Ja, maar nu maar de grenzen opengooien zoals her en der bepleit wordt is niet de oplossing.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:32 schreef Tommeke het volgende:
@Rica; spijker op z'n kop.
Vraag is; is dit ooit nog op te lossen?
Ik ben het met je eens dat IS geruimd moet worden. Maar lost dat wel wat op? Het probleem is dat de ellende niet bij IS begonnen is, maar veel dieper ligtquote:Op woensdag 2 september 2015 23:42 schreef Proximo het volgende:
[..]
Ja, maar nu maar de grenzen opengooien zoals her en der bepleit wordt is niet de oplossing.
IS moet geruimd worden, first and foremost. Daar is de ellende begonnen. En dat zal samen met heropbouw van syrie moeten. Puur financieel, laten we ons in godsnaam niet bemoeien met hoe de samenleving eruit moet zien.
quote:Op woensdag 2 september 2015 23:37 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Oh nee een dood jongetje. Snel foto's maken nu het nog kan!
Leg er op z'n minst een deken over in plaats van hem daar zo te laten liggen voor media-aandacht.
Als we onze shit niet together krijgen dan zullen we als mensheid vroeg of laat gewoon het loodje leggen. Allemaal. Ooit houdt de zon op met schijnen en tegen die tijd moeten we andere vruchtbare planeten gevonden hebben anders is het over met ons.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:32 schreef Tommeke het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert. Het is een probleem van de landen op het Europese continent geworden. Want wij krijgen de stroom mensen. Die zie je niet richting de VS of Azië gaan.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat IS geruimd moet worden. Maar lost dat wel wat op? Het probleem is dat de ellende niet bij IS begonnen is, maar veel dieper ligt
Hoe lang is het immers al gedonder in die regio?
Dit, hulde, amen. Godver, ik voel me zo vreselijk schuldig dat ik zo lichtzinnig met allerlei kansen in dit leven ben omgegaan, onder het motto van te bang, gebrek aan zelfvertrouwen, psychische nood etc. Niet dat dat niet waar was, maar dit valt echt in het niet bij het leed van deze mensen. Ik kan dit nooit meer goedmaken tegenover deze mensen en deze wereld.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:22 schreef Rica het volgende:
Kijken naar de oorzaken is imo het enige goede antwoord. De echte oorzaken waarom het zo'n puinhoop in het Midden-Oosten en Afrika is.
Dit gaat terug tot de 1e WO en de het verdelen van de resten van het Ottomaanse Rijk onder de winnaars. Die rol is door de VS overgenomen maar "we" -het westen- hebben de regio nooit opgegeven, laat staan onafhankelijk laten ontwikkelen.
Voor wie niet zo ver terug wil mag ook beginnen bij Operation Desert Storm, het nieuwe tijdperk van oorlog en verovering onder het schild van VN resoluties en opportune coalities. In een hogere versnelling gezet na 9/11 dat de het ultieme excuus gaf.
Het Europeese volk, ons, de gevolgen zo duidelijk laten zien -dode kinderen op het strand- heeft ook alleen zin als men het aan de oorzaken koppelt. Wat heeft al dit militair en ander ingrijpen (zelfs als je pas bij de golf oorlog begint is het 25 jaar) de wereld gebracht? Dat de dode kinderen nu aan de grenzen van Europa liggen in plaats van alleen "ver weg". De hele geopolitieke machtspolitiek is één grote humanitaire ramp. En nee het is niet allemaal 'schuld van het westen' maar het wordt wel hoogtijd om het aandeel van de maniaken die ons regeren te onderkennen. En wat ze met stilzwijgend consent van de bevolking uitspoken.
Deze foto zou mensen moeten doen afvragen welke politiek ze hebben gesteund of nog langer willen steunen. Vluchtelingen en doden zijn gevolgen. In de media zal de discussie waarschijnlijk niet verder komen dan hoe om te gaan met de gevolgen of wat onze verantwoordelijkheid is voor de gevolgen, en als het al over oorzaken gaat dan een alleen snapshot zonder historische context, dus het is aan de mensen zelf om eens verbanden te gaan leggen.
Want dode kinderen in het zand is niks nieuws. In Irak, Libanon, Syrië, Libië, Iran enz. Het enige verschil is dat ze nu niet op het strand van Gaza maar het strand van Bodrum liggen.
Het zal zich waarschijnlijk uit moeten spelen. Hoe en op welke manier of met welke uitkomst, geen idee.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:32 schreef Tommeke het volgende:
@Rica; spijker op z'n kop.
Wat ben jij verschuldigd aan die mensen?quote:Op woensdag 2 september 2015 23:54 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dit, hulde, amen. Godver, ik voel me zo vreselijk schuldig dat ik zo lichtzinnig met allerlei kansen in dit leven ben omgegaan, onder het motto van te bang, gebrek aan zelfvertrouwen, psychische nood etc. Niet dat dat niet waar was, maar dit valt echt in het niet bij het leed van deze mensen. Ik kan dit nooit meer goedmaken tegenover deze mensen en deze wereld.
Zonder wapens had een groep als IS niks gekund.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat IS geruimd moet worden. Maar lost dat wel wat op? Het probleem is dat de ellende niet bij IS begonnen is, maar veel dieper ligt
Hoe lang is het immers al gedonder in die regio?
Het is een geheelplaatje. JE zult wel moeten, klaar. EN een iedere zal daar een bijdrage aan moeten leveren.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:18 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Daar is geen beginnen aan, de regio is zo onstabiel als wat. We hebben al de grootste moeite Afghanistan enigszins stabiel te houden, laat staan als we nu ook troepen gaan sturen naar Irak, Syrië en Libië.
Lastige materie. Onze leiders hier in het westen moeten eens goed nadenken hoe en wat, Dit hele gebeuren heeft al het leve gekost aan een persoon welke toch nogal goed deed kennen. Dus voor mij is het wel persoonlijk kan ik je vertellen. Voor mij is dit ook ineens een heel andere gebied, en zou ook bijna niet weten hoe dit aan te pakken.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Als we nu eens niet Saddam of Khadaffi van de troon gestoten hadden. Assad gewoon niet tegengewerkt hadden. Iran niet buitengesloten hadden en Turkije meer gedtimuleerd hadden voor een eigen Koerdische staat.
Had een hoop soldaten gescheeld en minder oorlog in de regio.
Daar mag je Rusland op aanspreken, en nog een paar andere landen.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:10 schreef Rica het volgende:
[..]
Zonder wapens had een groep als IS niks gekund.
En zelf nu ze de wapens hebben, zonder constante invoer van munitie zou dat in korte tijd slechts oud ijzer zijn.
Als men voor een gebrek aan medicijnen in Iran kan zorgen kan men groepen als IS ook de toegang tot munitie ontzeggen.
Voordat het weer een excuus wordt voor nog meer militair ingrijpen. (is het al helaas)
Nee, wij hebben de keuze om wel of niet actief mee te doen in de strijd. Ik zit niet te wachten op beelden van Nederlandse militairen die levend worden verbrand in de Syrische woestijn. Er is geen 'end game' hier. We willen Assad niet steunen, maar bieden tegelijkertijd geen enkel realistisch alternatief. Het is of niets doen, of Syrië koloniseren en ons er minstens dertig jaar aan verbinden.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:11 schreef War-horse het volgende:
Het is een geheelplaatje. JE zult wel moeten, klaar. EN een iedere zal daar een bijdrage aan moeten leveren.
Jij niet, maar dat boeit eigenlijk niet. Militair ingrijpen, of andere partijen grijpen in en dan krijg je dus dit effect. En waar gevochten word vallen slachtoffers, dat is nu eenmaal zo.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:16 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nee, wij hebben de keuze om wel of niet actief mee te doen in de strijd. Ik zit niet te wachten op beelden van Nederlandse militairen die levend worden verbrand in de Syrische woestijn. Er is geen 'end game' hier. We willen Assad niet steunen, maar bieden tegelijkertijd geen enkel realistisch alternatief. Het is of niets doen, of Syrië koloniseren en ons er minstens dertig jaar aan verbinden.
Ja, maar waarom zouden er Nederlandse slachtoffers moeten vallen in een conflict dat inherent is aan de Arabische levenswijze. Het Arabische volk heeft in Egypte laten zien dat het niet klaar is voor democratie, het kan daar nog niet mee omgaan. Het is een grote fout geweest te denken dat het Westen wel even Irak en Afghanistan gingen bevrijden. Vergelijk het met Europa in de Middeleeuwen, het duurde eeuwen en zelfs tot na WOII voordat wij konden leven met democratie, die mentaliteitsverandering vindt niet binnen een paar jaar plaats. Het Midden-Oosten zit nog maar aan het begin van hun Verlichting. Verandering moet van binnenuit komen, niet worden opgedrongen door ons hier.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:18 schreef War-horse het volgende:
[..]
Jij niet, maar dat boeit eigenlijk niet. Militair ingrijpen, of andere partijen grijpen in en dan krijg je dus dit effect. En waar gevochten word vallen slachtoffers, dat is nu eenmaal zo.
En waar koop je een grote tanker met water, iedere dag? Of was het je ontgaan dat schoon (drink)water schaars aan het worden is? Zelfs hier in het natte Nederland! Ongelooflijk, al die mensen met een mening, niet gehinderd door enige kennis van de hele situatie.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou en ? Ze bulken van het geld. Voedsel en water is dan echt geen probleem hoor. Dat kun je immers kopen.
Over zo iets doms ga ik verder niet met je in discussie.
We kwamen daar niet om te bevrijden, laat dat nou eens duidelijk zijn. Hoeveel geld daarmee niet verdiend is door van alles en nog wat. Willen we echt bevrijden ram je er met man en macht door heen. E ruim je de zooi op, dit is weer typische praat van mensen welke er niet zitten of er niet werkzaam zijn geweest op de een of andere manier. No offence.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:26 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, maar waarom zouden er Nederlandse slachtoffers moeten vallen in een conflict dat inherent is aan de Arabische levenswijze. Het Arabische volk heeft in Egypte laten zien dat het niet klaar is voor democratie, het kan daar nog niet mee omgaan. Het is een grote fout geweest te denken dat het Westen wel even Irak en Afghanistan gingen bevrijden. Vergelijk het met Europa in de Middeleeuwen, het duurde eeuwen en zelfs tot na WOII voordat wij konden leven met democratie, die mentaliteitsverandering vindt niet binnen een paar jaar plaats. Het Midden-Oosten zit nog maar aan het begin van hun Verlichting. Verandering moet van binnenuit komen, niet worden opgedrongen door ons hier.
Foto zegt meer dan duizend woorden, niet waar? Wel gewoon met je eens hoor.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:29 schreef hottentot het volgende:
Wat ik raar vind is dat deze foto een verschil maakt bij veel mensen, ontkennen die dan de werkelijk? We lezen elke dag dat die mensen met bosjes verzuipen en dientengevolge ook overal aanspoelen, dus we weten dat er ook veel kinderen verdrinken en natuurlijk spoelen deze soms ook aan.
Nu er weer één op de foto staat moet inééns alles veranderen....
Rare wereld, die foto veranderd toch helemaal niets aan de feiten die we allemaal allang wisten.
Oh maar of het realistisch en haalbaar is.. dat betwijfel ik ook ten zeerstequote:Op donderdag 3 september 2015 00:10 schreef Tommeke het volgende:
@Proximo: Zou je die mindset ooit op orde krijgen? Die radicalisering en haat bij een bepaalde groep mensen zit er al generaties ingeworteld. En het erge is, het beperkt zich niet tot het M-O. En daarbij wil ik niet de Islam wegzetten als het kwaad, want de geschiedenis heeft wel laten zien dat 'wij' ook geen lieverdjes zijn. Het zou mooi zijn als het zou lukken, maar dat zal wel met de botte bijl moeten. En dat kan het alleen maar erger maken. We moeten alleen ook wel beseffen dat 'we' het als het Westen zijnde de afgelopen 100 jaar zelf verneukt hebben daar zoals Rica al zei.
Het probleem zit hem eigenlijk in het feit dat de hele wereld is gebouwd op ongelijkheid en macht. Alles eerlijk verdelen zoals Geralt zegt zou het beste zijn, maar dat zit helaas niet in ons.
Maar wij kunnen de zooi niet opruimen. Wij kunnen geen stabiliteit brengen, daar hebben wij de middelen niet voor. Als wij stabiliteit willen brengen zullen we onze belastingopbrengst moeten verdubbelen en besteden aan het opzetten van hele systemen daar. Dat is totaal niet realistisch.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:30 schreef War-horse het volgende:
We kwamen daar niet om te bevrijden, laat dat nou eens duidelijk zijn. Hoeveel geld daarmee niet verdiend is door van alles en nog wat. Willen we echt bevrijden ram je er met man en macht door heen. E ruim je de zooi op, dit is weer typische praat van mensen welke er niet zitten of er niet werkzaam zijn geweest op de een of andere manier. No offence.
Je weet net zo goed als ik dat de VS ISIS niet al te hard kan aanpakken omdat ISIS vanuit SA gesteund word. Anders was het zo afgelopen met ISIS.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:27 schreef Nintex het volgende:
Dit krijg je als het Amerikaanse leger eens niet de hete kolen uit het vuur haalt. (Zie ook Oekraine, ISIS en meer). Als je westerse normen en waarden wilt verdedigen en onschuldige mensen wilt beschermen dan zul je daarvoor toch moeten vechten.
De wereld is deels een bende, omdat de Amerikanen niet overtuigend wereldpolitie spelen onder Obama. ISIS, Assad en zelfs Turkije en Rusland maken daar misbruik van, want zij weten dat Obama toch niks doet. Dit is het directe resultaat van 'leading from behind'. Je zult moeten wennen aan dode kinderen als alternatief voor vliegtuigbommen op CNN als je voor deze politiek kiest.
Het hele westen behoort daarmee te dragen inclusief Rusland, want tenslotte komen een groot deel van de radicalen die actief zijn in het M-O vandaar vandaan. Dat was toen in Bosnie net zo hard. Dat blijft gewoon zo, En wil je zaken oplossen kost dat geld, maar liever daar een oplossing voordat wij zelf HIER in de problemen komen. Echt dat niemand dit zag aankomen, dat zag ik in periode van 2009 al. En dat is verder geen grootspraak,ken de feiten.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:33 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Maar wij kunnen de zooi niet opruimen. Wij kunnen geen stabiliteit brengen, daar hebben wij de middelen niet voor. Als wij stabiliteit willen brengen zullen we onze belastingopbrengst moeten verdubbelen en besteden aan het opzetten van hele systemen daar. Dat is totaal niet realistisch.
KSA en de omliggende emiraten zijn een van de hoofdoorzaken dat het MO in de shitzooi zit van religieus extremisme die er nu is.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:40 schreef War-horse het volgende:
De KSA is en blijft een schijnheillig land wat dat aangaat, al snap ik hun wel.
De Europese belastingbetaler gaat daar echt nooit mee instemmen en Rusland alleen als Assad mag blijven. Het enige succes dat het Westen heeft gehad wat betreft het stabiliseren van landen was de kolonisatie, maar daar wilde men (om begrijpelijke redenen) vanaf. Zeker nu iedere rebellengroep zwaar bewapend is, is het onrealistisch te denken dat wij stabiliteit kunnen brengen, laat staan zonder een gigantische hoeveelheid burgerdoden.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:38 schreef War-horse het volgende:
[..]
Het hele westen behoort daarmee te dragen inclusief Rusland, want tenslotte komen een groot deel van de radicalen die actief zijn in het M-O vandaar vandaan. Dat was toen in Bosnie net zo hard. Dat blijft gewoon zo, En wil je zaken oplossen kost dat geld, maar liever daar een oplossing voordat wij zelf HIER in de problemen komen. Echt dat niemand dit zag aankomen, dat zag ik in periode van 2009 al. En dat is verder geen grootspraak,ken de feiten.
Het is net een revival van de kruisridders alleen dan op zijn islamitsch,quote:Op donderdag 3 september 2015 00:43 schreef Proximo het volgende:
[..]
KSA en de omliggende emiraten zijn een van de hoofdoorzaken dat het MO in de shitzooi zit van religieus extremisme die er nu is.
Zij zijn onder druk van hun eigen wahabi establishment begonnen met het exporteren van die shit, en die heeft zich inmiddels verspreid over het hele MO.
De middeleeuwen in Europa was het ook de kerk die de scepter zwaaide, met alle waanzin en intolerantie tot gevolg.
En wij hebben ze gefinancierd, denkende dat het allemaal wel mee zou vallen.
Die zijn zo zwaar bewapend met materiaal wat uit onder andere uit de Oekraine komt... Ga verder niet in detail. Nu vallen er ook teveel burgerdoden, we kunnen niet anders.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:43 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De Europese belastingbetaler gaat daar echt nooit mee instemmen en Rusland alleen als Assad mag blijven. Het enige succes dat het Westen heeft gehad wat betreft het stabiliseren van landen was de kolonisatie, maar daar wilde men (om begrijpelijke redenen) vanaf. Zeker nu iedere rebellengroep zwaar bewapend is, is het onrealistisch te denken dat wij stabiliteit kunnen brengen, laat staan zonder een gigantische hoeveelheid burgerdoden.
Je moet een strijd alleen aangaan als je die denkt te kunnen winnen. Wij winnen niet van guerrillastrijders, zelfs niet als we all-in gaan. Kijk naar de Vietnamoorlog, oorlog tegen de Taliban, etc.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:46 schreef War-horse het volgende:
Die zijn zo zwaar bewapend met materiaal wat uit onder andere uit de Oekraine komt... Ga verder niet in detail. Nu vallen er ook teveel burgerdoden, we kunnen niet anders.
Wat alleen maar meer aangeeft hoe ernstig men achterloopt.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:46 schreef War-horse het volgende:
[..]
Het is net een revival van de kruisridders alleen dan op zijn islamitsch,
Vroegah was de wereld een stuk simpeler.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:51 schreef Proximo het volgende:
[..]
Wat alleen maar meer aangeeft hoe ernstig men achterloopt.
Moderne spullen, maar een mindset uit de middeleeuwen is een dodelijke combinatie.
Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe de meer gematigde landen zich vormen als het echt escaleert, je kan niet eeuwig de middenweg blijven bewandelen![]()
Kutwereld leven we eigenlijk in, in berenvellen rondlopen was zo gek nog niet
Vietnam oorlog als voorbeeld, beetje fout in dit geval. Je zult je moeten aanpassen in het gebied waar jij je vijand bevecht. Het Amerikaanse leger bestaat tegenwoordig grotendeels uit misfits welke nergens aan de bak komen.Dus die doen het niet vanwege bepaalde idealen...Taliban bijvoorneeld heeft een ideaal.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:48 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je moet een strijd alleen aangaan als je die denkt te kunnen winnen. Wij winnen niet van guerrillastrijders, zelfs niet als we all-in gaan. Kijk naar de Vietnamoorlog, oorlog tegen de Taliban, etc.
Het is ook triest tegenwoordig, als ik zie hoe het er allemaal aan toe gaat. Stel je vader word in koede bloede gedood, geloof mij maar dat je ineens heel radicaal word.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:51 schreef Proximo het volgende:
[..]
Wat alleen maar meer aangeeft hoe ernstig men achterloopt.
Moderne spullen, maar een mindset uit de middeleeuwen is een dodelijke combinatie.
Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe de meer gematigde landen zich vormen als het echt escaleert, je kan niet eeuwig de middenweg blijven bewandelen![]()
Kutwereld leven we eigenlijk in, in berenvellen rondlopen was zo gek nog niet
Vietnam is sowieso een slecht voorbeeld. Vietnam was de 1e oorlog die de amerikanen vochten waarbij terreinwinst als maatstaf voor succes niet aanwezig was.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:55 schreef War-horse het volgende:
[..]
Vietnam oorlog als voorbeeld, beetje fout in dit geval. Je zult je moeten aanpassen in het gebied waar jij je vijand bevecht. Het Amerikaanse leger bestaat tegenwoordig grotendeels uit misfits welke nergens aan de bak komen.Dus die doen het niet vanwege bepaalde idealen...Taliban bijvoorneeld heeft een ideaal.
[..]
Het is ook triest tegenwoordig, als ik zie hoe het er allemaal aan toe gaat. Stel je vader word in koede bloede gedood, geloof mij maar dat je ineens heel radicaal word.
Juist dat eerste wat je stelt. Zeker is er respect voor de militair aldaar. Toch het zijn vaak de jongens uit de lagere klassen die jong zijn. Weining ervaring hebben en vaak niet echt de slimste zijn. De echte top, stroomt door naar een private military company, want dat betaald gewoon dik veel beter. Zelden blijven ze dan in het leger helaas.quote:Op donderdag 3 september 2015 01:08 schreef Proximo het volgende:
[..]
Vietnam is sowieso een slecht voorbeeld. Vietnam was de 1e oorlog die de amerikanen vochten waarbij terreinwinst als maatstaf voor succes niet aanwezig was.
Bodycount was de maatstaf, en wat dat betreft zijn ze toch behoorlijk *geslaagd*.
Daarnaast is vechten op je eigen grond iets wezenlijks anders. Zo ziek als militairen waren van de puntloze oorlog in vietnam, zo hard zouden ze vechten mocht er ooit een keer een militair conflict binnen de VS zijn. Dan krijg je eenzelfde no surrender mentaliteit als de taliban of vietcong hebben/hadden.
Misfits, mwah.. in tegenstelling tot in de EU is dienen in de US iets wat ook daadwerkelijk gerespecteerd wordt. Als active service member sta je in zekere zin in aanzien.
Dat is ongetwijfeld aangewakkerd door bakken propaganda, maar dat is niets nieuws.
Syrië ligt dus niet binnen de VS, en mede daarom is Vietnam wel degelijk een passend voorbeeld.quote:Op donderdag 3 september 2015 01:08 schreef Proximo het volgende:
Daarnaast is vechten op je eigen grond iets wezenlijks anders. Zo ziek als militairen waren van de puntloze oorlog in vietnam, zo hard zouden ze vechten mocht er ooit een keer een militair conflict binnen de VS zijn.
Vietnam/M-O is echt niet te vergelijken, in welk opzicht dan ook.quote:Op donderdag 3 september 2015 01:13 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Syrië ligt dus niet binnen de VS, en mede daarom is Vietnam wel degelijk een passend voorbeeld.
De VS heeft naar mijn weten geen actieve troepen in Syrie?quote:Op donderdag 3 september 2015 01:13 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Syrië ligt dus niet binnen de VS, en mede daarom is Vietnam wel degelijk een passend voorbeeld.
Zal wen een referentie naar Irak zijn, wat een aanfluiting was dat.quote:Op donderdag 3 september 2015 01:15 schreef Proximo het volgende:
[..]
De VS heeft naar mijn weten geen actieve troepen in Syrie?
Yup. Al laat het verleden wel zien dat de PMC's nou juist de types aantrekken die je ver van conflictgebieden wil houden. (Ik herinner me een humvee met schietende PMC forces in Baghdad omdat het verkeer niet doorreed)quote:Op donderdag 3 september 2015 01:13 schreef War-horse het volgende:
[..]
Juist dat eerste wat je stelt. Zeker is er respect voor de militair aldaar. Toch het zijn vaak de jongens uit de lagere klassen die jong zijn. Weining ervaring hebben en vaak niet echt de slimste zijn. De echte top, stroomt door naar een private military company, want dat betaald gewoon dik veel beter. Zelden blijven ze dan in het leger helaas.
Dat laatste is helaas echt de waarheid wat je zegt, en voel mij behoorlijk aangesproken helaas. Ander vakgebied dat weer wel, maar heb wel mensen gekend welke zo waren en echt gewoon eng verknipt waren.quote:Op donderdag 3 september 2015 01:19 schreef Proximo het volgende:
[..]
Yup. Al laat het verleden wel zien dat de PMC's nou juist de types aantrekken die je ver van conflictgebieden wil houden. (Ik herinner me een humvee met schietende PMC forces in Baghdad omdat het verkeer niet doorreed)
Slimme mensen met potentie stromen door naar hoge functies binnen de reguliere armed forces, nieuw vee voor in het veld wordt doorlopend gerekruteerd.
De mensen die het eigenlijk niet los kunnen laten en niets anders meer kunnen dan in conflictgebieden verkeren zijn een beetje de types die ik bij PMC's voorstel. Me dunkt dat het bij de gemiddelde blackwater stikt van de mensen die eigenlijk hartstikke getraumatiseerd zijn door wat ze hebben gezien.
Als er serieus een Navo macht op de grond in actie komt en support krijgt uit alle richtingen, dan heeft IS meer dan z'n handen vol en komen ze niet toe aan hun rituelen. Met de YPG en mindere legers hebben ze al redelijk wat moeite, laat staan met een gerichte effectieve schoonmaakactie door de wereld. Men bombardeert nu hoofdzakelijk en dan sta je er meer dan alleen voor bij een bail-out. In een strijd op de grond met een professionele meerderheid kan men veel effectiever optreden en kunnen dergelijke ontvoeringen bijna niet voorkomen.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:16 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nee, wij hebben de keuze om wel of niet actief mee te doen in de strijd. Ik zit niet te wachten op beelden van Nederlandse militairen die levend worden verbrand in de Syrische woestijn. Er is geen 'end game' hier. We willen Assad niet steunen, maar bieden tegelijkertijd geen enkel realistisch alternatief. Het is of niets doen, of Syrië koloniseren en ons er minstens dertig jaar aan verbinden.
Omdat zielig.quote:Op donderdag 3 september 2015 01:36 schreef RobbieRonald het volgende:
Wat een ophef zeg om 1 foto van iets dat zich al maandenlang afspeelt. Op tv zag je die foto ook al meerdere keren voorbij komen vanavond. Overdreven gedoe.
Omdat het een kind is. Gek, maar zo werkt het. Desalniettemin is iedereen dit over een paar dagen weer 'vergeten' en dan komen de domme meningen weer - als die er al niet zijn - dat deze mensen profiteurs zijn, dat het dom is dat ze vluchten uit oorlog, dat ze het daar zelf maar moeten uitzoeken en blabla.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:29 schreef hottentot het volgende:
Wat ik raar vind is dat deze foto een verschil maakt bij veel mensen, ontkennen die dan de werkelijk? We lezen elke dag dat die mensen met bosjes verzuipen en dientengevolge ook overal aanspoelen, dus we weten dat er ook veel kinderen verdrinken en natuurlijk spoelen deze soms ook aan.
Nu er weer één op de foto staat moet inééns alles veranderen....
Rare wereld, die foto veranderd toch helemaal niets aan de feiten die we allemaal allang wisten.
Echt precies dit besefte ik mij op m'n 17e toen ik in Afrika was. En tóch blijf ik het soms hebben dat ik dingen niet durf/doe/afhaak met altijd weer in mijn achterhoofd hoe vreselijk sommige mensen het hebben en nooit de kans krijgen en nooit een uitweg hebben of zo. Maar wij staan er niet bij stil omdat we niet anders weten dan dat we het redelijk goed hebben.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:54 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dit, hulde, amen. Godver, ik voel me zo vreselijk schuldig dat ik zo lichtzinnig met allerlei kansen in dit leven ben omgegaan, onder het motto van te bang, gebrek aan zelfvertrouwen, psychische nood etc. Niet dat dat niet waar was, maar dit valt echt in het niet bij het leed van deze mensen. Ik kan dit nooit meer goedmaken tegenover deze mensen en deze wereld.
quote:Op donderdag 3 september 2015 06:31 schreef Rucola het volgende:
[..]
Echt precies dit besefte ik mij op m'n 17e toen ik in Afrika was. En tóch blijf ik het soms hebben dat ik dingen niet durf/doe/afhaak met altijd weer in mijn achterhoofd hoe vreselijk sommige mensen het hebben en nooit de kans krijgen en nooit een uitweg hebben of zo. Maar wij staan er niet bij stil omdat we niet anders weten dan dat we het redelijk fucking goed hebben.
Vind het nogal hypocriet, eerst zijn het allemaal profiteurs en terroristen. Na een foto van een dood kind is het ineens verschrikkelijk en een drama. Morgen zinkt er weer een boot met 100 man en dat krijgt een klein berichtje in de krant.quote:Op donderdag 3 september 2015 01:36 schreef RobbieRonald het volgende:
Wat een ophef zeg om 1 foto van iets dat zich al maandenlang afspeelt. Op tv zag je die foto ook al meerdere keren voorbij komen vanavond. Overdreven gedoe.
Daar heb je o.a. ontziltings apparaten voor zoals omgekeerde osmose. Maar ja, dan moet je zowaar investeren in (Westerse) apparatuur en kan je de oliedollars niet aan wapens of moskeeën uitgeven.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:27 schreef moussie het volgende:
[..]
En waar koop je een grote tanker met water, iedere dag? Of was het je ontgaan dat schoon (drink)water schaars aan het worden is? Zelfs hier in het natte Nederland! Ongelooflijk, al die mensen met een mening, niet gehinderd door enige kennis van de hele situatie.
Ja, maar iedereen ontkent in zekere mate de werkelijkheid, anders zou het ondraaglijk worden. Als je de verschrikkelijke werkelijkheid zou erkennen (en je hebt empatisch vermogen), zou je subiet alle slachtoffers hier naartoe halen, parttime gaan werken en ze proberen een ietwat beter leven te geven.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:29 schreef hottentot het volgende:
zo kun je natuurlijk steeds dieper en verder redeneren naar de oorzaak, waarom waag je je leven uiteindelijk... om het beter te hebben dan waar je zat en dat de uitkomst eigenlijk alleen afhankelijk is van wat we afgesproken hebben wie wel en niet mag emigrerenquote:Op donderdag 3 september 2015 08:48 schreef Lyrebird het volgende:
Ik zie de foto nu steeds meer opduiken op Facebook. Ik begin toch te twijfelen aan de geestesgesteldheid van bepaalde vrienden.
Ja, natuurlijk is het heel erg dat dat jongetje dood is. Het is nog veel erger dat zijn ouders het wel een puik plan vonden om die overtocht met zo'n jong kind te wagen. Dat de Italiaanse overheid dit drama aan heeft lopen moedigen.
Ik heb er geen enkel probleem mee dat mensen migreren om een beter leven te krijgen. Dat heb ik indertijd zelf ook gedaan, omdat ik een hekel aan horken had.quote:Op donderdag 3 september 2015 08:51 schreef Re het volgende:
[..]
zo kun je natuurlijk steeds dieper en verder redeneren naar de oorzaak, waarom waag je je leven uiteindelijk... om het beter te hebben dan waar je zat en dat de uitkomst eigenlijk alleen afhankelijk is van wat we afgesproken hebben wie wel en niet mag emigreren
Wat gemakkelijk Speknek. Want als je kunt tellen, dan snap je dat het geen zin heeft om de 90% van de aardkloot die het met minder moeten doen dan Jan met de Pet in Nederland, naar Nederland te halen.quote:Op donderdag 3 september 2015 08:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, maar iedereen ontkent in zekere mate de werkelijkheid, anders zou het ondraaglijk worden. Als je de verschrikkelijke werkelijkheid zou erkennen (en je hebt empatisch vermogen), zou je subiet alle slachtoffers hier naartoe halen, parttime gaan werken en ze proberen een ietwat beter leven te geven.
Maar dat zou een te grote inbreuk op je eigen leven zijn, en de gevolgen zeer onduidelijk. Ieder mens, ik ook, zoekt naar een voorspelbaar veilig leven met luxe, en dat ga ik niet opgeven voor anderen. Dus behandel je ze als een statistiek. Er zijn 600 mensen verdronken. Ach ja shit zeg. Ze zullen het er zelf wel naar gemaakt hebben. Hoe meer je het wegrationaliseert hoe minder je erover na hoeft te denken, en weer terug met je eigen leven bezig kan zijn. En voor de wat oudere fokkers, een goed leven proberen te creëren voor je kinderen
Ik denk dat deze foto eens te meer benadrukt, voor sommigen althans, dat die rationalisatie niet echt op ratio gebaseerd is, maar meer op een wensdroom. Als ik de statistieken niet als mensen of als kinderen zie is het niet zo erg.
Nu wordt iedereen even met zijn neus op de werkelijkheid gedrukt als het om deze schrijnende problematiek gaat....quote:Op donderdag 3 september 2015 08:36 schreef PirE het volgende:
[..]
Vind het nogal hypocriet, eerst zijn het allemaal profiteurs en terroristen. Na een foto van een dood kind is het ineens verschrikkelijk en een drama. Morgen zinkt er weer een boot met 100 man en dat krijgt een klein berichtje in de krant.
Persoonlijk kan ik weinig met zo'n foto. Het is niet zo dat ik het nu ineens erger vind omdat het een kind is.
Gemakkelijk? Zeggen dat iets bij voorbaat niet kan is een stuk gemakkelijker. Daarnaast is het een bekend psychologisch principe dat als je iets ongelukkigs overkomt dat het een tragische samenloop van omstandigheden is terwijl je altijd probeerde het goede te doen, terwijl als het iemand anders overkomt die persoon een stomme sukkel was en slechte bedoelingen had.quote:Op donderdag 3 september 2015 09:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat gemakkelijk Speknek. Want als je kunt tellen, dan snap je dat het geen zin heeft om de 90% van de aardkloot die het met minder moeten doen dan Jan met de Pet in Nederland, naar Nederland te halen.
Ik werd daar laatst weer op gewezen, toen ik hoorde dat de familie (+aangetrouwden) van mijn promovendus rond moet komen van 40 euro in de maand, omdat door de droogte de oogst is mislukt. Hij kan ze gelukkig van zijn toelage onderhouden.
Die mensen zullen toch echt zelf uit moeten vinden dat corruptie niet werkt, dat je politici verantwoordelijk moet houden voor hun falen, etc. Net Nederland, maar dan anders.
maar als het alternatief is om kapotgeschoten te worden door inferieure gelovigen of 4-5 jaar lang in een uitzichtloos vluchtelingenkamp geen enkele educatie te krijgen, wat ga je voor die kleine dan doen...quote:Op donderdag 3 september 2015 08:59 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb er geen enkel probleem mee dat mensen migreren om een beter leven te krijgen. Dat heb ik indertijd zelf ook gedaan, omdat ik een hekel aan horken had.
Maar doe zoiets op een verantwoorde manier zeg. Jezus. Wij hebben een kleine die ws. net zo oud is als het jongetje in kwestie. Daar ga je toch niet mee op de loop? Sterker nog, als wij twee jaar geleden rond hadden moeten komen van een uitkering of minder, dan waren we niet eens aan die kleine begonnen.
Het zal wel een blinde vlek zijn, maar mij is niet helemaal duidelijk waarom mensen die in de shit zitten denken dat het wel een puik plan is om er koters bij te hebben.
Het verdronken jongetje is niet alleen icoon voor de rammelende vluchtelingenopvang door de EU, maar ook voor de onmenselijke, wrede regimes in de regio van zijn herkomst. Wat de oorzaken zijn, daarover kun je van mening verschillen.quote:Op donderdag 3 september 2015 09:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Gemakkelijk? Zeggen dat iets bij voorbaat niet kan is een stuk gemakkelijker. Daarnaast is het een bekend psychologisch principe dat als je iets ongelukkigs overkomt dat het een tragische samenloop van omstandigheden is terwijl je altijd probeerde het goede te doen, terwijl als het iemand anders overkomt die persoon een stomme sukkel was en slechte bedoelingen had.
De oversteek van Turkije naar Griekenland is helemaal niet zo heel gevaarlijk. Veel vluchtelingen zitten op dat moment al een jaar in een vluchtelingenkamp in Turkije. Kinderen krijgen geen school en verkeerd eten. De oorlog in Syrië is niet zoals de tweede wereldoorlog waarbij er een paar dagen strijd was, toen een paar jaar 'rustige' bezetting en daarna weer een paar dagen strijd. Het is al drie jaar lang een constant heen en weer van bombardementen en landjepik. In de cruciale fase van de ontwikkeling van je kinderen krijgen ze geen school, kan het conflict nog rustig tien jaar duren, en als ze dan teruggaan komen ze in een verscheurd land zonder toekomst, waar etnische conflicten waarschijnlijk nog vele decennia de kop opsteken. Ze moeten gewoon wat minder corrupt zijn? Lekker makkelijk. Veel te laat voor in ieder geval.
De oversteek naar Griekenland is niet heel gevaarlijk. Als je het haalt krijgt je kind een opleiding en heeft het kansen. Verreweg de meesten hier zouden precies hetzelfde doen als ze kinderen hebben.
Jouw Japanse voorbeeld is precies hetzelfde. Hij zag dat zijn boeren bestaan weinig uitzicht had en ging er hard voor werken om het te ontstijgen. Alleen, deze mensen kunnen niet hard werken omdat ze door het noodlot in een vluchtelingenkamp terecht zijn gekomen. Totdat ze op een gegeven moment besloten hebben de schouders eronder te zetten en het proberen te maken in een ander land. Het is makkelijk vinger te wijzen naar de ouders. Het vergt wat meer nadenken om dat niet te doen.
Het is, buiten een tragedie, denk ik vooral een icoon van geknapte hoop. Hoop voor het betere leven omdat het een vluchteling is en, omdat het een kind is, hoop voor de toekomst.quote:Op donderdag 3 september 2015 09:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het verdronken jongetje is niet alleen icoon voor de rammelende vluchtelingenopvang door de EU, maar ook voor de onmenselijke, wrede regimes in de regio van zijn herkomst. Wat de oorzaken zijn, daarover kun je van mening verschillen.
Dat gevoel had ik net ook toen ik die foto op facebook zag. Gisteren zag ik hem ook al op o.a. geenstijl.quote:Op donderdag 3 september 2015 08:48 schreef Lyrebird het volgende:
Ik zie de foto nu steeds meer opduiken op Facebook. Ik begin toch te twijfelen aan de geestesgesteldheid van bepaalde vrienden.
Mijn indruk is dat Turkije (oftwel dictator Erdogan) overal maling aan heeft en zich liever bezig houdt met het bombarderen van Koerden. En heel soms delen ze een speldenprik uit aan IS onder grote druk van de VS.quote:Op donderdag 3 september 2015 08:57 schreef yvonne het volgende:
En waarom wordt er geen druk.op Turkije uitgeoefend om dit soort mensenhandel harder aan te pakken?
De illusie dat met gesloten grenzen mensen de oversteek niet meer wagen is vrij naïef.quote:Op donderdag 3 september 2015 09:58 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat een gejank om niets zeg. Iedereen weet dat dit gebeurde. Het beste wat de EU kan doen is de grenzen sluiten zodat ze niet proberen te oversteken en dan de kans lopen om te verzuipen. Genoeg regio's die wel veilig zijn daar.
Nog zo iemand die eerst een mening gespekt met vooroordelen gaat spuien zonder zichzelf te informeren hoe het nou werkelijk zit .. in Saudi-Arabië staat zo'n 25% van de ontziltings-capaciteit van de hele wereld, het is het land met het meeste ontzilte water op de planeet.quote:Op donderdag 3 september 2015 08:41 schreef Toga het volgende:
[..]
Daar heb je o.a. ontziltings apparaten voor zoals omgekeerde osmose. Maar ja, dan moet je zowaar investeren in (Westerse) apparatuur en kan je de oliedollars niet aan wapens of moskeeën uitgeven.
In Australie werkt het vrij goed tot nu toequote:Op donderdag 3 september 2015 10:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De illusie dat met gesloten grenzen mensen de oversteek niet meer wagen is vrij naïef.
Dit.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:05 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
In Australie werkt het vrij goed tot nu toe
Lekker vergelijkbaar ook. Maar ja, ook daar blijven mensen de oversteek wagen.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:05 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
In Australie werkt het vrij goed tot nu toe
Wordt wel een stuk minder als ze gegarandeerd terug worden gestuurd.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De illusie dat met gesloten grenzen mensen de oversteek niet meer wagen is vrij naïef.
Australië als voorbeeld. Daar ligt het aantal pogingen een stuk lager.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:08 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Wordt wel een stuk minder als ze gegarandeerd terug worden gestuurd.
Nog een vrij naïeve oneliner. Dan zul je wel moeten weten waar die mensen vandaan komen en ook het land van herkomst moet meewerken. Laat dat nu vaak een probleem zijn waardoor veel illegalen tussen wal en schip zitten.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:08 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Wordt wel een stuk minder als ze gegarandeerd terug worden gestuurd.
daar mogen ze njet eens varen. Vanzelf horen mensen van de buurman dat Australië niet luktquote:Op donderdag 3 september 2015 10:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Australië als voorbeeld. Daar ligt het aantal pogingen een stuk lager.
Australië is niet vergelijkbaar met de EU.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Australië als voorbeeld. Daar ligt het aantal pogingen een stuk lager.
gewoon behandelen als piraten ze mogen niet op ons water varen. Dan zoeken ze het maar uitquote:Op donderdag 3 september 2015 10:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nog een vrij naïeve oneliner. Dan zul je wel moeten weten waar die mensen vandaan komen en ook het land van herkomst moet meewerken. Laat dat nu vaak een probleem zijn waardoor veel illegalen tussen wal en schip zitten.
maar ontmoedigen werkt dusquote:Op donderdag 3 september 2015 10:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Australië is niet vergelijkbaar met de EU.
Tuurlijk werkt dat. Hier hebben ze nog een kans om binnen te varen. Daar gewoon nietquote:Op donderdag 3 september 2015 10:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
maar ontmoedigen werkt dus
Maar ben het met je eens, is niet hetzelfde. Australië durft wel een weg te kiezen, itt de EU.
Qua bootvluchtelingen wel vind ik, het aantal gelukszoekers dat per gammel bootje richting Australie vaart is aanzienlijk kleiner geworden.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Australië is niet vergelijkbaar met de EU.
daarom een weg kiezen. Ontmoedigen of veilig binnenhalen.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:14 schreef tailfox het volgende:
[..]
Tuurlijk werkt dat. Hier hebben ze nog een kans om binnen te varen. Daar gewoon niet
En hoe wil je dat in de EU of in Nederland door gaan voeren?quote:Op donderdag 3 september 2015 10:16 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Qua bootvluchtelingen wel vind ik, het aantal gelukszoekers dat per gammel bootje richting Australie vaart is aanzienlijk kleiner geworden.
ontmoedigenquote:Op donderdag 3 september 2015 10:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
daarom een weg kiezen. Ontmoedigen of veilig binnenhalen.
In theorie op dezelfde wijze als Australie, alleen is Europa natuurlijk geen eiland, dus je zult ook landgrenzen moet bewaken.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En hoe wil je dat in de EU of in Nederland door gaan voeren?
We zullen het niet eens worden.quote:Op donderdag 3 september 2015 09:27 schreef speknek het volgende:
Het is makkelijk vinger te wijzen naar de ouders. Het vergt wat meer nadenken om dat niet te doen.
Politiek gaat je dat niet lukken, omdat dit een godsgeschenk voor de EU is. Want die kunnen nu gaan 'helpen'.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En hoe wil je dat in de EU of in Nederland door gaan voeren?
Tja, ik denk dat je daarin gelijk hebt.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We zullen het niet eens worden.
Ouders met kinderen zijn te oud om ergens anders opnieuw te beginnen, en als ze de taal niet spreken, of geen Engels spreken, maken ze 0,0% kans op de Europese arbeidsmarkt. Ze naar Europa halen is geen oplossing. De verschillen in cultuur zijn gigantisch.
Gek genoeg is dat voor de kinderen anders, omdat die nog wel de flexibiliteit hebben om zich in te passen in hun nieuwe cultuur. Maar zonder ouders of met ouders die veel minder flexibel zijn, is dat vragen om problemen.
Helemaal eens.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:33 schreef Ryan3 het volgende:
Tja, ik denk dat je daarin gelijk hebt.
Het gekke is dat ik professor Leo Lucassen net zag twitteren dat het geboortecijfer in grote delen van Europa te laag ligt voor vervanging en dat de vluchtelingenstroom dus als het ware een geluk bij een ongeluk is.
Naast de culturele context, die jij hier aanhaalt, speelt ook mee dat het arbeidsproces steeds verder gerobotiseerd en geautomatiseerd wordt en grote delen van de eigen bevolking ook al permanent buitengesloten zullen worden. Zijn onze eigen werklozen al stilletjes aan opgegeven, vraag ik me dan af? De vluchtelingen zijn niet allemaal ingenieurs en artsen. Wrs ligt de verhouding hoog-laag opgeleid ongunstiger dan binnen de EU-landen en vooral hoogopgeleiden heb je nodig dan. Daarnaast valt het hoogtepunt van de vergrijzing pas omstreeks 2040 dus stel dat de culturele context meevalt en de verhouding hoog-laag opgeleid dan nog zal je daar pas over geleidelijk aan 25 jaar einig nut van ondervinden.
De vluchtelingen die uit het M-Oosten naar NL kwamen zijn vrijwel altijd de middenklasse of boven-middenklasse geweest in hun landen van herkomst. De echte armsten halen het niet om tot Europa te komen vaak. Dat zie je duidelijk terug want er zijn weinig problemen zoals bijv. crimineel gedrag met bijv. Afghanen of Irakezen in Nederland. De meeste ouders daarvan zijn geschoold en/of vrij goed opgeleid, ook als ze doordat ze op latere leeftijd in Nederland zijn gekomen gebrekkig Nederlands spreken. Ondanks dat zie je dan ook dat hun kinderen het vrij goed doen in Nederland. De Syriers die ik de afgelopen twee maanden in Nederland tegenkwam waren overduidelijk ook vrij goed opgeleid toen ik met ze sprak. Een aantal spraken redelijk Engels. De armste Syriers die echt geen cent te makken hebben zullen in Syrie of in een van de tentenkampen in de buurlanden als vluchteling blijven leven. Om in Europa te komen heb je op zijn minst een paar duizend dollar nodig.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:23 schreef Lyrebird het volgende:
Ouders met kinderen zijn te oud om ergens anders opnieuw te beginnen, en als ze de taal niet spreken, of geen Engels spreken, maken ze 0,0% kans op de Europese arbeidsmarkt. Ze naar Europa halen is geen oplossing. De verschillen in cultuur zijn gigantisch.
Gek genoeg is dat voor de kinderen anders, omdat die nog wel de flexibiliteit hebben om zich in te passen in hun nieuwe cultuur. Maar zonder ouders of met ouders die veel minder flexibel zijn, is dat vragen om problemen.
Als dat waar is, is dat ook wat voor die regio. We faciliteren dan een ongekende braindrain? We pikken de slimste mensen er tussen uit en we geven de eigen werklozen en lageropgeleiden op?quote:Op donderdag 3 september 2015 10:50 schreef Aloulu het volgende:
[..]
De vluchtelingen die uit het M-Oosten naar NL kwamen zijn vrijwel altijd de middenklasse of boven-middenklasse geweest in hun landen van herkomst. De echte armsten halen het niet om tot Europa te komen vaak. Dat zie je duidelijk terug want er zijn weinig problemen zoals bijv. crimineel gedrag met bijv. Afghanen of Irakezen in Nederland. De meeste ouders daarvan zijn geschoold en/of vrij goed opgeleid, ook als ze doordat ze op latere leeftijd in Nederland zijn gekomen gebrekkig Nederlands spreken. Ondanks dat zie je dan ook dat hun kinderen het vrij goed doen in Nederland. De Syriers die ik de afgelopen twee maanden in Nederland tegenkwam waren overduidelijk ook vrij goed opgeleid toen ik met ze sprak. Een aantal spraken redelijk Engels. De armste Syriers die echt geen cent te makken hebben zullen in Syrie of in een van de tentenkampen in de buurlanden als vluchteling blijven leven. Om in Europa te komen heb je op zijn minst een paar duizend dollar nodig.
Ze moesten 2.050 ¤ p/p betalen voor dat bootje.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:54 schreef nils7 het volgende:
Istanbul - Toronto, ¤614 p/p (met Pegasus & KLM).
Just sayin', vast goedkoper dan een mensensmokkelaar met een seahawk 250 (= opblaasbootje).
Dat is nieuw voor je?quote:Op donderdag 3 september 2015 10:54 schreef Ryan3 het volgende:
Als dat waar is, is dat ook wat voor die regio. We faciliteren dan een ongekende braindrain? We pikken de slimste mensen er tussen uit en we geven de eigen werklozen en lageropgeleiden op?
Dus is het nu opeens zielig dat ze met het hele gezin domme keuzes hebben gemaakt...quote:Op donderdag 3 september 2015 10:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze moesten 2.050 ¤ p/p betalen voor dat bootje.
Alleen kom je nooit het vliegtuig in als je asielaanvraag afgewezen is en je geen VISUM hebt.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:54 schreef nils7 het volgende:
Just sayin', vast goedkoper dan een mensensmokkelaar met een seahawk 250 (= opblaasbootje).
veel van die mensen willen juist wel weer terug als de situatie stabiel isquote:Op donderdag 3 september 2015 10:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als dat waar is, is dat ook wat voor die regio. We faciliteren dan een ongekende braindrain? We pikken de slimste mensen er tussen uit en we geven de eigen werklozen en lageropgeleiden op?
wat is het alternatief dan?quote:Op donderdag 3 september 2015 10:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dus is het nu opeens zielig dat ze met het hele gezin domme keuzes hebben gemaakt...
Vliegen zullen ze toch moeten als ze naar Canada wilden....quote:Op donderdag 3 september 2015 10:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Alleen kom je nooit het vliegtuig in als je asielaanvraag afgewezen is en je geen VISUM hebt.
In Istanbul op het vliegtuig proberen te stappen ipv in Dusseldorf?quote:
Daarom dat Europa overstroomt wordt want daar kan je een bootje naartoe pakken.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Vliegen zullen ze toch moeten als ze naar Canada wilden....
Alleen heeft geen een Syrier na 4 jaar de hoop dat het thuisland snel stabiel gaat worden.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:56 schreef Re het volgende:
[..]
veel van die mensen willen juist wel weer terug als de situatie stabiel is
Ik ben benieuwd waar je dat vandaan hebt.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:56 schreef Re het volgende:
Valse paspoorten (incluis visa) zijn in Istanbul zelfs massaal te koop. (en ja dat weet ik omdat ik er heb gewoond).quote:Op donderdag 3 september 2015 10:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Alleen kom je nooit het vliegtuig in als je asielaanvraag afgewezen is en je geen VISUM hebt.
Als ze hier tot de middenklasse of hogere middenklasse gaan behoren, zoals Aloulu beweert, dan vraag ik me dat af. Daarnaast is het de vraag of die regio stabiliseert binnen afzienbare tijd.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:56 schreef Re het volgende:
[..]
Well, ik ben geen expert of het gebied van valse visa en paspoorten kopen, maar ik kan me voorstellen dat de controles aangescherpt zijn gezien wat we elke dag in het nieuws lezen en gezien het feit dat Canada met 35 miljoen inwoners veel minder demografische draagkracht heeft dan de EU om eindeloze stromen Moslims op te vangen.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:01 schreef nils7 het volgende:
Valse paspoorten (incluis visa) zijn in Istanbul zelfs massaal te koop. (en ja dat weet ik omdat ik er heb gewoond).
Ze hoeven er alleen mee op een Canadees vliegveld te komen en dan asiel aan te vragen.
Of dat lukt is een tweede natuurlijk...
Ze waren afgewezen door Canada.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:54 schreef nils7 het volgende:
geen negers ook zeker?quote:Op donderdag 3 september 2015 11:04 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Well, ik ben geen expert of het gebied van valse visa en paspoorten kopen, maar ik kan me voorstellen dat de controles aangescherpt zijn gezien wat we elke dag in het nieuws lezen en gezien het feit dat Canada met 35 miljoen inwoners veel minder demografische draagkracht heeft dan de EU om eindeloze stromen Moslims op te vangen.
Wat ik lees was dat nog steeds het doel, toch?quote:
Ja, alleen dit is dan wat extremer natuurlijk. Met name voor de regio waar zijzelf vandaan komen. Het komt me voor als tamelijk immoreel om als linkse professor meteen de braindrain aan te grijpen icm het te lage geboorte cijfer voor de EU als geluk bij een ongeluk in dit vluchtelingendrama iig. Alsof het huis van je buren in brand staat en jij gauw nog even het tafelzilver eruit haalt voordat de brandweer komt.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:56 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dat is nieuw voor je?
We doen niet anders en maken er zelfs beleid op. Hoogopgeleide niet-EUers kunnen zo via een speciale wet een baan vinden in Nederland en hier als expat wonen. Wetenschappers, goede IT-ers etc. In Amsterdam werken er duizenden. En die gaan niet meer terug naar hun land (azie, afrika of arabische landen).
Die braindrain gebeurt toch wel. Houd je niet tegen. Ze willen allemaal naar Europa.
hoe je Canada dan verder in wil komen is me dan een raadsel, maar goed, of alle verhalen 100% waar zijn is voor ons ook allemaal niet na te gaan.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat ik lees was dat nog steeds het doel, toch?
Anders had het moeten zijn "Gezin probeert naar Europa te vluchten na afgewezen te zijn door Canada".
Nu komt het op mij over dat ze wel Europa in wilde met nog st eeds als doel Canada te hebben...
Dat is.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
hoe je Canada dan verder in wil komen is me dan een raadsel, maar goed, of alle verhalen 100% waar zijn is voor ons ook allemaal niet na te gaan.
Vergeet, heel de derdewereld wil naar Europa. Ik heb zelf 3,5 jaar in Tunesie gewoond en gewerkt met voornamelijk IT-ers. Die het daar naar behoren vrij goed hebben qua salaris. Vrijwel allen wilden werkervaring opdoen om dan zsm bij Europese bedrijven te solliciteren. Dit zijn eind 20-ers die vaak gewoon uit de bovenklasse komen en ondanks dat vrij eensgezind waren om naar Europa te gaan. Niet alleen voor het geld, voor alles. Enige verschil is dat zij vanwege hun (welgestelde) achtergrond geen bootje gaan nemen natuurlijk illegaal maar het middels werk willen. Van het team wat wij hadden (10 programmeurs) zit er nu 1 in Amsterdam bij een groot bedrijf en 2 in Frankrijk. Anderen zijn nog steeds aan het solliciteren en hopen ook te gaan in de nabije toekomst. Die gaan voorlopig echt niet meer terug. Laat staan de onderklasse die het niet via werk kan bewerkstelligen en dus wel zo'n bootje nemen. En laat staan Syrie wat in puin ligt en gewoon niet meer opgelost gaat worden. Alleen is het daar zo dat de armste vluchteling die in een tentenkamp in Jordanie, Turkije of Libanon zit niet even 3000 euro kan betalen om in Europa te komen. Als het niet meer is. Vermoedelijk lagen Syrische maandsalarissen rond de 300 euro max gemiddeld. Dus om in Europa te komen heb je ongeveer 10 maandsalarissen nodig. Dat kan de armste soort vluchteling nooit betalen gemiddeld genomen. En iets in Syrie verkopen zit er waarschijnlijk niet in. Als dat al kon hadden ze dat in het begin van de crisis gedaan. Wellicht heb je wat vluchtelingen die dat deden en met dat geld nu wel de oversteek naar Europa kunnen wagen. Zetten ze wel alles op het spel (ook financieel), als het mislukt ben je flink arm en moet je echt van dag tot dag leven. In de landen waar ze opgevangen worden kunnen ze ook niets (mogen niet werken, geen officiele verblijfsvergunning vaak etc etc).quote:Op donderdag 3 september 2015 11:12 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, alleen dit is dan wat extremer natuurlijk.
Onderzoek is er niet. Veel te vroeg voor.quote:Maar goed, ik vraag me af of er onderzoek beschikbaar is mbt opleiding en achtergrond van deze vluchtelingen.
Bedoel je http://www.moas.eu/ ?quote:Op donderdag 3 september 2015 10:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit.
De Italianen die na de ramp bij Lampedusa hebben besloten om iedereen in een krakkemig bootje op te pikken, zouden vervolgd moeten worden.
De VN is dan ook gewoon een lobbyorgaan geworden voor de grootste bedrijven in Europa.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
Je zou toch zeggen de VN hét middel bij uitstek is om genocide plegende fascisten te bestrijden en daarmee deze enorme vluchtelingenstroom te voorkomen, maar helaas blijkt diezelfde VN net zo tandenloos als de "Volkerenbond" dat ooit was. Tenzij je Verene Shepherd heet, dan is het de perfecte lobby-organisatie om je eigen beurs te spekken...
Ik snap dan weer niet dat je er wakker van ligt. Dit is algemeen bekend en er gebeuren zoveel gruwelijke dingen in de wereld - ook op beeld.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:39 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het niet meer dan logisch dat deze foto heel veel los maakt. Het is een vreselijk pijnlijk beeld. Ik heb ervan wakker gelegen, ondanks dat ik natuurlijk al wist dat dit gebeurde en me er al weken boos over maak.
En het is heus niet zo dat de mensen die normaal roepen dat ze allemaal mogen verzuipen, het nu ineens zielig vinden. Die houden hooguit even hun muil als we geluk hebben.
Ja, en daar kan ik ook van wakker liggen bij tijd en wijle.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:52 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ik snap dan weer niet dat je er wakker van ligt. Dit is algemeen bekend en er gebeuren zoveel gruwelijke dingen in de wereld - ook op beeld.
Dit soort beelden horen al sinds mensenheugenis bij het fenomeen "oorlog". Een tijdje terug zag ik een documentaire over de Duitse inval in Frankrijk in mei 1940 waarin een Engelse militair vertelde dat 'ie een, na een Stuka-bombardement compleet verminkt, zwaargewond jongetje met een pistoolschot uit zijn lijden moest verlossen. Precies om zulke dingen te voorkomen is de VN indertijd opgericht, maar die geeft niet thuis...quote:Op donderdag 3 september 2015 11:52 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ik snap dan weer niet dat je er wakker van ligt. Dit is algemeen bekend en er gebeuren zoveel gruwelijke dingen in de wereld - ook op beeld.
Het is wel een vrij blank jongetje natuurlijk.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:39 schreef Isegrim het volgende:
En het is heus niet zo dat de mensen die normaal roepen dat ze allemaal mogen verzuipen, het nu ineens zielig vinden. Die houden hooguit even hun muil als we geluk hebben.
Zoals Jozef Stalin al zijn: 1 dode is een persoonlijk drama, 1 miljoen doden is een statistiekquote:Op donderdag 3 september 2015 08:50 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat deze foto eens te meer benadrukt, voor sommigen althans, dat die rationalisatie niet echt op ratio gebaseerd is, maar meer op een wensdroom. Als ik de statistieken niet als mensen of als kinderen zie is het niet zo erg.
quote:Op donderdag 3 september 2015 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is wel een vrij blank jongetje natuurlijk.
Meen je. Waarom precies? Wat denk je dan?quote:Op donderdag 3 september 2015 11:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, en daar kan ik ook van wakker liggen bij tijd en wijle.
Terdoodveroordeelden in de VS?quote:Op donderdag 3 september 2015 11:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, en daar kan ik ook van wakker liggen bij tijd en wijle.
Mwah. Heb geleerd dat zodra het kinderen betreft, het vaak aangrijpend is. Zwart of blank maakt dan niet uit, een onschuldig kind is een onschuldig kind. Plus deze is getint en komt ook nog eens uit een gebied waar (bijna) niemand vanuit Europa een connectie mee heeft zeg maar.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]Ja. Denk je werkelijk dat er minder ophef zou zijn als het een Afrikaans jongetje zou zijn?
Ben bang dat je gelijk hebt.
Nee het werkt niet, dat de boten naar andere landen worden gestuurd betekent dat er nog steeds bootvluchtelingen zijn die kunnen verdrinken. Een belangrijk verschil is dat Australië de vluchtelingen naar andere landen kan sturen door met miljarden te smijten, ze kopen het probleem af. Een ander verschil is dat Australië in samenwerking met de UN vluchtelingen zelf ophaalt. Dat helpt wel tegen bootvluchtelingen die recht op asiel hebben en zou hier ook kunnen voorkomen dat deze mensen verdrinken, economische vluchtelingen kun je met die methode echter niet tegenhouden.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
maar ontmoedigen werkt dus
Maar ben het met je eens, is niet hetzelfde. Australië durft wel een weg te kiezen, itt de EU.
Boos, machteloos. Dat wij mensen niet in staat zijn om te leven en laten leven. Dat er niet wat meer liefde is de wereld is. Dat het zo simpel lijkt maar dat blijkbaar niet is. Dat ik ook geen oplossing weet.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:02 schreef Rucola het volgende:
[..]
Meen je. Waarom precies? Wat denk je dan?
Welkom in de grotemensenwereld...quote:Op donderdag 3 september 2015 12:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Boos, machteloos. Dat wij mensen niet in staat zijn om te leven en laten leven. Dat er niet wat meer liefde is de wereld is. Dat het zo simpel lijkt maar dat blijkbaar niet is. Dat ik ook geen oplossing weet.
In bepaalde kringen wel ja. Het effect van de foto zit hem erin dat 'iedereen', dwz wij hier in het Westen, ipv een statistiek een kind zien zoals dat ook een kind bij jou in of uit de buurt had kunnen zijn. Dat hebben veel mensen minder snel bij een donkere huidskleur, en daarnaast heb je de mensen die het gewoon niks kan schelen vanwege de huidskleur. De 'laat die dobbernegers maar lekker verzuipen' figuren die we hier ook zoveel zien.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]Ja. Denk je werkelijk dat er minder ophef zou zijn als het een Afrikaans jongetje zou zijn?
Ben bang dat je gelijk hebt.
En daarom heb ik me dit weekend aangemeld als vrijwilliger bij Vluchtelingenwerk. Ik vind het te makkelijk om te denken 'Ik kan er toch niks aan doen'. Ik wil er wél iets aan doen, hoe bescheiden ook.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb geleerd dat je je energie beter niet kan besteden aan dingen waar je geen invloed op hebt, maar het blijft intens treurig wat er met die vluchtelingen gebeurt
Goed van jequote:Op donderdag 3 september 2015 12:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En daarom heb ik me dit weekend aangemeld als vrijwilliger bij Vluchtelingenwerk. Ik vind het te makkelijk om te denken 'Ik kan er toch niks aan doen'. Ik wil er wél iets aan doen, hoe bescheiden ook.
Het valt wel op dat die zich in dit topic nauwelijks laten zien.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In bepaalde kringen wel ja. Het effect van de foto zit hem erin dat 'iedereen', dwz wij hier in het Westen, ipv een statistiek een kind zien zoals dat ook een kind bij jou in of uit de buurt had kunnen zijn. Dat hebben veel mensen minder snel bij een donkere huidskleur, en daarnaast heb je de mensen die het gewoon niks kan schelen vanwege de huidskleur. De 'laat die dobbernegers maar lekker verzuipen' figuren die we hier ook zoveel zien.
Fok zit vol met autist-achtige figuren.. daar hoef je weinig empathie van te verwachtenquote:Op donderdag 3 september 2015 12:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het valt wel op dat die zich in dit topic nauwelijks laten zien.
Ik heb wel gewoon werk en eigenlijk een chronisch gebrek aan tijd. Maar ik wilde wel graag iets doen dus dan maar iets anders niet doen.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Goed van je![]()
Mijn werk bevindt zich ook in die sferen, al is het niet specifiek met asielzoekers.. maar als ik geen werk zou hebben dan zou ik zeker ook zoiets gaan doen denk ik.
Gefeliciteerd, deze post is net zo achterlijk als 'laat de dobbernegers maar verzuipen'.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Fok zit vol met autist-achtige figuren.. daar hoef je weinig empathie van te verwachten
Hoezo? Je bent toch een autist als je geen empathie kan opbrengen voor de mensen die de overtocht niet redden?quote:Op donderdag 3 september 2015 12:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, deze post is net zo achterlijk als 'laat de dobbernegers maar verzuipen'.
Met name in het eerste deel van deze reeks kwamen beschamende reacties voorbij.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, deze post is net zo achterlijk als 'laat de dobbernegers maar verzuipen'.
Dan lees ik dat maar niet terug.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met name in het eerste deel van deze reeks kwamen beschamende reacties voorbij.
Wat doe je als vrijwilliger?quote:Op donderdag 3 september 2015 12:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En daarom heb ik me dit weekend aangemeld als vrijwilliger bij Vluchtelingenwerk. Ik vind het te makkelijk om te denken 'Ik kan er toch niks aan doen'. Ik wil er wél iets aan doen, hoe bescheiden ook.
islam is toch het geloof van de liefde?quote:Op donderdag 3 september 2015 12:07 schreef Isegrim het volgende:
Dat er niet wat meer liefde is de wereld is.
alle geloven uitbannen is een goed begin. geloof heeft nog nooit iets goed gebracht.quote:Dat ik ook geen oplossing weet.
Leuk denk ik.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ben nog niet begonnen maar ik denk taalcoach want ik ben ooit opgeleid als juf Nederlands.
Geloof aanwijzen als oorzaak is, imho, even kortzichtig als het voetbal de schuld geven van hooligans.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:33 schreef Coritchando het volgende:
[..]
islam is toch het geloof van de liefde?
en daar is het allemaal om te doen in syrie, het geloof van de liefde.
[..]
alle geloven uitbannen is een goed begin. geloof heeft nog nooit iets goed gebracht.
zonder gekheid en zonder het te projecteren op de islam, in het verleden hebben alle geloven zich in ruime mate misdragen. dit is niets anders dan de joden of katholieken gedaan hebben in de middeleeuwen.
zolang er geloof is en mensen uit zijn op macht zullen dit soort verschrikkelijke dingen gebeuren. hoe verschrikkelijk triest het ook is
Ik koester wat dat betreft geen enkele illusie; ook in onze contreien hebben we genoeg politici die zonder scrupules miljoenen Europese burgers over de kling zouden jagen om hun eigen machtswellust te bevredigen. Wij, gewone burgers, zullen altijd makkelijk vervangbaar zijn voor de happy few...quote:Op donderdag 3 september 2015 12:33 schreef Coritchando het volgende:
[..]
zolang er geloof is en mensen uit zijn op macht zullen dit soort verschrikkelijke dingen gebeuren. hoe verschrikkelijk triest het ook is
Wat kan religie er aan doen dat de mensheid over het algemeen niet overweg kan met andersdenkenden?quote:Op donderdag 3 september 2015 12:35 schreef Isegrim het volgende:
Als het niet religie is, is het een ander -isme waar mensen zich achter verschuilen. Ik ben het met je eens hoor, dat religie meer kwaad dan goed doet.
[ Taalcoach: http://www.vluchtelingenw(...)oach-bij-inburgering ]
Het is natuurlijk wel zo dat er bij voetbal meer hooligans zijn dan bij bijvoorbeeld tennis.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:35 schreef Keltie het volgende:
[..]
Geloof aanwijzen als oorzaak is, imho, even kortzichtig als het voetbal de schuld geven van hooligans.
Nou ja, elk religieus geschrift heeft beeldende passages over wat er zou moeten gebeuren met die andersdenkenden...quote:Op donderdag 3 september 2015 12:39 schreef Keltie het volgende:
[..]
Wat kan religie er aan doen dat de mensheid over het algemeen niet overweg kan met andersdenkenden?
Moet nu iemand bang worden?quote:Op donderdag 3 september 2015 12:44 schreef sacha het volgende:
moet ik dit topic nu alweer uit mijn myat slopen?
Mijn vraag is dan: "Wat kan de islam er aan doen dat er zoveel moslims niet overweg kunnen met andersdenkenden?" Misschien de leefregels die in de islam gelden? Hoe gaat de islam om met afvalligen? Misschien omdat dat het grote rolmodel in de islam zelf ook niet vies was van wat geweld tegen andersdenkenden?quote:Op donderdag 3 september 2015 12:39 schreef Keltie het volgende:
[..]
Wat kan religie er aan doen dat de mensheid over het algemeen niet overweg kan met andersdenkenden?
niets moet, ben lurker hier die al dagen op haar handen zit...quote:Op donderdag 3 september 2015 12:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Moet nu iemand bang worden?
Dat is het equivalent van "I'm unliking this page, but not before I tell you what I think!"
Edit:quote:Op donderdag 3 september 2015 12:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat er bij voetbal meer hooligans zijn dan bij bijvoorbeeld tennis.
Hoe komt dat dan?
Is voetbal alleen maar een vehikel of is er wel iets met voetbal waardoor dat fenomeen ontstaat?
Dat zijn geen symptomen van een ziektebeeld, maar een gebrek aan algehele ontwikkeling.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met name in het eerste deel van deze reeks kwamen beschamende reacties voorbij.
meer media aandacht en een wat grafischere foto ipv een videostillquote:Op donderdag 3 september 2015 12:55 schreef yvonne het volgende:
Waarom zijn veel mensen overstuur door deze foto, wat is het verschil met de foto van het babymeisje in haar mooie jurkje verdronken in hemelsblauw water voor de Italiaanse kust?
De herhaling ? Eerst kon je t van je af zetten met de gedachte dat t vanzelf over gaat maar nu lijkt het dichterbij te komen. Zoiets mssquote:Op donderdag 3 september 2015 12:55 schreef yvonne het volgende:
Waarom zijn veel mensen overstuur door deze foto, wat is het verschil met de foto van het babymeisje in haar mooie jurkje verdronken in hemelsblauw water voor de Italiaanse kust?
Wie zegt dat niemand daar overstuur van was? Nogal een debiele vraag eigenlijk.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:55 schreef yvonne het volgende:
Ook een afschuwelijke foto... Maar deze kwam ook bij mij harder binnen. Misschien door hoe hij daar ligt? Zo klein en kwetsbaar op dat lege strand? De pose, het had ook een slapend jongetje kunnen zijn?quote:Op donderdag 3 september 2015 12:55 schreef yvonne het volgende:
Begrijpelijk. Maar het is vrij naïef om te denken dat het ooit zal veranderen. Zeker al niet omdat de meeste wereldleiders en hun vaste aanhang narcisten zijn.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Boos, machteloos. Dat wij mensen niet in staat zijn om te leven en laten leven. Dat er niet wat meer liefde is de wereld is. Dat het zo simpel lijkt maar dat blijkbaar niet is. Dat ik ook geen oplossing weet.
Nou ja overstuur. Nou nee, ik heb geen foto nodig om in te zien dat het niet deugt. Empathie komt niet alleen maar tot stand bij het zien van vreselijke foto's. Het is juist de kunst om het los te laten en een oplossing voor dit probleem te zoeken.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:59 schreef Keltie het volgende:
[..]
Wie zegt dat niemand daar overstuur van was? Nogal een debiele vraag eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en zo gaat dat meestal...
en dat terwijl Turkije een belangrijke bondgenoot van IS is.twitter:AFP twitterde op donderdag 03-09-2015 om 13:39:21#BREAKING Erdogan accuses EU states of turning Mediterranean into 'migrant cemetery' reageer retweet
Erdogan heeft een punt. We maken het nog steeds aantrekkelijk voor vlucht Lingen om hier te komen, dus zullen ze het blijven proberen.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:52 schreef Houtenbeen het volgende:
en dat terwijl Turkije een belangrijke bondgenoot van IS is.twitter:AFP twitterde op donderdag 03-09-2015 om 13:39:21#BREAKING Erdogan accuses EU states of turning Mediterranean into 'migrant cemetery' reageer retweet
Waarom komt toch die schaamteloze aangeprate schuldgevoel vandaan dat we ze moeten helpen?quote:Op donderdag 3 september 2015 13:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Daarentegen zijn de kampen in Turkye overvol en helpen we daar amper.
Dat vraag ik me ook af. Niet ons probleem.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:57 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom komt toch die schaamteloze aangeprate schuldgevoel vandaan dat we ze moeten helpen?
Het zijn mensen. Ik zie niet in hoe iemand hiernaar kan kijken en denken 'Niet ons probleem'.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:57 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom komt toch die schaamteloze aangeprate schuldgevoel vandaan dat we ze moeten helpen?
Stel jij je mening maar bij, ze kunnen het waterprobleem echt wel oplossen hoor. Dat is echt niet de reden dat ze zo verbijsterend weinig vluchtelingen opvangen.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:27 schreef moussie het volgende:
[..]
En waar koop je een grote tanker met water, iedere dag? Of was het je ontgaan dat schoon (drink)water schaars aan het worden is? Zelfs hier in het natte Nederland! Ongelooflijk, al die mensen met een mening, niet gehinderd door enige kennis van de hele situatie.
Met geld is dus echt wel aan water te komen. Koop meer voedsel ipv te verbouwen zoals ze nu al doen en je komt al een heel eind.....quote:Het land verbruikte in 2008 ongeveer 22 miljard m3 water, hiervan gaat 88% naar de landbouw, circa 9% is voor consumptie en de rest gaat naar de industrie. De gemiddelde neerslag is slechts 70 à 100 millimeter per jaar, het land heeft geen rivieren en meren en het water is daarom vooral afkomstig uit ondergrondse waterbronnen. Eenmaal opgepompt water wordt niet meer aangevuld waardoor deze reserves eindig zijn. Daarnaast beschikt het land over 30 installaties waar zeewater wordt omgezet in zoet water. Zes ontziltingsinstallaties staan aan de oostkust en 24 aan de westkust van Saoedi-Arabië en de totale productie was 1 miljard 3 in 2008. De meeste zoetwaterinstallaties zijn gecombineerd met elektriciteitscentrales
Daar spreekt toch net wat meer uit dan dit soort verzuurde reacties.quote:Op donderdag 3 september 2015 14:11 schreef Smack10 het volgende:
Ohjee een foto en alle korte pittige kapsels moeten weer acuut naar de psycholoog wegens hevige emoties.
Echt he.quote:Op donderdag 3 september 2015 14:41 schreef Fir3fly het volgende:
De wereld is er weer een stukje zieliger op geworden. Wat een zeikstuk zeg. En wat de fuck is dat gezeik over Facebook? Wat maakt het je hemelsnaam uit wat willekeurige idioten op het internet vinden?
Media tegenwoordig, ik word er niet goed van.
Ik kan er ook niet bij met m'n hoofd. Zoveel naïviteit ook.quote:Op donderdag 3 september 2015 14:43 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind het wel erg hyporcriet hoe zwaar deze foto nu wordt gexploiteerd door allerlei BN-ers en ander 'goedvolk'.
Echt beschamend gewoon.
Volgens mij helpt het dat het jongetje relatief blank is.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:55 schreef yvonne het volgende:
Mensen die naar de toneelschool gaan of theater of weet ik veel zijn dan ook meestal een bepaalde ge-koekkoekte groep met een hoog aantal borderliners ertussen etc.quote:Op donderdag 3 september 2015 14:44 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik kan er ook niet bij met m'n hoofd. Zoveel naïviteit ook.
Maar je bent toch niet zo naïef dat je geen idee hebt dat vluchtelingen bij bosjes omkomen bij die boottochten?quote:
Hoezo hypocriet? Het hele jaar verdrinken ze kinderen, en dan gaan ze nu opeens aandacht vragen voor verdronken kinderen ofzo?quote:Op donderdag 3 september 2015 14:43 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind het wel erg hyporcriet hoe zwaar deze foto nu wordt gexploiteerd door allerlei BN-ers en ander 'goedvolk'.
Echt beschamend gewoon.
Nee, dat niet. Maar ik ben wel zo naïef om te denken dat het anders kan en moet.quote:Op donderdag 3 september 2015 14:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar je bent toch niet zo naïef dat je geen idee hebt dat vluchtelingen bij bosjes omkomen bij die boottochten?
Wat een debiel geblaat joh.quote:Op donderdag 3 september 2015 14:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mensen die naar de toneelschool gaan of theater of weet ik veel zijn dan ook meestal een bepaalde ge-koekkoekte groep met een hoog aantal borderliners ertussen etc.
Nou ja, kom met een oplossing zou ik zeggen.quote:Op donderdag 3 september 2015 14:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar ik ben wel zo naïef om te denken dat het anders kan en moet.
Dat kan ik niet in mijn eentje, dat zullen we met zijn allen moeten doen.quote:Op donderdag 3 september 2015 14:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou ja, kom met een oplossing zou ik zeggen.
twitter:News_Executive twitterde op donderdag 03-09-2015 om 14:57:33BREAKING: Turkish authorities arrested 4 suspected Syrian smugglers in connection with the drowning of the toddler and 11 others. #Turkey reageer retweet
Maar dat heeft hier niks mee te maken. Die jongetjes zullen dood aan blijven spoelen of je de rest nou opvangt of niet.quote:Op donderdag 3 september 2015 14:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat kan ik niet in mijn eentje, dat zullen we met zijn allen moeten doen.
En gelukkig zijn er heel veel mensen die daarbij de schouders eronder willen zetten:
http://nu.nl/binnenland/4(...)htelingen-nemen.html
Je punt? Je gaat iemand die iets wil betekenen voor de zwaksten heel ironisch een schuldgevoel aanpraten waar je zelf misselijk van wordt?quote:Op donderdag 3 september 2015 15:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dat heeft hier niks mee te maken. Die jongetjes zullen dood aan blijven spoelen of je de rest nou opvangt of niet.
Het is veel te makkelijk om alle schuld bij de mensensmokkelaars te leggen. Zij faciliteren enkel de vraag van de vluchtelingen zelf. Het beleid van de EU, namelijk iedereen die illegaal binnenkomt hier welkom heten is zo tegenstrijdig dat het mensen in de handen drijft van mensensmokkelaars. Roepen dat alle Syriërs welkom zijn in Duitsland, maar tegelijkertijd Syriërs geen legale manier geven om in Duitsland te komen, heeft Merkels handen bloedrood gemaakt.quote:Op donderdag 3 september 2015 14:58 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:News_Executive twitterde op donderdag 03-09-2015 om 14:57:33BREAKING: Turkish authorities arrested 4 suspected Syrian smugglers in connection with the drowning of the toddler and 11 others. #Turkey reageer retweet
Dat is waar, dat is aan de overheden. Ik zou niet weten hoe ik daar iets aan kan doen. Al zorgen organisaties als MOAS wel voor veel minder doden en kun je die steunen.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dat heeft hier niks mee te maken. Die jongetjes zullen dood aan blijven spoelen of je de rest nou opvangt of niet.
Het is de schuld van de Rabobank!quote:Op donderdag 3 september 2015 15:03 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het is veel te makkelijk om alle schuld bij de mensensmokkelaars te leggen. Zij faciliteren enkel de vraag van de vluchtelingen zelf. Het beleid van de EU, namelijk iedereen die illegaal binnenkomt hier welkom heten is zo contraproductief dat het mensen in de handen drijft van mensensmokkelaars. Roepen dat alle Syriërs welkom zijn in Duitsland, maar tegelijkertijd Syriërs geen legale manier geven om in Duitsland te komen, heeft Merkels handen bloedrood gemaakt.
Dat er nu opeens door een foto een hele hoop verontwaardiging is bij iedereen die wat media aandacht wil?quote:
Lees mijn post zou ik zeggen. Als je wilt dat er geen dode jongetjes meer aanspoelen zul je heel wat anders moeten gaan doen dan simpelweg opvang regelen voor de mazzelaars die het wel halen.quote:
Nu zeg je wel iets zinnigs. Maar een post over mensen die aan theater doen en borderline hebben slaat verder nergens op.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat er nu opeens door een foto een hele hoop verontwaardiging is bij iedereen die wat media aandacht wil?
Waar waren die mensen toen wij in het Westen de "gematigde rebellen" in Syrië (en Libië) gingen bewapenen waardoor er 250.000 doden zijn?
Oh ja natuurlijk, de overheden. Die zijn altijd zo goed in het bedenken van praktische, humane oplossingenquote:Op donderdag 3 september 2015 15:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is waar, dat is aan de overheden. Ik zou niet weten hoe ik daar iets aan kan doen. Al zorgen organisaties als MOAS wel voor veel minder doden en kun je die steunen.
Geweldige afleidingsmanoeuvre weer. Heb jij ooit iets constructiefs te melden behalve een bak stropoppen?quote:Op donderdag 3 september 2015 15:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het mooiste is wel die anti-vluchtelingen kruisvaarder die smijt met termen als 'ons land', 'ons volk', 'onze cultuur', en dat we die moeten beschermen... Terwijl 'ie ongetwijfeld al jaren vrolijk VVD stemt en het maar wat mooi vindt dat zieken, ouderen en werklozen uit 'ons volk' en 'ons land' tot de parasieten van 'onze cultuur' zijn gebombardeerd.
Waar zijn de talloze topics van deze figuren over de sloop van de verzorgingsstaat? Over de ridicule bijstandsregelingen? Over het PGB-debacle? Met wat mazzel een topic met 3 draadjes. Nee, dan liever weer een blik Zwarte Piet topics opentrekken om vervolgens daar weer te gaan zeiken over de 'teloorgang' van 'onze cultuur' en 'ons volk' en 'ons land'.
Afleidingsmanoeuvre waarvan?quote:Op donderdag 3 september 2015 15:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geweldige afleidingsmanoeuvre weer. Heb jij ooit iets constructiefs te melden behalve een bak stropoppen?
Ik zou niet weten hoe je iets kunt doen aan die situatie zónder die overheden (waarover ik het verder volledig met je eens ben, het duurt nu al veel te lang), maar enlighten me?quote:Op donderdag 3 september 2015 15:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh ja natuurlijk, de overheden. Die zijn altijd zo goed in het bedenken van praktische, humane oplossingen.
Er zijn een paar vrij simpele oplossingen maar de meeste zijn of te duur of juist, ironisch genoeg gezien jouw post, politiek niet uitvoerbaar.
Samson doet in het Kamerdebat nu alsof hij moet huilen van de foto.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:05 schreef RobbieRonald het volgende:
Het stuit mij vooral tegen de borst dat de media nu net doen alsof er een nieuw dieptepunt is bereikt terwijl dit eigenlijk niets nieuws is.
Ho dat is wat anders. Ze zijn er bij betrokken. Maar dat betekent niet dat je het bedenken van oplossingen aan hen moet overlaten.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe je iets kunt doen aan die situatie zónder die overheden (waarover ik het verder volledig met je eens ben, het duurt nu al veel te lang), maar enlighten me?
quote:Op donderdag 3 september 2015 15:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Samson doet in het Kamerdebat nu alsof hij moet huilen van de foto.
Alles voor de stemmen, bah bah bah wat een egoïsten.
Wil je vanuit een wettelijk kader opereren zul je wel moeten.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ho dat is wat anders. Ze zijn er bij betrokken. Maar dat betekent niet dat je het bedenken van oplossingen aan hen moet overlaten.
Oooooh dus het kan wel.nu de hele wereld meekijkt.quote:Op donderdag 3 september 2015 14:58 schreef Houtenbeen het volgende:
Je off topic geblaat. Werkelijk niets van wat je zegt is op welke manier constructief dan ook. Alleen maar gezeik op mensen zonder enige onderbouwing.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Afleidingsmanoeuvre waarvan?
Ik moet huilen van het feit dat jihadisten als vluchteling binnenkomen.quote:
Genoeg mensen die willen meedenken, medunkt.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ho dat is wat anders. Ze zijn er bij betrokken. Maar dat betekent niet dat je het bedenken van oplossingen aan hen moet overlaten.
Jep, dat klopt.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:22 schreef DUTCHKO het volgende:
Als inwoner van Canada was ik weer enorm "trots" dat het verdronken jongetje asiel was geweigerd door de Canadese authoriteiten.
Nog "trotser" was ik dat ik las dat Canada in 3 jaar wel 10.000 mensen wenst te herbergen.
![]()
![]()
![]()
En dat terwijl de USA en Canada voor een groot deel verantwoordelijk zijn van deze ellende.
Hoor ik daar de flapdrollen in de 2de kamer over? Neeeeee natuuuurlijk niet. Europa is wederom de lul en men durft geen zwaar beroep te doen op haar meesters, de Yanks.
Wat een wereld!
Dit domme geblaat moet ook eens afgelopen zijn. Die enorme zelfhaat bij sommige mensen, wat een enorm teken van zwakte. Bah.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:22 schreef DUTCHKO het volgende:
En dat terwijl de USA en Canada voor een groot deel verantwoordelijk zijn van deze ellende.
Prima, gaan we dat doen. Even rond de tafel. En intussen blijven de dode jongetjes aanspoelen.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Genoeg mensen die willen meedenken, medunkt.
Tuurlijk kan het. Het is geen kwestie van kunnen, maar van willen. Als het al zo makkelijk is voor een reporter om die smokkelaars te vinden is het een eitje voor opsporingsinstanties en inlichtingendiensten om ze te vinden.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oooooh dus het kan wel.nu de hele wereld meekijkt.
Brace yourself voor het nieuws binnen een paar maanden dat Turkije kalief Abu Bakr al-Baghdadi van ISIS door een luchtaanval heeft omgebracht.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oooooh dus het kan wel.nu de hele wereld meekijkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is een We The People gestart met het verzoek om Syrische vluchtelingen in de VS te huisvesten.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:22 schreef DUTCHKO het volgende:
Als inwoner van Canada was ik weer enorm "trots" dat het verdronken jongetje asiel was geweigerd door de Canadese authoriteiten.
Nog "trotser" was ik dat ik las dat Canada in 3 jaar wel 10.000 mensen wenst te herbergen.
![]()
![]()
![]()
Hoor ik daar de flapdrollen in de 2de kamer over? Neeeeee natuuuurlijk niet. Europa is wederom de lul en men durft geen zwaar beroep te doen op haar meesters, de Yanks.
Wat een wereld!
Treurige klote zooi. Al geef je er on een miljoen, die verdwijnen gewoon weg, zooooo groot is Canada. We hebben zelfs doktoren en tandartsen nodig vanwege te korten in het Noorden.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jep, dat klopt.
Maar anders krijgt Nederland geen inlichtingen meer over terroristen etc.
Dit cynisme is ook zinloos en onnodig.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Prima, gaan we dat doen. Even rond de tafel. En intussen blijven de dode jongetjes aanspoelen.
Off-topic??? Kom op zeg... Hoe vaak is juist het 'argument' van mensen alhier niet dat vluchtelingen pleite moeten 'want het gaat ten koste van onze samenleving'? Medunkt, als dat de hoofdreden was voor de onvrede, waarom zie je ze dan nooit met eenzelfde passie posten over 'onze' werklozen, ouderen en zieken? Of heb je de hele participatiesamenleving gemist?quote:Op donderdag 3 september 2015 15:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je off topic geblaat. Werkelijk niets van wat je zegt is op welke manier constructief dan ook. Alleen maar gezeik op mensen zonder enige onderbouwing.
Je roept net dat er een paar simpele oplossingen zijn, waarom deel je die niet?quote:Op donderdag 3 september 2015 15:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Prima, gaan we dat doen. Even rond de tafel. En intussen blijven de dode jongetjes aanspoelen.
Dom geblaat? Man je weet niet eens waar je over praat...quote:Op donderdag 3 september 2015 15:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit domme geblaat moet ook eens afgelopen zijn. Die enorme zelfhaat bij sommige mensen, wat een enorm teken van zwakte. Bah.
Nee, dit is dan weer heel constructief inderdaad.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En denk je dat dat enige kans maakt?quote:Op donderdag 3 september 2015 15:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er is een We The People gestart met het verzoek om Syrische vluchtelingen in de VS te huisvesten.
De meeste mensen zijn nou eenmaal egoïstisch.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Off-topic??? Kom op zeg... Hoe vaak is juist het 'argument' van mensen alhier niet dat vluchtelingen pleite moeten 'want het gaat ten koste van onze samenleving'? Medunkt, als dat de hoofdreden was voor de onvrede, waarom zie je ze dan nooit met eenzelfde passie posten over 'onze' werklozen, ouderen en zieken? Of heb je de hele participatiesamenleving gemist?
Het raakt juist de kern van de hele zaak. Vluchteling, oudere, zieke, werkloze... het maakt ze allemaal geen flikker uit, zolang ze er zelf maar geen last van hebben.
Vuurvliegje gaat ons de oplossing geven, let op:quote:Op donderdag 3 september 2015 15:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit cynisme is ook zinloos en onnodig.
Alleen denken en een advertentie van BN'ers om anderen op te roepen helpt niet.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Genoeg mensen die willen meedenken, medunkt.
Als genoeg mensen het ondertekenen moet er in elk geval op gereageerd worden.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:27 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En denk je dat dat enige kans maakt?
Er zou natuurlijk al lang een VN vredesmacht in Syrië en Irak aanwezig zijn wanneer het hypocriete kutpolitici echt iets zou interesseren...quote:Op donderdag 3 september 2015 15:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Samson doet in het Kamerdebat nu alsof hij moet huilen van de foto.
Alles voor de stemmen, bah bah bah wat een egoïsten.
Forget it. De USA is geen democratie.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als genoeg mensen het ondertekenen moet er in elk geval op gereageerd worden.
Gezond egoïsme is niet verkeerd... je kunt een ander niet liefhebben zonder jezelf lief te hebben. Het is eerder een ziekelijk egoïsme gepaard gaande met een compleet gebrek aan empathie, dat thans gecamoufleerd wordt met geblaat over 'ons land'.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn nou eenmaal egoïstisch.
Dat lukt niet want de VN is verdeeld over de Syrische kwestie. Politiek weet je wel....quote:Op donderdag 3 september 2015 15:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er zou natuurlijk al lang een VN vredesmacht in Syrië en Irak aanwezig zijn wanneer het hypocriete kutpolitici echt iets zou interesseren...
Het is duidelijk dat Europa in actie moet komen. Als geheel. De kracht van de EU moet nu eens een keer benut worden. Dat betekent veel geld opzij zetten om onze vrienden in Italië, Griekenland en andere landen waar de vluchtelingen binnenkomen te helpen. Geld en personeel. Grote kampen waar de mensen worden opgevangen en geprocedeerd. Mensen die toegelaten worden mogen doorrijzen naar een aangewezen land.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je roept net dat er een paar simpele oplossingen zijn, waarom deel je die niet?
Wat mij betreft moet gewoon elk noodplan dat we hebben uit de kast worden getrokken.
Don't hold your breath...quote:Op donderdag 3 september 2015 15:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Vuurvliegje gaat ons de oplossing geven, let op:
Nou roep maar vuurvliegje....
Kletspraat!quote:Op donderdag 3 september 2015 15:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gezond egoïsme is niet verkeerd... je kunt een ander niet liefhebben zonder jezelf lief te hebben. Het is eerder een ziekelijk egoïsme gepaard gaande met een compleet gebrek aan empathie, dat thans gecamoufleerd wordt met geblaat over 'ons land'.
Graag! Liever gisteren dan morgen!quote:Op donderdag 3 september 2015 15:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat Europa in actie moet komen. Als geheel. De kracht van de EU moet nu eens een keer benut worden. Dat betekent veel geld opzij zetten om onze vrienden in Italië, Griekenland en andere landen waar de vluchtelingen binnenkomen te helpen. Geld en personeel. Grote kampen waar de mensen worden opgevangen en geprocedeerd. Mensen die toegelaten worden mogen doorrijzen naar een aangewezen land.
Ik geef aan dat Isegrim geen oplossing biedt maar er wel om vraagt. Dat mag, maar gewoon simpelweg roepen dat het 'anders moet' helpt geen reet.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dit is dan weer heel constructief inderdaad.
Nou nou nou wat hebben we het slecht hier.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Kletspraat!
Als je eigen land (cq Europa) worstelt met werkloosheid en een happerende economie hoe kan je dan verwachten om anderen te helpen?
En de oorlog in Syrie lekker laten doorgaan?quote:Op donderdag 3 september 2015 15:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat Europa in actie moet komen. Als geheel. De kracht van de EU moet nu eens een keer benut worden. Dat betekent veel geld opzij zetten om onze vrienden in Italië, Griekenland en andere landen waar de vluchtelingen binnenkomen te helpen. Geld en personeel. Grote kampen waar de mensen worden opgevangen en geprocedeerd. Mensen die toegelaten worden mogen doorrijzen naar een aangewezen land.
LEES NOU EENS GOED.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Kletspraat!
Als je eigen land (cq Europa) worstelt met werkloosheid en een happerende economie hoe kan je dan verwachten om anderen te helpen?
Dat stopt de enorme stroom vluchtelingen niet. En ook niet het feit dat er mensen verdrinken.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeg je helemaal niet....quote:Op donderdag 3 september 2015 15:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
LEES NOU EENS GOED.
Ik zeg toch ook niet DAT jan en alleman hiernaar toe moet komen? Ik zeg dat het excuus dat sommigen gebruikten, volstrekt nep is, omdat het ze niet kan schelen wat er NU al gebeurt met enkele van HUN 'landgenoten'.
Dat is een ander probleem, hoe wil je dat oplossen? Een invasie? Vast nietquote:Op donderdag 3 september 2015 15:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En de oorlog in Syrie lekker laten doorgaan?
Nog niet maar je kunt niet verwachten dat een bevolking massal opstaat om te helpen als ze zelf al de handen vol hebben om het vol te houden.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou nou nou wat hebben we het slecht hier.
Dat is geen ander probleem, dat is HET probleem!!!quote:Op donderdag 3 september 2015 15:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is een ander probleem, hoe wil je dat oplossen? Een invasie? Vast niet.
Uiteraard. Je hoeft alleen maar te kijken naar welke landen in de top staan van wapenexport om te weten dat het gewoon kassa is.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En de oorlog in Syrie lekker laten doorgaan?
Nee maar het maakt het wel een stuk meer handelbaar. We kunnen natuurlijk ook dat probleem bij de wortel aanpakken maar zie jij maar eens steun te krijgen voor het bouwen van kampen in Syrië, Libië etcetera etcetera.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat stopt de enorme stroom vluchtelingen niet. En ook niet het feit dat er mensen verdrinken.
Tja, het is pure business voor veel mensen. vraag en aanbod.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tuurlijk kan het. Het is geen kwestie van kunnen, maar van willen. Als het al zo makkelijk is voor een reporter om die smokkelaars te vinden is het een eitje voor opsporingsinstanties en inlichtingendiensten om ze te vinden.
Nou nee. Vluchtelingen komen overal vandaan.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat is geen ander probleem, dat is HET probleem!!!
Zoals ik al eerder zei; de VN is net zo tanden- en machteloos als de "Volkerenbond" indertijd. Die politieke onwil zegt overigens ook genoeg over de grenzeloze hypocrisie van politici; op de bühne van het wereldtoneel zogenaamd huilen om de ellende van de vluchtelingen, maar uiteindelijk is dat plekje op het pluche en de bijbehorende bezoldiging belangrijker...quote:Op donderdag 3 september 2015 15:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat lukt niet want de VN is verdeeld over de Syrische kwestie. Politiek weet je wel....
Nee dat gezeur over nep en over excuses.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh nee? Ik zeg: Gooi de poorten maar open?
Nou, dus wel. Het COA kan het aantal aanmeldingen niet eens aan momenteel, zie eerder geposte link.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nog niet maar je kunt niet verwachten dat een bevolking massal opstaat om te helpen als ze zelf al de handen vol hebben om het vol te houden.
Het is al vaker gezegd, maar ok, nog een keer. Vwb de mensen uit Afrika die hier komen vanwege economische redenen: Als Europa nou eens de invoerheffingen op Afrikaanse producten en subsidies voor Europese boeren afschaft zouden we al een stukje in de goede richting gaan. Eerlijkere concurrentie met een grotere kans dat afrikaanse landen een stabiele economie op kunnen bouwen. Schaf daarnaast alle belastingvoordelen af van miljoenenbedrijven waardoor ze voor een spotprijsje Afrika leeg kunnen zuigen en we weer wat verder.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou nee. Vluchtelingen komen overal vandaan.
En nogmaals, hoe wil je dat oplossen?
Op zich een prima idee.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is al vaker gezegd, maar ok, nog een keer. Vwb de mensen uit Afrika die hier komen vanwege economische redenen: Als Europa nou eens de invoerheffingen op Afrikaanse producten en subsidies voor Europese boeren afschaft zouden we al een stukje in de goede richting gaan. Eerlijkere concurrentie met een grotere kans dat afrikaanse landen een stabiele economie op kunnen bouwen. Schaf daarnaast alle belastingvoordelen af van miljoenenbedrijven waardoor ze voor een spotprijsje Afrika leeg kunnen zuigen en we weer wat verder.
Prima. De mensen die het wel kunnen laten van zich spreken.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, dus wel. Het COA kan het aantal aanmeldingen niet eens aan momenteel, zie eerder geposte link.
Zou het niet gewoon beter zijn wanneer Afrikaanse boeren de Afrikaanse bevolking van voedsel zouden voorzien en Europese boeren de Europese bevolking? Daar heeft de bevolking van beide continenten waarschijnlijk meer aan als het gesleep met voedingsproducten...quote:Op donderdag 3 september 2015 15:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is al vaker gezegd, maar ok, nog een keer. Vwb de mensen uit Afrika die hier komen vanwege economische redenen: Als Europa nou eens de invoerheffingen op Afrikaanse producten en subsidies voor Europese boeren afschaft zouden we al een stukje in de goede richting gaan. Eerlijkere concurrentie met een grotere kans dat afrikaanse landen een stabiele economie op kunnen bouwen. Schaf daarnaast alle belastingvoordelen af van miljoenenbedrijven waardoor ze voor een spotprijsje Afrika leeg kunnen zuigen en we weer wat verder.
Nog steeds: het is iets.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Op zich een prima idee.
Maakt niets uit voor vluchtelingen. Die blijven geweld ontvluchten want er zijn nog steeds halfbakken gelovigen die elkaar uitmoorden voor het minste of geringste.
En met Syrië heeft het ook niets te maken.
Ach, als je producten kunt exporteren, dan moet dat gewoon mogelijk zijn toch?quote:Op donderdag 3 september 2015 15:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zou het niet gewoon beter zijn wanneer Afrikaanse boeren de Afrikaanse bevolking van voedsel zouden voorzien en Europese boeren de Europese bevolking? Daar heeft de bevolking van beide continenten waarschijnlijk meer aan als het gesleep met voedingsproducten...
Maar IS is onze eigen schuld toch? Hoe kunnen wij dat dan oplossen? Interventie leidt immers altijd tot haat jegens het westen en creëert dus terreurgroepen.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nog steeds: het is iets.
En wat Syrie en IS betreft; als we op basis van leugens een land binnenvallen en een regering ten val kunnen brengen kunnen we IS ook aan.
Ok, je loopt gewoon cynisch te zuigen nuquote:Op donderdag 3 september 2015 15:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar IS is onze eigen schuld toch? Hoe kunnen wij dat dan oplossen? Interventie leidt immers altijd tot haat jegens het westen en creëert dus terreurgroepen.
Dat is tenminste wat degene zegt die ik de vraag stelde, die jij gewoon niet beantwoordt.
Ik zie eerlijk gezegd meer voordelen in de werkgelegenheid waarmee zelfvoorziening gepaard gaat, ook op het gebied van maakindustrie.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ach, als je producten kunt exporteren, dan moet dat gewoon mogelijk zijn toch?
Dat zou ook mooi zijn uiteraard.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd meer voordelen in de werkgelegenheid waarmee zelfvoorziening gepaard gaat, ook op het gebied van maakindustrie.
Interventie hoeft niet tot haat te leiden als je het land daarna ook HELPT.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar IS is onze eigen schuld toch? Hoe kunnen wij dat dan oplossen? Interventie leidt immers altijd tot haat jegens het westen en creëert dus terreurgroepen.
Dat is tenminste wat degene zegt die ik de vraag stelde, die jij gewoon niet beantwoordt.
En dat omdat ze naar een opvang kamp gebracht wordenquote:Op donderdag 3 september 2015 15:49 schreef brojo het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)um-te-gaan~a4134722/
[ afbeelding ]
WOW, zo gaan die figuren dus om met hun kinderen.
In Afrika word enorm veel kleding geproduceerd door arbeiders die nauwlijks loon krijgen.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd meer voordelen in de werkgelegenheid waarmee zelfvoorziening gepaard gaat, ook op het gebied van maakindustrie.
Triest, is dat nu je kind een betere toekomst willen geven ????quote:Op donderdag 3 september 2015 15:49 schreef brojo het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)um-te-gaan~a4134722/
[ afbeelding ]
WOW, zo gaan die figuren dus om met hun kinderen.
twitter:shamsashahin twitterde op donderdag 03-09-2015 om 15:35:59This how was #Alan #Aylan look like befor his spirite fly to the sky #Kobani #Rojava #Bodrum http://t.co/xXGn2s8swf reageer retweet
twitter:Independent twitterde op donderdag 03-09-2015 om 09:41:04Alyan Kurdi's family took boat 'because Canada refused their refugee application' http://t.co/ZeCIyQZyG4 http://t.co/VNHhFvIjjR reageer retweet
twitter:DilbarKurd twitterde op donderdag 03-09-2015 om 11:32:22Father of Syrian boys downed at sea wants to return to Kobane to bury family, say relatives http://t.co/k7Yl8ARZtx http://t.co/qGhzXxN5J2 reageer retweet
Ja joh, het is gewoon een vijandige invasie.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Triest, is dat nu je kind een betere toekomst willen geven ????
Het jaar 2015 gaat de geschiedenis in als het jaar dat Europa opnieuw werd overvallen door een hele horde barbaren.
wacht maar af , het is nu nog beschaaft maar dat gaat ook veranderen ...quote:
Het is een invasie van mensen die hoge eisen stellen aan hun opvang en zich niet bepaald beschaafd gedragen.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:18 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja joh, het is gewoon een vijandige invasie.Ga toch heen joh, met je generaliserende onzin.
De Arabische wereld zou zich ook diep en diep moeten schamen.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:39 schreef yvonne het volgende:
http://m.knack.be/nieuws/(...)e-normal-599571.html Goede tekening.
Dit soort "Nederland ons Vaderland"-facebookgrappenquote:Op donderdag 3 september 2015 16:19 schreef RAVW het volgende:
[..]
wacht maar af , het is nu nog beschaaft maar dat gaat ook veranderen ...
" een vluchteling mag 3 wensen doen
Als eerste wenste hij / zij een bungalow met alles er op en er aan
en ja daar was de bungalow met alles er op en er aan
als tweede wenste ze een goede verzorging en daar werden ze in de watten gelegd
ze kregen wat ze maar wilde...
Als derde wilde hij/ zij Nederlander worden , en daar kregen ze hun paspoort
maar weg was de bungalow en de goede verzorgen ......
verbaast vroegen ze waarom zijn we nu alles kwijt nu we Nederlander zijn geworden .....
Nou je bent nu Nederlander en zoek het nu zelf maar uit hoe je aan een huis komt en aan de goede verzorging
Beschaaft?quote:Op donderdag 3 september 2015 16:19 schreef RAVW het volgende:
[..]
verbaast vroegen ze waarom zijn we nu alles kwijt nu we Nederlander zijn geworden .....
Nou je bent nu Nederlander en zoek het nu zelf maar uit hoe je aan een huis komt en aan de goede verzorging
juist tolerantie kan je niet op dwingen met door intolerant te zijnquote:Op donderdag 3 september 2015 16:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is een invasie van mensen die hoge eisen stellen aan hun opvang en zich niet bepaald beschaafd gedragen.
Het hoeft niet eens een "invasie" met vijandige intenties te zijn om de samenleving in de opvangende landen te destabiliseren. Daar hebben uiteindelijk zowel Syrië, als de opvangende landen beiden niets aan.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:18 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja joh, het is gewoon een vijandige invasie.Ga toch heen joh, met je generaliserende onzin.
Daar zul je lang op moeten wachtenquote:Op donderdag 3 september 2015 16:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De Arabische wereld zou zich ook diep en diep moeten schamen.
Ook als ze niet nationaliseren, als het zo verder gaat is vroeg of laat het geld op en dan moeten ze toch echt op een andere manier aan hun eten en geld komen. En werken dat zal er wel niet in zitten.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:19 schreef RAVW het volgende:
[..]
Zo bang dat bepaalde mensen zijn om hun welvaart te verliezen.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:18 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |