abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 september 2015 @ 18:15:39 #176
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_155765131
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Scheefwonen moet je ook niet de scheefwoner verwijten, maar het systeem dat het mogelijk noodzakelijk maakt om het te doen.
Fixed that for you!

Onze Minister-President betaalt voor zover ik weet 400 euro per maand aan hypotheek, krijgt daar renteaftrek op, en verdient 12k per maand. Als dat geen scheefwoner is dan weet ik het niet meer!
Ondertussen durft-ie wel te wijzen naar iemand die 700 euro per maand neertelt voor een klein huisje in een achterbuurt...
censuur :O
pi_155765648
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Fixed that for you!

Onze Minister-President betaalt voor zover ik weet 400 euro per maand aan hypotheek, krijgt daar renteaftrek op, en verdient 12k per maand. Als dat geen scheefwoner is dan weet ik het niet meer!
Ondertussen durft-ie wel te wijzen naar iemand die 700 euro per maand neertelt voor een klein huisje in een achterbuurt...
Hij woont niet in een sociale huurwoning...

Ik betaal netto 330 in de maand na aftrek HRA... Woon ik scheef? :D
pi_155765692
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Fixed that for you!

Nou, dan koopt diegene toch ook zo'n klein goedkoop huisje?
pi_155765727
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik betaal netto 330 in de maand na aftrek HRA... Woon ik scheef? :D
Ik zit nog lager. Per maand ben ik zo'n 10% van m'n netto-inkomen kwijt aan de hypotheek.

Geld heb je om van te leven, niet om aan de bank over te maken.
pi_155765837
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hij krijgt wel leensubsidie.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, dan koopt diegene toch ook zo'n klein goedkoop huisje?
Want iedereen heeft een vaste baan op de plek waar die de rest van zijn leven wil blijven wonen, staat te trappelen om te verhuizen en zich vast te ketenen aan de bankenvriendjes van Rutte.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155765909
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:

Want iedereen heeft een vaste baan op de plek waar die de rest van zijn leven wil blijven wonen, staat te trappelen om te verhuizen en zich vast te ketenen aan de bankenvriendjes van Rutte.
Keuzes...

...maar dan ook niet zaniken.
pi_155766036
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Keuzes...

...maar dan ook niet zaniken.
Stel je voor dat een zelfverklaard liberaal eens zou proberen om je keuzevrijheid zo min mogelijk te knevelen, en dat mensen kunnen kiezen wat ze met hun geld doen, goedkoop wonen, duur wonen, huren, of kopen. Misschien zouden ze dan zelfs kunnen kiezen om hun vaste baan op te zeggen voor een betere baan, of zelfs gaan ondernemen... risico's nemen ipv je vastklampen aan wat je niet kwijt durft te raken.
pi_155766158
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Stel je voor dat een zelfverklaard liberaal eens zou proberen om je keuzevrijheid zo min mogelijk te knevelen, en dat mensen kunnen kiezen wat ze met hun geld doen, goedkoop wonen, duur wonen, huren, of kopen. Misschien zouden ze dan zelfs kunnen kiezen om hun vaste baan op te zeggen voor een betere baan, of zelfs gaan ondernemen... risico's nemen ipv je vastklampen aan wat je niet kwijt durft te raken.
Er bestaan ook woningen die tussen 1 en 1,5 ton kosten. Dan ben je maandelijks betrekkelijk weinig kwijt aan woonlasten.

Keuzes, keuzes.

Maar de meeste Nederlanders willen voor een duppie op de eerste rij zitten. En dat is nou eenmaal wat lastig in een land als dat van ons, waar grond toch ietwat schaars is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155766202
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat die zelfverklaard liberaal dan toch gewoon liever de schuld bij anderen neerlegt.
pi_155766264
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij krijgt wel leensubsidie.

[..]
Mark Rutte heeft een hypotheek en betaalt inkomstenbelasting.
Daarom heeft hij net zoveel recht op HRA als jij of ik.

Zo te zien heeft hij al een flink deel afgelost dus hij betaalt weinig hypotheekrente en ontvangt weinig HRA.
pi_155766267
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er bestaan ook woningen die tussen 1 en 1,5 ton kosten. Dan ben je maandelijks betrekkelijk weinig kwijt aan woonlasten.
Nee, die woonlasten worden kunstmatig opgehoogd omdat je moet kopen, of groter in de particuliere sector moet gaan huren tegen prijzen van vaak meer dan 1000 per maand.

quote:
Keuzes, keuzes.
Wat snap je niet aan de keuze tussen huren en kopen?

quote:
Maar de meeste Nederlanders willen voor een duppie op de eerste rij zitten. En dat is nou eenmaal wat lastig in een land als dat van ons, waar grond toch ietwat schaars is.
Dat heeft er geen reet mee te maken.
  woensdag 2 september 2015 @ 19:04:52 #187
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_155766485
quote:
En dat is nou eenmaal wat lastig in een land als dat van ons, waar grond toch ietwat schaars is.
Zomaar een willekeurige foto uit de Randstad:

Zeggen dat grond schaars is is een dooddoener, want economisch gezien is elk goed schaars.
pi_155766505
quote:
Onzin er is grond zat alleen de gemeentes speculeren met grondprijzen door het aanbod bewust schaars te houden.
pi_155766818
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:04 schreef RemcoDelft het volgende:

Zeggen dat grond schaars is is een dooddoener, want economisch gezien is elk goed schaars.
Ja, en als de prijs stijgt worden er meer van die goederen geproduceerd, maar dat wil niet zo goed met grond he? ;(
pi_155766848
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Gelieve niet elke vierkante meter in Nederland volbouwen, als het aan mij ligt.

Overigens ben ik het met je eens dat gemeenten vaak te hoge grondprijzen in rekening brengen (hoewel de boertjes die moeten worden uitgekocht de prijs vaak ook opdrijven), maar zelfs als worden prijs per vierkante meter wordt verlaagd, dan nog krijg je geen woning voor een prikkie.

En nogmaals, voor wie per se goedkoop wil wonen, zijn er ook huizen met een prijskaartje tussen 1 en 1,5 ton. Maar dan moet je vaak wel genoegen hebben met een wat kleiner huis. Als je toch wat groter wil wonen, dan kun je uitwijken naar de polder, waar grote staan die betrekkelijk weinig kosten.

Ik zou ook willen dat je overal kon wonen voor max. 500 p/m, ,maar dat is nou eenmaal niet realistisch.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 2 september 2015 @ 19:18:24 #191
406871 pluff
albino-negerkat
pi_155766932
Verdeling van grond en bestemming in Nederland.:
https://twitter.com/DerkMoor/status/519746044825837569/photo/1

De overheid vindt kilometers lege weilanden waar geen mens is en in concentratie gerichte woonkernen waar huizen dicht op elkaar staan erg belangrijk. De weilanden en voornamelijk melkproductie gaan voor het woongenot van burgers. Het is in de randstad het "groene hart beleid" . En natuurlijk het bijna alleen maar toestaan van nieuwe bouwgrond bij al bestaande kernen in de vorm van woonwijken.
Ik voel mij neger
  woensdag 2 september 2015 @ 19:19:50 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155766982
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Dat klopt, maar sommige goederen zijn schaarser dan anderen. Het gaat ook om de verhouding vraag en aanbod. Er is veel vraag naar grond, met wat voor bestemming dan ook, en de uit te geven hoeveelheid grond is per definitie beperkt.

Er is genoeg grond in Nederland om 100 miljoen mensen te huisvesten. Maar dat gaat dan onvermijdelijk ten koste van andere bestemmingen, zoals natuur en landbouw. Grond is dermate schaars in Nederland dat er gesteggeld wordt over iedere vierkante meter bestemmingsplan.
Daarom is grond in Nederland ook zo duur.
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2015 @ 19:26:36 #193
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_155767178
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:19 schreef LXIV het volgende:
Er is genoeg grond in Nederland om 100 miljoen mensen te huisvesten. Maar dat gaat dan onvermijdelijk ten koste van andere bestemmingen, zoals natuur en landbouw. Grond is dermate schaars in Nederland dat er gesteggeld wordt over iedere vierkante meter bestemmingsplan.
Grond is helemaal niet duur, grond-met-bouwvergunning is duur! Voor 1500 euro koop je een stuk bos, waar je alleen hout mag sprokkelen... Landbouwgrond kost ook niet veel.

Om weer ontopic te gaan: als het excuus schaarste is, zou er geen enkele asielzoeker binnengelaten moeten worden, want meer vraag kunnen we dan blijkbaar niet aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:15 schreef KoosVogels het volgende:
Gelieve niet elke vierkante meter in Nederland volbouwen, als het aan mij ligt.
Niet zo dramatisch... Een half procent van het land zou al genoeg zijn om alle tekorten aan woningen voor decennia op te lossen!
  woensdag 2 september 2015 @ 19:27:21 #194
406871 pluff
albino-negerkat
pi_155767198
quote:

[..]

Dat klopt, maar sommige goederen zijn schaarser dan anderen. Het gaat ook om de verhouding vraag en aanbod. Er is veel vraag naar grond, met wat voor bestemming dan ook, en de uit te geven hoeveelheid grond is per definitie beperkt.

weiland kost zon 5 euro per vierkante meter(was 10 jaar terug 2 euro per vierkante meter).
Als we elke woning op een 2 keer zon groot perceel zouden hebben gezet zou dat 3502km2 ten kosten zijn gegaan van de 22644km2 landbouwgrond( is 15,5 %).
Maar nee, de overheid vindt hoe ruim burgers kunnen wonen niet belangrijk! De botervloot verder vergroten is belangrijker. :')

Ik denk dat Nederlanders het idee hebben dat Nederland vol is juist ook omdat ze zo geconcentreerd en krap op elkaar wonen. De meeste mensen "genieten" niet van de open ruimtes tussen de steden/dorpen en merken die alleen op vanaf de snelweg.

[ Bericht 1% gewijzigd door pluff op 02-09-2015 19:34:40 ]
Ik voel mij neger
pi_155767582
quote:

Vergeet de grondspeculanten niet, al dan niet ingeseind door wethouders van de usual suspects. Het probleem is dat iedereen die er invloed op heeft baat heeft bij prijsstijgingen van zowel grond als wonen, en iedereen die dat moet ophoesten, daar q.q. geen invloed op heeft. Gemeenten vangen meer OZB, het rijk vangt meer belasting, WBV's vangen meer geld, de politici die de banken waar ze later willen werken aan het spekken zijn etc..

Zelfs de mensen die het op moeten hoesten denken er belang bij te hebben dat huizenprijzen stijgen. Die zien hun eigen huis in prijs toenemen in de veronderstelling dat dat de waarde is, kloppen zichzelf op de borst voor hun aankoop, en verheugen zich op de winst bij verkoop. Zijn ze dan echt zo achterlijk dat ze zich niet realiseren dat het nieuwe huis wat ze dan kopen ook evenredig duurder is? Ja, echt waar, dat zijn ze.
pi_155767945
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 16:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Linkje.

Ik geloof namelijk niet dat er gemiddeld 1000 sociale huurwoningen per maand verdwenen zijn.
De post waar ik dit berekend en gelinkt heb, is deze NWS / Woningzoeker krijgt voorrang boven asielzoeker
  woensdag 2 september 2015 @ 20:00:31 #197
406871 pluff
albino-negerkat
pi_155768271
Ik stem voor asielzoekers op onvruchtbare heide plaatsen in plaggenhutten. Meeste Bouwmateriaal kunnen ze zelf sprokkelen op de heide, bouwen ervan mogen ze zelf doen. Kan er ook weer wat worden bespaard op containers. ^O^
Ik voel mij neger
  woensdag 2 september 2015 @ 20:37:35 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155769297
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Grond is helemaal niet duur, grond-met-bouwvergunning is duur! Voor 1500 euro koop je een stuk bos, waar je alleen hout mag sprokkelen... Landbouwgrond kost ook niet veel.
Als je gaat toestaan dat mensen overal mogen bouwen dan verrommelt het hele buitengebied. Daarmee verlies je ook een schaars goed, namelijk landschappelijke waarde.
quote:
Om weer ontopic te gaan: als het excuus schaarste is, zou er geen enkele asielzoeker binnengelaten moeten worden, want meer vraag kunnen we dan blijkbaar niet aan.

[..]
Zoals je zelf al zei, alles is per definitie schaars. Ook gezondheidszorg, onderwijs, uitkeringsgeld. Dus vanuit dat oogpunt zou je geen asielzoekers binnen laten. Maar die mogen niet binnenkomen omdat er toch geen schaarse is, maar om andere motieven.
quote:
Niet zo dramatisch... Een half procent van het land zou al genoeg zijn om alle tekorten aan woningen voor decennia op te lossen!
Dat denk ik niet. Je hebt veel meer dan enkel de kavels nodig. Pak voor de grap een kaart van Brabant in 1980 en een kaart van Brabant nu. Dan zie je goed hoe enorm de stedelijke gebieden uitgebreid zijn (ten koste van enorm veel groen). Steden als Tilburg, Waalwijk, Den Bosch zijn bijna aan elkaar vastgegroeid. Ik denk dat het bebouwde oppervlakte in Nederland gemakkelijk verdubbelt is de afgelopen 35 jaar.
The End Times are wild
pi_155769387
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Mark Rutte heeft een hypotheek en betaalt inkomstenbelasting.
Daarom heeft hij net zoveel recht op HRA als jij of ik.

Zo te zien heeft hij al een flink deel afgelost dus hij betaalt weinig hypotheekrente en ontvangt weinig HRA.
Het was mij niet gegund want huisvestingsvergunning in Delft. Voor goedkope koopwoningen gold wel degelijk een maximum inkomen.

Dat was vijf jaar geleden. Volgens mij is dat nu afgeschaft.
pi_155769488
Gold tot vier jaar geleden ook in Den Haag. Goedkope koopwoningen moesten worden verkocht aan mensen met een relatief laag inkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')