abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 september 2015 @ 23:22:16 #1
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_155774953
Een jongetje van amper twee jaar oud spoelde woensdagochtend aan op het strand van Bodrum. Hij is slechts een van de vele vluchtelingen die omkwamen tijdens hun barre tocht naar het Westen. De beelden van de jongen geven de vluchtelingencrisis een nieuw gezicht en wakkeren de asieldiscussie op sociale media nog heviger aan.

Na de overvolle boten en trucks heeft de vluchtelingencrisis woensdag opnieuw een gezicht gekregen, namelijk dat van een jongetje dat de barre tocht per boot naar het Westen niet overleefde. De jongen, waarschijnlijk van Syrische afkomst, zat op een van de twee boten die woensdagochtend probeerden voet aan Turkse wal te zetten. De boten kapseisden, waardoor minstens elf mensen het leven lieten. Vier andere vluchtelingen konden wel gered worden.

Discussie
Fotografen legden vast hoe het jongetje levenloos op het strand lag en vervolgens werd weggedragen door een Turkse marinier. Ook al is zijn identiteit tot nu toe onbekend, de hartverscheurende beelden laten maar weinig mensen koud en zorgen op sociale media voor veel discussie. ,,Beeld van verdronken 1,5 jaar oud jongetje op Turks strand. Doodsangst. Doodsstrijd. Syrische gezinnen op vlucht mogen bij mij", schrijft de Friese Amarins Spandaw. De Bodegravense Arnoud Proos voegt toe: ,,Alle vluchtelingen uit Syrië samengevoegd in één beeld van een verdronken, aangespoeld jongetje. Wat een ellende."

Sommige twitteraars vinden de beelden zo heftig, dat ze ze liever niet gezien zouden hebben. De Rotterdamse Joël laat weten: ,,Ik snap niet dat mensen bij een bericht over vluchtelingen een foto plaatsen van aangespoelde lichamen. Ik hoef dat niet te zien..."

Ook Rob Pietersen van Stichting Vluchteling geeft aan geschokt te zijn: ,,Wat een afgrijselijke foto. Ben er even stil van." Op de vraag wat nu het lot van deze mensen is, kan hij maar moeilijk antwoord geven. ,,Dit is aan de lokale autoriteiten. Identificeren zal vaak lastig zijn. Smokkelaars nemen vaak de papieren in. Ik vrees het ergste dus."

Patrouille
De beelden zijn ook een doorn in het oog van de Europese Unie, die juist een paar maanden geleden meer budget vrijmaakte voor het redden van vluchtelingen. Verschillende landen boden extra patrouilleschepen aan, nadat in april een schip met 800 mensen aan boord was vergaan. Onder de naam Operatie Triton, zoals de EU-missie heet, zijn dit jaar al ruim 200.000 vluchtelingen wel levend van boten gered.

Alle inspanningen ten spijt kwamen er dit jaar tot nu toe ruim 2000 migranten om bij een poging om via de Middellandse Zee Europa te bereiken. De algemeen directeur van de International Organization for Migration hoopt dan ook dat er snel een echte oplossing komt voor het probleem: ,,Het is onacceptabel dat mensen die in de 21ste eeuw moeten vluchten voor conflicten, vervolgingen, ellende en verval zulke vreselijke dingen moeten meemaken in hun thuisland, laat staan onderweg, en dan vervolgens sterven op de drempel van Europa."

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-nieuw-gezicht.dhtml

Beelden zeggen soms meer dan woorden. :{

:{
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  woensdag 2 september 2015 @ 23:22:49 #2
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_155774974
Kijken naar de oorzaken is imo het enige goede antwoord. De echte oorzaken waarom het zo'n puinhoop in het Midden-Oosten en Afrika is.

Dit gaat terug tot de 1e WO en de het verdelen van de resten van het Ottomaanse Rijk onder de winnaars. Die rol is door de VS overgenomen maar "we" -het westen- hebben de regio nooit opgegeven, laat staan onafhankelijk laten ontwikkelen.

Voor wie niet zo ver terug wil mag ook beginnen bij Operation Desert Storm, het nieuwe tijdperk van oorlog en verovering onder het schild van VN resoluties en opportune coalities. In een hogere versnelling gezet na 9/11 dat de het ultieme excuus gaf.

Het Europeese volk, ons, de gevolgen zo duidelijk laten zien -dode kinderen op het strand- heeft ook alleen zin als men het aan de oorzaken koppelt. Wat heeft al dit militair en ander ingrijpen (zelfs als je pas bij de golf oorlog begint is het 25 jaar) de wereld gebracht? Dat de dode kinderen nu aan de grenzen van Europa liggen in plaats van alleen "ver weg". De hele geopolitieke machtspolitiek is één grote humanitaire ramp. En nee het is niet allemaal 'schuld van het westen' maar het wordt wel hoogtijd om het aandeel van de maniaken die ons regeren te onderkennen. En wat ze met stilzwijgend consent van de bevolking uitspoken.

Deze foto zou mensen moeten doen afvragen welke politiek ze hebben gesteund of nog langer willen steunen. Vluchtelingen en doden zijn gevolgen. In de media zal de discussie waarschijnlijk niet verder komen dan hoe om te gaan met de gevolgen of wat onze verantwoordelijkheid is voor de gevolgen, en als het al over oorzaken gaat dan een alleen snapshot zonder historische context, dus het is aan de mensen zelf om eens verbanden te gaan leggen.

Want dode kinderen in het zand is niks nieuws. In Irak, Libanon, Syrië, Libië, Iran enz. Het enige verschil is dat ze nu niet op het strand van Gaza maar het strand van Bodrum liggen.
Your games are death
With every breath
pi_155775012
Verschrikkelijke foto :{
pi_155775351
@Rica; spijker op z'n kop.

Vraag is; is dit ooit nog op te lossen?
pi_155775503
Oh nee een dood jongetje. Snel foto's maken nu het nog kan!
Leg er op z'n minst een deken over in plaats van hem daar zo te laten liggen voor media-aandacht.
  woensdag 2 september 2015 @ 23:42:14 #6
155616 Proximo
For god, king & country
pi_155775628
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:32 schreef Tommeke het volgende:

Ja, maar nu maar de grenzen opengooien zoals her en der bepleit wordt is niet de oplossing.

IS moet geruimd worden, first and foremost. Daar is de ellende begonnen. En dat zal samen met heropbouw van syrie moeten. Puur financieel, laten we ons in godsnaam niet bemoeien met hoe de samenleving eruit moet zien.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_155775694
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:42 schreef Proximo het volgende:

[..]

Ja, maar nu maar de grenzen opengooien zoals her en der bepleit wordt is niet de oplossing.

IS moet geruimd worden, first and foremost. Daar is de ellende begonnen. En dat zal samen met heropbouw van syrie moeten. Puur financieel, laten we ons in godsnaam niet bemoeien met hoe de samenleving eruit moet zien.
Ik ben het met je eens dat IS geruimd moet worden. Maar lost dat wel wat op? Het probleem is dat de ellende niet bij IS begonnen is, maar veel dieper ligt
Hoe lang is het immers al gedonder in die regio?
  woensdag 2 september 2015 @ 23:45:09 #8
444982 okedoei
No pain no gain
pi_155775716
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:37 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Oh nee een dood jongetje. Snel foto's maken nu het nog kan!
Leg er op z'n minst een deken over in plaats van hem daar zo te laten liggen voor media-aandacht.
United States of America _O_
pi_155775812
quote:

Als we onze shit niet together krijgen dan zullen we als mensheid vroeg of laat gewoon het loodje leggen. Allemaal. Ooit houdt de zon op met schijnen en tegen die tijd moeten we andere vruchtbare planeten gevonden hebben anders is het over met ons. :)

En zolang we elkaar de koppen in slaan en er steeds meer bezuinigd wordt op ruimtevaart denk ik dat we gewoon gedoemd zijn te mislukken. En dat is dan afgezien van kleur of afkomst of status of geloof of weet ik het wat. Gewoon de mensheid in zijn geheel. :{

Er is genoeg rijkdom en resources voor iedereen op aarde. Sterker nog, als al het geld op aarde eerlijk over iedereen verdeeld zou worden dan hadden wij gewoon meer geld elke maand dan dat we nu hebben!

Maargoed, zolang we voor dat geld en die resources elkaar de koppen in slaan zie ik het somber in voor het menselijk ras.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 2 september 2015 @ 23:49:44 #10
155616 Proximo
For god, king & country
pi_155775831
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:44 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat IS geruimd moet worden. Maar lost dat wel wat op? Het probleem is dat de ellende niet bij IS begonnen is, maar veel dieper ligt
Hoe je het ook wendt of keert. Het is een probleem van de landen op het Europese continent geworden. Want wij krijgen de stroom mensen. Die zie je niet richting de VS of Azië gaan.
Dus we zullen wel iets moeten doen, al was het maar om onszelf te beschermen.

Afijn, je zal het land moeten bezetten en compleet ontwapenen om het gezeik te stoppen. Maar daar voelt dan weer niemand voor want dat wordt een 2e vietnam.

Je zal ouderwets koloniaal te werk moeten gaan om de boel weer op orde te krijgen. Dus geen imagebuilding met waterputten zoals in Afghanistan. NGO's en Media die er bovenop zitten kunnen ook gemist worden, waar gehakt wordt vallen spaanders.
Een 15-20 jaren plan waarin je de infrastructuur en de mindset van de bevolking op peil brengt. Je zal het over generaties moeten uitsmeren om het echt werkend te krijgen.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  woensdag 2 september 2015 @ 23:54:24 #11
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_155775947
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:22 schreef Rica het volgende:
Kijken naar de oorzaken is imo het enige goede antwoord. De echte oorzaken waarom het zo'n puinhoop in het Midden-Oosten en Afrika is.

Dit gaat terug tot de 1e WO en de het verdelen van de resten van het Ottomaanse Rijk onder de winnaars. Die rol is door de VS overgenomen maar "we" -het westen- hebben de regio nooit opgegeven, laat staan onafhankelijk laten ontwikkelen.

Voor wie niet zo ver terug wil mag ook beginnen bij Operation Desert Storm, het nieuwe tijdperk van oorlog en verovering onder het schild van VN resoluties en opportune coalities. In een hogere versnelling gezet na 9/11 dat de het ultieme excuus gaf.

Het Europeese volk, ons, de gevolgen zo duidelijk laten zien -dode kinderen op het strand- heeft ook alleen zin als men het aan de oorzaken koppelt. Wat heeft al dit militair en ander ingrijpen (zelfs als je pas bij de golf oorlog begint is het 25 jaar) de wereld gebracht? Dat de dode kinderen nu aan de grenzen van Europa liggen in plaats van alleen "ver weg". De hele geopolitieke machtspolitiek is één grote humanitaire ramp. En nee het is niet allemaal 'schuld van het westen' maar het wordt wel hoogtijd om het aandeel van de maniaken die ons regeren te onderkennen. En wat ze met stilzwijgend consent van de bevolking uitspoken.

Deze foto zou mensen moeten doen afvragen welke politiek ze hebben gesteund of nog langer willen steunen. Vluchtelingen en doden zijn gevolgen. In de media zal de discussie waarschijnlijk niet verder komen dan hoe om te gaan met de gevolgen of wat onze verantwoordelijkheid is voor de gevolgen, en als het al over oorzaken gaat dan een alleen snapshot zonder historische context, dus het is aan de mensen zelf om eens verbanden te gaan leggen.

Want dode kinderen in het zand is niks nieuws. In Irak, Libanon, Syrië, Libië, Iran enz. Het enige verschil is dat ze nu niet op het strand van Gaza maar het strand van Bodrum liggen.
Dit, hulde, amen. Godver, ik voel me zo vreselijk schuldig dat ik zo lichtzinnig met allerlei kansen in dit leven ben omgegaan, onder het motto van te bang, gebrek aan zelfvertrouwen, psychische nood etc. Niet dat dat niet waar was, maar dit valt echt in het niet bij het leed van deze mensen. Ik kan dit nooit meer goedmaken tegenover deze mensen en deze wereld. :{
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 2 september 2015 @ 23:59:22 #12
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_155776052
quote:

Het zal zich waarschijnlijk uit moeten spelen. Hoe en op welke manier of met welke uitkomst, geen idee.

Op individueel niveau kun je alleen proberen, waar je kan, zo veel mogelijk oppositie en zo weinig mogelijk steun aan deze politiek te geven. Dan neem je imo op de beste manier verantwoording voor de gevolgen.

Je ziet nu berichten als "Meer dan 11.000 IJslanders bereid vluchtelingen in huis te nemen" en ondanks dat het prijzenswaardig is en van empathie en goede bedoelingen getuigt is het slechts ad hoc reageren op deze vluchtelingensituatie. Ik begrijp dat mensen een antwoord zoeken op dit soort beelden en in hun onmacht (en gebrek aan inzicht in de oorzaken) met zoiets komen maar dit lost niks op. Het is zoiets als wat geld op een giro storten. Stoppen met de oorlogsmaniaken en de pro-interventie light versie met hun 'humanitaire bommen' te steunen is de enige manier.
Your games are death
With every breath
pi_155776118
Ik voel een world press foto aankomen.

Niet terecht overigens, slechte compositie.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 3 september 2015 @ 00:03:03 #14
155616 Proximo
For god, king & country
pi_155776142
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:54 schreef Andromache het volgende:

[..]

Dit, hulde, amen. Godver, ik voel me zo vreselijk schuldig dat ik zo lichtzinnig met allerlei kansen in dit leven ben omgegaan, onder het motto van te bang, gebrek aan zelfvertrouwen, psychische nood etc. Niet dat dat niet waar was, maar dit valt echt in het niet bij het leed van deze mensen. Ik kan dit nooit meer goedmaken tegenover deze mensen en deze wereld. :{
Wat ben jij verschuldigd aan die mensen?

Problemen zijn gerelateerd aan je leefomstandigheden. Alsof je schuldig bent aan deze ellende omdat je zelf kansen hebt laten schieten in het leven.
pi_155776290
@Proximo: Zou je die mindset ooit op orde krijgen? Die radicalisering en haat bij een bepaalde groep mensen zit er al generaties ingeworteld. En het erge is, het beperkt zich niet tot het M-O. En daarbij wil ik niet de Islam wegzetten als het kwaad, want de geschiedenis heeft wel laten zien dat 'wij' ook geen lieverdjes zijn. Het zou mooi zijn als het zou lukken, maar dat zal wel met de botte bijl moeten. En dat kan het alleen maar erger maken. We moeten alleen ook wel beseffen dat 'we' het als het Westen zijnde de afgelopen 100 jaar zelf verneukt hebben daar zoals Rica al zei.

Het probleem zit hem eigenlijk in het feit dat de hele wereld is gebouwd op ongelijkheid en macht. Alles eerlijk verdelen zoals Geralt zegt zou het beste zijn, maar dat zit helaas niet in ons.
  donderdag 3 september 2015 @ 00:10:27 #16
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_155776298
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:44 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Zonder wapens had een groep als IS niks gekund.

En zelf nu ze de wapens hebben, zonder constante invoer van munitie zou dat in korte tijd slechts oud ijzer zijn.

Als men voor een gebrek aan medicijnen in Iran kan zorgen kan men groepen als IS ook de toegang tot munitie ontzeggen.

Voordat het weer een excuus wordt voor nog meer militair ingrijpen. (is het al helaas)
Your games are death
With every breath
pi_155776332
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:18 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Daar is geen beginnen aan, de regio is zo onstabiel als wat. We hebben al de grootste moeite Afghanistan enigszins stabiel te houden, laat staan als we nu ook troepen gaan sturen naar Irak, Syrië en Libië.
Het is een geheelplaatje. JE zult wel moeten, klaar. EN een iedere zal daar een bijdrage aan moeten leveren.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:46 schreef Fer het volgende:

[..]

Als we nu eens niet Saddam of Khadaffi van de troon gestoten hadden. Assad gewoon niet tegengewerkt hadden. Iran niet buitengesloten hadden en Turkije meer gedtimuleerd hadden voor een eigen Koerdische staat.

Had een hoop soldaten gescheeld en minder oorlog in de regio.
Lastige materie. Onze leiders hier in het westen moeten eens goed nadenken hoe en wat, Dit hele gebeuren heeft al het leve gekost aan een persoon welke toch nogal goed deed kennen. Dus voor mij is het wel persoonlijk kan ik je vertellen. Voor mij is dit ook ineens een heel andere gebied, en zou ook bijna niet weten hoe dit aan te pakken.
pi_155776341
Dat krijg je als je mensen die nooit vrijheid hebben gekend vrijheid geeft. Die gaan gekke dingen doen. Dat soort landen hebben dictatuur nodig. En wat ik niet begrijp is waarom Khadaffi weg moest...? Want wat ik begreep was hij zo slecht nog niet voor zijn land...
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_155776346
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:10 schreef Rica het volgende:

[..]

Zonder wapens had een groep als IS niks gekund.

En zelf nu ze de wapens hebben, zonder constante invoer van munitie zou dat in korte tijd slechts oud ijzer zijn.

Als men voor een gebrek aan medicijnen in Iran kan zorgen kan men groepen als IS ook de toegang tot munitie ontzeggen.

Voordat het weer een excuus wordt voor nog meer militair ingrijpen. (is het al helaas)
Daar mag je Rusland op aanspreken, en nog een paar andere landen.
pi_155776388
@Rica: Kan niet anders zeggen dan dat ik het met je eens ben :)
pi_155776441
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:11 schreef War-horse het volgende:
Het is een geheelplaatje. JE zult wel moeten, klaar. EN een iedere zal daar een bijdrage aan moeten leveren.
Nee, wij hebben de keuze om wel of niet actief mee te doen in de strijd. Ik zit niet te wachten op beelden van Nederlandse militairen die levend worden verbrand in de Syrische woestijn. Er is geen 'end game' hier. We willen Assad niet steunen, maar bieden tegelijkertijd geen enkel realistisch alternatief. Het is of niets doen, of Syrië koloniseren en ons er minstens dertig jaar aan verbinden.
  donderdag 3 september 2015 @ 00:17:25 #22
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_155776466
Dit hele gebeuren is prima op te lossen door de situatie (terug) te brengen waar het hoort: aan de onderhandelingstafel van onze politieke intelligentia.
Hoe verschrikkelijk ook, oorlog (en het gevolg daarvan) is niets anders dan politiek bedrijven met andere middelen.

Inzake vluchtelingen, laat elke vluchteling toe mits die de Europese "cultuur" onvoorwaardelijk accepteert en tevens bereid is 10 jaar van z'n leven op te offeren ten behoeve van die Europese cultuur (en van het aangewezen land waar hij/zij de komende 10 jaar - verplicht - gaat wonen).
M.a.w. wonen en werken in EU is prima mits de nieuwkomer dat - met 10 jaar dienstbetoon - gaat (mee)verdienen en daarbij bereid is de oude (lands)normen op te geven.
In die 10 jaar leer je dan gelijk een EU taal en burger je je in.
Ja mag/moet werken maar zal in in die 10 jaar nooit meer dan het minimumloon gaan verdienen, de rest - ook je eventuele buitenlandse vermogen - sta je af aan de EU gemeenschap. Je woont en verblijft in een (daartoe) aangewezen woonvoorziening.
Wanneer je - nog - geen werk hebt, ga je - verplicht - sociaal/dienstbaar werk verrichten.
Hou je je niet aan de regels mag je acuut vertrekken uit de EU of krijg je (minimaal een jaar extra) straf en mag je het opnieuw proberen om netjes te integreren. In die periode, ben je (weliswaar) tweederangsburger maar wel veilig, heb je onderdak, te eten en kan je een basisopleiding volgen.
Na 10 jaar ben je niet langer "asielzoeker" of "vluchteling" en word je Europeaan waarbij je je oude nationaliteit/rechten onvoorwaardelijk verliest. Als Europeaan mag je je daarna verder vrij verplaatsen.

We krijgen en kunnen zo in vergrijzend Europa goed gemotiveerde mensen binnen die moeite willen doen om hier te willen leven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_155776491
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:16 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Nee, wij hebben de keuze om wel of niet actief mee te doen in de strijd. Ik zit niet te wachten op beelden van Nederlandse militairen die levend worden verbrand in de Syrische woestijn. Er is geen 'end game' hier. We willen Assad niet steunen, maar bieden tegelijkertijd geen enkel realistisch alternatief. Het is of niets doen, of Syrië koloniseren en ons er minstens dertig jaar aan verbinden.
Jij niet, maar dat boeit eigenlijk niet. Militair ingrijpen, of andere partijen grijpen in en dan krijg je dus dit effect. En waar gevochten word vallen slachtoffers, dat is nu eenmaal zo.
  donderdag 3 september 2015 @ 00:25:12 #24
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_155776647
Een dood jongetje....nu is elke asielzoeker weer zielig en zijn wij in Europa boeven aldus de gemiddelde reactie bij mij op Facebook :')
pi_155776670
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:18 schreef War-horse het volgende:

[..]

Jij niet, maar dat boeit eigenlijk niet. Militair ingrijpen, of andere partijen grijpen in en dan krijg je dus dit effect. En waar gevochten word vallen slachtoffers, dat is nu eenmaal zo.
Ja, maar waarom zouden er Nederlandse slachtoffers moeten vallen in een conflict dat inherent is aan de Arabische levenswijze. Het Arabische volk heeft in Egypte laten zien dat het niet klaar is voor democratie, het kan daar nog niet mee omgaan. Het is een grote fout geweest te denken dat het Westen wel even Irak en Afghanistan gingen bevrijden. Vergelijk het met Europa in de Middeleeuwen, het duurde eeuwen en zelfs tot na WOII voordat wij konden leven met democratie, die mentaliteitsverandering vindt niet binnen een paar jaar plaats. Het Midden-Oosten zit nog maar aan het begin van hun Verlichting. Verandering moet van binnenuit komen, niet worden opgedrongen door ons hier.
pi_155776704
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nou en ? Ze bulken van het geld. Voedsel en water is dan echt geen probleem hoor. Dat kun je immers kopen.
Over zo iets doms ga ik verder niet met je in discussie.
En waar koop je een grote tanker met water, iedere dag? Of was het je ontgaan dat schoon (drink)water schaars aan het worden is? Zelfs hier in het natte Nederland! Ongelooflijk, al die mensen met een mening, niet gehinderd door enige kennis van de hele situatie.
pleased to meet you
pi_155776710
Dit krijg je als het Amerikaanse leger eens niet de hete kolen uit het vuur haalt. (Zie ook Oekraine, ISIS en meer). Als je westerse normen en waarden wilt verdedigen en onschuldige mensen wilt beschermen dan zul je daarvoor toch moeten vechten.

De wereld is deels een bende, omdat de Amerikanen niet overtuigend wereldpolitie spelen onder Obama. ISIS, Assad en zelfs Turkije en Rusland maken daar misbruik van, want zij weten dat Obama toch niks doet. Dit is het directe resultaat van 'leading from behind'. Je zult moeten wennen aan dode kinderen als alternatief voor vliegtuigbommen op CNN als je voor deze politiek kiest.
pi_155776754
Wat ik raar vind is dat deze foto een verschil maakt bij veel mensen, ontkennen die dan de werkelijk? We lezen elke dag dat die mensen met bosjes verzuipen en dientengevolge ook overal aanspoelen, dus we weten dat er ook veel kinderen verdrinken en natuurlijk spoelen deze soms ook aan.

Nu er weer één op de foto staat moet inééns alles veranderen....

Rare wereld, die foto veranderd toch helemaal niets aan de feiten die we allemaal allang wisten.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_155776790
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:26 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ja, maar waarom zouden er Nederlandse slachtoffers moeten vallen in een conflict dat inherent is aan de Arabische levenswijze. Het Arabische volk heeft in Egypte laten zien dat het niet klaar is voor democratie, het kan daar nog niet mee omgaan. Het is een grote fout geweest te denken dat het Westen wel even Irak en Afghanistan gingen bevrijden. Vergelijk het met Europa in de Middeleeuwen, het duurde eeuwen en zelfs tot na WOII voordat wij konden leven met democratie, die mentaliteitsverandering vindt niet binnen een paar jaar plaats. Het Midden-Oosten zit nog maar aan het begin van hun Verlichting. Verandering moet van binnenuit komen, niet worden opgedrongen door ons hier.
We kwamen daar niet om te bevrijden, laat dat nou eens duidelijk zijn. Hoeveel geld daarmee niet verdiend is door van alles en nog wat. Willen we echt bevrijden ram je er met man en macht door heen. E ruim je de zooi op, dit is weer typische praat van mensen welke er niet zitten of er niet werkzaam zijn geweest op de een of andere manier. No offence.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:29 schreef hottentot het volgende:
Wat ik raar vind is dat deze foto een verschil maakt bij veel mensen, ontkennen die dan de werkelijk? We lezen elke dag dat die mensen met bosjes verzuipen en dientengevolge ook overal aanspoelen, dus we weten dat er ook veel kinderen verdrinken en natuurlijk spoelen deze soms ook aan.

Nu er weer één op de foto staat moet inééns alles veranderen....

Rare wereld, die foto veranderd toch helemaal niets aan de feiten die we allemaal allang wisten.
Foto zegt meer dan duizend woorden, niet waar? Wel gewoon met je eens hoor.
  donderdag 3 september 2015 @ 00:31:10 #30
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_155776803
Dat is helemaal niet raar. Woorden brengen de emotie nooit zo over als beelden.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 3 september 2015 @ 00:31:27 #31
155616 Proximo
For god, king & country
pi_155776808
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:10 schreef Tommeke het volgende:
@Proximo: Zou je die mindset ooit op orde krijgen? Die radicalisering en haat bij een bepaalde groep mensen zit er al generaties ingeworteld. En het erge is, het beperkt zich niet tot het M-O. En daarbij wil ik niet de Islam wegzetten als het kwaad, want de geschiedenis heeft wel laten zien dat 'wij' ook geen lieverdjes zijn. Het zou mooi zijn als het zou lukken, maar dat zal wel met de botte bijl moeten. En dat kan het alleen maar erger maken. We moeten alleen ook wel beseffen dat 'we' het als het Westen zijnde de afgelopen 100 jaar zelf verneukt hebben daar zoals Rica al zei.

Het probleem zit hem eigenlijk in het feit dat de hele wereld is gebouwd op ongelijkheid en macht. Alles eerlijk verdelen zoals Geralt zegt zou het beste zijn, maar dat zit helaas niet in ons.
Oh maar of het realistisch en haalbaar is.. dat betwijfel ik ook ten zeerste ;)

De islamitische wereld is wel blijven steken in het verleden, en dat is een van de grootste problemen. Waar wij het MO bezien als een groep landen, staten met een systeem etc zien ze daar de natiestaat amper, men leeft in clans onder religieuze vlaggen. Dat wij vroeger feodale systemen hadden doet er niet toe, we zijn daar van af.

De tribale mindset moet weg, en de invloed van religie moet opdonderen.

Kan hem niet meer zo 123 vinden, maar een tijd terug een interview gezien met een lid van het saoedische koningshuis die zelf ook aangaf dat men zo erg stil heeft gestaan in de tijd dat ze niet doorhebben hoe ontzettend ze achterlopen.
pi_155776867
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:30 schreef War-horse het volgende:
We kwamen daar niet om te bevrijden, laat dat nou eens duidelijk zijn. Hoeveel geld daarmee niet verdiend is door van alles en nog wat. Willen we echt bevrijden ram je er met man en macht door heen. E ruim je de zooi op, dit is weer typische praat van mensen welke er niet zitten of er niet werkzaam zijn geweest op de een of andere manier. No offence.
Maar wij kunnen de zooi niet opruimen. Wij kunnen geen stabiliteit brengen, daar hebben wij de middelen niet voor. Als wij stabiliteit willen brengen zullen we onze belastingopbrengst moeten verdubbelen en besteden aan het opzetten van hele systemen daar. Dat is totaal niet realistisch.
  donderdag 3 september 2015 @ 00:37:22 #33
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155776966
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:27 schreef Nintex het volgende:
Dit krijg je als het Amerikaanse leger eens niet de hete kolen uit het vuur haalt. (Zie ook Oekraine, ISIS en meer). Als je westerse normen en waarden wilt verdedigen en onschuldige mensen wilt beschermen dan zul je daarvoor toch moeten vechten.

De wereld is deels een bende, omdat de Amerikanen niet overtuigend wereldpolitie spelen onder Obama. ISIS, Assad en zelfs Turkije en Rusland maken daar misbruik van, want zij weten dat Obama toch niks doet. Dit is het directe resultaat van 'leading from behind'. Je zult moeten wennen aan dode kinderen als alternatief voor vliegtuigbommen op CNN als je voor deze politiek kiest.
Je weet net zo goed als ik dat de VS ISIS niet al te hard kan aanpakken omdat ISIS vanuit SA gesteund word. Anders was het zo afgelopen met ISIS.
Bovendien spelen zij een slim geopolitiek spel. De VS och die is omringd door een Oceaan. De meeste amerikanen weten buiten hun eigen land maar zeer weinig over de rest van de wereld.
Bovendien is de VS Assad graag kwijt. Want zonder Assad kunnen de Russen in het MO wel inpakken. Ook dat speelt een grote rol.

Zowel de VS, Rusland en mogelijk andere grootmachten zoals China hebben allemaal schijt aan de EU. We denken dat de VS onze vrienden zijn. En juist dat maakt ons steeds zwakker en een uitstekend slachtveld. Och die Yanks helpen ons wel.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_155777021
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:33 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Maar wij kunnen de zooi niet opruimen. Wij kunnen geen stabiliteit brengen, daar hebben wij de middelen niet voor. Als wij stabiliteit willen brengen zullen we onze belastingopbrengst moeten verdubbelen en besteden aan het opzetten van hele systemen daar. Dat is totaal niet realistisch.
Het hele westen behoort daarmee te dragen inclusief Rusland, want tenslotte komen een groot deel van de radicalen die actief zijn in het M-O vandaar vandaan. Dat was toen in Bosnie net zo hard. Dat blijft gewoon zo, En wil je zaken oplossen kost dat geld, maar liever daar een oplossing voordat wij zelf HIER in de problemen komen. Echt dat niemand dit zag aankomen, dat zag ik in periode van 2009 al. En dat is verder geen grootspraak,ken de feiten.
pi_155777068
De KSA is en blijft een schijnheillig land wat dat aangaat, al snap ik hun wel.
  donderdag 3 september 2015 @ 00:43:29 #36
155616 Proximo
For god, king & country
pi_155777115
quote:
9s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:40 schreef War-horse het volgende:
De KSA is en blijft een schijnheillig land wat dat aangaat, al snap ik hun wel.
KSA en de omliggende emiraten zijn een van de hoofdoorzaken dat het MO in de shitzooi zit van religieus extremisme die er nu is.
Zij zijn onder druk van hun eigen wahabi establishment begonnen met het exporteren van die shit, en die heeft zich inmiddels verspreid over het hele MO.
De middeleeuwen in Europa was het ook de kerk die de scepter zwaaide, met alle waanzin en intolerantie tot gevolg.

En wij hebben ze gefinancierd, denkende dat het allemaal wel mee zou vallen.
pi_155777116
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:38 schreef War-horse het volgende:

[..]

Het hele westen behoort daarmee te dragen inclusief Rusland, want tenslotte komen een groot deel van de radicalen die actief zijn in het M-O vandaar vandaan. Dat was toen in Bosnie net zo hard. Dat blijft gewoon zo, En wil je zaken oplossen kost dat geld, maar liever daar een oplossing voordat wij zelf HIER in de problemen komen. Echt dat niemand dit zag aankomen, dat zag ik in periode van 2009 al. En dat is verder geen grootspraak,ken de feiten.
De Europese belastingbetaler gaat daar echt nooit mee instemmen en Rusland alleen als Assad mag blijven. Het enige succes dat het Westen heeft gehad wat betreft het stabiliseren van landen was de kolonisatie, maar daar wilde men (om begrijpelijke redenen) vanaf. Zeker nu iedere rebellengroep zwaar bewapend is, is het onrealistisch te denken dat wij stabiliteit kunnen brengen, laat staan zonder een gigantische hoeveelheid burgerdoden.
pi_155777180
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:43 schreef Proximo het volgende:

[..]

KSA en de omliggende emiraten zijn een van de hoofdoorzaken dat het MO in de shitzooi zit van religieus extremisme die er nu is.
Zij zijn onder druk van hun eigen wahabi establishment begonnen met het exporteren van die shit, en die heeft zich inmiddels verspreid over het hele MO.
De middeleeuwen in Europa was het ook de kerk die de scepter zwaaide, met alle waanzin en intolerantie tot gevolg.

En wij hebben ze gefinancierd, denkende dat het allemaal wel mee zou vallen.
Het is net een revival van de kruisridders alleen dan op zijn islamitsch,

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:43 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De Europese belastingbetaler gaat daar echt nooit mee instemmen en Rusland alleen als Assad mag blijven. Het enige succes dat het Westen heeft gehad wat betreft het stabiliseren van landen was de kolonisatie, maar daar wilde men (om begrijpelijke redenen) vanaf. Zeker nu iedere rebellengroep zwaar bewapend is, is het onrealistisch te denken dat wij stabiliteit kunnen brengen, laat staan zonder een gigantische hoeveelheid burgerdoden.
Die zijn zo zwaar bewapend met materiaal wat uit onder andere uit de Oekraine komt... Ga verder niet in detail. Nu vallen er ook teveel burgerdoden, we kunnen niet anders.
  roze donderdag 3 september 2015 @ 00:48:47 #39
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_155777213
Zag net ook een filmpje van het strand en het jongetje. Moest toch even paar tranen laten :@
Your beauty never ever scared me.
pi_155777216
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:46 schreef War-horse het volgende:
Die zijn zo zwaar bewapend met materiaal wat uit onder andere uit de Oekraine komt... Ga verder niet in detail. Nu vallen er ook teveel burgerdoden, we kunnen niet anders.
Je moet een strijd alleen aangaan als je die denkt te kunnen winnen. Wij winnen niet van guerrillastrijders, zelfs niet als we all-in gaan. Kijk naar de Vietnamoorlog, oorlog tegen de Taliban, etc.
  donderdag 3 september 2015 @ 00:51:41 #41
155616 Proximo
For god, king & country
pi_155777270
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:46 schreef War-horse het volgende:

[..]

Het is net een revival van de kruisridders alleen dan op zijn islamitsch,

Wat alleen maar meer aangeeft hoe ernstig men achterloopt.
Moderne spullen, maar een mindset uit de middeleeuwen is een dodelijke combinatie.

Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe de meer gematigde landen zich vormen als het echt escaleert, je kan niet eeuwig de middenweg blijven bewandelen ;(

Kutwereld leven we eigenlijk in, in berenvellen rondlopen was zo gek nog niet :')
pi_155777289
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:51 schreef Proximo het volgende:

[..]

Moderne spullen, maar een mindset uit de middeleeuwen is een dodelijke combinatie.

Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe de meer gematigde landen zich vormen als het echt escaleert, je kan niet eeuwig de middenweg blijven bewandelen ;(

Kutwereld leven we eigenlijk in, in berenvellen rondlopen was zo gek nog niet :')
Vroegah was de wereld een stuk simpeler.
pi_155777347
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:48 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Je moet een strijd alleen aangaan als je die denkt te kunnen winnen. Wij winnen niet van guerrillastrijders, zelfs niet als we all-in gaan. Kijk naar de Vietnamoorlog, oorlog tegen de Taliban, etc.
Vietnam oorlog als voorbeeld, beetje fout in dit geval. Je zult je moeten aanpassen in het gebied waar jij je vijand bevecht. Het Amerikaanse leger bestaat tegenwoordig grotendeels uit misfits welke nergens aan de bak komen.Dus die doen het niet vanwege bepaalde idealen...Taliban bijvoorneeld heeft een ideaal.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:51 schreef Proximo het volgende:

[..]

Het is ook triest tegenwoordig, als ik zie hoe het er allemaal aan toe gaat. Stel je vader word in koede bloede gedood, geloof mij maar dat je ineens heel radicaal word.
  donderdag 3 september 2015 @ 01:08:03 #44
155616 Proximo
For god, king & country
pi_155777540
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:55 schreef War-horse het volgende:

[..]

Vietnam oorlog als voorbeeld, beetje fout in dit geval. Je zult je moeten aanpassen in het gebied waar jij je vijand bevecht. Het Amerikaanse leger bestaat tegenwoordig grotendeels uit misfits welke nergens aan de bak komen.Dus die doen het niet vanwege bepaalde idealen...Taliban bijvoorneeld heeft een ideaal.

[..]

Het is ook triest tegenwoordig, als ik zie hoe het er allemaal aan toe gaat. Stel je vader word in koede bloede gedood, geloof mij maar dat je ineens heel radicaal word.
Vietnam is sowieso een slecht voorbeeld. Vietnam was de 1e oorlog die de amerikanen vochten waarbij terreinwinst als maatstaf voor succes niet aanwezig was.
Bodycount was de maatstaf, en wat dat betreft zijn ze toch behoorlijk *geslaagd*.
Daarnaast is vechten op je eigen grond iets wezenlijks anders. Zo ziek als militairen waren van de puntloze oorlog in vietnam, zo hard zouden ze vechten mocht er ooit een keer een militair conflict binnen de VS zijn. Dan krijg je eenzelfde no surrender mentaliteit als de taliban of vietcong hebben/hadden.

Misfits, mwah.. in tegenstelling tot in de EU is dienen in de US iets wat ook daadwerkelijk gerespecteerd wordt. Als active service member sta je in zekere zin in aanzien.
Dat is ongetwijfeld aangewakkerd door bakken propaganda, maar dat is niets nieuws.
pi_155777544
IS is waarschijnlijk niet uit te roeien, de enige oplossing is de Islamitsche Staat erkennen. Vaste grenzen afspreken, Kurdistan erkennen. Banden met Assad aanhalen.

En dan zorgen dat Erdogan, De Arabieren en de Joden ook akkoord gaan.

Net zo onmogelijk als IS verslaan.
.
pi_155777621
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 01:08 schreef Proximo het volgende:

[..]

Vietnam is sowieso een slecht voorbeeld. Vietnam was de 1e oorlog die de amerikanen vochten waarbij terreinwinst als maatstaf voor succes niet aanwezig was.
Bodycount was de maatstaf, en wat dat betreft zijn ze toch behoorlijk *geslaagd*.
Daarnaast is vechten op je eigen grond iets wezenlijks anders. Zo ziek als militairen waren van de puntloze oorlog in vietnam, zo hard zouden ze vechten mocht er ooit een keer een militair conflict binnen de VS zijn. Dan krijg je eenzelfde no surrender mentaliteit als de taliban of vietcong hebben/hadden.

Misfits, mwah.. in tegenstelling tot in de EU is dienen in de US iets wat ook daadwerkelijk gerespecteerd wordt. Als active service member sta je in zekere zin in aanzien.
Dat is ongetwijfeld aangewakkerd door bakken propaganda, maar dat is niets nieuws.
Juist dat eerste wat je stelt. Zeker is er respect voor de militair aldaar. Toch het zijn vaak de jongens uit de lagere klassen die jong zijn. Weining ervaring hebben en vaak niet echt de slimste zijn. De echte top, stroomt door naar een private military company, want dat betaald gewoon dik veel beter. Zelden blijven ze dan in het leger helaas.
pi_155777627
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 01:08 schreef Proximo het volgende:
Daarnaast is vechten op je eigen grond iets wezenlijks anders. Zo ziek als militairen waren van de puntloze oorlog in vietnam, zo hard zouden ze vechten mocht er ooit een keer een militair conflict binnen de VS zijn.
Syrië ligt dus niet binnen de VS, en mede daarom is Vietnam wel degelijk een passend voorbeeld.
pi_155777650
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 01:13 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Syrië ligt dus niet binnen de VS, en mede daarom is Vietnam wel degelijk een passend voorbeeld.
Vietnam/M-O is echt niet te vergelijken, in welk opzicht dan ook.
  donderdag 3 september 2015 @ 01:15:28 #49
155616 Proximo
For god, king & country
pi_155777651
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 01:13 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De VS heeft naar mijn weten geen actieve troepen in Syrie?
pi_155777712
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 01:15 schreef Proximo het volgende:

[..]

De VS heeft naar mijn weten geen actieve troepen in Syrie?
Zal wen een referentie naar Irak zijn, wat een aanfluiting was dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')