SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Ik ben zojuist kletsnat de zeedijk uitgekomen (hihi)quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:00 schreef caspervc het volgende:
Tering wat een buien hier in Amsterdam. T is echt aan / uit. Echt niveautje douche...
Waar blijft die gure, maar vooral droge herfstquote:Op vrijdag 4 september 2015 16:05 schreef Bienelientjee het volgende:
Ben de regen nu al zat, en herfst moet nog beginnen!
Moet je maar naar Nederland komen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 17:54 schreef Dven het volgende:
Ben een beetje jaloershelemaal klaar met de zomer. Laat de herfst maar komen. 7 uur en nog steeds 35 graden
ik snak naar regen en lagere temperaturen
Staan de reservisten al paraat?quote:Op vrijdag 4 september 2015 17:26 schreef Nattekat het volgende:
Oude Rijn nog niet overgelopen. Met al die regen dat er verder stroomopwaarts nog in valt, zal het me niks verbazen als het spannend wordt.
Nouja, dat is een beetje te veel van het goede. Maar het is overdag in september gemiddeld 37 graden. Dat gaat er een beetje overquote:
Blaas dan een stuk van dat warme weer deze kant op.quote:Op vrijdag 4 september 2015 17:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, dat is een beetje te veel van het goede. Maar het is overdag in september gemiddeld 37 graden. Dat gaat er een beetje over
Als ik zo de lange termijn bekijk gaat het gebeurenquote:Op vrijdag 4 september 2015 17:57 schreef WEST het volgende:
[..]
Blaas dan een stuk van dat warme weer deze kant op.
Dochter was net op tijd thuis van de hockeyquote:Op vrijdag 4 september 2015 17:19 schreef Koelkastje het volgende:
Twente is bijna aan de beurt, kom maar op met die plensbuien!
Houtkachels juist gebruikt en landelijk gelegenquote:Op vrijdag 4 september 2015 18:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dochter was net op tijd thuis van de hockey
Vanavond houtkachel voor het eerst weer aan
Straks even de door regen ploeteren en dan Oldenzaal Muzikaalquote:Op vrijdag 4 september 2015 18:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dochter was net op tijd thuis van de hockey
Vanavond houtkachel voor het eerst weer aan
Ja, gelukkig wel.quote:
Wanneer was de laatste voor nl? Ik kan me er nog een van een jaar of 4 5 geleden herinnerenquote:Op vrijdag 4 september 2015 22:51 schreef Ener-G het volgende:
Wow Estofex Level 3 voor centraal Italie, morgen tornado's?
level 3 of een tornado?quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste voor nl? Ik kan me er nog een van een jaar of 4 5 geleden herinneren
Ik heb het gedaan. Wát een kutweer vandaag.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:17 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Kamertemperatuur is binnen een week tijd gedaald van 24 naar 17 graden. Maar ik weiger om nu al de verwarming aan te zetten.
Hier van 25 naar 23quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:17 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Kamertemperatuur is binnen een week tijd gedaald van 24 naar 17 graden. Maar ik weiger om nu al de verwarming aan te zetten.
Dit is dan ook echt het enige lichtpuntje in de ellende.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:08 schreef DemonRage het volgende:
Heerlijk weer normale temperaturen binnenshuis.
Ik zie dit soort posts steeds terwijl we hier wegspoelen. Waar zit jij dan?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:55 schreef Dven het volgende:
39 graden en vrij vochtig. Gevoelstemperatuur gaat boven de 46. Tot zover de nazomer. Alhoewel.. Morgen daalt de gevoelstemperatuur met een 20 a 25 graden
In Bulgarije. Vrij ongewoo wat 28 is meer gebruikelijk voor de tijd van het jaarquote:Op zaterdag 5 september 2015 19:30 schreef CklokC het volgende:
[..]
Ik zie dit soort posts steeds terwijl we hier wegspoelen. Waar zit jij dan?
Geologie is een bitchquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:36 schreef Nattekat het volgende:
Als er in Gelderland 50mm valt, is er overal wateroverlast, als het hier valt, gaan de slootjes hooguit wat sneller stromen
Echt hè, hier is bijna nooit wateroverlast. Als het er wel is is het vanwege een lek dak ofzo, niet omdat het niet weg kan stromen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:36 schreef Nattekat het volgende:
Als er in Gelderland 50mm valt, is er overal wateroverlast, als het hier valt, gaan de slootjes hooguit wat sneller stromen
'Hier' is? Limburg?quote:Op zaterdag 5 september 2015 20:32 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Echt hè, hier is bijna nooit wateroverlast. Als het er wel is is het vanwege een lek dak ofzo, niet omdat het niet weg kan stromen.
Den Helder, staat in mijn sig.quote:
Daarnaast zeg ik ook 10 keer per topic "Hier in Den Helder regen.." oid.quote:
Ik heb hier meegemaakt dat het water nog maar een halve meter van de dijk af stond. Erg indrukwekkendquote:Op zaterdag 5 september 2015 20:32 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Echt hè, hier is bijna nooit wateroverlast. Als het er wel is is het vanwege een lek dak ofzo, niet omdat het niet weg kan stromen.
Dat is wel een aardig verschil danquote:Op zaterdag 5 september 2015 20:05 schreef Dven het volgende:
[..]
In Bulgarije. Vrij ongewoo wat 28 is meer gebruikelijk voor de tijd van het jaar
Winter 1995, toen stond het water metershoog tegen de dijk. Dat was inderdaad nogal apart omdat ik over die dijk naar school fietste. Op gegeven moment werden de dorpen aan de overkant zelfs geëvacueerd. En nadien zijn de dijken in rap tempo opgehoogd.quote:Op zaterdag 5 september 2015 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb hier meegemaakt dat het water nog maar een halve meter van de dijk af stond. Erg indrukwekkend
Nouja, het is een beetje de tijd. In het zuiden zit er hitte, in het noorden koelt het al af.. Is maar net hoe de wind waait.quote:Op zaterdag 5 september 2015 21:47 schreef CklokC het volgende:
[..]
Dat is wel een aardig verschil dan
Moet je in de tegenovergestelde richting blazenquote:Op zondag 6 september 2015 10:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat die wind eens even snel gaat liggen
Ik kan niet meer met mobieltje erop, heeft te veel geheugen nodig met die gifjes, gelukkig werkt het oude kaartje nog..quote:Op maandag 7 september 2015 12:45 schreef Burner82 het volgende:
Heeft er al iemand geklaagd over de nieuwe lay-out van de site van het KNMI?
ik zou er absoluut geen problemen mee hebben als het nu 30+ graden zou zijn.quote:Op zondag 6 september 2015 19:00 schreef Dven het volgende:
8 uir en 25 graden. Aangenaam. Beter dan de hitte die echt niet meer bij deze tijd van het jaar past.
Mijn ex zit in Turkije momenteel.. daar was het rond 10 uur al 40 gradenquote:Op maandag 7 september 2015 16:28 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik zou er absoluut geen problemen mee hebben als het nu 30+ graden zou zijn.Sterker nog: ik mis die hitte
Beetje herfstachtig. De buren hebben de pech dat ze deze week voor een schilderklus hebben uitgekozen buiten.quote:
40 is misschien iets te inderdaadquote:Op maandag 7 september 2015 16:34 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Mijn ex zit in Turkije momenteel.. daar was het rond 10 uur al 40 gradenIs toch iets te
Ff gevraagd... 46 graden was de max-temp vandaag daar.... Dat is idd iets te.quote:Op maandag 7 september 2015 16:54 schreef Apotheose het volgende:
[..]
40 is misschien iets te inderdaad35 ofzo. prima
Dat gaat niet correct zijnquote:Op maandag 7 september 2015 16:34 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Mijn ex zit in Turkije momenteel.. daar was het rond 10 uur al 40 gradenIs toch iets te
Dan is instaweather heel erg off, weeronline geeft ook 41 graden aan...quote:
De hoogste temperaturen vandaag in Turkije ga je zo aan de kust van bodrum tot antalya vinden.. Absolute max zit op zo'n 41/42 graden. 46 graden zit er wel een beetje overquote:Op maandag 7 september 2015 17:30 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dan is instaweather heel erg off, weeronline geeft ook 41 graden aan...
Hij zit zo een 50 km van Bodrum vandaan, naar rechts. En dan is 42 graden de max misschien, maar dan zal het wel gevoelstemp zijn, met luchtvochtigheid etc.... Dan kan het wel.quote:Op maandag 7 september 2015 17:34 schreef Dven het volgende:
[..]
De hoogste temperaturen vandaag in Turkije ga je zo aan de kust van bodrum tot antalya vinden.. Absolute max zit op zo'n 41/42 graden. 46 graden zit er wel een beetje overGisteren was de hoogste temperatuur ook zo'n 41 graden, in geheel Turkije. En die gaan dezelfde koudeval krijgen als wij hier sinds gisteren/vandaag hebben, zij het in iets mindere mate uiteraard. Zeker aan de kust.
Dat is mogelijk ja. Maar de temperatuur waar we in de standaard over spreken is natuurlijk de daadwerkelijke temperatuurquote:Op maandag 7 september 2015 17:38 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hij zit zo een 50 km van Bodrum vandaan, naar rechts. En dan is 42 graden de max misschien, maar dan zal het wel gevoelstemp zijn, met luchtvochtigheid etc.... Dan kan het wel.
Hij komt morgen terug.. dus dan van 41/42 (echt temp dan) terug naar 18 in ehvquote:Op maandag 7 september 2015 17:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is mogelijk ja. Maar de temperatuur waar we in de standaard over spreken is natuurlijk de daadwerkelijke temperatuur
Allezins blij dat ik hier die temperaturen niet meer hebVandaag 25 graden geworden. Stond een klein briesje. Had zelfs kippenvel toen ik op het balkon een sigaretje ging roken
![]()
Vanaf woensdag weer 20+quote:Op maandag 7 september 2015 18:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Zin in komende week! Wordt het weer 23 graden! Hier in Limburg dan he.
twitter:severeweatherEU twitterde op maandag 07-09-2015 om 23:11:40Upcoming possible warm core system / medicane ("Mediterranean hurricane") predicted by various models on Thursday. http://t.co/m16AZVUpjF reageer retweet
Werkt niet?quote:Op maandag 7 september 2015 20:05 schreef INViCTuS het volgende:
Beetje regen in Zuid-Spanje, Almeria
https://video-fra3-1.xx.f(...)a438c675&oe=55EDF15A
https://video-fra3-1.xx.f(...)a202f085&oe=55EDFCF9
Vlissingen gaat winnenquote:Op maandag 7 september 2015 23:21 schreef Dagoduck het volgende:
Zonuren update 03-09 en 06-09:
1. Vlissingen 963 974 (+11)
2. Hoek van Holland 951 962 (+11)
3. Valkenburg 951 962 (+11)
4. Den Helder 946 958 (+12)
5. Wijk aan Zee 942 953 (+11)
Zie, Den Helder gaat een inhaalslag maken.
Wacht maar!quote:
In dit tempo staan jullie over 2 weken al op gelijke hoogte!quote:
Dat zie je niet vaak.quote:Op maandag 7 september 2015 23:14 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]twitter:severeweatherEU twitterde op maandag 07-09-2015 om 23:11:40Upcoming possible warm core system / medicane ("Mediterranean hurricane") predicted by various models on Thursday. http://t.co/m16AZVUpjF reageer retweet
Adriatische zee zo te zien?quote:
Lijkt me niet slecht in ieder geval, qua opdrogen van het landquote:Op woensdag 9 september 2015 13:55 schreef Adrie072 het volgende:
Is dat goed of slecht voor de aardappelen?
quote:Op woensdag 9 september 2015 23:52 schreef Dagoduck het volgende:
Heeft Vlissingen toch nog wat meer zon gepakt vandaag, het is daar ook 's avonds nog 3 minuten langer licht
[ afbeelding ]
Maar 's ochtends is het hier 6 minuten eerder licht dus over het geheel...quote:
Nee, wat we vandaag, morgen en overmorgen hebben, dat is nazomerenquote:
Niet lang meerquote:Op donderdag 10 september 2015 10:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Maar 's ochtends is het hier 6 minuten eerder licht dus over het geheel...
Huh, kutzomer? Woon jij in een ander land of zo? Dit is een van de mooiste zomers die ik me ooit kan herinneren.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:35 schreef Klonk het volgende:
[..]
Nee, wat we vandaag, morgen en overmorgen hebben, dat is nazomeren
Dat kaartje is hopelijk de laatste stuip van een kutzomer die geen idee had wat ie nou precies wou zijn
Daarom kutzomer, ik hou van herfst en lentequote:Op donderdag 10 september 2015 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Huh, kutzomer? Woon jij in een ander land of zo? Dit is een van de mooiste zomers die ik me ooit kan herinneren.
Ah op die manier...quote:Op donderdag 10 september 2015 12:50 schreef Klonk het volgende:
[..]
Daarom kutzomer, ik hou van herfst en lente
Totaal geen zin om nog een keer richting de 30 te gaan...
Tevens autocorrect is klotequote:Op donderdag 10 september 2015 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ah op die manier...Dus geen kuitzomer, maar een voor jou te mooie zomer.
Ook één van de kortste... in juni was ik alles behalve blij met die 'zomer' die tot dat moment nog slechts uit 3 warme dagen bestond en verder grijs. Op 1 september was het ook plots klaar, gelukkig maken vandaag en gisteren het weer helemaal goed.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Huh, kutzomer? Woon jij in een ander land of zo? Dit is een van de mooiste zomers die ik me ooit kan herinneren.
Ja, ik speel een beetje vals, want de eerste drie weken van juni zat ik in Italie en had ik natuurlijk al een mooie zomer. Vanaf we terug zijn was het wel mooi, want het weekend van 24 juni was Rock Werchter en toen was het prachtig weer. De week daarna begon die hitte.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook één van de kortste... in juni was ik alles behalve blij met die 'zomer' die tot dat moment nog slechts uit 3 warme dagen bestond en verder grijs. Op 1 september was het ook plots klaar, gelukkig maken vandaag en gisteren het weer helemaal goed.
-hoopt op prachtig verjaardagsweer morgen-
Nou, vooruit.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet lang meer
En verander je UI terug
Kun je bij -10 ook best doen.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee, ik ook niet! Ben er nou zo aan gewend, al maanden ramen en deuren open, korte mouwen, blote voeten etc.
Ik vind het best warm nu, even een stukje 25+km/h fietsen is het te warm voor iigquote:Op donderdag 10 september 2015 13:31 schreef INViCTuS het volgende:
Ik heb alleen helemaal nog geen zin in kou en vind de gedachte dat het pas weer (waarschijnlijk) warm wordt vanaf pak 'm beet 20 maart gewoon k*t. Zo ver weg
Lange stukken op een iets hoger dan gemiddelde snelheid -> Warmquote:Op donderdag 10 september 2015 14:36 schreef INViCTuS het volgende:
Prima fietsweer dit! Bij lange na niet te warm
Dan te bedenken dat het dit jaar gewoon tot in juni duurdequote:Op donderdag 10 september 2015 13:31 schreef INViCTuS het volgende:
Ik heb alleen helemaal nog geen zin in kou en vind de gedachte dat het pas weer (waarschijnlijk) warm wordt vanaf pak 'm beet 20 maart gewoon k*t. Zo ver weg
Brrrr, nou. En toen vroor het tot begin mei (2012) of zo.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan te bedenken dat het dit jaar gewoon tot in juni duurde
Winter heeft ergens wel wat maar dat maandenlange gelul wat we in Nederland altijd hebben kan me gestolen worden. Zeker de "het is niet heel koud maar het waait tyfushard en er valt continue miezerige rommel uit de lucht" variant. En mensen vinden het geweldig, niet te snappen.
Ergste vond ik nog wel in 2011, steenkoud en waaaaien dat t deed
Ik kan niet wachten op de najaarsstormenquote:Op donderdag 10 september 2015 14:53 schreef Nattekat het volgende:
Wind... Het enige waar 2015 wel goed in was
Ik kan het weten, met m'n drone.
Februari 2012.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Brrrr, nou. En toen vroor het tot begin mei (2012) of zo.
Hoewel je gelijk hebt was de winter van 2012 koning in waaien. Dat was dan ook een echte wc winter, dat is ook niet alles.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:53 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan het weten, met m'n drone.
Verschrikkelijk. Deuren en sloten die vastgevroren waren, files, ongelukken, stookkosten. Laat maar ver weg blijven. Week of twee mooi stabiel hogedruk weer met evt een elfstedentocht _ primaquote:
quote:Op donderdag 10 september 2015 14:53 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan het weten
Met -17 hardlopen op het strandquote:
twitter:MariekeHaafkes twitterde op zaterdag 04-02-2012 om 08:59:20De zee verdampt @ strand Camperduin Schoorl http://t.co/ILqGrVvX reageer retweet
2014 belde...quote:Op donderdag 10 september 2015 19:11 schreef Basekid_NZ het volgende:
Tja, en toch is het bijna elke maand te warm geweest. Zo koud zal het dus niet zijn geweest
2015 zit ook aan de (te) warme kant. Maar wel wat minder dan 2014 ja.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2014 belde...
2015 is een koud jaar.
Ken je feiten...quote:Op donderdag 10 september 2015 19:19 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
2015 zit ook aan de (te) warme kant. Maar wel wat minder dan 2014 ja.
Hardlopen was wel erg tricky toen. Je zweet voelde je wel maar opwarmen / afkoelen was vreemd.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Met -17 hardlopen op het strandDe zee was gewoon aan het verdampen...
Geen idee hoe dat kan trouwens, maar hier nog iemand die dat toen dacht:twitter:MariekeHaafkes twitterde op zaterdag 04-02-2012 om 08:59:20De zee verdampt @ strand Camperduin Schoorl http://t.co/ILqGrVvX reageer retweet
Gezien je UI niet heel raar.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:
als het ook maar een beetje koud is en er staat wat wind krijg ik gigantisch pijn aan de aanhechtingen van mn kaak.
Hahaha, je denkt toch niet echt dat ik dat ben, of laat staan doe?quote:Op donderdag 10 september 2015 21:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Gezien je UI niet heel raar.
Ik zal het voortaan erbij vertellen wanneer ik een grapje maak, goed?quote:Op donderdag 10 september 2015 21:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hahaha, je denkt toch niet echt dat ik dat ben, of laat staan doe?
Er hingen ijspegels aan mijn sik.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:36 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Hardlopen was wel erg tricky toen. Je zweet voelde je wel maar opwarmen / afkoelen was vreemd.
Voelt bijna als 1 van de eerste lentedagen dit.quote:
Nog gefeliciteerd! Je hebt d'r mooi weer biequote:Op donderdag 10 september 2015 21:30 schreef Nattekat het volgende:
WKN / Totale maansverduistering op 28 september
Waar zien jullie dit?quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:59 schreef Dagoduck het volgende:
Hier alleen een paar spetters rond 20 uur
glazen bolquote:
http://www.buienradar.nl/weer/den-helder/nl/2757220/#5daagsequote:
Ik heb alleen deze voor je.quote:Op zaterdag 12 september 2015 13:13 schreef marcel-o het volgende:
http://www.buienradar.nl/(...)20&soort=0&postcode=
weet iemand waar k deze radar beelden vandaan kan halen?
van dat onweer 30-08
precies dat is niet opgeslagen bui buienradar
Tx ja. Zover was ik ook.quote:Op zaterdag 12 september 2015 23:12 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik heb alleen deze voor je.
[ afbeelding ]
De dag dat alles tussen Breda en Tilburg ging? Ik heb daar heel veel frames van gemaaktquote:Op zondag 13 september 2015 03:34 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Tx ja. Zover was ik ook.
Wilde n gifje maken van t ontstaan na zonsondergang.
Blijf t n leip moment vinden
Btw.
Wtf voor estofex
Zonder echt warmte.
Hmm.. zou een zomerinspectie van de CV-ketel nog zin hebben?quote:Op zondag 13 september 2015 15:26 schreef Postbus100 het volgende:
[ afbeelding ]
Het wordt koud vanavond
quote:Op zondag 13 september 2015 20:27 schreef Zelus het volgende:
Beste hoosbui in het Haagse deel van Moerwijk
Dat is toch ook Haags?quote:Op zondag 13 september 2015 21:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Houtwijk/Loosduinen/Kraayensteijn ook.
Haagser dan deze wijken kan bijna nietquote:Op zondag 13 september 2015 22:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat is toch ook Haags?
Maar gelukkig was het rond 21:40u weer droog, toen moest ik op de fiets.
Kutweer.quote:Op maandag 14 september 2015 10:14 schreef Dven het volgende:
Nederland ook niet heel gek
[ afbeelding ]
Als DH maar zonnig isquote:
1. Vlissingen 999 (+19)quote:Op maandag 14 september 2015 11:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Als DH maar zonnig is![]()
Achterstand al ingehaald?
Flinke wolken, gaat hard zeg.quote:Op maandag 14 september 2015 13:48 schreef tralalala het volgende:
https://www.lukkien.com/nl/helihaven/
Dank voor de melding. Wij krijgen buien uit die richting dus de tuinset staat nu mooi voor de bui in de schuurquote:Op maandag 14 september 2015 13:39 schreef Daywalk3r het volgende:
Zo het sloeg hier ineens vlak bij in! Nog nooit meegemaakt zo dichtbij. Hele huis was verlicht en het leek wel of er iets ontplofte. Nu spoelt het uit de lucht.
Pittige bui met onweer en plensbui iets meer richting Noorden.quote:Op maandag 14 september 2015 13:59 schreef Nattekat het volgende:
Meanwhile in the city of Leiden:
[ afbeelding ]
Stop de persen!quote:Op maandag 14 september 2015 16:37 schreef Rabieluh het volgende:
En toch hoor ik nu onweer in Breda.
Ik heb zelfs een bliksempje kunnen vastleggen, stak m'n mobiel uit de deur en meteen raak.quote:
Geen idee hoe dat mobiel moet.quote:Op maandag 14 september 2015 17:17 schreef Greys het volgende:
Tornadowaarschuwing
https://twitter.com/svenbosman/status/643438355464757248
(hoe plaats je mobiel een tweet)
In de wolken die hier overkwamen zaten ook allemaal rare kolkende dingen in.twitter:NoodweerBe twitterde op maandag 14-09-2015 om 16:57:13Tornadowaarschuwing voor België en Nederland komende 2/3 uur! Veel dynamiek in de onderste kilometer! #onweer http://t.co/dR8t2s6tBo reageer retweet
Nice.quote:Op maandag 14 september 2015 17:38 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.sneekpromotion.nl/webcam/dekolk.asp
Sneek gaat eraan.
http://www.webcamjoure.nl/haven/
Hier nu al een tijd een dubbel regenboog te zien.
Gaaaaaaaf.quote:Op maandag 14 september 2015 19:10 schreef _Joy_ het volgende:
[ afbeelding ]
Vanuit de achtertuin (omgeving Tilburg)
Ik heb m ook op filmquote:
Wat een goeie regenboogquote:Op maandag 14 september 2015 19:21 schreef roislecxe het volgende:
Lukt alleen met een linkje.
Echt een van de betere regenbogen die ik ooit zag denk.
Net nadat ik t filmpje stopte kwam er ook nog een flits dwars doorheen, beetje jammer
http://tinypic.com/player.php?v=35ndguo%3E&s=8#.VfcBpfntmko
Ja hij was echt duidelijk! Maar hij was ook weer snel weg, of ik zag hem te laat...quote:Op maandag 14 september 2015 19:13 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik heb m ook op film
Had nog nooit zo'n felle gezien.
Eens kijken of ik het kan uploaden oid...
Dankuquote:Op maandag 14 september 2015 19:30 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wat een goeie regenboog.
Jaloers op je uitzicht ook.
Oh noestwitter:BuienRadarNL twitterde op maandag 14-09-2015 om 19:45:01NL radarbeelden en waarnemingen worden sinds 19.05u niet geleverd. Radarbeeld daardoor helaas incompleet met alleen Eng en Dui radarbeelden. reageer retweet
Nu ziet niemand die tornado aankomenquote:Op maandag 14 september 2015 20:16 schreef bondage het volgende:
Oh noestwitter:BuienRadarNL twitterde op maandag 14-09-2015 om 19:45:01NL radarbeelden en waarnemingen worden sinds 19.05u niet geleverd. Radarbeeld daardoor helaas incompleet met alleen Eng en Dui radarbeelden. reageer retweet
Heel gaafquote:Op maandag 14 september 2015 22:13 schreef Fred0w het volgende:
Nog een foto van vanavond:
[ afbeelding ]
Met overweldigende hoeveelheden zonneschijn?quote:
El Nino-herfstquote:Op dinsdag 15 september 2015 16:13 schreef GekkePoes het volgende:
Het stormt hier nu zo regelmatig dat ik er niet eens meer wakker van lig bij windstoten van 80kmh.
Meh, ik kijk eens niet hier als ik op de fiets naar werk ga..... Gelukkig heb ik een regenhoes voor over de tas.quote:Op woensdag 16 september 2015 02:28 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
A level 2 was issued for parts of France, Belgium, Luxemburg, southeastern UK, Netherlands and western Germany mainly for severe convective wind gusts and tornadoes.
Klinkt als een Nederlandse zomerquote:Op woensdag 16 september 2015 10:08 schreef Nattekat het volgende:
Binnen staan de lichten aan
We beginnen de zomer grijs met een paar dagen prachtig, en eindigen de zomer grijs met een paar dagen iets mooier. Ja.
Die begint doorgaans met een heerlijke lente, gevolgd door bijna non-stop nattigheid met zo nu en dan een hittegolf.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Met overweldigende hoeveelheden zonneschijn?
rond 17.00 komen die buien pasquote:Op woensdag 16 september 2015 14:52 schreef marcel-o het volgende:
Waar blijven de havy rain and windgusts?
Dat ding gaat alleen maar meer de breedte in ook.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:06 schreef Rabieluh het volgende:
Flink actieve bui in Frankrijk trouwens, de onderste zit boven de 350 ontladingen per minuut.
Volgens buienradar dikke buien nu in het Oosten, maar het sputtert iets.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:07 schreef Nattekat het volgende:
Ja, alles naar het oosten, goedzo, zo hoort het
leuk geluidquote:Op woensdag 16 september 2015 16:27 schreef aloa het volgende:
Gaat goed los daar in Frankrijk.![]()
http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=en&page_0=12
Nooit geweten dat er geluid bijzatquote:Op woensdag 16 september 2015 16:39 schreef marcel-o het volgende:
[..]
leuk geluid
dzzt dzzt![]()
gaat hard ja![]()
gedeelte in NO ploft ook flink
Ow leuk die hebben ook klikjes tegenwoordig, of was dat altijd al? Ken dat alleen van lightningmaps.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:27 schreef aloa het volgende:
Gaat goed los daar in Frankrijk.![]()
http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=en&page_0=12
was niet altijd zo idd..quote:Op woensdag 16 september 2015 16:59 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ow leuk die hebben ook klikjes tegenwoordig, of was dat altijd al? Ken dat alleen van lightningmaps.
Nee, zoveelste flop. Had gekund, maar weer niet en weer te Oostelijkquote:Op woensdag 16 september 2015 18:01 schreef Fred0w het volgende:
Vreemd dat Estofex met een level 2 komt, of moet er nog wat ontstaan?
Al een jaar geleden joh, kan het me nog goed herinneren.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:28 schreef JDude het volgende:
Bedenk me net we alweer precies een jaar verder zijn na de dikke soepmist in Zeeland, waarin vorig jaar tientallen auto's op elkaar knalden en twee mensen overleden. Na het optrekken van de mist werd het een prachtig zonnige dag.
Flink contrast met de regen en wind van vandaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |