Hebben we hier te maken met Hitman: Codename 47?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 00:52 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Heus niet.
In het geval waar we nu naar kijken stond de cameraman met zijn rug naar de dader, en had dus lagere prioriteit.
De dader had vrij simpel kunnen toeslaan met een scherp mes en de keel of nekslagader van de verslaggeefster kunnen doorhalen voordat de cameraman zich zou realiseren dat dat uberhaubt aan het gebeuren was.
Voordat de cameraman de kans zou hebben gehad om zijn camera te laten vallen had de dader hem uit kunnen schakelen met een flinke klap op zijn adamsappel, en bij twijfel aansluitend ook in een slagader te snijden.
Als je als onwetend doelwit tegenover een emotionele dader met vaste intenties staat ben je weerloos.
Ik wil hier liever geen gedetaileerde how-to's posten, omdat dat mensen op ideeen brengt waar ze zelf niet opkomen, maar 1 juiste zoekopdracht in google geeft je alle info die je nodig hebt.
Met blote handen is sneller en zekerder op de korte afstand tot drie meter.
Alles tussen 3 en 10 meter kun je beter met een vuistvuurwapen doen als je weet wat je doet.
Verder dan 10 meter is een geweer het meest trefzeker.
Wat een bullshit.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ja, net als bij Thalys topic kwamen er alllemaal users voorbij de dachten wapen expert te zijn. Op moment lijkt dit topic een grote aantrekkingskracht te hebben op wapen fanboys.
Ben er nog niet uit of het creapy of sneu is
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:50 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
Iedereen heeft zo zijn vakgebied, toevallig is dit het mijne, ben ik dan gelijk creepy of sneu?
Haal je hoofd uit je reet, en realiseer je dat er dagelijks mensen beroepsmatig bezig zijn om jouw maatschappij zo veilig mogelijk te houden.
Die mensen gaan zelfs zover dat ze impulsief tussen jou en levensgevaar gaan staan als de situatie zich voordoet, met als enige bedoeling ervoor te zorgen dat jij veilig thuiskomt ipv in een kist.
In verreweg de meeste gevallen zul je daar zelfs niet eens iets van merken.
Wees blij dat ze er zijn, en koester je vrijheid en veiligheid.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:50 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
Iedereen heeft zo zijn vakgebied, toevallig is dit het mijne, ben ik dan gelijk creepy of sneu?
Haal je hoofd uit je reet, en realiseer je dat er dagelijks mensen beroepsmatig bezig zijn om jouw maatschappij zo veilig mogelijk te houden.
Die mensen gaan zelfs zover dat ze impulsief tussen jou en levensgevaar gaan staan als de situatie zich voordoet, met als enige bedoeling ervoor te zorgen dat jij veilig thuiskomt ipv in een kist.
Dat hebben we wel, fantast.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:31 schreef Lyrebird het volgende:
Het is prachtig dat Amerikanen het recht hebben om zichzelf te verdedigen, en onbegrijpelijk dat wij Nederlanders dat recht niet hebben.
Mja, met je blote handen zeker.quote:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bijlmer_noodweerquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mja, met je blote handen zeker.
Die dame is vervolgd voor het in bezit hebben van een verboden wapen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bijlmer_noodweer
Nee joh, echt waar? En dat terwijl vuurwapenbezit hier verboden is? Bizar dit.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die dame is vervolgd voor het in bezit hebben van een verboden wapen.
Spreek voor jezelf. De vrouw is niet veroordeeld voor het inzetten van het wapen en heeft zich kunnen beroepen op noodweer. Je mag je dus in Nederland wel verdedigen, zelfs met een vuurwapen in sommige gevallen.quote:
Mooi potje victim blaming.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:21 schreef MakkieR het volgende:
nel te realiseren in wat voor zieke wereld we leven. Die man schiet die twee uiteraard niet zomaar dood en dus heeft die nieuwszender toch wel stof om over na te denken. Net als vrijwel al die andere bedrijven, multinationals en mega grote organisaties. Het mag toch best wel een wonder genoemd worden dat dit soort aanslagen uitzonderlijk zijn, terwijl elke dag gezinnen in de vernieling wordt geholpen door de zoveelste massa ontslag
Zelfs nadat de ene berover al was geraakt kwam de andere toch nog terug omdat tasje te beroven ...quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. De vrouw is niet veroordeeld voor het inzetten van het wapen en heeft zich kunnen beroepen op noodweer. Je mag je dus in Nederland wel verdedigen, zelfs met een vuurwapen in sommige gevallen.
je moet ietsquote:
Ja, lekker is dat. Niet veroordeeld worden voor het inzetten van een wapen, maar wel veroordeeld worden van het hebben van een wapen. Het vraagt om een krant-lees-type om zoiets recht te praten.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. De vrouw is niet veroordeeld voor het inzetten van het wapen en heeft zich kunnen beroepen op noodweer. Je mag je dus in Nederland wel verdedigen, zelfs met een vuurwapen in sommige gevallen.
Ah, je hebt het dus toch begrepen. Mooi.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja, lekker is dat. Niet veroordeeld worden voor het inzetten van een wapen, maar wel veroordeeld worden van het hebben van een wapen.
Als ze er een legaal had was ze vast ook veroordeeld, aangezien je er geen geladen mag vervoeren.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja, lekker is dat. Niet veroordeeld worden voor het inzetten van een wapen, maar wel veroordeeld worden van het hebben van een wapen. Het vraagt om een krant-lees-type om zoiets recht te praten.
ach, ach, achquote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:50 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
Maar dan kunnen mensen die wapens verzamelen of schieten hun hobby niet meer uit oefenen, dat is ook niet eerlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 00:14 schreef TechFreak het volgende:
Jezus. Verban die vuurwapens nou eens.
Laten we oorlog en geweld verbieden, en dan iedereen die toch oorlog voert of geweld gebruikt vertellen dat we het er niet mee eens zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:40 schreef wuuht het volgende:
[..]
Maar dan kunnen mensen die wapens verzamelen of schieten hun hobby niet meer uit oefenen, dat is ook niet eerlijk.
Nee want dan worden vechtsporten verboden en dat is mijn hobby.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:45 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Laten we oorlog en geweld verbieden, en dan iedereen die toch oorlog voert of geweld gebruikt vertellen dat we het er niet mee eens zijn.
Kijken hoever we komen?
Ik woon er gelukkig niet; maar ik voel hier vanuit mijn best veilige Nederland de woede soms opborrelen bij dat soort getallen. Wat een ziek land is het toch. En waarom zien ze dat zelf niet in?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:06 schreef Dagonet het volgende:
Er gebeurt toch niets.
20 kinderen doodgeschoten bij Sandy Hook.
Sindsdien zo'n 100 schietpartijen op scholen.
Sindsdien zo'n 35.000 dodelijke slachtoffers en wat, per jaar zo'n 80.000 gewonden?
Er verandert niets, het boeit ze niet.
Ieder slachtoffer is er natuurlijk 1 teveel.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik woon er gelukkig niet; maar ik voel hier vanuit mijn best veilige Nederland de woede soms opborrelen bij dat soort getallen. Wat een ziek land is het toch. En waarom zien ze dat zelf niet in?
Omdat ze aan de ene kant bang gemaakt worden, met dank aan lobby groepen. Aan de andere kant heel veel romantische propaganda van de individualistische Amerikaan die zichzelf omhoog trekt en niemand anders nodig heeft, alsof ze allemaal nog in een klein huis op de prairie leven.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik woon er gelukkig niet; maar ik voel hier vanuit mijn best veilige Nederland de woede soms opborrelen bij dat soort getallen. Wat een ziek land is het toch. En waarom zien ze dat zelf niet in?
Dat 'feitje' is niet bekend omdat je dat zelf verzint...quote:[b]Op donderdag 27 augustus 2015 00:00 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Minder bekend feit is dat je maar 1 pijnprikkel tegelijk kunt waarnemen als mens, dus zelfs als je meermaals wordt geraakt, voel je alleen de laatste treffer op het moment vlak na de inslag.
het deel wat het meest pijn doet overheerst, zodat je de andere plek idd minder zal voelen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:12 schreef starla het volgende:
[..]
Dat 'feitje' is niet bekend omdat je dat zelf verzint...
Wat denk je nu zelf? Als je een arm breekt en daarna je been, je alleen pijn hebt in je been?
Toen ik aan mn borsten geopereerd was en ik een katheter inhad geloof me, beiden voel je pijn,quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:12 schreef starla het volgende:
[..]
Wat denk je nu zelf? Als je een arm breekt en daarna je been, je alleen pijn hebt in je been?
*grijns* welk deel van tegelijk is er niet duidelijk ?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:12 schreef starla het volgende:
[..]
Behalve wapenexpert ook neuroloog?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:19 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
*grijns* welk deel van tegelijk is er niet duidelijk ?
Het geldt niet uitsluitend voor pijn, en is iets waar zakkenrollers dankbaar gebruik van maken.
Als je rechts tegen iemand aanstoot, voelt diegene er niets van als je tegelijk links z'n portemonee uit zn kontzak vist.
Je kunt maar 1 gevoelsprikkel tegelijk waarnemen, en dat is de laatste die kreeg, zo werken je hersens nou eenmaal.
Er kan maar 1 druppel de bovenste in een fles zijn.
Nope, gewoon ervaring.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
Behalve wapenexpert ook neuroloog?
Wat snap je niet aan 'non painful input'?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:20 schreef Lyrebird het volgende:
Het is zelfs wetenschap:
Gate control theory, en geloof me, het werkt in de praktijk ook.
Wat een nutteloze discussie. Ijs op een pijnlijk been is toch geen bewijs dat je maar een(1) schotwond tegelijk kan voelen zoals prof mannenkoken beweert?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:22 schreef Lyrebird het volgende:
Gate control theory werkt wel degelijk.
Je moet alleen geen pijn gebruiken. Een beetje warmte of kou is al genoeg. Of kriebelen of wrijven.
Als je ergens pijn hebt, en je gebruikt bijvoorbeeld ijs, dan zal het ijs voor extra prikkels zorgen, die het pijngevoel maskeren. Dat werkt niet voor hoofdpijn, maar wel voor bijvoorbeeld pijn in je been.
En een zakkenroller die tegen je duwt is pijnlijk omdat? Laten we het wel zuiver houden: mannenkoken... beweert dat 2 stimuli in de vitale sensibiliteit niet gevoeld worden als 2 stimuli, dan heeft het geen zin om het over de gnostische sensibiliteit te hebben wat je steeds doet (gate control, zakkenrollers etc).quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:29 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben geen expert op het gebied van schotwonden (of zware trauma). Maar het zakkenrolvoorbeeld dat hij aanhaalde, kan ik wel plaatsen.
Dat kan absoluut niet door luchtinval komen, heb je enige ervaring met belichting ? ik wel namelijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat lijkt zo door de licht inval
Bleek gelukkig niet even later.
Je versimpelt hier de uitleg, dus ik zal m duidelijker maken.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat een nutteloze discussie. Ijs op een pijnlijk been is toch geen bewijs dat je maar een(1) schotwond tegelijk kan voelen zoals prof mannenkoken beweert?
misschien waren ze gewoon geconcentreerd bezig met het interview. Dan zit je niet relaxed rond te kijken maar ben je bezig met jouw verhaal overbrengen aan de persoon die voor je neus staat net de microfoonquote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:50 schreef 2dope het volgende:
Ik keek net ff dat filmpje van die Flanigan zelf. Heel raar, hij loopt eerst op die mensen af en richt dan een aantal seconden lang zijn pistool op de interviewster, terwijl hij letterlijk naast die cameraman staat. Hij schiet pas een seconde of 10 later.
Die gast moet sowieso opgemerkt zijn door die vrouw die geïnterviewd werd, zou je zeggen. Misschien was ze zo gespannen dat ze niet opzij durfde te kijken. Bizar allemaal iig.
[ afbeelding ]
Ja, dat is min of meer wat ik zei.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
misschien waren ze gewoon geconcentreerd bezig met het interview. Dan zit je niet relaxed rond te kijken maar ben je bezig met jouw verhaal overbrengen aan de persoon die voor je neus staat net de microfoon
Nee, jij schrijft dat ze niet durfde te kijkenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:59 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja, dat is min of meer wat ik zei.
Ja, omdat ze te gespannen c.q. geconcentreerd met het interview bezig is, dus we bedoelen hetzelfde denk ik. Lekker belangrijk verder.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nee, jij schrijft dat ze niet durfde te kijken
Ik heb nauwelijks medische kennis, maar veel ervaring uit de praktijk met extreme panieksituaties.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:57 schreef NothingHappened het volgende:
Even een onjuiste aanname uit de weg. Adrenaline zorgt niet voor verdoving, dat doet endorfine. Adrenaline remt zelfs de werking van die 'verdoving'. Adrenaline zorgt er wel voor dat in alerte situaties de bloeddruk en dus de spierwerking verhoogd. Een stressvolle situatie kan zelfs voor veel meer pijn zorgen.
Bizar, zo sta je een vrolijk interviewtje te houden en een halve minuut later ben je kassie wijlen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:50 schreef 2dope het volgende:
Ik keek net ff dat filmpje van die Flanigan zelf. Heel raar, hij loopt eerst op die mensen af en richt dan een aantal seconden lang zijn pistool op de interviewster, terwijl hij letterlijk naast die cameraman staat. Hij schiet pas een seconde of 10 later.
Die gast moet sowieso opgemerkt zijn door die vrouw die geïnterviewd werd, zou je zeggen. Misschien was ze zo gespannen dat ze niet opzij durfde te kijken. Bizar allemaal iig.
[ afbeelding ]
Inderdaad. Hopen dat ze snel dood waren. Ik vermoed dat het lichtje vrij rap uitging, gezien de stilte die na enkele momenten valt (zegt ook niet alles natuurlijk).quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:23 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bizar, zo sta je een vrolijk interviewtje te houden en een halve minuut later ben je kassie wijlen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |