Verdacht weinig zout?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]wat denk je dat in die tacosaus zit? (naast suiker..
)
![]()
Ook als ik geen tijd over heb maak ik liever zelf ietsquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar jij hebt serieus tijd over. Als ik thuis kom, dan wil ik soms dingen in een pan flikkeren en dat het snel klaar is en toch relatief gezond. En je kan ook overdrijven qua zoutgehalteZo erg is het nou ook weer niet. Iig niet bij mij.
Zelfgemaakte kerriesausquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:52 schreef Sunnythesun het volgende:
Ah die valt mee idd
[..]
Ook als ik geen tijd over heb maak ik liever zelf ietsVind kant en klare sausdingen gewoon niet zo heel lekker vaak namelijk, kwestie van smaak
Ik deel je leed. Bij mij is het ook vaak haasten en laat thuis (met HONGER!) en dat zorgt niet voor de beste keuzes.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar jij hebt serieus tijd over. Als ik thuis kom, dan wil ik soms dingen in een pan flikkeren en dat het snel klaar is en toch relatief gezond. En je kan ook overdrijven qua zoutgehalteZo erg is het nou ook weer niet. Iig niet bij mij.
Ik probeer zoveel mogelijk met weekmenu's en diepvries-maaltijden te werkenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik deel je leed. Bij mij is het ook vaak haasten en laat thuis (met HONGER!) en dat zorgt niet voor de beste keuzes.
Wat bij mij helpt:
- voordat ik op de fiets stap om naar huis te gaan nog iets eten zodat ik thuis niet gelijk alles naar binnen wil proppen
- zorgen dat ik een paar dagen iets eerder van kantoor wegga zodat ik (gevoelsmatig) veel meer avond heb en dus ook de tijd heb om te koken.
- voor een paar avonden tegelijk koken, zodat ik het vaak alleen nog maar hoef op te warmen.
- voldoende groente en vlees in de vriezer hebben liggen zodat ik niet met honger naar de supermarkt hoef en daar gegarandeerd troep in mijn mandje gooi en thuis snel iets in elkaar kan draaien.
Voorbereiding is alles!
Dan komt het vast goed.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik probeer zoveel mogelijk met weekmenu's en diepvries-maaltijden te werkenDoet het best goed
Dat ie geen horlogefunctie heeft vooral eigenlijk. Als ik dan toch iets om mijn arm heb.. en gezien aankomende baan en zo.. (had vroeger een klok in mijn lokaal dus geen horloge nodig)quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:24 schreef Lonaa het volgende:
En wat vond je de voor en nadelen daarvan?
haha nou een klein beetje welquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:28 schreef Stormqueen het volgende:
Word je daar niet enorm neurotisch van, alles wat je doet zo bijhouden?
(Geen idee hoor! Maar ik zou er niet goed mee om kunnen gaan)
Ik snap je helemaalquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:38 schreef Rucola het volgende:
Ik heb een ontsteking bij m'n kiezen, krijg een wortelkanaalbehandeling en heb nu al iets preventiefs gehad. Jongens jongens wat een pijn heb ik ni de verdoving begint uit te werken. Ik kan gewoon niet eten, moet echt gaan kijken wat makkelijk te eten en niet te kauwen is. Kom je al gauw uit op yoghurt etc en daar heb ik weer geen zin in. Heb überhaupt geen zin in eten.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:07 schreef Barreltje het volgende:
S: moet ik nog even bedenken.. ik wil eigenlijk een klasje doen op de sportschool, maar kan niets leuks vindenmisschien dan toch maar eens de body pump proberen??
Echt belachelijk, ik vind haar al een beetje dun (haar heupen zijn al helemaal niet "te breed"quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:57 schreef Isabeau het volgende:
Dit model krijgt bij castings te horen dat ze te dik is: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ment-met-video.dhtml
Tsja, met zo'n vet lijf ga je toch ook nergens werk krijgen!
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
Lijst voor vandaag:
O: 2 toast met hummus
T: 2 gekookte eitjes
L: oats met banaan bananen nog te groen, dus 2 toast met guacamole, eitjes doe ik er zo ook nog even bij
T: yoghurt
S: 5km hardlopen
D: half kippetje met zoete aardappel en broccoli
Omdat ik nu twee dagen achter elkaar eet?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:23 schreef Lonaa het volgende:
Eet je ook wel eens een andere D dan alleen groentesoep met een half stokbroodje?
Ik heb het de laatste tijd ietsje vaker dan 2 x langs zien komen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Omdat ik nu twee dagen achter elkaar eet?
natrium != zout hequote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Verdacht weinig zout?
AH Taco Saus Mild
Voedingswaarde per 100g (100 g)
Energie 45 kcal
Eiwitten 1 g
Koolhydraat 9,5 g
Suiker 5,5 g
Vet 0,2 g
Verzadigd Vet 0,1 g
Vezels 2 g
Natrium 0,7 mg
Er zit dus meer zout in dan suiker. Dat is toch iets meer dan je denkt.quote:Ingrediënten
Ingrediënten: water, tomaat, tomatenpasta, ui, groene chilipeper, gemodificeerd maīszetmeel, azijn, zout, 0,9% Jalapeņo peper, specerijen, suiker, aroma, antioxidant (ascorbinezuur).
Ze is te dun vind ik. Maar dat de grote modellenbureaus voor supersupersuper dun gaan is geen verrassing. Wat er handig/mooi aan is weet ik niet, maar soitquote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Echt belachelijk, ik vind haar al een beetje dun (haar heupen zijn al helemaal niet "te breed").
Anyway, ik heb verder niet veel te melden, wat meer aan de drank geweest begin deze week (verder probeer ik wel goed te blijven eten, ook al is mn ritme nu weer in de war), ik meld me wel weer wanneer ik weer op de weegschaal gestaan heb
hoe is 0,7 mg meer dan 5,5 gram?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:45 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
natrium != zout he
Zout is NatriumChloride, of KaliumChloride of een andere verbinding. Je zou in de ingredientendeclaratie moeten kijken op welke plek zout genoemd wordt. Dan ziet het er vast iets minder rooskleurig uit.
[..]
Er zit dus meer zout in dan suiker. Dat is toch iets meer dan je denkt.
ik heb er ook nar zitten staren..quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoe is 0,7 mg meer dan 5,5 gram?
dus 0.7 mg is nog altijd minder dan 5.5 gramquote:0,4 gram natrium is gelijk aan 1 gram keukenzout.
De ene keer ging niet door vanwege uiteten gaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb het de laatste tijd ietsje vaker dan 2 x langs zien komen.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:57 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ze is te dun vind ik. Maar dat de grote modellenbureaus voor supersupersuper dun gaan is geen verrassing. Wat er handig/mooi aan is weet ik niet, maar soit
enquote:De ingrediëntenlijst vertelt je welke grondstoffen door elkaar gemengd zijn om het product te verkrijgen. De grondstof die het meest voorkomt in een product, staat dus altijd als eerste genoemd. De ingrediënten die daarna genoemd worden, zijn opgesomd op aflopende volgorde van hoeveelheid. Het laatstgenoemde grondstof maakt dus het kleinste deel uit van het product.
bron = NVWAquote:Algemene eisen lijst van ingrediënten
voorafgegaan door 'ingrediënten';
opsomming van alle ingrediënten in dalende volgorde van gewicht zoals bij bereiding gebruikt;
specifieke benaming (inclusief regels bij benaming);
nanomateriaal: achter betreffende ingrediënt: '(nano)'.
Ah, ik las over de m van milli heen.quote:
Jaaaa, doen. :-) En kom dan ook even in mijn dode Les Mills topic hangen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:07 schreef Barreltje het volgende:
S: moet ik nog even bedenken.. ik wil eigenlijk een klasje doen op de sportschool, maar kan niets leuks vindenmisschien dan toch maar eens de body pump proberen??
en waar kan ik dat topique vinden dan?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:32 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Jaaaa, doen. :-) En kom dan ook even in mijn dode Les Mills topic hangen.![]()
suiker wordt later genoemd omdat er minder van is toegevoegd denk ik. Groenten bevatten ook suikers.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:29 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
[..]
en
[..]
bron = NVWA
Ingrediënten moeten op volgorde van hoeveelheid staan. En aangezien zout eerder wordt genoemd dat suiker....
Verder: Natrium is iets anders dan zout.
Zout = NatriumChloride. En zoals Barreltje al stelt: 0.4 gr Natrium = 1 gram keukenzout.
maar: zout kan ook KCL (KaliumChloride) zijn. En laat Kalium nou niet genoemd zijn op voedingswaardetabellen.
Hierzo: SPT / Les Millsquote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en waar kan ik dat topique vinden dan?
ik zit nog enorm in de twijfel, maar ga het denk ik toch proberen..
moet ik wel lekker vroeg naar huis, maar ach.. het is voor een goed doel
true.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
suiker wordt later genoemd omdat er minder van is toegevoegd denk ik. Groenten bevatten ook suikers.
Verwarrend allemaalquote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:42 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
true.
Gelukkig moet vanaf 2016 lees ik net het zout-gehalte worden weergegeven in de voedingswaardetabel, en niet het Natriumgehalte. Want natrium !=zout en zout != natrium.
enquote:Natrium is een mineraal dat onderdeel uitmaakt van zout (natriumchloride). 0,4 gram natrium is gelijk aan 1 gram keukenzout.
enquote:Voor alle volwassenen geldt hoe dan ook het advies om niet meer dan 6 gram zout per dag binnen te krijgen. Dit staat gelijk aan 2,4 gram natrium. Voor kinderen is dat minder.
Kortom.....wat is nu de waarheid hequote:Natrium en zout worden in de praktijk door elkaar gebruikt.
oh fijn! Ik ben namelijk sinds kind ook wat bewuster met zout bezig.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:42 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
true.
Gelukkig moet vanaf 2016 lees ik net het zout-gehalte worden weergegeven in de voedingswaardetabel, en niet het Natriumgehalte. Want natrium !=zout en zout != natrium.
Maar suiker als onderdeel van bijv groente staat niet apart op een ingrediëntenlijst vermeldt, dus dit is daadwerkelijk toegevoegde suiker.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
suiker wordt later genoemd omdat er minder van is toegevoegd denk ik. Groenten bevatten ook suikers.
Ik hoor dat ik even naar jou moet komen rijden?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar suiker als onderdeel van bijv groente staat niet apart op een ingrediëntenlijst vermeldt, dus dit is daadwerkelijk toegevoegde suiker.
Ross kookt altijd op donderdag en vrijdag en hij is nu English Breakfast als avondeten aan het makenNou ja, witte bonen in tomatensaus zijn wel gezond, een gepocheerd ei is prima, tomaten uit de oven lekker gezond, champignons met klein klontje boter ook prima, halve schijf bloedworst bevat heel veel ijzer en vet, een worstje en 2 plakjes volkorenbroodtoast.
Ja, lekkerquote:
Denk dat je te laat komt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:01 schreef PdeHoog het volgende:
Ik hoor dat ik even naar jou moet komen rijden?
quote:
Boooh, eierkoekquote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:12 schreef kwakz0r het volgende:
Lijstje
O eierkoek in de autocrackers op
T bites we love nummer weetikveel
L boterham kip en rauwkost erbij
T twee boterhammen kip en rauwkost erbij
D gebakken krieltjes met peultjes en kipfilet uit zo'n voorgekruid papieren braadvel
stiekem doe ik die sauna eigenlijk elke keer. Ik heb het in de 3 maanden dat ik nu naar de spotschool ga 3 keer niet gedaan. En laten dat nou net de drie keer zijn dat ik twee dagen later kromliep van de spierpijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:05 schreef Isabeau het volgende:
Lekker gesport, Summerbreezedie sauna had je wel verdiend
Het is vandaag dan ook nog lang geen weekendquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:37 schreef Sarabi het volgende:
Snaaibui![]()
Dan vandaag maar mijn 'cheat'avond ipv morgenavond.
En het niet meteen als een verloren weekend zien, zoals ik eerst deed
Nee maar normaal zou ik dit gevoel meenemen naar morgenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:42 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Het is vandaag dan ook nog lang geen weekend![]()
Nouja heb wel nee gezegd, anders was ik nog bezigquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:47 schreef motorbloempje het volgende:
Waarom ingeven? waarom gewoon niet zeggen 'nee', tot hier en niet verder, en het morgen gewoon ook niet doen?
Als je gaat eten naar wat je verbruikt (in plaats van 1400 kcal op een dag. Dat is zeker voor iemand die zwaar is thunder weinig) zul je veel minder snel last krijgen van snaaibuien. Wees de honger voor. Ga eens 500kcals onder je verbruik zitten en houd je daar strikt aan, dat is echt voldoende om af te vallen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar hier moet ik wel aan werken inderdaad.
Maar wat ik net gedaan heb kan ik niet meer veranderen de komende uren en dagen wel.
En als ik gewoon nee kon zeggen zat ik hier niet natuurlijk.
Heeft/had niets met honger te maken.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:00 schreef Artoo het volgende:
[..]
Als je gaat eten naar wat je verbruikt (in plaats van 1400 kcal op een dag. Dat is zeker voor iemand die zwaar is thunder weinig) zul je veel minder snel last krijgen van snaaibuien. Wees de honger voor. Ga eens 500kcals onder je verbruik zitten en houd je daar strikt aan, dat is echt voldoende om af te vallen.
Ga vooral zo door danquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heeft/had niets met honger te maken.
Wat een onaardige reactie. Heeft Sarabi daar iets aan? Nee, helemaal niets. Je kon ook vragen waar het wel aan lag bijv. Nee, in plaats van steun doe jequote:
Wat moet je dan zeggen? "Hč jammer zeg, probeer het na het weekend nog maar een keer"? Daar bereik je ook niets mee. Wat mij tegen staat is dat advies geven aan Sarabi ongeveer net zo veel effect heeft aan advies geven aan een baksteen. Er wordt toch niets mee gedaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat een onaardige reactie. Heeft Sarabi daar iets aan? Nee, helemaal niets. Je kon ook vragen waar het wel aan lag bijv. Nee, in plaats van steun doe jeals ze zegt dat het dit keer niets met honger te maken had.
Dus jij had jouw eetstoornis wel in 3 dagen onder controle?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:33 schreef Lonaa het volgende:
Nouja, volgens mij is dit een redelijk terugkerend ding toch? Evenals het feit dat de lijstjes mager zijn...
Van te weinig binnen krijgen word je niet te dikquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:35 schreef het-is-mij het volgende:
Hoi
Hier lukt t afvallen niet itt 2jr geleden.
Zit lichamelijk ook even niet lekker in mijn vel en doe voor mijn gevoel wel goed mn best maar zonder resultaat wat niet erg motiverend is.
Nu weer via mfp mn calorieën geteld ivm bewustwording maar denk dat ik te laag zit.
Zit geregeld tussen 1200-1400 cal.
Via welke site kon ik ook alweer berekenen wat ik zou binnen moeten krijgen qua cal?
http://iifym.com/tdee-calculator/quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:35 schreef het-is-mij het volgende:
Via welke site kon ik ook alweer berekenen wat ik zou binnen moeten krijgen qua cal?
Je moet echt een hobbit zijn om met 1200 kcal aan te komen 8)quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:35 schreef het-is-mij het volgende:
Hoi
Hier lukt t afvallen niet itt 2jr geleden.
Zit lichamelijk ook even niet lekker in mijn vel en doe voor mijn gevoel wel goed mn best maar zonder resultaat wat niet erg motiverend is.
Nu weer via mfp mn calorieën geteld ivm bewustwording maar denk dat ik te laag zit.
Zit geregeld tussen 1200-1400 cal.
Ik had net 20 minuten mijn avondeten (700kcal) achter de kiezen, dus het was geen honger.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:39 schreef kwakz0r het volgende:
Nee hoor, als jij weet dat het emo eten is is dat beter dan dat je het niet door hebt. En ook beter dan het verzwijgen
Wat ik wel weet uit ervaring en uit de therapie is dat emo eten tķch minder kans krijgt als je overdag niet te weinig eet. Maar t is aan jou wat je daar mee wil doen...voor mij werkt het ook niet altijd goed.
het idee is toch dat je dat wel deelt maar dan ff een 'schop' onder je kont krijgt?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:36 schreef Sarabi het volgende:
Maar wat is precies het idee?
Dat ik hier alleen post als het goed gaat?
Ja ik ben ooit afgevallen, ja ik ben daarna veel (niet alles) weer bij gekomen.
Mag ik dan nu niet meer over zwakke momenten praten?
Tips en een schop zijn meer dan welkom.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
het idee is toch dat je dat wel deelt maar dan ff een 'schop' onder je kont krijgt?
een eetbui steunen lijkt me onlogisch.
wat de reden ook is het is de bedoeling dat je ze uiteindelijk niet meer hebt lijkt me. dus als overdag meer eten daarbij zou kunnen helpen lijkt me dat een prima tip toch?
DM want heb niet echt het idee dat het in dit topic hoort.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Verzwijgen heeft toch ook niemand wat aan?
Waarom was je emo? en was het niet een roes eetpartij. Was je alleen of met vriend?
Even daar op terugkomendquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:56 schreef Sunnythesun het volgende:
En stronteigenwijs zijn we allemaal hier, dus dat moet toch niemand meer verbazen
Dank je.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:41 schreef Artoo het volgende:
[..]
http://iifym.com/tdee-calculator/
Jouw bmr zal ongeveer het zelfde zijn als die van mij gok ik? Dus dan zit je onder je bmr op zo'n dag. Dan moet je wel écht niets uitvoeren. Een keer is dat niet erg, maar ik zou dat niet dagelijks aanhouden. Nu ik zelf iets opgeschaald heb (ik zat ook eerst te laag) gaat het me allemaal echt makkelijker afquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Even daar op terugkomend
Ik weet dat veel mensen mijn lijstjes te weinig vinden, maar ik vind 1500kcal mooi op een dag dat ik niet veel beweeg.
Andere mogen daar een andere mening over hebben maar iedereen doet het in dit topic toch op zijn eigen manier.
Dus je kan het als tip aan mij geven en dat mag ook, maar wordt dan niet boos als ik er niet naar luister.
Want dit is mijn manier en volgens mij geen ongezonde manier.
En volgens mij zeker ook geen reden van mijn emo-eten, geef dan als tip om in therapie te gaandat zou meer helpen.
Maar zoveel meer eet jij toch ook niet? (ow of je leest even verder...)quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Jouw bmr zal ongeveer het zelfde zijn als die van mij gok ik? Dus dan zit je onder je bmr op zo'n dag. Dan moet je wel écht niets uitvoeren. Een keer is dat niet erg, maar ik zou dat niet dagelijks aanhouden. Nu ik zelf iets opgeschaald heb (ik zat ook eerst te laag) gaat het me allemaal echt makkelijker af![]()
Even in het algemeen..
Haha ja dat scheelt wel! Dan heb je iets minder nodig..quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar zoveel meer eet jij toch ook niet? (ow of je leest even verder...)
Ik heb het sowieso ook al opgeschaald
En ik sta wel een flink aantal uur later op als jij
Ik vind het ook geen probleem als ik op een dag op 1700 of 1800kcal uit kom.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:08 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Haha ja dat scheelt wel! Dan heb je iets minder nodig..
Gebeurt mij ook nog wel eens op een rustige dag dat ik gewoon niet meer behoefte heb, maar gemiddeld zit ik echt wel hoger en dat voelt een stuk beter![]()
(ik merk vaak pas dat ik vergeet te eten als ik hoofdpijn krijg stom genoeg..)
hielp mij in 3 dagen van mijn eetstoornis af!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:00 schreef CrunchySelf het volgende:
Misschien therapie eens overwegen?
/Stichting open deur
of niet zo vaak alleen maar soep eten.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen probleem als ik op een dag op 1700 of 1800kcal uit kom.
Als het maar met een beetje normaal voedsel is
Op dagen dat ik soep eet is dat alleen lastig, misschien een extra zakje nootjes op die dagen inplannen.
Mijn gemiddelde ligt momenteel ergens tussen 1700 en 1800. Daarmee zit ik zo'n 500kcal onder mijn gemiddelde verbruik per dag. Ik mag dus eigenlijk liever meer naar de 1800 dan 1700 toe neigen. Maar belangrijkste voor mij: gezķnde kcal en geen hongergevoel. Soms lukt dat pas bij 1800, soms al bij 1600.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen probleem als ik op een dag op 1700 of 1800kcal uit kom.
Als het maar met een beetje normaal voedsel is
Op dagen dat ik soep eet is dat alleen lastig, misschien een extra zakje nootjes op die dagen inplannen.
Het gaat er echt niet om dat ke net je D op hebt van 700 kcal (hoe kan dat, soep en stokbrood 700 kcalquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Even daar op terugkomend
Ik weet dat veel mensen mijn lijstjes te weinig vinden, maar ik vind 1500kcal mooi op een dag dat ik niet veel beweeg.
Andere mogen daar een andere mening over hebben maar iedereen doet het in dit topic toch op zijn eigen manier.
Dus je kan het als tip aan mij geven en dat mag ook, maar wordt dan niet boos als ik er niet naar luister.
Want dit is mijn manier en volgens mij geen ongezonde manier.
En volgens mij zeker ook geen reden van mijn emo-eten, geef dan als tip om in therapie te gaandat zou meer helpen.
Ze eet er een half stokbrood bij nota bene!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
of niet zo vaak alleen maar soep eten.
De aardappelen in de soep tikte aardig aan.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Het gaat er echt niet om dat ke net je D op hebt van 700 kcal (hoe kan dat, soep en stokbrood 700 kcal)
Het is echt echt echt een feit dat als je de hele dag minder eet dan je lichaam wil, je s avonds vatbaarder bent voor eetimpulsen vanuit je emotie, ook net na een diner. Staat los van honger.
Zie het maar als het kannetje wilskracht dat eind van de dag leeg is...
ze zegt zelf dat het op die dagen moeilijk is. Dan zou ik minder vaak soep eten.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:14 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ze eet er een half stokbrood bij nota bene!Dat zijn veul kcal
Schrok ik wel van trouwens, want ik kan ook makkelijk een hele in mijn eentje op.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:14 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ze eet er een half stokbrood bij nota bene!Dat zijn veul kcal
Om aan de kcal te komen niet om snaaibuien te ontlopen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
ze zegt zelf dat het op die dagen moeilijk is. Dan zou ik minder vaak soep eten.
haha ja tikt aan he.. Voor bij magere groentesoep is dat niet erg..quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Schrok ik wel van trouwens, want ik kan ook makkelijk een hele in mijn eentje op.
kip <-> ei.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Om aan de kcal te komen niet om snaaibuien te ontlopen.
het een hangt wellicht stiekem toch meer samen met het ander dan je denkt. Misschien een idee het eens op te schrijven en dan te kijken of er een trend is.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Om aan de kcal te komen niet om snaaibuien te ontlopen.
Een mooi moment om het legaal te mogen etenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
haha ja tikt aan he.. Voor bij magere groentesoep is dat niet erg..
Wel volkoren mag ik hopen toch??quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een mooi moment om het legaal te mogen eten
Ik hou alles bij op dit moment dus we gaan het vanzelf zien.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:18 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
het een hangt wellicht stiekem toch meer samen met het ander dan je denkt. Misschien een idee het eens op te schrijven en dan te kijken of er een trend is.Dus wanneer, wat je gegeten had, waarom het ontstond..
Nee heel gezond witquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Wel volkoren mag ik hopen toch??
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik hou alles bij op dit moment dus we gaan het vanzelf zien.
Wit --> suiker --> hongergevoel!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
vind je het gek dat je gaat snaaien
laat diequote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
Verschil is wel groot als je total body weight method neemt vs lean mass met gegokt petpercentage...quote:
Jup. Bij mij verergert het als ik overdag te weinig eet ook, vandaag overdag goed gegeten maar dan vlak na twee boterhammen toch snaaizin omdat mijn portie mentale kracht van de dag is opgegaan aan opboksem tegen een megadrukte op werkquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De aardappelen in de soep tikte aardig aan.
Maar merk jij dat ook dan aan het eind van de dag?
Ja die is logischerquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
hear hear.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik eet 2000 kcal met 80 kilo en val af.
Maar weet je, ik zou vooral gewoon es wat gaan dķen. Ik eet me het schompes als ik geen flikker uitvoer. Als ik de hele dag bezig ben heb ik nooit vreetbuien. Vreetbuien krijg je van als een zak hooi op je gat zitten. Bijna altijd, in elk geval.
Als ik iets niet heb gedaan de afgelopen 2 weken, dan is dat dat wel.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:45 schreef Stormqueen het volgende:
Maar weet je, ik zou vooral gewoon es wat gaan dķen. Ik eet me het schompes als ik geen flikker uitvoer. Als ik de hele dag bezig ben heb ik nooit vreetbuien. Vreetbuien krijg je van als een zak hooi op je gat zitten. Bijna altijd, in elk geval.
Ja grappig.. ik val met mijn gemiddelde van 1750 dus maar heeeeeel erg langzaam af. Met 2000 blijf ik mooi op gewicht (wat straks wel heel fijn is natuurlijk) Vraag me nog steeds af waar dat soort verschillen nou precies door komen?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:45 schreef Stormqueen het volgende:
Waarheid als een koe.quote:Maar weet je, ik zou vooral gewoon es wat gaan dķen. Ik eet me het schompes als ik geen flikker uitvoer. Als ik de hele dag bezig ben heb ik nooit vreetbuien. Vreetbuien krijg je van als een zak hooi op je gat zitten. Bijna altijd, in elk geval.
dan moet je ook niet constant zeggen dat je amper beweegt. Of je hebt de afgelopen twee jaar compleet gevegeteerd natuurlijkquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als ik iets niet heb gedaan de afgelopen 2 weken, dan is dat dat wel.
Zoveel heb ik in de afgelopen 2 jaar in totaal niet gedaan
ja ik geef natuurlijk nog een beetje borstvoeding. Maar verder? Stofwisseling? Spiermassa? Leeftijd?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:49 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja grappig.. ik val met mijn gemiddelde van 1750 dus maar heeeeeel erg langzaam af. Met 2000 blijf ik mooi op gewicht (wat straks wel heel fijn is natuurlijk) Vraag me nog steeds af waar dat soort verschillen nou precies door komen?
Overigens weet ik niet hoeveel je verbrand op een dag? Dat is natuurlijk wel een hele belangrijke factor,
[..]
Waarheid als een koe.
Maar hoeveel verband je dan per dag (bij benadering)?? Want ik zit rond de 2200 dus schiet 2000 gewoon niet op (blijf ik stabiel bij).quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja ik geef natuurlijk nog een beetje borstvoeding. Maar verder? Stofwisseling? Spiermassa? Leeftijd?
geen flauw idee. Trial and error. Gemiddeld val ik 7 ons per week af?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:53 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Maar hoeveel verband je dan per dag (bij benadering)?? Want ik zit rond de 2200 dus schiet 2000 gewoon niet op (blijf ik stabiel bij).
Ja dat red ik nog niet eensquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
geen flauw idee. Trial and error. Gemiddeld val ik 7 ons per week af?
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:03 schreef Stormqueen het volgende:
Het is gewoon geen exacte wetenschap helaas. Wat voor de een prima werkt is voor de ander zinloos. Maar jij zit volgens mij ook goed in je flow. Dat telt!
dan zit daar ook het verschil tussen ons, denk ik. Werken scheelt toch ook weer wat verbruik. (Ja, zelfs kantoorwerkquote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:05 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]Uiteindelijk is dat het belangrijkste idd. En straks als ik weer werk heb gaat mijn verbruik ook weer omhoog. Niet dat ik alleen maar stil zit, maar al werkend stap ik ongemerkt toch een stuk meer.
Gaat alleen maar helpen (nu alleen niet in de valkuil stappen van 'ik ben moe en kan niet nadenken over gezonde maaltijden'
)
Nope.. hondje..quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan zit daar ook het verschil tussen ons, denk ik. Werken scheelt toch ook weer wat verbruik. (Ja, zelfs kantoorwerk)
Had jij nou kinderen? Ik ben even blanco, sorry
Check!!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ah, maar die moet je uitlaten! Score!
Wow. Ik zat op gemiddeld 1500-1600 per dag met twee keer BodyPump per week en iedere dag naar werk en zo fietsen en ben in twee maanden geen gram afgevallen... Nu met vijf uur sport per week is er in een maand twee kilo af en dat is wmb echt prima.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
geen flauw idee. Trial and error. Gemiddeld val ik 7 ons per week af?
Dat is bij mij ook jaren zo geweest en nu opeens...quote:Op donderdag 27 augustus 2015 23:22 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Wow. Ik zat op gemiddeld 1500-1600 per dag met twee keer BodyPump per week en iedere dag naar werk en zo fietsen en ben in twee maanden geen gram afgevallen... Nu met vijf uur sport per week is er in een maand twee kilo af en dat is wmb echt prima.
De verschillen verbazen me soms ook echt enorm. Met 2000 hoef ik echt niet eens te hopen dat er wat af gaat, never gonna happen.
Dat laatste scheelt niet veel als ik het idd met nu vergelijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan moet je ook niet constant zeggen dat je amper beweegt. Of je hebt de afgelopen twee jaar compleet gevegeteerd natuurlijk
En Shandaly is over de streepquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 07:01 schreef Shandaly het volgende:
Waah!!! 89,3 op de weegschaal!![]()
![]()
(Wel gisteravond koffie gedronken met melk die eigenlijk niet meer zo jofel was, dus nu buikkrampen en veel toiletbezoekjes, maar toch! Het staat er echt)
jeej!!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 07:01 schreef Shandaly het volgende:
![]()
(Wel gisteravond koffie gedronken met melk die eigenlijk niet meer zo jofel was, dus nu buikkrampen en veel toiletbezoekjes, maar toch! Het staat er echt)
Ja, spierpijn viel wel te verwachtenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 07:06 schreef Barreltje het volgende:
Spierpijn.
Maar het was erg leuk en voor herhaling vatbaar.. Dus eens kijken hoe en wat het in een schema past..
We houden onze adem in als ook de volgende sportvrouw zich richting weegschaal begeeftquote:
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 07:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En Shandaly is over de streepOp naar de vķlgende finishlijn in deze bloedstollende reeks!
Morgen weer een dag! En vergeet niet: een dag niet gepoept is een dag niet geleefd afgevallen.quote:
ik heb al gekaktquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 07:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Morgen weer een dag! En vergeet niet: een dag niet gepoept is een dag niet geleefd afgevallen.
shitquote:
Go M.!!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 07:28 schreef Stormqueen het volgende:
Hoewel ik de baby hoor. Es kijken of ze nog 100 ml uit me krijgt
Baby's, toch nog ergens goed voorquote:
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 07:59 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben ook weer van mijn soort van miniplateautje gedonderd, ineens weer ruim onder een getal dat ik voor het weekend zag en daarna steeds daarboven (wel dalend).
Ik woog voor het weekend 141.9 Daarna ineens weer een stuk omhoog naar 143.4(vocht) en langzaam naar beneden met onsjes (142.5,142.4,142.2,142) en nu vanmorgen ineens 141.6quote:
ow ok nu snap ik het iigquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik woog voor het weekend 141.9 Daarna ineens weer een stuk omhoog naar 143.4(vocht) en langzaam naar beneden met onsjes (142.5,142.4,142.2,142) en nu vanmorgen ineens 141.6
Maar ik ging er vanuit dat jullie niet op duizent getallen zaten te wachten
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 07:01 schreef Shandaly het volgende:
![]()
Ik daal ook! Ik ben een onsje kwijt. Jeeeeeeeee!!!!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:47 schreef PdeHoog het volgende:
Wat een dalingen allemaalIk had gister een hickje omhoog en nu weer terug naar mijn 133.9
Eens kijken of we de daling verder kunnen doen doorzetten deze week
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik daal ook! Ik ben een onsje kwijt. Jeeeeeeeee!!!!![]()
![]()
En nu heb ik zin in een magnum. wtf
Taart uit vriezer? Is dat nog te eten?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:50 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje? Ja, lijstje is wel leuk.
O: TAART!
B: Wandelen met hond, maar wel wat vlotter dan normaal.
L: Broodje met makreel.
T: Mineola
T: TAART!
S: Uurtje kickboksen!
T: Shake met nectarines, kwark, whey
D: Coleslaw met gekruid gehakt.
Dan heb ik nog 345 kcal over, maar ik vind het maar lastig. Dat uurtje kickboksen is van 18:30 tot 19:30. Voor die tijd eten is ruk, na die tijd eten kan ik eerst niet (dus shake). Nou ja, als dit vaste prik wordt maar eens even kijken hoe we dat oplossen. Misschien eet ik wel brood. Ofzo. Dunno.
Taart uit de koelkast.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:58 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Taart uit vriezer? Is dat nog te eten?
Oh en taart
Kut, dan moet ik het dus echt zelf gaan proberenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Taart uit de koelkast.Ik besloot dat ik best 8 stukken taart binnen een week op kan eten.
Morgen nog 2 stukken als ontbijt, en dan is ie op
Of je moet gewoon niet zo kieskeurig zijnquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:00 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Kut, dan moet ik het dus echt zelf gaan proberen![]()
Ik kan wel 8 stukken op in 1 week, maar ik vind hem na 2 dagen eigenlijk al een stuk minder smaken
Of je maakt een halve en dan hoef je maar 4 stukken in 2 dagen. Appeltje, eitje!quote:
Ik heb wel maar de helft van het originele recept gebruikt (dus maar 500 gram kwark ipv 1 kg) omdat ik een kleine taartvorm heb. 1 punt is dan ook maar 140 kcal.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of je maakt een halve en dan hoef je maar 4 stukken in 2 dagen. Appeltje, eitje!
Maar ja, als je een hele maakt, dan hoef je niet na 2 dagen al een nieuwe te makenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of je maakt een halve en dan hoef je maar 4 stukken in 2 dagen. Appeltje, eitje!
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb wel maar de helft van het originele recept gebruikt (dus maar 500 gram kwark ipv 1 kg) omdat ik een kleine taartvorm heb. 1 punt is dan ook maar 140 kcal.Dus die zou je ook in 4 kunnen delen ( 4x 2 taarstukken a 140 kcal is 280 kcal per taart-vreet-moment)
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:03 schreef Artoo het volgende:
[..]
Maar ja, als je een hele maakt, dan hoef je niet na 2 dagen al een nieuwe te maken
Oh ja, zo had ik vorige week brownies gemaakt. Oh my word, zo lekker.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Als ik taart bak, hangen daar hele andere kcals aan.... ik had vorig weekend worteltjestaart gebakken. De cake viel nog wel mee. Jammer van de limoenglazuur die erop moest, zat nog meer in dan in het cakegedeelteMaar zo lekker
Gewoon...de hele discussie over taart. Als ontbijtquote:
Ja maar ey, dat kan gewoon echt! Ik had een thunder grote punt taart als ontbijt, voor slechts 209 kcal/puntquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gewoon...de hele discussie over taart. Als ontbijt
Ja maar, hij vindt de taart na 2 dagen al niet lekker meer! Dan moetje toch iets.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:03 schreef Artoo het volgende:
Maar ja, als je een hele maakt, dan hoef je niet na 2 dagen al een nieuwe te maken
Het is wel een gezonde taart hčquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:13 schreef PdeHoog het volgende:
Echt he..quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niets mis mee, maar taart voor ontbijt is wel meer awesome dan kwark in een bakjequote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Echt he..![]()
Wat is er toch mis met gewoon wat kwark in een bakje als ontbijt en taart bewaren voor verjaardagen oid?
![]()
Eignelijk is die taart niet heel veel anders dan kwark met een smaakje en wat granen als bodem. Alleen dan niet in een bakje, maar in taartvorm.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Echt he..![]()
Wat is er toch mis met gewoon wat kwark in een bakje als ontbijt en taart bewaren voor verjaardagen oid?
![]()
Ja dat bedoel ik! Zou voor mij echt heel slecht werkenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Eignelijk is die taart niet heel veel anders dan kwark met een smaakje en wat granen als bodem. Alleen dan niet in een bakje, maar in taartvorm.
Maar, taart is toch veel toffer dan een bakje kwark?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik! Zou voor mij echt heel slecht werken![]()
En een half puntje? Dat gebeurde op mijn vorige werk veel. Scheelt toch weer. En toch een beetje lekkers..quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:18 schreef Shandaly het volgende:
Ik mag/moet/wil straks nog een stuk taart afslaan bij de koffiepauze... afscheid van een collega, zag heel de koelkast al weer uitpuilen. Makkelijke weg is gewoon achter m'n pc blijven zitten, maar eigenlijk vind ik ook dat ik mijn gezicht even moet laten zien.
Dit gaan vast geen 'gezonde' taartpunten zijn
Ja. Geloof ikquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is wel een gezonde taart hčNet als mijn ontbijtmuffins een week geleden. Die zaten vol havermout, lijnzaad, appel en wortel.
Ja ho zegquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Echt he..![]()
![]()
Ja, maar 'taart' is voor verjaardagen of gelegenheden. Niet voor ontbijtquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar, taart is toch veel toffer dan een bakje kwark?
Ik hoor het alquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, maar 'taart' is voor verjaardagen of gelegenheden. Niet voor ontbijt
Nee, dat deed ik ooit en toen werd ik dikquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik hoor het alTeveel gehecht aan traditionele begrippen. Je denkt niet out-of-the-box
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:21 schreef Shandaly het volgende:
Zou hij op z'n verjaardag nou ontbijtbakjes kwark met muesli trakteren? Want taart is immers veel te gewoon, da's je ontbijt....
Nee. Je werd dik omdat je teveel atquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nee, dat deed ik ooit en toen werd ik dikMoest allemaal maar kunnen.. nee kan dus niet
Wat een oerhollandse Calvinistische gedachtequote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:20 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja, maar 'taart' is voor verjaardagen of gelegenheden. Niet voor ontbijt
Dat zou bij mij ongeveer het zelfde effect hebbenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee. Je werd dik omdat je teveel atNiet omdat je taart als ontbijt nam
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat een oerhollandse Calvinistische gedachte
Dan zou ik maar snel alles weer doen wat je moeder deedquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:24 schreef Sunnythesun het volgende:
Calvinistische moeder.. heb dat met veel dingen. En dat liet ik los en toen ging het mis
Nicequote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:24 schreef Lonaa het volgende:
Voedingswaarde van mijn taart:
Vezelrijke citroenkwarktaart, 1 serving(s)
kcal:140
koolhydraten: 8
Vetten: 6
Eiwit: 15
100 gram digestivekoekkies, 40 gram boter.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NiceDie koolhydraten vallen me mee
Weinig suiker? Wat hebbie als bodem gebruikt?
Gehe nou niet alles hoor.. Ik ben wel iets makkelijker in geld uitgeven bijvoorbeeld. Iets moois/nieuws voor jezelf kopen niet alleen maar omdat het vorige stuk isquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan zou ik maar snel alles weer doen wat je moeder deed
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:27 schreef Lonaa het volgende:
Het 'originele recept' heeft een bodem van roggebrood en dadels (met boter) en volgens Artoo, die dat vandaag geprobeerd heeft, is dat ook awesome.
Geen extra zoetstoffen toegevoegd aan de kwark? Klinkt wel ok eigenlijkquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
100 gram digestivekoekkies, 40 gram boter.
500 gram citroenkwark 0% vet en geen suiker (wel zoetstoffen) met 100 gram light creamcheese en 6 plakjes gelatine als vulling.
Het 'originele recept' heeft een bodem van roggebrood en dadels (met boter) en volgens Artoo, die dat vandaag geprobeerd heeft, is dat ook awesome.
Zo klinkt het ook jaquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:29 schreef Artoo het volgende:
[..]Roggebroodbodem is lekkerder dan ik had verwacht. Sterker nog, ik vind 't oprecht lekker!
Nope. Maar ik hou dan ook niet van mierzoet. Vriend wel en die vond m 'meh, te gezond'quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Geen extra zoetstoffen toegevoegd aan de kwark? Klinkt wel ok eigenlijk
ok. Need recept. Graag.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:28 schreef Artoo het volgende:
Mijn taart is vezelrijke aardbeienkwarktaart. Kwarklaag van 2 bakken Optimel aardbeikwark + 250g rood fruit + 3 scoops whey, bodem van 200g roggebrood en 100g dadels + 30g boter.
Macro's (1/8 taart):
Kcal: 209
KH: 27g
Vet: 4g
Eiwit: 15g
Nope, ik gebruik zelf 'gewoon' de smaakjeskwark van Optimel. In combinatie met het fruit heeft dat een zoetfrisse smaak.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Geen extra zoetstoffen toegevoegd aan de kwark? Klinkt wel ok eigenlijk
http://jelmerdeboer.nl/vezelrijke-kwarktaart/quote:
Ik heb het zelf niet zo heel erg op zoetstoffenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:31 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nope, ik gebruik zelf 'gewoon' de smaakjeskwark van Optimel. In combinatie met het fruit heeft dat een zoetfrisse smaak.
Ik ook niet, maar ik heb daar niet zoveel last van in deze taart.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb het zelf niet zo heel erg op zoetstoffenDus ik ga ff kijken hoe ik dat kan fixen
ik merk dat ik deze week veel zoetigs mis in de bites.. ik ben een zoetekauwquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, mijn bites kwamen ook net binnen.
Ik heb nu 12 zakkies voor 5 euro.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:33 schreef motorbloempje het volgende:
Die bites #knuppelinhoenderhoek, wat een makkelijk geld is dat voor die lui zeg![]()
Ik vind het zo'n onzin
Gewoon zelf een lading nootjes en wat neit halen en een portie meenemen, veel goedkoper
!
Oh Jelmer! ff uitprintenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:32 schreef Artoo het volgende:
http://jelmerdeboer.nl/vezelrijke-kwarktaart/
Ik heb zelf geen cream cheese toegevoegd en ik heb bosvruchten en aardbeien gebruikt als fruit, want blauwe bessen vind ik maar duurDaarnaast naturel whey gebruikt en aardbeienkwark ipv kers. Maar zoals er al in het recept staat, expirimenteer gerust.
Hoe hebbie dat gedaan? Ik heb er 8 voor 5quote:
Na komende week ga ik dat ook doenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:33 schreef motorbloempje het volgende:
Die bites #knuppelinhoenderhoek, wat een makkelijk geld is dat voor die lui zeg![]()
Ik vind het zo'n onzin
Gewoon zelf een lading nootjes en wat neit halen en een portie meenemen, veel goedkoper
!
Ik gaf iemand een kortingscode, dan krijg je 1 levering gratis.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoe hebbie dat gedaan? Ik heb er 8 voor 5
Eeehm. Ik heb 'm ook al met gewone kwark gemaakt, en banaan, vanille en kokosmelk gebruikt als smaakmakers. Die heb ik zelf wel ietsje bij gezoet. Als je echt tegen zoetstof bent kun je misschien honing toevoegen als je de taart graag zoetig wilt?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb het zelf niet zo heel erg op zoetstoffenDus ik ga ff kijken hoe ik dat kan fixen
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:33 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het zo'n onzin
!
absoluut waar.. maar dat is in principe ook zo met hello fresh..quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:33 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het zo'n onzin
!
Ik ga ff beetje experimenteren binnenkortquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:35 schreef Artoo het volgende:
[..]
Eeehm. Ik heb 'm ook al met gewone kwark gemaakt, en banaan, vanille en kokosmelk gebruikt als smaakmakers. Die heb ik zelf wel ietsje bij gezoet. Als je echt tegen zoetstof bent kun je misschien honing toevoegen als je de taart graag zoetig wilt?
ja! Superleuk!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:34 schreef BananaPancake het volgende:
Over taart gesproken. Ik moet volgende week een babyshower taart maken (voor iemand anders, voor de duidelijkheid), maar heb niet echt onwijs veel tijd. Denken jullie dat zoiets leuk genoeg is (wel met een onwijs lekkere taart erin natuurlijk)
[ afbeelding ]
Ik maak er overigens ook cupcakes met roze swirl en roze muisjes bij. En het leek me misschien leuk om popcakes erbij te maken met roze smeltchocola en ook muisjes en die dan erin te steken.
Ok!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja! Superleuk!
Sowieso is alle moeite die mensen voor je doen bij zoiets fantastisch. Ik was ook blij geweest met beschuiten zeg maar
Als je nou geen tijd hebt om popcakes te maken. Kan je ook die kleine oreo koekjes gebruiken. Op een stokje prikken en in de roze smeltchocoladequote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:34 schreef BananaPancake het volgende:
Over taart gesproken. Ik moet volgende week een babyshower taart maken (voor iemand anders, voor de duidelijkheid), maar heb niet echt onwijs veel tijd. Denken jullie dat zoiets leuk genoeg is (wel met een onwijs lekkere taart erin natuurlijk)
[ afbeelding ]
Ik maak er overigens ook cupcakes met roze swirl en roze muisjes bij. En het leek me misschien leuk om popcakes erbij te maken met roze smeltchocola en ook muisjes en die dan erin te steken.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:34 schreef BananaPancake het volgende:
[ afbeelding ]
Denk aan je 89,3quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:18 schreef Shandaly het volgende:
Ik mag/moet/wil straks nog een stuk taart afslaan bij de koffiepauze... afscheid van een collega, zag heel de koelkast al weer uitpuilen. Makkelijke weg is gewoon achter m'n pc blijven zitten, maar eigenlijk vind ik ook dat ik mijn gezicht even moet laten zien.
Dit gaan vast geen 'gezonde' taartpunten zijn
ik kan de meeste ingredienten anders niet los vindenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:33 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het zo'n onzin
!
Ja leuk inderdaad!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Als je nou geen tijd hebt om popcakes te maken. Kan je ook die kleine oreo koekjes gebruiken. Op een stokje prikken en in de roze smeltchocolade
Dan zou ik een taart bekleden met marsepein en allerlei versiersels. De cupcakes moest ik toch erbij maken. Scheelt denk een paar uur werk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]wat maak je als je wél veel tijd hebt?!
Ja en nee. Ik ben er te krenterig voor, maar als je de kosten van de post in ogenschouw neemt, is het best redelijk geprijsd voor zoveel variatie. Als je alles los haalt ben je goedkoper uit, maar moet je wel heeeeeel veel verschillende dingen inkopen, dus het is wel een veel grotere investering ineens. En hoe hou je het vers? Ik heb een sealapparaat dus hier zou dat geen probleem zijn, maar niet iedereen heeft die luxe. Maar ja, nogmaals, te cheapskate, ik haal Mani en dan ook alleen in de aanbiedingquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:33 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het zo'n onzin
!
Ik heb zelf niet al teveel genomen en mijn meneer lekker laten knabbelen. Die is deze week geen gram afgevallen overigens, geen idee of dat alleen door die taart komt, hij houdt ook wel van iets lekkers uit de frituurpanquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:10 schreef Artoo het volgende:
[..]
Oh ja, zo had ik vorige week brownies gemaakt. Oh my word, zo lekker.
Sushi!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh ja, lijstje!
O: 2 crackers zonnepit met boter en kaas
L: salade met bloemkool met forel en dressing, om heel eerlijk te zijn heb ik zo mijn twijfels, maar we gaan het zien
T: komkommer met net geen 50 gram kalkoenfilet
D: verse sushi van AH XLof, als we daar niet aan toekomen, pasta met saus uit de vriezer
Mwoah. Je moet hem alleen niet al te vaak aanzettenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:13 schreef Stormqueen het volgende:
Oh ja, frituurpannen. Duivelsinstrumenten!
(ik heb er geen.)
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Of je moet gewoon niet zo kieskeurig zijn
1 stuk per dag max, anders kan ik het niet langdurig volhoudenquote:
De bodem wordt dan zompigquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja maar, hij vindt de taart na 2 dagen al niet lekker meer! Dan moetje toch iets.
Zeg! Waar is de soep gebleven?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:15 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje
O: groene smoothie
L: geroosterde boterhammen met kaas
T: eens kijken of mijn bites binnen zijn, anders andere nootjes
D: paella met vlees en vis
T: 1 speciaal biertje
Wordt een van mijn eerste projecten in de nieuwe keuken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
Sushibinnenkort weer es zelf maken, heb alles liggen behalve de vis
hehequote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wordt een van mijn eerste projecten in de nieuwe keuken.
Valt het op dat ik uitkijk naar mijn nieuwe keuken? Valt wel mee he![]()
Dat heb ik ookquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wordt een van mijn eerste projecten in de nieuwe keuken.
Valt het op dat ik uitkijk naar mijn nieuwe keuken? Valt wel mee he![]()
Erg herkenbaarquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:23 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat heb ik ook
Dinsdag de sleutel (als het goed is) van ons nieuwe huis. En elke keer roep ik: Dat ga ik proberen te maken IN ONS NIEUWE HUIS. En dat wil ik voortaan zelf maken (dingen zoals pesto en pasta) in ONS NIEUWE HUIS.
In april heb ik helemaal een nieuwe keuken. En heel veel werkplekquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Erg herkenbaar
Een nieuwe keuken kookt ook gewoon lekkerder
precies, het is te laagdrempelig. Zou ik nu geen moeite mee hebben, maar in mijn alcoholdagen welquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:27 schreef BananaPancake het volgende:
Wij hebben ook geen frituurpan. Is een paar jaar geleden bij verhuizen kapot gegaan (één grote klerezooi was dat). Sindsdien geen nieuwe aangeschaft. Verse zelfgebakken frietjes zijn welmaar ik ben toch bang dat ik m te vaak zou aanzetten.
Gaaf, wat spannendquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:23 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat heb ik ook
Dinsdag de sleutel (als het goed is) van ons nieuwe huis. En elke keer roep ik: Dat ga ik proberen te maken IN ONS NIEUWE HUIS. En dat wil ik voortaan zelf maken (dingen zoals pesto en pasta) in ONS NIEUWE HUIS.
Zo leukquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:26 schreef Tally het volgende:
[..]
In april heb ik helemaal een nieuwe keuken. En heel veel werkplek
Daar kijk ik echt naar uit. Het koekjes bakken IN de keuken met de kleintjes.
Maar ook meer ruimte voor mijn spullen en meer ruimte om lekkere dingen te maken
Owh ja! Dat wil ik ook makenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zo leuk
Ik kan ook wel weer eens zelf naan maken bedenk ik me nu net....
Eens op de weeklijst zetten
Zelf brood aan het maken?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:42 schreef IJsdraakje het volgende:
Frituurpan, ik heb 'm niet en ik wil 'm niet.
Heb ik liever chips.
En experiment brood is bezig. Kijken of het een beetje smaken wil straks.
Ook altijd erg lekkerquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:42 schreef Tally het volgende:
[..]
Owh ja! Dat wil ik ook makenEn tortilla's
Die eten wij best veel
Jup. Bij de bakker vandaan zit er net te vaak spul bij waar mijn darmen ongelukkig van worden, dus nu een speltmeelmix gehaald (want ik ben vooralsnog lui en had geen zin om los gist te regelen enzo) en hopelijk vindt buik me dan wel lief.quote:
Hopelijk heb je van dit brood geen last en smaakt het ook nog goedquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:46 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Jup. Bij de bakker vandaan zit er net te vaak spul bij waar mijn darmen ongelukkig van worden, dus nu een speltmeelmix gehaald (want ik ben vooralsnog lui en had geen zin om los gist te regelen enzo) en hopelijk vindt buik me dan wel lief.
Supermarktbrood heb ik één week geprobeerd en daarvoor ben ik te verwend geraakt qua smaak.
21 heb ik nog nooit gehad en die lijken me zo lekker!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:49 schreef Sarabi het volgende:
De bites zijn binnen
#11 Banana coco choco
#17 Dark Pecan
#21 Hide 'n Seek Almonds
#28 Pecan Pie
#21 had mijn vriend alweer bijna opgegeten
Ze zien er ook erg lekker uitquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:02 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
21 heb ik nog nooit gehad en die lijken me zo lekker!
Mja, hier ook gewoon overexposure. Mijn pa had/heeft zo'n ding om de dag aanstaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:05 schreef Sunnythesun het volgende:
Hier wel een frituurpan. Verse in ossenwit gefrituurde kroketjes of kaassouflés, dat kan de snackbar echt niet zo lekker als mijn man![]()
Maar we hebben er geen problemen mee dat slechts een enkele keer te doen
Ohja, ik heb nooit een frituurpan gehad bij mijn moederquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mja, hier ook gewoon overexposure. Mijn pa had/heeft zo'n ding om de dag aanstaan.
de culinesse van jouw vaderquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mja, hier ook gewoon overexposure. Mijn pa had/heeft zo'n ding om de dag aanstaan.
Ik vind dat ik er nog best aardig uitgekomen ben.quote:
Ik kan er niet tegen.... een van de friettenten hier frituurt erin en het is heus heerlijk, maar de buikpijnquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:05 schreef Sunnythesun het volgende:
Hier wel een frituurpan. Verse in ossenwit gefrituurde kroketjes of kaassouflés, dat kan de snackbar echt niet zo lekker als mijn man![]()
Maar we hebben er geen problemen mee dat slechts een enkele keer te doen
Wat ook lekker is zijn gerookte amandelen en die heeft bites ook maar die kan je ook gewoon bij de Jumbo kopen. Ik denk dat ik dat ga doen van de week en dan in zakjes verdeelquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ze zien er ook erg lekker uit
Ga ze vanavond proberen.
In de supermarkt vind ik het lastig, ik weet dan niet precies wat ik zoek/wil.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:43 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Wat ook lekker is zijn gerookte amandelen en die heeft bites ook maar die kan je ook gewoon bij de Jumbo kopen. Ik denk dat ik dat ga doen van de week en dan in zakjes verdeel
Wij eten morgen sushiquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
Sushibinnenkort weer es zelf maken, heb alles liggen behalve de vis
ik ookquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:14 schreef mrspoeZ het volgende:
O kwark met pompoen
L groente en kip
T sultana
D ...?
Vanmorgen 77.6
Dit is geen kant en klare uit de supermarkt, in de AH XL staan sushichefs het ter plekke klaar te maken <3 Qua prijs is het niet goedkoper dan afhalen bij de sushitoko, maar het is gewoon heerlijk, vers en goed voor elkaarquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wij eten morgen sushiOok zelfgemaakt. Alle kant en klare uit supermarkten vind ik gelijk aan kots eten. Gatver.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Pfff lekker dan.. en bedankt oudersquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:42 schreef Shandaly het volgende:
Goede smoes gevonden:
De oudste thuis? Dan ben je vaak dikker
Geen fritessaus?quote:
Jech! Nee! Mayo is lekkerderquote:
Geen flauw idee, sorry, ik hou alleen kcal bij in een notitieboekje, dus niet via een appquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:50 schreef MutedFaith het volgende:
Dat klinkt als goed te eten idd.
Heb je een idee hoeveel koolhydraten dat totaal is?
Zelfgemaakte kipnuggetsquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:45 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Pfff lekker dan.. en bedankt ouders![]()
Ben van mijn moeder de enige en van mijn vader de oudste.. meh..![]()
Lijstje:
O: kwark met muesli
L: saladeshizzle
T: geen idee, zit te knorren maar heb nergens trek in![]()
D: ovenfrietjes met zelfgemaakte kipnuggets en salade met feta. En een likje mayo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |