Wat is BBB? Boring But Big?quote:Op zondag 20 april 2014 11:04 schreef Ashira het volgende:
Voorheen deed ik altijd mee met de BodyCombat en de BodyJam maar mijn huidige sportschool heeft die niet meer. Mijn huidige sportschool geeft wel Pump maar dat vond ik altijd iets minder leuk. Ik doe het nu alleen mee tijdens een combinatie les van Steps, Pump en BBB.
Waarom niet gewoon alles trainen?quote:
Is dat niet verbeterd met de nieuwe regelgeving over abonnementen?quote:Op zondag 20 april 2014 10:53 schreef Maraca het volgende:
BodypumpDat was zo gaaf.
Doe het zelf helaas niet meer, maar dat komt omdat ik geen zin meer heb in zo'n wurgcontract met een sportschool
Ik had duidelijk bij de sportschool aangegeven dat ik alleen lid zou worden als bepaalde mogelijkheden er waren (in verband met herkenning zeg ik even niet precies waar het over gaat). Dat was allemaal mogelijk en geen probleem. Totdat het uiteindelijk zover wasquote:Op zondag 20 april 2014 18:15 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Is dat niet verbeterd met de nieuwe regelgeving over abonnementen?
Voor die twee tientjes maak ik me niet druk.
Hangt ook vanaf wat je verwacht, ik betaal 23euro per maand (lessen in en de rest van m'n gezin mag ook op de kaart wanneer ik niet ga) dan ga je ook niet te veel verwachten.quote:Op maandag 21 april 2014 08:37 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik had duidelijk bij de sportschool aangegeven dat ik alleen lid zou worden als bepaalde mogelijkheden er waren (in verband met herkenning zeg ik even niet precies waar het over gaat). Dat was allemaal mogelijk en geen probleem. Totdat het uiteindelijk zover wasToen maar mijn abbo opgezegd (terwijl als ze hun belofte waren nagekomen ze een tevreden lid hadden).
Dus dit staat even los van de nieuwe regelgeving, maar van afspraken die van te voren zijn gemaakt.
Ik betaalde 45 euroquote:Op maandag 21 april 2014 08:47 schreef mrPanerai het volgende:
Bodypump doe ik ook en vind ik leuk, met bodycombat ben ik gestopt omdat die gare trainer denkt dat het z'n uurtje in de spotlight is.
[..]
Hangt ook vanaf wat je verwacht, ik betaal 23euro per maand (lessen in en de rest van m'n gezin mag ook op de kaart wanneer ik niet ga) dan ga je ook niet te veel verwachten.
Warming up: 10 kilo (5 aan beide kanten)quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:37 schreef LadyOracle het volgende:
Heee, reacties! Ik had de hoop al opgegeven.
Ik doe nog steeds twee keer per week BP en een keer per week BC. Merk dat ik BC nu echt makkelijk volhoud en voel tijdens BP dat ik al flink sterker ben geworden. Je ziet nog niet echt iets aan mijn figuur, maar na twee maanden zou dat ook wel erg snel zijn.
Toevallig net geweest. Iemand zin in een ouderwets lijstje met gewichten? ;-)
Warming up: 10 kilo
Squats: 17 kilo
Borst: 10 kilo
Rug: 15 kilo
Triceps: 5 kilo
Biceps: 6 kilo
Squats/lunges: 17 kilo
Schouders: 5 kilo
Door een schouderblessure heb ik daar nog wat pijn bij, dus dat wil niet erg vooruit gaan. Ben allang blij dat ik het nu volhoud en de beweging überhaupt kan maken. En 32 pushups had ik twee maanden geleden nooit gered. Dus toch vooruitgang. ;-)
Ik ben half maart of zo weer begonnen, na zeven jaar. Ik merk al wel vooruitgang ja. Half maart kon ik misschien drie pushups, nu red ik de 32 (met moeite nog, dat wel, maar het lukt). Lunges kon ik ook niet volhouden, probeerde ik met 10, en nu wel (en het mooie is, of je ze met 10 of 17 doet maakt dus niet uit - branden doen ze toch wel). Squats ben ik van 15 naar 17. Rug van 12 naar 15. Borst van 7 naar 10. Biceps van 5 naar 6. Triceps dips kon ik helemaal niet, nu hou ik nog niet alles vol maar wel het grootste deel. Dus op zich vind ik het wel redelijk vlot gaan. En ik train dus twee keer per week.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:44 schreef Mieshka het volgende:
Zware gewichten wel! Hoe lang en hoe vaak doen jullie bodypump? Ga je er snel mee vooruit?
Je kan er snel mee vooruit gaan, als je jezelf blijft uitdagen. Dus als je een paar keer achter elkaar het nummer helemaal vol hebt gehouden, dan een gewichtje erbij. Wel opletten dat in andere nummers de spieren ook gebruikt gaan worden. Dus Squat (benen, aan het begin) heel zwaar heeft gevolgen voor de lunges (ook benen) een paar nummers laterquote:Op woensdag 28 mei 2014 23:44 schreef Mieshka het volgende:
Zware gewichten wel! Hoe lang en hoe vaak doen jullie bodypump? Ga je er snel mee vooruit?
Nee, dat is heel normaal. Voordat ik met bodypump begon deed ik gewoon krachttraining, maar er zit een groot verschil tussen het gewicht dat ik 15 herhalingen lang kan doen en het gewicht dat ik een muzieknummer lang kan doen... en daar vergis ik me soms in.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:15 schreef Mieshka het volgende:
Oh dus het is wel normaal als je de allereerste paar keer niet helemaal mee kunt komen met de rest? Ik miste vaak de laatste 2-3 reps van een nummer en soms sloeg ik er halverwege ook 1 over. Ik ben geen watje, doe echt wel mijn best, maar heb totaal geen conditie en kracht (ook door ziekte). Daarom ben ik ook met bodypump begonnen, ook omdat je het kunt aanpassen naar je eigen niveau.
Ah, dat is goed om te weten! De 1e keer heb ik sowieso te zwaar getraind, dus ik besloot de 2e keer alleen 2 en 5 kg te gebruiken (dus de schijven van 1 en 2,5 kg). Ik haalde weer niet alle reps, maar het was verder niet zwaar en ik heb ook helemaal nergens spierpijn. Ik vroeg me al af of ik er dan volgende keer een kg bij zou doen of dat ik daarmee zou wachten tot ik wel alle reps haal. Ik denk nu toch maar die kg erbij.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 07:58 schreef Zeus1981 het volgende:
Je kunt het steeds met 1 kilo opbouwen. Door jezelf uit te dagen bouw je het dan steeds een klein beetje uit. Liever een paar herhalingen niet halen, dan dat je de hele oefening zonder moeite kunt doen. Maar het moet wel bij een paar herhalingen blijven en ook de eventuele spierpijn moet acceptabel zijn
heel normaal!quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:15 schreef Mieshka het volgende:
Oh dus het is wel normaal als je de allereerste paar keer niet helemaal mee kunt komen met de rest? Ik miste vaak de laatste 2-3 reps van een nummer en soms sloeg ik er halverwege ook 1 over. Ik ben geen watje, doe echt wel mijn best, maar heb totaal geen conditie en kracht (ook door ziekte). Daarom ben ik ook met bodypump begonnen, ook omdat je het kunt aanpassen naar je eigen niveau.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |