden geen nadere gegevens over verstrekt.
Geeft iig een aardig beeld van hoe de bevolking denkt.
pi_155912703
quote:

[..]

Er worden maar weinig banen afgepakt denk ik. Maar het gaat niet om banen, het gaat om het onherkenbaar veranderen van Nederland, het ontwrichten van onze samenleving en de ontkenning dat wij als Nederlanders het recht hebben op ons eigen land.
En troost: De mening dat wij als Nederlanders recht hebben op ons eigen land was 20 jaar geleden nog extreem-rechts en zelfs strafbaar. Nu kan het gewoon gezegd worden en de meerderheid is het er nog mee eens ook. Dat is een verbetering. Helaas is ons land afgepakt door het afbraken van grenzen, het afnemen van onze munt en het overhevelen van alle macht aan Brussel. Dit alles zonder enige slag of stoot.
pi_155912714
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 23:56 schreef marsan het volgende:

[..]

Dat gaat steeds verder af van het oorspronkelijk punt waarin gesteld werd dat ze binnen een paar decennia wel gemixt zouden zijn met de Nederlands bevolking.
Dat gebeurt in zekere zin ook wel, ken je het fenomeen halfbloedjes?
pi_155912729
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
RTL LN hulpactie geflopt

_O- _O- _O-
BNR en Radio 1 de hele dag mensen in de uitzending die vluchtelingen in huis willen nemen en inzamelen. We worden gewoon belazerd. Het leuke van zo'n live-actie is dat de waarheid niet meer te verbloemen is.

Ik ga een inzamelingsactie houden voor het herstel van onze landsgrenzen. Hoe meer geld, hoe meer hekken en prikkeldraad we kunnen kopen. Ik ben benieuwd wat dat gaat opleveren :P
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 23:59:32 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155912736
Er klinkt altijd zoveel angst uit mensen die geen asielzoekers willen toelaten, beginnen altijd over dingen als banen afpakken, nederland kan het niet aan, ze pakken "onze" verworvenheden af.

Maar ik heb eigenlijk zelden directe voorbeelden meegemaakt, zo rond begin jaren 90 waren er heel veel asielzoekers maar ik kende geen enkele nederlander die ontslagen is omdat een asielzoeker op zijn plek kwam werken (de meeste asielzoekers mochten niet eens werken), ik kende geen enkele nederlander die geen woonruimte kon vinden omdat er asielzoekers woonden (sterker nog die plekken die asielzoekers kregen daar wil geen nederlander wonen, veel te klein) Er zijn nog nooit asielzoeker geweest die hebben afgedwongen dat wij geen paasvuren meer mochten maken of die er voor gezorgd hebben dat de lokale feesten niet meer plaats kunnen vinden. Etc etc.

Die enorme angst voor een groep mensen snap ik niet.
pi_155912740
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:36 schreef Eufonie het volgende:

[..]

In Nederland niet, daar zorgt de NOS wel voor. Wij hebben ook nergens meegekregen dat Timmermans uitgescholden en uitgejoeld werd op het Griekse Kos:

Ja en Timmerfrans doet vervolgens een mooi staaltje framing waar hij die mensen wegzet als rechtsextremisten. Je zou het bijna volksverraad noemen.
pi_155912741
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:58 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat gebeurt in zekere zin ook wel, ken je het fenomeen halfbloedjes?
Ja, ken jij het verschil tussen een uitzondering en het grootste deel?
pi_155912754
quote:
2s.gif Op maandag 7 september 2015 23:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Kijk de beelden van het tuig. Kijk niet langer naar mainstream media, maar iets verder dan je neus lang is. Zweden, Frankrijk, Schilderswijk. Het is geen angst, maar realiteit.

dinsdag 8 september 2015 @ 00:02:00 #122
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155912787
Samsom zat bij RTL Late Night weer eens ouderwets te liegen. Volgens hem had het jongetje Aylan veel geld betaald aan de mensensmokkelaars om hem mee te nemen op een bootje en toen was hij verdronken. Hij weet natuurlijk ook wel dat dat een leugen is, en dat zijn eigen vader schuldig is aan zijn overlijden. Maar dat paste niet zo goed in de actie, die pijnlijke waarheid.
  dinsdag 8 september 2015 @ 00:02:38 #123
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155912805
quote:
2s.gif Op maandag 7 september 2015 23:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Er klinkt altijd zoveel angst uit mensen die geen asielzoekers willen toelaten, beginnen altijd over dingen als banen afpakken, nederland kan het niet aan, ze pakken "onze" verworvenheden af.

Maar ik heb eigenlijk zelden directe voorbeelden meegemaakt, zo rond begin jaren 90 waren er heel veel asielzoekers maar ik kende geen enkele nederlander die ontslagen is omdat een asielzoeker op zijn plek kwam werken (de meeste asielzoekers mochten niet eens werken), ik kende geen enkele nederlander die geen woonruimte kon vinden omdat er asielzoekers woonden (sterker nog die plekken die asielzoekers kregen daar wil geen nederlander wonen, veel te klein) Er zijn nog nooit asielzoeker geweest die hebben afgedwongen dat wij geen paasvuren meer mochten maken of die er voor gezorgd hebben dat de lokale feesten niet meer plaats kunnen vinden. Etc etc.

Jij bent zeker een tijdje niet buiten geweest?
  Moderator dinsdag 8 september 2015 @ 00:03:35 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155912823
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Jij bent zeker een tijdje niet buiten geweest?
Ik kom regelmatig buiten in rotterdam en moet zeggen dat ik nergens last van heb... zal wel aan mij liggen...

Het vervelendste dat ik heb meegemaakt is dat een marrokaanse (denk ik) jongen een keer een biertje uit mijn bierkrat pakte in kanaaleilanden in utrecht die heb ik teruggepakt en gezegd dat hij dat niet moest doen. Meer is er niet voorgevallen.

Maar ik neem aan dat iedereen in dit topic in elkaar geslagen is door een marrokaan en ieders zusje door dezelfde persoon verkracht is?
pi_155912869
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 23:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Pinokkioleugens. Hou toch op met dat voortdurende onvergelijkte gejank. Het is gewoon niet waar.

Bewijs, van de site van de NOS:

[..]

http://nos.nl/artikel/205(...)aankomst-op-kos.html
Had ik zelf niet meegekregen. Dank voor de informatie :)
Om het nu meteen een 'onvergelijkte gejank' te noemen is wel wat jammer.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')