quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien kwets ik er wel iemand mee..
uitgegraven door kindslaven ofzo
Reken er maar niet op.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, joh over vijf jaar heeft iedereen de kots van die handel met hun tig soorten pieten en 20 verschillende verhaallijnen en vieren we het helemaal niet meer.
Reken er maar niet op.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, joh over vijf jaar heeft iedereen de kots van die handel met hun tig soorten pieten en 20 verschillende verhaallijnen en vieren we het helemaal niet meer.
Nee hoor, kinderen passen zicht juist veel gemakkelijker aan dan volwassenen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kind van 3 heeft daar over het algemeen wat meer moeite mee, met aanpassingen in tijd en regelmaat.
quote:Op maandag 31 augustus 2015 06:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jong Loy is toch erg geen naam uit Afrika,
Volgens mij verwar jij Slavennaam met Afrikaanse naam.quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Voor mij wel, zeker wanneer meneer dit pretendeert.
Chinezen waren geen slaven maar contractarbeiders. Zie vorige posts...
Daarom pleuren we ze op kinderdagverblijven, 4 sporten en verenigingen en in het weekend bij oma en maken we dit onszelf wijs dat het geen kwaad kan....quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee hoor, kinderen passen zicht juist veel gemakkelijker aan dan volwassenen.
Wie is 'we'?quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daarom pleuren we ze op kinderdagverblijven, 4 sporten en verenigingen en in het weekend bij oma en maken we dit onszelf wijs dat het geen kwaad kan....
Ik verwar helemaal niets, ik stel vragen over de voorouders van dhr Jong Loy.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij verwar jij Slavennaam met Afrikaanse naam.
En nogmaals, veel Chinese contractarbeiders kregen kinderen met ex-slaven of nakomelingen van slaven, dus wanneer iemand Chinese voorouders heeft sluit dit absoluut niet uit dat de persoon ook voorouders heeft die slaaf waren.
Met witte uitslag!quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:12 schreef sp3c het volgende:
er was wel iemand die beweerde dat het historisch gezien een dooie voor moet stellen
dan kan hij natuurlijk gewoon zwart blijven
Een kind van 3 merkt daar weinig tot niets van. Die komt net kijken en als het zn eerste introductie met 't feest is maakt 't hem niets uit of piet zwart of blank is. Misschien merkt het kind een verschil als het iets ouder wordt maar dan is 't al bijna de tijd om te vertellen dat het allemaal fake is en Sinterklaas niet bestaat. En daar zijn we allemaal goed doorheen gekomen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kind van 3 heeft daar over het algemeen wat meer moeite mee, met aanpassingen in tijd en regelmaat.
Niet aan een multiculturele wereld, kind van drie weet niet eens wat je daarmee bedoeld.
quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een kind van 3 merkt daar weinig tot niets van. Die komt net kijken en als het zn eerste introductie met 't feest is maakt 't hem niets uit of piet zwart of blank is. Misschien merkt het kind een verschil als het iets ouder wordt maar dan is 't al bijna de tijd om te vertellen dat het allemaal fake is en Sinterklaas niet bestaat. En daar zijn we allemaal goed doorheen gekomen.
Generaties aan kinderen hebben ooit de kerstman zien komen, dat is een verandering. Hebben die nu een trauma?
ben je niet de enigequote:Op maandag 31 augustus 2015 19:57 schreef sp3c het volgende:
ik wel maar ik snap niet echt waar beathoven het over heeft
De kerstman is redelijk authentiek (voor zover amerikaanse cultuur authentiek is). Het is een samenvoegsel van Sinterklaas, Father Christmas en nog wat anderen uit verschillende Europese tradities die de naam van Sinterklaas kreeg. Coca Cola heeft uiteindelijk "bepaald" dat 't een dik mannetje werd met bolle wangen en voegde nog een paar kenmerkende details toe. Er werd niet veel met de kerstman gedaan tot Coca Cola hem in campagnes inzette.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:46 schreef Ringo het volgende:
De Kerstman is toch een uitvinding van Coca-Cola? Over kapitalistische uitbuiting gesproken!
Lulverhalen zonder bronnen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:12 schreef sp3c het volgende:
er was wel iemand die beweerde dat het historisch gezien een dooie voor moet stellen
dan kan hij natuurlijk gewoon zwart blijven
Wat klets je toch weer uit je nek, Coca Cola ging hem sinds 1930 gebruiken in de campagnes.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De kerstman is redelijk authentiek (voor zover amerikaanse cultuur authentiek is). Het is een samenvoegsel van Sinterklaas, Father Christmas en nog wat anderen uit verschillende Europese tradities die de naam van Sinterklaas kreeg. Coca Cola heeft uiteindelijk "bepaald" dat 't een dik mannetje werd met bolle wangen en voegde nog een paar kenmerkende details toe. Er werd niet veel met de kerstman gedaan tot Coca Cola hem in campagnes inzette.
Zoals je ziet, ziet hij er op je plaatje niet uit zoals hij er nu uitziet. Daar had ik 't over.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat klets je toch weer uit je nek, Coca Cola ging hem sinds 1930 gebruiken in de campagnes.
het hele kerstverhaal inclusief rendieren en noordpool werd al in de 18de eeuw veelvuldig gevierd...
[ afbeelding ]
1863...
Te voorspellend ben je, kijk eens uit 1864...:quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zoals je ziet, ziet hij er op je plaatje niet uit zoals hij er nu uitziet. Daar had ik 't over.
Proper volk, maken de schoonsteen dagelijks schoon.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:02 schreef Byzantynixschii het volgende:
Wel opmerkelijk trouwens dat de kerstman niet zwart wordt van door de schoorsteen klimmen en pieten wel.
En waarom worden pieten dan zwart?quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Proper volk, maken de schoonsteen dagelijks schoon.
Vooruit nog een dan:quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zoals je ziet, ziet hij er op je plaatje niet uit zoals hij er nu uitziet. Daar had ik 't over.
Er hangt een dooie baby uit z'n knapzak.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vooruit nog een dan:
[ afbeelding ]
Weinig veranderingen...beeld uit 1919
Omdat hier hooguit een keer per jaar de schoonsteen wordt schoongemaakt, gierige Nederlanders he.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:05 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
En waarom worden pieten dan zwart?
Nee, das een nieuw knechtje..een kleintjequote:Op maandag 31 augustus 2015 21:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Er hangt een dooie baby uit z'n knapzak.
Niet echt.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Omdat hier hooguit een keer per jaar de schoonsteen wordt schoongemaakt, gierige Nederlanders he.
Kijk verhaallijn is prima
Over bolle wangen gesproken... uit 1881quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
kijk hier neemt hij er nog eentje mee.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Er hangt een dooie baby uit z'n knapzak.
Net zo erg als zo'n glitterkaarsje, echt zo'n fb plaatje.quote:
Dit ja. De tering.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Net zo erg als zo'n glitterkaarsje,
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Amerikanen zijn gewoon niet in staat een goede fik te stokenquote:Op maandag 31 augustus 2015 21:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Proper volk, maken de schoonsteen dagelijks schoon.
Echt, mensen die dit soort plaatjes posten, ik wens ze een tumor toe. Al vrees ik dat ze die al hebben.quote:
Jawel, alleen is dat vuur nep. Zoals alles wat daar vandaan komt.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Amerikanen zijn gewoon niet in staat een goede fik te stoken
Ik vind ze geniaal.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Net zo erg als zo'n glitterkaarsje, echt zo'n fb plaatje.![]()
Like dit als je voor zwarte piet bent...
Mensen die deze plaatjes delen zijn vaak de vervelende Facebook vrienden. Een tante waarvan je je niet kan voorstellen dat het familie is of iemand van de basisschool die je al 18 jaar niet gezien hebt (en waar je geen spijt van hebt).quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Net zo erg als zo'n glitterkaarsje, echt zo'n fb plaatje.![]()
Like dit als je voor zwarte piet bent...
en van plasticquote:Op maandag 31 augustus 2015 21:34 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Jawel, alleen is dat vuur nep. Zoals alles wat daar vandaan komt.
Waar is zn kerstmuts en waarom heet hij St. Nicholas. Bedoelen ze soms St. Nicholas?quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Te voorspellend ben je, kijk eens uit 1864...:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:24 schreef sp3c het volgende:
[..]Daarom heeft de historische figuur en het feest nog wel een geschiedenis heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
kerstmuts zit in de was.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waar is zn kerstmuts en waarom heet hij St. Nicholas. Bedoelen ze soms St. Nicholas?
Nee, ze bedoelen niet onze sinterklaas, ik zie geen zwarte piet, wel kersthulst.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waar is zn kerstmuts en waarom heet hij St. Nicholas. Bedoelen ze soms St. Nicholas?
ongetwijfeld maar we vieren niet het reilen en zeilen van die historische figuurquote:Op maandag 31 augustus 2015 21:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Daarom heeft de historische figuur en het feest nog wel een geschiedenis he
Verander het dan gewoon zonder problemen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
ongetwijfeld maar we vieren niet het reilen en zeilen van die historische figuur
shit is niet echt, het is een sprookje
Gewoon, waarin?quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Verander het dan gewoon zonder problemen.
Het hoeft niet te kloppen volgens Sp3c, geschiedenis van de traditie mogen we links laten liggen (want dat is een stinkende beerput). Het is maar een sprookje.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gewoon, waarin?
Ik hoor je alleen maar roepen veranderen, veranderen maar doe eens een kloppend sinterklaas verhaal.
Waarbij iedereen tevreden is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |