quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik ben aan het kijken of ik enige zinnige (financiėle) conclusies kan trekken uit GvE projecten in de problemen.
Voor mijn wat uitgebreidere lijstje als in de OP ben ik van de volgende projecten 1885;2792; 3476;3591; 4592; 4759;5097 op zoek naar de volgende gegevens:
leenbedrag; rente %; looptijd; Rating1-5S; Rating Craydon; datum tot stand; aantal betaalde termijnen; eventueel andere bijzonderheden bij jullie bekend zoals betaling uit boedel, uit hoofdelijke aansprakelijkheid na tussenkomst deurwaarder etc.
Wie kan me er uit de eerste hand aan helpen? Als je de gegevens liever niet op het forum deelt dan graag per PM (Personal Mail)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Correct. Er zijn partijen die daar op aan het inspringen zijn, zoals wij.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik durf die discussies nooit aan, omdat ik er niet genoeg kennis van heb. Ik weet dat er hier op kantoor geroepen wordt dat de Cloud voorlopig niet voldoende beveiligd kan worden. Ik weet ook dat er nagenoeg geen enkel groot kantoor is hier dat het wel gebruikt vanwege dezelfde reden.
Ben ik het mee eens, trek echter andere conclusie. Gaat om particuliere kruimelleningen, met bijbehorende (NL-)betalingsmoraal. Sommige leners vinden het blijkbaar normaal om eens in de 3 maanden te betalen... maar ze betalen. Bericht van niet betaling maandtermijn is dus nog lang geen default. Tot op heden bij mij redelijk goed niveau van terugbetalen, site geeft iig duidelijkheid over stand van terugbetalen. Voor track record kan naar Duitse moeder worden gekeken. Snap dan ook niet zo goed waarom sommigen hierop afgeven.quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:44 schreef Murene het volgende:
[..]
Klinkt als een Lendico projectje. Als dat zo is kan het nog goed komen. Bij Lendico ook verschillende projecten gehad die achterstand op liepen maar naderhand toch weer gingen betalen. Heb wel het gevoel dat Lendico er wel werk van maakt.
Ikzelf ben wel gestopt met Lendico omdat naar mijn mening wel erg vaak achterstanden optreden.
Mag ik vragen waarom je daar ingestapt bent? Een herfinancieren zal ik persoonlijk nooit doen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:30 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik heb bij Lendico ook weer een mail gehad dat iemand de betaling niet heeft gedaan (nu 3e termijn). Die had ik ook al gehad bij de eerste termijn van dezelfde lening. Vorige keer kwam het goed, nu even aankijken. Het was een herfinancieren creditcard lening, heeft zijn zaakjes lekker op orde
Om ervaring op te doenquote:Op maandag 31 augustus 2015 11:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je daar ingestapt bent? Een herfinancieren zal ik persoonlijk nooit doen.
Misschien is ASN een slecht voorbeeld als concurent voor Lendahand, ASN heeft de laatste jaren ook heel wat voor zijn kiezen gehadquote:Op maandag 31 augustus 2015 10:31 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb al jaren een leuk bedrag in ASN Microkrediet fondsen zitten, maar ben er nu helemaal klaar mee. Wat een ontzettende prutsers daar. Onderstaande bericht heb ik vorige week naar ASN gestuurd, na ze ca. 2 jaar (!) de kans te hebben gegeven er iets aan te doen. Voor die tijd was het een stuk beter.
Zie ook mijn klacht op Fok! : KLB / ASN Beleggen
Dit heb ik (ongeveer) gemaild:
Ik denk dat de spaarrente de grootste concurrent is voor Lendahand. Mochten de spaarrentes weer gaan stijgen, heeft dit platform er het eerste last van. De ondernemers in Ghana, Phillipijnen en Colombia betalen nu al een forse rente (20-25%). Het lijkt me lastig daar meer rente te gaan vragen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Misschien is ASN een slecht voorbeeld als concurent voor Lendahand, ASN heeft de laatste jaren ook heel wat voor zijn kiezen gehadmaar Triodos is dat zeker niet.
Zit echter nogal marge tussen inleen 3-4% en gestelde uitleen 20-25%. Mochten lokale partners stabiel blijken te opereren, dan kan ik mij voorstellen dat daarbinnen inleenpercentage nog wel omhoog kan (zodra de rente gaat stijgen, en nb dat zal dan ook in die landen gaan gebeuren)quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:14 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik denk dat de spaarrente de grootste concurrent is voor Lendahand. Mochten de spaarrentes weer gaan stijgen, heeft dit platform er het eerste last van. De ondernemers in Ghana, Phillipijnen en Colombia betalen nu al een forse rente (20-25%). Het lijkt me lastig daar meer rente te gaan vragen.
Nee, maar ik was wel blij met zijn bijdrage. Zijn beweringen werden niet onderbouwd maar evenmin allemaal weerlegd.......quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:09 schreef bleyenburg het volgende:
Iemand hier ong enige onderbouwing van de bezorgde schipper gezien?
Dat had je misschien beter niet telefonisch kunnen doenquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:26 schreef bleyenburg het volgende:
In een telefoongesprek is door KoM alles weerlegd.
In ieder geval keihard ontkend.
Mijn toezegging doe ik gestand, maar als hier ooit iets fout gaat stel ik KoM aansprakelijk.
Daarom al je gesprekken opnemenquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat had je misschien beter niet telefonisch kunnen doen
Dat geloof ik best, de vraag is alleen hoe lang nog........quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:47 schreef bleyenburg het volgende:
KoM verzekerde mij dat alle vereiste licenties en certificaten aanwezig zijn.
Het blijft een moeilijke zaak. Aan de ene kant een anonieme roeptoeter en aan de andere kant KOM diie probeert alles te kanaliseren naar alles is OK.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:47 schreef obligataire het volgende:
Dat geloof ik best, de vraag is alleen hoe lang nog........
Beetje een voorbarige conclusie. Als alle papieren toch in orde zijn kan je KOM toch niet aanrekenen. Dan is het default net zoals bij andere defaults gewoon dikke pechquote:Op maandag 31 augustus 2015 15:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Het blijft een moeilijke zaak. Aan de ene kant een anonieme roeptoeter en aan de andere kant KOM diie probeert alles te kanaliseren naar alles is OK.
Als KOM het project door laat gaan waar het nu alle schijn van heeft, moeten ze wel heel zeker zijn van hun zaak.
KOM heeft in dit geval een groter risico als de investeerder.
De investeerder is zijn inleg over het algemeen tussen de 100 en 2000 euro met wat uitschieters naar boven kwijt. Doet zeer maar is over heen te komen.
Maar KOM is zijn bedrijf kwijt!
Je dacht toch niet dat een investeerder nog met KOM in zee gaat als er een debacle komt met Admiraal na deze waarschuwingen en de antwoorden van KOM dat alles OK is.
Guus heeft een vordering op mevr. Admiraal-Westhuis. In de kennismakingsbeschrijving heeft hij het over de dood van zijn vader. Kennelijk is die zekerheid een vordering van zijn erfdeel op zijn moeder.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:09 schreef djh77 het volgende:
De Letitia zou nog in bezit zijn van Guus: http://www.binnenvaart.eu/motortankschip/15334-laetitia.html
Mevr. Admiraal-Westhuis die genoemd wordt onder zekerheden lijkt wel de moeder van Guus ipv zijn vrouw. De moeder van Guus heet Westhuis en zijn vrouw Bouwhuis.
KOM heeft een zorgplicht naar zijn investeerders toe. Die houdt m.i. onder andere in dat ze alles wat binnen hun mogelijkheden ligt, doen om de geldlener te controleren. Als men op Fok! al gaten weet te schieten in de pitch dan zou KOM dat toch ook moeten kunnen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:18 schreef Murene het volgende:
[..]
Beetje een voorbarige conclusie. Als alle papieren toch in orde zijn kan je KOM toch niet aanrekenen. Dan is het default net zoals bij andere defaults gewoon dikke pech
Ik zou niet weten waarom niet.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:38 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat is alleen, als je het niet vooraf kenbaar maakt, niet rechtsgeldig.
Mag wel. Het is civielrechtelijk en je bent deelnemer aan het gesprek. Aftappen (lees: geen deelnemer aan het gesprek) mag niet. Ook als je niet vantevoren meldt dat je het gesprek opneemt mag je het gebruiken als bewijsmateriaal tenzij het gesprek een enorme inbreuk is op de privacy en niet in verhouding staat tot hetgeen bewezen moet wordenquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:38 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat is alleen, als je het niet vooraf kenbaar maakt, niet rechtsgeldig.
iemand heeft zich hier op het forum aangemeld om ons te waarschuwen voor het boot investeringsvoorstel omdat het nogal zou rammelen. Bleyenberg heeft met kom gebeld en die zeggen dat alles in orde is. Gaat om de kwaliteit vd boot en om vergunningen / certificaten .quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:53 schreef µ het volgende:
Wie kan kort samenvatten wat er met KoM aan de hand is?.
Correct. Maar ik heb niet zo heel veel in Lendico zitten. 6 projectjes, gemiddeld 125 Euro.quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:44 schreef Murene het volgende:
[..]
Klinkt als een Lendico projectje. Als dat zo is kan het nog goed komen. Bij Lendico ook verschillende projecten gehad die achterstand op liepen maar naderhand toch weer gingen betalen. Heb wel het gevoel dat Lendico er wel werk van maakt.
Ikzelf ben wel gestopt met Lendico omdat naar mijn mening wel erg vaak achterstanden optreden.
En daarnaast nog dat de man praktisch failliet zou zijn en meer schulden dan zeker heden zou hebben. Verder helaas geen centje bewijs of zo, dus ja, wat moeten we er nu mee. KoM geeft aan dat alle stukken er zijn alsmede de stukken wat betreft de zekerheden.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:04 schreef komrad het volgende:
[..]
iemand heeft zich hier op het forum aangemeld om ons te waarschuwen voor het boot investeringsvoorstel omdat het nogal zou rammelen. Bleyenberg heeft met kom gebeld en die zeggen dat alles in orde is. Gaat om de kwaliteit vd boot en om vergunningen / certificaten .
quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:04 schreef komrad het volgende:
[..]
iemand heeft zich hier op het forum aangemeld om ons te waarschuwen voor het boot investeringsvoorstel omdat het nogal zou rammelen. Bleyenberg heeft met kom gebeld en die zeggen dat alles in orde is. Gaat om de kwaliteit vd boot en om vergunningen / certificaten .
Interesting.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:38 schreef Horsemen het volgende:
[..]
En daarnaast nog dat de man praktisch failliet zou zijn en meer schulden dan zeker heden zou hebben. Verder helaas geen centje bewijs of zo, dus ja, wat moeten we er nu mee. KoM geeft aan dat alle stukken er zijn alsmede de stukken wat betreft de zekerheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |