abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 september 2015 @ 14:33:44 #1
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155815773
Een jongetje van amper twee jaar oud spoelde woensdagochtend aan op het strand van Bodrum. Hij is slechts een van de vele vluchtelingen die omkwamen tijdens hun barre tocht naar het Westen. De beelden van de jongen geven de vluchtelingencrisis een nieuw gezicht en wakkeren de asieldiscussie op sociale media nog heviger aan.

Na de overvolle boten en trucks heeft de vluchtelingencrisis woensdag opnieuw een gezicht gekregen, namelijk dat van een jongetje dat de barre tocht per boot naar het Westen niet overleefde. De jongen, waarschijnlijk van Syrische afkomst, zat op een van de twee boten die woensdagochtend probeerden voet aan Turkse wal te zetten. De boten kapseisden, waardoor minstens elf mensen het leven lieten. Vier andere vluchtelingen konden wel gered worden.

Discussie
Fotografen legden vast hoe het jongetje levenloos op het strand lag en vervolgens werd weggedragen door een Turkse marinier. Ook al is zijn identiteit tot nu toe onbekend, de hartverscheurende beelden laten maar weinig mensen koud en zorgen op sociale media voor veel discussie. ,,Beeld van verdronken 1,5 jaar oud jongetje op Turks strand. Doodsangst. Doodsstrijd. Syrische gezinnen op vlucht mogen bij mij", schrijft de Friese Amarins Spandaw. De Bodegravense Arnoud Proos voegt toe: ,,Alle vluchtelingen uit Syrië samengevoegd in één beeld van een verdronken, aangespoeld jongetje. Wat een ellende."

Sommige twitteraars vinden de beelden zo heftig, dat ze ze liever niet gezien zouden hebben. De Rotterdamse Joël laat weten: ,,Ik snap niet dat mensen bij een bericht over vluchtelingen een foto plaatsen van aangespoelde lichamen. Ik hoef dat niet te zien..."

Ook Rob Pietersen van Stichting Vluchteling geeft aan geschokt te zijn: ,,Wat een afgrijselijke foto. Ben er even stil van." Op de vraag wat nu het lot van deze mensen is, kan hij maar moeilijk antwoord geven. ,,Dit is aan de lokale autoriteiten. Identificeren zal vaak lastig zijn. Smokkelaars nemen vaak de papieren in. Ik vrees het ergste dus."

Patrouille
De beelden zijn ook een doorn in het oog van de Europese Unie, die juist een paar maanden geleden meer budget vrijmaakte voor het redden van vluchtelingen. Verschillende landen boden extra patrouilleschepen aan, nadat in april een schip met 800 mensen aan boord was vergaan. Onder de naam Operatie Triton, zoals de EU-missie heet, zijn dit jaar al ruim 200.000 vluchtelingen wel levend van boten gered.

Alle inspanningen ten spijt kwamen er dit jaar tot nu toe ruim 2000 migranten om bij een poging om via de Middellandse Zee Europa te bereiken. De algemeen directeur van de International Organization for Migration hoopt dan ook dat er snel een echte oplossing komt voor het probleem: ,,Het is onacceptabel dat mensen die in de 21ste eeuw moeten vluchten voor conflicten, vervolgingen, ellende en verval zulke vreselijke dingen moeten meemaken in hun thuisland, laat staan onderweg, en dan vervolgens sterven op de drempel van Europa."

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-nieuw-gezicht.dhtml

Beelden zeggen soms meer dan woorden. :{

:{
  vrijdag 4 september 2015 @ 14:34:05 #2
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155815784
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 14:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is dan jouw mening, volgens mij verandert dat pas als ze er een verblijfsvergunning hebben en er officieel verblijven.
Ambtenarenpraat.
  Admin vrijdag 4 september 2015 @ 14:34:34 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_155815804
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_155815953
quote:
Inderdaad het probleem van veel vluchtelingen, het is triest dat er internationaal zoveel mensen tussen wal en schip vallen omdat landen zo veel verschillende regels hanteren en bijv. Turkije nog niet aan de internationale regels als asielbestemming voldoet.
pi_155815957
quote:
Volgens zijn zus besloot de familie een gevaarlijke overtocht te maken, vanwege het slechte gebit van Abdullah. Zijn tanden zouden eruit zijn getrokken toen hij werd ontvoerd tijdens de aanval op Kobani van Islamitische Staat, zegt een Canadese journalist die met de zus van Abdullah sprak.
Oh gezellig.
Naturheilmittel
  Admin vrijdag 4 september 2015 @ 14:48:21 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_155816128
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-34142695 dus voor een stel klote implantaten verzuipt je hele gezin en vindt je zus het de schuld van de hele wereld.
Owkee.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_155816157
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 14:48 schreef yvonne het volgende:
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-34142695 dus voor een stel klote implantaten verzuipt je hele gezin en vindt je zus het de schuld van de hele wereld.
Owkee.
Het zal niet enkel voor die implantaten zijn he. Verder begrijpelijk dat de zus niet bepaald gelukkig is op dit moment.
Naturheilmittel
  vrijdag 4 september 2015 @ 14:50:47 #8
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155816187
Dood door schuld, lijkt me.
  Admin vrijdag 4 september 2015 @ 14:51:38 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_155816210
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 september 2015 14:41 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Oh gezellig.
in het BBC artikel gaat het over earlier this year. En ze wonen al 4 jaar in Istanbul.
het rammelt aan alle kanten. maar nu zijn er wel 12 dood, waarvan 8 kinderen en het is onze schuld.

Ben er wel.klaar mee verder.

Admin vrijdag 4 september 2015 @ 14:52:29 #10
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_155816230
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 14:49 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Het zal niet enkel voor die implantaten zijn he. Verder begrijpelijk dat de zus niet bepaald gelukkig is op dit moment.
lees nou eerst even op je gemak het hele artikel.

vrijdag 4 september 2015 @ 14:57:15 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155816330
Zijn de Turkse landsgrenzen met Griekenland en Bulgarije zo goed beveiligd dat ze over het water moesten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155816338
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 14:48 schreef yvonne het volgende:
Owkee.
Ik ben het deels met de zus eens, de huidige regels zijn gewoon erg krom en landen doen niets anders dan zoveel mogelijk de verantwoordelijkheid voor vluchtelingen bij een ander land leggen. Er is volgens mij te weinig oog voor de wanhopige positie van veel vluchtelingen. Als zaken slecht geregeld zijn gaan mensen domme dingen doen en natuurlijk zijn die mensen daar zelf verantwoordelijk voor maar bij mensen die echt in de problemen zitten kun je verwachten dat er dan ongelukken gebeuren. Als de verkeerswetten niet duidelijk zijn heeft dat ook ongelukken tot gevolg los van de verantwoordelijkheid van de chauffeurs.
  vrijdag 4 september 2015 @ 14:59:40 #13
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155816384
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 14:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ben het deels met de zus eens, de huidige regels zijn gewoon erg krom en landen doen niets anders dan zoveel mogelijk de verantwoordelijkheid voor vluchtelingen bij een ander land leggen. Er is volgens mij te weinig oog voor de wanhopige positie van veel vluchtelingen. Als zaken slecht geregeld zijn gaan mensen domme dingen doen en natuurlijk zijn die mensen daar zelf verantwoordelijk voor maar bij mensen die echt in de problemen zitten kun je verwachten dat er dan ongelukken gebeuren. Als de verkeerswetten niet duidelijk zijn heeft dat ook ongelukken tot gevolg los van de verantwoordelijkheid van de chauffeurs.
Het is dus tóch onze schuld!
pi_155816393
quote:
Maar dat kan toch bijna niet? Ik kan me niet voorstellen dat dit het hele verhaal is... :{
pi_155816396
"Verdronken jongetje geeft media krachtig middel om in te werken op de gevoelens en emoties van de burger"

Het is verschrikkelijk dat zo'n jochie zo aan zijn einde moet komen maar de mediacampagne eromheen vind ik vele malen walgelijker.
pi_155816420
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:00 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Maar dat kan toch bijna niet? Ik kan me niet voorstellen dat dit het hele verhaal is... :{
Elsevier probeert de achterban gerust te stellen.
  Admin vrijdag 4 september 2015 @ 15:02:10 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_155816431
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Elsevier probeert de achterban gerust te stellen.
Dan de BBC vast ook.

vrijdag 4 september 2015 @ 15:04:23 #18
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155816482
In werkelijkheid had deze familie ook gewoon op legale wijze kunnen proberen om zich in een ander land te vestigen. Maar dan was deze man altijd kapper gebleven. Hij nam echter de gok zich voor te doen als vluchteling, dat geeft betere carrièremogelijkheden.

Natuurlijk kunnen ze in Istanbul ook wel televisie kijken. Ze zien daar hoe in West-Europa de "vluchtelingen" als koningen worden onthaald. Een gratis Miele, misschien begon zijn vrouw daar ook om te zeuren. Een gratis woning, uitkering en een gegarandeerde verblijfsvergunning.

De smokkelaars zullen ongetwijfeld reclame maken voor het gouden paradijs van de EU. En de simpele zielen trappen erin.
  Admin vrijdag 4 september 2015 @ 15:04:27 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_155816485

pi_155816560
Knipseltje uit NRC Next van vanochtend:

Ik word eerlijk gezegd altijd een beetje misselijk (heel eufemistisch uitgedrukt) van al dat volk dat verdronken vluchtelingen probeert te plaatsen in de categorie 'eigen schuld, dikke bult'.
pi_155816690
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 14:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik weet niet wie je met ons bedoeld maar als jij betrokken bent bij die regels of op andere wijze bijdraagt aan de onveilige situatie die ontstaat door die regels dan is het antwoord ja. Je zou zelfs kunnen stellen dat de mensen die tegen de toetreding van Turkije tot de EU waren deels verantwoordelijk zijn, immers met die toetreding was de huidige situatie niet geweest als hij nu is. Dan was Turkije gewoon deel geweest van de EU en dus ook een veilige asielbestemming geweest. Het is triest dat de PVV zo tegen de toetreding van de EU was en nu loopt te klagen dat men vluchtelingen niet kan terugsturen naar Turkije, ze zijn daar zelf deels verantwoordelijk voor.
  vrijdag 4 september 2015 @ 15:14:50 #22
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155816717
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik weet niet wie je met ons bedoeld maar als jij betrokken bent bij die regels of op andere wijze bijdraagt aan de onveilige situatie die ontstaat door die regels dan is het antwoord ja. Je zou zelfs kunnen stellen dat de mensen die tegen de toetreding van Turkije tot de EU deels verantwoordelijk zijn, immers met die toetreding was de huidige situatie niet geweest als hij nu is. Dan was Turkije gewoon deel geweest van de EU en dus ook een veilige asielbestemming geweest. Het is triest dat de PVV zo tegen de toetreding van de EU was en nu loopt te klagen dat men vluchtelingen niet kan terugsturen naar Turkije, ze zijn daar zelf deels verantwoordelijk voor.
Barbertje moet hangen.
pi_155816726
@Jigzoz - Dat sowieso. Als je de beelden uit Aleppo e.d. ziet, zullen die mensen afschuwelijke dingen hebben gezien en meegemaakt. En misschien heeft pa iets doms gedaan, dat kan. Maar misschien dacht hij dat het een eitje zou zijn omdat het maar zo'n klein stukje is. Ik weet hoe ik ooit als kind naar een klein eilandje probeerde te zwemmen in een meertje. Het leek zo dichtbij, maar dat viel echt vies tegen.
pi_155816764
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:15 schreef Isegrim het volgende:
Ik weet hoe ik ooit als kind naar een klein eilandje probeerde te zwemmen in een meertje. Het leek zo dichtbij, maar dat viel echt vies tegen.
En daar heb je ouders voor als kind. Die wel op je letten en risico's goed kunnen inschatten.
pi_155816774
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:15 schreef Isegrim het volgende:
@Jigzoz - Dat sowieso. Als je de beelden uit Aleppo e.d. ziet, zullen die mensen afschuwelijke dingen hebben gezien en meegemaakt. En misschien heeft pa iets doms gedaan, dat kan. Maar misschien dacht hij dat het een eitje zou zijn omdat het maar zo'n klein stukje is. Ik weet hoe ik ooit als kind naar een klein eilandje probeerde te zwemmen in een meertje. Het leek zo dichtbij, maar dat viel echt vies tegen.
Die mensen verkopen heel bewust hun hele hebben en houden en zetten hun levens op het spel om daar weg te komen. Dat doen ze echt niet omdat ze wel benieuwd naar Duitsland zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2015 15:17:48 ]
pi_155817047
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die mensen verkopen heel bewust hun hele hebben en houden en zetten hun levens op het spel om daar weg te komen. Dat doen ze echt niet omdat ze wel benieuwd naar Duitsland zijn.
Ok Turkije kan ik nog in komen maar wat is er mis met Oostenrijk en Tjechie?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155817067
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:17 schreef Godtje het volgende:

[..]

En daar heb je ouders voor als kind. Die wel op je letten en risico's goed kunnen inschatten.
Dan ga je er vanuit dat pa de risico's goed wist in te schatten en désondanks zijn gezin in een bootje douwde.

Ik ga er vanuit dat pa de risico's níet goed wist in te schatten omdat hij ze anders niet genomen zou hebben.
pi_155817089
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:30 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga er vanuit dat pa de risico's níet goed wist in te schatten omdat hij ze anders niet genomen zou hebben.
Achteraf is dat natuurlijk heel makkelijk concluderen. Dat is wel zijn taak als opvoeder. Ook voor ma.
pi_155817109
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ok Turkije kan ik nog in komen maar wat is er mis met Oostenrijk en Tjechie?
Doel was Canada omdat daar familie woonde.

Wat betreft dat doorreizen in het algemeen: als je eenmaal Europa binnenkomt, dan kan ik me voorstellen dat ze dan het liefst een land opzoeken waar hun kansen het grootst zijn. Waarom dat Oostenrijk niet zou kunnen zijn? Geen idee.
pi_155817112
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:08 schreef Jigzoz het volgende:
Ik word eerlijk gezegd altijd een beetje misselijk (heel eufemistisch uitgedrukt) van al dat volk dat verdronken vluchtelingen probeert te plaatsen in de categorie 'eigen schuld, dikke bult'.
Precies, maar waarschijnlijk is het prettig om op die manier niet te hoeven nadenken wat er daadwerkerkelijk moet worden gedaan om deze ellende te voorkomen. Wel makkelijk natuurlijk om gewoon die schuldvraag onder eigen verantwoordelijkheid te schuiven.
pi_155817125
quote:

[..]

Dan ga je er vanuit dat pa de risico's goed wist in te schatten en désondanks zijn gezin in een bootje douwde.

Dit was de derde poging van het gezin volgens de Volkskrant dus je zou denken dat vader precies wist waar hij aan begon.
pi_155817152
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat betreft dat doorreizen in het algemeen: als je eenmaal Europa binnenkomt, dan kan ik me voorstellen dat ze dan het liefst een land opzoeken waar hun kansen het grootst zijn. Waarom dat Oostenrijk niet zou kunnen zijn? Geen idee.
Het doel was Canada maar Canada heeft het verzoek afgewezen en dat wist het gezin voor ze op dat bootje stapten..
pi_155817157
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat was de smoes uiteindelijk wilde men gewoon naar Duitsland of Zweden.

Overigens blijf ik mij afvragen waarom mensen de EU de schuld geven. Wat kan er nog meer gedaan worden? Zelfs met een hoge sterftekans blijft men komen.

Zijn ze aangekomen en gaat het niet naar hun zin dan gaan ze rellen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_155817158
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 14:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Zo wordt het wel door je strot geduwd. We moeten en zullen ons schuldig voelen.
pi_155817162
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:33 schreef Tem het volgende:

[..]

Precies, maar waarschijnlijk is het prettig om op die manier niet te hoeven nadenken wat er daadwerkerkelijk moet worden gedaan om deze ellende te voorkomen. Wel makkelijk natuurlijk om gewoon die schuldvraag onder eigen verantwoordelijkheid te schuiven.
Juist, dat is het. Vreemd genoeg proberen diezelfde mensen hun eigen verantwoordelijkheid nogal vaak af te schuiven.
  vrijdag 4 september 2015 @ 15:35:33 #36
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155817176
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als ze dat nog ff langer volhouden lopen ze t risico dat we t zat worden. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_155817200
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, maar zoals m'n vrouw net aan de telefoon gefrustreerd zei 'je bent toch een focking idioot als je je peuter zonder zwemvest in een rubberbootje een zee probeert over te duwen?'. Overmoedig worden omdat het anderen ook lukt, wanhopig omdat je structureel moet leunen op familie in Canada, pijn vanwege uitgetrokken tanden - ik kan het me nauwelijks voorstellen. Maar wat ik me wel kan voorstellen, is de verantwoordelijkheid voor je kinderen. En dan komt de foto van dat kindje weer voorbij en ik word er alleen maar misselijker van nu het verhaal achter z'n dood duidelijker wordt.

Ik blijf erbij dat we vluchtelingen niet bewust aan hun lot mogen overlaten, maar dit jongetje was al gered door de Turkse kustwacht en vader heeft 'm bewust tot aan drie keer keer geprobeerd in gevaar te brengen en de derde keer is dit het resultaat. Mooie pavlov reactie om het westen de schuld te geven van die zus. Maar die zit lekker droog in Canada.

quote:

[..]

Het is niet de eerste wensdenker die elk reëel risico overboord zet omdat ie per se iets wilt. Ik meet 'm maar af aan de Maslow piramide en daar zat ie veilig genoeg om dit niet te hoeven doen. Maargoed, ik kan het me dan ook nauwelijks voorstellen hoe het in zo'n situatie is, vanachter m'n computertje tussen het werk door terwijl opa en oma met m'n kinderen spelen...
pi_155817207
quote:

[..]

Ik zie dat absoluut niet zo.
  vrijdag 4 september 2015 @ 15:37:10 #39
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155817211
quote:

[..]

Nee dat hoeft niet alleen je gaat wel anders kijken als er een paar duizend vluchtelingen in Nederland arriveren en een beroep gaan doen op de goede gunsten van Nederland terwijl de rest van Europa incl USA en canada lachend toekijken langs de zijlijn en niets doen om te helpen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 15:39:11 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155817255
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:34 schreef lapiovra het volgende:

[..]

Het doel was Canada maar Canada heeft het verzoek afgewezen en dat wist het gezin voor ze op dat bootje stapten..
Er was toch helemaal geen aanvraag gedaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_155817323
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja daar verschillen de kranten nogal over..
De ene krant beweerd van wel de ander van niet maar welke krant spreekt nu de waarheid?
Ik weet het niet..
  vrijdag 4 september 2015 @ 15:49:05 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155817508
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:41 schreef lapiovra het volgende:

[..]

De ene krant beweerd van wel de ander van niet maar welke krant spreekt nu de waarheid?
Ik weet het niet..
In Newsweek de verklaring van de Canadese regering dat er geen asielaanvraag ontvangen is, in Elsevier de verklaring van de zus van de vader dat er geen aanvraag gedaan is....

En de BBC stelt dat ze eerst gezegd had dat de aanvraag afgewezen was, maar later toegegeven had dat er geen aanvraag ingediend was:
quote:
The aunt of Alan Kurdi earlier said his family's request for refugee status had been rejected, but later acknowledged it had never been submitted.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_155817523
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:36 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Nee, maar zoals m'n vrouw net aan de telefoon gefrustreerd zei 'je bent toch een focking idioot als je je peuter zonder zwemvest in een rubberbootje een zee probeert over te duwen?'. Overmoedig worden omdat het anderen ook lukt, wanhopig omdat je structureel moet leunen op familie in Canada, pijn vanwege uitgetrokken tanden - ik kan het me nauwelijks voorstellen. Maar wat ik me wel kan voorstellen, is de verantwoordelijkheid voor je kinderen. En dan komt de foto van dat kindje weer voorbij en ik word er alleen maar misselijker van nu het verhaal achter z'n dood duidelijker wordt.

Ik blijf erbij dat we vluchtelingen niet bewust aan hun lot mogen overlaten, maar dit jongetje was al gered door de Turkse kustwacht en vader heeft 'm bewust tot aan drie keer keer geprobeerd in gevaar te brengen en de derde keer is dit het resultaat. Mooie pavlov reactie om het westen de schuld te geven van die zus. Maar die zit lekker droog in Canada.

[..]

Het is niet de eerste wensdenker die elk reëel risico overboord zet omdat ie per se iets wilt. Ik meet 'm maar af aan de Maslow piramide en daar zat ie veilig genoeg om dit niet te hoeven doen. Maargoed, ik kan het me dan ook nauwelijks voorstellen hoe het in zo'n situatie is, vanachter m'n computertje tussen het werk door terwijl opa en oma met m'n kinderen spelen...
Mm, ik kan me iets voorstellen hoe het is adhv de verhalen van mijn vader in het laatste oorlogsjaar 44-45. Alleen ja, hij was toen wel 15,16 geen kind meer natuurlijk, maar wel on his own.
I´m back.
pi_155817526
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee dat hoeft niet alleen je gaat wel anders kijken als er een paar duizend vluchtelingen in Nederland arriveren en een beroep gaan doen op de goede gunsten van Nederland terwijl de rest van Europa incl USA en canada lachend toekijken langs de zijlijn en niets doen om te helpen.
Hoeveel Mexicanen hadden wij ook al weer opgenomen? ;) Geografisch heeft iedereen recht op z'n eigen problemen, blijkbaar.

Overigens ziet de VS uiteraard meer in het verslaan van IS, alleen gaan ze dat anno 2015 niet in hun uppie doen. Onder andere daar en in noord- en centraal Afrika is wel de toestroom van vluchtelingen ontstaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mm, ik kan me iets voorstellen hoe het is adhv de verhalen van mijn vader in het laatste oorlogsjaar 44-45. Alleen ja, hij was toen wel 15,16 geen kind meer natuurlijk, maar wel on his own.
Ja, oorlog 'snap' ik. Maar in Turkije speelde dat niet meer.
pi_155817587
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:41 schreef lapiovra het volgende:

[..]

Ik weet het niet..
Volgens mij is de media hierin wel éénsgezind, een oom van het jongetje had wel een aanvraag ingediend, maar die is afgekeurd omdat deze niet volledig was ingevuld. Deze familie staat helemaal los van die aanvraag natuurlijk.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  vrijdag 4 september 2015 @ 15:52:33 #46
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155817597
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er is een aanvraag gedaan door de familie en Fin Donnely, een lid van het Candese parlament. Hij heeft PERSOONLIJK een brief overhandigd aan de verantwoordelijke minister. Er is NIETS aan gedaan. Canada interesseert het geen reet.
  vrijdag 4 september 2015 @ 15:55:50 #47
78780 deedeetee
pi_155817686
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Er is een aanvraag gedaan door de familie en Fin Donnely, een lid van het Candese parlament. Hij heeft PERSOONLIJK een brief overhandigd aan de verantwoordelijke minister. Er is NIETS aan gedaan. Canada interesseert het geen reet.
Tsja er worden vast wel meer aanvragen gedaan. Het loopt overal waar het aantrekkelijk toeven is storm. :@
pi_155817738
quote:

[..]

Nederland ook niet. Mensen helpen is totaal uit de tijd.

Vandaar: doe maar libertarisme. Niet omdat dat me zoveel beter lijkt, maar misschien gaan mensen dan weer eens inzien dat er helemaal alleen voor staan toch niet altijd zo fantastisch is.
  vrijdag 4 september 2015 @ 15:58:54 #49
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155817764
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Tsja er worden vast wel meer aanvragen gedaan. Het loopt overal waar het aantrekkelijk toeven is storm. :@
Daar gaat het niet om.
Men NEGEERT totaal de problematiek.
Zoals ik al eerder verklaarde: al drop je hier een miljoen mensen, je merkt er niets van zoo groot is dit land. Canada heeft slecht 2300 mensen opgenomen en de rest word gewoon genegeerd omdat Canada in een recessie zit en zij geen onaantrekkelijke onrendabele mensen wenst.
Je moet hoog opgeleid, gezond en vermogend zijn wil je hier komen.
De rest is niet aantrekkelijk. Dus Europa mag het oplossen.
pi_155817797
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:58 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om.
Zoals ik al eerder verklaarde: al drop je hier een miljoen mensen, je merkt er niets van zoo groot is dit land. Canada heeft slecht 2300 mensen opgenomen en de rest word gewoon genegeerd omdat Canada in een recessie zit en zij geen onaantrekkelijke onrendabele mensen wenst.
Europa kan het ook oplossen, maar wil niet. Ligt electoraal een beetje te lastig.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:00:03 #51
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155817798
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nederland ook niet. Mensen helpen is totaal uit de tijd.

Vandaar: doe maar libertarisme. Niet omdat dat me zoveel beter lijkt, maar misschien gaan mensen dan weer eens inzien dat er helemaal alleen voor staan toch niet altijd zo fantastisch is.
Ja de "bondgenoten" die nederland zo innig omarmt (USA/CANADA) zijn hier meester in.
Schop rotzooi in de wereld en laat de ellend ddor de EU oplossen. ^O^
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:00:05 #52
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_155817800
quote:

[..]

Voor Canada is het helemaal een ''ver van mijn bed show''...
Wij kunnen ons er wel allemaal druk om maken, maar wat kunnen we er aan doen? We kunnen allemaal gaan roeptoeteren dat we het erg vinden wat er nu gaande is of gaan schreeuwen dat de grenzen dicht moeten , alle Marokkanen terug naar Istanboel ( :') ) enz. Maar het haalt toch geen reet uit.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:01:18 #53
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155817828
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Europa kan het ook oplossen, maar wil niet. Ligt electoraal een beetje te lastig.
Even 4 miljoen mensen opnemen?
En wie gaan het oplossen? Duitsland, nederland en de noordelijke landen. De rest wentelt het probleem af.
Overigens: dit is niet oplossen van een probleem maar een kleine pleister op een gapende wond.
pi_155817833
quote:
Hij wilde dus de economische vluchteling gaan proberen uit te hangen, gedroeg zich onverantwoord en heeft dus z'n hele gezin vermoord.

Waarvan akte.
Sterven aan ondervoeding is beter wilde je zeggen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:02:05 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155817850
quote:

[..]

Nee, er is een aanvraag gedaan voor een andere broer van die zus in Canada, en er is een brief overhandigd waarin om hulp gevraagd wordt voor het gezin van het jongetje dat nu omgekomen is.

Die zus was nog helemaal niet begonnen met het officieel sponsoren of aanvragen van asiel voor dit gezin.

http://news.nationalpost.(...)-refugee-application
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:02:12 #56
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155817851
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:00 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Voor Canada is het helemaal een ''ver van mijn bed show''...
Wij kunnen ons er wel allemaal druk om maken, maar wat kunnen we er aan doen? We kunnen allemaal gaan roeptoeteren dat we het erg vinden wat er nu gaande is of gaan schreeuwen dat de grenzen dicht moeten , alle Marokkanen terug naar Istanboel ( :') ) enz. Maar het haalt toch geen reet uit.
Ver van mijn bed show? Behalve als er gebombardeerd moet worden, dan staan ze "fier" naast de USA. Niks ver van mijn bed show.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:03:23 #57
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_155817886
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:02 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ver van mijn bed show? Behalve als er gebombardeerd moet worden, dan staan ze "fier" naast de USA. Niks ver van mijn bed show.
Canada is dan ook een bondgenoot van de US of A
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:03:26 #58
78780 deedeetee
pi_155817887
quote:

[..]

Daar gaat het niet om.
Zou ik ook wel willen doen. Denk je dat het andersom beter zou gaan ?

Er zijn is zoveel ellende in de wereld. Als ik kon kiezen ging ik eerder voor het helpen van b.v. de kindhoertjes in India. Dit is te recht door de bocht ik weet het maar dus grof gezegd : Ze liggen maar te zeiken over hun geloof en hun cultuur en maken oorlog en dan mogen wij ze redden ? Ik ben er voor om mensen te helpen maar zou liever zelf willen kiezen wie ik help. Ik ben er niet blij mee dat men gaat eisen.
pi_155817925
quote:

[..]

Daar gaat het niet om.
Je wil zeggen dat er een gedachte zit achter de opvang van vluchtelingen in plaats van gewoonweg de poorten open te zetten en "KOM MAAR ALLEMAAL LEKKER HIERHEEN" te roepen? Daar zou de EU nog wat van kunnen leren.
pi_155817959
quote:

[..]

Ach, tijdens WOII hebben Canada en Australië behoorlijk wat allochtonen opgevangen.

Inmiddels is dat anders, want er zijn grenzen. Als je de keuze hebt om niet iedereen toe te laten moet je dat gebruiken. Feit blijft dat 6 miljard mensen in bittere armoede leven en 1 miljard het net wat beter heeft.
Naturheilmittel
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:06:36 #61
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155817984
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, er is een aanvraag gedaan voor een andere broer van die zus in Canada, en er is een brief overhandigd waarin om hulp gevraagd wordt voor het gezin van het jongetje dat nu omgekomen is.

Die zus was nog helemaal niet begonnen met het officieel sponsoren of aanvragen van asiel voor dit gezin.

http://news.nationalpost.(...)-refugee-application
Je hoeft mij niets te vertellen wat er gebeurt is. Ik woon in Canada en het is nu hot news.

When Tima Kurdi tried to sponsor her brother Mohammed Kurdi and his family to come to Canada as refugees, she found herself mired in a Catch-22 of red tape and bureaucratize.

In a pleading letter obtained by the Star dated March 17, Kurdi begged Minister of Citizenship and Immigration Chris Alexander to allow them (and not her other brother Abdullah, the father of the two drowned Syrian boys) to come to Canada as refugees.

The letter was delivered by NDP MP Fin Donnelly.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:07:59 #62
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155818019
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat er een gedachte zit achter de opvang van vluchtelingen in plaats van gewoonweg de poorten open te zetten en "KOM MAAR ALLEMAAL LEKKER HIERHEEN" te roepen? Daar zou de EU nog wat van kunnen leren.
Dus jij bent een voorstander er van om alle poorten te sluiten en de rest te laten barsten?
pi_155818037
quote:

[..]

Daar gaat het niet om.
Voor Canada en bijvoorbeeld Australie is dit niets nieuws. De VS is voor mensen die het legaal proberen (zelfs als je uit west europa komt) net zo lastig, alleen vergaten ze de grenzen met Mexico een beetje beter in de gaten te houden en nu woont Mexico in de tuin van de VS.

Maargoed, migratie van mensen is van alle tijden en nu half Afrika én het midden Oosten in de brand staat is de EU nog de enige schijnbaar prettige plek. De echt arme mensen crepeerden in oorlogsgebieden creperen nu in kampen, als je het net wat beter had kun je tenminste nog een rubberboot betalen blijkbaar.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:08:46 #64
78780 deedeetee
pi_155818050
Ik weet t niet hoor, al die commotie om 1 kind. Er zijn veel meer kinderen verdronken. Laten ze daar wat aan doen om meer dode kindjes te voorkomen ipv zich druk te maken over 1 gezin dat helaas een domme keus maakte.
pi_155818080
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:07 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dus jij bent een voorstander er van om alle poorten te sluiten en de rest te laten barsten?
Nee, ik ben voorstander van een aanpak met een plan.
pi_155818084
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:08 schreef deedeetee het volgende:
Ik weet t niet hoor, al die commotie om 1 kind. Er zijn veel meer kinderen verdronken. Laten ze daar wat aan doen om meer dode kindjes te voorkomen ipv zich druk te maken over 1 gezin dat helaas een domme keus maakte.
^ mee eens.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:10:10 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155818085
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je hoeft mij niets te vertellen wat er gebeurt is. Ik woon in Canada en het is nu hot news.

When Tima Kurdi tried to sponsor her brother Mohammed Kurdi and his family to come to Canada as refugees, she found herself mired in a Catch-22 of red tape and bureaucratize.

In a pleading letter obtained by the Star dated March 17, Kurdi begged Minister of Citizenship and Immigration Chris Alexander to allow them (and not her other brother Abdullah, the father of the two drowned Syrian boys) to come to Canada as refugees.

The letter was delivered by NDP MP Fin Donnelly.

Okay, je zegt dus zelf ook dat er voor dit gezin helemaal niets aangevraagd was?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:10:34 #68
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155818096
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:05 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Ach, tijdens WOII hebben Canada en Australië behoorlijk wat allochtonen opgevangen.

Inmiddels is dat anders, want er zijn grenzen. Als je de keuze hebt om niet iedereen toe te laten moet je dat gebruiken. Feit blijft dat 6 miljard mensen in bittere armoede leven en 1 miljard het net wat beter heeft.
Je begrijpt het niet helemaal.
Je kan in de wereld wel overal oorlog schoppen en fier brullen dat e het beste land ter wereld bent maar als je ondertussen de shit door je "bondgenoten" laat oplossen dan ben je geen knip voor de neus waard.
Of je moet natuurlijk je grnezen willen sluiten en iedereen je moord laten stikken.
Dat kan ook.
Maar dan zou ik je aanraden om de volgende keer op de PVV te stemmen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:11:00 #69
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155818107
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, ik ben voorstander van een aanpak met een plan.
En dat is?
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:11:53 #70
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155818127
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Okay, je zegt dus zelf ook dat er voor dit gezin helemaal niets aangevraagd was?
Aangevraagd en doodgezwegen.
Kun je nu lezen of....????
pi_155818137
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:11 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Jij niet blijkbaar.
pi_155818147
quote:

[..]

En dat is?
Een duidelijk beleid...

Zoals het nu gaat is toch belachelijk?

Aan de ene kant moeten we de mensen dus opvangen die er al zijn, aan de andere kant zorgen dat de stroom met vluchtelingen stopt.
Maar elk beleid is wat mij betreft prima, als er maar een beleid komt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155818161
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:08 schreef deedeetee het volgende:
Je kunt alleen die andere kinderen helpen als er moet spoed iets wordt gedaan aan de bureaucratische idioterie die een oplossing in de weg staat. Het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat Canada de toegang weigert terwijl daar familie is die voor die mensen wil zorgen en ze dus opvang moeten zoeken in een ander land waar ze niet willen zijn en waar niemand ze helpt.

Als men meer naar de belangen van die mensen zou kijken in plaats van kortzichtig naar alleen de belangen van het eigen land dan schieten we wat op en kunnen we deze drama's beter voorkomen.
pi_155818181
quote:

[..]

En dat is?
Het asielsysteem op de schop gooien. Alleen nog in de regio opvangen, en dat financieel steunen.

Asiel wordt afgeschaft; alleen mensen die iets te bieden hebben (kennis, kunde) mogen een afspraak maken. Dat doen wij ook als we naar landen als de VS, Japan of Australie willen, waarom zou dat voor andere mensen niet hoeven gelden?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_155818189
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:10 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet helemaal.
Je kan in de wereld wel overal oorlog schoppen en fier brullen dat e het beste land ter wereld bent maar als je ondertussen de shit door je "bondgenoten" laat oplossen dan ben je geen knip voor de neus waard.
Of je moet natuurlijk je grnezen willen sluiten en iedereen je moord laten stikken.
Dat kan ook.
Maar dan zou ik je aanraden om de volgende keer op de PVV te stemmen.
We hebben het over Canada? Die overal oorlog schopt?

Verder hebben Europese landen net zo hard meegedaan aan het verwijderen van Kadaffi en dus opengooien van de irreguliere migratieroutes.
Naturheilmittel
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:14:18 #76
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155818193
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Jij niet blijkbaar.
Leg eens uit.?
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:16:09 #77
78780 deedeetee
pi_155818238
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je kunt alleen die andere kinderen helpen als er moet spoed iets wordt gedaan aan de bureaucratische idioterie die een oplossing in de weg staat. Het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat Canada de toegang weigert terwijl daar familie is die voor die mensen wil zorgen en ze dus opvang moeten zoeken in een ander land waar ze niet willen zijn en waar niemand ze helpt.

Als men meer naar de belangen van die mensen zou kijken in plaats van kortzichtig naar alleen de belangen van het eigen land dan schieten we wat op en kunnen we deze drama's beter voorkomen.
Ik ben het met de user die onder je post wel eens. De mensen moeten gewoon in de eigen regio blijven en de hulp daar moet veel beter worden.
pi_155818253
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:14 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Leg eens uit.?
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:17:24 #79
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155818262
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:14 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

We hebben het over Canada? Die overal oorlog schopt?

Verder hebben Europese landen net zo hard meegedaan aan het verwijderen van Kadaffi en dus opengooien van de irreguliere migratieroutes.
Aha zeer juist!!!
Dus we zullen ons eens moeten realiseren dat we niet ongelimiteerd kunnen rotzooi schoppen, als een schaap achter de America's moeten aanlopen en we kunnen absoluut niet vertrouwen op de rest van onze "bondgenoten" in de EU.

West Europa is gewoon de lul want wat er ook gebeurt het komt op jullie nek. En of dat nu vluchtelingen zijn of dat je je portemonee moet opentrekken voor een zooitje ruk in Griekenland: alles trekt aan het rijke west europa.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:18:56 #80
78780 deedeetee
pi_155818297
Canada is volgens mij altijd selectief te werk gegaan met wie ze binnen laten. Mijn zus woont daar al sinds de jaren '70 met veel plezier.
Ik vind dat een land gewoon zelf mag beslissen of mensen uit verwegistan binnen laten die niks toevoegen en wellicht problemen gaan geven/maken.
pi_155818320
Hoe dan ook: met 60 miljoen mensen die op de vlucht zijn moet er echt een structurele oplossing komen. Allemaal toelaten gaat echt niet, maar wat moeten we dan?

Volgens mij ontkomen we er niet aan om in NAVO-verband bepaalde delen van oorlogsgebieden te koloniseren en daar vluchtelingen op te vangen. Bouw een lokale economie op en wie weet kunnen dergelijke gebieden ooit zelfs zelfonderhoudend worden.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:20:14 #82
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155818328
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

The letter was delivered by NDP MP Fin Donnelly. <----- Een parlements lid die PERSOONLIJK de brief overhandigde!! Wat wil je nog meer????
pi_155818330
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik ben het met de user die onder je post wel eens. De mensen moeten gewoon in de eigen regio blijven en de hulp daar moet veel beter worden.
Ik heb totaal geen vertrouwen in hulp in de regio. Dat is gewoon op lange termijn niet te doen. Noodopvang in de regio en dan zo snel mogelijk vervoeren naar opvang elders is volgens mij de enige juiste oplossing. Bij elk conflict heb je immers een nieuwe regio en steeds zul je weer faciliteiten moeten aanleggen. Bij 4 miljoen vluchtelingen praat je dan over volledige steden die als het weer veilig is grotendeels onbevolkt zullen achterblijven. Je hebt dus enorme kosten qua aanleg en je zult al het materiaal er naar toe moeten brengen. Het lijkt mij gewoon onmogelijk.
pi_155818355
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb totaal geen vertrouwen in hulp in de regio. Dat is gewoon op lange termijn niet te doen. Noodopvang in de regio en dan zo snel mogelijk vervoeren naar opvang elders is volgens mij de enige juiste oplossing. Bij elk conflict heb je immers een nieuwe regio en steeds zul je weer faciliteiten moeten aanleggen. Bij 4 miljoen vluchtelingen praat je dan over volledige steden die als het weer veilig is grotendeels onbevolkt zullen achterblijven. Je hebt dus enorme kosten qua aanleg en je zult al het materiaal er naar toe moeten brengen. Het lijkt mij gewoon onmogelijk.
Die kosten maak je ongeacht locatie.
pi_155818358
quote:

[..]

Europa heeft een totale bevolking van 500 miljoen. Hoe gaan we ooit 60 miljoen mensen opvangen?
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:21:26 #86
28033 Pek
je moet wat
pi_155818360
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat zal niet gebeuren:
quote:
De Gulf Corporation Council, het overkoepelende orgaan van de Golfstaten, weigert het VN-vluchtelingenverdrag uit 1951 te ondertekenen. Anders dan bijvoorbeeld de landen van de Europese Unie (EU) erkennen de Golfstaten de internationale vluchtelingenstatus met bijhorende verplichtingen dus niet.
Bron
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_155818375
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

The letter was delivered by NDP MP Fin Donnelly. <----- Een parlements lid die PERSOONLIJK de brief overhandigde!! Wat wil je nog meer????
Je leest dus echt niet, ik heb het zelfs dik gemaakt voor je. :')
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:22:12 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155818383
quote:

[..]

Aangevraagd voor haar broer Mohammed en zijn gezin, niet voor Abdullah (en zijn gezin) die de vader van het verdronken jongentje is....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_155818391
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:21 schreef Pek het volgende:

[..]

Dat zal niet gebeuren:

[..]

Bron
Ik ooit eens ergens opgevangen dat er in praktijk eigenlijk geen landen zijn die dat verdrag nog wél naleven.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:22:39 #90
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155818400
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:18 schreef deedeetee het volgende:
Canada is volgens mij altijd selectief te werk gegaan met wie ze binnen laten. Mijn zus woont daar al sinds de jaren '70 met veel plezier.
Ik vind dat een land gewoon zelf mag beslissen of mensen uit verwegistan binnen laten die niks toevoegen en wellicht problemen gaan geven/maken.
Ja het lijkt hier wel een beetje op nazi duitsland. Alleen gezonde, hoogopgeleide mensen komen erin met wat geld. Anderen zijn kansloos. :Y
Maar goed dat is weer wat anders.
Ik weet niet waar jke zus woont maar in Saskatchewan kunnen ze nog wel een paar 100.000 mensen gebruiken, geen probleem. En plaats zat.
pi_155818415
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:13 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het asielsysteem op de schop gooien. Alleen nog in de regio opvangen, en dat financieel steunen.

Asiel wordt afgeschaft; alleen mensen die iets te bieden hebben (kennis, kunde) mogen een afspraak maken. Dat doen wij ook als we naar landen als de VS, Japan of Australie willen, waarom zou dat voor andere mensen niet hoeven gelden?
Ik ben hier in zekere zin wel voor - al kan dat alleen als de plek waar iemand vandaan komt in ieder geval enige vorm van veiligheid e.d. kent. En je raadt het al - zo is het asielsysteem ooit ook bedacht, als je opgejaagd wordt dan kun je voor hulp aankloppen en ben je veilig tot je thuissituatie verbeterd is (heel socialistisch). Maar als die dan beter is willen mensen vaak niet meer terug - voor mij is het dan (heel liberaal) logisch om te kijken wat iemand toevoegt. Nog altijd een uitkering en geen vooruitzicht? Dan houd het op, het is thuis weer veilig, tot ziens! Voeg je wat toe en participeer je? Punten-spaar-systeem en je mag blijven - met diverse verlengopties.

Die zachtzoetige halfbakken uitzonderingsonzin die heerst zorgt voor veel meer ellende dan het ooit oplost. Als je weet dat je iets moet doen om te mogen blijven kun je daar namelijk voor gaan - nu worden Afrikanen geworven met het vooruitzicht op oneindig lang gratis geld door de ondernemende mensensmokkelaar.
pi_155818428
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:18 schreef deedeetee het volgende:
Dan moet je consequent zijn en de eigen mensen die onrendabel zijn ook het land uit flikkeren. Lekker gezellig sociaaldarwinistje spelen over de ruggen van de verworpenen der aarde.
I´m back.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:23:48 #93
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155818434
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die regio is bijvoorbeeld Turkije maar die schoppen de komplete stroom vluchtelingen over de grens zonder ze tegen te houden.
Hupla, dat is Europa's probleem denken ze dan.
pi_155818445
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:22 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja het lijkt hier wel een beetje op nazi duitsland. Alleen gezonde, hoogopgeleide mensen komen erin met wat geld. Anderen zijn kansloos. :Y

Maar laten we dan consequent zijn en echt álle kansarmen de tyfus laten krijgen. Scheelt een hoop belastinggeld. Arbeidsongeschikt? Flikker maar op naar het buitenland.
pi_155818467
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja maar als je de vluchtelingen opvangt in de nabijheid van bestaande infrastructuur hoef je het niet steeds opnieuw aan te leggen omdat de faciliteiten opnieuw gebruikt kunnen worden bij de volgende crisis. Daarnaast kun je bestaande faciliteiten als scholen en ziekenhuizen ook inzetten als daar nog overcapaciteit is.

4 miljoen vluchtelingen op 500 miljoen Europeanen kun je veel beter toevoegen aan bestaande faciliteiten dan 4 miljoen mensen in een erg kleine regio. Als je wereldwijd betere afspraken hebt wordt de verhouding nog gunstiger.
pi_155818474
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Die regio is bijvoorbeeld Turkije maar die schoppen de komplete stroom vluchtelingen over de grens zonder ze tegen te houden.
Hupla, dat is Europa's probleem denken ze dan.
Dit is echt onzin. Enig idee hoeveel vluchtelingen Turkije herbergt momenteel? Miljoenen! Die ruim 100.000 die (vooral uit Afrika) Europa bereikt stelt niet bijster veel voor...
pi_155818488
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Europa heeft een totale bevolking van 500 miljoen. Hoe gaan we ooit 60 miljoen mensen opvangen?
Dat gaat dus niet.
Daarom is het zo belangrijk dat het land zelf weer bewoonbaar wordt. Mensen moeten kunnen terugkeren naar hun thuisland.
Maar de stroom die nu gaande is, daar moet gewoon een beleid voor komen. Laten we ze wel toe of niet. Wat doen we met de mensen die er al zijn, wat doen we met de bootjes die de oversteek wagen. Enz enz...
Maar het hopeloos toekijken wat er nu gebeurd en een soort dweilen met de kraan open, dit helpt helemaal niemand.

Bovendien door wat er nu gebeurd, er is totaal geen toezicht welke mensen er in europa aankomen en vestigen, het kan wel eens heel naar uitpakken zo.

Er moet iets gebeuren, dat staat voorop. Alle mensen toelaten, geen optie. Maar duidelijkheid en goede veilige opvang, dat is waar behoefte aan is en daar moeten we met zn allen ook gewoon voor zorgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:26:09 #98
78780 deedeetee
pi_155818495
quote:

[..]

Container woningen bouwen ? Ik zie het probleem niet zo ernstig en wonen daar al heel veel in kampen en zo. Verbeter die gewoon, help de steden in die regio om ook te groeien. Wie zegt dat die mensen terug moeten ? Als je daar een redelijkleven krijgen is dat toch ook prima ?
En mss is dan tijd dat die mensen eens leren in vrede met elkaar te leven ?
Haal te veel moslims hier binnen en je krijgt hier ook narigheid. In bijna alle moslimlanden is er rotzooi. Hoe zou dat komen denk je ? :') Kan zijn dat jij er een boel binnen onze grenzen wilt halen maar ik zie ze liever dáár dan hier. Sorry hoor maar het is hun feestje.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:26:09 #99
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155818496
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Aangevraagd voor haar broer Mohammed en zijn gezin, niet voor Abdullah (en zijn gezin) die de vader van het verdronken jongentje is....
Oh ik zie het nu.
Excusus mijn fout!
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:26:57 #100
78780 deedeetee
pi_155818522
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:21 schreef Pek het volgende:

[..]

Dat zal niet gebeuren:

[..]

Bron
En daar moeten wij dan voor op draaien ?
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:28:26 #101
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155818556
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:26 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Container woningen bouwen ? Ik zie het probleem niet zo ernstig en wonen daar al heel veel in kampen en zo. Verbeter die gewoon, help de steden in die regio om ook te groeien. Wie zegt dat die mensen terug moeten ? Als je daar een redelijkleven krijgen is dat toch ook prima ?
En mss is dan tijd dat die mensen eens leren in vrede met elkaar te leven ?
Haal te veel moslims hier binnen en je krijgt hier ook narigheid. In bijna alle moslimlanden is er rotzooi. Hoe zou dat komen denk je ? :') Kan zijn dat jij er een boel binnen onze grenzen wilt halen maar ik zie ze liever dáár dan hier. Sorry hoor maar het is hun feestje.
Misschien handiger om minder snel wapens aan radicale mafketels te leveren in de toekomst?
Syrie was geen hemel op aarde maar zo als het er nu aan toe is lusten de honden geen brood van.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:28:34 #102
78780 deedeetee
pi_155818557
quote:

[..]

Ik weet niet waar jke zus woont maar in Saskatchewan kunnen ze nog wel een paar 100.000 mensen gebruiken, geen probleem. En plaats zat.
Edmonton en ja er is plaats zat. Het is er fijn wonen en dat willen ze gewoon zo houden. :D
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:28:59 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155818566
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oh ik zie het nu.
Excusus mijn fout!
Conclusie: er is dus nooit asiel voor dit gezin aangevraagd.... en ook op andere wijze is hun nood niet bij de Canadese politiek onder de aandacht gebracht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_155818575
quote:

[..]

Duitsland staat er juist om bekent dat het miljoenen mensen in zijn grondgebied opnam.

oh wacht....
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_155818600
quote:
en wonen daar al heel veel in kampen en zo.
Ja en het blijkt dus ook dat dat voor veel mensen reden is daar niet te blijven waardoor we nu die vluchtelingen stromen hebben. Ik zie de huidige situatie in elk geval niet als geweldige oplossing.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:31:09 #106
78780 deedeetee
pi_155818645
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan moet je consequent zijn en de eigen mensen die onrendabel zijn ook het land uit flikkeren. Lekker gezellig sociaaldarwinistje spelen over de ruggen van de verworpenen der aarde.
Onzin het 1 heeft niks met het ander te maken. :{w Je zorgt wel voor wie er al woont maar bent niet verplicht om meer zorgenkinderen binnen te halen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:32:14 #107
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155818675
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Conclusie: er is dus nooit asiel voor dit gezin aangevraagd.... en ook op andere wijze is hun nood niet bij de Canadese politiek onder de aandacht gebracht.
Het feit is dat Canada zich heeft verplicht om 10.000 mensen op te vangen en dat gewoon niet doet!
Die aanvraag is genegeerd omdat de aanvraag "niet compleet was".

Ja die zinnen ken ik maar al te goed hier....
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:32:53 #108
78780 deedeetee
pi_155818693
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Misschien handiger om minder snel wapens aan radicale mafketels te leveren in de toekomst?
Syrie was geen hemel op aarde maar zo als het er nu aan toe is lusten de honden geen brood van.
Dat ben ik helemaal met je eens. :Y
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:33:03 #109
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155818697
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Edmonton en ja er is plaats zat. Het is er fijn wonen en dat willen ze gewoon zo houden. :D
Dus jij beweert dat het minder fijn gaat worden als er bijvoorbeeld 1000 syrische vluchtelingen rondom deze stad zouden gehuisvest worden?
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:33:52 #110
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155818714
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. :Y
En wie hebben dat vuurtje aangewakkerd? roffel roffel........
pi_155818771
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Onzin het 1 heeft niks met het ander te maken. :{w Je zorgt wel voor wie er al woont maar bent niet verplicht om meer zorgenkinderen binnen te halen.
Je moet vluchtelingen opvangen, niet degenen die jij denkt te kunnen gebruiken en om de rest weer terug in het water te gooien. Bovendien onttrek je hoogopgeleide mensen aan een bevolking die hen, nadat de oorlog over is, heel hard nodig heeft.
Dat ze bij vrijwillige emigratie een zekere selectie hanteren op wie ze toelaten, is heel wat anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 04-09-2015 16:51:01 ]
I´m back.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:36:55 #112
78780 deedeetee
pi_155818792
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dus jij beweert dat het minder fijn gaat worden als er bijvoorbeeld 1000 syrische vluchtelingen rondom deze stad zouden gehuisvest worden?
Ik zou er geen last van hebben en mijn zus ook niet. Die stad is erg groot.... Maar Canada heeft er gewoon geen zin in. Die voeren een strikt beleid.
Ik heb eerlijk gezegd nogal last van een vooroordeel tegen moslims. ik geef iedereen gelijk die ze niet binnen wil halen. Als het nu om andere mensen ging zou ik er wellicht anders over denken.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:39:23 #113
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155818857
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik zou er geen last van hebben en mijn zus ook niet. Die stad is erg groot.... Maar Canada heeft er gewoon geen zin in. Die voeren een strikt beleid.
Ik heb eerlijk gezegd nogal last van een vooroordeel tegen moslims. ik geef iedereen gelijk die ze niet binnen wil halen. Als het nu om andere mensen ging zou ik er wellicht anders over denken.
Nou laat ik je dit vertellen dat ik in vele gevallen liever moslims om mij heen zie hier dan Canadezen.
Die eerste groep is in vele gevallen heel wat beschaafder en beter opgeleid dan de Canadezen.
  FOK!fotograaf vrijdag 4 september 2015 @ 16:40:53 #114
13368 NiGeLaToR
pi_155818903
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat hebben Moslims onderling al, dus dat niet-Moslims dat ook lastig vinden is niet raar. Het past alleen niet in het jaren 70' socialistische plaatje wat in veel westerse landen nog heerst. Allemaal opvangen, dan pamperen, dan nog 'n jaar of 5 nadenken of ze wel of niet mogen blijven en daarna raar vinden dat er rellen ontstaan. Wees dan duidelijk, al ver voor iemand de moed verzamelt om de reis naar de EU aan te vangen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:39 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou laat ik je dit vertellen dat ik in vele gevallen liever moslims om mij heen zie hier dan Canadezen.
Die eerste groep is in vele gevallen heel wat beschaafder en beter opgeleid dan de Canadezen.
In west europa ondervinden velen dat net iets anders, helaas.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:42:18 #115
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155818937
De kloof tussen de politici en het volk is nog nooit groter geweest.

Het volk is de contante immigratie gewoon spuugzat. Er is altijd wel ergens een oorlog en dus een excuus om ons land maar vol te laden met buitenlanders.

De politiek daarentegen probeert juist zoveel mogelijk migranten hierheen te lokken. Op Radio 1 is een continue reclame-uitzending bezig (al een paar uur minstens) met maar één doel: Nederland moet zoveel mogelijk migranten opnemen, er wordt gesproken over miljoenen.

Onder andere Jaap de Hoop Scheffer en Frans Timmermans zijn aan het woord geweest.
pi_155819021
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:13 schreef Wespensteek het volgende:

Dan was Turkije gewoon deel geweest van de EU en dus ook een veilige asielbestemming geweest.
Want een veilig land is pas echt veilig als Europa zijn stempel er opzet 8)7
Seculier-Fundamentalistisch
pi_155819026
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Het volk is de contante immigratie gewoon spuugzat. Er is altijd wel ergens een oorlog en dus een excuus om ons land maar vol te laden met buitenlanders.

De politiek daarentegen probeert juist zoveel mogelijk migranten hierheen te lokken. Op Radio 1 is een continue reclame-uitzending bezig (al een paar uur minstens) met maar één doel: Nederland moet zoveel mogelijk migranten opnemen, er wordt gesproken over miljoenen.

Onder andere Jaap de Hoop Scheffer en Frans Timmermans zijn aan het woord geweest.
Speelt veel meer natuurlijk hè. Dit is een druppel die de emmer bijna doet overlopen.
De narratief die de politici gebruiken rammelt, maar ze hebben het zelf niet in de gaten of doen, net als bij Pauw, alsof het alleen internet gekkies zijn die kritiek hebben.
I´m back.
pi_155819037
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:44 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Want een veilig land is pas echt veilig als Europa zijn stempel er opzet 8)7
Nee dan zouden ze aan de internationale regels hebben moeten voldoen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:46:11 #119
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155819049
quote:

Scheffer en timmermans?? Het Oekraine kartel?
Nou dan komt het allemaal wel goed! _O- _O- _O-
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:48:22 #120
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155819097
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:46 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Scheffer en timmermans?? Het Oekraine kartel?
Nou dan komt het allemaal wel goed! _O- _O- _O-
Hadden wij maar zo'n premier als Orbán. Dat is tenminste een man met ballen.

Wij zitten hier helaas met die hele of halve homo's zoals Rutte en Timmermans.
pi_155819165
quote:

Ah "het volk" en jij kunt namens "het volk" spreken?
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:52:04 #122
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155819187
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ah "het volk" en jij kunt namens "het volk" spreken?
Alle opinie-peilingen wijzen dezelfde kant op.
pi_155819192
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Sterven aan ondervoeding is beter wilde je zeggen.
Hij lijkt het anders 4 jaar met vrouw en 2 kinderen prima uit heeft kunnen houden, zonder aan ondervoeding te sterven?
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:53:22 #124
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155819220
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:52 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Hij lijkt het anders 4 jaar met vrouw en 2 kinderen prima uit heeft kunnen houden, zonder aan ondervoeding te sterven?
Hij heeft de lokroep van Merkel niet kunnen weerstaan. Zijn vrouw en kinderen hebben met hun leven betaald. Merkel heeft bloed aan haar handen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:54:23 #125
78780 deedeetee
pi_155819246
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:39 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dan zit je mss in het verkeerde stukje van Canada ?
pi_155819287
quote:

[..]

Daar gaat het niet om.
Maar goed wat heeft Canada met Syrië en Turkije te maken?
Ik heb ook familie in Canada wonen maar dat wil nog niet zeggen dat ik daar kan gaan wonen..
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:57:28 #127
78780 deedeetee
pi_155819310
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:40 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Dat hebben Moslims onderling al, dus dat niet-Moslims dat ook lastig vinden is niet raar. Het past alleen niet in het jaren 70' socialistische plaatje wat in veel westerse landen nog heerst. Allemaal opvangen, dan pamperen, dan nog 'n jaar of 5 nadenken of ze wel of niet mogen blijven en daarna raar vinden dat er rellen ontstaan. Wees dan duidelijk, al ver voor iemand de moed verzamelt om de reis naar de EU aan te vangen.

Ik was er een grote voorstander van om de gastarbeiders weer terug te sturen maar dat is helaas idd niet gebeurd. En kijk eens wat een ellende we daar van hebben ?
Ik heb t helemaal gehad met moslims en hun onverdraagzaamheid en eisen. Mja dat mag ik eik niet zeggen.
pi_155819314
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:19 schreef Jigzoz het volgende:

Volgens mij ontkomen we er niet aan om in NAVO-verband bepaalde delen van oorlogsgebieden te koloniseren en daar vluchtelingen op te vangen. Bouw een lokale economie op en wie weet kunnen dergelijke gebieden ooit zelfs zelfonderhoudend worden.
Ah, daar komt het humanitair-kolonialisme weer om de hoek zetten :)
pi_155819315
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Huh het verkeerde stukje van Canada. Mijn beeld is dat er geen verkeerd stukje van Canada is. Net als ik niet geloof dat er achterbuurten zijn in Groningen.
I´m back.
pi_155819362
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dan zouden ze aan de internationale regels hebben moeten voldoen.
Me dunkt dat je vlucht naar daar waar je je leven zeker bent. Niet naar een land met deze of gene seal of approval. :O

Dus iemand die oprecht vlucht voor z'n leven, zit in turkije goed. En dat heeft geen moer met 'regels' te maken.
pi_155819398
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Alle opinie-peilingen wijzen dezelfde kant op.
Nee hoor,
quote:
Een meerderheid van 57 procent vindt dat deze vluchtelingen zonder veel problemen tot ons land toegelaten moeten worden. Een derde (38%) wil deze vluchtelingen maar mondjesmaat een verblijfsvergunning verlenen.
http://opiniepanel.eenvan(...)gen_uit_syri_welkom_

quote:
Als vluchtelingen kunnen aantonen gevaar te lopen in hun eigen land, vindt 74 procent van de Nederlanders dat ons land hen bescherming moet bieden. Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond in opdracht van het UAF, Kerk in Actie, UNHCR, Humanity House en VluchtelingenWerk Nederland. Met deze peiling en een landelijke campagne vragen de organisaties aandacht voor het lot van vluchtelingen in de aanloop naar Wereldvluchtelingendag, komende donderdag 20 juni.
http://www.vluchtelingenw(...)-van-vluchtelingen-0
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:05:58 #132
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155819532
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik ben in heel Canada geweest, incl. Edmonton, maar mijn conclusie blijft hetzelfde.

Zoals ik en mijn collega altijd lachend zeggen: "De Amerika's is het land van wonderen, het is een wonder dat alles functioneerd".

Overigens hoop ik dat je familie niet in de olie business zit want dat is kompleet naar de donder toe hier en Alberta zit in grote problemen.....
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:07:43 #133
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155819580
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:55 schreef lapiovra het volgende:

[..]

Maar goed wat heeft Canada met Syrië en Turkije te maken?
Ik heb ook familie in Canada wonen maar dat wil nog niet zeggen dat ik daar kan gaan wonen..
NATO.
Bombardementen op Lybie en de hulp aan Syrische radicale groepen om Assad ten val te brengen, met als gevolg IS en meerdere radicale mafketels die daar als idioten te keer gaan.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:08:17 #134
78780 deedeetee
pi_155819599
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:05 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik ben in heel Canada geweest, incl. Edmonton, maar mijn conclusie blijft hetzelfde.

Zoals ik en mijn collega altijd lachend zeggen: "De Amerika's is het land van wonderen, het is een wonder dat alles functioneerd".

Overigens hoop ik dat je familie niet in de olie business zit want dat is kompleet naar de donder toe hier en Alberta zit in grote problemen.....
Daar zullen zij weinig last van hebben, niks met olie :)
Mijn zus zei : Canadezen kijken neer op Amerikanen. Die vinden ze hier onbeschaafd en regelrecht ordinair.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:10:14 #135
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155819670
[quote]0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Daar zullen zij weinig last van hebben, niks met olie :)
Mijn zus zei : Canadezen kijken neer op Amerikanen. Die vinden ze hier onbeschaafd en regelrecht ordinair.
[/quote

LOL. Laat ik het zo zeggen: ik woon nog liever in een allochtonen wijk dan tussen canadezen in appartementen. Ik heb 4 maanden dit "genoegen" mogen smaken en ben letterlijk weggevlucht met mijn gezin.
Wat een tuig. Dan is de Indische moslim buurman een verademing hier.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:10:56 #136
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155819699
En nu ga ik werken.
Eens kijken wat een zooitje mijn baas er weer van maakt. _O-
pi_155819719
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:59 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Me dunkt dat je vlucht naar daar waar je je leven zeker bent. Niet naar een land met deze of gene seal of approval. :O

Dus iemand die oprecht vlucht voor z'n leven, zit in turkije goed. En dat heeft geen moer met 'regels' te maken.
De positie van Koerden in Turkije is nogal problematisch. Ik snap best dat hij uit Turkije weg wilde.

De Turkse overheid wordt al boos als je zonder toestemming filmt in Koerdisch gebied (arrestatie VICE-journalisten).
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:11:20 #138
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155819722
quote:
Natuurlijk. Maar nu heb je het over vluchtelingen. Er is gelukkig veel steun om vluchtelingen op te vangen.

De totale stroom aan migranten bestaat echter uit een zeer klein deel vluchtelingen. De rest zijn gelukzoekers, zoals familie van dit topic. En die wil bijna niemand. Logisch.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:14:22 #139
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155819814
De Syrische staatssecretaris Buitenlandse Zaken is zojuist op de radio. De crisis is de schuld van het Westen. O.m. door het steunen van de rebellen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:15:09 #140
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_155819841
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:11 schreef Isegrim het volgende:

[..]

De positie van Koerden in Turkije is nogal problematisch. Ik snap best dat hij uit Turkije weg wilde.

De Turkse overheid wordt al boos als je zonder toestemming filmt in Koerdisch gebied (arrestatie VICE-journalisten).
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 04-09-2015 om 11:24:06 Turkije houdt grens tussen Suruc en Kobane gesloten waardoor veel journalisten begrafenis verdronken jochie Alan Kurdi niet kunnen verslaan. reageer retweet
Say what?
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:16:32 #141
78780 deedeetee
pi_155819876
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De Syrische staatssecretaris Buitenlandse Zaken is zojuist op de radio. De crisis is de schuld van het Westen. O.m. door het steunen van de rebellen.
Nou dan heeft die man toch gewoon gelijk ?
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:17:17 #142
78780 deedeetee
pi_155819892
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:15 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 04-09-2015 om 11:24:06 Turkije houdt grens tussen Suruc en Kobane gesloten waardoor veel journalisten begrafenis verdronken jochie Alan Kurdi niet kunnen verslaan. reageer retweet
Net goed voor die haaien van de pers :D
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:17:27 #143
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155819895
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nou dan heeft die man toch gewoon gelijk ?
Ja, en Assad is een schat.
pi_155819909
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar nu heb je het over vluchtelingen. Er is gelukkig veel steun om vluchtelingen op te vangen.

De totale stroom aan migranten bestaat echter uit een zeer klein deel vluchtelingen. De rest zijn gelukzoekers, zoals familie van dit topic. En die wil bijna niemand. Logisch.
Je beëindigde een discussie over wat vluchtelingen zijn met de dooddoener "ambtenarenpraat" en nu claim je weer jouw gelijk met die onzin. Als je serieus wil discussiëren moet je met argumenten komen en niet met dooddoeners.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:19:06 #145
78780 deedeetee
pi_155819932
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, en Assad is een schat.
Nee dat is hij niet maar dat was Khadaffi ook niet, helaas bij die volkeren heb je geen schat maar een hufter nodig om te zorgen dat ze elkaar niet te lijf gaan.
pi_155819935
Damn, kan er niet wat verzonnen worden dat een land gewoon X jaar wordt overgenomen door de VN ofzo als het er zo een pokke zooi is en het nabij Europa grenst.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_155819961
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee dat is hij niet maar dat was Khadaffi ook niet, helaas bij die volkeren heb je geen schat maar een hufter nodig om te zorgen dat ze elkaar niet te lijf gaan.
Hoe wil je überhaupt zonder macht een landelijk beleid gaan doorvoeren? Klinkt misschien raar maar ik denk dat een dictatuur het begin is van een democratie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:25:08 #148
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155820065
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je beëindigde een discussie over wat vluchtelingen zijn met de dooddoener "ambtenarenpraat" en nu claim je weer jouw gelijk met die onzin. Als je serieus wil discussiëren moet je met argumenten komen en niet met dooddoeners.
Laten we de discussie dan een niveau hoger tillen. Wat is de oorzaak van alle ellende?

Sinds zo'n 1400 jaar bestrijden allerlei verschillende islamitische stromingen elkaar te vuur en te zwaard. Ik weet niet of dat überhaupt oplosbaar is.

Wat ik wel weet dat het onzinnig is deze groepen te verplaatsen naar Europa, omdat de praktijk heeft laten zien dat ze hun onzinnige religieuze strijd hier gewoon voortzetten.

Deze week is bekend geworden dat de Nederlandse defensie militairen heeft opgeleid om deel te nemen aan de oorlog van IS.

M.a.w. wij besteden belastinggeld om de strijd van IS te ondersteunen, als gevolg waarvan weer grote groepen islamieten hierheen komen, uit wie op termijn weer nieuwe jihadisten ontstaan.

De cirkel is rond, zou je zeggen, maar het is wel een vicieuze cirkel: langzamerhand zal geheel Europa ook islamitisch worden. En dat betekent het einde van onze vrijheid. Vrouwen zullen tweederangsburgers worden, vergelijkbaar met vee. Homoseksuelen zullen ter dood gebracht worden. Niet-islamieten zullen zich gedwongen moeten bekeren.

En daar ben jij dus vóór.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:25:25 #149
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155820071
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Daar zit wat in.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:30:16 #150
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155820168
quote:
Het volk
jouw volk misschien...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_155820186
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Deze week is bekend geworden dat de Nederlandse defensie militairen heeft opgeleid om deel te nemen aan de oorlog van IS.
Gast. Met zulke uitspraken kan toch helemaal niemand je serieus nemen? :{
pi_155820189
Edit: Het verkeerde vluchtelingentopic.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:34:19 #153
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155820261
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:30 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Gast. Met zulke uitspraken kan toch helemaal niemand je serieus nemen? :{
Hoezo? Lees jij geen kranten?
pi_155820277

treffende cartoon
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:37:58 #155
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155820345
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Blijkbaar kan hij wel bevatten wat hij leest.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:38:24 #156
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155820354
Lang leve de EU! Zorgt voor zo'n fijne band in Europa. Gezamenlijke politiek enzo.

Alleen Oost-Europa, waar veel landen lid zijn van de EU, doet niet mee aan het feestje.

Daar hebben ze hun verstand nog niet verloren, zoals hier.

De islam past niet in hun cultuur, zeggen ze. Tsss, stelletje racisten!
pi_155820367
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, 'kranten' niet. Het nieuws wel.

Je uitspraak slaat als kut op Dirk en dat snap je zelf ook wel.
pi_155820376
Ze zijn nu te voet gegaan langs de snelweg van Boedapest naar Wenen.

I´m back.
pi_155820401
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:39 schreef Ryan3 het volgende:
Ze zijn nu te voet gegaan langs de snelweg van Boedapest naar Wenen.

[ afbeelding ]
Die EU-vlag :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:40:26 #160
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155820411
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:38 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, 'kranten' niet. Het nieuws wel.

Je uitspraak slaat als kut op Dirk en dat snap je zelf ook wel.
Er is door de Nederlandse Krijgsmacht een militair opgeleid tot sergeant, die nu dient onder IS.

Dat is gewoon een feit.

Eerder was er al een andere ex-militair die kant op gegaan.

Ze zullen de laatste niet zijn.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:41:22 #161
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155820436
je zou er toch depressief van worden huh
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:41:36 #162
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155820440
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die EU-vlag :')
Het grappige is, dat als ze eenmaal binnen zijn in de EU, ze er hard aan zullen werken om de door de EU gekoesterde mensenrechten af te breken.
pi_155820449
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Er is door de Nederlandse Krijgsmacht een militair opgeleid tot sergeant, die nu dient onder IS.

Dat is gewoon een feit.
Ja, wat je nu zegt is een feit. Ik denk dat je zelf het verschil wel ziet. :)
pi_155820461
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
En daar ben jij dus vóór.
Nee, ik vind dat hele verhaal niet relevant, ik ben voor de opvang van vluchtelingen in Nederland of elders als dat in de praktijk goed werkt. Waardoor een oorlog of schendingen van de mensenrechten ontstaan vind ik totaal onbelangrijk als het gaat om de opvang van de slachtoffers. Waar ik naar kijk is of mensen in hun thuisland veilig zijn of ze dat ze recht op opvang moeten hebben, als dat zo is vind ik dat je die mensen goed moet opvangen en het liefst zie ik dat dat wereldwijd gebeurd op een manier die het beste is voor die mensen. Maar zeker bij kinderen vind ik dat je goede faciliteiten moet bieden als de opvang langdurig is zodat ze goede zorg krijgen, scholing krijgen en kans krijgen zich te ontwikkelen, anders heb je een verloren generatie waardoor je weer jarenlang problemen krijgt. Volgens mij mag je kinderen nooit de dupe laten worden van de idioterie van volwassen mensen omdat ergens een grens is getrokken of omdat ergens een papiertje mist of omdat pappa of mamma een verkeerd geloof of mening heeft.
pi_155820478
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het grappige is, dat als ze eenmaal binnen zijn in de EU, ze er hard aan zullen werken om de door de EU gekoesterde mensenrechten af te breken.
Yep, dat is overduidelijk hun doel. Ik ga maar vast een burka kopen! :)
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:43:33 #166
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155820480
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, wat je nu zegt is een feit. Ik denk dat je zelf het verschil wel ziet. :)
Er is geen verschil. Ik heb althans nog niet vernomen dat islamieten nu uit het leger worden gegooid.

Men gaat op dezelfde voet verder.

Bij de volgende overloper zullen ze weer verbaasd en verontwaardigd reageren.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:43:55 #167
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155820491
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Zo zijn ze!
Allemaal! De Vluchteling is geen mens meer, maar een Bedreiging die bestreden moet worden.
pi_155820495
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat is gewoon een feit.

Eerder was er al een andere ex-militair die kant op gegaan.

Ze zullen de laatste niet zijn.
Het leger zou moeten stoppen met mensen opleiden. Echt, ze gaan allemaal naar IS. Want er is er al 1 naar IS gegaan.

Misschien moet heel Nederland stoppen met opleiden en mensen slimmer maken, straks gaan ze naar IS :D
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:45:38 #169
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155820531
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zo zijn ze!
Allemaal! De Vluchteling is geen mens meer, maar een Bedreiging die bestreden moet worden.
Niet allemaal. De meesten vormen geen enkele bedreiging. Maar helaas een klein percentage wel en die bepalen de toon.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:46:04 #170
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155820543
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het leger zou moeten stoppen met mensen opleiden. Echt, ze gaan allemaal naar IS. Want er is er al 1 naar IS gegaan.

Misschien moet heel Nederland stoppen met opleiden en mensen slimmer maken, straks gaan ze naar IS :D
Het geeft de naïviteit van de krijgsmacht aan.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:46:37 #171
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155820552
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Yep, dat is overduidelijk hun doel. Ik ga maar vast een burka kopen! :)
Nu kan je er nog om lachen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:47:18 #172
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155820563
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Niet allemaal. De meesten vormen geen enkele bedreiging. Maar helaas een klein percentage wel en die bepalen de toon.
Die bepalen jouw toon, bedoel je?
pi_155820578
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het geeft de naïviteit van de krijgsmacht aan.
Nou, je komt heel slim over in je posts, dus vertel het maar: hoe moeten we voorkomen dat een enkeling ooit nog in de toekomst over kan lopen naar de vijand? Nu verwacht ik een oplossing dat het nooit meer kan gebeuren he? Een waterdicht plan.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:49:18 #174
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155820594
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:48 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, je komt heel slim over in je posts, dus vertel het maar: hoe moeten we voorkomen dat een enkeling ooit nog in de toekomst over kan lopen naar de vijand? Nu verwacht ik een oplossing dat het nooit meer kan gebeuren he? Een waterdicht plan.
Geen islamieten opnemen in de krijgsmacht.
pi_155820646
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:59 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik heb 5 jaar in Turkije gewoond met een redelijk goed inkomen maar ik zou er als vluchteling absoluut niet naartoe gaan om te proeven hoe het er in de absolute onderklasse aan toe gaat. Want buiten je gebrek aan kansen heb je extra handicaps. Je spreekt immers de taal niet en als je geen familie hebt die je support, is het helemaal afzien. De kans dat je kind daar komt te overlijden door ondervoeding of ziektes is aanwezig. Dat maakt sommige mensen in Nederland weinig uit trouwens zolang ze maar kunnen labelen. Economische vluchtelingen, Gelukszoekers, profiteurs etc. Maar als je moet overleven met een gezin is dat moeilijker dan alleen. En als het niet lukt moet je verder kijken, voor 't te laat is.

En als ik in de onderklasse zou zitten zou ik ergens naartoe gaan waar wel perspectief is.

En daar jouw leven alles behalve uit 'overleven' bestaat en je vanuit je luxe warme bad stukjes kunt schrijven terwijl je bijna de pyramide van Maslov uitknalt, ben jij niet de persoon die er kijk op heeft. Voor jou zijn het nummers die we rond mogen schuiven. Koel, zakelijk. En in de geschiedenis is er eerder zo koel en zakelijk gedaan over mensen.

Je zou niet zo spreken over honden en katten. De meeste Nederlanders trouwens niet, die zouden massaal geadopteerd worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 04-09-2015 17:57:48 ]
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:52:34 #176
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155820656
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die bepalen jouw toon, bedoel je?
Mijn toon?

Ik was er niet bij, hoor. In Parijs 2015, of in Madrid 2004, of in Londen 2005, of in New York 2001, of in Amsterdam 2 november 2004.
pi_155820660
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik denk dat je de toegevoegde waarde van s'Neerlands Koninklijke Militaire School wat overschat.
pi_155820663
quote:

[..]

_O- Je kan aan iemands neus zien of iemand islamiet is? Jan, geboren in Groningen, met 2 Nederlandse ouders kan ook een islamiet zijn. Mohammed uit Rotterdam heeft misschien door ervaringen wel een hekel gekregen aan de islam.

Hoe wil je dat probleem op gaan lossen? Waterdicht he :D
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:53:31 #179
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155820671
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Mijn toon?

Ik was er niet bij, hoor. In Parijs 2015, of in Madrid 2004, of in Londen 2005, of in New York 2001, of in Amsterdam 2 november 2004.
Deze vluchtelingen ook niet. Maar de paar uitzonderingen bepalen wel de toon waarop jij hier ageert.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:54:28 #180
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155820694
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

_O- Je kan aan iemands neus zien of iemand islamiet is? Jan, geboren in Groningen, met 2 Nederlandse ouders kan ook een islamiet zijn. Mohammed uit Rotterdam heeft misschien door ervaringen wel een hekel gekregen aan de islam.

Hoe wil je dat probleem op gaan lossen? Waterdicht he :D
Mensen die bij de krijgsmacht willen, worden heel grondig gescreend. Alleen mag men nu nog niet kijken naar religie, wegens de wet op godsdienstvrijheid. Die wet moet dus worden afgeschaft.
  vrijdag 4 september 2015 @ 17:57:12 #181
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_155820740
sukkels in Hongarije, onverdraagzame lul de behanger van een Orbán. Vind je het heel gek dat de mensen maken dat ze wegkomen uit dat land? Als je daar de asielprocedure ingaat, heb je nagenoeg 0 perspectief.

Het kan me nu op de korte termijn even geen bal schelen dat er Europeanen (wat dat ook moge zijn) in de minderheid komen. Ik ben in de eerste plaats mens. Als je in drie jaar tijd dan weer vlucht naar Damascus, dan naar Aleppo, dan naar Kobani, naar Turkije, weer terug naar Kobani en daar ook weer weggeschoten en gemarteld wordt, dan ben ik er 'ook wel eens klaar mee' (sic, Yvonne) en wil ik met mijn jonge gezin een plek vinden waar ik aan de toekomst kan werken.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_155820748
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Mensen die bij de krijgsmacht willen, worden heel grondig gescreend. Alleen mag men nu nog niet kijken naar religie, wegens de wet op godsdienstvrijheid. Die wet moet dus worden afgeschaft.
En waar wordt geregistreerd of Jan uit Groningen moslim is, en Mohammed uit Rotterdam niet meer?

Oh ja, het kan trouwens ook zo zijn dat de vijand die na IS komt helemaal niet gelooft. Misschien zijn het de Russen wel. Ook maar geen mensen met Russische roots aannemen?
pi_155820805
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik heb 5 jaar in Turkije gewoond met een redelijk goed inkomen maar ik zou er als vluchteling absoluut niet naartoe gaan om te proeven hoe het er in de absolute onderklasse aan toe gaat. Want buiten je gebrek aan kansen heb je extra handicaps. Je spreekt immers de taal niet en als je geen familie hebt die je support, is het helemaal afzien. De kans dat je kind daar komt te overlijden door ondervoeding of ziektes is aanwezig. Dat maakt sommige mensen in Nederland weinig uit trouwens zolang ze maar kunnen labelen. Economische vluchtelingen, Gelukszoekers, profiteurs etc. Maar als je moet overleven met een gezin is dat moeilijker dan alleen.

En als ik in de onderklasse zou zitten zou ik zou ergens naartoe gaan waar wel perspectief is.

En daar jouw leven alles behalve uit 'overleven' bestaat en je vanuit je luxe warme bad stukjes kunt schrijven terwijl je bijna de pyramide van Maslov uitknalt, ben jij niet de persoon die er kijk op heeft. Voor jou zijn het nummers die we rond mogen schuiven. Je zou niet zo spreken over honden en katten.
Ik begrijp de man prima hoor, dat is het niet. Maar je bevestigd dus wederom dat z'n gezin niet verzopen is omdat ze aan het vluchten waren voor hun leven, maar omdat papa de illusie had dat in Europa de bomen tot aan de hemel groeien, en hij daar 'zomaar' wel even een nieuw gebit had gekregen.
.
Weet je wat ik ook begrijp? Dat de inheemsen van al die landen waar je maslov's piramide uitknalt niet zonder meer zitten te wachten op nog meer mensen van een culturele achtergrond waar we bewezen al moeite mee hebben.
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:00:26 #184
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155820809
Oneindige vluchtelingenstroom gaat dus niet alleen in de EU voor een bedreigende demografische verschuiving zorgen.
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 04-09-2015 om 17:27:05 Volksverhuizing naar Dld zo grootschalig dat YPG (PKK inSyrie) in Afrin-regio verbod heeft ingesteld op vertrek."Anders blijft niemand over" reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 04-09-2015 om 17:32:20 Ook zeggen YPG'ers: "Als iedereen vertrekt uit Syrie naar EU, wie gaat er dan nog vechten tegen #IS-jihadisten, die vaak juist uit EU komen" reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 04-09-2015 om 17:29:37 Linkse YPG in Afrin zegt: "massavertrek leidt tot permanente demografische veranderingen in Syrie, dit is bedreiging voor Koerden." reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:01:50 #185
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_155820843
Zowel het M-O als Europa is fucked, dat is bekend
Say what?
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:03:41 #186
138876 Andromache
pi_155820880
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:00 schreef SeculasStatius het volgende:

Ik begrijp de man prima hoor, dat is het niet. Maar je bevestigd dus wederom dat z'n gezin niet verzopen is omdat ze aan het vluchten waren voor hun leven, maar omdat papa de illusie had dat in Europa de bomen tot aan de hemel groeien, en hij daar 'zomaar' wel even een nieuw gebit had gekregen.
.
Buiten levensgevaar, prima, maar mag het leven dat er is enigszins van waarde zijn? Lastig eten zonder gebit, zijnde gemarteld. Tenzij jij een oplossing hebt hoe de beste man aan voedzame vloeibare voeding komt. Dat is toch geen leven zo?
pi_155820893
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:00 schreef Mani89 het volgende:
Oneindige vluchtelingenstroom gaat dus niet alleen in de EU voor een bedreigende demografische verschuiving zorgen.
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 04-09-2015 om 17:27:05 Volksverhuizing naar Dld zo grootschalig dat YPG (PKK inSyrie) in Afrin-regio verbod heeft ingesteld op vertrek."Anders blijft niemand over" reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 04-09-2015 om 17:32:20 Ook zeggen YPG'ers: "Als iedereen vertrekt uit Syrie naar EU, wie gaat er dan nog vechten tegen #IS-jihadisten, die vaak juist uit EU komen" reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 04-09-2015 om 17:29:37 Linkse YPG in Afrin zegt: "massavertrek leidt tot permanente demografische veranderingen in Syrie, dit is bedreiging voor Koerden." reageer retweet
Hek is ineens van de dam? Hoe kan dit?
I´m back.
pi_155820903
quote:

[..]

En als iemand zich bekeert, meteen ontslaan? :')
pi_155820910
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:03 schreef Andromache het volgende:

[..]

Buiten levensgevaar, prima, maar mag het leven dat er is enigszins van waarde zijn? Lastig eten zonder gebit, zijnde gemarteld. Tenzij jij een oplossing hebt hoe de beste man aan voedzame vloeibare voeding komt. Dat is toch geen leven zo?
Ah, de tandartslobby.
I´m back.
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:05:09 #190
138876 Andromache
pi_155820911
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet ineens. Ook Assad heeft ca. 3 weken geleden een oproep gedaan om toch vooral te blijven omdat hij soldaten nodig heeft.
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:05:40 #191
138876 Andromache
pi_155820923
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ah, de tandartslobby.
Complete nonsens.
pi_155820947
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:05 schreef Andromache het volgende:

[..]

Niet ineens. Ook Assad heeft ca. 3 weken geleden een oproep gedaan om toch vooral te blijven omdat hij soldaten nodig heeft.
Ja, het is al paar maanden aan de gang en daarvoor ook wel, maar nu is het dus ineens extreem, althans dat begrijp ik uit de tweets van Harald Doornbos.
I´m back.
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:06:32 #193
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_155820949
quote:

[..]

Geen oplossing voor conflict, radicalisering van de regio, geen toekomstperspectief, etc.

Waarom zou je daar nog blijven?
Say what?
pi_155820965
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:04 schreef Isegrim het volgende:

[..]

En als iemand zich bekeert, meteen ontslaan? :')
Ook zo naïef trouwens: screenen. Alsof mensen niet kunnen veranderen na het moment dat ze aangesteld zijn.
pi_155820981
quote:

[..]

Als iedereen gevlucht is, en de IS overblijft, dan kunnen we toch gewoon nuken?
pi_155820982
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:05 schreef Andromache het volgende:

[..]

Complete nonsens.
Ja, wat dan? De nederturken vliegen naar Turkije om hun gebit te laten renoveren, goedkoop en beste tandartsen en artsen van de hele wereld, en hij zet zijn gezin op een rubberboot onzer zwemvesten om zijn gebit hier in Europa gratis te laten renoveren.
I´m back.
pi_155820999
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als iedereen gevlucht is, en de IS overblijft, dan kunnen we toch gewoon nuken?
Dat is idd goed punt. Iig platbombarderen die hap. Ik zou geen atoombommen gebruiken, want dan kunnen de mensen niet terug.
I´m back.
pi_155821004
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ook zo naïef trouwens: screenen. Alsof mensen niet kunnen veranderen na het moment dat ze aangesteld zijn.
Risico's totaal uitbannen is nu eenmaal een illusie.
pi_155821022
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:00 schreef Mani89 het volgende:
Deze hele vluchtelingenstroom komt goed uit voor IS, vergeet niet dat ze ook nog eens verdienen aan die mensenhandel.
pi_155821043
quote:

[..]

Nee, dat zou hem gewoon duizenden euro's kosten, en dat wist hij.
En als je IS van dichtbij hebt meegemaakt snap ik wel dat je weg wilt wezen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:14:28 #201
138876 Andromache
pi_155821117
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, wat dan? De nederturken vliegen naar Turkije om hun gebit te laten renoveren, goedkoop en beste tandartsen en artsen van de hele wereld, en hij zet zijn gezin op een rubberboot onzer zwemvesten om zijn gebit hier in Europa gratis te laten renoveren.
die Nederturken hebben een salaris achter de hand als ze weer terugkomen van vakanti... eh.... medisch bezoek, en hebben dezelfde etnische achtergrond. Koerden moeten ze er niet, en ik kan me goed voorstellen dat je de centen die je hebt achter de hand houdt aangezien je in totale onzekerheid over je lot verkeert. je kan het nog wel eens heel hard nodig hebben voor basisbehoeften als voeding, als je al niet een poot wordt uitgedraaid in de winkels omdat ze zien dat je Koerd dan wel vluchteling bent.
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:31:19 #202
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155821462
Fuck me. _O-
JonAshworth twitterde op vrijdag 04-09-2015 om 15:49:46 With Tahera & Latifah from Leicester's Race Equality Centre @TREC1967 we proudly say #RefugeesWelcome http://t.co/BxitIDtFqg reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:31:51 #203
78780 deedeetee
pi_155821474
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:10 schreef Specularium het volgende:

[..]

En dacht dat mensensmokkelaars het voor een paar tientjes doen ?
pi_155821522
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En dacht dat mensensmokkelaars het voor een paar tientjes doen ?
Implantaten zetten?
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:34:47 #205
78780 deedeetee
pi_155821559
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

Implantaten zetten?
Ligt er aan hoeveel hij er nodig heeft. Maar een gezin van 4 personen kost een fors bedrag bij de mensensmokkelaars. Volgens mij zou hij daar aardig wat implantaten voor krijgen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:55:52 #206
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_155822033
http://www.nu.nl/politiek(...)-rutte-ongepast.html

Struisvogel Rutte moet even de moraalridder uithangen.
Fade to Black
pi_155822074
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:03 schreef Andromache het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om.

Vraag was hebben we het over iemand die vluchtte voor zijn leven ja/nee.

Tenzij je me wil gaan vertellen dat "een leven leiden van minder waarde dan het onze" ineens een criterium is om toegelaten te worden?

Dan kunnen we onze borst natmaken denk ik.
pi_155822298
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:10 schreef Specularium het volgende:

[..]

:D

En dat heeft hij ook? Snap ik niet dat hij z'n gebit niet heeft laten renoveren in turkije.

quote:
Maar hij woonde dus al 4 jaar in turkije hé?
  vrijdag 4 september 2015 @ 19:07:18 #209
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_155822310
Dit is toch wel een uiterst zorgzame ontwikkeling. Ten eerste: wat moeten die mensen hier allemaal gaan doen? Heb niet de illusie dat er werk voor al die mensen is of gaat komen. Onze eigen bevolking zal er op den duur hoe dan ook zwaar onder gaan lijden, want al die mensen moeten natuurlijk worden onderhouden.

Dan nog mijn grootste zorg: islamieten zullen procentueel een steeds groter deel van onze bevolking worden. De geschiedenis en het heden leert ons dat 'islamitische' landen gewoon niet vredig kunnen leven. Je kunt er natuurlijk op wachten dat er een totaal andere cultuur gaat heersen in Europa. Wanneer men dit 'probleem' ziet is het allang te laat.
Fade to Black
pi_155822330
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 14:57 schreef Leandra het volgende:
Zijn de Turkse landsgrenzen met Griekenland en Bulgarije zo goed beveiligd dat ze over het water moesten?
Wat ik gelezen heb, zou de grens met Griekenland goed beveiligd zijn. Waar ze vroeger nog met een gids (smokkelaar) een flinke wandeling door de bossen konden maken, worden ze nu door Griekse soldaten of huurlingen opgepakt en terugebracht.

Griekse soldaten zouden daarbij ook illegaal op Turks grondgebied komen, om ze uit te zetten.
.
pi_155822371
Zo lekker gegeten, dus we ploffen weer uit onze piramide van Maslov. What's up?

Van wie is dat argument trouwens, we knallen hier uit onze piramide van Maslow. Want ik wil even opmerken dat dat ook maar betrekkelijk is, als je leest hoeveel voedselbanken er zijn en dat ze niet meer kunnen voldoen aan de vraag. Ik heb de indruk dat het er gemiddeld gesproken ook in ons land een stuk minder goed voorstaat dan voorheen, voor de crises.
I´m back.
pi_155822409
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
Zo lekker gegeten, dus we ploffen weer uit onze piramide van Maslov. What's up?

Van wie is dat argument trouwens, we knallen hier uit onze piramide van Maslow. Wat ik wil even opmerken dat dat ook maar betrekkelijk is, als je leest hoeveel voedselbanken er zijn en dat ze niet meer kunnen voldoen aan de vraag.
Deze meneer: Beathoven

En ik snap z'n analogie wel, relatief gaat die natuurlijk wel op. Want zelfs de voedselbank klant zit thuis achter z'n ping-pongtafel-sized TV.
pi_155822447
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:07 schreef Achterhoker het volgende:
Dan nog mijn grootste zorg: islamieten zullen procentueel een steeds groter deel van onze bevolking worden. De geschiedenis en het heden leert ons dat 'islamitische' landen gewoon niet vredig kunnen leven. Je kunt er natuurlijk op wachten dat er een totaal andere cultuur gaat heersen in Europa. Wanneer men dit 'probleem' ziet is het allang te laat.
Tsja, dit is natuurlijk ook de reservestrategie van IS. Miljoenen moslims dwingen zich te verspreiden over Europa, die zich daar uiteindelijk settlen, een moskee gaan bouwen, democratisch om meer rechten voor moslims gaan vragen etc.
Een stuk efficiënter dan een veroveringsoorlog - en de "soldaten" in deze oorlog weten niet eens dat ze gebruikt worden.
pi_155822470
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:11 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En ik snap z'n analogie wel, relatief gaat die natuurlijk wel op. Want zelfs de voedselbank klant zit thuis achter z'n ping-pongtafel-sized TV.
Ja, en de vluchtelingen hebben heel vaak smartfoons in hun hand die ik niet kan betalen en lopen allemaal in merkkleding, die ik ook niet draag. Dat je in je goede tijd die dingen kocht wil niet zeggen dat je nu ook ruim comfortabel in je piramide zit hè.
I´m back.
pi_155822516
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en de vluchtelingen hebben heel vaak smartfoons in hun hand die ik niet kan betalen en lopen allemaal in merkkleding, die ik ook niet draag.
Daar mag zoiets als GeenStijl wat mij betreft ook wel eens naar kijken, idd. Want behalve dat de Miele importeur schatrijk word, vermoed ik dat telecomwinkels ondertussen ook toegetreden zijn tot de asiel-industrie.
  vrijdag 4 september 2015 @ 19:18:24 #216
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_155822541
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:17 schreef DUTCHKO het volgende:

Alles trekt aan het rijke west europa.
Precies, en daardoor zal het met dat rijke ook afgelopen zijn op termijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_155822613
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en de vluchtelingen hebben heel vaak smartfoons....
En een snelle google leert btw dat een prepaid smartphone al begint bij de 30 eu ofzo.

Dus van het eerste leefgeld, hop naar de telecom winkel :)

Mag ik zeggen dat het erop lijkt dat die mensen hun prioriteiten niet op orde hebben? Ik vind dat ik dat mag zeggen.

Doe maar ipv leefgeld bonnen, die in te ruilen zijn voor dingen die ertoe doen, ipv geld wat gekocht word voor status-symbolen.
pi_155822639
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:21 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En een snelle google leert btw dat een prepaid smartphone al begint bij de 30 eu ofzo.

Mag ik zeggen dat het erop lijkt dat die mensen hun prioriteiten niet op orde hebben? Ik vind dat ik dat mag zeggen.

Doe maar ipv leefgeld bonnen, die in te ruilen zijn voor dingen die ertoe doen, ipv geld wat gekocht word voor status-symbolen.
30 euro per maand dan?
I´m back.
pi_155822691
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

30 euro per maand dan?
Ik ben niet verder gekomen dan de eerste adds die me om de oren vlogen bij de zoekresultaten, maar heel 'vroegah' toen ik nog een stuk jonger was en mobieltjes "nieuw" waren, betekende "prepaid" dat je een beltegoed hebt, en dus geen maandelijkse lasten ;)
pi_155822752
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:22 schreef Ryan3 het volgende:

Ow, en qua merkkleding; die regio is natuurlijk het paradijs van knock-off namaak merkkleding, dus zou ik me wat dat betreft niet druk maken ;)
pi_155822764
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:24 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik ben niet verder gekomen dan de eerste adds die me om de oren vlogen bij de zoekresultaten, maar heel 'vroegah' toen ik nog een stuk jonger was en mobieltjes "nieuw" waren, betekende "prepaid" dat je een beltegoed hebt, en dus geen maandelijkse lasten ;)
Ja, nou ja, ik ben nooit verder gekomen dan een oude nokia met een abonnementje van 100 belminuten per maand, die ik nog nooit heb opgemaakt. Maar mijn vrouw had een iPhone5 met een abonnement van 45 euro oid per maand.
I´m back.
pi_155822793
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:26 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ow, en qua merkkleding; die regio is natuurlijk het paradijs van knock-off namaak merkkleding, dus zou ik me wat dat betreft niet druk maken ;)
Dat zal het dan wel zijn idd...
I´m back.
pi_155822827
quote:

[..]

.
Weet je wat ik ook begrijp? Dat de inheemsen van al die landen waar je maslov's piramide uitknalt niet zonder meer zitten te wachten op nog meer mensen van een culturele achtergrond waar we bewezen al moeite mee hebben.
Dus jij zou je zoon laten sterven van de honger ipv actie te ondernemen in de laatste hoop op een betere toekomst voor hem. Interessante keuze. Beetje kansloos maar wel interessant.
pi_155822914
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En waar wordt geregistreerd of Jan uit Groningen moslim is, en Mohammed uit Rotterdam niet meer?

Oh ja, het kan trouwens ook zo zijn dat de vijand die na IS komt helemaal niet gelooft. Misschien zijn het de Russen wel. Ook maar geen mensen met Russische roots aannemen?
Of de mensen die de mensenrechten willen afschaffen omdat men bang is voor de moslims, voor links en voor politiek correct.
pi_155822942
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, ik ben nooit verder gekomen dan een oude nokia met een abonnementje van 100 belminuten per maand, die ik nog nooit heb opgemaakt. Maar mijn vrouw had een iPhone5 met een abonnement van 45 euro oid per maand.
Dan kun je waaschijnlijk wel een smartphone betalen die zo duur is als de vluchtelingen in hun handen hebben (vreemde logica: mensen met een smartphone mogen blijkbaar niet vluchten voor de oorlog :') ) , maar wil je dit gewoon niet, omdat je geld op gaat aan andere dingen die je leuk vindt. Iedereen stelt andere prioriteiten.
pi_155823173
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:11 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Het algemene beeld van stereotype armoede is dat men in een plaggenhut woont en in lompen loopt. Maar mensen krijgen weleens wat. Kleding van de tantes, een tv van de hele familie die wat geld bijelkaar legt.

Het ergste lijkt me om dat allemaal te moeten verantwoorden aan mensen die het niet geloven.

Maar goed, dat is armoede in NL.
pi_155823226
quote:

[..]

Nee die mogen vooral niet aan alles meedoen. Stel je voor: straks integreren ze nog !
pi_155823348
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:33 schreef Toefjes het volgende:
(vreemde logica: mensen met een smartphone mogen blijkbaar niet vluchten voor de oorlog :') ) ,
Het is mij al vaker opgevallen dat wanneer hier ze er meestal heel vlug een hebben.

En nee, dat is heus niet hun mobieltje van thuis, met een ultra-dik abonnement, zodat ze vanuit Nederland net zo goedkoop als in Syrië :') kunnen bellen.
pi_155823368
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:21 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Voor contact met familie in andere landen lijkt mij een smartphone wel erg handig en in die omstandigheden zekere geen statussymbool. Zeker als familie in gevaar is en je van elkaar niet weet waar ze zijn en hoe het gaat lijkt mij contact kunnen opnemen van grote waarde.
pi_155823481
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Het is mij al vaker opgevallen dat wanneer hier ze er meestal heel vlug een hebben.

En nee, dat is heus niet hun mobieltje van thuis, met een ultra-dik abonnement, zodat ze vanuit Nederland net zo goedkoop als in Syrië :') kunnen bellen.
Help me eventjes, ze gaan naar Griekenland en halen daar gelijk een gsm? Hoe is dat jou opgevallen? Ter plekke nagevraagd in de winkels, of zelf navraag gedaan bij de vluchtelingen? Hier ben ik reuze benieuwd naar eigenlijk :)
pi_155823521
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Voor contact met familie in andere landen lijkt mij een smartphone wel erg handig en in die omstandigheden zekere geen statussymbool. Zeker als familie in gevaar is en je van elkaar niet weet waar ze zijn en hoe het gaat lijkt mij contact kunnen opnemen van grote waarde.
Je bedoeld dat die dingen ook praktisch kunnen zijn? Dat klopt. Maar het is geen eerste levensbehoefte.
  vrijdag 4 september 2015 @ 19:57:51 #232
28033 Pek
je moet wat
pi_155823551
quote:

[..]

En daar moeten wij dan voor op draaien ?
Uiteraard, het is allemaal de schuld van Het Westen, tenslotte :{
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_155823559
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Help me eventjes, ze gaan naar Griekenland en halen daar gelijk een gsm? Hoe is dat jou opgevallen? Ter plekke nagevraagd in de winkels, of zelf navraag gedaan bij de vluchtelingen? Hier ben ik reuze benieuwd naar eigenlijk :)
Griekenland?
pi_155823574
quote:

[..]

In landen als Turkije heb je zwarte markten, dan heb je voor weinig een afgedankt model met gebreken of een gestolen model. Of je koopt legale chinese namaakprul dat op een iPhone of Samsung lijkt. Zal in Syrie wel 't zelfde zijn.

Zelfde verhaal met merkkleding. Het is of goedkope namaak voor een paar euro of het is echt en gedoneerd door rijkeren die afgedragen kleding inzamelen. Dat deed men in Turkije bv met de Van aardbevingsramp.
  FOK!fotograaf vrijdag 4 september 2015 @ 19:59:48 #235
13368 NiGeLaToR
pi_155823604
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:26 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Precies, vond dat een bijzondere PVV faal - aangespoelde mensen beoordelen op hun (namaak) merkkleding. Als in: zie je wel, rijke gelukszoekers, ze hebben een armandi jeans, een LaCroste polo en een stel HugoBross schoenen aan.
pi_155823656
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:58 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Griekenland?
Ja, ze maken de overtocht van Turkije naar Griekenland. Daar begint het Europese avontuur. Op welk punt in de reis is het jou met name opgevallen dat vluchtelingen een smartphone zouden aanschaffen?

Oh ja, stel: hier breekt oorlog uit. Er worden mensen massaal onthoofd of op andere wijze geexecuteerd, er wordt gifgas gebruikt als wapen, je halve familie en kennissenkring is vermoord. Je vlucht, wat let jou om je gsm mee te nemen? hoe wil je in contact komen met familieleden die jou voorgegaan zijn, of de familieleden die je later volgen?
pi_155823697
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 20:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, ze maken de overtocht van Turkije naar Griekenland. Daar begint het Europese avontuur. Op welk punt in de reis is het jou met name opgevallen dat vluchtelingen een smartphone zouden aanschaffen?

Oh ja, stel: hier breekt oorlog uit. Er worden mensen massaal onthoofd of op andere wijze geexecuteerd, er wordt gifgas gebruikt als wapen, je halve familie en kennissenkring is vermoord. Je vlucht, wat let jou om je gsm mee te nemen? hoe wil je in contact komen met familieleden die jou voorgegaan zijn, of de familieleden die je later volgen?
Ja, en over de grens betaal je je meteen blauw?
I´m back.
  vrijdag 4 september 2015 @ 20:03:36 #238
78780 deedeetee
pi_155823699
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:57 schreef Pek het volgende:

[..]

Uiteraard, het is allemaal de schuld van Het Westen, tenslotte :{
:')
pi_155823773
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:56 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Je bedoeld dat die dingen ook praktisch kunnen zijn? Dat klopt. Maar het is geen eerste levensbehoefte.
Och daar kun je van mening over verschillen.
http://www.bndestem.nl/al(...)nsbehoefte-1.3826812

Het is natuurlijk ook geen keuze tussen verhongeren of telefoneren. Als ik op reis ga neem ik ook zeker een smartphone mee, erg handig voor het reizen en contact met het thuisfront.
pi_155823806
Zodra ze oversteken naar Griekenland stoppen ze met vluchteling zijn en worden het economische migranten. Turkije is een veilig land. Ik ben voor het toewijzen van vluchtelingen aan Nederland en andere Europese landen voor opvang, maar het is niet aan de vluchtelingen zelf om te beslissen waar ze opgevangen gaan worden, die keus moet ze ontnomen worden.

Ohja, fatsoenlijk weer van de media om foto's te plaatsen van dode kinderen om mensen een schuldgevoel te geven.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_155823854
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:59 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Precies, vond dat een bijzondere PVV faal - aangespoelde mensen beoordelen op hun (namaak) merkkleding. Als in: zie je wel, rijke gelukszoekers, ze hebben een armandi jeans, een LaCroste polo en een stel HugoBross schoenen aan.
Om eerlijk te zijn, ik let daar nooit op, maar mijn vrouw merkte het op toen ze paar foto's van niet dode of aangespoelde en dus levende vluchtelingen zag. Ik zou niet weten waarom mijn vrouw dat niet zou mogen opmerken. En even voor de goede orde dan maar mijn vrouw noch ikzelf hebben ooit op PVV gestemd en zullen daar ooit op stemmen.
I´m back.
pi_155823921
quote:
En nee, dat is heus niet hun mobieltje van thuis
Waarom niet, op het strand in Griekenland hebben ze hem meestal al. Overigens hebben veel mensen in andere landen een smartphone, de telefoon verbindingen via kabels zijn er meestal veel minder goed. Een oud artikel:
http://tweakers.net/nieuw(...)loof-te-dichten.html
pi_155824550
http://link.marktplaats.nl/m962743262

Als je daarmee op de wifi van het Azc contact kan houden met je achtergebleven familie, zou ik er ook een kopen.
.
  vrijdag 4 september 2015 @ 20:35:44 #244
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_155824674
quote:

[..]

Bovendien zijn het niet de allerarmsten die vluchten, zo arm was Syrië nou ook weer niet. Damascus heeft ook gewoon moderne winkelcentra waar met originele kleding verkoopt van die merken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  FOK!fotograaf vrijdag 4 september 2015 @ 20:35:47 #245
13368 NiGeLaToR
pi_155824677
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 20:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, ik let daar nooit op, maar mijn vrouw merkte het op toen ze paar foto's van niet dode of aangespoelde en dus levende vluchtelingen zag. Ik zou niet weten waarom mijn vrouw dat niet zou mogen opmerken. En even voor de goede orde dan maar mijn vrouw noch ikzelf hebben ooit op PVV gestemd en zullen daar ooit op stemmen.
Sorry, was geen poging jou of jouw vrouw te framen, het was zo'n toffe Wilders tweet over een vluchteling die in merkkleding op een terras een drankje zat te drinken. Vluchtelingen moeten blijkbaar ook nog arm zijn (die zijn er, maar zitten vast in kampen).
  vrijdag 4 september 2015 @ 20:43:03 #246
138876 Andromache
pi_155825034
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 20:07 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Zodra ze oversteken naar Griekenland stoppen ze met vluchteling zijn en worden het economische migranten. Turkije is een veilig land. Ik ben voor het toewijzen van vluchtelingen aan Nederland en andere Europese landen voor opvang, maar het is niet aan de vluchtelingen zelf om te beslissen waar ze opgevangen gaan worden, die keus moet ze ontnomen worden.

Ohja, fatsoenlijk weer van de media om foto's te plaatsen van dode kinderen om mensen een schuldgevoel te geven.
Het falen van 'aanvraag in eerste aankomstland' geeft mensen op een gekke manier juist de keuze. Dit wordt versterkt door de ongelijkheid in asielprocedures en -voorwaarden. Hoe bestaat het dat in 2014 Hongarije maar 9,3 procent van de asielaanvragen honoreert, als je het vergelijkt met Bulgarije of Zweden? Hoe bestaat het dat we hier in Nederland mensen met een tijdelijke verblijfsvergunning weigeren te werken, terwijl Engeland dit juist mogelijk maakt? Hoe bestaat het dat Polen weigert op grotere schaal mensen op te nemen, terwijl ze zelf als geen ander de kansen op economische migratie hebben gepakt?

Als het leed in de landen van herkomst, per land gezien, hetzelfde is? Het is gewoon walgelijke kop-in-het-zand-nimby-politiek. Ik heb nooit beweerd dat ik dit een langetermijnoplossing vind. Ik maak me ernstig zorgen over hoe het verder moet met Syrie, met veel landen in Afrika, als vooral de jeugd en anderszins capabelen weglopen. Obama riep laatst de Afrikaanse landen nog maar weer eens op hun bejaarde bestuurders en corrupte old boys/stam/familie networks te laten wieberen omdat de jeugd de landen de rug toekeert en de landen afstevenen op nieuwe armoede.

Maar op dit moment, op de korte termijn, hebben we te maken met mensen die in economische, sociale en oorlogswanhoop verkeren. Ik wil en kan het niet over mijn hart verkrijgen om die nu in nood te laten stikken. Vind ik dat Saudi-Arabie veel meer moet doen? Zuid-Amerika? Japan? Ja natuurlijk! Maar dat gaat hooguit op middellange termijn helpen.

Ik kan mezelf niet meer in de spiegel aankijken als ik er niet tenminste wat van probeer te maken. Zet er de schouders onder, stap over je eigen schaduw heen. Ik zal daardoor waarschijnlijk moeten werken tot ik doodga, pensioen of ouderenzorg zal ik misschien kunnen vergeten, maar dat heb ik er voor over als ik daarmee nu mensen kan redden. Het is niet anders. Jammer dan, maar ik ben klaar met het gezeik. Er is geen ei van columbus.
  vrijdag 4 september 2015 @ 20:46:51 #247
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155825181
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 20:43 schreef Andromache het volgende:

Ik kan mezelf niet meer in de spiegel aankijken als ik er niet tenminste wat van probeer te maken. Zet er de schouders onder, stap over je eigen schaduw heen. Ik zal daardoor waarschijnlijk moeten werken tot ik doodga, pensioen of ouderenzorg zal ik misschien kunnen vergeten, maar dat heb ik er voor over als ik daarmee nu mensen kan redden. Het is niet anders. Jammer dan, maar ik ben klaar met het gezeik. Er is geen ei van columbus.
Mooi mens.

Ik heb mezelf vandaag aangemeld als vrijwilliger bij vluchtelingenwerk. Alle beetjes helpen. Lijdzaam toekijken frustreert.
pi_155825330
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2015 20:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mooi mens.

Ik heb mezelf vandaag aangemeld als vrijwilliger bij vluchtelingenwerk. Alle beetjes helpen. Lijdzaam toekijken frustreert.
Ik heb dat vorige week gedaan. In Rotterdam zijn er zoveel aanmeldingen dat ze voorlichtingsbijeenkomsten gaan doen. :)
  vrijdag 4 september 2015 @ 20:51:35 #249
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155825353
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 20:50 schreef Isegrim het volgende:

Ik heb dat vorige week gedaan. In Rotterdam zijn er zoveel aanmeldingen dat ze voorlichtingsbijeenkomsten gaan doen. :)
Hier ook, inderdaad. Gelukkig maar!
pi_155826423
quote:

Ik kan mezelf niet meer in de spiegel aankijken als ik er niet tenminste wat van probeer te maken. Jammer dan, maar ik ben klaar met het gezeik.
Dito. Je kan niet roepen dat het verschrikkelijk is, maar niets doen. Wij hebben ons aangemeld als gastgezin. Zo ver zal het vast niet komen, maar laat een groot aantal aanmeldingen dan in elk geval een signaal zijn naar onze overheid die imho op het gênante af zwijgt. Komt het wel zo ver, dan staat er binnen een dag een muurtje dat ons huis in tweeën deelt en geschikt maakt voor dubbele bewoning.
pi_155827685
quote:

[..]

Het falen van 'aanvraag in eerste aankomstland' geeft mensen op een gekke manier juist de keuze. Dit wordt versterkt door de ongelijkheid in asielprocedures en -voorwaarden. Hoe bestaat het dat in 2014 Hongarije maar 9,3 procent van de asielaanvragen honoreert, als je het vergelijkt met Bulgarije of Zweden? Hoe bestaat het dat we hier in Nederland mensen met een tijdelijke verblijfsvergunning weigeren te werken, terwijl Engeland dit juist mogelijk maakt? Hoe bestaat het dat Polen weigert op grotere schaal mensen op te nemen, terwijl ze zelf als geen ander de kansen op economische migratie hebben gepakt?

Als het leed in de landen van herkomst, per land gezien, hetzelfde is? Het is gewoon walgelijke kop-in-het-zand-nimby-politiek. Ik heb nooit beweerd dat ik dit een langetermijnoplossing vind. Ik maak me ernstig zorgen over hoe het verder moet met Syrie, met veel landen in Afrika, als vooral de jeugd en anderszins capabelen weglopen. Obama riep laatst de Afrikaanse landen nog maar weer eens op hun bejaarde bestuurders en corrupte old boys/stam/familie networks te laten wieberen omdat de jeugd de landen de rug toekeert en de landen afstevenen op nieuwe armoede.

Maar op dit moment, op de korte termijn, hebben we te maken met mensen die in economische, sociale en oorlogswanhoop verkeren. Ik wil en kan het niet over mijn hart verkrijgen om die nu in nood te laten stikken. Vind ik dat Saudi-Arabie veel meer moet doen? Zuid-Amerika? Japan? Ja natuurlijk! Maar dat gaat hooguit op middellange termijn helpen.

Pure klasse deze post. Respect.
pi_155827723
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 21:20 schreef Queller het volgende:

[..]

Dito. Je kan niet roepen dat het verschrikkelijk is, maar niets doen. Wij hebben ons aangemeld als gastgezin. Zo ver zal het vast niet komen, maar laat een groot aantal aanmeldingen dan in elk geval een signaal zijn naar onze overheid die imho op het gênante af zwijgt. Komt het wel zo ver, dan staat er binnen een dag een muurtje dat ons huis in tweeën deelt en geschikt maakt voor dubbele bewoning.
Wil best een vluchteling opvang bieden maar dan alleen als het een christen is. Kan je dat aangeven van tevoren?
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_155828233
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:00 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Wil best een vluchteling opvang bieden maar dan alleen als het een christen is. Kan je dat aangeven van tevoren?
Ik heb werkelijk geen flauw idee. Voor het antwoord op die vraag moet je bij je gemeente zijn.
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:21:31 #254
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155828476
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:14 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen flauw idee. Voor het antwoord op die vraag moet je bij je gemeente zijn.
Dan doe ik ook mee. Alleen een christen, alleen vrouwelijk en uitsluitend tussen de 18 en 20 jaar oud.
pi_155828515
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dan doe ik ook mee. Alleen een christen, alleen vrouwelijk en uitsluitend tussen de 18 en 20 jaar oud.
Kom eens bij me langs. Duw ik je met liefde in een lek rubberbootje de Noordzee op. Je kan met plezier gemist worden. Misselijk mannetje.
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:23:07 #256
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155828543
quote:

[..]

Wat een merkwaardige zelfhaat.
pi_155828560
quote:

[..]

Raar argument is dat, dat mensen kennelijk gelukszoekers zijn als ze kennelijk relatief rijk zijn. Je zou verwachten dat gelukszoekers in het algemeen juist mensen zonder geld zijn.
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:23:54 #258
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155828569
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Wat een merkwaardige zelfhaat.
Typerend.
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:24:11 #259
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155828581
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:22 schreef Queller het volgende:

[..]

Kom eens bij me langs. Duw ik je met liefde in een lek rubberbootje de Noordzee op. Je kan met plezier gemist worden. Misselijk mannetje.
Nou, nou, wat een stoere taal weer.
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:25:53 #260
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155828634
quote:

[..]

Zalig zijn de eenvoudigen van geest.
pi_155828641
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Nou, nou, wat een stoere taal weer.
Hoor wie het zegt. Ik kots op je. Geen woord van gelogen. Niets stoers aan. Walging.
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:27:37 #262
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155828685
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2015 20:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mooi mens.

Hoe meer hulp, hoe meer vluchtelingen.
pi_155828697
quote:

[..]

Let op het bouwbesluit en dergelijke het zou mij niet verbazen wanneer je straks weer de sjaak bent met je goede bedoelingen.

Dat gezegd hebbende vind ik het nobel van je ook al sta ik er anders in _O_ .

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 04-09-2015 22:41:11 ]
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:28:57 #264
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155828720
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Hoe meer hulp, hoe meer vluchtelingen.
Word je al bang?
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:29:23 #265
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155828733
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Word je al bang?
Nee, dat ook weer niet. Maar het is wel zonde.
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:30:00 #266
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155828751
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Nee, dat ook weer niet. Maar het is wel zonde.
Vind jij, met je angst.
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:30:37 #267
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155828775
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Vind jij, met je angst.
Angst is een normale menselijke emotie. Daar zou ik me niet voor schamen.
pi_155828806
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Let op het bouwbesluit en dergelijke het zou mij niet verbazen wanneer je straks weer de sjaak bent met je goede bedoelingen.

Dat gezegd hebbende vindt ik het nobel van je ook al sta ik er anders in _O_ .
Ja, zal je hebben :D

Opvang gaat uiteindelijk na tussenkomst door de gemeente, dus om het bouwbesluit maak ik me niet zo druk. Nobel vind ik het niet. De moeite of 'opoffering' staat in geen verhouding tot het leed als mensen op straat moeten leven.

Ik zie wel wat ervan komt. Hoop voor iedereen dat het niet nodig is.
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:33:45 #269
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155828875
Er is de laatste tijd een emotionele omslag merkbaar, die sommige mensen verhindert nog rationele afwegingen te maken.
pi_155828913
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:31 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, zal je hebben :D

Opvang gaat uiteindelijk na tussenkomst door de gemeente, dus om het bouwbesluit maak ik me niet zo druk. Nobel vind ik het niet. De moeite of 'opoffering' staat in geen verhouding tot het leed als mensen op straat moeten leven.

Ik zie wel wat ervan komt. Hoop voor iedereen dat het niet nodig is.
Ik ben helaas bang voor een verdere aanzuigende werking en een demografische verschuiving dus ben meer voorstander van lokale opvang en een verspreidbeleid plus selectieve binnenlating.
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:35:08 #271
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155828917
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Er is de laatste tijd een emotionele omslag merkbaar, die sommige mensen verhindert nog rationele afwegingen te maken.
Ja, die gaan dan uit angst heel stoertjes posten. Schattig.
pi_155828944
quote:
Krijg toch een internetstoring
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:37:21 #273
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155828981
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik ben helaas bang voor een verdere aanzuigende werking en een demografische verschuiving dus ben meer voorstander van lokale opvang en een verspreidbeleid plus selectieve binnenlating.
Gelukkig zijn er hier ook nog verstandige mensen.
pi_155829007
quote:
Zegt degene die de ene na de andere niet rationele, want door de feiten weerlegde, onderbuikscheet laat ontsnappen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:39:08 #275
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155829034
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Zegt degene die de ene na de andere niet rationele, want door de feiten weerlegde, onderbuikscheet laat ontsnappen.
Angstwindjes.
pi_155829050
quote:
Ik vind het behoorlijk schokkend (en vervelend) dat de media weigert om de andere kant van het verhaal weer te geven.
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:39:57 #277
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155829059
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er hier ook nog verstandige mensen.
Je bedoelt bange mensen :?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_155829075
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Angstwindjes.
Dat doen bangeschijterds.
pi_155829079
quote:

Hyprocriet deze post.

En die mensensmokkelaars. De grootste criminelen eigenlijk. Die blijven maar doorgaan met hun acties? Waarom vinger wijzen en naar jouw eigen gemoedstoestand kijken terwijl ondertussen de vreselijke acties doorblijven gaan? Ze komen er gewoon mee weg. ISIS blijft afslachten . De mensenhandelaars blijven mensen in vreselijke gevaarlijke toestanden verkeren. Niet Polen , Hongarije of Europa is daar schuldig aan hoor.

Ondertussen maken wij druk om onze imago. Want wij moeten onszelf kunnen aankijken in de spiegel ! En met een goed gevoel het bedje in kunnen duiken. En het liefst sleuren we iedereen mee in onze eigen medelijden. Want eigenlijk..... eigenlijk geven we geen ruk om iemand anders. Als we heel eerlijk zijn.

Kon jij jezelf aankijken in de spiegel tijdens het afslachten van Yezidis? De Koerden door Hoesein? Tuurlijk want het ging ons niet aan. Wij hadden er geen last van. Maar nu het ons wél aangaat komt de zogenaamde medelijden. Maar feitelijk is het geen medelijden. Zou jij jouw huis en jouw auto nu per direct weggeven zodat er kinderen in Afrika kunnen eten? Ik niet.

Ik geef geen reet om iemand anders. Alleen om mijn familie. Ik geef wat geld voor goede doelen. Hier en daar een goed woordje doen. Iets delen op Facebook. Maar dat is alleen voor het goed gevoel. En daarom kan ik wel mijzelf aankijken in de spiegel. Omdat ik weet dat ik een grote egoïst ben.
pi_155829117
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik ook hoor. Maar daar heb je niet veel meer aan voor de mensen die al uit de regio zijn vertrokken.
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:45:06 #281
138876 Andromache
pi_155829217
je hebt gelijk dat mijn hulp natuurlijk ook een soort egoisme is. Ik vind deze vorm van egoisme alleen rechtvaardiger dan egoisme dat in gedachte en goed alleen ten bate komt van mijzelf.
pi_155829220
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:41 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik ook hoor. Maar daar heb je niet veel meer aan voor de mensen die al uit de regio zijn vertrokken.
Maar dit is een verdere stimulans van mensen uit de regio om hier heen te komen wat weer meer leed tot gevolg heeft. Ik ben bang dat militaire interventie de enige mogelijkheid is om het gebied op de middellange termijn rustig te krijgen. Het jammere is, is dat Europa zijn legers heeft wegbezuinigd zodat dat niet meer mogelijk is.
pi_155829371
Als iedereen elke dag iets doet voor een ander, is de wereld al gauw een stuk minder ellendig. :)
pi_155829392
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar dit is een verdere stimulans van mensen uit de regio om hier heen te komen wat weer meer leed tot gevolg heeft. Ik ben bang dat militaire interventie de enige mogelijkheid is om het gebied op de middellange termijn rustig te krijgen. Het jammere is, is dat Europa zijn legers heeft wegbezuinigd zodat dat niet meer mogelijk is.
Ik weet werkelijk niet wat de oplossing is. Daarvoor heb ik te weinig kennis en te weinig inzicht in de feiten. Maar ik snap wat je bedoelt en deel je zorg zeker. Het zal én én moeten worden of zo.

Ik weet het ook niet -O-

Maar in elk geval: als 'we' ze op de een of andere manier toebedeeld krijgen en er is geen plek, dan stel ik met plezier bed, brood en bad beschikbaar.
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:57:13 #285
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155829597
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:39 schreef Falco het volgende:

[..]

Je bedoelt bange mensen :?
Bange mensen kunnen ook verstandig zijn. De angst kan gegrond zijn.
pi_155829693
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

voor jou gegrond genoeg om een troll account aan te maken.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:00:50 #287
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155829725
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:39 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik vind het behoorlijk schokkend (en vervelend) dat de media weigert om de andere kant van het verhaal weer te geven.
Inderdaad. Maar het verkoopt beter om de Barmhartige Samaritaan uit te hangen.
pi_155829734
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:50 schreef Isegrim het volgende:
Als iedereen elke dag iets doet voor een ander, is de wereld al gauw een stuk minder ellendig. :)
De een zijn dood is de ander zijn brood
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:02:35 #289
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155829785
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die is ongegrond. Cijfermatig is er geen tsunami maar gewoonweg een flinke stroom vluchtelingen (voor het eerst in jaren) momenteel binnen de EU.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:02:38 #290
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155829786
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:50 schreef Isegrim het volgende:
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:03:42 #291
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155829819
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Die is ongegrond. Cijfermatig is er geen tsunami maar gewoonweg een flinke stroom vluchtelingen (voor het eerst in jaren) momenteel binnen de EU.
We zullen dat over een paar jaar nog eens beoordelen.

Als de angst ongegrond zou zijn, waarom zijn er de laatste dagen dan opeens allerlei topoverleggen in de EU?

De presidenten van Oost-Europese landen vergaderen spoorslags met elkaar.

Junker en Merkel schreeuwen moord en brand.

Alleen in Nederland wachten we nog tot 14 september met het vluchtelingenoverleg. Men gaat er natuurlijk niet de vakantie voor onderbreken.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:07:56 #292
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155829975
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

We zullen dat over een paar jaar nog eens beoordelen.
Is goed jonguh ^O^. Herinner jij me er in als we in een of ander islamitisch kalifaat leven?
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:08:45 #293
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155830005
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Is goed jonguh ^O^. Herinner jij me er in als we in een of ander islamitisch kalifaat leven?
Ik hoop dat dan nog mogelijk is. Tegen die tijd mag ik geen contact met andere vrouwen meer hebben.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:09:11 #294
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155830019
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]
Als de angst ongegrond zou zijn, waarom zijn er de laatste dagen dan opeens allerlei topoverleggen in de EU?

De presidenten van Oost-Europese landen vergaderen spoorslags met elkaar.

Junker en Merkel schreeuwen moord en brand.

Alleen in Nederland wachten we nog tot 14 september met het vluchtelingenoverleg. Men gaat er natuurlijk niet de vakantie voor onderbreken.
Het laten dobberen van vluchtelingen of laten verstikken in de vrachtwagens geeft zo'n rotzooi he. Kan me voorstellen dat EU-leiders de momenteel forse vluchtelingenstromingen goed willen beheersen met o.a. een evenredige verdeling.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:11:02 #295
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155830073
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:09 schreef Falco het volgende:

[..]

Het laten dobberen van vluchtelingen of laten verstikken in de vrachtwagens geeft zo'n rotzooi he. Kan me voorstellen dat EU-leiders de momenteel forse vluchtelingenstromingen goed willen beheersen met o.a. een evenredige verdeling.
Alleen gaat die evenredige verdeling er nooit komen. Ten eerste omdat de meeste EU-landen het niet willen. Ten tweede omdat de migranten het niet willen.

Alle discussie over die verdeling is dus een verspilling van tijd en geld.

Het tekent wel de machteloosheid van de EU, dat ze reële problemen met Excel proberen op te lossen.
pi_155830166
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
Als iedereen alleen aan zichzelf denkt maakt dat per definitie een einde aan iedere samenleving.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:14:56 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_155830181
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:40 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Hyprocriet deze post.

En die mensensmokkelaars. De grootste criminelen eigenlijk. Die blijven maar doorgaan met hun acties? Waarom vinger wijzen en naar jouw eigen gemoedstoestand kijken terwijl ondertussen de vreselijke acties doorblijven gaan? Ze komen er gewoon mee weg. ISIS blijft afslachten . De mensenhandelaars blijven mensen in vreselijke gevaarlijke toestanden verkeren. Niet Polen , Hongarije of Europa is daar schuldig aan hoor.

Ondertussen maken wij druk om onze imago. Want wij moeten onszelf kunnen aankijken in de spiegel ! En met een goed gevoel het bedje in kunnen duiken. En het liefst sleuren we iedereen mee in onze eigen medelijden. Want eigenlijk..... eigenlijk geven we geen ruk om iemand anders. Als we heel eerlijk zijn.

Kon jij jezelf aankijken in de spiegel tijdens het afslachten van Yezidis? De Koerden door Hoesein? Tuurlijk want het ging ons niet aan. Wij hadden er geen last van. Maar nu het ons wél aangaat komt de zogenaamde medelijden. Maar feitelijk is het geen medelijden. Zou jij jouw huis en jouw auto nu per direct weggeven zodat er kinderen in Afrika kunnen eten? Ik niet.

Ik geef geen reet om iemand anders. Alleen om mijn familie. Ik geef wat geld voor goede doelen. Hier en daar een goed woordje doen. Iets delen op Facebook. Maar dat is alleen voor het goed gevoel. En daarom kan ik wel mijzelf aankijken in de spiegel. Omdat ik weet dat ik een grote egoïst ben.
Nou, geweldig hoor meid... applaus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:18:45 #298
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155830301
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als iedereen alleen aan zichzelf denkt maakt dat per definitie een einde aan iedere samenleving.
Iedereen moet dan ook niet alléén aan zichzelf denken. Wel in de eerste plaats, dat is een natuurlijk gegeven. Daarna denk je aan je kinderen, je man of vrouw, je vrienden, je buren. Daarna misschien aan mensen in je omgeving. Enzovoort.

Maar bij mensen die zich zo opwinden over het leed van personen in een ander werelddeel, zit een draadje los.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:19:51 #299
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155830335
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Iedereen moet dan ook niet alléén aan zichzelf denken. Wel in de eerste plaats, dat is een natuurlijk gegeven. Daarna denk je aan je kinderen, je man of vrouw, je vrienden, je buren. Daarna misschien aan mensen in je omgeving. Enzovoort.

Maar bij mensen die zich zo opwinden over het leed van personen in een ander werelddeel, zit een draadje los.
Die hebben idd last van empathie.
pi_155830346
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Je krijgt wat je geeft. Je zou het gewoon eens een tijdje moeten proberen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:20:32 #301
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155830350
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:19 schreef Falco het volgende:

[..]

Die hebben idd last van empathie.
Gefingeerde empathie.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:20:39 #302
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155830353
Maar fijn dat ook de vluchteling eerst aan zichzelf en naasten mag denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')