abonnement Unibet Coolblue
pi_155701824
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155701852
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 23:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jeeeeee schoenmaat 49???? Dat zal inderdaad wel zoeken zijn...en weinig keus.....

Hier gaan we de derde schoolweek al in. Twee enthousiaste kinderen hier. Lars zit nu in groep 3. Heeft een superjuf en vindt het zo leuk dat lezen en rekenen en schrijven. Meike zit in groep 5 en zij mogen werken op een tablet voor sommige vakken. Als pilot. Ze vindt het fantastisch! Op de informatie avond heeft de juf uitgelegd hoe het allemaal gaat en ik geloof dat ik ook wel enthousiast erover ben. Vooral dat het niveau aan het kind wordt aangepast! Werken jullie kinderen ook op tablets op school?
ja bij ons gaan ze vanaf dit schooljaar ook soms met tablets aan de slag. En dan staat er in de mail:"de leerkrachten gaan de leerlingen leren hoe ze met de tablet om moeten gaan." Euhm ik schat in dat dat meer andersom gaat zijn :D

Grappig is dat wel, dat meisjes-jongens. Wij hadden natuurlijk al een jongen en toen onze dochter erbij kwam dacht ik omdat we weinig roze prinsessengedoe hadden dat dat wel mee zou vallen met haar. Maar op de een of andere manier, zonder dat je het zelf in de gaten hebt sluipt dat er toch ergens in. Maar ook wel Lego en jongensdingen hoor, maar toch verbazend veel echt meisjesspul waar de voorkeur ligt.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155701933
Is het Archeon nog een beetje leuk? Max heeft binnenkort Romeinenkamp, zou dat een beetje aansluiten? Ik ben ooit op de basisschool naar Archeon geweest, maar ik vond het zelf niet heel boeiend. Kan ook zijn omdat het inmiddels al minstens 20 jaar geleden is :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155701956
Mijn dochter is gek op Dino's en treinen. Maar ook op haar roze prinsessenjurk O+
En op make-up maar dat vind ik dan weer niks.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155702023
HELP!
Wat is een leuk verjaardagskado voor een 5 jarige die eigenlijk alles prima vind, overal mee speelt en nergens een mening over heeft?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155702061
Je eigen 5jarige? Dus het mag een groot kado zijn?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155702068
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:43 schreef pinquit het volgende:
Is het Archeon nog een beetje leuk? Max heeft binnenkort Romeinenkamp, zou dat een beetje aansluiten? Ik ben ooit op de basisschool naar Archeon geweest, maar ik vond het zelf niet heel boeiend. Kan ook zijn omdat het inmiddels al minstens 20 jaar geleden is :')
S vond het echt heel erg leuk! Er zijn eigenlijk drie delen: het prehistorische deel, het Romeinse deel en het Middeleeuwse deel. Sluit dus prima aan, zou ik zeggen.
Ze hadden er nu ook een Vikingen-thema dus, en dat vond ze ook wel geweldig leuk.

Wij gaan zeker nog eens terug zelfs!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155702074
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:49 schreef pinquit het volgende:
Je eigen 5jarige? Dus het mag een groot kado zijn?
Mag, hoeft niet.

Liever niet iets wat heel groot is in omvang.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155702120
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mag, hoeft niet.

Liever niet iets wat heel groot is in omvang.
Vindt ze spelletjes doen ook leuk? Gezelschapsspelletjes?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155702147
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vindt ze spelletjes doen ook leuk? Gezelschapsspelletjes?
Ja dat vindt ze misschien wel leuk, maar dat doen we eigenlijk nooit.
Ik heb ook altijd het idee dat ze zo weinig snapt. :') (Kan het niet zo goed uitleggen)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155702174
Nee oke, niet grootgroot, maar wel bijv. iets duurder dan een kinderfeestjeskado :P

Ik vind het zo moeilijk ook :o Max werd dan 9 een half jaar geleden, maar de grootste hit was een eigen grote kleurpotlodendoos van 40 kleuren ofzo :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155702179
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dat vindt ze misschien wel leuk, maar dat doen we eigenlijk nooit.
Ik heb ook altijd het idee dat ze zo weinig snapt. :') (Kan het niet zo goed uitleggen)
Hoe bedoel je, weinig snapt?
Wij hebben een aantal spelletjes die ze echt leuk vindt. Sinds kort hebben we halli galli, en Kolonisten van Catan junior. O en monopoly junior. Maar ook spelletjes als Wie ben ik of vier-op-een-rij of knappe koppen. Duurt allemaal niet te lang, is niet heel ingewikkeld, wel gezellig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155702189
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

S vond het echt heel erg leuk! Er zijn eigenlijk drie delen: het prehistorische deel, het Romeinse deel en het Middeleeuwse deel. Sluit dus prima aan, zou ik zeggen.
Ze hadden er nu ook een Vikingen-thema dus, en dat vond ze ook wel geweldig leuk.

Wij gaan zeker nog eens terug zelfs!
Klinkt goed! ^O^
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155702489
Ik ben de nieuwe ict-er op op mijn school (ik weet echt helemaal niks van school ict) en dit jaar gaan we ook tablets invoeren.
Ik meen dat er iets van 35 zijn besteld door de vorige ict-er, zodat één klas ermee kan werken.
We hebben al methodes die ipv papieren werkboekjes ook op de tablet de stof aanbieden.
'Probleem' is dat deze methode op Flash draait. En dat daardoor al de iPad bij voorbaat afviel.
Nu zijn er iets van Companions besteld. Deze zijn schijnbaar erg kindvriendelijk.
Ik weet het nog niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 augustus 2015 @ 12:12:35 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155702497
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:56 schreef pinquit het volgende:

Klinkt goed! ^O^
Als je Romeinen wilt, is Xanten ook aan aanrader :) Wel wat verder weg waarschijnlijk ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_155702526
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:47 schreef Ticootje het volgende:
HELP!
Wat is een leuk verjaardagskado voor een 5 jarige die eigenlijk alles prima vind, overal mee speelt en nergens een mening over heeft?
een smart game? Daar heb je hele leuke van.
pi_155702556
deze is heel gaaf


maar deze ook
pi_155702590
Dat spelletje met de Pinguin er van ook! En voor wat jongere heb je er eentje met een houten konijn.
Dan heb je plaatjes die je na moet maken. Vind mijn dochter van 4 erg leuk. De laatste serie van de kaartjes is nog een beetje te moeilijk voor haar.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 31 augustus 2015 @ 12:19:15 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_155702617
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:15 schreef amaranta het volgende:
deze is heel gaaf
[ afbeelding ]

maar deze ook
[ afbeelding ]
die dingen zijn des duivels!
disclaimer
pi_155702626
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

die dingen zijn des duivels!
Omdat jij zeker meteen bij level ziljoen start ipv bij level 1.
  maandag 31 augustus 2015 @ 12:22:12 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_155702673
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

Omdat jij zeker meteen bij level ziljoen start ipv bij level 1.
ja, dat is wel waar.
disclaimer
pi_155702681
wij hebben die van bovenstaande plaatjes, en ook nog deze


Die lag voor een euro bij de appie..
pi_155702684
Smart games heeft leuk spul. Hier is camelot jr ook een succes.
Die onderste van amaranta ligt hier ook, maar word iets minder mee gespeeld.

De oude twister van papa hebben we ook lol mee. Daan springt van kleur naar kleur, terwijl Chris netjes zijn hand/voet gebruikt. Bij Daan ook aangepaste opdrachten als neus op rood of billen op blauw. Ook fysiek bezig, maar toch binnen.
pi_155702686
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, dat is wel waar.
Ik ken je beter dan je denkt :')
pi_155702708
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:22 schreef Deepfreeze het volgende:
Smart games heeft leuk spul. Hier is camelot jr ook een succes.
Die onderste van amaranta ligt hier ook, maar word iets minder mee gespeeld.

De oude twister van papa hebben we ook lol mee. Daan springt van kleur naar kleur, terwijl Chris netjes zijn hand/voet gebruikt. Bij Daan ook aangepaste opdrachten als neus op rood of billen op blauw. Ook fysiek bezig, maar toch binnen.
Wij hebben daar 2 van.
Deze, waarmee je de piramide kunt maken (iq-puzzler??) waarbij de staafjes 3d zijn zeg maar.
En nog een versie waarmee je alleen de balletjes kunt leggen (iq-fit???) in het plat, en niet in de hoogte.
  maandag 31 augustus 2015 @ 12:24:34 #26
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_155702711
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dat vindt ze misschien wel leuk, maar dat doen we eigenlijk nooit.
Ik heb ook altijd het idee dat ze zo weinig snapt. :') (Kan het niet zo goed uitleggen)
is het dan niet leuk om voor haar verjaardag iets samen met mama te gaan doen? een dagje naar een speeltuin/museum/whatever waarvan je weet dat ze het geweldig gaat vinden, met lunch en nog wat lekkers. dat staat niet in de weg, is wel een "groot" kado en vind ze misschien wel heel erg leuk.

Of een radio voor op haar kamer om mee te zingen als ze daarvan houdt. of een sieraad. een fiets, een step een spacescooter?
een (kinder) tablet?
nou ja, dat zijn de dingen die mij zo te binnen schieten. misschien heb je er wat aan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_155702727
En iets als een bedelarmbandje?
Ik kreeg er een rond die leeftijd en dat vond ik zo leuk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 augustus 2015 @ 12:26:39 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155702741
Antivirus is leuk! Die hebben wij ook :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 31 augustus 2015 @ 12:28:11 #29
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_155702769
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:25 schreef appelsap het volgende:
En iets als een bedelarmbandje?
Ik kreeg er een rond die leeftijd en dat vond ik zo leuk.
dat is leuk ja. En dan heb je volgend jaar weer wat te geven. of met Sint. de bedeltjes.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_155702834
Die smartgames zijn supermoeilijk joh :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155702886
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:32 schreef pinquit het volgende:
Die smartgames zijn supermoeilijk joh :D
Welnee. En daarbij, moet alles makkelijk zijn?
pi_155702901
Nee, maar als tico aangeeft dat ze moeite heeft met het begrijpen van spellen zou ik toch voor iets anders gaan denk ik..
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155702904
Ik gooi zo'n klein doosje altijd in mn tas, als we naar een restaurant gaan. Zijn ze ook ff zoet mee. s
pi_155702911
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:36 schreef pinquit het volgende:
Nee, maar als tico aangeeft dat ze moeite heeft met het begrijpen van spellen zou ik toch voor iets anders gaan denk ik..
Tico, denkt dat ze het niet snapt. Misschien snapt ze dit wel heel goed.
En het begint heel makkelijk, en wordt steeds moeilijker.
pi_155702980
Voor mensen/kinders die van smartgames en andere puzzelspelletjes houden is gravity maze ook een aanrader!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155703056
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:32 schreef pinquit het volgende:
Die smartgames zijn supermoeilijk joh :D
Die van mij van bijna 4 kan die camelot jr al prima maken. Als je eenmaal het trucje doorhebt van stapelen, kom je zo verder..

Die gravity ga ik onthouden voor de Sint!
pi_155703141
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:12 schreef amaranta het volgende:
Ik ben de nieuwe ict-er op op mijn school (ik weet echt helemaal niks van school ict) en dit jaar gaan we ook tablets invoeren.
Ik meen dat er iets van 35 zijn besteld door de vorige ict-er, zodat één klas ermee kan werken.
We hebben al methodes die ipv papieren werkboekjes ook op de tablet de stof aanbieden.
'Probleem' is dat deze methode op Flash draait. En dat daardoor al de iPad bij voorbaat afviel.
Nu zijn er iets van Companions besteld. Deze zijn schijnbaar erg kindvriendelijk.
Ik weet het nog niet.
Hier werken ze met snappet
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 31 augustus 2015 @ 12:57:26 #38
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_155703289
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mag, hoeft niet.

Liever niet iets wat heel groot is in omvang.
Uno is hier een grote hit!

Verder staat er momenteel op het verlanglijstje:
Zeemeermin die zelf kan zwemmen
Paraplu
Nieuwe stuntstep
Strijkkralen
Playmobil
Knutselspullen
Een koelkast voor op d'r kamer zodat ze 's nachts zalm kan eten. :+

Misschien is een dagje weg met alleen je meisje ook een leuk idee? Klein kadootje geven op de dag zelf en dan een hele dag samen op pad, iets bekijken, lunchen, zoiets?
A grand adventure has begun.
pi_155703755
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Hier werken ze met snappet
Die hebben ze ook bekeken, maar die is om een of andere voor mij onbekende reden afgevallen.
pi_155704276
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:57 schreef Keshet het volgende:

[..]

Uno is hier een grote hit!

Verder staat er momenteel op het verlanglijstje:
Zeemeermin die zelf kan zwemmen
Paraplu
Nieuwe stuntstep
Strijkkralen
Playmobil
Knutselspullen
Een koelkast voor op d'r kamer zodat ze 's nachts zalm kan eten. :+

Misschien is een dagje weg met alleen je meisje ook een leuk idee? Klein kadootje geven op de dag zelf en dan een hele dag samen op pad, iets bekijken, lunchen, zoiets?
Die koelkast krijgt ze toch zeker wel, he? O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:45:51 #41
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155705459
en van dat kinetische zand, Tico?
in de haak.
pi_155705516
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:45 schreef trui het volgende:
en van dat kinetische zand, Tico?
Oja, dat heb ik ook nog in de kast staan :@ :+
Zal ik ze van de week weer eens mee laten spelen. Vorige keer was het geen enorme hit.
Met een meidenkwartet
pi_155705638
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:45 schreef trui het volgende:
en van dat kinetische zand, Tico?
Ja, die stond inderdaad op mn lijstje...

Na wikken en wegen hebben we last minute besloten om haar ook een DS te geven. Jen heeft er al 1 en daar speelt ze redelijk vaak mee, tot grote ergernis van haar zus.
Dus 2 vliegen 1 klap.

Zaterdag waren we al een dag weg, onbeperkt patat eten <3.
En we hebben nog kaartjes voor Duinrell ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155732997
Een DS is ook zeker leuk. :Y

Mijn zoon is terug van zijn vakantie bij zijn vader. Hij kwam terug en ik zag gewoon meteen dat hij gegroeid was. Hij is gewoon 2,5 cm in 4 weken tijd gegroeid. Dat noem ik nog eens een groeispurt. Maand geleden nog nieuwe broeken gekocht maar die konden nu niet meer over z'n benen en heupen. :o
pi_155733214
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:22 schreef appelsap het volgende:
Een DS is ook zeker leuk. :Y

Mijn zoon is terug van zijn vakantie bij zijn vader. Hij kwam terug en ik zag gewoon meteen dat hij gegroeid was. Hij is gewoon 2,5 cm in 4 weken tijd gegroeid. Dat noem ik nog eens een groeispurt. Maand geleden nog nieuwe broeken gekocht maar die konden nu niet meer over z'n benen en heupen. :o
Hier is L opeens aan het groeien. Ik heb bijna geen lange broeken meer die t meiske past :D

Morgen eens zien of ik tijd heb de kasten eens uit te mesten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155733315
In 4 weken? :o dat is inderdaad een groeispurt!

S groeit ook, volgens mij. In ieder geval eet ze ons ook weer de oren van ons hoofd en heb ik vandaag op haar verzoek een extra boterham in haar lunchtrommeltje gedaan. Jurkjes worden ineens toch wel erg kort ook. Gelukkig komt er een nieuw seizoen aan, dus maar eens even gaan shoppen met de dame.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155733346
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:38 schreef miss_sly het volgende:
In 4 weken? :o dat is inderdaad een groeispurt!

S groeit ook, volgens mij. In ieder geval eet ze ons ook weer de oren van ons hoofd en heb ik vandaag op haar verzoek een extra boterham in haar lunchtrommeltje gedaan. Jurkjes worden ineens toch wel erg kort ook. Gelukkig komt er een nieuw seizoen aan, dus maar eens even gaan shoppen met de dame.
Dat dus...
Ik denk dat ik een compleet nieuwe wintergarderobe kan aanschaffen. Alles wat van vorig jaar is is maat 98. Vanmorgen had de dame een broek aan maat 110...

Werd ook wel eens tijd dat ze wat de hoogte in ging, laatste meting was ze eindelijk langer dan een meter. 10 sept gaan we weer meten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155733372
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat dus...
Ik denk dat ik een compleet nieuwe wintergarderobe kan aanschaffen. Alles wat van vorig jaar is is maat 98. Vanmorgen had de dame een broek aan maat 110...

Werd ook wel eens tijd dat ze wat de hoogte in ging, laatste meting was ze eindelijk langer dan een meter. 10 sept gaan we weer meten.
Ze eet nu glutenvrij, toch? Zou dat er ook iets mee te maken hebben dat ze zo lekker groeit nu?

Ik denk dat wij ook een nieuwe wintergarderobe moeten hebben, grotendeels. Oa nieuwe winterjas. Kwamen we vorig jaar eenvoudig onderuit, maar die ze had is nu twee seizoenen oud (en al tweedehands) dus een nieuwe mag wel een keer. Volgens mij passen haar schoenen en laarzen nog wel, maar een paar nieuwe laarsjes hoort er wel bij. Wat jurkjes en broeken...volledige garderobe inderdaad :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155733406
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze eet nu glutenvrij, toch? Zou dat er ook iets mee te maken hebben dat ze zo lekker groeit nu?

Ik denk dat wij ook een nieuwe wintergarderobe moeten hebben, grotendeels. Oa nieuwe winterjas. Kwamen we vorig jaar eenvoudig onderuit, maar die ze had is nu twee seizoenen oud (en al tweedehands) dus een nieuwe mag wel een keer. Volgens mij passen haar schoenen en laarzen nog wel, maar een paar nieuwe laarsjes hoort er wel bij. Wat jurkjes en broeken...volledige garderobe inderdaad :')
dat heeft er zeker mee te maken ja.

Winterjas hebben we nog (of tenminste, volgens mij ligt die bij haar vader). Ze heeft nog wel een stel laarsjes nodig. En idd wat jurken, malliots, broeken en shirts...
Ik denk dat bijna alles wat herfst / winter geschikt is wel te klein is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155733467
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

dat heeft er zeker mee te maken ja.

Winterjas hebben we nog (of tenminste, volgens mij ligt die bij haar vader). Ze heeft nog wel een stel laarsjes nodig. En idd wat jurken, malliots, broeken en shirts...
Ik denk dat bijna alles wat herfst / winter geschikt is wel te klein is.
Voelt ze zich ook fijner, merk je dat goed?

Maillots en leggings, goede, daar moet ik ook nog naar op zoek.
En ze heeft een mening, dus ik kan niet zomaar naar de stad gaan en kleding mee terugnemen :D Ze trekt het simpelweg niet aan als het niet naar haar zin is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155734200
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze eet nu glutenvrij, toch? Zou dat er ook iets mee te maken hebben dat ze zo lekker groeit nu?

Ik denk dat wij ook een nieuwe wintergarderobe moeten hebben, grotendeels. Oa nieuwe winterjas. Kwamen we vorig jaar eenvoudig onderuit, maar die ze had is nu twee seizoenen oud (en al tweedehands) dus een nieuwe mag wel een keer. Volgens mij passen haar schoenen en laarzen nog wel, maar een paar nieuwe laarsjes hoort er wel bij. Wat jurkjes en broeken...volledige garderobe inderdaad :')
Winterjassen, laarzen, truien, rokjes, maillot...
Alles is te klein. Bij beide dames ;( :')

M is nu laarzen kopen. Gisteren een tussenjas besteld.
Winterjassen haal ik wel weer bij C&A
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_155734484
Hier is ook alles te klein. T gaat belachelijk snel. Ze zit nu volgens mij in n groeispurt. Ze eet enorm veel en is veel moe.
*poef* nu is het weg
pi_155734512
Ik hoor van iedereen dat Ean gegroeid is. Ik vrees ook een nieuwe garderobe voor de winter.
pi_155734636
Dat herkent ik hier ook KJ, die vermoeidheid.
Eva is in zo'n 2 maanden tijd zo'n 5 cm gegroeid. En dat is goed te merken. En ze is nu ook weer zo'n panlat. Eva gaat altijd eerst de hoogte in en pas als dat groeien klaar is, gaat ze weer wat aanzetten.
pi_155735249
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voelt ze zich ook fijner, merk je dat goed?

Maillots en leggings, goede, daar moet ik ook nog naar op zoek.
En ze heeft een mening, dus ik kan niet zomaar naar de stad gaan en kleding mee terugnemen :D Ze trekt het simpelweg niet aan als het niet naar haar zin is.
Same here.

Ik krijg wel eens de opmerking over de combinatie die de meiden aan hebben van hun vader. Maar ze zoeken zelf hun kleding uit, en ik wil ze ook niet beperken in die creativiteit. Als Jen het echt onwijs mooi vindt om een fel paarse rok te combineren met een rood shirt, dan is het zo. Ik zie sowieso de meest opmerkelijke combinaties rondlopen in haar klas, dus blijkbaar denken er meer ouders zo over.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155735499
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 16:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Same here.

Ik krijg wel eens de opmerking over de combinatie die de meiden aan hebben van hun vader. Maar ze zoeken zelf hun kleding uit, en ik wil ze ook niet beperken in die creativiteit. Als Jen het echt onwijs mooi vindt om een fel paarse rok te combineren met een rood shirt, dan is het zo. Ik zie sowieso de meest opmerkelijke combinaties rondlopen in haar klas, dus blijkbaar denken er meer ouders zo over.
Hier ook de vrije hand, met hetzelfde idee. Ik wil ook geen ruzie maken over wat ze aan zou moeten volgens mij en inderdaad haar eigen creativiteit niet inperken. Soms vertel ik dat er nog een andere kleur vestje of legging aan de waslijn hangt, misschien dat ze die aan wil ipv wat ze aan heeft gedaan, maar dat is het dan wel. Ze maakt haar eigen keuzes. Wel grappig inderdaad. Soms loopt ze er heel hip en met goed bij elkaar passende kleren bij, soms is het net pippi langkous O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 september 2015 @ 16:28:33 #57
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155735504
Ik ben me pas met de kledingkeuze van mijn dochter gaan bemoeien, toen ze wat gewaagdere kleding ging kopen. Ik heb haar wel een paar keer teruggestuurd naar haar kamer om iets anders aan te gaan doen voor school. Ja, ja, zo'n soort moeder ben ik geworden :@ :') .
Dat had ik 14 jaar geleden ook niet durven denken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155735586
Ik hoop dat de buikvrije topjes hier nog een jaar of tien buiten de deur blijven. Liefst komen ze er nooit in :D

Maar goed, ze heeft een keuze in wat we kopen, maar aangezien wij nog betalen en zulks, komen er alleen geschikte kleren in huis. We vinden ze misschien niet allemaal even mooi, maar roklengte en shirtlengte bemoeien we ons nog wel mee, hoor :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155735608
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 16:28 schreef livelink het volgende:
Ik ben me pas met de kledingkeuze van mijn dochter gaan bemoeien, toen ze wat gewaagdere kleding ging kopen. Ik heb haar wel een paar keer teruggestuurd naar haar kamer om iets anders aan te gaan doen voor school. Ja, ja, zo'n soort moeder ben ik geworden :@ :') .
Dat had ik 14 jaar geleden ook niet durven denken.
Buikvrije topjes?

Oef...

Ik liep er zelf ook zo bij :') Soms mijmel ik naar die tijd dat dat nog kon... Nu hoef ik echt geen blote buik te showen :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155735765
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 15:42 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier is ook alles te klein. T gaat belachelijk snel. Ze zit nu volgens mij in n groeispurt. Ze eet enorm veel en is veel moe.
:o die vermoeidheid hoort erbij, bij groeispurten?!
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 1 september 2015 @ 17:09:49 #61
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155736418
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 16:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Buikvrije topjes?

Oef...

Ik liep er zelf ook zo bij :') Soms mijmel ik naar die tijd dat dat nog kon... Nu hoef ik echt geen blote buik te showen :')
Vooral ook de ultrakorte broekjes. De buikvrije topjes zijn al redelijk standaard geworden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 1 september 2015 @ 18:12:36 #62
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_155737826
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 16:41 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

:o die vermoeidheid hoort erbij, bij groeispurten?!
Ja, daar gaat een hoop energie in zitten :)

Ik vroeg de dertienjarige laatst over d'r broer: "Denk je dat 'ie aan het puberen is?" Haar antwoord: "Hij eet de halve dag, hij slaapt de andere helft en hij is humeurig..... wat denk je zelf?" Mja...... :P
pi_155747730
Vanavond vroeg mijn 8-jarige; mama, mag ik vanavond bij jou in bed slapen, net als vroeger?
Zo heerlijk dat soort momenten. En dat hij dan in z'n slaap tegen me aankruipt alsof hij nog dat kleine jongetje van 3 jaar is. O+
Soms vind ik het zo jammer dat hij al zo groot is, gaat veel te snel.
pi_155751392
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 23:02 schreef appelsap het volgende:
Vanavond vroeg mijn 8-jarige; mama, mag ik vanavond bij jou in bed slapen, net als vroeger?
Zo heerlijk dat soort momenten. En dat hij dan in z'n slaap tegen me aankruipt alsof hij nog dat kleine jongetje van 3 jaar is. O+
Soms vind ik het zo jammer dat hij al zo groot is, gaat veel te snel.
O+

Mijn D. zijn lichaam is ook aan het veranderen. Je ziet het niet meteen, maar broeken die hij 2 maanden geleden nog zonder probleem aan kon, gaan nu niet meer over zijn heupen heen.
Hij weegt 28 kilo en is 1m36.
Zijn groei wordt de komende tijd in de gaten gehouden want we gaan dit weekend starten met medicatie voor zijn ADHD.
.... met gevoel voor drama....
pi_155751623
Ze wilde vanochtend gemeten eng gewogen: 116 cm en 20,4 kg. Zo leuk om te zien dat het peuter/kleuteren echt aan het verdwijnen is en er een echt schoolkindlijfje onder zit O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 september 2015 @ 07:56:16 #66
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_155751686
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 16:41 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

:o die vermoeidheid hoort erbij, bij groeispurten?!
Ik bedacht trouwens net dat het ook andersom is: kinderen krijgen vaak een groeispurt als ze de gelegenheid hebben om veel te slapen. Nooit gemerkte dat ze in de zomervakantie extra veel groeien? Iedere moeder op een school met uniformen kan je vertellen dat "ik koop ze wel voor de vakantie, want dan is het zo lekker rustig in de uniformwinkel" niet werkt :P
pi_155751861
Kersjes, zo raar is de grootte/gewicht van D toch niet? Chris haalt ongeveer dezelfde score. Hij wordt juist slungeliger. Zijn lengte gaat wel omhoog, maar zijn gewicht gaat er minder snel achteraan.


Goa. Wel grappig. Chris is hier juist in de eerste maanden van dit jaar heel hard gegroeid. Precies op het moment dat we net waren verhuisd en hij dus veel energie nodig had om zijn plekje in de klas te vinden. Dat was best een onrustige periode, omdat we pas op het laatste moment hoorden welk huis we zouden krijgen. Sinds april gaat het juist niet meer zo hard.

[ Bericht 1% gewijzigd door Deepfreeze op 02-09-2015 08:42:32 (Even opgezocht (135/27,5)) ]
pi_155752482
En nee hoor Deelfreeze, niets mis met zijn groei!
Maar de groei kan iets geremd worden door de medicijnen die hij zal gaan gebruiken. En omdat de eetlust ook kan verminderen, is dat reden om alles goed in de gaten te blijven houden.

En jeetje, Chris groeit ook lekker door!
In mijn hoofd is hij nog die lekker bolle dreumes :D
.... met gevoel voor drama....
pi_155752637
Kers, zijn die medicijnen het gevolg van je 'ik-kan-niet-meer-mail' van laatst? Ik hoop voor je dat ze het juiste effect hebben :*

Ik werd vanochtend staande gehouden door de juf van Lars. Het was haar (ook) opgevallen dat Lars toen al wel erg veel gewoon leest en rekent enzo, en "ze had er wel een paar ideetjes over wat daarmee te doen, maar wilde niets doen zonder eerst met ons/mij gesproken te hebben"... Maar ze heeft nog niets losgelaten over die ideetjes, en ik ben supernieuwsgierig nu... :')

En vervolgens werd ik teruggeroepen door haar, want blijkbaar was Lars helemaal in tranen omdat ik niet bij het raam had gezwaaid... :@ (Het regende ineens keihard en ik wilde via het afdak naar mijn fiets sneaken om m'n regenpak te fixen, en vooral niet bij het raam zonder afdak in de regen wachten tot ik een keer aandacht had en hij terugzwaaide) Gut, het is toch ook nog echt een kleuter he O+
pi_155752834
Thanks, ik hoop het ook!
Afgelopen maandag zaten we inderdaad bij de kinderpsychiater. Ik heb veel gelezen over het onderwerp en gesproken met de psychologe. intern begeleider van school en ervaringsdeskundigen. Het is altijd afwachten of en hoe die medicijnen gaan werken, maar we gaan het nu gewoon proberen en als de effecten nihil zijn of hij krijgt te veel last van de bijwerkingen, dan zijn we net zo snel weer gestopt.
We hebben 3 doelen gesteld:
Dat hij rustiger wordt, vooral in zijn hoofd.
Dat hij zich beter kan concentreren op school
Minder woedeuitbarstingen om alles en niks

Die uitbarstingen kun je eigenlijk niet meer zo noemen...
Hij is tegenwoordig continu enorm gespannen en boos, met heel af en toe een moment dat hij relaxt en vrolijk is. Breekt je hart ;(
.... met gevoel voor drama....
pi_155752852
Kersjes, hopelijk valt die bijwerking mee.
chris was tot dreumes ook echt bol. Daarna groeide hij opeens de lengte in een liet zijn gewicht achter. Alleen zijn koppie is nog robuust ;)
Maar ik heb het met meer kinderen hier waar ik geen foto's van zie. Dan zie ik nog die kleintjes voor me.blijken het al halve pubers te zijn..

shandaly. Hopelijk heeft juf leuke dingen verzonnen. Goed dat ze meedenkt!
pi_155752894
Shandaly, wat goed dat de juf daar meteen op inspringt!
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 2 september 2015 @ 10:56:54 #73
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_155753985
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 09:47 schreef Kersjes het volgende:
Het is altijd afwachten of en hoe die medicijnen gaan werken, maar we gaan het nu gewoon proberen en als de effecten nihil zijn of hij krijgt te veel last van de bijwerkingen, dan zijn we net zo snel weer gestopt.
Het is ook niet statisch he. Wat dit jaar nodig is, hoeft dat over een paar jaar niet meer te zijn. Wat nu goed werkt, doet het misschien over een tijde niet meer... Maar wel fijn dat jullie het kunnen proberen. Mensen vergeten vaak dat ADHD niet alleen een kwestie van 'erg druk' is, maar dat het ook het leren op school sterk beïnvloed, bijvoorbeeld.
pi_155754466
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 07:56 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik bedacht trouwens net dat het ook andersom is: kinderen krijgen vaak een groeispurt als ze de gelegenheid hebben om veel te slapen. Nooit gemerkte dat ze in de zomervakantie extra veel groeien? Iedere moeder op een school met uniformen kan je vertellen dat "ik koop ze wel voor de vakantie, want dan is het zo lekker rustig in de uniformwinkel" niet werkt :P
Ja! :o Mijn L heeft ineens bij al haar lange broeken hoog water. -O- Ze heeft tijdens de vakantie 6 weken in korte/driekwart broeken gelopen en nu ze weer lange broeken aan moet zijn die allemaal te klein.
pi_155754589
Ean is ook ineens een stuk groter. Helaas sliep ze niet meer in de vakantie.
pi_155755682
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:28 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean is ook ineens een stuk groter. Helaas sliep ze niet meer in de vakantie.
Die van mij ook niet... En nu is hij zijn bed weer niet uit te krijgen natuurlijk. :P
pi_155755906
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 09:47 schreef Kersjes het volgende:
Thanks, ik hoop het ook!
Afgelopen maandag zaten we inderdaad bij de kinderpsychiater. Ik heb veel gelezen over het onderwerp en gesproken met de psychologe. intern begeleider van school en ervaringsdeskundigen. Het is altijd afwachten of en hoe die medicijnen gaan werken, maar we gaan het nu gewoon proberen en als de effecten nihil zijn of hij krijgt te veel last van de bijwerkingen, dan zijn we net zo snel weer gestopt.
We hebben 3 doelen gesteld:
Dat hij rustiger wordt, vooral in zijn hoofd.
Dat hij zich beter kan concentreren op school
Minder woedeuitbarstingen om alles en niks

Die uitbarstingen kun je eigenlijk niet meer zo noemen...
Hij is tegenwoordig continu enorm gespannen en boos, met heel af en toe een moment dat hij relaxt en vrolijk is. Breekt je hart ;(
Wij hebben een hele lange periode gehad dat Jen alleen maar boos was. Boos en driftbuien.

We hebben nu al bijna 2 jaar dat Leyla echt een pieper is, om alles wordt gehuild, er hoeft maar iemand te wijzen en daar gaat de lip al. Lange fase zeg maar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155755945
Oh kast van de meiden is uitgeruimd, ik heb me zwaar vergist in wat erin lag. Leyla heeft meer dan genoeg nog, maar Jen hield erg weinig over. Alles maat 122/128 kon eruit, ze hangt namelijk een beetje tussen 128/134, alleen goh, die maat heb je niet. Maar veel spul is maat 134, hier en daar nog een verdwaalde 128.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155756428
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:36 schreef Ticootje het volgende:
Oh kast van de meiden is uitgeruimd, ik heb me zwaar vergist in wat erin lag. Leyla heeft meer dan genoeg nog, maar Jen hield erg weinig over. Alles maat 122/128 kon eruit, ze hangt namelijk een beetje tussen 128/134, alleen goh, die maat heb je niet. Maar veel spul is maat 134, hier en daar nog een verdwaalde 128.
Wibra heeft die maat Tico.
Met een meidenkwartet
pi_155756572
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:56 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Het is ook niet statisch he. Wat dit jaar nodig is, hoeft dat over een paar jaar niet meer te zijn. Wat nu goed werkt, doet het misschien over een tijde niet meer... Maar wel fijn dat jullie het kunnen proberen. Mensen vergeten vaak dat ADHD niet alleen een kwestie van 'erg druk' is, maar dat het ook het leren op school sterk beïnvloed, bijvoorbeeld.
Dat was bij Kim ook de reden om aan de ritalin te gaan. Omdat de schoolprestaties er onder gingen lijden.
  woensdag 2 september 2015 @ 13:15:50 #81
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_155756645
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:21 schreef appelsap het volgende:

[..]

Die van mij ook niet... En nu is hij zijn bed weer niet uit te krijgen natuurlijk. :P
Hier ook. Ongelooflijk! Iedere dag ver voor iedereen z'n bed uit, maar op de eerste schooldag vanochtend z'n bed niet uit te branden :D Het was ook opeens een stuk koeler geworden, dus hij bleef liever in z'n bed :)
pi_155756848
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 06:44 schreef Kersjes het volgende:
we gaan dit weekend starten met medicatie voor zijn ADHD.
Spannend Kersjes. Dat is toch een enorme stap lijkt me. Ik hoop van harte dat hij er baat bij zal hebben. Erg sneu, dat de ADHD hem zo belemmert en in de weg zit. Ik heb bij een aantal kinderen die ik in mijn groepen heb gehad echt onvoorstelbare verbeteringen gezien. Dat zoiets door één pilletje bewerkstelligd kan worden. Er zijn ook ouders die ervoor kiezen om alleen tijdens schooltijd medicatie te geven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 23:02 schreef appelsap het volgende:
Vanavond vroeg mijn 8-jarige; mama, mag ik vanavond bij jou in bed slapen, net als vroeger?
Zo heerlijk dat soort momenten. En dat hij dan in z'n slaap tegen me aankruipt alsof hij nog dat kleine jongetje van 3 jaar is. O+
Soms vind ik het zo jammer dat hij al zo groot is, gaat veel te snel.
Héérlijk he?! Onze Thies laapt ook nog regelmatig bij ons hoor. O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 2 september 2015 @ 14:10:55 #83
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_155758055
Even jullie mening: Larissa (4 jaar), eet nog steeds ontzettend slecht. Ze is ook erg klein en licht voor haar leeftijd en haar eigen curve (94,5 cm en 13,3 KG).

Ze eet nu op school ook slecht; ze had gisteren 1 hap van haar boterham op. Ze krijgt al extra drankjes met proteïne erin, maar ze moet echt zelf ook eten van de diëtist.

Nu dacht ik eraan om een soort Bento boxjes mee te geven, dus i.p.v. een boterham, een bakje met rozijntjes, tomaatjes en kleine stukjes brood.

Maar mijn zus zegt dat ze gewoon moet leren om brood te eten, omdat ze dadelijk als ze ouder is dan ook geen brood eet.
Iemand hier ervaring mee?

Sowieso heb ik al een gesprek gehad met haar juf, dat ze tijdens de overblijf echt meer moet eten, en de juf gaat dit weer bespreken met de overblijf juf.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_155758315
Waarom moet ze per se brood leren eten op de manier zoals veel mensen brood eten? Brood is sowieso niet heilig, is niet noodzakelijk. Als ze met een bento box meer eet, lijkt me dat een prima manier om haar te laten eten.

Ik geef S altijd een dubbele boterham mee, en een bakje met wat 'snoep'spul: olijfjes, komkommer, paprika, aardbeitjes, druiven, stukjes worst of wat ik ook maar heb liggen op dat moment.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155758520
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:10 schreef The_Tankgirl het volgende:
.. omdat ze dadelijk als ze ouder is dan ook geen brood eet.
Wat is daar mis mee? Genoeg andere lekkere en gezonde dingen om te eten toch?

Die Bentoboxjes lijken me een prima idee. Hou het leuk!
pi_155758583
Ik kom toch even wat tips vragen. Mijn lieve, kleine S (7 jr) heeft elk jaar een aantal mnd last van tics. dat heeft ze al vanaf dat ze 2 was. Het afgelopen jaar bleek dat ze daarnaast ook erg onrustig was in de klas. Ze kan zich niet goed losmaken van al het sociale gebeuren om haar heen, wil alles in de gaten houden en voelt zich overal verantwoordelijk voor. Dat resulteerde in plakvoetjes onder haar stoel waar ze haar voeten op moest proberen te houden, alleen werken op de gang, enz. De tics hielden ook langer aan dan normaal. Maar ik kon het verklaren door de grote stap naar groep 3, de nieuwe klas, plekje moeten vinden.Toen ik de ggd-vragenlijst moet invullen heb ik voor zowel tics als onrust de maximale score ingevuld. Ik heb de juffen gevraagd of ik er bij de ggd nog wat over moest zeggen, gevraagd of ze het zorgelijk vonden. ze gaven aan dat het opvallend was, niet zorgelijk. Ze zouden me een seintje geven als het dat wel werd. Eindelijk, in februari ofzo, leek ze rustiger te worden. En deze zomer, op vakantie viel me op dat ze van haar tics af was.

De ggd heeft het genoteerd, maar kwam bij het scoren van de vragenlijst toch niet op extremen uit. Ze heeft voldoende compensatie op alle andere punten en scoorde binnen de gemiddeldes. Thuis heeft ze wel de tics (nu nog niet, maar andere jaren steeds wel), maar niet de onrust die ik op school zag en waar ik over hoorde van de juffen.

Omdat het vanaf feb zo goed ging, heb ik mijn zorg kunnen loslaten en kon ik denken dat het dus inderdaad de grote stap naar groep 3 was geweest, waar ze zo onrustig van was geworden.

Maar nu kom het... vanochtend, op de derde schooldag, kwam de juf (die S en ik nog niet kennen) naar me toe met de opmerking dat S erg onrustig is. Ze moet elke 10 minuten naar de wc, iets pakken, opstaan, draaikonten, enz. Ik heb de juf aangegeven dat het voor mij niet nieuw is om dit te horen, dat ze er vorig jaar veel en lang last van heeft gehad, blabla en gevraagd of ze het me wil aangeven als het zorgelijk is/ wordt.

Maar nu loop ik toch over te piekeren. :'( Ik zou zo graag met S hierover praten, maar weet niet zo goed hoe dan. Vorig jaar sloot ze zich er op een gegeven moment voor af en dat snap ik ook wel. Ze kreeg dan van mij toch een beetje op haar donder, terwijl het haar overduidelijk overkomt. Ze heeft het niet in de hand.

Hebben jullie ideeën?

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 02-09-2015 14:37:04 ]
  woensdag 2 september 2015 @ 14:38:53 #87
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_155758732
Als ze het niet in de hand heeft, heeft 'op haar donder geven' ook geen zin. Ik zou zeggen tegen haar dat de nieuwe juf vond dat ze wel een beetje onrustig is. En dan vragen of ze daar zelf ook last van heeft. En of ze, als dat zo is, zelf misschien weet waarom ze zich onrustig voelt. Dus geen boosheid of frustratie uiten, maar puur met haar meedenken voor een oplossing.
pi_155758779
Nee precies, dat was ook nooit mijn bedoeling, maar zo leek het dan toch een beetje over te komen op haar, voelde ik. (En dat klopt ook, want het frustreerde me wel, zeker omdat ze thuis veel relaxter is, dus dat voelde ze goed.)

Maar vragen stellen is een goede tip. En vanuit daar meedenken. Ik hoop gewoon zo dat het niet zo'n ding wordt als het vorig jaar is geweest.
pi_155758927
Wat rot, groof. Ik zou me er ook aan ergeren. Ik denk dat je vooral voor ogen moet houden dat de tics een symptoom zijn, niet de kwaal zelf. En je daarop focussen.

Hoewel, nu ik erover nadenk, twijfel ik daaraan. Het ene kind zal onder dezelfde hoeveelheid stress ws meer tics vertonen dan het andere.

Nou ja, laten we het erop houden dat ik even hardop mee dacht. ):O
pi_155758965
Het komt op mij over dat S de 'tics', het draaikonten nodig heeft als uitlaatklep. De overstap naar een nieuwe groep/juf is ook spannend! Dus in dat opzicht niet vreemd dat dit gedrag nu weer de kop opsteekt. Als S er zelf geen last van heeft zou ik proberen eea te relativeren. De juf moet er maar aan wennen. Je hebt inmiddels ervaren dat het vanzelf weer afneemt. Als S er zelf wél last van heeft vind ik het een ander verhaal.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 2 september 2015 @ 14:49:41 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155758983
Groofsken, wat jammer dat het weer een beetje terug lijkt te zijn. Misschien heeft ze gewoon echt moeite met dat de hele dag binnen aan een tafeltje moeten zitten, en ervaart ze dat zo direct na de vakantieperiode weer veelsterker. En wellicht heeft zij wat meer behoefte aan beweging tussendoor om haar energie kwijt te kunnen. Zie je de tics ook terug of valt dat nog mee? Goed dat je het met de juf hebt afgestemd in elk geval, dan kunnen jullie daarin samen optrekken.

Die plakvoetjes vind ik best naar klinken, bijna als een soort straf, of heeft zij het als een handig hulpmiddel ervaren?

En ik zou 't ook zo open mogelijk met haar aankaarten, en vooral checken of ze er zelf ook last van heeft inderdaad.
in de haak.
pi_155759028
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:10 schreef The_Tankgirl het volgende:
Even jullie mening: Larissa (4 jaar), eet nog steeds ontzettend slecht. Ze is ook erg klein en licht voor haar leeftijd en haar eigen curve (94,5 cm en 13,3 KG).

Ze eet nu op school ook slecht; ze had gisteren 1 hap van haar boterham op. Ze krijgt al extra drankjes met proteïne erin, maar ze moet echt zelf ook eten van de diëtist.

Nu dacht ik eraan om een soort Bento boxjes mee te geven, dus i.p.v. een boterham, een bakje met rozijntjes, tomaatjes en kleine stukjes brood.

Maar mijn zus zegt dat ze gewoon moet leren om brood te eten, omdat ze dadelijk als ze ouder is dan ook geen brood eet.
Iemand hier ervaring mee?

Sowieso heb ik al een gesprek gehad met haar juf, dat ze tijdens de overblijf echt meer moet eten, en de juf gaat dit weer bespreken met de overblijf juf.
Waarom zou je brood moeten eten? Je kan brood prima vervangen door salades, kwark, cracker, beschuit, rijstwafels, yoghurt enz. Genoeg volwassenen die brood ook niet erg lekker vinden.
Ik zou me richten op de dingen die wel gegeten worden zodat het eten opzich leuk blijft. Hoe leuk vind jij het om elke dag iets te eten wat je echt niet lekker vindt?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 2 september 2015 @ 14:51:48 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155759038
Kersjes, spannend die start met medicatie! Ik hoop van harte dat 't een goede uitwerking heeft op D! :*
in de haak.
pi_155759058
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:49 schreef trui het volgende:

Die plakvoetjes vind ik best naar klinken, bijna als een soort straf,
Ja! Dat voelde ik ook zo. Je kunt ook een fietsband tussen stoel-/of tafelpoten spannen zodat ze daarmee kan bewegen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 2 september 2015 @ 14:53:04 #95
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155759074
dat klinkt al veel oplossingsgerichter inderdaad.
in de haak.
  woensdag 2 september 2015 @ 14:54:04 #96
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155759101
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:49 schreef Moonah het volgende:
Het komt op mij over dat S de 'tics', het draaikonten nodig heeft als uitlaatklep. De overstap naar een nieuwe groep/juf is ook spannend! Dus in dat opzicht niet vreemd dat dit gedrag nu weer de kop opsteekt. Als S er zelf geen last van heeft zou ik proberen eea te relativeren. De juf moet er maar aan wennen. Je hebt inmiddels ervaren dat het vanzelf weer afneemt. Als S er zelf wél last van heeft vind ik het een ander verhaal.
Eens met Moonah :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155759192
Ik vind het moeilijk om te bepalen of S er zelf last van heeft. Ik denk dat ze dat zelf helemaal niet zo in de gaten heeft. Ik vind haar minder bereikbaar in die onrust (en dat vind ik ook het meest frustrerende, dat ze in mijn beleving wel een beetje zichzelf verliest daarin). En dat gebeurt letterlijk zodra we het schoolplein oplopen. Althans zo was dat vorig jaar. Nu had ik het nog niet zo door. Ze gaat zelf heel erg graag naar school. Ze kon niet wachten tot ze weer mocht en geniet heel erg van het samenzijn met alle kindjes weer. Een soort over-enthousiasme is het wellicht en een soort hyperreactief zijn op het hele sociale gebeuren.

Vorig jaar hebben we haar uit het plusgroepje gehaald. Ze scoort erg hoog op school- en citotoetsen, dus het meedoen aan plusgroepjes leek vanzelfsprekend, maar vanaf het begin heb ik gedacht en aangegeven dat ik het idee had dat ze er niet op zat te wachten, dat het (nog?) niet bij haar past. Een paar mnd voor het einde van het schooljaar gaven de juffen aan dat ze ook die indruk hadden en is besloten haar er voorlopig uit te halen.

Ik weet niet waarom ik dat erbij schrijf eigenlijk, het verklaart niet direct iets. maar geeft misschien wel aan dat het niet een meisje is dat heel erg volgens de boekjes werkt en reageert, zeg maar ;-).
pi_155759213
Moonah, ik zou het graag zien als iets waar de juf maar aan moet wennen. Het is echt een superlief en vrolijk/ enthousiast kind.

Maar ik wil natuurlijk ook graag dat ze bij zichzelf kan blijven. En heb toch een beetje het gevoel dat dat nu niet zo is.
pi_155759227
En Trui, die plakvoetjes vond ik ook niet heel prettig.
  woensdag 2 september 2015 @ 15:02:12 #100
11682 Moonah
Jolie femme
pi_155759297
Als ik je verhalen zo lees lijkt S me een heel teergevoelig meisje. Ook gevoelig voor prikkels. En dat ze nog niet helemaal heeft geleerd hoe op een adequate manier daarmee om te gaan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 2 september 2015 @ 15:03:59 #101
11682 Moonah
Jolie femme
pi_155759337
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:02 schreef Moonah het volgende:
Als ik je verhalen zo lees lijkt S me een heel teergevoelig meisje. Ook gevoelig voor prikkels. En dat ze nog niet helemaal heeft geleerd hoe op een adequate manier daarmee om te gaan.
En dat is ook niet gek, ze is immers nog jong. Het is aan 'ons' haar daarin te begeleiden. En dan niet symptomen bestrijden omdat juf het lastig vindt, maar proberen in haar behoeften tegemoet te komen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_155759424
Dat verwoord je op een heel prettige manier Moonah :D O+ .

Ik zal eens proberen met haar te praten met dat in mijn achterhoofd. Dat ik erachter wil komen wat haar behoeften zijn en hoe het voor haar fijn zou zijn om daar mee om te gaan.
pi_155759467
Jen kan het heel lastig uitleggen wat ze nodig heeft als ze zo onrustig is. Hier werkt het erg goed om haar in een rustige omgeving te zetten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155759527
Voor S werkt dat ook wel, denk ik. Alleen werken op de gang is zeker rustiger dan in de klas. Maar het is wel ook een straf voor haar (soms wel drie keer per dag) en dat vond ze erg vervelend. Ze doet niks liever dan juist in de klas blijven.

Ik hoop heel erg dat we haar op een andere manier kunnen bereiken en begeleiden hierin dit jaar.
  woensdag 2 september 2015 @ 15:24:41 #105
11682 Moonah
Jolie femme
pi_155759899
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Voor S werkt dat ook wel, denk ik. Alleen werken op de gang is zeker rustiger dan in de klas. Maar het is wel ook een straf voor haar (soms wel drie keer per dag) en dat vond ze erg vervelend. Ze doet niks liever dan juist in de klas blijven.
3x per dag is ook wel erg vaak! :o
quote:
Ik hoop heel erg dat we haar op een andere manier kunnen bereiken en begeleiden hierin dit jaar.
Heeft ze ook last van auditieve prikkels? Dan is een koptelefoon wellicht iets voor haar. En verder zijn er studybuddy's . Zelf heb ik stille werkplekjes in mijn groep, een tafeltje in een hoek achter een kast. werkt vaak ook prettig.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_155759943
Ik ken scholen waarbij ze in het klaslokaal 'rusthoekjes' hebben gecreëerd.
Door bijvoorbeeld kasten zo op te stellen, wat meer kussens neer te leggen, maar ook gewoon tafeltje en stoeltje, wordt het een rustgevende werkplek, maar toch ìn de klas en bij de juf.
Op de gang werken kan rustig zijn, maar ik kan me zo goed voorstellen dat het als straf aanvoelt.

Misschien is het mogelijk om zo hoekje te creëren. Waar dan niet alleen jouw dochter gebruik van maakt, maar ieder kind dat even meer rust nodig heeft om zich re concentreren.

Ik denk dat ik ook wel begrijp waarom jij thuis de onrust niet zo herkend. Ik ga ervan uit dat S thuis niet steeds aan tafel moet blijven zitten? Ze kan haar onrust veel beter kwijt doordat ze gewoon kan rondscharrelen waar en wanneer ze wil.
Kun je iets vertellen over het soort tics? Wellicht kunnen we daar nog tips voor geven?


En tankgirl, Larissa is zeker een kleintje, maar prima in verhouding volgens mij. Als ik naar eva kijk zal ze hetzelfde hebben gewogen bij die lengte (ik zal het zo even nakijken).
Ik sluit me aan bij wat de rest zegt: brood is niet heilig. Kun je niet met haar in gesprek over wat ze wel lekker (maar ook gezond) vindt? En dan samen naar de supermarkt om dat 'speciaal voor haar en school' te kopen.


Shandaly, fijn dat school zo meedenkt, ik ben benieuwd naar de ideetjes van de juf.

Kers, spannend Ritalin! Hopelijk doet de Ritalin waar het voor bestemd is: het concentratievermogen vergroten en daarmee de onrust verminderen.
pi_155760055
Aanvulling: eva was bij 93,5 cm 11,9 kg en bij 95 cm 12,8 kg.

Rosalie zit nu ook tegen de 95 cm aan en weegt nog net geen 12 kg.

Lijkt mij dat ze idd klein is, maar dat het gewicht wel passend is.


Oh en wat ik me afvroeg: is ze al eens door de medische molen gehaald als het gaat om allergieën? Voor gluten bijvoorbeeld
pi_155760269
Ja, koptelefoon hebben ze ook geprobeerd. maar daar werd ze alleen maar prikkelbaar van, haha. Dan voelt ze zich helemaal beperkt in haar vrijheid, denk ik. Ik wacht even af of de juf er op terug komt en probeer met mijn dochter een beetje te praten erover. En dan voorlopig verder maar even relativeren en laten.

Danic, haar tics hebben altijd met haren, mouwen en vingers/tenen te maken, maar de precieze vorm verandert per jaar. Afgelopen jaar hielden de tics voor het eerst langer aan, meestal beginnen ze ergens in de herfst en is ze er rond Kerst vanaf (vanzelf). Nu heeft ze ze het hele schooljaar gehad, pas in de zomervakantie verdwenen ze ineens, bijna van de ene op de andere dag.

Tics an sich zijn niet zorgelijk en komen heel erg vaak voor bij kinderen. Pas als ze langer dan een jaar aanhouden wordt geadviseerd toch stappen te zetten. ze was er net op tijd weer vanaf afgelopen jaar ;-).
pi_155760398
(als ik haar vraag waarom ze zo met haar vingers/ tenen doet is haar antwoord altijd dat het te warm is tussen haar vingers/ tenen. :D En staartjes worden steeds aangetrokken, hoe strak ze ook zitten, drie keer per minuut het liefst. Of naar achteren geduwd... En lange mouwen is altijd wennen. Daar komt ze ook non stop aan, als we overstappen op lange mouwen weer.)
pi_155760670
Draagt ze thuis misschien ook andere kleren dan op school?

Iets met sensorische integratie of denk ik dan te ver?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_155760733
Nee hoor, hetzelfde.

Ik denk inderdaad dat dat te ver gezocht is. ;)
pi_155760770
Groofsken, ik snap dat het moeilijk is, het klinkt ook allemaal wel begrijpelijk als reactie op prikkels. Veel kinderen hebben dit, in meer of mindere mate. Bij onbewust gedrag heeft het niet zoveel zin om een kind direct erop aan te spreken. Je kunt daarmee een negatief soort zelfbewustzijn opwekken: dat een kind gaat denken: oh help, ik doe iets verkeerd? Waarom doe ik dat? Is er iets mis met mij, waarom hebben andere kinderen dat niet? Etc. Niet zo goed voor het zelfvertrouwen denk ik. Haar vaak buiten de groep plaatsen, geeft ook zo'n gevoel van: ik ben anders dan de rest.

Je hebt tegenwoordig best veel oefeningen die je met kinderen kunt doen om meer rust te krijgen in hoofd en lijf. Ademhalingstechnieken, mediteren met kinderen. Op deze website zie je daar voorbeelden van en ook boeken: http://www.kinderspirit.n(...)s-voor-kinderen.html

Zou het niet leuk zijn als de juf daar iets mee ging doen met de klas? Werken aan bewustzijn bij de kinderen over wat rust eigenlijk is: in je omgeving, in je hoofd, in je lijf? Hoe je dat in een klaslokaal met elkaar voor elkaar kunt krijgen? Waarom dat belangrijk is? Je kunt daar thuis natuurlijk ook wat mee doen. Niet om Een Probleem op te lossen, maar gewoon als een soort spelletje. En ook een bewustzijn opwekken bij de kinderen dat je daar dus iets mee kunt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155760850
In dat kader, zou kinderyoga misschien wat zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 september 2015 @ 15:57:53 #114
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_155760868
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:29 schreef danic het volgende:
Aanvulling: eva was bij 93,5 cm 11,9 kg en bij 95 cm 12,8 kg.

Rosalie zit nu ook tegen de 95 cm aan en weegt nog net geen 12 kg.

Lijkt mij dat ze idd klein is, maar dat het gewicht wel passend is.

Oh en wat ik me afvroeg: is ze al eens door de medische molen gehaald als het gaat om allergieën? Voor gluten bijvoorbeeld
Ze heeft ongeveer alle allergietesten gehad (ook gluten), dus bloed prikken,krasjes op haar huid en haar ontlasting is nagekeken.
Dit is ook geen garantie dat het gaat werken, ook al vindt ze iets lekker, dan alsnog eet ze er vaak niet veel van, of eet ze het helemaal niet.
Maar ja, het is beter dan telkens tevergeefs brood geven.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  † In Memoriam † woensdag 2 september 2015 @ 15:59:41 #115
37843 lady-wrb
kortaf
pi_155760927
L. gaat naadloos van de ene tic naar de andere. ik maak me er niet druk over, hij heeft het nodig om rustig te worden, zegt hij.
alleen aan het knakken van vingers zal ik nooit wennen, dat vond ik als kind al een vreselijk geluid en nu kan ik er nog niet tegen :@

ik vind ritalin wonderlijk spul. aan de ene kant vind ik het prima werken, aan de andere kant vind ik het hel. vooral de rebound
pi_155762067
Tt ik heb zo ongeveer mijn hele basisschooltijd amper brood gegeten. En nog steeds is het geen favoriet van mij. Mijn moeder gaf mij maar crackers mee zodat ik toch iets zou eten.
  woensdag 2 september 2015 @ 17:36:01 #117
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_155764024
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, koptelefoon hebben ze ook geprobeerd. maar daar werd ze alleen maar prikkelbaar van, haha. Dan voelt ze zich helemaal beperkt in haar vrijheid, denk ik. Ik wacht even af of de juf er op terug komt en probeer met mijn dochter een beetje te praten erover. En dan voorlopig verder maar even relativeren en laten.

Danic, haar tics hebben altijd met haren, mouwen en vingers/tenen te maken, maar de precieze vorm verandert per jaar. Afgelopen jaar hielden de tics voor het eerst langer aan, meestal beginnen ze ergens in de herfst en is ze er rond Kerst vanaf (vanzelf). Nu heeft ze ze het hele schooljaar gehad, pas in de zomervakantie verdwenen ze ineens, bijna van de ene op de andere dag.

Tics an sich zijn niet zorgelijk en komen heel erg vaak voor bij kinderen. Pas als ze langer dan een jaar aanhouden wordt geadviseerd toch stappen te zetten. ze was er net op tijd weer vanaf afgelopen jaar ;-).
Ach Groofs, volgens mij hebben we het er al eerder over gehad, en volgens mij heb ik toen ook al geschreven dat ze me erg aan mijn dochter doet denken. Die had tussen haar zesde en ik denk haar tiende ieder jaar rond mei een tic. Dan was ze druk met ballet en moe, en was het in Thailand door veel vrije dagen ook onrustig. Het niet stil kunnen zitten komt me -zij het iets beperkter denk ik- ook bekend voor: ik weet nog dat ik naast haar zat bij een soort voortgangsgesprek, ze me liet zien waar ze mee bezig was en ik naar de juf fluisterde: "zit ze altijd zo weinig stil?", want ze was continue in beweging.

De mijne is ook intelligent en erg gevoelig. En inmiddels wordt het gewoon een hartstikke sterkte meid en doet ze het op school ook heel erg goed. Van de tic zie ik alleen maar zo heel af en toe iets terug, als ze heel erg zenuwachtig is.

Wat denk ik heeft geholpen is dat als ik de tic zag, ik haar hielp met ontspannen: of even schoudertjes masseren, helpen met mediteren voor het slapengaan, of verder zorgen dat ze het wat minder druk kreeg, bijvoorbeeld. In het begin wist ze ook niet hoe het kwam, maar ik heb haar gewoon uitgelegd dat ik dacht dat het kwam dat ze zoveel in haar hoofd had, dat ze niet meer wist waar het heen moest. Op een gegeven moment ben ik haar erop attent gaan maken als ze het deed, zodat ze dan een keer diep adem kon halen. En toen is het over gegaan.

Ik denk wel dat het belangrijk is dat zij de regie blijft houden. Dus omdat werken op de gang rustiger is kan ze daarvoor kiezen. Of ze kan ervoor kiezen om een friemelding te gebruiken (een stukje playdough vond ze altijd fijn). Maar als volwassene zeggen dat ze maar stil moet zitten.... dat heeft gewoon geen zin.
pi_155767687
Fijn Gao, herkenning. Je hebt het inderdaad al wel eens geschreven. Het doet me goed te lezen hoe ze zich ontwikkeld heeft en ik hoop dat mijn dochter zich ook zo kan ontwikkelen. Masseren doe ik ook vaak, of gewoon lekker met haar haren friemelen of over haar rug kriebelen. Dat vindt ze heerlijk!

Franny, dank voor je reactie ook, ik ga het vanavond eens rustig lezen.

Wat betreft de yoga-ideeën. S zit ook op ballet, dat vindt ze heerlijk, maar ook daar heeft ze last van dat sociaal hyperreactieve (dat onrustige, ik weet niet zo goed hoe ik dat moet noemen). Ze is heel erg bezig met de andere kindjes. Het dansen vindt ze heerlijk, maar is bijzaak. :o

Ik wil voorlopig niet dat mijn kinderen meer doen dan één ding in de week. Niet alleen omdat ik geloof in zoveel mogelijk vrije tijd en zo min mogelijk verplichtingen na school nu ze nog zo klein zijn, maar ook omdat ik geen zin heb om elke dag te mogen rijden en regelen en omdat ze altijd mee moeten omdat ik nou eenmaal alleen ben met ze.

We hadden net een heel mooi gesprek samen, vind ik. Ik vroeg haar even bij me te komen zitten. Ze sprong zo wild op de bank dat ze me (en zichzelf) heel erg pijn deed. Toen ze dat merkte begon ze meteen hartverscheurend te huilen. :o Maar dat was een mooie opening, want we konden het meteen overal over hebben. Alle sluizen open, zeg maar. Was heel fijn. Ze bleef heel hard huilen en zat helemaal in me gekropen. Uiteindelijk merkte ze op dat het wel leek of ze nog in mijn buik zou passen en dat ze in plaats van de slappe lach de slappe huil had en gewoon niet meer kon stoppen. Daar kreeg ik vervolgens de slappe lach van. En zij ook. Nou ja, anyways, het voelde als een goed gesprek.

Nog even voor de duidelijkheid. De tics vind ik echt geen enkel probleem, ik zie het (heel af en toe benoem ik het of leg ik mijn hand op haar handen als het heel erg is), maar ik doe er verder niks mee. Ze hoeft er voor mij niet mee te stoppen ofzo. Ik noem het alleen omdat het wel in het totaalplaatje van de onrust thuishoort, denk ik.
pi_155767847
De slappe huil O+ :D
pi_155767956
Haha, geweldig hè.

Ik denk in ieder geval dat er een hele berg spanning uitkwam en dat is natuurlijk altijd goed.
  woensdag 2 september 2015 @ 20:06:22 #121
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_155768458
Goed dat jullie nu al zo'n mooi gesprek hadden (ook al was de aanleiding letterlijk pijnlijk). Je lijkt me een heel fijne mama, Groofsken! (En de slappe huil is briljant bedacht :D )
pi_155768462
Nou zeker. Fijn dat jullie zo'n gesprek kunnen hebben samen en ook zoveel lol. *; . Ik hoop dat het bij ons ook zo kan gaan als mijn dochter die leeftijd heeft.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155768550
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 20:06 schreef Spuuglokje het volgende:
Je lijkt me een heel fijne mama, Groofsken!
Ja, dit ja :Y
pi_155768726
Oh nou, superlief, maar ik voel ook heel veel beperkingen hoor, in mijn moederschap :'( (Ik vind het best moeilijk.)
pi_155768848
Is het ook, dat gevoel hebben we allemaal vast wel eens.
Ik wel in ieder geval!
pi_155768879
I know. :*
pi_155768953
Groof O+ Wat doe je dat mooi..
Denk dat je haar al op je allerbest helpt door haar zo de ruimte te geven!

De slappe huil.. Wat een briljante omschrijving.
Hier een bekend fenomeen dus denk dat ik hem ga inzetten! O. geeft beestjes graag een naam en nu roept ze dan vaak 30x 'Ik wil zo graag stoppen maar ik kan het gewoon niet'
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_155769300
Franny, ik heb de site even bekeken. Die voorbeelden van visualisaties ga ik morgen printen op mijn werk en dan ga ik het eens proberen. ^O^
  woensdag 2 september 2015 @ 20:52:44 #129
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_155769766
Even ontlurkt, Tankgirl als ik goed onthouden heb hebben jullie ook hulp gehad ( of nog?) in de omgang met L toch?

Iemand opperde het naar groofsken, maar ik vraag me eerder af bij jou is er ooit naar gekeken?
Oliver ( 93 cm en net 12,1 kg met kleding en schoenen aan) is ook zo een krielkippie. Maar fysiek is hij over de allergieen heen en gewoon gezond.
Wel heeft hij een sensorische integratiestoornis.. Het heeft heeel erg lang geduurd wilde hij uberhaupt iets eten en aanraken.
En nu ook dingen die hij "normaal" wel lust is ineens ook doodeng of wat dan ook.
Mij is door begeleiding toen uitgelegd dat je moet vergelijken met weginfrastructuur continue nieuwe Snelwegen aanleggen qua integratie en proces in of iets ok/veilig is of niet. Maar soms dan kan die weg niet verder en moet je met een bochtje en wat stoplichten een nieuwe route vinden.
Ik ben vanaf dat moment opgehouden met vechten en strijden.
Hij heeft een aantal vaste voedingsmomenten en schep heel minimaal op. Hij vraagt vanzelf wel bij. Ik vraag hem iets nieuws te proberen als er geen "enge" dingen meer zijn. Maar forceer niks.
Hij heeft dit ook met speelgoed of knuffels of kleding. Maar doordat ik er relaxter mee om ben gegaan is hij er wel wat makkelijker in geworden.
En al het vlees is hier "chicken" want noem het anders en paniek..
Ik zeg niet dat er sprake van is , ben geen proffesional maar denk dat zeker de moeite waard is om te bekijken.

En verder nog een week en dan gaat hij naar school al! Maar zonder uniform want die hebben ze niet in maatje krielkip

Arwen is trouwens gegroeid! En flink ook voor haar doen.. Die tikt nu de 1.30 An bij 21,5 kg..
En pubert.. En gewoon al groep 7.. Het gaat snel !

En Gaoxing ik herken het uniform gedoe.. Ik heb er maar twee nu want enorme run.. Maar goed was wel extra even.
Want ik had anders geheid hoop weg kunnen doen hahaha.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_155778751
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:56 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Het is ook niet statisch he. Wat dit jaar nodig is, hoeft dat over een paar jaar niet meer te zijn. Wat nu goed werkt, doet het misschien over een tijde niet meer... Maar wel fijn dat jullie het kunnen proberen. Mensen vergeten vaak dat ADHD niet alleen een kwestie van 'erg druk' is, maar dat het ook het leren op school sterk beïnvloed, bijvoorbeeld.
Nou, inderdaad.
De eerste "maar met 3 jongens in huis ben je die drukte inmiddels toch wel gewend?" n.a.v. de diagnose heb ik al binnen :X
Hij heeft de rust en concentratie niet om bijvoorbeeld de uitleg van de juf te volgen, en heeft vervolgens geen flauw idee wat hij moet doen. Vond ik ook altijd zo typisch met zwemles... 15 kinderen op een rijtje op de kant, luisteren naar de uitleg, springen een voor een het water in, voeren de opdracht uit en dan is de volgende aan de beurt..
Hij kin het presteren om 10 kinderen voor hem te hebben, dan zelf aan de te beurt zijn en eenmaal in het water hulpeloos om zich heen kijken. Was hij gewoon helemaal kwijt wat de bedoeling was en deed hij maar borstcrawl ipv schoolslag oid.
En 's ochtends, wanneer ik hem naar boven stuurde om zijn bril en elastiekje te halen.... Bleef hij minutenlang weg om volgens terug te komen met een stripboek en 2 gummen.
"Je bril en je elastiekje moest je pakken" Frustratie frustratie, meteen weer boos. Sinds een paar dagen neem ik die spullen nu zelf mee naar beneden. Pick your battles, we hebben 's morgens al genoeg stress.

Groofsken, de slappe huil :D
Wat ben je toch goed bezig met je meisje O+

Evenstar, je kleintje al naar school? Wow :o
En wat fijn dat hij over zijn allergieën heen is!
.... met gevoel voor drama....
pi_155778767
Tankgirl, ik was als kind ook een dramatische broodeter.
En nog steeds heb ik moeite om een gewone boterham weg te krijgen. Thuis rooster ik mijn brood altijd, of eet ik harde broodjes of stokbrood.

Op de basisschool kreeg ik meestal uitgestoken boterhammen mee in de vorm van sterren of hartjes. Of gewoon crackers inderdaad.
Wat je ook zou kunnen proberen: bouw je eigen broodje.
Een (klein) broodje meegeven met losse componenten erbij. Wat plakjes kaas in aluminiumfolie, plakjes worst, wat fijngesneden rauwkost voor er op of er bij...
Kleffe broodjes die urenlang belegd liggen te zijn in een plastic bakje zíjn toch ook helemaal niet lekker? ;)

Wij geven de boterhammen trouwens altijd mee in kwarten. Meestal ook 4 verschillende soorten beleg, zodat er altijd wat te "kiezen" is.
T. zijn broodjes gaan altijd helemaal op, bij D. mag ik blij zijn als de helft op is. Dat compenseert hij overigens prima met (meer dan) volwassen porties bij het avondeten :Y)
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 3 september 2015 @ 07:34:24 #132
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_155778861
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 20:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Even ontlurkt, Tankgirl als ik goed onthouden heb hebben jullie ook hulp gehad ( of nog?) in de omgang met L toch?

Iemand opperde het naar groofsken, maar ik vraag me eerder af bij jou is er ooit naar gekeken?
Oliver ( 93 cm en net 12,1 kg met kleding en schoenen aan) is ook zo een krielkippie. Maar fysiek is hij over de allergieen heen en gewoon gezond.
Wel heeft hij een sensorische integratiestoornis.. Het heeft heeel erg lang geduurd wilde hij uberhaupt iets eten en aanraken.
En nu ook dingen die hij "normaal" wel lust is ineens ook doodeng of wat dan ook.
Mij is door begeleiding toen uitgelegd dat je moet vergelijken met weginfrastructuur continue nieuwe Snelwegen aanleggen qua integratie en proces in of iets ok/veilig is of niet. Maar soms dan kan die weg niet verder en moet je met een bochtje en wat stoplichten een nieuwe route vinden.
Ik ben vanaf dat moment opgehouden met vechten en strijden.
Hij heeft een aantal vaste voedingsmomenten en schep heel minimaal op. Hij vraagt vanzelf wel bij. Ik vraag hem iets nieuws te proberen als er geen "enge" dingen meer zijn. Maar forceer niks.
Hij heeft dit ook met speelgoed of knuffels of kleding. Maar doordat ik er relaxter mee om ben gegaan is hij er wel wat makkelijker in geworden.
En al het vlees is hier "chicken" want noem het anders en paniek..
Ik zeg niet dat er sprake van is , ben geen proffesional maar denk dat zeker de moeite waard is om te bekijken.

En verder nog een week en dan gaat hij naar school al! Maar zonder uniform want die hebben ze niet in maatje krielkip

Arwen is trouwens gegroeid! En flink ook voor haar doen.. Die tikt nu de 1.30 An bij 21,5 kg..
En pubert.. En gewoon al groep 7.. Het gaat snel !

En Gaoxing ik herken het uniform gedoe.. Ik heb er maar twee nu want enorme run.. Maar goed was wel extra even.
Want ik had anders geheid hoop weg kunnen doen hahaha.
De hulp is net een maand geleden afgelopen. Ontzettend veel aan gehad O+ Haar driftbuien zijn enorm verminderd, ook al blijft ze natuurlijk een pittige dame ;) Op een of andere manier vind ik het een beetje 'eng' om nu zonder haar (de ambulante hulp) hulp verder te gaan. Terwijl ik genoeg informatie en tips heb gekregen, en ik ook best weet dat we het zonder haar ook kunnen handelen.

Heel erg bedankt voor jullie tips en meningen.

Mijn eerste poging, hopelijk gaat het werken. In het blauwe bakje zitten rozijntjes
Larissa is wel in verhouding qua gewicht en lengte, maar staat telkens een hele tijd 'stil'. Vandaar dat er zo op gelet wordt.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 3 september 2015 @ 08:24:45 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_155779134
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Voor S werkt dat ook wel, denk ik. Alleen werken op de gang is zeker rustiger dan in de klas. Maar het is wel ook een straf voor haar (soms wel drie keer per dag) en dat vond ze erg vervelend. Ze doet niks liever dan juist in de klas blijven.

Ik hoop heel erg dat we haar op een andere manier kunnen bereiken en begeleiden hierin dit jaar.
En een studie-buddy op haar tafeltje? Zodat ze wel in de groep, maar toch enigszins afgezonderd kan werken?
Ze hebben er bij O in de klas eentje en normaal staat die ergens op een apart tafeltje, maar nu heeft een meisje dat bij hem aan het groepje zit (met 6 tafeltjes) hem op haar tafeltje zodat ze zich op haar eigen plek toch een beetje terug kan trekken.

Zoiets is het dan:


[edit]*spuit11 Moonah had het er ook al over... :@
***
pi_155779282
Bij Chris hebben ze die ook. Met hogere randen. En een tafeltje in een hoekje. Die twee dingen wisselen tussen de kinderen die het nodig hebben.
In Chris zijn vorige klas werd wel geklaagd dat die muren wel zorgt dat kinderen die ernaast zitten ook niet zoveel contact meer met de hokjes kunnen hebben. Zeker als ze tussen muur&hokje zitten. Hier zetten ze die hokjes aan de zijkant tegen de muur aan. Dat is beter.
pi_155779548
Oh ja, die studybuddies!
Voor zo ver ik weet hebben ze die niet bij ons in de klas. Misschien toch maar ter sprake brengen binnenkort.
.... met gevoel voor drama....
pi_155780028
Kinderyoga, mijn jongste vroeg er zelf om na een tijdje gestopt te zijn. Ze zei: dan wordt ik weer rustig...
Ik vind het knap dat ze dat zo goed kan aangeven en fijn dat ze er blijkbaar zoveel aan heeft. Inmiddels alweer 2 lessen gehad :D.
Het is echt wel haar ding, de oudste doet nu ook mee, maar ik verwacht dat die na het eerste blok er wel weer klaar mee is ;).

Kers succes!

Ik las nog meer, maar ik ben het even kwijt...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_155787069
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 08:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En een studie-buddy op haar tafeltje? Zodat ze wel in de groep, maar toch enigszins afgezonderd kan werken?
Ze hebben er bij O in de klas eentje en normaal staat die ergens op een apart tafeltje, maar nu heeft een meisje dat bij hem aan het groepje zit (met 6 tafeltjes) hem op haar tafeltje zodat ze zich op haar eigen plek toch een beetje terug kan trekken.

Zoiets is het dan:
[ afbeelding ]

[edit]*spuit11 Moonah had het er ook al over... :@
Ja, die hebben ze bij S en R op school ook, een jongetje in S' klas werkt op zo'n ding. Maar dat is dus het gekke: S heeft geen problemen met concentreren en haar werk is netjes en in orde. Ze heeft echt gewoon een hele berg energie (over) en extra uitdaging verandert daar niks aan (ze vond dat echt eerder een straf dan leuk; ze wil gewoon met haar vriendinnetjes samenwerken en het niveau interesseert haar verder niet.

Maar dank voor het meedenken. Lief.
pi_155787466
Pff, krijg ik net een brief dat er op t mkd van Dot over 2 weken een feestmiddag is (die in heeeeel kleine lettertjes wel in het najaarsschema stond). Of en met hoeveel pp we komen.
Lekker op tijd om met werk te regelen..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_155789735
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 15:43 schreef Vanyel het volgende:
Pff, krijg ik net een brief dat er op t mkd van Dot over 2 weken een feestmiddag is (die in heeeeel kleine lettertjes wel in het najaarsschema stond). Of en met hoeveel pp we komen.
Lekker op tijd om met werk te regelen..
Hier hoor ik dingen meestal een week van te voren. Of een dag.

Waardeloos.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155792811
Hier wordt erop gehamerd dat we midden oktober een avond vrij moeten houden ivm feest.. De rest van de jaarplanning/studiedagen hadden we ook al binnen voor de zomervakantie. Dat is wel fijn.
pi_155794431
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier hoor ik dingen meestal een week van te voren. Of een dag.

Waardeloos.
Oh dan kan ik dus juichen voor die volle week.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_155794478
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Oh dan kan ik dus juichen voor die volle week.
Juhp.

Hier is het ook echt van die dingen op woensdag dat de kinderen maandags in indianenkleding naar school moeten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155794545
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Juhp.

Hier is het ook echt van die dingen op woensdag dat de kinderen maandags in indianenkleding naar school moeten.
Dan mag je dus je weekend besteden aan t zoeken naar een geschikt pakkie. Blegh...
Professioneel gifmenger.
pi_155794588
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:08 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dan mag je dus je weekend besteden aan t zoeken naar een geschikt pakkie. Blegh...
Wat niet te doen is. Nergens te krijgen in de buurt. ...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 3 september 2015 @ 20:10:24 #145
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155794591
Ik vind twee weken van tevoren nog best redelijk maar over het algemeen geeft het woord zomerfeest in de jaarkalender het hier ook wel weg dat ik er beter vast vrij voor kan regelen :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155794633
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat niet te doen is. Nergens te krijgen in de buurt. ...
Internet?
Professioneel gifmenger.
pi_155796905
Oja, dat flikken ze hier op school ook wel eens. Vorig jaar kregen we op dinsdagmiddag te horen dat zoon op woensdagochtend ergens in de stad verwacht werd voor een sportdag. Was niet eerder aangegeven en ik had eigenlijk niet de mogelijkheid om hem daarheen te brengen of op te halen. Heleboel geregel om dat uiteindelijk voor elkaar te krijgen. Om dat soort dingen kan ik echt pissig worden.
pi_155797404
Echt? Dat is echt slordig zeg.
pi_155797738
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:10 schreef laziness het volgende:
k vind twee weken van tevoren nog best redelijk maar over het algemeen geeft het woord zomerfeest in de jaarkalender het hier ook wel weg dat ik er beter vast vrij voor kan regelen :+
Ja echt? Ik vind dat best gek, kan iedereen 2 weken vantevoren nog makkelijk vrij regelen?
Ik heb op die middag 2 afspraken staan die ik moet verzetten.

En als je dan een kalender meegeeft, zet er dan ff bij wat je bedoelt met de kreten die erop staan. Ik weet niet zomaar of ik op hun feestmiddag word verwacht.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 3 september 2015 @ 21:27:09 #150
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155798047
Ja twee weken van tevoren is prima mits er minimaal twee aanwezig zijn bij ons in het team van vier.
Maar ik zit niet in een vak waar we afspraken hebben elke dag (of elke week zelfs).
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155798220
Dat scheelt. Mijn lief moet er patiënten voor verzetten, das pas lullig.
Dan kun je zeggen laat er eentje gaan, maar gezien hoe het nu met haar gaat, vinden we dat we er allebei moeten zijn. Plus broertje.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_155798865
Ik geef les. Ik ga dus echt geen lessen uit laten vallen/verzetten omdat school weigert het na kantooruren te organiseren. :+ Zoek het maar uit.
Professioneel gifmenger.
pi_155803107
Oh hier zijn ze ook zo ontzettend laat met hun berichtgeving. Dan staat er inderdaad keurig op de kalender dat de week van 7 sept de week vd voorlichtingsavonden is en krijg je op 2 sept eindelijk de infobrief mee dat deze de 7e plaatsvindt, om vervolgens direct daaronder de zin "we gaan ervan uit dat u komt, het gaat tenslotte om het onderwijs van uw kind!" aan te treffen... Echt hellig kan ik daarvan worden! Juist omdat het "tenslotte om het onderwijs van mijn kind" gaat heb ik graag de gelegenheid om te zorgen dat ik vrij ben tijdens zo'n voorlichtingsavond!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_155808089
Oeh dat is helemaal het toppunt van arrogantie.
Heeft daar zelf niemand een leven, dat ze niet nadenken bij zoiets?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 4 september 2015 @ 07:28:32 #155
386633 Adnap
I love Life !
pi_155808139
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:41 schreef Buurpoes het volgende:
Ik geef les. Ik ga dus echt geen lessen uit laten vallen/verzetten omdat school weigert het na kantooruren te organiseren. :+ Zoek het maar uit.
Denk dat mijn roostermaker mij vierkant uitlacht als ik daar voor vrij wil. Ik heb er nu 3 op rij. 2 van mijn kids en 1 van eigen school.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_155808412
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 22:49 schreef Poppedein het volgende:
Oh hier zijn ze ook zo ontzettend laat met hun berichtgeving. Dan staat er inderdaad keurig op de kalender dat de week van 7 sept de week vd voorlichtingsavonden is en krijg je op 2 sept eindelijk de infobrief mee dat deze de 7e plaatsvindt, om vervolgens direct daaronder de zin "we gaan ervan uit dat u komt, het gaat tenslotte om het onderwijs van uw kind!" aan te treffen... Echt hellig kan ik daarvan worden! Juist omdat het "tenslotte om het onderwijs van mijn kind" gaat heb ik graag de gelegenheid om te zorgen dat ik vrij ben tijdens zo'n voorlichtingsavond!
Jemig welja joh... ik nog even doen alsof de ouders die dan niet kunnen dat doen omdat ze onwelwillend zijn tav het onderwijs van hun kind :')

Ik moet zeggen dat het bij ons wel prima geregeld is. Er is een jaaroverzicht en daar staan alle bijzonderheden en zulks gewoon op keurig bij de dag/datum waar het hoort. Moet je alleen niet vergeten op de website te kijken :+

hier nu met gymles een dingetje. Die zijn voor de oudste 1x pw op een andere school. Daar moet je zelf je kind afleveren tussen 8.20 en 8.30 omgekleed en wel. Leuk bedacht juf, maar ik heb nog een kind wat wel in het gewone gebouw moet zijn ook tussen 8.20 en 8.30 :') dat ga je dus nooit niet redden. Vooral ook omdat die andere school net zo'n chaos is als de onze met overvolle gangen met ouders met kinderwagens en cosi's en weet ik veel -O-
maar goed, ik sprak een andere moeder die hetzelfde vorig jaar had en die zei ja... jammer dan... gewoon een beetje schijt aan hebben hoor, dan is kind 2 dus maar 10 minuten te laat. Is ook wel zo, maar ik baal toch een beetje van het gehaast en gesleep wat het oplevert.
:)
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:11:18 #157
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_155809099
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 08:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jemig welja joh... ik nog even doen alsof de ouders die dan niet kunnen dat doen omdat ze onwelwillend zijn tav het onderwijs van hun kind :')

Ik moet zeggen dat het bij ons wel prima geregeld is. Er is een jaaroverzicht en daar staan alle bijzonderheden en zulks gewoon op keurig bij de dag/datum waar het hoort. Moet je alleen niet vergeten op de website te kijken :+

hier nu met gymles een dingetje. Die zijn voor de oudste 1x pw op een andere school. Daar moet je zelf je kind afleveren tussen 8.20 en 8.30 omgekleed en wel. Leuk bedacht juf, maar ik heb nog een kind wat wel in het gewone gebouw moet zijn ook tussen 8.20 en 8.30 :') dat ga je dus nooit niet redden. Vooral ook omdat die andere school net zo'n chaos is als de onze met overvolle gangen met ouders met kinderwagens en cosi's en weet ik veel -O-
maar goed, ik sprak een andere moeder die hetzelfde vorig jaar had en die zei ja... jammer dan... gewoon een beetje schijt aan hebben hoor, dan is kind 2 dus maar 10 minuten te laat. Is ook wel zo, maar ik baal toch een beetje van het gehaast en gesleep wat het oplevert.
vage constructie zeg
pi_155809148
Bij ons komt in de eerste week de jaarplanning mee op papier, met gym tijden en alles wat je verder moet weten erop zo ongeveer. Dan heb je wel al heel snel de informatie-avonden, maar voor de rest kan het netjes in de agenda. We hebben wel voor de 10 minuten gesprekken 2 avonden, je bent de een of de ander aan de beurt, maar voor die keer/keren daarna ben je dus wel op dezelfde dag en tijd aan de beurt. Dus dat is wel handig en ze proberen het zoveel mogelijk zo te plannen dat je ook met meerdere kinderen gewoon achter elkaar door kan. Vaak is het dan 1 of 2 rondes wachten zeg maar, maar je bent met 1 avond klaar. Best goed geregeld vind ik.

Wij hoeven de kinderen gelukkig niet omgekleed en wel bij gym af te leveren, maar ze hebben dan ook anderhalf uur, waarbij er half uur/3 kwartier is uitgetrokken voor het lopen erheen en terug(afhankelijk van de snelheid 10-15 minuten lopen enkele reis) en het omkleden e.d.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_155809213
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 08:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jemig welja joh... ik nog even doen alsof de ouders die dan niet kunnen dat doen omdat ze onwelwillend zijn tav het onderwijs van hun kind :')

Ik moet zeggen dat het bij ons wel prima geregeld is. Er is een jaaroverzicht en daar staan alle bijzonderheden en zulks gewoon op keurig bij de dag/datum waar het hoort. Moet je alleen niet vergeten op de website te kijken :+

hier nu met gymles een dingetje. Die zijn voor de oudste 1x pw op een andere school. Daar moet je zelf je kind afleveren tussen 8.20 en 8.30 omgekleed en wel. Leuk bedacht juf, maar ik heb nog een kind wat wel in het gewone gebouw moet zijn ook tussen 8.20 en 8.30 :') dat ga je dus nooit niet redden. Vooral ook omdat die andere school net zo'n chaos is als de onze met overvolle gangen met ouders met kinderwagens en cosi's en weet ik veel -O-
maar goed, ik sprak een andere moeder die hetzelfde vorig jaar had en die zei ja... jammer dan... gewoon een beetje schijt aan hebben hoor, dan is kind 2 dus maar 10 minuten te laat. Is ook wel zo, maar ik baal toch een beetje van het gehaast en gesleep wat het oplevert.
Ik kan me aan dat soort dingen ook echt kapot ergeren..

Ze gaan op stap met zn allen, ergens bbq-en en oh ja ze moeten om 5 daar en daar worden opgehaald...
:')
Waarop ik een mail heb gestuurd, jullie nemen mn kind mee, zorg ook maar dat het weer terug komt. :D

Ik vind het wel fijn om te lezen dat het eigenlijk overal hetzelfde gaat. J vindt de gebrekkige communicatie zo storend dat hij bijna een punt gaat maken dat Bram niet nar dezelfde school mag als de meiden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:20:36 #160
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_155809237
Op de school waar ik werk gaan we dit jaar een ouder-app introduceren. Ik hoor van andere scholen dat het prima werkt. Ik ben benieuwd.
pi_155809282
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:20 schreef amaranta het volgende:
Op de school waar ik werk gaan we dit jaar een ouder-app introduceren. Ik hoor van andere scholen dat het prima werkt. Ik ben benieuwd.
Wat is dat? Heb je een link?

J zit dit jaar in de ouderraad.. Wij hebben beiden wel wat verstand van informatietechnologie. Als we daarmee een probleem kunnen tackelen dan kan J dat eens op de lijst zetten om in te voeren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 4 september 2015 @ 09:25:24 #162
5428 crew  miss_sly
pi_155809318
Bij ons op school krijgen we begin van het jaar een 'koelkastkalender': een A3 vel met alle belangrijke data erop: ouderavonden, rapporten, studiedagen, vakanties, sportdag etc. Voor de ouderavonden houden ze meestal een week aan met drie-vier avonden waarbij je je kunt intekenen voor een bepaalde dag en tijd. Doen ze heel netjes.

Wel kunnen ze op dinsdagavond om 21.30 nog een oproep doen voor luizenouders de volgende ochtend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:25:27 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_155809319
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat is dat? Heb je een link?

J zit dit jaar in de ouderraad.. Wij hebben beiden wel wat verstand van informatietechnologie. Als we daarmee een probleem kunnen tackelen dan kan J dat eens op de lijst zetten om in te voeren.
pb
  Moderator vrijdag 4 september 2015 @ 09:28:41 #164
5428 crew  miss_sly
pi_155809359
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat is dat? Heb je een link?

J zit dit jaar in de ouderraad.. Wij hebben beiden wel wat verstand van informatietechnologie. Als we daarmee een probleem kunnen tackelen dan kan J dat eens op de lijst zetten om in te voeren.
Iemand bij ons op school had het over Digiduif. Onze school heeft nu een nieuwe site en kennelijk ook nieuwe mogelijkheden, dus wij doen (vooralsnog) niets daarmee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155809567
Ik heb al een gesprek gehad op school om de app klasbord te gaan gebruiken. Al die mailtjes en briefjes en appjes. Zo onhandig. Helaas hebben ze er nog niets mee gedaan.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:55:56 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_155809785
Het invoeren van een ouder-school App is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
pi_155809818
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:55 schreef amaranta het volgende:
Het invoeren van een ouder-school App is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Dat snap ik helemaal!
Ik ben al blij dat ze nu vaker mailen ipv alleen briefjes.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:58:46 #168
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_155809834
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:42 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb al een gesprek gehad op school om de app klasbord te gaan gebruiken. Al die mailtjes en briefjes en appjes. Zo onhandig. Helaas hebben ze er nog niets mee gedaan.
Ik (whats)app in principe niet met ouders. Sterker nog, ouders hebben als het goed is, mijn nummer helemaal niet.
Ik heb nu leerling met diabetes 1. En heb moeder mijn nr gegeven voor in geval van nood.
Zij vertelde dat de leerkracht van vorig jaar bijv appte als er een onverwachte traktatie is. En dan stuurt moeder een Appje terug met hoeveel het kindje moet 'bolussen' met de pomp.
pi_155809906
Bij klasbord (ik zie het bij veel andere scholen) gaat het niet via het tel nr van de leerkracht.

Je kunt daar afgeschermd bv ook foto's delen. Wij mogen bv bij een school ding geen filmpjes maken en foto's van andere kinderen niet online plaatsen (snap ik!), maar vervolgens staan alle foto's wel op de open website van de school. Nu ben ik helemaal niet aktief op sociale media en al helemaal niet met foto's van kinderen maar ik dacht: dat kan beter.

Ik app ook niet met de juffen. Lijkt me ook niet de bedoeling. Zou ik ook niet aan beginnen hoor als ik jou was.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 4 september 2015 @ 10:04:24 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_155809968
Ik zie wel steeds vaker dat bedrijven een nummer hebben voor whatsapp ofzo.
  vrijdag 4 september 2015 @ 10:07:07 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_155810027
Dat van die foto's was me opgevallen. Ze staan wel open en bloot online op de schoolsite. Maar een en dezelfde foto die je zelf maakt, mag je niet delen.
Maat als vervolgens iemand op fb een foto van de school (van haar kind) liked, kan ik het hele album zien vervolgens.

Blijft zoeken naar wat en hoe. Tis nog allemaal vrij nieuw wat dat betreft.
pi_155810048
Heh... ik wilde net posten dat de school van Lars de app 'Gerichte berichten' heeft, maar eigenlijk bijna nooit gebruikt.. hoor ik mijn telefoon piepen: nieuw gericht bericht!
  vrijdag 4 september 2015 @ 10:12:06 #173
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155810115
de wet van fok! :)

onze school gebruikt digiduif, werkt ook prima.
in de haak.
  vrijdag 4 september 2015 @ 10:13:43 #174
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_155810145
Onze school gebruikt Digiduif. Tot nu toe (1 week :+ ) werkt dat prima. Geen brieven die kwijt kunnen raken enzo :)
Oude (on)bekende.
pi_155810180
Ticootje, at een van je dames nou glutenvrij? Zag bij de AH volgende week 2e artikel voor 50%.
Met een meidenkwartet
pi_155810295
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 10:15 schreef Cathmar het volgende:
Ticootje, at een van je dames nou glutenvrij? Zag bij de AH volgende week 2e artikel voor 50%.
Klopt, Leyla.

Thanks. Ff kijken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155810745
Wij krijgen regelmatig nieuwsbrieven in de mail. Deze staan ook op Facebook en op de site van school. In de nieuwsbrief staan een aantal data met bijzonderheden voor de komende weken. Daarnaast staat de schoolgids al snel online. Een van de laatste pagina's is een kalender met vakanties/studiedagen/bijzonderheden.

We zijn in de vakantie heel goed en duidelijk op de hoogte gehouden rondom de brand. De communicatie was perfect.

Tess gaat volgende week donderdag naar Space Expo. Dit is voor en tijdens de vakantie al medegedeeld en is gevraagd of er ouders wilden rijden. Omdat het op mijn werkdag is had ik nog niet gereageerd. Gister hing er een brief op de deur dat er nog te weinig ouders zijn en dat het uitje niet door kan gaan als er te weinig vervoer is.
Gelukkig heb ik een behoorlijk flexibele werkgever en kan ik, mits er genoeg bezetting is, altijd wel vrij krijgen. Dus volgende week ga ik mee naar Space Expo :D

De sloop van Ambers klassen gaat heel erg hard. Er is al een groot deel weg. De bouw van de semi-permanente lokalen is ook gestart. Als het goed is gaan de kinderen op 21 september naar de nieuwe lokalen.
Binnenkort wordt er een sportdag georganiseerd voor alle kinderen van de getroffen scholen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_155811396
Op onze school komen er alleen op vrijdag brieven mee naar huis. Alle brieven staan ook op de website achter een wachtwoord. Ik kijk dus elke zaterdag of er wat nieuws staat. Verder komen er mails soms via juf, soms via de klasseouder. Op de kalender staan alle belangrijke data. Die staan ook in de nieuwsbrief.
*poef* nu is het weg
pi_155811829
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ja echt? Ik vind dat best gek, kan iedereen 2 weken vantevoren nog makkelijk vrij regelen?
Ik heb op die middag 2 afspraken staan die ik moet verzetten.

En als je dan een kalender meegeeft, zet er dan ff bij wat je bedoelt met de kreten die erop staan. Ik weet niet zomaar of ik op hun feestmiddag word verwacht.
Ik stond van de week op school vanwege 'kampavond middenbouw'. Bleek geen informatieavond, maar een vergadering voor de mensen die meegaan. Ja duh, zet het dan niet op de algemene kalender ofzo :')

Bij ons wordt gebruik gemaakt van Safeschool. Werkt op zich wel prima met berichtgeving en inplannen van gesprekken en ouderhulp. Ik erger me alleen dat ik andere ouders niet kan e-mailen als zij hun adres niet hebben ingesteld.
  vrijdag 4 september 2015 @ 11:40:07 #180
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155811913
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:36 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik stond van de week op school vanwege 'kampavond middenbouw'. Bleek geen informatieavond, maar een vergadering voor de mensen die meegaan. Ja duh, zet het dan niet op de algemene kalender ofzo :')

Bij ons wordt gebruik gemaakt van Safeschool. Werkt op zich wel prima met berichtgeving en inplannen van gesprekken en ouderhulp. Ik erger me alleen dat ik andere ouders niet kan e-mailen als zij hun adres niet hebben ingesteld.
Dat idd! Ik weet negen van de tien keer niet of ik het nou iets is waar ik zelf iets mee moet, of mijn kind, of dat het gewoon iets is waar we helemaal niks mee te maken hebben :') Toch eens melden, geen idee eigenlijk wie die kalender invult.
Ik vind wel dat we netjes op de hoogte gehouden worden via dat Safeschoolmailsysteem.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 4 september 2015 @ 11:50:54 #181
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_155812198
Gisteren heeft Larissa alles opgegeten *O*
Nu kijken of ze het vol houdt :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 4 september 2015 @ 12:26:10 #182
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155812959
Max mag meedoen met het Spaans-klasje om te leren leren :) :D leuk!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155813417
Communicatie op school gaat hier wel goed eigenlijk.
Op een whiteboard naast de deur worden dingen neergezet, bijvoorbeeld over de informatie avond, op de eerste dag stond het erop en volgende week is het. Verdere info ging per mail.
De studiedagen waren gemaild voor de vakantie en deze week krijgt hij de nieuwe schoolgids mee. Die staat ook al online en dat werd ook gemaild, met een link er naartoe. De jaarkalender staat daar ook in.
En een keer per maand krijgen we een nieuwsbrief gemaild.

Mbt tot verkleden mag het wel eerder gecommuniceerd worden trouwens. Voor het schoolreisje (dat op dinsdag was) werd op donderdag gemeld dat ze verkleed mochten. Maar mijn kind is niet dol op verkleden dus als het niet lukt vindt hij het ook niet erg.
  vrijdag 4 september 2015 @ 13:16:50 #184
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_155814039
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:26 schreef pinquit het volgende:
Max mag meedoen met het Spaans-klasje om te leren leren :) :D leuk!
¡Que bien!
pi_155814743
Bij ons op school communiceren ze de ene keer via email en dan krijgen de kinderen weer een brief mee of staat het op het whiteboard. Een beetje consequent gebruik van middelen zou wel prettig zijn. Brieven komen op dagen dat hij naar de opvang moet meestal niet eens thuis aan.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155816584
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:50 schreef The_Tankgirl het volgende:
Gisteren heeft Larissa alles opgegeten *O*
Nu kijken of ze het vol houdt :)
*O* wat fijn! Hopelijk helpt dit voor haar.
Wat had ze meegekregen?
pi_155817971
Wat goed van Larissa. Het eten op de foto zag er lekker uit. :)

Mijn zoon is vandaag voor het eerst alleen naar huis gefietst vanaf school. Ongeveer 1,5km met best wel drukke wegen. Brrr loslaten... :o
Ik ben er wel stiekem achteraan gefietst, maar eigenlijk was dat niet nodig.
pi_155818365
Bij ons op school gebruiken ze klasbord, juf/meester kan foto's of berichtjes plaatsen. De ene leerkracht zet de instellingen zo dat je kan reageren, de ander niet. Op zich wel handig.

En ze willen steeds meer digitaal doen (nieuwsbrieven deden ze bij voorkeur al via de mail, maar ze willen nog veel meer via de mail gaan communiceren). Scheelt een hoop papier denk ik :).
Onze school heeft foto's op een gedeelte staan waar je een wachtwoord voor moet hebben.
En ook de regel dat je geen foto's of filmpjes van kinderen anders dan die van jezelf plaatst op FB en of youtube e.d. Tenzij je nadrukkelijk toestemming hebt van de ouders van de betreffende andere kinderen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_155819093
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:06 schreef appelsap het volgende:

Ik ben er wel stiekem achteraan gefietst, maar eigenlijk was dat niet nodig.
😁
:7 O+

Hier sturen ze elke zondag een nieuwsbrief, maar dit schooljaar heb ik die nog niet gekregen, wel kun je de nieuwsbrieven ook via de website downloaden, maar ook daar hebben ze per ongeluk ? de eerste al weer verwijderd, en daar stonden op pagina 3 net de gegevens voor de vrijwillige ouderbijdrage....nu ze komen vanzelf wel achter als niemand betaalt/ kan betalen.

Op de deur staan ook vaak briefjes, bijvoorbeeld wanneer de sport begint (maandagochtend 8.30 uur in de grote sporthal om de week - ben benieuwd of de hal dan al warm is) of als ze ouders zoeken om mee te gaan of te rijden. En ze krijgen ook af en toe een briefje mee...is toch nog wel lastig de communicatie, vooral bij de kleintjes.

Sinds de nieuwe invaljuf wordt hier het flesje water helemaal leeg gedronken, ik weet niet of dat verband houdt. En het is heerlijk relaxed met 10-12 kinderen in vergelijking met de 29 van voor de vakantie, ben benieuwd hoeveel erbij komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zana op 04-09-2015 22:41:29 ]
  vrijdag 4 september 2015 @ 16:48:23 #190
386633 Adnap
I love Life !
pi_155819098
Ik app met leerlingen en ouders. Ze weten dan ik na 21.00 alleen in geval van nood reageer en in praktijk krijg ik ca 3 app jes per week. Met de klas heb ik een groepsreis app die ik beheer. Gebruiken weer niet voor kletsen maar voor school zaken
De rest gaat per mail.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_155819270
hier digiduif. Werkt prima :)
:)
pi_155823237
Hier gebruiken ze Isy.
Het werkt nog niet heel goed want het wordt slecht bijgewerkt.

Mailadressen heb ik al helemaal niet dus ik kan een leerkracht niet bereiken. Op hun site staan ook geen mailadressen.

Ik kreeg dinsdag een brief dat ik me moest aanmelden, door bijgevoegde strook in te vullen, voor de info avond nu maandag. De strook zat er alleen niet bij.
Ik ben zelf alleen woensdag op school dus ik ben die ochtend meteen gaan navragen, bleek dat ze de strook vergeten waren mee te geven en dat ik het die middag kreeg. Die middag ingevuld en prompt vergeet mijn man hem donderdagochtend mee/af te geven. Op vrijdag hebben de kleuters vrij en ik kan de leerkracht dus niet meer bereiken tot maandag.
pi_155823277
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:45 schreef lily het volgende:
Hier gebruiken ze Isy.
Het werkt nog niet heel goed want het wordt slecht bijgewerkt.

Mailadressen heb ik al helemaal niet dus ik kan een leerkracht niet bereiken. Op hun site staan ook geen mailadressen.

Ik kreeg dinsdag een brief dat ik me moest aanmelden, door bijgevoegde strook in te vullen, voor de info avond nu maandag. De strook zat er alleen niet bij.
Ik ben zelf alleen woensdag op school dus ik ben die ochtend meteen gaan navragen, bleek dat ze de strook vergeten waren mee te geven en dat ik het die middag kreeg. Die middag ingevuld en prompt vergeet mijn man hem donderdagochtend mee/af te geven. Op vrijdag hebben de kleuters vrij en ik kan de leerkracht dus niet meer bereiken tot maandag.
De zoon van mijn school heeft een brievenbus.

voor de kleuters ook leuk om zand uit de zandbak in te bezorgen
Professioneel gifmenger.
pi_155823323
Daar heb ik nog niet eens aan gedacht, maar goed, ik kwam er donderdagavond pas achter dat die strook niet was ingeleverd en op vrijdag zijn de kleuterleerkrachten er niet.

Nou ja, ik ga gewoon maandagavond. Wat maakt het ook uit.
  vrijdag 4 september 2015 @ 19:58:12 #195
11682 Moonah
Jolie femme
pi_155823564
Er valt op veel scholen nog flink wat te verbeteren lees ik! :o
En Lily, geen mailadres van de juf vind ik écht antiek!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_155823586
Ja, dat is die school ook wel, Moonah.
Ze zullen ze wellicht wel hebben maar ik kan ze nergens vinden.
Volgende week maar eens vragen.
pi_155823738
Wij kregen van de week een heel mail protocol mee. Waar wel voor te mailen, en waarvoor niet.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 4 september 2015 @ 20:08:48 #198
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_155823855
Vorig jaar had de oudste een leraar en die mailde ons om de haverklap. Nu klinkt het erg negatief maar we waren er juist heel erg blij mee. Korte mailtjes van een paar regels en soms hele lange. We waren altijd op de hoogte van álles leek het wel.
Ik heb het aangegeven bij de nieuwe juf dat het zo goed bevallen was en dat hebben meer ouders gedaan want vandaag kregen we de eerste mail. Ik ben er weer zo blij mee! Ze vertelde oa dat ze op donderdag huiswerk krijgen en deze week nog niets hebben meegekregen. Echt heel erg fijn. Mijn ouders kregen de mail ook altijd en als hij dan een tafel moest leren bijvoorbeeld waren zij er op maandag en dinsdag al mee bezig geweest.
Had ik al gezegd dat ik de mail fijn vind?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 4 september 2015 @ 20:12:17 #199
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155823972
Hier hebben ze ook klasbord en elke twee weken een digitale nieuwsbrief. Als de juf iets nodig heeft mailt ze wel :D

Na 32 aan het eind van het jaar is het ook bij O. een stuk rustiger met een kind of 15 nu. Dat zal nog wel uitbreiden maar dan zijn we al verhuisd.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 4 september 2015 @ 20:17:01 #200
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_155824112
dubbel }:|
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 4 september 2015 @ 20:38:26 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_155824817
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:48 schreef lily het volgende:
Daar heb ik nog niet eens aan gedacht, maar goed, ik kwam er donderdagavond pas achter dat die strook niet was ingeleverd en op vrijdag zijn de kleuterleerkrachten er niet.

Nou ja, ik ga gewoon maandagavond. Wat maakt het ook uit.
info@naamschool.nl werkt meestal wel. Komt wel bij één leekracht binnen denk ik..
pi_155825731
Jazeker, ik had ook kunnen bellen vandaag maar het was zo kort dag dat ik het maar gelaten heb.

Mijn 10 jarige had dinsdag wel de invulstrook erbij (zij hebben komende dinsdag info avond). Ik vroeg woensdag nog of ik het daarop voor Leah kon invullen maar dat mocht niet.
pi_155826237
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 20:12 schreef laziness het volgende:
Hier hebben ze ook klasbord en elke twee weken een digitale nieuwsbrief. Als de juf iets nodig heeft mailt ze wel :D

Na 32 aan het eind van het jaar is het ook bij O. een stuk rustiger met een kind of 15 nu. Dat zal nog wel uitbreiden maar dan zijn we al verhuisd.
Vorig jaar eindigde de groep 1/2 van sofie met 28, nu start de groep 1/2 met 29
Ik geloof dat er in deze groep geen instromers meer zijn.
*poef* nu is het weg
pi_155826337
Hier krijg ik om de 2 weken een nieuwsbrief en elke vrijdag een mailtje van dr juf wat ze die week geleerd hebben. En de juf mailt als er iets is of vrijwilligers nodig zijn :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155826521
Wat leuk, Tally :)
pi_155826672
Leuk Tally!
Onze school is echt heel actief op fb. Elke dag wel 1 of 2 updates met foto's.


Vandaag kregen we de infoboekjes met daarin de emailadressen van alle leerkrachten. Erg handig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 4 september 2015 @ 21:41:00 #207
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155827028
Hoewel ik mijn kind ook soms korte tijd via photobucket hier op fok plaats vind ik het nooit zo prettig dat scholen kinderen gewoon zo openbaar op fb zetten.
Daar kan je zelf als ouder niks aan verwijderen of doen.
En nog erger vind ik het als je het kan aangeven maar dan dus nooit meer een foto met je kind er op te zien krijgt.
Er zijn zoveel manieren om er verantwoord mee om te gaan tegenwoordig.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155827122
Onze school heeft geen fb. Wel Twitter, maar die is zonder herkenbare foto's
*poef* nu is het weg
  vrijdag 4 september 2015 @ 21:50:16 #209
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155827334
Soms heeft het wel een voordeel om in de MR te zitten. Als ouder moest ik instemmen met het schoolplan en het vakantierooster. Dat moet voor de vakantie klaar zijn. Dus heb ik dit jaar ook eens vriendelijk gevraagd of ze het rooster dan ook op de laatste schooldag mee wilden geven met de kinderen. Dat gaf mij de gelegenheid om ruim van tevoren al vrije dagen te regelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155834506
Hier geen mailadres van de juf. We hebben wel een telefoonnummer. Mailadres lijkt me veel handiger eigenlijk. Maar goed.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_155835292
ja dat van die foto's vind ik ook wat apart. Het is echt kiezen of delen. Of je geeft toestemming foto's te plaatsen, vooraf zonder ook maar enig inzicht te hebben in wat voor foto's en de mogelijkheid om bezwaar te maken ofzo. Of je maakt bezwaar en dan krijg je nooit foto's te zien van je kind. Ene kant wel begrijpelijk, aan de andere kant zouden er toch sjiekere oplossingen voor moeten zijn zou je denken. Er zijn scholen genoeg waar ze met inlogcodes en zulks werken. Zo ingewikkeld hoeft dat niet te zijn toch?

We hebben hier wel mailadressen van de juffen. Contact over hulpouders of weet ik veel wat loopt via de klassenmoeders. En voor overige zaken kun je altijd mailen. Ik mail eigenlijk nooit zelf, laatst voor het eerst contact gehad over dat E. vijfde ziekte had, dat had juf daarna netjes op de digiduif gegooid (zonder naam van E. erbij :P)
:)
  zondag 6 september 2015 @ 16:54:35 #212
11682 Moonah
Jolie femme
pi_155867806
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En Trui, die plakvoetjes vond ik ook niet heel prettig.
Ik kwam deze net tegen Groofs:
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_155868549
ik lees dat van groofs net en ik herken veel van bij selene :) bij haar is het niet zozeer tics, als wel dat ze gewoon niet stil kan zitten. ever. ooit, in welke situatie dan ook. dat kan ze gewoon niet. ze wiebelt, ze plukt, ze frutselt en draait. volgens de fysio heeft dat te maken met de hypermobiliteit.

ik vind de aanpak van school wel vervelend klinken eigenlijk :@ bij ons heeft iedereen zoiets van "nja, dat is gewoon selene". op school laten ze haar aan een grotere maat tafel en stoel zitten met een kussen, zodat ze vrij kan zwieren met haar benen. dan heeft de rest geen last van al die schuifgeluiden en voelt zij zich vrij.

groofs, hinderen die tics die je noemt haar zelf eigenlijk?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_155872658
Maar wiebelen hoort toch ook gewoon wel bij kinderen? Of zijn er wel kinderen die stilzitten?

Ik heb 3 kinderen en die zitten alledrie amper stil..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155873970
Mijn oudste zit wel stil(op school dan), maar eerder iets te stil.. Dus dat is ook weer niet helemaal goed ;)
  zondag 6 september 2015 @ 21:49:54 #216
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_155880549
Yes, het goed eten zet door, morgen krijgt Larissa haar boterham diploma :P nu even een diploma in elkaar flansen hihihi
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_155881964
Fijn zeg! *O*
pi_155896225
Super, tank!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_155896339
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 21:49 schreef The_Tankgirl het volgende:
Yes, het goed eten zet door, morgen krijgt Larissa haar boterham diploma :P nu even een diploma in elkaar flansen hihihi
^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_155896851
Goed zeg t_t
pi_155898078
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 19:01 schreef Ticootje het volgende:
Maar wiebelen hoort toch ook gewoon wel bij kinderen? Of zijn er wel kinderen die stilzitten?

Ik heb 3 kinderen en die zitten alledrie amper stil..
tuurlijk, maar bij selene gaat het wat verder, als je die haar gang laat gaan heeft ze een ruimte van zo'n 2 meter rondom haar plek nodig. armen en benen die plots uitsteken, dan weer staat ze met haar benen aan de ene kant van de stoel via dat open stuk aan de rug van de stoel met de rest van haar aan de andere kant van de stoel, dat werk.

wat goed van larissa t_t ^O^
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_155905693
Zo wij zijn weer terug van ons bruiloft weekend. Ze jongens hebben het zo goed gedaan. Hele lange dagen, grootte groep gezelschap maar ze draaide er hun hand niet voor om.

Hoewel Yaro het begin van de echte ceremonie spannend vond (en vergat de bloemblaadjes te strooien), heeft hij later 2x voor de hele groep een eigen verzonnen liedje gezongen. Zo trots op hem.
Uiteindelijk heb ik met hem moeten onderhandelen om 00.30 uur om hem mee te krijgen naar de kamer om te slapen, wij was nog niet moe ;)
  donderdag 10 september 2015 @ 12:29:28 #223
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155970715
Mijn kind gaat vanmiddag voor het eerst bij een meisje uit zijn klas spelen.
Ik hoop maar dat ie toont hoe voorbeeldig hij is opgevoed :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155971553
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:29 schreef laziness het volgende:
Mijn kind gaat vanmiddag voor het eerst bij een meisje uit zijn klas spelen.
Ik hoop maar dat ie toont hoe voorbeeldig hij is opgevoed :+
Vast wel toch. Bij een ander meestal wel.

Yaro krijgt het altijd voor elkaar om hier te spelen en niet bij de ander. Vind ik niet erg :D
pi_155971843
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:29 schreef laziness het volgende:
Mijn kind gaat vanmiddag voor het eerst bij een meisje uit zijn klas spelen.
Ik hoop maar dat ie toont hoe voorbeeldig hij is opgevoed :+
:D
Mijn kind is bij een ander altijd wel heel lief.
Een moeder zei een keer dat ie wel vaker mocht komen :D

En een andere keer stond ie zelf voor de deur terwijl hij nog bij een vriendje zou zijn :') was niet helemaal de bedoeling...

Ik vind het altijd wel lekker als ie ergens anders gaat spelen :p
pi_155971897
Mijn dame steekt gewoon haar middelvinger op naar de juf... ik twijfel er dus niet aan dat ze zich ook gewoon bij anderen kan misdragen.
Ze is al vaker dan eens gewoon naar huis gestuurd.

Gelukkig hebben we goed contact met de betreffende ouders.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155972054
Leuk Lazi!

[ Bericht 97% gewijzigd door Cathmar op 11-09-2015 00:30:46 ]
Met een meidenkwartet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 13 september 2015 @ 00:44:09 #228
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156039980
Mijn dochter heeft bij haar voogd aangegeven dat ze thuis wil komen wonen. Volgens haar was het antwoord van de voogd dat hij zou uitkijken naar een plek voor begeleid wonen hier in Alkmaar, zodat ze hier kan logeren wanneer ze wil, maar ook een eigen plek heeft ..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_156042108
Wow DJMO! Logisch dat je emo wordt. :D
Dat begeleid wonen lijkt me een goed plan, op haar leeftijd. Fulltime ineens met drie broertjes lijkt me heel veel voor haar en zo kan ze lekker kiezen waar ze wil zijn. Meteen ook wennen aan het voeren van een eigen huishouden met nog wat 'controle' is ook wel een veilig idee.


Mijn dochter gedraagt zich bij anderen prima. Andere kinderen gedragen zich hier ook prima. Bij een ander is zo anders dan thuis. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 13 september 2015 @ 10:41:31 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_156043583
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 00:44 schreef DJMO het volgende:
Mijn dochter heeft bij haar voogd aangegeven dat ze thuis wil komen wonen. Volgens haar was het antwoord van de voogd dat hij zou uitkijken naar een plek voor begeleid wonen hier in Alkmaar, zodat ze hier kan logeren wanneer ze wil, maar ook een eigen plek heeft ..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt als een mooi plan!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 13 september 2015 @ 11:53:51 #231
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156044663
Ik hoop dat het heel snel gaat lukken, DJMO. Wat fijn voor je dat je dochter dit aan heeft gegeven en dat haar voogd zo goed mee wil denken om iets voor elkaar te krijgen.

Ik gun je dit heel erg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 13 september 2015 @ 11:57:13 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156044723
Jullie zijn lief :'( O+

natuurlijk hoop ik ook dat het heel snel voor elkaar komt, al zie ik heus ook wel de praktische bezwaren (oa die Yppy noemt) maar ook bv waar ik haar laat slapen :') op dit moment hebben mijn kleuters ieder een eigen kamer, en slaapt baby bij mij. Nou was het plan al om ze later op één kamer te doen, zodat baby de kleine kamer kon krijgen. Dat zal dan waarschijnlijk uitdraaien op een peuterbedje op mijn kamer, twee besta hooglsapers op de grote kinderkamer en een gewoon bed op de kleinste kamer. #komttijdkomtraad
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_156044766
Ach hier slapen de meiden ook op 1 kamer. Ik heb kamers zat maar ze willen perse bij elkaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_156056965
Sofie slaapt al vanaf dat ze een paar maanden is met dr vingers in de mond. Ring en middelvinger en dan met de handpalm naar boven. Haar tanden staan nog recht maar dr vingers staan scheef. We hadden al een aantal keer bedacht dat ze dr mee moest stoppen, maar we zagen er tegenop. Steeds kwam er ook wat tussen (2 verhuizingen in een jaar, school, feestdagen ).
Vanmiddag is ze tegen een wip kip aan gelopen. Een van dr voortanden door dr lip en de tand zit los. Ze heeft er alleen last van als ze iets hard eet en als ze dr aan zit. En als ze met dr vingers in dr mond zit. Dus nu maar gelijk door gepakt. We hebben dr vingers aan elkaar geplakt zodat ze niet meer in de mond kunnen. Ik had best wat problemen verwacht, maar ze is gewoon gaan slapen. Mn stoere O+
*poef* nu is het weg
pi_156057079
Ik heb echt alles al geprobeerd om het duimen te stoppen. Niks lukt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_156057719
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 11:59 schreef Ticootje het volgende:
Ach hier slapen de meiden ook op 1 kamer. Ik heb kamers zat maar ze willen perse bij elkaar.
O+ lief.
Professioneel gifmenger.
  zondag 13 september 2015 @ 20:37:30 #237
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156058527
Hopelijk houdt ze het vol, Kaatjejannie. En gaat ze niet meteen opnieuw beginnen zodra het geen pijn meer doet.
Bij ons heeft het Byte-X uiteindelijk geholpen, maar het heeft ons wel eeuwige minpunten opgeleverd bij mijn dochter. Laatst vertelde ze me nog weer eens een keer (8 jaar later) hoe ontzettend vies het was en hoe boos ze op ons is geweest daarvoor :@
Nee, dat maken we echt nooit meer goed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_156058562
Ik ben pas gestopt met duimen toen ik een beugel kreeg. :@
Professioneel gifmenger.
pi_156058968
Ik ben heel benieuwd of t dr gaat lukken. Ik heb net even bij dr gekeken en ze ligt heel lief te slapen met alle knuffels in dr armen ♡♡
*poef* nu is het weg
pi_156061857
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:37 schreef livelink het volgende:
Hopelijk houdt ze het vol, Kaatjejannie. En gaat ze niet meteen opnieuw beginnen zodra het geen pijn meer doet.
Bij ons heeft het Byte-X uiteindelijk geholpen, maar het heeft ons wel eeuwige minpunten opgeleverd bij mijn dochter. Laatst vertelde ze me nog weer eens een keer (8 jaar later) hoe ontzettend vies het was en hoe boos ze op ons is geweest daarvoor :@
Nee, dat maken we echt nooit meer goed.
Wij hebben bij de oudste ook byte-x gebruikt. Ze werd zo kwaad, zoooo kwaad van dat smerige spul! (ik had het op mn vinger en kreeg het per ongeluk in mn mond, het is ook echt gewoon smerig, bitter walgelijk spul) ik weet het nog goed (we hadden ook wel een beetje royaal gesmeerd... arm kind).
Alhoewel mijn buurmeisje het er vroeger gewoon af sabbelde :X en dan weer lekker verder duimde ;)

Succes KJ!
Mama van 2 lieve meiden :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 september 2015 @ 07:19:46 #241
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_156069875
Hier stopte het duimen na een wondje aan zijn duim waar een pleister op moest. Hij was er van de ene op de andere dag vanaf :D Had niet gedacht dat het zo makkelijk zou gaan.

DJMO, wat zou dat fijn zijn als ze bij jou in de buurt komt wonen! :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 14 september 2015 @ 08:47:43 #242
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_156070499
Ach wat rot, zo'n botsing met wipkip. Hoe gaat 't nu met 'r? Had ze de hele nacht goed geslapen? Soms helpt zo'n ongelukje inderdaad wel om iets te veranderen inderdaad. Willem heeft z'n duim een keer flink tussen de deur gekregen, en kon toen een tijdlang niet duimen. Daardoor is hij daar vanaf gekomen. Niet zo'n leuke manier, maar wel effectief...
in de haak.
  maandag 14 september 2015 @ 08:48:47 #243
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_156070513
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:37 schreef livelink het volgende:
Bij ons heeft het Byte-X uiteindelijk geholpen, maar het heeft ons wel eeuwige minpunten opgeleverd bij mijn dochter. Laatst vertelde ze me nog weer eens een keer (8 jaar later) hoe ontzettend vies het was en hoe boos ze op ons is geweest daarvoor :@
Nee, dat maken we echt nooit meer goed.
Och jee... :o Hoe oud was ze ten tijde van dat Byte-X drama?
in de haak.
pi_156070701
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:37 schreef livelink het volgende:
Hopelijk houdt ze het vol, Kaatjejannie. En gaat ze niet meteen opnieuw beginnen zodra het geen pijn meer doet.
Bij ons heeft het Byte-X uiteindelijk geholpen, maar het heeft ons wel eeuwige minpunten opgeleverd bij mijn dochter. Laatst vertelde ze me nog weer eens een keer (8 jaar later) hoe ontzettend vies het was en hoe boos ze op ons is geweest daarvoor :@
Nee, dat maken we echt nooit meer goed.
Hebben we al geprobeerd, maar ze wast de bende eraf en gaat gewoon door.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_156070714
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 08:47 schreef trui het volgende:
Ach wat rot, zo'n botsing met wipkip. Hoe gaat 't nu met 'r? Had ze de hele nacht goed geslapen? Soms helpt zo'n ongelukje inderdaad wel om iets te veranderen inderdaad. Willem heeft z'n duim een keer flink tussen de deur gekregen, en kon toen een tijdlang niet duimen. Daardoor is hij daar vanaf gekomen. Niet zo'n leuke manier, maar wel effectief...
Ze heeft goed geslapen. Eerste gedeelte van de nacht op dr eigen kamer en toen wij naar bed gingen hebben we dr overgeheveld naar een matras op onze kamer. Dat vind ze enorm leuk. Logeren bij papa en mama.
Ze had t rond 2 uur wat lastig. Kreunen en steunen. Maar tis wel gelukt. Ze was vanmorgen helemaal trots op zichzelf.
*poef* nu is het weg
pi_156071240
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 09:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hebben we al geprobeerd, maar ze wast de bende eraf en gaat gewoon door.
Wij hebben wel eens geroepen dat we anders gewoon haar duimen zouden laten ingipsen ;). Doen ze vast niet, ze zien je al aankomen bij de gipskamer :P.

quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 09:03 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ze heeft goed geslapen. Eerste gedeelte van de nacht op dr eigen kamer en toen wij naar bed gingen hebben we dr overgeheveld naar een matras op onze kamer. Dat vind ze enorm leuk. Logeren bij papa en mama.
Ze had t rond 2 uur wat lastig. Kreunen en steunen. Maar tis wel gelukt. Ze was vanmorgen helemaal trots op zichzelf.
^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_156072669
Knap van d'r kj

Ik heb 2 duimers de een wat enthousiaster dan de ander. Ik heb zelf ook heel lang geduimd tot ik een beugel kreeg want toen ging het niet meer.
pi_156072906
foutje
pi_156100114
Hier geen duimer, maar ik heb zeker over een periode van 2-3 jaar alleen maar sporadisch nagels aan zijn handen geknipt....en toch waren ze meestal kort....volgens mij heeft hij ze stiekem afgescheurd, ik kon hem namelijk ook niet echt betrappen op extreem nagelbijten....het was zo raar, nu weer voor het eerst alle nageltjes geknipt.


Wat ik mij afvroeg, zijn jullie jonge kinderen ook altijd met typische meisjes- en jongensdingen bezig op school als ze zelf mogen kiezen? Ik heb hem nog nooit voor de huishoud/ poppenhoek zien kiezen, wel de zandbak, de bouwhoek of de trein. De dames in zijn groep zijn altijd keurig bezig met tekenen 's ochtends en ik heb de indruk dat ze ook niet al te vaak samen spelen. Het lijkt alsof de jongens naar elkaar trekken en de meisjes ook voor zich zijn.
pi_156100917
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 09:17 schreef Zana het volgende:
Wat ik mij afvroeg, zijn jullie jonge kinderen ook altijd met typische meisjes- en jongensdingen bezig op school als ze zelf mogen kiezen? Ik heb hem nog nooit voor de huishoud/ poppenhoek zien kiezen, wel de zandbak, de bouwhoek of de trein. De dames in zijn groep zijn altijd keurig bezig met tekenen 's ochtends en ik heb de indruk dat ze ook niet al te vaak samen spelen. Het lijkt alsof de jongens naar elkaar trekken en de meisjes ook voor zich zijn.
Nee, Lars niet voor zover ik weet. Ik hoor van de juf dat de huis(houd)hoek juist populair is bij hem. Wellicht scheelt het dat hij een vriendinnetje heeft, en dat ze vaak samen spelen. Haar invloed op hem dat hij de huishoek kiest, en zijn invloed op haar dat ze mee gaat voetballen enzo...

En hier ook duimelotjes. Lars is er ergens rond z'n tweede vanzelf mee gestopt. Dat we op een gegeven moment zeiden "Goh, heb jij Lars onlangs nog wel eens zien duimen?" ... "Nee, nu je het zegt..." Ook geen idee wanneer dat precies was. Hij duimde ook eigenlijk alleen in bed, bij het slapen gaan.
Zijn zusje duimt ook, maar veel meer ook overdag. Maar ach, ze is nog maar twee, we zien wel hoe dat loopt.
pi_156101100
Ik begin last te krijgen van zwemlesfrustratie trouwens... Hoe krijg je een kleuter uitgelegd dat die drie kwartier zwemles bedoeld zijn om echt te *leren* zwemmen, en niet om te spelen? Lars is zo ontzettend veel aan het klooien in dat water, zit 90% van de tijd met z'n kop onder water, hoort dus ook niets van wat de juf zegt en is helemaal in zijn eigen wereldje daar. Gister gesprekje gehad met de juf en zij gaf ook al aan dat ze Lars met name aan het corrigeren is op gedrag, en niet op zwemslagen.

Nu zijn we waarschijnlijk ook te vroeg begonnen met zwemles, hij was net een maand vier, maar het sloot zo mooi aan op het baby/peuterzwemmen vorig jaar. Maar inmiddels zijn we op een leeftijd waarop we dan eigenlijk hadden moeten beginnen en het wordt maar niet beter met zijn concentratie.

Er is ook al eens gezegd dat hij té watervrij is. Daar waar de meeste kinderen een slag even iets bij zetten als ze merken onder water te raken, boeit het Lars geen ene donder als hij water in z'n gezicht krijgt. Hij gaat gewoon onder water door met z'n net-niet-slagen.

Wat is wijsheid? Stoppen met zwemles, en opnieuw beginnen als hij 6 is, of nog ouder? Overstappen op andere les, met misschien kleinere groepjes zodat er meer aandacht is? Privéles? (Eigenlijk geen optie, want onbetaalbaar ;( ) Flink op z'n donder geven? Chantage? ("Als je vandaag niet oplet bij zwemles, mag je drie dagen niet met de iPad spelen!")
pi_156101132
Mja ik zou een pauze inlassen, vooral vanwege het geld ook.. maar hoe weet je of het helpt?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156101155
Thuis droog de oefeningen verplichten? Zou dat helpen de techniek iig beter aan te leren?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156101300
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:10 schreef pinquit het volgende:
Thuis droog de oefeningen verplichten? Zou dat helpen de techniek iig beter aan te leren?
Ik weet niet of ik dat kan... :@ Zou dan bang zijn het hem net verkeerd aan te leren ofzo. En iets verkeerds afleren is nog veel lastiger vrees ik.
Maar het is een optie om eens met de juf te bespreken
pi_156101341
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:17 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dat kan... :@ Zou dan bang zijn het hem net verkeerd aan te leren ofzo. En iets verkeerds afleren is nog veel lastiger vrees ik.
Maar het is een optie om eens met de juf te bespreken
Ah, wij kregen op een papiertje de (schoolslag)techniek mee, werd aangeraden om dat elke avond even te oefenen. Misschien eens vragen idd :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156101605
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:07 schreef Shandaly het volgende:
Ik begin last te krijgen van zwemlesfrustratie trouwens... Hoe krijg je een kleuter uitgelegd dat die drie kwartier zwemles bedoeld zijn om echt te *leren* zwemmen, en niet om te spelen? Lars is zo ontzettend veel aan het klooien in dat water, zit 90% van de tijd met z'n kop onder water, hoort dus ook niets van wat de juf zegt en is helemaal in zijn eigen wereldje daar. Gister gesprekje gehad met de juf en zij gaf ook al aan dat ze Lars met name aan het corrigeren is op gedrag, en niet op zwemslagen.

Nu zijn we waarschijnlijk ook te vroeg begonnen met zwemles, hij was net een maand vier, maar het sloot zo mooi aan op het baby/peuterzwemmen vorig jaar. Maar inmiddels zijn we op een leeftijd waarop we dan eigenlijk hadden moeten beginnen en het wordt maar niet beter met zijn concentratie.

Er is ook al eens gezegd dat hij té watervrij is. Daar waar de meeste kinderen een slag even iets bij zetten als ze merken onder water te raken, boeit het Lars geen ene donder als hij water in z'n gezicht krijgt. Hij gaat gewoon onder water door met z'n net-niet-slagen.

Wat is wijsheid? Stoppen met zwemles, en opnieuw beginnen als hij 6 is, of nog ouder? Overstappen op andere les, met misschien kleinere groepjes zodat er meer aandacht is? Privéles? (Eigenlijk geen optie, want onbetaalbaar ;( ) Flink op z'n donder geven? Chantage? ("Als je vandaag niet oplet bij zwemles, mag je drie dagen niet met de iPad spelen!")
Ik zou even stoppen. Hier beginnen lessen uberhaupt pas bij 4,5, maar de echte zwemlessen zijn vanaf 5. Dat is niet voor niks denk ik.
Leyla is ook heel erg watervrij, maar volgens mij doet die heel netjes mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_156101817
wij hadden vorig jaar hetzelfde probleem met ravi, die vond de zwemles ook wat al te leuk ;) dus even gestopt en we zijn net gister weer begonnen.

het scheelt dat hij nu stikjaloers is op selene, die a en b al heeft en dus geen bandjes om hoefde heel de zomer. en ook al 2x 20 pleuri + 2x macdonalds scoorde (da's bij ons het kado met een zwemdiploma).
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_156101903
Dit is precies waarom wij nog niet durven te beginnen met Dot. Ze is dol op water en wil heel graag zonder bandjes, maar is erg moeilijk instrueerbaar, zeker in een groep. Voorlopig dus doorploeteren met bandjes en dan overwegen we les in een klein groepje of toch privéles als dat andere niet lukt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_156102079
S heeft ook bij tijden zulke fases, maar wij laten het gaan. Ze gaat lekker iedere week naar zwemles, heeft het er naar haar zin, beweegt lekker, en leert echt wel zwemmen. Uiteindelijk haalt ze die diploma's echt wel, misschien duurt het wat langer. Wij zitten er ook niet om zo snel mogelijk door die zwemlessen te komen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_156103709
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:51 schreef miss_sly het volgende:
S heeft ook bij tijden zulke fases, maar wij laten het gaan. Ze gaat lekker iedere week naar zwemles, heeft het er naar haar zin, beweegt lekker, en leert echt wel zwemmen. Uiteindelijk haalt ze die diploma's echt wel, misschien duurt het wat langer. Wij zitten er ook niet om zo snel mogelijk door die zwemlessen te komen :)
Dit was mijn insteek ook, maar ik merk aan mezelf dat ik me nu toch wat begin te ergeren aan het gebrek aan aandacht. De sauna-omgeving en het feit dat Femke elke week mee moet en drie kwartier ge-entertaint/in de gaten gehouden moet worden helpt ook niet mee aan mijn eigen zen-gevoel... :@

De periode t/m de herfstvakantie is sowieso al betaald, dus maken we af. Vorige keer dat ik met dit dilemma zat ging hij ineens een badje verder en was voor hem de motivatie ook ineens weer terug. We zullen eens zien hoe het loopt...
pi_156103792
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:53 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Dit was mijn insteek ook, maar ik merk aan mezelf dat ik me nu toch wat begin te ergeren aan het gebrek aan aandacht. De sauna-omgeving en het feit dat Femke elke week mee moet en drie kwartier ge-entertaint/in de gaten gehouden moet worden helpt ook niet mee aan mijn eigen zen-gevoel... :@

De periode t/m de herfstvakantie is sowieso al betaald, dus maken we af. Vorige keer dat ik met dit dilemma zat ging hij ineens een badje verder en was voor hem de motivatie ook ineens weer terug. We zullen eens zien hoe het loopt...
Ik haat dat wachten bij zwemles. Ik ga nu maar even boodschappen doen ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_156103859
Ja, daarvoor is die tijd weer net te kort. Geen winkels in de buurt van het zwembad, en sowieso de parkeerplaats al 5 minuten lopen. En dan zie je al helemaal niets van eventuele vorderingen...
pi_156103936
Misschien zou het je wel goed doen, om niet te veel te gaan zitten kijken naar de vorderingen ;)

Het zal best minder fijn zijn ook met een jonger broertje of zusje, kan ik me voorstellen. Dat voordeel heb ik dan dat ik daar niet naar om hoef te kijken. Ik kleed me op de tropische temperaturen en probeer er maar zo positief mogelijk in te staan. Ze leert echt wel wat, denk ik dan maar, ze neemt alleen de tijd om het te doen :')

Ik moet me soms ook wel even vermannen, hoor, voor ik haar op ga vangen om weer om te kleden en me heel stevig voorhouden dat ik niet wil gaan mopperen omdat ze niet zo goed haar best heeft gedaan als ik graag zou zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_156106039
Shandaly hier wel gekozen voor privéles. In het groepsbad lief Yaro hetzelfde zien. Vooral spelen, niet doen wat de meester zei en sneaky oplossingen zoeken (ringen met zijn voeten van de bodem halen bijvoorbeeld). Echter deed Yaro het vanuit een ander uitgangspunt, namelijk angst. En de start in de groep is heel goed geweest om het iets meer watervrij te maken. Maar doorpakken naar privéles was wel noodzakelijk om hem echt over zijn angst heen te helpen.

De intentie was om daarna weer naar de groep te gaan, maar eigenlijk beviel dit zo dat we het zo gelaten hebben. Yaro gaat nog steeds niet snel, maar hij heeft plezier en maakt genoeg zwemuren zo. Ik wist ook van te voren dat het een lang traject ging worden.
pi_156106420
Ik vind zwemles zo afschuwelijk. Vies, warm, de wc's stinken naar pis en dat ruik je door het hele bad en dan dat gewacht met andere ouders. Verschrikkelijk.

L bakt er ook geen hol van. Deels omdat ze heel vaak niet is geweest vanwege oorontsteking en deels omdat ze het stom vindt en te speels is om zich op een juf te concentreren die maar wat in de rondte roept. Dan telt ze liever de lampen aan het plafond of hangt ondersteboven aan de duikplank.

Toch mag er van mij zo lang over doen als ze wil. Ik ga r niet pushen om harder dr best te doen, dat werkt alleen maar averechts. Ik heb liever dat ze het leuk vindt en gemotiveerd blijft dan dat ze ik r er jankend heen moet slepen maar ze wel dr kikkervoeten netjes afmaakt.

De juf was het daar alleen niet zo mee eens. Die zei: 'Nou, het zou voor ons ook wel leuk zijn als ze eens af zou zwemmen.' :')
pi_156106451
wij kunnen sinds dit seizoen uitwijken naar de snelcursus. vaste prijs en diplomagarantie. nadeel: niet gecertificeerd. ik heb er persoonlijk nogal mn bedenkingen bij, maar ik wilde het even genoemd hebben ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:58:46 #267
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_156109949
Ik vind het eigenlijk altijd wel relaxed, de zwemles. De middelste en de jongste hebben tegelijk les. De middelste zit er al een tijd, want die heeft geen haast met het halen van een diploma ;). Ik ga gewoon lekker drie kwartier in het restaurant zitten, ipad mee, kopje thee erbij en af toe werp ik een blik in het zwembad op de middelste of op het scherm met de live-cam van het badje van de jongste. En verder, rust...
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_156110096
Spring, die opmerking van de zwemjuf! :')
pi_156110405
Zo klinkt het ideaal idd She... Maar dat gaat dus niet. Femke moet mee, thuis laten of oppas is geen optie. We zitten op anderhalve meter van het water, dus ik moet haar ook echt in de gaten houden. En eind van de middag, dus haar (en mijn :@ ) lontje is al wat korter...
pi_156110552
Ik sluit me bij Spring aan. Ik vind het echt een miljoen keer belangrijker dat mijn kind het leuk heeft in het water, dan dat hij in de pas gedwongen wordt en met tegenzin naar zwemles gaat. Ik zou koesteren dat hij het zo leuk vindt in het water, zwemles even laten voor wat het is, en over een half jaar of langer weer eens kijken of zwemles beter aansluit bij zijn mogelijkheden. In de tussentijd lekker veel vrij zwemmen.

Waarom is oppas een no-go Shandaly? En op zijn donder geven of chanteren zou ik niet doen. Hij is 5, ik vind niet dat hij gestraft moet worden omdat zijn concentratiespanne niet optimaal is het eind van de dag in een druk zwembad ;)
pi_156110866
Oppas is een no-go want geen familie in de buurt (200 km rijden voor anderhalf uur oppassen elke week kan ik van mijn ouders toch niet verwachten), vrienden zijn aan het werk op dat tijdstip, en ik vind dat ik dat niet op reguliere basis van iemand kan/mag vragen, en extra middag kdv is me te duur. Dan kan ik net zo goed voor die privéles gaan...

Ik denk dat ik de zwemjuf maar eens ga vragen naar tips om thuis te oefenen. En wellicht is er ook een andere plek om te kijken tijdens tijdens de les
pi_156111322
Met een beetje geluk zijn we over 2w van zwemles af. Tess mag aanstaande vrijdag proefzwemmen voor B
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_156111375
Maar moeten jullie kijken? Ik zit tijdens de zwemles in de kantine.
  dinsdag 15 september 2015 @ 16:50:45 #275
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156111388
Herkenbare frustraties, Shandaly. Ik heb het zwemmen om die reden heel snel overgedragen aan mijn man. Hij vond het leuk om tussen alle moeders in het zwembad te zitten. Ik vond het vreselijk. Het kon hem ook echt niks schelen dat mijn oudste eindeloos in badje 1 bleef hangen, terwijl ik op mijn handen moest zitten om niet in te grijpen.

Maar als die oplossing er voor jou niet in zit, dan zou ik ook lekker een pauze inlassen na de herfstvakantie.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 15-09-2015 16:59:12 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 september 2015 @ 16:53:03 #276
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_156111455
En gaan wandelen tijdens de zwemles om de stress voor jou er een beetje af te halen, zou dat iets zijn?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_156111576
Als je wil dat hij snel klaar is met zwemles dan kun je hem beter er even afhalen en iets later erop doen. Zodat hij minder speels en een betere spanningsboog heeft, bovendien meer kracht zodat het allemaal makkelijker gaat. Pushen heeft weinig zin is mijn ervaring.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156111835
Ik zou inderdaad ook niet boos worden of gaan chanteren. Of dingen gaan beloven. Het is simpelweg moeilijk voor hem, hij doet het niet om je te pesten.
Ik zou eerst kijken of je een mogelijkheid hebt om zelf anders ermee om te gaan, zoals inderdaad even een wandeling maken met Femke, bijvoorbeeld. Is voor haar ook lekker, even rondlopen en -rennen. Als dat niet mogelijk is, dan is een pauze misschien wel even verstandiger.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_156111853
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 16:50 schreef As1981 het volgende:
Maar moeten jullie kijken? Ik zit tijdens de zwemles in de kantine.
Dat idd, ben je verplicht om te kijken dan?

Ik zou niet weten waarom je als ouder de vorderingen bij zou moeten houden. Ik zou dat niet willen ook geloof ik. Op de basisschool zit ik er ook niet met mn neus bovenop in de lessen toch? Een globale indruk qua vorderingen is voldoende voor mij.

Persoonlijk zou ik hem er af halen en even een pauze in lassen. Maar goed, ik ben sowieso niet zo heel erg van het vroeg (<5/6 jaar) starten met zwemlessen :)
:)
pi_156112166
Wij zijn begonnen toen hij net geen vijf was. Watervrij was hij wel maar de spanningsboog van een garnaal en de motoriek liet ook nog te wensen over. Daardoor deed hij er langer over dan kindjes die later begonnen. Ik vond het op zich niet erg en hij vond het prachtig. Hoewel op het laatst was ik er wel een beetje klaar mee. De volgende gaat echt niet voordat ze zes is :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 15 september 2015 @ 17:45:31 #281
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_156113030
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 16:32 schreef Shandaly het volgende:
Oppas is een no-go want geen familie in de buurt (200 km rijden voor anderhalf uur oppassen elke week kan ik van mijn ouders toch niet verwachten), vrienden zijn aan het werk op dat tijdstip, en ik vind dat ik dat niet op reguliere basis van iemand kan/mag vragen, en extra middag kdv is me te duur. Dan kan ik net zo goed voor die privéles gaan...

Ik denk dat ik de zwemjuf maar eens ga vragen naar tips om thuis te oefenen. En wellicht is er ook een andere plek om te kijken tijdens tijdens de les
Als middelbare scholier ging ik elke week met een oppaskind zwemmen. Hij achterop de fiets, in twee uur uit en thuis, 10 gulden (jaren negentig...). Misschien woont er wel een geschikte tiener in de straat?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_156113163
Wij zijn nu een paar maanden bezig. Sofie zwemt op zondag ochtend, ideaal, zo hoeft Luuk zelden mee. Ze is niet de jongste van de groep, maar had t wel t lastigste bij t starten. Durfde nog niet in t water te springen zelf. Ze werken bij de zwemschool met een puzzel, waar groepsgenootjes al meerdere stukjes hadden, kreeg sofie zondag de eerste. Rete trots is ze!
Als sofie zwemt lees ik op mn e-reader, ik klets wat met andere ouders en zo af en toe kijk ik naar sofie.
*poef* nu is het weg
pi_156113866
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 16:50 schreef As1981 het volgende:
Maar moeten jullie kijken? Ik zit tijdens de zwemles in de kantine.
ik zit altijd boven. Meestal te kletsen met andere ouders of ben aan het lezen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_156114225
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:10 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik zit altijd boven. Meestal te kletsen met andere ouders of ben aan het lezen.
Hier kan dat niet. 1x per 8 weken kijkles. Met privezwemles mag ik wel kijken. Ik deed dan de laatste 10 min. Maar we merkte dat hij daar op aan het wachten was en dan zo zijn beste wilde doen om het te laten zien dat het averechts werkte. Nu kijk ik niet meer. (Stiekem gluur ik de laatste 5 min om het hoekje als Kyan niet mee is)
pi_156116652
Hier 1 keer in de maand kijkles. Dan mag je bij t zwembad en verteld de juf aan de ouders hoe t gaat.
Maar ik kan bij de gewone lessen ook gewoon meekijken.
*poef* nu is het weg
pi_156118993
Ik kan inloggen op een app.
Moet de juf hem wel bijwerken natuurlijk.
  dinsdag 15 september 2015 @ 20:33:51 #287
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_156119979
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:07 schreef Shandaly het volgende:
Ik begin last te krijgen van zwemlesfrustratie trouwens... Hoe krijg je een kleuter uitgelegd dat die drie kwartier zwemles bedoeld zijn om echt te *leren* zwemmen, en niet om te spelen? Lars is zo ontzettend veel aan het klooien in dat water, zit 90% van de tijd met z'n kop onder water, hoort dus ook niets van wat de juf zegt en is helemaal in zijn eigen wereldje daar. Gister gesprekje gehad met de juf en zij gaf ook al aan dat ze Lars met name aan het corrigeren is op gedrag, en niet op zwemslagen.

Nu zijn we waarschijnlijk ook te vroeg begonnen met zwemles, hij was net een maand vier, maar het sloot zo mooi aan op het baby/peuterzwemmen vorig jaar. Maar inmiddels zijn we op een leeftijd waarop we dan eigenlijk hadden moeten beginnen en het wordt maar niet beter met zijn concentratie.

Er is ook al eens gezegd dat hij té watervrij is. Daar waar de meeste kinderen een slag even iets bij zetten als ze merken onder water te raken, boeit het Lars geen ene donder als hij water in z'n gezicht krijgt. Hij gaat gewoon onder water door met z'n net-niet-slagen.

Wat is wijsheid? Stoppen met zwemles, en opnieuw beginnen als hij 6 is, of nog ouder? Overstappen op andere les, met misschien kleinere groepjes zodat er meer aandacht is? Privéles? (Eigenlijk geen optie, want onbetaalbaar ;( ) Flink op z'n donder geven? Chantage? ("Als je vandaag niet oplet bij zwemles, mag je drie dagen niet met de iPad spelen!")
Lekker een half jaartje stoppen? Het klinkt alsof hij gewoon spelen nog veel belangrijker vindt (en geef 'm eens ongelijk ;) ). Ik zou proberen te voorkomen dat je nog meer gefrustreerd wordt. Dat is voor geen van allen fijn...
pi_156134745
Wij hadden gisteren infoavond, nu ja, achteraf bleek het gewoon voor nieuwe ouders te zijn en daar was ik eigenlijk al geweest in het voorjaar, maar mijn zoon had en uitnodiging meegebracht, dus was ik er maar naartoe gegaan.
Geeft toch weer een andere kijk op de dingen als je al een beetje weet hoe het op school eraantoe gaat.

Nu blijkt dat ze al zoveel aanmeldingen hebben dat ze in februari met 27 kinderen zitten (op dit moment zijn het er 12 of 13)....Ze willen niet boven de 30 uitkomen tot het eind van het schooljaar, maar er is ook geen aanmeldstop. De leerkracht noemde als één mogelijke oplossing, dat de oudere kinderen uit groep 1 midden in het schooljaar overgeplaatst worden naar de huidige groep 2 en daar dan een groep 1/2 vormen. Nu is het zo dat mijn zoon vorig schooljaar 1,5 maanden met deze kinderen in groep 1 zat en ze soms ook samen spelen op hetzelfde tijdstip op het schoolplein, maar ik vroeg mij af of dat een normale gang van zakken is.

Zo krijgen ze toch nooit rust in de tent, behalve dat nu de komende maanden steeds weer nieuwe kindjes bijkomen en dat twee van zijn juffen met zwangerschapsverlof gingen of binnenkort gaan, kan het dus gebeuren dat ze opeens weer opnieuw tussen de grotere kinderen uit groep 2 geplaatst worden en daar weer hun plekje moeten vinden. Nu heb ik geen idee van de groepsdynamica in en kleuterklas en kinderen zijn zeker flexibeler dan ik soms denk, maar ik vraag mij toch af of je hier als ouder niet iets van kunt of moet gaan zeggen.
  woensdag 16 september 2015 @ 09:48:12 #289
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156134799
Dat overplaatsen komt wel op veel meer scholen voor.
Je kan alles wat je niks vindt altijd aankaarten. Of het iets oplevert is een tweede maar misschien ben je niet de enige.
Maar kinderen zijn veerkrachtig.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156135058
Bij onze oude school ging dat ook zo (weg ivm verhuizing). Dat was echt een groeischool. Ze hebben daar verschillende dingen geprobeerd. Zoals een instroomgroep vanaf februari, of de groepen 1-2 zoals ze waren verdelen over de huidige en een extra groep. Het gaf allebei wel iets onrust, maar gaf ook mogelijkheden. Een paar kindjes konden uit elkaar gehaald worden omdat ze elkaar stoorden, een kindje kon naar een nieuwe juf omdat de band met de juf niet zo goed was. Ik heb niet gehoord dat er uiteindelijk kinderen problemen mee hebben gehad, behalve even de tijd om te wennen. Na een week of 2/3 hadden ze hun draai wel weer gevonden. Kleuters zijn veerkrachtig inderdaad (de meeste dan ;) )
Zolang het dan voor de rest van het jaar opgelost is. Vaker rommelen is niet echt fijn voor ze.

Misschien kun je wel vragen naar de periode van die overgang? Of ze dan ook rekening houden met de wisseling van de juffen (mooi moment om te wisselen?) en de feestdagen (dan is het al onrustig, zou ik het niet willen).
pi_156135202
Even voor de juffen: hebben jullie nog tips om een sneldenkend en snel lezend kind rustig te laten voorlezen? Hij leest boeken heel snel als hij stil leest. Alleen bij voorlezen werkt dat niet.
Hij leest, als we hem niet instrueren dwars door alle punten en komma's heen. En haalt adem middenin woorden. Hij veranderd ook zinnen, zonder dat het de inhoud veranderd (zoals een extra woordje of omdraaien woorden).
We lezen nu elke avond na het eten even uit Jip en Janneke, en het wordt wel beter. Maar misschien hebben jullie nog tips om hem te helpen?

Hij ging mooi onderuit bij zijn boekbespreking(niet negatief, maar leermoment). Nu gelooft hij wel dat thuis oefenen zinvol is. :P
pi_156135295
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Even voor de juffen: hebben jullie nog tips om een sneldenkend en snel lezend kind rustig te laten voorlezen? Hij leest boeken heel snel als hij stil leest. Alleen bij voorlezen werkt dat niet.
Hij leest, als we hem niet instrueren dwars door alle punten en komma's heen. En haalt adem middenin woorden. Hij veranderd ook zinnen, zonder dat het de inhoud veranderd (zoals een extra woordje of omdraaien woorden).
We lezen nu elke avond na het eten even uit Jip en Janneke, en het wordt wel beter. Maar misschien hebben jullie nog tips om hem te helpen?

Hij ging mooi onderuit bij zijn boekbespreking(niet negatief, maar leermoment). Nu gelooft hij wel dat thuis oefenen zinvol is. :P
Samen lezen misschien? Om en om een zin. Dat heeft hier goed geholpen.
Met een meidenkwartet
pi_156135379
Tussentijds doorstromen in februari doen ze hier ook. Dan zijn dan meestal de januari/februari kindjes. Ik denk dat het meer rust kan geven en hoor er eigenlijk alleen positieve geluiden over.
Met een meidenkwartet
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 september 2015 @ 10:18:48 #294
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_156135467
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:09 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Samen lezen misschien? Om en om een zin. Dat heeft hier goed geholpen.
en zelf voorlezen inclusief (overdreven) intonatie en duidelijk rekening houdend met leestekens terwijl kind zelf meeleest.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 16 september 2015 @ 10:33:15 #295
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_156135708
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:04 schreef Deepfreeze het volgende:
We lezen nu elke avond na het eten even uit Jip en Janneke, en het wordt wel beter. Maar misschien hebben jullie nog tips om hem te helpen?
Begrijpt hij wat hij leest? Als hij de zin verandert, dan klopt het dus nog steeds?
pi_156136114
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:33 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Begrijpt hij wat hij leest? Als hij de zin verandert, dan klopt het dus nog steeds?
Het klopt nog steeds, soms wordt het zelf mooier..


Intonatie en stemmetjes probeert hij ook te doen. Ze gaan alleen verloren in de haast. Of hij blijft met het hoge zachte stemmetje van Janneke doorlezen ;)
  woensdag 16 september 2015 @ 13:03:22 #297
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_156138968
Probeer eens verhaaltjes in rijm-vorm :) Helemaal mooi zijn samen-lees verhalen in rijmvorm :D

En blijf praten over wat je hebt gelezen ('wat is er gebeurd?' is simpel, maar 'is jou ook wel eens zoiets overkomen' of 'wat had jij anders gedaan' wordt al wat interessanter). Of laat 'm juist voorspellen wat er op de volgende bladzijde gaat gebeuren, bijvoorbeeld.
pi_156139013
Ik ga eens in de kast kijken. Anders morgen even naar de bieb.
Ik had nu Jip en Janneke gepakt, omdat de verhalen nog net leuk zijn voor een 8 jarige, maar de tekst niet te moeilijk..
  woensdag 16 september 2015 @ 13:06:23 #299
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_156139044
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ga eens in de kast kijken. Anders morgen even naar de bieb.
Ik had nu Jip en Janneke gepakt, omdat de verhalen nog net leuk zijn voor een 8 jarige, maar de tekst niet te moeilijk..
Ik vond zelf J&J niet echt heel erg lekker voorlezen. Er zijn wel boeken met een fijner ritme, en dat zou hem best kunnen helpen.
pi_156139105
Wij lezen mees kees. Gaat over een jongen in groep 6, dus past wel lekker bij iemand van 8.

Jen vind het leuke verhalen. Een hoofdstuk is ook niet zo lang.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_156139379
Hij heeft alle mees Kees boeken van de bieb al uit :)
Hij leest nu voor het slapen zelf veel Roald dahl en Pinkeltje(1 per 2/3 dagen :P ). Of geronimo stilton..

Het zat voor de vakantie op avi e6. Hij kan dus prima lezen, alleen voorlezen is zo'n dingetje..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')