abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155806707
Hoi,

Ik ben benieuwd voor welk strafbaar feit Fokkertjes opnieuw de doodstraf zouden willen invoeren. Ook ben ik benieuwd of mensen die eigenlijk tegen de doodstraf zijn toch denken: 'als iemand dát doet, dan mag ie wat mij betreft wel dood'.

Ik -als voorstander van de doodstraf- zou het in Nederland willen invoeren voor 'slechts' 2 feiten:

- moord op kinderen < 16 jaar
- verkrachting van kinderen < 16 jaar

En dan via de letale injectie.

Andere feiten zoals 'gewoon een moord' vind ik onvoldoende voor de doodstraf. Klinkt misschien gek, maar Amerikaanse toestanden hoef ik ook weer niet in Nederland. Kinderen iets aandoen daarentegen vind ik zó laag, dat van mij het hoofd eraf mag.

Wat vinden jullie?
I feel kinda Locrian today
pi_155806767
Nooit.
pi_155806784
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 00:39 schreef Tja..1986 het volgende:
Nooit.
Duidelijk ;)
pi_155806939
Moord
Verkrachting

Gewoon doodvermoorden en kapotslopen.
Anders komen ze weer vrij
pi_155806944
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 00:37 schreef starla het volgende:
...
Kinderen iets aandoen daarentegen vind ik zó laag, dat van mij het hoofd eraf mag.
Met wat voor injectie wil jij het hoofd eraf krijgen?
pi_155806952
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 00:46 schreef starla het volgende:

[..]

Ben je wel zo clement dat ik de injectie krijg? Of wil je me stenigen? ;(
Stenigen met een baggermachine.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_155806957
Wel met kaulo veel pijnzeer
pi_155806963
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 00:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Met wat voor injectie wil jij het hoofd eraf krijgen?
Bij wijze van... :P
pi_155807502
Ik heb al tientallen - zoniet honderden mensen vermoord.
Nog nooit gestraft ervoor.
pi_155807520
quote:
Ik -als voorstander van de doodstraf- zou het in Nederland willen invoeren voor 'slechts' 2 feiten:

- moord op kinderen < 16 jaar
- verkrachting van kinderen < 16 jaar

quote:
Kinderen iets aandoen daarentegen vind ik zó laag, dat van mij het hoofd eraf mag.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 4 september 2015 @ 01:46:16 #11
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_155807560
Ik ben in principe tegen de doodstraf, omdat ik niet vind dat een doodstraf mede uit mijn naam mag worden uitgesproken.

Maar dat wil niet zeggen dat ik zelf nooit wraak zal nemen op een (eventuele) moordenaar van familie... maar dan moet ik er wel verdomd zeker van zijn.
Tevens hoeft geen enkel IS lid te rekenen op de verdragen van de rechten van de mens... door lid van IS te worden, geef je aan dat je gewoon geen mens meer bent, maar een gruwelijk beest.
Het enige waar ik dat type figuren aan tegemoet wil komen is dat ze halal geslacht worden. }:| }:| }:|
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_155807602
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 01:46 schreef EricOscuro het volgende:
Ik ben in principe tegen de doodstraf, omdat ik niet vind dat een doodstraf mede uit mijn naam mag worden uitgesproken.

Maar dat wil niet zeggen dat ik zelf nooit wraak zal nemen op een (eventuele) moordenaar van familie... maar dan moet ik er wel verdomd zeker van zijn.
Tevens hoeft geen enkel IS lid te rekenen op de verdragen van de rechten van de mens... door lid van IS te worden, geef je aan dat je gewoon geen mens meer bent, maar een gruwelijk beest.
Het enige waar ik dat type figuren aan tegemoet wil komen is dat ze halal geslacht worden. }:| }:| }:|
Dit is wel altijd een cliche, het recht geldt alleen voor diegene die ook voor dat recht kiezen en anders mogen ze doodgaan (los van t hele ISIS aspect) . Zelfde met nazis die "gewoon" werden voorgeleid terwijl iedereen ze liever al aan het touw had gezien
Zie!
pi_155807610
Beter van niet denk ik. Tegenwoordig zijn er nog steeds mensen die onterecht worden veroordeeld.
pi_155807643
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 september 2015 01:53 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Dit is wel altijd een cliche, het recht geldt alleen voor diegene die ook voor dat recht kiezen en anders mogen ze doodgaan (los van t hele ISIS aspect) . Zelfde met nazis die "gewoon" werden voorgeleid terwijl iedereen ze liever al aan het touw had gezien
Daarentegen kende Nederland nog tot 1983 de doodstraf, maar alleen in oorlogstijd. Kennelijk zag ook de wetgever dat toen als ernstiger dan misdaden in tijden van vrede.
pi_155807696
Sadistische dierenmoord/mishandeling.
Kindermoord/verkrachting.
Moslimterrorisme

Tja eerlijk gezegd vind ik gewoon bepaalde acties die van een heel ernstige immoraliteit getuigen en van een zeer kwaadaardige persoonlijkheid, met de doodstraf bestraft mogen worden. De daad is vaak maar een symptoom, maar wat mij betreft wordt de mensheid sowieso gezuiverd van de kwaadaardigste elementen. Van die echte psychopaten mogen van mij lekker door de gehaktmolen voor hondenvoer. :Y
  vrijdag 4 september 2015 @ 03:20:32 #16
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_155807788
Tegen doodstraf.
Ik ben ook tegen detentie.

Ongeacht delict.

We zitten niet meer in de middeleeuwen en een IS-staat (waar doodstraf en andere martelingen vrij normaal zijn) is niet mijn favoriete samenleving.

De Coornhertliga trachtte destijds het straffen te humaniseren. Jammer dat we van deze organisatie anno 2015, een tijd van complete her-vertrutting, niets meer vernemen.
pi_155807791
Oorlogsmisdaden.
I´m back.
pi_155807793
Tegen de doodstraf.

Als jij iemand doodt dan zal jij er mee moeten leven. Niemand zal jouw beul zijn. Levenslang zonder uitzicht op wat dan ook.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_155807795
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Tegen doodstraf.
Ik ben ook tegen detentie.

Ongeacht delict.

We zitten niet meer in de middeleeuwen en een IS-staat (waar doodstraf en andere martelingen vrij normaal zijn) is niet mijn favoriete samenleving.

De Coornhertliga trachtte destijds het straffen te humaniseren. Jammer dat we van deze organisatie anno 2015, een tijd van complete her-vertrutting, niets meer vernemen.
Zijn wel mensen die echt gevaarlijk zijn toch?
I´m back.
  vrijdag 4 september 2015 @ 03:28:59 #20
pi_155807798
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn wel mensen die echt gevaarlijk zijn toch?
Niemand wordt crimineel geboren.
Criminelen worden geschapen door de samenleving.

Bovendien zie je duidelijk dat landen waar hard gestraft wordt, ook erg onveilig zijn en landen waar humaan gestraft wordt - zoals Noorwegen - kennen nauwelijks criminaliteit.

Dus wil je een veilige samenleving, straf dan niet of zacht. Van detentie wordt niemand beter. Iemand die een crimineel feit begaat doet dit omdat hij pijn en ellende heeft meegemaakt dat hem of haar zo gevormd heeft. Het laatste dat je moet doen is die persoon nog meer pijnigen en martelen in detentie.
pi_155807804
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Bovendien zie je duidelijk dat landen waar hard gestraft wordt, ook erg onveilig zijn en landen waar humaan gestraft wordt - zoals Noorwegen - kennen nauwelijks criminaliteit.

Dus wil je een veilige samenleving, straf dan niet of zacht. Van detentie wordt niemand beter. Iemand die een crimineel feit begaat doet dit omdat hij pijn en ellende heeft meegemaakt dat hem of haar zo gevormd heeft. Het laatste dat je moet doen is die persoon nog meer pijnigen en martelen in detentie.
Het is waar dat de gevangenis de beste leerschool is voor een boef. Maar wat te doen met de seriemoordenaars, de seksuele roofdieren die kinderen en vrouwen verkrachten en vermoorden? Wat te doen met de oorlogsmisdadigers? Allemaal goed geboren, maar verkeerd afgeslagen? Therapietje, beetje knutselen en dan weer loslaten?
I´m back.
  vrijdag 4 september 2015 @ 03:37:27 #22
pi_155807813
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is waar dat de gevangenis de beste leerschool is voor een boef. Maar wat te doen met de seriemoordenaars, de seksuele roofdieren die kinderen en vrouwen verkrachten en vermoorden? Wat te doen met de oorlogsmisdadigers? Allemaal goed geboren, maar verkeerd afgeslagen? Therapietje, beetje knutselen en dan weer loslaten?
Zoiets inderdaad.
Of het Noorse model in elk geval.

Niet het Amerikaanse en ook niet het huidige Nederlandse, waar je na je detentie opgezadeld zit met een restschuld van tenminste 12.000 euro.

Het doel moet altijd zijn een veiligere samenleving in de toekomst, nooit vergelding (het Amerikaanse model, dat totaal faalt, zie de statistieken).

Coornhertliga was bezig alternatieven te onderzoeken en zij zouden hiermee verder moeten gaan. Geen idee wat er nu van deze club is geworden, 20 jaar geleden waren zij zeer actief.

Er moeten alternatieven gevonden worden door veel intelligente en creatieve mensen samen te voegen. Mensen die buiten hokjes kunnen en durven denken. Geen zure Geenstijlers dus, burgertrutjes en bange burgermannetjes dus en zeker geen relifanaten (zoals in de VS).

Denk vrij en vindt een oplossing voor alle problemen. O+

En vanuit liefde en vergeving voor alle mensen, voor de hele samenleving.
pi_155807815
De doodstraf hoeft van mij niet maar ik ben wel voor de terug invoering van de lobotomie operaties maar dan voor draaideurcriminelen.
pi_155807817
Ik vind dat niemand de dood van een ander op zijn geweten moet dragen, ongeacht of dit "fout" of "goed" is. Whatever dat is.

Zodra jij een ander doodt grijp je in in het leven van diegene en iedereen daarom heen. Wil jij die verantwoordelijkheid dragen? Kan je dat? Echt? Alle gevolgen?
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_155807818
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:37 schreef DrDentz het volgende:
De doodstraf hoeft van mij niet maar ik ben wel voor de terug invoering van de lobotomie operaties maar dan voor draaideurcriminelen.
Voor oorlogsmisdadigers ook niet?
I´m back.
pi_155807820
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Voor oorlogsmisdadigers ook niet?
Nou.. dat is oorlog.. maar dat is niet de samenleving..
pi_155807821
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:38 schreef Impressme het volgende:
Ik vind dat niemand de dood van een ander op zijn geweten moet dragen, ongeacht of dit "fout" of "goed" is. Whatever dat is.

Zodra jij een ander doodt grijp je in in het leven van diegene en iedereen daarom heen. Wil jij die verantwoordelijkheid dragen? Kan je dat? Echt? Alle gevolgen?
Wat vond jij van Neurenberg?
I´m back.
pi_155807823
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Zoiets inderdaad.
Of het Noorse model in elk geval.

Niet het Amerikaanse en ook niet het huidige Nederlandse, waar je na je detentie opgezadeld zit met een restschuld van tenminste 12.000 euro.

Het doel moet altijd zijn een veiligere samenleving in de toekomst, nooit vergelding (het Amerikaanse model, dat totaal faalt, zie de statistieken).

Coornhertliga was bezig alternatieven te onderzoeken en zij zouden hiermee verder moeten gaan. Geen idee wat er nu van deze club is geworden, 20 jaar geleden waren zij zeer actief.

Er moeten alternatieven gevonden worden door veel intelligente en creatieve mensen samen te voegen. Mensen die buiten hokjes kunnen en durven denken. Geen zure Geenstijlers dus, burgertrutjes en bange burgermannetjes dus en zeker geen relifanaten (zoals in de VS).

Denk vrij en vindt een oplossing voor alle problemen. O+

En vanuit liefde en vergeving voor alle mensen, voor de hele samenleving.
Ja, okee, niet gelezen van de week, gister, TBS'er was even los gekomen van zijn begeleiders? Meisje in supermarkt bijna doodgestoken. Sommige mensen moeten op zijn minst levenslang achter de tralies, want die zijn een gevaar voor de overige populatie.
I´m back.
pi_155807825
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:39 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nou.. dat is oorlog.. maar dat is niet de samenleving..
Dus gewoon lekker laten rondlopen weer die nazi-misdadigers? Was eigenlijk het recht van de overwinnaar?
I´m back.
  vrijdag 4 september 2015 @ 03:53:38 #30
pi_155807833
http://www.bol.com/nl/p/d(...)ng/9200000001045073/

Dit is belangrijk in het huidige tijdsbestek.
pi_155807835
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/d(...)ng/9200000001045073/

Dit is belangrijk in het huidige tijdsbestek.
Ja, jij stelt allerlei idealen en spirituele zaken gelijk aan de praktijk dus?
I´m back.
  vrijdag 4 september 2015 @ 03:58:58 #32
pi_155807840
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, jij stelt allerlei idealen en spirituele zaken gelijk aan de praktijk dus?
Dat doet iedereen, zelfs de grootste Geenstijl-mopperpot heft idealen en gelooft ergens in (al is het maar in de grote moppergeest).

Schep een wereld die werkt voor iedereen, vanuit liefde, zorg en samenwerking. O+

Ik ben niet religieus overigens.
pi_155807845
Ik ben wel blij dat we levenslang hebben ipv de doodstraf aangezien de verkeerde nog weleens veroordeeld wordt.

Maar heb liever dat een persoon als Robert M. (Robert kreeg niet eens levenslang) of een Koos H. sterven in hun cel dan via een injectie.
pi_155807848
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dat doet iedereen, zelfs de grootste Geenstijl-mopperpot heft idealen en gelooft ergens in (al is het maar in de grote moppergeest).

Schep een wereld die werkt voor iedereen, vanuit liefde, zorg en samenwerking. O+

Ik ben niet religieus overigens.
Het lijkt er sterk op alsof je een kus hebt gekregen van één of andere god.

Maar eh weer even terug naar de praktijk dan. De historische praktijk, wat vind jij met alle haken en ogen op juridisch gebied van dien dat de geallieerden moesten doen na de overwinning op nazi-Duitsland?
Zo maar even om een lijn te trekken hè.
I´m back.
pi_155807853
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 04:00 schreef Nober het volgende:
Ik ben wel blij dat we levenslang hebben ipv de doodstraf aangezien de verkeerde nog weleens veroordeeld wordt.

Maar heb liever dat een persoon als Robert M. (Robert kreeg niet eens levenslang) of een Koos H. sterven in hun cel dan via een injectie.
Ja, klopt, er zijn te veel mensen idd onschuldig ter dood veroordeeld en hebben dit doodvonnis ook gekregen om nu te zeggen dat de doodstraf een redelijk alternatief zou kunnen zijn. Hoewel voor sommige mensen dat echt wel redelijk is geweest vanuit vergelding, ik denk aan fameuze seriemoordenaars niet alleen in VS, maar ook elders, toch.

Ga je naar de geschiedenis dan zie je dat mensen in VS ook doodstraf hebben gekregen voor het stelen van een paard of in Frankrijk voor het plegen van abortus, wat natuurlijk te gek voor woorden is.
I´m back.
  vrijdag 4 september 2015 @ 04:18:50 #36
pi_155807860
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 04:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het lijkt er sterk op alsof je een kus hebt gekregen van één of andere god.

Maar eh weer even terug naar de praktijk dan. De historische praktijk, wat vind jij met alle haken en ogen op juridisch gebied van dien dat de geallieerden moesten doen na de overwinning op nazi-Duitsland?
Zo maar even om een lijn te trekken hè.
Dat is een hele moeilijke vraag.

Ik kan bijvoorbeeld wel stellen dat wanneer de tsaar in eind 19e eeuw in Rusland de 4 revolutionairen die een aanslag op zijn vader pleegden en zijn vader doodden, de revolutionairen had vergeven i.p.v. wraak te nemen en hen te laten doden, uiteindelijk de hele tsarenfamilie voorafgaand aan de Bolsjewistische revolutie nooit waren onthoofd. Sterker nog, het Bolsjewisme had nooit wortel geschoten.

Door wraak en vergelding, door angst en haat vererger je dingen. Het kwaad dat je poogt te bestrijden, wordt alleen erger. Hoe meer je er tegen vecht, hoe erger het wordt.

Ook dan, of dien ik te zeggen, juist dan, na een bloederige verschrikkelijke oorlog, dien je te vergeven. Als je dat werkelijk kunt, zal het kwaad omgevormd worden tot goedheid. Het negatieve inhaleer je en door werkelijke vergeving blaas je louter goedheid uit.

Dit is het enige dat werkt.

Dat bloed, vergelding en wraak niet werken hebben we kunnen zien in de geschiedenis.

Voorlopig blijft van alle bestaande systemen het Scandinavische systeem het beste, maar we zullen ons moeten transformeren naar een hoger iets.

Het lukt mij ook niet altijd, maar ik weet dat rancune nooit goed is. Uiteindelijk heb ik zelf het meeste last van.

Wanneer de slachtoffers van de nazi's de nazi's werkelijk kunnen vergeven, zal het kwaad van de nazi's uitdoven. Dit is de moeilijkste taak voor de mens.
  vrijdag 4 september 2015 @ 04:22:41 #37
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_155807862
Doodstraf? Nee joh, gewoon levenslang in de isoleercel gooien.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_155807875
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 september 2015 04:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dat is een hele moeilijke vraag.

Ik kan bijvoorbeeld wel stellen dat wanneer de tsaar in eind 19e eeuw in Rusland de 4 revolutionairen die een aanslag op zijn vader pleegden en zijn vader doodden, de revolutionairen had vergeven i.p.v. wraak te nemen en hen te laten doden, uiteindelijk de hele tsarenfamilie voorafgaand aan de Bolsjewistische revolutie nooit waren onthoofd. Sterker nog, het Bolsjewisme had nooit wortel geschoten.

Door wraak en vergelding, door angst en haat vererger je dingen. Het kwaad dat je poogt te bestrijden, wordt alleen erger. Hoe meer je er tegen vecht, hoe erger het wordt.

Ook dan, of dien ik te zeggen, juist dan, na een bloederige verschrikkelijke oorlog, dien je te vergeven. Als je dat werkelijk kunt, zal het kwaad omgevormd worden tot goedheid. Het negatieve inhaleer je en door werkelijke vergeving blaas je louter goedheid uit.

Dit is het enige dat werkt.

Dat bloed, vergelding en wraak niet werken hebben we kunnen zien in de geschiedenis.

Voorlopig blijft van alle bestaande systemen het Scandinavische systeem het beste, maar we zullen ons moeten transformeren naar een hoger iets.

Het lukt mij ook niet altijd, maar ik weet dat rancune nooit goed is. Uiteindelijk heb ik zelf het meeste last van.

Wanneer de slachtoffers van de nazi's de nazi's werkelijk kunnen vergeven, zal het kwaad van de nazi's uitdoven. Dit is de moeilijkste taak voor de mens.
Tja... het is moeilijk om over te brengen, denk ik, dat wat de geallieerden met de Neurenbergse processen gedaan hebben, een juridisch novum, toch eigenlijk heel goed was.

Het nazisme was gewoon een groepje mensen die op slinkse wijze de absolute macht naar zich toe trokken en via hun hoofdman eerst een oorlog gingen voeren die heel veel slachtoffers zou maken en toen op een industriële manier bepaalde bevolkingsgroepen, maar 1 in het bijzonder, ging vermoorden. De hoeveelheid slachtoffers is nog steeds een discussie, maar dat het er miljoenen waren, je zal dat met me eens zijn. Gewoon een groepje mannen hè.

Moet je je schouders daarbij ophalen, en dan zeggen joh kan gebeuren, we hebben jullie afgezet ga gewoon weer verder? Kusje, kusje? Of is dit voor ieder groepje mannen die de macht grijpen en hetzelfde doen vanaf nu af aan een wijze les? Dat nooit meer. Als je leven je lief is ten minste, en dat is iedereen an sich tenzij zelfmoordenaar. Idealisme ook wrs hoor.

Maar ik denk dat de verantwoordelijken voor het nazisme in Neurenberg wel hun verdiende straf zodoende hebben gekregen. Het leed is zo groot. Eigenlijk als je ze tegen zou hebben gekomen, had je hen meteen moeten afmaken en er geen woorden meer aan vuil moeten maken imho.

Nadeel is dat een Speer zijn terechte straf, de doodstraf, wel ontlopen heeft, als kopstuk. Het was zeker niet een perfect mechanisme, maar zover hij kwam wel toch imho. En dan heb ik het over overige nazi-misdadigers en -processen en ook het proces in Japan (je kent Nanking?).

Misschien moet je toch een beetje meer in de geschiedenis zelf kruipen? Misschien in je eigen familiegeschiedenis zelfs? Ik bedoel waarom ga ik 70 jaar na dato naar Buchenwald?

Uiteindelijk is Duitsland een volwassen democratische staat geworden.
I´m back.
  vrijdag 4 september 2015 @ 04:59:52 #39
19840 Libris
Live from Singapore
pi_155807880
In mijn woonland:

• (Medeplichtigheid aan het) Voeren of een poging doen om oorlog te voeren tegen de regering
• Landverraad
• Piraterij dat het leven in gevaar brengt
• Meineed, dat resulteert in de executie van een onschuldig persoon
• Moord
• Medeplichtigheid aan de zelfmoord van een persoon onder de leeftijd van 18 of een "krankzinnig" persoon
• Poging tot moord door een gevangene die een levenslange gevangenisstraf uitzit
• Ontvoering of ontvoeren om moord
• Overval gepleegd door vijf of meer personen die resulteert in de dood van een persoon
• Drugshandel
• Onwettig afschieten van vuurwapens, zelfs als niemand gewond raakt
• Verkrachting

Lekker lang lijstje

In totaal zo'n 100 mensen opgehangen sinds 2000, meeste voor drugshandel
pi_155807881
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 04:59 schreef Libris het volgende:
In mijn woonland:

• (Medeplichtigheid aan het) Voeren of een poging doen om oorlog te voeren tegen de regering
• Landverraad
• Moord
• Medeplichtigheid aan de zelfmoord van een persoon onder de leeftijd van 18 of een "krankzinnig" persoon
• Poging tot moord door een gevangene die een levenslange gevangenisstraf uitzit
• Overval gepleegd door vijf of meer personen die resulteert in de dood van een persoon
• Drugshandel
• Onwettig afschieten van vuurwapens, zelfs als niemand gewond raakt
• Verkrachting

Lekker lang lijstje

Nee, wat was het, Zuid-Oost Azië?
Singapour?
I´m back.
  vrijdag 4 september 2015 @ 05:02:26 #41
19840 Libris
Live from Singapore
pi_155807882
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 september 2015 05:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

VS?
Singapore
pi_155807884
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 05:02 schreef Libris het volgende:

[..]

Singapore
Ja, ik weet het weer. ;).
I´m back.
pi_155807886
Maar er worden weinig vrouwen verkracht dan in Singapore? Okee voor TS wrs?
I´m back.
  vrijdag 4 september 2015 @ 05:17:30 #44
19840 Libris
Live from Singapore
pi_155807898
Kan we weinig over vinden, maar volgens dit overzicht ongeveer een kwart van het aantal Nederlandse zaken: http://www.nationmaster.c(...)s-per-million-people
pi_155807899
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 05:17 schreef Libris het volgende:
Kan we weinig over vinden, maar volgens dit overzicht ongeveer een kwart van het aantal Nederlandse zaken: http://www.nationmaster.c(...)s-per-million-people
Tja, buiten de verkrachtingen in het echtelijke bed, moet dat voor TS al iets zijn om over na te denken dan?
I´m back.
  vrijdag 4 september 2015 @ 05:25:17 #46
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_155807900
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 05:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, buiten de verkrachtingen in het echtelijke bed, moet dat voor TS al iets zijn om over na te denken dan?
De definitie staat in Nederland sowieso strakker dan in Singapore.
http://www.aware.org.sg/rape/

Zo te zien wordt verkrachting ook niet met de dood bestraft. 20 jaar is de max van wat ik zie.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_155807906
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2015 05:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

De definitie staat in Nederland sowieso strakker dan in Singapore.
http://www.aware.org.sg/rape/
Hee, ik ben 53 ik ga sws niemand verkrachten meer, moet ik nou zoveel pagina's doorlezen? Sws nooit, maar ja, als jongere man ben je wel verdacht statistisch gezien.
Het interessante is TS een beetje van mening te laten diverseren, want ze correspondeert nog altijd wrs met terdoodveroordeelden in de VS. Het is niet zwart-wit. Ook niet in de VS.
Ja, ken je criminologie dan hè. VS echt andere cultuur ook wat moorden betreft.
I´m back.
  vrijdag 4 september 2015 @ 06:26:30 #48
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_155807983
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 05:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hee, ik ben 53 ik ga sws niemand verkrachten meer, moet ik nou zoveel pagina's doorlezen?
Niemand meer? :o
:D
pi_155807987
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 06:26 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Niemand meer? :o
:D
Wat denk jij dan?
In de 17de eeuw was ik al dood geweest redelijkerwijs op die leeftijd. Kon je daar sws niets meer doen.
I´m back.
pi_155807989
Mensensmokkel
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 4 september 2015 @ 06:38:40 #51
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_155808002
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 06:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat denk jij dan?
In de 17de eeuw was ik al dood geweest redelijkerwijs op die leeftijd. Kon je daar sws niets meer doen.
o.o
pi_155808761
Zolang er nog steeds mensen onterecht worden veroordeeld ben ik tegen de doodstraf
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:46:37 #53
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_155809622
Doodstraf :')
beter onbetaald verplicht werken ^O^
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_155809691
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Opzich het idealisme dat wanneer je iemand niet straft voor wat hij doet en de VERDACHTE/DADER niet meer pijn te doen door hem in de cel te gooien vind ik niet de juiste. Ik begrijp van je bericht dat de statistieken uitwijzen dat wanneer je dit doet er minder criminaliteit zal zijn.

Ik vind het lastig. Want wat iedereen wil is minder criminaliteit. Maar wat iedereen ook wil is dat als hem/haar onrecht is aangedaan dat de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn een straf krijgen.

Als je kijkt naar de levensdelicten kan een slachtoffer moeilijk iemand gaan vergeven voor het doden van zijn of haar geliefde. Ik denk eigenlijk ook niet dat je dit kan verwachten.

Als je kijkt naar de draaideur criminelen. Zij hebben tientallen soms honderden delicten gepleegd. (Diefstal, heling, straatroof etc) Zij worden niet of licht gestraft. Ze blijven doorgaan en kunnen keer op keer weer delicten plegen. Hoe moet je dit tegengaan. Als je een veelpleger die geen vaste woon of verblijfplaats heeft een gevangenisstraf van 1 week geeft voor een inbraak woning. Dan heeft dit geen nut.

De inbreuk op het veiligheidsgevoel van een slachtoffer is groot en de dader moet een week de cel in. Kan een weekje, goed slapen, goed eten en bijkomen. Daarna is hij fit om weer aan de gang te gaan. Ik weet niet of deze manier ervoor zorgt dat de criminaliteit naar beneden gaat. Ik weet ook niet wat wel de goede manier is maar blijkbaar werkt het niet of licht straffen van draaideur criminelen niet.

Daarbij vind ik het vreemd dat wanneer ik zie dat iemand tientallen of honderden delicten gepleegd heeft nog altijd vrij rond loopt. Hoe kan dit? Ik ben helemaal voor dat iemand in zijn leven verschillende kansen krijgt om er iets van te maken. Maar we spreken af met zn allen dat wij bepaalden dingen niet willen en niet accepteren. Maar op een gegeven moment moeten we toch concluderen dat iets niet werkt of dat iemand het niet leert.

Ik hoor je denken. Misschien moeten we zorgen dat een draaideur crimineel die geen vaste woon of verblijfplaats heeft en misschien verslaafd is uit het circuit halen door hem van een huis te voorzien, een inkomen en zorgen dat hij van zijn verslaving afkomt. Dan voorkomen we dat hij terug naar de criminaliteit hoeft te gaan om in zijn behoeften te voldoen. Op zich goede gedachten gang maar het steekt mij tegen de borst dat we in de samenleving verschillende mensen hebben die er WEL iets van proberen te maken en niet of net rondkomen, hard werken en het financieel ontzettend moeilijk hebben. Deze mensen wordt het moeilijk gemaakt. Maar we helpen wel iemand die het voor de rest verstierd en niets doet om er zelf aan te werken.

"Daarbij wordt er humaan gestraft in - Zoals Noorwegen -"

Ik vind het moeilijk te verkroppen dat iemand zoals Breivik na het vermoorden van 77 mensen na 21 jaar vrijkomt. (Ik weet niet of ze in Noorwegen ook een 2/3 regeling heeft?) Want dan is hij na 14 jaar al buiten.
Moeten wij zo iemand vergeven? Moeten wij zo iemand vrij rond laten lopen?

Ik ben daar eigenlijk niet zo voor.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:58:54 #55
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_155809838
doodstraf gaat blijkbaar te ver, daarnaast zijn de huidige straffen vaak niet genoeg.

tja...
pi_155810133
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 08:47 schreef plesner het volgende:
Zolang er nog steeds mensen onterecht worden veroordeeld ben ik tegen de doodstraf
Dit eigenlijk.

Verder zou ik uitsluitend te porren zijn voor de uitvoering van een doodstraf als het gaat om onverbeterlijke veelplegers die een gevaar voor de samenleving vormen en een gevaal voor het (psychische) welbevinden voor zijn/haar slachtoffers (zoals bij iemand met een ziekelijke zelfopgelegde "verplichting" onschuldigen onnoemelijk fysiek of psychisch leed te willen toebrengen (zoals bij marteling)) en het goedkoper is de doodstraf toe te passen ipv iemand levenslang permanent op te sluiten en dan nog alleen maar "on a one to one basis".
pi_155811371
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus gewoon lekker laten rondlopen weer die nazi-misdadigers? Was eigenlijk het recht van de overwinnaar?
Ja oké maar dan moet je eigenlijk ook de mensen oppakken die de atoombommen op Japan gooiden, want dat is ook het recht van de overwinnaar gebleken
pi_155811796
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 00:46 schreef starla het volgende:

[..]

Ben je wel zo clement dat ik de injectie krijg? Of wil je me stenigen? ;(
Je moet krijgt dan tong80 topics voorgelezen totdat je je dood verveeld.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_155812295
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:35 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Je moet krijgt dan tong80 topics voorgelezen totdat je je dood verveeld.
Verveelt :@ :P
pi_155812532
Mooi om te zien, het liberale volk!

Nu ga ik weer enkele executies bekijken.
pi_155813358
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 04:41 schreef Ryan3 het volgende:
Het nazisme was gewoon een groepje mensen die op slinkse wijze de absolute macht naar zich toe trokken en via hun hoofdman eerst een oorlog gingen voeren die heel veel slachtoffers zou maken en toen op een industriële manier bepaalde bevolkingsgroepen, maar 1 in het bijzonder, ging vermoorden. De hoeveelheid slachtoffers is nog steeds een discussie, maar dat het er miljoenen waren, je zal dat met me eens zijn. Gewoon een groepje mannen hè.

Moet je je schouders daarbij ophalen, en dan zeggen joh kan gebeuren, we hebben jullie afgezet ga gewoon weer verder? Kusje, kusje? Of is dit voor ieder groepje mannen die de macht grijpen en hetzelfde doen vanaf nu af aan een wijze les? Dat nooit meer. Als je leven je lief is ten minste, en dat is iedereen an sich tenzij zelfmoordenaar. Idealisme ook wrs hoor.

Maar ik denk dat de verantwoordelijken voor het nazisme in Neurenberg wel hun verdiende straf zodoende hebben gekregen. Het leed is zo groot. Eigenlijk als je ze tegen zou hebben gekomen, had je hen meteen moeten afmaken en er geen woorden meer aan vuil moeten maken imho.
Dus om te laten zien dat het systematisch doden van een groep mensen fout is gaan we een groep mensen systematisch doden?
pi_155813393
quote:
Hmm. Was het niet zo dat Noorwegen nu zelfs Nederlandse cellen moet huren, omdat ze zelf hun criminelen niet kwijt kunnen? :P
pi_155816193
Ik heb liever dat ze levenslang in een cel zitten dan dat ze de doodstraf krijgen.
pi_155816380
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Hmm. Was het niet zo dat Noorwegen nu zelfs Nederlandse cellen moet huren, omdat ze zelf hun criminelen niet kwijt kunnen? :P
Klopt, ze hebben een cellentekort in Noorwegen. Maar dat zegt verder niet zo veel; het aantal gevangenen per 100.000 inwoners is vrijwel hetzelfde als dat van Nederland.
pi_155816460
Ik vind persoonlijk dat er nooit een doodstraf opgelegd moet worden, om verschillende redenen. Maar ik vind het wel schokkend dat FOK!kers blijkbaar zo makkelijk met de doodstraf willen smijten; mensen executeren om verkrachting of dierenmishandeling is zelfs voor de Sharia een stap te ver maar wordt hier wel gesuggereerd.
  Moderator vrijdag 4 september 2015 @ 15:10:06 #66
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_155816604
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 04:59 schreef Libris het volgende:
In mijn woonland:

• Landverraad
• Moord
• Drugshandel
Onwettig afschieten van vuurwapens, zelfs als niemand gewond raakt
• Verkrachting

Lekker lang lijstje

Wow, no shit?

Dat is wel hard :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 4 september 2015 @ 15:13:43 #67
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_155816688
Ligt aan het feit. Erge dingen wel (IS strijders bijv).
Lachen joh.
pi_155816713
Waarom stel je een letale injectie voor als het hoofd eraf mag?
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_155817020
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:14 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Waarom stel je een letale injectie voor als het hoofd eraf mag?
Simpel.

Eerst het hoofd eraf natuurlijk.
En dan in het afgehakte hoofd de naald steken.

Zonder die volgorde is het niet leuk.
  Moderator vrijdag 4 september 2015 @ 15:41:31 #70
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_155817318
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Verveelt :@ :P
Je moet krijgt bekt ook niet helemaal lekker :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_155817386
Uitzonderingsgevallen zoals Breivik.
pi_155817394
Doodstraf is een zwaktebod en opruimen NA de feiten.. Beter zorgen dat het voorkomen wordt, steek daar alle energie en geld in. Is iedereen beter mee af.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  zaterdag 5 september 2015 @ 00:21:53 #73
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_155831908
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 september 2015 01:53 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Je mag dat een cliché vinden, misschien is dat het ook wel.

Maar je vergeet een onderscheid die ik expres gemaakt heb:
- en dat is dat ik nog steeds tegen de doodstraf ben van staatswege.

Ik behoud me alleen de mogelijkheid voor, om een moordenaar (of zoiets) van mijn geliefden te vermoorden... zou zoiets ooit gebeuren. En daarna zou ik me ook aangeven bij de politie...en zonder morren mijn straf ondergaan. Want ja, het recht moet wel zegevieren. En als ik dan 15 jaar de cel in draai, dan zou ik dat accepteren.

Dus ook tegen teruggekeerde IS' ers (of nazi's) zou ik geen doodstraf willen herinvoeren. De doodstraf past niet in onze maatschappij.
Maar ik kan me voorstellen dat een asielzoeker een voormalig IS lid herkend die zijn familie gruwelijk vermoord heeft... flink wraak neemt. Heeft die asielzoeker dan straf verdiend? Ja natuurlijk... dat is verboden in Nederland (en zeker als hij iemand doodschiet die alleen op dat IS lid leek)...

Maar ik kan me voorstellen dat je als mens zijnde op wraak zint, en als justitie je geen genoegdoening geeft, dat je de het recht in eigen hand neemt. En ja, dan moet je daarvoor ook bereid zijn te boeten... en jezelf daarna aangeven.

Maar de doodstraf herinvoeren? Nee ! Nederland moet doodstrafvrij blijven (als land).
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_155835323
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:28 schreef starla het volgende:

[..]

Simpel.

Eerst het hoofd eraf natuurlijk.
En dan in het afgehakte hoofd de naald steken.

Zonder die volgorde is het niet leuk.
Maar erg zinvol is het ook niet, zonder hartslag kan de dodelijke injectie sowieso zich niet verspreiden :P
pi_155888784
We moeten gewoon vaker levenslang geven. Elke moordenaar en verkrachter moet je voor altijd opsluiten.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_155891048
Verkrachting is wel link.
Wanneer is iets verkrachting? Met een beetje overtuigingskracht en acteerwerk kan een vrouw zomaar een man aanklagen en is het zijn woord tegen het hare... :{
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_155891626
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:44 schreef I-care het volgende:
Doodstraf is een zwaktebod en opruimen NA de feiten..
Tsja, beter na dan helemaal niet.
quote:
Beter zorgen dat het voorkomen wordt, steek daar alle energie en geld in. Is iedereen beter mee af.
Kan prima samen met wat onthoofdingen natuurlijk.
Conscience do cost.
  maandag 7 september 2015 @ 11:24:17 #78
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_155891888
De doodstraf zouden wij niet moeten willen. Dus nee voor geen enkele straf is de doodstraf te rechtvaardigen. Levenslang is daar een uitstekend middel voor.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_155892072
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:11 schreef ems. het volgende:

[..]

Tsja, beter na dan helemaal niet.

[..]

Kan prima samen met wat onthoofdingen natuurlijk.
Die plaat is ook al helemaal grijs gedraaid. Ik ben wel fan van nummers uit de oude doos in principe, maar af en toe eens een nieuw nummer zou niet gek zijn.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155892130
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 11:33 schreef I-care het volgende:

[..]

Die plaat is ook al helemaal grijs gedraaid. Ik ben wel fan van nummers uit de oude doos in principe, maar af en toe eens een nieuw nummer zou niet gek zijn.
Ophangen kan natuurlijk ook, om het een beetje fris te houden.
Conscience do cost.
pi_155896462
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:47 schreef PausNicolaas het volgende:
Verkrachting is wel link.
Wanneer is iets verkrachting? Met een beetje overtuigingskracht en acteerwerk kan een vrouw zomaar een man aanklagen en is het zijn woord tegen het hare... :{
die duivelse vrouwen ook altijd

doodstraf voor vrouw zijn!
pi_155902045
moord is doodstraf, ongeacht de leeftijd.
  maandag 7 september 2015 @ 18:55:21 #83
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155902140
Aanmaken van kuttopics
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')