Wat is BBB? Boring But Big?quote:Op zondag 20 april 2014 11:04 schreef Ashira het volgende:
Voorheen deed ik altijd mee met de BodyCombat en de BodyJam maar mijn huidige sportschool heeft die niet meer. Mijn huidige sportschool geeft wel Pump maar dat vond ik altijd iets minder leuk. Ik doe het nu alleen mee tijdens een combinatie les van Steps, Pump en BBB.
Waarom niet gewoon alles trainen?quote:
Is dat niet verbeterd met de nieuwe regelgeving over abonnementen?quote:Op zondag 20 april 2014 10:53 schreef Maraca het volgende:
BodypumpDat was zo gaaf.
Doe het zelf helaas niet meer, maar dat komt omdat ik geen zin meer heb in zo'n wurgcontract met een sportschool
Ik had duidelijk bij de sportschool aangegeven dat ik alleen lid zou worden als bepaalde mogelijkheden er waren (in verband met herkenning zeg ik even niet precies waar het over gaat). Dat was allemaal mogelijk en geen probleem. Totdat het uiteindelijk zover wasquote:Op zondag 20 april 2014 18:15 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Is dat niet verbeterd met de nieuwe regelgeving over abonnementen?
Voor die twee tientjes maak ik me niet druk.
Hangt ook vanaf wat je verwacht, ik betaal 23euro per maand (lessen in en de rest van m'n gezin mag ook op de kaart wanneer ik niet ga) dan ga je ook niet te veel verwachten.quote:Op maandag 21 april 2014 08:37 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik had duidelijk bij de sportschool aangegeven dat ik alleen lid zou worden als bepaalde mogelijkheden er waren (in verband met herkenning zeg ik even niet precies waar het over gaat). Dat was allemaal mogelijk en geen probleem. Totdat het uiteindelijk zover wasToen maar mijn abbo opgezegd (terwijl als ze hun belofte waren nagekomen ze een tevreden lid hadden).
Dus dit staat even los van de nieuwe regelgeving, maar van afspraken die van te voren zijn gemaakt.
Ik betaalde 45 euroquote:Op maandag 21 april 2014 08:47 schreef mrPanerai het volgende:
Bodypump doe ik ook en vind ik leuk, met bodycombat ben ik gestopt omdat die gare trainer denkt dat het z'n uurtje in de spotlight is.
[..]
Hangt ook vanaf wat je verwacht, ik betaal 23euro per maand (lessen in en de rest van m'n gezin mag ook op de kaart wanneer ik niet ga) dan ga je ook niet te veel verwachten.
Warming up: 10 kilo (5 aan beide kanten)quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:37 schreef LadyOracle het volgende:
Heee, reacties! Ik had de hoop al opgegeven.
Ik doe nog steeds twee keer per week BP en een keer per week BC. Merk dat ik BC nu echt makkelijk volhoud en voel tijdens BP dat ik al flink sterker ben geworden. Je ziet nog niet echt iets aan mijn figuur, maar na twee maanden zou dat ook wel erg snel zijn.
Toevallig net geweest. Iemand zin in een ouderwets lijstje met gewichten? ;-)
Warming up: 10 kilo
Squats: 17 kilo
Borst: 10 kilo
Rug: 15 kilo
Triceps: 5 kilo
Biceps: 6 kilo
Squats/lunges: 17 kilo
Schouders: 5 kilo
Door een schouderblessure heb ik daar nog wat pijn bij, dus dat wil niet erg vooruit gaan. Ben allang blij dat ik het nu volhoud en de beweging überhaupt kan maken. En 32 pushups had ik twee maanden geleden nooit gered. Dus toch vooruitgang. ;-)
Ik ben half maart of zo weer begonnen, na zeven jaar. Ik merk al wel vooruitgang ja. Half maart kon ik misschien drie pushups, nu red ik de 32 (met moeite nog, dat wel, maar het lukt). Lunges kon ik ook niet volhouden, probeerde ik met 10, en nu wel (en het mooie is, of je ze met 10 of 17 doet maakt dus niet uit - branden doen ze toch wel). Squats ben ik van 15 naar 17. Rug van 12 naar 15. Borst van 7 naar 10. Biceps van 5 naar 6. Triceps dips kon ik helemaal niet, nu hou ik nog niet alles vol maar wel het grootste deel. Dus op zich vind ik het wel redelijk vlot gaan. En ik train dus twee keer per week.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:44 schreef Mieshka het volgende:
Zware gewichten wel! Hoe lang en hoe vaak doen jullie bodypump? Ga je er snel mee vooruit?
Je kan er snel mee vooruit gaan, als je jezelf blijft uitdagen. Dus als je een paar keer achter elkaar het nummer helemaal vol hebt gehouden, dan een gewichtje erbij. Wel opletten dat in andere nummers de spieren ook gebruikt gaan worden. Dus Squat (benen, aan het begin) heel zwaar heeft gevolgen voor de lunges (ook benen) een paar nummers laterquote:Op woensdag 28 mei 2014 23:44 schreef Mieshka het volgende:
Zware gewichten wel! Hoe lang en hoe vaak doen jullie bodypump? Ga je er snel mee vooruit?
Nee, dat is heel normaal. Voordat ik met bodypump begon deed ik gewoon krachttraining, maar er zit een groot verschil tussen het gewicht dat ik 15 herhalingen lang kan doen en het gewicht dat ik een muzieknummer lang kan doen... en daar vergis ik me soms in.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:15 schreef Mieshka het volgende:
Oh dus het is wel normaal als je de allereerste paar keer niet helemaal mee kunt komen met de rest? Ik miste vaak de laatste 2-3 reps van een nummer en soms sloeg ik er halverwege ook 1 over. Ik ben geen watje, doe echt wel mijn best, maar heb totaal geen conditie en kracht (ook door ziekte). Daarom ben ik ook met bodypump begonnen, ook omdat je het kunt aanpassen naar je eigen niveau.
Ah, dat is goed om te weten! De 1e keer heb ik sowieso te zwaar getraind, dus ik besloot de 2e keer alleen 2 en 5 kg te gebruiken (dus de schijven van 1 en 2,5 kg). Ik haalde weer niet alle reps, maar het was verder niet zwaar en ik heb ook helemaal nergens spierpijn. Ik vroeg me al af of ik er dan volgende keer een kg bij zou doen of dat ik daarmee zou wachten tot ik wel alle reps haal. Ik denk nu toch maar die kg erbij.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 07:58 schreef Zeus1981 het volgende:
Je kunt het steeds met 1 kilo opbouwen. Door jezelf uit te dagen bouw je het dan steeds een klein beetje uit. Liever een paar herhalingen niet halen, dan dat je de hele oefening zonder moeite kunt doen. Maar het moet wel bij een paar herhalingen blijven en ook de eventuele spierpijn moet acceptabel zijn
heel normaal!quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:15 schreef Mieshka het volgende:
Oh dus het is wel normaal als je de allereerste paar keer niet helemaal mee kunt komen met de rest? Ik miste vaak de laatste 2-3 reps van een nummer en soms sloeg ik er halverwege ook 1 over. Ik ben geen watje, doe echt wel mijn best, maar heb totaal geen conditie en kracht (ook door ziekte). Daarom ben ik ook met bodypump begonnen, ook omdat je het kunt aanpassen naar je eigen niveau.
Een intervaltraining op de fiets met muziek in een klasje. Het wordt ook wel spinning genoemd. Bij Les Mills heet het RPM. Ik las laatst (volgens mij op Fok) de briljante omschrijving: 'Spinning is hetzelfde als bodypump, maar dan zonder halters en met fietsen!'quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:25 schreef Klokov het volgende:
Wat is RPM? Ik ken het alleen als Rounds Per Minute.
Nee, geen airco. Die komt misschien wel binnenkort, zou fijn zijn. Op zich is het wel te doen hoor, de ramen staan helemaal open. Het is ook een beetje wennen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:22 schreef Mieshka het volgende:
Geen airco in jouw sportschool? Ben zo blij dat mijn sportschool overal goede airco heeft!
Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Beter een slechte/halve workout dan helemaal geen workout!Maar ik baal daar ook altijd van hoor.
Ik ga voorlopig even op zaterdag bodypump doen omdat dat nu even beter uitkomt. Wel 'gewoon' fitness gedaan vandaag, ging prima!
Ik zou inderdaad ook zeggen dat het niet goed voor je is, want het is dan 2x exact dezelfde oefeningen. Je kan wel gewoon meerdere dagen achter elkaar krachttraining doen, als je maar niet dezelfde spiergroepen belast. Dus ene dag benen en andere dag armen kan wel.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:36 schreef Mieshka het volgende:
Ik was vandaag weer bij bodypump (joh!) en daar waren een paar mensen die morgen weer gaan. Ik heb daar niets van gezegd (waarom zou ik) maar ik verbaas me daar behoorlijk over.
Ten eerste, dat je dat kunt, want ik ben volgende dag echt nog niet hersteld. Ten tweede, ik had begrepen dat er altijd een dag tussen moet zitten en dat je dus pas na 48 uur weer krachttraining mag doen. Ik zie bodypump als krachttraining. Je gebruikt tenslotte gewichten.
Heb ik soms een nieuw inzicht gemist dat je dagelijks full body krachttraining kunt doen?
Jaren terug, toen ze bij mijn sportschool nog Bodypump deden, downloadde ik de release zelf uit nieuwsgroepen. Erg leuk om zelf ook de officiële uitleg te zien en dus te weten wanneer je eigen instructrice een foutje maaktquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:23 schreef Probability het volgende:
Rustig hier!
Vraagje.. weet iemand de oefeningen/nummers van de huidige bodybalance? of is dat mega geheim? vind het wel fijn om thuis nog even te kijken
Goed bezig! Fijn dat je helemaal gezond bent verklaard. Dat zal een opluchting zijn geweest?quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:20 schreef Mieshka het volgende:
Topic even een schop geven.![]()
Inmiddels ben ik niet meer ziek. Ik had een neurologische ziekte waarvan maar 5% geneest en ik hoor nu bij die 5%!Paar weken geleden genezen verklaard door mijn arts. Superblij natuurlijk!!!
Ik sport nu iedere doordeweekse avond. Omdat het kan! En omdat ik het leuk vind natuurlijk. Ik doe 2x per week bodypump, 2x per week RPM en 1x per week step (maar step is niet van Les Mills bij mijn sportschool).
Uiteraard zie ik vooruitgang. Het gaat niet zo snel als bij mensen die niet ziek waren, maar toch. Ik heb (volgens mijn arts) een betere conditie dan een gemiddelde vrouw van mijn leeftijd en mijn biceps en triceps beginnen zichtbaar te worden.Ben ook flink afgevallen. Lekker bezig dus!
Ja, nou! Zelf weet je natuurlijk wel dat het goed gaat en dat je je goed voelt, maar gaat het ook goed genoeg om gezond verklaard te worden? Ik had dus best wel zenuwen voor het artsenbezoek en vooral de inspanningstest. Maar was dus erg blij met deze uitslag en kan de ziekte periode nu afsluiten en verder met mijn leven.quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:51 schreef Zeus1981 het volgende:
Goed bezig! Fijn dat je helemaal gezond bent verklaard. Dat zal een opluchting zijn geweest?
Kan ik me voorstellen. In verband met mijn beperkingen hoef ik dat niet te proberen. ;-)quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:48 schreef Mieshka het volgende:
Omdat het kan!Haha. Ik vond de vooruitgang qua kracht op een gegeven moment te langzaam gaan, vooral in mijn benen. Ik ben toen in de gewone sportschool op eigen initiatief een soort powerlifting schema gaan doen, maar zij wilden me niet verder helpen (is hun expertise ook niet). Via een kennis bij die crossfit box, waar ik nu train, terechtgekomen. Daar doen ze ook powerlifting classes. Nu wel de gewenste vooruitgang. Zeer tevreden. Heel leuk ook. Woensdag 95 kg gedeadlift (1RM), zoiets geeft mij echt veel voldoening.
Van mij wel.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:46 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
Onze sportschool geeft geen LesMills lessen maar ClubJoy maar de ClubPower die ik volg lijkt volgens mij best op de BodyPump van Mills.. Mag ik mee kletsen??
De liedjes en choreografie volgens mij alleen maar.. Als ik jouw lijstje zie dan doen wij precies dezelfde spiergroepen iedere keer.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:51 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Van mij wel.Heb je enig idee wat de verschillen zijn? Ik ken het niet.
Ooh x-co lijkt me ook supervet, vind het jammer dat wij niet zoiets hebben! Merk je hierdoor ook verschil in de andere lessen, dat je je core er flink mee aansterkt?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:01 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik zit nu ongeveer op het volgende lijstje (doe het nu een maand of 3 max, X-co al járen)
Warming up: 10kg
Squats: 12kg (knieën ontzien hier)
Borst: 8kg
Rug (clean and press, deadlifts, roeien): 10kg
Triceps: 7kg aan de stang en 2,5/5 (afh van de verzuring op die dag) los over het hoofd
Biceps: 9kg
Squats/lunges: zonder gewicht (weer die knie)
Schouders: 2x losse schijf van 2,5kg (jammer dat ze geen 3kg schijven/dumbells hebben)
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:23 schreef Stephanti het volgende:
[..]
Ooh x-co lijkt me ook supervet, vind het jammer dat wij niet zoiets hebben! Merk je hierdoor ook verschil in de andere lessen, dat je je core er flink mee aansterkt?
Ik begin ook in de verslaafdfase te komen geloof ik. :-)quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:54 schreef Yiwei het volgende:
Ik doe ook pump, combat en step.
Het liefst doe ik ze allemaal 2x per week, maar ik ga niet 6 dagen. Vaak wel een 4e dag, dan weet ik nooit wat ik in die week voor de 2e keer moet doenAan het einde van de week altijd een gevoel van jammer dat ik de andere 2 niet nog een keer heb gedaan, dan zeg ik tegen mezelf: volgende week ga ik toch echt nog een keer pump doen hoor! En dan aan het eind van die week weer een gevoel van jammer van de andere 2 lessen
De groepsles effectquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 08:53 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik begin ook in de verslaafdfase te komen geloof ik. :-)
Die zeggen gewoon tot aan je borst.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:51 schreef Yiwei het volgende:
[..]
De groepsles effect![]()
muziek
vaak dezelfde groep mensen
ervoor, tijdens en erna kwebbelen![]()
Een keer heb ik een tijdelijke instructrice gehad bij pump die bij de borstnr. zei: naar de tepel voor mannen, naar de bh band voor vrouwen. Dit was mij wel opgevallen, want anderen zeiden dit niet. Heb je zoiets ook gehoord?
Ik vind het echt een fijne release qua tracks, alleen dat liedje van Maroon 5 had niet gehoeven.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:56 schreef LadyOracle het volgende:
Wat vinden jullie van de huidige release? Ik vind de squats track echt waardeloos qua muziek, maar ook de rest niet heel geweldig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |