Verdacht weinig zout?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]wat denk je dat in die tacosaus zit? (naast suiker..
)
![]()
Ook als ik geen tijd over heb maak ik liever zelf ietsquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar jij hebt serieus tijd over. Als ik thuis kom, dan wil ik soms dingen in een pan flikkeren en dat het snel klaar is en toch relatief gezond. En je kan ook overdrijven qua zoutgehalteZo erg is het nou ook weer niet. Iig niet bij mij.
Zelfgemaakte kerriesausquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:52 schreef Sunnythesun het volgende:
Ah die valt mee idd
[..]
Ook als ik geen tijd over heb maak ik liever zelf ietsVind kant en klare sausdingen gewoon niet zo heel lekker vaak namelijk, kwestie van smaak
Ik deel je leed. Bij mij is het ook vaak haasten en laat thuis (met HONGER!) en dat zorgt niet voor de beste keuzes.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar jij hebt serieus tijd over. Als ik thuis kom, dan wil ik soms dingen in een pan flikkeren en dat het snel klaar is en toch relatief gezond. En je kan ook overdrijven qua zoutgehalteZo erg is het nou ook weer niet. Iig niet bij mij.
Ik probeer zoveel mogelijk met weekmenu's en diepvries-maaltijden te werkenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik deel je leed. Bij mij is het ook vaak haasten en laat thuis (met HONGER!) en dat zorgt niet voor de beste keuzes.
Wat bij mij helpt:
- voordat ik op de fiets stap om naar huis te gaan nog iets eten zodat ik thuis niet gelijk alles naar binnen wil proppen
- zorgen dat ik een paar dagen iets eerder van kantoor wegga zodat ik (gevoelsmatig) veel meer avond heb en dus ook de tijd heb om te koken.
- voor een paar avonden tegelijk koken, zodat ik het vaak alleen nog maar hoef op te warmen.
- voldoende groente en vlees in de vriezer hebben liggen zodat ik niet met honger naar de supermarkt hoef en daar gegarandeerd troep in mijn mandje gooi en thuis snel iets in elkaar kan draaien.
Voorbereiding is alles!
Dan komt het vast goed.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik probeer zoveel mogelijk met weekmenu's en diepvries-maaltijden te werkenDoet het best goed
Dat ie geen horlogefunctie heeft vooral eigenlijk. Als ik dan toch iets om mijn arm heb.. en gezien aankomende baan en zo.. (had vroeger een klok in mijn lokaal dus geen horloge nodig)quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:24 schreef Lonaa het volgende:
En wat vond je de voor en nadelen daarvan?
haha nou een klein beetje welquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:28 schreef Stormqueen het volgende:
Word je daar niet enorm neurotisch van, alles wat je doet zo bijhouden?
(Geen idee hoor! Maar ik zou er niet goed mee om kunnen gaan)
Ik snap je helemaalquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:38 schreef Rucola het volgende:
Ik heb een ontsteking bij m'n kiezen, krijg een wortelkanaalbehandeling en heb nu al iets preventiefs gehad. Jongens jongens wat een pijn heb ik ni de verdoving begint uit te werken. Ik kan gewoon niet eten, moet echt gaan kijken wat makkelijk te eten en niet te kauwen is. Kom je al gauw uit op yoghurt etc en daar heb ik weer geen zin in. Heb überhaupt geen zin in eten.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:07 schreef Barreltje het volgende:
S: moet ik nog even bedenken.. ik wil eigenlijk een klasje doen op de sportschool, maar kan niets leuks vindenmisschien dan toch maar eens de body pump proberen??
Echt belachelijk, ik vind haar al een beetje dun (haar heupen zijn al helemaal niet "te breed"quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:57 schreef Isabeau het volgende:
Dit model krijgt bij castings te horen dat ze te dik is: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ment-met-video.dhtml
Tsja, met zo'n vet lijf ga je toch ook nergens werk krijgen!
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
Lijst voor vandaag:
O: 2 toast met hummus
T: 2 gekookte eitjes
L: oats met banaan bananen nog te groen, dus 2 toast met guacamole, eitjes doe ik er zo ook nog even bij
T: yoghurt
S: 5km hardlopen
D: half kippetje met zoete aardappel en broccoli
Omdat ik nu twee dagen achter elkaar eet?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:23 schreef Lonaa het volgende:
Eet je ook wel eens een andere D dan alleen groentesoep met een half stokbroodje?
Ik heb het de laatste tijd ietsje vaker dan 2 x langs zien komen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Omdat ik nu twee dagen achter elkaar eet?
natrium != zout hequote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Verdacht weinig zout?
AH Taco Saus Mild
Voedingswaarde per 100g (100 g)
Energie 45 kcal
Eiwitten 1 g
Koolhydraat 9,5 g
Suiker 5,5 g
Vet 0,2 g
Verzadigd Vet 0,1 g
Vezels 2 g
Natrium 0,7 mg
Er zit dus meer zout in dan suiker. Dat is toch iets meer dan je denkt.quote:Ingrediënten
Ingrediënten: water, tomaat, tomatenpasta, ui, groene chilipeper, gemodificeerd maïszetmeel, azijn, zout, 0,9% Jalapeño peper, specerijen, suiker, aroma, antioxidant (ascorbinezuur).
Ze is te dun vind ik. Maar dat de grote modellenbureaus voor supersupersuper dun gaan is geen verrassing. Wat er handig/mooi aan is weet ik niet, maar soitquote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Echt belachelijk, ik vind haar al een beetje dun (haar heupen zijn al helemaal niet "te breed").
Anyway, ik heb verder niet veel te melden, wat meer aan de drank geweest begin deze week (verder probeer ik wel goed te blijven eten, ook al is mn ritme nu weer in de war), ik meld me wel weer wanneer ik weer op de weegschaal gestaan heb
hoe is 0,7 mg meer dan 5,5 gram?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:45 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
natrium != zout he
Zout is NatriumChloride, of KaliumChloride of een andere verbinding. Je zou in de ingredientendeclaratie moeten kijken op welke plek zout genoemd wordt. Dan ziet het er vast iets minder rooskleurig uit.
[..]
Er zit dus meer zout in dan suiker. Dat is toch iets meer dan je denkt.
ik heb er ook nar zitten staren..quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoe is 0,7 mg meer dan 5,5 gram?
dus 0.7 mg is nog altijd minder dan 5.5 gramquote:0,4 gram natrium is gelijk aan 1 gram keukenzout.
De ene keer ging niet door vanwege uiteten gaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb het de laatste tijd ietsje vaker dan 2 x langs zien komen.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:57 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ze is te dun vind ik. Maar dat de grote modellenbureaus voor supersupersuper dun gaan is geen verrassing. Wat er handig/mooi aan is weet ik niet, maar soit
enquote:De ingrediëntenlijst vertelt je welke grondstoffen door elkaar gemengd zijn om het product te verkrijgen. De grondstof die het meest voorkomt in een product, staat dus altijd als eerste genoemd. De ingrediënten die daarna genoemd worden, zijn opgesomd op aflopende volgorde van hoeveelheid. Het laatstgenoemde grondstof maakt dus het kleinste deel uit van het product.
bron = NVWAquote:Algemene eisen lijst van ingrediënten
voorafgegaan door 'ingrediënten';
opsomming van alle ingrediënten in dalende volgorde van gewicht zoals bij bereiding gebruikt;
specifieke benaming (inclusief regels bij benaming);
nanomateriaal: achter betreffende ingrediënt: '(nano)'.
Ah, ik las over de m van milli heen.quote:
Jaaaa, doen. :-) En kom dan ook even in mijn dode Les Mills topic hangen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:07 schreef Barreltje het volgende:
S: moet ik nog even bedenken.. ik wil eigenlijk een klasje doen op de sportschool, maar kan niets leuks vindenmisschien dan toch maar eens de body pump proberen??
en waar kan ik dat topique vinden dan?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:32 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Jaaaa, doen. :-) En kom dan ook even in mijn dode Les Mills topic hangen.![]()
suiker wordt later genoemd omdat er minder van is toegevoegd denk ik. Groenten bevatten ook suikers.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:29 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
[..]
en
[..]
bron = NVWA
Ingrediënten moeten op volgorde van hoeveelheid staan. En aangezien zout eerder wordt genoemd dat suiker....
Verder: Natrium is iets anders dan zout.
Zout = NatriumChloride. En zoals Barreltje al stelt: 0.4 gr Natrium = 1 gram keukenzout.
maar: zout kan ook KCL (KaliumChloride) zijn. En laat Kalium nou niet genoemd zijn op voedingswaardetabellen.
Hierzo: SPT / Les Millsquote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en waar kan ik dat topique vinden dan?
ik zit nog enorm in de twijfel, maar ga het denk ik toch proberen..
moet ik wel lekker vroeg naar huis, maar ach.. het is voor een goed doel
true.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
suiker wordt later genoemd omdat er minder van is toegevoegd denk ik. Groenten bevatten ook suikers.
Verwarrend allemaalquote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:42 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
true.
Gelukkig moet vanaf 2016 lees ik net het zout-gehalte worden weergegeven in de voedingswaardetabel, en niet het Natriumgehalte. Want natrium !=zout en zout != natrium.
enquote:Natrium is een mineraal dat onderdeel uitmaakt van zout (natriumchloride). 0,4 gram natrium is gelijk aan 1 gram keukenzout.
enquote:Voor alle volwassenen geldt hoe dan ook het advies om niet meer dan 6 gram zout per dag binnen te krijgen. Dit staat gelijk aan 2,4 gram natrium. Voor kinderen is dat minder.
Kortom.....wat is nu de waarheid hequote:Natrium en zout worden in de praktijk door elkaar gebruikt.
oh fijn! Ik ben namelijk sinds kind ook wat bewuster met zout bezig.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:42 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
true.
Gelukkig moet vanaf 2016 lees ik net het zout-gehalte worden weergegeven in de voedingswaardetabel, en niet het Natriumgehalte. Want natrium !=zout en zout != natrium.
Maar suiker als onderdeel van bijv groente staat niet apart op een ingrediëntenlijst vermeldt, dus dit is daadwerkelijk toegevoegde suiker.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
suiker wordt later genoemd omdat er minder van is toegevoegd denk ik. Groenten bevatten ook suikers.
Ik hoor dat ik even naar jou moet komen rijden?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar suiker als onderdeel van bijv groente staat niet apart op een ingrediëntenlijst vermeldt, dus dit is daadwerkelijk toegevoegde suiker.
Ross kookt altijd op donderdag en vrijdag en hij is nu English Breakfast als avondeten aan het makenNou ja, witte bonen in tomatensaus zijn wel gezond, een gepocheerd ei is prima, tomaten uit de oven lekker gezond, champignons met klein klontje boter ook prima, halve schijf bloedworst bevat heel veel ijzer en vet, een worstje en 2 plakjes volkorenbroodtoast.
Ja, lekkerquote:
Denk dat je te laat komt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:01 schreef PdeHoog het volgende:
Ik hoor dat ik even naar jou moet komen rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |