Een keer ontevreden zijn over een foto is net zomin doorslaan als een keer iets lekkers eten. Die dagen zijn er gewoon. Volgende keer weer een leukere foto.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:58 schreef Sjeen het volgende:
Kijk.. En dat is nou precies wat me bang maaktBang om door te slaan...
Met die foto is dus echt helemaal niets mis hoor. Ik zie gewoon een leuke aantrekkelijke vrouwquote:
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo. Ik heb mezelf een fitbit upgrade cadeau gedaan![]()
Ik heb straks dus een fitbit flex over voor de liefhebber (en voor 45,-incl verzenden)
Ja, draag dat ding braaf iedere dag, wel handig als er dan ook een klokje in zit dacht ik zoquote:
dat is mijn trots, waar ik tegen praat. Alleen al voor haar wil ik een gezonde relatie met eten hebbenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:58 schreef Vanyel het volgende:
En je praat tegen iemand die stukken kleiner is. Zou pas lullig zijn als je compleet over haar hoofd staarde door je perfecte houding.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo. Ik heb mezelf een fitbit upgrade cadeau gedaan![]()
Ik heb straks dus een fitbit flex over voor de liefhebber (en voor 45,-incl verzenden)
Ik heb dat met mijn Garmin VivoActivequote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:07 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, draag dat ding braaf iedere dag, wel handig als er dan ook een klokje in zit dacht ik zoDus de Charge besteld net..
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
dat is mijn trots, waar ik tegen praat. Alleen al voor haar wil ik een gezonde relatie met eten hebben
Nou.. ik heb er wel een voor jequote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:08 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik was ook toevallig aan het kijken naar een nieuwe fitbit. Ik vind het een crime om er constant aan te moeten denken dat ik dat ding ergens aan vast moet maken.
1.70, lekker gemiddeldquote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:08 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
Hoe lang ben je Sjeen? Even voor een beter beeld
Ah net zo iets als ik dusquote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
1.70, lekker gemiddeld
Ik ga binnenkort ook voor een upgrade, met een beetje geluk de Charge HR.
Dat zag ik wel hoorquote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
dat is mijn trots, waar ik tegen praat. Alleen al voor haar wil ik een gezonde relatie met eten hebben
lijkt ze een beetje?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat zag ik wel hoor
Daarom juist ook belangrijk.dat je niet spastisch gaat doen om er altijd perfect gegroomd en in de houding uit te zien.
*smelt*quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:08 schreef Sjeen het volgende:
Hey, die zag ik ook! En dan hoef je er ook niet tiptop perfect uit te zienquote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:25 schreef miss_dynastie het volgende:
een vrouw met een tof jurkje in vakantiemodus, dus hakken, los haar en make-up thuisgelaten
Even de tv aan zettenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:34 schreef Sjeen het volgende:
Even iets heel anders, ik kijk Secret Eaters. Wat een geweldig programma blijft dat!
Tuurlijk!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
(Overigens Isa, is míjn prachtkind de echte reden dat ik mijn telefoon ging halen - ik wil bereikbaar zijn voor als er iets zou gebeurenzonder appjes kan ik natuurlijk wel
)
ooooooh, maar dát snap ik wel!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
(Overigens Isa, is míjn prachtkind de echte reden dat ik mijn telefoon ging halen - ik wil bereikbaar zijn voor als er iets zou gebeuren zonder appjes kan ik natuurlijk wel )
Ja, dat je meer antwoord krijgt dan NEEEE MAMAAAAA WIL IK NIEEEEET AAAAAAAAAAquote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:54 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Tuurlijk!![]()
![]()
Kanniewachtennie tot mijn meiske zo groot is en we echte gesprekken kunnen voeren
Tuurlijkquote:
Ja, dat zijn de leukste gesprekken, een tijdje geleden een bekende: 'hier heb je de baby even.' Vervolgens heb ik zelf de kat maar even aan de telefoon gegeven, toen snapte ze het. Hormonenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat je meer antwoord krijgt dan NEEEE MAMAAAAA WIL IK NIEEEEET AAAAAAAAAA
Of, in mijn geval, mumumumuMUUUUHHHH IIIIEEEEEHHHHH
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, dat zijn de leukste gesprekken, een tijdje geleden een bekende: 'hier heb je de baby even.' Vervolgens heb ik zelf de kat maar even aan de telefoon gegeven, toen snapte ze het. Hormonen![]()
[..]
Ja, dat zijn de leukste gesprekken, een tijdje geleden een bekende: 'hier heb je de baby even.' Vervolgens heb ik zelf de kat maar even aan de telefoon gegeven, toen snapte ze het. Hormonen![]()
Je mist er ook niet veel aan hoorquote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ah ok.. daar kom ik nooit. Kwam me al totaal niet bekend voor
dat is een meer dan prima reden (en motivatie zou ik denken)quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Maar als je lekker bruin wordt, is er veeeeeel minder van te zienquote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:25 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
dat is een meer dan prima reden (en motivatie zou ik denken)
En ik ga gewoon herhalen (en uit de grond van mijn hart menen) dat je er prachtig uitziet op die foto. Houding (of misschien wel het gebrek daaraan) doet een hoop.
Mijn voornaamste reden (ik weet niet meer wie het vroeg in het vorige topic) om af te willen vallen is mijn dochter. Ik wil lekker met haar over het strand kunnen rennen zonder a) mijn longen eruit te hijgen en b) dat alles wobbelt en drilt.
het drillen van mijn buik is nu overigens wel heftiger dan 13 kilo geleden. De huid zit veel losser dan eerst. Hierdoor zijn ook mijn striae (en damn, wat blijken dat er eigenlijk veel te zijn) een stuk beter te zien.
komende vakantie (volgende week) toch nog maar niet in bikini denk ik
Die echte gesprekken zijn hier al een jaar volop aanwezig. Dochter is nu 3 ("nee mamma, ik ben niet meer drie. Ik ben al drie-en-half!. Nee wacht, ik ben ook niet meer 3,5. Ik ben al bijna vier!" *kijkt me berispend en quasi gekwetst aan) en op elke dinsdag zitten we zowel 's morgens als 's avinds een uur samen in de auto. Zo fijn om dat die steeds serieuzere gesprekken te voeren met haar.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:54 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Tuurlijk!![]()
![]()
Kanniewachtennie tot mijn meiske zo groot is en we echte gesprekken kunnen voeren
[..]
Ik ben bang dat er in zuid frankrijk straks niet zo heel veel bruin-word-zon meer isquote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar als je lekker bruin wordt, is er veeeeeel minder van te zien
Samen met 24kitchen zo'n beetje de enige zender die hier aan staatquote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ah ok.. daar kom ik nooit. Kwam me al totaal niet bekend voor
Vind ik 24kitchen toch een stuk interessanterquote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Samen met 24kitchen zo'n beetje de enige zender die hier aan staat
De laatste tijd 'wint' die ook steeds vakerquote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:40 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Vind ik 24kitchen toch een stuk interessanter
Heerlijk he?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:29 schreef SummerBreeze het volgende:
Die echte gesprekken zijn hier al een jaar volop aanwezig. Dochter is nu 3 ("nee mamma, ik ben niet meer drie. Ik ben al drie-en-half!. Nee wacht, ik ben ook niet meer 3,5. Ik ben al bijna vier!" *kijkt me berispend en quasi gekwetst aan) en op elke dinsdag zitten we zowel 's morgens als 's avinds een uur samen in de auto. Zo fijn om dat die steeds serieuzere gesprekken te voeren met haar.
die klopt niet hequote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:28 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Heerlijk he?Met m'n zoontje van 5 gaat dat inderdaad ook al een tijdje. Maar m'n dochter is net 2, ze begint nét een beetje te praten. Mijn kleine papegaaitje
(Papaaie!)
Ik heb me net - tijdens de lunchwandeling - een cadeautje bedacht voor het halen van m'n eerste streefgewicht/tussendoel: een paar nieuwe (wandel/sport-)schoenen!
Wilde eerst voor een jurkje gaan kijken, maar aangezien dit toch een tussendoel is, en ik eigenlijk naar de 80 wil, leek het me zo zonde om dan bij 80 dat jurkje niet meer te passen. Schoenmaat zal wel enigszins gelijk blijvenPlus dat het weer helpt om die 80 te gaan halen, want lekkerder lopen = meer lopen = goed voor m'n dikke reet!
Iemand tips voor fijne wandelschoenen? (En dan niet meteen van die grote logge bergwandelschoenen pls)
Dat is inderdaad ook een hele mooie motivatie! Kinderen doen ook toffe dingen met mensenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:25 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
dat is een meer dan prima reden (en motivatie zou ik denken)
En ik ga gewoon herhalen (en uit de grond van mijn hart menen) dat je er prachtig uitziet op die foto. Houding (of misschien wel het gebrek daaraan) doet een hoop.
Mijn voornaamste reden (ik weet niet meer wie het vroeg in het vorige topic) om af te willen vallen is mijn dochter. Ik wil lekker met haar over het strand kunnen rennen zonder a) mijn longen eruit te hijgen en b) dat alles wobbelt en drilt.
het drillen van mijn buik is nu overigens wel heftiger dan 13 kilo geleden. De huid zit veel losser dan eerst. Hierdoor zijn ook mijn striae (en damn, wat blijken dat er eigenlijk veel te zijn) een stuk beter te zien.
komende vakantie (volgende week) toch nog maar niet in bikini denk ik
same here dus. Bij mij was het niet alleen maar prikken op diabetes, ik hàd zwangerschapsdiabetes. Dus inderdaad gedwongen ziekenhuisbevalling, inleiden en alle narigheid van dien. ik zal jullie de nare details besparen, maar echt, dat wil ik niet nog eens!!!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook een hele mooie motivatie! Kinderen doen ook toffe dingen met mensen
Ik wil ook graag dat ze mij ziet als gelukkig, evenwichtig mens. En dat ik niet, als rolmodel, altijd met mijn gewicht bezig ben. Niet altijd "aan de lijn" zijn. In mijn ideale wereld kent ze dat soort dingen niet eens. En dat is natuurlijk een illusie, maar ik kan wel trachten iets te scheppen wat er bij in de buurt komt.
Daarbij, wat ook nog belangrijk is voor me, is dat ik nooit meer met obesitas een zwangerschap in wil gaan. Man man, wat een gezeik. Meerdere malen prikken op diabetes, groeiecho's, doemscenario's voorgeschoteld krijgen, niet thuis mogen bevallen, preventief aan het infuus enzo, younameit. Allemaal enkel en alleen vanwege mijn BMI. Dus voordat ik weer zwanger mag worden van mezelf moet ik onder de 70 kilo wegen. Eitje![]()
NIET DOEN!!! ik heb ze en ze geven echt geen steun. Helemaal niets. Hebben mijn hielspoor behoorlijk verergerd en me problemen aan mijn achillespees gegeven.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:34 schreef Stormqueen het volgende:
Shandaly, ik ben aan het kijken naar van die skechers go walk instapschoenen. Die zien er zo lekker comfortabel uit.
Thuis heb ik van die echte Meindl tiroler gedrochten staan, maar voor in m'n la op het werk lijken die skechers me juist wel fijn!
ah da's duidelijkquote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:37 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
NIET DOEN!!! ik heb ze en ze geven echt geen steun. Helemaal niets. Hebben mijn hielspoor behoorlijk verergerd en me problemen aan mijn achillespees gegeven.
nee, dat wil je ook niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:39 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik had ze (toevallig) aan toen ik hardloopschoenen ging kopen en de verkoper heeft me de loopanalyse niet alleen op blote voeten laten doen, maar ook op die Sketchers. En daarop was inderdaad heel erg goed te zien dat mijn enkel en voetboog steeds doorzakten en ik mijn hielen ' roteerde' wat dus voor knie- en heupklachten kan zorgen. Zeker als je overgewicht hebt.
Oh gelukkig, ik dacht al dat ik raar was, voor mij is dat ook een belangrijke motivatiequote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
Daarbij, wat ook nog belangrijk is voor me, is dat ik nooit meer met obesitas een zwangerschap in wil gaan. Man man, wat een gezeik. Meerdere malen prikken op diabetes, groeiecho's, doemscenario's voorgeschoteld krijgen, niet thuis mogen bevallen, preventief aan het infuus enzo, younameit. Allemaal enkel en alleen vanwege mijn BMI. Dus voordat ik weer zwanger mag worden van mezelf moet ik onder de 70 kilo wegen. Eitje![]()
Ik heb nu loopschoenen van Saucony en met een extra zooltje (ik heb een korte achillespees, dus op te platte schoenen krijg ik constant kramp ik kuit en pijn aan scheenbeen) kan ik daar echt alles op: hardlopen op elke ondergrond, wandelen, slenteren in het bos, sporten op de sportschool, noem maar op.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:36 schreef Shandaly het volgende:
Alles beter dan die simpele namaak allstars gympen die ik nu hebElk steentje op straat voel ik erdoorheen...
nou ja, als je BMI boven de 40 is krijg je sowieso een enkeltje gynaecoloog. Daaronder is het afhankelijk van je bloeddruk en bloedwaardes enzo. En nee, dat is absoluut niet raar. Het is een feit dat vrouwen met overgewicht gemiddeld zwaardere bevallingen hebben en vaker een keizersnede krijgen. Daarbij hebben ze tijdens de zwangerschap meer kans op complicaties.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh gelukkig, ik dacht al dat ik raar was, voor mij is dat ook een belangrijke motivatieZul je zien dat ik alsnog allerlei medisch gedoe krijg om andere redenen, maar ja, daar kan ik ook niks aan doen
Tenzij je echt heel, heel erg te zwaar bent, dan kijken ze alleen naar het corrigeren van je gewicht (true story).quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:44 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ik heb nu loopschoenen van Saucony en met een extra zooltje (ik heb een korte achillespees, dus op te platte schoenen krijg ik constant kramp ik kuit en pijn aan scheenbeen) kan ik daar echt alles op: hardlopen op elke ondergrond, wandelen, slenteren in het bos, sporten op de sportschool, noem maar op.
maar die schoenen passen dus goed bij mìjn tred.
Als je echt goede schoenen wil zul je ze even moeten laten 'aanmeten' bij een goede sportschoenenwinkel. Elke tred/manier van lopen vereist namelijk weer een ander soort schoeisel
Die zin snap ik even niet. (en dat ligt vast aan mij hoor, ben er momenteel niet bij met mijn hoofd). Maar als je hem even zou willen toelichten, zou datquote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tenzij je echt heel, heel erg te zwaar bent, dan kijken ze alleen naar het corrigeren van je gewicht (true story).
Nou, ik was dus echt heeeeeel erg te zwaar, toen ik schoenen wilde halen. En klein (maar dat ben ik nogquote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:48 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Die zin snap ik even niet. (en dat ligt vast aan mij hoor, ben er momenteel niet bij met mijn hoofd). Maar als je hem even zou willen toelichten, zou datzijn
Maar dat is stap 1. En daarmee ga je afvallen en dan kom je op stap 2, schoenen die bij je loopje passenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, ik was dus echt heeeeeel erg te zwaar, toen ik schoenen wilde halen. En klein (maar dat ben ik nog). En dan kijken ze in feite alleen naar schoenen die je overgewicht corrigeren en niet wat voor loopje je hebt (of je voeten naar binnen of buiten staan, dat soort dingen)- je overgewicht is dan het allerbelangrijkste om te corrigeren. Daar is niet zoveel keus in, aangezien de meeste veel te zware mensen niet hardlopen/ hele forse wandelingen maken. Dus ik heb gewoon schoenen die bij mijn gewicht passen. Om het maar even cru te zeggen
Oh nee, maar ik zit er ook niet mee hoor, komt dat zo over? Over sportkleding heb ik overigens wel diverse bedrijven aangeschreven en waar je een jaar of tien geleden bij Wehkamp geen enkele sportbroek boven maat 44 kon kopen, hebben ze nu standaard een sportassortiment, bijvoorbeeld. Esprit heeft een tijd zelfs grotere maten verkocht en dan alleen in sportkleding. Als je dan genoeg was afgevallen, kon je als beloning in hun gewone assortimentquote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar dat is stap 1. En daarmee ga je afvallen en dan kom je op stap 2, schoenen die bij je loopje passen![]()
Of het eerlijk is of niet kun je over discussieren, maar feit is nou eenmaal dat hele dikke mensen zelden voor sportschoenen komen. En dus is het aanbod helaas niet echt groot.
(volgens mij is dit al eens eerder voorbij gekomen hier, maar dan over sportkleding?)
Jup. Toen was ik degene die het niet eerlijk vond dat sportbeha's in maat tent zo moeilijk te krijgen zijn. En dat vind ik nog steeds niet eerlijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar dat is stap 1. En daarmee ga je afvallen en dan kom je op stap 2, schoenen die bij je loopje passen![]()
Of het eerlijk is of niet kun je over discussieren, maar feit is nou eenmaal dat hele dikke mensen zelden voor sportschoenen komen. En dus is het aanbod helaas niet echt groot.
(volgens mij is dit al eens eerder voorbij gekomen hier, maar dan over sportkleding?)
Nee hoor, maar ik snap hoe frustrerend het dan voeltquote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh nee, maar ik zit er ook niet mee hoor, komt dat zo over? Over sportkleding heb ik overigens wel diverse bedrijven aangeschreven en waar je een jaar of tien geleden bij Wehkamp geen enkele sportbroek boven maat 44 kon kopen, hebben ze nu standaard een sportassortiment, bijvoorbeeld. Esprit heeft een tijd zelfs grotere maten verkocht en dan alleen in sportkleding. Als je dan genoeg was afgevallen, kon je als beloning in hun gewone assortiment
Zijn die ook niet in de USA te krijgen? Ik weet van een heul dikke kennis dat die daar bijna alles in haar maat kon vinden. En die was dus echt heul heul heeeeeuuuuul dik.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:58 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Jup. Toen was ik degene die het niet eerlijk vond dat sportbeha's in maat tent zo moeilijk te krijgen zijn. En dat vind ik nog steeds niet eerlijk.
Maar wel begrijpelijk, laat dat duidelijk zijn.
Oh nee, ook niet echt. Ik had alleen geen enkel schuldgevoel toen ik de schoenen vervolgens op internet bestelde voor 40 euro minder dan wanneer de winkel ze voor me besteld zou hebben (ze hadden ze niet op voorraad)- als ik een uitgebreid loopadvies had gehad had ik dat zeker niet gedaan, maar nu vond ik dat prima kunnen. M'n inner cheapskate ook weer blijquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik snap hoe frustrerend het dan voelt![]()
Ik had dat heel lang met laarzen. Zelfs na heel veel te zijn afgevallen paste ik in geen enkele laars.
Nu weet ik dat het wel te koop is, maar voor een prijs
Ah ok..quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:04 schreef Stormqueen het volgende:
ze zijn er wel, ook hier. Alleen heb je weinig keuze. En zijn ze duur
Ik wilde dus van die korte zwarte laarsjes kopen met een hak voor deze herfst/winter. Nou ik heb brede poten en kon dus mooi nergens iets vinden he.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik snap hoe frustrerend het dan voelt![]()
Ik had dat heel lang met laarzen. Zelfs na heel veel te zijn afgevallen paste ik in geen enkele laars.
Nu weet ik dat het wel te koop is, maar voor een prijs
Ja ze zijn er wel...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:05 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik wilde dus van die korte zwarte laarsjes kopen met een hak voor deze herfst/winter. Nou ik heb brede poten en kon dus mooi nergens iets vinden he.
Mozes kriebel wat een prijzenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja ze zijn er wel...
http://www.tedandmuffy.com/nl
Maar dus voor een prijs
Weet je wat pas stom is? Als je ik weet niet hoeveel jaar al een paar hebt klaarstaan omdat je destijds dacht dat je er binnen no time in gekrompen zou zijn #failquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja ze zijn er wel...
Maar dus voor een prijs
Die is wel heel goed hoor, ik gebruik MFP al heel lang. En wat is er mis mee dat er ook stroopwafels in staan? Je zal er maar een tegen komen onderwegquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:10 schreef eleusis het volgende:
Kan iemand een calorie-bijhoud app aanraden voor de iPhone? Wil dat weer es gaan proberen.
In buitenland hebben ze het veel over My Fitness Pal, maar ja staan daar ook Nederlandse dingen zoals ehhh Danio en stroopwafels in enzo(Niet dat ik stroopwafels eet natuurlijk)
Aiii dat is zonde ja!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Weet je wat pas stom is? Als je ik weet niet hoeveel jaar al een paar hebt klaarstaan omdat je destijds dacht dat je er binnen no time in gekrompen zou zijn #fail![]()
Heuj Bertha, jij hierquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:10 schreef eleusis het volgende:
Kan iemand een calorie-bijhoud app aanraden voor de iPhone? Wil dat weer es gaan proberen.
In buitenland hebben ze het veel over My Fitness Pal, maar ja staan daar ook Nederlandse dingen zoals ehhh Danio en stroopwafels in enzo(Niet dat ik stroopwafels eet natuurlijk. Een handjevol meer niet)
Ja dat vond ik ook wel aardig kansloosquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zie dat de overgang van duoboots naar ted & miffy vooral voor een prijsstijging heeft gezorgd, hallo zeg![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Ja nee juist graag! Hoe meer er standaard in staat hoe beter. Ik had een paar jaar geleden veel succes met de site van Weight Watchers, in korte tijd 10kg kwijt geraakt, tót ze hun puntensysteem omgooiden naar de "Nieuwe punten". Toen moest ik mijn 100 ingevulde etenswaren opnieuw invullen en ben ik ermee gestopt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:11 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Die is wel heel goed hoor, ik gebruik MFP al heel lang. En wat is er mis mee dat er ook stroopwafels in staan? Je zal er maar een tegen komen onderweg![]()
Ik ken enkel Fatsecret maar vind die wel erg fijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:10 schreef eleusis het volgende:
In buitenland hebben ze het veel over My Fitness Pal, maar ja staan daar ook Nederlandse dingen zoals ehhh Danio en stroopwafels in enzo(Niet dat ik stroopwafels eet natuurlijk. Een handjevol meer niet)
quote:
Vast wel. Maar verzendkosten, douane, niet kunnen passen etc houden me wel een beetje tegen eigenlijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zijn die ook niet in de USA te krijgen? Ik weet van een heul dikke kennis dat die daar bijna alles in haar maat kon vinden. En die was dus echt heul heul heeeeeuuuuul dik.
nee je gaat niks pogen, gewoon doen!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:14 schreef eleusis het volgende:
[..]
De zomer is voorbij dus ik ga maar weer eens een poging doen heVolgende zomer slank...?
Oei!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja ze zijn er wel...
Maar dus voor een prijs
In MyFitnessPal staan veel Nederlandse producten (want het word ook veel door Nederlanders gebruikt) En ja kan eventueel ook zelf wat invoeren. Ik vind het echt ideaalquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:13 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja nee juist graag! Hoe meer er standaard in staat hoe beter. Ik had een paar jaar geleden veel succes met de site van Weight Watchers, in korte tijd 10kg kwijt geraakt, tót ze hun puntensysteem omgooiden naar de "Nieuwe punten". Toen moest ik mijn 100 ingevulde etenswaren opnieuw invullen en ben ik ermee gestopt.
nu baal ik nog meer dat mijn twee paar Duoboots eigenlijk aan vervanging toe zijnquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zie dat de overgang van duoboots naar ted & miffy vooral voor een prijsstijging heeft gezorgd, hallo zeg![]()
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook wel aardig kansloos
Nou ja, gelukkig heb ik twee paar mooieKan jaren vooruit!
Die ondersteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, absoluutquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Aiii dat is zonde ja!
Is er nog zicht op?
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook wel aardig kansloos
Nou ja, gelukkig heb ik twee paar mooieKan jaren vooruit!
MooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hele simpele, zwarte. Als ik weer in laarzen pas, ga ik er echt in wonen. Ik vind ze ZO MOOI![]()
Ja, dit zag ik ook niet helemaal aankomen.... ze hadden eerst leuke vanaf 200 euro en ook aardig wat paar, nu is er één paar van 250 en de volgende 6 zijn 285 en de rest is 300+... ik hoop dat ze geen klant meer over houdenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nu baal ik nog meer dat mijn twee paar Duoboots eigenlijk aan vervanging toe zijn
ah ik las het helemaal verkeerd!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:13 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja nee juist graag! Hoe meer er standaard in staat hoe beter. Ik had een paar jaar geleden veel succes met de site van Weight Watchers, in korte tijd 10kg kwijt geraakt, tót ze hun puntensysteem omgooiden naar de "Nieuwe punten". Toen moest ik mijn 100 ingevulde etenswaren opnieuw invullen en ben ik ermee gestopt.
Hier nog een MFP gebruiker maar nu aan het kijken naar www.cronometer.com. En dan alles zelf aanmaken. Werd licht gestoord van de variatie in keuzes bij MFPquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:10 schreef eleusis het volgende:
Dat je misschien dacht dat het gezond was omdat er eieren in zaten maar dat het toch eigenlijk ongezond is.quote:
Haha.. serieus? Zou er iemand denken dat mayo gezónd is?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat je misschien dacht dat het gezond was omdat er eieren in zaten maar dat het toch eigenlijk ongezond is.
Dat soort geblaat.
zolang het biologische mayo is!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:29 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Haha.. serieus? Zou er iemand denken dat mayo gezónd is?
Ja je hebt echt dat soort mensen. Die gewoon hélemaaal niet weten wat gezond eten precies inhoudt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:29 schreef Shandaly het volgende:
[..]
gemaakt met scharreleieren en extra vierge olijfolie, want dat is toch gezonder dan 'normale' olijfolie enzo?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zolang het biologische mayo is!
Dat dus. Ik ken iemand die vanwege diabetes zijn koolhydraatintake moet beperken. Hij heeft ooit opgevangen dat aardappelen best wat koolhydraten bevatten. dus die eet hij niet meer.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:34 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ja je hebt echt dat soort mensen. Die gewoon hélemaaal niet weten wat gezond eten precies inhoudt.
This made me sadquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:38 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Dat dus. Ik ken iemand die vanwege diabetes zijn koolhydraatintake moet beperken. Hij heeft ooit opgevangen dat aardappelen best wat koolhydraten bevatten. dus die eet hij niet meer.
Maar patat dan weer wel, want doro het bakken is het zetmeel van (chemische) structuur veranderd en dus niet meer schadelijk.
Dat is op zich al een absurde manier van denken natuurlijk, maar als ik je er ook nog bij vertel dan die man scheikunde en chemie heeft gestudeerd kun je je lachen vast helemaal niet meer inhouden.
Het vervelende in dit verhaal is dus dat die man mijn vader is en dat mijn moeder hem op zijn woord geloofde. En dat ik met dit soort gekke denkbeelden over eten ben opgegroeid is ook niet zo fijn aan dit verhaal.
jij snapt hetquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:34 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
gemaakt met scharreleieren en extra vierge olijfolie, want dat is toch gezonder dan 'normale' olijfolie enzo?
maar jullie aten wél lekker vaak frietquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:38 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Dat dus. Ik ken iemand die vanwege diabetes zijn koolhydraatintake moet beperken. Hij heeft ooit opgevangen dat aardappelen best wat koolhydraten bevatten. dus die eet hij niet meer.
Maar patat dan weer wel, want doro het bakken is het zetmeel van (chemische) structuur veranderd en dus niet meer schadelijk.
Dat is op zich al een absurde manier van denken natuurlijk, maar als ik je er ook nog bij vertel dan die man scheikunde en chemie heeft gestudeerd kun je je lachen vast helemaal niet meer inhouden.
Het vervelende in dit verhaal is dus dat die man mijn vader is en dat mijn moeder hem op zijn woord geloofde. En dat ik met dit soort gekke denkbeelden over eten ben opgegroeid is ook niet zo fijn aan dit verhaal.
Allemaal natuurproducten. Hartstikke gezond dusquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:29 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Dit is zo waar.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
Friet met mayonaise is eigenlijk gewoon groenten met ei en een beetje extravjierzje olijfolie!
#weerwatgeleerd #keigezondman
Mijn vader weet het eigenlijk allemaal wel heel goed. En nu hij zelf moet koken gaat het gek genoeg ook veel beter dan toen mijn moeder nog leefde. En ik heb bovenstaande ook met hem besproken en de uitkomst van dat gesprek was eigenlijk iets dat ik al wist: hij at liever patat en pizza omdat dat bijna niet kan mislukken. Dus liever dik en ongezond, dan de slechte kookkunsten van mijn moeder moeten eten.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:45 schreef BananaPancake het volgende:
Geloven ze je nu wel als je ze iets vertelt over gezond eten Summer?
Hmmm.....ik ga die stelling eens tegen de dietiste aanhoudenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
Friet met mayonaise is eigenlijk gewoon groenten met ei en een beetje extravjierzje olijfolie!
Doe er wat ketchup bij en je hebt tomatenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
Jaquote:
Net zo iets alsquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
Ja want vet is het probleem van snoepquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:05 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Net zo iets als
"tomaten zijn fruit, dus ketchup is een smoothie"
of de hilarisch slechte reclame van Chupa-Chups met Daphne Dekkers vroeger: "als moeder weet ik precies waar mijn kinderen mee bezig zijn. Zomaar wat snoepen, dat doen we niet! Bij ons is t fruit! Daarom vinden ze Chupa Chups lekker. Dit komt door de toevoeging van ''echt vruchtvlees en d'r zit geen vet in. Dus als ze willen snoepen, mogen ze van mij chupa chuppen. En ik neem d'r zelf ook één!" De voice-over vervolgt met: "nieuw!! Chupa Chups met écht vruchtvlees en 0% vet!!"
en SummerBreeze zelf ookquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:04 schreef Isabeau het volgende:
Summer, je illustreert wel heel goed hoe ouders dus hun kinderen heel negatief kunnen beinvloeden wat voeding betreft. En dat wil SQ dus juist heel erg voorkomen.voor SQ!
Inderdaadquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:04 schreef Isabeau het volgende:
Summer, je illustreert wel heel goed hoe ouders dus hun kinderen heel negatief kunnen beinvloeden wat voeding betreft. En dat wil SQ dus juist heel erg voorkomen.voor SQ!
Maar het is ook niet dat je niets mag eten... wij maken alleen bewuste keuzes wat wel en wat niet, of wanneer wel en wanneer niet. Maar dat is waarschijnlijk lastig voor (kleine) kinderen...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:07 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Inderdaad
En ook ik doevoor SQ.
Ik had zelf gisteren een moeilijk momentje met mijn dochter. Die had lekker een bakje chips. En ze vroeg waarom ik niet gezellig mee-at. En toen wist ik niet wat ik moest zeggen.
ik wil namelijk ook niet dat ik het beeld schets dat mamma niets mag eten. Maar ik wil haar ook niet leren dat je zomaar alles in je mond kunt schuiven.
En toen was ik ineens heel erg jaloers op andere mensen die daar schijnbaar instinctmatig op de juiste manier mee omgaan.
Gewoon zeggen dat je daar geen trek in hebt? 'Ik heb niet zo'n zin in chips, maar de gezelligheid zit erin dat we samen op de bank zitten en niet in het eten van de chipsquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:07 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Inderdaad
En ook ik doevoor SQ.
Ik had zelf gisteren een moeilijk momentje met mijn dochter. Die had lekker een bakje chips. En ze vroeg waarom ik niet gezellig mee-at. En toen wist ik niet wat ik moest zeggen.
ik wil namelijk ook niet dat ik het beeld schets dat mamma niets mag eten. Maar ik wil haar ook niet leren dat je zomaar alles in je mond kunt schuiven.
En toen was ik ineens heel erg jaloers op andere mensen die daar schijnbaar instinctmatig op de juiste manier mee omgaan.
Dat is hier dus ook een gouden regel. En die regel heb ik al keihard gesteld toen ik nog zwanger was.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:12 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Maar het is ook niet dat je niets mag eten... wij maken alleen bewuste keuzes wat wel en wat niet, of wanneer wel en wanneer niet. Maar dat is waarschijnlijk lastig voor (kleine) kinderen...
Waar ik heel erg voor wil waken bij mijn kinderen is aanleren dat snoep/koek/eten een beloning of troost is. Dus niet "Ach, ben je gevallen? Knie kapot? Hier, heb je een chupa-chup tegen de pijn"
Ik heb er inderdaad van gemaakt dat ik die chipjes niet zo lekker vind, maar dat ik een chipskus (= een kus van haar zonder dat ze de kruimels van haar mond veegt) wel heel fijn vind. En daarbij gezegd dat ik het echt heel erg lief van haar vind dat ze wil delen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat je daar geen trek in hebt? 'Ik heb niet zo'n zin in chips, maar de gezelligheid zit erin dat we samen op de bank zitten en niet in het eten van de chips'. Dan breng je vast op een speelse manier bij dat gezelligheid niet in eten zit, maar in samen zijn.
is ook moeilijkquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:07 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Inderdaad
En ook ik doevoor SQ.
Och hemel, dat ja! Zo'n oerhollandse zuinigheidsregel die helemaal niet goed is voor kinderenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:18 schreef BananaPancake het volgende:
Iets anders waar ik zelf op zou letten is dat je kinderen niet aanleert dat een bord altijd leeg moet. Dat heb ik zelf wel altijd geleerd, maar je mag natuurlijk best stoppen met eten wanneer je vol zit (natuurlijk moet een kind wel genoeg eten).
Als je het zonde vind om dingen weg te gooien, kan je de leftovers beter bewaren.
hear hear!!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:18 schreef BananaPancake het volgende:
Iets anders waar ik zelf op zou letten is dat je kinderen niet aanleert dat een bord altijd leeg moet. Dat heb ik zelf wel altijd geleerd, maar je mag natuurlijk best stoppen met eten wanneer je vol zit (natuurlijk moet een kind wel genoeg eten).
Als je het zonde vind om dingen weg te gooien, kan je de leftovers beter bewaren.
Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat het daarvandaan komt, maar ik heb nog altijd die behoefte om alles helemaal op te eten.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och hemel, dat ja! Zo'n oerhollandse zuinigheidsregel die helemaal niet goed is voor kinderen
Zo'n kind heeft nog best een goed verzadigingsthermometertje en als je dan door blijft eten terwijl je lijf al lang 'ik zit vol!' roept dan blijft daar niet veel van over
En andersom?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och hemel, dat ja! Zo'n oerhollandse zuinigheidsregel die helemaal niet goed is voor kinderen
Zo'n kind heeft nog best een goed verzadigingsthermometertje en als je dan door blijft eten terwijl je lijf al lang 'ik zit vol!' roept dan blijft daar niet veel van over
Knap hoor! Ik snap wat je met die spanning bedoelt. Alsof het eten je bijna aan kijkt en smeekt ook opgegeten te worden. Ik kan het dus niet. Ik blijf door eten. Thuis kan je je bord nog naar de keuken brengen, maar in een restaurant blijft het eten toch lokkenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:25 schreef BananaPancake het volgende:
Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat het daarvandaan komt, maar ik heb nog altijd die behoefte om alles helemaal op te eten.
Ik probeer het mezelf nu echt aan te leren dat ik als ik genoeg heb gewoon stop met eten en laatst heb ik dat voor het eerst in een restaurant gedaan!
Het klinkt raar, maar het voelt een soort spannend om dat te doen en dan ook echt tegen jezelf te zeggen dat je niks mis loopt door wat eten te laten liggen.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Knap hoor! Ik snap wat je met die spanning bedoelt. Alsof het eten je bijna aan kijkt en smeekt ook opgegeten te worden. Ik kan het dus niet. Ik blijf door eten. Thuis kan je je bord nog naar de keuken brengen, maar in een restaurant blijft het eten toch lokkenMijn borden zijn altijd schoon op. Inclusief garnering. Alles moet op. Aangeleerd
Dat is een moeilijke, die je als ouder het beste kan inschatten. Bij onderzoek komt wel naar voren dat kinderen die aanleg hebben om dik te worden domweg meer eten omdat ze minder een rem hebben. Er was zo'n bekend koekjesexperiment. Eerst een uitgebreide lunch en toen kregen peuters geloof ik schalen met koekjes op de tafel waar ze bezig waren met knutselen/tekenen. Sommige kinderen pakten helemaal niets, die zaten gewoon nog vol van de lunch. Andere kinderen namen één koekje. En er waren kinderen die bleven eten. Die laatste groep bleek later ook veel dikker te zijn. Dus ja, als ouder inschatten in hoeverre je mee kan gaan met dat 'Meer!' want leuk als je een goede eter hebt (werd ik vroeger zo om geprezenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:26 schreef Shandaly het volgende:
En andersom?
Als je peuter na twee bordjes nog steeds haar bordje naar schuift onder luid "Méér!"? Is haar verzadigingsmetertje dan nog niet op max.? Of nog niet goed ingesteld? In hoeverre ga je daar dan in mee?
Mutske eet gewoon meer boterhammen dan d'r moeder...
Oooh, ik had zondag een salade in een restaurant en heb maar 1 plakje stokbrood (van de 4) gehad en daar geen roomboter opgesmeerd. Yay me!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:29 schreef Shandaly het volgende:
![]()
Herkenbaar...
Ik was afgelopen zaterdag ook megatrots op mezelf dat ik het broodje bij de salade had laten liggen
Ik heb zondag lekker geen salade gehad maar wel 2 plakken stokbrood, waarvan 1 met roomboter.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oooh, ik had zondag een salade in een restaurant en heb maar 1 plakje stokbrood (van de 4) gehad en daar geen roomboter opgesmeerd. Yay me!
Het hielp wel dat er niet op het laatst nog 3 plakjes lagen die opgegeten wilden wordenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:33 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb zondag lekker geen salade gehad maar wel 2 plakken stokbrood, waarvan 1 met roomboter.
Heb ik toch nog iets goeds gedaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het hielp wel dat er niet op het laatst nog 3 plakjes lagen die opgegeten wilden worden
ja zoiets inderdaadquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat je daar geen trek in hebt? 'Ik heb niet zo'n zin in chips, maar de gezelligheid zit erin dat we samen op de bank zitten en niet in het eten van de chips'. Dan breng je vast op een speelse manier bij dat gezelligheid niet in eten zit, maar in samen zijn.
Stamppot van makenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:39 schreef BananaPancake het volgende:
Lijstjestijd!
O: 2 geroosterde boterhammen met pindakaas en banaan
T: bites we love; banana break
L: tosti kaas en tomaat
T: waterijsje
D: Catalaans worstje, krieltjes, andijvie
Ok ik heb wel eenvraag. Wat kan ik eigenlijk met andijvie
ja. Herkenbaar. Alleen kleffe frietjes laat ik probleemloos liggen. Maar lekker eten... Boh.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Knap hoor! Ik snap wat je met die spanning bedoelt. Alsof het eten je bijna aan kijkt en smeekt ook opgegeten te worden. Ik kan het dus niet. Ik blijf door eten. Thuis kan je je bord nog naar de keuken brengen, maar in een restaurant blijft het eten toch lokkenMijn borden zijn altijd schoon op. Inclusief garnering. Alles moet op. Aangeleerd
stamppot rauwe andijvie? brrrquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Stamppot van makenVroeger aten we de dag na stamppot andijvie altijd shoarma met een rauwkost van andijvie, zo maakte m'n moeder de andijvie op
Lekker lijstjequote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:39 schreef BananaPancake het volgende:
Lijstjestijd!
O: 2 geroosterde boterhammen met pindakaas en banaan
T: bites we love; banana break
L: tosti kaas en tomaat
T: waterijsje
D: Catalaans worstje, krieltjes, andijvie
Ok ik heb wel eenvraag. Wat kan ik eigenlijk met andijvie
Vroeger kreeg ik thuis wel gekookte andijvie. Kan niet echt zeggen dat ik fan was. Zelf nooit meer gemaaktquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:41 schreef BananaPancake het volgende:
stamppot rauwe andijvie? brrrmet van die sliertjes die zo in je keel blijven hangen.
Kan je het alleen koken of ook roerbakken ofzo?
Ik heb het dus echt alleen in stamppot gegeten, nooit gekookt oid.
Dat ga ik denk proberenquote:
Jamie Oliver heeft ook zo'n tvserie waarin hij het eten op scholen wil verbeteren en daar valt friet ook onder groentequote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:49 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens mij is dat in GB ook best wel erg. Bij dat Secret Eaters zie je dat ook. Dan zeggen die mensen ohja, nee we eten echt heel gezond. We eten elke avond curry's en pasta enzo!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jamie Oliver heeft ook zo'n tvserie waarin hij het eten op scholen wil verbeteren en daar valt friet ook onder groente
Ross noemt onze AGV, "meat and two veg".quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:16 schreef Sarabi het volgende:
Jamie Oliver heeft ook zo'n tvserie waarin hij het eten op scholen wil verbeteren en daar valt friet ook onder groente
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ross noemt onze AGV, "meat and two veg".
Bijzonder...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, zo heet dat in Engelandquote:
quote:Meat and two veg.
Meaning
Meat and two vegetables, that is, meat with potatoes and another vegetable, is a traditional English meal.
Origin
The term, in an allusion to the commonplace nature of this type of meal, has also been used metaphorically to denote an ordinary, run-of-the-mill offering. In the 20th century it has also been a jokey reference to male genitalia.
Nee? Is dat zo? Geen normale trek?quote:
Wat had ik nou over honger gezegd? Eet iets.quote:
Ik ben aan het wachten tot mijn AWESOME avondeten klaar is.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat had ik nou over honger gezegd? Eet iets.
Ik vind het ook altijd onzin hoor maar heb het vroeger zo vaak gehoord dat dat het eerste is wat in mijn hoofd op komt als ik honger lees/hoorquote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:55 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nou.. Ik anders ook!!!
Ik doe met je mee Lonaa! Honger Honger Honger!!
Dat klinkt al awesomequote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:55 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben aan het wachten tot mijn AWESOME avondeten klaar is.
Turks broodje met schapenkaas met harissa, kalkoenfilet en paprika.
Ja, Ise gaf me ooit de tip in CUL toen ik vroeg wat ik met m'n kalkoenfilet moest doen, sindsdien eten we het met enige regelmaat. Ik heb het net op en het was inderdaad awesome.quote:
Nootjes zijn best veel calorieën, kun je niet die nootjes wisselen voor meer stokbrood?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:33 schreef Sarabi het volgende:
Hier was de soep ook erg lekker
Alleen door het halve stokbroodje heb ik nu zin in meer!!!
Maar goed dat mag niet, straks nog nootjes.
De portie verpakking van Mani berry & nuts heb ik precies in mijn lijst gepastquote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nootjes zijn best veel calorieën, kun je niet die nootjes wisselen voor meer stokbrood?
Al denk ik dat nootjes iets gezonder is, maar stokbrood vult waarschijnlijk meer.
Waarschijnlijk 250 mlquote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb net Fitness Pal geïnstalleerd en waterinname vraagt hij in KOPJES? Lekker accuraat
Een cup is een standaard (Amerikaanse) inhoudsmaat. Is 236 ml. Een koffiemok is ook ongeveer zoveel.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb net Fitness Pal geïnstalleerd en waterinname vraagt hij in KOPJES? Lekker accuraat
Ik ben héél enthousiast over www.cronometer.comquote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat is de calorieënteller-du-jour? (een completere versie dan enkel calorietjes tellen is ook welkom)
Het lukt me vooralsnog niet zo goed de stijgende lijn te doorbreken
Jij bent dan ook statistiekjes-OCDquote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben héél enthousiast over www.cronometer.com
Doet allemaal dingen die ik in al die andere progjes miste! En heel erg aan jezelf aan te passen.
MFP ook een tijd gebruikt, maar dit, dit is liefde op het eerste gezicht
Waarom zijn wij nog geen mfp-vriendjes dan?quote:
Ik vind Cronometer heel fijn, omdat je dan meteen uitgebreid kunt zien of je je voedingsstoffen wel binnenkrijgt. De manier van invoeren gaat ook soepeler dan bij MFP en het aanmaken van voedingsmiddelen en recepten ook. Bij MFP heb je veel dingen waar echt alleen de kcal bij staan en i.v.m. mijn wat beperkte dieet is het wel belangrijk om te weten of ik mijn mineralen binnenkrijg.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hier nog een MFP gebruiker maar nu aan het kijken naar www.cronometer.com. En dan alles zelf aanmaken. Werd licht gestoord van de variatie in keuzes bij MFP
Deze nog niet gezien. Dus wat Isabeau zegt. Sowieso eigenlijk altijd alles wat Isabeau zegt. :-pquote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben héél enthousiast over www.cronometer.com
Doet allemaal dingen die ik in al die andere progjes miste! En heel erg aan jezelf aan te passen.
MFP ook een tijd gebruikt, maar dit, dit is liefde op het eerste gezicht
Je kan het vrij simpel zelf invoeren in Cronometer. Maar nu ben ik wel nieuwsgierig naar wat voor obscuur supplement dat dan is, en of het werkt. ;-)quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb heel lang fatsecret gebruikt, net even gekeken bij Cronometer en MFP, maar alleen MFP kent het obscure supplement dat ik momenteel gebruik (tot de pot op is) en dat vind ik ook wel weer prettig... Aan de andere kant heb ik al best wat historie in FatSecret zitten... Lastig!
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:15 schreef LadyOracle het volgende:
Deze nog niet gezien. Dus wat Isabeau zegt. Sowieso eigenlijk altijd alles wat Isabeau zegt. :-p
je maakt me nieuwsgierigquote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb heel lang fatsecret gebruikt, net even gekeken bij Cronometer en MFP, maar alleen MFP kent het obscure supplement dat ik momenteel gebruik (tot de pot op is) en dat vind ik ook wel weer prettig... Aan de andere kant heb ik al best wat historie in FatSecret zitten... Lastig!
zo obscuur ziet dat er niet uitquote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Phytoberry greens van Plant o' vitamins.
Nee, valt ook wel mee geloof ikquote:
Jij doet er toch niet veel meer mee? Ik zie nooit iets van je voorbij komen iig..quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Waarom zijn wij nog geen mfp-vriendjes dan?
Doet ie ook barcodes scannen? Dat vind ik nog steeds het fijnste aan MFPquote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:21 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Je kan het vrij simpel zelf invoeren in Cronometer. Maar nu ben ik wel nieuwsgierig naar wat voor obscuur supplement dat dan is, en of het werkt. ;-)
Wij zijn ook geen vriendjes volgens mijn lijstquote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:22 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Jij doet er toch niet veel meer mee? Ik zie nooit iets van je voorbij komen iig..
En ja Lonaa! Waarom zijn wíj eigenlijk geen MFP vriendjes
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wij zijn ook geen vriendjes volgens mijn lijst
Je kan alleen fitbit en withings linken met cronometer. Zit in het profiel van cronometer.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:27 schreef Sunnythesun het volgende:
Woah.. 8500 stappen al vandaag![]()
Als ik straks weer werk dan ga ik die 10000 een stuk gemakkelijker halen![]()
Oh en die chronometerapp staat niet in het fitbit rijtje dus laat maarik hou het bij MFP.
Of jij mij?quote:
quote:
Het is sowieso Cronometerquote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]zou ik noooooit doen!
Oh en wat gek dat bij fitbit die chronometer er dan niet tussen staat als het wel kan?
Heeft appie sla ook hoorquote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:05 schreef Mord_Sith het volgende:
Gesneden ijsbergsla van de Lidl... Maandagavond opengemaakt, wilde het vandaag weer gebruiken, was het al helemaal bruin
Dat valt mee! Even een randje er af maar vaak gaat het nog welquote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk dat je zelfs een aangesneden krop na 2 dagen al weg had kunnen gooien?
Balenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Heeft appie sla ook hoorGaat gewoon snel
Je kan het wel koppelen, maar het lijkt niet goed te werken.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:27 schreef Sunnythesun het volgende:
Woah.. 8500 stappen al vandaag![]()
Als ik straks weer werk dan ga ik die 10000 een stuk gemakkelijker halen![]()
Oh en die chronometerapp staat niet in het fitbit rijtje dus laat maarik hou het bij MFP.
En de app kost meer dan 2,- dus ik heb het weer weggeklikt. MFP werkt voor mij meer dan primaquote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:39 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Je kan het wel koppelen, maar het lijkt niet goed te werken.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:46 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben NOG STEEDS aan het werk voor school
en morgen weer om kwart voor zeven de auto in...
/offtopic
Nu iets voor de profielwerkstukcoordinatie, de hele dag en vanavond daarnaaat sectieleiderstaken en lesvoorbereiding en lesplanning (overdag om mijn lessen heen), en ben dus niet eens toegekomen aan lesmateriaal makenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:47 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
wat moet je allemaal doen dan??
Zeg je t ook rechtstreeks tegen die persoon zelf?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nu iets voor de profielwerkstukcoordinatie, de hele dag en vanavond daarnaaat sectieleiderstaken en lesvoorbereiding en lesplanning (overdag om mijn lessen heen), en ben dus niet eens toegekomen aan lesmateriaal makenhet leukste...
Is deels opstartdruk hoor, en een project dat ik samen met iemand draai die te weinig doet. Ga daar wel over terugkoppelen naar onze teamleider. Nu bed!
Ja, dat punt zijn we al voorbij. Hij ziet het anders dan ikquote:Op donderdag 27 augustus 2015 01:22 schreef Rucola het volgende:
[..]
Zeg je t ook rechtstreeks tegen die persoon zelf?
Lekker danquote:Op donderdag 27 augustus 2015 06:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, dat punt zijn we al voorbij. Hij ziet het anders dan ik
Maar wel lekkerquote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:37 schreef PdeHoog het volgende:
Salades zijn overratedhttps://www.washingtonpos(...)967a143d3_story.html
Meh gedoe dus.. sterkte er mee! Niet leuk om zo het jaar te beginnen..quote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nu iets voor de profielwerkstukcoordinatie, de hele dag en vanavond daarnaaat sectieleiderstaken en lesvoorbereiding en lesplanning (overdag om mijn lessen heen), en ben dus niet eens toegekomen aan lesmateriaal makenhet leukste...
Is deels opstartdruk hoor, en een project dat ik samen met iemand draai die te weinig doet. Ga daar wel over terugkoppelen naar onze teamleider. Nu bed!
Oepsquote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:26 schreef Lonaa het volgende:
-900 gram. Ik schrok ervan. Er stond ineens 93,9
Ik heb nog nooit gedacht dat kropsla of ijsbergsla ultragezond warenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:37 schreef PdeHoog het volgende:
Salades zijn overratedhttps://www.washingtonpos(...)967a143d3_story.html
Ben je van je plateau afgedonderdquote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:26 schreef Lonaa het volgende:
-900 gram. Ik schrok ervan. Er stond ineens 93,9
Ja, wie weet.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben je van je plateau afgedonderdFijne val gewenst!
Duiken we straks weer samen onder de 82 of heb ik nou iets raars in mijn hoofd?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:15 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh en nog maar een half kilootje en ik zit weer op pre-LL niveauIk zou mijn gewicht van vandaag zelfs als natuurlijke schommeling kunnen beschouwen
Check. Sla is de drager van gezonde dingen.. paprika, tomaatjes enz enz.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gedacht dat kropsla of ijsbergsla ultragezond warenHet geeft een lekkere bite, het gezonde komt van de toevoegingen in de sla.
edit: als kind wel, want mijn moeder riep altijd 'eet je sla, dat is gezond!' en dan had ze het over kropsla met veel te veel kant en klare vieze witte dressing vol transvetten.
Dat zou gezellig en wenselijk zijnquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Duiken we straks weer samen onder de 82 of heb ik nou iets raars in mijn hoofd?
Damn, ik was voor t weekend 81.8 en bleef vanmorgen nog steken op 82 rond. En dan ben ik niet eens naar lowlands geweestquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat zou gezellig en wenselijk zijnIk zit er al, is goed toeven hier
(81,7 nu)
Preciesquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Check. Sla is de drager van gezonde dingen.. paprika, tomaatjes enz enz.
Ik gebruik graag rauwe spinazie. Daar zitten tenminste nog gezonde dingen in en heeft een lekkere bite/smaak
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Damn, ik was voor t weekend 81.8 en bleef vanmorgen nog steken op 82 rond. En dan ben ik niet eens naar lowlands geweest
Hoog activiteitsgehalte?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:48 schreef Vanyel het volgende:
Wow, ik deed net dat supertrackerding dat hier laatst gelinkt werd, om je benodigde calorieintake te berekenen. Ik zou een kilo per 4 wk afvallen met 2300 kcal per dag
Met een bmi van 25.3.
Ik vind t veel.
Munt heeft best veel ijzerquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:47 schreef Sarabi het volgende:
Wat munt en limoen aan mijn groene smoothie toegevoegd
Ow ik had eigenlijk niet verwacht dat daar iets nuttigs in zatquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Munt heeft best veel ijzerEn smaakt lekker, ook dat nog.
Jouw bmi is iets lager dan dat van mij en ik zou met 2300kcal op gewicht blijven, want dat is mijn dagelijkse verbruik. Ik vind het ook veel.. klinkt niet logisch iig.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:48 schreef Vanyel het volgende:
Wow, ik deed net dat supertrackerding dat hier laatst gelinkt werd, om je benodigde calorieintake te berekenen. Ik zou een kilo per 4 wk afvallen met 2300 kcal per dag
Met een bmi van 25.3.
Ik vind t veel.
Oh, dat spul zit verrassend genoeg barstensvol gezonde dingetjes. Ook heel veel vitamine K.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:50 schreef Sarabi het volgende:
Ow ik had eigenlijk niet verwacht dat daar iets nuttigs in zatmaar sowieso erg lekker
Bijnaquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik was jullie kwijt
Vanmorgen 80.1. So close, yet so far
Doen jullie een wedstrijdje wie het eerst onder de 80 is? (Met Vanyel en Sun)quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik was jullie kwijt
Vanmorgen 80.1. So close, yet so far
Mooiquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, dat spul zit verrassend genoeg barstensvol gezonde dingetjes. Ook heel veel vitamine K.
Dat wint SQquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Doen jullie een wedstrijdje wie het eerst onder de 80 is? (Met Vanyel en Sun)
Dat hoop ik wel voor haarquote:
Dan zit ik wel in de eindsprintquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Doen jullie een wedstrijdje wie het eerst onder de 80 is? (Met Vanyel en Sun)
Nee verre van. 1.6 en een stijging van 11% omdat ik tegenwoordig sport.quote:
QFTquote:
Dat ga je ook winnen!!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:54 schreef Sarabi het volgende:
Ik doe een wedstrijdje met mezelf om weer in de 8 te komen
Dan vind ik het wel erg hoog klinken....quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee verre van. 1.6 en een stijging van 11% omdat ik tegenwoordig sport.
Mijn onderhoud zou zelfs 2550 zijn.
Maar wat zzou het leven dan mooi zijnquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
Dat klinkt mij ook wat hoog, vanyel.
Pff ik zou er moeite mee hebben om zo veel te eten iedere dag hoorquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar wat zzou het leven dan mooi zijn
Moddervet.. dat ze zich zo durft te vertonenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:57 schreef Isabeau het volgende:
Dit model krijgt bij castings te horen dat ze te dik is: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ment-met-video.dhtml
Tsja, met zo'n vet lijf ga je toch ook nergens werk krijgen!
Vriendlief roept altijd dat al die mode-ontwerpers homo zijn en dus het liefst platte jongetjes op de catwalk zien.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:00 schreef Sunnythesun het volgende:
Moddervet.. dat ze zich zo durft te vertonen![]()
![]()
echt.. en als je het aan de consumenten vraagt ziet men liever 'gewoon' slanke modellen (maat 36-38) dus waarom modehuizen aan model kapstok vasthouden is me een compleet raadsel. Kleding oogt ook nog eens beter op een vrouw met vorm dus ook dat kan het argument niet écht zijn. Rare gestoorde bubble zitten ze in.
Tsja, dat werd vorige week toevallig net weer weerlegd door een groot wetenschappelijk onderzoek. Meneer Traub's theorie van 'a calorie is not a calorie' blijkt niet te kloppen en een calorie blijkt wel degelijk gewoon een calorie te zijn. Alleen heb je óók vitamines, mineralen en eiwitten nodig om überhaupt af te kunnen vallen, dus als je alleen lege suikers en vet binnen krijgt (maar wel laag in de kcal) op een dag dan zal het afvallen nog steeds problematisch zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Niet het tellen is juist maar wát je eet.
Nja de discussie op de BBC gaat vooral over het advies wat altijd gegeven is, dat dat zich veel te weinig over de inhoud van de kcal richt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tsja, dat werd vorige week toevallig net weer weerlegd door een groot wetenschappelijk onderzoek. Meneer Traub's theorie van 'a calorie is not a calorie' blijkt niet te kloppen en een calorie blijkt wel degelijk gewoon een calorie te zijn. Alleen heb je óók vitamines, mineralen en eiwitten nodig om überhaupt af te kunnen vallen, dus als je alleen lege suikers en vet binnen krijgt (maar wel laag in de kcal) op een dag dan zal het afvallen nog steeds problematisch zijn.
ziek wereldjequote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:57 schreef Isabeau het volgende:
Dit model krijgt bij castings te horen dat ze te dik is: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ment-met-video.dhtml
Tsja, met zo'n vet lijf ga je toch ook nergens werk krijgen!
Eten dus!quote:Do your results seem too high? People often underestimate how much they eat and the Body Weight Planner values are accurate for most people. If your metabolism is abnormally low or you are very sedentary then Body Weight Planner values will be too high
Allemaal afhankelijk van je activiteitsniveau, lengte en gewicht hequote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee verre van. 1.6 en een stijging van 11% omdat ik tegenwoordig sport.
Mijn onderhoud zou zelfs 2550 zijn.
Daar ben je toch zelf bij??quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:38 schreef PdeHoog het volgende:
(en wat een berg zout zit daar in kwam ik gisteravond achterBinnenkort maar eens kijken of ik zoiets iets zoutlozer kan maken
)
Pot Mexicaanse Bonenmix van HAKquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Daar ben je toch zelf bij??Of gebruik je een kant en klare kruidenmix?
Oh joh! Bijna al die voorgekruide dingen zitten bomvol zout. Dat proef je toch wel?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Pot Mexicaanse Bonenmix van HAKIk had heul niet door dat daar zoveel zout in zat
Pff ja ik spoel dat soort dingen altijd af met heet water nadat ik ze opgewarmd heb. Ook linzen uit blik (want die zijn wel makkelijk)quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Pot Mexicaanse Bonenmix van HAKIk had heul niet door dat daar zoveel zout in zat
Neequote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:43 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Oh joh! Bijna al die voorgekruide dingen zitten bomvol zout. Dat proef je toch wel?
Tsja. Dat haalt wel een beetje de lol van zo'n blik bonen in saus weg hequote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:43 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Pff ja ik spoel dat soort dingen altijd af met heet water nadat ik ze opgewarmd heb. Ook linzen uit blik (want die zijn wel makkelijk)
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NeeMaar ik meng die pot met nog een potje tacosaus en een extra blik mais van bonduelle en 300 gr. gehakt. En verder compleet zoutloos
Haha nee ik eet nooit die blikken met saus. Alleen héél af en toe witte bonen in tomatensausquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tsja. Dat haalt wel een beetje de lol van zo'n blik bonen in saus weg heDan kan ik de saus net zo goed zelf maken
Maar jij hebt serieus tijd over. Als ik thuis kom, dan wil ik soms dingen in een pan flikkeren en dat het snel klaar is en toch relatief gezond. En je kan ook overdrijven qua zoutgehaltequote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:45 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik spoel het altijd voor verwerken afEn bonen e.d. in sausjes koop ik nooit.. Maak ik liever zelf iets. Ik gebruik wel heel soms zakjes met kruidenmixen maar ben dan wel 3 dagen aan het bijdrinken
Je bent zelf dikquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:46 schreef motorbloempje het volgende:
Hé, jullie zijn dik.
Even kijken hoe dat werkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My salvation lies in your love..
Verdacht weinig zout?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]wat denk je dat in die tacosaus zit? (naast suiker..
)
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |