"Kritisch"? Niet in BNW hoor, dan wordt je gewoon genegeerd..quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat er op een forum waar kritisch zijn zo hoog aangeschreven staat zo niet-kritisch gedaan wordt... Die percentages zijn compleet niets-zeggend zonder verdere context.
Generaliseer niet zo man.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
"Kritisch"? Niet in BNW hoor, dan wordt je gewoon genegeerd..
Waarom nam jij die tabel eigenlijk zo klakkeloos voor waar aan?quote:
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/10-09-2015/KN_1673116quote:Op zondag 4 oktober 2015 00:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom nam jij die tabel eigenlijk zo klakkeloos voor waar aan?
Dat is paracetamol, wat chemisch gezien niet heel moeilijk in elkaar zit. Heb ik ook nog wel eens in een middagje gemaakt. En de rest dan?quote:Op zondag 4 oktober 2015 00:37 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/10-09-2015/KN_1673116
de punt is een komma in het engels hè...quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 21:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het zegt helemaal niets?? Het zegt dat er een winstmarge op Xanax zit van 569000 procent!!!!! Dat zegt genoeg lijkt mij. Hoe je dat uberhaupt wil of durft te verdedigen is echt walgelijk.
En om dat in het hoekje van de Wilders oneliners te plaatsen is gewoon sneu.
In de bedragen staan wel komma's als decimaalteken. Hierdoor wordt de herkomst van die cijfertjes alleen maar dubieuzer.quote:
ja ik ben niet goed in percentages (vraag Piet maar), maar hierboven de werkelijke cijfers voor xanax, conservatief ingeschatquote:Op zondag 4 oktober 2015 08:58 schreef Fixers het volgende:
[..]
In de bedragen staan wel komma's als decimaalteken. Hierdoor wordt de herkomst van die cijfertjes alleen maar dubieuzer.
Ah, die post had ik gemist. Op basis daarvan kom ik op 18.200% dat is ruim een factor 30 minder als dat tabelletje opgeeft. Maar dan gaat de vergelijking nog steeds mank. De kostprijs van de werkzame stof is maar een klein deel van de productiekosten. Zoals jij ook al zegt. Als ik jouw schatting van $ 0,10 per pil neem als productiekosten kom ik op een brutowinstmarge van 4.370%. Nog steeds een boel, maar een factor 130 kleiner dan volgens die tabel.quote:Op zondag 4 oktober 2015 08:59 schreef Re het volgende:
[..]
ja ik ben niet goed in percentages (vraag Piet maar), maar hierboven de werkelijke cijfers voor xanax, conservatief ingeschat
quote:De kosten (de vergoeding door uw zorgverzekeraar telt mee voor uw eigen risico!) zijn berekend aan de hand van 3 stuks en zijn inclusief 6% BTW maar nog exclusief het aflevertarief. Vraag uw apotheker naar het aflevertarief. Houd rekening met een tarief van ± ¤ 6,00 (standaarduitgifte), ± ¤ 12,00 (eerste uitgifte) en ± ¤ 30,00 (uitgifte buiten kantoortijden).
Kijk, daar hebben we een nieuwe tak van de sport om over te klagen, de apothekerquote:Op zondag 4 oktober 2015 10:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
http://www.medicijnkosten.nl is de bron voor Nederlandse medicijnprijzen. Daar vindt je dat een maand prozac 20 mg 30 st (1 maand dus) ex. afleverkosten vanaf ¤0,88 kost (dan heb je de generieke versie, fluoxetine). Geneesmiddel met de hoogste kosten is ¤2,20.
Zithromax, generiek azithromycine, wordt in Nederland meestal gebruikt in een driedaagse kuur van een tablet per dag, ik reken een volwassen dosering van 500 mg per tablet, per kuur 3 tabletjes dus. Laagste medicijnkosten ¤0,66 hoogste ¤5,64.
Bij deze bedragen komen nog extra kosten:
[..]
Er wordt vaker gesproken over een eigen bijdrage van huisartsbezoekwaardig, maar dan vooral voor de huisartsenpost. Dit is vooral om de mensen tegen te houden die in de avond/nacht/weekenduren zorg zoeken die doordeweeks overdag prima kan. Daar wordt nu steeds niet voor gekozen, omdat de verwachting is dat ook mensen die wel zorg nodig hebben, niet gaan en daardoor op de SEH belanden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:14 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Nee denk het niet, ik las van de week op het werk een artikel op nu.nl, een hoogleraar die had daar wat over gezegd. Het is nog niet zover, maar het zou me niet verbazen als dat in de toekomst gaat gebeuren. http://www.nu.nl/zorgverz(...)bezoek-huisarts.html
Ik schaam me om te linken naar nu.nl maar ja op mijn werk is het handig om een beetje op de hoogte te blijven van het nieuws, kan daar moeilijk op complot websites gaan zitten gluren.![]()
¤6 per herhaalrecept is veel. ¤ 30 per recept bij een dienstdoende apotheek in de avond nacht en weekenduren die niet je eigen is, die moet controleren wat er mogelijk nog elders opgehaald wordt (wat heel lastig is, gezien onze niet-communicerende systemen), dat is niet veel.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:31 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kijk, daar hebben we een nieuwe tak van de sport om over te klagen, de apotheker
Dat zeg ik, voor herhaalrecepten is het veel.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:05 schreef Fixers het volgende:
Voor een eerste uitgifte kan ik me nog wel wat voorstellen bij zo'n apothekersbijdrage. Voor herhaalrecepten veel minder. Ik slik mijn medicatie nu al 4 jaar en kom eens in de drie maanden exact hetzelfde halen. Dan is het vooral doosje schuiven.
Als er dan in de verkoopprijs geen marge meer zit om die apotheker zelf te betalen is een kleine bijdrage op zijn plaats. Maar vind ik 6 euro best veel. Aan de balie ervaar ik een handeling van 5 minuten. Nou ja eigenlijk twee handelingen van 5 minuten. In de belachelijk grote hoeveelheden die ik kom halen hebben ze mijn middel nooit op voorraad.
We gaan de kant op van amerikaanse toestanden. Dat je zwaar gewond aankomt in een ziekenhuis en gewoon niet geholpen word ivm geld.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat zeg ik, voor herhaalrecepten is het veel.
Vorige week bij de apotheek kwam op zaterdag iemand die voor zijn vakantie zijn depakine kwam halen (hij maakte duidelijk dat hij epilepsie had). Er was iets mis en hij kreeg het gewoon niet mee. Vond ik best shockerend, aangezien de apotheker totaal geen alternatieven aanbood voor de mogelijkheden om er alsnog mogelijk aan te komen zoals contact met de huisartsenpost. De jongen ging met lege handen en een droevige blik weg...
+ zaterdagopenstelling voor regulier tarief
- niet verder kijken dan je neus lang is (voor zover ik het merkte)
- privacygebrek
Laten we hopen dat het zover niet komt. Maar het loopt wel de spuigaten uit met de ziektekosten en de eigen bijdrage die weer omhoog gaat.quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
We gaan de kant op van amerikaanse toestanden. Dat je zwaar gewond aankomt in een ziekenhuis en gewoon niet geholpen word ivm geld.
Inderdaad. Word alles weer duurder. Vraag me af hoelang dat door kan gaan. Zeker voor de mensen die aan de onderkant zitten met hun inkomen. Op een gegeven moment kan je het toch gewoon niet meer betalen lijkt mij.quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het zover niet komt. Maar het loopt wel de spuigaten uit met de ziektekosten en de eigen bijdrage die weer omhoog gaat.
Niet alleen duurder, maar ook dingen die opeens niet meer vergoed worden. Bepaalde vormen van reuma worden bijvoorbeeld opeens niet meer als chronische aandoeningen gezien, waardoor je veel minder bezoeken aan een fysiotherapeut vergoed krijgt. Leuk als ze die regels opeens veranderen, waardoor je de rest van het jaar niets meer hebt...quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Inderdaad. Word alles weer duurder. Vraag me af hoelang dat door kan gaan. Zeker voor de mensen die aan de onderkant zitten met hun inkomen. Op een gegeven moment kan je het toch gewoon niet meer betalen lijkt mij.
Bedoel je de medicatie?quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:57 schreef Re het volgende:
ja en om het naar BP terug te koppelen, dat zijn maar 15% van de kosten in de gezondheidszorg maar goed, dat vergeten we wel eens
Iets ophalen zonder recept is ook duur, maar het is gelukkig mogelijk.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
¤6 per herhaalrecept is veel. ¤ 30 per recept bij een dienstdoende apotheek in de avond nacht en weekenduren die niet je eigen is, die moet controleren wat er mogelijk nog elders opgehaald wordt (wat heel lastig is, gezien onze niet-communicerende systemen), dat is niet veel.
Fluticason en salbutamol hadden vast flink goedkoper geweest uiteraardquote:Op zondag 4 oktober 2015 13:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Iets ophalen zonder recept is ook duur, maar het is gelukkig mogelijk.
Moest in Nederland ca 80 euro betalen voor een flutide en een ventoline. Wat precies de kosten waren voor de medicijnen vs service heb ik niet naar gekeken. Thuis (in Noorwegen) krijg ik dat spul gratis mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |