Dat had ik met de Heineken ontvoering. Heinken Experience geweest, de tweede film binnenkort kijken, serie Freddy leven in de Brouwerij. Toch gaat het je na een tijdje tegenstaan.quote:Op maandag 7 september 2015 15:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Yep, de Colombiaanse is imo veel minder gelikt. Als iets me fascineert, dan wil ik er alles van zien en lezen. Dat heb ik nu dus hiermee.
Kan me niet echt voorstellen dat ze dat doen. Groot gedeelte van de aantrekkingskracht is dat iedereen Pablo wel kent. Om dan over te gaan naar een vrij nietszeggend persoon binnen het Cali kartel..quote:Op maandag 7 september 2015 11:24 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het 2e seizoen begint met het einde van Pablo om daarna verder te gaan over het Cali-kartel.
Maar we gaan 't meemaken, iig genoten van dit eerste seizoen!
Ik hoop van wel, er zijn nog genoeg cartels om over verder te gaan nml. terwijl het verhaal van Pablo Escobar al grotendeels behandeld is in seizoen 1, om nou een heel 2e seizoen te besteden aan zijn laatste dagen?quote:Op maandag 7 september 2015 15:41 schreef schijffie het volgende:
[..]
Kan me niet echt voorstellen dat ze dat doen. Groot gedeelte van de aantrekkingskracht is dat iedereen Pablo wel kent. Om dan over te gaan naar een vrij nietszeggend persoon binnen het Cali kartel..
Maar via Pablo (seizoen 1, begin van seizoen 2) wordt je er wel geleidelijk ingezogen dat een onbekender kartel uiteindelijk net zo interessant is.quote:Op maandag 7 september 2015 15:41 schreef schijffie het volgende:
[..]
Kan me niet echt voorstellen dat ze dat doen. Groot gedeelte van de aantrekkingskracht is dat iedereen Pablo wel kent. Om dan over te gaan naar een vrij nietszeggend persoon binnen het Cali kartel..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mazzel voor de makers dat er een seizoen 2 komt.
Verder is deze serie natuurlijk fantastisch gemaakt. Heb echt intens genoten!lekker faxen heel de dag echt genot
Dat leek mij ook het meest logische maar zijn voice-over stem klinkt stukken zwaarder....vandaar mijn twijfelquote:Op maandag 7 september 2015 13:40 schreef planethugo het volgende:
[..]
zou het kunnen zijn dat het misschien de Amerikaanse hoofdrolspeler is
Volgens mij zegt die op een gegeven dingen die op Mr. Murphy slaan (dus zichzelf). Ik weet wel zeker dat hij de voice over doet namelijk door iets wat die gezegd heeft. En ik vond dat je het ook wel aan de stem kon horen.quote:Op maandag 7 september 2015 17:00 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Dat leek mij ook het meest logische maar zijn voice-over stem klinkt stukken zwaarder....vandaar mijn twijfel
Simpel vergelijk: in HIMYM wordt de stem van de oudere Ted ingesproken door Bob Saget ipv Josh Radnor...quote:Op maandag 7 september 2015 17:02 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Volgens mij zegt die op een gegeven dingen die op Mr. Murphy slaan (dus zichzelf). Ik weet wel zeker dat hij de voice over doet namelijk door iets wat die gezegd heeft. En ik vond dat je het ook wel aan de stem kon horen.
Verdomme, daar wilde ik hierna mee beginnen.quote:Op maandag 7 september 2015 18:53 schreef SunChaser het volgende:
Wie de voice over irritant vindt moet niet beginnen aan Mr Robot
Ja, maar meer fight club / dexter stijlquote:Op maandag 7 september 2015 19:24 schreef Bronson het volgende:
[..]
Verdomme, daar wilde ik hierna mee beginnen.
Ook volledig met voice over?
Ah, dat geeft nog hoop.quote:Op maandag 7 september 2015 19:26 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, maar meer fight club / dexter stijl
Nee man kleine stukjes maar.quote:Op maandag 7 september 2015 19:24 schreef Bronson het volgende:
[..]
Verdomme, daar wilde ik hierna mee beginnen.
Ook volledig met voice over?
Het zou best een logisch vervolg zijn, het Cali-kartel heeft iirc ook aardig wat cokedollars aan Miami verdiend en was op zijn hoogtepunt in de jaren 90.quote:Op maandag 7 september 2015 19:17 schreef FUUUU het volgende:
Goede serie inderdaad. Seizoen 1 in korte tijd geheel gekeken. Zou het ook niet erg vinden als Miami ook nog wat meer in beeld komt. De Colombiaanse sfeer draagt natuurlijk wel bij aan de serie maar Miami in de 80' vind ik ook altijd wel gaaf.
Ontsnapping uit gevangenis was op 22 juli 1992, klopjacht op hem eindigde met z'n dood op 2 december 1993.quote:Op maandag 7 september 2015 22:07 schreef sjeppert het volgende:
iemand die de tijdslijnen zo'n beetje weet tussen het moment hij uit de gevangenis ontsnapt en zijn dood?
Wel respect dat je de discipline hebt gehad niet vanaf aflevering 1 al wikipedia er bij te pakken.quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:10 schreef ĩ het volgende:
[..]
Ik dacht helemaal niets, heb mij nooit met hem bezig gehouden.
Ik ook vooral omdat ze een jaar per aflevering erdoorheen joegenquote:Op dinsdag 8 september 2015 10:16 schreef Stranger het volgende:
[..]
Wel respect dat je de discipline hebt gehad niet vanaf aflevering 1 al wikipedia er bij te pakken.
Nu moet ik toegeven dat ik al redelijk bekend was met het verhaal van het Medillin-cartel, maar toch heb ik wikipedia tijdens het kijken meerdere keren geraadpleegd
Het viel me ook pas op bij aflevering 5 ofzoquote:Op dinsdag 8 september 2015 15:44 schreef wolfrolf het volgende:
Ik heb in Javier Peņa totaal de acteur die Oberyn Martell in game of thrones speelt niet herkenddamn!
Haha ik wel, tijdens iedere aflevering wel dingen opgezocht.quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:16 schreef Stranger het volgende:
Wel respect dat je de discipline hebt gehad niet vanaf aflevering 1 al wikipedia er bij te pakken.
ben bij aflevering 7 maar ik wacht nog steeds op het moment dat hij "You raped her. You murdered her. You killed her children" roeptquote:Op dinsdag 8 september 2015 15:44 schreef wolfrolf het volgende:
Ik heb in Javier Peņa totaal de acteur die Oberyn Martell in game of thrones speelt niet herkenddamn!
Nu valt het kwartje.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:44 schreef wolfrolf het volgende:
Oh Fuck, daarom komt ie me zo bekend voorquote:Op dinsdag 8 september 2015 15:44 schreef wolfrolf het volgende:
Ik zit ook al 5 afleveringen diep na te denken waar die man me toch zo bekend van voor komtquote:Op dinsdag 8 september 2015 23:04 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh Fuck, daarom komt ie me zo bekend voor![]()
Je bent te jong.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:35 schreef catfish het volgende:
de hoofdrolspeler (als ik die agent zo mag noemen) kan mij niet boeien en het cartel gebeuren gaat allemaal wat te gemakkelijk (misschien was het wel zo, maar toch)
Nee hoor, hij heeft helemaal gelijk.. 't is allemaal erg luchtig en kort door de bocht in beeld gebracht.quote:
Je hebt de disclaimer aan het begin van elke aflevering gemist? "Gebaseerd op waargebeurde feiten, maar elke overeenkomst met echte personen en gebeurtenissen is louter toeval?"quote:Op woensdag 9 september 2015 09:08 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Dat is het enige probleem dat ik met de serie heb, het wordt een beetje gebracht als een soort documentaire (door de voice overs/historische 'lesjes' tussendoor en de echte foto's van PE) maar 't is echt allemaal erg geromantiseerde fictie die slechts zeer lichtjes gebaseerd is op de werkelijkheid.
Dus die čchte foto's en clips van Pablo Escobar en de echte tijdsbeelden die onder de voice over tussenstukjes gemonteerd zijn, die zijn louter toevallig in de serie terecht gekomen...ah ja...quote:Op woensdag 9 september 2015 12:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt de disclaimer aan het begin van elke aflevering gemist? "Gebaseerd op waargebeurde feiten, maar elke overeenkomst met echte personen en gebeurtenissen is louter toeval?"
Ik vermoedde het vrij snel. Moest zijn gezicht wel ff goed in me opnemen voordat ik zeker wist.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:44 schreef wolfrolf het volgende:
Er zijn nog meer kartels geweest na het Medellin-kartel.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:43 schreef McNulty het volgende:
Ik vraag me echt af hoeveel verhaal er nog over is gebleven. In een seizoen volg je Pablo's gehele opkomst en bijna ondergang.
Een Mexicaanse spinoff over El Chapo zou ook wel tof zijn.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:44 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Er zijn nog meer kartels geweest na het Medellin-kartel.
Kunnen makkelijk nog een paar seizoenen verder gaan alleen zal het dan niet meer over Escobar gaan natuurlijk.
Ja dat zou dan het laatste seizoen kunnen zijn, daarvoor nog het Cali-kartel en het Gulf-kartel.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:51 schreef McNulty het volgende:
[..]
Een Mexicaanse spinoff over El Chapo zou ook wel tof zijn.
Ik vrees toch echt dat ze mikken op mijn leeftijdscategorie, maar dat terzijde.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij de Sopranos was er tenminste een strijd, in deze serie is het alsof iedereen Pablo als een god ziet en dat lijkt mij zeer ongeloofwaardig.
Nee, ze hebben materiaal voor misschien 3 of wel 5 seizoenen er op 1 seizoen doorgejaagd.
Jammer.
quote:Op woensdag 9 september 2015 18:18 schreef catfish het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
quote:Op woensdag 9 september 2015 18:18 schreef catfish het volgende:
[..]
Ik vrees toch echt dat ze mikken op mijn leeftijdscategorie, maar dat terzijde.
SickPuppiesNeedLove2 verwoordt het beter dan mij.
Mooi gemaakt, leuk/interessant om naar te kijken, maar meer niet.
Dit haalt echt de hoge standaard niet van bv Breaking Bad.
Het probleem zat al in de 1ste scene eigenlijk: er stopt een konvooi, de officier wil de boel tegenhouden en na 2min praten is iedereen omgekocht. Van de werking van het cartel zelf krijgen we eigenlijk niets te zien (behalve wat ruwe zaken).
Na alle ophef had ik juist veel meer diepgang verwacht. Om een voorbeeld te geven:Klagen over deze serie en dan breaking bad aanhalen als degelijke referentie. Jammer, maar leuk geprobeerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij de Sopranos was er tenminste een strijd, in deze serie is het alsof iedereen Pablo als een god ziet en dat lijkt mij zeer ongeloofwaardig.
Nee, ze hebben materiaal voor misschien 3 of wel 5 seizoenen er op 1 seizoen doorgejaagd.
Jammer.
Gr gr
Is Breaking Bad geen degelijke serie meer?quote:Op donderdag 10 september 2015 01:08 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Klagen over deze serie en dan breaking bad aanhalen als degelijke referentie. Jammer, maar leuk geprobeerd.
Gr gr
BB is wel echt steengoed hoor!quote:Op donderdag 10 september 2015 01:08 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Klagen over deze serie en dan breaking bad aanhalen als degelijke referentie. Jammer, maar leuk geprobeerd.
Gr gr
Hey, zo ziet John Mayer er ook uit als hij niet zoveel zou snuiven..quote:Op woensdag 9 september 2015 16:22 schreef McNulty het volgende:
Pablo ken ook lachen trouwens.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
Breaking Bad was in de eerste seizoenen ook al top.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:25 schreef ems. het volgende:
Ach, breaking bad haalde die standaard ook pas in de latere seizoenen. Daarvoor was het ook doorsnee.
Ik vond seizoen 1 en 2 prima maar qua niveau eigenlijk hetzelfde verhaal als narcos. Zeer vermakelijk, maar allesbehalve legendarisch.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:17 schreef catfish het volgende:
[..]
Breaking Bad was in de eerste seizoenen ook al top.
Voor mij ook. Ik vond de latere seizoenen los van de actie ook gewoon beter.quote:In de latere seizoenen is het tempo hoger en is er meer actie, maar dat heeft voor mij weinig te maken met de kwaliteit.
Dat kanquote:Mijn kritiek is net dat Narco te snel gaat...
Volgens mij is dat hier nog niet gezegd.quote:Op vrijdag 11 september 2015 18:45 schreef Rabieluh het volgende:
Vast al eerder gezegd, maar probeer spoilers te ontwijken, wat roken ze veel. De ene na de andere peuk wordt aangestoken.
Huh, bij mij niet.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:24 schreef Rijst het volgende:
[..]
Nice die andere serie staat ook op netflix. Thnx voor de tip.
Omdat geld verslavend werkt.quote:Op zondag 13 september 2015 22:26 schreef Karina het volgende:
Eerste 3 afleveringen bekeken. Prima serie. Vind het qua sfeer wel een beetje ala True Detective.
Goeie muziek ook en interessant om te zien hoe dat allemaal gegaan is met Escobar. Wat ik niet snap, waarom stop je niet gewoon als je op een gegeven moment zoveel geld hebt dat je niet meer weet wat ermee te doen, dat je het gaat begraven en in de bank van je moeder verstoppen.
Ik zou lekker op dat eiland op de Bahama's gaan wonen en niks doen.
Heerlijk nummer
*ligtquote:Op zondag 13 september 2015 22:05 schreef McNulty het volgende:
Ola muchachos
Spaans licht me wel aardig het gehoor moet ik zeggen. Voegt wel wat toe aan de serie.
pijnlijk dezequote:
Best welquote:
hij had grotere ambities, president worden enzoquote:Op zondag 13 september 2015 22:26 schreef Karina het volgende:
Eerste 3 afleveringen bekeken. Prima serie. Vind het qua sfeer wel een beetje ala True Detective.
Goeie muziek ook en interessant om te zien hoe dat allemaal gegaan is met Escobar. Wat ik niet snap, waarom stop je niet gewoon als je op een gegeven moment zoveel geld hebt dat je niet meer weet wat ermee te doen, dat je het gaat begraven en in de bank van je moeder verstoppen.
Ik zou lekker op dat eiland op de Bahama's gaan wonen en niks doen.
Heerlijk nummer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 september 2015 11:46 schreef RedFever007 het volgende:
Hmm klopt dit wel (gaat over laatste scene 4e afleveringNiet alles klopt in de serie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
Heb hetzelfde gevoel erover. Te grote sprongen waardoor veel niet uit de verf komt.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:24 schreef CPS2000 het volgende:
Nu ook vier afleveringen gezien. Vermakelijke serie, maar voor mij geen echte topper. Er zit een bepaalde spanning tussen het hoge tempo waarmee de jaren er door heen gewerkt worden en de gebeurtenissen die uitgediept worden die niet echt werkt voor mij. Ook blijven de karakters m.n. Murphy me te oppervlakkig.
Dit is ook de voornaamste reden dat ik na drie afleveringen ben afgehaakt, het begon me steeds meer te storen. Alsof iemand elke 10 minuten de film even stop zet om te vertellen wat er gebeurt. Get on with itquote:Op woensdag 9 september 2015 09:08 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Dat is het enige probleem dat ik met de serie heb, het wordt een beetje gebracht als een soort documentaire (door de voice overs/historische 'lesjes' tussendoor en de echte foto's van PE) maar 't is echt allemaal erg geromantiseerde fictie die slechts zeer lichtjes gebaseerd is op de werkelijkheid.
Wut.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:44 schreef wolfrolf het volgende:
Pablo c.s. waren ook nagesynchroniseerd in Spanjespaans?quote:Op zondag 20 september 2015 23:32 schreef Karina het volgende:
Inmiddels helemaal afgekeken, ik was wel wat teleurgesteld dat het verhaal niet werd afgerond: ik was in de veronderstelling dat dit seizoen 1 compleet verhaal was, maar het gaat dus nog verder. Ik dacht dat seizoen 2 over een andere 'narcosbaas' zou gaan.
De voice-over stoorde mij in het geheel niet, vond het wel iets toevoegen. Minpuntje vond ik dat de vrouw van Pablo wel ERG jong bleef.
Een van de afleveringen die ik had gekeken was in zijn geheel in het Spaans ('Spanjespaans') nagesynchroniseerd, inclusief alle Amerikanen en de voice-over. Eigenlijk was dit nog leuker
quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:44 schreef wolfrolf het volgende:
Ja die ook. Ze hadden alles nagesynchroniseerd. Ze hadden nu van die zware Spaanse stemmenquote:Op maandag 21 september 2015 08:43 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Pablo c.s. waren ook nagesynchroniseerd in Spanjespaans?
Hier nog eentjequote:Op maandag 21 september 2015 08:55 schreef wolfrolf het volgende:
Ik vind het wel erg komisch dat er zoveel met mij zijn die Oberyn niet hebben herkend
Goed stuk zegquote:Op woensdag 23 september 2015 12:08 schreef DestroyerPiet het volgende:
interressant achtergrond verhaal over de cocaine handel.
http://www.wsj.com/ad/cocainenomics
Leuk om te lezen ja. Er is dus wel ietwat gesjoemeld met de tijdlijnen.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:47 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik vond een interview met de echte Murphy en Pena, leuk om te lezen
http://observer.com/2015/(...)-of-netflixs-narcos/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |