Hehequote:
Snelheid van beide wagens en van ons leek vrij constant. Het zou kunnen natuurlijk maar om dan iemand van de weg af te gaan drukkenquote:Op woensdag 2 september 2015 20:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik denk dat die linkse vmax op de cc reed en de rechter tijdens de inhaalpoging gas ging bijgeven. Maak het ongeveer dagelijks mee.
Ze zaten beiden net iets onder de vmax.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:45 schreef Fer het volgende:
Vmax is vmax, als die rechter loopt te kutten blijf ik er ook naast rijden.
Nee, niet dezelfde.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:38 schreef Fer het volgende:
[..]
lol, wellicht zag ik dezelfde, was het een bellende moslima, met die kinderen los achterin? in een oude Clio, gek in de tunnel haalde ze zeker wel 120.
Oh, ik geef dan gas.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:45 schreef Fer het volgende:
Vmax is vmax, als die rechter loopt te kutten blijf ik er ook naast rijden.
Een sorry gebaar gaat samen met een sorry-gezicht. En dat is niet zo'n uitgestreken wiedoetmewat-blik...quote:Op donderdag 3 september 2015 07:16 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik doe zelf vaak een handje om hoog als sorry bij een onhandige actie. Misschien doen ze zoiets?
Als ik er dan voorbij ben ga ik naar rechts, dat die ander dan weer bijgeeft op dat moment.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ze zaten beiden net iets onder de vmax.
Overigens neem ik aan dat jij niet als een debiel de ander 2x de vluchtstrook op drukt.
Er was alleen geen sprake van 'er voorbij zijn'. Het was er pal naast rijden en dan gewoon bewust naar rechts sturen zodat de rechter bestuurder zijn heil op de vluchtstrook moest zoeken. Ik mag toch hopen dat je dat soort levensgevaarlijke capriolen zelf niet doetquote:Op donderdag 3 september 2015 17:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Als ik er dan voorbij ben ga ik naar rechts, dat die ander dan weer bijgeeft op dat moment.
Dat doet mijn vent ookquote:Op donderdag 3 september 2015 19:45 schreef padlarf het volgende:
Touringcar die pas halverwege het opschuiven naar links zijn richting aanwijzer aan zet. Ja nou hoeft het niet meer vriend...
Ben niet bekend met elecktrisch rijden. Maar kan je niet iets van een verlengkabel kopenquote:Op donderdag 3 september 2015 12:26 schreef Gftw het volgende:
Vandaag al weer de derde keer in twee weken dat ik mijn auto op wil laden en de laadplekken bij de laadpaal bezet zijn door niet op te laden auto's...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2015 21:03:22 ]
quote:Op donderdag 3 september 2015 21:03 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ben niet bekend met elecktrisch rijden. Maar kan je niet iets van een verlengkabel kopenAls het zo vaak voorkomt scheelt dat veel irritatie.
En die plug je zo maar ergens inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
Je steekt toch nu een bepaalde kabel in je auto?quote:
Mensen die al in de tunnel zijn en dan pas hun lichten aanzetten. Sjesus. Alsof je remlichten zietquote:Op donderdag 3 september 2015 19:45 schreef padlarf het volgende:
Touringcar die pas halverwege het opschuiven naar links zijn richting aanwijzer aan zet. Ja nou hoeft het niet meer vriend...
Ik zie nergens stekkers in de muurquote:Op donderdag 3 september 2015 21:05 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Je steekt toch nu een bepaalde kabel in je auto?kan daar geen speciaal verlengkabeltje tussen
Heb nog nooit zo'n kabel vast gehad dus ik zal wel een heel dom idee hebben
Nee maar, je hebt toch een aansluiting vanuit die paal die in je auto gaat.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik zie nergens stekkers in de muur
Een kabel van 100 km is wel een oplossing
Ik weet het ook niet precies hoor. Maar er zijn speciale palen voorquote:Op donderdag 3 september 2015 21:09 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Nee maar, je hebt toch een aansluiting vanuit die paal die in je auto gaat.hang aan het eind van de kabel uit de paal nog een kabel?
Ach, laat maar
Dat gaat automatisch, hebben ze niet eens door. Best irritant eigenlijk.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Mensen die al in de tunnel zijn en dan pas hun lichten aanzetten. Sjesus. Alsof je remlichten ziet
Oh dat wist ik niet.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:12 schreef KosterT het volgende:
[..]
Dat gaat automatisch, hebben ze niet eens door. Best irritant eigenlijk.
Nederland wordt steeds slimmer, behalve bij het autorijden. Automatisch parkeren, automatisch licht, automatisch stop & go in de file...
Helaas niet voorbehouden aan touringkarren...quote:Op donderdag 3 september 2015 19:45 schreef padlarf het volgende:
Touringcar die pas halverwege het opschuiven naar links zijn richting aanwijzer aan zet. Ja nou hoeft het niet meer vriend...
Die automatische functie heb ik gelijk uitgeschakeld in mijn auto. Irritant en nergens voor nodig, ik rij sowieso altijd met dimlicht aan.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:12 schreef KosterT het volgende:
[..]
Dat gaat automatisch, hebben ze niet eens door. Best irritant eigenlijk.
Nederland wordt steeds slimmer, behalve bij het autorijden. Automatisch parkeren, automatisch licht, automatisch stop & go in de file...
Ik heb het wel door en weet dat ze automatisch op dimlicht gaan. Waarom is dat irritant voor een ander?quote:Op donderdag 3 september 2015 23:12 schreef KosterT het volgende:
[..]
Dat gaat automatisch, hebben ze niet eens door. Best irritant eigenlijk.
Mensen die nooit van een filegolf gehoord hebben, Arghhh!quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:44 schreef Doublepain het volgende:
Dat je 30 min in de file staat, ben je bijna bij het eind en dan ben je benieuwd waarom je ZO LANG stilstaat, rij je ineens weer 100..
Sluit de gootsteen en open de kraan. Als hij bijna vol is, trek je de stop eruit. Moet je kijken wanneer die pas weer leeg is.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:44 schreef Doublepain het volgende:
Dat je 30 min in de file staat, ben je bijna bij het eind en dan ben je benieuwd waarom je ZO LANG stilstaat, rij je ineens weer 100..
Ongelofelijk, elke keer weer!
Heeft een mooi artikeltje over in de Quest gestaan een tijdje geleden... iets met een naar achter verplaatsende file die niet plots verdwijnt als de versperring al weg is.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:44 schreef Doublepain het volgende:
Dat je 30 min in de file staat, ben je bijna bij het eind en dan ben je benieuwd waarom je ZO LANG stilstaat, rij je ineens weer 100..
Ongelofelijk, elke keer weer!
Laatst een touringcar die hem tot drie keer toe gewoon naar links gooide met 80, verkeer erachter dat met 120+ aankwam in de ijzers dwong en dan "dank je" knipperde met zijn richtingaanwijzers. Ik neem aan dat het sarcastisch bedoeld was...quote:Op donderdag 3 september 2015 19:45 schreef padlarf het volgende:
Touringcar die pas halverwege het opschuiven naar links zijn richting aanwijzer aan zet. Ja nou hoeft het niet meer vriend...
Ook een van de reden dat je eigenlijk nooit moet remmen op de snelweg, ook (of juist) niet bij bumperklevers...quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heeft een mooi artikeltje over in de Quest gestaan een tijdje geleden... iets met een naar achter verplaatsende file die niet plots verdwijnt als de versperring al weg is.
Ik heb een paar maanden op anderhalf uur rijden van thuis gewerkt. Elke dag dezelfde rit heen en terug. Het is me vaker gebeurd dat ik bij instappen op mijn werk hoorde dat er een ongeluk gebeurd was in tegenover gestelde richting. Kwam ik daar aan en was het ongeval al vrij gemaakt en het verkeer reed alweer lang en breed. Heel verrassend om te zien dat 5-6km verderop toch nog een dikke file stond.quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heeft een mooi artikeltje over in de Quest gestaan een tijdje geleden... iets met een naar achter verplaatsende file die niet plots verdwijnt als de versperring al weg is.
Ik las het hier:quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:24 schreef Nattekat het volgende:
Heeft een mooi artikeltje over in de Quest gestaan een tijdje geleden... iets met een naar achter verplaatsende file die niet plots verdwijnt als de versperring al weg is.
Op hun pikkie getrapt omdat jij laat merken dat je last van ze hebt.quote:Op vrijdag 4 september 2015 17:51 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat bezielt mensen om een braketest te gaan doen? Al helemaal met dit weer.
waarom remmen als hij bij je achterportier zit. Kun je beter gas bij geven toch.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:10 schreef Sarasi het volgende:
Vandaag voor m'n neus. Audi achter een vrachtwagen, Mercedes gaf op de linkerbaan ruimte om op te schuiven, maar blijkbaar zat meneer Audi uit z'n neus te vreten. Dus Mercedes sluit aan en begint met inhalen. Die zit er strak naast als opeens het knipperlicht aangaat en Audi naar links begint te bewegen. Mercedes rijdt in de eerste instantie door, maar als Audi wel heel dicht met z'n neus bij het achterportier komt (heel langzaam wel, bewust wegdrukken) gaat Mercedes toch maar vol op de rem.
Maar wat een achterlijk chimpansee gedrag weer eigenlijk.
Treintje, was geen ruimte voor.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:31 schreef Platina het volgende:
[..]
waarom remmen als hij bij je achterportier zit. Kun je beter gas bij geven toch.
Ik vraag me ook weleens af hoe het daarmee zit. Als ik aan kom rijden, en ik zie een auto staan, dan was die dus eerder en mag hij van mij voor. Maar het is me ook weleens gebeurd dat na die eerste auto er nog een 2e achteraan kwam, en dan een 3e, 4e, 5e, 6e etc. Ik heb hem er toen eens tussengezet omdat ik er anders nooit meer door had gekomen (ok, ik overdrijf, maar ik vond dat ik er genoeg had doorgelaten, die eerste stond te wachten, de rest reed er steeds snel achteraan). Toen stond ik halverwege de versmalling neus aan neus met nummertje zoveel tegenover een heftig zwaaiende druktemaker die niet van plan leek achteruit te gaan. Even uitgestapt om te vragen wat er aan de hand was. Toen vroeg de man of ik hem niet aan had zien komen rijden. Mijn reactie was dat ik dat best gezien had, maar of hij mij niet had zien staan wachten? Jawel, maar hij kwam aanrijden. Waarop ik vroeg of hij ook niet vond dat ik zo langzamerhand ook niet een keertje aan de beurt was om erdoor te mogen? Daarop niet echt meer een antwoord gehad. Maar hij ging toen alsnog maar achteruit. Was mijn actie dan zo vreemd? Ook als ik midden in zo'n treintje zit stop ik vaak toch omdat ik dat wel zo eerlijk en netjes vind.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:45 schreef BlackLining het volgende:
Van die figuren, die zich bij wegversmallingen consequent er doorheen persen als het duidelijk de beurt aan de tegenligger is. En dan ook nog heel schijnheilig gaan bedanken, alsof de ander alleen uit pure goedheid vol in het anker gegaan is
Zou dan alsnog gewoon doorrijden. Alsof zo'n mongool je echt gaat aanrijdenquote:
Het is ook wel naief om te denken dat iemand achter een vrachtwagen blijft rijden. Zeker als je met een hogere snelheid rijdt, moet je daar goed rekenin mee houden.quote:Op vrijdag 4 september 2015 17:51 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik was vandaag met m'n moeder een proefrit aan het maken in een Suzuki Alto.
We zaten op de snelweg en waren aan het uitproberen hoe snel de auto nou eigenlijk kan. We zaten rond de 140 toen voor ons, zonder te kijken, een Mercedes naar links kwam die rond de 120 reed.
Daar moest ik voor op de rem, en redelijk hard omdat het leek alsof de Mercedes achter een vrachtwagen bleef hangen en niet van plan was om in te halen. Daarop gaf ik groot licht, en als reactie stampte de Mercedes-bestuurder vol op de rem (blijkbaar kon 'ie de spiegel toen wel vinden). De wielen van onze auto blokkeerden en ik kon het echt maar net beremmen, of we hadden in zijn kofferbak gezeten.
Wat bezielt mensen om een braketest te gaan doen? Al helemaal met dit weer.
Braketesten is echt zo laag. Als je het ergens niet mee eens bent, prima. Knipper ff met je lichtjes, druk je toeter in, steek je middelvinger op, spray ff met je ruitensproeier (behalve bij motorrijders) maar houd het daarbij. Ga niet moedwillig een ongeluk veroorzaken omdat je het niet met iemand eens bent.
In het verkeer?quote:Op vrijdag 4 september 2015 21:05 schreef twiFight het volgende:
Is het naief om te denken dat iemand zich aan de wet houdt?
Ja. Ik ga ervanuit dat mijn medeweggebruikers hun rijbewijs bij een kilo suiker in de supermarkt hebben gekregen. Is soms een vrij redelijke aanname.quote:Op vrijdag 4 september 2015 21:05 schreef twiFight het volgende:
Is het naief om te denken dat iemand zich aan de wet houdt?
Zelfs de vraag is naief. Als men dat zou doen ging de Neerlandsche staat per direct failliet.quote:Op vrijdag 4 september 2015 21:05 schreef twiFight het volgende:
Is het naief om te denken dat iemand zich aan de wet houdt?
quote:Op vrijdag 4 september 2015 21:28 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja. Ik ga ervanuit dat mijn medeweggebruikers hun rijbewijs bij een kilo suiker in de supermarkt hebben gekregen. Is soms een vrij redelijke aanname.
Sorry dat ik het zeg, maar het probleem zit tussen bestuurdersstoel van die Alto en het gaspedaal ervan...quote:Op vrijdag 4 september 2015 17:51 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik was vandaag met m'n moeder een proefrit aan het maken in een Suzuki Alto.
We zaten op de snelweg en waren aan het uitproberen hoe snel de auto nou eigenlijk kan. We zaten rond de 140 toen voor ons, zonder te kijken, een Mercedes naar links kwam die rond de 120 reed.
Daar moest ik voor op de rem, en redelijk hard omdat het leek alsof de Mercedes achter een vrachtwagen bleef hangen en niet van plan was om in te halen. Daarop gaf ik groot licht, en als reactie stampte de Mercedes-bestuurder vol op de rem (blijkbaar kon 'ie de spiegel toen wel vinden). De wielen van onze auto blokkeerden en ik kon het echt maar net beremmen, of we hadden in zijn kofferbak gezeten.
Wat bezielt mensen om een braketest te gaan doen? Al helemaal met dit weer.
Braketesten is echt zo laag. Als je het ergens niet mee eens bent, prima. Knipper ff met je lichtjes, druk je toeter in, steek je middelvinger op, spray ff met je ruitensproeier (behalve bij motorrijders) maar houd het daarbij. Ga niet moedwillig een ongeluk veroorzaken omdat je het niet met iemand eens bent.
Ik ga er wel van uit dat mensen hun dode hoek NOOIT bekijken.quote:Op vrijdag 4 september 2015 22:30 schreef twiFight het volgende:
Ik snap de reacties wel hoor, maar ze zijn niet genuanceerd. Ga je er op elk moment van uit dat iemand achteruit rijdt op de snelweg? Ga je er op elk moment vanuit dat die jou van de weg af rijdt? Ga je er elk moment van uit dat iemand met zijn knipperlicht naar rechts aan naar links gaat? Nee, dat ga je niet. Hetzelfde als iemand die op een rijstrook rijdt en die, wanneer jij er aan komt, naar links gaat. Daar is niks naiefs aan.
Uiteraard ben je in het verkeer altijd voorbereid dat onverwachte dingen kunnen gebeuren en dat je dan moet handelen. Maar naief? Complete misklassificatie.
Omdat?quote:Op vrijdag 4 september 2015 22:51 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar het probleem zit tussen bestuurdersstoel van die Alto en het gaspedaal ervan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |