Ach ja en uiteindelijk wordt het minder en minder en minder.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nu is het nog gemixt, maar het pro-zwarte piet kamp is over een x-aantal jaar te vergelijken met de conservatieve Amerikaanse groeperingen die met de confederatievlag lopen te wapperen. Dan zijn de kinderen allang gewend aan iets nieuws, maar wordt het voor jongeren en volwassenen langzaam een pro-racisme symbooltje.
Vooral in de Friese dorpen zie ik dit wel gebeuren. Daar spuit het racisme er dagelijks uit. Dat zal in de rest van klein Nederland wel niet anders zijn. Die gaan zich hier nog tot in lengte van dagen aan vasthouden.
Misschien kwets ik er wel iemand mee..quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:32 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Als jij die af wil doen dan doen je ze toch af? Waarom zou je dat aan iemand anders gaan vragen?
Nee, joh over vijf jaar heeft iedereen de kots van die handel met hun tig soorten pieten en 20 verschillende verhaallijnen en vieren we het helemaal niet meer.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:44 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ach ja en uiteindelijk wordt het minder en minder en minder.
Zo hoor je soms tegenwoordig ook nog wel eens dat er een kind in de biblebelt ziek is geworden omdat de ouders bij een of andere sekte zitten en daarom vaccinaties hebben tegengehouden.
Incidenteel nieuws.
Zo zal dat met dit ook gaan. Dan duiken er in 2040 beelden op van een underground sinterklaasfeest met zwarte pieten in een Friese boerderij die zijn gemaakt door Alberto Stegeman Jr. met een geheime camera en die vraagt zich dan af "dat dat kan in Nederland". De Telegraaf en GeenStijl maken er een nieuwsberichtje van en de Spits kopieert het. Enkele dagen later staat het op nu.nl en dan wordt er nog wat over gefacebookt en vergeet men het weer.
Zo gaat dat, progressie hou je niet tegen.
In feite ging het om voetbal en gezelligheid, dacht ik.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik ook niet, het is ook niet alsof 'Kwaku vieren' de nationale bezigheid is van de Surinaamse gemeenschap in Nederland ofzo
voor zover ik weet is het een random multiculti festival (in Amsterdam?) dat al jaren veelste veel geld kost en eigenlijk veelste lang duurt waar je lekker kan eten enzo
zit geen diepere betekenis achter en er valt niets te vieren
als je ZP af wilt gaan strepen tegen Kwaku festival dan gaat het resultaat je niet bevallen als pro pieter vrees ik
Het maakt ouders en kinderen weinig uit of jij de kots van een kinderfeestje krijgt.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, joh over vijf jaar heeft iedereen de kots van die handel met hun tig soorten pieten en 20 verschillende verhaallijnen en vieren we het helemaal niet meer.
agreedquote:Op maandag 31 augustus 2015 18:23 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ja, in Amsterdam. Nou ja, de Bijlmer. Ben er al jaren niet meer geweest. Zo eind jaren '80, begin jaren '90 was ik er weleens. Maizena koekjes en een sateetje hakken, beetje voetballen en slap ouwehoeren met je maatjes... That's it.
[..]
Het wordt sowieso steeds lastiger om aan de Pro-kant te staan. Niet dat ik minder gelijk heb dan voorheen, maar de associatie met het deel van Nederland dat zich wat minder genuanceerd uit dan ik doe wordt steeds vervelender. Ik troost me dan maar met de gedachte dat de activistjes uit het andere kamp nog een tikkie sneuer zijn.. Maar ik laat me niet meer verleiden tot avondvullende 'discussies' online. Ook omdat alles al gezegd is en er absoluut geen beweging meer in te krijgen is.
Het gaat al een jaar of twee niet meer om ZP... Het begint een wij/zij dingetje te worden. En dan doel ik niet op kleur, maar op een klein groepje querulanten en oproerkraaiers die er om uiteenlopende redenen een satanisch genoegen in lijken te scheppen de boel te slopen. En die zitten aan weerskanten. Van de schnabbelaars die optredens proberen te scoren tot rechts- en linksextremistjes die er verborgen dubieuze agenda's op nahouden.. Het is één grote bende en het feestje is het slachtoffer. (kut, gooi ik er toch bijna een "Wie denkt er aan de kindertjes!?" uit)
Als jij hier even aangeeft waar jij staat te zeuren en te galbakken rond de sinterklaastijd, zullen wij ons best doen ver bij je gezeur uit de buurt te blijven.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het maakt ouders en kinderen weinig uit of jij de kots van een kinderfeestje krijgt.
Inmiddels is dit percentage gestegen naar 17%, wat opvallend is. De discussie moet eigenlijk nog starten dit seizoenquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:47 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik vind de stijging van 5% naar 13% vóór aanpassingen van Zwarte Piet opvallend. In 2013 nog geen miljoen mensen die voor aanpassingen zijn, in 2014 meer dan twee miljoen mensen voor... Ben benieuwd of die trend van 8% extra per jaar zich gaat doorzetten voor dit jaar.
en om je punt kracht bij te zetten gedraag je je nu net zo kinderachtig of hoe moet ik dit zien?quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:33 schreef Beathoven het volgende:
Tja, sommige volwassenen hebben nu eenmaal zo'n saai vastgeroest kutleven dat ze eikpunten als tradities nodig hebben om de jaren door te komen. Kleine veranderingen zijn dan een aderlating die met de grootste flauwekul worden bestreden
Ik zou niet naar een underground feest ("besloten oplossingen") gaan met mn kinderen. Jij wel, en dan voornamelijk voor jezelf, niet voor je ingebeelde kroost. Dus het zit je blijkbaar hoog.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
en om je punt kracht bij te zetten gedraag je je nu net zo kinderachtig of hoe moet ik dit zien?
quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zou niet naar een underground feest gaan met mn kinderen. Jij wel, en dan voornamelijk voor jezelf, niet voor je ingebeelde kroost. Dus het zit je blijkbaar hoog.
wat klets je nou allemaal manquote:Op maandag 31 augustus 2015 19:47 schreef Beathoven het volgende:
En dan post je maar een plaatje. Als moderator van fok ben je natuurlijk ook niet het grootste licht als je aan de conservatieve kant gaat staan.
Ik vind dit wel een leuk plaatje.quote:
Rust, ritme en regelmaat zijn je duidelijk vreemd...quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:33 schreef Beathoven het volgende:
Tja, sommige volwassenen hebben nu eenmaal zo'n saai vastgeroest kutleven dat ze eikpunten als tradities nodig hebben om de jaren door te komen. Kleine veranderingen zijn dan een aderlating die met de grootste flauwekul worden bestreden
Als je echt dat adagium aanhoudt, zou je sowieso geen kinderen moeten blootstellen aan dat hele Sinterklaas-feest. Hoe vaak hoor je niet verhalen van kinderen die hartstikke zenuwachtig worden rond die periode, aangezien Sint in het land komt en er allerlei spannende al dan niet massale festiviteiten zijn voor die blagen.quote:
Ik pas me makkelijk aan. Aan de tijd, op mn werk en in een multiculturele wereld. Ik ben nog niet doodquote:Op maandag 31 augustus 2015 19:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Rust, ritme en regelmaat zijn je duidelijk vreemd...
Geen kinderen dus
Dat hoor ik ook, vaak beginnen die ouders al in oktober met dreigen..quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:53 schreef Falco het volgende:
[..]
Als je echt dat adagium aanhoudt, zou je sowieso geen kinderen moeten blootstellen aan dat hele Sinterklaas-feest. Hoe vaak hoor je niet verhalen van kinderen die hartstikke zenuwachtig worden rond die periode, aangezien Sint in het land komt en er allerlei spannende al dan niet massale festiviteiten zijn voor die blagen.
Kind van 3 heeft daar over het algemeen wat meer moeite mee, met aanpassingen in tijd en regelmaat.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik pas me makkelijk aan. Aan de tijd, op mn werk en in een multiculturele wereld. Ik ben nog niet dood
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |