quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien kwets ik er wel iemand mee..
uitgegraven door kindslaven ofzo
Reken er maar niet op.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, joh over vijf jaar heeft iedereen de kots van die handel met hun tig soorten pieten en 20 verschillende verhaallijnen en vieren we het helemaal niet meer.
Reken er maar niet op.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, joh over vijf jaar heeft iedereen de kots van die handel met hun tig soorten pieten en 20 verschillende verhaallijnen en vieren we het helemaal niet meer.
Nee hoor, kinderen passen zicht juist veel gemakkelijker aan dan volwassenen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kind van 3 heeft daar over het algemeen wat meer moeite mee, met aanpassingen in tijd en regelmaat.
quote:Op maandag 31 augustus 2015 06:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jong Loy is toch erg geen naam uit Afrika,
Volgens mij verwar jij Slavennaam met Afrikaanse naam.quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Voor mij wel, zeker wanneer meneer dit pretendeert.
Chinezen waren geen slaven maar contractarbeiders. Zie vorige posts...
Daarom pleuren we ze op kinderdagverblijven, 4 sporten en verenigingen en in het weekend bij oma en maken we dit onszelf wijs dat het geen kwaad kan....quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee hoor, kinderen passen zicht juist veel gemakkelijker aan dan volwassenen.
Wie is 'we'?quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daarom pleuren we ze op kinderdagverblijven, 4 sporten en verenigingen en in het weekend bij oma en maken we dit onszelf wijs dat het geen kwaad kan....
Ik verwar helemaal niets, ik stel vragen over de voorouders van dhr Jong Loy.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij verwar jij Slavennaam met Afrikaanse naam.
En nogmaals, veel Chinese contractarbeiders kregen kinderen met ex-slaven of nakomelingen van slaven, dus wanneer iemand Chinese voorouders heeft sluit dit absoluut niet uit dat de persoon ook voorouders heeft die slaaf waren.
Met witte uitslag!quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:12 schreef sp3c het volgende:
er was wel iemand die beweerde dat het historisch gezien een dooie voor moet stellen
dan kan hij natuurlijk gewoon zwart blijven
Een kind van 3 merkt daar weinig tot niets van. Die komt net kijken en als het zn eerste introductie met 't feest is maakt 't hem niets uit of piet zwart of blank is. Misschien merkt het kind een verschil als het iets ouder wordt maar dan is 't al bijna de tijd om te vertellen dat het allemaal fake is en Sinterklaas niet bestaat. En daar zijn we allemaal goed doorheen gekomen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kind van 3 heeft daar over het algemeen wat meer moeite mee, met aanpassingen in tijd en regelmaat.
Niet aan een multiculturele wereld, kind van drie weet niet eens wat je daarmee bedoeld.
quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een kind van 3 merkt daar weinig tot niets van. Die komt net kijken en als het zn eerste introductie met 't feest is maakt 't hem niets uit of piet zwart of blank is. Misschien merkt het kind een verschil als het iets ouder wordt maar dan is 't al bijna de tijd om te vertellen dat het allemaal fake is en Sinterklaas niet bestaat. En daar zijn we allemaal goed doorheen gekomen.
Generaties aan kinderen hebben ooit de kerstman zien komen, dat is een verandering. Hebben die nu een trauma?
ben je niet de enigequote:Op maandag 31 augustus 2015 19:57 schreef sp3c het volgende:
ik wel maar ik snap niet echt waar beathoven het over heeft
De kerstman is redelijk authentiek (voor zover amerikaanse cultuur authentiek is). Het is een samenvoegsel van Sinterklaas, Father Christmas en nog wat anderen uit verschillende Europese tradities die de naam van Sinterklaas kreeg. Coca Cola heeft uiteindelijk "bepaald" dat 't een dik mannetje werd met bolle wangen en voegde nog een paar kenmerkende details toe. Er werd niet veel met de kerstman gedaan tot Coca Cola hem in campagnes inzette.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:46 schreef Ringo het volgende:
De Kerstman is toch een uitvinding van Coca-Cola? Over kapitalistische uitbuiting gesproken!
Lulverhalen zonder bronnen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:12 schreef sp3c het volgende:
er was wel iemand die beweerde dat het historisch gezien een dooie voor moet stellen
dan kan hij natuurlijk gewoon zwart blijven
Wat klets je toch weer uit je nek, Coca Cola ging hem sinds 1930 gebruiken in de campagnes.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De kerstman is redelijk authentiek (voor zover amerikaanse cultuur authentiek is). Het is een samenvoegsel van Sinterklaas, Father Christmas en nog wat anderen uit verschillende Europese tradities die de naam van Sinterklaas kreeg. Coca Cola heeft uiteindelijk "bepaald" dat 't een dik mannetje werd met bolle wangen en voegde nog een paar kenmerkende details toe. Er werd niet veel met de kerstman gedaan tot Coca Cola hem in campagnes inzette.
Zoals je ziet, ziet hij er op je plaatje niet uit zoals hij er nu uitziet. Daar had ik 't over.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat klets je toch weer uit je nek, Coca Cola ging hem sinds 1930 gebruiken in de campagnes.
het hele kerstverhaal inclusief rendieren en noordpool werd al in de 18de eeuw veelvuldig gevierd...
[ afbeelding ]
1863...
Te voorspellend ben je, kijk eens uit 1864...:quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zoals je ziet, ziet hij er op je plaatje niet uit zoals hij er nu uitziet. Daar had ik 't over.
Proper volk, maken de schoonsteen dagelijks schoon.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:02 schreef Byzantynixschii het volgende:
Wel opmerkelijk trouwens dat de kerstman niet zwart wordt van door de schoorsteen klimmen en pieten wel.
En waarom worden pieten dan zwart?quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Proper volk, maken de schoonsteen dagelijks schoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |