ja bij ons gaan ze vanaf dit schooljaar ook soms met tablets aan de slag. En dan staat er in de mail:"de leerkrachten gaan de leerlingen leren hoe ze met de tablet om moeten gaan." Euhm ik schat in dat dat meer andersom gaat zijnquote:Op zondag 30 augustus 2015 23:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jeeeeee schoenmaat 49???? Dat zal inderdaad wel zoeken zijn...en weinig keus.....
Hier gaan we de derde schoolweek al in. Twee enthousiaste kinderen hier. Lars zit nu in groep 3. Heeft een superjuf en vindt het zo leuk dat lezen en rekenen en schrijven. Meike zit in groep 5 en zij mogen werken op een tablet voor sommige vakken. Als pilot. Ze vindt het fantastisch! Op de informatie avond heeft de juf uitgelegd hoe het allemaal gaat en ik geloof dat ik ook wel enthousiast erover ben. Vooral dat het niveau aan het kind wordt aangepast! Werken jullie kinderen ook op tablets op school?
S vond het echt heel erg leuk! Er zijn eigenlijk drie delen: het prehistorische deel, het Romeinse deel en het Middeleeuwse deel. Sluit dus prima aan, zou ik zeggen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:43 schreef pinquit het volgende:
Is het Archeon nog een beetje leuk? Max heeft binnenkort Romeinenkamp, zou dat een beetje aansluiten? Ik ben ooit op de basisschool naar Archeon geweest, maar ik vond het zelf niet heel boeiend. Kan ook zijn omdat het inmiddels al minstens 20 jaar geleden is
Mag, hoeft niet.quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:49 schreef pinquit het volgende:
Je eigen 5jarige? Dus het mag een groot kado zijn?
Vindt ze spelletjes doen ook leuk? Gezelschapsspelletjes?quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mag, hoeft niet.
Liever niet iets wat heel groot is in omvang.
Ja dat vindt ze misschien wel leuk, maar dat doen we eigenlijk nooit.quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vindt ze spelletjes doen ook leuk? Gezelschapsspelletjes?
Hoe bedoel je, weinig snapt?quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat vindt ze misschien wel leuk, maar dat doen we eigenlijk nooit.
Ik heb ook altijd het idee dat ze zo weinig snapt.(Kan het niet zo goed uitleggen)
Klinkt goed!quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
S vond het echt heel erg leuk! Er zijn eigenlijk drie delen: het prehistorische deel, het Romeinse deel en het Middeleeuwse deel. Sluit dus prima aan, zou ik zeggen.
Ze hadden er nu ook een Vikingen-thema dus, en dat vond ze ook wel geweldig leuk.
Wij gaan zeker nog eens terug zelfs!
Als je Romeinen wilt, is Xanten ook aan aanraderquote:
een smart game? Daar heb je hele leuke van.quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:47 schreef Ticootje het volgende:
HELP!
Wat is een leuk verjaardagskado voor een 5 jarige die eigenlijk alles prima vind, overal mee speelt en nergens een mening over heeft?
die dingen zijn des duivels!quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:15 schreef amaranta het volgende:
deze is heel gaaf
[ afbeelding ]
maar deze ook
[ afbeelding ]
ja, dat is wel waar.quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Omdat jij zeker meteen bij level ziljoen start ipv bij level 1.
Wij hebben daar 2 van.quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:22 schreef Deepfreeze het volgende:
Smart games heeft leuk spul. Hier is camelot jr ook een succes.
Die onderste van amaranta ligt hier ook, maar word iets minder mee gespeeld.
De oude twister van papa hebben we ook lol mee. Daan springt van kleur naar kleur, terwijl Chris netjes zijn hand/voet gebruikt. Bij Daan ook aangepaste opdrachten als neus op rood of billen op blauw. Ook fysiek bezig, maar toch binnen.
is het dan niet leuk om voor haar verjaardag iets samen met mama te gaan doen? een dagje naar een speeltuin/museum/whatever waarvan je weet dat ze het geweldig gaat vinden, met lunch en nog wat lekkers. dat staat niet in de weg, is wel een "groot" kado en vind ze misschien wel heel erg leuk.quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat vindt ze misschien wel leuk, maar dat doen we eigenlijk nooit.
Ik heb ook altijd het idee dat ze zo weinig snapt.(Kan het niet zo goed uitleggen)
dat is leuk ja. En dan heb je volgend jaar weer wat te geven. of met Sint. de bedeltjes.quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:25 schreef appelsap het volgende:
En iets als een bedelarmbandje?
Ik kreeg er een rond die leeftijd en dat vond ik zo leuk.
Welnee. En daarbij, moet alles makkelijk zijn?quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:32 schreef pinquit het volgende:
Die smartgames zijn supermoeilijk joh
Tico, denkt dat ze het niet snapt. Misschien snapt ze dit wel heel goed.quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:36 schreef pinquit het volgende:
Nee, maar als tico aangeeft dat ze moeite heeft met het begrijpen van spellen zou ik toch voor iets anders gaan denk ik..
Die van mij van bijna 4 kan die camelot jr al prima maken. Als je eenmaal het trucje doorhebt van stapelen, kom je zo verder..quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:32 schreef pinquit het volgende:
Die smartgames zijn supermoeilijk joh
Hier werken ze met snappetquote:Op maandag 31 augustus 2015 12:12 schreef amaranta het volgende:
Ik ben de nieuwe ict-er op op mijn school (ik weet echt helemaal niks van school ict) en dit jaar gaan we ook tablets invoeren.
Ik meen dat er iets van 35 zijn besteld door de vorige ict-er, zodat één klas ermee kan werken.
We hebben al methodes die ipv papieren werkboekjes ook op de tablet de stof aanbieden.
'Probleem' is dat deze methode op Flash draait. En dat daardoor al de iPad bij voorbaat afviel.
Nu zijn er iets van Companions besteld. Deze zijn schijnbaar erg kindvriendelijk.
Ik weet het nog niet.
Uno is hier een grote hit!quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mag, hoeft niet.
Liever niet iets wat heel groot is in omvang.
Die koelkast krijgt ze toch zeker wel, he?quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:57 schreef Keshet het volgende:
[..]
Uno is hier een grote hit!
Verder staat er momenteel op het verlanglijstje:
Zeemeermin die zelf kan zwemmen
Paraplu
Nieuwe stuntstep
Strijkkralen
Playmobil
Knutselspullen
Een koelkast voor op d'r kamer zodat ze 's nachts zalm kan eten.![]()
Misschien is een dagje weg met alleen je meisje ook een leuk idee? Klein kadootje geven op de dag zelf en dan een hele dag samen op pad, iets bekijken, lunchen, zoiets?
Oja, dat heb ik ook nog in de kast staanquote:
Ja, die stond inderdaad op mn lijstje...quote:
Hier is L opeens aan het groeien. Ik heb bijna geen lange broeken meer die t meiske pastquote:Op dinsdag 1 september 2015 14:22 schreef appelsap het volgende:
Een DS is ook zeker leuk.
Mijn zoon is terug van zijn vakantie bij zijn vader. Hij kwam terug en ik zag gewoon meteen dat hij gegroeid was. Hij is gewoon 2,5 cm in 4 weken tijd gegroeid. Dat noem ik nog eens een groeispurt. Maand geleden nog nieuwe broeken gekocht maar die konden nu niet meer over z'n benen en heupen.
Dat dus...quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:38 schreef miss_sly het volgende:
In 4 weken?dat is inderdaad een groeispurt!
S groeit ook, volgens mij. In ieder geval eet ze ons ook weer de oren van ons hoofd en heb ik vandaag op haar verzoek een extra boterham in haar lunchtrommeltje gedaan. Jurkjes worden ineens toch wel erg kort ook. Gelukkig komt er een nieuw seizoen aan, dus maar eens even gaan shoppen met de dame.
Ze eet nu glutenvrij, toch? Zou dat er ook iets mee te maken hebben dat ze zo lekker groeit nu?quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat dus...
Ik denk dat ik een compleet nieuwe wintergarderobe kan aanschaffen. Alles wat van vorig jaar is is maat 98. Vanmorgen had de dame een broek aan maat 110...
Werd ook wel eens tijd dat ze wat de hoogte in ging, laatste meting was ze eindelijk langer dan een meter. 10 sept gaan we weer meten.
dat heeft er zeker mee te maken ja.quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze eet nu glutenvrij, toch? Zou dat er ook iets mee te maken hebben dat ze zo lekker groeit nu?
Ik denk dat wij ook een nieuwe wintergarderobe moeten hebben, grotendeels. Oa nieuwe winterjas. Kwamen we vorig jaar eenvoudig onderuit, maar die ze had is nu twee seizoenen oud (en al tweedehands) dus een nieuwe mag wel een keer. Volgens mij passen haar schoenen en laarzen nog wel, maar een paar nieuwe laarsjes hoort er wel bij. Wat jurkjes en broeken...volledige garderobe inderdaad
Voelt ze zich ook fijner, merk je dat goed?quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
dat heeft er zeker mee te maken ja.
Winterjas hebben we nog (of tenminste, volgens mij ligt die bij haar vader). Ze heeft nog wel een stel laarsjes nodig. En idd wat jurken, malliots, broeken en shirts...
Ik denk dat bijna alles wat herfst / winter geschikt is wel te klein is.
Winterjassen, laarzen, truien, rokjes, maillot...quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze eet nu glutenvrij, toch? Zou dat er ook iets mee te maken hebben dat ze zo lekker groeit nu?
Ik denk dat wij ook een nieuwe wintergarderobe moeten hebben, grotendeels. Oa nieuwe winterjas. Kwamen we vorig jaar eenvoudig onderuit, maar die ze had is nu twee seizoenen oud (en al tweedehands) dus een nieuwe mag wel een keer. Volgens mij passen haar schoenen en laarzen nog wel, maar een paar nieuwe laarsjes hoort er wel bij. Wat jurkjes en broeken...volledige garderobe inderdaad
Same here.quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voelt ze zich ook fijner, merk je dat goed?
Maillots en leggings, goede, daar moet ik ook nog naar op zoek.
En ze heeft een mening, dus ik kan niet zomaar naar de stad gaan en kleding mee terugnemenZe trekt het simpelweg niet aan als het niet naar haar zin is.
Hier ook de vrije hand, met hetzelfde idee. Ik wil ook geen ruzie maken over wat ze aan zou moeten volgens mij en inderdaad haar eigen creativiteit niet inperken. Soms vertel ik dat er nog een andere kleur vestje of legging aan de waslijn hangt, misschien dat ze die aan wil ipv wat ze aan heeft gedaan, maar dat is het dan wel. Ze maakt haar eigen keuzes. Wel grappig inderdaad. Soms loopt ze er heel hip en met goed bij elkaar passende kleren bij, soms is het net pippi langkousquote:Op dinsdag 1 september 2015 16:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Same here.
Ik krijg wel eens de opmerking over de combinatie die de meiden aan hebben van hun vader. Maar ze zoeken zelf hun kleding uit, en ik wil ze ook niet beperken in die creativiteit. Als Jen het echt onwijs mooi vindt om een fel paarse rok te combineren met een rood shirt, dan is het zo. Ik zie sowieso de meest opmerkelijke combinaties rondlopen in haar klas, dus blijkbaar denken er meer ouders zo over.
Buikvrije topjes?quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:28 schreef livelink het volgende:
Ik ben me pas met de kledingkeuze van mijn dochter gaan bemoeien, toen ze wat gewaagdere kleding ging kopen. Ik heb haar wel een paar keer teruggestuurd naar haar kamer om iets anders aan te gaan doen voor school. Ja, ja, zo'n soort moeder ben ik geworden![]()
.
Dat had ik 14 jaar geleden ook niet durven denken.
quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:42 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier is ook alles te klein. T gaat belachelijk snel. Ze zit nu volgens mij in n groeispurt. Ze eet enorm veel en is veel moe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |