Dat is bijna niet te doen. Er zijn wel uitzonderingen (hele specifieke grote uitgaven) waarop een platform wel achteraf zou moeten checken. Laatst was er een project uit Zwolle waar ze geld opgehaald hadden voor een overname van een ander bedrijf. Nu blijkt dat de hele overname niet is doorgegaan. Het geld van de investeerders had eerder terugbetaald kunnen worden. Nu is onduidelijk waar het geld aan uit is gegeven en onduidelijk of de investeerders volledig terugbetaald worden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:55 schreef obligataire het volgende:
Ik vraag me af wat serieus de mogelijkheden zijn voor het platform om dat te checken vooraf maar ook achteraf. GvE heeft nu al zo'n 800 projecten lopen en dat worden er steeds meer dus hoe moet je dat in vredesnaam allemaal monitoren. En stel dat je een afwijking constateert, wat dan? Doen alsof de neus bloedt zolang de maandtermijnen toch wel binnenkomen? Ligt voor de hand denk ik
ben bang dat die niet vol gaat komenquote:Op maandag 31 augustus 2015 00:58 schreef Horsemen het volgende:
Vandaag de laatste dag om eventueel gebruik te maken van de extra 2,5% investeringspremie op de Bio Product Processor (looptijd 5 jaar, tegen 8%) bij AgD.
Dat denk ik ook. Wel jammer maar het is zoals het is....quote:Op maandag 31 augustus 2015 06:55 schreef komrad het volgende:
[..]
ben bang dat die niet vol gaat komen
Ik zit zelf niet in deze HIN maar dit is hier vorige week ook besproken.quote:Op maandag 31 augustus 2015 09:14 schreef Murene het volgende:
Ik heb het bericht verwijderd, maar dacht dat we een mail van GvE hadden gekregen in zake van HIN verzekeringen. Waarin stond dat we afgelopen periode geen uitbetaling zouden krijgen van HIN omdat deze in de batch zat van het totale resterende bedrag. Maar toch heb ik hem betaald gekregen.
Beste Komrad,quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:07 schreef komrad het volgende:
Ik verwacht een kritische beoordeling van de investeringsraming door het platform en daarmee ook een adequaat antwoord op de vragen. Het is overigens ook niet goed voor de ondernemer om meer te lenen dan nodig, kost alleen maar geld, verhoogd het risico en verslechterd de ratio's. Daarom doe ik niet mee op dit moment.
ik had dezelfde verbazing. HIN zou begin september uitbetaald worden. Ik reken er op dat dat deze week is.....quote:Op maandag 31 augustus 2015 09:14 schreef Murene het volgende:
Ik heb het bericht verwijderd, maar dacht dat we een mail van GvE hadden gekregen in zake van HIN verzekeringen. Waarin stond dat we afgelopen periode geen uitbetaling zouden krijgen van HIN omdat deze in de batch zat van het totale resterende bedrag. Maar toch heb ik hem betaald gekregen.
Ben benieuwd of we de totale uitkering deze maand wel krijgen.
idemquote:Op maandag 31 augustus 2015 09:45 schreef Camogli het volgende:
[..]
ik had dezelfde verbazing. HIN zou begin september uitbetaald worden. Ik reken er op dat dat deze week is.....
Kun je ook navragen hoe dat met die premie werktquote:Op maandag 31 augustus 2015 10:08 schreef leolinedance het volgende:
De chat van AGD even geprobeerd. Snelle reactie, werkt prima!
Was die 2.5% in het begin van de actie niet 5% of laat mijn geheugen me in de steek?quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:10 schreef rockenfeller het volgende:
De investering die je doet wordt met 2,5% verhoogd en over dat bedrag ontvang je de annuïteit.
juli was 5%quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Was die 2.5% in het begin van de actie niet 5% of laat mijn geheugen me in de steek?
quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Was die 2.5% in het begin van de actie niet 5% of laat mijn geheugen me in de steek?
Dat dusquote:Op maandag 31 augustus 2015 10:17 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
juli was 5%
augustus 2,5%
Bedankt! Ik had even een betalingsschema opgevraagd bij Han.quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:10 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Kun je ook navragen hoe dat met die premie werkt
De investering die je doet wordt met 2,5% verhoogd en over dat bedrag ontvang je de annuïteit.
Ik heb al jaren een leuk bedrag in ASN Microkrediet fondsen zitten, maar ben er nu helemaal klaar mee. Wat een ontzettende prutsers daar. Onderstaande bericht heb ik vorige week naar ASN gestuurd, na ze ca. 2 jaar (!) de kans te hebben gegeven er iets aan te doen. Voor die tijd was het een stuk beter.quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
4. Ik vind de prognoses van groei van dit bedrijf wel erg rooskleurig voorgesteld. Tot nu toe hebben de grootste concurrenten in Nederland(ASN en Triodos microkrediet fondsen ) Lendahand hun gang laten gaan. Maar dat zal in de toekomst niet zo blijven. Feitelijk doen ze alle drie het zelfde: lokale partners financieren. Dat het bij Lendahand lijkt of je daadwerkelijk direct aan zo’n klein bedrijfje leent, is eigenlijk alleen maar Marketing priet praat. Je investeert net als bij Triodos en ASN gewoon in de locale partner. Voordeel ASN/Triodos je kan elk moment over je geld beschikken door je participaties te verkopen. Voordeel Lendahand rendement staat vast door vaste rente afspraak. Historisch gezien geeft Triodos/ASN een hoger rendement. Gem laatste 5 jaar Triodos 6.4% ASN 4.4%
En het rendement van dit fonds is dit jaar negatief (-1%)quote:Terugkomend op uw laatste reactie, het is schandalig dat de ASN bank willens en wetens foutieve informatie verstrekt op de beleggingspagina. U bent er nu al ca. 2 jaar van op de hoogte dat de YTD cijfers overduidelijk NIET correct zijn (ik praat over meerdere procenten verschil) en ASN weigert hier iets aan te doen.
Naast dat het onprofessioneel is dat er onjuiste informatie wordt verstrekt is het ook nog eens zeer klantonvriendelijk dat er na verschillende meldingen ook nog eens helemaal niets aan gedaan wordt.
Bij deze ga ik dan ook mijn rekening sluiten en overstappen naar jullie concurrent. Ik heb het zelfs met de teruglopende rendementen van de ASN Microkredieten dit jaar nog even aangekeken maar de koek is nu wel op.
Ook vind ik het afschrijven van de beheerskosten/servicekosten van de ASN beleggingsrekening zéér onhandig. Er zullen vele mensen net als ik zijn die niet actief beleggen en waarbij deze rekening doorgaans leeg is. Aangezien ASN daar sinds vorig jaar ieder kwartaal geld van af schrijft houdt dit dus in dat er steeds brieven binnen komen dat ik deze rekening moet aanvullen. Onnodig omslachtig voor jullie (administratie) en voor mij (moet weer een bedragje overboeken) en daarnaast milieubelastend (komt weer een brief van ASN binnen). Dit zou, zeker bij een bank als ASN, veel beter moeten.
Een online betaalschema wordt aan gewerkt volgens Han. Nu moet je dit nog via mail/telefoon/chat opvragen. In Mijn AGD kun je de status wel zien volgens mij hoor. Bij mij staat er 'Status: Voltooid'.quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:40 schreef rwachtel het volgende:
Heeft iemand al ontdekt hoe je op AGD de status van je investeringen kunt zien?
Ik kan niet eens zien of ik mijn projecten betaald heb (wat ik zeker heb gedaan), laat staan wat de status is van de uitbetaling of wanneer deze uitbetalingen gaan starten (zoals bij Kom, HCF, GvE, etc).
Kijk ik er overheen of is deze functionaliteit nog niet aanwezig in AGD? Lijkt me nl. "redelijk" vitaal voor een financieel platform.
En ik heb mijn eerste potentiele default te pakken
Iemand die 3K heeft geleend voor een operatie en na wel twee betalingen een achterstand heeft. Gelukkig heb ik er slechts ¤ 100 in zitten, maar het steekt wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |