Dit ja, ik heb dat gevoel alleen nog steeds niet wat mij wel helpt is gewoon tellen in welke versnelling je zit, dan gaat het altijd goedquote:Op zaterdag 9 april 2016 12:31 schreef Catch22- het volgende:
Dat is puur gevoel wat je moet ontwikkelen
Ja fuck dat. Dat had ik eindelijk, geen idee in welke versnelling ik rijd normaal, gewoon op toerental. En toen kwamen we tijdens de fokrit bij een heuvel/berg. Opeens toch wel handig om te weten in welke versnelling je zit dan.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:31 schreef Catch22- het volgende:
Dat is puur gevoel wat je moet ontwikkelen
En je hebt op rotondes een negatieve verkanting waardoor je nog extra schuin moet.quote:Op vrijdag 8 april 2016 06:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja vuil op wegdek. Volgens mij heb je dat meer op rotondes.
Je kan sowieso toch terugschakelen?quote:Op zaterdag 9 april 2016 14:39 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja fuck dat. Dat had ik eindelijk, geen idee in welke versnelling ik rijd normaal, gewoon op toerental. En toen kwamen we tijdens de fokrit bij een heuvel/berg. Opeens toch wel handig om te weten in welke versnelling je zit dan.
Ligt maar net aan je blok. Als ik dat doe op mijn suzuki, gebeurt er weinig. Je moet je motor leren kennen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Roces18 het volgende:
Volgens mij schakel je rond de 4000 toeren +/-, natuurlijk niet als je snelheid wil maken op de invoegstrook enzo
.. Serieus? 50 in z'n 5?quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:00 schreef Tunafish het volgende:
Ik schakel gewoon wanneer ik denk dat ik flink wat herrie aan het maken ben terwijl en meer brandstof erdoor jaag dan nodig is. 50 doe ik bijna altijd in z'n 5, dan zit 'ie rond de 2.5k toeren en puf ik rustig rond, maar in de 2 vindt 'ie het ook prima, maar dan met 5000 toeren
Ja hoor, gaat prima. Rijdt een stuk relaxter dan met dat gejank als ik het in 2 doe.quote:Op zondag 10 april 2016 03:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
.. Serieus? 50 in z'n 5?
.......
Als je motor rijdt dan wil je toch ook een beetje vooruit komen? Anders kan je net zo goed met de auto gaan.quote:Op zondag 10 april 2016 10:15 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ja hoor, gaat prima. Rijdt een stuk relaxter dan met dat gejank als ik het in 2 doe.
Ja, bij het wegrijden jaag ik hem wel flink in de toeren, maar als ik op de snelheidslimiet zit rij ik gewoon rustig in een hogere versnelling door. Overigens heb ik daarin nog steeds zat vermogen, wanneer ik vanaf Nijmegen naar Arnhem de A325 oprij trek ik zelfs in de zesde versnelling nog iedere auto eruit.quote:Op zondag 10 april 2016 11:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als je motor rijdt dan wil je toch ook een beetje vooruit komen? Anders kan je net zo goed met de auto gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je zulke motoren ook in een 35KW model? En wil later +/- 3000/4000 euro kwijt zijn aan mijn motorIk ben geil
quote:Op zondag 10 april 2016 12:51 schreef defokkingfoker het volgende:
Hi,
2 korte vragen:
Hoeveel lessen hadden jullie nodig? Wil graag voor mijn A2 gaan. Heb wel jaren ervaring met normale scooters, waarmee ik de raarste kapriolen mee uit kan halen , dus het balanceren op 1/2 wielen en bochten strak nemen heb ik redelijk onder de knie. Natuurlijk is dat op een motor heel anders maar denk dat ik dat wel snel kan. Alleen nog nooit geschakeld op een motor/scooter.
En;
Welke A2 motor vinden jullie mooi en heeft veel pit?
Ken zelf amper motor modellen.. maar vind de naked bike altijd wel mooi
zoiets:Ik had ong. 30 uur nodig (lijkt veel, maar had hiervoor nog nooit op een scooter/motor gezeten), dus in principe zou je het sneller kunnen doen. Maar beste tip is om meteen of eerst zelfs je theorie examen te halen zodat je van die onzin af bent en alleen hoeft te focussen op het rijden. Zo'n KTM duke die onderste heb je ook in een 35 kw model, zelf zit ik te twijfelen tussen die en een yahama mt 03. Maar ik heb een A, zou alleen niet weten of die yahama 35 kw is. Overigens zijn die dukes nog best aan de dure kant omdat ze redelijk nieuw zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je zulke motoren ook in een 35KW model? En wil later +/- 3000/4000 euro kwijt zijn aan mijn motormelksommelier en vertrouwenspersoon fok
Mijn theorie ben ik zeker van plan om eerst te halen. Dat deed ik ook bij mijn auto en dan is er meteen een last van je schoudersquote:Op zondag 10 april 2016 13:02 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik had ong. 30 uur nodig (lijkt veel, maar had hiervoor nog nooit op een scooter/motor gezeten), dus in principe zou je het sneller kunnen doen. Maar beste tip is om meteen of eerst zelfs je theorie examen te halen zodat je van die onzin af bent en alleen hoeft te focussen op het rijden. Zo'n KTM duke die onderste heb je ook in een 35 kw model, zelf zit ik te twijfelen tussen die en een yahama mt 03. Maar ik heb een A, zou alleen niet weten of die yahama 35 kw is. Overigens zijn die dukes nog best aan de dure kant omdat ze redelijk nieuw zijn
quote:Op zondag 10 april 2016 12:51 schreef defokkingfoker het volgende:
Hi,
2 korte vragen:
Hoeveel lessen hadden jullie nodig? Wil graag voor mijn A2 gaan. Heb wel jaren ervaring met normale scooters, waarmee ik de raarste kapriolen mee uit kan halen , dus het balanceren op 1/2 wielen en bochten strak nemen heb ik redelijk onder de knie. Natuurlijk is dat op een motor heel anders maar denk dat ik dat wel snel kan. Alleen nog nooit geschakeld op een motor/scooter.
En;
Welke A2 motor vinden jullie mooi en heeft veel pit?
Ken zelf amper motor modellen.. maar vind de naked bike altijd wel mooi
zoiets:Kawasaki heeft ook een Z300 (oudere model 250 geloof ik) en volgende mijn is ook de Z800 op 35kW te krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je zulke motoren ook in een 35KW model? En wil later +/- 3000/4000 euro kwijt zijn aan mijn motor
Zelf was ik geloof ik met een les of 15 klaar, AVB plus AVD.
Ik heb nog een theorieboekje te koop, inclusief cd-rom met 10 oefententamens. Als je interesse hebt zie ik je dm wel tegemoetquote:Op zondag 10 april 2016 17:59 schreef Mathijz het volgende:
Heeft iemand tips voor een (betaalde) online theorie? Een klassieke les werkt meestal niet echt voor mij.
25 april eerste rijles, zal eens overleggen met wat de rijschool aanbied.quote:Op zondag 10 april 2016 18:10 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Ik heb nog een theorieboekje te koop, inclusief cd-rom met 10 oefententamens. Als je interesse hebt zie ik je dm wel tegemoet
Goede schoeisel wordt voornamelijk bij het lessen op gelet of er ook enkelbescherming op zit.quote:Op donderdag 21 april 2016 22:15 schreef stefkee3 het volgende:
Aan de ervaren heren en dames,
Ik heb zaterdag m'n proefles voor motor, Motorjas heb ik zelf, rest wordt door de rijschool geregeld, (helm had ik ook, is ooit gestuiterd, mechanisme van het vizier kapot)
Nou ben ik alleen over m'n schoeisel aan het twijfelen, ik heb normaal gewoon Nikes aan, maar ik weet dat dat niet mag.
Nou heb ik verder alleen m'n werkschoenen (stalen neuzen enzo) nou kan ik me enerzijds wel voorstellen dat t natuurlijk heel veilig is, maar anderzijds twijfel ik ook een beetje over de feeling die je hebt met je schakelpook.
Op de lange termijn ben ik natuurlijk wel van plan om motorlaarzen aan te schaffen, dit zit er nu alleen even niet in (lespakket alleen was al duur zat)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |