SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Ik ben zojuist kletsnat de zeedijk uitgekomen (hihi)quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:00 schreef caspervc het volgende:
Tering wat een buien hier in Amsterdam. T is echt aan / uit. Echt niveautje douche...
Waar blijft die gure, maar vooral droge herfstquote:Op vrijdag 4 september 2015 16:05 schreef Bienelientjee het volgende:
Ben de regen nu al zat, en herfst moet nog beginnen!
Moet je maar naar Nederland komen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 17:54 schreef Dven het volgende:
Ben een beetje jaloershelemaal klaar met de zomer. Laat de herfst maar komen. 7 uur en nog steeds 35 graden
ik snak naar regen en lagere temperaturen
Staan de reservisten al paraat?quote:Op vrijdag 4 september 2015 17:26 schreef Nattekat het volgende:
Oude Rijn nog niet overgelopen. Met al die regen dat er verder stroomopwaarts nog in valt, zal het me niks verbazen als het spannend wordt.
Nouja, dat is een beetje te veel van het goede. Maar het is overdag in september gemiddeld 37 graden. Dat gaat er een beetje overquote:
Blaas dan een stuk van dat warme weer deze kant op.quote:Op vrijdag 4 september 2015 17:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, dat is een beetje te veel van het goede. Maar het is overdag in september gemiddeld 37 graden. Dat gaat er een beetje over
Als ik zo de lange termijn bekijk gaat het gebeurenquote:Op vrijdag 4 september 2015 17:57 schreef WEST het volgende:
[..]
Blaas dan een stuk van dat warme weer deze kant op.
Dochter was net op tijd thuis van de hockeyquote:Op vrijdag 4 september 2015 17:19 schreef Koelkastje het volgende:
Twente is bijna aan de beurt, kom maar op met die plensbuien!
Houtkachels juist gebruikt en landelijk gelegenquote:Op vrijdag 4 september 2015 18:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dochter was net op tijd thuis van de hockey
Vanavond houtkachel voor het eerst weer aan
Straks even de door regen ploeteren en dan Oldenzaal Muzikaalquote:Op vrijdag 4 september 2015 18:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dochter was net op tijd thuis van de hockey
Vanavond houtkachel voor het eerst weer aan
Ja, gelukkig wel.quote:
Wanneer was de laatste voor nl? Ik kan me er nog een van een jaar of 4 5 geleden herinnerenquote:Op vrijdag 4 september 2015 22:51 schreef Ener-G het volgende:
Wow Estofex Level 3 voor centraal Italie, morgen tornado's?
level 3 of een tornado?quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste voor nl? Ik kan me er nog een van een jaar of 4 5 geleden herinneren
Ik heb het gedaan. Wát een kutweer vandaag.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:17 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Kamertemperatuur is binnen een week tijd gedaald van 24 naar 17 graden. Maar ik weiger om nu al de verwarming aan te zetten.
Hier van 25 naar 23quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:17 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Kamertemperatuur is binnen een week tijd gedaald van 24 naar 17 graden. Maar ik weiger om nu al de verwarming aan te zetten.
Dit is dan ook echt het enige lichtpuntje in de ellende.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:08 schreef DemonRage het volgende:
Heerlijk weer normale temperaturen binnenshuis.
Ik zie dit soort posts steeds terwijl we hier wegspoelen. Waar zit jij dan?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:55 schreef Dven het volgende:
39 graden en vrij vochtig. Gevoelstemperatuur gaat boven de 46. Tot zover de nazomer. Alhoewel.. Morgen daalt de gevoelstemperatuur met een 20 a 25 graden
In Bulgarije. Vrij ongewoo wat 28 is meer gebruikelijk voor de tijd van het jaarquote:Op zaterdag 5 september 2015 19:30 schreef CklokC het volgende:
[..]
Ik zie dit soort posts steeds terwijl we hier wegspoelen. Waar zit jij dan?
Geologie is een bitchquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:36 schreef Nattekat het volgende:
Als er in Gelderland 50mm valt, is er overal wateroverlast, als het hier valt, gaan de slootjes hooguit wat sneller stromen
Echt hè, hier is bijna nooit wateroverlast. Als het er wel is is het vanwege een lek dak ofzo, niet omdat het niet weg kan stromen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:36 schreef Nattekat het volgende:
Als er in Gelderland 50mm valt, is er overal wateroverlast, als het hier valt, gaan de slootjes hooguit wat sneller stromen
'Hier' is? Limburg?quote:Op zaterdag 5 september 2015 20:32 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Echt hè, hier is bijna nooit wateroverlast. Als het er wel is is het vanwege een lek dak ofzo, niet omdat het niet weg kan stromen.
Den Helder, staat in mijn sig.quote:
Daarnaast zeg ik ook 10 keer per topic "Hier in Den Helder regen.." oid.quote:
Ik heb hier meegemaakt dat het water nog maar een halve meter van de dijk af stond. Erg indrukwekkendquote:Op zaterdag 5 september 2015 20:32 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Echt hè, hier is bijna nooit wateroverlast. Als het er wel is is het vanwege een lek dak ofzo, niet omdat het niet weg kan stromen.
Dat is wel een aardig verschil danquote:Op zaterdag 5 september 2015 20:05 schreef Dven het volgende:
[..]
In Bulgarije. Vrij ongewoo wat 28 is meer gebruikelijk voor de tijd van het jaar
Winter 1995, toen stond het water metershoog tegen de dijk. Dat was inderdaad nogal apart omdat ik over die dijk naar school fietste. Op gegeven moment werden de dorpen aan de overkant zelfs geëvacueerd. En nadien zijn de dijken in rap tempo opgehoogd.quote:Op zaterdag 5 september 2015 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb hier meegemaakt dat het water nog maar een halve meter van de dijk af stond. Erg indrukwekkend
Nouja, het is een beetje de tijd. In het zuiden zit er hitte, in het noorden koelt het al af.. Is maar net hoe de wind waait.quote:Op zaterdag 5 september 2015 21:47 schreef CklokC het volgende:
[..]
Dat is wel een aardig verschil dan
Moet je in de tegenovergestelde richting blazenquote:Op zondag 6 september 2015 10:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat die wind eens even snel gaat liggen
Ik kan niet meer met mobieltje erop, heeft te veel geheugen nodig met die gifjes, gelukkig werkt het oude kaartje nog..quote:Op maandag 7 september 2015 12:45 schreef Burner82 het volgende:
Heeft er al iemand geklaagd over de nieuwe lay-out van de site van het KNMI?
ik zou er absoluut geen problemen mee hebben als het nu 30+ graden zou zijn.quote:Op zondag 6 september 2015 19:00 schreef Dven het volgende:
8 uir en 25 graden. Aangenaam. Beter dan de hitte die echt niet meer bij deze tijd van het jaar past.
Mijn ex zit in Turkije momenteel.. daar was het rond 10 uur al 40 gradenquote:Op maandag 7 september 2015 16:28 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik zou er absoluut geen problemen mee hebben als het nu 30+ graden zou zijn.Sterker nog: ik mis die hitte
Beetje herfstachtig. De buren hebben de pech dat ze deze week voor een schilderklus hebben uitgekozen buiten.quote:
40 is misschien iets te inderdaadquote:Op maandag 7 september 2015 16:34 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Mijn ex zit in Turkije momenteel.. daar was het rond 10 uur al 40 gradenIs toch iets te
Ff gevraagd... 46 graden was de max-temp vandaag daar.... Dat is idd iets te.quote:Op maandag 7 september 2015 16:54 schreef Apotheose het volgende:
[..]
40 is misschien iets te inderdaad35 ofzo. prima
Dat gaat niet correct zijnquote:Op maandag 7 september 2015 16:34 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Mijn ex zit in Turkije momenteel.. daar was het rond 10 uur al 40 gradenIs toch iets te
Dan is instaweather heel erg off, weeronline geeft ook 41 graden aan...quote:
De hoogste temperaturen vandaag in Turkije ga je zo aan de kust van bodrum tot antalya vinden.. Absolute max zit op zo'n 41/42 graden. 46 graden zit er wel een beetje overquote:Op maandag 7 september 2015 17:30 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dan is instaweather heel erg off, weeronline geeft ook 41 graden aan...
Hij zit zo een 50 km van Bodrum vandaan, naar rechts. En dan is 42 graden de max misschien, maar dan zal het wel gevoelstemp zijn, met luchtvochtigheid etc.... Dan kan het wel.quote:Op maandag 7 september 2015 17:34 schreef Dven het volgende:
[..]
De hoogste temperaturen vandaag in Turkije ga je zo aan de kust van bodrum tot antalya vinden.. Absolute max zit op zo'n 41/42 graden. 46 graden zit er wel een beetje overGisteren was de hoogste temperatuur ook zo'n 41 graden, in geheel Turkije. En die gaan dezelfde koudeval krijgen als wij hier sinds gisteren/vandaag hebben, zij het in iets mindere mate uiteraard. Zeker aan de kust.
Dat is mogelijk ja. Maar de temperatuur waar we in de standaard over spreken is natuurlijk de daadwerkelijke temperatuurquote:Op maandag 7 september 2015 17:38 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hij zit zo een 50 km van Bodrum vandaan, naar rechts. En dan is 42 graden de max misschien, maar dan zal het wel gevoelstemp zijn, met luchtvochtigheid etc.... Dan kan het wel.
Hij komt morgen terug.. dus dan van 41/42 (echt temp dan) terug naar 18 in ehvquote:Op maandag 7 september 2015 17:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is mogelijk ja. Maar de temperatuur waar we in de standaard over spreken is natuurlijk de daadwerkelijke temperatuur
Allezins blij dat ik hier die temperaturen niet meer hebVandaag 25 graden geworden. Stond een klein briesje. Had zelfs kippenvel toen ik op het balkon een sigaretje ging roken
![]()
Vanaf woensdag weer 20+quote:Op maandag 7 september 2015 18:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Zin in komende week! Wordt het weer 23 graden! Hier in Limburg dan he.
twitter:severeweatherEU twitterde op maandag 07-09-2015 om 23:11:40Upcoming possible warm core system / medicane ("Mediterranean hurricane") predicted by various models on Thursday. http://t.co/m16AZVUpjF reageer retweet
Werkt niet?quote:Op maandag 7 september 2015 20:05 schreef INViCTuS het volgende:
Beetje regen in Zuid-Spanje, Almeria
https://video-fra3-1.xx.f(...)a438c675&oe=55EDF15A
https://video-fra3-1.xx.f(...)a202f085&oe=55EDFCF9
Vlissingen gaat winnenquote:Op maandag 7 september 2015 23:21 schreef Dagoduck het volgende:
Zonuren update 03-09 en 06-09:
1. Vlissingen 963 974 (+11)
2. Hoek van Holland 951 962 (+11)
3. Valkenburg 951 962 (+11)
4. Den Helder 946 958 (+12)
5. Wijk aan Zee 942 953 (+11)
Zie, Den Helder gaat een inhaalslag maken.
Wacht maar!quote:
In dit tempo staan jullie over 2 weken al op gelijke hoogte!quote:
Dat zie je niet vaak.quote:Op maandag 7 september 2015 23:14 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]twitter:severeweatherEU twitterde op maandag 07-09-2015 om 23:11:40Upcoming possible warm core system / medicane ("Mediterranean hurricane") predicted by various models on Thursday. http://t.co/m16AZVUpjF reageer retweet
Adriatische zee zo te zien?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |