Ambtenarenpraat.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is dan jouw mening, volgens mij verandert dat pas als ze er een verblijfsvergunning hebben en er officieel verblijven.
Inderdaad het probleem van veel vluchtelingen, het is triest dat er internationaal zoveel mensen tussen wal en schip vallen omdat landen zo veel verschillende regels hanteren en bijv. Turkije nog niet aan de internationale regels als asielbestemming voldoet.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:34 schreef yvonne het volgende:
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
diepe zucht.
Oh gezellig.quote:Volgens zijn zus besloot de familie een gevaarlijke overtocht te maken, vanwege het slechte gebit van Abdullah. Zijn tanden zouden eruit zijn getrokken toen hij werd ontvoerd tijdens de aanval op Kobani van Islamitische Staat, zegt een Canadese journalist die met de zus van Abdullah sprak.
Het zal niet enkel voor die implantaten zijn he. Verder begrijpelijk dat de zus niet bepaald gelukkig is op dit moment.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:48 schreef yvonne het volgende:
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-34142695 dus voor een stel klote implantaten verzuipt je hele gezin en vindt je zus het de schuld van de hele wereld.
Owkee.
in het BBC artikel gaat het over earlier this year. En ze wonen al 4 jaar in Istanbul.quote:
lees nou eerst even op je gemak het hele artikel.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:49 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Het zal niet enkel voor die implantaten zijn he. Verder begrijpelijk dat de zus niet bepaald gelukkig is op dit moment.
Ik ben het deels met de zus eens, de huidige regels zijn gewoon erg krom en landen doen niets anders dan zoveel mogelijk de verantwoordelijkheid voor vluchtelingen bij een ander land leggen. Er is volgens mij te weinig oog voor de wanhopige positie van veel vluchtelingen. Als zaken slecht geregeld zijn gaan mensen domme dingen doen en natuurlijk zijn die mensen daar zelf verantwoordelijk voor maar bij mensen die echt in de problemen zitten kun je verwachten dat er dan ongelukken gebeuren. Als de verkeerswetten niet duidelijk zijn heeft dat ook ongelukken tot gevolg los van de verantwoordelijkheid van de chauffeurs.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:48 schreef yvonne het volgende:
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-34142695 dus voor een stel klote implantaten verzuipt je hele gezin en vindt je zus het de schuld van de hele wereld.
Owkee.
Het is dus tóch onze schuld!quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben het deels met de zus eens, de huidige regels zijn gewoon erg krom en landen doen niets anders dan zoveel mogelijk de verantwoordelijkheid voor vluchtelingen bij een ander land leggen. Er is volgens mij te weinig oog voor de wanhopige positie van veel vluchtelingen. Als zaken slecht geregeld zijn gaan mensen domme dingen doen en natuurlijk zijn die mensen daar zelf verantwoordelijk voor maar bij mensen die echt in de problemen zitten kun je verwachten dat er dan ongelukken gebeuren. Als de verkeerswetten niet duidelijk zijn heeft dat ook ongelukken tot gevolg los van de verantwoordelijkheid van de chauffeurs.
Maar dat kan toch bijna niet? Ik kan me niet voorstellen dat dit het hele verhaal is...quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:34 schreef yvonne het volgende:
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
diepe zucht.
Elsevier probeert de achterban gerust te stellen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar dat kan toch bijna niet? Ik kan me niet voorstellen dat dit het hele verhaal is...
Dan de BBC vast ook.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Elsevier probeert de achterban gerust te stellen.
Ik weet niet wie je met ons bedoeld maar als jij betrokken bent bij die regels of op andere wijze bijdraagt aan de onveilige situatie die ontstaat door die regels dan is het antwoord ja. Je zou zelfs kunnen stellen dat de mensen die tegen de toetreding van Turkije tot de EU waren deels verantwoordelijk zijn, immers met die toetreding was de huidige situatie niet geweest als hij nu is. Dan was Turkije gewoon deel geweest van de EU en dus ook een veilige asielbestemming geweest. Het is triest dat de PVV zo tegen de toetreding van de EU was en nu loopt te klagen dat men vluchtelingen niet kan terugsturen naar Turkije, ze zijn daar zelf deels verantwoordelijk voor.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is dus tóch onze schuld!
Barbertje moet hangen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik weet niet wie je met ons bedoeld maar als jij betrokken bent bij die regels of op andere wijze bijdraagt aan de onveilige situatie die ontstaat door die regels dan is het antwoord ja. Je zou zelfs kunnen stellen dat de mensen die tegen de toetreding van Turkije tot de EU deels verantwoordelijk zijn, immers met die toetreding was de huidige situatie niet geweest als hij nu is. Dan was Turkije gewoon deel geweest van de EU en dus ook een veilige asielbestemming geweest. Het is triest dat de PVV zo tegen de toetreding van de EU was en nu loopt te klagen dat men vluchtelingen niet kan terugsturen naar Turkije, ze zijn daar zelf deels verantwoordelijk voor.
En daar heb je ouders voor als kind. Die wel op je letten en risico's goed kunnen inschatten.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:15 schreef Isegrim het volgende:
Ik weet hoe ik ooit als kind naar een klein eilandje probeerde te zwemmen in een meertje. Het leek zo dichtbij, maar dat viel echt vies tegen.
Die mensen verkopen heel bewust hun hele hebben en houden en zetten hun levens op het spel om daar weg te komen. Dat doen ze echt niet omdat ze wel benieuwd naar Duitsland zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:15 schreef Isegrim het volgende:
@Jigzoz - Dat sowieso. Als je de beelden uit Aleppo e.d. ziet, zullen die mensen afschuwelijke dingen hebben gezien en meegemaakt. En misschien heeft pa iets doms gedaan, dat kan. Maar misschien dacht hij dat het een eitje zou zijn omdat het maar zo'n klein stukje is. Ik weet hoe ik ooit als kind naar een klein eilandje probeerde te zwemmen in een meertje. Het leek zo dichtbij, maar dat viel echt vies tegen.
Ok Turkije kan ik nog in komen maar wat is er mis met Oostenrijk en Tjechie?quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die mensen verkopen heel bewust hun hele hebben en houden en zetten hun levens op het spel om daar weg te komen. Dat doen ze echt niet omdat ze wel benieuwd naar Duitsland zijn.
Dan ga je er vanuit dat pa de risico's goed wist in te schatten en désondanks zijn gezin in een bootje douwde.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:17 schreef Godtje het volgende:
[..]
En daar heb je ouders voor als kind. Die wel op je letten en risico's goed kunnen inschatten.
Achteraf is dat natuurlijk heel makkelijk concluderen. Dat is wel zijn taak als opvoeder. Ook voor ma.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:30 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga er vanuit dat pa de risico's níet goed wist in te schatten omdat hij ze anders niet genomen zou hebben.
Doel was Canada omdat daar familie woonde.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ok Turkije kan ik nog in komen maar wat is er mis met Oostenrijk en Tjechie?
Precies, maar waarschijnlijk is het prettig om op die manier niet te hoeven nadenken wat er daadwerkerkelijk moet worden gedaan om deze ellende te voorkomen. Wel makkelijk natuurlijk om gewoon die schuldvraag onder eigen verantwoordelijkheid te schuiven.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:08 schreef Jigzoz het volgende:
Ik word eerlijk gezegd altijd een beetje misselijk (heel eufemistisch uitgedrukt) van al dat volk dat verdronken vluchtelingen probeert te plaatsen in de categorie 'eigen schuld, dikke bult'.
Dit was de derde poging van het gezin volgens de Volkskrant dus je zou denken dat vader precies wist waar hij aan begon.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat pa de risico's goed wist in te schatten en désondanks zijn gezin in een bootje douwde.
Ik ga er vanuit dat pa de risico's níet goed wist in te schatten omdat hij ze anders niet genomen zou hebben.
Het doel was Canada maar Canada heeft het verzoek afgewezen en dat wist het gezin voor ze op dat bootje stapten..quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Doel was Canada omdat daar familie woonde.
Wat betreft dat doorreizen in het algemeen: als je eenmaal Europa binnenkomt, dan kan ik me voorstellen dat ze dan het liefst een land opzoeken waar hun kansen het grootst zijn. Waarom dat Oostenrijk niet zou kunnen zijn? Geen idee.
Dat was de smoes uiteindelijk wilde men gewoon naar Duitsland of Zweden.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Doel was Canada omdat daar familie woonde.
Wat betreft dat doorreizen in het algemeen: als je eenmaal Europa binnenkomt, dan kan ik me voorstellen dat ze dan het liefst een land opzoeken waar hun kansen het grootst zijn. Waarom dat Oostenrijk niet zou kunnen zijn? Geen idee.
Zo wordt het wel door je strot geduwd. We moeten en zullen ons schuldig voelen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is dus tóch onze schuld!
Juist, dat is het. Vreemd genoeg proberen diezelfde mensen hun eigen verantwoordelijkheid nogal vaak af te schuiven.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies, maar waarschijnlijk is het prettig om op die manier niet te hoeven nadenken wat er daadwerkerkelijk moet worden gedaan om deze ellende te voorkomen. Wel makkelijk natuurlijk om gewoon die schuldvraag onder eigen verantwoordelijkheid te schuiven.
Als ze dat nog ff langer volhouden lopen ze t risico dat we t zat worden.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo wordt het wel door je strot geduwd. We moeten en zullen ons schuldig voelen.
Nee, maar zoals m'n vrouw net aan de telefoon gefrustreerd zei 'je bent toch een focking idioot als je je peuter zonder zwemvest in een rubberbootje een zee probeert over te duwen?'. Overmoedig worden omdat het anderen ook lukt, wanhopig omdat je structureel moet leunen op familie in Canada, pijn vanwege uitgetrokken tanden - ik kan het me nauwelijks voorstellen. Maar wat ik me wel kan voorstellen, is de verantwoordelijkheid voor je kinderen. En dan komt de foto van dat kindje weer voorbij en ik word er alleen maar misselijker van nu het verhaal achter z'n dood duidelijker wordt.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die mensen verkopen heel bewust hun hele hebben en houden en zetten hun levens op het spel om daar weg te komen. Dat doen ze echt niet omdat ze wel benieuwd naar Duitsland zijn.
Het is niet de eerste wensdenker die elk reëel risico overboord zet omdat ie per se iets wilt. Ik meet 'm maar af aan de Maslow piramide en daar zat ie veilig genoeg om dit niet te hoeven doen. Maargoed, ik kan het me dan ook nauwelijks voorstellen hoe het in zo'n situatie is, vanachter m'n computertje tussen het werk door terwijl opa en oma met m'n kinderen spelen...quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat pa de risico's goed wist in te schatten en désondanks zijn gezin in een bootje douwde.
Ik zie dat absoluut niet zo.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet alleen je gaat wel anders kijken als er een paar duizend vluchtelingen in Nederland arriveren en een beroep gaan doen op de goede gunsten van Nederland terwijl de rest van Europa incl USA en canada lachend toekijken langs de zijlijn en niets doen om te helpen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er was toch helemaal geen aanvraag gedaan?quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:34 schreef lapiovra het volgende:
[..]
Het doel was Canada maar Canada heeft het verzoek afgewezen en dat wist het gezin voor ze op dat bootje stapten..
Ja daar verschillen de kranten nogal over..quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er was toch helemaal geen aanvraag gedaan?
In Newsweek de verklaring van de Canadese regering dat er geen asielaanvraag ontvangen is, in Elsevier de verklaring van de zus van de vader dat er geen aanvraag gedaan is....quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:41 schreef lapiovra het volgende:
[..]
Ja daar verschillen de kranten nogal over..
De ene krant beweerd van wel de ander van niet maar welke krant spreekt nu de waarheid?
Ik weet het niet..
quote:The aunt of Alan Kurdi earlier said his family's request for refugee status had been rejected, but later acknowledged it had never been submitted.
Mm, ik kan me iets voorstellen hoe het is adhv de verhalen van mijn vader in het laatste oorlogsjaar 44-45. Alleen ja, hij was toen wel 15,16 geen kind meer natuurlijk, maar wel on his own.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Nee, maar zoals m'n vrouw net aan de telefoon gefrustreerd zei 'je bent toch een focking idioot als je je peuter zonder zwemvest in een rubberbootje een zee probeert over te duwen?'. Overmoedig worden omdat het anderen ook lukt, wanhopig omdat je structureel moet leunen op familie in Canada, pijn vanwege uitgetrokken tanden - ik kan het me nauwelijks voorstellen. Maar wat ik me wel kan voorstellen, is de verantwoordelijkheid voor je kinderen. En dan komt de foto van dat kindje weer voorbij en ik word er alleen maar misselijker van nu het verhaal achter z'n dood duidelijker wordt.
Ik blijf erbij dat we vluchtelingen niet bewust aan hun lot mogen overlaten, maar dit jongetje was al gered door de Turkse kustwacht en vader heeft 'm bewust tot aan drie keer keer geprobeerd in gevaar te brengen en de derde keer is dit het resultaat. Mooie pavlov reactie om het westen de schuld te geven van die zus. Maar die zit lekker droog in Canada.
[..]
Het is niet de eerste wensdenker die elk reëel risico overboord zet omdat ie per se iets wilt. Ik meet 'm maar af aan de Maslow piramide en daar zat ie veilig genoeg om dit niet te hoeven doen. Maargoed, ik kan het me dan ook nauwelijks voorstellen hoe het in zo'n situatie is, vanachter m'n computertje tussen het werk door terwijl opa en oma met m'n kinderen spelen...
Hoeveel Mexicanen hadden wij ook al weer opgenomen?quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:37 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet alleen je gaat wel anders kijken als er een paar duizend vluchtelingen in Nederland arriveren en een beroep gaan doen op de goede gunsten van Nederland terwijl de rest van Europa incl USA en canada lachend toekijken langs de zijlijn en niets doen om te helpen.
Ja, oorlog 'snap' ik. Maar in Turkije speelde dat niet meer.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, ik kan me iets voorstellen hoe het is adhv de verhalen van mijn vader in het laatste oorlogsjaar 44-45. Alleen ja, hij was toen wel 15,16 geen kind meer natuurlijk, maar wel on his own.
Volgens mij is de media hierin wel éénsgezind, een oom van het jongetje had wel een aanvraag ingediend, maar die is afgekeurd omdat deze niet volledig was ingevuld. Deze familie staat helemaal los van die aanvraag natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:41 schreef lapiovra het volgende:
[..]
Ja daar verschillen de kranten nogal over..
De ene krant beweerd van wel de ander van niet maar welke krant spreekt nu de waarheid?
Ik weet het niet..
Er is een aanvraag gedaan door de familie en Fin Donnely, een lid van het Candese parlament. Hij heeft PERSOONLIJK een brief overhandigd aan de verantwoordelijke minister. Er is NIETS aan gedaan. Canada interesseert het geen reet.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er was toch helemaal geen aanvraag gedaan?
Tsja er worden vast wel meer aanvragen gedaan. Het loopt overal waar het aantrekkelijk toeven is storm.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:52 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Er is een aanvraag gedaan door de familie en Fin Donnely, een lid van het Candese parlament. Hij heeft PERSOONLIJK een brief overhandigd aan de verantwoordelijke minister. Er is NIETS aan gedaan. Canada interesseert het geen reet.
Nederland ook niet. Mensen helpen is totaal uit de tijd.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:52 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Er is een aanvraag gedaan door de familie en Fin Donnely, een lid van het Candese parlament. Hij heeft PERSOONLIJK een brief overhandigd aan de verantwoordelijke minister. Er is NIETS aan gedaan. Canada interesseert het geen reet.
Daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tsja er worden vast wel meer aanvragen gedaan. Het loopt overal waar het aantrekkelijk toeven is storm.
Europa kan het ook oplossen, maar wil niet. Ligt electoraal een beetje te lastig.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Men NEGEERT totaal de problematiek.
Zoals ik al eerder verklaarde: al drop je hier een miljoen mensen, je merkt er niets van zoo groot is dit land. Canada heeft slecht 2300 mensen opgenomen en de rest word gewoon genegeerd omdat Canada in een recessie zit en zij geen onaantrekkelijke onrendabele mensen wenst.
Je moet hoog opgeleid, gezond en vermogend zijn wil je hier komen.
De rest is niet aantrekkelijk. Dus Europa mag het oplossen.
Ja de "bondgenoten" die nederland zo innig omarmt (USA/CANADA) zijn hier meester in.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nederland ook niet. Mensen helpen is totaal uit de tijd.
Vandaar: doe maar libertarisme. Niet omdat dat me zoveel beter lijkt, maar misschien gaan mensen dan weer eens inzien dat er helemaal alleen voor staan toch niet altijd zo fantastisch is.
Voor Canada is het helemaal een ''ver van mijn bed show''...quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:52 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |