abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155582171
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 00:52 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Heus niet.

In het geval waar we nu naar kijken stond de cameraman met zijn rug naar de dader, en had dus lagere prioriteit.

De dader had vrij simpel kunnen toeslaan met een scherp mes en de keel of nekslagader van de verslaggeefster kunnen doorhalen voordat de cameraman zich zou realiseren dat dat uberhaubt aan het gebeuren was.

Voordat de cameraman de kans zou hebben gehad om zijn camera te laten vallen had de dader hem uit kunnen schakelen met een flinke klap op zijn adamsappel, en bij twijfel aansluitend ook in een slagader te snijden.

Als je als onwetend doelwit tegenover een emotionele dader met vaste intenties staat ben je weerloos.

Ik wil hier liever geen gedetaileerde how-to's posten, omdat dat mensen op ideeen brengt waar ze zelf niet opkomen, maar 1 juiste zoekopdracht in google geeft je alle info die je nodig hebt.

Met blote handen is sneller en zekerder op de korte afstand tot drie meter.
Alles tussen 3 en 10 meter kun je beter met een vuistvuurwapen doen als je weet wat je doet.
Verder dan 10 meter is een geweer het meest trefzeker.
Hebben we hier te maken met Hitman: Codename 47?
pi_155582186
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 08:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ja, net als bij Thalys topic kwamen er alllemaal users voorbij de dachten wapen expert te zijn. Op moment lijkt dit topic een grote aantrekkingskracht te hebben op wapen fanboys.
Ben er nog niet uit of het creapy of sneu is
Wat een bullshit.
Iedereen heeft zo zijn vakgebied, toevallig is dit het mijne, ben ik dan gelijk creepy of sneu?

Haal je hoofd uit je reet, en realiseer je dat er dagelijks mensen beroepsmatig bezig zijn om jouw maatschappij zo veilig mogelijk te houden.
Die mensen gaan zelfs zover dat ze impulsief tussen jou en levensgevaar gaan staan als de situatie zich voordoet, met als enige bedoeling ervoor te zorgen dat jij veilig thuiskomt ipv in een kist.
In verreweg de meeste gevallen zul je daar zelfs niet eens iets van merken.

Wees blij dat ze er zijn, en koester je vrijheid en veiligheid.
bivd kijkt met u mee.
pi_155582235
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 08:50 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Wat een bullshit.
Iedereen heeft zo zijn vakgebied, toevallig is dit het mijne, ben ik dan gelijk creepy of sneu?

Haal je hoofd uit je reet, en realiseer je dat er dagelijks mensen beroepsmatig bezig zijn om jouw maatschappij zo veilig mogelijk te houden.
Die mensen gaan zelfs zover dat ze impulsief tussen jou en levensgevaar gaan staan als de situatie zich voordoet, met als enige bedoeling ervoor te zorgen dat jij veilig thuiskomt ipv in een kist.

^O^
...
  donderdag 27 augustus 2015 @ 08:54:27 #55
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_155582243
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 08:50 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Wat een bullshit.

HOORAH!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_155582523
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 07:31 schreef Lyrebird het volgende:
Het is prachtig dat Amerikanen het recht hebben om zichzelf te verdedigen, en onbegrijpelijk dat wij Nederlanders dat recht niet hebben.
Dat hebben we wel, fantast.
pi_155582533
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat hebben we wel, fantast.
Mja, met je blote handen zeker.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_155582614
quote:
Die dame is vervolgd voor het in bezit hebben van een verboden wapen.

De Nederlandse staat weet heus wel hoe ze haar eigen broodwinning moet beschermen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_155582641
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Die dame is vervolgd voor het in bezit hebben van een verboden wapen.
Nee joh, echt waar? En dat terwijl vuurwapenbezit hier verboden is? Bizar dit.

:')
pi_155582664
Jouw postgedrag is bizar.
pi_155582714
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:18 schreef Lyrebird het volgende:
Jouw postgedrag is bizar.
Spreek voor jezelf. De vrouw is niet veroordeeld voor het inzetten van het wapen en heeft zich kunnen beroepen op noodweer. Je mag je dus in Nederland wel verdedigen, zelfs met een vuurwapen in sommige gevallen.
pi_155582719
Met een aanslag als deze begin je toch wel snel te realiseren in wat voor zieke wereld we leven. Die man schiet die twee uiteraard niet zomaar dood en dus heeft die nieuwszender toch wel stof om over na te denken. Net als vrijwel al die andere bedrijven, multinationals en mega grote organisaties. Het mag toch best wel een wonder genoemd worden dat dit soort aanslagen uitzonderlijk zijn, terwijl elke dag gezinnen in de vernieling wordt geholpen door de zoveelste massa ontslag door een reorganisatie.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 09:22:27 #64
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_155582744
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:21 schreef MakkieR het volgende:
nel te realiseren in wat voor zieke wereld we leven. Die man schiet die twee uiteraard niet zomaar dood en dus heeft die nieuwszender toch wel stof om over na te denken. Net als vrijwel al die andere bedrijven, multinationals en mega grote organisaties. Het mag toch best wel een wonder genoemd worden dat dit soort aanslagen uitzonderlijk zijn, terwijl elke dag gezinnen in de vernieling wordt geholpen door de zoveelste massa ontslag
Mooi potje victim blaming.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_155582800
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. De vrouw is niet veroordeeld voor het inzetten van het wapen en heeft zich kunnen beroepen op noodweer. Je mag je dus in Nederland wel verdedigen, zelfs met een vuurwapen in sommige gevallen.
Zelfs nadat de ene berover al was geraakt kwam de andere toch nog terug omdat tasje te beroven ...
pi_155582833
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:22 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mooi potje victim blaming.
je moet iets :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155582857
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, lekker is dat. Niet veroordeeld worden voor het inzetten van een wapen, maar wel veroordeeld worden van het hebben van een wapen. Het vraagt om een krant-lees-type om zoiets recht te praten.
pi_155582872
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:28 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ja, lekker is dat. Niet veroordeeld worden voor het inzetten van een wapen, maar wel veroordeeld worden van het hebben van een wapen.
Ah, je hebt het dus toch begrepen. Mooi.
pi_155582909
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:28 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ja, lekker is dat. Niet veroordeeld worden voor het inzetten van een wapen, maar wel veroordeeld worden van het hebben van een wapen. Het vraagt om een krant-lees-type om zoiets recht te praten.
Als ze er een legaal had was ze vast ook veroordeeld, aangezien je er geen geladen mag vervoeren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155583046
quote:

[..]

Wat een bullshit.

ach, ach, ach _O-
pi_155583062
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 00:14 schreef TechFreak het volgende:
Jezus. Verban die vuurwapens nou eens.
Maar dan kunnen mensen die wapens verzamelen of schieten hun hobby niet meer uit oefenen, dat is ook niet eerlijk.
pi_155583154
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:40 schreef wuuht het volgende:

[..]

Maar dan kunnen mensen die wapens verzamelen of schieten hun hobby niet meer uit oefenen, dat is ook niet eerlijk.
Laten we oorlog en geweld verbieden, en dan iedereen die toch oorlog voert of geweld gebruikt vertellen dat we het er niet mee eens zijn.

Kijken hoever we komen?
bivd kijkt met u mee.
pi_155583181
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:45 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Laten we oorlog en geweld verbieden, en dan iedereen die toch oorlog voert of geweld gebruikt vertellen dat we het er niet mee eens zijn.

Kijken hoever we komen?
Nee want dan worden vechtsporten verboden en dat is mijn hobby.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:06:37 #74
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_155583557
Er gebeurt toch niets.
20 kinderen doodgeschoten bij Sandy Hook.
Sindsdien zo'n 100 schietpartijen op scholen.

Sindsdien zo'n 35.000 dodelijke slachtoffers en wat, per jaar zo'n 80.000 gewonden?

Er verandert niets, het boeit ze niet.
pi_155583652
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:06 schreef Dagonet het volgende:
Er gebeurt toch niets.
20 kinderen doodgeschoten bij Sandy Hook.
Sindsdien zo'n 100 schietpartijen op scholen.

Sindsdien zo'n 35.000 dodelijke slachtoffers en wat, per jaar zo'n 80.000 gewonden?

Er verandert niets, het boeit ze niet.
Ik woon er gelukkig niet; maar ik voel hier vanuit mijn best veilige Nederland de woede soms opborrelen bij dat soort getallen. Wat een ziek land is het toch. En waarom zien ze dat zelf niet in?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_155583809
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik woon er gelukkig niet; maar ik voel hier vanuit mijn best veilige Nederland de woede soms opborrelen bij dat soort getallen. Wat een ziek land is het toch. En waarom zien ze dat zelf niet in?
Ieder slachtoffer is er natuurlijk 1 teveel.
Toch is het een kwestie van hoe je er tegenaan kijkt.

Als je het aantal voertuigen vergelijkt met het aantal verkeersslachtoffers ligt dat vele malen hoger, maar we vinden dat geen reden om voertuigen te verbieden, en terecht denk ik.

Waarom zou dat dan voor wapens anders moeten zijn?
Wapenbezit heeft een oorzaak en een bedoeling, en dus ook gevolgen.
Als je de oorzaak zou kunnen wegnemen zou je de gevolgen ook niet hoeven dragen.
bivd kijkt met u mee.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:19:19 #77
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_155583835
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Omdat ze aan de ene kant bang gemaakt worden, met dank aan lobby groepen. Aan de andere kant heel veel romantische propaganda van de individualistische Amerikaan die zichzelf omhoog trekt en niemand anders nodig heeft, alsof ze allemaal nog in een klein huis op de prairie leven.

Omdat ze, als volk, een zwaar verouderd document vereren. Een document waar je alleen dingen in kan wijzigen door er wat aan toe te voegen.
pi_155586178
Achjaa zo zie je maar
pi_155586322
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 27 augustus 2015 00:00 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

Minder bekend feit is dat je maar 1 pijnprikkel tegelijk kunt waarnemen als mens, dus zelfs als je meermaals wordt geraakt, voel je alleen de laatste treffer op het moment vlak na de inslag.
Dat 'feitje' is niet bekend omdat je dat zelf verzint...

Wat denk je nu zelf? Als je een arm breekt en daarna je been, je alleen pijn hebt in je been? :')
I feel kinda Locrian today
pi_155586457
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:12 schreef starla het volgende:

[..]

Wat denk je nu zelf? Als je een arm breekt en daarna je been, je alleen pijn hebt in je been? :')
het deel wat het meest pijn doet overheerst, zodat je de andere plek idd minder zal voelen.
pi_155586481
quote:

[..]

Toen ik aan mn borsten geopereerd was en ik een katheter inhad geloof me, beiden voel je pijn,

Oke nu ga ik weer weg doei.
pi_155586514
quote:

[..]

*grijns* welk deel van tegelijk is er niet duidelijk ?

Het geldt niet uitsluitend voor pijn, en is iets waar zakkenrollers dankbaar gebruik van maken.
Als je rechts tegen iemand aanstoot, voelt diegene er niets van als je tegelijk links z'n portemonee uit zn kontzak vist.

Je kunt maar 1 gevoelsprikkel tegelijk waarnemen, en dat is de laatste die je kreeg, zo werken je hersens nou eenmaal. Er kan maar 1 druppel de bovenste in een fles zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door mannenkokengewoonbeter op 27-08-2015 17:25:06 ]
bivd kijkt met u mee.
pi_155586719
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:19 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

*grijns* welk deel van tegelijk is er niet duidelijk ?
Het geldt niet uitsluitend voor pijn, en is iets waar zakkenrollers dankbaar gebruik van maken.

Als je rechts tegen iemand aanstoot, voelt diegene er niets van als je tegelijk links z'n portemonee uit zn kontzak vist.

Je kunt maar 1 gevoelsprikkel tegelijk waarnemen, en dat is de laatste die kreeg, zo werken je hersens nou eenmaal.
Er kan maar 1 druppel de bovenste in een fles zijn.
Behalve wapenexpert ook neuroloog? *O*
pi_155586799
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:27 schreef computergirl het volgende:

[..]

Behalve wapenexpert ook neuroloog? *O*
Nope, gewoon ervaring.

Littekens en lege kontzakken zijn goede leermeesters.
bivd kijkt met u mee.
pi_155589661
Het is zelfs wetenschap:

Gate control theory, en geloof me, het werkt in de praktijk ook.
pi_155590863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:20 schreef Lyrebird het volgende:
Het is zelfs wetenschap:

Gate control theory, en geloof me, het werkt in de praktijk ook.
Wat snap je niet aan 'non painful input'?

Geloof me, als je 2 gebroken benen hebt dan voel je beide benen, ja, tegelijk.

En zolang mannenkoken... niet met een valide
bron komt, heb ik niet de neiging hem te geloven. Vorige week had ik toevallig een 'griepje'. Ik had koppijn en rugpijn. Helaas voelde ik beide...

Zou ook totaal niet logisch zijn en een evolutionair flop natuurlijk: links word je gebeten door een tijger en rechts door een gorilla. Maar die tijger voel je helemaal niet je linker arm opeten hoor, want die gorilla bijt in je rechter hand! Komaan...

Test het zelf: kruis je armen, pak een dun huidvelletje tussen je nagels, en knijp hard met links in je rechter arm en vice versa. Nou, ik voel beide armen hoor ;)

Oh wacht...in beide benen knijpen is makkelijker haha.

[ Bericht 14% gewijzigd door starla op 27-08-2015 15:14:50 ]
pi_155591337
Gate control theory werkt wel degelijk.

Je moet alleen geen pijn gebruiken. Een beetje warmte of kou is al genoeg. Of kriebelen of wrijven.

Als je ergens pijn hebt, en je gebruikt bijvoorbeeld ijs, dan zal het ijs voor extra prikkels zorgen, die het pijngevoel maskeren. Dat werkt niet voor hoofdpijn, maar wel voor bijvoorbeeld pijn in je been.
pi_155591458
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:22 schreef Lyrebird het volgende:
Gate control theory werkt wel degelijk.

Je moet alleen geen pijn gebruiken. Een beetje warmte of kou is al genoeg. Of kriebelen of wrijven.

Als je ergens pijn hebt, en je gebruikt bijvoorbeeld ijs, dan zal het ijs voor extra prikkels zorgen, die het pijngevoel maskeren. Dat werkt niet voor hoofdpijn, maar wel voor bijvoorbeeld pijn in je been.
Wat een nutteloze discussie. Ijs op een pijnlijk been is toch geen bewijs dat je maar een(1) schotwond tegelijk kan voelen zoals prof mannenkoken beweert?
pi_155591540
Ik ben geen expert op het gebied van schotwonden (of zware trauma). Maar het zakkenrolvoorbeeld dat hij aanhaalde, kan ik wel plaatsen. En voor behoorlijk helse pijnen, zoals het uittrekken van meerdere (onderbeen)haren kan wel degelijk met behulp van gate control theory minder pijnlijk worden gemaakt.
pi_155592939
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:29 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben geen expert op het gebied van schotwonden (of zware trauma). Maar het zakkenrolvoorbeeld dat hij aanhaalde, kan ik wel plaatsen.
En een zakkenroller die tegen je duwt is pijnlijk omdat? Laten we het wel zuiver houden: mannenkoken... beweert dat 2 stimuli in de vitale sensibiliteit niet gevoeld worden als 2 stimuli, dan heeft het geen zin om het over de gnostische sensibiliteit te hebben wat je steeds doet (gate control, zakkenrollers etc).

Ik wil gewoon graag een bron zien, want als mannenkoken...niet eens weet dat vitale sensbiliteit via andere zenuwvezels gaat en via andere banen in je ruggenmerg dan je gnostische sensibiliteit, dan betwijfel ik heel erg hoe 'kundig' hij daadwerkelijk is en of het allemaal gewoon niet slap gelul is.
pi_155592961
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 07:54 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dat lijkt zo door de licht inval
Bleek gelukkig niet even later.
Dat kan absoluut niet door luchtinval komen, heb je enige ervaring met belichting ? ik wel namelijk.
pi_155594475
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wat een nutteloze discussie. Ijs op een pijnlijk been is toch geen bewijs dat je maar een(1) schotwond tegelijk kan voelen zoals prof mannenkoken beweert?
Je versimpelt hier de uitleg, dus ik zal m duidelijker maken.
Neem je beide oorlellen even tussen duim en wijsvinger, en knijp er gemeen hard in, bij voorkeur met je nagels.

Je zal merken dat je maar in 1 van beide oorlellen een echt gemene pijnprikkel krijgt, en in de ander hooguit wat druk voelt.

Na een paar seconden is de adrenaline weg, en zal je pijn in beide oorlellen kunnen voelen, alleen niet tegelijk, maar om de beurt.
Je hersens verwerken dat (geen flauw idee op welke manier), waarschijnlijk door om en om de prikkel van links en rechts snel achter elkaar door te geven.

Voor wat betreft de zakkenroller kan ik je met zekerheid vertellen dat het werkt, en dat hoeft niet met pijn.

Een goede zakkenroller zorgt dat je een stevige prikkel aan de ene kant van je lichaam voelt, stootje tegen je arm, tikje tegen je schouder, elleboog die jouw onderarm raakt en even contact houdt, terwijl hij aan de andere kant van je lichaam (met minder druk dan de opzettelijke prikkel) vrij spel heef, je zal het echt niet voelen als er daar heel even lichte druk wordt uitgeoefend of juist wegvalt, ( bijvoorbeeld doordat hij de aan je arm hangende tas even optilt om erin te kunnen graaien)

Het optillen van die tas zou je zeker gelijk voelen als er niet tegelijk aan de andere kant van je lichaam druk werd uitgeoefend.

Ook hier zal je je later pas realiseren ( waarschijnlijk op het moment dat je je portemonee mist) dat er sprake is geweest van de eerdere druk.

Slachtoffers van zakkenrollerij kunnen op moment van ontdekking van het vermiste item vaak feilloos aangeven dat er minuten eerder iemand tegen hun aanleunde/ stootte op een ongebruikelijke manier en de plek en het moment van de diefstal exact beschrijven.

Bij ernstige verwondingen die elkaar rap opvolgen, zoals inslagen van meerdere kleine kogels van klein kaliber, voel je echt alleen de laatste.
En zelfs die laatste heeft een paar seconden nodig om door te dringen, tenzij het "stopkogels" waren omdat die aankomen alsof je met een flinke knuppel wordt geslagen.
bivd kijkt met u mee.
  Eindredactie Games donderdag 27 augustus 2015 @ 17:50:55 #93
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_155595271
Ik keek net ff dat filmpje van die Flanigan zelf. Heel raar, hij loopt eerst op die mensen af en richt dan een aantal seconden lang zijn pistool op de interviewster, terwijl hij letterlijk naast die cameraman staat. Hij schiet pas een seconde of 10 later.

Die gast moet sowieso opgemerkt zijn door die vrouw die geïnterviewd werd, zou je zeggen. Misschien was ze zo gespannen dat ze niet opzij durfde te kijken. Bizar allemaal iig.

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_155595348
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:50 schreef 2dope het volgende:
Ik keek net ff dat filmpje van die Flanigan zelf. Heel raar, hij loopt eerst op die mensen af en richt dan een aantal seconden lang zijn pistool op de interviewster, terwijl hij letterlijk naast die cameraman staat. Hij schiet pas een seconde of 10 later.

Die gast moet sowieso opgemerkt zijn door die vrouw die geïnterviewd werd, zou je zeggen. Misschien was ze zo gespannen dat ze niet opzij durfde te kijken. Bizar allemaal iig.

[ afbeelding ]
misschien waren ze gewoon geconcentreerd bezig met het interview. Dan zit je niet relaxed rond te kijken maar ben je bezig met jouw verhaal overbrengen aan de persoon die voor je neus staat net de microfoon
pi_155595444
Even een onjuiste aanname uit de weg. Adrenaline zorgt niet voor verdoving, dat doet endorfine. Adrenaline remt zelfs de werking van die 'verdoving'. Adrenaline zorgt er wel voor dat in alerte situaties de bloeddruk en dus de spierwerking verhoogd. Een stressvolle situatie kan zelfs voor veel meer pijn zorgen.
  Eindredactie Games donderdag 27 augustus 2015 @ 17:59:11 #96
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_155595507
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

misschien waren ze gewoon geconcentreerd bezig met het interview. Dan zit je niet relaxed rond te kijken maar ben je bezig met jouw verhaal overbrengen aan de persoon die voor je neus staat net de microfoon
Ja, dat is min of meer wat ik zei.
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_155595805
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:59 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ja, dat is min of meer wat ik zei.
Nee, jij schrijft dat ze niet durfde te kijken
  Eindredactie Games donderdag 27 augustus 2015 @ 18:13:06 #98
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_155596012
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nee, jij schrijft dat ze niet durfde te kijken
Ja, omdat ze te gespannen c.q. geconcentreerd met het interview bezig is, dus we bedoelen hetzelfde denk ik. Lekker belangrijk verder.
pi_155596052
Wat een gek.
pi_155596213
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:57 schreef NothingHappened het volgende:
Even een onjuiste aanname uit de weg. Adrenaline zorgt niet voor verdoving, dat doet endorfine. Adrenaline remt zelfs de werking van die 'verdoving'. Adrenaline zorgt er wel voor dat in alerte situaties de bloeddruk en dus de spierwerking verhoogd. Een stressvolle situatie kan zelfs voor veel meer pijn zorgen.
Ik heb nauwelijks medische kennis, maar veel ervaring uit de praktijk met extreme panieksituaties.

Als je beschoten wordt of ander extreem grof geweld van heel dichtbij meemaakt dan neemt er iets in je hersens de controle over je lichaam over, (of precies omgekeerd) en val je terug op essentiele functies voor overleven.

Als je beschoten bent en aan het leegbloeden, dan "weet" je lichaam op de een of andere manier dat er bloed naar hart moet blijven vloeien, en schakelt je lichaam helemaal zelfstandig de bloedsomloop naar minder essentiele dingen zoals nieren en zelfs ledematen simpelweg totaal uit.

Ik weet niet hoe dat werkt, ik weet alleen dat het gebeurt.

Je vlucht als je kunt, en pas als je weet dat het onmiddelijke gevaar voor jouw eigen leven niet meer direct aanwezig is lijken de overige waarnemingsfuncties terug te keren.
Dat is het moment dat je je eigen pijn pas gaat voelen, en wordt volgens mij veroorzaakt door adrenaline.

Ik ga er dan vanuit dat adrenaline de pijn niet verdooft, maar dat het je vermogen om pijnprikkels te verwerken naar de achtergrond verdringt.

Pas nadat je de pijn gaat voelen, en vaak minuten of zelfs uren later pas, komt het besef van wat je eigenlijk hebt meegemaakt "bewust" aan, en komen de rest van de gevoelens "vrij".
bivd kijkt met u mee.
pi_155596428
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:50 schreef 2dope het volgende:

[ afbeelding ]
Bizar, zo sta je een vrolijk interviewtje te houden en een halve minuut later ben je kassie wijlen.
  Eindredactie Games donderdag 27 augustus 2015 @ 18:40:24 #102
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_155597125
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:23 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Bizar, zo sta je een vrolijk interviewtje te houden en een halve minuut later ben je kassie wijlen.
Inderdaad. Hopen dat ze snel dood waren. Ik vermoed dat het lichtje vrij rap uitging, gezien de stilte die na enkele momenten valt (zegt ook niet alles natuurlijk).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')