SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door ratatat op 04-09-2015 19:38:17 ]
quote:Op donderdag 3 september 2015 17:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Blijkbaar zit je dan toch niet goed op de fiets en ga je forceren.
quote:Op donderdag 3 september 2015 18:05 schreef dop het volgende:
[..]
hoe flexibel ben je in je rug en bekken ?
wat voor oefeningen moest je doen ?
Vandaag dus een “fietsmeting” gedaan bij een speciaalzaak (FM) hier in de buurt. Hij werkt met een database waarin bijna alle geometrieën van alle racefietsen en mountainbikes staan. Hij heeft eerst al mijn lichaamsmaten opgemeten, deze worden dan, denk ik, gematcht met de geometrie van de fiets. Stuurpen is vervangen van 120mm naar 90mm en zadelpen is vervangen. Moest met mijn huidige setup veel te ver omhoog dat kon mijn huidige zadelpen niet (meer dan 40mm).quote:Op donderdag 3 september 2015 18:28 schreef muzas het volgende:
Klachten hoeven ook niet perse uit een verkeerde maat, afstelling of geometrie te komen. Een slappe core kan bijvoorbeeld ook al voor blessureleed zorgen
/ervaring.
je gebruikt m wel met mtb maar je traint m niet, dat kan je beter in de gym gaan doen of thuis met oefeningen specifiekquote:@Muzas
Tja mijn core zou bijvoorbeeld niet zo sterk zijn als bijv. Kano maar ook weer niet ontzettend zwak. Ik mountainbike (hardtail) de laatste weken zeker 10a11uur in de week dan moet racen me gemakkelijk afgaan, omdat je je core hier (veronderstel ik ) minder voor nodig bent? Met mountainbiken gebruik je je core om de 10meter op een singletrack.
35 gemiddeld, circa 15 minuten achter de winnaar.quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:05 schreef Patroon het volgende:
Zondag cyclo Charly Gaul in Luxemburg. 155km en 2300hm. Vorig jaar reed de winnaar in 4:11u en avg 39kmh. Schat Patty zijn tijd en avg kmh en win net als Kaasplankje een gesigneerde bidon van Patty!
(Kaas je krijgt hem nog zsm)
[ afbeelding ]
Klopt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 09:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooi man, jammer dat ik er niet bij ben. Lijkt me dat je daar lekker in groepjes kan koersen.
Qft.quote:Op zaterdag 5 september 2015 08:24 schreef dop het volgende:
...
Ga ook niet blind op je fysio, er zijn er heel veel die nogal gericht zijn op symptoom bestrijding.
Ditquote:Op zaterdag 5 september 2015 14:31 schreef muzas het volgende:
Hij bedoelt 'alleen' de hendel, dus het plastic ding an sich als ik het zo goed lees. Niet een hele shifter.
bij Campagnolo kan dat, alleen zijn dat wel teringdure spareparts. Moest bijv. laatst van iemand een gebroken stelbout vervangen, die achter op je achterderailleur zit om de kabelspanning bij te stellen. Boutje kost consumentenadviesprijs iets van 25.- Euro. Bijna 1/3 van wat een nieuwe veloce derailleur kost. Tis ook wel een speciaal dingetje natuurlijk, met fijne schroefdraad.quote:
Achtjes maken ftw!quote:
geen echte kenner maar er schijnt wel behoorlijk wat verschil te zijn in remkracht afhankelijk van schijfdiameter en remdrukquote:Op zaterdag 5 september 2015 19:59 schreef Tommeke het volgende:
Vraagje voor de kenners; Merk je bij schijfremmen het verschil in remkracht tussen verschillende schijven? Ik heb m'n handen weten te leggen op een setje carbon velgen die mooi in m'n crosser passen. Nu ga ik daar een setje XT naven inbouwen voor een geweldig, licht en stijf setje. Maar ben er niet over uit of ik gewoon cheapass dingen erop kan schroeven of wat luxere.
Kijk, das mooi om te horen. Dank voor de tip! Zoveel roterende massa is het niet dus dan koop ik mooi een cheap dicht setjequote:Op zaterdag 5 september 2015 22:29 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Volgens mij is er niet veel verschil in schijven. Lichte schijven met veel gaten vreten wel wat meer remblokken. Voor in de blubber zou ik voor zo dicht mogelijke schijven gaan.
zitbuis is losgebroken van de bovenbuisquote:
Dan hadden ze m toch net zo goed op de auto kunnen laten staan? Die draaien voor de finish af.quote:Op zondag 6 september 2015 13:01 schreef dop het volgende:
[..]
zitbuis is losgebroken van de bovenbuis
denk eerder dat ze geen negatieve reclame willen met gebroken carbon frame
Ja, zo lijkt het wel. Goed gezien, maar snap dan nog steeds niet waarom dat zo snel weggemoffeld moet worden. Er breekt wel vaker iets.quote:Op zondag 6 september 2015 13:10 schreef dop het volgende:
zet filmpje maar stil op 41 seconde hij is zeker weten gebroken.
naar de achterliggende gedachte kan ik natuurlijk verder alleen gissen
wat gebeurt is er iemand achter op je geknald?quote:Op zondag 6 september 2015 15:56 schreef MarcoD het volgende:
Weer terug in NL goede vakantie gehad, paar mooie ritjes gemaakt. Maar vooral lekker gerelaxed met het gezin.
Op terugweg wel ongelukje gehad waardoor de auto een stukje korter is geworden..![]()
Col de la Cayolle![]()
![]()
![]()
Col de Bonette![]()
![]()
Col d'Allos![]()
![]()
Col d'Izoard![]()
![]()
Col de Vars![]()
Alles op col de Vars na was best mooi eigenlijk..
[ afbeelding ]
Nee is een chinees.quote:Op zondag 6 september 2015 16:07 schreef ratatat het volgende:
Lekker shirtje, zat te azen op de zwarte variant maar heb die nooit in mijn maat gezienEn is dat een AL SLX?
ai die mooie seat?quote:Op zondag 6 september 2015 16:24 schreef MarcoD het volgende:
Ik achterop iemand gereden.. vernauwing op de weg wat 1 bestuurder kennelijk iets te spannend vond en daardoor vol op de remmen ging. De auto's erachter dus ook en ik had net een meter te kort om te stoppen..
Motorkap, zijkappen voor de wielkasten bumper. morgen naar de garage.. Maar wel pittige schade, wel goed verzekerd dus komt wel goed. Moesten alleen 1000km met een klapperende motorkap rijden. maar dat is dus goed gegaan.quote:Op zondag 6 september 2015 16:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]die bedoelde ik, veel schade of valt het mee?
balen, is hij volledig casco? Dan is het wel gedekt maar niet zo gunstig voor je premiekorting.quote:Op zondag 6 september 2015 16:40 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Motorkap, zijkappen voor de wielkasten bumper. morgen naar de garage.. Maar wel pittige schade, wel goed verzekerd dus komt wel goed. Moesten alleen 1000km met een klapperende motorkap rijden. maar dat is dus goed gegaan.
Ja volledig.quote:Op zondag 6 september 2015 16:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
balen, is hij volledig casco? Dan is het wel gedekt maar niet zo gunstig voor je premiekorting.
flx-fr-303. is al weer een jaar of 4 oud en ook niet meer te krijgen dus.quote:
Dat is zeker zo. En op zo'n moment is het belangrijker dat je kleine veilig is dan een paar eurosquote:Op zondag 6 september 2015 16:49 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja volledig.
Wel kleine dompertje ja kano, maar niets aan te doen..
Belangrijker dat gewoon helemaal niemand gewond is. Zou namelijk sneu zijn als de kleine alleen achter blijft. "Maar de kleine is wel in orde."quote:Op zondag 6 september 2015 18:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is zeker zo. En op zo'n moment is het belangrijker dat je kleine veilig is dan een paar euros
Ik ookquote:
Ah jammer, gelukkig valt het mee met je enkel. Ik zal als ik weer thuis ben van vakantie ook wel even een verslagje plaatsen van de granfondoquote:Op zondag 6 september 2015 21:40 schreef Wombcat het volgende:
Charly Gaul was niet zo'n succes![]()
De eerste klim liep al niet briljant, maar ik zat nog in een grote groep daarna, van 100 man of zo. Ik denk dat er een man of 200 voor deze groep zat.
De tweede klim liep wel lekker, ondanks dat ik vrijwel achterin de groep startte, kwam ik kort achter het eerste deel boven. In de afdaling kwam ik daarbij. Toen gooide ik bij het terugschakelen mijn ketting eraf, die kreeg ik er niet op, dus ik stopte aan de rechterkant van de weg. Toen ik net begon om de ketting er op te leggen, reed iemand tegen mijn fiets aan, hij viel, maar stapte ook snel weer op. Ff prutsen met de ketting, die er weer op, opstappen. Iets verderop zie ik dat mijn enkel bloedt en het begin ook zeer te doen. Daar had dus het kettingblad ingezeten. Toen had ik niet zoveel zin meer.![]()
De ambulance was net voorbijgereden en zat 100 meter voor me, dus die kon ik er niet naar laten kijken. Maar rustig doorgefietst en het leek niet al te erg. Vervolgens zat ik op de hoog'vlakte' een tijd alleen. Toen er een groepje langskwam was het best aanpoten om daarbij te blijven en ik was ook niet meer optimaal gemotiveerd, dus toen er een gat viel liet ik dat begaan en heb er een toertochtje van gemaakt. Af en toe nog wel een beetje aangedrongen, maar zoals ik al zei, was de motivatie er niet echt meer, en dan laat ik toch wat makkelijker een groepje rijden. Heb er ruim een uur langer over gedaan dan oorspronkelijk ingeschat.
Ik stond naast Patty bij de start, toevallig kwam hij net aanrijden toen ik er net stond. Daarna heb ik 'm niet meer gezien![]()
Naja, enkel lijkt iig mee te vallen. Paar gaatjes, maar is niet echt serieus.
Met foto van een vogel, anders hoeft het nietquote:Op zondag 6 september 2015 22:16 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ah jammer, gelukkig valt het mee met je enkel. Ik zal als ik weer thuis ben van vakantie ook wel even een verslagje plaatsen van de granfondo
Okay, dan nietquote:Op zondag 6 september 2015 22:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met foto van een vogel, anders hoeft het niet
Balen womb! Hopelijk snel weer genezen!
Je schud je hoofd slaakt een zucht en rijdt verder.quote:Op maandag 7 september 2015 07:02 schreef kanovinnie het volgende:
Maandagochtendquiz:
Je rijd 's ochtends naar je werk. Vanuit een fietspad links steken meneer en mevrouw pad over op hun scooters om dezelfde richting op te rijden als jij rijd. Door deze goeddoordachte actie snijden ze niet alleen jou af waardoor je bijna in een hek terecht komt, maar ook de brommer die vanaf de andere kant komt.
Als je roept: nou, lekker gekeken hoor! Krijg je te horen dat je je grote bek moet houden en dat je er makkelijk langs kon.
Hoe reageer je?
Schreeuwend mn fiets de bosjes inflikkeren, mn broek naar beneden trekken en al aftrekkend het wilhelmus huilen.quote:Op maandag 7 september 2015 07:02 schreef kanovinnie het volgende:
Maandagochtendquiz:
Je rijd 's ochtends naar je werk. Vanuit een fietspad links steken meneer en mevrouw pad over op hun scooters om dezelfde richting op te rijden als jij rijd. Door deze goeddoordachte actie snijden ze niet alleen jou af waardoor je bijna in een hek terecht komt, maar ook de brommer die vanaf de andere kant komt.
Als je roept: nou, lekker gekeken hoor! Krijg je te horen dat je je grote bek moet houden en dat je er makkelijk langs kon.
Hoe reageer je?
Die is voor mij. Ik voorspelde 4:35quote:Op maandag 7 september 2015 07:08 schreef kaasplankje het volgende:
Knap gedaan Patty en Wombcat. Die gesigneerde bidon glipt me net door de vingers.
quote:Op zondag 6 september 2015 23:07 schreef Patroon het volgende:
Zo net weer thuis na een zeer lange dag. Heel toevallig ging ik precies naast Wombcat staan, dus dat was wel even gezellig. Uiteindelijk was ik 67e in een tijd van 4u37min, 34,7 km/h gemiddeld en 20min achter de winnaar (37kmh gem). Morgen zal ik even een verslag typen. Oja, heb de ploegmaten (hele toffe gasten trouwens) van Oksel er afgereden
@Wombcat, balen man, snel herstel gewenst!
https://www.strava.com/activities/386559196
Helaas Tommeke!quote:Op maandag 7 september 2015 07:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die is voor mij. Ik voorspelde 4:35
Knap gereden beide. Hoop dat je snel herstelt Wombcat!
Echte uitslag moet nog online komen. Volgens mij was het 4:37:07 maar dat weet ik niet zeker.quote:Op maandag 7 september 2015 08:06 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Helaas Tommeke!
"beweegtijd 4:37:31 "
ik voorspelde 4:40, als Patty 2 seconden sneller had gefietst was hij voor jou geweest
Knap gedaan hoor!
Zelf zondag een rondje over de Posbank gedaan, 83,6km en 627 hoogtemeters, ging lekker! vond het eigenlijk wel meevallen qua drukte (tussen 10:00 en 12:00) https://www.strava.com/activities/386000557
De vorige keer telde toch ook de strava tijd?quote:Op maandag 7 september 2015 08:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Echte uitslag moet nog online komen. Volgens mij was het 4:37:07 maar dat weet ik niet zeker.
Klopt, toen werd er geen klassement opgemaaktquote:Op maandag 7 september 2015 09:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De vorige keer telde toch ook de strava tijd?
posten op fokquote:Op maandag 7 september 2015 07:02 schreef kanovinnie het volgende:
Maandagochtendquiz:
Je rijd 's ochtends naar je werk. Vanuit een fietspad links steken meneer en mevrouw pad over op hun scooters om dezelfde richting op te rijden als jij rijd. Door deze goeddoordachte actie snijden ze niet alleen jou af waardoor je bijna in een hek terecht komt, maar ook de brommer die vanaf de andere kant komt.
Als je roept: nou, lekker gekeken hoor! Krijg je te horen dat je je grote bek moet houden en dat je er makkelijk langs kon.
Hoe reageer je?
Nog niet, zullen er deze week wel op komen.quote:Op maandag 7 september 2015 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
Leuk hoor. Zijn er foto's toevallig?
Dat hangt er vanaf wat je doel is. Het niveau is veel hoger dan bij een toertocht. Vaak zijn de 100 van de 400 honderd wel echt goed getrainde wielrenners. Het niveau bij de Charly Gaul schijnt ook relatief hoger te zijn dan bij andere cyclo's omdat hij minder bekend is. Zoals die kopgroep, dat zijn halve profs. De meesten hebben er nu al zo'n 17k km opzitten dit jaar.quote:Op maandag 7 september 2015 10:50 schreef nogeenmaarten het volgende:
Leuk om te lezen. Heb je wat niveau nodig om mee te doen?
Deed DDX ook mee?quote:Op maandag 7 september 2015 11:04 schreef Patroon het volgende:
De meesten hebben er nu al zo'n 17k km opzitten dit jaar.
Ja zoiets is meer voor de mannen met waaiertechniek en koersinzicht.quote:Op maandag 7 september 2015 11:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ook die gaat te kort schieten
Ik vind het niet OK dat je ons volkslied betrekt in je ranzige hobbies, eigelijk. er zijn grenzenquote:Op maandag 7 september 2015 07:25 schreef muzas het volgende:
Schreeuwend mn fiets de bosjes inflikkeren, mn broek naar beneden trekken en al aftrekkend het wilhelmus huilen.
Voor mij moet zo'n tocht gewoon 100km extra durenquote:Op maandag 7 september 2015 11:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ook die gaat te kort schieten
Mooi toch, respect hoor! Kleine doelen stellen is het beste om motivatie te houden voor het grote doel!quote:Op maandag 7 september 2015 11:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Trouwens, vrienden, medefietsers, fijne forum-genoten...ik ben ik een positieve bui. M'n riem zit op z'n strakst, maar voelt toch behoorlijk los, dus eind dee week denk ik tijd om een nieuw gat te prikken, wegens afgenomen pens. Slingers!
Het is geen cyclo van 160 km, dat is waar, maar ik ben er blij mee!
En natuurlijk wel een diepe buiging naar de Charly Gaul rijders...respect en shizles!
Als jij netjes op je voeding blijft letten en lekker op de fiets naar de zaak blijft gaan dan komt dat wel goed.quote:Op maandag 7 september 2015 11:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Trouwens, vrienden, medefietsers, fijne forum-genoten...ik ben ik een positieve bui. M'n riem zit op z'n strakst, maar voelt toch behoorlijk los, dus eind dee week denk ik tijd om een nieuw gat te prikken, wegens afgenomen pens. Slingers!
Het is geen cyclo van 160 km, dat is waar, maar ik ben er blij mee!
En natuurlijk wel een diepe buiging naar de Charly Gaul rijders...respect en shizles!
Cap_Godquote:Op maandag 7 september 2015 11:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
dus eind dee week denk ik tijd om een nieuw gat te prikken, wegens afgenomen pens.
De eerste zak is in huis.quote:Op maandag 7 september 2015 12:56 schreef MarcoD het volgende:
Over pepernoten gesproken.. Die liggen inmiddels ook alweer in de winkel inclusief de goddelijke chocoladenoten...
#viesdik #stamppottenspecieelbierenoliebollenseizoeniscoming
quote:Op maandag 7 september 2015 12:56 schreef MarcoD het volgende:
#stamppottenspecieelbierenoliebollenseizoeniscoming
Ik heb gelukkig nog allerlei lekkere biertjes in de kast staan uit Engelandquote:Op maandag 7 september 2015 13:07 schreef muzas het volgende:
die zoete sinterklaasmeuk vind ik niks.... maar dit;
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ik begin er niet in aanquote:
Moet ik eigenlijk ook doen, gezien mijn core-gezeik vorig winterseizoen. Maar heb geen flauw idee wat ik moet doen als ik zo'n zaal met toestellen binnenwandelquote:Op maandag 7 september 2015 13:09 schreef kaasplankje het volgende:
gymseizoen is coming lkkr aan de spiereballen werken jatog
Zo ver was ik al. Heb ook 2 kettlebelletjes (zware en lichte) en een paar a4'tjes aan (rek en spier)oefeningen van de fysio.quote:Op maandag 7 september 2015 13:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Begin thuis met een goedkoop yoga matje, en ga planken. Supersimpel en een goed begin.
Ik doe ze braaf als ik van de fiets af komquote:Op maandag 7 september 2015 13:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
vreselijk. 's avonds voor de buis bedenken dat je eigenlijk nog wat buikspieroefeningen moet doen.
dat een abo voor de sportschool geld kost is toch ook een beetje stok achter de deur.
Veel vrouwen gaan pas naar yoga als het eigelijk een paar jaar te laat is, dus dan moet je wel direct bij de gevorderden gaan liggen, die zijn inmiddels meestal wat strakker.quote:Op maandag 7 september 2015 14:03 schreef ratatat het volgende:
Gewoon naar de yoga beetje strakke billen gluren
Bij ons op de sportclub heet the dart het zeehondennestjequote:Op maandag 7 september 2015 13:53 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik doe ze braaf als ik van de fiets af komMisschien helpt het ook dat ik eerst tegen te lamp gelopen ben
@critic; ik ken de namen niet exact, maar dit zijn zo ongeveer de oefeningetjes (ff snel gegoogled)
[ afbeelding ]
Bij #2 dan om en om een been strekken en weer rustig neer zetten, en bij #7 de elleboog naar de knie brengen en weer strekken. En dan uiteraard ook een paar keer met de andere ledematen.
Met die kettlebell verschillende swings die door mn fysio zijn uitgelegd.
En nog wat rekoefeningen gericht op dat piriformis syndroom. Vooral die helpen heel goed.
Beetje naar lekkere moedere in bikini kijken, goed voor elkaar.quote:Op maandag 7 september 2015 14:53 schreef MarcoD het volgende:
Gewoon rijjuh met je vagin. Ja toch.
Ik ga denk maar peuterzwemmen deze winter.
Schaamhaarhappenquote:
Nee.quote:Op maandag 7 september 2015 15:21 schreef muzas het volgende:
Als je dan je knie open haalt aan de bagagedrager van zo'n in de grachten gepleurde fiets. Is dat dan ook een fietsgerelateerde blessure?
Ja je was er helaas niet bij. Maar heb me prima vermaakt met je maten. Was bere gezellig!quote:Op maandag 7 september 2015 15:44 schreef Oksel het volgende:
Ja, ik had dus 't voorstel bij OWC gedaan voor Charly, en zou 't organiseren en meegaan. Dus Patty er bij aangehaakt, haak ik af, want hoogzwangere vrouw.![]()
Maarehm, respect Pat, goed gereden. Ik doe 't je niet na. Ik zou denk ik 20 minuten na je eindigen. Ik rij ongeveer niveau Wombcat in cyclo's, misschien iets harder ondertussen.
Ja, das best zonde. Al word je d'r wel sterker van!quote:Op maandag 7 september 2015 16:03 schreef Oksel het volgende:
Ja, leuk groepje. Leuke club. Alleen de resultaten zijn wat matig.![]()
Veel koersen zijn hier helaas met elite. Dat verpest t beetje.
Ik had hakken aanquote:Op maandag 7 september 2015 15:54 schreef Tommeke het volgende:
1.86 man. Das iets bovengemiddeld. Ik had jou overigens kleiner ingeschat.
Idd. Meedoen kan altijd.quote:Op maandag 7 september 2015 11:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nog niet, zullen er deze week wel op komen.
[..]
Dat hangt er vanaf wat je doel is. Het niveau is veel hoger dan bij een toertocht. Vaak zijn de 100 van de 400 honderd wel echt goed getrainde wielrenners. Het niveau bij de Charly Gaul schijnt ook relatief hoger te zijn dan bij andere cyclo's omdat hij minder bekend is. Zoals die kopgroep, dat zijn halve profs. De meesten hebben er nu al zo'n 17k km opzitten dit jaar.
Maar je kan hem ook op je eigen tempo rijden, dus meedoen kan altijd!
Bij de granfondo gisteren was dat wel grotendeels het geval, nergens hoeven wachtenquote:Op maandag 7 september 2015 17:49 schreef muzas het volgende:
Worden bij die cyclo's ook de wegen afgezet? Of kan het zo maar zijn dat je ff voor rood moet wachten?
Wegen worden niet afgezet. Bij de kruispunten zijn er wel verkeersregelaars. Daar kon je gisteren doorrijden zonder te kijken.quote:Op maandag 7 september 2015 17:49 schreef muzas het volgende:
Worden bij die cyclo's ook de wegen afgezet? Of kan het zo maar zijn dat je ff voor rood moet wachten?
quote:Op maandag 7 september 2015 21:46 schreef Patroon het volgende:
Uitslag staat ook online. 65e en 26e in mijn leeftijdscategorie. Eindtijd 4:33:51.
5e NLer overall
4e NLer in mijn categorie
1e Fries!!!
Klassequote:Op maandag 7 september 2015 21:46 schreef Patroon het volgende:
Uitslag staat ook online. 65e en 26e in mijn leeftijdscategorie. Eindtijd 4:33:51.
5e NLer overall
4e NLer in mijn categorie
1e Fries!!!
net ff gebeld met burgermeester van Leeuwarden en omrop fryslan, er komp om 10uur een boerenkar voorrijden om je te huldigen met een rondrit door het darpquote:Op maandag 7 september 2015 21:46 schreef Patroon het volgende:
Uitslag staat ook online. 65e en 26e in mijn leeftijdscategorie. Eindtijd 4:33:51.
5e NLer overall
4e NLer in mijn categorie
1e Fries!!!
Zadel van mijn gios kraakt ook als een malle, ik moet ook nog ff kijken wat ik daarmee doe.Beetje kruipolie ertussen en mss de brug smeren.quote:Op dinsdag 8 september 2015 04:25 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Even een vraagje ik heb onlangs een nieuw zadel gekocht ongeveer 2 maanden geleden.
En nu is er na de laatste rit een kraakje ontstaan. Vermoedelijk komt dat door de beschadiging van het blauwe ding aan de voorkant van de rails.
Het probleem is ik heb het bij hopmans in Bergen op Zoom gekocht. Het is alleen niet mogelijk om ermee terug te gaan op dat ik voorlopig weer in Laos zit.
Wat adviseren jullie? Contact op nemen met hopmans of met de fabricant of gewoon doorrijden? Na 2 maanden zou zoiets niet mogen ontstaan lijkt mij. Ik heb er geen gekke dingen mee gedaan misschien een gat in de weg iets te hard geraakt, maar dat zou toch geen probleem mogen zijn. Ik ben ook niet extreem zwaar rond 80 kilo.
Hier de foto's voor de beschadiging.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou het plastic dingetje er gewoon tussenuit halen. Volgens mij is dat puur verpakkingsmateriaal.quote:Op dinsdag 8 september 2015 04:25 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Even een vraagje ik heb onlangs een nieuw zadel gekocht ongeveer 2 maanden geleden.
En nu is er na de laatste rit een kraakje ontstaan. Vermoedelijk komt dat door de beschadiging van het blauwe ding aan de voorkant van de rails.
Het probleem is ik heb het bij hopmans in Bergen op Zoom gekocht. Het is alleen niet mogelijk om ermee terug te gaan op dat ik voorlopig weer in Laos zit.
Wat adviseren jullie? Contact op nemen met hopmans of met de fabricant of gewoon doorrijden? Na 2 maanden zou zoiets niet mogen ontstaan lijkt mij. Ik heb er geen gekke dingen mee gedaan misschien een gat in de weg iets te hard geraakt, maar dat zou toch geen probleem mogen zijn. Ik ben ook niet extreem zwaar rond 80 kilo.
Hier de foto's voor de beschadiging.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
is geen verpakkings dingetjequote:Op dinsdag 8 september 2015 09:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik zou het plastic dingetje er gewoon tussenuit halen. Volgens mij is dat puur verpakkingsmateriaal.
Ah. De shock-absorber. Weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:29 schreef dop het volgende:
[..]
is geen verpakkings dingetje
http://www.selleitalia.com/pdf/MAX-SLR-Gel-Flow.pdf
HTFU en gewoon de volgende keer weer kwark met muesliquote:Op dinsdag 8 september 2015 10:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Voor het eerst met lange mouwtjes, lekker warm. Alleen moet ik iets anders met ontbijt doen, kwark met wat muesli ging de vorige keren goed, maar het lag nu als een steen op m'n maag, gewoon maar wat minder muesli en warm melk volgende keer denk ik. Brood voor het fietsen vind ik niet lekker, dan liever nog een bordje spaghetti ofzo. Maar dat hebben we niet altijd op voorraad in de koelkast helaas....
Gewoon havermoutquote:Op dinsdag 8 september 2015 10:12 schreef dop het volgende:
kwark vooraf is echt een ramp, ik kan het ook niet
ik ben een bitch en eet cruesli fuck it dan maar wel wat toegevoede suikers
dat is paardenvoer, maar het is zeker een van de beter langzame koolhydraten voor ontbijtquote:
het is een beginquote:Op dinsdag 8 september 2015 11:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb dit weekend samen met haar rode wijnsaus gemaakt, telt dat?
Bij online aankoop is een bonnetje vaak niet nodig.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:42 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Ik zal het idd eens per mail proberen. Helaas heb ik het bonnetje hier natuurlijk niet.
En het is idd geen verpakking materiaal.
precies die naaf weet ik niet te vinden , maar met een 3speed is wel te krijgenquote:Op dinsdag 8 september 2015 11:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zat trouwens eens zo te denken, zijn er eigelijk wielen direct te koop met een 2 versnellingsnaaf zoals dit ?
Of moet je er 1 laten vlechten als je zoiets in een fiets wil zetten? Ik kan tot nu toe online geen wielen met deze naaf vinden namelijk.
Als je weet wie het is zou ik 'm er mee confronteren. Ik heb hier net zo lang briefjes op de koelkast opgehangen wie mijn beleg weggegooid had tot er iemand excuus kwam maken.quote:Op dinsdag 8 september 2015 14:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Stelletje zakken hier zeg...ik was vanochtend te laat voor een kluisje, dus m'n spullen te drogen gehangen op de haken van de kleedbank, kom ik net kijken of m'n handdoek al droog is, ligt m'n klerenhanger met bib en zweethemd op de grond naast de bank, en m'n shirt is bovenop de kastjes gegooid in het stof, zodat ik hem met de steel van de trekker er af moet halen. Dat is toch niet normaal?
Die klote hardlopers hier gooien kennelijk alles maar op de grond als ze in lunchtijd willen lopen, en iets hangt hun spullen in de weg ofzo. Ga maar m'n zweetspullen op de afdeling in de kast hangen, zodat er niets mee kan gebeuren, en als mensen klagen over de geur kunnen ze de pot op.
Anders kan je er altijd nog even een mailtje aan wagen die je naar het hele bedrijf toe stuurt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 14:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Er waren twee mensen in de kleedkamer, maar ik was zo kwaad dat ik maar m'n spullen heb teruggehangen, duidelijk tegen hun heb gezegd dat ik dit niet normaal vond en weg ben gegaan...weet ziet zeker of die twee clowns het gedaan hadden of niet, en ik was echt pislink. Ik zit ook te denken of een briefje op de deur gaat helpen of niet. Toen ik in juli begon hingen er meer mensen hun broek en shirt op zoals ik, er zijn nu eenmaal weinig kastjes. Toen ging dat wel goed, 1 keer waren m'n spullen allemaal aan 1 haak gehangen, okay, dat kan gebeuren. Op de grond gooien is wel heel bot.
Frustratie er uit trappen onderweg naar huisquote:Op dinsdag 8 september 2015 14:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zoiets...laat ik eerst maar even afkoelen.
Ha hahaquote:Op dinsdag 8 september 2015 14:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Stelletje zakken hier zeg...ik was vanochtend te laat voor een kluisje, dus m'n spullen te drogen gehangen op de haken van de kleedbank, kom ik net kijken of m'n handdoek al droog is, ligt m'n klerenhanger met bib en zweethemd op de grond naast de bank, en m'n shirt is bovenop de kastjes gegooid in het stof, zodat ik hem met de steel van de trekker er af moet halen. Dat is toch niet normaal?
Die klote hardlopers hier gooien kennelijk alles maar op de grond als ze in lunchtijd willen lopen, en iets hangt hun spullen in de weg ofzo. Ga maar m'n zweetspullen op de afdeling in de kast hangen, zodat er niets mee kan gebeuren, en als mensen klagen over de geur kunnen ze de pot op.
Knap gereden.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:46 schreef Patroon het volgende:
http://www.alansmeets.nl/(...)la-26eme-charly-gaul
quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:46 schreef Patroon het volgende:
http://www.alansmeets.nl/(...)la-26eme-charly-gaul
Plastic zak om je voet, winterschoenen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:26 schreef Jumparound het volgende:
het najaar / winter komt er weer aan... DUs ook kouwe tenen...
Hebben jullie tips om de tenen / voeten warm te houden tijdens fietsen in de "kou" (behalve dan overschoenen?)
Oké. Thanksquote:Op dinsdag 8 september 2015 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Plastic zak om je voet, winterschoenen.
Lekker dikke sokken, castelli venti bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:26 schreef Jumparound het volgende:
het najaar / winter komt er weer aan... DUs ook kouwe tenen...
Hebben jullie tips om de tenen / voeten warm te houden tijdens fietsen in de "kou" (behalve dan overschoenen?)
Tsja, ik rij in niet hele andere dingen dan gewoon. Zelfde sokken, zelfde schoenen. Ik heb alleen overschoenen aan en plak de ventilatiegaatjes onder m'n schoenen dicht met ducttape om het water uit m'n schoenen te houden.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:30 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Oké. Thanks
1 had ik niet aan gedacht
2 heb ik (nog) niet
3 ben ik alik sport het hele jaar rond, maar pijn van de kou vind ik gewoon niet chill
Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:45 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, juist je schoenen losjes, niet kneiterstrak.
Dat is bizkit, die heeft een kudo botquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:05 schreef Z het volgende:
[..]
Dat zeg ik.
Had jij nou wel eens met de Strava api gespeeld?
Ik heb wel eens wat geprobeerd maar snel opgegeven. Hoezo?quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:05 schreef Z het volgende:
[..]
Dat zeg ik.
Had jij nou wel eens met de Strava api gespeeld?
Heb de dhb variant daarvan. Zijn wel ok als het wat frisser is en de wegen wat natter, maar daar houdt het ook op wat mij betreft. Ben wel erg benieuwd naar hoe m'n winterschoenen het doen.quote:
Ik dacht, wat Veloviewer kan, moet ik ook (zo ongeveer) kunnen. Maar het lukt me niet mijn data te api-en. Ik ben geen programmeur maar soortgelijke acties met bijvoorbeeld Twitterdata lukte me wel altijd (ik werk in R). Ik ga nog maar even verder pielen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb wel eens wat geprobeerd maar snel opgegeven. Hoezo?
Dat zal wel meevallen. Wordt vooral een kwestie van data-cleanen verwacht ik.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:23 schreef ratatat het volgende:
Moet je zeker je eigen library schrijvenSucces daarmee.
Schoonmakers worden altijd bij alles verdacht in een bedrijf, vind ik altijd beetje sneuquote:Op dinsdag 8 september 2015 15:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Natuurlijk! Even nagevraagd en een collega heeft het ook wel eens, hij verdenkt de schoonmakers. Er worden kennelijk nog wat extra kastjes geplaatst binnenkort, misschien dat het dan beter wordt!
Precies, geld moet rollenquote:Op woensdag 9 september 2015 07:39 schreef kanovinnie het volgende:
Welke 11S kettingen gebruiken jullie? Ik heb een KMC X11SL 11s gekocht. maar krijg net mail van mantel dat ze die ketting nu in de actie hebben met zo'n tangetje voor graties. Ik wilde eigenlijk deze KMC even proberen om te kijke of die bevalt, maar zo'n tangetje is altijd handig dus ik zat er aan te denken om er nog maar 1 te kopen
Zeker.quote:
Pauper die ik ben heb ik natuurlijk nog steeds maar 10s, maar daarvan bevalt die variant primaquote:Op woensdag 9 september 2015 07:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker.
En al helemaal als je dan iets gratis krijgtMaar weet jij of die kettingen de moeite waard zijn?
http://www.mantel.com/sea(...)ce&mc_eid=87fd6ba9ea
Ja hoor, ik heb de EL. Voldoet prima, missing link gaat alleen maar één keer mee zoals beschreven helaasquote:Op woensdag 9 september 2015 07:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker.
En al helemaal als je dan iets gratis krijgtMaar weet jij of die kettingen de moeite waard zijn?
http://www.mantel.com/sea(...)ce&mc_eid=87fd6ba9ea
Hoeveel km haal jij er ongeveer uit?quote:Op woensdag 9 september 2015 08:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb de EL. Voldoet prima, missing link gaat alleen maar één keer mee zoals beschreven helaas
Geen idee, rij er nog mee. Heb er nu zo'n 2500 km op zittenquote:Op woensdag 9 september 2015 08:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoeveel km haal jij er ongeveer uit?
En ik was niet van plan om m'n ketting los te halen
Ik snap ook niet wat de winst is voor schoonmakers om kleren die aan haken hangen op de grond te gooien, geeft alleen maar meer rotzooi. Ik verdenk hardlopende collega's meer. Die gaan in de lunch lopen, dus moeten zich omkleden, en als iets ze in de weg zit pleuren ze het weg. Dat denk ik, maar moeilijk te bewijzen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:44 schreef Leonos het volgende:
[..]
Schoonmakers worden altijd bij alles verdacht in een bedrijf, vind ik altijd beetje sneu
Ik haal die dingen per ketting stuk of 4 keer los denk ik... en zet ze gewoon weer terug. Heb in 3 jaar tijd maar 1 keer een gebroken missing link gehad. Dat is een occurence waar ik mee kan leven. Vind ze erg makkelijk om de ketting (tommeke nog bedankt voor die oude-bidon-tip) en de kettingbladen schoon te maken.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb de EL. Voldoet prima, missing link gaat alleen maar één keer mee zoals beschreven helaas
Ja maar dit is 11 speed he?quote:Op woensdag 9 september 2015 09:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik haal die dingen per ketting stuk of 4 keer los denk ik... en zet ze gewoon weer terug. Heb in 3 jaar tijd maar 1 keer een gebroken missing link gehad. Dat is een occurence waar ik mee kan leven. Vind ze erg makkelijk om de ketting (tommeke nog bedankt voor die oude-bidon-tip) en de kettingbladen schoon te maken.
Oh, ja daar heb ik geen weet van. Kan me voorstellen dat die fragieler zijn want dunner (toch?)quote:
Geen idee, 10 speed heb ik tig keer losgehaald om het schoon te maken. Deed het laatst met m'n 11 speed, waren de pinnetjes scheefquote:Op woensdag 9 september 2015 09:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Oh, ja daar heb ik geen weet van. Kan me voorstellen dat die fragieler zijn want dunner (toch?)
Die denken natuurlijk "GVD, die kutwielrenners altijd, op de weg rijden ze je al bijna omver, hangen ze de kleren ook nog voor je locker."quote:Op woensdag 9 september 2015 09:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik snap ook niet wat de winst is voor schoonmakers om kleren die aan haken hangen op de grond te gooien, geeft alleen maar meer rotzooi. Ik verdenk hardlopende collega's meer. Die gaan in de lunch lopen, dus moeten zich omkleden, en als iets ze in de weg zit pleuren ze het weg. Dat denk ik, maar moeilijk te bewijzen.
En terecht imo, rotzooi opruimen. Als jij de halve kleedkamer volhangt met die natte stinkende tentzeilen met een volgescheten zeem erin zou ik het ook aan de kant gooien als ik er ook zou omkleden.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik snap ook niet wat de winst is voor schoonmakers om kleren die aan haken hangen op de grond te gooien, geeft alleen maar meer rotzooi. Ik verdenk hardlopende collega's meer. Die gaan in de lunch lopen, dus moeten zich omkleden, en als iets ze in de weg zit pleuren ze het weg. Dat denk ik, maar moeilijk te bewijzen.
Je hebt helemaal gelijk, ik hang m'n spul de volgende keer gewoon aan de kapstok bij m'n werkplek. Met al die 'grappen' die mensen maken over mijn gewicht, moeten ze niet zeiken over wat zwetgeurtjes als ik daar dan wat aan doe.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En terecht imo, rotzooi opruimen. Als jij de halve kleedkamer volhangt met die natte stinkende tentzeilen met een volgescheten zeem erin zou ik het ook aan de kant gooien als ik er ook zou omkleden.
Jij bastard, zet me effe in de hoek nuquote:Op woensdag 9 september 2015 11:19 schreef kanovinnie het volgende:
Juich hier voor capfab die net besloten heeft om de komende 2 maanden elke dag op de fiets naar de zaak te gaan.
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op woensdag 9 september 2015 14:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ketting ligt er nu 10.693 km onder.
Goed onderhoud blijkbaar.quote:Op woensdag 9 september 2015 14:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
15% korting bij mantel : FIETSDEGKCquote:Op woensdag 9 september 2015 07:39 schreef kanovinnie het volgende:
maar krijg net mail van mantel dat ze die ketting nu in de actie hebben met zo'n tangetje voor graties.
Thanks, bijna nieuwe bandjes nodigquote:
Je hebt toch al een mtb?quote:Op woensdag 9 september 2015 21:00 schreef Oksel het volgende:
Ik wil eik toch wel weer een crosser.
- Mag alu, maar als carbon maar iets duurder is, mag dat ook.
- Fatsoenlijke groep, Shimano denk ik. Campa is te elite voor in de modder.
- Fatsoenlijke wielen, want geen lichtgewicht.
- Hydraulische schijfrem (dus geen mechanische!)
Iemand dé tip? Mag ook MP.
,Het was een dinsdag only deal. Heb ik weerquote:
Dat snap ik, maar bijna hetzelfde inzetgebied ja. Koop een ander stuurtje en dunnere bandjesquote:Op woensdag 9 september 2015 21:23 schreef Oksel het volgende:
Klopt. Mooi ding hoor. Maar is wat anders dan een crosser.
nee hoor, net gebruikt op een bestelling van 405 euroquote:Op woensdag 9 september 2015 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
,Het was een dinsdag only deal. Heb ik weer![]()
iig bedankt, maar heb verder niets nodig. Lekker gefietst vandaag?
die kmc tang welquote:Op woensdag 9 september 2015 21:46 schreef Wielracer het volgende:
[..]
nee hoor, net gebruikt op een bestelling van 405 euro
Volgende keer sneller je mail lezenquote:Op woensdag 9 september 2015 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
,Het was een dinsdag only deal. Heb ik weer![]()
iig bedankt, maar heb verder niets nodig. Lekker gefietst vandaag?
Prima bandje. Die gebruik ik als winterband.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:27 schreef ratatat het volgende:
Iemand ervaring met Vredestein Fortrezza Extreme Weather? Lijkt me namelijk wel een mooie (tour)band voor herfst/voorjaar en is goedkoop. Michelin pro4 endurance lijkt ook wel goed uit de test te komen voor een tourder:
http://www.conti.nl/wp-co(...)_Bandentest_crop.pdf
Daar rijd ik al het hele jaar op en nog geen 1 keer lek, wel worden ze wat vierkant. Maar ik hoef er geen steentjes uit te plukken zoals bij een Continental 4000squote:Op woensdag 9 september 2015 22:27 schreef ratatat het volgende:
Iemand ervaring met Vredestein Fortrezza Extreme Weather?
Goed hoor maar wat kan je er dan allemaal mee? Wat is er anders dan de website gebruiken? Wat is het voordeel?quote:Op woensdag 9 september 2015 21:30 schreef Z het volgende:
Heerlijk fietsweertje vandaag.
Ik heb mijn data uit Strava weten te trekken via de api. Als het alleen om je eigen data gaat, is het peanuts.
Ik had de Vredestein Fortrezza Xtreme Weather, prima band, veel grip, slijt wel wat snel. Rij nu op Michelin pro4 Service Compound, nog maar net maar bevalt goed. Die Michelin's kan je redelijk goedkoop bij de Decathlon krijgen.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:27 schreef ratatat het volgende:
Iemand ervaring met Vredestein Fortrezza Extreme Weather? Lijkt me namelijk wel een mooie (tour)band voor herfst/voorjaar en is goedkoop. Michelin pro4 endurance lijkt ook wel goed uit de test te komen voor een tourder:
http://www.conti.nl/wp-co(...)_Bandentest_crop.pdf
Je kan er mee wat al die sites er ook mee kunnen. Maar je kan er data aan toevoegen, het weer bijvoorbeeld, dat biedt leuke analyse mogelijkheden. Aantal keren in de regen gereden oid. Of snelheid (of wattages) vs. temperartuur etc. Ik doe het ook vooral om mijn R, Excel en statistische skills een beetje op pijl te houden en dan is dit leuke data.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:10 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Goed hoor maar wat kan je er dan allemaal mee? Wat is er anders dan de website gebruiken? Wat is het voordeel?
Wat stelt het nou prvies voor?quote:Op donderdag 10 september 2015 11:14 schreef Z het volgende:
Je kan een Eddington grafiek maken.
[ link | afbeelding ]
Hij snapt niet hoe een grafiek werkt.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)n_number_for_cycling
Waar zijn je grafieken op gebaseerd?quote:Op donderdag 10 september 2015 13:54 schreef ratatat het volgende:
Ik heb ook een grafiek gemaakt:
[ afbeelding ]
Probeer een beetje te modelleren hoe goed cassette / voorbladen combinaties werken en in dit plaatje zie je waarom je geen 34-50 wilt hebben in Nederland. (beide met een 11-23 cassette)
Heel inzichtelijk.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:30 schreef kaasplankje het volgende:
ik heb ook een grafiek gemaakt. hier is in beeld gebracht hoe je hersteld na een zware bergrit.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerst neem ik aan dat de cadans normaal verdeeld is. Vervolgens bereken je bij elke snelheid voor zowel binnen als buitenblad de z-score van de benodigde cadans op die snelheid en neem daar de normpdf van. Doe dit voor alle sprockets (met een penalty voor scheve kettinglijn) en tel ze bij elkaar op.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar zijn je grafieken op gebaseerd?
Zal het wss ook niet zijn, maar je moet toch iets aannemen om het te modelleren. En normaal verdeeld is dan wel zo makkelijk.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:26 schreef Z het volgende:
Ik zie alleen niet hoe cadans normaal verdeeld kan zijn?
Ik denk dat je gewoon moet fietsen en met een verzettencalculator even goede verhouding zoeken voor juiste verzet.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:36 schreef ratatat het volgende:
[..]
Zal het wss ook niet zijn, maar je moet toch iets aannemen om het te modelleren. En normaal verdeeld is dan wel zo makkelijk.
Data verzamelen bedoel je.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:27 schreef Flipmoehoe het volgende:
Gewoon rije met je vagin zou kaas zeggen
Dat is tenminste een grafiek die ik begrijp.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:30 schreef kaasplankje het volgende:
ik heb ook een grafiek gemaakt. hier is in beeld gebracht hoe je hersteld na een zware bergrit.
[ afbeelding ]
Ach ja, soms is nerden ook gewoon leuk.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon moet fietsen en met een verzettencalculator even goede verhouding zoeken voor juiste verzet.
Grafieken en wiskunde is niet bedoeld om iets ingewikkelder te maken dan het is.
quote:
Eddington is de Britse variant van T score. Formeel moet je Eddington in mijlen berekenen. Volgens Eddington dan ook maximaal 24uur. Met dit laatste hou ik me niet op. Mijn Eddington staat op 142 (dus 142 ritten van minimaal 142 mijl).quote:
Vooral bij kleding van mindere kwaliteit kan dat wel gebeuren, ja.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:57 schreef ratatat het volgende:
Klopt het trouwens dat bibs etc. na verloop van tijd uitrekken en dat wat minder elastisch wordt?
Jouw T was toch >200?quote:Op donderdag 10 september 2015 19:31 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
[..]
Eddington is de Britse variant van T score. Formeel moet je Eddington in mijlen berekenen. Volgens Eddington dan ook maximaal 24uur. Met dit laatste hou ik me niet op. Mijn Eddington staat op 142 (dus 142 ritten van minimaal 142 mijl).
Klopt.. Wat al helpt, is wassen zonder wasverzachter. Blijft je elastiek langer elastisch van..quote:Op donderdag 10 september 2015 19:57 schreef ratatat het volgende:
Klopt het trouwens dat bibs etc. na verloop van tijd uitrekken en dat wat minder elastisch wordt?
Ja, heb de broek misschien een 70-80 keer gebruikt. Kleur begint er ook al hard vanaf te gaan (rode verf op witte stof). Maar heb ook geen idee wat je normaal gesproken kan verwachten qua levensduur.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Vooral bij kleding van mindere kwaliteit kan dat wel gebeuren, ja.
Dat gebruik ik niet. En het zit meestal wel binnen een uur na dragen in de wasmachine.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:51 schreef the_critic het volgende:
[..]
Klopt.. Wat al helpt, is wassen zonder wasverzachter. Blijft je elastiek langer elastisch van..
Dat is geen normale verdelingquote:Op donderdag 10 september 2015 15:26 schreef Z het volgende:
Ik zie alleen niet hoe cadans normaal verdeeld kan zijn?
wat is de kans op een negatieve cadans? echte nerds gaan lognormaalquote:Op donderdag 10 september 2015 15:13 schreef ratatat het volgende:
[..]
Eerst neem ik aan dat de cadans normaal verdeeld is. Vervolgens bereken je bij elke snelheid voor zowel binnen als buitenblad de z-score van de benodigde cadans op die snelheid en neem daar de normpdf van. Doe dit voor alle sprockets (met een penalty voor scheve kettinglijn) en tel ze bij elkaar op.
Met een cadans N(95,3) op 39-50 bladen met een 11-23 cassette krijg je dan bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet hebben ze niet helemaal dezelfde vorm omdat ik voor de scheve kettinglijn penalty bij het binnenblad de 4e sprocket als referentie gebruik en bij het buitenblad de 6e. Maar dit is sowieso nog een beetje een karig gebeuren.
Daarna probeer ik te bepalen wanneer je het beste van binnen naar buitenblad kan schakelen en ze te combineren tot 1 lijn.
herstelt.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:30 schreef kaasplankje het volgende:
ik heb ook een grafiek gemaakt. hier is in beeld gebracht hoe je hersteld na een zware bergrit.
[ afbeelding ]
Het gaat niet echt om de kans an sich, maar ik gebruik het gewoon als een middel om een rating te geven aan een bepaalde verzet combinatie.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:16 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
wat is de kans op een negatieve cadans? echte nerds gaan lognormaal
quote:Op donderdag 10 september 2015 20:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jouw T was toch >200?
Die van mij is 147
Mijn T = 205quote:Op donderdag 10 september 2015 20:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jouw T was toch >200?
Die van mij is 147
Ja, dat Eddington in mijlen was, zag ik. Ik vroeg simpelweg wat je T ook al weer wasquote:Op donderdag 10 september 2015 21:40 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
[..]
Mijn T = 205
Eddington is mijlen, T in kilometers. Vandaar het verschil.
En nu nog de juiste zadeltas om de badge op te naaienquote:Op donderdag 10 september 2015 19:49 schreef ddx het volgende:
Moet ik toch nog paar langere ritten maken, ik zit pas op 102miles.
Vandaag post van Rapha ivm voltooien rapharising challenge, veel leuker dan die digitale badges van strava :
[ afbeelding ]
Garmin connect bijvoorbeeld activiteiten zoeken em dan met de range steeds omhoog. Dan geeft de site het aantal gevonden activiteiten. Dan ga je door met omhoog gaan met je km tot je aantal activiteiten lager is dan het minimum aantal km in je range.quote:
Tellen.quote:
Maak een lijst met de afstanden van al je ritten en sorteer deze. Zoek vervolgens het 1e element waarvan de waarde groter is dan het aantal elementen welke daarna komen.quote:
Leuk! Ik heb er eentje van een paar jaar terug. Echt leuk gedaan van ze.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:49 schreef ddx het volgende:
Moet ik toch nog paar langere ritten maken, ik zit pas op 102miles.
Vandaag post van Rapha ivm voltooien rapharising challenge, veel leuker dan die digitale badges van strava :
[ afbeelding ]
Dat zegt natuurlijk niets. Al rij je 50 jaar lang iedere dag 100km dan is je T score dus precies 100! Ik ken genoeg van die vutters/WAOers/beroepswerkelozen en andere beuners die om de dag rondjes van 80 km maken, dus zeker zo'n 100 x per jaar. Maar daar krik je je T score niet mee op.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:42 schreef Z het volgende:
Ik stond woensdag naast een ouwe baas (79 jaar) op een stalen Bacini/Basini(?). Nam het er nog even van nu het weer mooi was en hoopte volgend jaar nog fit genoeg te zijn voor weer een seizoen. Heeft vast een prachtige T score, niet dat hij daar ooit van gehoord heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |