abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155701425
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 10:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik ben aan het kijken of ik enige zinnige (financiėle) conclusies kan trekken uit GvE projecten in de problemen.

Voor mijn wat uitgebreidere lijstje als in de OP ben ik van de volgende projecten 1885;2792; 3476;3591; 4592; 4759;5097 op zoek naar de volgende gegevens:
leenbedrag; rente %; looptijd; Rating1-5S; Rating Craydon; datum tot stand; aantal betaalde termijnen; eventueel andere bijzonderheden bij jullie bekend zoals betaling uit boedel, uit hoofdelijke aansprakelijkheid na tussenkomst deurwaarder etc.

Wie kan me er uit de eerste hand aan helpen? Als je de gegevens liever niet op het forum deelt dan graag per PM (Personal Mail)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155701598
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:57 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik durf die discussies nooit aan, omdat ik er niet genoeg kennis van heb. Ik weet dat er hier op kantoor geroepen wordt dat de Cloud voorlopig niet voldoende beveiligd kan worden. Ik weet ook dat er nagenoeg geen enkel groot kantoor is hier dat het wel gebruikt vanwege dezelfde reden.
Correct. Er zijn partijen die daar op aan het inspringen zijn, zoals wij.
pi_155701612
Ik heb bij Lendico ook weer een mail gehad dat iemand de betaling niet heeft gedaan (nu 3e termijn). Die had ik ook al gehad bij de eerste termijn van dezelfde lening. Vorige keer kwam het goed, nu even aankijken. Het was een herfinancieren creditcard lening, heeft zijn zaakjes lekker op orde :)
pi_155701642
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 10:44 schreef Murene het volgende:

[..]

Klinkt als een Lendico projectje. Als dat zo is kan het nog goed komen. Bij Lendico ook verschillende projecten gehad die achterstand op liepen maar naderhand toch weer gingen betalen. Heb wel het gevoel dat Lendico er wel werk van maakt.
Ikzelf ben wel gestopt met Lendico omdat naar mijn mening wel erg vaak achterstanden optreden.
Ben ik het mee eens, trek echter andere conclusie. Gaat om particuliere kruimelleningen, met bijbehorende (NL-)betalingsmoraal. Sommige leners vinden het blijkbaar normaal om eens in de 3 maanden te betalen... maar ze betalen. Bericht van niet betaling maandtermijn is dus nog lang geen default. Tot op heden bij mij redelijk goed niveau van terugbetalen, site geeft iig duidelijkheid over stand van terugbetalen. Voor track record kan naar Duitse moeder worden gekeken. Snap dan ook niet zo goed waarom sommigen hierop afgeven.
pi_155701781
[quote]0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:23 schreef Beagle_W het volgende:

[..]

Dank!
  maandag 31 augustus 2015 @ 11:39:22 #111
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155701827
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:30 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik heb bij Lendico ook weer een mail gehad dat iemand de betaling niet heeft gedaan (nu 3e termijn). Die had ik ook al gehad bij de eerste termijn van dezelfde lening. Vorige keer kwam het goed, nu even aankijken. Het was een herfinancieren creditcard lening, heeft zijn zaakjes lekker op orde :)
Mag ik vragen waarom je daar ingestapt bent? Een herfinancieren zal ik persoonlijk nooit doen.
pi_155702198
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:39 schreef xzaz het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je daar ingestapt bent? Een herfinancieren zal ik persoonlijk nooit doen.
Om ervaring op te doen :) heb een stuk of 15 verschillende projecten met verschillende niveau en rentes allemaal 75 EUR ingestopt on te zien wat goed loopt en wat niet.
pi_155702222
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 10:31 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb al jaren een leuk bedrag in ASN Microkrediet fondsen zitten, maar ben er nu helemaal klaar mee. Wat een ontzettende prutsers daar. Onderstaande bericht heb ik vorige week naar ASN gestuurd, na ze ca. 2 jaar (!) de kans te hebben gegeven er iets aan te doen. Voor die tijd was het een stuk beter.

Zie ook mijn klacht op Fok! : KLB / ASN Beleggen

Dit heb ik (ongeveer) gemaild:
Misschien is ASN een slecht voorbeeld als concurent voor Lendahand, ASN heeft de laatste jaren ook heel wat voor zijn kiezen gehad :) maar Triodos is dat zeker niet.
pi_155702536
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Misschien is ASN een slecht voorbeeld als concurent voor Lendahand, ASN heeft de laatste jaren ook heel wat voor zijn kiezen gehad :) maar Triodos is dat zeker niet.
Ik denk dat de spaarrente de grootste concurrent is voor Lendahand. Mochten de spaarrentes weer gaan stijgen, heeft dit platform er het eerste last van. De ondernemers in Ghana, Phillipijnen en Colombia betalen nu al een forse rente (20-25%). Het lijkt me lastig daar meer rente te gaan vragen.
pi_155702665
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:14 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik denk dat de spaarrente de grootste concurrent is voor Lendahand. Mochten de spaarrentes weer gaan stijgen, heeft dit platform er het eerste last van. De ondernemers in Ghana, Phillipijnen en Colombia betalen nu al een forse rente (20-25%). Het lijkt me lastig daar meer rente te gaan vragen.
Zit echter nogal marge tussen inleen 3-4% en gestelde uitleen 20-25%. Mochten lokale partners stabiel blijken te opereren, dan kan ik mij voorstellen dat daarbinnen inleenpercentage nog wel omhoog kan (zodra de rente gaat stijgen, en nb dat zal dan ook in die landen gaan gebeuren)
pi_155704608
Iemand hier ong enige onderbouwing van de bezorgde schipper gezien?
pi_155704802
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:09 schreef bleyenburg het volgende:
Iemand hier ong enige onderbouwing van de bezorgde schipper gezien?
Nee, maar ik was wel blij met zijn bijdrage. Zijn beweringen werden niet onderbouwd maar evenmin allemaal weerlegd.......
Pecunia non olet
pi_155704970
In een telefoongesprek is door KoM alles weerlegd.
In ieder geval keihard ontkend.
Mijn toezegging doe ik gestand, maar als hier ooit iets fout gaat stel ik KoM aansprakelijk.
pi_155705071
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:26 schreef bleyenburg het volgende:
In een telefoongesprek is door KoM alles weerlegd.
In ieder geval keihard ontkend.
Mijn toezegging doe ik gestand, maar als hier ooit iets fout gaat stel ik KoM aansprakelijk.
Dat had je misschien beter niet telefonisch kunnen doen :X
pi_155705176
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat had je misschien beter niet telefonisch kunnen doen :X
Daarom al je gesprekken opnemen ^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_155705268
quote:
3s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:34 schreef µ het volgende:

[..]

Daarom al je gesprekken opnemen ^O^.
Dat is alleen, als je het niet vooraf kenbaar maakt, niet rechtsgeldig.
pi_155705375
Inderdaad, weerleggen en ontkennen is niet hetzelfde 8-)

Wat zeiden ze over de aanwijzing dat hij nooit zelf op dat vorige schip heeft gevaren?
En over het alsnog moeten aanschaffen van dat certificaat?
Pecunia non olet
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:46:51 #123
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155705479
Door het bericht van de bezorgde schipper ben ik toch wel even verder gaan zoeken en kwam ik nog wel wat meer dingen tegen die nou niet helemaal overeen kwamen met de zaken zoals in de pitch voorgelegd. Het lijkt er bijv. in ieder geval sterk op, dat de Admiraal de woeste baren hooguit heeft bevaren als passagier of in een roeibootje.
Ook is nergens iets te vinden over eventuele verkoop van de Laetitia naar het buitenland.
pi_155705492
KoM verzekerde mij dat alle vereiste licenties en certificaten aanwezig zijn.
pi_155705505
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:47 schreef bleyenburg het volgende:
KoM verzekerde mij dat alle vereiste licenties en certificaten aanwezig zijn.
Dat geloof ik best, de vraag is alleen hoe lang nog........
Pecunia non olet
pi_155705816
voelt iemand zich geroepen om ook KoM nog ff te bellen?
pi_155706017
De Letitia zou nog in bezit zijn van Guus: http://www.binnenvaart.eu/motortankschip/15334-laetitia.html

Mevr. Admiraal-Westhuis die genoemd wordt onder zekerheden is de moeder van Guus ipv zijn vrouw. De moeder van Guus heet Westhuis en zijn vrouw Bouwhuis.

edit: Er is blijkbaar een tegoed op de moeder. De andere die genoemd wordt (A.G. Admiraal is de jongere broer van Guus).

Ik ga er maar vanuit dat het allemaal goedkomt

[ Bericht 21% gewijzigd door djh77 op 31-08-2015 15:20:34 ]
pi_155706033
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:47 schreef obligataire het volgende:
Dat geloof ik best, de vraag is alleen hoe lang nog........
Het blijft een moeilijke zaak. Aan de ene kant een anonieme roeptoeter en aan de andere kant KOM diie probeert alles te kanaliseren naar alles is OK.
Als KOM het project door laat gaan waar het nu alle schijn van heeft, moeten ze wel heel zeker zijn van hun zaak.
KOM heeft in dit geval een groter risico als de investeerder.
De investeerder is zijn inleg over het algemeen tussen de 100 en 2000 euro met wat uitschieters naar boven kwijt. Doet zeer maar is overheen te komen.

Maar KOM is zijn bedrijf kwijt!

Je dacht toch niet dat een investeerder nog met KOM in zee gaat als er een debacle komt met Admiraal na deze waarschuwingen en de antwoorden van KOM dat alles OK is.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 31-08-2015 15:16:29 ]
pi_155706280
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Het blijft een moeilijke zaak. Aan de ene kant een anonieme roeptoeter en aan de andere kant KOM diie probeert alles te kanaliseren naar alles is OK.
Als KOM het project door laat gaan waar het nu alle schijn van heeft, moeten ze wel heel zeker zijn van hun zaak.
KOM heeft in dit geval een groter risico als de investeerder.
De investeerder is zijn inleg over het algemeen tussen de 100 en 2000 euro met wat uitschieters naar boven kwijt. Doet zeer maar is over heen te komen.

Maar KOM is zijn bedrijf kwijt!

Je dacht toch niet dat een investeerder nog met KOM in zee gaat als er een debacle komt met Admiraal na deze waarschuwingen en de antwoorden van KOM dat alles OK is.
Beetje een voorbarige conclusie. Als alle papieren toch in orde zijn kan je KOM toch niet aanrekenen. Dan is het default net zoals bij andere defaults gewoon dikke pech
  maandag 31 augustus 2015 @ 15:18:55 #130
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155706294
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:09 schreef djh77 het volgende:
De Letitia zou nog in bezit zijn van Guus: http://www.binnenvaart.eu/motortankschip/15334-laetitia.html

Mevr. Admiraal-Westhuis die genoemd wordt onder zekerheden lijkt wel de moeder van Guus ipv zijn vrouw. De moeder van Guus heet Westhuis en zijn vrouw Bouwhuis.
Guus heeft een vordering op mevr. Admiraal-Westhuis. In de kennismakingsbeschrijving heeft hij het over de dood van zijn vader. Kennelijk is die zekerheid een vordering van zijn erfdeel op zijn moeder.
pi_155706460
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:18 schreef Murene het volgende:

[..]

Beetje een voorbarige conclusie. Als alle papieren toch in orde zijn kan je KOM toch niet aanrekenen. Dan is het default net zoals bij andere defaults gewoon dikke pech
KOM heeft een zorgplicht naar zijn investeerders toe. Die houdt m.i. onder andere in dat ze alles wat binnen hun mogelijkheden ligt, doen om de geldlener te controleren. Als men op Fok! al gaten weet te schieten in de pitch dan zou KOM dat toch ook moeten kunnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 31-08-2015 15:47:39 ]
Pecunia non olet
pi_155707111
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet.
జ్ఞ‌ా
pi_155707133
Wie kan kort samenvatten wat er met KoM aan de hand is? :s).
జ్ఞ‌ా
pi_155707333
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mag wel. Het is civielrechtelijk en je bent deelnemer aan het gesprek. Aftappen (lees: geen deelnemer aan het gesprek) mag niet. Ook als je niet vantevoren meldt dat je het gesprek opneemt mag je het gebruiken als bewijsmateriaal tenzij het gesprek een enorme inbreuk is op de privacy en niet in verhouding staat tot hetgeen bewezen moet worden
pi_155707337
Met KoM is niks aan de hand, voor zover ik weet
pi_155707369
quote:
3s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:53 schreef µ het volgende:
Wie kan kort samenvatten wat er met KoM aan de hand is? :s).
iemand heeft zich hier op het forum aangemeld om ons te waarschuwen voor het boot investeringsvoorstel omdat het nogal zou rammelen. Bleyenberg heeft met kom gebeld en die zeggen dat alles in orde is. Gaat om de kwaliteit vd boot en om vergunningen / certificaten .

[ Bericht 0% gewijzigd door komrad op 31-08-2015 16:12:53 ]
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_155707373
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 10:44 schreef Murene het volgende:

[..]

Klinkt als een Lendico projectje. Als dat zo is kan het nog goed komen. Bij Lendico ook verschillende projecten gehad die achterstand op liepen maar naderhand toch weer gingen betalen. Heb wel het gevoel dat Lendico er wel werk van maakt.
Ikzelf ben wel gestopt met Lendico omdat naar mijn mening wel erg vaak achterstanden optreden.
Correct. Maar ik heb niet zo heel veel in Lendico zitten. 6 projectjes, gemiddeld 125 Euro.
Meer vanwege het experiment om te zien of het (veel) hogere rendement het waard is. Als deze nu al omvalt, dan is het een break even.
Maar voorlopig is het een achterstand. Nog een officiėle default. Ben dus aan het duimen.
pi_155708335
Wat een gedoe nog steeds met die boot. Als de stellingen kloppen en we hebben met een jaar een default, dan is dat KOM aan te rekenen. Ik heb een aardig bedrag in die boot gestort.

Ook Kom heeft gewoon een zorg plicht. Indien er tegen beter weten in verkeerd wordt gehandeld in het belang van KoM, en dus ten koste van de particuliere investeerder. Dan is KoM daar ten dele voor aansprakelijk. Als dat aantoonbaar gemaakt kan worden kunnen wij daar gewoon een advocaat op zetten.
pi_155708415
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:04 schreef komrad het volgende:

[..]

iemand heeft zich hier op het forum aangemeld om ons te waarschuwen voor het boot investeringsvoorstel omdat het nogal zou rammelen. Bleyenberg heeft met kom gebeld en die zeggen dat alles in orde is. Gaat om de kwaliteit vd boot en om vergunningen / certificaten .
En daarnaast nog dat de man praktisch failliet zou zijn en meer schulden dan zeker heden zou hebben. Verder helaas geen centje bewijs of zo, dus ja, wat moeten we er nu mee. KoM geeft aan dat alle stukken er zijn alsmede de stukken wat betreft de zekerheden.
pi_155708544
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:04 schreef komrad het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En daarnaast nog dat de man praktisch failliet zou zijn en meer schulden dan zeker heden zou hebben. Verder helaas geen centje bewijs of zo, dus ja, wat moeten we er nu mee. KoM geeft aan dat alle stukken er zijn alsmede de stukken wat betreft de zekerheden.
Interesting.
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')