abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155584602
[Dieetclub] is bedoeld voor mannen en vrouwen met (ex)overgewicht die nog steeds moeite hebben met wat ze wel of niet willen/moeten/kunnen eten.

Hallo allemaal! Wees welkom en post zoals je altijd gedaan hebt :-)

Lijstjes, slechte dagen en momenten waarop je trots bent op jezelf, bijna alles mag. Ook je nieuwe huis, je lieve kat en je toffe buurman kan besproken worden, als het belangrijkste onderwerp maar het gezamenlijke afvaldoel is.

Mensen die denken dat ze dé manier gevonden hebben en geen ruimte laten voor andere interpretaties/fouten/mislukkingen lezen we hier liever niet.

We adoreren jullie wel in [lif]the GYM of in [spt]BODYBUILDING

Einde dienstmededeling.

Laten we het gezellig houden! Dit topic is bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld of ideale levenswijze.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_155584617
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:46 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:D wat denk je dat in die tacosaus zit? (naast suiker.. :P ) ;) ;)
Verdacht weinig zout?

AH Taco Saus Mild

Voedingswaarde per 100g (100 g)
Energie 45 kcal
Eiwitten 1 g
Koolhydraat 9,5 g
Suiker 5,5 g
Vet 0,2 g
Verzadigd Vet 0,1 g
Vezels 2 g
Natrium 0,7 mg
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_155584646
Ah die valt mee idd ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Maar jij hebt serieus tijd over. Als ik thuis kom, dan wil ik soms dingen in een pan flikkeren en dat het snel klaar is en toch relatief gezond. En je kan ook overdrijven qua zoutgehalte :{ Zo erg is het nou ook weer niet. Iig niet bij mij.
Ook als ik geen tijd over heb maak ik liever zelf iets ;) Vind kant en klare sausdingen gewoon niet zo heel lekker vaak namelijk, kwestie van smaak :P
pi_155584672
Lijst voor vandaag:

O: 2 toast met hummus
T: 2 gekookte eitjes
L: oats met banaan
T: yoghurt
S: 5km hardlopen
D: half kippetje met zoete aardappel en broccoli
Ja doei.
pi_155584685
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:52 schreef Sunnythesun het volgende:
Ah die valt mee idd ^O^

[..]

Ook als ik geen tijd over heb maak ik liever zelf iets ;) Vind kant en klare sausdingen gewoon niet zo heel lekker vaak namelijk, kwestie van smaak :P
Zelfgemaakte kerriesaus :9
Kerriesaus uit een pakje :r

Kip Tandoori van Knorr vind ik dan wel weer lekker, maar die van Honig is smerig.
My salvation lies in your love..
pi_155584914
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Maar jij hebt serieus tijd over. Als ik thuis kom, dan wil ik soms dingen in een pan flikkeren en dat het snel klaar is en toch relatief gezond. En je kan ook overdrijven qua zoutgehalte :{ Zo erg is het nou ook weer niet. Iig niet bij mij.
Ik deel je leed. Bij mij is het ook vaak haasten en laat thuis (met HONGER!) en dat zorgt niet voor de beste keuzes.

Wat bij mij helpt:
- voordat ik op de fiets stap om naar huis te gaan nog iets eten zodat ik thuis niet gelijk alles naar binnen wil proppen
- zorgen dat ik een paar dagen iets eerder van kantoor wegga zodat ik (gevoelsmatig) veel meer avond heb en dus ook de tijd heb om te koken.
- voor een paar avonden tegelijk koken, zodat ik het vaak alleen nog maar hoef op te warmen.
- voldoende groente en vlees in de vriezer hebben liggen zodat ik niet met honger naar de supermarkt hoef en daar gegarandeerd troep in mijn mandje gooi en thuis snel iets in elkaar kan draaien.

Voorbereiding is alles!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_155584943
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik deel je leed. Bij mij is het ook vaak haasten en laat thuis (met HONGER!) en dat zorgt niet voor de beste keuzes.

Wat bij mij helpt:
- voordat ik op de fiets stap om naar huis te gaan nog iets eten zodat ik thuis niet gelijk alles naar binnen wil proppen
- zorgen dat ik een paar dagen iets eerder van kantoor wegga zodat ik (gevoelsmatig) veel meer avond heb en dus ook de tijd heb om te koken.
- voor een paar avonden tegelijk koken, zodat ik het vaak alleen nog maar hoef op te warmen.
- voldoende groente en vlees in de vriezer hebben liggen zodat ik niet met honger naar de supermarkt hoef en daar gegarandeerd troep in mijn mandje gooi en thuis snel iets in elkaar kan draaien.

Voorbereiding is alles!
Ik probeer zoveel mogelijk met weekmenu's en diepvries-maaltijden te werken :Y) Doet het best goed :Y
pi_155584996
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:07 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik probeer zoveel mogelijk met weekmenu's en diepvries-maaltijden te werken :Y) Doet het best goed :Y
Dan komt het vast goed. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_155585212
*O* fitbit charge is gearriveerd ^O^ mooi ding. Wel wat groot voor mijn kleine polsje (is qua maat wel goed gelukkig, S) maar dat is een horloge ook. Ben het niet meer gewend :D

Dus mocht er nog iemand interesse hebben in de flex..
pi_155585244
Misschien. Wat is de flex ook al weer?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_155585278
Dun armbandje waarmee je stappen en slaap trackt. https://www.fitbit.com/nl/flex
pi_155585288
En wat vond je de voor en nadelen daarvan?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:26:06 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_155585313
Lijstje van vandaag:

O: yoghurt met fruit en muesli
T: de overgebleven dropjes van gisteren (en nu koop ik ze écht niet meer :'))
L: ik denk roggebrood met 30+ kaas :9
T: appeltje
D: geen idee, afhankelijk van wat ik nog over heb.

Donderdag is mijn vrije dag en dan eet ik aanzienlijk minder merk ik :')
disclaimer
pi_155585316
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:24 schreef Lonaa het volgende:
En wat vond je de voor en nadelen daarvan?
Dat ie geen horlogefunctie heeft vooral eigenlijk. Als ik dan toch iets om mijn arm heb.. en gezien aankomende baan en zo.. (had vroeger een klok in mijn lokaal dus geen horloge nodig)
Verder een prima dingetje eigenlijk :Y
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:28:15 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_155585365
Word je daar niet enorm neurotisch van, alles wat je doet zo bijhouden?
(Geen idee hoor! Maar ik zou er niet goed mee om kunnen gaan :'))
disclaimer
pi_155585367
Daarom twijfel ik ook :P
pi_155585383
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:28 schreef Stormqueen het volgende:
Word je daar niet enorm neurotisch van, alles wat je doet zo bijhouden?
(Geen idee hoor! Maar ik zou er niet goed mee om kunnen gaan :'))
haha nou een klein beetje wel ;)
Ohja dat is nog een voordeel van de nieuwe: die heeft een klein schermpje waar iets meer info op kan, zodat ik niet steeds zit te syncen met mijn foon :+
pi_155585561
Ik heb een ontsteking bij m'n kiezen, krijg een wortelkanaalbehandeling en heb nu al iets preventiefs gehad. Jongens jongens wat een pijn heb ik ni de verdoving begint uit te werken. Ik kan gewoon niet eten, moet echt gaan kijken wat makkelijk te eten en niet te kauwen is. Kom je al gauw uit op yoghurt etc en daar heb ik weer geen zin in. Heb überhaupt geen zin in eten. :'(
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:39:17 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_155585582
Ahh kiespijn is zķ verschrikkelijk kut ;( sterkte, hopelijk kun je snel worden geholpen :*
disclaimer
pi_155585618
Oh wat balen Rucola!!
Soepje maken oid?? Wat je de hele dag door kunt pakken zodra je wél trek krijgt..
pi_155585814
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:38 schreef Rucola het volgende:
Ik heb een ontsteking bij m'n kiezen, krijg een wortelkanaalbehandeling en heb nu al iets preventiefs gehad. Jongens jongens wat een pijn heb ik ni de verdoving begint uit te werken. Ik kan gewoon niet eten, moet echt gaan kijken wat makkelijk te eten en niet te kauwen is. Kom je al gauw uit op yoghurt etc en daar heb ik weer geen zin in. Heb überhaupt geen zin in eten. :'(
Ik snap je helemaal -O- Had ik een paar weken geleden ook :{ Sterkte :*
pi_155586240
ik moet binnenkort ook maar weer eens naar de tandarts :@

hier is het gister ondanks de 12067 stappen en 20 km fietsen toch niet goed gegaan, maar dat was ook een beetje de bedoeling :)

dus vandaag weer een beetje strikter..
dus.. lijstje:

O: kwark met blauwe bessen
t: 3 snack komkommers
L: salade, soep, brood
t: bites 37 & een fruitje
D: marokaanse salade zonder vijgen -O-

S: moet ik nog even bedenken.. ik wil eigenlijk een klasje doen op de sportschool, maar kan niets leuks vinden :Pmisschien dan toch maar eens de body pump proberen?? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_155586281
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:07 schreef Barreltje het volgende:
S: moet ik nog even bedenken.. ik wil eigenlijk een klasje doen op de sportschool, maar kan niets leuks vinden :Pmisschien dan toch maar eens de body pump proberen?? :o
^O^ doen! :Y
pi_155587834
Barreltje, bodypump is heel leuk en keigezond! Eerste les vooral héél weinig gewicht aan de stang doen en niet de anderen proberen na te doen ;) (qua gewicht dus, wel qua oefeningen)

Rucola sterkte! Kiespijn is zo erg pijnlijk :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_155587893
En vooraf aangeven waar je eventueel last van hebt/minder goed kunt nog, en om alternatieve oefeningen vragen.
Ja doei.
pi_155588796
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:57 schreef Isabeau het volgende:
Dit model krijgt bij castings te horen dat ze te dik is: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ment-met-video.dhtml

Tsja, met zo'n vet lijf ga je toch ook nergens werk krijgen!
Echt belachelijk, ik vind haar al een beetje dun (haar heupen zijn al helemaal niet "te breed" :') ).

Anyway, ik heb verder niet veel te melden, wat meer aan de drank geweest begin deze week (verder probeer ik wel goed te blijven eten, ook al is mn ritme nu weer in de war), ik meld me wel weer wanneer ik weer op de weegschaal gestaan heb :P
pi_155588859
Nu al een rotzooi :')

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
Lijst voor vandaag:

O: 2 toast met hummus
L: oats met banaan bananen nog te groen, dus 2 toast met guacamole, eitjes doe ik er zo ook nog even bij
T: yoghurt
S: 5km hardlopen
D: half kippetje met zoete aardappel en broccoli
Ja doei.
pi_155588874
O: groene smoothie
B: 1,5 uur tuinieren
L: garnalensalade met avocado en mango
B: hele huis stofzuigen
D: groentesoep met half stokbroodje
T: ???

En misschien nog een lesje Evy
pi_155589710
Eet je ook wel eens een andere D dan alleen groentesoep met een half stokbroodje?
pi_155589745
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:23 schreef Lonaa het volgende:
Eet je ook wel eens een andere D dan alleen groentesoep met een half stokbroodje?
Omdat ik nu twee dagen achter elkaar eet?
pi_155589756
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Omdat ik nu twee dagen achter elkaar eet?
Ik heb het de laatste tijd ietsje vaker dan 2 x langs zien komen.
pi_155590328
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:51 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Verdacht weinig zout?

AH Taco Saus Mild

Voedingswaarde per 100g (100 g)
Energie 45 kcal
Eiwitten 1 g
Koolhydraat 9,5 g
Suiker 5,5 g
Vet 0,2 g
Verzadigd Vet 0,1 g
Vezels 2 g
Natrium 0,7 mg
natrium != zout he
Zout is NatriumChloride, of KaliumChloride of een andere verbinding. Je zou in de ingredientendeclaratie moeten kijken op welke plek zout genoemd wordt. Dan ziet het er vast iets minder rooskleurig uit.

quote:
Ingrediënten

In­gre­di­ën­ten: wa­ter, to­maat, to­ma­ten­pas­ta, ui, groe­ne chi­li­pe­per, ge­mo­di­fi­ceerd ma­īs­zet­meel, azijn, zout, 0,9% Ja­la­pe­ņo pe­per, spe­ce­rij­en, sui­ker, aro­ma, an­ti­oxi­dant (as­cor­bi­ne­zuur).
Er zit dus meer zout in dan suiker. Dat is toch iets meer dan je denkt.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 14:46:00 #33
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155590330
Lijstje!

O: Punt choco-banaan kwarktaart
T: Grote appel
L: Pannenkoekjes van 2 eieren + 1 banaan
S: Half uurtje hardlopen, TRX abs-dingen
T: 350g vers geplukte spekbonen :9
D: Sloppy Joe's van tartaar, met 2 volkoren bolletjes
T: Aardbei kwarktaart :P, misschien nog iets
Fear is the path to the Dark Side.
pi_155590626
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Echt belachelijk, ik vind haar al een beetje dun (haar heupen zijn al helemaal niet "te breed" :') ).

Anyway, ik heb verder niet veel te melden, wat meer aan de drank geweest begin deze week (verder probeer ik wel goed te blijven eten, ook al is mn ritme nu weer in de war), ik meld me wel weer wanneer ik weer op de weegschaal gestaan heb :P
Ze is te dun vind ik. Maar dat de grote modellenbureaus voor supersupersuper dun gaan is geen verrassing. Wat er handig/mooi aan is weet ik niet, maar soit :P
  donderdag 27 augustus 2015 @ 16:15:11 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_155592631
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:45 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

natrium != zout he
Zout is NatriumChloride, of KaliumChloride of een andere verbinding. Je zou in de ingredientendeclaratie moeten kijken op welke plek zout genoemd wordt. Dan ziet het er vast iets minder rooskleurig uit.

[..]

Er zit dus meer zout in dan suiker. Dat is toch iets meer dan je denkt.
hoe is 0,7 mg meer dan 5,5 gram?
disclaimer
pi_155592799
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoe is 0,7 mg meer dan 5,5 gram?
ik heb er ook nar zitten staren..
maar NATRIUM is iets anders dan natriumchloride.. :)

maaarr.. :

quote:
0,4 gram natrium is gelijk aan 1 gram keukenzout.
dus 0.7 mg is nog altijd minder dan 5.5 gram
  donderdag 27 augustus 2015 @ 16:23:46 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_155592837
Zeker omdat milligram :P
disclaimer
pi_155592915
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb het de laatste tijd ietsje vaker dan 2 x langs zien komen.
De ene keer ging niet door vanwege uiteten gaan.
Verder is het de tweede keer deze maand.
pi_155592986
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:57 schreef Rucola het volgende:

[..]

Ze is te dun vind ik. Maar dat de grote modellenbureaus voor supersupersuper dun gaan is geen verrassing. Wat er handig/mooi aan is weet ik niet, maar soit :P
quote:
De ingrediëntenlijst vertelt je welke grondstoffen door elkaar gemengd zijn om het product te verkrijgen. De grondstof die het meest voorkomt in een product, staat dus altijd als eerste genoemd. De ingrediënten die daarna genoemd worden, zijn opgesomd op aflopende volgorde van hoeveelheid. Het laatstgenoemde grondstof maakt dus het kleinste deel uit van het product.
en
quote:
Algemene eisen lijst van ingrediënten
voorafgegaan door 'ingrediënten';
opsomming van alle ingrediënten in dalende volgorde van gewicht zoals bij bereiding gebruikt;
specifieke benaming (inclusief regels bij benaming);
nanomateriaal: achter betreffende ingrediënt: '(nano)'.
bron = NVWA

Ingrediënten moeten op volgorde van hoeveelheid staan. En aangezien zout eerder wordt genoemd dat suiker....

Verder: Natrium is iets anders dan zout.
Zout = NatriumChloride. En zoals Barreltje al stelt: 0.4 gr Natrium = 1 gram keukenzout.

maar: zout kan ook KCL (KaliumChloride) zijn. En laat Kalium nou niet genoemd zijn op voedingswaardetabellen.
pi_155593014
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:23 schreef Stormqueen het volgende:
Zeker omdat milligram :P
Ah, ik las over de m van milli heen.
Al denk ik eigenlijk dat daar stiekem g en niet mg had moeten staan.
pi_155593063
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:07 schreef Barreltje het volgende:

Jaaaa, doen. :-) En kom dan ook even in mijn dode Les Mills topic hangen. ;)
BodyPump en BodyCombat vind ik echt leuk om te doen. En ik begin nu ook echt verschil te merken. Ik krijg buikspieren en spierballen en zo, en ik slaag aan een kant alweer voor de pencil test. :+ En 4 cm van mijn taille af in drie maanden. *O*

Ik ga straks, ondanks mijn protesterende knie. Squats en lunges maar zonder gewicht doen en hopen dat het volgende week weer beter gaat. :'(
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_155593174
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:32 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Jaaaa, doen. :-) En kom dan ook even in mijn dode Les Mills topic hangen. ;)
en waar kan ik dat topique vinden dan? :P

ik zit nog enorm in de twijfel, maar ga het denk ik toch proberen..
moet ik wel lekker vroeg naar huis, maar ach.. het is voor een goed doel :)
  donderdag 27 augustus 2015 @ 16:36:38 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_155593178
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:29 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

[..]

en

[..]

bron = NVWA

Ingrediënten moeten op volgorde van hoeveelheid staan. En aangezien zout eerder wordt genoemd dat suiker....

Verder: Natrium is iets anders dan zout.
Zout = NatriumChloride. En zoals Barreltje al stelt: 0.4 gr Natrium = 1 gram keukenzout.

maar: zout kan ook KCL (KaliumChloride) zijn. En laat Kalium nou niet genoemd zijn op voedingswaardetabellen.
suiker wordt later genoemd omdat er minder van is toegevoegd denk ik. Groenten bevatten ook suikers.
disclaimer
pi_155593288
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:36 schreef Barreltje het volgende:

[..]

en waar kan ik dat topique vinden dan? :P

ik zit nog enorm in de twijfel, maar ga het denk ik toch proberen..
moet ik wel lekker vroeg naar huis, maar ach.. het is voor een goed doel :)
Hierzo: SPT / Les Mills

Ik ga ook eerder van mijn werk weg, twee dagen. Op de andere dagen blijf ik dan iets langer. In combinatie met voor meerdere dagen koken zodat ik als ik laat thuis ben makkelijk iets op kan warmen, of eten meenemen naar mijn werk zodat ik niet hongerig ga sporten. Even wennen, maar ik zit nu helemaal in het ritme. Dinsdag doe ik BodyPump, donderdag ook, en zondag BodyCombat. Ik vind het serieus echt jammer als ik niet kan gaan nu.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
pi_155593346
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

suiker wordt later genoemd omdat er minder van is toegevoegd denk ik. Groenten bevatten ook suikers.
true.

Gelukkig moet vanaf 2016 lees ik net het zout-gehalte worden weergegeven in de voedingswaardetabel, en niet het Natriumgehalte. Want natrium !=zout en zout != natrium.
pi_155593568
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:42 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

true.

Gelukkig moet vanaf 2016 lees ik net het zout-gehalte worden weergegeven in de voedingswaardetabel, en niet het Natriumgehalte. Want natrium !=zout en zout != natrium.
Verwarrend allemaal :{

Voedingscentrum zegt iig
quote:
Natrium is een mineraal dat onderdeel uitmaakt van zout (natriumchloride). 0,4 gram natrium is gelijk aan 1 gram keukenzout.
en

quote:
Voor alle volwassenen geldt hoe dan ook het advies om niet meer dan 6 gram zout per dag binnen te krijgen. Dit staat gelijk aan 2,4 gram natrium. Voor kinderen is dat minder.
en

quote:
Natrium en zout worden in de praktijk door elkaar gebruikt.
Kortom.....wat is nu de waarheid he :') Dat zou betekenen dat de tacosaus in dit geval 0.7 mg = 1.75 mg zout per 100 ml bevat. Dat zal idd wel gram moeten zijn :P
  donderdag 27 augustus 2015 @ 16:51:41 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_155593599
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:42 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

true.

oh fijn! Ik ben namelijk sinds kind ook wat bewuster met zout bezig.
disclaimer
pi_155593785
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:36 schreef Stormqueen het volgende:

Maar suiker als onderdeel van bijv groente staat niet apart op een ingrediëntenlijst vermeldt, dus dit is daadwerkelijk toegevoegde suiker.

Ross kookt altijd op donderdag en vrijdag en hij is nu English Breakfast als avondeten aan het maken :') Nou ja, witte bonen in tomatensaus zijn wel gezond, een gepocheerd ei is prima, tomaten uit de oven lekker gezond, champignons met klein klontje boter ook prima, halve schijf bloedworst bevat heel veel ijzer en vet, een worstje en 2 plakjes volkorenbroodtoast.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_155593812
Beans on toast! *O*
Ja doei.
pi_155593903
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar suiker als onderdeel van bijv groente staat niet apart op een ingrediëntenlijst vermeldt, dus dit is daadwerkelijk toegevoegde suiker.

Ross kookt altijd op donderdag en vrijdag en hij is nu English Breakfast als avondeten aan het maken :') Nou ja, witte bonen in tomatensaus zijn wel gezond, een gepocheerd ei is prima, tomaten uit de oven lekker gezond, champignons met klein klontje boter ook prima, halve schijf bloedworst bevat heel veel ijzer en vet, een worstje en 2 plakjes volkorenbroodtoast.
Ik hoor dat ik even naar jou moet komen rijden? :9~
pi_155593990
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:58 schreef motorbloempje het volgende:
Beans on toast! *O*
Ja, lekker :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:01 schreef PdeHoog het volgende:
Ik hoor dat ik even naar jou moet komen rijden? :9~
Denk dat je te laat komt.
pi_155594040
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:05 schreef Isabeau het volgende:

Denk dat je te laat komt.
-O-
pi_155594205
Lijstje
O eierkoek in de auto :') crackers op
T bites we love nummer weetikveel
L boterham kip en rauwkost erbij
T twee boterhammen kip en rauwkost erbij
D gebakken krieltjes met peultjes en kipfilet uit zo'n voorgekruid papieren braadvel
Kwak
pi_155594379
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:12 schreef kwakz0r het volgende:
Lijstje
O eierkoek in de auto :') crackers op
T bites we love nummer weetikveel
L boterham kip en rauwkost erbij
T twee boterhammen kip en rauwkost erbij
D gebakken krieltjes met peultjes en kipfilet uit zo'n voorgekruid papieren braadvel
Boooh, eierkoek :9
pi_155595201
Ohja, mijn lijstje:

O: 350 gr kwark, 40 gr muesli
T: stukje (30 gr) turks brood met wat filet americain
S: 12 min fietsen (op gemiddeld 30 km/h), rondje kracht, 75 squats, 1500 meter hardlopen op 7 km/h (ik ben er trots op, is vast wel te zien doordat ik het apart benoem :') )
extratje: 2 keer 10 minuten sauna
late L (on kwart voor 2 :'( ): 3 knackebrot pindakaas en een kinderappeltje
D: ribkarbonade, zoete aardappel en tuinboontjes

Totaal 1412 kcal, dus daar moet nog wel iets bij.
pi_155595635
Ik ga geen lijstje posten want ik voel me niet lekker en mijn lijstje is daardoor kak vandaag :(
pi_155595749
Lekker gesport, Summerbreeze *O* die sauna had je wel verdiend :D
pi_155596038
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:05 schreef Isabeau het volgende:
Lekker gesport, Summerbreeze *O* die sauna had je wel verdiend :D
stiekem doe ik die sauna eigenlijk elke keer. Ik heb het in de 3 maanden dat ik nu naar de spotschool ga 3 keer niet gedaan. En laten dat nou net de drie keer zijn dat ik twee dagen later kromliep van de spierpijn.
Misschien toeval, misschien placebo, misschien wel een echt verband. Maar hoe dan ook: ik ga niet meer niet naar de sauna na het sporten ;)
pi_155599500
Snaaibui -O-
Dan vandaag maar mijn 'cheat'avond ipv morgenavond.
En het niet meteen als een verloren weekend zien, zoals ik eerst deed
pi_155599717
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:37 schreef Sarabi het volgende:
Snaaibui -O-
Dan vandaag maar mijn 'cheat'avond ipv morgenavond.
En het niet meteen als een verloren weekend zien, zoals ik eerst deed
Het is vandaag dan ook nog lang geen weekend ^O^ ;)
pi_155599791
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:42 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Het is vandaag dan ook nog lang geen weekend ^O^ ;)
Nee maar normaal zou ik dit gevoel meenemen naar morgen :)
Maar dat gaan we nu niet doen.
Morgen de dag goed beginnen met hardlopen en daarna gezonde weekboodschappen bedenken.
pi_155599950
Waarom ingeven? waarom gewoon niet zeggen 'nee', tot hier en niet verder, en het morgen gewoon ook niet doen?

Net lekker een half uur krachtpilates gedaan en zo samen met Mr.Mo hardlopen?
Ja doei.
pi_155600066
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:47 schreef motorbloempje het volgende:
Waarom ingeven? waarom gewoon niet zeggen 'nee', tot hier en niet verder, en het morgen gewoon ook niet doen?

Nouja heb wel nee gezegd, anders was ik nog bezig ;)
Zit nu op 2000kcal dus geen ramp.
Maar hier moet ik wel aan werken inderdaad.
Maar wat ik net gedaan heb kan ik niet meer veranderen de komende uren en dagen wel.

En als ik gewoon nee kon zeggen zat ik hier niet natuurlijk.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:00:06 #64
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155600510
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar hier moet ik wel aan werken inderdaad.
Maar wat ik net gedaan heb kan ik niet meer veranderen de komende uren en dagen wel.

En als ik gewoon nee kon zeggen zat ik hier niet natuurlijk.
Als je gaat eten naar wat je verbruikt (in plaats van 1400 kcal op een dag. Dat is zeker voor iemand die zwaar is thunder weinig) zul je veel minder snel last krijgen van snaaibuien. Wees de honger voor. Ga eens 500kcals onder je verbruik zitten en houd je daar strikt aan, dat is echt voldoende om af te vallen.
pi_155600575
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:00 schreef Artoo het volgende:

[..]

Als je gaat eten naar wat je verbruikt (in plaats van 1400 kcal op een dag. Dat is zeker voor iemand die zwaar is thunder weinig) zul je veel minder snel last krijgen van snaaibuien. Wees de honger voor. Ga eens 500kcals onder je verbruik zitten en houd je daar strikt aan, dat is echt voldoende om af te vallen.
Heeft/had niets met honger te maken.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:02:16 #66
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155600592
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Heeft/had niets met honger te maken.
Ga vooral zo door dan :')
pi_155601283
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:02 schreef Artoo het volgende:

Ga vooral zo door dan :')
Wat een onaardige reactie. Heeft Sarabi daar iets aan? Nee, helemaal niets. Je kon ook vragen waar het wel aan lag bijv. Nee, in plaats van steun doe je :') als ze zegt dat het dit keer niets met honger te maken had.
pi_155601917
Nouja, volgens mij is dit een redelijk terugkerend ding toch? Evenals het feit dat de lijstjes mager zijn...
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:34:15 #69
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155601938
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat een onaardige reactie. Heeft Sarabi daar iets aan? Nee, helemaal niets. Je kon ook vragen waar het wel aan lag bijv. Nee, in plaats van steun doe je :') als ze zegt dat het dit keer niets met honger te maken had.
Wat moet je dan zeggen? "Hč jammer zeg, probeer het na het weekend nog maar een keer"? Daar bereik je ook niets mee. Wat mij tegen staat is dat advies geven aan Sarabi ongeveer net zo veel effect heeft aan advies geven aan een baksteen. Er wordt toch niets mee gedaan.
Ik kan wel gaan uitleggen dat er voor zorgen dat je een solide basis (dus genoeg eten) een boel narigheid in de vorm van eetbuien om welke reden dan ook kan voorkomen, maar dat wordt toch in de wind geslagen met 'ik had een moeilijk moment' of een ander excuus.
pi_155601987
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:33 schreef Lonaa het volgende:
Nouja, volgens mij is dit een redelijk terugkerend ding toch? Evenals het feit dat de lijstjes mager zijn...
Dus jij had jouw eetstoornis wel in 3 dagen onder controle?
Dit had gewoon helemaal niets met mijn lijstjes te maken, het was gewoon emo-eten.
Slecht ja I know en ik doe echt mijn best om er aan te werken.
pi_155601990
Hoi

Hier lukt t afvallen niet itt 2jr geleden.
Zit lichamelijk ook even niet lekker in mijn vel en doe voor mijn gevoel wel goed mn best maar zonder resultaat wat niet erg motiverend is.

Nu weer via mfp mn calorieën geteld ivm bewustwording maar denk dat ik te laag zit.
Zit geregeld tussen 1200-1400 cal.

Via welke site kon ik ook alweer berekenen wat ik zou binnen moeten krijgen qua cal?
pi_155602074
Maar wat is precies het idee?
Dat ik hier alleen post als het goed gaat?

Ja ik ben ooit afgevallen, ja ik ben daarna veel (niet alles) weer bij gekomen.
Mag ik dan nu niet meer over zwakke momenten praten?
pi_155602180
Nee hoor, als jij weet dat het emo eten is is dat beter dan dat je het niet door hebt. En ook beter dan het verzwijgen :Y

Wat ik wel weet uit ervaring en uit de therapie is dat emo eten tķch minder kans krijgt als je overdag niet te weinig eet. Maar t is aan jou wat je daar mee wil doen...voor mij werkt het ook niet altijd goed.
Kwak
pi_155602234
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:35 schreef het-is-mij het volgende:
Hoi

Zit lichamelijk ook even niet lekker in mijn vel en doe voor mijn gevoel wel goed mn best maar zonder resultaat wat niet erg motiverend is.

Nu weer via mfp mn calorieën geteld ivm bewustwording maar denk dat ik te laag zit.

Via welke site kon ik ook alweer berekenen wat ik zou binnen moeten krijgen qua cal?
Van te weinig binnen krijgen word je niet te dik ;)

Als je echt 1200-1400 kcal eet dan moet je echt afvallen...
Kwak
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:41:35 #75
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155602300
quote:

http://iifym.com/tdee-calculator/
pi_155602361
quote:
Hoi

Je moet echt een hobbit zijn om met 1200 kcal aan te komen 8)

Of langs een huisarts
#team-anti-that-what-will-not-be-named
pi_155602367
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:39 schreef kwakz0r het volgende:
Nee hoor, als jij weet dat het emo eten is is dat beter dan dat je het niet door hebt. En ook beter dan het verzwijgen :Y

Wat ik wel weet uit ervaring en uit de therapie is dat emo eten tķch minder kans krijgt als je overdag niet te weinig eet. Maar t is aan jou wat je daar mee wil doen...voor mij werkt het ook niet altijd goed.
Ik had net 20 minuten mijn avondeten (700kcal) achter de kiezen, dus het was geen honger.
Net zo min de rest van de dag.
Maar goed ik vind mijn lijstjes sowieso niet te weinig, want dan vul ik ze aan met noten.
Dat me tot vandaag heel goed verzadigde.

En ik wil het ook niet goed praten, ik had het niet moeten doen.
Maar hey als het zo makkelijk was, was ik al lang slank.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:43:36 #78
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_155602382
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:36 schreef Sarabi het volgende:
Maar wat is precies het idee?
Dat ik hier alleen post als het goed gaat?

Ja ik ben ooit afgevallen, ja ik ben daarna veel (niet alles) weer bij gekomen.
Mag ik dan nu niet meer over zwakke momenten praten?
het idee is toch dat je dat wel deelt maar dan ff een 'schop' onder je kont krijgt?
een eetbui steunen lijkt me onlogisch.
wat de reden ook is het is de bedoeling dat je ze uiteindelijk niet meer hebt lijkt me. dus als overdag meer eten daarbij zou kunnen helpen lijkt me dat een prima tip toch?
pi_155602420
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:43 schreef gcjoel het volgende:

[..]

het idee is toch dat je dat wel deelt maar dan ff een 'schop' onder je kont krijgt?
een eetbui steunen lijkt me onlogisch.
wat de reden ook is het is de bedoeling dat je ze uiteindelijk niet meer hebt lijkt me. dus als overdag meer eten daarbij zou kunnen helpen lijkt me dat een prima tip toch?
Tips en een schop zijn meer dan welkom.
Maar zo'n smiley is gewoon onzin en past niet in dit topic.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:54:03 #80
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_155602798
Verzwijgen heeft toch ook niemand wat aan?
Waarom was je emo? en was het niet een roes eetpartij. Was je alleen of met vriend?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_155602887
Wat de oorzaak ook was, ik vind het gewoon goed van Sarabi dat ze het a: hier neerzet en b: zich voorneemt morgen meteen weer 'normaal' te doen. En stronteigenwijs zijn we allemaal hier, dus dat moet toch niemand meer verbazen :+
pi_155602905
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Verzwijgen heeft toch ook niemand wat aan?
Waarom was je emo? en was het niet een roes eetpartij. Was je alleen of met vriend?
DM want heb niet echt het idee dat het in dit topic hoort.
pi_155603024
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:56 schreef Sunnythesun het volgende:
En stronteigenwijs zijn we allemaal hier, dus dat moet toch niemand meer verbazen :+
Even daar op terugkomend :D
Ik weet dat veel mensen mijn lijstjes te weinig vinden, maar ik vind 1500kcal mooi op een dag dat ik niet veel beweeg.
Andere mogen daar een andere mening over hebben maar iedereen doet het in dit topic toch op zijn eigen manier.
Dus je kan het als tip aan mij geven en dat mag ook, maar wordt dan niet boos als ik er niet naar luister.
Want dit is mijn manier en volgens mij geen ongezonde manier.
En volgens mij zeker ook geen reden van mijn emo-eten, geef dan als tip om in therapie te gaan ;) dat zou meer helpen.
pi_155603068
Misschien therapie eens overwegen?

/Stichting open deur
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_155603089
quote:
Dank je.
pi_155603227
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:59 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik weet dat veel mensen mijn lijstjes te weinig vinden, maar ik vind 1500kcal mooi op een dag dat ik niet veel beweeg.
Andere mogen daar een andere mening over hebben maar iedereen doet het in dit topic toch op zijn eigen manier.
Dus je kan het als tip aan mij geven en dat mag ook, maar wordt dan niet boos als ik er niet naar luister.
En volgens mij zeker ook geen reden van mijn emo-eten, geef dan als tip om in therapie te gaan ;) dat zou meer helpen.
Jouw bmr zal ongeveer het zelfde zijn als die van mij gok ik? Dus dan zit je onder je bmr op zo'n dag. Dan moet je wel écht niets uitvoeren. Een keer is dat niet erg, maar ik zou dat niet dagelijks aanhouden. Nu ik zelf iets opgeschaald heb (ik zat ook eerst te laag) gaat het me allemaal echt makkelijker af :Y
Even in het algemeen..
pi_155603352
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:03 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Jouw bmr zal ongeveer het zelfde zijn als die van mij gok ik? Dus dan zit je onder je bmr op zo'n dag. Dan moet je wel écht niets uitvoeren. Een keer is dat niet erg, maar ik zou dat niet dagelijks aanhouden. Nu ik zelf iets opgeschaald heb (ik zat ook eerst te laag) gaat het me allemaal echt makkelijker af :Y
Even in het algemeen..
Maar zoveel meer eet jij toch ook niet? (ow of je leest even verder...)
Ik heb het sowieso ook al opgeschaald :Y
En ik sta wel een flink aantal uur later op als jij ;)
pi_155603435
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar zoveel meer eet jij toch ook niet? (ow of je leest even verder...)
Ik heb het sowieso ook al opgeschaald :Y
En ik sta wel een flink aantal uur later op als jij ;)
Haha ja dat scheelt wel! Dan heb je iets minder nodig..
Gebeurt mij ook nog wel eens op een rustige dag dat ik gewoon niet meer behoefte heb, maar gemiddeld zit ik echt wel hoger en dat voelt een stuk beter :Y
(ik merk vaak pas dat ik vergeet te eten als ik hoofdpijn krijg stom genoeg.. :X )
pi_155603496
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:08 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Haha ja dat scheelt wel! Dan heb je iets minder nodig..
Gebeurt mij ook nog wel eens op een rustige dag dat ik gewoon niet meer behoefte heb, maar gemiddeld zit ik echt wel hoger en dat voelt een stuk beter :Y
(ik merk vaak pas dat ik vergeet te eten als ik hoofdpijn krijg stom genoeg.. :X )
Ik vind het ook geen probleem als ik op een dag op 1700 of 1800kcal uit kom.
Als het maar met een beetje normaal voedsel is :)
Op dagen dat ik soep eet is dat alleen lastig, misschien een extra zakje nootjes op die dagen inplannen.
pi_155603555
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:00 schreef CrunchySelf het volgende:
Misschien therapie eens overwegen?

/Stichting open deur
hielp mij in 3 dagen van mijn eetstoornis af! :Y
pi_155603604
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Op dagen dat ik soep eet is dat alleen lastig, misschien een extra zakje nootjes op die dagen inplannen.
of niet zo vaak alleen maar soep eten.
pi_155603647
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Mijn gemiddelde ligt momenteel ergens tussen 1700 en 1800. Daarmee zit ik zo'n 500kcal onder mijn gemiddelde verbruik per dag. Ik mag dus eigenlijk liever meer naar de 1800 dan 1700 toe neigen. Maar belangrijkste voor mij: gezķnde kcal en geen hongergevoel. Soms lukt dat pas bij 1800, soms al bij 1600.
pi_155603663
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:59 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het gaat er echt niet om dat ke net je D op hebt van 700 kcal (hoe kan dat, soep en stokbrood 700 kcal :?)
Het is echt echt echt een feit dat als je de hele dag minder eet dan je lichaam wil, je s avonds vatbaarder bent voor eetimpulsen vanuit je emotie, ook net na een diner. Staat los van honger.

Zie het maar als het kannetje wilskracht dat eind van de dag leeg is...
Kwak
pi_155603679
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

of niet zo vaak alleen maar soep eten.
Ze eet er een half stokbrood bij nota bene! :D Dat zijn veul kcal :Y
pi_155603743
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Het gaat er echt niet om dat ke net je D op hebt van 700 kcal (hoe kan dat, soep en stokbrood 700 kcal :?)
Het is echt echt echt een feit dat als je de hele dag minder eet dan je lichaam wil, je s avonds vatbaarder bent voor eetimpulsen vanuit je emotie, ook net na een diner. Staat los van honger.

Zie het maar als het kannetje wilskracht dat eind van de dag leeg is...
De aardappelen in de soep tikte aardig aan.

Maar merk jij dat ook dan aan het eind van de dag?
pi_155603754
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:14 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

ze zegt zelf dat het op die dagen moeilijk is. Dan zou ik minder vaak soep eten.
pi_155603768
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:14 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Schrok ik wel van trouwens, want ik kan ook makkelijk een hele in mijn eentje op.
pi_155603792
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

ze zegt zelf dat het op die dagen moeilijk is. Dan zou ik minder vaak soep eten.
Om aan de kcal te komen niet om snaaibuien te ontlopen.
pi_155603851
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Schrok ik wel van trouwens, want ik kan ook makkelijk een hele in mijn eentje op.
haha ja tikt aan he.. Voor bij magere groentesoep is dat niet erg.. ;)
pi_155603878
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

kip <-> ei.
pi_155603911
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

het een hangt wellicht stiekem toch meer samen met het ander dan je denkt. Misschien een idee het eens op te schrijven en dan te kijken of er een trend is. :) Dus wanneer, wat je gegeten had, waarom het ontstond..
pi_155603915
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:17 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

haha ja tikt aan he.. Voor bij magere groentesoep is dat niet erg.. ;)
Een mooi moment om het legaal te mogen eten :D
pi_155603925
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:18 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Een mooi moment om het legaal te mogen eten :D
Wel volkoren mag ik hopen toch?? O-)
pi_155603933
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:18 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

het een hangt wellicht stiekem toch meer samen met het ander dan je denkt. Misschien een idee het eens op te schrijven en dan te kijken of er een trend is. :) Dus wanneer, wat je gegeten had, waarom het ontstond..
Ik hou alles bij op dit moment dus we gaan het vanzelf zien.
pi_155603955
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:19 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Wel volkoren mag ik hopen toch?? O-)
Nee heel gezond wit :@
pi_155603959
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik hou alles bij op dit moment dus we gaan het vanzelf zien.
^O^ hoop dat je er inzichten door krijgt.
pi_155603969
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nee heel gezond wit :@
:N o|O vind je het gek dat je gaat snaaien :+
pi_155604027
quote:
12s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:20 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Wit --> suiker --> hongergevoel!

Lekker 5km gerend net, benen en lichaam voelden een stuk beter dan dinsdag. Morgen nog bodypump en wat spinnen erna als de zaal vrij is (je kunt gewoon altijd als er geen les gegeven wordt zelf spinnen daar O+ ) nog wat extra vet verbranden 8-)
Ja doei.
pi_155604038
quote:

[..]

laat die :+ maar weg.
pi_155604075
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:00 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Dank je.
Verschil is wel groot als je total body weight method neemt vs lean mass met gegokt petpercentage...

Total body weight geeft bmr van 2100, onderhoud van 2600

Lean mass met vetpercentage dat ik me herinner van lang geleden :+ heeft bmr van 1900 bmr van 2350
Kwak
pi_155604171
Mijn eindlijst:

O: 3 crackers ei avocado (390)
L: pastasalade bladiebla (340)
T: 2 crackers kaas (260)
D: ratatouilleschotel met twee lasagneblaadjes en brie (770)

In: 1750 / out: 2100
pi_155604186
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

laat die :+ maar weg.
Hij leek me nogal obvious.. ;)
pi_155604242
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]

De aardappelen in de soep tikte aardig aan.

Maar merk jij dat ook dan aan het eind van de dag?
Jup. Bij mij verergert het als ik overdag te weinig eet ook, vandaag overdag goed gegeten maar dan vlak na twee boterhammen toch snaaizin omdat mijn portie mentale kracht van de dag is opgegaan aan opboksem tegen een megadrukte op werk -O- en pogingen tot kalm blijven.

Als ik overdag nog meer eet is die snaaizin echt minder. Alleen moet ik niet meer boterhammen dan dit nemen :+
Kwak
pi_155604585
quote:

[..]

Ja die is logischer
pi_155605102
Ik doe ook bijna niks op een dag qua beweging en ik eet 1950 kcal en val toch af.

95 kilo bij 1,77 overigens.

En volgende week ga ik weer sporten *O*
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:45:57 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_155605302
Ik eet 2000 kcal met 80 kilo en val af.
Maar weet je, ik zou vooral gewoon es wat gaan dķen. Ik eet me het schompes als ik geen flikker uitvoer. Als ik de hele dag bezig ben heb ik nooit vreetbuien. Vreetbuien krijg je van als een zak hooi op je gat zitten. Bijna altijd, in elk geval.
disclaimer
pi_155605356
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:45 schreef Stormqueen het volgende:
Maar weet je, ik zou vooral gewoon es wat gaan dķen. Ik eet me het schompes als ik geen flikker uitvoer. Als ik de hele dag bezig ben heb ik nooit vreetbuien. Vreetbuien krijg je van als een zak hooi op je gat zitten. Bijna altijd, in elk geval.
hear hear.
pi_155605382
quote:
Als ik iets niet heb gedaan de afgelopen 2 weken, dan is dat dat wel.
Zoveel heb ik in de afgelopen 2 jaar in totaal niet gedaan _O-
pi_155605505
Het enige wat zich tot dinsdag (wanneer ik mijn scriptie inlever) beweegt, zijn mijn vingers over het toetsenbord!
pi_155605532
quote:
Ja grappig.. ik val met mijn gemiddelde van 1750 dus maar heeeeeel erg langzaam af. Met 2000 blijf ik mooi op gewicht (wat straks wel heel fijn is natuurlijk) Vraag me nog steeds af waar dat soort verschillen nou precies door komen?
Overigens weet ik niet hoeveel je verbrand op een dag? Dat is natuurlijk wel een hele belangrijke factor,

quote:
Waarheid als een koe. :Y
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:51:18 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_155605605
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Als ik iets niet heb gedaan de afgelopen 2 weken, dan is dat dat wel.
Zoveel heb ik in de afgelopen 2 jaar in totaal niet gedaan _O-
dan moet je ook niet constant zeggen dat je amper beweegt. Of je hebt de afgelopen twee jaar compleet gevegeteerd natuurlijk :P
disclaimer
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:52:10 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_155605662
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:49 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja grappig.. ik val met mijn gemiddelde van 1750 dus maar heeeeeel erg langzaam af. Met 2000 blijf ik mooi op gewicht (wat straks wel heel fijn is natuurlijk) Vraag me nog steeds af waar dat soort verschillen nou precies door komen?
Overigens weet ik niet hoeveel je verbrand op een dag? Dat is natuurlijk wel een hele belangrijke factor,

[..]

Waarheid als een koe. :Y
ja ik geef natuurlijk nog een beetje borstvoeding. Maar verder? Stofwisseling? Spiermassa? Leeftijd?
disclaimer
pi_155605772
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja ik geef natuurlijk nog een beetje borstvoeding. Maar verder? Stofwisseling? Spiermassa? Leeftijd?
Maar hoeveel verband je dan per dag (bij benadering)?? Want ik zit rond de 2200 dus schiet 2000 gewoon niet op (blijf ik stabiel bij).
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:56:00 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_155605876
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:53 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Maar hoeveel verband je dan per dag (bij benadering)?? Want ik zit rond de 2200 dus schiet 2000 gewoon niet op (blijf ik stabiel bij).
geen flauw idee. Trial and error. Gemiddeld val ik 7 ons per week af?
disclaimer
pi_155606071
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja dat red ik nog niet eens :) Geeft niet, vind het goed gaan zo..
  donderdag 27 augustus 2015 @ 22:03:12 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_155606248
Het is gewoon geen exacte wetenschap helaas. Wat voor de een prima werkt is voor de ander zinloos. Maar jij zit volgens mij ook goed in je flow. Dat telt!
disclaimer
pi_155606378
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:03 schreef Stormqueen het volgende:
Het is gewoon geen exacte wetenschap helaas. Wat voor de een prima werkt is voor de ander zinloos. Maar jij zit volgens mij ook goed in je flow. Dat telt!
:Y Uiteindelijk is dat het belangrijkste idd. En straks als ik weer werk heb gaat mijn verbruik ook weer omhoog. Niet dat ik alleen maar stil zit, maar al werkend stap ik ongemerkt toch een stuk meer. :) Gaat alleen maar helpen (nu alleen niet in de valkuil stappen van 'ik ben moe en kan niet nadenken over gezonde maaltijden' :X )
pi_155606462
Nu maar naar bed trouwens.. ik heb knallende koppijn inmiddels.. :X (door de verkoudheid en niet omdat ik te weinig heb gegeten ;) )
  donderdag 27 augustus 2015 @ 22:07:56 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_155606498
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:05 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:Y Uiteindelijk is dat het belangrijkste idd. En straks als ik weer werk heb gaat mijn verbruik ook weer omhoog. Niet dat ik alleen maar stil zit, maar al werkend stap ik ongemerkt toch een stuk meer. :) Gaat alleen maar helpen (nu alleen niet in de valkuil stappen van 'ik ben moe en kan niet nadenken over gezonde maaltijden' :X )
dan zit daar ook het verschil tussen ons, denk ik. Werken scheelt toch ook weer wat verbruik. (Ja, zelfs kantoorwerk :D)
Had jij nou kinderen? Ik ben even blanco, sorry :@
disclaimer
pi_155606527
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dan zit daar ook het verschil tussen ons, denk ik. Werken scheelt toch ook weer wat verbruik. (Ja, zelfs kantoorwerk :D)
Had jij nou kinderen? Ik ben even blanco, sorry :@
Nope.. hondje.. ;)
En daarom ook dat ik naar je verbruik vroeg. Zal bij jou geheid een stuk hoger liggen dan :Y
  donderdag 27 augustus 2015 @ 22:09:09 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_155606555
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:08 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nope.. hondje.. ;)
ah, maar die moet je uitlaten! Score!
disclaimer
pi_155606578
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ah, maar die moet je uitlaten! Score!
Check!! *)

Nu echt naar bed.. paracetamolletje scoren onderweg.. :')
pi_155609823
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wow. Ik zat op gemiddeld 1500-1600 per dag met twee keer BodyPump per week en iedere dag naar werk en zo fietsen en ben in twee maanden geen gram afgevallen... Nu met vijf uur sport per week is er in een maand twee kilo af en dat is wmb echt prima.

De verschillen verbazen me soms ook echt enorm. Met 2000 hoef ik echt niet eens te hopen dat er wat af gaat, never gonna happen.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 23:26:21 #134
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_155609965
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 23:22 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Wow. Ik zat op gemiddeld 1500-1600 per dag met twee keer BodyPump per week en iedere dag naar werk en zo fietsen en ben in twee maanden geen gram afgevallen... Nu met vijf uur sport per week is er in een maand twee kilo af en dat is wmb echt prima.

De verschillen verbazen me soms ook echt enorm. Met 2000 hoef ik echt niet eens te hopen dat er wat af gaat, never gonna happen.
Dat is bij mij ook jaren zo geweest en nu opeens...
Te weinig eten overdag resulteert bij mij ook in snaaien na het avondeten. Emo-eten heb ik nooit gedaan, ik emo-drink. Nog erger eigenlijk.

Net uit eten geweest, super lekker, prima hoeveelheden en nog steeds binnen de marge.
Vanochtend op school aantal collega's die het verschil zagen op mijn heupen (nouja, erboven dan). Leuk! Heb ook het idee dat het in mijn gezicht zichtbaar wordt.
Prrrrr
pi_155610045
Ok, lijstje:

O: havermout met rijst-kokosmelk
T: banaan + stukje chocola
L: drie glutenvrije crackers met hummus
T: drie dadels
D: rijst met tofu en sperziebonen (voor het sporten)
D2: twee el hummus met komkommer en tomaat (na het sporten echt nog honger en moest nog wat eiwitten)
T: stukje pure chocolade en twee glazen prosecco (niet de planning, maar ik had een rotavond en vond dat het leven nog af en toe wel even leuk mag zijn, en ik ben er enorm van opgeklaard, dus geen spijt)

S: BodyPump, twintig minuten elliptische trainer, half uur fietsen, en nog wat oefeningen voor mijn zwakke knieën en heupen
pi_155611896
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dan moet je ook niet constant zeggen dat je amper beweegt. Of je hebt de afgelopen twee jaar compleet gevegeteerd natuurlijk :P
Dat laatste scheelt niet veel als ik het idd met nu vergelijk.
pi_155614891
Waah!!! 89,3 op de weegschaal! :o *O*
(Wel gisteravond koffie gedronken met melk die eigenlijk niet meer zo jofel was, dus nu buikkrampen en veel toiletbezoekjes, maar toch! Het staat er echt :o )
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:06:53 #138
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_155614922
Spierpijn. :{
Maar het was erg leuk en voor herhaling vatbaar.. Dus eens kijken hoe en wat het in een schema past.. :)
pi_155614992
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 07:01 schreef Shandaly het volgende:
(Wel gisteravond koffie gedronken met melk die eigenlijk niet meer zo jofel was, dus nu buikkrampen en veel toiletbezoekjes, maar toch! Het staat er echt :o )
En Shandaly is over de streep _O_ Op naar de vķlgende finishlijn in deze bloedstollende reeks!
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:17:22 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_155614993
quote:
jeej!! *O* wat goed! Ik ga nu!
disclaimer
pi_155614999
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 07:06 schreef Barreltje het volgende:
Spierpijn. :{
Maar het was erg leuk en voor herhaling vatbaar.. Dus eens kijken hoe en wat het in een schema past.. :)
Ja, spierpijn viel wel te verwachten :+ Maar het is wčl leuk hč, bodypump *O*
pi_155615002
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 07:17 schreef Stormqueen het volgende:

jeej!! *O* wat goed! Ik ga nu!
We houden onze adem in als ook de volgende sportvrouw zich richting weegschaal begeeft :o
pi_155615021
En? En? En?
pi_155615069
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 07:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En Shandaly is over de streep _O_ Op naar de vķlgende finishlijn in deze bloedstollende reeks!
:D *O*
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:26:29 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_155615073
80.0 dammit :')
disclaimer
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:28:31 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_155615087
Hoewel ik de baby hoor. Es kijken of ze nog 100 ml uit me krijgt *D
disclaimer
pi_155615108
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 07:26 schreef Stormqueen het volgende:
80.0 dammit :')
Morgen weer een dag! En vergeet niet: een dag niet gepoept is een dag niet geleefd afgevallen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:33:02 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_155615126
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 07:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Morgen weer een dag! En vergeet niet: een dag niet gepoept is een dag niet geleefd afgevallen.
ik heb al gekakt :P
disclaimer
pi_155615142
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 07:33 schreef Stormqueen het volgende:

ik heb al gekakt :P
shit 8-)
pi_155615172
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 07:28 schreef Stormqueen het volgende:
Hoewel ik de baby hoor. Es kijken of ze nog 100 ml uit me krijgt *D
Go M.!!
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:42:35 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_155615210
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 07:38 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Go M.!!
she did it! _O- mijlpaalboks *O*
disclaimer
pi_155615212
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 07:42 schreef Stormqueen het volgende:

she did it! _O- mijlpaalboks *O*
Baby's, toch nog ergens goed voor :7

*O*
pi_155615234
*O* voor jullie mijlpalen.

Mijn weegschaal ging verkeerdom. Die was denk ik nog niet goed wakker.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:50:46 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_155615286
Ah balen vanyel :(
disclaimer
pi_155615350
En sowieso *O* dat M toch nog wil drinken, toch? Jeee voor je mijlpaal!

Ik ben ook weer van mijn soort van miniplateautje gedonderd, ineens weer ruim onder een getal dat ik voor het weekend zag en daarna steeds daarboven (wel dalend).
Kwak
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:03:59 #156
436284 Ryuuzen
"What!" - she
pi_155615383
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 07:59 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben ook weer van mijn soort van miniplateautje gedonderd, ineens weer ruim onder een getal dat ik voor het weekend zag en daarna steeds daarboven (wel dalend).

ik volg je niet...
pi_155615426
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:03 schreef Ryuuzen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

ik volg je niet...
Ik woog voor het weekend 141.9 Daarna ineens weer een stuk omhoog naar 143.4(vocht) en langzaam naar beneden met onsjes (142.5,142.4,142.2,142) en nu vanmorgen ineens 141.6

Maar ik ging er vanuit dat jullie niet op duizent getallen zaten te wachten :+
Kwak
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:09:43 #158
436284 Ryuuzen
"What!" - she
pi_155615433
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik woog voor het weekend 141.9 Daarna ineens weer een stuk omhoog naar 143.4(vocht) en langzaam naar beneden met onsjes (142.5,142.4,142.2,142) en nu vanmorgen ineens 141.6

Maar ik ging er vanuit dat jullie niet op duizent getallen zaten te wachten :+
ow ok nu snap ik het iig ^O^
  Licht Ontvlambaar vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:10:58 #159
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_155615446
quote:
*O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_155615625
_O_ wat goed allemaal!! *O*

Hier weer terug op pre-LL gewicht ^O^ Kijken of ik nu dan eindelijk volgende week onder de 81 kan zakken :s)
pi_155615759
94,7, maar dat had ik wel verwacht na de majordrop van gisteren (93,9) na het bloed geven woensdag en na mijn eten van gisteren. :')
pi_155615803
Wat een dalingen allemaal *) Ik had gister een hickje omhoog en nu weer terug naar mijn 133.9 O+ Eens kijken of we de daling verder kunnen doen doorzetten deze week *)
pi_155615830
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:47 schreef PdeHoog het volgende:
Wat een dalingen allemaal *) Ik had gister een hickje omhoog en nu weer terug naar mijn 133.9 O+ Eens kijken of we de daling verder kunnen doen doorzetten deze week *)
Ik daal ook! Ik ben een onsje kwijt. Jeeeeeeeee!!!! *O* *O* *O*

En nu heb ik zin in een magnum. wtf
pi_155615846
Lijstje? Ja, lijstje is wel leuk.
O: TAART!
B: Wandelen met hond, maar wel wat vlotter dan normaal.
L: Broodje met makreel. :9
T: Mineola
T: TAART!
S: Uurtje kickboksen! *O*
T: Shake met nectarines, kwark, whey
D: Coleslaw met gekruid gehakt.

Dan heb ik nog 345 kcal over, maar ik vind het maar lastig. Dat uurtje kickboksen is van 18:30 tot 19:30. Voor die tijd eten is ruk, na die tijd eten kan ik eerst niet (dus shake). Nou ja, als dit vaste prik wordt maar eens even kijken hoe we dat oplossen. Misschien eet ik wel brood. Ofzo. Dunno.
pi_155615865
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik daal ook! Ik ben een onsje kwijt. Jeeeeeeeee!!!! *O* *O* *O*

En nu heb ik zin in een magnum. wtf
_O- Beloningsgedrag *)
pi_155615977
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:50 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje? Ja, lijstje is wel leuk.
O: TAART!
B: Wandelen met hond, maar wel wat vlotter dan normaal.
L: Broodje met makreel. :9
T: Mineola
T: TAART!
S: Uurtje kickboksen! *O*
T: Shake met nectarines, kwark, whey
D: Coleslaw met gekruid gehakt.

Dan heb ik nog 345 kcal over, maar ik vind het maar lastig. Dat uurtje kickboksen is van 18:30 tot 19:30. Voor die tijd eten is ruk, na die tijd eten kan ik eerst niet (dus shake). Nou ja, als dit vaste prik wordt maar eens even kijken hoe we dat oplossen. Misschien eet ik wel brood. Ofzo. Dunno.
Taart uit vriezer? Is dat nog te eten?

Oh en taart :9
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_155615996
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:58 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Taart uit vriezer? Is dat nog te eten?

Oh en taart :9
Taart uit de koelkast. :P Ik besloot dat ik best 8 stukken taart binnen een week op kan eten.

Morgen nog 2 stukken als ontbijt, en dan is ie op :P
pi_155616014
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Taart uit de koelkast. :P Ik besloot dat ik best 8 stukken taart binnen een week op kan eten.

Morgen nog 2 stukken als ontbijt, en dan is ie op :P
Kut, dan moet ik het dus echt zelf gaan proberen :')

Ik kan wel 8 stukken op in 1 week, maar ik vind hem na 2 dagen eigenlijk al een stuk minder smaken :X
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_155616023
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:00 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Kut, dan moet ik het dus echt zelf gaan proberen :')

Ik kan wel 8 stukken op in 1 week, maar ik vind hem na 2 dagen eigenlijk al een stuk minder smaken :X
Of je moet gewoon niet zo kieskeurig zijn :P
pi_155616028
Of 8 stukken in 2 dagen opvreten.
pi_155616035
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:01 schreef Lonaa het volgende:
Of je maakt een halve en dan hoef je maar 4 stukken in 2 dagen. Appeltje, eitje!
pi_155616052
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Of je maakt een halve en dan hoef je maar 4 stukken in 2 dagen. Appeltje, eitje!
Ik heb wel maar de helft van het originele recept gebruikt (dus maar 500 gram kwark ipv 1 kg) omdat ik een kleine taartvorm heb. 1 punt is dan ook maar 140 kcal. :) Dus die zou je ook in 4 kunnen delen ( 4x 2 taarstukken a 140 kcal is 280 kcal per taart-vreet-moment)
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:03:04 #173
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155616057
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar ja, als je een hele maakt, dan hoef je niet na 2 dagen al een nieuwe te maken :7
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:07:26 #174
43556 miss_dynastie
pi_155616121
Als ik taart bak, hangen daar hele andere kcals aan.... ik had vorig weekend worteltjestaart gebakken. De cake viel nog wel mee. Jammer van de limoenglazuur die erop moest, zat nog meer in dan in het cakegedeelte _O- Maar zo lekker O+
pi_155616136
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb wel maar de helft van het originele recept gebruikt (dus maar 500 gram kwark ipv 1 kg) omdat ik een kleine taartvorm heb. 1 punt is dan ook maar 140 kcal. :) Dus die zou je ook in 4 kunnen delen ( 4x 2 taarstukken a 140 kcal is 280 kcal per taart-vreet-moment)
_O-

Dit klinkt serieus zooooo fout :D
pi_155616147
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:03 schreef Artoo het volgende:

[..]

Maar ja, als je een hele maakt, dan hoef je niet na 2 dagen al een nieuwe te maken :7
_O- _O-
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:10:20 #177
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155616172
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Als ik taart bak, hangen daar hele andere kcals aan.... ik had vorig weekend worteltjestaart gebakken. De cake viel nog wel mee. Jammer van de limoenglazuur die erop moest, zat nog meer in dan in het cakegedeelte _O- Maar zo lekker O+
Oh ja, zo had ik vorige week brownies gemaakt. Oh my word, zo lekker.
pi_155616183
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

_O-

Dit klinkt serieus zooooo fout :D
Hoezo? :D
pi_155616227
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:10 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hoezo? :D
Gewoon...de hele discussie over taart. Als ontbijt _O-
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:14:48 #180
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155616236
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:13 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja maar ey, dat kan gewoon echt! Ik had een thunder grote punt taart als ontbijt, voor slechts 209 kcal/punt *)
pi_155616239
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:03 schreef Artoo het volgende:

Ja maar, hij vindt de taart na 2 dagen al niet lekker meer! Dan moetje toch iets.
pi_155616255
quote:
Het is wel een gezonde taart hč :P Net als mijn ontbijtmuffins een week geleden. Die zaten vol havermout, lijnzaad, appel en wortel.
pi_155616275
quote:

[..]

Echt he.. :D :') Wat is er toch mis met gewoon wat kwark in een bakje als ontbijt en taart bewaren voor verjaardagen oid? :+ ;)
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:17:46 #184
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155616285
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:17 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Echt he.. :D :') Wat is er toch mis met gewoon wat kwark in een bakje als ontbijt en taart bewaren voor verjaardagen oid? :+ ;)
Niets mis mee, maar taart voor ontbijt is wel meer awesome dan kwark in een bakje :P
pi_155616296
quote:

[..]

Eignelijk is die taart niet heel veel anders dan kwark met een smaakje en wat granen als bodem. Alleen dan niet in een bakje, maar in taartvorm. :+
pi_155616297
Ik mag/moet/wil straks nog een stuk taart afslaan bij de koffiepauze... afscheid van een collega, zag heel de koelkast al weer uitpuilen. Makkelijke weg is gewoon achter m'n pc blijven zitten, maar eigenlijk vind ik ook dat ik mijn gezicht even moet laten zien.
Dit gaan vast geen 'gezonde' taartpunten zijn ;)
pi_155616303
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Eignelijk is die taart niet heel veel anders dan kwark met een smaakje en wat granen als bodem. Alleen dan niet in een bakje, maar in taartvorm. :+
Ja dat bedoel ik! Zou voor mij echt heel slecht werken :+ :')
pi_155616310
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:19 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik! Zou voor mij echt heel slecht werken :+ :')
Maar, taart is toch veel toffer dan een bakje kwark?
pi_155616317
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:18 schreef Shandaly het volgende:
Ik mag/moet/wil straks nog een stuk taart afslaan bij de koffiepauze... afscheid van een collega, zag heel de koelkast al weer uitpuilen. Makkelijke weg is gewoon achter m'n pc blijven zitten, maar eigenlijk vind ik ook dat ik mijn gezicht even moet laten zien.
En een half puntje? Dat gebeurde op mijn vorige werk veel. Scheelt toch weer. En toch een beetje lekkers..
pi_155616318
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is wel een gezonde taart hč :P Net als mijn ontbijtmuffins een week geleden. Die zaten vol havermout, lijnzaad, appel en wortel.
Ja. Geloof ik :D Maar toch vind ik het heel grappig _O-
pi_155616322
quote:

[..]

Ja ho zeg :{w Niet te conventioneel worden he :{w
pi_155616324
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar, taart is toch veel toffer dan een bakje kwark?
Ja, maar 'taart' is voor verjaardagen of gelegenheden. Niet voor ontbijt :N
pi_155616333
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:20 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik hoor het al :P Teveel gehecht aan traditionele begrippen. Je denkt niet out-of-the-box 8-)
pi_155616352
Zou hij op z'n verjaardag nou ontbijtbakjes kwark met muesli trakteren? Want taart is immers veel te gewoon, da's je ontbijt....
:?
pi_155616354
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik hoor het al :P Teveel gehecht aan traditionele begrippen. Je denkt niet out-of-the-box 8-)
Nee, dat deed ik ooit en toen werd ik dik :6 Moest allemaal maar kunnen.. nee kan dus niet :P
pi_155616359
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:21 schreef Shandaly het volgende:
Zou hij op z'n verjaardag nou ontbijtbakjes kwark met muesli trakteren? Want taart is immers veel te gewoon, da's je ontbijt....
:?
:D :D Daar zou de visite wel gek van staan te kijken :Y ;)
pi_155616370
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:21 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nee, dat deed ik ooit en toen werd ik dik :6 Moest allemaal maar kunnen.. nee kan dus niet :P
Nee. Je werd dik omdat je teveel at :P Niet omdat je taart als ontbijt nam :P
pi_155616385
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:20 schreef Sunnythesun het volgende:

Wat een oerhollandse Calvinistische gedachte :D
pi_155616390
Voedingswaarde van mijn taart:
Vezelrijke citroenkwarktaart, 1 serving(s)
kcal:140
koolhydraten: 8
Vetten: 6
Eiwit: 15
pi_155616394
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:23 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nee. Je werd dik omdat je teveel at :P Niet omdat je taart als ontbijt nam :P
Dat zou bij mij ongeveer het zelfde effect hebben :+
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat een oerhollandse Calvinistische gedachte :D
:Y Calvinistische moeder.. heb dat met veel dingen. En dat liet ik los en toen ging het mis :+

;) ;)
pi_155616403
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:24 schreef Sunnythesun het volgende:
Calvinistische moeder.. heb dat met veel dingen. En dat liet ik los en toen ging het mis
Dan zou ik maar snel alles weer doen wat je moeder deed :o
pi_155616411
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:24 schreef Lonaa het volgende:
Voedingswaarde van mijn taart:
Vezelrijke citroenkwarktaart, 1 serving(s)
kcal:140
koolhydraten: 8
Vetten: 6
Eiwit: 15
Nice :D Die koolhydraten vallen me mee :o Weinig suiker? Wat hebbie als bodem gebruikt?
pi_155616427
O: ats
S: Bodypump
L: speltpannekoekjes met golden syrup en bosvruchten
T: klein beetje yoghurt
D: huisgemaakte chicken curry met huisgemaakt naanbrood

:9
Ja doei.
pi_155616438
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:25 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nice :D Die koolhydraten vallen me mee :o Weinig suiker? Wat hebbie als bodem gebruikt?
100 gram digestivekoekkies, 40 gram boter.
500 gram citroenkwark 0% vet en geen suiker (wel zoetstoffen) met 100 gram light creamcheese en 6 plakjes gelatine als vulling.

Het 'originele recept' heeft een bodem van roggebrood en dadels (met boter) en volgens Artoo, die dat vandaag geprobeerd heeft, is dat ook awesome. :D
pi_155616439
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan zou ik maar snel alles weer doen wat je moeder deed :o
Gehe nou niet alles hoor.. Ik ben wel iets makkelijker in geld uitgeven bijvoorbeeld. Iets moois/nieuws voor jezelf kopen niet alleen maar omdat het vorige stuk is :P
Maar qua eten doet ze het beter dan ik ja.. -O- maar ook saaier. En ze houdt niet heel erg van koken en ik wel.. pfffff lastig ;)

Joh ik zit verder lekker te overdrijven hoor :P Laat mij maar kletsen en eet je taart! :Y)
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:28:16 #206
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155616463
Mijn taart is vezelrijke aardbeienkwarktaart. Kwarklaag van 2 bakken Optimel aardbeikwark + 250g rood fruit + 3 scoops whey, bodem van 200g roggebrood en 100g dadels + 30g boter.

Macro's (1/8 taart):
Kcal: 209
KH: 27g
Vet: 4g
Eiwit: 15g
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:29:01 #207
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155616477
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:27 schreef Lonaa het volgende:

Het 'originele recept' heeft een bodem van roggebrood en dadels (met boter) en volgens Artoo, die dat vandaag geprobeerd heeft, is dat ook awesome. :D
:Y Roggebroodbodem is lekkerder dan ik had verwacht. Sterker nog, ik vind 't oprecht lekker!
pi_155616485
Ik vind het overigens wel een perfect recept om eens te maken in het weekend als toetjes oid :Y ^O^ Lekker en niet meteen vol suiker oid.
pi_155616487
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

100 gram digestivekoekkies, 40 gram boter.
500 gram citroenkwark 0% vet en geen suiker (wel zoetstoffen) met 100 gram light creamcheese en 6 plakjes gelatine als vulling.

Geen extra zoetstoffen toegevoegd aan de kwark? Klinkt wel ok eigenlijk :9
pi_155616508
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:29 schreef Artoo het volgende:

[..]

:Y Roggebroodbodem is lekkerder dan ik had verwacht. Sterker nog, ik vind 't oprecht lekker!
Zo klinkt het ook ja :9 Ik ga eens kijken of ik hem dit weekend kan maken :9
pi_155616509
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nope. Maar ik hou dan ook niet van mierzoet. Vriend wel en die vond m 'meh, te gezond' :')
Wel whey voor de eiwitten.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:30:34 #212
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_155616513
nu heb ik trek in taart.. en ik heb alleen hartige bites -O-

lijstje:
O: kwark met halve peer :7
t: 3 snack komkommers
L: half stokbroodje met het een of ander (even kijken wat de kantine gebouwd heet)
t: bites nr 25
D: ergens iets in assen/zwolle/amersfoort :P
B: 3 uur heen en 3 uur terug rijden naar Assen om m'n O+ op te halen *O*
pi_155616523
Oh ja, mijn bites kwamen ook net binnen. :9
pi_155616526
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:28 schreef Artoo het volgende:
Mijn taart is vezelrijke aardbeienkwarktaart. Kwarklaag van 2 bakken Optimel aardbeikwark + 250g rood fruit + 3 scoops whey, bodem van 200g roggebrood en 100g dadels + 30g boter.

Macro's (1/8 taart):
Kcal: 209
KH: 27g
Vet: 4g
Eiwit: 15g
ok. Need recept. Graag.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:31:45 #215
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155616534
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nope, ik gebruik zelf 'gewoon' de smaakjeskwark van Optimel. In combinatie met het fruit heeft dat een zoetfrisse smaak. :)
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:32:57 #216
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155616550
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ok. Need recept. Graag.
http://jelmerdeboer.nl/vezelrijke-kwarktaart/
Ik heb zelf geen cream cheese toegevoegd en ik heb bosvruchten en aardbeien gebruikt als fruit, want blauwe bessen vind ik maar duur :') Daarnaast naturel whey gebruikt en aardbeienkwark ipv kers. Maar zoals er al in het recept staat, expirimenteer gerust.
pi_155616554
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:31 schreef Artoo het volgende:

[..]

Nope, ik gebruik zelf 'gewoon' de smaakjeskwark van Optimel. In combinatie met het fruit heeft dat een zoetfrisse smaak. :)
Ik heb het zelf niet zo heel erg op zoetstoffen :@ Dus ik ga ff kijken hoe ik dat kan fixen :+
pi_155616558
Die bites #knuppelinhoenderhoek, wat een makkelijk geld is dat voor die lui zeg _O- :') Ik vind het zo'n onzin :@ Gewoon zelf een lading nootjes en wat neit halen en een portie meenemen, veel goedkoper :D!
Ja doei.
pi_155616563
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:33 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb het zelf niet zo heel erg op zoetstoffen :@ Dus ik ga ff kijken hoe ik dat kan fixen :+
Ik ook niet, maar ik heb daar niet zoveel last van in deze taart.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:33:58 #220
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_155616568
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, mijn bites kwamen ook net binnen. :9
ik merk dat ik deze week veel zoetigs mis in de bites.. ik ben een zoetekauw :Y

enik snap nog steeds niet hoe je kan zien welke bites er volgende week opgestuurd worden -O-
pi_155616569
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:33 schreef motorbloempje het volgende:
Die bites #knuppelinhoenderhoek, wat een makkelijk geld is dat voor die lui zeg _O- :') Ik vind het zo'n onzin :@ Gewoon zelf een lading nootjes en wat neit halen en een portie meenemen, veel goedkoper :D!
Ik heb nu 12 zakkies voor 5 euro. :+
pi_155616582
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:32 schreef Artoo het volgende:

http://jelmerdeboer.nl/vezelrijke-kwarktaart/
Ik heb zelf geen cream cheese toegevoegd en ik heb bosvruchten en aardbeien gebruikt als fruit, want blauwe bessen vind ik maar duur :') Daarnaast naturel whey gebruikt en aardbeienkwark ipv kers. Maar zoals er al in het recept staat, expirimenteer gerust.
Oh Jelmer! ff uitprinten :9
pi_155616583
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:34 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb nu 12 zakkies voor 5 euro. :+
Hoe hebbie dat gedaan? Ik heb er 8 voor 5 :P
pi_155616585
Over taart gesproken. Ik moet volgende week een babyshower taart maken (voor iemand anders, voor de duidelijkheid), maar heb niet echt onwijs veel tijd. Denken jullie dat zoiets leuk genoeg is (wel met een onwijs lekkere taart erin natuurlijk)

Ik maak er overigens ook cupcakes met roze swirl en roze muisjes bij. En het leek me misschien leuk om popcakes erbij te maken met roze smeltchocola en ook muisjes en die dan erin te steken.
pi_155616586
quote:
Na komende week ga ik dat ook doen :Y
pi_155616588
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:34 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hoe hebbie dat gedaan? Ik heb er 8 voor 5 :P
Ik gaf iemand een kortingscode, dan krijg je 1 levering gratis. :+
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:35:08 #227
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155616589
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:33 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Eeehm. Ik heb 'm ook al met gewone kwark gemaakt, en banaan, vanille en kokosmelk gebruikt als smaakmakers. Die heb ik zelf wel ietsje bij gezoet. Als je echt tegen zoetstof bent kun je misschien honing toevoegen als je de taart graag zoetig wilt?
pi_155616591
quote:
:Y eens! Zit er tenminste ook geen overdaad aan kokos of taaie mango in. Of hazelnoten.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:35:24 #229
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_155616593
quote:
absoluut waar.. maar dat is in principe ook zo met hello fresh..
het is "de luxe"van het thuis-gebracht-en-zo-in-je-mond-stoppen
pi_155616612
Ik hoop dat de behangmeneer op tijd komt voor een opname van de oppervlakte, want anders mis ik m'n Bodypump ;(
Ja doei.
pi_155616632
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:35 schreef Artoo het volgende:

[..]

Eeehm. Ik heb 'm ook al met gewone kwark gemaakt, en banaan, vanille en kokosmelk gebruikt als smaakmakers. Die heb ik zelf wel ietsje bij gezoet. Als je echt tegen zoetstof bent kun je misschien honing toevoegen als je de taart graag zoetig wilt?
Ik ga ff beetje experimenteren binnenkort :D :9
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:52:28 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_155616934
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:34 schreef BananaPancake het volgende:
Over taart gesproken. Ik moet volgende week een babyshower taart maken (voor iemand anders, voor de duidelijkheid), maar heb niet echt onwijs veel tijd. Denken jullie dat zoiets leuk genoeg is (wel met een onwijs lekkere taart erin natuurlijk)

[ afbeelding ]

Ik maak er overigens ook cupcakes met roze swirl en roze muisjes bij. En het leek me misschien leuk om popcakes erbij te maken met roze smeltchocola en ook muisjes en die dan erin te steken.
ja! Superleuk!
Sowieso is alle moeite die mensen voor je doen bij zoiets fantastisch. Ik was ook blij geweest met beschuiten zeg maar _O-
disclaimer
pi_155617050
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja! Superleuk!
Sowieso is alle moeite die mensen voor je doen bij zoiets fantastisch. Ik was ook blij geweest met beschuiten zeg maar _O-
Ok! :D Haha ja dat is natuurlijk ook zo :)
pi_155617128
quote:

[ afbeelding ]

Als je nou geen tijd hebt om popcakes te maken. Kan je ook die kleine oreo koekjes gebruiken. Op een stokje prikken en in de roze smeltchocolade ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155617129
quote:

[ afbeelding ]

:o wat maak je als je wél veel tijd hebt?!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:03:56 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_155617138
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:18 schreef Shandaly het volgende:
Denk aan je 89,3 O+
disclaimer
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:05:52 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_155617176
quote:
ik kan de meeste ingredienten anders niet los vinden :( En die rare dingen zijn juist zo lekker :9

Maar ik heb mijn abo opgezegd, want het past niet door mijn 1935 brievenbus :')
disclaimer
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:08:21 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_155617219
En weer bij!

O: Yoghurt met 1 eetlepel banaan en verder blauwe bessen en aardbeien, muesli, lijnzaad
T: Appel
L: Vier grof volkoren met kipfilet
T: snaaigroenten en een bakje elitehaver van 40g
D: Onbekend! Eens kijken wat de echtgenoot bedacht krijgt :')
disclaimer
pi_155617262
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:03 schreef Tally het volgende:

[..]

Als je nou geen tijd hebt om popcakes te maken. Kan je ook die kleine oreo koekjes gebruiken. Op een stokje prikken en in de roze smeltchocolade ;)
Ja leuk inderdaad!

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:o wat maak je als je wél veel tijd hebt?!
Dan zou ik een taart bekleden met marsepein en allerlei versiersels. De cupcakes moest ik toch erbij maken. Scheelt denk een paar uur werk. :)
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:11:47 #240
43556 miss_dynastie
pi_155617285
quote:
Ja en nee. Ik ben er te krenterig voor, maar als je de kosten van de post in ogenschouw neemt, is het best redelijk geprijsd voor zoveel variatie. Als je alles los haalt ben je goedkoper uit, maar moet je wel heeeeeel veel verschillende dingen inkopen, dus het is wel een veel grotere investering ineens. En hoe hou je het vers? Ik heb een sealapparaat dus hier zou dat geen probleem zijn, maar niet iedereen heeft die luxe. Maar ja, nogmaals, te cheapskate, ik haal Mani en dan ook alleen in de aanbieding :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:10 schreef Artoo het volgende:

[..]

Oh ja, zo had ik vorige week brownies gemaakt. Oh my word, zo lekker.
Ik heb zelf niet al teveel genomen en mijn meneer lekker laten knabbelen. Die is deze week geen gram afgevallen overigens, geen idee of dat alleen door die taart komt, hij houdt ook wel van iets lekkers uit de frituurpan :+
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:13:32 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_155617313
Oh ja, frituurpannen. Duivelsinstrumenten!
(ik heb er geen.)
disclaimer
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:13:48 #242
43556 miss_dynastie
pi_155617320
Oh ja, lijstje!

O: 2 crackers zonnepit met boter en kaas
L: salade met bloemkool met forel en dressing, om heel eerlijk te zijn heb ik zo mijn twijfels, maar we gaan het zien :')
T: komkommer met net geen 50 gram kalkoenfilet
D: verse sushi van AH XL O+ of, als we daar niet aan toekomen, pasta met saus uit de vriezer
pi_155617352
Lijstje
L: geroosterde boterhammen met kaas
T: eens kijken of mijn bites binnen zijn, anders andere nootjes
D: paella met vlees en vis :9
T: 1 speciaal biertje
pi_155617358
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh ja, lijstje!

O: 2 crackers zonnepit met boter en kaas
L: salade met bloemkool met forel en dressing, om heel eerlijk te zijn heb ik zo mijn twijfels, maar we gaan het zien :')
T: komkommer met net geen 50 gram kalkoenfilet
D: verse sushi van AH XL O+ of, als we daar niet aan toekomen, pasta met saus uit de vriezer
Sushi!
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:15:30 #245
43556 miss_dynastie
pi_155617361
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:13 schreef Stormqueen het volgende:
Oh ja, frituurpannen. Duivelsinstrumenten!
(ik heb er geen.)
Mwoah. Je moet hem alleen niet al te vaak aanzetten :+ Ik wil hem alleen niet in mijn nieuwe keuken hebben, dus hij krijgt een plaatsje onder de overkapping.
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:16:22 #246
43556 miss_dynastie
pi_155617381
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Sushi!
Ja! O+
Mocht het allemaal lukken planningtechnisch, dan :+
pi_155617398
quote:

[..]

Of je moet gewoon niet zo kieskeurig zijn :P
}:|

quote:
1 stuk per dag max, anders kan ik het niet langdurig volhouden :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja maar, hij vindt de taart na 2 dagen al niet lekker meer! Dan moetje toch iets.
De bodem wordt dan zompig :r

Ergo, ik ga het invriezen maar eens proberen _O-
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_155617403
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:15 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje
L: geroosterde boterhammen met kaas
T: eens kijken of mijn bites binnen zijn, anders andere nootjes
D: paella met vlees en vis :9
T: 1 speciaal biertje
Zeg! Waar is de soep gebleven? :o :P ;)
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:17:36 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_155617407
Sushi :9 binnenkort weer es zelf maken, heb alles liggen behalve de vis :9
disclaimer
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:18:19 #250
43556 miss_dynastie
pi_155617423
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
Wordt een van mijn eerste projecten in de nieuwe keuken.

Valt het op dat ik uitkijk naar mijn nieuwe keuken? Valt wel mee he :') _O-
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:19:33 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_155617450
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:18 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

hehe :P nieuwe keukens zijn ook O+
disclaimer
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:20:29 #252
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_155617472
Hier is de frituurpan verbannen naar de schuur en zowaar ook nog niet aangehad sindsdien hehe. :D
En zo maar weer aan het werk, totaal geen zin in maar het positieve ... Toch weer 15k aan stappen extra straks. *)
pi_155617496
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:17 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Zeg! Waar is de soep gebleven? :o :P ;)
In mijn buik :9 (oke en in de vriezer ligt nog een portie )
pi_155617510
Wij hebben al een hele tijd geen frituurpan meer. Steeds denk ik dat ik er eentje koop en dan denk ik weer ach die bewegen om te fietsen naar de snackbar is ook goed voor me. En zo veel scheelt het bij ons niet als we zelf bakken :)

Sushi! Goed idee! Eens kijken of de sushitent bij ons niet op vakantie is dan haal ik dat vanavond :9
pi_155617531
Wij hebben al jaren geen frituurpan meer.
Maar frituren zo eens per jaar in de wok.
pi_155617539
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:18 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat heb ik ook :@
Dinsdag de sleutel (als het goed is) van ons nieuwe huis. En elke keer roep ik: Dat ga ik proberen te maken IN ONS NIEUWE HUIS. En dat wil ik voortaan zelf maken (dingen zoals pesto en pasta) in ONS NIEUWE HUIS.

:P
pi_155617582
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:23 schreef Tally het volgende:

[..]

Dinsdag de sleutel (als het goed is) van ons nieuwe huis. En elke keer roep ik: Dat ga ik proberen te maken IN ONS NIEUWE HUIS. En dat wil ik voortaan zelf maken (dingen zoals pesto en pasta) in ONS NIEUWE HUIS.

Erg herkenbaar O+
Een nieuwe keuken kookt ook gewoon lekkerder :D
pi_155617598
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Erg herkenbaar O+
Een nieuwe keuken kookt ook gewoon lekkerder :D
In april heb ik helemaal een nieuwe keuken. En heel veel werkplek O+
Daar kijk ik echt naar uit. Het koekjes bakken IN de keuken met de kleintjes.
Maar ook meer ruimte voor mijn spullen en meer ruimte om lekkere dingen te maken O+
pi_155617612
Wij hebben ook geen frituurpan. Is een paar jaar geleden bij verhuizen kapot gegaan (één grote klerezooi was dat). Sindsdien geen nieuwe aangeschaft. Verse zelfgebakken frietjes zijn wel :9~ maar ik ben toch bang dat ik m te vaak zou aanzetten.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:28:41 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_155617651
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:27 schreef BananaPancake het volgende:
Wij hebben ook geen frituurpan. Is een paar jaar geleden bij verhuizen kapot gegaan (één grote klerezooi was dat). Sindsdien geen nieuwe aangeschaft. Verse zelfgebakken frietjes zijn wel :9~ maar ik ben toch bang dat ik m te vaak zou aanzetten.
precies, het is te laagdrempelig. Zou ik nu geen moeite mee hebben, maar in mijn alcoholdagen wel :')
Nu ga ik gewoon naar de gezellige frietchinees als ik vette hap wil :D
disclaimer
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:30:07 #261
43556 miss_dynastie
pi_155617688
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:23 schreef Tally het volgende:

[..]

Gaaf, wat spannend *O*

Hier is het wel een oud huis, mijn vriend heeft hier zijn hele leven gewoond, ik woon hier ook alweer meer dan dertien jaar. Maar we zijn via een hele lange omweg pas sinds november zelf eigenaar, dus nu kunnen we aan de slag.... met ruim dertig jaar achterstallig onderhoud :+

Ik heb geen moeite om me te beheersen qua frituurpan, overigens. Als ik een vreetkick heb pak ik dingen die snel voorhanden zijn, dus chips, snoep, dat soort dingen. Opwarmen van de frituurpan duurt me dan al te lang :@ Vandaar dat ik qua chips en snoep niks in huis heb, maar wel een weeshuisvoorraad aan frituurmeuk _O- Al is dat wel een beetje overdreven hoor, maar het klinkt wel leuk :+
pi_155617719
Ik val echt geen moer af deze week _O- Werken :{w Schopt m'n hele schema's in de war.
pi_155617826
Dat ding (frituurpan) stond bij ons te verpieteren. Elke keer als ik dan wel iets wilde bakken moest ik eerst het vet vervangen want daar zat dan altijd stof en troep in (stond in de schuur). Dus hebben we hem maar weg gedonderd.

Nu dacht ik met de verbouwing is het misschien wel handig want snel klaar en hoop mensen die komen helpen (hoop ik :P ). Maar ook daarvan denk ik: Naar de snackbar fietsen is ook geen probleem en beter voor me :P
pi_155617980
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:26 schreef Tally het volgende:

[..]

In april heb ik helemaal een nieuwe keuken. En heel veel werkplek O+
Daar kijk ik echt naar uit. Het koekjes bakken IN de keuken met de kleintjes.
Maar ook meer ruimte voor mijn spullen en meer ruimte om lekkere dingen te maken O+
Zo leuk *O*

Ik kan ook wel weer eens zelf naan maken bedenk ik me nu net....
Eens op de weeklijst zetten :D
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:42:12 #265
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_155617999
Frituurpan, ik heb 'm niet en ik wil 'm niet.

Heb ik liever chips. :+

En experiment brood is bezig. Kijken of het een beetje smaken wil straks. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_155618002
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zo leuk *O*

Ik kan ook wel weer eens zelf naan maken bedenk ik me nu net....
Eens op de weeklijst zetten :D
Owh ja! Dat wil ik ook maken O+ En tortilla's O+ Die eten wij best veel :')
pi_155618014
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:42 schreef IJsdraakje het volgende:
Frituurpan, ik heb 'm niet en ik wil 'm niet.

Heb ik liever chips. :+

En experiment brood is bezig. Kijken of het een beetje smaken wil straks. :9
Zelf brood aan het maken?
pi_155618036
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:42 schreef Tally het volgende:

[..]

Owh ja! Dat wil ik ook maken O+ En tortilla's O+ Die eten wij best veel :')
Ook altijd erg lekker :9
Maar die vind ik altijd minder mooi er uit zien (smaken wel lekker hoor) maar op mijn naanbroodjes werd ik echt verliefd hahaha zo mooi
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:46:52 #269
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_155618097
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zelf brood aan het maken?
Jup. Bij de bakker vandaan zit er net te vaak spul bij waar mijn darmen ongelukkig van worden, dus nu een speltmeelmix gehaald (want ik ben vooralsnog lui en had geen zin om los gist te regelen enzo) en hopelijk vindt buik me dan wel lief. :)

Supermarktbrood heb ik één week geprobeerd en daarvoor ben ik te verwend geraakt qua smaak. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_155618121
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:46 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Jup. Bij de bakker vandaan zit er net te vaak spul bij waar mijn darmen ongelukkig van worden, dus nu een speltmeelmix gehaald (want ik ben vooralsnog lui en had geen zin om los gist te regelen enzo) en hopelijk vindt buik me dan wel lief. :)

Supermarktbrood heb ik één week geprobeerd en daarvoor ben ik te verwend geraakt qua smaak. ;(
Hopelijk heb je van dit brood geen last en smaakt het ook nog goed :)
pi_155618127
Heb ik ook vorige week zelf gebakken :P Ik was de kast aan het leegmaken en zag een pak broodmix staan. Gist er bij en kneden maar!
Was zo op. Mijn man vond het heerlijk O+
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:49:10 #272
43556 miss_dynastie
pi_155618141
Ik wilde ook zelf brood maken, liefst desembrood, dus ik haalde vloeibare desemcultuur bij de molen. Hele preek van die mevrouw, hoe je het lekkerste brood maakt, bladiebla. Maar ze had er niet bij gezegd dat je hem wel heel koud moet bewaren, ook onderweg. Dus na het boodschappen doen hadden wij een ontplofte desemcultuur in de boodschappentas. Ik was gelijk ff genezen van het brood bakken... tot ik afgelopen woensdag weer bij de bakker stond uiteraard, want cheapskate :')
pi_155618157
De bites zijn binnen :D
#11 Banana coco choco
#17 Dark Pecan
#21 Hide 'n Seek Almonds
#28 Pecan Pie

#21 had mijn vriend alweer bijna opgegeten :D
pi_155618404
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:49 schreef Sarabi het volgende:
De bites zijn binnen :D
#11 Banana coco choco
#17 Dark Pecan
#21 Hide 'n Seek Almonds
#28 Pecan Pie

#21 had mijn vriend alweer bijna opgegeten :D
21 heb ik nog nooit gehad en die lijken me zo lekker!
pi_155618492
Hier wel een frituurpan. Verse in ossenwit gefrituurde kroketjes of kaassouflés, dat kan de snackbar echt niet zo lekker als mijn man :9

Maar we hebben er geen problemen mee dat slechts een enkele keer te doen ;)
pi_155618605
Ik heb ook een frituurpan maar het is zeker een jaar geleden dat ik voor het laatst iets gefrituurd heb denk ik :D Binnenkort maar weer eens doen :9 Eigen patatjes O+ Zelf kroketjes maken O+
pi_155618624
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:02 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

21 heb ik nog nooit gehad en die lijken me zo lekker!
Ze zien er ook erg lekker uit :9
Ga ze vanavond proberen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:11:53 #278
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_155618655
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:05 schreef Sunnythesun het volgende:
Hier wel een frituurpan. Verse in ossenwit gefrituurde kroketjes of kaassouflés, dat kan de snackbar echt niet zo lekker als mijn man :9

Mja, hier ook gewoon overexposure. Mijn pa had/heeft zo'n ding om de dag aanstaan. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_155618757
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:11 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Mja, hier ook gewoon overexposure. Mijn pa had/heeft zo'n ding om de dag aanstaan. :')
Ohja, ik heb nooit een frituurpan gehad bij mijn moeder :D Mijn man had er wel een.. maar we hebben heel lang niets er mee gedaan toen we hier woonden, ding was niet meer schoon te krijgen. Nu een eenvoudig dingetje gekocht en soms gaat daar wat lekkers in. :) Geen friet overigens, die doe ik in de oven, vind ik lekkerder :@
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:24:15 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_155618942
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:11 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

de culinesse van jouw vader O+ O+
disclaimer
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:32:07 #281
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_155619150
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de culinesse van jouw vader O+ O+
Ik vind dat ik er nog best aardig uitgekomen ben. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:39:48 #282
43556 miss_dynastie
pi_155619373
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:05 schreef Sunnythesun het volgende:

Ik kan er niet tegen.... een van de friettenten hier frituurt erin en het is heus heerlijk, maar de buikpijn :N We hebben echt serieus twee friettenten en een doner grill in een straal van 1 1/2 minuut lopen... _O-
pi_155619475
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ze zien er ook erg lekker uit :9
Ga ze vanavond proberen.
Wat ook lekker is zijn gerookte amandelen en die heeft bites ook maar die kan je ook gewoon bij de Jumbo kopen. Ik denk dat ik dat ga doen van de week en dan in zakjes verdeel :)
pi_155619701
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:43 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Wat ook lekker is zijn gerookte amandelen en die heeft bites ook maar die kan je ook gewoon bij de Jumbo kopen. Ik denk dat ik dat ga doen van de week en dan in zakjes verdeel :)
In de supermarkt vind ik het lastig, ik weet dan niet precies wat ik zoek/wil.
Daarom at ik voordat ik Mani ontdekte ook nooit nootjes.
Schreef het wel op mijn boodschappenlijstje maar kwam altijd zonder nootjes thuis.
Dus hopelijk zijn deze bites ook lekker dan kan ik meer variëren.
pi_155619720
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
Wij eten morgen sushi O+ Ook zelfgemaakt. Alle kant en klare uit supermarkten vind ik gelijk aan kots eten. Gatver.
Ja doei.
pi_155619791
Boodschappenlijstje voor komende week gemaakt:
O's blijven groene smoothies
Voor lunch de twee bekende salades (kikkererwten en garnalen) en daar komt deze bij: http://www.ah.nl/allerhan(...)-sinaasappel-en-brie
Avondeten: indiase curry met zelfgemaakte naan, zoete aardappelcurry (vega) met rijst, rosti van zoete aardappelen met salade en kip, roasted red pork :9 , zelfgemaakte pizza en Singalese liniguini met garnalen van Ainsley :)
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:14:59 #287
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_155621611
O kwark met pompoen
L groente en kip
T sultana
D ...?

Vanmorgen 77.6
Prrrrr
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:54:33 #288
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_155623050
Begin juni woog ik nog 96.3, vanochtend bleef de weegschaal steken op 81.4.

Ik volg een laag koolhydraten dieet. Begonnen met van die shakes en repen en zakjes enzo, maar inmiddels laat ik die over t algemeen achterwege (tenzij ik merk dat ik echt eiwitten tekort kom op een dag, of voor de makkelijk) en probeer ik zelf zo te combineren met groente/vlees/vis/zuivel dat ik met max 45g koolhydraten op een dag (en minimaal 80g eiwitten) toch voldoende gegeten heb.

Tussendoor een paar 'balansdagen' gehad, oa mijn verjaardag, trouwdag, bruiloft van mijn broertje en uitzwaaiavond van een goede vriend die verhuist naar Aruba. Kostte me per dag een kilo of 1,5-2,5 en ongeveer een dag of 3-5 om die er weer van af te krijgen.

Ik had mijn streefgewicht vantevoren op 80 gesteld, maar ben nu aan t twijfelen of ik niet gewoon doorga voor de 75. Het is namelijk vrij goed vol te houden op deze manier. Afwisseling genoeg, en met het einde van de zomer in zicht (en het sportseizoen dat dus weer voor de deur staat), komt er ook weer een stukje extra beweging bij. Mijn bewegingspatroon nu bestaat namelijk vooral uit wandelen met onze drie honden (elke dag 45 min. tot een uurtje), daar komt vanaf komend weekend wekelijks 2 keer een uur ijshockeytraining en tussen de 1 en 3 wedstrijden (als scheidsrechter) per weekend bij.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:56:58 #289
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_155623124
Eten voor vandaag:

O: Low carb crackers met runderrookvlees
L: Veldsla, radijs, augurk en met kerriepoeder gebakken kip
T: Soja yoghurt
D: Lasagne van aubergine, tomaat, courgette en gekruid gehakt, met Parmezaanse kaas.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:07:39 #290
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_155623441
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 13:14 schreef mrspoeZ het volgende:
O kwark met pompoen
L groente en kip
T sultana
D ...?

Vanmorgen 77.6
ik ook :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:10:50 #291
43556 miss_dynastie
pi_155623506
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wij eten morgen sushi O+ Ook zelfgemaakt. Alle kant en klare uit supermarkten vind ik gelijk aan kots eten. Gatver.
Dit is geen kant en klare uit de supermarkt, in de AH XL staan sushichefs het ter plekke klaar te maken <3 Qua prijs is het niet goedkoper dan afhalen bij de sushitoko, maar het is gewoon heerlijk, vers en goed voor elkaar :Y
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:27:10 #292
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_155623935
Ik had gisteren sushi!

Vanavond weet ik nog niet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:34:40 #293
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_155624164
Experiment brood is smaaktechnisch in ieder geval geslaagd. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_155624523
quote:
Pfff lekker dan.. en bedankt ouders }:|
Ben van mijn moeder de enige en van mijn vader de oudste.. meh.. :P

Lijstje:
O: kwark met muesli
L: saladeshizzle
T: geen idee, zit te knorren maar heb nergens trek in -O-
D: ovenfrietjes met zelfgemaakte kipnuggets en salade met feta. En een likje mayo :9
pi_155624587
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:45 schreef Sunnythesun het volgende:

En een likje mayo :9
Geen fritessaus? :P
pi_155624615
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:46 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Geen fritessaus? :P
Jech! Nee! Mayo is lekkerder :Y (en dat kleine likje wat ik neem telt nog geen 100kcal ^O^ ;) )

Plus ik heb liever wat meer vetjes dan meer suikers :Y En in frietessaus zit volgens mij aanzienlijk meer suiker..
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:47:34 #298
43556 miss_dynastie
pi_155624628
Mijn lunchsalade is heerlijk *O* Ik twijfelde een beetje vooraf, maar de smaak is echt geweldig, dit ga ik vaker doen :o
300 gram gekookte bloemkool, 50 gram gerookte forel, 20 gram fritessaus (Oliehoorn ftw w/ ), 20 gram mosterd en 50 gram magere yoghurt. En maar 251 kcal (volgende keer dus iets meer maken, yum!) :9
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:50:58 #299
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_155624724
Dat klinkt als goed te eten idd.

Heb je een idee hoeveel koolhydraten dat totaal is?
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:51:49 #300
43556 miss_dynastie
pi_155624748
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:50 schreef MutedFaith het volgende:
Dat klinkt als goed te eten idd.

Heb je een idee hoeveel koolhydraten dat totaal is?
Geen flauw idee, sorry, ik hou alleen kcal bij in een notitieboekje, dus niet via een app :@
pi_155624804
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:45 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Pfff lekker dan.. en bedankt ouders }:|
Ben van mijn moeder de enige en van mijn vader de oudste.. meh.. :P

Lijstje:
O: kwark met muesli
L: saladeshizzle
T: geen idee, zit te knorren maar heb nergens trek in -O-
D: ovenfrietjes met zelfgemaakte kipnuggets en salade met feta. En een likje mayo :9
Zelfgemaakte kipnuggets :9 schrijf ik ook op mijn lijstje van wat ik nog wil maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')