Gelukkig let jij goed op om het topic in leven te houden!quote:Op donderdag 3 september 2015 21:47 schreef Tchock het volgende:
Joosie, luie donder!
Nou afijn. In dit arrest werd iemand vrijgesproken van een poging zware mishandeling omdat hij tijdens het afleggen van een belastende verklaring niet in staat is gesteld een advocaat te fiksen. Zonder zijn eigen verklaring bleef er nauwelijks bewijs over.
Het hof had overigens gezegd dat 't wel te verhelpen viel via de strafmaat, maar daar maakte de Hoge Raad korte metten van met beroep op Salduz.
quote:
Een uitspraak bedoeld om een land gegrondvest op fascistoïde principes op de vingers te tikken wordt gebruikt om MBO tuig te laten lopen. Duidelijk.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sterk juridisch-inhoudelijk zoals ik van je gewend ben.
Tot nu toe is het nog niet heel spannend. Ik word er wel heel blij van weer met strafrecht bezig te zijn.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:19 schreef Actaeon het volgende:
Hoe bevalt het eigenlijk in de master Tchock?
Oh man ik ga nog een hoop plezier aan jou beleven hier zolang het nog duurt.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Een uitspraak bedoeld om een land gegrondvest op fascistoïde principes op de vingers te tikken wordt gebruikt om MBO tuig te laten lopen. Duidelijk.
Men laat een gewelddadige marginaal lopen omdat??quote:Op donderdag 3 september 2015 23:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh man ik ga nog een hoop plezier aan jou beleven hier zolang het nog duurt.
Als ik zijn samenvatting moet geloven is een gewelddadig persoon die nota bene heeft bekend vrijuit gegaan omdat hij geen advocaat heeft gesproken voor verhoor... Gaat dat niet wat ver, hmmm?quote:
jazeker. Wel leuk volk die ijslanders.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Nou en of. Moest je vandaag werken?
Waarom zou je een verdachte niet mogen verhoren? De HR heeft dit altijd goedgekeurd. Maar zij ging om voor het EVRM (een hof dat doorgaans politiek bedrijft, zo ook in de Salduz zaak, dit keer vanwege rechten voor Koerden).quote:Op donderdag 3 september 2015 23:50 schreef eriksd het volgende:
Als Nederland zo'n beschaafd land is, zou die norm toch onverkort moeten gelden? Wat een kulredenering zeg.
Erikquote:Op donderdag 3 september 2015 23:50 schreef eriksd het volgende:
Als Nederland zo'n beschaafd land is, zou die norm toch onverkort moeten gelden? Wat een kulredenering zeg.
Ik wil er een keertje naar toe. Een Surinamer die naar IJsland gaat.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
jazeker. Wel leuk volk die ijslanders.
ach, ik heb niet het idee dat ze heel moeilijk zijn daar.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:03 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik wil er een keertje naar toe. Een Surinamer die naar IJsland gaat.
Mag je een verdachte niet verhoren?quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:01 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom zou je een verdachte niet mogen verhoren? De HR heeft dit altijd goedgekeurd. Maar zij ging om voor het EVRM (een hof dat doorgaans politiek bedrijft, zo ook in de Salduz zaak, dit keer vanwege rechten voor Koerden).
Volg het niet meer zo. Af en toe zie ik een tergende opmerking waar ik op moet reageren.quote:
Waarom mocht een verdachte vroeger gewoon direct worden verhoord en waarom vinden we dit nu ineens verkeerd? Omdat een stel rechters uit semi-rechtsstaten Koerden zielig vinden? Kom op zeg...quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mag je een verdachte niet verhoren?
mijn bloeddruk is sindsdien aanmerkelijk lager...quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Volg het niet meer zo. Af en toe zie ik een tergende opmerking waar ik op moet reageren.
om te voorkomen dat we gezeik achteraf moeten herstellen en het gewoon in 1x goed gaat.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom mocht een verdachte vroeger gewoon direct worden verhoord en waarom vinden we dit nu ineens verkeerd? Omdat een stel rechters uit semi-rechtsstaten Koerden zielig vinden? Kom op zeg...
Vroeger wreden ook mensen opgehangen of op de brandstapel gegooid. Wat is je daadwerkelijke argument? Ik vind de gedachte vrij logisch: er is altijd wel een verklaring uit iemand te persen. Zelf zou ik überhaupt pas iets zeggen ter zitting. Jij hebt kennelijk een tegengesteld argument: ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom mocht een verdachte vroeger gewoon direct worden verhoord en waarom vinden we dit nu ineens verkeerd? Omdat een stel rechters uit semi-rechtstaten Koerden zielig vinden? Kom op zeg...
Vroeger had je in Nederland ook recht op een raadsman bij het verhoor, maar om onverklaarbare redenen verdween dit uit de wet totdat het Salduz-arrest werd gewezen. Dit heeft meer te maken met het punt dat er valse bekentenissen worden afgelegd onder druk.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom mocht een verdachte vroeger gewoon direct worden verhoord en waarom vinden we dit nu ineens verkeerd? Omdat een stel rechters uit semi-rechtsstaten Koerden zielig vinden? Kom op zeg...
Het argument destijds was dacht ik dat dan alles nog vers in het geheugen zit en zo? En dat mensen zonder eerst geadviseerd zijn voor een advocaat sneller een bekennende verklaring zullen afleggen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vroeger wreden ook mensen opgehangen of op de brandstapel gegooid. Wat is je daadwerkelijke argument? Ik vind de gedachte vrij logisch: er is altijd wel een verklaring uit iemand te persen. Zelf zou ik überhaupt pas iets zeggen ter zitting. Jij hebt kennelijk een tegengesteld argument: ik ben benieuwd.
Valse bekentenissen kunnen worden ingetrokken en de rechter kan daar rekening mee houden. Een advocaat zal iemand per definitie afraden om te bekennen. Dat is hun werk. Maar als men nu gewoon bekent dan bespaart dat natuurlijk wel een hoop tijd en geld (en kunnen we wellicht af van het in mij ogen kwalijkere OM afdoening gedoe)?quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:11 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Vroeger had je in Nederland ook recht op een raadsman bij het verhoor, maar om onverklaarbare redenen verdween dit uit de wet totdat het Salduz-arrest werd gewezen. Dit heeft meer te maken met het punt dat er valse bekentenissen worden afgelegd onder druk.
Ik vind het best dat je aan de leiband van de overheid wil lopen, maar zeg dat dan meteen. Jouw hele insteek is dat een verdachte meteen schuldig is. Zo loert de politie (toch niet de meest genuanceerde partij) en het OM er ook naar en daarom is het noodzakelijk een waarborg in te bouwen. Je hele riedel over Nedeland als beschaafd land laat ik verder maar zitten, lees je eens in over de schiedammer parkmoord om maar eens wat te noemen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het argument destijds was dacht ik dat dan alles nog vers in het geheugen zit en zo? En dat mensen zonder eerst geadviseerd zijn voor een advocaat sneller een bekennende verklaring zullen afleggen
Ben jij nu oprecht van mening dat zoiets als de "Zaanse verhoormethode" te ver gaat?quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het best dat je aan de leiband van de overheid wil lopen, maar zeg dat dan meteen. Jouw hele insteek is dat een verdachte meteen schuldig is. Zo loert de politie (toch niet de meest genuanceerde partij) en het OM er ook naar en daarom is het noodzakelijk een waarborg in te bouwen. Je hele riedel over Nedeland als beschaafd land laat ik verder maar zitten, lees je eens in over de schiedammer parkmoord om maar eens wat te noemen.
Er staat geen straf op even nadenken he, dat weet je? Als verdachte sta je enorm op achterstand.
Ook als je weet dat hierdoor mensen daadwerkelijk onschuldig bekend hebben en veroordeeld zijn?quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ben jij nu oprecht van mening dat zoiets als de "Zaanse verhoormethode" te ver gaat?
Ik ben van mening dat zoiets gewoon moet kunnen. (Maar ik zie de verdachte dan ook niet als zielig slachtoffer van de boze maatschappij.)
Wel eens van de Puttense moordzaak en de zaak Ina Post gehoord?quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ben jij nu oprecht van mening dat zoiets als de "Zaanse verhoormethode" te ver gaat?
Ik ben van mening dat zoiets gewoon moet kunnen. (Maar ik zie de verdachte dan ook niet als zielig slachtoffer van de boze maatschappij.)
Als iemand onschuldig is zal die in de regel niet bekennen. Maar als hij dat wel doet, kan hij dat later toch intrekken en het ware verhaal vertellen. Als het bewijs zijn nieuwe verhaal ondersteunt...quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:25 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ook als je weet dat hierdoor mensen daadwerkelijk onschuldig bekend hebben en veroordeeld zijn?
Omdat dit blijkbaar - helaas - de enige manier is om opsporingsambtenaren aan hun verstand te brengen niet hun verdachte te verhoren zonder raadsman. Ik vind je punt over Turkije misplaatst; Salduz en afgeleide jurisprudentie toont juist aan dat dingen die daar fout gaan, hier net zo goed falen. En dat is als je naar de rest van het Turkse politiesysteem kijkt best zorgwekkend.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Men laat een gewelddadige marginaal lopen omdat??
Het gaat niet om de regel. Het gaat om de uitzondering.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als iemand onschuldig is zal die in de regel niet bekennen. Maar als hij dat wel doet, kan hij dat later toch intrekken en het ware verhaal vertellen. Als het bewijs zijn nieuwe verhaal ondersteunt...
Bovendien vraag ik mij sterk af of spreken met een advocaat wel zal helpen als iemand bijvoorbeeld schuld op zich wil nemen voor een ander.
In hoeverre moet de Staat de burger beschermen tegen zijn eigen domheid (zoals iets bekennen wat je niet gedaan hebt)? In de genoemde casus is er daardoor iemand die naar alle waarschijnlijkheid schuldig is ongestraft gegaan. Hoe praat je dat goed richting zijn slachtoffer? "Ja omdat Turkije dit dat had hij eerst een advocaat moeten spreken die hem zou hebben verteld zijn mond te houden."quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:30 schreef eriksd het volgende:
Het intrekken van een bekentenis is natuurlijk allerminst bevorderlijk voor de betrouwbaarheid van de verdachte. Ik vind je een bedenkelijk vertrouwen in het OM hebben en totaal niet kritisch. Maargoed, misschien komt dat nog.
Waar haal je vandaan dat dat domheid zou zijn? Denk je dat jou dat niet kan overkomen als er genoeg druk wordt uitgeoefend?quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In hoeverre moet de Staat de burger beschermen tegen zijn eigen domheid (zoals iets bekennen wat je niet gedaan hebt)? In de genoemde casus is er daardoor iemand die naar alle waarschijnlijkheid schuldig is ongestraft gegaan. Hoe praat je dat goed richting zijn slachtoffer? "Ja omdat Turkije dit dat had hij eerst een advocaat moeten spreken die hem zou hebben verteld zijn mond te houden."
Lees bovenstaande berichten maar terug. Gros van de mensen met een gezin kan niet tegen de gedachte negentig dagen zonder contact opgesloten te zitten. Bekentenis ligt op de loer. Als je mij al niet de kans geeft mijn lenzen uit te doen na een dag ben ik al labiel. Maargoed, hopen maar dat je zelf een keer de pineut bent.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In hoeverre moet de Staat de burger beschermen tegen zijn eigen domheid (zoals iets bekennen wat je niet gedaan hebt)? In de genoemde casus is er daardoor iemand die naar alle waarschijnlijkheid schuldig is ongestraft gegaan. Hoe praat je dat goed richting zijn slachtoffer? "Ja omdat Turkije dit dat had hij eerst een advocaat moeten spreken die hem zou hebben verteld zijn mond te houden."
Ik ken genoeg zaken waarin iemand in een verhoor een misdrijf bekende om af te zijn van de langdurige druk van de verhoorders.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als iemand onschuldig is zal die in de regel niet bekennen. Maar als hij dat wel doet, kan hij dat later toch intrekken en het ware verhaal vertellen. Als het bewijs zijn nieuwe verhaal ondersteunt...
Nee. Als de politie mij vertelt dat ik iemand heb neergestoken ga ik niet zeggen dat ik het wel heb gedaan als dat niet zo is. Je weet dat je dan de bak ik gaat. Ieder normaal mens begrijpt dat. Zoals ik zeg, het opsporingsbelang zou zwaarder moeten wegen dat het "recht" beschermd te worden tegen je eigen stupiditeit.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat dat domheid zou zijn? Denk je dat jou dat niet kan overkomen als er genoeg druk wordt uitgeoefend?
Maar dat is toch gewoon ongelofelijk dom?quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik ken genoeg zaken waarin iemand in een verhoor een misdrijf bekende om af te zijn van de langdurige druk van de verhoorders.
Hoezo? Kan er toch een veroordeling volgen op nevenbewijs?quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar dat is toch gewoon ongelofelijk dom?
In casu heb je een verdachte, zal er verder voldoende nevenbewijs zijn en geeft hij het verder gewoon toe. Maar dan is deze bekentenis ineens niets meer waard omdat er geen advocaat bij was? Gaat dat niet wat te ver is wat ik wil zeggen. Is die sanctie niet te zwaar? Ik denk van wel.
Dat doen ze niet zo maar uit het niets. Dat doen ze als gevolg van een zekere manier van het onder druk zetten van de verdachte ten tijde van zijn/haar verhoor, zie Ina Post, Lucia de Berk en al die andere bekende zaken. Het OM is puur gericht op vervolging en daarmee ligt geheid tunnelvisie op de loer. Want zodra je er eentje hebt wil je die veroordeeld krijgen, dat is de insteek. Dat mensen dan maar bekennen is dat puur omdat ze uit die verhoorkamer willen, er klaar mee zijn en alles doen om er maar vanaf te zijn. Niet perse door psychologische issues.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:37 schreef IPA35 het volgende:
Je laat het klinken of mensen zomaar uit het niets door "druk" een belastende verklaring afleggen die niet klopt. Als dat gebeurt gaat het meestal om mensen met bepaalde psychologische issues.
Je noemt nu een specifiek voorbeeld. In casu gaat het om mishandeling...quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:40 schreef eriksd het volgende:
Als ik jou drie nachten blijf ondervragen over je belastingaangiften ben jij bij dag drie ook wel zover dat je het niet meer zeker weet. Maak ik er een mooi verslag van en hopsa.
Kortom: om kan je gewoon slopen. Dus gelukkig waarborgen.
Ja, en? Jij komt met dingen die je goed uitkomen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je noemt nu een specifiek voorbeeld. In casu gaat het om mishandeling...
Ach, als je maar ver genoeg gaat... Er is een zaak waar agenten een arts optrommelden die de verdachte wijsmaakte dat hij een gif had wat helse pijnen zou veroorzaken maar geen sporen achter zou laten.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee. Als de politie mij vertelt dat ik iemand heb neergestoken ga ik niet zeggen dat ik het wel heb gedaan als dat niet zo is. Je weet dat je dan de bak ik gaat. Ieder normaal mens begrijpt dat. Zoals ik zeg, het opsporingsbelang zou zwaarder moeten wegen dat het "recht" beschermd te worden tegen je eigen stupiditeit.
Je laat het klinken of mensen zomaar uit het niets door "druk" een belastende verklaring afleggen die niet klopt. Als dat gebeurt gaat het meestal om mensen met bepaalde psychologische issues.
Lucia de B. had vooral te maken met absurde aannames (als a. en b. begaan, dan vast en zeker ook de feiten c., d. en e.) en een negatieve rol van de media.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:41 schreef Joosie200 het volgende:
Dat doen ze niet zo maar uit het niets. Dat doen ze als gevolg van een zekere manier van het onder druk zetten van de verdachte ten tijde van zijn/haar verhoor, zie Ina Post, Lucia de Berk en al die andere bekende zaken.
In Nederland valt dat juist erg mee. Bijvoorbeeld Nico Kwakman leert je dat het OM nadrukkelijk geen "crimefighters" zijn zoals in bijvoorbeeld de USA.quote:Het OM is puur gericht op vervolging en daarmee ligt geheid tunnelvisie op de loer. Want zodra je er eentje hebt wil je die veroordeeld krijgen, dat is de insteek.
ja, behalve dat je verklaring intrekken niet per se wat doet. De rechter hoeft je namelijk niet te volgen daarin.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Valse bekentenissen kunnen worden ingetrokken en de rechter kan daar rekening mee houden. Een advocaat zal iemand per definitie afraden om te bekennen. Dat is hun werk. Maar als men nu gewoon bekent dan bespaart dat natuurlijk wel een hoop tijd en geld (en kunnen we wellicht af van het in mij ogen kwalijkere OM afdoening gedoe)?
De bekentenis is niet "niets waard". Het is nog steeds de bekentenis. Alleen die is niet toelaatbaar als bewijs omdat het niet is verzameld volgens de manieren die wij rechtvaardig achten.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar dat is toch gewoon ongelofelijk dom?
In casu heb je een verdachte, zal er verder voldoende nevenbewijs zijn en geeft hij het verder gewoon toe. Maar dan is deze bekentenis ineens niets meer waard omdat er geen advocaat bij was? Gaat dat niet wat te ver is wat ik wil zeggen. Is die sanctie niet te zwaar? Ik denk van wel.
Maar wat is erger dan? Iemand laten gaan zoals in casu waar het bewijs in feite sluitend is, alleen afgelegd zonder eerst een advocaat te hebben gesproken (wat blijkbaar in jullie ogen de verklaring in zijn geheel onbetrouwbaar maakt). Of iemand gevolgen laten ondervinden van een valse bekentenis?quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ach, als je maar ver genoeg gaat... Er is een zaak waar agenten een arts optrommelden die de verdachte wijsmaakte dat hij een gif had wat helse pijnen zou veroorzaken maar geen sporen achter zou laten.
Natuurlijk is dat niet de norm, dat weet ik ook wel. Maar jouw visie is echt véél te simpel.
En prioriteit ligt elders.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
De enige reden dat politie niet elke week een keer je voordeur intrapt om te kijken wat je aan het doen bent is dat het toch geen geldig bewijs oplevert. En capaciteitstekort.
Mensen raken in paniek door verhoortechnieken. Het is niet dat die rechercheurs lekker een babbeltje met je gaan voeren.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Lucia de B. had vooral te maken met absurde aannames (als a. en b. begaan, dan vast en zeker ook de feiten c., d. en e.) en een negatieve rol van de media.
Zo worden ze niet opgeleid inderdaad. Ondertussen is er wel gigantische druk, constant gezeik vanuit het volk en politiek om voor minder geld de pakkans te verhogen, en als je dan een slippertje maakt leidt dat tot zo'n publiciteitsdrama. Hoezee.quote:In Nederland valt dat juist erg mee. Bijvoorbeeld Nico Kwakman leert je dat het OM nadrukkelijk geen "crimefighters" zijn zoals in bijvoorbeeld de USA.
quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:54 schreef Yreal het volgende:
Ipa, we kunnen verdachte natuurlijk ook gewoon waterboarden. Dan bekennen ze zeker !
http://uitspraken.rechtsp(...)LI:NL:HR:2012:BW5640quote:"Ik liep op vrijdag 28 november 2008 tussen 11.00 en 12.00 uur over de stoep. Deze stoep ligt voor het huis van de man die aangifte heeft gedaan tegen mij.
(...) Ik heb de kruk vastgepakt met 2 handen en heb de kruk weggedraaid naar links, vanaf mij gezien. Ik heb met alle macht deze kruk proberen weg te draaien. Door deze beweging zag ik dat de man struikelde en viel. Ik heb hierbij de man volgens mij geraakt met mijn rechterhand (...) Toen de bestuurder op de grond lag, heb ik de kruk opgepakt en met de kruk een 'mep' gegeven in de richting van de bestuurder. Dit is misschien wel te hard gegaan (...) Ik denk wel dat ik hem geraakt heb. (...) U vraagt mij of ik de man in zijn nek heb geslagen met de kruk en vervolgens op zijn rug. Ja, ik heb hem in zijn nek geraakt met de kruk. Ik weet zo niet of ik de man op zijn rug heb geraakt. (...) De wond op zijn knie is gekomen door de val. (...) De foto van de nek valt mij mee. Ik had het misschien wel erger verwacht."
Ik ben van mening dat de oplossing van het Hof gelet op de casus redelijker is dan vrijspraak, ook naar het slachtoffer en de maatschappij toe.quote:Het hof stelt vast dat verdachte, nadat hij had vernomen dat de politie bij hem aan de deur was geweest, zich vrijwillig bij de politie heeft gemeld. Vervolgens is hij aangehouden en gehoord. Het hof is van oordeel dat er weliswaar sprake is van een onherstelbaar vormverzuim in de zin van artikel 359a Wetboek van Strafvordering, nu verdachte, nadat hij is aangehouden is gehoord, zonder dat hij in de gelegenheid is gesteld om toen een advocaat te consulteren, maar dat de omstandigheid dat verdachte de gelegenheid heeft gehad zelf een advocaat te raadplegen voordat hij zich bij de politie meldde, maakt dat het hof niet zal overgegaan tot bewijsuitsluiting. Het nadeel dat verdachte door het verzuim heeft geleden zal worden gecompenseerd in de strafmaat."
Als je zag wat ze in de middeleeuwen voor methoden hanteerde, dan had je 100% een bekentenis te pakken.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:54 schreef Yreal het volgende:
Ipa, we kunnen verdachte natuurlijk ook gewoon waterboarden. Dan bekennen ze zeker !
Volgens mij hebben Amerikaanse rechters in bepaalde gevallen bewijs voortgekomen uit "marteling" toegestaan???quote:
Kinderachtige reactie zeg. Wil je inhoudelijk discussiëren of als een kleuter janken?quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:55 schreef IPA35 het volgende:
De belastende verklaring:
[..]
http://uitspraken.rechtsp(...)LI:NL:HR:2012:BW5640
Is vast en zeker niets van waar. Allemaal door die boze politie (immers altijd erop uit om de brave burger te naaien) afgedwongen.
Als dat de norm zou zijn zou niemand zich meer vrijwillig bij de politie melden. Want dan heb je blijkbaar minder rechten dan verdachten die opgepakt worden.quote:Is de redenering van het Hof dan zo onredelijk??
[..]
Ik ben van mening dat de oplossing van het Hof gelet op de casus redelijker is dan vrijspraak, ook naar het slachtoffer en de maatschappij toe.
In Amerika hanteren ze ook het absurde principe dat een misdadiger geen recht op privacy heeft. Dus als je iemand afluistert en hij doet niets... ja, dat was jammer. Dat mocht niet. Maar als je hem ergens op betrapt had hij met terugwerkende kracht geen privacy en dan heb je bewijsquote:Op vrijdag 4 september 2015 00:56 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben Amerikaanse rechters in bepaalde gevallen bewijs voortgekomen uit "marteling" toegestaan???
Met vrijwilligheid kan rekening gehouden worden bij de strafmaat. Dat is motiverend...quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:57 schreef Tchock het volgende:
Als dat de norm zou zijn zou niemand zich meer vrijwillig bij de politie melden. Want dan heb je blijkbaar minder rechten dan verdachten die opgepakt worden.
Hoezo motiverend? Je moet ofwel je advocaat meenemen naar het politieverhoor, iets wat de gemiddelde boef helemaal niet kan betalen, ofwel je wordt onderworpen aan een verhoor waarin alles kan gebeuren want er is toch niemand bij.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Bij vrijwilligheid kan rekening gehouden worden bij de strafmaat. Dat is motiverend...
Moet je maar geen boef zijn hè.quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo motiverend? Je moet ofwel je advocaat meenemen naar het politieverhoor, iets wat de gemiddelde boef helemaal niet kan betalen, ofwel je wordt onderworpen aan een verhoor waarin alles kan gebeuren want er is toch niemand bij.
Kon alleen dit vinden.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:58 schreef Tchock het volgende:
Om maar even aan te geven. Als het al waar is natuurlijk, ik ken die zaak van jou niet.
Want? Zodra je iets fout doet heb je geen rechten meer, ben je voor eeuwig minderwaardig burger? En waar ligt die grens?quote:
Bescherm je iedereen door bekennende misdadigers te laten lopen?quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Want? Zodra je iets fout doet heb je geen rechten meer, ben je voor eeuwig minderwaardig burger? En waar ligt die grens?
Daarbij is dit weer veel te simpel en schreeuwerig. Je begrijpt hopelijk toch wel na alles wat net gezegd is dat dit om bescherming van iedereen gaat?
Wat interesseert me deze tokkie nou?quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Bescherm je iedereen door bekennende misdadigers te laten lopen?
Wat als deze Tokkie weer iemand afranselt met een barkruk?
Slaap jij dan lekker wetende dat in ieder geval de volgende boef wel met een advocaat kan babbelen voor hij bekent? (En dat enkel en alleen omdat Turkije geen rule of law kent, en nooit heeft gekend.)
Ik maak mij meer zorgen om met barkrukken rammende marginalen die vrij loslopen tussen de beschaafde mensen dan de Grote Boze Overheid die mij blijkbaar voor de lol wil naaien aldus jou.quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:08 schreef Tchock het volgende:
Je beschermt iedereen door willekeur tegen te gaan en de burgers te beschermen tegen de overheid die veel meer macht, geld, mensen en wapens heeft dan jij of ik.
Snap je het niet als je het niet terug kunt brengen tot een schreeuwerige en simpele overdrijving? Is dat het?quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik maak mij meer zorgen om met barkrukken rammende marginalen die vrij loslopen tussen de beschaafde mensen dan de Grote Boze Overheid die mij blijkbaar voor de lol wil naaien aldus jou.
Jij doet hetzelfde. Je laat het klinken alsof de overheid inherent kwaadaardig is. Ondertussen loopt een bekennende crimineel vrij rond en jij vind dat een goed iets.quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Snap je het niet als je het niet terug kunt brengen tot een schreeuwerige en simpele overdrijving? Is dat het?
quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jij doet hetzelfde. Je laat het klinken alsof de overheid inherent kwaadaardig is. Ondertussen loopt een bekennende crimineel vrij rond en jij vind dat een goed iets.
De overheid is absoluut niet inherent kwaadaardig. Agenten zijn niet kwaadaardig. Ze willen je niet naaien en al helemaal niet voor de lol. Maar dat betekent niet dat er geen fouten worden gemaakt! Het is mensenwerk, van mensen die alleen maar worden afgerekend op hoe veel boeven ze vangen. Als je dat níet intoomt is het niet meer dan logisch dat ze over de schreef gaan. Lees alsjeblieft het rapport van Posthumus over de Schiedammer Parkmoord. Ze hadden ontlastend bewijs en alsnog wilden ze de verdachte pakken omdat ze al zo lang bezig waren en hij zo mooi in hun plaatje paste!quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:13 schreef IPA35 het volgende:
(Enkel en alleen omdat een stel rechters uit semi-beschaafde landen dat zeggen.)
Hij heeft wel iemand in de nek en rug geslagen tot bloedens toe hè.quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:19 schreef Tchock het volgende:
En ik vind het ook echt geen fijn idee dat mensen je blijkbaar om vrij weinig kunnen slaan met barkrukken. Helaas oversimplificeer en overdrijf je het weer zo erg... Denk je dat deze kerel niet nu vrij was als hij wel was veroordeeld?Of had jij hem liever voor een poging zware mishandeling meerdere jaren vastgezet?
wat, mijn nagels eruit trekken? Radbraken? Zweepslagen? Hete poken?quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:55 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Als je zag wat ze in de middeleeuwen voor methoden hanteerde, dan had je 100% een bekentenis te pakken.
Jammer dat je niet op de eerste alinea reageert.quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:25 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij heeft wel iemand in de nek en rug geslagen tot bloedens toe hè.
hoe beschermt strafrecht de burger? Het is strafrecht dat de mogelijkheid geeft aan de overheid om je überhaupt te straffen...quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:31 schreef IPA35 het volgende:
Dit is waarom ik een lichte hekel heb aan strafrecht. Die hele wetenschap is gebaseerd op het vrij houden/krijgen van boeven. (Waarschijnlijk ingegeven door een flinke dosis Foucault of zo.)
Het dikgedrukte was mogelijk in de middeleeuwen. Alleen wel onder bepaalde voorwaarden.quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
wat, mijn nagels eruit trekken? Radbraken? Zweepslagen? Hete poken?
Vertel, in wie moet ik geloven en wat wil je weten?
Ik doe niet aan jaren.quote:
Iedereen doet aan jaren. Ik begin nu aan mijn vijfde studiejaar.quote:Op vrijdag 4 september 2015 17:54 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik doe niet aan jaren.
Maar ik heb wel Sr3 gehaald als je dat betwijfelt...
Hmmm. Ik ga nu het 'tweede' jaar in. Maar ik ben tot nu toe nog geen heel studiejaar bezig geweest.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Iedereen doet aan jaren. Ik begin nu aan mijn vijfde studiejaar.
Ah, oké. Niet helemaal de standaardroute gevolgd dusquote:Op vrijdag 4 september 2015 18:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hmmm. Ik ga nu het 'tweede' jaar in. Maar ik ben tot nu toe nog geen heel studiejaar bezig geweest.
(Wel 4 jaar HBO dan.)
HBO: 247,5 ECT
RUG: 40 ECT (planning is om er dit jaar 60 of 65 te doen).
Ik zal dan met 100/105 punten de master in gaan als alles goed loopt.
Nee. Ik heb na HBO nog gewerkt. Toen wilde ik per februari instromen in het premaster traject (60 ect) maar kon ik in het 2e blok vanaf november nog een extra vak van 10 ect volgen dat als extra naast het programma vereist is voor civiel effect. Dus heb ik dat eerst gedaan. Nu het tweede jaar.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, oké. Niet helemaal de standaardroute gevolgd dus
Wat vind je van het niveauverschil tussen hbo en universiteit?quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:16 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee. Ik heb na HBO nog gewerkt. Toen wilde ik per februari instromen in het premaster traject (60 ect) maar kon ik in het 2e blok vanaf november nog een extra vak van 10 ect volgen dat als extra naast het programma vereist is voor civiel effect. Dus heb ik dat eerst gedaan. Nu het tweede jaar.
Hmmmmm.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat vind je van het niveauverschil tussen hbo en universiteit?
Mooie bonus tochquote:Op vrijdag 4 september 2015 18:14 schreef Tchock het volgende:
Ik heb voor mijn tweede bachelor trouwens 18 punten te veel op mijn bul staan. Is iets niet helemaal goed gegaan bij de UvA.
Dus niet meer 17/18. Dan had ik wel een wat meer genuanceerde houding verwacht.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:16 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee. Ik heb na HBO nog gewerkt. Toen wilde ik per februari instromen in het premaster traject (60 ect) maar kon ik in het 2e blok vanaf november nog een extra vak van 10 ect volgen dat als extra naast het programma vereist is voor civiel effect. Dus heb ik dat eerst gedaan. Nu het tweede jaar.
Ik ben wel degelijk genuanceerd, alleen geen feel-good liberaal.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dus niet meer 17/18. Dan had ik wel een wat meer genuanceerde houding verwacht.
Aha.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben wel degelijk genuanceerd, alleen geen feel-good liberaal.
quote:
Liberaal ben je zeker niet nee.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben wel degelijk genuanceerd, alleen geen feel-good liberaal.
quote:
Als een iets mindere bescherming van de verdacht zal lijden tot een effectievere misdaadbestrijding dan is dat gewoon een gerechtvaardigde afweging waarover je verschillend kunt denken. De ene denktrant is dan niet per se superieur.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:53 schreef eriksd het volgende:
Ik ook niet. Daar staat de bescherming van een verdachte los van denk ik zo.
Bescherming van een verdachte is toch policor grachtengordel linkse elite ivoren toren D66 hippie goedpraat-geneuzel.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:53 schreef eriksd het volgende:
Ik ook niet. Daar staat de bescherming van een verdachte los van denk ik zo.
Valt me toch op dat hbo'ers in de regel veel meer taal- en spelfouten maken dan wo'ers.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als een iets mindere bescherming van de verdacht zal lijden tot een effectievere misdaadbestrijding dan is dat gewoon een gerechtvaardigde afweging waarover je verschillend kunt denken. De ene denktrant is dan niet per se superieur.
Aan elkaar Tchock, aan elkaar of desnoods met koppelteken indien onleesbaar. Dus policor-grachtengordel-linkse-elite-ivoren-toren-D66-hippie-goedpraatgeneuzelquote:Op vrijdag 4 september 2015 18:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bescherming van een verdachte is toch policor grachtengordel linkse elite ivoren toren D66 hippie goedpraat-geneuzel.
Onredelijk zware sancties op onregelmatigheden die tot gevolg hebben dat geweldadigen vrijuit gaan zou je zo kunnen omschrijven. Een andere bewoording kan ook.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bescherming van een verdachte is toch policor grachtengordel linkse elite ivoren toren D66 hippie goedpraat-geneuzel.
Ik snap echt geen reet van deze tekst, nog los van de dramatische spelling.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als een iets mindere bescherming van de verdacht zal lijden tot een effectievere misdaadbestrijding dan is dat gewoon een gerechtvaardigde afweging waarover je verschillend kunt denken. De ene denktrant is dan niet per se superieur.
Zoiets noem je een typefout.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Valt me toch op dat hbo'ers in de regel veel meer taal- en spelfouten maken dan wo'ers.
Helemaal gelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:57 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Aan elkaar Tchock, aan elkaar of desnoods met koppelteken indien onleesbaar. Dus policor-grachtengordel-linkse-elite-ivoren-toren-D66-hippie-goedpraatgeneuzel![]()
Dit was een typefout ja. Maar je schrijft ook consequent hbo met hoofdletters en dat is er niet eentje.quote:
Ik herschreef het halverwege.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:58 schreef eriksd het volgende:
Zo'n suf trekje is dat, eindeloze zinnen bouwen met taalgebruik waarvan je merkt dat het iemand moeite kost.
Klopt, het OM en de politie worden goeddeels bevolkt door hbo'ers. Dat lijkt mij al een goede reden om niet teveel te vertrouwen in hun capaciteiten.quote:Op vrijdag 4 september 2015 19:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik herschreef het halverwege.
Kort er dus op neer dat er een afweging gemaakt moet worden. Jij staat echter niet open voor afwegingen die de balans iets meer laten doorslaan naar het aanpakken van misdaad.
Betweterig gedoe is inderdaad een (te) veelvoorkomende eigenschap bij veel mensen die van het vwo afkomen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit was een typefout ja. Maar je schrijft ook consequent hbo met hoofdletters en dat is er niet eentje.
Het OM? Nah.quote:Op vrijdag 4 september 2015 19:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Klopt, het OM en de politie worden goeddeels bevolkt door hbo'ers. Dat lijkt mij al een goede reden om niet teveel te vertrouwen in hun capaciteiten.
Meteen in de aanval, lekker. Kritiek is ook lastig.quote:Op vrijdag 4 september 2015 19:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Betweterig gedoe is inderdaad een (te) veelvoorkomende eigenschap bij veel mensen die van het vwo afkomen.
Dat was wel bedoeld als tegenaanval ja, MAAR het is ook echt waar (los van dit alles).quote:Op vrijdag 4 september 2015 19:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meteen in de aanval, lekker. Kritiek is ook lastig.
Ik vind het niveauverschil tussen hbo en wo niet onoverbrugbaar. Daarnaast maakt het qua tijd niet uit: 1 jaar hbo-p + 3 jaar wo-bachelor vs 3 jaar hbo-bachelor + 1 jaar wo-premaster maakt 4 jaar totaal in beide situaties. Voordeel voor de hbo-p-wo-bachelor-combi is dat je geleidelijk kunt wennen aan het niveauverschil. Voordeel voor de hbo-bachelor-wo-premaster-combi is dat je bij een eventueel afhaken iig kan terugvallen op een afgerond diploma.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat vind je van het niveauverschil tussen hbo en universiteit?
In deze reeks is er een soort stigma gekoppeld aan mensen die geen vwo hebben gedaan. Niets van aantrekken...quote:Op vrijdag 4 september 2015 19:18 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik vind het niveauverschil tussen hbo en wo niet onoverbrugbaar. Daarnaast maakt het qua tijd niet uit: 1 jaar hbo-p + 3 jaar wo-bachelor vs 3 jaar hbo-bachelor + 1 jaar wo-premaster maakt 4 jaar totaal in beide situaties. Voordeel voor de hbo-p-wo-bachelor-combi is dat je geleidelijk kunt wennen aan het niveauverschil. Voordeel voor de hbo-bachelor-wo-premaster-combi is dat je bij een eventueel afhaken iig kan terugvallen op een afgerond diploma.
Wat ik zelf heb gemerkt is dat ik het geleidelijk kunnen wennen aan het niveauverschil goed kon gebruiken. Ik kwam later mensen uit mijn hbo-propedeusejaar tegen op de universiteit die aan hun premaster waren begonnen. Zij gaven eerlijk toe dat het toch wel flink omschakelen en aanpoten is. Dat ik uiteindelijk pas als vijfdejaarsnu mijn bachelorbul kan ophalen straks had ik niet op voorhand verwacht. Iets met de kennis van nu en zo (heerlijk die Balkenende citaten
) Ik blijf nog steeds achter mijn keuze staan (met hbo-p overstappen) De specifieke studierichting is minder goed bevallen, maar die stel ik nu als nog bij. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Wat is je gemiddelde cijfer?quote:Op vrijdag 4 september 2015 19:21 schreef Boterbartje het volgende:
Als je premaster en master doet, haal je dan wel civiel effect?
Nouja, die hbo'ers verneuken het niveau op de uni met hun domme vragen. Daarnaast is er helemaal geen werk voor mensen met een hbo'tje recht.
Ik draai inmiddels al lang genoeg mee om te weten wat hier wel en niet speeltquote:Op vrijdag 4 september 2015 19:21 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In deze reeks is er een soort stigma gekoppeld aan mensen die geen vwo hebben gedaan. Niets van aantrekken...
Zolang je voldoet aan de punteneis en de inhoudelijke eis lijkt me wel toch? De meeste juridische premasters zijn ook zo opgebouwd dat je indien volledig afgerond gewoon CE haalt.quote:Op vrijdag 4 september 2015 19:21 schreef Boterbartje het volgende:
Als je premaster en master doet, haal je dan wel civiel effect?
Definieer werk.quote:Op vrijdag 4 september 2015 19:21 schreef Boterbartje het volgende:
Daarnaast is er helemaal geen werk voor mensen met een hbo'tje recht.
Goed, die slachtofferrol. Altijd jezelf in de underdogpositie manoeuvreren.quote:Op vrijdag 4 september 2015 19:21 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In deze reeks is er een soort stigma gekoppeld aan mensen die geen vwo hebben gedaan. Niets van aantrekken...
Dat kan soms een goede tactiek zijnquote:Op vrijdag 4 september 2015 19:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goed, die slachtofferrol. Altijd jezelf in de underdogpositie manoeuvreren.
Waarom relevant? Ik heb voor bestuursrecht een 6je, interesseert mij ook geen hol en verlies punten op details. Voor een oefenrechtbank bestuursrecht haal ik weer een 8.quote:
Hbo recht is inderdaad niets. Voor ondersteunende taken als paralegal, insolventiemedewerker heb je meer aan een beetje achtergrond kennis en een brede basis zoals MER. Maar hbo'ers zijn meer praktische mensen en als advocaat moet je soms ook nog nadenken..quote:Op vrijdag 4 september 2015 19:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik draai inmiddels al lang genoeg mee om te weten wat hier wel en niet speelt
[..]
Zolang je voldoet aan de punteneis en de inhoudelijke eis lijkt me wel toch? De meeste juridische premasters zijn ook zo opgebouwd dat je indien volledig afgerond gewoon CE haalt.
[..]
Definieer werk.In de juridische sector geeft men voor de doorsnee juridische functies nog immer de voorkeur aan wo-rechten. Voor ondersteunend werk/paralegals is hbo wel op zijn plaats, maar dan geeft men liever de voorkeur aan SJD (tenminste zo lijkt het als je vacatures bekijkt bij de overheid/gemeente) boven hbo-rechten. Hbo-rechten is vlees noch vis aldus de werkgever, juist daarom had ik geen zin om nog 2 jaar door te zetten. Zeker niet als ik dan toch in dezelfde tijd mijn kansen aanzienlijk kon verbeteren door de wo-bachelor grotendeels al doorlopen te hebben.
Ik wist op voorhand wel dat het geen makkelijke route zou zijn, dus uitloop had ik al ingecalculeerd. De manier waarop echter had ik niet zo snel verwachtIk begon niet op mijn 18e aan mijn studententijd met het idee daar tien jaar later nog steeds mee bezig te zijn. Maar van het concert des levens krijgt niemand een program
dus tja /care
nee, mer is nergens goed voor.quote:Op vrijdag 4 september 2015 20:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hbo recht is inderdaad niets. Voor ondersteunende taken als paralegal, insolventiemedewerker heb je meer aan een beetje achtergrond kennis en een brede basis zoals MER. Maar hbo'ers zijn meer praktische mensen en als advocaat moet je soms ook nog nadenken..
Man, nog het hele weekend de tijd voor.quote:Op vrijdag 4 september 2015 21:58 schreef IPA35 het volgende:
Godver, dinsdag moet ik 80+ blz strafrecht kennen...
[ afbeelding ]
Die zijn topquote:Op vrijdag 4 september 2015 21:36 schreef IPA35 het volgende:
Bah, die bestuursrecht boeken van Damen lezen echt niet lekker.
Nouja, denk dat je er meer aan hebt dan hbo recht. Hbo recht is helemaal waardeloos, MER heb je tenminste van álles nog íets meegekregen zodat je een brede basis hebt. Overigens vind ik dat je met zo'n hbo papiertje eigenlijk alleen geschikt bent als verkoper ofzoiets, geen management/professionele banen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 20:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee, mer is nergens goed voor.
Joosie en ike zullen dat beamen.
quote:Op vrijdag 4 september 2015 21:36 schreef IPA35 het volgende:
Damen is wel chill, vind het strafrechtboek niet chill.quote:Op vrijdag 4 september 2015 21:36 schreef IPA35 het volgende:
Nee, heb het boek in mijn kamer liggen... Dus alleen maandag na 4 uur...quote:Op vrijdag 4 september 2015 22:00 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Man, nog het hele weekend de tijd voor.
Damen is enorm van de hak op de tak achtig geschreven...quote:Op vrijdag 4 september 2015 22:36 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Damen is wel chill, vind het strafrechtboek niet chill.
Daarbij zijn de werkgroepen voor bestuurs een stuk fijner. Krijg je alles mee zonder dat je nog het boek hoeft open te slaan. Want daar leggen ze het gewoon meteen duidelijk uit hoe je diverse thema's binnen bestuursrecht moet zien en toepassen.
Ik dacht dat jij het boek van Schreuder-Vlasblom wel uit je hoofd kende...quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:27 schreef Boterbartje het volgende:
Wat ik wou zeggen.. die boeken die ze in Groningen voorschrijven, zoals Damen, zijn waardeloos. De Nijmeegse voorgeschreven literatuur is natuurlijk van het allerhoogste niveau.
Voor bestuursrecht werd bij ons Schlössels voorgeschreven.
quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:55 schreef Tchock het volgende:
Raar interview met Hans Spekman in de Volkskrant zeg. Wordt een beetje afgeschilderd als een labiele praatjesmaker. Wel interessant.
http://www.volkskrant.nl/politiek/-rood-tot-na-de-dood~a4135991/
Met wat?quote:
Negatieveling joh. Komt wel goed man.quote:Op zaterdag 5 september 2015 20:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
studeren. Gewoon die p man. Ik geef t op.
Jij bereidt hoorcolleges voor? Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:34 schreef Accursius het volgende:
Vandaag weer begonnen met studeren. Eerste hoorcollege voorbereid
De stof doorlezen die wordt behandeld op het hoorcollege die week. Dan heb ik al een idee waarover het college zal gaan. Dat is toch niet heel gek?quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:50 schreef Blistering het volgende:
[..]
Jij bereidt hoorcolleges voor? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Goed zo knul, zo heb je al een idee van de stof en kun je de hoorcolleges beter plaatsen.. Zo heb je er nog wat aan!quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:09 schreef Accursius het volgende:
[..]
De stof doorlezen die wordt behandeld op het hoorcollege die week. Dan heb ik al een idee waarover het college zal gaan. Dat is toch niet heel gek?
Helaas besefte ik pas bij de laatste vakken van de master het nut hiervan.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:09 schreef Accursius het volgende:
[..]
De stof doorlezen die wordt behandeld op het hoorcollege die week. Dan heb ik al een idee waarover het college zal gaan. Dat is toch niet heel gek?
Boekhouden Geboekstaafd bevat gelukkig meer voorbeelden dan tekstquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:34 schreef Accursius het volgende:
Vandaag weer begonnen met studeren. Eerste hoorcollege voorbereid
Oh zo, nee dat is heel normaalquote:Op zaterdag 5 september 2015 23:09 schreef Accursius het volgende:
[..]
Haha, ja ik vind het zelf gewoon fijn als ik al een beetje idee heb waarover de docent het gaat hebben. Dan weet ik ook gelijk enigszins wat van belang is en wat niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Helaas besefte ik pas bij de laatste vakken van de master het nut hiervan.
Ja klopt, en jaarrekeningen lezen geldt hetzelfde voor.quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Boekhouden Geboekstaafd bevat gelukkig meer voorbeelden dan tekst
Dat wordt juist van je verwacht als je er heen gaat hehequote:Op zaterdag 5 september 2015 23:09 schreef Accursius het volgende:
[..]
In beide boeken staat hetzelfdequote:Op zondag 6 september 2015 10:14 schreef Accursius het volgende:
Ja klopt, en jaarrekeningen lezen geldt hetzelfde voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee toch, normaliter moet het inderdaad voor 1 april dus is het te laat. Alleen is het een belastingadviseur en die hebben toch tot 1 februari in het nieuwe jaar?
Of mis ik het nu![]()
Huh, deze volg ik even nietquote:Op zondag 6 september 2015 21:19 schreef eriksd het volgende:
Als de betreffende persoon in de uitstelregeling is opgenomen he. Piet is niet de belastingplichtige, dat is Henk.
Ja, Henk is belastingplichtig, Henk is te laat, Henk komt in beginsel in aanmerking voor een verzuimboete. Zo moeilijk is het onderscheid adviseur en belastingplichtige toch niet? Had hij maar een goede adviseur moeten inschakelen. Niet het probleem van de fiscus.quote:Op zondag 6 september 2015 22:27 schreef Accursius het volgende:
[..]
Huh, deze volg ik even niet. Henk moet inderdaad de belasting betalen alleen laat hij Piet zijn aangifte doen. Piet is te laat. Kan Henk voor de fout een boete krijgen?
Haha, ja nu is het duidelijk. Kwartje gevallenquote:Op zondag 6 september 2015 22:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, Henk is belastingplichtig, Henk is te laat, Henk komt in beginsel in aanmerking voor een verzuimboete. Zo moeilijk is het onderscheid adviseur en belastingplichtige toch niet? Had hij maar een goede adviseur moeten inschakelen. Niet het probleem van de fiscus.
Piet doet aangifte voor Henk, en dan kan je inderdaad aanvullend uitstel krijgen omdat piet belastingconsulent is. Moet Henk uiteraard wel als zodanig zijn aangemeld bij de belastingdienst door Piet. Dat snap je toch wel?
Ja, en daarvoor bij het UMCGquote:
Jack Soloff was ook bij bedrijfseconomie vandaagquote:Op zondag 6 september 2015 22:41 schreef Accursius het volgende:
[..]
Haha, ja nu is het duidelijk. Kwartje gevallenbedankt!
Hoezo?quote:Op maandag 7 september 2015 20:06 schreef Boterbartje het volgende:
Ipa wil je jouw ui wijzigen. Dit is aanstootgevend. Dikke kneus dat je bent.
zelfs vergeleken met bb?quote:Op maandag 7 september 2015 20:19 schreef Tchock het volgende:
IPA lijkt me verreweg de vervelendste persoon in deze hele SC, als dit geen act is.
Ik zou prima een biertje kunnen drinken met Boterbartje volgens mij. Heeft van alles te vertellen.quote:
vooral over hoe dom iedereen is...quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zou prima een biertje kunnen drinken met Boterbartje volgens mij. Heeft van alles te vertellen.
Wil je er alsje-alsje-alsjeblieft een voor me meenemen?quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:48 schreef Yreal het volgende:
over bier. Hertog jan heeft nu een biertje waarvan ze 1x 1x ketel hebben gebrouwen. Kan hem nergens vinden, dus nou moet ik naar limburg.
Ik zal er over nadenken...quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wil je er alsje-alsje-alsjeblieft een voor me meenemen?
Je bedoelt die man die belastingrecht-1 gaf? Die leek er erg op ja.quote:Op maandag 7 september 2015 15:56 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jack Soloff was ook bij bedrijfseconomie vandaag
Hij moet toch wat hé.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:12 schreef Tchock het volgende:
Danny is in elk geval bezig. De raderen draaien.
The China Shop
Hoe moet dit geld gaan genereren?quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:12 schreef Tchock het volgende:
The China Shop
Hij bevrijdde zijn land van de Marxisten. (Ook in de context van de Koude Oorlog.) Hij hielp zelfs Thatcher in de Falklands-Oorlog.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:06 schreef Boterbartje het volgende:
Hoezo communist, is pinochet toch?!
Verder: Ja ik lust bier. Ja, andere mensen zijn veelal dom.
Maandag was er een kerel met baard in een blauw pak bij het college...quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:59 schreef Accursius het volgende:
[..]
Je bedoelt die man die belastingrecht-1 gaf? Die leek er erg op ja.
so?quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maandag was er een kerel met baard in een blauw pak bij het college...
Je weet niet waar je het over hebt. Ik verzoek je het te verwijderen, ik vind het aanstootgevend. Smerige dictator, zo'n mooi land kapot gemaakt. Verzin lekker wat anders voor je ui, schavuit.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:52 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij bevrijdde zijn land van de Marxisten. (Ook in de context van de Koude Oorlog.) Hij hielp zelfs Thatcher in de Falklands-Oorlog.
Eerst zeg je dat hij communist was en nu dat hij zijn land heeft gesloopt. Kortom je weet niks.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt. Ik verzoek je het te verwijderen, ik vind het aanstootgevend. Smerige dictator, zo'n mooi land kapot gemaakt. Verzin lekker wat anders voor je ui, schavuit.
Report het dan?quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt. Ik verzoek je het te verwijderen, ik vind het aanstootgevend. Smerige dictator, zo'n mooi land kapot gemaakt. Verzin lekker wat anders voor je ui, schavuit.
Bepaald niet tegenstrijdig.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:21 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Eerst zeg je dat hij communist was en nu dat hij zijn land heeft gesloopt. Kortom je weet niks.
Leuk via affiliates cashen. De doorgewinterde chinashopper bestelt rechtstreeks. En qua aftersales kun je sowieso niks verwachten, als ze al reageren is dat in gebrekkig Engels en men vraagt om een filmpje.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:12 schreef Tchock het volgende:
The China Shop
Joosie, altijd weer 'het glas is half leeg' bij jou.. Anders denken: waar is de kraan?!quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Leuk via affiliates cashen. De doorgewinterde chinashopper bestelt rechtstreeks. En qua aftersales kun je sowieso niks verwachten, als ze al reageren is dat in gebrekkig Engels en men vraagt om een filmpje.
Het is iets, maar ik zie het niet het tij keren.
Altijd weer? Nou nou..quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Joosie, altijd weer 'het glas is half leeg' bij jou.. Anders denken: waar is de kraan?!
Ik bedoel dit niet onaardig maar ik denk dat je niet echt weet waar je het over hebt. Niet dat ik een insider ben of zo, maar ik weet bijvoorbeeld wel dat de Frontpage de meeste inkomsten oplevert voor FOK! en dat het het onderdeel van de site is waar de bezoekersaantallen het snelste groeien. Dat afstoten zou zelfmoord zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Altijd weer? Nou nou..
Anders denken: hoe ga je een nieuwe bron aanboren als de kraan niks meer uit een opgedroogde bron haalt. Je kunt ook dingen afstoten, geen frontpage meer als dat toch niet met nu.nl kan concurreren. Naar een goedkoper platform, donaties vragen van je doelgroep. Genoeg ideeën, het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Maar ik zie er weinig meerwaarde in, dat het flink extra inkomsten gaat genereren.
Zeg je hier dan niet "Pinochet is toch een communist?"?quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:06 schreef Boterbartje het volgende:
Hoezo communist, is pinochet toch?!
Ik ga me niet verder in deze discussie mengen maar die "iconischheid" van dat beeld van Ché slaat ook echt nergens op.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:09 schreef IPA35 het volgende:
Dus... Hoe heeft hij Chili nu precies gesloopt?
De doorgedraaide moordenaar Ché krijgt t-shirts en duizenden fans, maar ik mag geen Pinochet-avatar?
Interpretatie. Jij vroeg of ik communist was. Ik zeg: Hoezo communist? *leesteken* dat is toch pinochet.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zeg je hier dan niet "Pinochet is toch een communist?"?
Weet dat communisme de meest dodelijke ideologie ooit is (150 miljoen + slachtoffers) en Pinochet de communisten verdreef.
Zielig ja.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:33 schreef eriksd het volgende:
Arme JoostHelemaal van mijn apropos.
Dacht ik toch. Lekker muziek luisteren in bedquote:
quote:Op woensdag 9 september 2015 01:17 schreef Hadtjememaar het volgende:
Hee jongens wij hebben GRTD uitgespeeld dus komen gezellig hier posten
quote:Op woensdag 9 september 2015 01:17 schreef Hadtjememaar het volgende:
Hee jongens wij hebben GRTD uitgespeeld dus komen gezellig hier posten
Het idee dat hij Chili zou hebben "gesloopt" is hoogst discutabel. Vergeleken met die Zuid-Amerikaanse landen waar de socialisten hebben huisgehouden is het redelijk welvarend.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ga me niet verder in deze discussie mengen maar die "iconischheid" van dat beeld van Ché slaat ook echt nergens op.
Er was een staatsgreep. Daar komt geweld bij kijken. Is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad soms.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:24 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Interpretatie. Jij vroeg of ik communist was. Ik zeg: Hoezo communist? *leesteken* dat is toch pinochet.
Pinochet heeft vele mensen vermoord en het Chileense volk onderdrukt. Een avondklok, straten vol schietgrage militairen en het monddood maken van tegenhangers heeft het Chileense volk niet echt gediend. Nogmaals verzoek om maar wat anders 'leuks' te bedenken, ik vind het aanstootgevend.
quote:Op woensdag 9 september 2015 00:55 schreef Boterbartje het volgende:
Ik krijg hier te weinig respect, mede vanwege snotapen als ipa
quote:Op woensdag 9 september 2015 00:55 schreef Boterbartje het volgende:
Ik krijg hier te weinig respect, mede vanwege snotapen als ipa
Gelukkig is er de baasheid van Krans om e.e.a. te compenseren?quote:Op woensdag 9 september 2015 01:44 schreef Henrys het volgende:
Waarom worden rechtenstudentes elk jaar lelijker, vandaag BPR1 en echt niks moois en de hele collegezaal zat vol. Wel veel vereningszeugen met bijbehorende stemklanken, die schelden tegenwoordig net zo veel als op het vmbo
Welvarendheid is niet perse terug te voeren tot pino. Ik verafschuw echt jouw grote bek, achterlijk stuk ongeluk. Ik ben helemaal niet Progressief', ik ken alleen heel veel naaste Chilenen die hebben moeten vluchten of vermist zijn dan wel aangevallen. Het maakt mij geen fuck uit wat jij zegt, voor mij was het dichtbij. En voor zo'n achterlijk domme wordt als jij die maar wat brabbelt uit geschiedenis boekjes is dat waarschijnlijk onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het idee dat hij Chili zou hebben "gesloopt" is hoogst discutabel. Vergeleken met die Zuid-Amerikaanse landen waar de socialisten hebben huisgehouden is het redelijk welvarend.
Prima hoor. Met jou ook?quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:10 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ach, Danny moet gewoon niet zoveel biefstuk vreten.. daar gaat ook gewoon veel geld in zitten. Ik snijd ook niet elke dag een 3kg stuk argentijnse ribeye aan.
[..]
Hoe is het acta? Hoe staat het leven? Nog interessante juridische vraagstukken? Fijne vakantie gehad?
Huilebalkquote:Op woensdag 9 september 2015 09:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Welvarendheid is niet perse terug te voeren tot pino. Ik verafschuw echt jouw grote bek, achterlijk stuk ongeluk. Ik ben helemaal niet Progressief', ik ken alleen heel veel naaste Chilenen die hebben moeten vluchten of vermist zijn dan wel aangevallen. Het maakt mij geen fuck uit wat jij zegt, voor mij was het dichtbij. En voor zo'n achterlijk domme wordt als jij die maar wat brabbelt uit geschiedenis boekjes is dat waarschijnlijk onbegrijpelijk.
Ik heb geen sympathie voor marxisten. Enkel voor kennissen en vrienden. Ik verzoek je nogmaals je UI te veranderen.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Huilebalk
Ik verafschuw jouw geveinsde sympathie voor Chileense Marxisten.
Mooi! Ja ook! Lekker aan het werkquote:
Goed om te horen!quote:Op woensdag 9 september 2015 09:53 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Mooi! Ja ook! Lekker aan het werk
Ja, maar was ook vakantie +. Fok gaat ten onder. Zal nu wel weer harder gaan lopen ivm start academisch jaar. Op naar #1000quote:Op woensdag 9 september 2015 09:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Goed om te horen!
Topic is ook vrij stil laatste tijd niet?
Dat is waar inderdaad.Veel eerstejaars bijgekomen?quote:Op woensdag 9 september 2015 10:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, maar was ook vakantie +. Fok gaat ten onder. Zal nu wel weer harder gaan lopen ivm start academisch jaar. Op naar #1000
Normaal gesproken laat ik mij niet commanderen door "kwaliteitsusers" maar goed, ik ben nog in een goede bui i.v.m. gratis bier en fietsonderhoud.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik heb geen sympathie voor marxisten. Enkel voor kennissen en vrienden. Ik verzoek je nogmaals je UI te veranderen.
Hohoho, colleges duren tot het hele uur, niet tot kwart voorquote:Op woensdag 9 september 2015 08:48 schreef underground1009 het volgende:
Krans had wel humorTien over half 5, nog 5 minuten te gaan. "Oké en dan wil ik nu het liefste het laatste halfuur het over het KEI-wetsvoorstel hebben". Iedereen geschrokken, hij lag helemaal dubbel
Fijn deze erkenning! En bedankt.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Normaal gesproken laat ik mij niet commanderen door "kwaliteitsusers" maar goed, ik ben nog in een goede bui i.v.m. gratis bier en fietsonderhoud.
Charles de Gaulle. S.v.p. zeg me niet dat je Algerijnse vrienden hebt...quote:Op woensdag 9 september 2015 10:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Fijn deze erkenning! En bedankt.
Wie is dit?
Pardon? Sowieso wel dat het tot kwart voor duurtquote:Op woensdag 9 september 2015 10:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hohoho, colleges duren tot het hele uur, niet tot kwart voor.
Volgende les Flach?
Pardon? Sowieso wel dat het tot kwart voor duurtquote:Op woensdag 9 september 2015 10:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hohoho, colleges duren tot het hele uur, niet tot kwart voor.
Volgende les Flach?
Zijn hoorcolleges bij jullie verplicht of alleen die werkvormen?quote:Op woensdag 9 september 2015 13:20 schreef Rickertman96 het volgende:
Wat een verschil zeg, 1e college zat helemaal vol, vandaag niet eens 50%
Welkom op de universiteit.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:20 schreef Rickertman96 het volgende:
Tuurlijk niet, schorremorriequote:Op woensdag 9 september 2015 10:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Charles de Gaulle. S.v.p. zeg me niet dat je Algerijnse vrienden hebt...
Onderwijsgroepen 2 keer per week zijn verplicht, hoorcolleges 1 keer per week niet.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:22 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Zijn hoorcolleges bij jullie verplicht of alleen die werkvormen?
Hehe.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:27 schreef Blistering het volgende:
[..]
Welkom op de universiteit. [ afbeelding ]
Jaquote:
Heel normaal allemaal hoor. Hoorde van een vriendin dat gister ook minimaal 40% van de zaal verdwenen was na het eerste HC. (Ik heb 2 HC's achter elkaar van 15:00 - 19:00).quote:Op woensdag 9 september 2015 13:46 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Onderwijsgroepen 2 keer per week zijn verplicht, hoorcolleges 1 keer per week niet.
[..]
Hehe.
[..]
Ja
Dan merk je goed de nieuwe toestroom aan sjaars. Plus ouderejaars die besluiten met de start v/h nieuwe jaar een goed voornemen (HC bijwonen) uit te voeren en daar na 1 dagje al klaar mee zijnquote:Op woensdag 9 september 2015 13:20 schreef Rickertman96 het volgende:
Hopelijk houd ik het wel volquote:Op woensdag 9 september 2015 13:49 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dan merk je goed de nieuwe toestroom aan sjaars. Plus ouderejaars die besluiten met de start v/h nieuwe jaar een goed voornemen (HC bijwonen) uit te voeren en daar na 1 dagje al klaar mee zijn
Dat zijn kut tijden ja, ik heb zelf van 9 tot 1, primaquote:Op woensdag 9 september 2015 13:49 schreef Blistering het volgende:
[..]
Heel normaal allemaal hoor. Hoorde van een vriendin dat gister ook minimaal 40% van de zaal verdwenen was na het eerste HC. (Ik heb 2 HC's achter elkaar van 15:00 - 19:00).
Was er zelf overigens ook niet bij hoor, mij te gortig die tijden.
Dit zie je ook heel goed op de campus terug. In het begin van het jaar struikel je net niet over de medestudenten, maar wanneer je verder in het jaar op de campus komt is het een stuk rustiger.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:49 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dan merk je goed de nieuwe toestroom aan sjaars. Plus ouderejaars die besluiten met de start v/h nieuwe jaar een goed voornemen (HC bijwonen) uit te voeren en daar na 1 dagje al klaar mee zijn
Mijn mening toch?quote:Op woensdag 9 september 2015 13:54 schreef Ryon het volgende:
Van 15.00 tot 19.00 kut vinden en van 09.00 tot 13.00 prima. Oei..
Hehe.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:54 schreef Ryon het volgende:
Van 15.00 tot 19.00 kut vinden en van 09.00 tot 13.00 prima. Oei..
Hoeveel contacturen heb je eigenlijk per week?quote:Op woensdag 9 september 2015 14:03 schreef Joosie200 het volgende:
Beste tijden vind ik nog wel 11:00 - 13:00 en 13:00 - 15:00 uur. Lekker rustig kunnen opstaan en niet al te lang door zodat je in de namiddag nog andere dingen des leven kan doen. Blijft jammer dat de HC niet zoals de werkgroepen vrij in te plannen zijn. Want die plannen ze juist van 09:00 - 11:00 of van 15:00 - 17:00 wat niet echt mijn favoriete tijdsloten zijn.
4quote:Op woensdag 9 september 2015 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoeveel contacturen heb je eigenlijk per week?
In dat geval:quote:Op woensdag 9 september 2015 14:10 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
4twee op maandag, twee op vrijdag.
Effectief 3 uur
Had ze liever op woensdag en donderdag gepland. Kan je van vrijdag t/m dinsdag weekend houden
kan je di tot do op reis.quote:Op woensdag 9 september 2015 14:10 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
4twee op maandag, twee op vrijdag.
Effectief 3 uur
Had ze liever op woensdag en donderdag gepland. Kan je van vrijdag t/m dinsdag weekend houden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |