abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156730810
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 22:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Van oorsprong waren er ook geen Nederlanders die wc-papier gebruikten
Van oorsprong waren er ook geen Nederlanders die konden lezen.
Als je nog verder teruggaat waren er helemaal geen Nederlanders die het wiel kenden.
Nederland werd christelijk in de periode 500-900.

[..]

Het christendom is vooral buiten de woestijnen ontwikkelt en toen kwam het vanuit Rome naar Nederland.

[..]
Het christendom hoort net zo min bij Nederland als de islam dat hoort.

quote:
Het zal altijd een raadsel blijven voor je als je niet wilt erkennen dat massa's westerse linkse mensen niet islamitisch zijn, er ook geen zin in hebben, dus wel kritiek
Oh, noem dan eens wat linkse mensen die kritiek op de Koran en de hadith bijvoorbeeld hebben? Of het geweld dat de stichter van deze ideologie gebruikt heeft?
pi_156730869
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:25 schreef Kandijfijn het volgende:
Topic niet gelezen maar Bill Mahar uitgesproken liberal op de Amerikaanse tv had er wel een keer een goede preek over.

Je kan niet voor liberale waarden zijn en ageren tegen christenen in je eigen land maar je ogen sluiten voor de islam en alles goed praten. Anders ben je niet echt een liberal.

Volgens mij was dit hem

Kritiek op de islam heeft trouwens niets met racisme te maken. Er zijn autochtone Nederlanders die (bekeerd) moslim zijn, net zoals er christelijke Turken zijn. Men moet dat eens scheiden. De islam staat namelijk niet gelijk aan "mensen uit het buitenland".
pi_156731144
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:04 schreef Zienswijze het volgende:
Oh, noem dan eens wat linkse mensen die kritiek op de Koran en de hadith bijvoorbeeld hebben? Of het geweld dat de stichter van deze ideologie gebruikt heeft?
Genoeg vrienden van mij zijn wel links, maar geen fan van de islam.
ROBODEMONS..................|:(
pi_156731228
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:25 schreef Kandijfijn het volgende:
Topic niet gelezen maar Bill Mahar uitgesproken liberal op de Amerikaanse tv had er wel een keer een goede preek over.

Je kan niet voor liberale waarden zijn en ageren tegen christenen in je eigen land maar je ogen sluiten voor de islam en alles goed praten. Anders ben je niet echt een liberal.

Volgens mij was dit hem

Zijn wrs een aantal redenen waarom linksen niet ageren tegen islam, denk ik.

1) calvinistisch schuldgevoel
2) schuldgevoel door geschiedenis: Holocaust/kolonialisme
3) feminiene aard
4) pragmatisme
5) 'nobele wilden' idee
6) doorgeschoten cultuurrelativisme
7) te weinig inzicht in de eigen geschiedenis

Dat laatste punt bedoel ik mee: als ongeveer 60/50 jaar geleden moslims deze kant op zouden zijn gekomen, dan zou je nauwelijks enige verschillen hebben gezien tussen hoe moslims tegen tal van ethische vraagstukken aankeken en de NLse bevolking in meerderheid. Nlse bevolking werd toen nog door de verschillende confessionele zuiltjes geleid en alleen in de relatief kleine zuiltjes van de algemenen waren wat progressieve denkbeelden opgedoken. Vanaf de jaren 60 zou dat veranderen, de zuiltjes verdwenen, het daarbij behorende conservatieve gedachtegoed, dat bijna 1 op 1 synoniem is met islam, eveneens. Het feit dat islam gezien wordt als botsend met de normen en waarden van een seculier land als NL heeft dus te maken juist met het feit dat vooral de linksen gezorgd hebben voor een doorbraak uit het in- en inchristelijke karakter dat onze cultuur van oudsher kende en waarin Nederland in de gehele westerse wereld vaak gezien werd als 'gidsland'. Dit wordt maar weinig ingezien, denk ik.
I´m back.
pi_156731305
Men in dit topic is een mondvol over de Islam, maar definieert nooit de Islam.
pi_156731319
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:31 schreef Triggershot het volgende:
De islam bestaat niet?
I´m back.
pi_156731391
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De islam bestaat niet?
Als ik al de reacties in dit topic mag geloven blijkbaar wel.
pi_156731397
quote:
De PVV bestaat ook niet? Het nazisme bestaat ook niet?

Dus alle schoolboeken die het zo beschrijven hebben het fout?
pi_156731413
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De PVV bestaat ook niet? Het nazisme bestaat ook niet?

Dus alle schoolboeken die het zo beschrijven hebben het fout?
Terug naar school dan jij, ik heb het over dan men nooit de Islam defineert en jij komt met een vraag over de existentiële factor van iets?
pi_156731440
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als ik al de reacties in dit topic mag geloven blijkbaar wel.
Nee, maar jij probeert in feite dezelfde debattruc uit te halen die gebruikt wordt als de discussie gaat over het "neoliberalisme"?
I´m back.
pi_156731482
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, maar jij probeert in feite dezelfde debattruc uit te halen die gebruikt wordt als de discussie gaat over het "neoliberalisme"?
Que, truc? Definiëren wat men verstaat onder een term waar ze constant mee strooien kan alleen maar leiden tot concretisering. Tenzij jij een debattruc uithaalt en doelbewust de vraag probeert te ontwijken natuurlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2015 14:42:05 ]
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:43:45 #187
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156731595
quote:
Dat komt omdat die ook niet bestaat. Voornamelijk omdat het natuurlijk menselijk gemaakte nonsens is. En dat is ook eigenlijk meteen een beetje het probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156731619
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat komt omdat die ook niet bestaat. Voornamelijk omdat het natuurlijk menselijk gemaakte nonsens is. En dat is ook eigenlijk meteen een beetje het probleem.
Menselijk gemaakte nonsens is ook een definitie natuurlijk.
pi_156731644
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Que, truc? Definiëren wat men verstaat onder een term waar ze constant mee strooien kan alleen maar leiden tot concretisering. Tenzij jij een debattruc uithaalt en doelbewust de vraag probeert te ontwijken natuurlijk.
Nee, het leidt ertoe dat jij zegt dat de islam niet bestaat en dat deze discussie dus zinloos, imaginair, redeloos alarmisme, uiting van paranoia etc. etc. is. Dat is geen debattruc van mij, dat is een beproefd middel in discussies. Bijkomend voordeel is dat je de discussie derailleert.
I´m back.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:45:50 #190
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156731656
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Menselijk gemaakte nonsens is ook een definitie natuurlijk.
Dat is niet islam-specifiek maar geldt voor elke religie natuurlijk.
pi_156731681
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, het leidt ertoe dat jij zegt dat de islam niet bestaat en dat deze discussie dus zinloos, imaginair, redeloos alarmisme, uiting van paranoia etc. etc. is. Dat is geen debattruc van mij, dat is een beproefd middel in discussies. Bijkomend voordeel is dat je de discussie derailleert.
Dus een discussie voeren met abstracte termen zonder eenduidige definitie is zinvol en inhoudelijk wil je zeggen? Ke, apart.
pi_156731686
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is niet islam-specifiek maar geldt voor elke religie natuurlijk.
Alsnog een definitie.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:48:05 #193
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156731703
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Alsnog een definitie.
Wil je die betwisten? Of wil je islam niet als religie aanmerken?
pi_156731729
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus een discussie voeren met abstracte termen zonder eenduidige definitie is zinvol en inhoudelijk wil je zeggen? Ke, apart.
Dan maak je daar een apart topic over hè.
I´m back.
pi_156731749
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wil je die betwisten? Of wil je islam niet als religie aanmerken?
Wat voor rare vragen zijn dit op een reactie waar een beschrijving wordt geconstateerd? :')
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:51:00 #196
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156731767
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat voor rare vragen zijn dit op een reactie waar een beschrijving wordt geconstateerd? :')
Ok.
pi_156731770
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan maak je daar een apart topic over hè.
Waarom, aan de TS mag je toch best vragen wat hij verstaat onder 'de' Islam? Lijkt me geheel ontopic.
pi_156731861
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom, aan de TS mag je toch best vragen wat hij verstaat onder 'de' Islam? Lijkt me geheel ontopic.
Dat is bedoeld als debattruc, met name om zand in de motor te gooien. Ik stel voor dat je een afgeleid topic start en daarin met een stelling komt omtrent de manier waarop het woord islam gebruikt wordt in discussies en wat jij daar dan van vindt... daar kan ik dan ook mijn zegje in doen.
Als je met deze vraag nu meteen was gekomen, zou ik je nog enigszins serieus kunnen nemen, nu niet.
I´m back.
pi_156731912
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het christendom hoort net zo min bij Nederland als de islam dat hoort.
Ga eens wat geschiedenisboekjes lezen

quote:
Mijn persoon
Femke Halsema, die heeft een tv-serie gemaakt over de positie van moslima's in hun cultuur.

Maar jouw stupide idee is dat iemand hard moet schreeuwen: weg met die vreemdelingen en wie dat niet doet is pro-islamitisch.
pi_156731979
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is bedoeld als debattruc, met name om zand in de motor te gooien. Ik stel voor dat je een afgeleid topic start en daarin met een stelling komt omtrent de manier waarop het woord islam gebruikt wordt in discussies en wat jij daar dan van vindt... daar kan ik dan ook mijn zegje in doen.
Het is toch vrij ironisch dat diegene die een vraag stelt wordt verweten van een debattruc terwijl diegene die de verwijten maakt en de term gebruikt en de vraag ontwijkt. Dit is al de tweede keer dat je een sneer naar mijn persoon maakt, terwijl ik heel concreet en doelbewust vraag naar wat jij verstaat onder de Islam om te kijken of ik het daar mee eens ben en wie weet komt daar juist een heel vruchtbaar discussie over.
quote:
Als je met deze vraag nu meteen was gekomen, zou ik je nog enigszins serieus kunnen nemen, nu niet.
Goed, mijn eerste post, #161, was een 'que' niet heel erg uitgebreid, maar was verwarring over je claim dat Islam net zoals extreem-rechts van nature antisemitisch zou zijn, daar zou ik graag wat meer toelichting op willen hebben als je daartoe bereid bent. Het liefst in combinatie met wat dan de Islam is, in de hoop dat je me serieus neemt en niet de vragen ontwijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')