o.oquote:Op vrijdag 4 september 2015 06:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat denk jij dan?
In de 17de eeuw was ik al dood geweest redelijkerwijs op die leeftijd. Kon je daar sws niets meer doen.
Opzich het idealisme dat wanneer je iemand niet straft voor wat hij doet en de VERDACHTE/DADER niet meer pijn te doen door hem in de cel te gooien vind ik niet de juiste. Ik begrijp van je bericht dat de statistieken uitwijzen dat wanneer je dit doet er minder criminaliteit zal zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2015 03:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Niemand wordt crimineel geboren.
Criminelen worden geschapen door de samenleving.
Bovendien zie je duidelijk dat landen waar hard gestraft wordt, ook erg onveilig zijn en landen waar humaan gestraft wordt - zoals Noorwegen - kennen nauwelijks criminaliteit.
Dus wil je een veilige samenleving, straf dan niet of zacht. Van detentie wordt niemand beter. Iemand die een crimineel feit begaat doet dit omdat hij pijn en ellende heeft meegemaakt dat hem of haar zo gevormd heeft. Het laatste dat je moet doen is die persoon nog meer pijnigen en martelen in detentie.
Dit eigenlijk.quote:Op vrijdag 4 september 2015 08:47 schreef plesner het volgende:
Zolang er nog steeds mensen onterecht worden veroordeeld ben ik tegen de doodstraf
Ja oké maar dan moet je eigenlijk ook de mensen oppakken die de atoombommen op Japan gooiden, want dat is ook het recht van de overwinnaar geblekenquote:Op vrijdag 4 september 2015 03:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus gewoon lekker laten rondlopen weer die nazi-misdadigers? Was eigenlijk het recht van de overwinnaar?
Je moet krijgt dan tong80 topics voorgelezen totdat je je dood verveeld.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:46 schreef starla het volgende:
[..]
Ben je wel zo clement dat ik de injectie krijg? Of wil je me stenigen?
Verveeltquote:Op vrijdag 4 september 2015 11:35 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je moet krijgt dan tong80 topics voorgelezen totdat je je dood verveeld.
Dus om te laten zien dat het systematisch doden van een groep mensen fout is gaan we een groep mensen systematisch doden?quote:Op vrijdag 4 september 2015 04:41 schreef Ryan3 het volgende:
Het nazisme was gewoon een groepje mensen die op slinkse wijze de absolute macht naar zich toe trokken en via hun hoofdman eerst een oorlog gingen voeren die heel veel slachtoffers zou maken en toen op een industriële manier bepaalde bevolkingsgroepen, maar 1 in het bijzonder, ging vermoorden. De hoeveelheid slachtoffers is nog steeds een discussie, maar dat het er miljoenen waren, je zal dat met me eens zijn. Gewoon een groepje mannen hè.
Moet je je schouders daarbij ophalen, en dan zeggen joh kan gebeuren, we hebben jullie afgezet ga gewoon weer verder? Kusje, kusje? Of is dit voor ieder groepje mannen die de macht grijpen en hetzelfde doen vanaf nu af aan een wijze les? Dat nooit meer. Als je leven je lief is ten minste, en dat is iedereen an sich tenzij zelfmoordenaar. Idealisme ook wrs hoor.
Maar ik denk dat de verantwoordelijken voor het nazisme in Neurenberg wel hun verdiende straf zodoende hebben gekregen. Het leed is zo groot. Eigenlijk als je ze tegen zou hebben gekomen, had je hen meteen moeten afmaken en er geen woorden meer aan vuil moeten maken imho.
Hmm. Was het niet zo dat Noorwegen nu zelfs Nederlandse cellen moet huren, omdat ze zelf hun criminelen niet kwijt kunnen?quote:Op vrijdag 4 september 2015 03:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Bovendien zie je duidelijk dat landen waar hard gestraft wordt, ook erg onveilig zijn en landen waar humaan gestraft wordt - zoals Noorwegen - kennen nauwelijks criminaliteit.
Klopt, ze hebben een cellentekort in Noorwegen. Maar dat zegt verder niet zo veel; het aantal gevangenen per 100.000 inwoners is vrijwel hetzelfde als dat van Nederland.quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Hmm. Was het niet zo dat Noorwegen nu zelfs Nederlandse cellen moet huren, omdat ze zelf hun criminelen niet kwijt kunnen?
Wow, no shit?quote:Op vrijdag 4 september 2015 04:59 schreef Libris het volgende:
In mijn woonland:
• (Medeplichtigheid aan het) Voeren of een poging doen om oorlog te voeren tegen de regering
• Landverraad
• Piraterij dat het leven in gevaar brengt
• Meineed, dat resulteert in de executie van een onschuldig persoon
• Moord
• Medeplichtigheid aan de zelfmoord van een persoon onder de leeftijd van 18 of een "krankzinnig" persoon
• Poging tot moord door een gevangene die een levenslange gevangenisstraf uitzit
• Ontvoering of ontvoeren om moord
• Overval gepleegd door vijf of meer personen die resulteert in de dood van een persoon
• Drugshandel
• Onwettig afschieten van vuurwapens, zelfs als niemand gewond raakt
• Verkrachting
Lekker lang lijstje
In totaal zo'n 100 mensen opgehangen sinds 2000, meeste voor drugshandel
Simpel.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:14 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Waarom stel je een letale injectie voor als het hoofd eraf mag?
Je mag dat een cliché vinden, misschien is dat het ook wel.quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:53 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Dit is wel altijd een cliche, het recht geldt alleen voor diegene die ook voor dat recht kiezen en anders mogen ze doodgaan (los van t hele ISIS aspect) . Zelfde met nazis die "gewoon" werden voorgeleid terwijl iedereen ze liever al aan het touw had gezien
Maar erg zinvol is het ook niet, zonder hartslag kan de dodelijke injectie sowieso zich niet verspreidenquote:Op vrijdag 4 september 2015 15:28 schreef starla het volgende:
[..]
Simpel.
Eerst het hoofd eraf natuurlijk.
En dan in het afgehakte hoofd de naald steken.
Zonder die volgorde is het niet leuk.
Tsja, beter na dan helemaal niet.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:44 schreef I-care het volgende:
Doodstraf is een zwaktebod en opruimen NA de feiten..
Kan prima samen met wat onthoofdingen natuurlijk.quote:Beter zorgen dat het voorkomen wordt, steek daar alle energie en geld in. Is iedereen beter mee af.
Die plaat is ook al helemaal grijs gedraaid. Ik ben wel fan van nummers uit de oude doos in principe, maar af en toe eens een nieuw nummer zou niet gek zijn.quote:Op maandag 7 september 2015 11:11 schreef ems. het volgende:
[..]
Tsja, beter na dan helemaal niet.
[..]
Kan prima samen met wat onthoofdingen natuurlijk.
Ophangen kan natuurlijk ook, om het een beetje fris te houden.quote:Op maandag 7 september 2015 11:33 schreef I-care het volgende:
[..]
Die plaat is ook al helemaal grijs gedraaid. Ik ben wel fan van nummers uit de oude doos in principe, maar af en toe eens een nieuw nummer zou niet gek zijn.
die duivelse vrouwen ook altijdquote:Op maandag 7 september 2015 10:47 schreef PausNicolaas het volgende:
Verkrachting is wel link.
Wanneer is iets verkrachting? Met een beetje overtuigingskracht en acteerwerk kan een vrouw zomaar een man aanklagen en is het zijn woord tegen het hare...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |