Alsof we nog niet bang genoeg waren.quote:BERLIJN -
De extremisten van Islamitische Staat (ISIS) smeden in hun bolwerken in het noorden van Syriė en Irak plannen om groepjes terroristen als vluchtelingen naar West-Europa te loodsen.
Syriėrs op de vlucht voor het geweld van ISIS. Syriėrs op de vlucht voor het geweld van ISIS. Foto: EPA
Dit meldde zondag de Duitse krant Bild am Sonntag die zich op kringen in de veiligheidsdiensten beroept.
Amerikaanse geheim agenten zouden gesprekken hebben afgeluisterd waar ISIS-leiders plannen ontvouwen om groepjes van vier terroristen als vluchtelingen naar Europa te sturen. Het plan zou mede zijn ontstaan omdat vliegvelden en vliegtuigen steeds beter worden beveiligd.
Het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft tegenover Bild am Sonntag bevestigd dat ze van dit scenario op de hoogte is. Maar er zijn geen aanwijzingen dat er concreet aanslagen in Duitsland worden voorbereid.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rd_van_Troje___.html
Zijn we zo bang dan?quote:Op zondag 6 september 2015 20:58 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Alsof we nog niet bang genoeg waren.
Dat is wel de bedoeling. Een angstig volk kun je beter onder controle houden.quote:
Angst is een slechte raadgever.quote:
De uitvinder van de auto is erger dan Hitler. Er rijden miljoenen (potentiėle) moordwapens rond, en hebben al aan wereldwijd miljoenen mensen het leven gekost. Oke, door Hitler hadden we eventjes flink oorlog heb ik vernomen, DrDentz was er bij blijkbaar, maar dit is het echte probleem. Let op: kan ook ingezet worden door terroristenquote:Op maandag 7 september 2015 02:27 schreef DrDentz het volgende:
Merkel heeft nu eigenlijk al meer schade aan Europa toegebracht dan Hitler destijds. Oké door Hitler hadden we eventjes flink oorlog maar mevrouw Merkel haalt een constante stroom aan (potentiėle) IS-strijders binnen die voor altijd voor terreur gaan zorgen.
Vluchtelingen die oprecht van Merkel houden omdat aan hen een kans wordt gegeven, dat vind ik mooi. Die zullen dus altijd Merkel-fan zijn, goede basis voor een goede integratie.quote:Op maandag 7 september 2015 02:35 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Hitler had nog het belang van het Duitssprekende volk voorop staan. Merkel zit daar niet in het belang van de Duitsers. Merkel doet Europa schade aan.
Mits blank, geen jood en zonder handicap. En het schijnt dat hij ook wat schade heeft aangericht. De schade van Merkel zit in je hoofd. Je bent hartstikke bang. Precies wat terroristen willen bereiken. En je gooit je angst op een forum er uit waardoor anderen je angst over kunnen nemen. Je reageert dus precies zoals IS wilt dat jij reageert. Zo heb ook jij je steentje bijgedragen.quote:Op maandag 7 september 2015 02:35 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Hitler had nog het belang van het Duitssprekende volk voorop staan. Merkel zit daar niet in het belang van de Duitsers. Merkel doet Europa schade aan.
Wat een rare dingen gooi je er toch uit. Mensen zijn helemaal niet bang. Ze hebben onderhand alleen de schurft gekregen aan moslims. Elke valide reden wordt daarom aangegrepen om die lui buiten de deur te houden. En moslimterrorisme is een zeer valide reden, vraag dat maar eens aan Ronald Plasterk en z'n AIVD.quote:Op maandag 7 september 2015 02:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mits blank, geen jood en zonder handicap. En het schijnt dat hij ook wat schade heeft aangericht. De schade van Merkel zit in je hoofd. Je bent hartstikke bang. Precies wat terroristen willen bereiken. En je gooit je angst op een forum er uit waardoor anderen je angst over kunnen nemen. Je reageert dus precies zoals IS wilt dat jij reageert. Zo heb ook jij je steentje bijgedragen.
Ja, de Duitssprekende joden, communisten en sociaal-democraten waren echt blij dat hun belang voorop gesteld werd....quote:Op maandag 7 september 2015 02:35 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Vooralsnog is IS nog steeds een stel amateurs die kalifaatje spelen. In instabiele regio's als Syriė en Irak kun je zelfs met een groep militante verstandelijk beperkten nog een geslaagde machtsgreep doen.quote:
Om onze pensioenen straks te betalen.quote:Op maandag 7 september 2015 08:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
Behalve als je als rijke bang bent dat je arbeiders meer salaris gaan eisen, waarom zou je de bevolking verder willen zien groeien?
Dus Merkel heeft Duitsland meer schade toegebracht dan Hitler?quote:Op maandag 7 september 2015 02:35 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Jamaar dat was de schuld van de geallieerden!!quote:Op maandag 7 september 2015 09:34 schreef romazoba het volgende:
Daarvoor hoef je bijv. alleen maar naar de staat waarin Duitsland verkeerde aan het eind van de 2e wo te kijken.
Die undercover terroristen gaan een concentratiekamp oprichten, Let maar opquote:Op maandag 7 september 2015 09:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus Merkel heeft Duitsland meer schade toegebracht dan Hitler?
Spoor jij wel helemaal?
Precies, de pensioenreden is een van de domste redenen om meer mensen te halen. Het systeem was gewoon niet levensvatbaar, we zijn slechts een paar decennia verder en het staat al op instorten. Daarbij kun je je afvragen in hoeverre laaggeschoolde migranten met een lagere ratio qua werkenden/uitkeringsgerechtigden gaan bijdragen aan de ondersteuning van het pensioensysteem.quote:Op maandag 7 september 2015 09:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Om onze pensioenen straks te betalen.
Maargoed, die grotere groep moet dan tig jaar later ook weer pensioenen krijgen en daar zijn dan ook geen mensen voor dus nog meer mensen deze kant op.
De situatie is in zijn geheel compleet onhoudbaar en men schuift het gewoon door naar volgende generaties.
Buiten dat is dit gewoon een vooropgezet plan en het zou me niets maar dan ook niets verbazen als dit hetgeen is geweest waar Wilders zo geschokt om was in de Commissie Stiekem. Dat de poorten naar Europa wagenwijd opengezet gingen worden.
Hoop ik inderdaad ook. En ze weten dan ook alvast dat de vrouw niet ondergeschikt is aan de man, helpt ook bij integratie.quote:Op maandag 7 september 2015 02:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Vluchtelingen die oprecht van Merkel houden omdat aan hen een kans wordt gegeven, dat vind ik mooi. Die zullen dus altijd Merkel-fan zijn, goede basis voor een goede integratie.
Juist toef, zie ook heel Nu.nl reageerders angst naar elkaar zaaien. Ja we moeten de vluchtelingen stroom iets meer gaan indammen en goed verdelen over Europa, maar er is wel te veel irrationele angst. Ik merk dat ook bij mijzelf op als ik te veel media volg.quote:Op maandag 7 september 2015 02:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mits blank, geen jood en zonder handicap. En het schijnt dat hij ook wat schade heeft aangericht. De schade van Merkel zit in je hoofd. Je bent hartstikke bang. Precies wat terroristen willen bereiken. En je gooit je angst op een forum er uit waardoor anderen je angst over kunnen nemen. Je reageert dus precies zoals IS wilt dat jij reageert. Zo heb ook jij je steentje bijgedragen.
Angst zaaiend bericht, echter, wat als dit wel echt waar is?quote:Op maandag 7 september 2015 10:00 schreef ToT het volgende:
Nog een bericht er over: http://www.hln.be/hln/nl/(...)nnengesmokkeld.dhtml Kwam ik net ergens tegen.
Alle IS-strijders met een Frans of Duits paspoort vormen al een groep van 2000. Dat 'binnengesmokkeld' valt wel mee dus.quote:Op maandag 7 september 2015 10:09 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Angst zaaiend bericht, echter, wat als dit wel echt waar is?
Naja met een groep van 4000 erbij heb je dat aantal dus al verdrievoudigd. Genoeg voor wat avondjes vol met praatprogramma's.quote:Op maandag 7 september 2015 10:12 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Alle IS-strijders met een Frans of Duits paspoort vormen al een groep van 2000. Dat 'binnengesmokkeld' valt wel mee dus.
Dat zeggen alle liberale partijen (met name VVD) maar het gebeurd gewoon niet. De emiraten en SA werken gewoon niet meequote:Op maandag 7 september 2015 09:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
B. Hier ben ik het op zich ook mee eens, al kies ik zelf voor opvang in de regio aangezien dit bij terugkeer ook makkelijker is. De insteek van dit argument zou altijd terugkeer moeten zijn. Anders zou je argument A, C of D moeten kiezen.
Tja, blijft toch apart dat men blijkbaar makkelijker Europa binnenkomt dan een buurland. Maar goed, dat hangt dan weer samen met de grote groep mensen die het eens is met C+D, waardoor het lijkt alsof Nederland luilekkerland is. Indirect zijn die mensen dan ook schuldig aan de bootvluchtelingen die verdrinken. Zonder dat sprookje zouden een hoop mensen de oversteek niet wagen.quote:Op maandag 7 september 2015 11:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat zeggen alle liberale partijen (met name VVD) maar het gebeurd gewoon niet. De emiraten en SA werken gewoon niet mee
Inderdaad, deze emotie-hype laat een onverklaarbaar kuddediergedrag zien. Wil ze nog weleens over twee jaar horen.quote:Op maandag 7 september 2015 09:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik lees net een stuk over hoe de vluchtelingen als helden onthaald worden. Heel mooi, maar als je noet beter wist zou je zeggen dat er wat achter zit. Ze kussen nog net de grond niet waar de vluchtelingen over gelopen hebben![]()
Ik ben voor opvang, maar dit is too much.
Al is dat waarschijnlijk indirect ook de schuld van Hitler. Door zijn ietwat xenofobe aanpak zijn de Duitsers helemaal doorgeslagen in extreem pro-vluchtelingen beleid. Dat vloeit allemaal voort uit het schuldcomplex dat de Duitsers overgehouden hebben aan WO2. Maar als je over 100 jaar terugkijkt en je afvraagt wie er meer schade aan Duitsland heeft toegedaan denk ik niet dat Merkel en Hitler elkaar zoveel ontlopen.quote:Op maandag 7 september 2015 09:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus Merkel heeft Duitsland meer schade toegebracht dan Hitler?
Spoor jij wel helemaal?
Wir haben es nicht gewusst , of zoquote:Op maandag 7 september 2015 10:09 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Angst zaaiend bericht, echter, wat als dit wel echt waar is?
Kerel, met zijn acties is Hitler verantwoordelijk voor de dood van miljoenen Duitsers. Wat heeft Merkel gedaan dat daar ook maar enigszins bij in de buurt komt?quote:Op maandag 7 september 2015 11:39 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Al is dat waarschijnlijk indirect ook de schuld van Hitler. Door zijn ietwat xenofobe aanpak zijn de Duitsers helemaal doorgeslagen in extreem pro-vluchtelingen beleid. Dat vloeit allemaal voort uit het schuldcomplex dat de Duitsers overgehouden hebben aan WO2. Maar als je over 100 jaar terugkijkt en je afvraagt wie er meer schade aan Duitsland heeft toegedaan denk ik niet dat Merkel en Hitler elkaar zoveel ontlopen.
Dus de vluchtelingen gaan een schade toebrengen vergelijkbaar met WOIIquote:Op maandag 7 september 2015 11:39 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Al is dat waarschijnlijk indirect ook de schuld van Hitler. Door zijn ietwat xenofobe aanpak zijn de Duitsers helemaal doorgeslagen in extreem pro-vluchtelingen beleid. Dat vloeit allemaal voort uit het schuldcomplex dat de Duitsers overgehouden hebben aan WO2. Maar als je over 100 jaar terugkijkt en je afvraagt wie er meer schade aan Duitsland heeft toegedaan denk ik niet dat Merkel en Hitler elkaar zoveel ontlopen.
Reactie op de brandstichtingen en de bedreigingen die ook plaats vinden, waar de één op extreme wijze toont die mensen niet te moeten gaan anderen duidelijk maken dat ze welkom zijn.quote:Op maandag 7 september 2015 09:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik lees net een stuk over hoe de vluchtelingen als helden onthaald worden. Heel mooi, maar als je noet beter wist zou je zeggen dat er wat achter zit. Ze kussen nog net de grond niet waar de vluchtelingen over gelopen hebben![]()
Ik ben voor opvang, maar dit is too much.
Angst regeert inderdaad heel erg, angst voor IS. Want IS komt naar Nederland en ze zitten tussen de vluchtelingen. Want: Dat hebben ze gezegd. Hoeveel? Honderden, duizenden. Wel 4000!quote:Op maandag 7 september 2015 10:03 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Juist toef, zie ook heel Nu.nl reageerders angst naar elkaar zaaien. Ja we moeten de vluchtelingen stroom iets meer gaan indammen en goed verdelen over Europa, maar er is wel te veel irrationele angst. Ik merk dat ook bij mijzelf op als ik te veel media volg.
Juist door het verspreiden van zo'n bericht denk ik juist dat het niet zo is...quote:Op maandag 7 september 2015 10:00 schreef ToT het volgende:
Nog een bericht er over: http://www.hln.be/hln/nl/(...)nnengesmokkeld.dhtml Kwam ik net ergens tegen.
Goede teksten.quote:Op maandag 7 september 2015 12:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Angst regeert inderdaad heel erg, angst voor IS. Want IS komt naar Nederland en ze zitten tussen de vluchtelingen. Want: Dat hebben ze gezegd. Hoeveel? Honderden, duizenden. Wel 4000!
Als ze willen, komen ze echt wel hier. IS strijders stappen niet bewapend op een bootje waar mensen volgepropt op elkaar staan. En de stroom is niet van gisteren of vandaag trouwens. Dit duurt al een paar maanden. Ik heb niks gemerkt. Ik voel me nog steeds niet onveiliger dan vorig jaar.
"Ze komen voor het gratis geld, gelukszoekers" worden moeiteloos afgewisseld met "Ze pakken onze banen af". Dus welke wegen ze ook gaan bewandelen, er zijn genoeg stokken gevonden om mee te slaan.
Angst moet nooit regeren, ik ga niet een groep mensen haten die voor een oorlog vlucht die de Westerse wereld in de hand heeft gewerkt. Ik ga nog veel liever 1 keer te veel uit van het goede dan dat ik levenslang wantrouwend en kwaad door het leven moet.
Misschien krijgen we nog wel een keer een aanslag, wie weet. Maar dat moet niet het opvangen van mensen in de weg gaan staan die voor precies diezelfde club vlucht.
Als het aan HLN ligt is de derde wereldoorlog nabijquote:Op maandag 7 september 2015 12:42 schreef Frutsel het volgende:
Juist door het verspreiden van zo'n bericht denk ik juist dat het niet zo is...
Oh jee dit moeten we niet zien!!! Waar zijn de beelden van zielige 'vluchtelingen' !!!!quote:Op maandag 7 september 2015 18:54 schreef topdeck het volgende:
check em, hij is gewoon SFWno worries
http://www.liveleak.com/view?i=2a6_1441563683
Schrikbarende beeldenquote:Op maandag 7 september 2015 19:11 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Oh jee dit moeten we niet zien!!! Waar zijn de beelden van zielige 'vluchtelingen' !!!!
*steekt kop verder in het zand*
Kun jij de video voor mij duiden? Mijn Hongaars is niet zo goed.quote:Op maandag 7 september 2015 18:54 schreef topdeck het volgende:
check em, hij is gewoon SFWno worries
http://www.liveleak.com/view?i=2a6_1441563683
Hier verder?quote:Op donderdag 24 september 2015 17:20 schreef Beathoven het volgende:
Inderdaad. Het is makkelijker om het weg te schrijven dan er werkelijk iets aan te doen. "Stuur ze maar naar Mars"
De gemiddelde fokker tuft de vluchtelingen natuurlijk met een volkswagen stoommachine naar de buitengrenzen van Europa om ze daar uit te zwaaien en op de veerpont terug te zetten naar waar ze vandaan komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |