Velen zien inderdaad niet in dat ze zelf ook fouten maken. Helaas.quote:Op zondag 6 september 2015 03:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Soms.
Heb ik ook wel eens. Soms heb ik een ongeluk.
Disclaimer: meestal niet.
Maar zo flauw wil ik niet zijn, iedereen maakt wel eens een foutje, daar ben je mens voor toch?
Het enige wat je kunt doen is proberen fouten te voorkomen dus altijd op blijven letten, ook op die lui achter je.
Als men dįt nou eens zou snappen.....
Jij snapt me wel denk ik, het hele verkeer is niet alleen voor je maar ook achter en naast je en ook dat moet je in de gaten houden.
1,84 valt toch wel mee? Ja, voor een vrouw bovengemiddeld, maar zelfs dan niet extreem ofzo. Gewoon nominaal. Maar opgevouwen, is zo'n Alto dan zo klein? Met mijn 1,94 heb ik weinig problemen met bijv. een 106. Ja, ik kan niet zo languit zitten als in een grotere auto en met langer haar en gel daarin raak ik het plafond, maar pijn en opgevouwen heb ik nooit zo ervaren.quote:Op zondag 6 september 2015 12:54 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik ben 1.84. Ik kreeg gewoon last van m'n knieėn van het opgevouwen zitten.
En ik betrap me weleens op eerst richting aangeven en dan spiegelen, maar dat heeft dezelfde reden als die jij geeft. Ik zorg dat ik altijd een overzicht heb en daardoor is het spiegelen minder noodzakelijk. Maar toch wil ik het goed doen, dus op zo'n moment voelt het gewoon verkeerd.
Zelfs bij een busje of SUV kan je meestal nog wel links erlangs kijken en zo verder dan die ene wagen kijken. Ideaal, gewoon alvast gas los als ze verderop remmen.quote:Ik snap dat nooit zo. Mijn moeder rijdt ook zo. Niet heel ver voor je kijken en dan op het laatste moment hard moeten remmen als er iets gebeurt.
Terwijl ik het al ver van tevoren zie aankomen en het kan oplossen door simpelweg gas los te laten. Ik probeer ook altijd door de auto's voor me heen te kijken. Bij een SUV of auto met geblindeerde ramen lukt dat niet altijd, maar verder kun je vaak wel zien wat er voor de auto voor je gebeurt, en soms zelfs nog dįįrvoor. Dan zie je al van tevoren aankomen dat je moet afremmen en kun je het gas loslaten, in plaats van pas de rem intrappen als de remlichten van de auto voor je gaan branden.
Het rijdt ook veel rustiger en je zit niet zo gespannen in de auto.
Zo'n ding zal je vaker boven de 4000 toeren moeten hebben dan een grote bak. En een keertje terugschakelen is ook vaker noodzakelijk. Alhoewel je met de doorsnee Nederlandse 14% bak niet eens rare 0-100 tijden neer zal zetten.quote:Je moet er wel rekening mee houden dat niet alle auto's hetzelfde zijn. Ik denk dat een 105 uit 1994 (bedoel je niet een 106 trouwens?) een andere gewichts-vermogen verhouding heeft dan een Alto uit 2000. En misschien is het ook wel een kwestie van smaak. Ik vond het niet fijn dat ik moest trappen om op een passende snelheid in te voegen, en dat ik eigenlijk geen vermogen over had voor het geval ik wou inhalen. Het duurde al een tijdje om op de 120 te komen. Laat staan de 150. Uiteindelijk hebben we met wind mee wel op de 165 op de teller gezeten, dat viel me mee van dat kleintje.
Dat wordt helemaal niet want los van het feit dat niemand het haalt omdat ze van te voren geen moeite doen zal zoiets 400 euro gaan kosten terwijl het voor 10 euro ook kanquote:Op zondag 6 september 2015 11:10 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het zou goed zijn als je bij t verlengen van je rijbewijs een zeer kort theorieexamen zou moeten afleggen. Dat stimuleert mensen om eens per tien jaar een beetje te kijken naar de (nieuwe) regels. Van mijn part tien vraagjes, waarvan je er zeven goed moet hebben ofzo.
Vaak zijn het diegenen waarvan de partner (m/v) niet mag weten dat hij/zij rookt. Eigenlijk is dat nog triester...quote:Op maandag 7 september 2015 12:42 schreef Tunafish het volgende:
Mensen die in hun autootje zitten te roken en dan hun peuken uit het raam mikken, tegen het vizier van mijn helm aan
Als je zo ver heen bent dat je zelfs dat stukje autorijden 's ochtends niet zonder sigaret kunt, prima, eigen schuld dikke bult. Hou de boel dan wel lekker in je eigen auto, want als ik mijn vizier gewoon open had staan kreeg ik dat smeulende geval mooi in mijn helm, puur en alleen omdat jij te lui bent dat ding in je asbak te dumpen.
Groei dan een paar ballen ipv een gezwel. Ik kan dat volk echt niet uitstaanquote:Op maandag 7 september 2015 13:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vaak zijn het diegenen waarvan de partner (m/v) niet mag weten dat hij/zij rookt. Eigenlijk is dat nog triester...
Best aso inderdaad maar volgens mij moet je er wel aardig dicht achterop rijden wil je een peuk tegen of in je helm krijgen.quote:Op maandag 7 september 2015 12:42 schreef Tunafish het volgende:
Mensen die in hun autootje zitten te roken en dan hun peuken uit het raam mikken, tegen het vizier van mijn helm aan
Als je zo ver heen bent dat je zelfs dat stukje autorijden 's ochtends niet zonder sigaret kunt, prima, eigen schuld dikke bult. Hou de boel dan wel lekker in je eigen auto, want als ik mijn vizier gewoon open had staan kreeg ik dat smeulende geval mooi in mijn helm, puur en alleen omdat jij te lui bent dat ding in je asbak te dumpen.
Wat vind jij vaak?quote:Op maandag 7 september 2015 13:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vaak zijn het diegenen waarvan de partner (m/v) niet mag weten dat hij/zij rookt. Eigenlijk is dat nog triester...
Precies. Peuk terug werpen het autointerieur in.quote:
Ik was laatst ook iemand aan het inhalen en kreeg mooi een peuk tegen de voorruitquote:Op maandag 7 september 2015 13:35 schreef budvar het volgende:
[..]
Best aso inderdaad maar volgens mij moet je er wel aardig dicht achterop rijden wil je een peuk tegen of in je helm krijgen.
Geen idee, maar als je je peuk niet in een asbak wilt uitdrukken is dat een teken dat de asbak op een of andere manier schoon moet blijven. Los van bestuurders die geen eigenaar zijn van de auto waar ze in zitten kan ik geen andere reden bedenken waarom men de peuken uit het raam smijt.quote:
Of ernaast. Die dingen gaan ook zijwaarts, en een beetje wind doet wonderen.quote:Op maandag 7 september 2015 13:35 schreef budvar het volgende:
[..]
Best aso inderdaad maar volgens mij moet je er wel aardig dicht achterop rijden wil je een peuk tegen of in je helm krijgen.
Ik heb geen asbak in m'n auto.quote:Op maandag 7 september 2015 13:45 schreef Ridocar het volgende:
je je peuk niet in een asbak wilt uitdrukken is dat een teken dat de asbak op een of andere manier schoon moet blijven. Los van bestuurders die geen eigenaar zijn van de auto waar ze in zitten kan ik geen andere reden bedenken waarom men de peuken uit het raam smijt.
Ah ik begrijp je gedachten er achter, geen gekke redenering maar ik geloof er niet in. Dit omdat vooral één ding stinkt en dat zijn de restantjes sigaret en dat wil ook meningeen roker kwijt plus een rooklucht raak je niet kwijt aan de auto, oftewel dan zou de roker net snel betrapt worden door zijn partner.quote:Op maandag 7 september 2015 13:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geen idee, maar als je je peuk niet in een asbak wilt uitdrukken is dat een teken dat de asbak op een of andere manier schoon moet blijven. Los van bestuurders die geen eigenaar zijn van de auto waar ze in zitten kan ik geen andere reden bedenken waarom men de peuken uit het raam smijt.
Zet er een bekertje oid in.quote:
Ja hoor. Geweldige redenatie. Rokers die voor de deur staan beantworoden mijn vraag of ze verderop willen gaan staan steevast met "je hebt er toch geen last van"quote:Op maandag 7 september 2015 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
Dit omdat vooral één ding stinkt en dat zijn de restantjes sigaret
Yup, meestal gooi ik ze in een leeg blikjequote:
Als rookster snap ik totaal deze reactie niet. Ik rook, maar vind het zelf ook stinken. Ik probeer zo min mogelijk mensen tot last te zijn. Als ik een niet-roker in de auto heb, rook ik niet in de auto. Als ik ergens met een sigaret loop en er komt een kind(erwagen) voorbij, houd ik m'n sigaret omhoog, etc.quote:Op maandag 7 september 2015 14:19 schreef ambertje90 het volgende:
Rokers die voor de deur staan beantworoden mijn vraag of ze verderop willen gaan staan steevast met "je hebt er toch geen last van"
Tsja, dat is een domme en m.i. asociale reactie van hen.quote:Op maandag 7 september 2015 14:19 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ja hoor. Geweldige redenatie. Rokers die voor de deur staan beantworoden mijn vraag of ze verderop willen gaan staan steevast met "je hebt er toch geen last van"
Maar zelf niet in de rookruimte willen roken of een peuk in de asbak doen. Omdat het stinkt?
Tzeeuzz: http://www.scientias.nl/rokers-zijn-dommer/
Ben jij dus iemand die wel kan roken. Ik verbaas mij er zo vaak over, staat er ergens een abri op een meter of 20 van de ingang. Abri, 3 kanten dicht, bankje erbij, lamp, wat wil je nog meer. Staat er voor de deur op een muur een bordje: "Zone voor niet rokers", zie je de rokers, leunend tegen het bordje, lekker staan paffen. En iedereen die niet rookt kan door die walm (want het is natuurlijk al een stukje overdekt voor zo'n ingang, dus het blijft lekker hangen) naar binnen.quote:Op maandag 7 september 2015 15:14 schreef Messina het volgende:
Als rookster snap ik totaal deze reactie niet. Ik rook, maar vind het zelf ook stinken. Ik probeer zo min mogelijk mensen tot last te zijn. Als ik een niet-roker in de auto heb, rook ik niet in de auto. Als ik ergens met een sigaret loop en er komt een kind(erwagen) voorbij, houd ik m'n sigaret omhoog, etc.
Dat ligt ook een beetje aan je auto.quote:Op maandag 7 september 2015 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ben jij dus iemand die wel kan roken. Ik verbaas mij er zo vaak over, staat er ergens een abri op een meter of 20 van de ingang. Abri, 3 kanten dicht, bankje erbij, lamp, wat wil je nog meer. Staat er voor de deur op een muur een bordje: "Zone voor niet rokers", zie je de rokers, leunend tegen het bordje, lekker staan paffen. En iedereen die niet rookt kan door die walm (want het is natuurlijk al een stukje overdekt voor zo'n ingang, dus het blijft lekker hangen) naar binnen.
Maargoed, een beetje offtopic. Poging on topic te komen: Kleine klacht: Drempels in 50 wegen waar je met 30 nog met de bumper tegen de grond aan zit.
Gewoon niet uit het raam kieperen, staat ook minder tokkiequote:Op maandag 7 september 2015 15:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Yup, meestal gooi ik ze in een leeg blikje
Maar ALS ik ze dan uit het raam kiep (yup, schuldig), check ik altijd eerst of er niet een motorrijder in de buurt is. Ik ben bang dat zo'n peuk anders precies in het (open) vizier van zo'n motorrijder waait met alle gevolgen van dien.
Hoe wist je zo zeker dat jij voorrang had? Stond dat met borden ofzo aangegeven of?quote:Op maandag 7 september 2015 18:37 schreef Platina het volgende:
Ik kom aan bij een wegversmalling waar ik voorrang heb.
Nee, ik schrijf dat voor de lol. Nou goed?quote:Op maandag 7 september 2015 18:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe wist je zo zeker dat jij voorrang had? Stond dat met borden ofzo aangegeven of?
Nouja, velen menen dat ze voorrang hebben om de een of andere reden, en dan blijkt dat uiteindelijk niet zo te zijn. Bijvoorbeeld bij een dubbele wegversmalling zonder extra bebording, als de scooter dus op zijn eigen rijstrook zou blijven, zou die voorrang hebben boven een automobilist.quote:Op maandag 7 september 2015 20:02 schreef Platina het volgende:
[..]
Nee, ik schrijf dat voor de lol. Nou goed?
Als er al vier direct voor mij zijn ingevoegd, rijd ik het gat bij de vijfde inderdaad dicht.quote:Op maandag 7 september 2015 21:23 schreef Fer het volgende:
Op de afsluitdijk werken ze aan de sluizen, dus er zijn wegversmallingen en moeten we ritsen naar een baan. Omdat geen trek heb ik 20 aso's die 1 meter voor het rode kruis in willen voegen, blijf ik nog even voorbij de pijl richting het rode kruis sukkelen, in zijn 1 stationair, stapvoets dus. Om halverwege ergens ertussen te gaan.
Maar waarom gedragen diegenen op de andere strook zich als een stel hyena's gassen remmen, gatem dichtrijden enz. Terwijl ik er ongeveer evensnel naast sukkel, zelfs iets langzamer.
Maar er was dus niemand om in te voegen, alleen ik en ik wachtte er even mee.quote:Op maandag 7 september 2015 21:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als er al vier direct voor mij zijn ingevoegd, rijd ik het gat bij de vijfde inderdaad dicht.
QFT.quote:Op maandag 7 september 2015 21:37 schreef Sounddragon het volgende:
Mensen snappen ook nog steeds niet echt waarom ritsen nou ook alweer ritsen heet; die moeten eens goed naar de rits van hun broek kijken, daar vallen de nokjes om en om tussen elkaar, en niet 5 nokjes van links en dan eentje van rechts, dan istie pakōt.
Die neiging kreeg ik afgelopen week ook een paar keer. Maar dan had ik uit moeten stappen en helemaal om mijn auto heen moeten lopen. De kans dat dan intussen het stoplicht weer op groen zou springen, die was me iets te groot.quote:Op maandag 7 september 2015 13:41 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Precies. Peuk terug werpen het autointerieur in.
Niet perse, op mijn werk hebben we chinese ritsen, die missen nogal eens een of enkele tandjes. Vaak doen ze het dan desondanks nog wel gewoon.quote:Op maandag 7 september 2015 21:37 schreef Sounddragon het volgende:
Mensen snappen ook nog steeds niet echt waarom ritsen nou ook alweer ritsen heet; die moeten eens goed naar de rits van hun broek kijken, daar vallen de nokjes om en om tussen elkaar, en niet 5 nokjes van links en dan eentje van rechts, dan istie pakōt.
In China hebben ze inderdaad nogal problemen met ritsen, dat kan ik beamen, maar daar hebben we dan de lokale naaiturk weer voor, die fikst dat welquote:Op maandag 7 september 2015 23:25 schreef deezler het volgende:
[..]
Niet perse, op mijn werk hebben we chinese ritsen, die missen nogal eens een of enkele tandjes. Vaak doen ze het dan desondanks nog wel gewoon.
Maar wat ritsen in het verkeer betreft heb je wel gelijk ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Nee. Ik heb haast en jij komt op mijn strook erbij dus dan wacht je maar lekker anders ben ik 30 seconde van mn tijd kwijtquote:Op maandag 7 september 2015 21:37 schreef Sounddragon het volgende:
Mensen snappen ook nog steeds niet echt waarom ritsen nou ook alweer ritsen heet; die moeten eens goed naar de rits van hun broek kijken, daar vallen de nokjes om en om tussen elkaar, en niet 5 nokjes van links en dan eentje van rechts, dan istie pakōt.
Of die donkergrijze!quote:Op maandag 7 september 2015 22:09 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
QFT.
Dus niet allemaal voor dat kleine rode koekblikje!!
Ja, dat bord "ritsen vanaf hier" staat er toch voor Jan-met-de-korte-achternaam?quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:06 schreef Skull-splitter het volgende:
Ritsen doen veel mensen op het aller aller allerlaatste moment, want dat asfalt ligt er toch?
Zo hoort het ook.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:06 schreef Skull-splitter het volgende:
Ritsen doen veel mensen op het aller aller allerlaatste moment, want dat asfalt ligt er toch?
Nee, dit stomme excuus wordt er altijd bijgehaald om rare dingen als volgas in een gaatje prakken goed te praten. Als je eerder naar rechts kunt moet je gewoon gaan. Dat bord "ritsen vanaf hier" is alleen een informatieve aanwijzing dat je vanaf daar je snelheid aanpast en naar de doorgaande rijbaan invoegt, en niet nog even besluit in te halen ofzo.quote:
Inhalen kan ook gewoon, als het mogelijk is.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:24 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, dit stomme excuus wordt er altijd bijgehaald om rare dingen als volgas in een gaatje prakken goed te praten. Als je eerder naar rechts kunt moet je gewoon gaan. Dat bord "ritsen vanaf hier" is alleen een informatieve aanwijzing dat je vanaf daar je snelheid aanpast en naar de doorgaande rijbaan invoegt, en niet nog even besluit in te halen ofzo.
Nee dus, je hebt pakweg twee kilometer om je snelheid aan te passen en dan nog twee meer aanwijzingen dat je naar rechts moet.quote:
Tot je rijstrook ophoudt en óf jij óf de rechterbaan moet wachten omdat jij hem er tussenprakt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:33 schreef Nattekat het volgende:
je helpt er ook de doorstroming van het verkeer mee.
Als je dan nog een gat moet zoeken ben je wel erg laat. Ik kan mij niet anders indenken dan dat je nog even een auto (of wat) in wilt halen terwijl je net zo goed erachter in kunt voegen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Inhalen kan ook gewoon, als het mogelijk is.
Je mag de hele invoegstrook gebruiken om een gat te zoeken, je helpt er ook de doorstroming van het verkeer mee.
Ik zou niet weten of het wel of niet mag, maar het lijkt me vooral heel onverstandig om te doen. Die strook is om een reden afgesloten, daar moet je gewoon niet overheen, ook al doe je dat om stilstaande auto's in te halen. Gisteren was er op de A50 een ongeluk gebeurd waarbij de linkerstrook gesloten werd, ben gewoon tot het einde waar ik nog op die strook mocht rijden doorgegaan en vervolgens aangesloten bij de auto's.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:24 schreef opgebaarde het volgende:
Als van de twee banen één baan afgekruisd is omdat iets verder op een ongeluk gebeurd is, mag je als motorrijder er dan wel overheen rijden of moeten zij dan achter de auto's aansluiten?
Zoiets?quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:49 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik snap die doorrijders ook niet, die zitten allemaal met een hoge bloeddruk links met hollen en dan stilstaan, terwijl ik tijdig naar rechts ga en door kan rollen tot iemand van links hem er zo lomp tussen frot dat rechts vastloopt.
Nee. Komt je op een strafblad te staan tegenwoordig.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:24 schreef opgebaarde het volgende:
Als van de twee banen één baan afgekruisd is omdat iets verder op een ongeluk gebeurd is, mag je als motorrijder er dan wel overheen rijden
Ik snap hier niet goed waarom er niet gewoon versmald is voor dat kruispunt, ipv erna...quote:
Diezelfde groencyclus staat daarna de boel op te stropen na het kruispunt met verkeer op het kruispunt als gevolg.quote:Op dinsdag 8 september 2015 11:14 schreef ambertje90 het volgende:
Nee, snap jij dat niet? Misschien omdat je er met twee stroken meer auto's overheen krijgt in een groencyclus?
En jij vind dus wel dat die benz het ok doet?
Nee komt door degenen die de kruising oprijden bij groen maar niet verder kijken dan hun neus lang is. En ik ken het daar verder niet, maar het lijkt me dat het daar niet altijd zo druk is.quote:Op dinsdag 8 september 2015 12:40 schreef Skull-splitter het volgende:
Diezelfde groencyclus staat daarna de boel op te stropen na het kruispunt met verkeer op het kruispunt als gevolg.
Maar je ken daar dus met een beetje pech steeds staan wachten omdat die capaciteitsbuffer na de kruising volloopt...quote:Op dinsdag 8 september 2015 12:46 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nee komt door degenen die de kruising oprijden bij groen maar niet verder kijken dan hun neus lang is. En ik ken het daar verder niet, maar het lijkt me dat het daar niet altijd zo druk is.
Daar al gaan ritsen zodat de hele rij achter je op het kruispunt stil komt te staan? niet zo handig...
Ik gooi het altijd netjes in de asbak. En als ik dan 9,5 uur later terug naar huis rijdt dan gooi ik ze uit het raam maar dat doe ik als er niemand achter me zit.quote:Op maandag 7 september 2015 12:42 schreef Tunafish het volgende:
Mensen die in hun autootje zitten te roken en dan hun peuken uit het raam mikken, tegen het vizier van mijn helm aan
Als je zo ver heen bent dat je zelfs dat stukje autorijden 's ochtends niet zonder sigaret kunt, prima, eigen schuld dikke bult. Hou de boel dan wel lekker in je eigen auto, want als ik mijn vizier gewoon open had staan kreeg ik dat smeulende geval mooi in mijn helm, puur en alleen omdat jij te lui bent dat ding in je asbak te dumpen.
Wat is er mis met een prullenbak?quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:43 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik gooi het altijd netjes in de asbak. En als ik dan 9,5 uur later terug naar huis rijdt dan gooi ik ze uit het raam maar dat doe ik als er niemand achter me zit.
omdat het biologisch afbreekbaar is. Ik zorg ervoor dat een ander er geen last van heeft.quote:
Sigaretten bevatten behoorlijke hoeveelheden van giftige stoffen door de behandeling die tabaksbladeren ondergaan (en wat erbij geslopt wordt).quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:45 schreef WEST het volgende:
[..]
omdat het biologisch afbreekbaar is. Ik zorg ervoor dat een ander er geen last van heeft.
Maar het ziet er niet uit.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:45 schreef WEST het volgende:
[..]
omdat het biologisch afbreekbaar is. Ik zorg ervoor dat een ander er geen last van heeft.
Klokhuis van een appel gooi ik soms wel in de bosjes.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:00 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Maar het ziet er niet uit.
Ik ga toch ook geen biologisch afbreekbaar plastic op straat gooien?
Of een banenschil op de stoep..
Ja, ik gooi fruitafval ook wel eens zo weg. Maar niet midden oo straat dat iedereen er tegenaan kijkt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Klokhuis van een appel gooi ik soms wel in de bosjes.
Een bananenschil doet er best lang over.
Binnen de bebouwde kom gooi ik het er niet uit. En op een 80km of een snelweg loopt geen peuter mag ik hopen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Sigaretten bevatten behoorlijke hoeveelheden van giftige stoffen door de behandeling die tabaksbladeren ondergaan (en wat erbij geslopt wordt).
Ter illustratie: een halve sigaret opeten kan een peuter fataal worden.
Gooi je peuken daarom liever bij het restafval. Scheelt je wellicht ook een boete. En scheelt weer zwerfafval.
Hoeveel moeite is het om het in een boterhamzakje of plastic tasje mee te nemen uit je auto en in de kliko te tyfen?quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:06 schreef WEST het volgende:
[..]
Binnen de bebouwde kom gooi ik het er niet uit. En op een 80km of een snelweg loopt geen peuter mag ik hopen.
plastic mag niet in de klikoquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:08 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoeveel moeite is het om het in een boterhamzakje of plastic tasje mee te nemen uit je auto en in de kliko te tyfen?
Dan schud je het zakje leeg boven de kliko.quote:
Wel dieren.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:06 schreef WEST het volgende:
[..]
Binnen de bebouwde kom gooi ik het er niet uit. En op een 80km of een snelweg loopt geen peuter mag ik hopen.
quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:17 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wel dieren.
En sowieso: gooi gewoon geen afval op straat. Heeft je moeder je niks geleerd ofzo?
Dan moet je dat ook maar in de groene kliko gooien en niet in de bosjes.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Klokhuis van een appel gooi ik soms wel in de bosjes.
Een bananenschil doet er best lang over.
Deal. Mijn klokhuis in de groenbak, jouw tabakresten bij het restafval.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:29 schreef WEST het volgende:
[..]
[..]
Dan moet je dat ook maar in de groene kliko gooien en niet in de bosjes.
Ik gok zo dat daar het verschil zitquote:Op woensdag 9 september 2015 00:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik snap niet dat jullie zoveel rotzooi kunnen maken in de auto. Je bent toch met autorijden bezig? Ik eet echt wel een keertje een broodje of een koek ofzo in de auto, maar verder? En die troep neem ik meteen mee als ik de auto verlaat.
Mja, ik gooi het meestal op de achterbank, waar ik het weken laat liggenquote:Op woensdag 9 september 2015 00:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
En die troep neem ik meteen mee als ik de auto verlaat.
Een zak van de Praxis, gewoon zo'n normale tas, zou ik in een jaar nog niet vol krijgen... Dus daar zit niet al het verschil.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik gok zo dat daar het verschil zit
Maar bij 5 weer 100 Komt ook niet zozeer door de borden.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:51 schreef Fer het volgende:
Soms, denk ik weleens dat de maximumsnelheid helemaal niet wordt bepaald door borden of het type weg. Maar dat het puur te maken heeft met het aantal rijstroken.
Op een weg met een enkele rijstrook mag je dan 60-70. Bij twee rijstroken 95-100 en bij 3 of meer 110. Dat is tenminste wat ik anderen zie doen om mij heen.
Niet om af te doen aan het feit dat afval in de afvalbak hoort, maar dat is niet bepaald juist. Gelukkig maarquote:Op dinsdag 8 september 2015 21:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Sigaretten bevatten behoorlijke hoeveelheden van giftige stoffen door de behandeling die tabaksbladeren ondergaan (en wat erbij geslopt wordt).
Ter illustratie: een halve sigaret opeten kan een peuter fataal worden.
Gooi je peuken daarom liever bij het restafval. Scheelt je wellicht ook een boete. En scheelt weer zwerfafval.
Gewoon in 1 hap naar binnen douwen, heb je ook geen krummels Of op een papiertje/folietje leggen op de passagiersstoel.quote:Op woensdag 9 september 2015 07:34 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb een bekertje in de auto staan voor losse papiertjes. En die gooi ik thuis dan leeg. Al eet ik eigenlijk nooit in de auto. Die ene keer dat ik een croissant in de auto at, was geen succes. Kon meteen de boel schoonmaken.
Even een nieuwe teerlaag aanbrengen .quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:43 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik gooi het altijd netjes in de asbak. En als ik dan 9,5 uur later terug naar huis rijdt dan gooi ik ze uit het raam maar dat doe ik als er niemand achter me zit.
Precies heel irritant zelfs en dan hebben ze ingevoegd en jij wil er links voorbij...gaan ze je blokkeren door weer een stuk naar links te gaan.quote:Op dinsdag 8 september 2015 12:46 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nee komt door degenen die de kruising oprijden bij groen maar niet verder kijken dan hun neus lang is. En ik ken het daar verder niet, maar het lijkt me dat het daar niet altijd zo druk is.
Daar al gaan ritsen zodat de hele rij achter je op het kruispunt stil komt te staan? niet zo handig...
Of pas als ze al aan het sturen zijn. Sta je voor de kat z'n achterlicht te wachten.quote:Op vrijdag 11 september 2015 19:22 schreef DrMarten het volgende:
Mensen die geen richting aangeven als ze de rotonde verlaten
Of als een gek op de rem moest en geen gat kon laten?quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:17 schreef chiren het volgende:
Slecht inzicht van die auto achter die Polo, als die Polo zo hard kwam aanrijden en hard remt op het laatste moment, neem ik aan dat die auto achter hem wel een gat met die Polo had (neem aan dat hij langzamer reed dan de Polo) en dat gat dus vrolijk dichtremt en jouw doorgang blokkeert.
Ik lees dat de Polo kwam aanstormen, neem aan dat de auto erachter normaal reed dus de Polo zal wel van die auto weggereden zijn en dus een gat hebben.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:18 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Of als een gek op de rem moest en geen gat kon laten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |