abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155705816
voelt iemand zich geroepen om ook KoM nog ff te bellen?
pi_155706017
De Letitia zou nog in bezit zijn van Guus: http://www.binnenvaart.eu/motortankschip/15334-laetitia.html

Mevr. Admiraal-Westhuis die genoemd wordt onder zekerheden is de moeder van Guus ipv zijn vrouw. De moeder van Guus heet Westhuis en zijn vrouw Bouwhuis.

edit: Er is blijkbaar een tegoed op de moeder. De andere die genoemd wordt (A.G. Admiraal is de jongere broer van Guus).

Ik ga er maar vanuit dat het allemaal goedkomt

[ Bericht 21% gewijzigd door djh77 op 31-08-2015 15:20:34 ]
pi_155706033
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:47 schreef obligataire het volgende:
Dat geloof ik best, de vraag is alleen hoe lang nog........
Het blijft een moeilijke zaak. Aan de ene kant een anonieme roeptoeter en aan de andere kant KOM diie probeert alles te kanaliseren naar alles is OK.
Als KOM het project door laat gaan waar het nu alle schijn van heeft, moeten ze wel heel zeker zijn van hun zaak.
KOM heeft in dit geval een groter risico als de investeerder.
De investeerder is zijn inleg over het algemeen tussen de 100 en 2000 euro met wat uitschieters naar boven kwijt. Doet zeer maar is overheen te komen.

Maar KOM is zijn bedrijf kwijt!

Je dacht toch niet dat een investeerder nog met KOM in zee gaat als er een debacle komt met Admiraal na deze waarschuwingen en de antwoorden van KOM dat alles OK is.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 31-08-2015 15:16:29 ]
pi_155706280
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Het blijft een moeilijke zaak. Aan de ene kant een anonieme roeptoeter en aan de andere kant KOM diie probeert alles te kanaliseren naar alles is OK.
Als KOM het project door laat gaan waar het nu alle schijn van heeft, moeten ze wel heel zeker zijn van hun zaak.
KOM heeft in dit geval een groter risico als de investeerder.
De investeerder is zijn inleg over het algemeen tussen de 100 en 2000 euro met wat uitschieters naar boven kwijt. Doet zeer maar is over heen te komen.

Maar KOM is zijn bedrijf kwijt!

Je dacht toch niet dat een investeerder nog met KOM in zee gaat als er een debacle komt met Admiraal na deze waarschuwingen en de antwoorden van KOM dat alles OK is.
Beetje een voorbarige conclusie. Als alle papieren toch in orde zijn kan je KOM toch niet aanrekenen. Dan is het default net zoals bij andere defaults gewoon dikke pech
  maandag 31 augustus 2015 @ 15:18:55 #130
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155706294
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:09 schreef djh77 het volgende:
De Letitia zou nog in bezit zijn van Guus: http://www.binnenvaart.eu/motortankschip/15334-laetitia.html

Mevr. Admiraal-Westhuis die genoemd wordt onder zekerheden lijkt wel de moeder van Guus ipv zijn vrouw. De moeder van Guus heet Westhuis en zijn vrouw Bouwhuis.
Guus heeft een vordering op mevr. Admiraal-Westhuis. In de kennismakingsbeschrijving heeft hij het over de dood van zijn vader. Kennelijk is die zekerheid een vordering van zijn erfdeel op zijn moeder.
pi_155706460
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:18 schreef Murene het volgende:

[..]

Beetje een voorbarige conclusie. Als alle papieren toch in orde zijn kan je KOM toch niet aanrekenen. Dan is het default net zoals bij andere defaults gewoon dikke pech
KOM heeft een zorgplicht naar zijn investeerders toe. Die houdt m.i. onder andere in dat ze alles wat binnen hun mogelijkheden ligt, doen om de geldlener te controleren. Als men op Fok! al gaten weet te schieten in de pitch dan zou KOM dat toch ook moeten kunnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 31-08-2015 15:47:39 ]
Pecunia non olet
pi_155707111
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is alleen, als je het niet vooraf kenbaar maakt, niet rechtsgeldig.
Ik zou niet weten waarom niet.
జ్ఞ‌ా
pi_155707133
Wie kan kort samenvatten wat er met KoM aan de hand is? :s).
జ్ఞ‌ా
pi_155707333
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is alleen, als je het niet vooraf kenbaar maakt, niet rechtsgeldig.
Mag wel. Het is civielrechtelijk en je bent deelnemer aan het gesprek. Aftappen (lees: geen deelnemer aan het gesprek) mag niet. Ook als je niet vantevoren meldt dat je het gesprek opneemt mag je het gebruiken als bewijsmateriaal tenzij het gesprek een enorme inbreuk is op de privacy en niet in verhouding staat tot hetgeen bewezen moet worden
pi_155707337
Met KoM is niks aan de hand, voor zover ik weet
pi_155707369
quote:
3s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:53 schreef µ het volgende:
Wie kan kort samenvatten wat er met KoM aan de hand is? :s).
iemand heeft zich hier op het forum aangemeld om ons te waarschuwen voor het boot investeringsvoorstel omdat het nogal zou rammelen. Bleyenberg heeft met kom gebeld en die zeggen dat alles in orde is. Gaat om de kwaliteit vd boot en om vergunningen / certificaten .

[ Bericht 0% gewijzigd door komrad op 31-08-2015 16:12:53 ]
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_155707373
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 10:44 schreef Murene het volgende:

[..]

Klinkt als een Lendico projectje. Als dat zo is kan het nog goed komen. Bij Lendico ook verschillende projecten gehad die achterstand op liepen maar naderhand toch weer gingen betalen. Heb wel het gevoel dat Lendico er wel werk van maakt.
Ikzelf ben wel gestopt met Lendico omdat naar mijn mening wel erg vaak achterstanden optreden.
Correct. Maar ik heb niet zo heel veel in Lendico zitten. 6 projectjes, gemiddeld 125 Euro.
Meer vanwege het experiment om te zien of het (veel) hogere rendement het waard is. Als deze nu al omvalt, dan is het een break even.
Maar voorlopig is het een achterstand. Nog een officiële default. Ben dus aan het duimen.
pi_155708335
Wat een gedoe nog steeds met die boot. Als de stellingen kloppen en we hebben met een jaar een default, dan is dat KOM aan te rekenen. Ik heb een aardig bedrag in die boot gestort.

Ook Kom heeft gewoon een zorg plicht. Indien er tegen beter weten in verkeerd wordt gehandeld in het belang van KoM, en dus ten koste van de particuliere investeerder. Dan is KoM daar ten dele voor aansprakelijk. Als dat aantoonbaar gemaakt kan worden kunnen wij daar gewoon een advocaat op zetten.
pi_155708415
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:04 schreef komrad het volgende:

[..]

iemand heeft zich hier op het forum aangemeld om ons te waarschuwen voor het boot investeringsvoorstel omdat het nogal zou rammelen. Bleyenberg heeft met kom gebeld en die zeggen dat alles in orde is. Gaat om de kwaliteit vd boot en om vergunningen / certificaten .
En daarnaast nog dat de man praktisch failliet zou zijn en meer schulden dan zeker heden zou hebben. Verder helaas geen centje bewijs of zo, dus ja, wat moeten we er nu mee. KoM geeft aan dat alle stukken er zijn alsmede de stukken wat betreft de zekerheden.
pi_155708544
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:04 schreef komrad het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En daarnaast nog dat de man praktisch failliet zou zijn en meer schulden dan zeker heden zou hebben. Verder helaas geen centje bewijs of zo, dus ja, wat moeten we er nu mee. KoM geeft aan dat alle stukken er zijn alsmede de stukken wat betreft de zekerheden.
Interesting.
జ్ఞ‌ా
pi_155708617
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:42 schreef µ het volgende:

[..]

[..]

Interesting.
Ja, je maakt wat mee als crowd O-)
pi_155708657
Vooralsnog heb ik meer vertrouwen in KoM dan in de eerste de beste bezorgde schipper die hier wat roept en bij enig doorvragen met de noorderzon vertrekt.
pi_155708670
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:42 schreef µ het volgende:

[..]

[..]

Interesting.
En even later kwam er nog een schipper met een dergelijk verhaal
pi_155708903
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:46 schreef bleyenburg het volgende:
Vooralsnog heb ik meer vertrouwen in KoM dan in de eerste de beste bezorgde schipper die hier wat roept en bij enig doorvragen met de noorderzon vertrekt.
Helemaal mee eens. Zolang het tegendeel niet bewezen is ga ik daar in ieder geval vanuit. "Wie eist bewijst."
pi_155709074
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Maar op zowel het huis als de boot wordt een hypotheek akte gegeven. Dus dat zou "behoorlijk" wat zekerheid moeten zijn.
pi_155709307
Er is een nieuwe op Lendico, zou dit een Imtech "belegger" zijn?

Wijze les, beleg niet met geld wat je niet kan missen...
pi_155709562
Tja... met Lendico komen er vaker slechte dan goede projecten voorbij (daarom ook slechts 6 projecten).

Dit is ook weer zo'n "pareltje", waarbij het helemaal niet zorgwekkend is dat ze ook al ¤ 840 lopende financieringskosten hebben. Daar kan die ¤ 171,17 per maand ook nog makkelijk bij.

Na lang wikken en wegen sla ik deze toch maar over (ok... in 0.25 was die beslissing al genomen)
pi_155709616
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:08 schreef PvN1 het volgende:
Er is een nieuwe op Lendico, zou dit een Imtech "belegger" zijn?

Wijze les, beleg niet met geld wat je niet kan missen...
Wel een eerlijk verhaal :) verder lage hypotheek en hoge lopende financieringskosten. Ik weet het niet :)
pi_155709649
Ja, wie weet stopt de beste man het wel weer direct in de beurs om zijn verlies te compenseren. Wie weet heeft hij zo ze spaargeld terug. :D

.... en dan zakt de beurs.. en weg is het geleende geld... :)
pi_155709879
Ja 15k beleggen met een openstaande schuld op een creditcard is ook erg verstandig :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')