Ze hadden geen geweldige recensies op internet. Interieur is oud, maar daarom gaan ze natuurlijk investeren. Ik doe niet mee.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:47 schreef crowdiefunder het volgende:
Iemand hier nog een mening over?
https://www.zencap.nl/loan-request/detail/872
Weinig schulden, beetje eigen vermogen en behoorlijk resultaat elk jaar. Het is alleen wel Horeca, niet mijn favoriete sector
Of wellicht heeft iemand er wel eens gegeten?

de priveonttrekking in de rest van 2015 is net zo hoog als geheel 2016: 28207. Daardoor is er een tekort van bijna 20.000 na de KoM-aflossing, die ook nu weer voor een heel jaar op de rest van 2015 wordt geboekt. Ik haak weer af.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:49 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/ME-Wellness-with-Friends

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft de betaling van deze maand gewoon gedaan, of misschien GVE zelf wel.Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!

Ja, dat blijven ze maar niet snappen daar bij AGIUM.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:09 schreef Camogli het volgende:
[..]
de priveonttrekking in de rest van 2015 is net zo hoog als geheel 2016: 28207. Daardoor is er een tekort van bijna 20.000 na de KoM-aflossing, die ook nu weer voor een heel jaar op de rest van 2015 wordt geboekt. Ik haak weer af.

Aha dank je! Blijft uiteraard wel staan dat je de twitter site altijd open moet hebben staan, of de twitter app op je telefoon standby moet draaien. Of krijg je van iedere tweet een mailtje?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:12 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik gebruik het alleen voor crowdfunding. Ik heb geen volgers en ik volg alleen de platforms. Per platform kan je aangeven of je een push-bericht wilt ontvangen. GvE gooit gelijk een tweet eruit met de basisgegevens als er een nieuw project geplaatst is.

KoM bevestigd dat de zekerheden geverifieerd zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:58 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ik zit zelf niet in dit project maar als ik het wel zat zou ik KoM een mailtje sturen. Als zij per mail aan mij bevestigen dat de zekerheden genoemd in dit project, en de diploma's door hun gecontroleerd zijn, dan zou ik het wel aandurven.
Als ze er omheen draaien dan zou ik niet betalen.

Nee, geen mail en ja, de app moet wel standby staan / verbinding hebben.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 23:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Aha dank je! Blijft uiteraard wel staan dat je de twitter site altijd open moet hebben staan, of de twitter app op je telefoon standby moet draaien. Of krijg je van iedere tweet een mailtje?

Ok dank je. Ik ga het geld maar overmakenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 23:58 schreef Horsemen het volgende:
[..]
KoM bevestigd dat de zekerheden geverifieerd zijn.

Geen lerend vermogen. Echt om moedeloos van te worden. Ook triest voor de aanvragers, die kunnen er ook niets aan doen dat KoM blijkbaar geen project zonder blunder in het cijferwerk meer kan publiceren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:22 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ja, dat blijven ze maar niet snappen daar bij AGIUM.![]()
Laat gewoon twee achtereenvolgende perioden zien van elk 12 maanden gerekend vanaf heden, dan is het eenduidig.
Nu zie je in één kolom jaarbedragen en tijdsevenredige bedragen door elkaar staan die dan vervolgens weer vrolijk van elkaar worden afgetrokken. Complete waanzin. Die lui die dat opstellen moesten zich de ogen uit de kop schamen. Nu haken mensen af omdat het onduidelijk is, terwijl het project misschien wel OK is.

Daar zit misschien wel een deel van het probleem. Het is nu zo dat ze het "werk" laten doen door mede-eigenaren van het bedrijf. Dan is het blijkbaar moeilijk om ze aan te spreken op fouten. Ik hoop dat je aanbod aanvaarden, echter moet het bedrag wel redelijk zijn ander krijgen wij natuurlijk gelijk de rekening gepresenteerd 😉.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:10 schreef obligataire het volgende:
Voor een leuk bedrag wil ik het best voor ze doen

Zou erg onprofessioneel zijn als je je collega's niet op fouten aan kunt/durft te spreken. Kan mij niet voorstellen dat het probleem daar in ligt. Wellicht is het wel gewoon kennis en kunde van de medewerkers.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:22 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Daar zit misschien wel een deel van het probleem. Het is nu zo dat ze het "werk" laten doen door mede-eigenaren van het bedrijf. Dan is het blijkbaar moeilijk om ze aan te spreken op fouten. Ik hoop dat je aanbod aanvaarden, echter moet het bedrag wel redelijk zijn ander krijgen wij natuurlijk gelijk de rekening gepresenteerd 😉.

Daar heb je natuurlijk gelijk in want cijfers die er niet zijn, kun je niet analyseren. Je kunt je ook de vraag stellen of een platform wel een investeringsvoorstel zou moeten publiceren zonder goede cijfermatige onderbouwing, want als de investeerder niet de mogelijkheid krijgt een goede beoordeling te doen kun je als platform later nog wel eens een hoop gezeur krijgen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:01 schreef Camogli het volgende:
Ik denk wel eens dat des te meer info bij een pitch wordt gegeven des te meer er over wordt gezeurd. Voorbeeld: niemand heeft het over die Digitale Accountantbureautjes en de verschillende bedragen die ze steeds vragen. Waar het precies aan wordt besteed en waarom de een 25.000 vraagt en de ander 10.000 is mij niet helder en waarvoor het precies wordt gebruikt al helemaal niet. De advocate van Investormatch daarentegen, met wat mij betreft een veel scherpere analyse, wordt hier bij fok! gefileerd.
Ook Collin is cijfermatig niet heel sterk maar door zijn betrouwbare imago zitten de meeste pitches binnen no-time vol. KoM doet het eigenlijk best goed maar maakt veel stomme fouten bij de analyses hetgeen het vertrouwen in dat platform wat mij betreft serieus heeft doen afnemen; ik doe daar niets meer.
Er is wat mij betreft nog ruimte voor een platform met een goed ondernemersverhaal plús een gedegen analyse van de cijfers. Ik zie nog geen kandidaat daarvoor bij bestaande of startende platforms.

Verwacht je dat het investeringsbedrag zomaar verlaagd gaat worden? De investeringsbegroting is door het platform beoordeeld en een risicoinventarisatie op gemaakt. Conclusie is dat er een laag risico is. Het platform kan nu toch niet hier in duscussie gaan over de investering die de ondernemer nodig heeft? Het gaat ook weer niet om hele extreme bedragen.quote:[b]Op zaterdag 29 augustus 2015 08:34 schreef komrad het volgende:
Over de advocate: ja dat ging scherp, aan de andere kant hebben we ook geen reactie meer van het platform gezien hier nadat we vragen over de besteding van de middelen stelden en dat is voor mij een reden om af te haken.

Ik verwacht een kritische beoordeling van de investeringsraming door het platform en daarmee ook een adequaat antwoord op de vragen. Het is overigens ook niet goed voor de ondernemer om meer te lenen dan nodig, kost alleen maar geld, verhoogd het risico en verslechterd de ratio's. Daarom doe ik niet mee op dit moment.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:12 schreef djh77 het volgende:
[..]
Verwacht je dat het investeringsbedrag zomaar verlaagd gaat worden? De investeringsbegroting is door het platform beoordeeld en een risicoinventarisatie op gemaakt. Conclusie is dat er een laag risico is. Het platform kan nu toch niet hier in duscussie gaan over de investering die de ondernemer nodig heeft? Het gaat ook weer niet om hele extreme bedragen.

Ik weet niet hoe ze bij jou die indruk wekken. Als ik het laatste project bekijk (brownies en downies) dan zie ik 2 maal staan dat aflossing mogelijk is op basis van de prognose. Verder niets. Dat de website er goed uitziet is zonder meer een feit maar ik ga mijn geld ook niet stallen bij de bank met het mooiste kantoor. Reacties vooraf checken is bij dit project ook niet helemaal goed gegaan.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:55 schreef obligataire het volgende:
De aanvrager levert een kredietaanvraag in die gebaseerd is op een investeringsplan. Het ligt voor de hand dat daarbij een verhaal geschilderd wordt dat vooral ten doel heeft de investeerder te overreden om te gaan investeren. Daarbij zal de waarheid vaker wel dan niet geweld worden aangedaan. Als een onderneming de hele dag platgebeld wordt door schuldeisers zal hij dat niet zo vermelden maar aangeven dat hij 'vanwege groei behoefte heeft aan extra werkkapitaal'. En als hij zin heeft in een nieuwe Audi zal hij wellicht dit aanvragen als 'verbouwing kantoorruimte'. Klinkt een stuk beter toch![]()
Ik vraag me af wat serieus de mogelijkheden zijn voor het platform om dat te checken vooraf maar ook achteraf. GvE heeft nu al zo'n 800 projecten lopen en dat worden er steeds meer dus hoe moet je dat in vredesnaam allemaal monitoren. En stel dat je een afwijking constateert, wat dan? Doen alsof de neus bloedt zolang de maandtermijnen toch wel binnenkomen? Ligt voor de hand denk ik.
Collin geeft inderdaad bijzonder weinig cijfermateriaal, maar wekken wel heel sterk de indruk dat zijzelf dat cijfermateriaal inclusief de prognose, heel strak in beeld hebben en daarop hun analyse baseren. Die indruk wekken ze op hun website en in de praktijk merk je een stuk professionaliteit. Website is erg goed, goed mailcontact zonder spelfouten, ze checken de reacties vooraf. Gegeven moment ga je dat vertrouwen. Maar of dat zo blijft als ze net zo groot worden als GvE,, de tijd zal het leren.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |