quote:
Op woensdag 9 september 2015 08:54 schreef speknek het volgende:beschaafder. Als je een topic opent rond mein kampf om het over interbellum Duitsland te hebben, prima, als je joden het kwaad noemt -> tabee. Datzelfde geldt ook voor moslimfundis, gelukkig openen die vooralsnog weinig topics in verdediging van de jihad.
quote:
Maar de Koran verdedigen mag wel ondanks dat daar praktisch alles wat anders denkt voor het slechtste van het slechtste word uitgemaakt? Waarom die dubbele moraal?
quote:
Islamofobie heeft een letterlijke betekenis. Islam is een religie, fobie is een angst. Een angst voor die religie. Ik denk dat die angst redelijk terecht is als je ziet wat de koran uitroept over andersdenkenden, homosexuelen, atheisten etc.
Dat jij en vele anderen er vooroordelen en haat jegens islam aan koppelen is jouw interpretatie van een woord dat dat in beginsel niet betekend. Men zou eens moeten leren begrijpen dat woorden een letterlijke betekenis hebben en dat wat men er van maakt vaak niets te maken heeft met de letterlijke betekenis.
Op die manier kan jij en anderen iemand namelijk heel snel betichten (ten onrechte) van een draai de je geeft aan islamofobie om dat de persoon in kwestie aangeeft een angst of wantrouwen heeft naar de woorden waarop de religie is gebaseerd.
Ben ik te betichten van islamofobie in letterlijke zin? Ja misschien wel. Als ik lees wat er letterlijk in de koran staat roept dat een enorme sfeer van dood en verderf af over alles dat niet de visie van de Koran letterlijk overneemt.
Is dat reden voor angst? In eerste instantie niet, het is maar een boekje. Er zijn zoveel onzinboeken en films die allerlei nare dingen scanderen. Wanneer wordt het beangstigend?
Het moment dat er steeds meer steun komt voor die visie, en er in de wereld de walgelijkste dingen gebeuren die enkel te vergoeilijken zijn vanuit het perspectief vanuit dat boek die visie. Vervolgens groeit die steun en vergeten steeds meer mensen dat het er letterlijk staat en men zich laat afwimpelen met Figuurlijk en dergelijke.
Dat is het moment om je zorgen te maken. We weten maar al te goed wat de drijfveer van religie is en wat voor immense ellende het veroorzaakt als het die macht krijgt. Vreedzame religie is praktisch niet bestand. Het kan vredig lijken, maar de geschiedenis en de actualiteit leert iets heel anders. Zo vredig is het niet, het komt vaak neer op de letterlijke tekst van het geschrift als het de kans krijgt.
Het topic is niet gebaseerd op Islamofobie. Het topic heeft een duidelijke stelling secu vraag. Is Islam uberhaupt wel te verenigen met een democratie, vrij denken, menselijke normen en waarden, homosexualiteit, etc?
Ik ben van mening niet, en heb hopelijk duidelijk onderbouwd in de tekst waarom niet. Omdat de letterlijke teksten in de Koran verhinderen. Je moet als moslim de koran boven alles stellen. Nit om dat ik vind dat dat moet(waar velen de discussie mee proberen te vervagen). HET MOET VANUIT HET PERSPECTIEF VAN DE kORAN. Het staat er gewoon letterlijk.
Als de Koran boven alles stelt en als absoluut aanneemt dan maak je de menselijkheid (waar onze democratie op gebaseerd is) ondergeschikt aan de visie vanuit enkel dat perspectief. En dat sluit de verenigbaarheid per definitie uit!!!
Haat ik Moslims? Nee, niet als mens. Ik vindt dat waar Islam in de vorm van de letterlijke betekenis in de Koran wel(op zn zachts gezegd) zeer verontrustend,
Is dat Islamofobie? JA, noem me dan maar een Islamofoob in de letterlijke zin van het woord. Daar is ook niks mis mee, ik heb uitgelegd waarom niet.
Haat ik daarom elke Moslim? Nee, maar ik ben wel op mn hoede als men zegt moslim te zijn. Want dan komen de woorden uit de Koran direct op. En een Moslim kan geen Moslim zijn en de Koran verwerpen.
Zijn er Moslims die praktisch niet eens weten wat er in de Koran staat? Ja vast velen. Want ik weet dat er veel Moslims amper de Koran lezen. Daarnaast je kunt het klakkeloos lezen zonder dat doordringt wat het betekend.
Maar als iemand zegt ik ben Moslim, wie ben ik dan om er aan te twijfelen dat die persoon niet achter dat wat er letterlijk in de koran staat staat.
Ik bepaal niet of iemand Moslim is of niet, dat kan enkel de Koran, en die eist dat de Koran boven alles gaat. Dus noemt iemand zich Moslim, dan ga ik niet bepalen of die persoon het is. Die persoon zegt dat ie het is, waarom zal ik twijfelen. Enkel gaat een Moslim en Koran volgens de Koran hand in hand. Zonder Koran kan je geen Moslim zijn.