Het christendom hoort net zo min bij Nederland als de islam dat hoort.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Van oorsprong waren er ook geen Nederlanders die wc-papier gebruikten
Van oorsprong waren er ook geen Nederlanders die konden lezen.
Als je nog verder teruggaat waren er helemaal geen Nederlanders die het wiel kenden.
Nederland werd christelijk in de periode 500-900.
[..]
Het christendom is vooral buiten de woestijnen ontwikkelt en toen kwam het vanuit Rome naar Nederland.
[..]
Oh, noem dan eens wat linkse mensen die kritiek op de Koran en de hadith bijvoorbeeld hebben? Of het geweld dat de stichter van deze ideologie gebruikt heeft?quote:Het zal altijd een raadsel blijven voor je als je niet wilt erkennen dat massa's westerse linkse mensen niet islamitisch zijn, er ook geen zin in hebben, dus wel kritiek
Kritiek op de islam heeft trouwens niets met racisme te maken. Er zijn autochtone Nederlanders die (bekeerd) moslim zijn, net zoals er christelijke Turken zijn. Men moet dat eens scheiden. De islam staat namelijk niet gelijk aan "mensen uit het buitenland".quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:25 schreef Kandijfijn het volgende:
Topic niet gelezen maar Bill Mahar uitgesproken liberal op de Amerikaanse tv had er wel een keer een goede preek over.
Je kan niet voor liberale waarden zijn en ageren tegen christenen in je eigen land maar je ogen sluiten voor de islam en alles goed praten. Anders ben je niet echt een liberal.
Volgens mij was dit hem
Genoeg vrienden van mij zijn wel links, maar geen fan van de islam.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:04 schreef Zienswijze het volgende:
Oh, noem dan eens wat linkse mensen die kritiek op de Koran en de hadith bijvoorbeeld hebben? Of het geweld dat de stichter van deze ideologie gebruikt heeft?
Zijn wrs een aantal redenen waarom linksen niet ageren tegen islam, denk ik.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:25 schreef Kandijfijn het volgende:
Topic niet gelezen maar Bill Mahar uitgesproken liberal op de Amerikaanse tv had er wel een keer een goede preek over.
Je kan niet voor liberale waarden zijn en ageren tegen christenen in je eigen land maar je ogen sluiten voor de islam en alles goed praten. Anders ben je niet echt een liberal.
Volgens mij was dit hem
De islam bestaat niet?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:31 schreef Triggershot het volgende:
Men in dit topic is een mondvol over de Islam, maar definieert nooit de Islam.
De PVV bestaat ook niet? Het nazisme bestaat ook niet?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:31 schreef Triggershot het volgende:
Terug naar school dan jij, ik heb het over dan men nooit de Islam defineert en jij komt met een vraag over de existentiële factor van iets?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De PVV bestaat ook niet? Het nazisme bestaat ook niet?
Dus alle schoolboeken die het zo beschrijven hebben het fout?
Nee, maar jij probeert in feite dezelfde debattruc uit te halen die gebruikt wordt als de discussie gaat over het "neoliberalisme"?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ik al de reacties in dit topic mag geloven blijkbaar wel.
Que, truc? Definiëren wat men verstaat onder een term waar ze constant mee strooien kan alleen maar leiden tot concretisering. Tenzij jij een debattruc uithaalt en doelbewust de vraag probeert te ontwijken natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, maar jij probeert in feite dezelfde debattruc uit te halen die gebruikt wordt als de discussie gaat over het "neoliberalisme"?
Dat komt omdat die ook niet bestaat. Voornamelijk omdat het natuurlijk menselijk gemaakte nonsens is. En dat is ook eigenlijk meteen een beetje het probleem.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:31 schreef Triggershot het volgende:
Menselijk gemaakte nonsens is ook een definitie natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat komt omdat die ook niet bestaat. Voornamelijk omdat het natuurlijk menselijk gemaakte nonsens is. En dat is ook eigenlijk meteen een beetje het probleem.
Nee, het leidt ertoe dat jij zegt dat de islam niet bestaat en dat deze discussie dus zinloos, imaginair, redeloos alarmisme, uiting van paranoia etc. etc. is. Dat is geen debattruc van mij, dat is een beproefd middel in discussies. Bijkomend voordeel is dat je de discussie derailleert.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Que, truc? Definiëren wat men verstaat onder een term waar ze constant mee strooien kan alleen maar leiden tot concretisering. Tenzij jij een debattruc uithaalt en doelbewust de vraag probeert te ontwijken natuurlijk.
Dat is niet islam-specifiek maar geldt voor elke religie natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Menselijk gemaakte nonsens is ook een definitie natuurlijk.
Dus een discussie voeren met abstracte termen zonder eenduidige definitie is zinvol en inhoudelijk wil je zeggen? Ke, apart.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, het leidt ertoe dat jij zegt dat de islam niet bestaat en dat deze discussie dus zinloos, imaginair, redeloos alarmisme, uiting van paranoia etc. etc. is. Dat is geen debattruc van mij, dat is een beproefd middel in discussies. Bijkomend voordeel is dat je de discussie derailleert.
Alsnog een definitie.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is niet islam-specifiek maar geldt voor elke religie natuurlijk.
Wil je die betwisten? Of wil je islam niet als religie aanmerken?quote:
Dan maak je daar een apart topic over hè.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus een discussie voeren met abstracte termen zonder eenduidige definitie is zinvol en inhoudelijk wil je zeggen? Ke, apart.
Wat voor rare vragen zijn dit op een reactie waar een beschrijving wordt geconstateerd?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wil je die betwisten? Of wil je islam niet als religie aanmerken?
Ok.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat voor rare vragen zijn dit op een reactie waar een beschrijving wordt geconstateerd?
Waarom, aan de TS mag je toch best vragen wat hij verstaat onder 'de' Islam? Lijkt me geheel ontopic.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan maak je daar een apart topic over hè.
Dat is bedoeld als debattruc, met name om zand in de motor te gooien. Ik stel voor dat je een afgeleid topic start en daarin met een stelling komt omtrent de manier waarop het woord islam gebruikt wordt in discussies en wat jij daar dan van vindt... daar kan ik dan ook mijn zegje in doen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom, aan de TS mag je toch best vragen wat hij verstaat onder 'de' Islam? Lijkt me geheel ontopic.
Ga eens wat geschiedenisboekjes lezenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het christendom hoort net zo min bij Nederland als de islam dat hoort.
Mijn persoonquote:Oh, noem dan eens wat linkse mensen die kritiek op de Koran en de hadith bijvoorbeeld hebben? Of het geweld dat de stichter van deze ideologie gebruikt heeft?
Het is toch vrij ironisch dat diegene die een vraag stelt wordt verweten van een debattruc terwijl diegene die de verwijten maakt en de term gebruikt en de vraag ontwijkt. Dit is al de tweede keer dat je een sneer naar mijn persoon maakt, terwijl ik heel concreet en doelbewust vraag naar wat jij verstaat onder de Islam om te kijken of ik het daar mee eens ben en wie weet komt daar juist een heel vruchtbaar discussie over.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is bedoeld als debattruc, met name om zand in de motor te gooien. Ik stel voor dat je een afgeleid topic start en daarin met een stelling komt omtrent de manier waarop het woord islam gebruikt wordt in discussies en wat jij daar dan van vindt... daar kan ik dan ook mijn zegje in doen.
Goed, mijn eerste post, #161, was een 'que' niet heel erg uitgebreid, maar was verwarring over je claim dat Islam net zoals extreem-rechts van nature antisemitisch zou zijn, daar zou ik graag wat meer toelichting op willen hebben als je daartoe bereid bent. Het liefst in combinatie met wat dan de Islam is, in de hoop dat je me serieus neemt en niet de vragen ontwijkt.quote:Als je met deze vraag nu meteen was gekomen, zou ik je nog enigszins serieus kunnen nemen, nu niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |