Hehequote:
Snelheid van beide wagens en van ons leek vrij constant. Het zou kunnen natuurlijk maar om dan iemand van de weg af te gaan drukkenquote:Op woensdag 2 september 2015 20:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik denk dat die linkse vmax op de cc reed en de rechter tijdens de inhaalpoging gas ging bijgeven. Maak het ongeveer dagelijks mee.
Ze zaten beiden net iets onder de vmax.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:45 schreef Fer het volgende:
Vmax is vmax, als die rechter loopt te kutten blijf ik er ook naast rijden.
Nee, niet dezelfde.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:38 schreef Fer het volgende:
[..]
lol, wellicht zag ik dezelfde, was het een bellende moslima, met die kinderen los achterin? in een oude Clio, gek in de tunnel haalde ze zeker wel 120.
Oh, ik geef dan gas.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:45 schreef Fer het volgende:
Vmax is vmax, als die rechter loopt te kutten blijf ik er ook naast rijden.
Een sorry gebaar gaat samen met een sorry-gezicht. En dat is niet zo'n uitgestreken wiedoetmewat-blik...quote:Op donderdag 3 september 2015 07:16 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik doe zelf vaak een handje om hoog als sorry bij een onhandige actie. Misschien doen ze zoiets?
Als ik er dan voorbij ben ga ik naar rechts, dat die ander dan weer bijgeeft op dat moment.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ze zaten beiden net iets onder de vmax.
Overigens neem ik aan dat jij niet als een debiel de ander 2x de vluchtstrook op drukt.
Er was alleen geen sprake van 'er voorbij zijn'. Het was er pal naast rijden en dan gewoon bewust naar rechts sturen zodat de rechter bestuurder zijn heil op de vluchtstrook moest zoeken. Ik mag toch hopen dat je dat soort levensgevaarlijke capriolen zelf niet doetquote:Op donderdag 3 september 2015 17:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Als ik er dan voorbij ben ga ik naar rechts, dat die ander dan weer bijgeeft op dat moment.
Dat doet mijn vent ookquote:Op donderdag 3 september 2015 19:45 schreef padlarf het volgende:
Touringcar die pas halverwege het opschuiven naar links zijn richting aanwijzer aan zet. Ja nou hoeft het niet meer vriend...
Ben niet bekend met elecktrisch rijden. Maar kan je niet iets van een verlengkabel kopenquote:Op donderdag 3 september 2015 12:26 schreef Gftw het volgende:
Vandaag al weer de derde keer in twee weken dat ik mijn auto op wil laden en de laadplekken bij de laadpaal bezet zijn door niet op te laden auto's...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2015 21:03:22 ]
quote:Op donderdag 3 september 2015 21:03 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ben niet bekend met elecktrisch rijden. Maar kan je niet iets van een verlengkabel kopenAls het zo vaak voorkomt scheelt dat veel irritatie.
En die plug je zo maar ergens inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
Je steekt toch nu een bepaalde kabel in je auto?quote:
Mensen die al in de tunnel zijn en dan pas hun lichten aanzetten. Sjesus. Alsof je remlichten zietquote:Op donderdag 3 september 2015 19:45 schreef padlarf het volgende:
Touringcar die pas halverwege het opschuiven naar links zijn richting aanwijzer aan zet. Ja nou hoeft het niet meer vriend...
Ik zie nergens stekkers in de muurquote:Op donderdag 3 september 2015 21:05 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Je steekt toch nu een bepaalde kabel in je auto?kan daar geen speciaal verlengkabeltje tussen
Heb nog nooit zo'n kabel vast gehad dus ik zal wel een heel dom idee hebben
Nee maar, je hebt toch een aansluiting vanuit die paal die in je auto gaat.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik zie nergens stekkers in de muur
Een kabel van 100 km is wel een oplossing
Ik weet het ook niet precies hoor. Maar er zijn speciale palen voorquote:Op donderdag 3 september 2015 21:09 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Nee maar, je hebt toch een aansluiting vanuit die paal die in je auto gaat.hang aan het eind van de kabel uit de paal nog een kabel?
Ach, laat maar
Dat gaat automatisch, hebben ze niet eens door. Best irritant eigenlijk.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Mensen die al in de tunnel zijn en dan pas hun lichten aanzetten. Sjesus. Alsof je remlichten ziet
Oh dat wist ik niet.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:12 schreef KosterT het volgende:
[..]
Dat gaat automatisch, hebben ze niet eens door. Best irritant eigenlijk.
Nederland wordt steeds slimmer, behalve bij het autorijden. Automatisch parkeren, automatisch licht, automatisch stop & go in de file...
Helaas niet voorbehouden aan touringkarren...quote:Op donderdag 3 september 2015 19:45 schreef padlarf het volgende:
Touringcar die pas halverwege het opschuiven naar links zijn richting aanwijzer aan zet. Ja nou hoeft het niet meer vriend...
Die automatische functie heb ik gelijk uitgeschakeld in mijn auto. Irritant en nergens voor nodig, ik rij sowieso altijd met dimlicht aan.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:12 schreef KosterT het volgende:
[..]
Dat gaat automatisch, hebben ze niet eens door. Best irritant eigenlijk.
Nederland wordt steeds slimmer, behalve bij het autorijden. Automatisch parkeren, automatisch licht, automatisch stop & go in de file...
Ik heb het wel door en weet dat ze automatisch op dimlicht gaan. Waarom is dat irritant voor een ander?quote:Op donderdag 3 september 2015 23:12 schreef KosterT het volgende:
[..]
Dat gaat automatisch, hebben ze niet eens door. Best irritant eigenlijk.
Mensen die nooit van een filegolf gehoord hebben, Arghhh!quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:44 schreef Doublepain het volgende:
Dat je 30 min in de file staat, ben je bijna bij het eind en dan ben je benieuwd waarom je ZO LANG stilstaat, rij je ineens weer 100..
Sluit de gootsteen en open de kraan. Als hij bijna vol is, trek je de stop eruit. Moet je kijken wanneer die pas weer leeg is.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:44 schreef Doublepain het volgende:
Dat je 30 min in de file staat, ben je bijna bij het eind en dan ben je benieuwd waarom je ZO LANG stilstaat, rij je ineens weer 100..
Ongelofelijk, elke keer weer!
Heeft een mooi artikeltje over in de Quest gestaan een tijdje geleden... iets met een naar achter verplaatsende file die niet plots verdwijnt als de versperring al weg is.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:44 schreef Doublepain het volgende:
Dat je 30 min in de file staat, ben je bijna bij het eind en dan ben je benieuwd waarom je ZO LANG stilstaat, rij je ineens weer 100..
Ongelofelijk, elke keer weer!
Laatst een touringcar die hem tot drie keer toe gewoon naar links gooide met 80, verkeer erachter dat met 120+ aankwam in de ijzers dwong en dan "dank je" knipperde met zijn richtingaanwijzers. Ik neem aan dat het sarcastisch bedoeld was...quote:Op donderdag 3 september 2015 19:45 schreef padlarf het volgende:
Touringcar die pas halverwege het opschuiven naar links zijn richting aanwijzer aan zet. Ja nou hoeft het niet meer vriend...
Ook een van de reden dat je eigenlijk nooit moet remmen op de snelweg, ook (of juist) niet bij bumperklevers...quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heeft een mooi artikeltje over in de Quest gestaan een tijdje geleden... iets met een naar achter verplaatsende file die niet plots verdwijnt als de versperring al weg is.
Ik heb een paar maanden op anderhalf uur rijden van thuis gewerkt. Elke dag dezelfde rit heen en terug. Het is me vaker gebeurd dat ik bij instappen op mijn werk hoorde dat er een ongeluk gebeurd was in tegenover gestelde richting. Kwam ik daar aan en was het ongeval al vrij gemaakt en het verkeer reed alweer lang en breed. Heel verrassend om te zien dat 5-6km verderop toch nog een dikke file stond.quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heeft een mooi artikeltje over in de Quest gestaan een tijdje geleden... iets met een naar achter verplaatsende file die niet plots verdwijnt als de versperring al weg is.
Ik las het hier:quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:24 schreef Nattekat het volgende:
Heeft een mooi artikeltje over in de Quest gestaan een tijdje geleden... iets met een naar achter verplaatsende file die niet plots verdwijnt als de versperring al weg is.
Op hun pikkie getrapt omdat jij laat merken dat je last van ze hebt.quote:Op vrijdag 4 september 2015 17:51 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat bezielt mensen om een braketest te gaan doen? Al helemaal met dit weer.
waarom remmen als hij bij je achterportier zit. Kun je beter gas bij geven toch.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:10 schreef Sarasi het volgende:
Vandaag voor m'n neus. Audi achter een vrachtwagen, Mercedes gaf op de linkerbaan ruimte om op te schuiven, maar blijkbaar zat meneer Audi uit z'n neus te vreten. Dus Mercedes sluit aan en begint met inhalen. Die zit er strak naast als opeens het knipperlicht aangaat en Audi naar links begint te bewegen. Mercedes rijdt in de eerste instantie door, maar als Audi wel heel dicht met z'n neus bij het achterportier komt (heel langzaam wel, bewust wegdrukken) gaat Mercedes toch maar vol op de rem.
Maar wat een achterlijk chimpansee gedrag weer eigenlijk.
Treintje, was geen ruimte voor.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:31 schreef Platina het volgende:
[..]
waarom remmen als hij bij je achterportier zit. Kun je beter gas bij geven toch.
Ik vraag me ook weleens af hoe het daarmee zit. Als ik aan kom rijden, en ik zie een auto staan, dan was die dus eerder en mag hij van mij voor. Maar het is me ook weleens gebeurd dat na die eerste auto er nog een 2e achteraan kwam, en dan een 3e, 4e, 5e, 6e etc. Ik heb hem er toen eens tussengezet omdat ik er anders nooit meer door had gekomen (ok, ik overdrijf, maar ik vond dat ik er genoeg had doorgelaten, die eerste stond te wachten, de rest reed er steeds snel achteraan). Toen stond ik halverwege de versmalling neus aan neus met nummertje zoveel tegenover een heftig zwaaiende druktemaker die niet van plan leek achteruit te gaan. Even uitgestapt om te vragen wat er aan de hand was. Toen vroeg de man of ik hem niet aan had zien komen rijden. Mijn reactie was dat ik dat best gezien had, maar of hij mij niet had zien staan wachten? Jawel, maar hij kwam aanrijden. Waarop ik vroeg of hij ook niet vond dat ik zo langzamerhand ook niet een keertje aan de beurt was om erdoor te mogen? Daarop niet echt meer een antwoord gehad. Maar hij ging toen alsnog maar achteruit. Was mijn actie dan zo vreemd? Ook als ik midden in zo'n treintje zit stop ik vaak toch omdat ik dat wel zo eerlijk en netjes vind.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:45 schreef BlackLining het volgende:
Van die figuren, die zich bij wegversmallingen consequent er doorheen persen als het duidelijk de beurt aan de tegenligger is. En dan ook nog heel schijnheilig gaan bedanken, alsof de ander alleen uit pure goedheid vol in het anker gegaan is
Zou dan alsnog gewoon doorrijden. Alsof zo'n mongool je echt gaat aanrijdenquote:
Het is ook wel naief om te denken dat iemand achter een vrachtwagen blijft rijden. Zeker als je met een hogere snelheid rijdt, moet je daar goed rekenin mee houden.quote:Op vrijdag 4 september 2015 17:51 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik was vandaag met m'n moeder een proefrit aan het maken in een Suzuki Alto.
We zaten op de snelweg en waren aan het uitproberen hoe snel de auto nou eigenlijk kan. We zaten rond de 140 toen voor ons, zonder te kijken, een Mercedes naar links kwam die rond de 120 reed.
Daar moest ik voor op de rem, en redelijk hard omdat het leek alsof de Mercedes achter een vrachtwagen bleef hangen en niet van plan was om in te halen. Daarop gaf ik groot licht, en als reactie stampte de Mercedes-bestuurder vol op de rem (blijkbaar kon 'ie de spiegel toen wel vinden). De wielen van onze auto blokkeerden en ik kon het echt maar net beremmen, of we hadden in zijn kofferbak gezeten.
Wat bezielt mensen om een braketest te gaan doen? Al helemaal met dit weer.
Braketesten is echt zo laag. Als je het ergens niet mee eens bent, prima. Knipper ff met je lichtjes, druk je toeter in, steek je middelvinger op, spray ff met je ruitensproeier (behalve bij motorrijders) maar houd het daarbij. Ga niet moedwillig een ongeluk veroorzaken omdat je het niet met iemand eens bent.
In het verkeer?quote:Op vrijdag 4 september 2015 21:05 schreef twiFight het volgende:
Is het naief om te denken dat iemand zich aan de wet houdt?
Ja. Ik ga ervanuit dat mijn medeweggebruikers hun rijbewijs bij een kilo suiker in de supermarkt hebben gekregen. Is soms een vrij redelijke aanname.quote:Op vrijdag 4 september 2015 21:05 schreef twiFight het volgende:
Is het naief om te denken dat iemand zich aan de wet houdt?
Zelfs de vraag is naief. Als men dat zou doen ging de Neerlandsche staat per direct failliet.quote:Op vrijdag 4 september 2015 21:05 schreef twiFight het volgende:
Is het naief om te denken dat iemand zich aan de wet houdt?
quote:Op vrijdag 4 september 2015 21:28 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja. Ik ga ervanuit dat mijn medeweggebruikers hun rijbewijs bij een kilo suiker in de supermarkt hebben gekregen. Is soms een vrij redelijke aanname.
Sorry dat ik het zeg, maar het probleem zit tussen bestuurdersstoel van die Alto en het gaspedaal ervan...quote:Op vrijdag 4 september 2015 17:51 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik was vandaag met m'n moeder een proefrit aan het maken in een Suzuki Alto.
We zaten op de snelweg en waren aan het uitproberen hoe snel de auto nou eigenlijk kan. We zaten rond de 140 toen voor ons, zonder te kijken, een Mercedes naar links kwam die rond de 120 reed.
Daar moest ik voor op de rem, en redelijk hard omdat het leek alsof de Mercedes achter een vrachtwagen bleef hangen en niet van plan was om in te halen. Daarop gaf ik groot licht, en als reactie stampte de Mercedes-bestuurder vol op de rem (blijkbaar kon 'ie de spiegel toen wel vinden). De wielen van onze auto blokkeerden en ik kon het echt maar net beremmen, of we hadden in zijn kofferbak gezeten.
Wat bezielt mensen om een braketest te gaan doen? Al helemaal met dit weer.
Braketesten is echt zo laag. Als je het ergens niet mee eens bent, prima. Knipper ff met je lichtjes, druk je toeter in, steek je middelvinger op, spray ff met je ruitensproeier (behalve bij motorrijders) maar houd het daarbij. Ga niet moedwillig een ongeluk veroorzaken omdat je het niet met iemand eens bent.
Ik ga er wel van uit dat mensen hun dode hoek NOOIT bekijken.quote:Op vrijdag 4 september 2015 22:30 schreef twiFight het volgende:
Ik snap de reacties wel hoor, maar ze zijn niet genuanceerd. Ga je er op elk moment van uit dat iemand achteruit rijdt op de snelweg? Ga je er op elk moment vanuit dat die jou van de weg af rijdt? Ga je er elk moment van uit dat iemand met zijn knipperlicht naar rechts aan naar links gaat? Nee, dat ga je niet. Hetzelfde als iemand die op een rijstrook rijdt en die, wanneer jij er aan komt, naar links gaat. Daar is niks naiefs aan.
Uiteraard ben je in het verkeer altijd voorbereid dat onverwachte dingen kunnen gebeuren en dat je dan moet handelen. Maar naief? Complete misklassificatie.
Omdat?quote:Op vrijdag 4 september 2015 22:51 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar het probleem zit tussen bestuurdersstoel van die Alto en het gaspedaal ervan...
Je in een koekblik geen grote bek moet hebben qua lichtsignalen.quote:
Wat een onzin. Het maakt mij echt niet uit of ik met een koekblik of een dikke bak rijdt, als iemand me afsnijdt krijgt ie gewoon groot licht of een toeter. Zelfde geldt voor mensen die onnodig links hangen, gaat gewoon grootlicht knippertje in en anders rechts ervoorbij als daarvoor wel ruimte is, of ik nou in een 106 rijd met 60 pk of een E klasse met 400 pk.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Je in een koekblik geen grote bek moet hebben qua lichtsignalen.
En omdat je moet beseffen dat iedereen denkt dat je 90 rijdt.
Zulk aggressie-opwekkend gedrag maak ik mij sowieso niet schuldig aan. Die anderen leren het toch niet, want die hebben hun rijbewijs gekregen bij het eerder genoemde pak suiker in de supermarkt.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het maakt mij echt niet uit of ik met een koekblik of een dikke bak rijdt, als iemand me afsnijdt krijgt ie gewoon groot licht of een toeter. Zelfde geldt voor mensen die onnodig links hangen, gaat gewoon grootlicht knippertje in en anders rechts ervoorbij als daarvoor wel ruimte is, of ik nou in een 106 rijd met 60 pk of een E klasse met 400 pk.
Ligt er een beetje aan. Als ik met 150-160 diep in de nacht over een donkere, bijna lege snelweg hobbel en flink verderop hangt er eentje links onnodig links, werkt zo'n seintje grootlicht van een paar 100 meter afstand vaak wel. Niks agressie opwekkends bij, je mag op die manier gewoon kenbaar maken dat je gaat inhalen. Dat sommige dat voelen als op hun pikkie getrapt is hun probleem.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:50 schreef Buurpoes het volgende:
Zulk aggressie-opwekkend gedrag maak ik mij sowieso niet schuldig aan. Die anderen leren het toch niet, want die hebben hun rijbewijs gekregen bij het eerder genoemde pak suiker in de supermarkt.
Ze zich klemrijdt en dan iemand die zich wel aan de regels houdt en gewoon inhaalt (en wie daarbij snelheid van Alto onderschat, want rekent op 120-125 max) de schuld geeft.quote:
Ik heb ooit met een koekblik iemand zoals jij kilometers achter me gehouden, en allemaal netjes binnen de regels door goed door te rijden als er rechts een gat kwam om terug te zakken doch in te blijven halen wanneer rechts vol zat.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het maakt mij echt niet uit of ik met een koekblik of een dikke bak rijdt, als iemand me afsnijdt krijgt ie gewoon groot licht of een toeter. Zelfde geldt voor mensen die onnodig links hangen, gaat gewoon grootlicht knippertje in en anders rechts ervoorbij als daarvoor wel ruimte is, of ik nou in een 106 rijd met 60 pk of een E klasse met 400 pk.
EDIT: Enige is dat je soms je meerdere moet erkennen met een koekblik. Bij 160-170 kan het gewoon ophouden, terwijl een doorsnee BMW o.i.d. doorgaat tot over de 200.
Fucking geloofwaardige uitzondering waar iedereen gewoon rechts in zou halen omdat dat waarschijnlijk nog veiliger is ook.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan. Als ik met 150-160 diep in de nacht over een donkere, bijna lege snelweg hobbel en flink verderop hangt er eentje links onnodig links, werkt zo'n seintje grootlicht van een paar 100 meter afstand vaak wel. Niks agressie opwekkends bij, je mag op die manier gewoon kenbaar maken dat je gaat inhalen. Dat sommige dat voelen als op hun pikkie getrapt is hun probleem.
140 op de teller van een Alto zal zo'n 130-135 in het echt zijn. FYI: Dat mag je al een aantal jaar op de Nederlandse snelwegen tenzij anders aangegeven. Verder is de enige die zich klem rijdt die Mercedes bestuurder die, bij gebrek aan inschattingsvermogen dat maar een ander zijn probleem maakt. Was die eerder naar links gegaan. En er blijkt wel meer mis met die bestuurder (o.a. zelfreflectie), anders doe je geen braketest.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:59 schreef Skull-splitter het volgende:
Ze zich klemrijdt en dan iemand die zich wel aan de regels houdt en gewoon inhaalt (en wie daarbij snelheid van Alto onderschat, want rekent op 120-125 max) de schuld geeft.
Braketest, lieve hemel, dat zou ik ook piepen als ik een inschattingsfout maak door het overige verkeer niet in de gaten te houden en enkel denken "ik zie een gat, daar kan ik doorheen".quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
140 op de teller van een Alto zal zo'n 130-135 in het echt zijn. FYI: Dat mag je al een aantal jaar op de Nederlandse snelwegen tenzij anders aangegeven. Verder is de enige die zich klem rijdt die Mercedes bestuurder die, bij gebrek aan inschattingsvermogen dat maar een ander zijn probleem maakt. Was die eerder naar links gegaan. En er blijkt wel meer mis met die bestuurder (o.a. zelfreflectie), anders doe je geen braketest.
Het idee van richting aangeven is dan ook wel dat je het doet vóór je van baan verandert. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het bij mij ook wel eens op die manier gaat hoor.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:30 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat doet mijn vent ook![]()
Laatst wel wat van gezegd, dat helpt wel iets.
Ik verbaas me er ook altijd over, mensen die ongeacht de weersomstandigheden gewoon per se die vmax+ willen rijden. En dan klagen dat "iedereen zo langzaam rijdt, gewoon een beetje door rijuuuuuuh!1!!!"quote:Op zaterdag 5 september 2015 03:22 schreef leolinedance het volgende:
Mensen die in de avond met >160 km/u over de linker baan van de A2 knallen terwijl het met bakken uit de lucht komt. En dan in het bijzonder op niet-zoab asfalt. Idioten
Ik vind het eerder opvallend hoeveel mensen maar gewoon blind gaan remmen zodra er twee druppels vallen. En daarna maar gewoon links blijven rijden, met 80quote:Op zaterdag 5 september 2015 03:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik verbaas me er ook altijd over, mensen die ongeacht de weersomstandigheden gewoon per se die vmax+ willen rijden. En dan klagen dat "iedereen zo langzaam rijdt, gewoon een beetje door rijuuuuuuh!1!!!"
Ergens tussen 65 en 130 is ook mogelijk lijkt me. Maar absolute gekken zul je altijd houden...quote:Op zaterdag 5 september 2015 03:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik verbaas me er ook altijd over, mensen die ongeacht de weersomstandigheden gewoon per se die vmax+ willen rijden. En dan klagen dat "iedereen zo langzaam rijdt, gewoon een beetje door rijuuuuuuh!1!!!"
Ja, maar er is nogal een verschil tussen op tijd naar links gaan, zodat achteropkomend verkeer alleen het gas even los moet laten, of hem er tussen gooien wanneer dat eigenlijk niet meer kan, en achteropkomend verkeer daardoor vol in de remmen moet. Eerste is niks mis mee, tweede wel en dat was wat hier gebeurde als ik het zo lees.quote:Op zaterdag 5 september 2015 03:08 schreef Fer het volgende:
Overigens was ik als Mercedesrijder gewoon iets vroeger naar links gegaan, houd ik mij ook aan de wet en had Adora ook moeten inhouden. 120-140 is een normale snelheid en beide flink sneller dan de 89 van truck, dus kun je er gewoon van uitgaan dat die ander er ook langs wil.
En je hebt ook nog de variant dat je hebt zitten suffen en dat je opzij gaat met een auto in je dode hoek die je domweg niet hebt gezien.quote:Op zaterdag 5 september 2015 10:23 schreef deezler het volgende:
[..]
Ja, maar er is nogal een verschil tussen op tijd naar links gaan, zodat achteropkomend verkeer alleen het gas even los moet laten, of hem er tussen gooien wanneer dat eigenlijk niet meer kan, en achteropkomend verkeer daardoor vol in de remmen moet. Eerste is niks mis mee, tweede wel en dat was wat hier gebeurde als ik het zo lees.
Daarom moet je ook regelmatig spiegelen ook al is er geen bedoeling om in te halen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 10:40 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En je hebt ook nog de variant dat je hebt zitten suffen en dat je opzij gaat met een auto in je dode hoek die je domweg niet hebt gezien.
Ik wist dat er zo'n reactie ging komen. Maar nee, wat jij zegt gebeurt dus zelden. En al zeker niet zo dramatisch als jij het schetst. Ik rijd nogal veel dus heb een aardig beeld erbij. De mensen die rustig willen rijden, rijden nagenoeg altijd uiterst rechts (uitgezonderd Belgen).quote:Op zaterdag 5 september 2015 04:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik vind het eerder opvallend hoeveel mensen maar gewoon blind gaan remmen zodra er twee druppels vallen. En daarna maar gewoon links blijven rijden, met 80
Prima dat je dat vindt, maar in mijn ervaring gebeurt dat helemaal niet zelden en zeker niet minder vaak dan wat jij noemde. Natuurlijk overdreef ik wat, maar ik zie echt wel een hoop paniekreacties op de snelweg ten gevolge van wat regen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik wist dat er zo'n reactie ging komen. Maar nee, wat jij zegt gebeurt dus zelden. En al zeker niet zo dramatisch als jij het schetst. Ik rijd nogal veel dus heb een aardig beeld erbij. De mensen die rustig willen rijden, rijden nagenoeg altijd uiterst rechts (uitgezonderd Belgen).
Stomme vrachtwagens ookquote:Op zaterdag 5 september 2015 11:36 schreef leolinedance het volgende:
- meer dan 20 km/u onder maximale snelheid rijden op snelwegen onder normale weersomstandigheden.
quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Stomme vrachtwagens ook
Wat heb je er nou voor last van als iemand bijvoorbeeld op een vierbaansweg op de rechterstrook 100 rijdt waar je 120 mag?quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je snapt dat je een vrachtwagen niet echt over het hoofd kan zien, en een Suzuki Alto wel? Helemaal gênant (en gevaarlijk) wordt het wanneer de vrachtwagen een personenauto die zo langzaam rijdt in gaat halen. Ja, het gebeurt
Ik heb het niet over een 4-baans snelweg, eerder 2 of hooguit 3 baans. Maar vooruit, >30km dan. 100 km/u is nog wel acceptabel.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat heb je er nou voor last van als iemand bijvoorbeeld op een vierbaansweg op de rechterstrook 100 rijdt waar je 120 mag?
Ik zie nooit Alto's over het hoofd. Het wordt hooguit vervelend als ze wat raars doen, zoals tussen vrachtwagens rijden en dan zonder te kijken opeens naar links. Maar in het algemeen?
Ik ook niet. Als je kleine auto's over het hoofd gaat zien moet je je toch gaan afvragen of je wel rijwaardig bent. Motoren zijn nóg kleiner, je zal 'm maar over 't hoofd zien met 130km p/u. Brrr...quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik zie nooit Alto's over het hoofd. Het wordt hooguit vervelend als ze wat raars doen, zoals tussen vrachtwagens rijden en dan zonder te kijken opeens naar links. Maar in het algemeen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |