abonnement Unibet Coolblue
pi_155781013
Hoi,
Volgens mij loopt dit subforum niet echt storm maar wie weet.

Zijn hier mensen met een open relatie? Mijn vriend en ik hebben dit al sinds het begin maar ken geen mensen die het ook hebben. Lijkt me wel leuk om ervaringen uit te wisselen en om te kijken hoe dat bij andere mensen gaat.
Wat zijn de afspraken, waarom hebben jullie het, hoeveel vertellen jullie elkaar?

Vriend en ik dus vanaf het begin. Ik kwam net uit een half seksloze relatie van vier jaar en was wel klaar om even te feesten. Kwam vriend tegen en hij is nooit meer weggegaan maar heb gezegd dat ik in eerste instantie niet monogaam wilde daten. Hij had iets van prima, we kijken wel hoe het loopt. Nog steeds dus, tweeënhalf jaar later en inmiddels wonen we samen.

Gaat goed! Paar weken terug had hij een meisje uitgenodigd en dat was erg gezellig. Woendag hadden we een leuke man op bezoek die nog wel eens komt die wie weet. :P

Heb een paar alleen dates gehad maar online daten is m'n ding niet dus zie wel hoe het gaat. Vriend had daar wat meer mazzel mee.

Snap dat er een hoop mensen zijn die dit niet begrijpen. Het ligt niet aan de seks met m'n vriend, die is fantastisch. Gaat om de spanning en de vrijheid dat het kan en mag en alles bespreekbaar is.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_155781426
Waar is deel 1 precies??
pi_155781529
SEX / Open relaties

Hier een link naar deel 1. Zit mobiel dus pak het later aan.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_155787960
Open relatie is een no-go
  donderdag 3 september 2015 @ 16:55:10 #5
357651 Anthony9219
I am the Pope of Dope
pi_155789282
quote:
14s.gif Op donderdag 3 september 2015 16:04 schreef SpaanseVlieg het volgende:
Open relatie is een no-go
FR1908
pi_155807016
Leuk. Maar het ging vooral im ervaringen, geen oordelen.
pi_155807824
Eerst een open relatie als derde ervaren, onlangs eentje persoonlijk ervaren. Wat mij betreft hetzelfde als elke andere relatie, maar dan anders.
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:12:04 #8
446713 Robin0342
Ik haat het als mensen hun zin
pi_155809113
Ik kan dit echt niet begrijpen.

De gedachten dat je partner met andere date en sekst zou ik verschikkelijk vinden.
Dan heb je toch niet echt een relatie met elkaar meer.
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:46:49 #9
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_155809629
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:12 schreef Robin0342 het volgende:
Ik kan dit echt niet begrijpen.

De gedachten dat je partner met andere date en sekst zou ik verschikkelijk vinden.
Dan heb je toch niet echt een relatie met elkaar meer.
Of een relatie die misschien wel veel dieper gaat.
pi_155809637
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:12 schreef Robin0342 het volgende:
Ik kan dit echt niet begrijpen.

De gedachten dat je partner met andere date en sekst zou ik verschikkelijk vinden.
Dan heb je toch niet echt een relatie met elkaar meer.
Waarom zou je dan geen relatie met elkaar hebben?

Bij ons is onze relatie en seks leven er op vooruit gegaan.
pi_155823258
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:12 schreef Robin0342 het volgende:
Ik kan dit echt niet begrijpen.

De gedachten dat je partner met andere date en sekst zou ik verschikkelijk vinden.
Dan heb je toch niet echt een relatie met elkaar meer.
Of wel, maar anders dan je gewend bent. Live and let live
pi_155828238
Het begint allemaal met eerlijkheid naar elkaar, open en ongeremd met elkaar praten, elkaar echt vertrouwen, echt voor elkaar kiezen, van elkaar houden, in jezelf en je partner geloven (zelfvertrouwen dus)...

Open relatie heeft veel minder met seks te maken dan de meeste mensen denken.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:38:17 #13
432997 Ven1972
Man met humor
pi_155830884
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:14 schreef koen778899 het volgende:
Het begint allemaal met eerlijkheid naar elkaar, open en ongeremd met elkaar praten, elkaar echt vertrouwen, echt voor elkaar kiezen, van elkaar houden, in jezelf en je partner geloven (zelfvertrouwen dus)...

Open relatie heeft veel minder met seks te maken dan de meeste mensen denken.
Zo bekijk ik het ook ja, als heel goede vrienden met elkaar zijn, samen op vakantie gaan is altijd leuk! En natuurlijk verrijk je hiermee het leven van jullie allebei, bedenk je wel dat ook het heel vertrouwd kan zijn met elkaar(vrienden van 2 echtparen). En seks is privé van een echtpaar die zo veel van elkaar houden, verder niks. En helaas zijn er heel weinig goede vrienden die echt bevriend zijn met een echtpaar of een paar die geregistreerd partnerschap met elkaar gesloten. Vertrouwen van iemand is niet bij iedereen helaas het niet sterke punt.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_155830978
Ik vind die "openheid" ok. Ik ben voor openheid, zolang een ander die openheid kan dragen. Kan die ander dat niet, dan stopt de openheid daar, uit respect en liefde voor de ander.

"Open" relaties lijken me prima, zolang je ergens maar op elkaar ook wat kan bouwen. Er zijn niet enkel lusten in het leven, ook soms lasten om gedeeld te worden.

Gebeurt dergelijke verdeling "eerlijk" lijkt me daar niets mis mee.
Integendeel...
pi_155831372
Ik zie het toch anders. Of alleszins is mijn open relatie is niet "zoals vrienden zijn".

Ik heb een diepgaande, liefdevolle, langdurige, en voor een heel groot stuk monogame relatie waarin we elkaar volledig de vrijheid laten om seksuele verlangens te volgen.


quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:38 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Zo bekijk ik het ook ja, als heel goede vrienden met elkaar zijn, samen op vakantie gaan is altijd leuk! En natuurlijk verrijk je hiermee het leven van jullie allebei, bedenk je wel dat ook het heel vertrouwd kan zijn met elkaar(vrienden van 2 echtparen). En seks is privé van een echtpaar die zo veel van elkaar houden, verder niks. En helaas zijn er heel weinig goede vrienden die echt bevriend zijn met een echtpaar of een paar die geregistreerd partnerschap met elkaar gesloten. Vertrouwen van iemand is niet bij iedereen helaas het niet sterke punt.
  zaterdag 5 september 2015 @ 00:23:04 #16
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_155831933
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:12 schreef Robin0342 het volgende:
Ik kan dit echt niet begrijpen.

De gedachten dat je partner met andere date en sekst zou ik verschikkelijk vinden.
Dan heb je toch niet echt een relatie met elkaar meer.
Het woord 'open' is een toevoeging aan een relatie. Het is en blijft een relatie, met alle normale dingen die mensen in "standaard" relaties ook doen. Je kiest nog steeds volledig voor die persoon en intiem zijn met iemand anders kalft niets af aan die band.

Want als jouw partner nu ziek wordt en een jaar geen seks kan hebben, is dat dan automatisch het einde van je relatie? Want je hebt toch veel meer met die persoon? Een relatie is een relatie omdat mensen er die waarde aan geven. Wie ben jij dan om te zeggen dat de ene relatie minder waard is dan de andere?
pi_155834245
Okay. Maar waarom kiezen twee mensen die zeggen van elkaar te houden, voor een open relatie? Is er echt helemaal geen jaloezie? Zelfs niet een klein steekje of ietsje bezitterigheid als je weet dat jouw partner op dit moment met iemand anders in bed ligt? Is de liefde die je voor je partner voelt dezelfde als die van een man voor zijn vrouw (en omgekeerd) of is het anders? Zoiets als "bij hem/haar is het speciaal" en dus kies je hem/haar als je vaste partner? Wat is de bedoeling bij een open relatie? Alleen om vrij te kunnen seksen of zit er meer in?

Vragen (want ik wil het begrijpen) :@
pi_155834552
Ik heb een diepgaand, liefdevol, langdurig en voor grootste deel monogaam huwelijk.

Wij vinden seks het leukste dat volwassenen samen kunnen doen en laten elkaar dus vrij om die allereerste spanning, opwinding van iemand ontmoeten die je aantrekkelijk vindt (zowel persoonlijkheid als lichaam) en die verleiden.... te ervaren en voelen binnen ons huwelijk.

Mijn vrouw is alles voor me (en dat weet ze): ze is knap, intelligent, grappig, lief... Wij praten over alles en altijd volledig open en eerlijk. Wij kiezen écht om bij elkaar te zijn en blijven en maken alle goeie en slechte dingen in het leven samen mee. Denk dat je elkaar gewoon volledig moet kunnen vertrouwen in eender welke relatie en dat je allebei compleet in jezelf en in elkaar moet geloven. Dat is alleszins wat ik nodig heb: iemand die bij mij is en blijft omdat zij dat wil.


quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 07:06 schreef Floxen het volgende:
Okay. Maar waarom kiezen twee mensen die zeggen van elkaar te houden, voor een open relatie? Is er echt helemaal geen jaloezie? Zelfs niet een klein steekje of ietsje bezitterigheid als je weet dat jouw partner op dit moment met iemand anders in bed ligt? Is de liefde die je voor je partner voelt dezelfde als die van een man voor zijn vrouw (en omgekeerd) of is het anders? Zoiets als "bij hem/haar is het speciaal" en dus kies je hem/haar als je vaste partner? Wat is de bedoeling bij een open relatie? Alleen om vrij te kunnen seksen of zit er meer in?

Vragen (want ik wil het begrijpen) :@
pi_155836805
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 07:06 schreef Floxen het volgende:
Okay. Maar waarom kiezen twee mensen die zeggen van elkaar te houden, voor een open relatie? Is er echt helemaal geen jaloezie? Zelfs niet een klein steekje of ietsje bezitterigheid als je weet dat jouw partner op dit moment met iemand anders in bed ligt? Is de liefde die je voor je partner voelt dezelfde als die van een man voor zijn vrouw (en omgekeerd) of is het anders? Zoiets als "bij hem/haar is het speciaal" en dus kies je hem/haar als je vaste partner? Wat is de bedoeling bij een open relatie? Alleen om vrij te kunnen seksen of zit er meer in?

Vragen (want ik wil het begrijpen) :@
Ik ken werkelijk niemand met wie ik mijn leven liever wil delen dan met mijn partner, dat ondanks de seks met anderen, de lol met anderen, de verdieping met anderen. Dus ja, die liefde is gewoon hetzelfde, hij is mijn maatje en levensgezel, ik zie hem dolgraag, heb nog regelmatig vlinders in mijn buik door hem en voel een diepe liefde voor hem. Kan mijn leven niet voorstellen zonder hem.

Tijdje geleden had ik een gesprek die ging over wat als je partner dood gaat, wanneer en hoe zou je weer een nieuwe relatie aangaan. Ik kwam er achter dat ik me dat gewoon niet voor kan stellen, dat ik vanuit mijn huidige referentiekader gewoon geen andere liefde kan zien, geen idee heb of ik datzelfde weer voor een ander kan voelen.

En ja hoor, er zijn weleens drempeltjes geweest, dat een verdieping de ander onzeker maakte, of dat 1 van ons niet lekker in zijn vel zat waardoor het niet goed voelde. Daar praat je dan gewoon samen over en je stopt dat wat je met de buitenstaander doet op dat moment. Hoe de partner zich voelt is belangrijk, dat staat op nummer 1. Geen van ons beiden wil de relatie riskeren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155846703
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 07:06 schreef Floxen het volgende:
Okay. Maar waarom kiezen twee mensen die zeggen van elkaar te houden, voor een open relatie? Is er echt helemaal geen jaloezie? Zelfs niet een klein steekje of ietsje bezitterigheid als je weet dat jouw partner op dit moment met iemand anders in bed ligt? Is de liefde die je voor je partner voelt dezelfde als die van een man voor zijn vrouw (en omgekeerd) of is het anders? Zoiets als "bij hem/haar is het speciaal" en dus kies je hem/haar als je vaste partner? Wat is de bedoeling bij een open relatie? Alleen om vrij te kunnen seksen of zit er meer in?

Vragen (want ik wil het begrijpen) :@
Ik ben niet jaloers, daar is verder ook helemaal geen aanleiding toe. Soms voelt het niet goed, als de ene bijvoorbeeld niet lekker in zijn vel zit. Prima, dan wordt het ook gewoon niet gedaan, zonder morren of wat dan ook.We houden van seks, spanning en nieuwe dingen. Soort van gezamelijke hobby. :P Maar uiteindelijk is dat open een toevoeging en de relatie de essentie.
  zaterdag 5 september 2015 @ 22:25:51 #21
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_155853130
Het gaat uiteindelijk toch stuk. Zie recent nog Petuhrr RRRR de Vries en Kim Holland.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  zaterdag 5 september 2015 @ 22:44:09 #22
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_155853886
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 22:25 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het gaat uiteindelijk toch stuk. Zie recent nog Petuhrr RRRR de Vries en Kim Holland.
Ach trolliebollie dat gaan duizenden (monogame) relaties wereldwijd dagelijks. :') :') :')
pi_155855224
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 22:25 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het gaat uiteindelijk toch stuk. Zie recent nog Petuhrr RRRR de Vries en Kim Holland.
Gaat het echt vaker stuk dan gesloten relaties? Of is dat iets wat je jezelf graag verteld?

Ik ken iig meerdere open relaties van 10+ jaar, heb zelf al meer dan 20 jaar een relatie. Ken vele gesloten relaties die stuk zijn gegaan, daarin zie ik in de praktijk amper verschil om eerlijk te zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155859197
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 22:25 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het gaat uiteindelijk toch stuk. Zie recent nog Petuhrr RRRR de Vries en Kim Holland.
Oh ja, laten we dat representatief maken voor Nederland.
pi_155873791
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 19:03 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ik ben niet jaloers, daar is verder ook helemaal geen aanleiding toe.
Gewoon helemaal niet? Geen momenten van onzekerheid o.i.d.?
  zondag 6 september 2015 @ 19:30:25 #26
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_155873989
Soms als ik aan het seksen ben met mijn lief denk ik; 'dit is toch het leukste wat je met iemand kan delen? Wat raar dat dat beperkt moet zijn tot degene met wie je bent' Toch ben ik nog niet zover dat ik het los kan laten. Ik weet dat mijn lief (in elk geval eventjes) verliefd wordt op degene met wie hij lichaamssappen uitwisselt en dat vind ik een naar idee.
Prrrrr
pi_155875096
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 19:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gewoon helemaal niet? Geen momenten van onzekerheid o.i.d.?
Een maal bij m'n ex. Zat aan medicijnen en was erg hormonaal. Maar verder ken ik het oprecht niet. En sowieso, als iets niet goed voelt luistert mijn vriend altijd en zal dus ook serieus nemen. Dus is ook echt niet nodig.
  maandag 7 september 2015 @ 11:42:48 #28
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_155892241
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:42 schreef erodome het volgende:
Tijdje geleden had ik een gesprek die ging over wat als je partner dood gaat, wanneer en hoe zou je weer een nieuwe relatie aangaan.
Dat komt ook wel eens in mij op en ik kan me daar ook niet zoveel bij voorstellen.
Nog los van het feit dat ik niets van het daten bak en misschien wel 1000 kikkers moet kussen voordat er een nieuwe prins tussen zit.
Zou ik dan ook weer iemand kunnen treffen met wie ik zoveel deel, met wie zoveel lach, die aan een half woord van mij genoeg heeft en zowat elkaars zinnen kunnen afmaken?
Aan de andere kant hoeft anders ook weer niet minder te zijn, maar nee ik kan het me niet zo goed voorstellen. Ik zou bij kikker nr 10 waarschijnlijk al afhaken en dan maar alleen blijven.
Dus hem mag niets overkomen, want dan doe ik hem wat aan. :)

Nog 5 dagen en een uur en dan is hij weer in het land. Niet dat ik aan het aftellen ben hoor. O-)
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  maandag 7 september 2015 @ 14:46:28 #29
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_155896237
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Gaat het echt vaker stuk dan gesloten relaties? Of is dat iets wat je jezelf graag verteld?

Ik ken iig meerdere open relaties van 10+ jaar, heb zelf al meer dan 20 jaar een relatie. Ken vele gesloten relaties die stuk zijn gegaan, daarin zie ik in de praktijk amper verschil om eerlijk te zijn.
Ik heb er natuurlijk geen empirisch-wetenschappelijke benadering tegenaan gegooid of open relaties nou significant vaker stuklopen dan 'gesloten relaties', maar de risico's zijn theoretisch wel groter in het eerste geval. Puur omdat jaloezie en verliefdheid menselijke eigenschappen zijn, die toch wel hun intrede kunnen doen bij het 'swingen'.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_155896338
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ik heb er natuurlijk geen empirisch-wetenschappelijke benadering tegenaan gegooid of open relaties nou significant vaker stuklopen dan 'gesloten relaties', maar de risico's zijn theoretisch wel groter in het eerste geval. Puur omdat jaloezie en verliefdheid menselijke eigenschappen zijn, die toch wel hun intrede kunnen doen bij het 'swingen'.
Zover ik weet is dit gewoon niet waar. Kan hem zo snel niet terugvinden, maar wat jaren terug was er een onderzoek (amerikaans) waaruit bleek dat swingers gemiddeld genomen langere relatie's hadden dan monogamen. Was geen enorm verschil, maar men was erg verbaasd over die uitkomst.

Ik zie niet in waarom de risico's zoveel groter zijn. Verliefdheid en jaloezie spelen ook zonder seks met anderen te hebben. Denk dat goede afspraken en openheid juist de risico's verkleinen. Vandaar dat bij beide vormen van relatie's geld dat als partners goed communiceren met elkaar en niet gelijk veroordelen ze veel beter bestand zijn tegen problemen en langer duren (met tevredenheid in die relatie).
Bij open relatie's geld dat niet goed communiceren, geen goede afspraken en geen openheid snel de doodssteek zijn, die vorm dwingt dus wat meer af dat aan die voorwaarden wordt voldaan. Maar bij beide vormen is het even essentieel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 7 september 2015 @ 14:58:47 #31
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_155896482
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ik heb er natuurlijk geen empirisch-wetenschappelijke benadering tegenaan gegooid of open relaties nou significant vaker stuklopen dan 'gesloten relaties', maar de risico's zijn theoretisch wel groter in het eerste geval. Puur omdat jaloezie en verliefdheid menselijke eigenschappen zijn, die toch wel hun intrede kunnen doen bij het 'swingen'.
Leer eerst eens het verschil tussen swingen, open relaties, polygamie, polyamorie. Er zijn vele vormen van niet traditionele relaties.

Verliefd worden op een ander in een monogame relatie, betekent al gauw een punt achter de relatie. Verliefd worden in een open relatie hoeft niet het einde van die relatie te betekenen. En jaloezie komt in alle relaties voor en als dat te erg wordt maakt het niet uit hoe je je relatie noemt, dan ga je toch wel rennen.
pi_155896556
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 19:50 schreef Koettie het volgende:

[..]

Een maal bij m'n ex. Zat aan medicijnen en was erg hormonaal. Maar verder ken ik het oprecht niet. En sowieso, als iets niet goed voelt luistert mijn vriend altijd en zal dus ook serieus nemen. Dus is ook echt niet nodig.
Uiteindelijk is het inderdaad ook niet echt nodig als je er met je partner open over communiceert en er kan vertrouwen dat dat gebeurt. Ben er zelf wel gevoeliger en me er ook van van bewust dat dat meer eigen onzekerheid is wat je ergens op projecteert. Maar wel mooi dat je dat verder niet kent.
pi_155897516
Is het verschil tussen 'open' en 'gesloten' (monogame) relaties niet ergens (en ook spiritueel) eerder het vraagstuk van ons ego (van onze angsten, van de zekerheden die we willen behouden) ?

IK heb het zo goed met mijn vriend. Ik wil dat plezier niet verliezen door de komst van een ander. IK wil die vriend bij mij houden. In onze exclusieve gevangenis samen.

Ipv van. Ik heb het goed met mijn vriend. Maar kan het ook goed hebben met een andere vriend. En mijn vriend met een andere vriendin. Waarom elkaar die ervaringen (dat plezier) ontzeggen ? Waarom het gordijn niet wat opentrekken. Ipv een exclusieve gevangenis, wat ramen en deuren in het huis voorzien, die 'onder samen besproken voorwaarden' open kunnen.

Zo komt er terug eens wat licht in de kamer, wat nieuwe zuurstof. En werkt het alvast minder verstikkend. Een risico dat je bij monogame (gesloten) relaties dan weer veel meer hebt.

En je weet ook niet altijd wat een ander doet of verlangt. Hoeveel mannen gaan er bv niet vreemd, terwijl hun vrouwelijke partner in haar illusie van monogamie leeft. Een monogamie die er feitelijk niet is. Maar ze gelooft van wel. Al is haar geloof (waar ze zich goed bij voelt) een illusie.

Ik heb ooit een homo vriend (die vrijgezel was) eens horen vertellen met hoeveel mannen hij al niet iets seksueel had beleefd. Blijkbaar hetero mannen (in een relatie met een vrouw), met een bi kantje, die zo dat kantje een uitdrukking konden geven. Wat binnen de normale parameters van een monogame relatie niet lukt. Die vrouwen moesten eens weten. En omgekeerd kan en bestaat het ook natuurlijk...

Om maar te zeggen, veel 'monogame' relaties (langs de buitenkant) zijn het daarom in de werkelijkheid ook niet. Een laatste 'wetenschappelijk' boek, legde het percentage vreemdgaan op 60 percent. Dat is vrij hoog. Niet ?

Vanuit deze optiek, elkaar dan maar eens te bedriegen (omdat men de ander emotioneel niet kwetsen wil, maar tegelijk met zichzelf ook zo niet verder kan en daarbij toch de ander ook niet kwijt wil) zou de keuze voor een "open" relatie eigenlijk veel eerlijker zijn. Althans 60 percent pleit in dat voordeel. Natuurlijk die 60% is gedeeld. Daarvan wil de één eens seksueel iets anders. Maar daarom de wederhelft nog niet natuurlijk...
pi_155899854
Nee, wil dit niet hangen aan ik heb minder ego dan de ander. Dit gaat niet over een exclusieve gevangenis voor monogamen, het grootste deel van de mensen die wel een monogame relatie wil ziet dat niet als gevangenis, die zou een geforceerd open relatie juist als gevangenis ervaren, 1tje waarin gemarteld wordt zelfs.

Alhoewel er mensen zijn die wat eerlijker naar zichzelf toe zouden moeten zijn heeft het niets met een verheven ego te maken. Als je niet monogaam wil zijn, hou dan ook een ander niet de illusie van monogamie voor, dat is oneerlijk. Geef dat persoon dan de kans iemand te vinden die ook monogaam wil zijn, zodat het geen illusie, geen leugen is.

Ik ben niet beter of meer verlicht, ik heb mijn ego niet meer losgelaten dan de ander, ik heb gewoon een andere smaak op dit gebied. Het is niet meer of minder dan dit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155903459
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:27 schreef erodome het volgende:
Nee, wil dit niet hangen aan ik heb minder ego dan de ander. Dit gaat niet over een exclusieve gevangenis voor monogamen, het grootste deel van de mensen die wel een monogame relatie wil ziet dat niet als gevangenis, die zou een geforceerd open relatie juist als gevangenis ervaren, 1tje waarin gemarteld wordt zelfs.

Alhoewel er mensen zijn die wat eerlijker naar zichzelf toe zouden moeten zijn heeft het niets met een verheven ego te maken. Als je niet monogaam wil zijn, hou dan ook een ander niet de illusie van monogamie voor, dat is oneerlijk. Geef dat persoon dan de kans iemand te vinden die ook monogaam wil zijn, zodat het geen illusie, geen leugen is.

Ik ben niet beter of meer verlicht, ik heb mijn ego niet meer losgelaten dan de ander, ik heb gewoon een andere smaak op dit gebied. Het is niet meer of minder dan dit.
Dankjewel.

Ik vind het echt super dat mensen op heel unieke manieren een seksleven hebben. Ik veroordeel niemand, ook al begrijp ik het soms met moeite.
Maar monogame relaties mogen echt niet verward worden met 'gevangenissen'.
Mijn man en ik hebben na 15 jaar samen nog steeds een actief en leuk seksleven, nog nooit is het in ons opgekomen om er anderen bij te betrekken.

Terwijl ik weet wat het is, in een vorige relatie ging het er 'ruimdenkender' aan toe. Inclusief een keertje parenclub. Maar nee bedankt, dat is toch niet wat ik zoek in een relatie.
pi_155909066
Toch vind ik het een 'kunst' anderen zoveel mogelijk vrij te kunnen laten. Zowel liefdevol als seksueel. En ja, dat ligt voor ieder mens anders.

Ik associeer dit vrijlaten wel ergens met 'ego'. Hoe meer je vrij laten kan, hoe lichter je 'ego'. Wat niet betekent dat dit voor iedereen hoeft noch moet. Uiteindelijk moet je jezelf er goed bij voelen, dat zelf aankunnen. Als zoiets niet bij je past, kies je beter voor een andere weg.

Een open relatie kun je niet forceren. Als je ego (je ik) dit niet aankan. Zoiets past bij je of niet. Net zoals een monogame relatie bij je past of niet. En alle mogelijke schakeringen ertussen in.

Een ego is voor mij niet verheven. Een ego zoekt binding, zekerheid en vermijd angst. Het is een vorm van weerstand. Die gerespecteerd dient te worden. Je kan enkel duiden op het bestaan ervan. Meer niet. Erover oordelen heeft verder ook niet veel zin. Ben ik helemaal akkoord met je.
pi_155909367
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:03 schreef JustTalkLove het volgende:
Toch vind ik het een 'kunst' anderen zoveel mogelijk vrij te kunnen laten. Zowel liefdevol als seksueel. En ja, dat ligt voor ieder mens anders.

Ik associeer dit vrijlaten wel ergens met 'ego'. Hoe meer je vrij laten kan, hoe lichter je 'ego'. Wat niet betekent dat dit voor iedereen hoeft noch moet. Uiteindelijk moet je jezelf er goed bij voelen, dat zelf aankunnen. Als zoiets niet bij je past, kies je beter voor een andere weg.

Een open relatie kun je niet forceren. Als je ego (je ik) dit niet aankan. Zoiets past bij je of niet. Net zoals een monogame relatie bij je past of niet. En alle mogelijke schakeringen ertussen in.

Een ego is voor mij niet verheven. Een ego zoekt binding, zekerheid en vermijd angst. Het is een vorm van weerstand. Die gerespecteerd dient te worden. Je kan enkel duiden op het bestaan ervan. Meer niet. Erover oordelen heeft verder ook niet veel zin. Ben ik helemaal akkoord met je.
Ik ben van mening dat je bepaalde eigenschappen kan veranderen. Volgens mij hebben sommige dichte/gesloten relaties met jaloezie te maken. Ik lees wel eens op andere fora, maar ook hier in het verleden dat mensen zeggen; Ja dat kan ik echt niet, hij is van mij of zij is van mij. Ook getuige sommige r&p topics zijn veel mensen jaloers/afgunstig/wantrouwend. Als een jongen al naar een ander meisje kijkt is er al een probleem.

Als je echt wilt, denk ik dat een open relatie kan werken. Als je echt wilt kan een gesloten relatie ook werken. Maar al die jaloezie helpt in geen enkele relatie. Mensen zijn geen bezit. Die moet je loslaten. Maar volgens mij zijn veel mensen bang dat hun partner iets anders uitzoekt en dat ze alleen komen te staan. Dus klampen ze zich vast aan regels en grenzen. Wat niet helpt. Nooit.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_155910011
Im hen best een groot ego denk ik. Maar ben realistisch en naïef tegelijk. Seks met andere maakt onze relatie niet minder, misschien zelfs juist beter, en ik ga met niemand nu leukere seks hebben en vriend ook niet. Het is gewoon de spanning, de vrijheid en het moment waar we van genieten. Het is ook nooit bewust begonnen als laten we dit doen maar vanzelf zo gelopen en dat is juist zo mooi en uniek tussen ons.

*zwijmelmodus uit*
pi_155916474
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:10 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat je bepaalde eigenschappen kan veranderen. Volgens mij hebben sommige dichte/gesloten relaties met jaloezie te maken. Ik lees wel eens op andere fora, maar ook hier in het verleden dat mensen zeggen; Ja dat kan ik echt niet, hij is van mij of zij is van mij. Ook getuige sommige r&p topics zijn veel mensen jaloers/afgunstig/wantrouwend. Als een jongen al naar een ander meisje kijkt is er al een probleem.

Als je echt wilt, denk ik dat een open relatie kan werken. Als je echt wilt kan een gesloten relatie ook werken. Maar al die jaloezie helpt in geen enkele relatie. Mensen zijn geen bezit. Die moet je loslaten. Maar volgens mij zijn veel mensen bang dat hun partner iets anders uitzoekt en dat ze alleen komen te staan. Dus klampen ze zich vast aan regels en grenzen. Wat niet helpt. Nooit.
Sluit ik me bij aan. En is ook wat ik met het "ego" gedeelte bedoel. Jaloezie is een reflex van het ego. Vanuit een "angst" de ander te verliezen, kan men die ander niet vrijlaten (en maakt men van de ander zijn bezit, zijn "object"). Zoiets maakt de "liefde" lelijk, vind ik.

Liefde (vanuit het utopisch ideaal bekeken) tracht de ander zoveel mogelijk vrij te laten. Liefde is vrijheid. Vriendschap is vrijheid. En geen bezit.

Die reflex de ander te willen bezitten, komt vanuit ons ego. Heeft te maken met 'psychologische' hechting. Met identiteit. Men kan de pijn en het verlies niet aan. Men heeft de ander (als liefdesobject) nodig. Net zoals een kind zijn moeder en vader (voor zijn ontwikkeling en bescherming) nodig heeft.

Is dit erg ? Nee. We zijn uiteindelijk allemaal maar mensen. Waarbij de één al wat meer last heeft van jaloersheid, dan een ander.

Wat is uiteindelijk een ander "graag" zien ?.

(1) Is dit de ander graag "zien" zolang die ander je geen pijn aandoet. Maar wie doet wie pijn aan ? In geval van bv een "jaloers" gevoel ? Jij zelf (draag je daarin zelf ook een aandeel en mogelijke schuld) of ligt het enkel en alleen bij die ander. Die zich daarin maar dient aan te passen aan je ?

(2) Of is dit de ander zoveel mogelijk vrij laten. Gelukkig zijn, dat een ander gelukkig met iets is of iemand anders is. Ook al ben jij het niet zelf of er zelf niet bij betrokken. Dat geluk van die ander hoeft toch niet op jezelf te slaan ? Je kan toch ook gelukkig zijn in die ander zijn plaats. Je ziet hem of haar gelukkig en bent zelf gelukkig. Beetje zoals een kind laten spelen in een badje met water. Je ziet de vreugde op zijn gezicht. Je laat hem vrij. Het is ok voor je. Ipv het kind dit te verbieden, omdat je geen zin hebt al dat water op te kuisen, or whatever. Wat voor reden ook, het mag niet van je.

Liefde lijkt ook soms ergens zo. Daarin dan meer van een "gevangenis" dan een echt en diep "contact" te getuigen.

Gezien al die 'ego' problematieken echter met 'weerstand' te maken hebben. En ieder mens voor een stuk recht heeft op zijn eigenheid (zijn weerstand), kun je niet anders dan ergens ook begrip voor die weerstand (die eigenheid) van de ander op te brengen. Anders wens je zonodig een ander te veranderen (bv een open relatie te forceren zoals hier vermeld) en daarmee doe je de ander terug "geweld" aan. En liefde is geen geweld. Meer een bewustzijnswording en zijn.
pi_155917858
Ik reageer later even wat meer. Maar mooi verhaal in de Volkskrant:

http://www.volkskrant.nl/(...)re-vrouwen~a4137611/
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_155918300
Vraag me af hoe dat werkt in de huidige maatschappij. Met genoeg vrouwen die geen kinderen willen. :P
pi_155941523
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:35 schreef Tamashii het volgende:
Ik reageer later even wat meer. Maar mooi verhaal in de Volkskrant:
http://www.volkskrant.nl/(...)re-vrouwen~a4137611/
Nog steeds benieuwd naar die 'meer' van je ;)

Leuke insteek (het artikel). Inhoudelijk vind ik het wel pure onzin. Wat heeft Monogamie nu met een overschot aan onvruchtbare vrouwen te zien ?

Precies alsof een 'onvruchtbare' vrouw niet zou kunnen genieten van seks. Met één of meerdere mannen. Idem met een man. Stel dat het zaad van een man onvruchtbaar is, doet dergelijk aspect dan iets af aan zijn mogelijk verlangen dit 'onvruchtbaar' zaad met zoveel mogelijk vrouwen te willen en kunnen delen. Dit niet exclusief aan één vrouw te binden. Is een man/vrouw zijn seksuele (on)vruchtbaarheid ? Of meer dan dat ?

Ik vraag me af welke rare axioma's (bepaalde veronderstellingen) dergelijke onderzoekers in hun hoofd hadden, toen ze dit 'onderzoek' maakten.

Gisteren zag ik op tv Eline De Munck, die vanuit een experiment, zich 30 dagen lang niet gaat wassen (noch tanden poetsen, etc). Interessant hierbij (naast het bacteriële onderzoek) is de vraag in welke zin "mensen" nu anders naar haar zullen kijken. Nu met haar omgaan. Gezien (veel) mensen bepaalde vaste 'normale' patronen verwachten (t.t.z. zoals de meesten het doen, of we het 'horen' te doen).

Hetzelfde lijkt me van toepassing bij een discussie over "open" versus "monogame" relaties. Hoe kijkt de omgeving (de cultuur) hier naartoe ? Stel dat de omgeving van een vrouw verwacht dat ze bij meerdere mannen inwoont, een man meerdere vrouwen heeft, of men zich in het algemeen seksueel niet aan één partner verbindt. Dan ben ik zo goed als zeker dat heel veel mensen die "weg" zouden volgen.

Gewoon omdat het dan ergens de 'norm' is. De (boven)stroom. Wat normaal is. Wat wij horen te doen. De onderzoekers hadden daar beter eens bij stil gestaan (vind ik zelf). Dan onzin ivm vruchtbaarheid te zitten uitkramen.
pi_155942599
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:34 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Sluit ik me bij aan. En is ook wat ik met het "ego" gedeelte bedoel. Jaloezie is een reflex van het ego. Vanuit een "angst" de ander te verliezen, kan men die ander niet vrijlaten (en maakt men van de ander zijn bezit, zijn "object"). Zoiets maakt de "liefde" lelijk, vind ik.

Liefde (vanuit het utopisch ideaal bekeken) tracht de ander zoveel mogelijk vrij te laten. Liefde is vrijheid. Vriendschap is vrijheid. En geen bezit.

Die reflex de ander te willen bezitten, komt vanuit ons ego. Heeft te maken met 'psychologische' hechting. Met identiteit. Men kan de pijn en het verlies niet aan. Men heeft de ander (als liefdesobject) nodig. Net zoals een kind zijn moeder en vader (voor zijn ontwikkeling en bescherming) nodig heeft.

Is dit erg ? Nee. We zijn uiteindelijk allemaal maar mensen. Waarbij de één al wat meer last heeft van jaloersheid, dan een ander.

Wat is uiteindelijk een ander "graag" zien ?.

(1) Is dit de ander graag "zien" zolang die ander je geen pijn aandoet. Maar wie doet wie pijn aan ? In geval van bv een "jaloers" gevoel ? Jij zelf (draag je daarin zelf ook een aandeel en mogelijke schuld) of ligt het enkel en alleen bij die ander. Die zich daarin maar dient aan te passen aan je ?

(2) Of is dit de ander zoveel mogelijk vrij laten. Gelukkig zijn, dat een ander gelukkig met iets is of iemand anders is. Ook al ben jij het niet zelf of er zelf niet bij betrokken. Dat geluk van die ander hoeft toch niet op jezelf te slaan ? Je kan toch ook gelukkig zijn in die ander zijn plaats. Je ziet hem of haar gelukkig en bent zelf gelukkig. Beetje zoals een kind laten spelen in een badje met water. Je ziet de vreugde op zijn gezicht. Je laat hem vrij. Het is ok voor je. Ipv het kind dit te verbieden, omdat je geen zin hebt al dat water op te kuisen, or whatever. Wat voor reden ook, het mag niet van je.

Liefde lijkt ook soms ergens zo. Daarin dan meer van een "gevangenis" dan een echt en diep "contact" te getuigen.

Gezien al die 'ego' problematieken echter met 'weerstand' te maken hebben. En ieder mens voor een stuk recht heeft op zijn eigenheid (zijn weerstand), kun je niet anders dan ergens ook begrip voor die weerstand (die eigenheid) van de ander op te brengen. Anders wens je zonodig een ander te veranderen (bv een open relatie te forceren zoals hier vermeld) en daarmee doe je de ander terug "geweld" aan. En liefde is geen geweld. Meer een bewustzijnswording en zijn.
Zo. Even een paar keer gelezen. Ik vind het een grote lap tekst. Maar ik begrijp je en denk dat ik het met je eens ben.

Naar mijn mening gaat het leven constant over geluk. Iedereen wilt gelukkig zijn. Als iemand anders gelukkig is en jij niet, volgens mij wordt dan jaloezie opgewekt. Omdat iemand anders ' iets' heeft wat jij niet hebt. Kan in de vorm van een relatie, maar ook qua spullen zijn. Wat ik in de loop der jaren heb gezien is dat het bij een relatie vooral mis gaat als een partner het leuk heeft met iemand anders. Dan krijgen we namelijk het idee; heeft hij het leuker bij die en die dan bij mij?!

Maar zodra je als partner beide ergens heen gaat, dan is het volgens mij prima. Als jij jouw vrienden hebt en hij de zijne bv, waarom zou je het dan erg vinden? Dan ben je zelf ook ergens anders. En kom je samen weer terug. Maar vaak zie je dat er een alleen blijft. En dan begint volgens mij het gemekker. :9

Bovendien is het maar de vraag in hoeverre je kan aanpassen voor iemand/voor een relatie. Het is bewezen dat als je zelf niet wilt veranderen en er het meest extrinsieke motivatie is, dat je het niet lang volhoudt. Dus op den duur krijg je daar dan toch weer last van.

Voor mij is liefde maar ook geluk sowieso loslaten. Als je vast blijft klampen aan dingen en mensen, dan word je daar niet blijer van omdat je niet volledig open in het leven staat en dat met je mee draagt. Sta je open voor nieuwe dingen, heb je spontaan nieuwe herinneringen en ervaringen, wat je gelukkiger maakt. Het is immers bewezen dat je niet het meest gelukkig wordt van spullen, maar van mooie herinneringen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_155942772
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:28 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Nog steeds benieuwd naar die 'meer' van je ;)

Leuke insteek (het artikel). Inhoudelijk vind ik het wel pure onzin. Wat heeft Monogamie nu met een overschot aan onvruchtbare vrouwen te zien ?

Precies alsof een 'onvruchtbare' vrouw niet zou kunnen genieten van seks. Met één of meerdere mannen. Idem met een man. Stel dat het zaad van een man onvruchtbaar is, doet dergelijk aspect dan iets af aan zijn mogelijk verlangen dit 'onvruchtbaar' zaad met zoveel mogelijk vrouwen te willen en kunnen delen. Dit niet exclusief aan één vrouw te binden. Is een man/vrouw zijn seksuele (on)vruchtbaarheid ? Of meer dan dat ?

Ik vraag me af welke rare axioma's (bepaalde veronderstellingen) dergelijke onderzoekers in hun hoofd hadden, toen ze dit 'onderzoek' maakten.

Gisteren zag ik op tv Eline De Munck, die vanuit een experiment, zich 30 dagen lang niet gaat wassen (noch tanden poetsen, etc). Interessant hierbij (naast het bacteriële onderzoek) is de vraag in welke zin "mensen" nu anders naar haar zullen kijken. Nu met haar omgaan. Gezien (veel) mensen bepaalde vaste 'normale' patronen verwachten (t.t.z. zoals de meesten het doen, of we het 'horen' te doen).

Hetzelfde lijkt me van toepassing bij een discussie over "open" versus "monogame" relaties. Hoe kijkt de omgeving (de cultuur) hier naartoe ? Stel dat de omgeving van een vrouw verwacht dat ze bij meerdere mannen inwoont, een man meerdere vrouwen heeft, of men zich in het algemeen seksueel niet aan één partner verbindt. Dan ben ik zo goed als zeker dat heel veel mensen die "weg" zouden volgen.

Gewoon omdat het dan ergens de 'norm' is. De (boven)stroom. Wat normaal is. Wat wij horen te doen. De onderzoekers hadden daar beter eens bij stil gestaan (vind ik zelf). Dan onzin ivm vruchtbaarheid te zitten uitkramen.
Er staat in het artikel dat er zelf ook een slag om de arm wordt gehouden he. Maar het is denk ik een van de verklaarbare redenen waarom monogamie de norm is. Als je kinderen wilt, wil je het liefst ook een man die bij je blijft om het kind op te voeden. Veel vrouwen willen dat niet alleen doen en veel vrouwen zitten met die kinderwens en willen daar een geschrikte partner voor vinden.

Zo ook de vraag die veel mensen krijgen; wanneer komen er kinderen? Het lijkt alsof kinderen krijgen de norm is. Als jij geen kinderen wilt, moet je jezelf uitleggen en alles beredeneren.

Dus natuurlijk hebben we met bepaalde normen en wellicht waarden te maken. Met een stuk vooroordelen ten opzichte van polyamorie. Maar dat is met alles zo, wat niet past in het huisje-boompje-beestje plaatje. Waar kinderen dus ook deel van zijn.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_155943194
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:40 schreef Tamashii het volgende:
wat niet past in het huisje-boompje-beestje plaatje. Waar kinderen dus ook deel van zijn.
Bij deze heb je meteen het axioma (of vooropgestelde bepaling) genoemd, waar die onderzoekers volgens mij aan het werk mee zijn gegaan ;). Binnen dat axioma kan die theorie best geldig/interessant zijn.

Echter verwerp ik zelf dat axioma. Omdat ik niet uitga van een bepaalde "norm" (of referentiekader als huisje, boompje, beestje). Mensen gaan voor mij niet enkel een monogame relatie aan, om een vruchtbare partner aan zich te binden. Dat is onzin.

Dat is een beetje hetzelfde als zeggen, dat "geel" een citroen is. Echter zijn er ook gele kanaries, gele auto's en wat nog allemaal.

Misschien kiezen veel mensen voor monogamie vanuit een gevoel van zekerheid. Een zekerheid die niets met het aan de haak slaan van een vruchtbare vrouw/man te zien heeft (want wat dan met al die koppels die bewust geen kinderen willen). Maakt dit hun relatie er minder monogaam geldig op ? Gezien die vruchtbaarheidsbinding er niet is (of spelen kan). Ik vind van niet.

Ik hecht aan dergelijk 'wetenschappelijk' onderzoek evenveel waarde, als aan mijn eigen gelul hier :) Echter wie het gelooft, die wetenschappelijke onzin, die is verkocht natuurlijk. Onder het 'mom' van. Ja, maar het is wetenschap...
pi_155955168
Mijn man en ik zijn bewust kinderloos, op dat vlak vallen we al uit de boot.
Maar we zijn ook monogaam... Dat matcht dus blijkbaar ook al niet...
Het scheelt niet veel of we zijn aliens ;)

Misschien moeten we eens stoppen om voor elkaar hokjes en verklaringen te vinden.
Een open relatie is geen gebrek aan liefde voor elkaar en een monogame relatie is geen gevangenis, soms zijn de dingen gewoon zoals ze zijn. Uniek.
pi_155957788
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 19:32 schreef Blosje het volgende:
Mijn man en ik zijn bewust kinderloos, op dat vlak vallen we al uit de boot.
Maar we zijn ook monogaam... Dat matcht dus blijkbaar ook al niet...
Het scheelt niet veel of we zijn aliens ;)

Misschien moeten we eens stoppen om voor elkaar hokjes en verklaringen te vinden.
Een open relatie is geen gebrek aan liefde voor elkaar en een monogame relatie is geen gevangenis, soms zijn de dingen gewoon zoals ze zijn. Uniek.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar dan zou het topic een beetje dood bloeden....
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_155958290
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:58 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens, maar dan zou het topic een beetje dood bloeden....
Same. Of nouja, hoeft niet, ervaringen zullen er altijd zijn toch?

Ik had een paar weken terug een date met vriend en een leuke man. Gewoon kennismaken en gezellig naar de kroeg geweest. Klik was er zeker. Vriend vond het maar spannend. Hij is hetero, zonder mij zou ie nooit een vent doen maar hij had iets van ach, een keer proberen kan geen kwaad. En dat we beide iemand interessant vonden was al heel wat. Date daarna afgezegd omdat we beide ziek waren en nu kunnen we echt niets meer plannen met z'n 3e. Onze roosters gaan zo compleet langs elkaar heen :+

Dus nu zie ik date alleen zaterdag, ook leuk.
pi_155962302
*weg*

[ Bericht 51% gewijzigd door MissStevie op 10-09-2015 14:41:34 ]
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_155962604
Tuurlijk telt dat ook! Leuk dat jullie dat zo kunnen delen. Hoe begon dat met dat stel? Ik ben daar altijd wle benieuwd naar.
pi_155962962
*weg* :)

[ Bericht 41% gewijzigd door MissStevie op 11-09-2015 13:51:15 ]
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_155963040
Mooi! Helemaal als het ook nog gewoon een vriendschap is, dan heb je ook misschien wat meer de openheid om goed te bespreken wat je wel en niet leuk vindt.

Hier een balletje opgegooid bij vrienden maar die stonden er niet voor open. Of tenminste, haar vriend niet. Jammer, maar even goede vrienden. :P
pi_155969149
Miss Stevie, wat geweldig dat jullie dat kunnen.

Wij zijn bevriend met stellen die een open relatie hebben, maar die hebben de laatste tijd zoveel drama dat ik niet eens de moeite doe om een date te regelen met de dame in kwestie. Ik weet ook niet hoe ik het moet voorstellen (ik heb maar één vriendin gehad en toen ging het allemaal vanzelf), want ik weet niet of ze me überhaupt ziet zitten :@
pi_155969280
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 11:20 schreef Opoefiets het volgende:
Miss Stevie, wat geweldig dat jullie dat kunnen.

Wij zijn bevriend met stellen die een open relatie hebben, maar die hebben de laatste tijd zoveel drama dat ik niet eens de moeite doe om een date te regelen met de dame in kwestie. Ik weet ook niet hoe ik het moet voorstellen (ik heb maar één vriendin gehad en toen ging het allemaal vanzelf), want ik weet niet of ze me überhaupt ziet zitten :@
Ik zou me ver van alle drama houden, maar wel gewoon proberen toch. Nee heb je, ja kan je krijgen. Beetje flirten :D
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_155969293
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 11:25 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Ik zou me ver van alle drama houden, maar wel gewoon proberen toch. Nee heb je, ja kan je krijgen. Beetje flirten :D
Dat doe ik sowieso! :D
pi_155969316
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 11:26 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Dat doe ik sowieso! :D
Iemand anders zijn drama is niet de jouwe. En ze hebben toch die keuze gemaakt. Maar weet ook niet hoe ver ik dan zou gaan.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_155970863
quote:
10s.gif Op donderdag 10 september 2015 11:27 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Iemand anders zijn drama is niet de jouwe. En ze hebben toch die keuze gemaakt. Maar weet ook niet hoe ver ik dan zou gaan.
Dat snap ik, maar het is toch minder aantrekkelijk om iemand eens aan te spreken als er van alles speelt (laat ik het zo zeggen: jaloezie en claimen is geen goede combinatie met een open relatie, dus dan wordt het toch minder aantrekkelijk... ik hou stiekem best wel van stabiliteit).

Het aantal stellen met een open relatie in de omgeving is toch een beetje schaars. Ik en mijn vriend zijn niet zo dat we een random persoon in de kroeg aanspreken en daarmee het bed induiken. Ik vind het zelf nogal belangrijk dat er een goede klik en een bepaalde chemie moet zijn.

Maar stel nou dat ik ooit een leuke dame tegenkom met wie ik zelf eerst afspreek en ook nog lekker in bed schijnt te zijn, is dat natuurlijk hartstikke leuk. Ik heb het nog nooit met een vrouw gedaan (wel een vriendin gehad, maar uiteindelijk is er tussen de lakens niets van terecht gekomen), dus dat komt ook mooi uit :)
pi_155972274
Ah zonde, vriend zijn date van vrijdag heeft afgezegd. Jammer!
pi_155973505
Edit: een beetje mosterd na de maaltijd zie ik :+

[ Bericht 39% gewijzigd door MissStevie op 11-09-2015 13:52:20 ]
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_155973618
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:34 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar het is toch minder aantrekkelijk om iemand eens aan te spreken als er van alles speelt (laat ik het zo zeggen: jaloezie en claimen is geen goede combinatie met een open relatie, dus dan wordt het toch minder aantrekkelijk... ik hou stiekem best wel van stabiliteit).

Het aantal stellen met een open relatie in de omgeving is toch een beetje schaars. Ik en mijn vriend zijn niet zo dat we een random persoon in de kroeg aanspreken en daarmee het bed induiken. Ik vind het zelf nogal belangrijk dat er een goede klik en een bepaalde chemie moet zijn.

Maar stel nou dat ik ooit een leuke dame tegenkom met wie ik zelf eerst afspreek en ook nog lekker in bed schijnt te zijn, is dat natuurlijk hartstikke leuk. Ik heb het nog nooit met een vrouw gedaan (wel een vriendin gehad, maar uiteindelijk is er tussen de lakens niets van terecht gekomen), dus dat komt ook mooi uit :)
Oh met dat soort drama zou ik indd vermijden ;(
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_156007720
Ik heb er wel ervaring mee, denk niet dat ik terug kan naar een monogaam relatie
  vrijdag 11 september 2015 @ 20:55:45 #62
435226 Snuifdoos
Ooh lekkerbekjes
pi_156008527
Sowieso open.

Dat is de voorwaarde als je met mij wil chillen.

Hart is niet monogaam, geloof er niet in.

Ik kan het niet bieden, zelfs al zou ik het willen.

Het zit niet in me.

Dikke liefde voor een stuk of zes wijven op dit moment, en ik wil ze gewoon allemaal geven.

Verliefd op vrouwen in het algemeen.

Vind ze heerlijk, lief, eindeloos knuffelbaar.

Waarom de beperking, soms is rood leuk, dan weer een blondje, dan pak je weer een brunette.

Te veel leuke wijven in Nederland om zo te leven.
Je hebt helemaal gelijk
En ze smaken nét zo lekker als vroeger
pi_156014278
helemaal mee eens
pi_156015820
Oh ik wel. Het gaat in de essentie over m'n relatie, het open is een toevoeging. Maar kan het me best voorstellen
pi_156104725
Oh leuk, trio chick komt volgende week langs. ^^
  dinsdag 15 september 2015 @ 13:02:41 #66
432997 Ven1972
Man met humor
pi_156105267
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:36 schreef Koettie het volgende:
Oh leuk, trio chick komt volgende week langs. ^^
Spannend!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_156105370
Ja, hadden haar eigenlijk al een tijdje niet gesproken maar zij en vriend raakte weer aan de praat en ze vroeg of ze langs mocht komen. Nou, dat altijd. :P
pi_156105905
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:55 schreef Snuifdoos het volgende:
Sowieso open.

Dat is de voorwaarde als je met mij wil chillen.

Hart is niet monogaam, geloof er niet in.

Ik kan het niet bieden, zelfs al zou ik het willen.

Het zit niet in me.

Dikke liefde voor een stuk of zes wijven op dit moment, en ik wil ze gewoon allemaal geven.

Verliefd op vrouwen in het algemeen.

Vind ze heerlijk, lief, eindeloos knuffelbaar.

Waarom de beperking, soms is rood leuk, dan weer een blondje, dan pak je weer een brunette.

Te veel leuke wijven in Nederland om zo te leven.
Dit klinkt weinig als een relatie maar meer dat je gewoon fan bent van het vrijgezellenleven.
pi_156111148
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:36 schreef Koettie het volgende:
Oh leuk, trio chick komt volgende week langs. ^^
Leuk!
pi_156116335
Ik heb al ruim 10 jaar een relatie waarvan het grootste deel een open relatie is. Mijn vrouw en ik vonden monogamie maar een vaag begrip opgelegd door cultuur en tv. Mijn vrouw heeft al een aantal avontuurtjes mogen beleven en dat vind ik heel fijn voor haar. Zelf heb ik tot op heden nog niets actief ondernomen; ik zie wel wat mijn pad kruist. In ieder geval ben ik ongeremd doordat er niets is wat ik niet mag doen. Dat is een hele fijne gedachte en ook spannend. Jaloezie heb ik een klein beetje, maar voornamelijk vanwege het feit dat zij wel af en toe iets onderneemt en ik dat nog niet ken.

Ik vind een open relatie een heel mooi idee als je er open voor staat en er mee over weg kan gaan. Het is een kwestie van vertrouwen.
  dinsdag 15 september 2015 @ 21:48:11 #71
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156124289
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 19:20 schreef Funky1982 het volgende:
Ik heb al ruim 10 jaar een relatie waarvan het grootste deel een open relatie is. Mijn vrouw en ik vonden monogamie maar een vaag begrip opgelegd door cultuur en tv. Mijn vrouw heeft al een aantal avontuurtjes mogen beleven en dat vind ik heel fijn voor haar. Zelf heb ik tot op heden nog niets actief ondernomen; ik zie wel wat mijn pad kruist. In ieder geval ben ik ongeremd doordat er niets is wat ik niet mag doen. Dat is een hele fijne gedachte en ook spannend. Jaloezie heb ik een klein beetje, maar voornamelijk vanwege het feit dat zij wel af en toe iets onderneemt en ik dat nog niet ken.

Ik vind een open relatie een heel mooi idee als je er open voor staat en er mee over weg kan gaan. Het is een kwestie van vertrouwen.
Hmm ik herken mijn man hier wel in. Die is er ook niet mee bezig.
Toen hij op zakenreis moest adviseerde ik hem ook nog condooms mee te nemen. Kijkt hij me toch een portie glazig aan. Daarna zie je ineens het kwartje vallen: o ja dat mag. :)
En ondanks dat ze daar kennelijk een aardig vrouwenoverschot hebben kwamen ze weer ongebruikt mee terug. :)

Ik vind het wel een beetje flauw jaloers op je vrouw te zijn omdat zij wel wat onderneemt. Dan word je toch zelf wat actiever?
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_156128919
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 21:48 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Hmm ik herken mijn man hier wel in. Die is er ook niet mee bezig.
Toen hij op zakenreis moest adviseerde ik hem ook nog condooms mee te nemen. Kijkt hij me toch een portie glazig aan. Daarna zie je ineens het kwartje vallen: o ja dat mag. :)
En ondanks dat ze daar kennelijk een aardig vrouwenoverschot hebben kwamen ze weer ongebruikt mee terug. :)

Ik vind het wel een beetje flauw jaloers op je vrouw te zijn omdat zij wel wat onderneemt. Dan word je toch zelf wat actiever?
Ja ik weet het, maar het is een gevoel waar niet zoveel aan is te doen behalve accepteren. Ik ben er ook wel eens mee bezig geweest (paiq, tinder, etcetera), maar ik vind dat allemaal vreselijk... Verder werk ik fulltime, heb kids en gewoon niet de puf om een hoop tijd hierin te investeren. Ik zie dus wel wat er op mijn pad komt. Tot nu toe niet niet veel dus.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik benijd haar gewoon dat zij het wel voor elkaar krijgt en ik snap dat het een gevolg is van wat zij wel onderneemt en ik niet. No problem!
Ik denk sowieso dat het voor vrouwen een stuk makkelijker is om "te scoren" dan voor een man.
  dinsdag 15 september 2015 @ 23:24:07 #73
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156129333
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:12 schreef Funky1982 het volgende:
Ik denk sowieso dat het voor vrouwen een stuk makkelijker is om "te scoren" dan voor een man.
Hahaha nou deze hier niet hoor. Maar goed ik heb dat soort sites (nog) niet geprobeerd.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_156129381
Hebben jullie dan een open relatie en zijn beiden niet actief op dat vlak?
  dinsdag 15 september 2015 @ 23:32:47 #75
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156129579
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:25 schreef Funky1982 het volgende:
Hebben jullie dan een open relatie en zijn beiden niet actief op dat vlak?
Ja dat hebben we en mijn man staat er hezelfde in als jij.
Ik ben op digitaal vlak wel aktief, maar daar komt nooit een date uit. Tot dusverre heb ik nog maar 1 date gehad begin dit jaar (en zelfs die was niet zo'n succes :') )
Wel hebben we samen twee keer een parenclub bezocht.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_156129647
Mijn vriend scoort veeel meer dan ik. Maar hij is makkelijker in omgang. Ik heb snel iets van nah, fit is niet perfect dus no thanks.
  dinsdag 15 september 2015 @ 23:36:00 #77
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156129687
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:34 schreef Koettie het volgende:
Mijn vriend scoort veeel meer dan ik. Maar hij is makkelijker in omgang. Ik heb snel iets van nah, fit is niet perfect dus no thanks.
Waar duikt hij zijn dates op?
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_156129695
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:32 schreef Norma_Jeane het volgende:
Wel hebben we samen twee keer een parenclub bezocht.
Oh interessant! Wij zijn ook van plan eens een keer naar de parenclub te gaan. Geen verwachtingen, maar wel erg nieuwsgierig :)
pi_156129767
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:36 schreef Norma_Jeane het volgende:
Ik heb snel iets van nah, fit is niet perfect dus no thanks.
Wat zoek je dan precies in een match? Wanneer is het wel perfect?
  dinsdag 15 september 2015 @ 23:45:16 #80
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156130011
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:36 schreef Funky1982 het volgende:

[..]

Oh interessant! Wij zijn ook van plan eens een keer naar de parenclub te gaan. Geen verwachtingen, maar wel erg nieuwsgierig :)
Al concrete plannen en enig idee welke club?
Wij zijn naar Fun4two geweest. Vrij divers publiek tot dusverre gezien.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_156130112
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:36 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Waar duikt hij zijn dates op?
Eentje tinder, eentje samen haha, is nu een goede vriendin, ander via okcupid.
pi_156130137
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:37 schreef Funky1982 het volgende:

[..]

Wat zoek je dan precies in een match? Wanneer is het wel perfect?
Als het casual en leuk is, met geflirt en goede spanning. Zonder meteen erboven op te duiken en zulke dingen. Maarja, lastig!
pi_156130152
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:45 schreef Norma_Jeane het volgende:
Al concrete plannen en enig idee welke club?
Wij zijn naar Fun4two geweest. Vrij divers publiek tot dusverre gezien.
Ja we hebben concrete plannen en hebben gekozen voor Fata-Morgana op aanraden van vrienden. Hoe was je ervaring als ik vragen mag? :)
pi_156130262
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:49 schreef Koettie het volgende:
Als het casual en leuk is, met geflirt en goede spanning. Zonder meteen erboven op te duiken en zulke dingen. Maarja, lastig!
En waar duik jij je dates op?
  dinsdag 15 september 2015 @ 23:55:37 #85
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156130298
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:48 schreef Koettie het volgende:

[..]

Eentje tinder, eentje samen haha, is nu een goede vriendin, ander via okcupid.
Thanks ik geeft het door. Hij heeft wel facebook dus tinder zou al moeten kunnen.
Zelf ben ik niet zo sociaal. :+
Okcupid kende ik nog niet.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_156130368
Okcupid. Eentje geflopt, meteen zn tong achterin m'n keel. Vond hem wel aardig maar dat was t. Tweede heb ik nog steeds contact mee. Geen vonk,wel leuke gast. Derde man was met m'n vriend, die komt nog een keer langs.
pi_156130417
Ik ga ook eens rondkijken op okcupid :)
  woensdag 16 september 2015 @ 00:06:14 #88
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156130591
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:49 schreef Funky1982 het volgende:

[..]

Ja we hebben concrete plannen en hebben gekozen voor Fata-Morgana op aanraden van vrienden. Hoe was je ervaring als ik vragen mag? :)
O jee nou eerste keer bloednerveus. Bang om iemand aan te kijken en besprongen te worden. _O- Ik weet natuurlijk wel dat dat niet zo is. Maar goed zo werd contact maken erg lastig.
Uiteindelijk mijn man een erotische ruimte ingesleurd en samen maar van bil gegaan.

De club zelf (bar, dansvloer, 'restaurant(= vrij klein)) is redelijk oubollig aangekleed.
De zaterdag is het publiek jonger en de muziek meer trance. Op vrijdag ligt de gemiddelde leeftijd iets hoger en wat gewonere muziek.
Tot dusverre eerder contact met anderen gemaakt in de erotische ruimtes dan aan de bar.
Maar dat kan evengoed aan onszelf liggen hoor. ;)
Ons tweede bezoek was met een trio-dame dus toen hadden we dat contact al. :)
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_156130759
Haha, leuke ervaringen opgedaan dus! Ik ben zeer benieuwd hoe het mij gaat bevallen :)
pi_156156744
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:57 schreef Koettie het volgende:
Okcupid. Eentje geflopt, meteen zn tong achterin m'n keel. Vond hem wel aardig maar dat was t. Tweede heb ik nog steeds contact mee. Geen vonk,wel leuke gast. Derde man was met m'n vriend, die komt nog een keer langs.
Alle mannen hier gaan nu naar jou op zoek :P
pi_156157200
Why? Ik ben dus super niet van meteen maar batsen. Zijn vast makkelijkere prooien
pi_156161857
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:57 schreef Koettie het volgende:
Okcupid. Eentje geflopt, meteen zn tong achterin m'n keel. Vond hem wel aardig maar dat was t. Tweede heb ik nog steeds contact mee. Geen vonk,wel leuke gast. Derde man was met m'n vriend, die komt nog een keer langs.
Ik heb al een hoop dates gehad via okcupid. Van veel dates was na de eerste keer duidelijk dat er niks meer zou volgen, maar met een paar heb ik meer gedaan.
pi_156168082
Ja ach, ik ben er nu ook niet zo heel actief meer op. Soms nog leuke gesprekken en dan zie ik wel. Ik vind het moeilijk om via online contact in te schatten of ik iemand aantrekkelijk vind. Dus als ik merk dat mensen er écht heel veel zin in hebben heb ik al iets van meh, die verwachten meteen teveel. Zelfs toen ik het tegen een dude zei ging ie er vanuit dat het een seksdate was. Nopppe. Want vond hem heel aardig maar echt niet seksueel aantrekkelijk. Niet eens een beetje. :P
  donderdag 17 september 2015 @ 13:18:58 #94
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156168224
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:13 schreef Koettie het volgende:
Ja ach, ik ben er nu ook niet zo heel actief meer op. Soms nog leuke gesprekken en dan zie ik wel. Ik vind het moeilijk om via online contact in te schatten of ik iemand aantrekkelijk vind. Dus als ik merk dat mensen er écht heel veel zin in hebben heb ik al iets van meh, die verwachten meteen teveel. Zelfs toen ik het tegen een dude zei ging ie er vanuit dat het een seksdate was. Nopppe. Want vond hem heel aardig maar echt niet seksueel aantrekkelijk. Niet eens een beetje. :P
En zijn dat dan mannen of ook vrouwen?
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_156168434
Beide. Ik spreek eigenlijk zelf niemand meer aan, word meestal aangesproken door mannen, heel zelden door vrouwen.
  donderdag 17 september 2015 @ 13:53:54 #96
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156169234
Aha, maar als ik de date niet seksueel aantrekkelijk zou vinden zou ik denk ik niet op date gaan.
Kennelijk verwacht ik ook gewoon teveel.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_156169859
Ja maar met internet daten weet je dat dus sowieso niet van te voren. Dat is dus het probleem. :P
pi_156170231
Het lijkt me heel lastig om via internet te daten.. ik kijk iemand toch liever in de ogen aan tijdens een gesprek :) ben altijd een beetje bang voor engerds enzo :P slaat nergens op maargoed.. persoonlijk zou ik dan eerder naar een parenclub gaan.. maar als je naar de kroeg gaat komt je toch ook wel leuke contacten tegen? ik ben denk ik een beetje ouderwets daarin :P GEEN aanval op de mensen die wel via internet daten trouwens!! is iets persoonlijks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_156170264
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:36 schreef MissStevie het volgende:
Het lijkt me heel lastig om via internet te daten.. ik kijk iemand toch liever in de ogen aan tijdens een gesprek :) ben altijd een beetje bang voor engerds enzo :P slaat nergens op maargoed.. persoonlijk zou ik dan eerder naar een parenclub gaan.. maar als je naar de kroeg gaat komt je toch ook wel leuke contacten tegen? ik ben denk ik een beetje ouderwets daarin :P GEEN aanval op de mensen die wel via internet daten trouwens!! is iets persoonlijks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben het eigenlijk met je eens hoor, ik dacht probeer het eens. Nu een paar gesprekken, misschien ooit een biertje maar zeg er wel bij day het vriendschappelijk is. Als het dan toch leuk is weer mooi meegenomen.
  donderdag 17 september 2015 @ 14:50:11 #100
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156170536
Probleem is dat ik nooit in de kroeg kom.
Mijn ketting reikt niet verder dan het schoolplein en het voetbalveld. ;(
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  donderdag 17 september 2015 @ 14:53:09 #101
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_156170600
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:50 schreef Norma_Jeane het volgende:
Probleem is dat ik nooit in de kroeg kom.
Mijn ketting reikt niet verder dan het schoolplein en het voetbalveld. ;(
Wellicht tijd om je horizon te verbreden? :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  donderdag 17 september 2015 @ 14:59:11 #102
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156170741
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:53 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Wellicht tijd om je horizon te verbreden? :)
Dan moet ik denk ik toch eerst met iemand afspreken anders zit ik er zo onbeholpen bij. :P
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_156172533
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:13 schreef Koettie het volgende:
Ja ach, ik ben er nu ook niet zo heel actief meer op. Soms nog leuke gesprekken en dan zie ik wel. Ik vind het moeilijk om via online contact in te schatten of ik iemand aantrekkelijk vind. Dus als ik merk dat mensen er écht heel veel zin in hebben heb ik al iets van meh, die verwachten meteen teveel. Zelfs toen ik het tegen een dude zei ging ie er vanuit dat het een seksdate was. Nopppe. Want vond hem heel aardig maar echt niet seksueel aantrekkelijk. Niet eens een beetje. :P
Ik probeer ook altijd snel af te spreken. Daarna kan je beide zeggen of er een klik is. De eerste date is sex een no-go.
pi_156227623
Kennen jullie nog leuke, maar strikt discrete activiteiten?

Ik ga nu vaak op hotel en privé wellness, maar vraag me af of er nog mogelijkheden zijn om discreet af te spreken?
pi_156227681
Gewoon bij de ander thuis? :P Lijkt me het makkelijkst
pi_156399161
Morgen date yeey ^^

Vorige week eten en beetje vozen met een oud-scharrel van me. Viel me opeens op dat we een paar keer per jaar vozen maar eigenlijk al jaren niet echt seks gehad hebben. :+
pi_156428896
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:37 schreef koen778899 het volgende:
Kennen jullie nog leuke, maar strikt discrete activiteiten?

Ik ga nu vaak op hotel en privé wellness, maar vraag me af of er nog mogelijkheden zijn om discreet af te spreken?
Dan heb je blijkbaar geen open relatie? :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156429433
Wanneer trio ts?
Foto's mogen per dm
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_156438710
Date was erg geslaagd. Moe en voldaan dus lekker naar bed
  zondag 27 september 2015 @ 23:31:04 #110
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156439388
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 23:02 schreef Koettie het volgende:
Date was erg geslaagd. Moe en voldaan dus lekker naar bed
Je had met je date nog geen bed gezien? O-)

Ik heb er ook een :+
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  zondag 27 september 2015 @ 23:34:23 #111
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156439445
O zucht ik zie nu pas het andere topic. Het antwoord is ja dus. :)
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_156446429
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 23:31 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Je had met je date nog geen bed gezien? O-)

Ik heb er ook een :+
[ afbeelding ]
Haha. Jawel dus. En daarna nog met vriend alleen dus moe gister :P
  maandag 28 september 2015 @ 13:15:52 #113
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156447002
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 12:47 schreef Koettie het volgende:

[..]

Haha. Jawel dus. En daarna nog met vriend alleen dus moe gister :P
Ook nog eens. Mazzelaar. :)
Zelfs mijn date met mijn bed was prut. :') Eerst twee uur lang wakker gelegen.
Om half 5 ging mijn dochter dr wekker af omdat ze de maansverduistering wilde zien. :(
Na een hoop gedoe hem op de foto te krijgen mijn bed weer ingekropen waarna de mijne om 6.50u afging. Ik ben doodmoe zonder alle fun. ;(
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_156448521
Ah, dat klinkt als een zware maandag!
pi_156448967
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 12:47 schreef Koettie het volgende:

[..]

Haha. Jawel dus. En daarna nog met vriend alleen dus moe gister :P
Met je libido is niets mis :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156454162
Stoppen met de pil was een goed idee ja. Andere date wilde ook afspreken deze week maar vind het nu wel even goed, is weer voor over een tijdje.
pi_156460342
Open relaties zijn ongezond
pi_156460580
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 21:57 schreef curs3s het volgende:
Open relaties zijn ongezond
Alcohol ook, maar nothing beats een goed koud biertje..
pi_156460719
Vraagje aan stelletjes van dir topic hoe doen e trios, wissel je dan gewoon van zonder naar met condoom?
Of gewoon zonder.
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_156461098
Sowieso wel met condoom. Dus afwisselen inderdaad.
pi_156600033
Oh. Vorige trio chick (en nu goede vriendin) is weer single
pi_156615130
Ik heb wel een polyamoreuse relatie, maar hierin doen we geen trio's.

Maar, wie weet.
  maandag 5 oktober 2015 @ 14:33:30 #123
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156618580
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:11 schreef Nixx- het volgende:
Ik heb wel een polyamoreuse relatie, maar hierin doen we geen trio's.

Maar, wie weet.
Woon je dan bv met de een samen en heb je dan er nog een relatie naast of zijn het 2 lat-relaties?
En heeft je partner er dan ook nog een relatie naast of vind die het wel goed zo?
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_156618859
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:33 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Woon je dan bv met de een samen en heb je dan er nog een relatie naast of zijn het 2 lat-relaties?
En heeft je partner er dan ook nog een relatie naast of vind die het wel goed zo?
Met de een woon ik samen. Zij heeft al een paar jaar een vaste partner, die ook een eigen partner heeft.
Ik ben ook op zoek naar zo iets, maar heb tot op heden alleen korte relaties gehad.
  maandag 5 oktober 2015 @ 16:18:07 #125
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156620455
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:49 schreef Nixx- het volgende:

[..]

Met de een woon ik samen. Zij heeft al een paar jaar een vaste partner, die ook een eigen partner heeft.
Ik ben ook op zoek naar zo iets, maar heb tot op heden alleen korte relaties gehad.
Het lijkt me wel heel erg jongleren met aandacht verdelen als het twee volwaardige relaties zouden zijn. Vast minnaarschap lijkt me dan wat makkelijker.
En misschien denk ik gewoon weer te moeilijk. :P
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_156624795
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 16:18 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Het lijkt me wel heel erg jongleren met aandacht verdelen als het twee volwaardige relaties zouden zijn. Vast minnaarschap lijkt me dan wat makkelijker.
En misschien denk ik gewoon weer te moeilijk. :P
Je denkt te moeilijk.
Denk eerder aan primaire en secundaire partner.
pi_156630345
Als die dat dan ook weer hebben klinkt dat best evenwichtig ja.

Maandag date met die jongen die vorige keer niet doorging.
pi_156635820
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:49 schreef Koettie het volgende:

[..]

Als het casual en leuk is, met geflirt en goede spanning. Zonder meteen erboven op te duiken en zulke dingen. Maarja, lastig!
Dit.

Wij hadden contact met een leuk stel, maar iedere keer draaide het iets teveel om seks vanaf die jongen zijn kant. Stiekem voetjevrijen met me onder de tafel en de hele tijd aan mijn kont zitten terwijl we gewoon in de kroeg staan (ik met allemaal vrienden van vriend, die hier niets vanaf weten verder en dat makkelijk hadden kunnen zien) en elkaar toevallig tegenkwamen.

Moa. Dat haalt wel een beetje het relaxte gedeelte er vanaf. Het hoeft niet iedere keer op seks uit te draaien.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2015 10:48:02 ]
pi_156635879
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:49 schreef Nixx- het volgende:

[..]

Met de een woon ik samen. Zij heeft al een paar jaar een vaste partner, die ook een eigen partner heeft.
Ik ben ook op zoek naar zo iets, maar heb tot op heden alleen korte relaties gehad.
Spannend (niet in de zin van seks). Komen jullie ook bij elkaar over de vloer of houden jullie het gescheiden?
pi_156639028
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:52 schreef Myrr het volgende:

[..]

Spannend (niet in de zin van seks). Komen jullie ook bij elkaar over de vloer of houden jullie het gescheiden?
Ja, we komen zeker over elkaar bij de vloer.
O.a. om met zijn 4-en een bordspel te spelen.
Ik ben met hem afgelopen week naar een concert geweest.
pi_156639062
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:13 schreef Nixx- het volgende:

[..]

Ja, we komen zeker over elkaar bij de vloer.
O.a. om met zijn 4-en een bordspel te spelen.
Ik ben met hem afgelopen week naar een concert geweest.
:D!

Maar gezellig en knap dat jullie dat kunnen. :Y
pi_156639891
Wel leuk om dit topic te volgen. Heb mezelf nooit preuts gevonden maar begin nu toch wel te twijfelen ;)
Eens een toegestaan 'slippertje' zou nog net kunnen wat mezelf betreft.

Maar het meest onbegrijpelijke voor mij is bijvoorbeel zoals Koettie die op 'date' gaat.
Lijkt me vreselijk dat ik dan gewoon thuis mezelf zit af te vragen wat mijn man allemaal aan het uitspoken is. En als hij dan thuiskomt wéét ik gewoon dat hij met een ander heeft geneukt :r

Wat zeg je dan? Dag schat, was het lekker?
Haha oh nee... Komt niet goed :)
pi_156640233
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:14 schreef Myrr het volgende:

[..]

:D!

Maar gezellig en knap dat jullie dat kunnen. :Y
We kennen ze al heel lang, zelfs ruim voor onze trouwerij. Het polyamoreuse is pas erna gegroeid.
pi_156640268
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:00 schreef Blosje het volgende:
Wel leuk om dit topic te volgen. Heb mezelf nooit preuts gevonden maar begin nu toch wel te twijfelen ;)
Eens een toegestaan 'slippertje' zou nog net kunnen wat mezelf betreft.

Maar het meest onbegrijpelijke voor mij is bijvoorbeel zoals Koettie die op 'date' gaat.
Lijkt me vreselijk dat ik dan gewoon thuis mezelf zit af te vragen wat mijn man allemaal aan het uitspoken is. En als hij dan thuiskomt wéét ik gewoon dat hij met een ander heeft geneukt :r

Wat zeg je dan? Dag schat, was het lekker?
Haha oh nee... Komt niet goed :)
Op date gaan hoeft niet automatisch seks te betekenen.

Ik ben zo vaak op date geweest en alleen gekletst en bier gedronken.
pi_156640274
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:00 schreef Blosje het volgende:
Wel leuk om dit topic te volgen. Heb mezelf nooit preuts gevonden maar begin nu toch wel te twijfelen ;)
Eens een toegestaan 'slippertje' zou nog net kunnen wat mezelf betreft.

Maar het meest onbegrijpelijke voor mij is bijvoorbeel zoals Koettie die op 'date' gaat.
Lijkt me vreselijk dat ik dan gewoon thuis mezelf zit af te vragen wat mijn man allemaal aan het uitspoken is. En als hij dan thuiskomt wéét ik gewoon dat hij met een ander heeft geneukt :r

Wat zeg je dan? Dag schat, was het lekker?
Haha oh nee... Komt niet goed :)
Een slippertje is juist erger. Dat gaat achter je rug om, schaadt vertrouwen. Als je het van elkaar weet (een open relatie waarbij men zonder de partner date is voor mij ook niets hoor) en er open over bent, is dat hele probleem ineens weg ofzo. Ik vond het geen probleem mijn vriend een ander meisje te zien likken, of nog beter om dat samen te doen :Y) maar zodra ik zou zien dat hij via Whatsapp ofzo een hele flirtchat met een andere meid zou hebben achter mijn rug om zou ik flink pissig zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2015 14:24:56 ]
pi_156640395
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:00 schreef Blosje het volgende:
Wel leuk om dit topic te volgen. Heb mezelf nooit preuts gevonden maar begin nu toch wel te twijfelen ;)
Eens een toegestaan 'slippertje' zou nog net kunnen wat mezelf betreft.

Maar het meest onbegrijpelijke voor mij is bijvoorbeel zoals Koettie die op 'date' gaat.
Lijkt me vreselijk dat ik dan gewoon thuis mezelf zit af te vragen wat mijn man allemaal aan het uitspoken is. En als hij dan thuiskomt wéét ik gewoon dat hij met een ander heeft geneukt :r

Wat zeg je dan? Dag schat, was het lekker?
Haha oh nee... Komt niet goed :)
De date zondag is met m'n vriend erbij.
Maar als ik alleen date wel ja. Doe ik eigenlijk alleen op dagen dat hij werkt tot laat, niet als hij thuis zit.
pi_156641082
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:31 schreef Koettie het volgende:

[..]
Doe ik eigenlijk alleen op dagen dat hij werkt tot laat, niet als hij thuis zit.
Ja dat scheelt wel wat gepieker voor je vriend ;)
pi_156641208
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:24 schreef Myrr het volgende:

[..]

Een slippertje is juist erger. Dat gaat achter je rug om, schaadt vertrouwen. Als je het van elkaar weet (een open relatie waarbij men zonder de partner date is voor mij ook niets hoor) en er open over bent, is dat hele probleem ineens weg ofzo. Ik vond het geen probleem mijn vriend een ander meisje te zien likken, of nog beter om dat samen te doen :Y) maar zodra ik zou zien dat hij via Whatsapp ofzo een hele flirtchat met een andere meid zou hebben achter mijn rug om zou ik flink pissig zijn.
Oh maar gewoon ordinair vreemdgaan zou ik ook vreselijk vinden hoor.
Maar mijn man weet dat ALS hij ooit eens in bed beland met een andere vrouw ik het nooit zou willen weten. Gewoon éénmalig en liefst spijt hebben. Maar daar ga ik geen goed huwelijk voor opblazen, kan mij voorstellen dat op 50 jaar huwelijk je al wel eens een slippertje kan maken. Er zijn ergere dingen in het leven...
pi_156641241
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:02 schreef Blosje het volgende:

[..]

Ja dat scheelt wel wat gepieker voor je vriend ;)
Waarom zou je moeten piekeren?

Wij hebben bewust voor elkaar gekozen, maar kunnen niet alle dingen bij elkaar kwijt.
Waarom elkaar niet vrij laten om die dingen met iemand anders te doen?
pi_156641304
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:10 schreef Blosje het volgende:

[..]

Oh maar gewoon ordinair vreemdgaan zou ik ook vreselijk vinden hoor.
Maar mijn man weet dat ALS hij ooit eens in bed beland met een andere vrouw ik het nooit zou willen weten. Gewoon éénmalig en liefst spijt hebben. Maar daar ga ik geen goed huwelijk voor opblazen, kan mij voorstellen dat op 50 jaar huwelijk je al wel eens een slippertje kan maken. Er zijn ergere dingen in het leven...
Ja, hier ben ik het wel mee eens. Zou ook niet 123 de relatie opblazen als het een keer gebeurt, bij meerdere keren zou ik wel zoiets hebben van jooooeeeee je hebt te weinig respect voor mij, daar is de deur.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2015 15:14:57 ]
pi_156641516
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:02 schreef Blosje het volgende:

[..]

Ja dat scheelt wel wat gepieker voor je vriend ;)
Piekeren doet hij niet, we weten wat we aan elkaar hebben. Anders zouden we het niet doen. :P
pi_156642200
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:22 schreef Koettie het volgende:

[..]

Piekeren doet hij niet, we weten wat we aan elkaar hebben. Anders zouden we het niet doen. :P
Zelfde hier.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 16:45:34 #143
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156643312
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:02 schreef Blosje het volgende:

[..]

Ja dat scheelt wel wat gepieker voor je vriend ;)
Ik zou alleen piekeren of hij geen flater slaat en zijn date verziekt. :')
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_156673478
Mooi dat het bij jullie zo kan,had graag mijn relatie met mijn vrouw ook iets "losser" gezien,maar zij geeft aan 100% monogaam te zijn...aangezien ik geen stiekemerd ben en ook niet vreemd zal gaan o.i.d zal ik mij hier bij neer moeten leggen,bij jullie is de afspraak van te voren gemaakt,ik kwam hier later mee,wel eens een parenclub geprobeerd,maar dit vond de vrouw ook niet echt een succes..maar dat het bij jullie goed gaat is mooi om te horen!!
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:44:31 #145
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_156673708
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:37 schreef gustaf het volgende:
Mooi dat het bij jullie zo kan,had graag mijn relatie met mijn vrouw ook iets "losser" gezien,maar zij geeft aan 100% monogaam te zijn...aangezien ik geen stiekemerd ben en ook niet vreemd zal gaan o.i.d zal ik mij hier bij neer moeten leggen,bij jullie is de afspraak van te voren gemaakt,ik kwam hier later mee,wel eens een parenclub geprobeerd,maar dit vond de vrouw ook niet echt een succes..maar dat het bij jullie goed gaat is mooi om te horen!!
Nou hier niet hoor. Hier is het pas na 20+ jaar relatie zo gegroeid.
En ook begonnen door samen naar een parenclub te gaan. ;)
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_156675261
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:44 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Nou hier niet hoor. Hier is het pas na 20+ jaar relatie zo gegroeid.
En ook begonnen door samen naar een parenclub te gaan. ;)
dat kan natuurlijk ook,wij hebben het geprobeerd maar mijn vrouw heeft er niets mee,maar wilde het wel proberen,maar daarna is er nooit meer wat mee gedaan ondanks dat ik het interessant blijf vinden..
pi_156916590
Zijn er hier ook mensen aan het daten?
pi_156916669
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:34 schreef gustaf het volgende:

[..]

dat kan natuurlijk ook,wij hebben het geprobeerd maar mijn vrouw heeft er niets mee,maar wilde het wel proberen,maar daarna is er nooit meer wat mee gedaan ondanks dat ik het interessant blijf vinden..
Wel tof van haar dat ze het heeft geprobeerd! Jammer voor jou dat het niets bleek te zijn voor haar, maar je hebt wel een vrouw die open staat voor je fantasieen, die naar je wil luisteren en dingen wil proberen ondanks dat het niet direct haar fantasie is.

Als ik jou was zou ik heel goed voor haar zijn, want volgens mij heb je een hele leuke vrouw te pakken, een houdertje!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_156916704
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:46 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Of een relatie die misschien wel veel dieper gaat.
Ja 25 centimeter in het gat van je vrouw om precies te zijn.

Btw tamashi: neuken?

[ Bericht 2% gewijzigd door WaikikiWim op 18-10-2015 11:36:58 ]
pi_156920242
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 19:57 schreef Nixx- het volgende:

[..]

Je denkt te moeilijk.
Denk eerder aan primaire en secundaire partner.
Is het niet gewoon de 1 seks, de ander liefde?
Ik bedoel, waarom woont jouw partner samen met jou, maar niet met die ander?

Jouw partner en haar andere partner hebben het wel luxe: 2 partners :P Wat een aandacht :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156920754
quote:
5s.gif Op zondag 18 oktober 2015 14:37 schreef Godshand het volgende:

[..]

Is het niet gewoon de 1 seks, de ander liefde?
Ik bedoel, waarom woont jouw partner samen met jou, maar niet met die ander?

Jouw partner en haar andere partner hebben het wel luxe: 2 partners :P Wat een aandacht :D
Ze heeft geen sex met de ander.
Omdat die ander al een partner heeft.
pi_156920802
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 14:55 schreef Nixx- het volgende:

[..]

Ze heeft geen sex met de ander.
Omdat die ander al een partner heeft.
Ah ok. Maar is dan die ander gewoon niet een vriendschappelijke relatie (de ander van jouw partner)?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156920934
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 14:57 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ah ok. Maar is dan die ander gewoon niet een vriendschappelijke relatie (de ander van jouw partner)?
Met weekendjes weg en soms samen slapen?
pi_156920984
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 15:00 schreef Nixx- het volgende:

[..]

Met weekendjes weg en soms samen slapen?
Als dat tussen vrienden onderling kan, dan waarom niet? Als ze nog wel zoenen/ elkaars genitalia in het zonnetje zetten ofzo, dan is het wat anders...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156921081
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 15:02 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als dat tussen vrienden onderling kan, dan waarom niet? Als ze nog wel zoenen/ elkaars genitalia in het zonnetje zetten ofzo, dan is het wat anders...
Zoenen zeker wel
pi_156921120
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 15:04 schreef Nixx- het volgende:

[..]

Zoenen zeker wel
Ah, duidelijk :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156923004
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:17 schreef Nixx- het volgende:
Zijn er hier ook mensen aan het daten?
Momenteel niet. Weinig leuks gezien laatste tijd en eigenlijk ook weinig tijd. Heel soms daten met vriend erbij, maar dat is agenda technisch moeilijk vaak. :P Moeten ook gewoon tijd voor onszelf hebben.
pi_157568797
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:30 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dan heb je blijkbaar geen open relatie? :')
hoe dat zo?
Kan me ook voorstellen dat je partner t prima vindt, maar de omgeving misschien niet, dan is discretie ook wel handig toch?
compact en kleverig.
  zondag 15 november 2015 @ 22:04:51 #160
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_157584120
quote:
Je krijgt/kreeg hysterische aanvallen nadat je gehoord hebt dat je ‘partner’ op iemand anders is gekropen? :)
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_157584238
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:46 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Of een relatie die misschien wel veel dieper gaat.
Juist niet.
  zondag 15 november 2015 @ 22:10:53 #162
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_157584389
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 22:07 schreef IMVHI het volgende:

[..]

Juist niet.
Goede onderbouwing. ^O^
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_157584478
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 22:10 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Goede onderbouwing. ^O^
Ja, net goed zoals degene die ik quote.
  zondag 15 november 2015 @ 22:20:20 #164
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_157584855
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 22:12 schreef IMVHI het volgende:

[..]

Ja, net goed zoals degene die ik quote.
Dat is daarna toch al besproken? Een open relatie vergt meer communicatie, vertrouwen en eerlijkheid dan in de meeste monogame relaties wordt toegepast.
Nu jij. Waarom niet?
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_157585065
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 22:20 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Dat is daarna toch al besproken? Een open relatie vergt meer communicatie, vertrouwen en eerlijkheid dan in de meeste monogame relaties wordt toegepast.
Nu jij. Waarom niet?
Simpel. In een relatie met diepgaande gevoelens zou geen enkel weldenkend mens het kunnen verkroppen dat zijn partner een ander neukt. Imo. is een open relatie dan ook een excuus voor onbetrouwbare potentiële vreemdgangers om toch wat vastigheid te hebben :)
  zondag 15 november 2015 @ 22:30:05 #166
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_157585287
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 22:24 schreef IMVHI het volgende:

[..]

Simpel. In een relatie met diepgaande gevoelens zou geen enkel weldenkend mens het kunnen verkroppen dat zijn partner een ander neukt. Imo. is een open relatie dan ook een excuus voor onbetrouwbare vreemdgangers om toch wat vastigheid te hebben :)
Je kan je er niets bij voorstellen, dat ik zoveel van mijn man houd dat ik hem dat pleziertje gun?
Of mijn rotsvaste vertrouwen dat hij voor een relatie toch voor mij blijft kiezen?
Jouw gemis zou ik zeggen. ;)
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_157585637
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 22:04 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Je krijgt/kreeg hysterische aanvallen nadat je gehoord hebt dat je ‘partner’ op iemand anders is gekropen? :)
Haha nee, dat deel niet. Wel reactie van omgeving. Hoewel ik dat al heeeel lang niet meer gehad heb nu ik erover nadenk.
pi_157585725
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 22:24 schreef IMVHI het volgende:

[..]

Simpel. In een relatie met diepgaande gevoelens zou geen enkel weldenkend mens het kunnen verkroppen dat zijn partner een ander neukt. Imo. is een open relatie dan ook een excuus voor onbetrouwbare potentiële vreemdgangers om toch wat vastigheid te hebben :)
Of het is gewoon persoonlijk. Ik snap niet dat mensen daar altijd zo'n ding van maken. Ik kan seks en liefde los van elkaar zien. Ze hebben met elkaar te maken en kunnen elkaar versterken maar seks zonder liefde kan prima. Ik kan ook prima seks hebben met iemand en van iemand anders houden. Het ene sluit het ander niet uit. Snap dat het voor sommige niet zo werkt, ook prima. Als jij en je partner maar op een lijn zitten.
  zondag 15 november 2015 @ 22:45:46 #169
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_157586000
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 22:24 schreef IMVHI het volgende:

[..]

Simpel. In een relatie met diepgaande gevoelens zou geen enkel weldenkend mens het kunnen verkroppen dat zijn partner een ander neukt. Imo. is een open relatie dan ook een excuus voor onbetrouwbare potentiële vreemdgangers om toch wat vastigheid te hebben :)
Wellicht kwam de gedachte in je op: waarschijnlijk ziet ze er niet uit en komt ze niet meer aan de man als ze niet in deze afspraak mee wil gaan?
Gaf mijn fotoboek antwoord daarop? :)
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_157586057
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 22:45 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Wellicht kwam de gedachte in je op: waarschijnlijk ziet ze er niet uit en komt ze niet meer aan de man als ze niet in deze afspraak mee wil gaan?
Gaf mijn fotoboek antwoord daarop? :)
Nee dat was niet mijn gedachte :)
pi_157587152
Ben trouwens wel weer klaar met okcupid. Erg weinig leuke gesprekken. Meeste met het niveau van hoineukendoei. Jammerrr. Wel leuke gast leren kennen maar dat is gewoon vriendschappelijk.
pi_157758707
En een relatie waarin je samen besluit dat je allebei heel weinig seksuele ervaring hebt, en dat samen of los van elkaar wil veranderen. Dat je partner het ook opwindend vindt als je seks hebt met een andere man... En je toch heel veel van elkaar houdt :)

Geen idee of ik het nu een open relatie wil noemen, want we zijn pas net begonnen met ontdekken ;)
pi_157766345
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 22:24 schreef IMVHI het volgende:

[..]

Simpel. In een relatie met diepgaande gevoelens zou geen enkel weldenkend mens het kunnen verkroppen dat zijn partner een ander neukt. Imo. is een open relatie dan ook een excuus voor onbetrouwbare potentiële vreemdgangers om toch wat vastigheid te hebben :)
Jouw partner mag dan zeker ook niet uit eten met het andere geslacht. Of naar de bioscoop? Of wandelen? Please zeg. Hoeveel mensen neuken wel niet om het neuken? Hoeveel mensen gaan naar de hoeren om gewoon te beleven wat seks nu feitelijk gewoon is?

Seks is seks. Met passie kan het steengoede seks worden. En met passie en liefde wellicht nog beter. Maar seks blijft een drift net als eten.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_157767457
Onze vroegere vaste trio vriendin is weer single. Niceee. Komen leuke tijden aan!
pi_157771947
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 17:51 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Jouw partner mag dan zeker ook niet uit eten met het andere geslacht. Of naar de bioscoop? Of wandelen? Please zeg. Hoeveel mensen neuken wel niet om het neuken? Hoeveel mensen gaan naar de hoeren om gewoon te beleven wat seks nu feitelijk gewoon is?

Seks is seks. Met passie kan het steengoede seks worden. En met passie en liefde wellicht nog beter. Maar seks blijft een drift net als eten.
Wat je eigenlijk zegt met deze zin is dat jij nog bent blijven hangen op het niveau van de apen. Ik dacht toch echt dat mensen wat verder waren. Begrijp me overigens niet verkeerd: als er 2 mensen elkaar vinden met deze gedachte is dat prima natuurlijk.
  maandag 23 november 2015 @ 21:08:40 #176
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_157772022
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 17:51 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Jouw partner mag dan zeker ook niet uit eten met het andere geslacht. Of naar de bioscoop? Of wandelen? Please zeg. Hoeveel mensen neuken wel niet om het neuken? Hoeveel mensen gaan naar de hoeren om gewoon te beleven wat seks nu feitelijk gewoon is?

Seks is seks. Met passie kan het steengoede seks worden. En met passie en liefde wellicht nog beter. Maar seks blijft een drift net als eten.
Sex gelijkstellen met eten of een bios :') hoe fucking simplistisch kan je zijn.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_157772162
quote:
10s.gif Op maandag 23 november 2015 21:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sex gelijkstellen met eten of een bios :') hoe fucking simplistisch kan je zijn.
Het is maar hoe ingewikkeld je het maakt ja.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_157772215
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 21:06 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat je eigenlijk zegt met deze zin is dat jij nog bent blijven hangen op het niveau van de apen. Ik dacht toch echt dat mensen wat verder waren. Begrijp me overigens niet verkeerd: als er 2 mensen elkaar vinden met deze gedachte is dat prima natuurlijk.
Discussieren is prima, maar vergeet niet dat posts met aanvallen op de man weggehaald worden.

En nee. Mensen zijn de ergste beesten. Of zie jij soms iedereen in vrede en liefde leven?

Anyway; iedereen moet het lekker zelf weten. Maar je bent geen vreemdganger omdat je een open relatie wilt. Sommige mensen passen gewoon niet in hokjes.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_157773298
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 21:06 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat je eigenlijk zegt met deze zin is dat jij nog bent blijven hangen op het niveau van de apen. Ik dacht toch echt dat mensen wat verder waren. Begrijp me overigens niet verkeerd: als er 2 mensen elkaar vinden met deze gedachte is dat prima natuurlijk.
Het dier in je wat ruimte geven maakt dat 'ie niet vals wordt ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157773671
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 21:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Het dier in je wat ruimte geven maakt dat 'ie niet vals wordt ;)
Lekker van god los worden om 'het dier in je los te laten/in toom te houden'. Nee, leuk voor op een tegeltje maar voor de rest complete onzin.

quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 21:14 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Discussieren is prima, maar vergeet niet dat posts met aanvallen op de man weggehaald worden.

En nee. Mensen zijn de ergste beesten. Of zie jij soms iedereen in vrede en liefde leven?

Anyway; iedereen moet het lekker zelf weten. Maar je bent geen vreemdganger omdat je een open relatie wilt. Sommige mensen passen gewoon niet in hokjes.
Dat is prima want ik val niemand aan. Ik trek enkel een conclusie op basis van hetgeen jij zegt. Als jij als mens niet in staat bent om natuurlijke driften tegen te gaan dan is dat toch de enige juiste conclusie? Tuurlijk moet je eten en drinken en ik snap ook best dat je voortplantingsdrang hebt. Maar als je een vrouw hebt is het toch prima, dan kun je daar op los als je wilt? Volgens jouw theorie moet je dus ook iemands hoofd in mogen slaan omdat de holbewoners dat ook deden, dat is immers ook een oerdrift. Of gelden daar dan weer andere regels voor?

Ik zie niet iedereen in vrede leven nee, maar ik ben dan ook een individu en kan niet veel anders doen dan zorgen dat ik het imo goed doe. Ik snap ook niet zo goed wat dit met bovenstaande discussie te maken heeft. Ik vind ook niet dat mensen die een open relatie hebben slechte mensen zijn ofzo.

Nogmaals: Natuurljik ben je geen vreemdganger, dat ben je enkel als maar 1 van de 2 weet dat het een open relatie betreft.
pi_157774016
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:53 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Lekker van god los worden om 'het dier in je los te laten/in toom te houden'. Nee, leuk voor op een tegeltje maar voor de rest complete onzin.

[..]

Dat is prima want ik val niemand aan. Ik trek enkel een conclusie op basis van hetgeen jij zegt. Als jij als mens niet in staat bent om natuurlijke driften tegen te gaan dan is dat toch de enige juiste conclusie? Tuurlijk moet je eten en drinken en ik snap ook best dat je voortplantingsdrang hebt. Maar als je een vrouw hebt is het toch prima, dan kun je daar op los als je wilt? Volgens jouw theorie moet je dus ook iemands hoofd in mogen slaan omdat de holbewoners dat ook deden, dat is immers ook een oerdrift. Of gelden daar dan weer andere regels voor?

Ik zie niet iedereen in vrede leven nee, maar ik ben dan ook een individu en kan niet veel anders doen dan zorgen dat ik het imo goed doe. Ik snap ook niet zo goed wat dit met bovenstaande discussie te maken heeft. Ik vind ook niet dat mensen die een open relatie hebben slechte mensen zijn ofzo.

Nogmaals: Natuurljik ben je geen vreemdganger, dat ben je enkel als maar 1 van de 2 weet dat het een open relatie betreft.
Hoe kom je erbij dat mensen met open relaties hun driften niet in toom kunnen houden?
Je moest eens weten hoe vaak ik lekker denk maar niet doe ;)

Maar vooral, waarom zou je geen seks met anderen mogen hebben, waarom is dat 'slecht', beesten gedrag, van god los?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157774101
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:53 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Lekker van god los worden om 'het dier in je los te laten/in toom te houden'. Nee, leuk voor op een tegeltje maar voor de rest complete onzin.

[..]

Dat is prima want ik val niemand aan. Ik trek enkel een conclusie op basis van hetgeen jij zegt. Als jij als mens niet in staat bent om natuurlijke driften tegen te gaan dan is dat toch de enige juiste conclusie? Tuurlijk moet je eten en drinken en ik snap ook best dat je voortplantingsdrang hebt. Maar als je een vrouw hebt is het toch prima, dan kun je daar op los als je wilt? Volgens jouw theorie moet je dus ook iemands hoofd in mogen slaan omdat de holbewoners dat ook deden, dat is immers ook een oerdrift. Of gelden daar dan weer andere regels voor?

Ik zie niet iedereen in vrede leven nee, maar ik ben dan ook een individu en kan niet veel anders doen dan zorgen dat ik het imo goed doe. Ik snap ook niet zo goed wat dit met bovenstaande discussie te maken heeft. Ik vind ook niet dat mensen die een open relatie hebben slechte mensen zijn ofzo.

Nogmaals: Natuurljik ben je geen vreemdganger, dat ben je enkel als maar 1 van de 2 weet dat het een open relatie betreft.
Ik vraag me toch altijd af hoe mensen hieraan komen. Omdat je iets doet is het meteen een 'drift' die je niet in kan houden? Waarom? Misschien is het iets wat gewoon goed overlegd is. We doen het omdat we het leuk vinden en het iets toe vinden voegen, niet omdat we niet van andere af kunnen blijven of niet in staat zijn om een monogame relatie aan te gaan. Dat is een keuze. Snap dat het soms lastig is voor te stellen en dat is prima, maar als je er zo over praat is het misschien logischer om te vrágen naar de reden, in plaatst van die zo te stellen.
pi_157778567
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 21:14 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Discussieren is prima, maar vergeet niet dat posts met aanvallen op de man weggehaald worden.

En nee. Mensen zijn de ergste beesten. Of zie jij soms iedereen in vrede en liefde leven?

Anyway; iedereen moet het lekker zelf weten. Maar je bent geen vreemdganger omdat je een open relatie wilt. Sommige mensen passen gewoon niet in hokjes.
en sommige mensen vallen wel onder t kopje: anders zou hij/zij vreemdgaan of egoïstisch.
Net als in n monogame relatie.

Genoeg mensen die om verkeerde redenen n open relatie hebben, wat voor n deel de negatieve reacties wellicht verklaart.
compact en kleverig.
pi_157778675
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 07:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

en sommige mensen vallen wel onder t kopje: anders zou hij/zij vreemdgaan of egoïstisch.
Net als in n monogame relatie.

Genoeg mensen die om verkeerde redenen n open relatie hebben, wat voor n deel de negatieve reacties wellicht verklaart.
Dat verklaard toch niets, je zegt zelf die heb je ook een monogame relatie.
pi_157778799
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 08:03 schreef Koettie het volgende:

[..]

Dat verklaard toch niets, je zegt zelf die heb je ook een monogame relatie.
Nee? Een monogame relatie is hier gewoon veel meer geaccepteerd dan n open relatie.
Bovendien passen de negatieve redenen om n open relatie aan te gaan sowieso al beter in het straatje van de mensen die er negatief tegenover staan, dus valt dat meer op.

Ik ken bv ook n stel dat n open relatie is aangegaan omdat hij dat wilde en zij bang was hem kwijt te raken. Hij mocht uiteindelijk alles, zij niks, want hij kon er niet mee omgaan dat zij wat met n ander zou doen. Ze zijn uit elkaar nu.

Bovendien krijg je t van n monogame relatie meestal niet mee.
Ik ken zeg 40 stellen met n monogame relatie, waarvan ik van eentje weet dat er vreemdgegaan wordt.
Ik ken(de) vier stellen met een open relatie waarvan ik me van twee afvraag of ze wel open zijn omde goede redenen.
Dan is de verhouding ook nogal scheef.
De helft van de open relaties is kut, maar maar 1 op de 40 monogame relaties...
Daar klopt natuurlijk geen hout van en t is nogal overtrokken, maar het geeft wel aan hoe mensen het (kunnen) zien.
compact en kleverig.
pi_157781411
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 08:21 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Nee? Een monogame relatie is hier gewoon veel meer geaccepteerd dan n open relatie.
Bovendien passen de negatieve redenen om n open relatie aan te gaan sowieso al beter in het straatje van de mensen die er negatief tegenover staan, dus valt dat meer op.

Ik ken bv ook n stel dat n open relatie is aangegaan omdat hij dat wilde en zij bang was hem kwijt te raken. Hij mocht uiteindelijk alles, zij niks, want hij kon er niet mee omgaan dat zij wat met n ander zou doen. Ze zijn uit elkaar nu.

Bovendien krijg je t van n monogame relatie meestal niet mee.
Ik ken zeg 40 stellen met n monogame relatie, waarvan ik van eentje weet dat er vreemdgegaan wordt.
Ik ken(de) vier stellen met een open relatie waarvan ik me van twee afvraag of ze wel open zijn omde goede redenen.
Dan is de verhouding ook nogal scheef.
De helft van de open relaties is kut, maar maar 1 op de 40 monogame relaties...
Daar klopt natuurlijk geen hout van en t is nogal overtrokken, maar het geeft wel aan hoe mensen het (kunnen) zien.
Dat is leuk al die voorbeelden maar ik ken ook zoveel mensen die in een relatie zitten en vreemdgaan of dit doen of zus doen. Het gaat er naar mijn mening niet om dat er slechte relaties zijn. Want die zijn er. In welke vorm dan ook. En er zijn mensen die rare keuzes maken of mensen die bang zijn en dus maar instemmen met iets.

Maar ik reageerde op iemand die aangaf dat je als je voor een open relatie kiest gewoon een potentiele vreemdganger bent. Nee. Dat is bullshit. Want je kiest er samen voor. Net als dat je samen kiest voor een gesloten relatie.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_157781604
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 07:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

en sommige mensen vallen wel onder t kopje: anders zou hij/zij vreemdgaan of egoïstisch.
Net als in n monogame relatie.

Genoeg mensen die om verkeerde redenen n open relatie hebben, wat voor n deel de negatieve reacties wellicht verklaart.
Jij hebt het over de manier waarop mensen handelen, zoals ik in mijn vorige bericht ook aangaf en wat je hier overigens op FOK! en waar dan ook kan lezen, gaat het in gesloten relaties ofwel gewoon in relaties vaak mis. Er zijn een aantal bronnen die aangeven hoe vaak er vreemdgegaan wordt of hoe vaak er huiselijk geweld plaats vindt.

Dat gebeurd nou eenmaal en is dus in elke relatie een onderwerp. Niet alleen in open relaties.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_157781638
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 21:06 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat je eigenlijk zegt met deze zin is dat jij nog bent blijven hangen op het niveau van de apen. Ik dacht toch echt dat mensen wat verder waren. Begrijp me overigens niet verkeerd: als er 2 mensen elkaar vinden met deze gedachte is dat prima natuurlijk.
Lees even op wie en wat ik reageer en ga mij dan vertellen waarom ik degene ben die op het niveau van de apen is blijven hangen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_157783183
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:32 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Jij hebt het over de manier waarop mensen handelen, zoals ik in mijn vorige bericht ook aangaf en wat je hier overigens op FOK! en waar dan ook kan lezen, gaat het in gesloten relaties ofwel gewoon in relaties vaak mis. Er zijn een aantal bronnen die aangeven hoe vaak er vreemdgegaan wordt of hoe vaak er huiselijk geweld plaats vindt.

Dat gebeurd nou eenmaal en is dus in elke relatie een onderwerp. Niet alleen in open relaties.
ik stel ook nergens dat dat niet zo is. Ik geef enkel aan wat ik zie als een reden voor negatief denken over open relaties.

Als je dan wil blijven hangen in: ja maar dat is in gesloten relaties ook zo!' Prima, maar dan mis je m'n punt.
compact en kleverig.
pi_157783281
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:45 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik stel ook nergens dat dat niet zo is. Ik geef enkel aan wat ik zie als een reden voor negatief denken over open relaties.

Als je dan wil blijven hangen in: ja maar dat is in gesloten relaties ook zo!' Prima, maar dan mis je m'n punt.
Volgens mij is er dan juist geen punt, want dat zouden mensen dus eigenlijk hypocriet kijken naar het een en het ander daar buiten laten vallen terwijl dat in beide situaties zo is.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_157783581
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:45 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik stel ook nergens dat dat niet zo is. Ik geef enkel aan wat ik zie als een reden voor negatief denken over open relaties.

Als je dan wil blijven hangen in: ja maar dat is in gesloten relaties ook zo!' Prima, maar dan mis je m'n punt.
Het punt is juist dat het niets zegt over een open relatie. Dat jij veel mensen kent die daar niet mee om konden gaan zegt weinig over het concept zelf.
pi_157783823
:')

Ik heb het niet over mij, ik probeer aan te geven wat imo een reden zou kunnen zijn voor de negatieve reacties die je vaak hoort/leest.

Is dat hypocriet? Weet ik niet, mensen zijn geneigd om te blijven hangen in wat voor hen goed of normaal is, ik zie daar de hypocrisie niet in in dit geval.

Het gaat inderdaad om mensen, maar als andere mensen getallen zoals ik die zojuist gaf horen/lezen, zijn ze geneigd het te bezien zoals ik aangeef, negatief, want de helft gaat mis! Zie je nou wel!
Wat ze niet weten is dat van die 40 'monogame' er nig 2 open zijn, 3 op knappen staan, bij eentje een van de kinderen van n andere man is en bij nog 13 anderen een van de twee in t verleden vreemd is gegaan of nog steeds gaat.

Wat ik probeer te zeggen is dat mensen geneigd zijn af te gaan op wat ze zelf zien en horen. Dat is niet hypocriet, dat is hooguit wat minder doordacht.

Imo is het niet zo raar dat mensen negatief zijn over open relaties, ze kennen het niet en willen het ook niet direct kennen, praat erover en mensen worden wat milder in hun oordeel vaak, maar dat is niet iets dat standaard is.
compact en kleverig.
pi_157801476
Voor de mensen die pas later in de relatie open werden: hoe zijn jullie er dan in gerold?

Ik zou graag een open relatie willen. Ik vind mijn vriend fantastisch, de liefde is sterk, de seks is leuk, maar ik mis iets. Het idee dat ik nooit meer met een ander seks zou hebben, beangstigt me soms wat. Dat je nooit meer die spanning van in het begin zult ervaren.

Daarnaast zijn er dingen wat betreft seks waar mijn vriend en ik wat anders over denken en waarin we niet aan elkaars behoefte kunnen voldoen. Het is niet zo'n issue dat het een reden zou zijn om uit elkaar te gaan, absoluut niet. Maar het is wel gewoon, ja, jammer.

Waar mijn vriend eerst nog vrij positief tegenover een open relatie stond, heeft hij zich bedacht. Daar heb ik alle begrip voor. Ik zou ook nooit vreemdgaan en sta volledig achter zijn keuze. Maar soms knaagt het aan me.

Wat ik wil met deze post? Tja, eigenlijk geen idee.
pi_157802458
Lijkt me eigenlijk best moeilijk om later een open relatie te krijgen. Ben ook wel benieuwd naar de antwoorden en ervarignen.
pi_157802530
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:27 schreef rosaaa het volgende:
Voor de mensen die pas later in de relatie open werden: hoe zijn jullie er dan in gerold?

Ik zou graag een open relatie willen. Ik vind mijn vriend fantastisch, de liefde is sterk, de seks is leuk, maar ik mis iets. Het idee dat ik nooit meer met een ander seks zou hebben, beangstigt me soms wat. Dat je nooit meer die spanning van in het begin zult ervaren.

Daarnaast zijn er dingen wat betreft seks waar mijn vriend en ik wat anders over denken en waarin we niet aan elkaars behoefte kunnen voldoen. Het is niet zo'n issue dat het een reden zou zijn om uit elkaar te gaan, absoluut niet. Maar het is wel gewoon, ja, jammer.

Waar mijn vriend eerst nog vrij positief tegenover een open relatie stond, heeft hij zich bedacht. Daar heb ik alle begrip voor. Ik zou ook nooit vreemdgaan en sta volledig achter zijn keuze. Maar soms knaagt het aan me.

Wat ik wil met deze post? Tja, eigenlijk geen idee.
Een grotere piemel. Je wilt een grotere piemel. En trouwens, als je niet in elkaars behoefte kunt voldoen (seks), maar seks is wel een belangrijk aspect voor je binnen een relatie, dan passen jullie niet bij elkaar. Waarom doet iedereen alsof seks niet belangrijk is? Fuck zeg. Uiteindelijk wordt je doodongelukkig van seks die je geen voldaan gevoel geeft.
pi_157802707
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:24 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

Een grotere piemel. Je wilt een grotere piemel. En trouwens, als je niet in elkaars behoefte kunt voldoen (seks), maar seks is wel een belangrijk aspect voor je binnen een relatie, dan passen jullie niet bij elkaar. Waarom doet iedereen alsof seks niet belangrijk is? Fuck zeg. Uiteindelijk wordt je doodongelukkig van seks die je geen voldaan gevoel geeft.
Ik wil helemaal geen grotere piemel. Liever niet zelfs, die van mijn vriend is al meer dan groot genoeg. Wat is dit nu weer voor puberale reactie?

Om nog even op de rest in te gaan. We kunnen slechts aan een gedeelte van elkaars behoeftes niet voldoen. Maar ik vraag me af of het überhaupt mogelijk is om een man te vinden waarin je dat totaalpakket vindt. Ik zou het jammer vinden als bepaalde dingen nooit uit zou kunnen proberen, waar hij niets mee kan of niets mee heeft. Of die hij wel uit wil proberen voor mij, maar waarbij ik overduidelijk merk dat het voor mij is. Dat zijn de dingen waar we op vastlopen.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2015 00:45:36 ]
pi_157802771
Misschien moet ik toch een ander topic openen over meningen. Ik snap dat iedereen er het zijne van denkt en het anders ziet. Maar dit Was meer bedoelt als ervarings topic dan als 'ik vind het niet oke/smerig/vul maar iets anders in.
pi_157802788
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:43 schreef rosaaa het volgende:

[..]

Ik wil helemaal geen grotere piemel. Liever niet zelfs, die van mijn vriend is al meer dan groot genoeg. Wat is dit nu weer voor puberale reactie?

Om nog even op de rest in te gaan. We kunnen slechts aan een gedeelte van elkaars behoeftes niet voldoen. Maar ik vraag me af of het überhaupt mogelijk is om een man te vinden waarin je dat totaalpakket vindt. Ik zou het jammer vinden als bepaalde dingen nooit uit zou kunnen proberen, waar hij niets mee kan of niets mee heeft. Of die hij wel uit wil proberen voor mij, maar waarbij ik overduidelijk merk dat het voor mij is. Dat zijn de dingen waar we op vastlopen.
Wat is het totaal pakket? En heb je het nu over 'jongens' of 'mannen'. Want mannen gaan ver. En hoe geiler, hoe verder. Oraal, anaal, rimmen, allemaal prima.
Wat vinden we niet leuk? Pis/poep seks. Dingen in ons plasbuisje stoppen.
pi_157802845
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:53 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

Wat is het totaal pakket? En heb je het nu over 'jongens' of 'mannen'. Want mannen gaan ver. En hoe geiler, hoe verder. Oraal, anaal, rimmen, allemaal prima.
Wat vinden we niet leuk? Pis/poep seks. Dingen in ons plasbuisje stoppen.
Het komt niet in je op dat seks meer is dan puur wat neuken/beffen/pijpen etc? Je hebt nog een hoop te leren.
pi_157802862
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 01:00 schreef rosaaa het volgende:

[..]

Het komt niet in je op dat seks meer is dan puur wat neuken/beffen/pijpen etc? Je hebt nog een hoop te leren.
Dat is het idd niet. Natuur technisch gezien.. Wat de maatschappij ervan maakt, daar hou ik me niet zo mee bezig.
pi_157803631
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:51 schreef Koettie het volgende:
Misschien moet ik toch een ander topic openen over meningen. Ik snap dat iedereen er het zijne van denkt en het anders ziet. Maar dit Was meer bedoelt als ervarings topic dan als 'ik vind het niet oke/smerig/vul maar iets anders in.
dat zou ik jammer vinden.
compact en kleverig.
pi_157803637
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:53 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

Wat is het totaal pakket? En heb je het nu over 'jongens' of 'mannen'. Want mannen gaan ver. En hoe geiler, hoe verder. Oraal, anaal, rimmen, allemaal prima.
Wat vinden we niet leuk? Pis/poep seks. Dingen in ons plasbuisje stoppen.
ben jij haar vriend?

Je kan niet voor mannen in t algemeen spreken, doe dat dan ook niet.
compact en kleverig.
pi_157805173
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:51 schreef Koettie het volgende:
Misschien moet ik toch een ander topic openen over meningen. Ik snap dat iedereen er het zijne van denkt en het anders ziet. Maar dit Was meer bedoelt als ervarings topic dan als 'ik vind het niet oke/smerig/vul maar iets anders in.
Je hebt helemaal gelijk, ik zal even beter modereren en dit topic tot een ervaringstopic laten. Als er iets is kun je me ook aanspreken via dm.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 25 november 2015 @ 14:40:17 #204
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_157810783
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 17:51 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Jouw partner mag dan zeker ook niet uit eten met het andere geslacht. Of naar de bioscoop? Of wandelen? Please zeg. Hoeveel mensen neuken wel niet om het neuken? Hoeveel mensen gaan naar de hoeren om gewoon te beleven wat seks nu feitelijk gewoon is?

Seks is seks. Met passie kan het steengoede seks worden. En met passie en liefde wellicht nog beter. Maar seks blijft een drift net als eten.
:')
Eten is een primaire levensbehoefte hoor. Geen drift.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_157811669
Ik ga lekker net doen alsof ik de hele bovenstaande discussie niet meegekregen heb. Ik heb niet zo'n zin in discussies en mezelf 'verantwoorden' waarom ik dit fijn vind of niet.

Vorige week weer een soort van 'date' gehad met het bevriende stel van ons. (in hoeverre noem je het een date als je gewoon goed bevriend bent en deze koffie afspraak uitliep op meer :') )
Anyway.. ik moet wel lachen om de dingen waar je tegenaan kan lopen als je aan partnerruil oid doet. Mijn vriendin heeft al kids en zij en haar partner hebben geen behoefte meer aan nog een kindje. Nu zaten wij heerlijk te klagen over de anticonceptie die wij maar moesten gebruiken en hoe makkelijk mannen het eigenlijk hadden. Ze vond dus maar dat haar partner de boel door moest laten knippen. waarop hij haar zo aankijkt: 'euh, maar dan kan je weer zwanger worden, lijkt me niet heel erg handig he :{ '.. Super droog.. ik moest er wel om lachen. misschien moet je erbij zijn geweest, ik weet het niet. The perks of being a 'swinger' :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_157812695
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:20 schreef MissStevie het volgende:
Ik ga lekker net doen alsof ik de hele bovenstaande discussie niet meegekregen heb. Ik heb niet zo'n zin in discussies en mezelf 'verantwoorden' waarom ik dit fijn vind of niet.

Vorige week weer een soort van 'date' gehad met het bevriende stel van ons. (in hoeverre noem je het een date als je gewoon goed bevriend bent en deze koffie afspraak uitliep op meer :') )
Anyway.. ik moet wel lachen om de dingen waar je tegenaan kan lopen als je aan partnerruil oid doet. Mijn vriendin heeft al kids en zij en haar partner hebben geen behoefte meer aan nog een kindje. Nu zaten wij heerlijk te klagen over de anticonceptie die wij maar moesten gebruiken en hoe makkelijk mannen het eigenlijk hadden. Ze vond dus maar dat haar partner de boel door moest laten knippen. waarop hij haar zo aankijkt: 'euh, maar dan kan je weer zwanger worden, lijkt me niet heel erg handig he :{ '.. Super droog.. ik moest er wel om lachen. misschien moet je erbij zijn geweest, ik weet het niet. The perks of being a 'swinger' :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag ik me ook af inderdaad. Heb ook twee vriendinnen wat soms uitloopt op seks, maar soms ook net zo goed niet. Geen idee hoe dat dan heet. FWB vind ik dan ook weer niet echt de lading dekken. :P

Haha, kan me wel voorstellen dat dat leuk is hoor, zo onderling. Je zit toch in zo'n sfeertje enzo :p
pi_157820319
Fwb is wel een goede ja. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :')

Vind het idd vooral grappig dat je je ineens om dat soort dingen druk moet maken :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_157828807
Hahah, soms komt het zo voor de hand dat je er niet opkomt. Vanavond naar een scharrel maar koortslip. Jammerrr
  donderdag 26 november 2015 @ 09:52:38 #209
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_157829415
Toen mijn vriend en ik elkaar leerden kennen zijn we eigenlijk meteen een monogame relatie aangegaan. Dat is altijd goed gegaan..en als we daarmee door zouden gaan dan zou het ook gewoon fijn door blijven lopen. Op een gegeven moment raakte ik echter heel nieuwsgierig hoe het zou zijn met iemand anders (dit is mijn eerste relatie en had ook m'n eerste sekservaringen in de relatie), dus ik heb toen besloten er over te praten. Ik heb toen een keer iets met iemand anders gedaan. Het was fijn om een keer meegemaakt te hebben, al is het met m'n partner zoveel fijner.

We hebben er sindsdien vaak over gepraat. We zien onze relatie nog steeds als monogaam, maar we hebben de definitie wat aangepast. Als we een keer met iemand anders naar bed willen, dan mag dat gewoon (zolang er niks gedaan word wat we zelf ook niet doen)...zolang het maar niet al te vaak word, maar een paar keer per jaar is prima. Enige afspraak die we hebben is dat we er eerlijk over zijn..of dat nou voor of na die seks is. Sindsdien voelt de relatie voor mij nog beter en ik heb minder last van onzekerheid. We hebben er allebei compleet geen verlangen naar momenteel, maar mocht dat ooit veranderen dan weten we gewoon dat het mag. Dus het zit een beetje tussen een open en monogame relatie in.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 26 november 2015 @ 10:21:27 #210
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_157829858
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 09:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
We zien onze relatie nog steeds als monogaam, maar we hebben de definitie wat aangepast. Als we een keer met iemand anders naar bed willen, dan mag dat gewoon (zolang er niks gedaan word wat we zelf ook niet doen)...zolang het maar niet al te vaak word, maar een paar keer per jaar is prima.
Je mag een paar keer per jaar neuken met een ander, maar je noemt het monogaam?
Wat noem jij dan een open relatie??
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_157830089
Iedereen interpreteert het stukje 'open relatie' of 'monogaam' zijn anders. Volgens de 'normale' begrippen hebben mijn vriend en ik ook geen monogame relatie, maar voor mij betekend monogaam zijn ook iets heel anders. wij delen onze seksualiteit met andere mensen, maar het gevoel wat ik heb voor mijn vriend kan en ga ik echt voor niemand anders voelen. Dat is voor mij het monogame in onze relatie. ons gevoel kunnen en willen we niet met anderen delen. Iedereen ziet het anders, laten we elkaar alsjeblieft niet gaan aanvallen op hoe we dit beleven :) :P
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  donderdag 26 november 2015 @ 10:55:32 #212
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_157830468
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 10:21 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Je mag een paar keer per jaar neuken met een ander, maar je noemt het monogaam?
Wat noem jij dan een open relatie??
Omdat het niet zo zwart wit is als dat jij beweert. Er zit nog een heel stuk tussen monogaam en open. Wij denken gewoon niet in hokjes. Als je mijn hele post had gelezen dan had je ook de allerlaatste zin gelezen: ''Dus het zit een beetje tussen een open en monogame relatie in''. (om nog maar te zwijgen over het punt dat we allebei de behoefte niet eens voelen..het zijn enkel afspraken, just in case)
Wat MissStevie al zei...waarom val je me daar op aan? Iedereen beleeft het anders. Juist in dit topic dacht ik niet zo aangesproken te worden..

[ Bericht 5% gewijzigd door AlwaysHappy op 26-11-2015 11:06:02 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_157831248
Ach, iedereeen z'n definitie. Ik zou dat ook open noemen denk ik. Maar de naam maakt niet uit, iedereen heeft toch andere afspraken. Ik zie het een beetje hetzelfde. Seks prima, liefde is van ons samen.
pi_157831253
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 09:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Toen mijn vriend en ik elkaar leerden kennen zijn we eigenlijk meteen een monogame relatie aangegaan. Dat is altijd goed gegaan..en als we daarmee door zouden gaan dan zou het ook gewoon fijn door blijven lopen. Op een gegeven moment raakte ik echter heel nieuwsgierig hoe het zou zijn met iemand anders (dit is mijn eerste relatie en had ook m'n eerste sekservaringen in de relatie), dus ik heb toen besloten er over te praten. Ik heb toen een keer iets met iemand anders gedaan. Het was fijn om een keer meegemaakt te hebben, al is het met m'n partner zoveel fijner.

We hebben er sindsdien vaak over gepraat. We zien onze relatie nog steeds als monogaam, maar we hebben de definitie wat aangepast. Als we een keer met iemand anders naar bed willen, dan mag dat gewoon (zolang er niks gedaan word wat we zelf ook niet doen)...zolang het maar niet al te vaak word, maar een paar keer per jaar is prima. Enige afspraak die we hebben is dat we er eerlijk over zijn..of dat nou voor of na die seks is. Sindsdien voelt de relatie voor mij nog beter en ik heb minder last van onzekerheid. We hebben er allebei compleet geen verlangen naar momenteel, maar mocht dat ooit veranderen dan weten we gewoon dat het mag. Dus het zit een beetje tussen een open en monogame relatie in.
Dit lees of hoor je wel vaker. Als stel afspreken dat je met anderen mag wippen maar als puntje bij paaltje komt maakt alleen de vrouw daar gebruik van. Heb altijd medelijden met zo'n man dat ie z'n vrouw door iemand anders laat uitwonen en zelf als sulletje niks anders te neuken kan krijgen. Maar goed, die zal wel denken iets is beter dan niets.
  donderdag 26 november 2015 @ 11:49:19 #215
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_157831390
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Dit lees of hoor je wel vaker. Als stel afspreken dat je met anderen mag wippen maar als puntje bij paaltje komt maakt alleen de vrouw daar gebruik van. Heb altijd medelijden met zo'n man dat ie z'n vrouw door iemand anders laat uitwonen en zelf als sulletje niks anders te neuken kan krijgen. Maar goed, die zal wel denken iets is beter dan niets.
Met als enige verschil dat wij twee mannen zijn en er allebei niet eens gebruik van maken of van willen maken. Maar fijn dat je ons meteen als zo'n koppel ziet :) Weet niet eens waarom ik me moet blijven verontschuldigen hier..
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_157831406
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Met als enige verschil dat wij twee mannen zijn en er allebei niet eens gebruik van maken of van willen maken. Maar fijn dat je ons meteen als zo'n koppel ziet :)
Ik geef Fok! de schuld met die vervelende sint en pietjes.
pi_157831483
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Dit lees of hoor je wel vaker. Als stel afspreken dat je met anderen mag wippen maar als puntje bij paaltje komt maakt alleen de vrouw daar gebruik van. Heb altijd medelijden met zo'n man dat ie z'n vrouw door iemand anders laat uitwonen en zelf als sulletje niks anders te neuken kan krijgen. Maar goed, die zal wel denken iets is beter dan niets.
Haha. Mijn vriend maakt er (veel) meet gebruik van dan ik. Alles in overleg en prima verder.
pi_157831489
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Met als enige verschil dat wij twee mannen zijn en er allebei niet eens gebruik van maken of van willen maken. Maar fijn dat je ons meteen als zo'n koppel ziet :) Weet niet eens waarom ik me moet blijven verontschuldigen hier..
Je hoeft je niet te verontschuldigen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_157831524
Even een topicpointer er bij gezet.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_157831637
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Dit lees of hoor je wel vaker. Als stel afspreken dat je met anderen mag wippen maar als puntje bij paaltje komt maakt alleen de vrouw daar gebruik van. Heb altijd medelijden met zo'n man dat ie z'n vrouw door iemand anders laat uitwonen en zelf als sulletje niks anders te neuken kan krijgen. Maar goed, die zal wel denken iets is beter dan niets.
Bij ons is het andersom. Eerst was het vrij gelijk toen we samen op zoek gingen. Maar nu we niet meer actief zoeken heeft hij veel meer mogelijkheden dan ik. Hij gaat op zakenreis en dat soort zaken, ik ga op clinick waar het echt geen plaats is voor dat soort zaken ;)

Maar het is geen lijstje wat we tegen elkaar afstrepen, jij staat er 2 voor, nu moet ik inhalen hoor. Dat is naar mijn mening een zeer kinderachtige benadering van dit geheel en vraagt om problemen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157831723
Ik heb een open relatie sinds dit jaar. Ik ben altijd al sceptisch geweest richting monogamie (vooral op de lange termijn) en toen we bespraken wat er nou precies is tussen ons bleek dat ook voor haar te gelden.

Alleen fast forward een aantal maanden en zij zegt mij eigenlijk helemaal geen behoefte te voelen iets met een ander te doen. Ik mag het wel, maar als er dan toch iets gebeurt merk ik dat het moeilijk voor haar is.

Dit vind ik erg lastig. Ik vind het vervelend om haar pijn te doen met mijn avontuurtjes, maar juist omdat ik in haar iemand zie voor de lange termijn, zou ik het ook vervelend vinden om deze nooit meer te beleven.

Alternatieven waar ik op kon komen zijn alleen nog zoenen met een ander (vindt ze geen probleem en doet zij zelf ook makkelijker dan seks) en samen vrouwelijk gezelschap zoeken.

Iemand ervaring met een vergelijkbare situatie? Adviezen?
  donderdag 26 november 2015 @ 12:17:16 #222
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_157831850
quote:
13s.gif Op donderdag 26 november 2015 10:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Omdat het niet zo zwart wit is als dat jij beweert. Er zit nog een heel stuk tussen monogaam en open. Wij denken gewoon niet in hokjes. Als je mijn hele post had gelezen dan had je ook de allerlaatste zin gelezen: ''Dus het zit een beetje tussen een open en monogame relatie in''. (om nog maar te zwijgen over het punt dat we allebei de behoefte niet eens voelen..het zijn enkel afspraken, just in case)
Wat MissStevie al zei...waarom val je me daar op aan? Iedereen beleeft het anders. Juist in dit topic dacht ik niet zo aangesproken te worden..
Tsja noem mij maar autist ofzo (doe ik zelf ook), maar als de definitie is:

mo·no·ga·mie (de; v) 1huwelijk of vaste (seksuele) relatie met één persoon

dan ga ik ook daar van uit. Voor liefde buiten de relatie hebben we het woord polyamorie uitgevonden.
En als iedereen zijn eigen definitie er aan geeft kunnen we dat woordenboek wel weglazeren en is voor mij al helemaal niks meer te volgen.
Het komt op mij nu over alsof je het geen open relatie durft te noemen ofzo.

Dan kan ik me overigens ook wel weer monogaam noemen als we alleen naar de praktijk kijken ipv de theorie. :')
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_157832148
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:09 schreef FlyDutchMan het volgende:
Ik heb een open relatie sinds dit jaar. Ik ben altijd al sceptisch geweest richting monogamie (vooral op de lange termijn) en toen we bespraken wat er nou precies is tussen ons bleek dat ook voor haar te gelden.

Alleen fast forward een aantal maanden en zij zegt mij eigenlijk helemaal geen behoefte te voelen iets met een ander te doen. Ik mag het wel, maar als er dan toch iets gebeurt merk ik dat het moeilijk voor haar is.

Dit vind ik erg lastig. Ik vind het vervelend om haar pijn te doen met mijn avontuurtjes, maar juist omdat ik in haar iemand zie voor de lange termijn, zou ik het ook vervelend vinden om deze nooit meer te beleven.

Alternatieven waar ik op kon komen zijn alleen nog zoenen met een ander (vindt ze geen probleem en doet zij zelf ook makkelijker dan seks) en samen vrouwelijk gezelschap zoeken.

Iemand ervaring met een vergelijkbare situatie? Adviezen?
Praten over zaken en dingen doen zijn nu eenmaal 2 verschillende dingen. Iemand kan denken ergens ok mee te zijn en toch een rotgevoel krijgen als het gebeurd. Luister daarnaar, kap het gelijk af. Wees blij dat iemand open stond om het te proberen en wees niet te teleurgesteld als nu nog niet alles kan in de praktijk.

Geef het vooral wat tijd en spring niet gelijk in het diepe. Begin met samen dingen doen, bv dat trio met een vrouw erbij. Begin op redelijk veilige grond en maak goede afspraken. Geef ook wat tijd om te verwerken, dus niet gelijk vol bv het swingers wereldje induiken, maar nu een leuke trio en dan even een paar maanden alleen jullie 2. Verwerk en praat, dan kom je samen tot iets wat voor beide goed werkt.

Als 1 van beide het een beetje een eng idee vindt, maar wel wil proberen, is bv een stopwoord/teken handig, dat je afspreekt te zeggen dit trek ik niet goed en dat het dan ook echt stopt. Soms is een afgesproken teken makkelijker dan het ronduit zeggen.

Misschien wordt het meer dan dat, gaat ze meer willen, misschien ook niet. Het leven is nu eenmaal geen rechte lijn van A naar B, dingen veranderen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157832474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Praten over zaken en dingen doen zijn nu eenmaal 2 verschillende dingen. Iemand kan denken ergens ok mee te zijn en toch een rotgevoel krijgen als het gebeurd. Luister daarnaar, kap het gelijk af. Wees blij dat iemand open stond om het te proberen en wees niet te teleurgesteld als nu nog niet alles kan in de praktijk.

Geef het vooral wat tijd en spring niet gelijk in het diepe. Begin met samen dingen doen, bv dat trio met een vrouw erbij. Begin op redelijk veilige grond en maak goede afspraken. Geef ook wat tijd om te verwerken, dus niet gelijk vol bv het swingers wereldje induiken, maar nu een leuke trio en dan even een paar maanden alleen jullie 2. Verwerk en praat, dan kom je samen tot iets wat voor beide goed werkt.

Als 1 van beide het een beetje een eng idee vindt, maar wel wil proberen, is bv een stopwoord/teken handig, dat je afspreekt te zeggen dit trek ik niet goed en dat het dan ook echt stopt. Soms is een afgesproken teken makkelijker dan het ronduit zeggen.

Misschien wordt het meer dan dat, gaat ze meer willen, misschien ook niet. Het leven is nu eenmaal geen rechte lijn van A naar B, dingen veranderen.
Dankje, hier kan ik wel wat mee.

Vol de swingerswereld in duiken lijkt ons sowieso niet echt wat. We zijn ook allebei nog studenten en dus relatief jong (misschien is dat een vooroordeel, weet ik eigenlijk niet).
  donderdag 26 november 2015 @ 12:58:42 #225
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_157832578
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:17 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Tsja noem mij maar autist ofzo (doe ik zelf ook), maar als de definitie is:

mo·no·ga·mie (de; v) 1huwelijk of vaste (seksuele) relatie met één persoon

dan ga ik ook daar van uit. Voor liefde buiten de relatie hebben we het woord polyamorie uitgevonden.
En als iedereen zijn eigen definitie er aan geeft kunnen we dat woordenboek wel weglazeren en is voor mij al helemaal niks meer te volgen.
Het komt op mij nu over alsof je het geen open relatie durft te noemen ofzo.

Dan kan ik me overigens ook wel weer monogaam noemen als we alleen naar de praktijk kijken ipv de theorie. :')
Ik weet hoe het in het woordenboek staat (dus niet zo condescending aub), maar wij bekijken het gewoon anders. Wij bekijken dingen nou eenmaal niet in zwart wit. Jij wel, en dat is prima..ga ik geen kritiek op geven...gun mij datzelfde respect aub :) Dat doe je nu niet namelijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_157832683
quote:
13s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik weet hoe het in het woordenboek staat (dus niet zo condescending aub), maar wij bekijken het gewoon anders. Wij bekijken dingen nou eenmaal niet in zwart wit. Jij wel, en dat is prima..ga ik geen kritiek op geven...gun mij datzelfde respect aub :) Dat doe je nu niet namelijk.
Ik denk dat je het stiekem meer zwart/wit ziet dan je denkt, je hebt namelijk een beeld bij open relatie's waarin weinig nuance zit.

Alles wat niet seksueel monogaam is is een vorm van een open relatie. Dat gaat van geestelijk monogaam met de mogelijkheid seks te hebben met anderen terwijl dat vrijwel nooit gedaan wordt tot polyamoreuze relatie's waarbij meerdere liefdes met elkaar leven. Van heel af en toe samen een trio doen tot elk weekend apart van elkaar anderen scoren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 26 november 2015 @ 13:19:57 #227
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_157832967
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik denk dat je het stiekem meer zwart/wit ziet dan je denkt, je hebt namelijk een beeld bij open relatie's waarin weinig nuance zit.

Alles wat niet seksueel monogaam is is een vorm van een open relatie. Dat gaat van geestelijk monogaam met de mogelijkheid seks te hebben met anderen terwijl dat vrijwel nooit gedaan wordt tot polyamoreuze relatie's waarbij meerdere liefdes met elkaar leven. Van heel af en toe samen een trio doen tot elk weekend apart van elkaar anderen scoren.
Dat is hoe JIJ het ziet. Prima :) Maar wij bekijken het anders. We hebben helemaal niks tegen de definitie van een open relatie, maar in onze ogen zit er nog een hoop ruimte tussen compleet monogaam en compleet open. Altijd leuk als die mening gerespecteerd word. Echt top! :Y :Y :N
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_157833073
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is hoe JIJ het ziet. Prima :) Maar wij bekijken het anders. We hebben helemaal niks tegen de definitie van een open relatie, maar in onze ogen zit er nog een hoop ruimte tussen compleet monogaam en compleet open. Altijd leuk als die mening gerespecteerd word. Echt top! :Y :Y :N
Dat is niet hoe ik het zie, dat is gewoon de definitie. Woorden hebben nu eenmaal een bepaalde betekenis, zonder dat is taal niets waard.
Alles wat niet seksueel monogaam is is een vorm van een open relatie. Dat betekend dus dat de term open relatie heel erg breed is. Die ruimte wordt dus gewoon gedekt met de term open relatie.

Jij ziet een open relatie als compleet open (wat dat dan ook moge betekenen in de praktijk), daarin kijk jij zwart/wit, zie je de nuance niet die die definitie heeft.
Maar goed, taalkundig geneuzel verder, als jij je beter voelt als je niet het gevoel hebt in hetzelfde hokje te zitten als mensen met een "compleet" open relatie dan moet je dat vooral doen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 26 november 2015 @ 13:31:12 #229
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_157833143
Lekker belangrijk welk labeltje je er aan wil hangen
  donderdag 26 november 2015 @ 13:32:47 #230
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_157833177
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is niet hoe ik het zie, dat is gewoon de definitie. Woorden hebben nu eenmaal een bepaalde betekenis, zonder dat is taal niets waard.
Alles wat niet seksueel monogaam is is een vorm van een open relatie. Dat betekend dus dat de term open relatie heel erg breed is. Die ruimte wordt dus gewoon gedekt met de term open relatie.

Jij ziet een open relatie als compleet open (wat dat dan ook moge betekenen in de praktijk), daarin kijk jij zwart/wit, zie je de nuance niet die die definitie heeft.
Maar goed, taalkundig geneuzel verder, als jij je beter voelt als je niet het gevoel hebt in hetzelfde hokje te zitten als mensen met een "compleet" open relatie dan moet je dat vooral doen.
Duidelijk dat jij nooit hebt gehoord wat respect betekent. Iedereen mag nog altijd ZELF bepalen hoe ze HUN relatie noemen. Jij dringt mij jouw mening op en daar ben ik NIET van gediend. Ik val jou ook niet aan, dus ik zou het waarderen als je daarmee zou stoppen. Ik dacht dat ik juist in dit topic niet aangevallen zou worden. Dit is dan ook maar meteen mijn laatste post. Ik ga me niet verontschuldigen en het zal al helemaal niet nodig moeten zijn om iemand de definitie van respect en meningen uit te moeten gaan leggen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_157833207
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Duidelijk dat jij nooit hebt gehoord wat respect betekent. Iedereen mag nog altijd ZELF bepalen hoe ze HUN relatie noemen. Jij dringt mij jouw mening op en daar ben ik NIET van gediend. Ik val jou ook niet aan, dus ik zou het waarderen als je daarmee zou stoppen. Ik dacht dat ik juist in dit topic niet aangevallen zou worden. Dit is dan ook maar meteen mijn laatste post. Ik ga me niet verontschuldigen en het zal al helemaal niet nodig moeten zijn om iemand de definitie van respect en meningen uit te moeten gaan leggen.
Ho, sorry hoor, wist niet dat je boos werd erom.
Laat je vooral niet tegenhouden te posten door dit.

Waarom wordt je er eigenlijk boos om dat je relatie open genoemd wordt, wat is daar zo erg aan?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 26 november 2015 @ 13:39:37 #232
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_157833293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Ho, sorry hoor, wist niet dat je boos werd erom.
Laat je vooral niet tegenhouden te posten door dit.

Waarom wordt je er eigenlijk boos om dat je relatie open genoemd wordt, wat is daar zo erg aan?
Nogmaals..ik word enkel boos omdat jij blijkbaar niet kan/wil accepteren dat iemand anders een andere mening kan hebben. Ik heb helemaal niks tegen open relaties, maar mijn definitie van een open relatie is nou eenmaal anders dan jou. Dat moet gewoon kunnen volgens mij, maar vervolgens ga jij mij jouw mening en definitie opdringen. Ik weet ook wel hoe het in het woordenboek staat, maar wanneer het over gevoelens e.d. gaat moet iedereen de vrijheid kunnen hebben om het te noemen hoe hun het willen noemen. Jij respecteerde dat duidelijk niet :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_157833324
Ik heb ook n beetje t idee dat er wel vrij snel wordt geroepen dat iets n aanval is nu. Terwijl het misschien niet eens een aanval is, maar meer een opmerking/ vraag die je zelf op n andere manier zou brengen, subtieler misschien.

Overigens hoef je jezelf sowieso niet te verdedigen, jij staat zelf achter je beslissing, ik zie dat over t algemeen meer als uitleggen dan als verdedigen, omdat veel mensen t oprecht niet begrijpen. Hun 'probleem denk ik dan, niet t mijne.
Zouden meer mensen moeten doen denk ik.

En als dit niet mag in dit topic en het alleen maar gezellig moet zijn en mag gaan over je ervaringen, vind ik dat oprecht jammer, want ik vind voor de verandering de discussie hierover eens netjes, op n paar rotte appels na wellicht, maar die mogen een wmb verder vrij open discussie niet verpesten...
compact en kleverig.
  donderdag 26 november 2015 @ 13:44:04 #234
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_157833365
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Duidelijk dat jij nooit hebt gehoord wat respect betekent. Iedereen mag nog altijd ZELF bepalen hoe ze HUN relatie noemen. Jij dringt mij jouw mening op en daar ben ik NIET van gediend. Ik val jou ook niet aan, dus ik zou het waarderen als je daarmee zou stoppen. Ik dacht dat ik juist in dit topic niet aangevallen zou worden. Dit is dan ook maar meteen mijn laatste post. Ik ga me niet verontschuldigen en het zal al helemaal niet nodig moeten zijn om iemand de definitie van respect en meningen uit te moeten gaan leggen.
Erlijk gezegd vind ik het een niveautje: Deze smiley kan dan wel geel zijn :) maar ik vind hem blauw en die mening heb je maar te respecteren. 8)7

Maar misschien dat de mods vanaf mijn eerste oprechte vraag over wat jij dan als open relatie beschouwd en je niet beantwoordde beter kan wissen zodat het weer over ervaringen kan gaan.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_157833378
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Duidelijk dat jij nooit hebt gehoord wat respect betekent. Iedereen mag nog altijd ZELF bepalen hoe ze HUN relatie noemen. Jij dringt mij jouw mening op en daar ben ik NIET van gediend. Ik val jou ook niet aan, dus ik zou het waarderen als je daarmee zou stoppen. Ik dacht dat ik juist in dit topic niet aangevallen zou worden. Dit is dan ook maar meteen mijn laatste post. Ik ga me niet verontschuldigen en het zal al helemaal niet nodig moeten zijn om iemand de definitie van respect en meningen uit te moeten gaan leggen.
Taal heeft nou eenmaal zijn betekenissen. Je mening is daar ondergeschikt aan. Respect staat daar los van, behalve misschien jouw respect voor de Nederlandse taal.
pi_157833519
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Duidelijk dat jij nooit hebt gehoord wat respect betekent. Iedereen mag nog altijd ZELF bepalen hoe ze HUN relatie noemen. Jij dringt mij jouw mening op en daar ben ik NIET van gediend. Ik val jou ook niet aan, dus ik zou het waarderen als je daarmee zou stoppen. Ik dacht dat ik juist in dit topic niet aangevallen zou worden. Dit is dan ook maar meteen mijn laatste post. Ik ga me niet verontschuldigen en het zal al helemaal niet nodig moeten zijn om iemand de definitie van respect en meningen uit te moeten gaan leggen.
Is dit niet een beetje over de top qua reactie? Erodome viel je toch helemaal niet aan? Ze wees alleen maar op de woordenboekdefinitie van monogaam. Woorden hebben nou eenmaal een min of meer vaststaande betekenis, dat is de voorwaarde voor taal. Straks noemt de ene persoon een konijn een koe en de ander een paard een konijn.

Als iemand hier op het forum anderen alle vrijheid laat in hun ervaring en wensen en alles dan is het volgens mij Erodome wel. Daarbij, als je relatie formeel, volgens de betekenis van woorden (en dus in de primaire waarneming van andere mensen) open is, dan kun je toch nog altijd uitleggen aan anderen dat je het bijvoorbeeld emotioneel als monogaam ervaart, dat je vindt dat het niet zo open is omdat je altijd alleen na overleg iets met anderen doet, omdat het heel sporadisch gebeurt, et cetera. Natuurlijk zijn er gradaties en heeft een woord niet één betekenis die maar op één ding past.

Maar als je een respectvol weerwoord als dat van Erodome als als een aanval met gebrek aan respect voor je mening opvat...poeh.
Ik weet het ook niet
pi_157833575
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nogmaals..ik word enkel boos omdat jij blijkbaar niet kan/wil accepteren dat iemand anders een andere mening kan hebben. Ik heb helemaal niks tegen open relaties, maar mijn definitie van een open relatie is nou eenmaal anders dan jou. Dat moet gewoon kunnen volgens mij, maar vervolgens ga jij mij jouw mening en definitie opdringen. Ik weet ook wel hoe het in het woordenboek staat, maar wanneer het over gevoelens e.d. gaat moet iedereen de vrijheid kunnen hebben om het te noemen hoe hun het willen noemen. Jij respecteerde dat duidelijk niet :)
Maar het is toch absurd om te zeggen dat iedereen als het om gevoelens gaat zelf mag weten hoe ze die noemen? Dan valt elke voorwaarde voor zinvolle communicatie weg. Je zou kunnen zeggen dat jij alleen (en niemand anders) kan bepalen welke emoties je ervaart, maar dan nog moet je daar de woorden voor gebruiken die anderen ook snappen en daarvoor zouden gebruiken. Stel je voor, je staat te creperen van de pijn, iedereen ziet het gedrag dat bij pijn past, en jij zegt "ik ben een beetje droevig". Dat kan toch niet?
Ik weet het ook niet
pi_157833615
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Dit lees of hoor je wel vaker. Als stel afspreken dat je met anderen mag wippen maar als puntje bij paaltje komt maakt alleen de vrouw daar gebruik van. Heb altijd medelijden met zo'n man dat ie z'n vrouw door iemand anders laat uitwonen en zelf als sulletje niks anders te neuken kan krijgen. Maar goed, die zal wel denken iets is beter dan niets.
de een kan er natuurlijk ook gewoon meer zin in, of evt behoefte aan, hebben dan de ander in n relatie.

Dat hoeft niet gelijk te zijn, waarom zou het dan n negatief iets zijn als diegene er ook meer 'gebruik' van maakt?
compact en kleverig.
pi_157833632
Bij dezen meld ik me ook maar als iemand met open relatie trouwens. Wij zijn een jaar of vier samen en hebben het sinds een goede twee jaar een beetje open gegooid. Soms doen we samen wat met anderen, soms apart. Tot nu toe bevalt dat heel goed (hoewel Koettie's gebrom over OKC wel heel herkenbaar is...).

Grootste probleem met daten vind ik zelf dat je ofwel op voorhand kenbaar moet maken dat je een open relatie hebt, en dat is raar omdat het meteen overkomt alsof je al van seks uitgaat, ofwel ergens gaandeweg de date, als het leuk blijkt, maar dan wacht je al gauw te lang en voelt de ander zich gepiepeld. Hoe gaan jullie daar mee om?
Ik weet het ook niet
pi_157833648
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:58 schreef Dunckie het volgende:
Bij dezen meld ik me ook maar als iemand met open relatie trouwens. Wij zijn een jaar of vier samen en hebben het sinds een goede twee jaar een beetje open gegooid. Soms doen we samen wat met anderen, soms apart. Tot nu toe bevalt dat heel goed (hoewel Koettie's gebrom over OKC wel heel herkenbaar is...).

Grootste probleem met daten vind ik zelf dat je ofwel op voorhand kenbaar moet maken dat je een open relatie hebt, en dat is raar omdat het meteen overkomt alsof je al van seks uitgaat, ofwel ergens gaandeweg de date, als het leuk blijkt, maar dan wacht je al gauw te lang en voelt de ander zich gepiepeld. Hoe gaan jullie daar mee om?
niet :')
Dus het loopt ook niet, is de conclusie :+
compact en kleverig.
pi_157833833
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:59 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

niet :')
Dus het loopt ook niet, is de conclusie :+
Wat bedoel je hier nou mee?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_157833835
Je date niet of je dates lopen niet ? :P
Ik weet het ook niet
pi_157833866
Overigens, daten jullie allemaal of zijn er ook stellen die open zijn en gewoon kijken of het er van komt?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_157833930
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 14:13 schreef Tamashii het volgende:
Overigens, daten jullie allemaal of zijn er ook stellen die open zijn en gewoon kijken of het er van komt?
Wij kijken vooral of het ervan komt, daten niet echt (meer). Hebben we wel gedaan, maar dat kost tijd, veel tijd ;)
Hebben wel wat leuke mensen uit die tijd overgehouden en de ene keer doen we een potje monopoly met elkaar en een andere keer seks, is maar net hoe de wind waait.

Verder is het gewoon we zien wel wat er op onze weg komt, dus als je met uitgaan wat leuks tegen zou komen daar geen nee tegen zeggen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157833948
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 14:12 schreef Dunckie het volgende:
Je date niet of je dates lopen niet ? :P
dat we geen manier hebben die voor ons werkt om het ter sprake te brngen of niet en dat er mede daardoor niets gebeurt ;)
compact en kleverig.
pi_157833952
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 14:13 schreef Tamashii het volgende:
Overigens, daten jullie allemaal of zijn er ook stellen die open zijn en gewoon kijken of het er van komt?
Dat wisselt hier nogal. Soms ben ik veel te druk om te daten. Het is toch best een emotionele investering elke keer, en het kost ook wel wat tijd voor je een date hebt. In die perioden loop ik ofwel ergens tegenaan, of gewoon niet. Dan is het handig om je te verlaten op een al bestaand contact. Eigenlijk daten we in drukke perioden vooral samen met mensen die we toch al kennen, als we al daten.

Maar soms heb ik ook gewoon heel veel zin om nieuwe mensen te leren kennen, en dan duik ik een of twee datingwebsites op. Vaak valt dat tegen, eigenlijk werkt alleen OKC voor me tot nu toe. Tinder is een drama, voor je daar uitgelegd hebt hoe een open relatie werkt en dat je niet als een roofdier op elke vrouw wilt springen....
Ik weet het ook niet
pi_157833966
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 14:17 schreef erodome het volgende:

[..]

de ene keer doen we een potje monopoly met elkaar en een andere keer seks, is maar net hoe de wind waait.

Hoe herkenbaar :D
Ik weet het ook niet
pi_157834012
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 14:18 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Dat wisselt hier nogal. Soms ben ik veel te druk om te daten. Het is toch best een emotionele investering elke keer, en het kost ook wel wat tijd voor je een date hebt. In die perioden loop ik ofwel ergens tegenaan, of gewoon niet. Dan is het handig om je te verlaten op een al bestaand contact. Eigenlijk daten we in drukke perioden vooral samen met mensen die we toch al kennen, als we al daten.

Maar soms heb ik ook gewoon heel veel zin om nieuwe mensen te leren kennen, en dan duik ik een of twee datingwebsites op. Vaak valt dat tegen, eigenlijk werkt alleen OKC voor me tot nu toe. Tinder is een drama, voor je daar uitgelegd hebt hoe een open relatie werkt en dat je niet als een roofdier op elke vrouw wilt springen....
Ja dat begrijp ik wel!!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_157835407
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:58 schreef Dunckie het volgende:
Bij dezen meld ik me ook maar als iemand met open relatie trouwens. Wij zijn een jaar of vier samen en hebben het sinds een goede twee jaar een beetje open gegooid. Soms doen we samen wat met anderen, soms apart. Tot nu toe bevalt dat heel goed (hoewel Koettie's gebrom over OKC wel heel herkenbaar is...).

Grootste probleem met daten vind ik zelf dat je ofwel op voorhand kenbaar moet maken dat je een open relatie hebt, en dat is raar omdat het meteen overkomt alsof je al van seks uitgaat, ofwel ergens gaandeweg de date, als het leuk blijkt, maar dan wacht je al gauw te lang en voelt de ander zich gepiepeld. Hoe gaan jullie daar mee om?
Dit is eigenlijk ook wel een beetje waar ik tegenaan loop. Tijdje terug leuke gast, dacht dat hij begreep dat ik/we wel keken hoe het liepen en het niet Was bedoelt als seksdate. Op de afspraak zelf wilde ie meteen van alles doen waar ik op dat moment nog geen behoefte aan Had. Hij voelde zich belazerd, ik erg ongemakkelijk. :P

Nu zoek ik geen dates meer. Druk en even geen behoefte aan. Toch liever in real life flirten. Verder heb ik al jaren een vriend/scharrel waar ik soms gewoon mee naar de bios ga en soms in bed duik.
Daarnaast anderhalf jaar geleden met m'n vriend een trio gehad met een meisje, wat nu een vriendin is. Laatste jaar heeft ze een vriend gehad en nu is ze weer single. Ze heeft al seks gehad met m'n vriend maar helaas Was ik niet thuis en zit met een koortslip.. :P
Daaaarnaast heeft m'n vriend via okc een meisje leren kennen wat ook gewoon gezellig Was en eventueel wel wat zou kunnen gebeuren. Is nu twee keer geweest en wel seks. Maar doe woont niet echt om de hoek dus is alleen hier als ze in de buurt is. Wel leuk dat hier wat meer leven is nu!
pi_157835931
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:31 schreef Royco1 het volgende:
Lekker belangrijk welk labeltje je er aan wil hangen
Dit dus.. :Y
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_157836005
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 14:18 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Hoe herkenbaar :D
Haha +1 :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_157836940
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 14:18 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Dat wisselt hier nogal. Soms ben ik veel te druk om te daten. Het is toch best een emotionele investering elke keer, en het kost ook wel wat tijd voor je een date hebt. In die perioden loop ik ofwel ergens tegenaan, of gewoon niet. Dan is het handig om je te verlaten op een al bestaand contact. Eigenlijk daten we in drukke perioden vooral samen met mensen die we toch al kennen, als we al daten.

Maar soms heb ik ook gewoon heel veel zin om nieuwe mensen te leren kennen, en dan duik ik een of twee datingwebsites op. Vaak valt dat tegen, eigenlijk werkt alleen OKC voor me tot nu toe. Tinder is een drama, voor je daar uitgelegd hebt hoe een open relatie werkt en dat je niet als een roofdier op elke vrouw wilt springen....
Haha, zit nu weer voor het eerst in weken op OKC door dit bericht :+

Echt gênant eigenlijk. Beste vriendin zit ook op OKC en als we eens dezelfde liken enzo dan beginnen ze vaak met PRECIES dezelfde openingszin. Whyyy hahah zo suf. Nu gaan we steeds berichten vergelijken en dan strepen we die allebei af.

[ Bericht 8% gewijzigd door Koettie op 26-11-2015 16:52:01 ]
pi_157837301
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:35 schreef Koettie het volgende:

[..]

Haha, zit nu weer voor het eerst in weken op OKC door dit bericht :+
Stuur mij eens een berichtje dan? Hebben we allebei kans op een leuk gesprek :P
Ik weet het ook niet
pi_157837327
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:35 schreef Koettie het volgende:

[..]

Haha, zit nu weer voor het eerst in weken op OKC door dit bericht :+

Echt gênant eigenlijk. Beste vriendin zit ook op OKC en als we eens dezelfde liken enzo dan beginnen ze vaak met PRECIES dezelfde openingszin. Whyyy hahah zo suf. Nu gaan we steeds berichten vergelijken en dan strepen we die allebei af.
In dat kader: iemand tipte me laatst de Facebook-pagina 'bye felipe'. Hilarisch :)
Ik weet het ook niet
pi_157837424
Haha, ik zit er nu op te kijken. Zoveel herkenbaar!
pi_157837473
Wij mannen zijn blijkbaar echt afschuwelijk!
Ik weet het ook niet
pi_157837491
Oh man maar even serieus ook. Ik heb echt vreemde berichten gehad. Eerst heel leuk en als je niet meteen wil afspreken of een piemel in je reet dan krijg je opeens een hoop gescheld over je heen.. Echt bizar. :P Ook wel hele leuke gesprekken tho! Dus daarom doe ik het soms nog wel eens.

Ook nu contact met een jongen,gewoon vriendschappelijk, via okc en dat is wel weer echt tof.
pi_157837537
Ik had dat op Tinder altijd maar dan met vrouwen. Heel leuk gesprek, 'oh eindelijk eens een normaal gesprek met een man' en dan zeg je dat je een open relatie hebt en dan worden ze kwaad. En als je het op voorhand zegt dan krijg je dat leuke gesprek niet. Was wil das Weib!?
Ik weet het ook niet
pi_157837623
Jaaa, blijft best lastig. Ik had het in m'n profiel staan een tijdje maar dan krijg je alleen maar hijgers. Best lastig om dat goed te timen. Daarom is real life ook wel makkelijker, dan kan je er gewoon normaal over praten. Maar zelfs dan is het lastig, ben altijd bang dat ik ze wegjaag. Helemaal als ik bijv laat vallen dat m'n vriend ook komt die avond. "Ja doei, dan krijg ik klappen zeker??" Euhhh nee. :P s
  donderdag 26 november 2015 @ 17:15:42 #260
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_157837846
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:02 schreef Koettie het volgende:
Oh man maar even serieus ook. Ik heb echt vreemde berichten gehad. Eerst heel leuk en als je niet meteen wil afspreken of een piemel in je reet dan krijg je opeens een hoop gescheld over je heen.. Echt bizar. :P Ook wel hele leuke gesprekken tho! Dus daarom doe ik het soms nog wel eens.

Ook nu contact met een jongen,gewoon vriendschappelijk, via okc en dat is wel weer echt tof.
Dat is dan ook wel heel preuts natuurlijk dat je niet meteen een piemel in je reet wil.
Maar inderdaad, veel mensen denken dat als je een open relatie hebt dat je dan ook meteen maar seks wil met iedereen.
pi_157838028
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:07 schreef Koettie het volgende:
Jaaa, blijft best lastig. Ik had het in m'n profiel staan een tijdje maar dan krijg je alleen maar hijgers. Best lastig om dat goed te timen. Daarom is real life ook wel makkelijker, dan kan je er gewoon normaal over praten. Maar zelfs dan is het lastig, ben altijd bang dat ik ze wegjaag. Helemaal als ik bijv laat vallen dat m'n vriend ook komt die avond. "Ja doei, dan krijg ik klappen zeker??" Euhhh nee. :P s
Grappig, als man krijg je dan juist alleen maar mannen die reageren :P
Ik weet het ook niet
pi_157838056
Het is toch juist leuk als je de ruimte krijgt om lekker te flirten en spanning op te bouwen. Anders zou ik op een sekssite zitten, niet op okcupid
pi_157840471
Nou....ik heb nu op OKC een vrouw die nota bene mij aanspreekt, en in vier 'reacties' in totaal vijf woorden heeft gebruikt...wat denken die mensen.
Ik weet het ook niet
pi_157841518
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:42 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Dat komt ook wel eens in mij op en ik kan me daar ook niet zoveel bij voorstellen.
Nog los van het feit dat ik niets van het daten bak en misschien wel 1000 kikkers moet kussen voordat er een nieuwe prins tussen zit.
Zou ik dan ook weer iemand kunnen treffen met wie ik zoveel deel, met wie zoveel lach, die aan een half woord van mij genoeg heeft en zowat elkaars zinnen kunnen afmaken?
Aan de andere kant hoeft anders ook weer niet minder te zijn, maar nee ik kan het me niet zo goed voorstellen. Ik zou bij kikker nr 10 waarschijnlijk al afhaken en dan maar alleen blijven.
Dus hem mag niets overkomen, want dan doe ik hem wat aan. :)

Nog 5 dagen en een uur en dan is hij weer in het land. Niet dat ik aan het aftellen ben hoor. O-)
_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  donderdag 26 november 2015 @ 20:27:34 #265
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_157843449
quote:
10s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:30 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemachtig heb je in het archief zowat zitten graven.
Ik dacht even huh, heb ik dat geschreven? But it's all coming back to me now. ;)



[ Bericht 13% gewijzigd door Norma_Jeane op 27-11-2015 10:41:44 ]
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_157872146
Ben bij m'n sexy scharrel en denk dat m'n koortslip weg is maar meh je ziet het nog een beetje dus we kijken maar film. Stom!
  vrijdag 27 november 2015 @ 23:30:56 #267
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_157872624
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 23:13 schreef Koettie het volgende:
Ben bij m'n sexy scharrel en denk dat m'n koortslip weg is maar meh je ziet het nog een beetje dus we kijken maar film. Stom!
Jammer, maar is het nog besmettelijk als het geen blaasjes meer zijn?
Mijn vent heeft me na 26 jaar nog geen koortslip weten te geven. :P
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_157873316
Zodra het een korstje is ben je niet meer besmettelijk ;) alleen de blaasjes en wanneer je de koortslip op voelt komen zijn besmettelijk :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_157873771
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 23:30 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Jammer, maar is het nog besmettelijk als het geen blaasjes meer zijn?
Mijn vent heeft me na 26 jaar nog geen koortslip weten te geven. :P
Nee maja je weet maar nooit.
pi_157875503
Oké missie gefaald. :+
pi_157875516
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 04:45 schreef Koettie het volgende:
Oké missie gefaald. :+
Helaaaaaas! ;(
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_157879697
Bedoelde andersom, niet gelukt om ons in te houden. :P
pi_157879905
:9

Wij hadden een leuke 'afterparty' gepland voor na ons oud en nieuw feestje, maar helaas blijven er meer vrienden slapen dan verwacht. Dat gaat hem niet worden dan helaas. Dit jaar wel het jaar leuk ingeluid met zijn 4en :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_157880251
Ik wil vanavond een after party plannen maar volgens mij komt doe vriendin met een date. Dus we zien wel hoe het loopt.
pi_157894119
Met vriend in de kroeg. Er gaan twee meisjes mee naar huis.
pi_157897036
Spannend!
pi_157897449
Een van de twee was afgehaakt. De ander staat onder de douche nu. :P
pi_157902610
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 02:15 schreef Koettie het volgende:
Met vriend in de kroeg. Er gaan twee meisjes mee naar huis.
Dat klinkt leuk! Maar hoe krijg je dat dan voor elkaar?

Vriend en ik zouden wel eens een trio willen, maar weten niet zo goed hoe je dat nu regelt. We gaan veel uit (al dan niet samen), krijgen los van elkaar ook wel aanspraak, maar heb nog nooit meegemaakt dat er interesse was in ons beide. Dus. Vertel mij eens: hoe pak je dat nu aan?
pi_157903167
Haha. Dit is een meisje die ik ken via een vriend van me. Is z'n ex. Had haar wel eens gezien maar nooit echt gesproken, vriend ook niet. Maar had de eerste keer al door hoe ze naar vriend keek dus hadden al iets van nou misschien ooit, wie weet. Daarna kwamen we haar een keer tegen bij een festival in de buurt, al haar vrienden waren weg en ze wilde nog niet naar huis. Dus samen gegeten, paar flessen wijn gedronken en gelachen, super leuke herinnering, mooie zomeravond enzo.

En toen gingen we naar huis en ze ging gewoon mee. Niet eens gevraagd, was gewoon heel natuurlijk. :P Dit is echt al 2 jaar geleden ofzo. Samen nog wat gedronken en toen nam ik het initiatief voor een kaartspel en strippen ofzo. :P Daarna nog een keer gedaan en toen kreeg ze een vriend. Nu zijn hele goede vrienden en het is sinds vorige week weer uit met haar vriend. Dus gister ging ze weer mee. Zou nog een vriendin van haar mee gaan maar die gaf aan dat ze het misschien ooit deed maar ons te kort kende. Primmaa. Inmiddels is ze wel met vriend aan het appen dus wie weet. :P

Maarja, dit was gewoon heel chill en zonder gedoe. Maar in onze ervaring is een trio regelen niet zo lastig. Via OKcupid ook al leuk meisje ontmoet die nu ook al twee keer geweest is. Maar moet zeggen dat mijn vriend meer initiatief neemt want vrouwen zijn me soms echt te weird :+

Maar hoe. Tja. Flirten en grapjes maken, dat is wat voor ons altijd gewerkt heeft eigenlijk. Beetje subtiel peilen enzo.
pi_158107561
Haiii ik meld me ook even in dit topic.

Heb op dit moment geen relatie, 1 vaste scharrel en wat losse dingen. Als ik een relatie aanga wil ik dat dat een open relatie is, hence mijn interesse in het topic. In welke vorm ben ik nog een beetje aan het uitvogelen trouwens. Ik dacht altijd: ik wil dat de relatie emotioneel gesloten is maar seksueel open. Maar ik merk dat ik steeds meer neig naar polyamorie op alle vlakken. Of een driehoeksverhouding, bijv.

@koettie: leuk om te lezen! Ik ben altijd benieuwd hoe anderen trio's regelen. Ben zelf geen held in vrouwen versieren. Tot dusver was ik dan ook vooral de 3e vrouw bij een ánder stel :P maar vind het leuker om samen met een vaste date een derde vrouw erbij te zoeken.

Overigens onlangs wel wat versier-succes gehad, maar ik was zo dronken dat ik me er niets meer van herinner. Ook suf :P
pi_158108790
Hier is dat ook onze insteek. Seksueel open, de rest is gewoon wij twee. Maar bijvoorbeeld met die vriendin is die lijn nu al veel vager, die is hier heel vaak en we delen ook heel veel met haar en andersom. Liefde is het (nog) niet maar we zien wel hoe het loopt. Zolang we maar blijven praten!

Ben trouwens dan weer benieuwd hoe het is om de derde partij te zijn. Ben je mee gevraagd?
pi_158109807
Leuk om al die ervaringen te lezen! Wij hebben contact met een stel die al langer in het 'wereldje' zitten. Ik heb met hem seks gehad een maand geleden, was mijn eerste ervaring met een ander dan mijn eigen man. Nu ook wel nieuwsgierig naar zijn vriendin, en zij andersom naar mijn man.. :) maar eerst komen ze eventjes langs als ze in de buurt zijn voor een glaasje en kennis maken en dan zien we wel verder! Ik heb ook geen enkele ervaring met een andere vrouw, dus ik ben heel benieuwd :D

Ik heb hem overigens ontmoet via Tinder, hij had in zijn profiel staan dat hij een partner heeft (die graag mee doet haha). En ik heb het ook in mijn profiel staan. Dan vind je elkaar wel ;)
pi_158109850
Overigens ook mensen die op datingsites voor swingers zitten? SDC ofzo? Daar staan ook leuke party's op, in januari willen we een party bezoeken. Wel voor jonge mensen hoor, we zijn zelf ook nog jong (24 en 26). Ik heb geen ervaring met okcupid.
pi_158109911
Ik ken het eigenlijk niet maar een vriendin van me begon er van de week ook over. Ben een beetje huiverig daarvoor eigenlijk, weet niet precies waarom. :P En leuk zo in het begin, geen jaloezie bij je vriend?
  dinsdag 8 december 2015 @ 18:01:05 #285
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_158109997
Ik zit ook in een open realtie, mijn vrouw echter helaas niet. Ik hou van mensen, maar van mijn vrouw mag ik alleen van haar houden en moet ik alle andere mensen haten.
Tja, en dat doe ik lekker toch niet.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_158110046
Dus je gaat vreemd. Dat is iets anders dan een open relatie. :P

Heb je vast ook wel een topic voor.
pi_158117234
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:03 schreef Koettie het volgende:
Ben trouwens dan weer benieuwd hoe het is om de derde partij te zijn. Ben je mee gevraagd?
Eh, even kijken. De eerste keer iig, de man in kwestie was een kennis van mijn ex. Kwam hem tegen met stappen, raakten ad praat. Vond hem aantrekkelijk. Hij vroeg of ik een keer een drankje bij hem wilde doen. Vertelde dat ie een open relatie had. Ik zei ja. Hij vertelde vervolgens dat het open was in de zin dat ze alleen sámem met andere mensen sliepen :P Nou was ik al een tijdje nieuwsgierig naar hoe t met een vrouw zou zijn en tja, als het me niets leek kon ik natuurlijk altijd gewoon naar huis gaan dus ik dacht: why not.

De tweede keer was met iemand die ik kort had gedate. Hij wist dus al hoe ik tegenover dit soort dingen stond, en hij nodigde me toen gewoon uit voor een date met hem en zijn nieuwe vriendin. Derde keer was met een goede vriendin van me, met haar en haar vriend wezen stappen en space bij hun in bed beland. Ik was overigens eerlijk gezegd vooral geïnteresseerd in haar :P

O, over SDC: daar heb ik ook ervaring mee. Vind het een erg prettige site. Met een fling ooit een tijdje op gezeten. Mooie mensen, serieus, niet veel fake profielen. Geen trio's uitgehaald, wel kwartetten en partnerruil.
pi_158125674
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:57 schreef Koettie het volgende:
Ik ken het eigenlijk niet maar een vriendin van me begon er van de week ook over. Ben een beetje huiverig daarvoor eigenlijk, weet niet precies waarom. :P En leuk zo in het begin, geen jaloezie bij je vriend?
Mijn vraag was dan inderdaad waarom je er huiverig voor bent, maar dat weet je dus niet :P Ik moet zeggen dat mijn man ook huiveriger is dan ik hoor. Hij vindt het heel spannend om met andere vrouwen te appen en wordt daar ook wel sneller onzeker van. Geen jaloezie nee, hij vindt het leuk! We proberen goed in de gaten te houden dat we er beide hetzelfde in staan, praten er regelmatig over wat we zouden willen en hoe we het zouden willen. Achter elkaar blijven staan en elkaar op nummer 1 is het belangrijkst :)
Overigens had hij juist meer jaloezie van mijn kant verwacht. Maar ik vind het idee dat hij het met een andere vrouw zou doen en dat ik daar ook in mee doe best opwindend!
pi_158125712
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:50 schreef Musil het volgende:

[..]

Eh, even kijken. De eerste keer iig, de man in kwestie was een kennis van mijn ex. Kwam hem tegen met stappen, raakten ad praat. Vond hem aantrekkelijk. Hij vroeg of ik een keer een drankje bij hem wilde doen. Vertelde dat ie een open relatie had. Ik zei ja. Hij vertelde vervolgens dat het open was in de zin dat ze alleen sámem met andere mensen sliepen :P Nou was ik al een tijdje nieuwsgierig naar hoe t met een vrouw zou zijn en tja, als het me niets leek kon ik natuurlijk altijd gewoon naar huis gaan dus ik dacht: why not.

De tweede keer was met iemand die ik kort had gedate. Hij wist dus al hoe ik tegenover dit soort dingen stond, en hij nodigde me toen gewoon uit voor een date met hem en zijn nieuwe vriendin. Derde keer was met een goede vriendin van me, met haar en haar vriend wezen stappen en space bij hun in bed beland. Ik was overigens eerlijk gezegd vooral geïnteresseerd in haar :P

O, over SDC: daar heb ik ook ervaring mee. Vind het een erg prettige site. Met een fling ooit een tijdje op gezeten. Mooie mensen, serieus, niet veel fake profielen. Geen trio's uitgehaald, wel kwartetten en partnerruil.
Spreek je dan ook nog iets af over hoe en wat, of zie je als derde partij wel hoe het loopt en hoe zij als stel het aanpakken?

Ja, wij gaan denk ik ook wel een betaald profiel op sdc maken :) we hebben nu alleen een tijdelijk profiel.
pi_158126196
Haha, vriend vindt het wel leuk. Vind het meteen een beetje heftig maar dat is nergens op gebaseerd volgens mij. Wie weet binnenkort!
  woensdag 9 december 2015 @ 13:28:24 #291
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_158127498
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:07 schreef Koettie het volgende:
Haha, vriend vindt het wel leuk. Vind het meteen een beetje heftig maar dat is nergens op gebaseerd volgens mij. Wie weet binnenkort!
Nou ik had ergens gelezen dat er op SDC veel zijn die een pilletje bij zo'n date gebruikten. En nee dan heb ik het niet over viagra. :P
Soms pakt dat zodanig uit dat de date al over is voordat het feest begonnen is zeg maar . :')
Of aparte figuren die tijdens een thuisdate boven kinderen hadden liggen, met verschillende excuses waarom dat geen probleem zou moeten zijn.

Dat soort verhalen maakt al dat ik niet nieuwsgierig naar SDC ben.
En dat wil wat zeggen want curiosity is my middle name. :P
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  woensdag 9 december 2015 @ 13:54:13 #292
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_158127900
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:28 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Nou ik had ergens gelezen dat er op SDC veel zijn die een pilletje bij zo'n date gebruikten. En nee dan heb ik het niet over viagra. :P
Soms pakt dat zodanig uit dat de date al over is voordat het feest begonnen is zeg maar . :')
Of aparte figuren die tijdens een thuisdate boven kinderen hadden liggen, met verschillende excuses waarom dat geen probleem zou moeten zijn.

Dat soort verhalen maakt al dat ik niet nieuwsgierig naar SDC ben.
En dat wil wat zeggen want curiosity is my middle name. :P
Sommige pilletjes of andere middelen kunnen een hele leuke toevoeging zijn bij bepaalde dingen.
pi_158127962
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:54 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Sommige pilletjes of andere middelen kunnen een hele leuke toevoeging zijn bij bepaalde dingen.
Op welke middelen doel je?
  woensdag 9 december 2015 @ 13:59:28 #294
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_158127980
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Op welke middelen doel je?
poppers, mdma, xtc, pep etc etc
  woensdag 9 december 2015 @ 14:05:23 #295
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_158128056
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:59 schreef Royco1 het volgende:

[..]

poppers, mdma, xtc, pep etc etc
Wat niet dus. :)

Ik zou het niet verder weten,want ik ben redelijk braaf ingesteld op dat vlak.
Ooit eens een jointje geprobeerd, maar daar merkte ik niets van.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  woensdag 9 december 2015 @ 14:07:07 #296
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_158128080
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:05 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Wat niet dus. :)

Ik zou het niet verder weten,want ik ben redelijk braaf ingesteld op dat vlak.
Ooit eens een jointje geprobeerd, maar daar merkte ik niets van.
Ja, is ook voor iedereen weer anders, niet iedereen reageert hetzelfde op dingen.
Wiet doet voor mij ook niet veel.
pi_158128200
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:59 schreef Royco1 het volgende:

[..]

poppers, mdma, xtc, pep etc etc
Met mdma heb ik slechte ervaringen wat dat betreft. Of naja, slecht, dat hele seksuele aspect is er niet meer dan. Het is knuffelen en praten wat de klok slaat. :') Beste combi voor de seks blijft nog steeds pep met g imo.
pi_158128487
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met mdma heb ik slechte ervaringen wat dat betreft. Of naja, slecht, dat hele seksuele aspect is er niet meer dan. Het is knuffelen en praten wat de klok slaat. :') Beste combi voor de seks blijft nog steeds pep met g imo.
Wat is g? :@

Ik vind het wel altijd heel erg bepalend hoe het invalt, maar als ik daarvoor ga is het niet zo dat ik perse seks wil ofzo.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 9 december 2015 @ 14:33:04 #299
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_158128516
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:31 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Wat is g? :@

Ik vind het wel altijd heel erg bepalend hoe het invalt, maar als ik daarvoor ga is het niet zo dat ik perse seks wil ofzo.
Ik denk dat hij GHB bedoelt.
pi_158128846
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:33 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij GHB bedoelt.
Dat lijkt mij heel erg eng om te combineren en sowieso te nemen met daten/relaties waar je nog niet super lang in zit.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_158129164
Vriend is erg anti drugs en voor mij hoeft het niet zo dus dat is al een no go. Ik wil reageren op iedereen maae bewaar het tot morgen want zit mobiel!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')