abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155631366
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:50 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

:N Ze zouden jou het land uit moeten gooien. De grootste rot-op-naar-je-eigen-land mensen zijn geen knip voor de neus waard.
Ben je hongaar dan?
pi_155631386
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:54 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Jij doet niks anders dan leugens. Of op de man spelen. Hou toch eens op joh. Misschien moet jij aan iets sterkers beginnen, word je lekker stil van denk ik. :D
Nee, hier moet gekookt worden voor kinderen die gaan genieten van Zwarte Piet en Roti :W
pi_155631415
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:47 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Maar toevallig voelen die mensen zich wel uitgesloten. Alleen al als je als donker kind te horen krijgt "dat je niet geschminkt hoeft te worden, want je bent toch al een zwarte piet". Kan als een grap beginnen, maar is toch wel zeker racistisch.
Je kunt nooit voorkomen dat sommige volwassenen niet zo snugger zijn. Een beetje weerbaarheid hoort trouwens ook bij het leven.
Uiteraard zou je donkere kindjes ook moeten schminken, al was het maar omdat geen kind het leuk vindt om ergens buiten gelaten te worden. Daar hoef je zwarte piet niet om af te schaffen.
pi_155631434
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, hier moet gekookt worden voor kinderen die gaan genieten van Zwarte Piet en Roti :W
Je doet je best maar. Succes he, niet zuur worden he als iedereen straks lekker sinterklaas kan vieren. :)
pi_155631478
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:47 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Maar toevallig voelen die mensen zich wel uitgesloten. Alleen al als je als donker kind te horen krijgt "dat je niet geschminkt hoeft te worden, want je bent toch al een zwarte piet". Kan als een grap beginnen, maar is toch wel zeker racistisch.
Dat zegt toch niets over Zwarte Piet of het Sinterklaasfeest?

Dat zegt wat over degene die de opmerking maakt en zegt wat over degene die het op zijn manier opvat.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_155631627
Verenigde naties wil zoveel.
Conscience do cost.
pi_155631660
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:16 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Tuurlijk, "nu klets ik er snel over heen". Argumentatie ook. :') Zwarte Piet gaat veranderen, dat zit er gewoon aan te komen.
Nee dat zal het niet, mensen die sinterklaas in besloten kring vieren zullen gewoon blijven vasthouden aan de traditionele piet, ongeacht wat figuren zoals jij en die kneuzencommissie van de VN daar van vinden. Wen maar vast aan die gedachte.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_155631721
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:57 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Graaipiet, zelfs. Te triest voor woorden. Goed dat zwarte piet dus verdwijnt.
De naam Piet of Pieter dan? Doet ook herinneren aan Zwarte Piet. Is immers piet. Is zeker ook racisme en moet verdwijnen.

:'(
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:10:18 #259
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155631733
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_155631741
Nu krijgen we dit soort dingen ;(

pi_155631750
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:06 schreef ems. het volgende:
Verenigde naties wil zoveel.
Ga je inderdaad even concentreren op het MO, syrië oid. Of vraag even Rusland hoe het zit over die Maleisvlucht uit AMS.. Of de bootjes op bij griekenland en italie.

Nope, ZP is belangrijker natuurlijk. .
1947-2016
pi_155631767
Wordt een beetje moe van die zinloze discussie over Zwarte Piet. Zwarte Piet is al aangepast en in allerlei variaties gepresenteerd. Van stroopwafelpieten tot roetpieten tot zelfs clown pieten.

De tegenstanders van Zwarte Piet vertonen dezelfde trekken als de antirooklobby. Het zal nooit genoeg zijn tot dat Zwarte Piet totaal is uitgebannen.
pi_155631785
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:11 schreef Elzies het volgende:
Wordt een beetje moe van die zinloze discussie over Zwarte Piet. Zwarte Piet is al aangepast en in allerlei variaties gepresenteerd. Van stroopwafelpieten tot roetpieten tot zelfs clown pieten.

De tegenstanders van Zwarte Piet vertonen dezelfde trekken als de antirooklobby. Het zal nooit genoeg zijn tot dat Zwarte Piet totaal is uitgebannen.
Erger nog. Hier zit nog een stukje policor bij, want racisme ed.
1947-2016
pi_155631809
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[ afbeelding ]
Ja inderdaad. Waarom de ene zwarte wel en de andere zwarte niet? Omdat er toevallig 1 blanke op de boot bij zit?
1947-2016
pi_155631828
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Waarom de ene zwarte wel en de andere zwarte niet? Omdat er toevallig 1 blanke op de boot bij zit?
Racisme zeg ik je!
pi_155632005
Ik zelf vind dat Zwarte Piet teveel op een neger lijkt. Het kroeshaar en de lippen en vroeger natuurlijk de gouden oorbellen. Het argument is natuurlijk ja maar hij komt door de schoorsteen. Dat kan je kleine kinderen idd wijsmaken. Volwassenen niet meer.
Iemand die door de schoorsteen komt krijgt daar geen kroeshaar van en als hij het goed doet ook geen dikke rode lippen :P . Ook zou hij niet helemaal zwart of bruin zijn maar zwarte vegen op zijn huid en kleding hebben.

Als we dat nou zouden aanpassen is het probleem misschien wel opgelost.
pi_155632077
quote:

[ afbeelding ]
Hahah zo slecht dat ik moest lachen. :')
pi_155632081
quote:

[ afbeelding ]
Te triest voor woorden. Wat is met het tolerante Nederland gebeurd?
pi_155632109
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:22 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Nja dat kwam duidelijk naar voren toen de Zwarte Pieten discussie begon. De woorden die werden gebruikt voor mensen die het toch liever anders zagen waren nogal walgelijk.
pi_155632234
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:22 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Tja, vraag me af of dat ooit bestaan heeft...
Toch denk ik dat weerstand in NL ook te maken heeft met algemene weerstand tegen tal van zaken die op dit moment lopen.
1) afbraak verzorgingsstaat
2) vluchtelingen
3) EU
I´m back.
pi_155632267
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:19 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik zelf vind dat Zwarte Piet teveel op een neger lijkt. Het kroeshaar en de lippen en vroeger natuurlijk de gouden oorbellen. Het argument is natuurlijk ja maar hij komt door de schoorsteen. Dat kan je kleine kinderen idd wijsmaken. Volwassenen niet meer.
Iemand die door de schoorsteen komt krijgt daar geen kroeshaar van en als hij het goed doet ook geen dikke rode lippen :P . Ook zou hij niet helemaal zwart of bruin zijn maar zwarte vegen op zijn huid en kleding hebben.

Als we dat nou zouden aanpassen is het probleem misschien wel opgelost.
Volgens mij is dat al gebeurd.
I´m back.
pi_155632320
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat al gebeurd.
Niet helemaal. Ja een stroopwafel piet en zo. Maar je hebt nog steeds de stereotiep Piet (zonder de oorbellen) rondlopen.

En in mijn omgeving hoor ik van de volwassenen altijd dat hij door de schoorsteen komt en dat hij er daarom zo uit ziet. Snap niet dat ze dat op die leeftijd nog blijven zeggen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:29:48 #273
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_155632326
En Belgie dan? Mogen ze daar van de VN wel gewoon Zwarte Piet houden zoals hij hoort te zijn (zwart dus)?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_155632389
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Niet helemaal. Ja een stroopwafel piet en zo. Maar je hebt nog steeds de stereotiep Piet (zonder de oorbellen) rondlopen.

En in mijn omgeving hoor ik van de volwassenen altijd dat hij door de schoorsteen komt en daarom ziet hij er zo uit. Snap niet dat ze dat op die leeftijd nog blijven zeggen.
Nou ja, geen kleine kinderen meer, dus eigenlijk doen we al lang niet meer aan sinterklaas ook, heb niet echt opgelet.
Maar wat ik dus begreep van anderen is dat het al aangepast was.
I´m back.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:33:10 #275
78780 deedeetee
pi_155632432
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, vraag me af of dat ooit bestaan heeft...
Toch denk ik dat weerstand in NL ook te maken heeft met algemene weerstand tegen tal van zaken die op dit moment lopen.
1) afbraak verzorgingsstaat
2) vluchtelingen
3) EU
En aan de lopende band zaken waarbij over racisme of discriminatie word geroepen. Het komt altijd van de gekleurde kant. Omgekeerd hoef je er niet eens mee aan te komen, dat wordt weggehoond of genegeerd. We zijn het gezanik er over zat.
pi_155632437
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:29 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
En Belgie dan? Mogen ze daar van de VN wel gewoon Zwarte Piet houden zoals hij hoort te zijn (zwart dus)?
Ja, ze hadden nog een heel ander feest ook, dat echt duidelijk racistische achtergronden heeft, in Antwerpen dacht ik... Maar ja, die Belg in die commissie dacht ook, ik houd mijn snuit daarover.
I´m back.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:34:06 #277
78780 deedeetee
pi_155632461
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ze hadden nog een heel ander feest ook, dat echt duidelijk racistische achtergronden heeft, in Antwerpen dacht ik... Maar ja, die Belg in die commissie dacht ook, ik houd mijn snuit daarover.
LOL _O-
pi_155632507
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En aan de lopende band zaken waarbij over racisme of discriminatie word geroepen. Het komt altijd van de gekleurde kant. Omgekeerd hoef je er niet eens mee aan te komen, dat wordt weggehoond of genegeerd. We zijn het gezanik er over zat.
Ja, het woord racisme heeft sws gevoeligsmatig behoorlijk ingeboet aan waarde. Zeker ook als je de maat op wordt gemeten door vertegenwoordigers in die commissie van landen waarvan je weet dat daar echt racisme voorkomt in de hoedanigheidheid van negers zijn zwakzinnige en minderwaardige mensen.
I´m back.
pi_155632516
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

"Het komt altijd van de gekleurde kant". Pertinent onjuist en als je ze zo al gaat noemen. :N
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:40:58 #280
78780 deedeetee
pi_155632689
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:35 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

"Het komt altijd van de gekleurde kant". Pertinent onjuist en als je ze zo al gaat noemen. :N
Hoe moet ik ze dan noemen ? Mag ik eik wel een kleur vermelden ? Is dat niet ook racisme ? :'(

* deedeetee mompelt iets over users die t reageren niet waard zijn...... :{w
pi_155632721
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hoe moet ik ze dan noemen ? Mag ik eik wel een kleur vermelden ? Is dat niet ook racisme ? :'(

Gekleurde mensen ja, dat is racisme natuurlijk, dat suggereert dat iemand hen gekleurd heeft, zoiets?
I´m back.
pi_155632790
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het feit dat je zegt "dat het altijd van de gekleurde kant komt". Is gewoonweg niet waar, denk eerder andersom als ik kijk naar pareltjes van facebookpagina's als Ik Hou van Holland. En niet geheel toevallig is het overgrote deel daar blank.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:47:01 #283
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_155632881
Nou wij vandaag een gouden medaille, zij van zwarte piet af. Prima eerlijk opgelost toch?
Ik ga naar huis.
pi_155632898
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gekleurde mensen ja, dat is racisme natuurlijk, dat suggereert dat iemand hen gekleurd heeft, zoiets?
Vanuit blank perspectief zijn ze 'gekleurd' inderdaad. Blank privilege + institutioneel racisme om te bepalen of iemand gekleurd is ja of nee.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:48:09 #285
78780 deedeetee
pi_155632915
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weet ik veel ? Ik doe al zo mijn best om me niet aanstootgevend uit te drukken.... -O-
Mja dat heeft totaal geen zin als iemand er toch met alle geweld iets racistisch van wil maken.
pi_155632986
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:47 schreef karton2 het volgende:

[..]

Vanuit blank perspectief zijn ze 'gekleurd' inderdaad. Blank privilege + institutioneel racisme om te bepalen of iemand gekleurd is ja of nee.
Als je echt kijkt naar kleuren ben ik ook een negert eigenlijk. Zeker in de zomer.
I´m back.
pi_155633111
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:48 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Weet ik veel ? Ik doe al zo mijn best om me niet aanstootgevend uit te drukken.... -O-
Mja dat heeft totaal geen zin als iemand er toch met alle geweld iets racistisch van wil maken.
Ja, we wisten het niet idd. We waren altijd keurig nette antiracistische en antifascistische burgers, we hebben geleerd 'dat nooit meer' en daar waren we het ook helemaal mee eens, maar nu blijkt er zoiets te zijn als "white privilege" en institutioneel racisme en wat blijkt? Al die tijd waren we de neefjes en nichtjes van de KKK-broertjes uit de VS. Behalve dan dat we hier over het algemeen geen kruizen kunnen branden, want dan gaan meteen de buren klagen over de rook.
I´m back.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:55:09 #288
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155633142
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:17 schreef Ryan3 het volgende:
Helft van landen dat NL kapittelt over racisme heeft onfrisse reputatie:
http://www.elsevier.nl/Ne(...)?masterpageid=158493
En al die landen worden ook beoordeeld door de commissie.
Bvb het verslag over Rusland:

http://tbinternet.ohchr.o(...)2fCO%2f20-22&Lang=en
are we infinite or am I alone
pi_155633306
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En al die landen worden ook beoordeeld door de commissie.
Bvb het verslag over Rusland:

http://tbinternet.ohchr.o(...)2fCO%2f20-22&Lang=en
Gek dat ze dan in die commissie zitten.
I´m back.
pi_155633489
Gewoon op het journaal straks :')
Wel na Dafne Schippers gelukkig w/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155633680
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gewoon op het journaal straks :')
Wel na Dafne Schippers gelukkig w/
Ja, die Daphne is ook al niet gekleurd natuurlijk hè. :{.
I´m back.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:12:01 #292
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155633728
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gek dat ze dan in die commissie zitten.
Wie zou er dan in de commissie moeten zitten? Myanmar, Zuid Soedan, Maleisië en Noord Korea, de enige landen die de conventie niet ondertekend hebben en dus niet beoordeeld worden?
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:14:32 #293
78780 deedeetee
pi_155633799
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, we wisten het niet idd. We waren altijd keurig nette antiracistische en antifascistische burgers, we hebben geleerd 'dat nooit meer' en daar waren we het ook helemaal mee eens, maar nu blijkt er zoiets te zijn als "white privilege" en institutioneel racisme en wat blijkt? Al die tijd waren we de neefjes en nichtjes van de KKK-broertjes uit de VS. Behalve dan dat we hier over het algemeen geen kruizen kunnen branden, want dan gaan meteen de buren klagen over de rook.
Aangezien ik uit een familie kom waar de meeste kleurtjes wel in vertegenwoordigd zijn.( Werd er nog onlangs op geattendeerd door mijn broer dat we neven en nichten met negersbloed hebben, jawel in Ned.Indië werden in de 19e eeuw negers geïmporteerd :Y ) Heb ik echt wel het nodige geklaag over discriminatie en racisme gehoord hoor. Maar alleen van de luitjes met een kleurtje, omgekeerd werd niet geklaagd, d.w.z alleen ikzelf heb een klacht. Ik werd gediscrimineerd met mijn blanke vel, want blanke mensen zijn dom en lomp en alles wat boven de Moerdijk is geboren deugd niet. Botte pech dat ik in Amsterdam ben geboren. -O-

Maar over zwarte piet heb ik nooit horen klagen. Ik geloof er dan ook niet in dat er veel mensen zijn die zich er aan stoorden totdat het opeens een hype werd die de interesse wekte van sommige mensen.
pi_155633801
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wie zou er dan in de commissie moeten zitten? Myanmar, Zuid Soedan, Maleisië en Noord Korea, de enige landen die de conventie niet ondertekend hebben en dus niet beoordeeld worden?
Luister eens je krijgt hoe dan ook nu zoiets van zijn ze daar in Rusland eigenlijk niet heel wat racistischer dan in NL of B. Moet je dara niet eens eerst gaan kijken, bedoel ik. Lijkt me logisch, deze reactie.
Ik bedoel, die leden van die commissie zitten er als afgevaardigden van hun land, lijkt me, niet als privé-personen, toch?
I´m back.
pi_155633829
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:47 schreef karton2 het volgende:

[..]

Precies. Laten we ze gewoon niet-wit noemen. >:)
pi_155633901
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Aangezien ik uit een familie kom waar de meeste kleurtjes wel in vertegenwoordigd zijn.( Werd er nog onlangs op geattendeerd door mijn broer dat we neven en nichten met negersbloed hebben, jawel in Ned.Indië werden in de 19e eeuw negers geïmporteerd :Y ) Heb ik echt wel het nodige geklaag over discriminatie en racisme gehoord hoor. Maar alleen van de luitjes met een kleurtje, omgekeerd werd niet geklaagd, d.w.z alleen ikzelf heb een klacht. Ik werd gediscrimineerd met mijn blanke vel, want blanke mensen zijn dom en lomp en alles wat boven de Moerdijk is geboren deugd niet. Botte pech dat ik in Amsterdam ben geboren. -O-

Maar over zwarte piet heb ik nooit horen klagen. Ik geloof er dan ook niet in dat er veel mensen zijn die zich er aan stoorden totdat het opeens een hype werd die de interesse wekte van sommige mensen.
Dat is gewoonweg niet waar, dat het altijd mensen met een kleurtje zijn die racistische opmerkingen maken. Andersom gebeurt het zoveel meer, ook niet zo heel gek, aangezien blanken de meerderheid vormen. Ga maar eens voor de gein(not) kijken op Ik Hou van Holland, dus zul je je mening snel bijstellen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:24:26 #297
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155634085
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Luister eens je krijgt hoe dan ook nu zoiets van zijn ze daar in Rusland eigenlijk niet heel wat racistischer dan in NL of B. Moet je dara niet eens eerst gaan kijken, bedoel ik. Lijkt me logisch, deze reactie.
Ik bedoel, die leden van die commissie zitten er als afgevaardigden van hun land, lijkt me, niet als privé-personen, toch?
Ik zou denken dat ze de VN vertegenwoordigen. Ban Ki Moon wordt toch ook als secretaris-generaal van de VN beschouwd, niet als "de Zuid Koreaanse afgevaardigde bij de VN"?
pi_155634181
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:24 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik zou denken dat ze de VN vertegenwoordigen. Ban Ki Moon wordt toch ook als secretaris-generaal van de VN beschouwd, niet als "de Zuid Koreaanse afgevaardigde bij de VN"?
Kun je verwachten dat ze hun eigen land het vuur na aan de schenen leggen?
Een Rus, een Turk?
I´m back.
pi_155634255
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kun je verwachten dat ze hun eigen land het vuur na aan de schenen leggen?
Een Rus, een Turk?
Daar hebben we andere landen voor die dat doen. Dat is het mooie van de VN, ieder land wordt getoetst door landen die onafhankelijk van wat er speelt in een land en ook niet beïnvloed worden door wat er speelt in een land.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:33:13 #300
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_155634389
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')