abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139066351
Vroeger waren er volgens mij zelfs meerdere draadjes over, nu geeneen zo te zien. Maar ik ben toch niet de enige die deze lessen volgt?

Na jaren niet sporten en een jaar waarin mijn lijf bleef protesteren tegen hardlopen besloot ikme weer in te schrijven bij een sportschool. Sinds een maand ongeveer ga ik ook echt een paar keer per week en doe dan BodyCombat en BodyPump.

Mijn conditie gaat alweer vooruit, merk ik, en ik het is fijn om iets te doen waar ik niet steeds een nieuwe blessure van heb. ;)

Ben benieuwd wie er ook nog BC of BP doet!
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  zondag 20 april 2014 @ 10:53:49 #2
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_139066834
Bodypump O+ Dat was zo gaaf.
Doe het zelf helaas niet meer, maar dat komt omdat ik geen zin meer heb in zo'n wurgcontract met een sportschool :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_139067073
Voorheen deed ik altijd mee met de BodyCombat en de BodyJam maar mijn huidige sportschool heeft die niet meer. Mijn huidige sportschool geeft wel Pump maar dat vond ik altijd iets minder leuk. Ik doe het nu alleen mee tijdens een combinatie les van Steps, Pump en BBB.
  zondag 20 april 2014 @ 11:18:33 #4
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139067330
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 11:04 schreef Ashira het volgende:
Voorheen deed ik altijd mee met de BodyCombat en de BodyJam maar mijn huidige sportschool heeft die niet meer. Mijn huidige sportschool geeft wel Pump maar dat vond ik altijd iets minder leuk. Ik doe het nu alleen mee tijdens een combinatie les van Steps, Pump en BBB.
Wat is BBB? Boring But Big?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_139067580
quote:
2s.gif Op zondag 20 april 2014 11:18 schreef Klokov het volgende:

[..]

Wat is BBB? Boring But Big?
Buik, Billen en Benen :D
  zondag 20 april 2014 @ 11:35:06 #6
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139067670
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 11:31 schreef Ashira het volgende:

[..]

Buik, Billen en Benen :D
Waarom niet gewoon alles trainen?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_139068168
Die les is niet het enigste wat ik doe in de sportschool :)
pi_139079042
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 10:53 schreef Maraca het volgende:
Bodypump O+ Dat was zo gaaf.
Doe het zelf helaas niet meer, maar dat komt omdat ik geen zin meer heb in zo'n wurgcontract met een sportschool :)
Is dat niet verbeterd met de nieuwe regelgeving over abonnementen?

Voor die twee tientjes maak ik me niet druk.

BodyJam vond ik niet zo leuk. Ik zag dat ze nu ook nog iets anders hebben met dans. Dat zag er wel aardig uit, maar niet heel intensief. Ik ga toch wel vooral om een hoop te verbranden en sterker te worden, dus dansen vind ik dan niet zo zinvol.

Ik hoop dat ik BP weer een beetje vlot kan opbouwen. Vind het wel grappig dat ik nu bijna begonnen ben met het gewicht waar ik zeven jaar geleden mee stopte. Toen ik het voor het eerst deed, deed ik alles met 2.5 kilo en dan was ik helemaal kapot. Gênant achteraf. :-p
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
  maandag 21 april 2014 @ 08:37:11 #9
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_139101828
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 18:15 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Is dat niet verbeterd met de nieuwe regelgeving over abonnementen?

Voor die twee tientjes maak ik me niet druk.

Ik had duidelijk bij de sportschool aangegeven dat ik alleen lid zou worden als bepaalde mogelijkheden er waren (in verband met herkenning zeg ik even niet precies waar het over gaat). Dat was allemaal mogelijk en geen probleem. Totdat het uiteindelijk zover was :r Toen maar mijn abbo opgezegd (terwijl als ze hun belofte waren nagekomen ze een tevreden lid hadden).

Dus dit staat even los van de nieuwe regelgeving, maar van afspraken die van te voren zijn gemaakt.
  maandag 21 april 2014 @ 08:47:50 #10
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_139101897
Bodypump doe ik ook en vind ik leuk, met bodycombat ben ik gestopt omdat die gare trainer denkt dat het z'n uurtje in de spotlight is.

quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 08:37 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik had duidelijk bij de sportschool aangegeven dat ik alleen lid zou worden als bepaalde mogelijkheden er waren (in verband met herkenning zeg ik even niet precies waar het over gaat). Dat was allemaal mogelijk en geen probleem. Totdat het uiteindelijk zover was :r Toen maar mijn abbo opgezegd (terwijl als ze hun belofte waren nagekomen ze een tevreden lid hadden).

Dus dit staat even los van de nieuwe regelgeving, maar van afspraken die van te voren zijn gemaakt.
Hangt ook vanaf wat je verwacht, ik betaal 23euro per maand (lessen in en de rest van m'n gezin mag ook op de kaart wanneer ik niet ga) dan ga je ook niet te veel verwachten.
  maandag 21 april 2014 @ 09:20:51 #11
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_139102184
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 08:47 schreef mrPanerai het volgende:
Bodypump doe ik ook en vind ik leuk, met bodycombat ben ik gestopt omdat die gare trainer denkt dat het z'n uurtje in de spotlight is.

[..]

Hangt ook vanaf wat je verwacht, ik betaal 23euro per maand (lessen in en de rest van m'n gezin mag ook op de kaart wanneer ik niet ga) dan ga je ook niet te veel verwachten.
Ik betaalde 45 euro :) Maar ookal zou ik 5 euro betalen, belofte is belofte
pi_139124802
Morgen weer BP, bij een ander filiaal en dus instructeur die ik nog niet ken. Ben benieuwd!
Ik had vrijdag BC bij een instructeur die ik nooit had gehad, dat was geen doorslaand succes. Onzeker schoolmeisje met klungelige bewegingen.
pi_140329884
Ik heb deze week voor het eerst bodypump gevolgd, na zo'n 2 maanden alleen 'gewoon' fitness (daarvoor jarenlang te ziek om te sporten).

Ik vond het echt super leuk, maar ook behoorlijk zwaar (ik heb een chronische ziekte waardoor o.a. spierzwakte en minder energie). Volgende keer zet ik maar eens extra licht in en ga ik alles eerst maar eens met 1 kg doen.

Ik heb trouwens nog nooit eerder zo'n spierpijn gehad door een sport, als na die eerste keer bodypump! Echt overal ook! Nu moet ik wel doorzetten, zodat dit niet voor niets was. :)

Ik ben van plan 1x per week bodypump en 1x per week 'gewoon' fitness te doen (krachttraining en cardio).

Misschien dat ik in de toekomst nog meer kan sporten, dan lijkt RPM me ook leuk. Vroeger deed ik dat ook maar toen heette het spinning.

Ik wil trouwens vooral sterker worden en conditie opbouwen. Ik mag ook zeker wel wat afvallen en strakker worden, maar dit heeft (nu) geen prioriteit. Ik sport vooral voor mijn gezondheid en omdat ik het leuk vind!
  zondag 25 mei 2014 @ 11:59:07 #14
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_140339767
Bodypump! Heerlijk! nu ook paar keer mee mee gedaan op nieuwe sportschool waar ik sinds kort lid ben. Aantal jaar geleden ook gedaan bij andere sportschool maar toen ook na 2x ofso afgehaakt vond het toen echt niets. In tegen stelling tot nu, heb nu het idee dat dit echt mijn les is! Alleen heb wisselende diensten (in september gelukkig niet meer) en dan wil ik gewoon standaard 2x gaan, Nu is het 1x per week en als het kan 2.

(verder doe ik ook nog gewoon kracht en cardio in de sportschool en soms een ander lesje mee! )
  zondag 25 mei 2014 @ 12:16:22 #15
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_140340215
Bodypump, leuk! Jaren geleden bij de sportschool gevolgd, maar liep een beetje uit de hand. Volgens mij is het 13 weken achter elkaar dezelfde les (zelfde muziek). Ik deed 3 lessen per week. Dan ben je met 39 lessen de muziek wel een beetje zat. ;)

Nu doe ik één keer in de week een les pump. Zelfde principe, maar dan zonder de licentiekosten van Les Mills.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:37:00 #16
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_140448430
Heee, reacties! Ik had de hoop al opgegeven.

Ik doe nog steeds twee keer per week BP en een keer per week BC. Merk dat ik BC nu echt makkelijk volhoud en voel tijdens BP dat ik al flink sterker ben geworden. Je ziet nog niet echt iets aan mijn figuur, maar na twee maanden zou dat ook wel erg snel zijn.

Toevallig net geweest. Iemand zin in een ouderwets lijstje met gewichten? ;-)

Warming up: 10 kilo
Squats: 17 kilo
Borst: 10 kilo
Rug: 15 kilo
Triceps: 5 kilo
Biceps: 6 kilo
Squats/lunges: 17 kilo
Schouders: 5 kilo

Door een schouderblessure heb ik daar nog wat pijn bij, dus dat wil niet erg vooruit gaan. Ben allang blij dat ik het nu volhoud en de beweging überhaupt kan maken. En 32 pushups had ik twee maanden geleden nooit gered. Dus toch vooruitgang. ;-)
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:13:41 #17
137593 Zeus1981
pi_140463873
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:37 schreef LadyOracle het volgende:
Heee, reacties! Ik had de hoop al opgegeven.

Ik doe nog steeds twee keer per week BP en een keer per week BC. Merk dat ik BC nu echt makkelijk volhoud en voel tijdens BP dat ik al flink sterker ben geworden. Je ziet nog niet echt iets aan mijn figuur, maar na twee maanden zou dat ook wel erg snel zijn.

Toevallig net geweest. Iemand zin in een ouderwets lijstje met gewichten? ;-)

Warming up: 10 kilo
Squats: 17 kilo
Borst: 10 kilo
Triceps: 5 kilo
Biceps: 6 kilo
Squats/lunges: 17 kilo
Schouders: 5 kilo

Door een schouderblessure heb ik daar nog wat pijn bij, dus dat wil niet erg vooruit gaan. Ben allang blij dat ik het nu volhoud en de beweging überhaupt kan maken. En 32 pushups had ik twee maanden geleden nooit gered. Dus toch vooruitgang. ;-)
Warming up: 10 kilo (5 aan beide kanten)
Squats: 30 kilo
Borst: 20 kilo
Triceps: 15 kilo voor stang
Biceps: 12 kilo
Squats/lunges: 15 kilo
Schouders: 2,5 kilo aan beide kanten, losse gewichten voor front en side raises, 10 kilo aan stang.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_140492148
Zware gewichten wel! Hoe lang en hoe vaak doen jullie bodypump? Ga je er snel mee vooruit?
pi_140506040
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:44 schreef Mieshka het volgende:
Zware gewichten wel! Hoe lang en hoe vaak doen jullie bodypump? Ga je er snel mee vooruit?
Ik ben half maart of zo weer begonnen, na zeven jaar. Ik merk al wel vooruitgang ja. Half maart kon ik misschien drie pushups, nu red ik de 32 (met moeite nog, dat wel, maar het lukt). Lunges kon ik ook niet volhouden, probeerde ik met 10, en nu wel (en het mooie is, of je ze met 10 of 17 doet maakt dus niet uit - branden doen ze toch wel). Squats ben ik van 15 naar 17. Rug van 12 naar 15. Borst van 7 naar 10. Biceps van 5 naar 6. Triceps dips kon ik helemaal niet, nu hou ik nog niet alles vol maar wel het grootste deel. Dus op zich vind ik het wel redelijk vlot gaan. En ik train dus twee keer per week.

Zeven jaar geleden kon ik in verband met gewrichtsklachten minder aan en ben ik met alles begonnen met vijf kilo en dat hield ik dan soms niet eens vol. Het fijne hiervan is juist dat je het kan doen op het niveau dat bij jou past en dat zorgt er voor dat ik hierbij nooit blessures heb.
  donderdag 29 mei 2014 @ 15:28:02 #20
137593 Zeus1981
pi_140508199
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:44 schreef Mieshka het volgende:
Je kan er snel mee vooruit gaan, als je jezelf blijft uitdagen. Dus als je een paar keer achter elkaar het nummer helemaal vol hebt gehouden, dan een gewichtje erbij. Wel opletten dat in andere nummers de spieren ook gebruikt gaan worden. Dus Squat (benen, aan het begin) heel zwaar heeft gevolgen voor de lunges (ook benen) een paar nummers later ;)
- Albert Einstein -
pi_140524085
Oh dus het is wel normaal als je de allereerste paar keer niet helemaal mee kunt komen met de rest? Ik miste vaak de laatste 2-3 reps van een nummer en soms sloeg ik er halverwege ook 1 over. Ik ben geen watje, doe echt wel mijn best, maar heb totaal geen conditie en kracht (ook door ziekte). Daarom ben ik ook met bodypump begonnen, ook omdat je het kunt aanpassen naar je eigen niveau.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 07:58:09 #22
137593 Zeus1981
pi_140530149
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 23:15 schreef Mieshka het volgende:
Oh dus het is wel normaal als je de allereerste paar keer niet helemaal mee kunt komen met de rest? Ik miste vaak de laatste 2-3 reps van een nummer en soms sloeg ik er halverwege ook 1 over. Ik ben geen watje, doe echt wel mijn best, maar heb totaal geen conditie en kracht (ook door ziekte). Daarom ben ik ook met bodypump begonnen, ook omdat je het kunt aanpassen naar je eigen niveau.
Nee, dat is heel normaal. Voordat ik met bodypump begon deed ik gewoon krachttraining, maar er zit een groot verschil tussen het gewicht dat ik 15 herhalingen lang kan doen en het gewicht dat ik een muzieknummer lang kan doen... en daar vergis ik me soms in. ;)

Zo doe ik squat bij krachttraining met 125 kilo en bij bodypump dus maar 30. De borst op 65 kilo, bij Bodypump maar 20 kilo. Vooral de biceps en triceps heb ik bij bodypump moeite mee om dat hoger te krijgen, maar die doe ik bij krachttraining ook niet zo zwaar. Bij krachttraining weegt de stang met gewichten 27 kilo, bij bodypump kom ik niet verder dan 12 en soms 15 kilo.

Je kunt het steeds met 1 kilo opbouwen. Door jezelf uit te dagen bouw je het dan steeds een klein beetje uit. Liever een paar herhalingen niet halen, dan dat je de hele oefening zonder moeite kunt doen. Maar het moet wel bij een paar herhalingen blijven en ook de eventuele spierpijn moet acceptabel zijn :)
- Albert Einstein -
pi_140530304
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 07:58 schreef Zeus1981 het volgende:

Je kunt het steeds met 1 kilo opbouwen. Door jezelf uit te dagen bouw je het dan steeds een klein beetje uit. Liever een paar herhalingen niet halen, dan dat je de hele oefening zonder moeite kunt doen. Maar het moet wel bij een paar herhalingen blijven en ook de eventuele spierpijn moet acceptabel zijn :)
Ah, dat is goed om te weten! De 1e keer heb ik sowieso te zwaar getraind, dus ik besloot de 2e keer alleen 2 en 5 kg te gebruiken (dus de schijven van 1 en 2,5 kg). Ik haalde weer niet alle reps, maar het was verder niet zwaar en ik heb ook helemaal nergens spierpijn. Ik vroeg me al af of ik er dan volgende keer een kg bij zou doen of dat ik daarmee zou wachten tot ik wel alle reps haal. Ik denk nu toch maar die kg erbij.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 12:34:34 #24
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_140535164
5 km 29:14sec. "loopband"

[ Bericht 31% gewijzigd door Treehut362 op 30-05-2014 22:30:36 ]
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:27:29 #25
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_140553572
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 23:15 schreef Mieshka het volgende:
heel normaal!
Ik doe dezelfde gewichten tot ik het licht begin te vinden, dan doe ik wat zwaarder. Regelmatig moet ik daarna dan een keer overslaan, omdat ik de laatste niet red of zo. Niet erg, zolang je maar vooruit gaat en niet echt pijn hebt de dag erna.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')