Heb zelf nog nooit iets via Aliexpress gehaald.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:08 schreef eddepetfokt het volgende:
[..]
Dan moet je ook eens hier kijken, meer designs en ook goedkopere
http://www.aliexpress.com(...)=n&isOnlyAffiliate=y
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Ik haal tegenwoordig al het kleine spul tot zeg 5 dollar[loop je weinig risico] van aliexpress. Meestal veel goedkoper dan bij de webshops. Zonder uitzondering zeer snelle verzending gehad, alles zeer makkelijk in de app bij te houden en met cashbackxl nog een paar % extra korting. Ebay gebruik ik inmiddels helemaal niet meer.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:20 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Heb zelf nog nooit iets via Aliexpress gehaald.
Dank voor de tip.
Iemand?quote:Op zaterdag 5 september 2015 10:33 schreef Miniem het volgende:
Nog handige/parktische spullen uit China voor in huis? Badkamer, keuken bijv? Ik heb hier bijvoorbeeld wel eens keramische messen voorbij zien komen.
Zou een dergelijk thee-ei oke zijn? http://www.buyincoins.com/item/59331.html
Voor de woonkamer dien ik bijv nog led lampen te kopen, beter in de Ikea halen of kan dat ook uit China?
Tips zijn welkom
Nee, natuurlijk haal je geen thee-ei uit China. Niks uit China gebruiken dat in aanraking dient te komen met consumeermiddelen en tot hygiënische inzet komt. Geen thee-eieren... geen tandenborstels.quote:
Ok, heb jij toevallig wel praktische/bruikbare dingen uit China in huis? Led lampen? andere dingen?quote:Op zondag 6 september 2015 13:41 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk haal je geen thee-ei uit China. Niks uit China gebruiken dat in aanraking dient te komen met consumeermiddelen en tot hygiënische inzet komt. Geen thee-eieren... geen tandenborstels.Wel weer garpig dat monkey die altijd waarschuwt voor weekmakers wel een hamburgerpress gehaald heeft.
Keramische messen zie ik bij supermarkten hier altijd wel weer in de aanbieding voor vergelijkbare prijzen. Die zijn doorgaans van prima kwaliteit, dus die zou ik niet zonodig uit China halen.
De ER-163 is, met nagenoeg dezelfde specificaties, wel een paar euro goedkoper dan de ER-160 op Allbuy. Het vierkante design vind ik persoonlijk wel wat hebben, maar laat ik nou net kortgeleden een ER-160 hebben binnen gekregenquote:Op zondag 6 september 2015 13:25 schreef shiznuts het volgende:
Looks like it. https://earson.world.tmall.com
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
299 CNY t.o.v. 148 CNY (ER-151) is wel een fors verschil in prijs.
Iedereen heeft wel wat praktische/bruikbare dingen uit China. Led lampen niet, die zijn af en toe ook bij Lidl/ALDI in de aanbieding. Praktische zaken haal ik praktisch in de buurt. In China kijk ik voornamelijk naar digitale snufjes/gadgets.quote:Op zondag 6 september 2015 13:43 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ok, heb jij toevallig wel praktische/bruikbare dingen uit China in huis? Led lampen? andere dingen?
Om eerlijk te zijn, denk ik niet dat er een verschil in zit.quote:Op zondag 6 september 2015 13:43 schreef N22 het volgende:
[..]
De ER-163 is, met nagenoeg dezelfde specificaties, wel een paar euro goedkoper dan de ER-160 op Allbuy. Het vierkante design vind ik persoonlijk wel wat hebben, maar laat ik nou net kortgeleden een ER-160 hebben binnen gekregen![]()
Tevens: ze verkopen nu twee verschillende versies van de ER-160?
https://www.allbuy.com/de(...)p-Grey--Black-135998
https://www.allbuy.com/de(...)p-Grey--Black-136000
Enige verschil wat ik kan ontdekken is het verschil in 'frequency response' ( 40Hz~18KHz vs 60~200000Hz ) en het verschil in prijs.
Je hebt een punt, al breng je het wel erg zwart-wit. Feit is wel dat je niet kan controleren hoe het geproduceerd is, waar je er, als je het bij bijv. de Action haalt, van uit mag[?]gaan dat het op de juiste manier geproduceerd is.quote:Op zondag 6 september 2015 13:41 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk haal je geen thee-ei uit China. Niks uit China gebruiken dat in aanraking dient te komen met consumeermiddelen en tot hygiënische inzet komt. Geen thee-eieren... geen tandenborstels.Wel weer garpig dat monkey die altijd waarschuwt voor weekmakers wel een hamburgerpress gehaald heeft.
Earson 160 is overigens voor ¤23,36 te halen met couponcode GEEK16 en cashbackxl bij banggood.quote:Op zondag 6 september 2015 13:43 schreef N22 het volgende:
[..]
De ER-163 is, met nagenoeg dezelfde specificaties, wel een paar euro goedkoper dan de ER-160 op Allbuy. Het vierkante design vind ik persoonlijk wel wat hebben, maar laat ik nou net kortgeleden een ER-160 hebben binnen gekregen![]()
Bij gebruik van de standaard BG kortingscodes werkt cashbackxl niet [shopkorting wel]. Bij geek16 dus wel?quote:Op zondag 6 september 2015 14:20 schreef Serpent207 het volgende:
[..]
Earson 160 is overigens voor ¤23,36 te halen met couponcode GEEK16 en cashbackxl bij banggood.
Bespaar je de moeitequote:Op zondag 6 september 2015 15:51 schreef mnielsm het volgende:
Zijn er nog mensen die zich gaan wagen aan de 9.9$ producten bij banggood komende woensdag tijdens de 9-9 sale? (http://www.banggood.com/snapup.html)
Die producten zijn natuurlijk lokkertjes en zullen in een halve seconde weg zijn. (aangezien er maar 1 echt giga afgeprijst is)
Iemand ervaring met de producten waarvan er meer van zijn (50 bijvoorbeeld) hoe snel die weg zijn?
Gebruik ik in mijn snackbar voor de klantenquote:Op zondag 6 september 2015 13:41 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Wel weer garpig dat monkey die altijd waarschuwt voor weekmakers wel een hamburgerpress gehaald heeft.
Ik ben een kind van de jaren 70 en heb de weekmakers en andere troep lang genoeg meegemaakt in NL om me niet druk te maken om iets dergelijks. Ik heb wat wat keukengereedschap en een opvouwbare waterkoker van siliconspul; daar kan volgens mij niet veel mis mee gaan. Er zijn hier btw. ook mensen geweest die zaken als tijgerbalsem hebben gekocht; dat zou dan nog erger zijn, lijkt me.quote:Op zondag 6 september 2015 13:41 schreef shiznuts het volgende:
Nee, natuurlijk haal je geen thee-ei uit China. Niks uit China gebruiken dat in aanraking dient te komen met consumeermiddelen en tot hygiënische inzet komt. Geen thee-eieren... geen tandenborstels. Wel weer garpig dat monkey die altijd waarschuwt voor weekmakers wel een hamburgerpress gehaald heeft.
Moet je dan ook niet gaan lopen aflikken. Verder is het aan te bevelen niet van die 2 USD no-name oordopjes te halen, maar een merk dat dus niet bang is z'n naam te verbinden aan z'n product. Vsonic ofzo. Spul dat in je inwendige organen kan komen via orale weg en spul dat huidirritatie kan veroorzaken, meh, rather not.quote:Op zondag 6 september 2015 14:12 schreef eddepetfokt het volgende:
[..]
@Chiznuts bedenk wel dat in chinese oordopjes ook net zo goed weekmakers kunnen zitten...
Maar je wil toch wel dat ze nog terugkomen voor meer, niet?quote:Op zondag 6 september 2015 16:24 schreef monkeybrain het volgende:
[..]
Gebruik ik in mijn snackbar voor de klanten
Voor normale lampen zou ik gewoon lekker naar de IKEA gaan, kost ook daar geen drol en ze zijn een grote speler in de LED-markt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 10:33 schreef Miniem het volgende:
Nog handige/parktische spullen uit China voor in huis? Badkamer, keuken bijv? Ik heb hier bijvoorbeeld wel eens keramische messen voorbij zien komen.
Voor de woonkamer dien ik bijv nog led lampen te kopen, beter in de Ikea halen of kan dat ook uit China?
Tips zijn welkom
Oh, maar de dingetjes die ik wil kosten hier een hoop meer. Zo'n opvouwbare waterketel gaat hier snel naar de 40 euro toe en via AE had ik 'm voor 15 euro oid. Ik ga heus niet voor elk lepeltje in China shoppen hoor.quote:Op zondag 6 september 2015 18:04 schreef shiznuts het volgende:
Verder ga ik niet zoeken op net iets goedkopere keukengerei en shizzle. Interest: 0. Loop gewoon een shop in en haal daar gewoon degelijk spul. Kun je eerst door je handen laten gaan ook.
Ik heb 't pas een keer eerder gedaan met een coupon en toen werkte het, ging er vanuit dat het bij elke zou werken. (Nog) niet gecheckt dus.quote:Op zondag 6 september 2015 14:23 schreef eddepetfokt het volgende:
[..]
Bij gebruik van de standaard BG kortingscodes werkt cashbackxl niet [shopkorting wel]. Bij geek16 dus wel?
Een hele slimme samenwerking.quote:Op zondag 6 september 2015 21:41 schreef dimmak het volgende:
MED / FOK! start slimme samenwerking met Chinese webshops
Wat is deze?
Inderdaad. Ik ben benieuwd hoe het ingevuld gaat worden.quote:Op zondag 6 september 2015 21:42 schreef GGMM het volgende:
[..]
Een hele slimme samenwerking.
Er zijn al 364 topics in deze reeks dus het werd hoog tijd voor een eigen forum!
binnenkort een taal dropdown menuutje met chinees en nederlandsquote:Op zondag 6 september 2015 21:41 schreef dimmak het volgende:
Wat is deze?
iets waar ik de laatste tijd erg druk mee ben geweestquote:Op zondag 6 september 2015 21:41 schreef dimmak het volgende:
Wat is deze?
quote:Op zondag 6 september 2015 21:56 schreef rene90 het volgende:
[..]
iets waar ik de laatste tijd erg druk mee ben geweest
Ik kan er nog niet inquote:Op zondag 6 september 2015 21:56 schreef rene90 het volgende:
[..]
iets waar ik de laatste tijd erg druk mee ben geweest
ik lekker welquote:Op zondag 6 september 2015 21:58 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik kan er nog niet innog wachten tot de 8e
![]()
Ben zelf ook mod daar dus dat komt wel goed, ben de afgelopen weken al bezig om de shops uit te leggen hoe FOK! een beetje werktquote:Op zondag 6 september 2015 22:14 schreef longinus het volgende:
Als ze maar neutraal blijven en niet sommige dingen wegmodden als dat niet positief blijkt
Iets uitleggen aan Chinezen, in weken?quote:Op zondag 6 september 2015 22:38 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ben zelf ook mod daar dus dat komt wel goed, ben de afgelopen weken al bezig om de shops uit te leggen hoe FOK! een beetje werkt
Fok! wordt voor 90+% gerund door vrijwilligers héquote:Op zondag 6 september 2015 23:15 schreef larry_flynt het volgende:
Leuk Rene90! Is dit een hobby of wordt dit echt je werk? Dan heb je namelijk wel een toffe baan!
Ik zag laatst iemand hier die keukenkraken had gehaald en daar zoek ik nu ook toevallig naar.quote:Op zaterdag 5 september 2015 10:33 schreef Miniem het volgende:
Tips zijn welkom
Ik vraag me toch echt af hoe de kwaliteit daar van is.quote:Op maandag 7 september 2015 00:12 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Ik zag laatst iemand hier die keukenkraken had gehaald en daar zoek ik nu ook toevallig naar.
Van die goedkope standaardkranen zijn in Nederland 20 euro bij de Ikea, op AliExpress ook.
De kranen van 60 euro zijn echter 20 a 30 dollar bij AliExpress en dat scheelt dan wel
Al is dat minder "praktisch"/gadgety en meer functioneel![]()
Dat denk ik zo op het eerste oog niet, shops hebben nu ook enigzins vat op de Nederlandse (Fok!) consument. Zal vooral gaan verschillen per shop me dunkt.quote:Op maandag 7 september 2015 00:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik vraag me toch echt af hoe de kwaliteit daar van is.
CHI gaat falen. Dat zie je van te voren aankomen. Die Chinese kunnen echt geen extra service verlenen met die flinterdunne marges (no offence kenzi)
Dat is ook het hele idee, je merkt hier al gewoon dat er genoeg animo is om over deze zaken te lullen. En als shops zich positief laten zien door bijvoorbeeld ook een topic te hebben van 'special plice my fliend' (ik weet niet of zij daarom kunnen lachen, maar oké) om te kijken of ze een lagere prijs aan de FOK!kers kunnen bieden heb je toffe dingen. En tuurlijk zullen ze wel topics maken met gewoon de bekende reclame dingetjes, maar als dat niks is gewoon overheen lezen. En feedback over CHI als het live is is meer dan welkom, voor de mods (waaronder ik) zal het ook erg kijken zijn hoe het zich ontwikkeld de eerste paar dagen.quote:Op maandag 7 september 2015 08:03 schreef hiddit het volgende:
Een mooie slime zet denk ik zo. Alleen de tijd zal moeten leren Of het echt gaat werken. Maar zeker een mooi idee om op een Nederlandse site makkelijk contact te kunnen leggen met chineese shops, voor veel mensen zal dat denk ik net het stapje zijn om toch dingen te vragen enzo.
Dacht dat dat al gefixt was, heb het nog een keer neergelegd. En thanks, hehe.quote:Op maandag 7 september 2015 08:19 schreef shiznuts het volgende:
Doe ever buying ff in de unblock dan.
Enne zoals al eerder gewenst: succes.Die andere ouwe shoppert ook.
Mic tst 1 - 2 test test http://everbuying.comquote:Op maandag 7 september 2015 08:27 schreef shiznuts het volgende:
Mic test 1 - 2 test test http://everbuying.com
Ik wens je sterkte. Ze 'zuigen' je helemaal leeg daar bij Allbuy, heb alle smoezen al voorbij zien komen. Nu heb ik een claim bij Paypall neergelegd en willen ze ineens wel in actie komen....als ik eerst de claim sluit.quote:Op maandag 7 september 2015 08:33 schreef Kuhly het volgende:
3 maanden gewacht op allbuy. Ze beloofden een full refund. Ik ben benieuwd, contact verloopt wel redelijk goed met hen (serena).
Was wel benieuwd naar de miband. Maar nu ik een apple watch heb gekregen heeft die ook niet zoveel zin.
http://everbuying.com whoop whoop!quote:Op maandag 7 september 2015 08:34 schreef rene90 het volgende:
[..]
Mic tst 1 - 2 test test http://everbuying.com
Allbuy was anders wel de shop die een coupon voor 200 powerbanks van 10 dollar had geregeld die allemaal netjes zijn aangekomen bij iedereen, dus zo zwart wit zie ik het nietquote:Op maandag 7 september 2015 08:46 schreef eddepetfokt het volgende:
Ik wens je sterkte. Ze 'zuigen' je helemaal leeg daar bij Allbuy, heb alle smoezen al voorbij zien komen. Nu heb ik een claim bij Paypall neergelegd en willen ze ineens wel in actie komen....als ik eerst de claim sluit.
Ik koop daar echt nooit meer...
Ja, of dat topic 'forcen' om als 3 á 5 reacties per pagina (op die manier link ik er altijd naartoe) ofzo gelezen te worden. Want zo is het inderdaad geen pretje om te komen. Dan is het te hopen dat ze hun review crossposten hier, anders wordt het niet gelezen.quote:Op maandag 7 september 2015 09:13 schreef Catch22- het volgende:
Zullen we in elk geval beginnen met in het reviewtopic de plaatjes in spoilers te posten? Dan is dat topic ook nog te lezen op mobiel
Of per review een topic? Wel serieuze reviews natuurlijk.quote:Op maandag 7 september 2015 09:15 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ja, of dat topic 'forcen' om als 3 á 5 reacties per pagina (op die manier link ik er altijd naartoe) ofzo gelezen te worden. Want zo is het inderdaad geen pretje om te komen. Dan is het te hopen dat ze hun review crossposten hier, anders wordt het niet gelezen.
+1quote:Op maandag 7 september 2015 09:19 schreef shiznuts het volgende:
+1 Da's eigenlijk best een aardig idee.
Eigenlijk zoals Rene90 doet met de FP Reviews.
Eigen topic. En dan een linkje met een kleine illustratie misschien in het verzameltopic.![]()
Onserieuze reviews 'hey, heb dit net binnen, best kek!' kan idd wel gewoon hier.
Zo fijn! Dan kan ik alles voortaan goed volgenquote:Op maandag 7 september 2015 09:30 schreef shiznuts het volgende:
Ja, iedere reviewer z'n eigen topic.
Iedereen straks ff volgen: 'Shiznuts REV Central - Do(n't) buy this at home #1'.
Die Zmodo cam is trouwens binnen! Packaging doet me ergens aan denken...
Ik ben wel benieuwd! Heb je gelijk een set gekocht? En is er niet al een keer een review van gemaakt trouwens?quote:Op maandag 7 september 2015 09:38 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Zo fijn! Dan kan ik alles voortaan goed volgen
Mijn Milights zijn ook binnen. Kek vette disco. Als iemand behoefte heeft aan een uitgebreide review hoor ik het wel ^^
Lijkt mij wel een strak plan. Kunnen mensen er later ook nogmaals op terugkomen.quote:Op maandag 7 september 2015 09:17 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Of per review een topic? Wel serieuze reviews natuurlijk.
Dan moet je wel alles gaan reviewen natuurlijkquote:Op maandag 7 september 2015 09:30 schreef shiznuts het volgende:
Ja, iedere reviewer z'n eigen topic.
Iedereen straks ff volgen: 'Shiznuts REV Central - Do(n't) buy this at home #1'.
Die Zmodo cam is trouwens binnen! Packaging doet me ergens aan denken...
[ afbeelding ]
Ja zeker! al gaat het nog een paar maanden duren voordat ik ze ga aanschaffenquote:Op maandag 7 september 2015 09:38 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Zo fijn! Dan kan ik alles voortaan goed volgen
Mijn Milights zijn ook binnen. Kek vette disco. Als iemand behoefte heeft aan een uitgebreide review hoor ik het wel ^^
En er dan dus gelijk een verzameltopic van maken voor alle vragen over dat ding. Dus stel iemand heeft een nieuwe tablet, maakt een topic aan in CHI en kan ook een reviewtje plaatsen, mensen die vragen hebben kunnen gelijk in dat topic terecht omdat er iemand is die dat ding heeft.quote:
Oei?! Hoezo dat dan?quote:Op maandag 7 september 2015 09:47 schreef RobertNL het volgende:
Ja zeker! al gaat het nog een paar maanden duren voordat ik ze ga aanschaffen
Zit een paar maandjes in Azië. Zal eens kijken of er wellicht nog een bezoekje mogelijk is bij een shop.quote:
Ja. De postbode is vandaag nog helemaal niet geweest.quote:Op maandag 7 september 2015 09:47 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Dan moet je wel alles gaan reviewen natuurlijk![]()
![]()
Camera ziet er ook wel aardig uit!
Kan altijd op de Frontpage zulk spulquote:Op maandag 7 september 2015 09:58 schreef shiznuts het volgende:
Misschien ook weer eens tijd nieuwe collectieve adviezen/guides te maken zoals voorheen al omtrent oordopjes, zaklampen, horloges en rc spul.
Tof!!quote:Op maandag 7 september 2015 10:26 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kan altijd op de Frontpage zulk spulDie '5 must-haves' uit China heeft ook goed gescoord met veel reacties.
Sowieso de eerste week even CHI in de gaten houden, komen wat leuke acties met shops aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |