quote:
Was geen fietser he.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:06 schreef penny-wise het volgende:
Auto heeft voorrang, dat snapt die fietser hopelijk ook...
Boeit niet wie of wat het is (tenzij voorrangsvoertuig met sirene en zwaailicht).quote:
Dus het boeit wel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Boeit niet wie of wat het is (tenzij voorrangsvoertuig met sirene en zwaailicht).
Dat blijkt wel, want ik heb het goede antwoord nog niet gehoord.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:08 schreef pl4kkie het volgende:
Moet je hier serieus een topic over openen?
Wat is het goede antwoord dan?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:16 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dat blijkt wel, want ik heb het goede antwoord nog niet gehoord.
Het is dus B die voorrang moet verlenen volgens jou?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:16 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
wtf.. moest je rij-instructeur het voorrangsgebeuren in kleuterschooltaal aan je uitleggen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
Haaientanden zijn een symbool voor naderend gevaar, aangezien de tanden jouw kant opstaan ben jij niet het gevaar maar is de auto de haai. Verstandig is het dus om voorrang te verlenen aan de haai als skileraar zijnde.
Jouw computer praat niet tegen je...?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:16 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Mijn skileraar heeft me ook altijd geleerd voorrang aan haaien te geven. Skiles 1.0quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
Haaientanden zijn een symbool voor naderend gevaar, aangezien de tanden jouw kant opstaan ben jij niet het gevaar maar is de auto de haai. Verstandig is het dus om voorrang te verlenen aan de haai als skileraar zijnde.
Mijn skileraar floot altijd 3 keer als een kanarie tegen haaien. Werkte wel, geen haai gezien daar.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mijn skileraar heeft me ook altijd geleerd voorrang aan haaien te geven. Skiles 1.0
Op de lagere school krijg je ook al verkeersregels hoor...quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
wtf.. moest je rij-instructeur het voorrangsgebeuren in kleuterschooltaal aan je uitleggen?
Nee, in mijn tijd deden we niet aan die onzin.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:20 schreef penny-wise het volgende:
Op de lagere school krijg je ook al verkeersregels hoor...
Nooit een middagje door het verkeer moeten fietsen met een hesje aan?
Ik kijk het nog even aan. Wellicht komt iemand nog een stapje verder in de redenatie.quote:
Gdvquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mijn skileraar floot altijd 3 keer als een kanarie tegen haaien. Werkte wel, geen haai gezien daar.
Goeie skileraar had je, gehaaide man.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mijn skileraar floot altijd 3 keer als een kanarie tegen haaien. Werkte wel, geen haai gezien daar.
Waarom zou je die persoon voor laten..?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:20 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ik kijk het nog even aan. Wellicht komt iemand nog een stapje verder in de redenatie.
Niemand gaat zeggen dat A voorrang heeft, dus kom maar met je redenatie.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:20 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ik kijk het nog even aan. Wellicht komt iemand nog een stapje verder in de redenatie.
A heeft voorrangquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Niemand gaat zeggen dat A voorrang heeft, dus kom maar met je redenatie.
Leg maar uit.quote:
Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:28 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.
De auto gaat toch niet rechtdoor!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klopt.
Dus de auto heeft voorrang.
De auto volgt de doorgaande weg. Dat die toevallig in een bocht ligt, boeit niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:30 schreef Hallojo het volgende:
[..]
De auto gaat toch niet rechtdoor!
Jawel, daar staat een bord voor die de kromme weg recht probeert te breien zodat de auto gewoon 'rechtdoor' gaat!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:30 schreef Hallojo het volgende:
[..]
De auto gaat toch niet rechtdoor!
Op dezelfde weg wel ja, maar dit is niet dezelfde weg.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:28 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:20 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je al te laat bent met je advies...quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:32 schreef RingBewoner het volgende:
[..].
Haal alsjeblieft nooit je rijbewijs.
Het erge is nog, iedereen is het hier redelijk eens over wie er voorrang heeft maar TS vind dat blijkbaar geen prettig antwoord.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je al te laat bent met je advies...
Nee de auto slaat af, hij volgt de loop van de voorrang.quote:
En daar heb ik dus gewoon schijt aan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Op dezelfde weg wel ja, maar dit is niet dezelfde weg.
Als ie afslaat, staat hij gewoon stil en volgt hij niets.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:36 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nee de auto slaat af, hij volgt de loop van de voorrang.
Iemand zou jou eens moeten slaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:36 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Die had ik al eerder verwacht maar van RVV 4 lid 4 mag ze sinds 1 april 2008 op het fietspadquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:36 schreef Sounddragon het volgende:
Skeeleraar hoort volgens mij gewoon op de stoep.
Nee, de auto slaat niet af.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:36 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dan zijn ze verkeerstechnisch nog steeds een voetganger, want ze zijn geen voertuig, en dus hebben ze op dat punt geen voorrang, want ik zie geen VOP.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:38 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Die had ik al eerder verwacht maar van RVV 4 lid 4 mag ze sinds 1 april 2008 op het fietspad
Nee dat hoeft de auto niet. Alleen als hij naar rechts zou gaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:39 schreef penny-wise het volgende:
Kanttekening hierbij is wel dat de auto zijn richting aan moet geven naar links, want anders mag de skeelerer gewoon door.
Maar dat was de vraag niet in de OP.
Nee.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:39 schreef penny-wise het volgende:
Kanttekening hierbij is wel dat de auto zijn richting aan moet geven naar links, want anders mag de skeelerer gewoon door.
Nee hoor, zonder richtingaanwijzer volgt hij de doorgaande straat, die in een bocht naar links ligt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:39 schreef penny-wise het volgende:
Not!, auto volgt de doorgaande weg.. Je bent wel geneigd om in die situatie richting aan te geven want de situatie is ernaar, en het kan ook veiliger zijn, maar het hóeft niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:39 schreef penny-wise het volgende:
Maar dat was de vraag niet in de OP.
Jawel, want hij kan ook rechtdoorquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:40 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Nee dat hoeft de auto niet. Alleen als hij naar rechts zou gaan.
Precies, ook het richting aangeven bij een afbuigende voorrangsweg is iets wat niet bij alle bestuurders is doorgedrongen. Je moet het wel gewoon doen want je slaat af als in artikel 17, de loop van de voorrang doet daar niets aan af.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:39 schreef penny-wise het volgende:
Nee, er zijn 2 straten naar rechts.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:41 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Jawel, want hij kan ook rechtdoor
Dat weet ik niet zo zeker. Staat dat ergens?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Not!, auto volgt de doorgaande weg.. Je bent wel geneigd om in die situatie richting aan te geven want de situatie is ernaar, en het kan ook veiliger zijn, maar het hóeft niet.
Geweldig! We zijn er bijna!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:39 schreef Sounddragon het volgende:
Dan zijn ze verkeerstechnisch nog steeds een voetganger, want ze zijn geen voertuig, en dus hebben ze op dat punt geen voorrang, want ik zie geen VOP.
Wordt dat zo geïnterpreteerd?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, er zijn 2 straten naar rechts.
Ja.quote:
Dat snap je zelf ook wel toch?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:43 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Geweldig! We zijn er bijna!
Als je nu nog even de betekenis van haaientanden opzoekt dan hang ik tevreden achterover in mijn bureaustoel
De auto slaat niet af.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:45 schreef tombolafan het volgende:
Haaientanden gelden alleen voor voertuigen/bestuurders en skeeleraar telt als voetganger dus heeft voorrang omdat de auto afslaand verkeer is tov de skeeleraar?
Inderdaad. De auto staat niet af, en aangezien de auto dan rechtdoor op een voorrangsweg (zie bord) gaat heeft de auto voorrang.quote:
volgens ts wel, vandaar mijn antwoordquote:
Die skeeleraar moet jou gewoon voor laten gaan, maar.. gezien het feit dat het een voetgangsel is, is het aan te raden om het kneusje niet voor zijn wieltjes te rijden, want je bent gewoon fout (zwakkere verkeersdeelnemer bladiebla), en je gaat dik voor gaas als je zijn voortandjes in jouw motorkap hebt staan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:43 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Geweldig! We zijn er bijna!
Als je nu nog even de betekenis van haaientanden opzoekt dan hang ik tevreden achterover in mijn bureaustoel
ziehier de mening van ts. Ik weet ook niet zeker of het wel zo is dat de skeeleraar voorrang heeft, maar ts denkt t wel volgens mij en vandaar mn antwoordquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:41 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Precies, ook het richting aangeven bij een afbuigende voorrangsweg is iets wat niet bij alle bestuurders is doorgedrongen. Je moet het wel gewoon doen want je slaat af als in artikel 17, de loop van de voorrang doet daar niets aan af.
Maar borduur even door op Sounddragons opmerking over de stoep.
Da's leuk voor TS, maar het klopt niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:53 schreef tombolafan het volgende:
volgens ts wel, vandaar mijn antwoord
maar dit bord telt niet voor een voetganger (itt bv een STOP-bord)quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:53 schreef mergbot het volgende:
verkeersborden hebben altijd gelijk boven alle andere verkeersregels dus ik weet niet wat jullie lopen te bazalen maar op het verkeersbord staat precies wie voorrang heeft
Voetganger had voorang gehad.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Boeit niet wie of wat het is (tenzij voorrangsvoertuig met sirene en zwaailicht).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |