Is dat de oplossing voor de golf vluchtelingen die dan elk jaar deze kant op komen?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Scheefhuur harder aanpakken. Kunnen we onze nieuwe vrienden mooi huisvesten in de huizen die vrijkomen.
Ik sla ze liever op afstand gade. Zelf houd ik liever bij mijn roomblanke wijkje.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:02 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Daar val je lelijk door de mand. Je wilt half Syrië hier heen halen, wetende dat die hier vrijwel allemaal zullen blijven, je neemt iedereen de maat daarover, maar als puntje bij paaltje komt wil je niet met die Syriërs samenleven.
Je kunt ze natuurlijk ook gewoon een zak geld geven, zodat ze een woning kunnen kopen. Trekken we gelijk de woningmarkt uit het slop.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:04 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Is dat de oplossing voor de golf vluchtelingen die dan elk jaar deze kant op komen?
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik sla ze liever op afstand gade. Zelf houd ik liever bij mijn roomblanke wijkje.
Over stadions gesproken, deze 58000 nieuwe Nederlanders passen niet eens allemaal in De Kuip.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:12 schreef Falco het volgende:
[..]
Visualiseer je nu eens hoeveel 1% is... Bijvoorbeeld door een stadion vol met mensen te nemen en daarbij 1% van het aantal toeschouwers in datzelfde stadion erbij te denken. Zie je nou een tsunami aan asielzoekers of niet? Tis natuurlijk fors en niet te onderschatten dat het aantal asielzoekers flink toeneemt, maar mits we goede humane maatregelen treffen is het goed te doen.
In Turkije of Libanon leeft er nu een veelvoud van 800.000 vluchtelingen, niet in de meest florissante omstandigheden. Maar goed, je wil toch niet beweren dat wat Turkije of Libanon kan, niet mogelijk is in Europa?
Maar wat is nou precies de endgame van dit alles, als je elk jaar miljoenen vluchtelingen moet opvangen in Europa, elk jaar weer, hoe is dat vol te houden?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt ze natuurlijk ook gewoon een zak geld geven, zodat ze een woning kunnen kopen. Trekken we gelijk de woningmarkt uit het slop.
De trend is een multi-culti land, met de islam als grootste religie.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:07 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Maar wat is nou precies de endgame van dit alles, als je elk jaar miljoenen vluchtelingen moet opvangen in Europa, elk jaar weer, hoe is dat vol te houden?
Dat is wel waar het uiteindelijk op uit zal draaien als deze stroom zich blijft voortzetten, en ik heb niet de illusie dat dat een goede uitkomst voor Europa zal zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De trend is een multi-culti land, met de islam als grootste religie.
Meestal zit er nog enige consistentie in zijn verhaal, maar blijkbaar zijn vanavond alle remmen los.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:10 schreef fokky100 het volgende:
Wat voor een IQ moet je hebben om met Koos in discussie te gaan.
Gewoon erin blijven trappen mensen.![]()
Dat is natuurlijk wel het streven.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De trend is een multi-culti land, met de islam als grootste religie.
Heb je nog zin om ergens inhoudelijk op in te gaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel het streven.
Verrassend dat je deze keer niet om harde aanpak van de daders roept!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:05 schreef Elfletterig het volgende:
Duitsland trekt zo veel asielzoekers gewoon niet. Ik keur het gebruik van geweld niet goed, maar beschouw dat aanhoudende geweld wel als een serieus te nemen signaal, namelijk het signaal dat het veel te gek wordt met de toestroom van asielzoekers.
Verfrissend wel.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:21 schreef Zith het volgende:
[..]
Verrassend dat je deze keer niet om harde aanpak van de daders roept!
Ik zie deze post nu pas door een quote.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:05 schreef Elfletterig het volgende:
Duitsland trekt zo veel asielzoekers gewoon niet. Ik keur het gebruik van geweld niet goed, maar beschouw dat aanhoudende geweld wel als een serieus te nemen signaal, namelijk het signaal dat het veel te gek wordt met de toestroom van asielzoekers.
Extrapolatie. Tot nog toe is de schatting dit jaar verdubbeld, dus het kunnen er ook wel 1.2 miljoen zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 23:15 schreef Manke het volgende:
Hoe weten ze dat het er 800000 worden?
Is een politiek cijfertje met een flink 'uit-de-duim-gezogen' aspectquote:Op donderdag 27 augustus 2015 23:15 schreef Manke het volgende:
Hoe weten ze dat het er 800000 worden?
Tsja, jij zegt het.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 23:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Is een politiek cijfertje met een flink 'uit-de-duim-gezogen' aspect
De realiteit is dat tot en met juli 2015, Duitsland 221.000 asielaanvragen kreeg,
De bundesregierung rekent de boel vervolgens een beetje omhoog en komt zo op 800K over het hele jaar, ook al zou dat betekenen dat driemaal zoveel aanvragen in de resterende 5 maanden gedaan zouden moeten worden, als in de eerste 7 maanden.
De reden voor deze opgedreven prognose is vooral politiek...
Duitsland kent een systeem waar de gemeentes de opvang moeten betalen en regelen, terwijl de aantallen over de Bondslanden verdeelt worden. De regering in Berlijn stelt een bijdrage beschikbaar op basis van een geschat aantal, maar dat was tot nu toe veel lager dan de realiteit, waardoor er een enorme financiele achterstand ontstond, en veel gementes in financiele problemen komen wegens de opvang van vluchtelingen.
Een tweede grond voor de opgedreven prognose is europese politiek.. Op basis van deze huidie hoogrekening, wil de duitse regering om extra steun vanuit de EU verzoeken
Het is wat de meerderheid van de Nederlanders wil dus dat moeten we respecteren.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:09 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat is wel waar het uiteindelijk op uit zal draaien als deze stroom zich blijft voortzetten, en ik heb niet de illusie dat dat een goede uitkomst voor Europa zal zijn.
Kennelijk kun je niet lezen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:21 schreef Zith het volgende:
[..]
Verrassend dat je deze keer niet om harde aanpak van de daders roept!
Des te meer verandert het karakter van zulke regio's blijvend. Zo woon je in een rustig plattelandsgebied, zo woon je in een regio met meer allochtonen dan autochtonen. Mensen zitten daar niet op te wachten. Ze protesteren, klagen en gebruiken geweld. Zoals al gezegd, keur ik dat geweld af en hoop ik dat de daders worden opgespoord en bestraft. Het neemt alleen nog steeds niet weg dat die onvrede er wel zit.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 23:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie deze post nu pas door een quote.
Nee, het signaal is niet dat het veel te gek wordt. Het geweld is het sterkst in de meest conservatieve, imbeciele plattelandsgebieden waar iedereen die jong is en meer dan drie hersencellen heeft vandaan verhuist, waar steeds meer huizen leeg staan en voorzieningen verdwijnen.
Dit zouden dus júíst de plekken zijn waar buitenlanders weer wat nieuw leven in zouden kunnen blazen. En waar trouwens dus in principe ook plek genoeg is om ze op te vangen.
En ten tweede zorgt dit achterlijke wangedrag natuurlijk ervoor dat dit soort plaatsen negatief bekend komen te staan zodat het bovengenoemde ontvolkingseffect alleen nog maar erger wordt. Ze gooien dus niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk hun eigen ruiten in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |