abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155939139
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:01 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik stel enkel vast wat er in de Koran staat. En die stelt dat de koran, het woord van god is absoluut.
Dacht ik al, je hebt dus geen idee waar je het over hebt, verdiep je eerst fatsoenlijk in de Koran en kom er achter wat de Koran zegt, stelt, heel de Koran is 'het woord van god', niet heel de Koran is absoluut.
pi_155939162
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:03 schreef Triggershot het volgende:
Dacht ik al, je hebt dus geen idee waar je het over hebt, verdiep je eerst fatsoenlijk in de Koran en kom er achter wat de Koran zegt, stelt, heel de Koran is 'het woord van god', niet heel de Koran is absoluut.
Tuurlijk, dat heeft iemand nooit als deze vraagtekens plaatst. Verdiep jij je eens in de realiteit die testbaar is en wetenschappelijk is onderbouwd met feiten.
pi_155939174
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:05 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat heeft iemand nooit als deze vraagtekens plaatst. Verdiep jij je eens in de realiteit die testbaar is en wetenschappelijk is onderbouwd met feiten.
Je eigen claims over de inhoud van de Koran zijn gewoon te toetsen hoor, als je zo loyaal bent aan proefondervindelijke theorieën, zorg dan eerst dat je het zelf niet laakt.
pi_155939186
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:06 schreef Triggershot het volgende:
Je eigen claims over de inhoud van de Koran zijn gewoon te toetsen hoor, als je zo loyaal bent aan proefondervindelijke theorieën, zorg dan eerst dat je het zelf niet laakt.
Welke claims kloppen niet dan?
pi_155939189
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:08 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Hoe oud ben je eigenlijk?
pi_155939194
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:08 schreef HongKongPhoey het volgende:
Gaat de Koran niet boven alles? Is er iets belangrijker dan de Koran en God?
pi_155939202
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:08 schreef Triggershot het volgende:
Hoe oud ben je eigenlijk?
Ik ben een kleuter van 5, ok?
pi_155939209
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:09 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik ben een kleuter van 5, ok?
Zit ik hier mijn tijd te verdoen met een kleuter?
pi_155939219
quote:
9s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:10 schreef Triggershot het volgende:
Zit ik hier mijn tijd te verdoen met een kleuter?
Ik dacht ik ben je even voor.
pi_155939239
Maar stel, jij wilt mij overtuigen van de goedheid van Islam en de koran. Hoe zou je dat doen?
Graag wel met herleidbare teksten uit de Koran van een gerespecteerde en erkende NL vertaling.
pi_155939243
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:11 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik dacht ik ben je even voor.
Er zijn genoeg manieren om kritische vraagtekens te plaatsen bij de Koran, in hoeverre het past in deze tijd, relevant is voor heel de mensheid, vernieuwend is, inhoudelijk juist, moreel te prijzen, verwarrend en tegenstrijdig of niet, dat er 'kritiek' komt op de absolute karakter van de Koran terwijl de Koran constant zelf spreekt over relatieve, letterlijke en figuurlijke verzen is ronduit beschamend.
pi_155939256
deze bijvoorbeeld? is dat wat?http://www.risala.nl/koran-vertaling/
pi_155939268
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:14 schreef HongKongPhoey het volgende:
Maar stel, jij wilt mij overtuigen van de goedheid van Islam en de koran. Hoe zou je dat doen?
Graag wel met herleidbare teksten uit de Koran van een gerespecteerde en erkende NL vertaling.
Waarom zou ik jou in godsnaam willen overtuigen van de goedheid van de Koran en de Islam, wat schiet ik of iemand überhaupt daarmee op. Mensen die 1 definitie / beschrijving geven van de Islam(itische wereld) neem ik al niet serieus, laat staan dat ik iemand zelf ga overtuigen van de goed/slechtheid van de de Islam. De Islam van de Sufi is niet de Islam van de Salafi, hoe jij naar de Islam kijkt is niet hoe sommigen anderen hier naar de Islam kijken, wat voor nut heeft het om tegen iemand van iets te overtuigen, ben geen missionaris.
pi_155939272
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:16 schreef HongKongPhoey het volgende:
deze bijvoorbeeld? is dat wat?http://www.risala.nl/koran-vertaling/
Ook dat is weer een vertaling van een interpretatie, als je er plezier aan hebt, prima, go nuts.
pi_155939287
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:18 schreef Triggershot het volgende:
Waarom zou ik jou in godsnaam willen overtuigen van de goedheid van de Koran en de Islam, wat schiet ik of iemand überhaupt daarmee op. Mensen die 1 definitie / beschrijving geven van de Islam(itische wereld) neem ik al niet serieus, laat staan dat ik iemand zelf ga overtuigen van de goed/slechtheid van de de Islam. De Islam van de Sufi is niet de Islam van de Salafi, hoe jij naar de Islam kijkt is niet hoe sommigen anderen hier naar de Islam kijken, wat voor nut heeft het om tegen iemand van iets te overtuigen, ben geen missionaris.
Je had me op die manier kunnen laten zien dat ik het helemaal fout heb. Maar ok. zo is ook goed hoor! Is ook een duidelijk antwoord
pi_155939301
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:20 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Je had me op die manier kunnen laten zien dat ik het helemaal fout heb. Maar ok. zo is ook goed hoor! Is ook een duidelijk antwoord
Als jij niet beseft dat wanneer je leest dat je aan het interpreteren bent zit je helemaal fout, als jij claimt dat de Koran uitsluitend absoluut is, dan zit je empirisch fout, heeft verder weinig met de goedheid van de Islam te maken.
pi_155939321
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:22 schreef Triggershot het volgende:
Als jij niet beseft dat wanneer je leest dat je aan het interpreteren bent zit je helemaal fout,
Ik heb het over wat er letterlijk staat, niet over interpretatie, uit die letterlijke tekst komen gevolgtrekkingen, geen interpretaties.
pi_155939328
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:22 schreef Triggershot het volgende:
als jij claimt dat de Koran uitsluitend absoluut is, dan zit je empirisch fout, heeft verder weinig met de goedheid van de Islam te maken.
Ok, dus de Koran heeft geen absolute autoriteit, en god;s oord gaat niet boven alles?
Ok, ik zie dat het er wel letterlijk staat.
pi_155939342
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:24 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik heb het over wat er letterlijk staat, niet over interpretatie, uit die letterlijke tekst komen gevolgtrekkingen, geen interpretaties.
Goed, dit staat er letterlijk:

En dit zijn 3 verschillende interpretaties en vertalingen:

quote:
004.034
YUSUFALI: Men are the protectors and maintainers of women, because Allah has given the one more (strength) than the other, and because they support them from their means. Therefore the righteous women are devoutly obedient, and guard in (the husband's) absence what Allah would have them guard. As to those women on whose part ye fear disloyalty and ill-conduct, admonish them (first), (Next), refuse to share their beds, (And last) beat them (lightly); but if they return to obedience, seek not against them Means (of annoyance): For Allah is Most High, great (above you all).
PICKTHAL: Men are in charge of women, because Allah hath made the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for the support of women). So good women are the obedient, guarding in secret that which Allah hath guarded. As for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. Then if they obey you, seek not a way against them. Lo! Allah is ever High, Exalted, Great.
SHAKIR: Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great.
Is het je gelukt om wat er letterlijk staat te lezen? Dan mijn complimenten, is het je niet gelukt, dan mag je kiezen uit 1 van de 3 bovenstaande vertalingen ( of een van je eigen voorkeur wmb ) om te benoemen wat de Koran volgens jou 'letterlijk' heeft gezegd.
pi_155939345
is dit een goede vertaling?
{quote]بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ
1
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
2
Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden.
الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ
3
De Barmhartige, de Genadevolle.
مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
4
Meester van de Dag des Oordeels.
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
5
U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp.
اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
6
Leid ons op het rechte pad,
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
7
Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden.[/quote]
pi_155939348
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:26 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ok, dus de Koran heeft geen absolute autoriteit, en god;s oord gaat niet boven alles?
Ok, ik zie dat het er wel letterlijk staat.
Wanneer er in de Koran staat dat er ook figuurlijke verzen zijn, dan is dat ook godswoord voor de moslims.
pi_155939356
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:29 schreef Triggershot het volgende:
Wanneer er in de Koran staat dat er ook figuurlijke verzen zijn, dan is dat ook godswoord voor de moslims.
Staat er bij wanneer het figuurlijk is?
pi_155939357
Ik geef het op, heb serieus mijn best gedaan. :')
pi_155939359
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:28 schreef Triggershot het volgende:
dan mag je kiezen uit 1 van de 3 bovenstaande vertalingen ( of een van je eigen voorkeur wmb ) om te benoemen wat de Koran volgens jou 'letterlijk' heeft gezegd.
Kies jij maar
pi_155939367
quote:
13s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:30 schreef Triggershot het volgende:
Ik geef het op, heb serieus mijn best gedaan. :')
Abu Jaja, ok dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')