abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 september 2015 @ 20:44:38 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155795632
In onderstaand voorbeeld in Best, maar op het FD staat een heel artikel waarin de Gamma dat overal probeert. (En met success)
quote:
BEST - Het gebouw aan de A2 is bijna klaar, de werving van 150 man personeel is in volle gang. Toch loopt er nog een juridische procedure tegen de vestiging van megabouwmarkt Hornbach in Best.
Bekijk ook...
Hoogste punt Hornbach in Best bereikt
Bezwaar tegen komst Hornbach afgewezen
Praxis wil komst Hornbach naar Best voorkomen
Doe-het-zelfzaken Praxis, Karwei, Gamma en bouwmaterialenbedrijf VNB Hasco hebben hun hoop gevestigd op een rechtszaak die donderdag bij de Raad van State dient. Ze maken er bezwaar tegen de omgevingsvergunning, die door de gemeente is verleend.

Bestemmingsplan

Volgens Praxis zou de vestiging niet passen in het huidige bestemmingsplan. Karwei, dat tegenover de toekomstige bouwmarkt Hornbach gevestigd is, mocht indertijd niet groter dan 6.000 vierkante meter worden. "En nu komt daar Hornbach met zo'n 20.000 vierkante meter oppervlak", zegt woordvoerder Anusha Bruitzman. "Ook de ligging van de bouwmarkt aan de snelweg motiveert mensen niet om na een bezoek aan Hornbach door te rijden naar het centrum. Dat was indertijd wel de insteek van de gemeente."

Raad van State

Procederen tegen de komst van grootschalige detailhandel op basis van economische gronden heeft echter weinig zin, omdat een Europese richtlijn dat verhindert. De bezwaarmakers brengen daarom bij de Raad van State argumenten in als: er zouden te weinig parkeerplekken zijn en de overkapping zou niet overeenstemmen met de welstandseisen.

Vertrouwen

Hornbach zelf ziet de zaak met vertrouwen tegemoet. "Voor ons is het zo klaar als een klontje", zegt manager expansie Jacqueline Tijchon. "We hebben eerder met dit soort rechtszaken te maken gehad. Er is een rechtsgeldige vergunning én bestemmingsplan. Stel dát de RvS anders beslist, dan zal er op zijn hoogst wat moeten worden gerepareerd aan de vergunning."
http://www.ed.nl/regio/be(...)st-niet-op-1.5204233

Nederlandse bouwmarkten zijn bang voor Hornbach, en terecht.

Begin dit jaar heb ik een grote verbouwing uitgevoerd en moest ik dus ook vaak in de GAMMA zijn.Wat een diepe ellende is het daar! Het personeel bestaat uit huisvrouwen en studenten, die beiden niet het verschil tussen een keilbout en een slotbout weten. Ze kunnen je echt met niets helpen en het enige advies dat ze kunnen geven is het op te zoeken op internet.
Verder is het assortiment vrij beperkt, zeker wat basismaterialen betreft. Maar vooral de prijzen zijn echt belachelijk. Voor een afdekkapje van plastic betaal je al snel 2 euro. Productiekosten nog geen 2 cent, het is niet wezenlijk anders dan de verpakking.
Iedere keer dat ik bij de GAMMA kwam was het weer een diepe, diepe deceptie. Zó duur, zo'n budkwaliteit (na 2 keer opnieuw vastmaken breekt het sowieso af) en personeel dat enkel als apen geleerd is streepjescode's te scannen.

Als er hier in de buurt een Hornbach komt, ga ik nooit, nooit, nooit meer naar een Nederlandse bouwmarkt toe (zie voorgaande topics begin dit jaar over Nederlandse bouwmarkten). De GAMMA c.s. weet dit, en daarom proberen ze de Hornbach op juridische wijze te dwarsbomen.
The End Times are wild
pi_155795757
kamejajajipiejipiejeeeej

gamma en karwei zijn als ik het goed heb van de zelfde eigenaar
praxis en Formido ook (van een andere eigenaar)

logisch dat ze geen concurrentie willen, uiteindelijk zijn er maar 2 grote spelers, daar willen ze geen 3de bij hebben

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2015 20:49:58 ]
pi_155795905
Ondertussen schiet de bouw van het pand aardig op als ik elke keer zo zie als ik er voorbij rijd :)
pi_155795970
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:47 schreef CarltonBanks het volgende:
kamejajajipiejipiejeeeej

gamma en karwei zijn als ik het goed heb van de zelfde eigenaar
praxis en Formido ook (van een andere eigenaar)

logisch dat ze geen concurrentie willen
Die bedrijven moeten in de leer gaan bij de overheid c.q. belastingdienst ;)
  donderdag 3 september 2015 @ 20:53:58 #5
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155796101
Ik rij liever een stukje verder naar Hornbach dan dat ik hier dichtbij iets bij Gamma, Karwei of Praxis koop.
  donderdag 3 september 2015 @ 20:55:31 #6
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_155796176
Volgens mij dat was ook het probleem dat eerst de karwei zich op de plaats wou vestigen waar de hornbach nu staat, maar dat dat toen niet mocht, en de hornbach nu wel. Een beetje concurrentie kan echter geen kwaad, karwei is wel flink aan de prijs.
  donderdag 3 september 2015 @ 20:56:15 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155796214
quote:
14s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:53 schreef Snakey het volgende:
Ik rij liever een stukje verder naar Hornbach dan dat ik hier dichtbij iets bij Gamma, Karwei of Praxis koop.
Ik hoorde ook pas later op mijn werk dat er ook een goede bouwmarkt (Hornbach) bestond. Ik dacht dat alle bouwmarkten gewoon extreme afzetters waren. Als je er drie gezien had, had je ze allemaal gezien.
The End Times are wild
pi_155796238
Nogal logisch. Op sommige producten hebben Gamma/Praxis/Karwei gewoon excessieve winstmarges, die ze graag in stand willen houden. Producten die je - als je ze nodig hebt - wel moet kopen.

Voorbeeld: een metaalkleurig dekseltje voor doucheputje (stukje plastic met metaallaagje erover, productiekosten hooguit enkele euro's). Bij gamma/praxis/karwei 25-35 euro. Bij Hornbach 4 euro.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_155796318
Ik ben blij met contacten in de bouw en aannemerij.

Installatiemateriaal bestel ik zelf bij de groothandel via mijn werkgever, bouwmaterialen daar hebben we nog wel wat bevriende aannemers voor.

De prijzen van veel simpel spul bij bouwmarkten zijn inderdaad om te huilen. Vooral ijzerwaren zijn schrikbarend duur. De huismerken zijn vaak van belabberde kwaliteit en desondanks in de bouwmarkt al duurder dan de consumentenadviesprijzen die de vakgroothandel voor A-merken meegeeft aan zijn afnemers.
  donderdag 3 september 2015 @ 20:59:22 #10
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_155796360
Hier in Geleen ook sinds gisteren geopend. Fijne zaak.
Tics van je petten.
pi_155796462
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:58 schreef Ivo1985 het volgende:

De prijzen van veel simpel spul bij bouwmarkten zijn inderdaad om te huilen. Vooral ijzerwaren zijn schrikbarend duur.afnemers.
Ik ben ook blij dat ik de ouderwetse ijzerwarenhandel ontdekt heb. Gewoon hartje Amsterdam één schroef à 10 cent kunnen kopen, incl. advies. En als het toch niet past, ruilen ze hem gewoon om.
pi_155798016
Hornbach is top, heeft altijd in huis wat je zoekt zonder meteen een grootverpakking aan te hoeven schaffen ^O^

Het assortiment van Karwei, Praxis en de Gamma is om te huilen, daarnaast doe ik niet graag zaken met bedrijven die de helft van de tijd een 30% kortingsactie hebben.
pi_155798292
Dit is niets nieuws maar is al 10 jaar aan de gang.

Overigens kan ik mij dit keer wel in het bezwaar vinden mocht het echt waar zijn. Dan heeft de gemeente behoorlijk met twee maten gemeten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155798723
Kan er niet wakker van liggen.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 3 september 2015 @ 22:11:05 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155800695
Meer concurrentie, echte concurrentie, is altijd beter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 3 september 2015 @ 22:11:29 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_155800716
Ze zouden natuurlijk ook kunnen kijken waarom Hornbach in korte tijd zo succesvol is, maar verandering is natuurlijk eng.

Het lijkt verdomme de filmindustrie wel.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_155800745
quote:
14s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:59 schreef nattermann het volgende:
Hier in Geleen ook sinds gisteren geopend. Fijne zaak.
Mooie zaak
pi_155800848
En in Groningen was de Hornbach niet echt blij met de komst van die mega Bauhaus
pi_155801197
Gamma... :')

Vroeger kon je daar bijvoorbeeld nog gewoon een fatsoenlijke knipex tang kopen, maar tegenwoordig hebben ze naast hun eigen huismerkrotzooi alleen nog maar b-merken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Redactie Frontpage donderdag 3 september 2015 @ 22:35:38 #20
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_155802274
Praxis is nog wel oké, mooie winkel met ruim assortiment. Rest is kut. Bauhaus is vandaag geopend in Groningen, zal daar eens kijken
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 3 september 2015 @ 22:38:38 #21
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_155802475
quote:
14s.gif Op donderdag 3 september 2015 22:35 schreef Djeez het volgende:
Praxis is nog wel oké, mooie winkel met ruim assortiment. Rest is kut. Bauhaus is vandaag geopend in Groningen, zal daar eens kijken
Klopt, maar in de Hornnbach weet ik alles te vinden ;) Bovendien veel uitgebreider assortiment en goedkoper.

Rij liever een stukje om dan dat ik naar de Gamma moet eerlijk gezegd

Hornbach _O_
pi_155803344
Dit gebeurt al enorm lang

quote:
17 oktober 2003- Marc Nelissen

Waar Hornbach opduikt, steekt de gevestigde orde steevast de koppen bij elkaar om de nieuwe gigant de voet dwars te zetten. Ook in Alblasserdam. De staalconstructie staat al langs de A15, maar de bouw ligt stil en er loopt een bodemprocedure. "Meneer Gamma, meneer Praxis en meneer Karwei: altijd dezelfden".........
http://groenemarkt.nl/artikelen/2003/10/concurrentje-pesten/
pi_155803681
quote:
Meneer Gamma en meneer Karwei zijn dan ook dezelfde
pi_155803849
Dat soort rechtszaken zijn niet echt bijzonder. Het is ook schering en inslag dat als een supermarkt zich ergens wil vestigen, de andere supermarkten in de nabije omgeving gaan procederen om het tegen te houden. Ze krijgen best wel vaak geen gelijk bij de Raad van State. Mits de gemeente (en de aanvrager) de procedure netjes gevolgd hebben en goed hebben aangetoond dat het allemaal past binnen de wet- en regelgeving.
pi_155803951
Als je bij Karwei bent geweest, ben je direct ook bij de gamma geweest en praxis slaat nergens op.

Hornbach is prima, gelukkig 1 in de buurt.
Prima winkel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_155804090
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:07 schreef Red_85 het volgende:
Hornbach is prima, gelukkig 1 in de buurt.
Prima winkel.
En je krijgt niet van die vreselijke kortingsbonnetjes en bonuskaart-achtige troep. Vreselijk. Ik heb een keer zonder overdrijven 7 aanvullende bonnetjes bij gamma gekregen bij een aankoop van iets meer dan 50 euro. :r

Het personeel van de lokale gamma is trouwens wel goed. In dat opzicht ben ik het niet met de OP eens.
pi_155804254
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Meneer Gamma en meneer Karwei zijn dan ook dezelfde
Ook al? Net zoals Kruidvat/Trekpleister en Bart Smit/Intertoys? :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_155804276
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:11 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

En je krijgt niet van die vreselijke kortingsbonnetjes en bonuskaart-achtige troep. Vreselijk. Ik heb een keer zonder overdrijven 7 aanvullende bonnetjes bij gamma gekregen bij een aankoop van iets meer dan 50 euro. :r

Het personeel van de lokale gamma is trouwens wel goed. In dat opzicht ben ik het niet met de OP eens.
Hangt wellicht ook af van het filiaal.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 3 september 2015 @ 23:19:07 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155804381
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:11 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ja, dat vreselijke gedoe met die bonnetjes en kortingacties. En het uitknippen in het foldertje. Bespaar me die ellende aub.
The End Times are wild
  donderdag 3 september 2015 @ 23:23:43 #30
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_155804561
Hier in Zaandam geniet ik met volle teugen van de aanwezigheid van een Hornbach *O* *O* *O* *O* *O*

GAMMA is hier vlak om de hoek, maar ondergetekende fietst liever even 20 minuten verder om daar deze zeer fijne winkel te gaan.
Non possumus non loqui
  donderdag 3 september 2015 @ 23:46:13 #31
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_155805349
Hier in Zwolle is de rest de boel aan het traineren oa met het argument dat bij het failliet van één van de bouwmarkten er onverantwoorde leegstand komt.

Mij kan het niet boeien, alsof het me uitmaakt bij welke bouwmarkt ik spijkers koop.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_155809427
Hornbach verkoopt goede kwaliteit Duitse producten. Je betaald er misschien iets meer voor maar dan heb je ook iets. Nederlandse bouwmarkten halen al hun zooi uit lage lonenlanden want het mag tenslotte niks kosten. Dat is hun goed recht maar dan moet je ook niet van op kijken dat de kwaliteit hard achteruit gaat.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_155809519
hier in de regio alleen een Gamma / Praxis / Karwei helaas
ik ben er bijna wekelijks voor het een of ander.
als hier ooit een hornbach komt ga ik daar met plezier naartoe!
pi_155809790
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:23 schreef Knip het volgende:
Hier in Zaandam geniet ik met volle teugen van de aanwezigheid van een Hornbach *O* *O* *O* *O* *O*

GAMMA is hier vlak om de hoek, maar ondergetekende fietst liever even 20 minuten verder om daar deze zeer fijne winkel te gaan.
Die inderdaad. Alleen jammer dat die niet op zondag open is.
1947-2016
pi_155809794
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:32 schreef HSG het volgende:
Hornbach verkoopt goede kwaliteit Duitse producten. Je betaald er misschien iets meer voor maar dan heb je ook iets. Nederlandse bouwmarkten halen al hun zooi uit lage lonenlanden want het mag tenslotte niks kosten. Dat is hun goed recht maar dan moet je ook niet van op kijken dat de kwaliteit hard achteruit gaat.
Mijn ervaring leert dat die juist goedkoper is.
1947-2016
pi_155810063
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:01 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik ben ook blij dat ik de ouderwetse ijzerwarenhandel ontdekt heb. Gewoon hartje Amsterdam één schroef à 10 cent kunnen kopen, incl. advies. En als het toch niet past, ruilen ze hem gewoon om.
Waar is dat?
pi_155810728
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 10:09 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

Waar is dat?
Op de lange leidse dwarsstraat, zijstraat van de Leidsestraat.
pi_155811177
Die gasten ken ik wel
pi_155811195
Mocht je wat meer dan de schroef nodig hebben en een stukje wilt fietsen (Wibautstraat) dan kan bij ons erg goedkoop worden gewinkeld. Zit zelf ook in de ijzerwarenlarij :)
pi_155812453
In ben wel benieuwd, ben nog nooit in een Hornbach geweest. In Enschede komt er ook een, maar dat wordt pas 2017 voor die openen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_155812535
Bij de opening van de Bauhaus in Groningen werd je ook al met applaus ontvangen :')

https://video-ams2-1.xx.f(...)9d2c3eec&oe=55E98CC9
  vrijdag 4 september 2015 @ 12:20:45 #42
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_155812849
Wago snellasklem 1-polig grijs 5 stuks
2 euro!

Lekker goedkoop :')
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  vrijdag 4 september 2015 @ 12:24:14 #43
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_155812920
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die inderdaad. Alleen jammer dat die niet op zondag open is.
IKEA komt er aan. Misschien is dat een aanleiding om dan ook de Hornbach op zondag open te doen.
Non possumus non loqui
pi_155813109
Ik ga altijd naar W. Pijper op de Oudegracht.

pi_155813256
Maar even afgezien van afgunst, jaloezie en angst voor concurrentie...

Het komt wel vaker voor dat gemeentes totaal niet consistent zijn in de uitvoering van beleid dat ze zelf - met hun gemeenschappelijke partners - opstellen. Dit lees ik ook weer in de OP. Dat vind ik nog het meest kwalijke van het hele verhaal. Soms komen ondernemers in opstand, niet eens zozeer tegen de nieuwe concurrentie maar tegen de idioterie van de gemeente.

In Utrecht is er een aantal jaren geleden besloten door de gemeente (in overleg met vertegenwoordigers uit de horeca) dat er binnen het Singelgebied geen nieuwe restaurantbestemmingen meer bijkomen (om de horeca buiten de singels juist te stimuleren). Nu staat er echter een groot centraal gebouw leeg waar voorheen zelf de gemeente in zat. Dus wat doet de gemeente? Die kondigen aan dat het voormalige gemeentegebouw een horecabestemming krijgt en kwamen zelfs al met de naam van de nieuwe huurder op de proppen: pizzaketen Vapiano.

Ja, in zo'n geval zou ik me ook genaaid voelen uit uitbater en in bezwaar / beroep gaan.
pi_155813274
Hier in Almelo zitten Gamma en Praxis naast elkaar op de woonboulevard. Beide bagger als je iets niet-standaard moet hebben ( en dat heb ik nogal vaak :'( )
Hornbach zou op zo'n 500-750 meter komen, omwonenden en de reeds gevestigde bouwmarkten houden deze komst tegen, zeggen dat 'er geen markt voor is'. Echt wél ! Almelo is een redelijk arme gemeente, mensen verbouwen meer dan verhuizen.
Net als Jumbo, kan ook geen voet aan de grond krijgen in Almelo omdat Plus het tegenhoud. Een echte ondernemer is niet bang voor concurrentie, tenzij je van jezelf weet dat je winkelconcept niet echt je dat is.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_155815361
Ik ga al regelmatig naar de Hornbach *O* Scheelt een hoop op koper leidingen etc!
  vrijdag 4 september 2015 @ 14:31:12 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155815700
quote:
14s.gif Op donderdag 3 september 2015 22:11 schreef MichaelScott het volgende:
Ze zouden natuurlijk ook kunnen kijken waarom Hornbach in korte tijd zo succesvol is, maar verandering is natuurlijk eng.

Het lijkt verdomme de filmindustrie wel.
Korte tijd? 15 jaar terug ging ik er al als kleine kano met papa heen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 4 september 2015 @ 14:33:05 #49
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155815757
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:23 schreef Knip het volgende:

Ik fiets er altijd langs vanuit m'n werk (ga met het hempont over). Dus als ik wat nodig heb rij ik er even langs.
  vrijdag 4 september 2015 @ 14:34:14 #50
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155815796
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:40 schreef verita het volgende:
Een echte ondernemer is niet bang voor concurrentie, tenzij je van jezelf weet dat je winkelconcept niet echt je dat is.
Dit is wel de grootste kolder die ik gelezen heb vandaag. Proficiat.
pi_155815821
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 14:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit is wel de grootste kolder die ik gelezen heb vandaag. Proficiat.
Graag gedaan hoor ;)
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  vrijdag 4 september 2015 @ 15:38:47 #52
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_155817245
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2015 14:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik fiets er altijd langs vanuit m'n werk (ga met het hempont over). Dus als ik wat nodig heb rij ik er even langs.
Vind jij die haringstal tegenover Loods 5 ook lekkerder dan die bij de Praxis?
Non possumus non loqui
  Forum Admin vrijdag 4 september 2015 @ 15:42:45 #53
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_155817354
De Gamma en de Karwei hier worden praktisch gerund door tieners :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 4 september 2015 @ 15:47:02 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155817464
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:38 schreef Knip het volgende:

[..]

Vind jij die haringstal tegenover Loods 5 ook lekkerder dan die bij de Praxis?
Daar ga ik eigenlijk nooit langs
pi_155817681
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:24 schreef Knip het volgende:

[..]

IKEA komt er aan. Misschien is dat een aanleiding om dan ook de Hornbach op zondag open te doen.
The fuck, wist ik niet eens... wordt bijna eng zoveel Ikea's in de buurt op 30 a 45 minuten rijden. AMS ZO, Haarlem en Zaandam.
1947-2016
  vrijdag 4 september 2015 @ 15:57:11 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155817728
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

The fuck, wist ik niet eens... wordt bijna eng zoveel Ikea's in de buurt op 30 a 45 minuten rijden. AMS ZO, Haarlem en Zaandam.
Ik ook niet :o

Haarlem is prima bereikbaar vanaf Zaandam, zou het logischer vinden als er een IKEA in hoorn oid zou komen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:08:40 #57
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_155818045
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ook niet :o

Haarlem is prima bereikbaar vanaf Zaandam, zou het logischer vinden als er een IKEA in hoorn oid zou komen.
Dacht ik ook, of Heerhugowaard.

Ik ga me er niet druk om maken. Ik kan nu op de fiets erheen om Zweedse balletjes te scoren
:Y)
Non possumus non loqui
pi_155822865
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:44 schreef LXIV het volgende:
In onderstaand voorbeeld in Best, maar op het FD staat een heel artikel waarin de Gamma dat overal probeert. (En met success)

[..]

Begin dit jaar heb ik een grote verbouwing uitgevoerd en moest ik dus ook vaak in de GAMMA zijn.Wat een diepe ellende is het daar! Het personeel bestaat uit huisvrouwen en studenten, die beiden niet het verschil tussen een keilbout en een slotbout weten. Ze kunnen je echt met niets helpen en het enige advies dat ze kunnen geven is het op te zoeken op internet.
Verder is het assortiment vrij beperkt, zeker wat basismaterialen betreft. Maar vooral de prijzen zijn echt belachelijk. Voor een afdekkapje van plastic betaal je al snel 2 euro. Productiekosten nog geen 2 cent, het is niet wezenlijk anders dan de verpakking.
Iedere keer dat ik bij de GAMMA kwam was het weer een diepe, diepe deceptie. Zó duur, zo'n budkwaliteit (na 2 keer opnieuw vastmaken breekt het sowieso af) en personeel dat enkel als apen geleerd is streepjescode's te scannen.

Als er hier in de buurt een Hornbach komt, ga ik nooit, nooit, nooit meer naar een Nederlandse bouwmarkt toe (zie voorgaande topics begin dit jaar over Nederlandse bouwmarkten). De GAMMA c.s. weet dit, en daarom proberen ze de Hornbach op juridische wijze te dwarsbomen.
quote:

[..]

is de service bij de Hornbach nou echt beter dan bij bv een Karwei ? Ze zijn 5 keer zo groot, lijkt me bij Hornbach nog moeilijker om door de juiste persoon geholpen te worden. In principe moet je dan juist naar een zo klein mogelijke winkel gaan, en dan geholpen worden door de eigenaar.

Mja wie ben ik, trouwens er schijnt 1 Bauhaus in Nederland te zijn en de 2de is in de planning, 3 keer zo groot als Hornbach.

En die topics over bouwmarkten van je kan ik niet vinden

Verder speelt dit al 25 jaar. Intergamma en Maxeda voeren ook al jaren rechtzaken tegen elkaar en tegen Hornbach... zo van in dit gebied is al voor 15.000 m2 winkelvloer er kan niets meer bij.... dan houden ze een nieuwe 5 jaar tegen enz
pi_155825658
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 15:42 schreef Straatcommando. het volgende:
De Gamma en de Karwei hier worden praktisch gerund door tieners :')
Dat is bijna overal zo, voornamelijk omdat dat t goedkoopste is en de klanten al gewend eraan zijn dat het personeel alleen de locatie weet, geen klusadvies.
<hr>
pi_155830972
In Groningen zit sinds kort de Duitse Bauhaus dhz winkel, vandaag geopend als 1e filiaal van hun in NL
Iemand daar al geweest ?

Zit naast de Ikea in Groningen.
pi_155843010
quote:

[..]

We kunnen in Nederland best wel een concurrent gebruiken voor deze oligopolie van bouwsupermarkten, laat die maar snel komen. :)
Ik ben het met je eens dat de kwaliteit en het assortiment matig zijn terwijl de prijs behoorlijk hoog is. Ik kon er niet eens magnetische schroevendraaiers vinden. Daarnaast is het vervelend winkelen daar, die klotetelevisietjes bij elke paar gangen uit welke speakers spam komt helpt ook niet echt als je relaxed wil winkelen.

Ja, ze zouden niet proberen Hornbach te weren als ze niet bang zouden zijn voor de concurrentie. Indien de gemeente de Hornbach niet toestaat dan mag je vermoeden dat de beide bouwketens geld hebben gedoneerd aan de lokale politieke partijen of de politici/ambtenaren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155847363
Onzin Bram, ze vertragen dat gewoon via de rechter
  zaterdag 5 september 2015 @ 19:40:21 #63
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_155847779
Hier in Zwolle voeren lokale bouwmarkten een vergelijkbare kampanje. Het wordt tijd dat de ACM hier eens in duikt.
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:11:19 #64
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_155850420
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:42 schreef bluemoon23 het volgende:
In Groningen zit sinds kort de Duitse Bauhaus dhz winkel, vandaag geopend als 1e filiaal van hun in NL
Iemand daar al geweest ?

Zit naast de Ikea in Groningen.
vandaag even geweest. Ben er niet wild enthousiast over. Komt ook omdat ik niets weet te liggen natuurlijk maar vond het klein opgezet, smalle gangpaden. Personeel zijn studenten, weten totaal nergens van :')

Ga de volgende keer weer naar de Hornbach ^O^
  zondag 6 september 2015 @ 02:22:19 #65
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_155858764
Hornbach is top. Zeer breed en diep assortiment. Daar komen de Gamma's en Praxissen niet in de buurt.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_155859413
Gamma en Karwei hebben in het verleden de middenstanders opgeslokt en nu komt er een grotere vis langs, waar ik geen medelijden mee heb. Ik zeg doen.. meer werkgelegenheid en als de service en de prijzen ook beter zijn, geen probemen mee.
pi_155859524
Die kleine doe het zelf zaakjes stoppen er mee door meerdere redenen; geen opvolger ( te veel uren werken, te weinig verdienen ) een te hoge huur enz.

Maar er moet wel een markt voor zijn, want waarom beginnen Gamma en Praxis anders kleine winkeltjes van 1000m2 ( gamma; amsterdam en rotterdam ) en 250m2 Praxis.

Gamma wil ook in dorpen winkels beginnen van 1200-1300m2

In R'dam kralingen is nog een Hubo. Als ik een klant was en in R'dam woonde en dan moest kiezen tussen die nieuwe kleine winkeltjes van Gamma en Praxis of de Hubo dan koos ik voor de Hubo.
pi_155863204
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 06:45 schreef arjan1112 het volgende:
Die kleine doe het zelf zaakjes stoppen er mee door meerdere redenen; geen opvolger ( te veel uren werken, te weinig verdienen ) een te hoge huur enz.

Maar er moet wel een markt voor zijn, want waarom beginnen Gamma en Praxis anders kleine winkeltjes van 1000m2 ( gamma; amsterdam en rotterdam ) en 250m2 Praxis.

Gamma wil ook in dorpen winkels beginnen van 1200-1300m2

In R'dam kralingen is nog een Hubo. Als ik een klant was en in R'dam woonde en dan moest kiezen tussen die nieuwe kleine winkeltjes van Gamma en Praxis of de Hubo dan koos ik voor de Hubo.
Er zit hier een kleine Hubo midden in een woonwijk, ik kom daar graag, de eigenaar heeft verstand van zaken, humor en denkt goed mee. Je moet alleen geen haast hebben, prima allemaal, maar hij heeft gewoon niet zoveel. Hetzelfde voor de ijzerwarenwinkels in en rond de binnenstad. Dan moet je vaak toch naar de Karwei of de Gamma en neem je daar de rest ook mee. Jammer, maar het is niet anders.

Wat hebben die grote bouwmarkten eigenlijk meer dan de Karwei? Het scheelt nogal in vloeroppervlak, 10 keer meer keus in wc-brillen of zo?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155865204
Alleen maar goed voor de consument lijkt me.
pi_155875733
Vooral héél veel meer laminaat en wand- en vloertegels dacht ik
pi_155883430
woordvoerster Anusha Bruitzman...
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_155912737
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er zit hier een kleine Hubo midden in een woonwijk, ik kom daar graag, de eigenaar heeft verstand van zaken, humor en denkt goed mee. Je moet alleen geen haast hebben, prima allemaal, maar hij heeft gewoon niet zoveel. Hetzelfde voor de ijzerwarenwinkels in en rond de binnenstad. Dan moet je vaak toch naar de Karwei of de Gamma en neem je daar de rest ook mee. Jammer, maar het is niet anders.

Wat hebben die grote bouwmarkten eigenlijk meer dan de Karwei? Het scheelt nogal in vloeroppervlak, 10 keer meer keus in wc-brillen of zo?
Magnetische schroevendraaiers heb ik bij de Gamma en de Praxis niet gevonden, dit terwijl het toch essentieel basisgereedschap is. De prijzen lijken me eerlijk gezegd wat aan de hoge kant.
#NoDAPL
  dinsdag 8 september 2015 @ 15:53:20 #73
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_155924573
Ik heb om de zoveel jaar een verbouwinkje gedaan, al sedert den vorige eeuw, en heb zoals eerder gezegd nogal wat negatieve tendenzen gezien bij de bekende bouwmarkten Praxis / Gamma / Karwei; op sommige vlakken stegen de prijzen excessief; voordeelverpakkingen schroeven / spijkers bijvoorbeeld waren voorheen best betaalbaar en goed van kwaliteit. Nu kan je sporadisch dit soort grootverpakkingen nog wel kopen, maar zitten er schroeven in die snel afbreken en de kruiskop heel snel uitlubbert en je betaalt er ook nog eens een veel hogere prijs voor. Daartegenover heeft men bijvoorbeeld luxe doosjes van merken als SPAX liggen, met een handjevol schroeven voor bizarre prijzen.

Ook verf is volgens mij in prijs ver driedubbeld sinds de late 90s. Wat men nu voor een pot of spuitbus hoogglans durft te vragen is echt buitensporig. Ook kwasten, rollers etc zijn in mijn ogen veel te duur bij de gebruikelijke bouwmarkten. Die haal je bij de Action voor een fractie van de Praxisprijs.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_155924634
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:53 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb om de zoveel jaar een verbouwinkje gedaan, al sedert den vorige eeuw, en heb zoals eerder gezegd nogal wat negatieve tendenzen gezien bij de bekende bouwmarkten Praxis / Gamma / Karwei; op sommige vlakken stegen de prijzen excessief; voordeelverpakkingen schroeven / spijkers bijvoorbeeld waren voorheen best betaalbaar en goed van kwaliteit. Nu kan je sporadisch dit soort grootverpakkingen nog wel kopen, maar zitten er schroeven in die snel afbreken en de kruiskop heel snel uitlubbert en je betaalt er ook nog eens een veel hogere prijs voor. Daartegenover heeft men bijvoorbeeld luxe doosjes van merken als SPAX liggen, met een handjevol schroeven voor bizarre prijzen.

Ook verf is volgens mij in prijs ver driedubbeld sinds de late 90s. Wat men nu voor een pot of spuitbus hoogglans durft te vragen is echt buitensporig. Ook kwasten, rollers etc zijn in mijn ogen veel te duur bij de gebruikelijke bouwmarkten. Die haal je bij de Action voor een fractie van de Praxisprijs.
Met andere woorden, de bouwsupermarkten in Nedeland vormen een oligopolie. Geen concurrentieprikkel => hogere prijzen en slechtere kwaliteit
#NoDAPL
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:00:20 #75
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_155924733
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met andere woorden, de bouwsupermarkten in Nedeland vormen een oligopolie. Geen concurrentieprikkel => hogere prijzen en slechtere kwaliteit
Inderdaad, steeds verder proberen de winstmarges hoger te krijgen door prijzen net zo lang te verhogen tot mensen de spullen niet meer kopen en aan de andere kant de 'productie steeds efficienter te maken' wat inhoudt constant te beknibbelen in op materialen en arbeid in het productieproces.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 10 september 2015 @ 13:27:35 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155971928
In Tilburg hebben ze al een Hornbach. Mijn doehetzelvende opa kon daar gewoon een hele dag als een kind rondwandelen. *)
  donderdag 10 september 2015 @ 13:42:22 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155972195
Hier trouwens een leuk artikel over de geschiedenis van bouwmarkten in Nederland
http://groenemarkt.nl/art(...)zelf-ketens-komen-e/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')