abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 september 2015 @ 06:38:40 #51
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_155808002
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 06:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat denk jij dan?
In de 17de eeuw was ik al dood geweest redelijkerwijs op die leeftijd. Kon je daar sws niets meer doen.
o.o
pi_155808761
Zolang er nog steeds mensen onterecht worden veroordeeld ben ik tegen de doodstraf
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:46:37 #53
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_155809622
Doodstraf :')
beter onbetaald verplicht werken ^O^
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_155809691
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Niemand wordt crimineel geboren.
Criminelen worden geschapen door de samenleving.

Bovendien zie je duidelijk dat landen waar hard gestraft wordt, ook erg onveilig zijn en landen waar humaan gestraft wordt - zoals Noorwegen - kennen nauwelijks criminaliteit.

Dus wil je een veilige samenleving, straf dan niet of zacht. Van detentie wordt niemand beter. Iemand die een crimineel feit begaat doet dit omdat hij pijn en ellende heeft meegemaakt dat hem of haar zo gevormd heeft. Het laatste dat je moet doen is die persoon nog meer pijnigen en martelen in detentie.
Opzich het idealisme dat wanneer je iemand niet straft voor wat hij doet en de VERDACHTE/DADER niet meer pijn te doen door hem in de cel te gooien vind ik niet de juiste. Ik begrijp van je bericht dat de statistieken uitwijzen dat wanneer je dit doet er minder criminaliteit zal zijn.

Ik vind het lastig. Want wat iedereen wil is minder criminaliteit. Maar wat iedereen ook wil is dat als hem/haar onrecht is aangedaan dat de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn een straf krijgen.

Als je kijkt naar de levensdelicten kan een slachtoffer moeilijk iemand gaan vergeven voor het doden van zijn of haar geliefde. Ik denk eigenlijk ook niet dat je dit kan verwachten.

Als je kijkt naar de draaideur criminelen. Zij hebben tientallen soms honderden delicten gepleegd. (Diefstal, heling, straatroof etc) Zij worden niet of licht gestraft. Ze blijven doorgaan en kunnen keer op keer weer delicten plegen. Hoe moet je dit tegengaan. Als je een veelpleger die geen vaste woon of verblijfplaats heeft een gevangenisstraf van 1 week geeft voor een inbraak woning. Dan heeft dit geen nut.

De inbreuk op het veiligheidsgevoel van een slachtoffer is groot en de dader moet een week de cel in. Kan een weekje, goed slapen, goed eten en bijkomen. Daarna is hij fit om weer aan de gang te gaan. Ik weet niet of deze manier ervoor zorgt dat de criminaliteit naar beneden gaat. Ik weet ook niet wat wel de goede manier is maar blijkbaar werkt het niet of licht straffen van draaideur criminelen niet.

Daarbij vind ik het vreemd dat wanneer ik zie dat iemand tientallen of honderden delicten gepleegd heeft nog altijd vrij rond loopt. Hoe kan dit? Ik ben helemaal voor dat iemand in zijn leven verschillende kansen krijgt om er iets van te maken. Maar we spreken af met zn allen dat wij bepaalden dingen niet willen en niet accepteren. Maar op een gegeven moment moeten we toch concluderen dat iets niet werkt of dat iemand het niet leert.

Ik hoor je denken. Misschien moeten we zorgen dat een draaideur crimineel die geen vaste woon of verblijfplaats heeft en misschien verslaafd is uit het circuit halen door hem van een huis te voorzien, een inkomen en zorgen dat hij van zijn verslaving afkomt. Dan voorkomen we dat hij terug naar de criminaliteit hoeft te gaan om in zijn behoeften te voldoen. Op zich goede gedachten gang maar het steekt mij tegen de borst dat we in de samenleving verschillende mensen hebben die er WEL iets van proberen te maken en niet of net rondkomen, hard werken en het financieel ontzettend moeilijk hebben. Deze mensen wordt het moeilijk gemaakt. Maar we helpen wel iemand die het voor de rest verstierd en niets doet om er zelf aan te werken.

"Daarbij wordt er humaan gestraft in - Zoals Noorwegen -"

Ik vind het moeilijk te verkroppen dat iemand zoals Breivik na het vermoorden van 77 mensen na 21 jaar vrijkomt. (Ik weet niet of ze in Noorwegen ook een 2/3 regeling heeft?) Want dan is hij na 14 jaar al buiten.
Moeten wij zo iemand vergeven? Moeten wij zo iemand vrij rond laten lopen?

Ik ben daar eigenlijk niet zo voor.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:58:54 #55
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_155809838
doodstraf gaat blijkbaar te ver, daarnaast zijn de huidige straffen vaak niet genoeg.

tja...
pi_155810133
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 08:47 schreef plesner het volgende:
Zolang er nog steeds mensen onterecht worden veroordeeld ben ik tegen de doodstraf
Dit eigenlijk.

Verder zou ik uitsluitend te porren zijn voor de uitvoering van een doodstraf als het gaat om onverbeterlijke veelplegers die een gevaar voor de samenleving vormen en een gevaal voor het (psychische) welbevinden voor zijn/haar slachtoffers (zoals bij iemand met een ziekelijke zelfopgelegde "verplichting" onschuldigen onnoemelijk fysiek of psychisch leed te willen toebrengen (zoals bij marteling)) en het goedkoper is de doodstraf toe te passen ipv iemand levenslang permanent op te sluiten en dan nog alleen maar "on a one to one basis".
pi_155811371
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus gewoon lekker laten rondlopen weer die nazi-misdadigers? Was eigenlijk het recht van de overwinnaar?
Ja oké maar dan moet je eigenlijk ook de mensen oppakken die de atoombommen op Japan gooiden, want dat is ook het recht van de overwinnaar gebleken
pi_155811796
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 00:46 schreef starla het volgende:

[..]

Ben je wel zo clement dat ik de injectie krijg? Of wil je me stenigen? ;(
Je moet krijgt dan tong80 topics voorgelezen totdat je je dood verveeld.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_155812295
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:35 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Je moet krijgt dan tong80 topics voorgelezen totdat je je dood verveeld.
Verveelt :@ :P
pi_155812532
Mooi om te zien, het liberale volk!

Nu ga ik weer enkele executies bekijken.
I feel kinda Locrian today
pi_155813358
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 04:41 schreef Ryan3 het volgende:
Het nazisme was gewoon een groepje mensen die op slinkse wijze de absolute macht naar zich toe trokken en via hun hoofdman eerst een oorlog gingen voeren die heel veel slachtoffers zou maken en toen op een industriële manier bepaalde bevolkingsgroepen, maar 1 in het bijzonder, ging vermoorden. De hoeveelheid slachtoffers is nog steeds een discussie, maar dat het er miljoenen waren, je zal dat met me eens zijn. Gewoon een groepje mannen hè.

Moet je je schouders daarbij ophalen, en dan zeggen joh kan gebeuren, we hebben jullie afgezet ga gewoon weer verder? Kusje, kusje? Of is dit voor ieder groepje mannen die de macht grijpen en hetzelfde doen vanaf nu af aan een wijze les? Dat nooit meer. Als je leven je lief is ten minste, en dat is iedereen an sich tenzij zelfmoordenaar. Idealisme ook wrs hoor.

Maar ik denk dat de verantwoordelijken voor het nazisme in Neurenberg wel hun verdiende straf zodoende hebben gekregen. Het leed is zo groot. Eigenlijk als je ze tegen zou hebben gekomen, had je hen meteen moeten afmaken en er geen woorden meer aan vuil moeten maken imho.
Dus om te laten zien dat het systematisch doden van een groep mensen fout is gaan we een groep mensen systematisch doden?
pi_155813393
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Bovendien zie je duidelijk dat landen waar hard gestraft wordt, ook erg onveilig zijn en landen waar humaan gestraft wordt - zoals Noorwegen - kennen nauwelijks criminaliteit.
Hmm. Was het niet zo dat Noorwegen nu zelfs Nederlandse cellen moet huren, omdat ze zelf hun criminelen niet kwijt kunnen? :P
pi_155816193
Ik heb liever dat ze levenslang in een cel zitten dan dat ze de doodstraf krijgen.
pi_155816380
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Hmm. Was het niet zo dat Noorwegen nu zelfs Nederlandse cellen moet huren, omdat ze zelf hun criminelen niet kwijt kunnen? :P
Klopt, ze hebben een cellentekort in Noorwegen. Maar dat zegt verder niet zo veel; het aantal gevangenen per 100.000 inwoners is vrijwel hetzelfde als dat van Nederland.
pi_155816460
Ik vind persoonlijk dat er nooit een doodstraf opgelegd moet worden, om verschillende redenen. Maar ik vind het wel schokkend dat FOK!kers blijkbaar zo makkelijk met de doodstraf willen smijten; mensen executeren om verkrachting of dierenmishandeling is zelfs voor de Sharia een stap te ver maar wordt hier wel gesuggereerd.
  Moderator vrijdag 4 september 2015 @ 15:10:06 #66
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_155816604
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 04:59 schreef Libris het volgende:
In mijn woonland:

• (Medeplichtigheid aan het) Voeren of een poging doen om oorlog te voeren tegen de regering
• Landverraad
• Piraterij dat het leven in gevaar brengt
• Meineed, dat resulteert in de executie van een onschuldig persoon
• Moord
• Medeplichtigheid aan de zelfmoord van een persoon onder de leeftijd van 18 of een "krankzinnig" persoon
• Poging tot moord door een gevangene die een levenslange gevangenisstraf uitzit
• Ontvoering of ontvoeren om moord
• Overval gepleegd door vijf of meer personen die resulteert in de dood van een persoon
• Drugshandel
Onwettig afschieten van vuurwapens, zelfs als niemand gewond raakt
• Verkrachting

Lekker lang lijstje

In totaal zo'n 100 mensen opgehangen sinds 2000, meeste voor drugshandel
Wow, no shit?

Dat is wel hard :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 4 september 2015 @ 15:13:43 #67
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_155816688
Ligt aan het feit. Erge dingen wel (IS strijders bijv).
Lachen joh.
pi_155816713
Waarom stel je een letale injectie voor als het hoofd eraf mag?
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_155817020
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:14 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Waarom stel je een letale injectie voor als het hoofd eraf mag?
Simpel.

Eerst het hoofd eraf natuurlijk.
En dan in het afgehakte hoofd de naald steken.

Zonder die volgorde is het niet leuk.
I feel kinda Locrian today
  Moderator vrijdag 4 september 2015 @ 15:41:31 #70
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_155817318
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Verveelt :@ :P
Je moet krijgt bekt ook niet helemaal lekker :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_155817386
Uitzonderingsgevallen zoals Breivik.
pi_155817394
Doodstraf is een zwaktebod en opruimen NA de feiten.. Beter zorgen dat het voorkomen wordt, steek daar alle energie en geld in. Is iedereen beter mee af.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  zaterdag 5 september 2015 @ 00:21:53 #73
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_155831908
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 september 2015 01:53 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Dit is wel altijd een cliche, het recht geldt alleen voor diegene die ook voor dat recht kiezen en anders mogen ze doodgaan (los van t hele ISIS aspect) . Zelfde met nazis die "gewoon" werden voorgeleid terwijl iedereen ze liever al aan het touw had gezien
Je mag dat een cliché vinden, misschien is dat het ook wel.

Maar je vergeet een onderscheid die ik expres gemaakt heb:
- en dat is dat ik nog steeds tegen de doodstraf ben van staatswege.

Ik behoud me alleen de mogelijkheid voor, om een moordenaar (of zoiets) van mijn geliefden te vermoorden... zou zoiets ooit gebeuren. En daarna zou ik me ook aangeven bij de politie...en zonder morren mijn straf ondergaan. Want ja, het recht moet wel zegevieren. En als ik dan 15 jaar de cel in draai, dan zou ik dat accepteren.

Dus ook tegen teruggekeerde IS' ers (of nazi's) zou ik geen doodstraf willen herinvoeren. De doodstraf past niet in onze maatschappij.
Maar ik kan me voorstellen dat een asielzoeker een voormalig IS lid herkend die zijn familie gruwelijk vermoord heeft... flink wraak neemt. Heeft die asielzoeker dan straf verdiend? Ja natuurlijk... dat is verboden in Nederland (en zeker als hij iemand doodschiet die alleen op dat IS lid leek)...

Maar ik kan me voorstellen dat je als mens zijnde op wraak zint, en als justitie je geen genoegdoening geeft, dat je de het recht in eigen hand neemt. En ja, dan moet je daarvoor ook bereid zijn te boeten... en jezelf daarna aangeven.

Maar de doodstraf herinvoeren? Nee ! Nederland moet doodstrafvrij blijven (als land).
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_155835323
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:28 schreef starla het volgende:

[..]

Simpel.

Eerst het hoofd eraf natuurlijk.
En dan in het afgehakte hoofd de naald steken.

Zonder die volgorde is het niet leuk.
Maar erg zinvol is het ook niet, zonder hartslag kan de dodelijke injectie sowieso zich niet verspreiden :P
pi_155888784
We moeten gewoon vaker levenslang geven. Elke moordenaar en verkrachter moet je voor altijd opsluiten.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')